Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://cdn.meme.am/instances/500x/36339861.jpg

Inderdaad eindelijk die tutorial eruit. Was toch wel erg slechte reclame naar nieuwe backers. Ziet er wel naar uit dat s de stabiliteit verbetert aan de feedback te zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2016 10:12 ]

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Rara wie werkt er aan die nieuwe Corvette:
https://twitter.com/Kraiklyn_/status/740564690066104321?s=09

En de 2.4.0s patch notes nog: die is best behoorlijk dus ik gok dat deze naar live kan gaan.
PATCH SPECIFIC ANNOUNCEMENTS GO HERE
Tutorial has been disabled.
Star Systems:
-Disabled the Tutorial.
-Fixed an issue where the “inspecting weapon” animation was very awkward for shopping try-on.
-Fixed an issue at CryAstro Station where missiles were not restocking if the player left their ship cockpit during the restock process.
-Fixed an issue where particles were not displaying correctly in Covalex Station.
-Fixed an issue in Port Olisar where a player would become stuck after interacting with the Ship Spawn Terminal, -and be unable to move until they spawned a ship.
-Fixed an issue in Selfland where parts of the wall and floor would disappear when viewed at certain distances and angles.
Ships:
General Ships:
-Made a change so that if a player has multiple of the same ship, they will be numbered sequentially.
-Fixed an issue where firing a FPS weapon in the Starfarer was not damaging another player or the Starfarer.
-Temporarily removed the pulsating orange emergency lighting fro the Starfarer.
-Fixed an issue on the Hornet series where you were unable to switch out the cargo pod via Port Modification.
Mustang fixes:
-Updated the Mustangs Series to have the proper Port Modification Ports.
-Fixed an issue where the Mustang Series did not have the proper visual effects or audio when destroyed.
-Fixed an issue with the Mustang Omega where it could not land properly for repair if its wings were damaged prior to landing.
-Fixed an issue with the Mustang Gamma that was preventing players from exiting the ship if ship was damaged and on a landing platform.
-Fixed an issue with the Mustang Beta where it had no rear lighting.
-Fixed an issue with the Mustang Alpha where the exterior lights were not working.
User Interface:
-Fixed an issue where UI was not correctly notifying player of Comm Array status, aUEC rewards and mission updates.
Technical:
-Fixed a client crash.
-Fixed multiple Server crashes.

Kek schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:21:
[...]Damn straks zijn ze bij het einde van het alfabet, hopelijk komt die shit dan eindelijk naar de gewone servers...
2.4 naar live, dag erna 2.5 op de PTU :+. Dat zou overigens wel aangeven dat het proces intern goed werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Case_C op 09-06-2016 12:23 ]

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:20

Kek

3flix

Damn straks zijn ze bij het einde van het alfabet, hopelijk komt die shit dan eindelijk naar de gewone servers...

• Case_C
  • Nu online
2.5 hype!?!
http://imgur.com/a/SRiNi

De vermoedens zijn overigens dat die binnen 2 weken op de PTU staat. Dus de ontwikkeling van meerdere builds achter elkaar is wel degelijk aan de gang! Men vermoed dat daarin al Random generated planets zitten/full-scale solar system!!

[ Voor 76% gewijzigd door Case_C op 09-06-2016 13:58 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-10 20:37

Fordox

00101010

Ik denk dat 2.5character customization en female characters zal bevatten voornamelijk, als ik dit goed interpreteer uit hun twitter teasers :)

Het project komt eindelijk goed tot leven :D

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-11 20:33

The Chosen One

Zie signature!

Kek schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:21:
[...]

Damn straks zijn ze bij het einde van het alfabet, hopelijk komt die shit dan eindelijk naar de gewone servers...
Nooit een Excel formulier gezien? :+

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-11 09:34
Zeg weet iemand zo een plek waar ik een banu merchant zou kunnen kopen?

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• Case_C
  • Nu online
peize9 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:48:
Bij Bornhald kan je meestal wel terecht voor buyback requests. En alternatief is er dit najaar hoogst waarschijnlijk wel weer een sale waarbij hij langs gaat komen.

Die Banu MM is overigens ook redelijk vlot aan de beurt (eindelijk) voor z'n 3d modeling stage in de game engine. Als de Carrack gereed was begonnen ze er aan volgens mij. :)

• peize9
  • Laatst online: 04-11 09:34
Case_C schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:52:
[...]
Die Banu MM is overigens ook redelijk vlot aan de beurt (eindelijk) voor z'n 3d modeling stage in de game engine. Als de Carrack gereed was begonnen ze er aan volgens mij. :)
Ik weet het :D daarom wil ik hem zo graag hebben.
Tis een mooi schip

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:20

Kek

3flix

The Chosen One schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:34:
[...]

Nooit een Excel formulier gezien? :+
valsspelen! :P
Case_C schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:52:
[...]

De MM staat bij mij ook al en tijdje op de verlanglijst, als er meer over bekent wordt ga ik misscien ook wel over tot aanschaf..

[ Voor 53% gewijzigd door Kek op 09-06-2016 15:33 ]

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:49
peize9 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:48:
Ik heb er nog eentje in mijn buyback staan. Is een anniversary editie met 2 jaar verzekering, dus geen LTI. Mocht je interesse hebben laat het me weten en dan kijk ik wat het allemaal in euros gaat kosten.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Case_C
  • Nu online
AtV staat weer online :)

Met in de fastforward een beetje Zero -G fps in een voor mij onbekende hangar.
YouTube: Around the Verse: Episode 2.35

2.4.0T is soort van live, nog wel op de PTU. Maar iedereen / elke backer kan er nu in. Geen idee waarom ze dat doen. Wellicht nog een laatste stress-test?
Alpha Patch 2.4.0t has been released to the PTU, and is now available for players to test! As of 2.4.0t, access to the PTU is no longer restricted.
Your launcher should show “2.4.0-362929” as the client version. It is strongly recommended that players delete their USER folder for the Test client after patching, particularly if you start encountering any odd character graphical issues or crash on loading. The USER folder can be found (in default installations) at C:\Program Files\Cloud Imperium Games\StarCitizen\Test.
The full 2.4.0 Patch Notes are located here. Please take full advantage of our Issue Council area of the Community site to report any bugs you encounter, as well as contribute to other players submissions.
Contents:
Star Systems
Ships
First Person
User Interface
Technical
Star Systems:
Fixed an issue where weapons and missiles were not being restocked on ships properly at CryAstro Station.
Fixed an issue where spawned ships in Port Olisar would first appear floating 50 meters above their designated landing pad.
Fixed an issue where textures were disappearing from certain angles in Selfland Hangar and ArcCorp.
Ships:
Fixed some reflection and flickering issues with the Starfarer cockpit glass.
First Person:
Fixed an issue with the inspecting weapons animation looking awkward in Live Fire and Cubby Blast.
Fixed an issue where inspecting rifle weapons would cause the rifle to clip into the players helmet.
User Interface:
Fixed an issue where the UI notification alerting users which landing pad to find their ship was missing.
Technical:
Fixed a server crash.
Fixed a client crash during Vanduul Swarm.
Fixed an error code 7 disconnection.

[ Voor 76% gewijzigd door Case_C op 10-06-2016 08:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm mijn internet is een beetje traag om eerst een ptu build en daarna een live build te downloaden. Ik wacht wel op live. :) Daarnaast heb ik pas eind volgende week tijd.

Verwijderd

Ik kon niet wachten dus en heb de PTU gedownloaded.
Wel ff wennen zeg met die nieuwe keyboard layout.
Vooral dat ze yaw en strafe hebben omgewisseld.

• Case_C
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:12:
Ik kon niet wachten dus en heb de PTU gedownloaded.
Wel ff wennen zeg met die nieuwe keyboard layout.
Vooral dat ze yaw en strafe hebben omgewisseld.
Hehe ongeduld :P . Voor mij makkelijk dat ik 'm toch niet op redelijke graphics kan spelen :) .

Oh en de subscriber plaquette hangt in 't CIG HQ
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-0/p296x100/13428535_1057589807627638_9034975905463592545_n.jpg?oh=f60fd51057dab926892e6888ae5d7312&oe=580F1C9C

• Tylocke
Nog even de INN tl;dr van RtV:

•2.4 currently has one smaller blocker that’s preventing a live release, they hoping for the fix to come in tonight. If it’s good then they’ll launch, otherwise it’ll be next week.
◦Starfarer, Gemini, Reliant Kore, and one gun will go on sale when 2.4 goes live.
◾Pricing will be $300, 340, and 60 for those ships respectively.

•Shubin application winners have been announced and the post is live on the site.
•Drake Dragonfly has been officially announced. ◦It will be for $35 and will go on sale next Friday with LTI. ◾It will also be sold as an individual ship and a two pack based off of the utility it possess

•ATV Fast Forward was displaying some of Frankfurt’s work on the EVA FPS which they’ve made the animations smoother and more fluid. Jared said that Fast Forwards wont always be glamorous as they can’t give the “Steak and Potatoes” everytime.
•Subscriber flair this month is the Sabre model which will be attributed today and will show up in hangars when 2.4 is live, just like the space cactus.
•A preview of the female character model is on Sandi’s Facebook with a segment about it on AtV in the coming weeks ahead.
•CIG are partnering with some people to have a show floor booth at Gamescom over the course of 5 days at Gamescom, they will be having gatherings in the evenings for those who don’t have tickets to Gamescom. They aren’t doing a big presentation like before which is why they’re doing a booth instead.
•Jump Point Hardcovers should ship in a few weeks time. Alexis will update when they have a clearer window. ◦Dogtags are in production and will ship closer to July

•Slaving Turrets to the pilot is something that can only be done with Item 2.0 tech is set up as it has elements that the slaving requires.
•Weapon sizes are still being worked on as they go through each ship, it’ll be an on going process.

Ship Status Updates
•[Vanduul Blade] Disco saw it on Patrick Solerno’s screen, but doesn’t have much info as the community team doesn’t track those ships often because they’re going into Squadron 42.
•[Carrack] Find out more in the later weeks.
•[300 series] No updates.
•[Caterpillar] Might see some stuff on it with the Dragonfly concept sale and they teased a video for the AtV 100th episode.
Case_C schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:49:
Damn de Dragonfly voor 35 dollar... dat gaat weer zo'n schip worden wat heel goed gaat verkopen...

Oh en nieuws over de Carrack komende weken :D , altijd leuk om te herhalen.!
Absoluut, vandaar in donker. Enige interessante nieuws voor mij :9

En die dragonfly haal ik nog wel even. Heb nog 44 staan dus die kan ik wel kopen en evt melten.

[ Voor 8% gewijzigd door Tylocke op 10-06-2016 23:50 ]

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Case_C
  • Nu online
Damn de Dragonfly voor 35 dollar... dat gaat weer zo'n schip worden wat heel goed gaat verkopen...
(Wel weer 10 dollar duurder dan de P-72 die ze los verkochten. Maar de Dragonfly zou wel een jump-drive hebben toch? Dan heb je er wel wat meer aan... en wellicht betekend dat ook dat hij iets groter gaat zijn?)

[ Voor 37% gewijzigd door Case_C op 11-06-2016 10:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
2.4 is nu Live! :)
https://robertsspaceindus...itizen-Alpha-24-Available

Reliant is ook weer beschikbaar in de store.
Tylocke schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:37:

•Drake Dragonfly has been officially announced. ◦It will be for $35 and will go on sale next Friday with LTI. ◾It will also be sold as an individual ship and a two pack based off of the utility it possess
Die Dragonfly gaat inderdaad echt verkopen als een gek, al is het alleen maar als upgrade schip voor LTI.

[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2016 08:12 ]

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-10 15:38
Super !! Downloading lang geleden dat ik SC hebt opgestart

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Case_C schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:49:
(Wel weer 10 dollar duurder dan de P-72 die ze los verkochten. Maar de Dragonfly zou wel een jump-drive hebben toch? Dan heb je er wel wat meer aan... en wellicht betekend dat ook dat hij iets groter gaat zijn?)

dragon fly zou idd een jumpdrive moeten hebben, en een CCU van aurora naar dragonfly zou gratis moeten zijn :)
Ik ben benieuwd wat de dragonfly en caterpiller gemeen hebben ([Caterpillar] Might see some stuff on it with the Dragonfly concept sale and they teased a video for the AtV 100th episode.)

wel jammer dat de caterpillar de transport versie gaat worden en dat je niet in ieder geval 1 van die leuke mods krijgt....

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-10 20:37

Fordox

00101010

Dat nieuwe itemport systeem heeft wel wat opduates nodig.. Ik heb het gevoel alsof ik de helft nog niet heb gevonden :p
En ik vind het heel jammer dat de hangar niet meer uitbreidbaar is :(

Ook ben ik nu de game opnieuw aan het installeren. De patch update gaf me epileptische glitches.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Case_C
  • Nu online
Bornhald schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:55:
[...]
wel jammer dat de caterpillar de transport versie gaat worden en dat je niet in ieder geval 1 van die leuke mods krijgt....
Je moet ingame ook nog wat te doen hebben hé ;) . Helemaal niet slecht dat ze onderdelen niet al via een pay-wall beschikbaar maken. (Zal niet zeggen dat ze dat wellicht nog gaan doen hoor :+ )

Verwijderd

WIP voor female avatar.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CkjHe9-VEAA3086.jpg:large

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 14:18
Kan iemand mij vertellen hoe ik mn geliefde Revell & York hangar weer terug krijg?
Via de website kan het iig niet meer. :'(

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

• Case_C
  • Nu online
SNAFU schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:08:
Kan iemand mij vertellen hoe ik mn geliefde Revell & York hangar weer terug krijg?
Via de website kan het iig niet meer. :'(
Volgens mij is dat nu ook in de options in te stellen :) .
ShockWave schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:57:
Iemand btw al een bed gevonden in de Reliant?
Zelfs de Aurora heeft er 1 en die is een heel stuk kleiner.... :Z
De standaard variant is een cargo-ship die er geen heeft volgens mij. Er komen wel verschillende varianten waar er wel wss 1 in zit.

[ Voor 38% gewijzigd door Case_C op 11-06-2016 16:23 ]

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-10 16:19

ShockWave

Lost it somewhere

Leuke patch, heb even rondgelopen en wat verschillende schepen geplaatst.
Wel jammer dat je maar 1 mainhangar heb waar je je schepen neer moet zetten en dus (nog) niet alles in 1 keer kwijt kan zoals voorheen.
Heb ook bijna alles wat er voorheen in mijn hangar hing en stond terug kunnen plaatsen op de badges na welke je kreeg bij de "badger and Badges" uit het referral program, deze kan ik nergens terugvinden en ophangen in de hangar.

De beachbuggy kan ook eindelijk mee tijdens vakantietripjes, hoef niet meer te lopen of met de taxi.... d:)b

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bVjBElG.jpg

Star Citizen referralcode

• Bornhald
[b][message=47166773,noline]
Heb ook bijna alles wat er voorheen in mijn hangar hing en stond terug kunnen plaatsen op de badges na welke je kreeg bij de "badger and Badges" uit het referral program, deze kan ik nergens terugvinden en ophangen in de hangar.
die kan je ophangen in de kleedkamer, die komt in de douche module, die zit in 3.1 release ergens 2020 :)

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-10 00:36
Case_C schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:48:
[...]

Je moet ingame ook nog wat te doen hebben hé ;) . Helemaal niet slecht dat ze onderdelen niet al via een pay-wall beschikbaar maken. (Zal niet zeggen dat ze dat wellicht nog gaan doen hoor :+ )
Zal waarschijnlijk zelfde gaan als met de Retaliator modules.

• Bornhald
Facerafter schreef op zondag 12 juni 2016 @ 00:37:
[...]

Zal waarschijnlijk zelfde gaan als met de Retaliator modules.
Daar ben ik inderdaad ook bang voor, met de cargo module voor de caterpillar de goedkoopste... :/

• SNAFU
Case_C schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:11:
[...]

Volgens mij is dat nu ook in de options in te stellen :) .
Gevonden!! Dank!

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Verwijderd

Weet iemand wat strafe up (opstijgen) is tegenwoordig?. Al paar keer nieuwe keyboard layout zitten door zoeken maar kan het niet vinden.

Verwijderd

Spatiebalk en links Ctrl is naar beneden.

• SNAFU
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:03:
Weet iemand wat strafe up (opstijgen) is tegenwoordig?. Al paar keer nieuwe keyboard layout zitten door zoeken maar kan het niet vinden.
Spatie balk! Vanmiddag na schade en schande achter gekomen.
Strafe down is CTRL.

Verder nog een vraag: ik heb een Gladius die ik met referals 'gewonnen' heb en een Buccaneer CCU.
To apply or not to apply??

• Jorseal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:15
ShockWave schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:57:
Voor zover ik weet hebben alleen de varianten van de Reliant een bed, de basis model Kore heeft alle ruimte voor cargo.
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:03:
Zoals Wouter en SNAFU al gezegd hebben, en mocht je het via autopiloot willen doen, kan je met N omwisselen naar landings-modus en dan met rechter alt plus N om automatische piloot in te schakelen.
Het bevestigen van je landings-platform doe je met "dubbel klik" op je F toets als je met de i knop een platform hebt gekozen.
Het automatisch opstijgen van geland zijn is ook dubbel drukken op de F toets (dit was voorheen de middelste muisknop)

[ Voor 5% gewijzigd door Jorseal op 12-06-2016 17:03 ]

Verwijderd

Als je snel wat alpha currency wilt score kan je naar Yela jumpen en daar de groene lichtjes volgen. Die lichtjes zijn kratten en als ze open zijn kan je wat er in die kratten zit meenemen. En als het drank is krijg je daan alpha currency voor. Kunnen ook sigaren of wapens zijn.

• Case_C
  • Nu online
Vanavond maar eens kijken hoe ver de download is gekomen. Moet nog steeds een bug-report filen voor de launcher, waarbij die geen voortgang toont van de download.

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10 13:51
Ik heb hem gister ook even laten updaten (geloof dat ik wel een progessbar zag?) Maar tegen de tijd dat ie klaar was had ik al geen zin :p

Miss binnenkort weer eens een avondje afspreken :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Bornhald
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:18:
Als je snel wat alpha currency wilt score kan je naar Yela jumpen en daar de groene lichtjes volgen. Die lichtjes zijn kratten en als ze open zijn kan je wat er in die kratten zit meenemen. En als het drank is krijg je daan alpha currency voor. Kunnen ook sigaren of wapens zijn.
goede tip, vanavond maar eens proberen :)

• Case_C
  • Nu online
Mattie112 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:49:
Ik heb hem gister ook even laten updaten (geloof dat ik wel een progessbar zag?) Maar tegen de tijd dat ie klaar was had ik al geen zin :p

Miss binnenkort weer eens een avondje afspreken :)
Goed idee :) , ik downscale m'n monitor wel naar 1080p. Anders is 't pop-in party in de PU :P .

Bornhald schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:58:
[...]

goede tip, vanavond maar eens proberen :)
Wel leuk dat de eerste 2 luxury goods dus al bekend zijn :) . Weet je ook weer wat je jezelf gaat toe-eigenen bij het boarden van een schip (stelen klinkt zo rot :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door Case_C op 13-06-2016 12:30 ]

• Bornhald
Case_C schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:09:
[...]

Goed idee :) , ik downscale m'n monitor wel naar 1080p. Anders is 't pop-in party in de PU :P .

[...]

Wel leuk dat de eerste 2 luxury goods dus al bekend zijn :) . Weet je ook weer wat je jezelf gaat toe-eigenen bij het boarden van een schip (stelen klinkt zo rot :+ )
Ik zou nooit stelen, zie mezelf meer als een kaper (privateer) Ik confisceer de goederen gewoon voor een andere partij :)

• Mattie112
Case_C schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:09:
[...]

[...]

Dat is teminste als hij bij mij een beetje wil draaien, merk toch wel dat mn first gen i5 wat achter gaat lopen (en de R9 270X is nou ook weer geen hardloper) maargoed :p

• Case_C
  • Nu online
Mattie112 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:10:
[...]
Dat is teminste als hij bij mij een beetje wil draaien, merk toch wel dat mn first gen i5 wat achter gaat lopen (en de R9 270X is nou ook weer geen hardloper) maargoed :p
Nog even wachten op de Kaby Lake release dit najaar ;) , en dan kan je gelijk een Vega GPU erbij halen. Of al gelijk een RX 480...

Mattie112 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:14:
Mja ik zit stiekem wel te kijken ja voor dit jaar maarja ik wil ook al een nieuwe telefoon, een zonnescherm etc etc etc ;(
Haal een paar zonnepanelen van je dak, en hang die voor je raam :P . Dan heb je al een zonnescherm.

En voor een telefoon bespaar je op een GPU, RX 480 ipv een GTX1070/80. Daar haal je toch al een Oneplus 3 voor :P .

[ Voor 36% gewijzigd door Case_C op 13-06-2016 13:36 ]

• Mattie112
Mja ik zit stiekem wel te kijken ja voor dit jaar maarja ik wil ook al een nieuwe telefoon, een zonnescherm etc etc etc ;(

• Mattie112
Case_C schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:12:
[...]

Nog even wachten op de Kaby Lake release dit najaar ;) , en dan kan je gelijk een Vega GPU erbij halen. Of al gelijk een RX 480...

[...]

Haal een paar zonnepanelen van je dak, en hang die voor je raam :P . Dan heb je al een zonnescherm.

En voor een telefoon bespaar je op een GPU, RX 480 ipv een GTX1070/80. Daar haal je toch al een Oneplus 3 voor :P .
Tja nadeel dan is dat er ook weer geen licht de kamer in komt he :p

Nee maar wil best upgraden maarja zoveel game ik niet de laatste tijd dus het liefst wacht ik tot SC een beetje af is en ik het ook echt daadwerkelijk ga spelen :p

• Case_C
  • Nu online
De engine room van de Caterpillar, via de fb van Sandi:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Gh1fTtt.jpg?1

En de Comm-link voor deze week, met van de week de Dragonfly sale... (wel wat kort op de Buccaneer als je het mij vraagt.)
COMMUNITY MANAGERS LOG. WEEK 24. DRAGONFLIES.

Drake4Life, man. This week, we unveil the concept for the Drake Dragonfly, and then people will finally stop asking me, "When are you selling the Drake Drakonfly?" and start asking, "When will the Drake Dragonfly be in game?"

Soon.

Beyond that, it's a short report this week. Dragonfly sale. Lots of prep for ATV #100 and the coming Season 03 after that. Lot's of Gamescom work. Going to E3 this week. Bugsmashers returns. Jump Point this week. Busy, busy, busy. In lieu of the longer report this week, I'd like to share a post I made this weekend about 2.4 server instability to a wider audience.
I'd like to add that everyone here at Cloud Imperium knows how fustrating this can be. I'm often quoted as saying that we want this game in your hands as much as you do. This is why team members around the world work towards making this the Best Damn Space Sim Ever. This is why we have a LIVE Alpha this early in development. For the last couple years, we've worked to re-define how AAA game development can be done; not just through crowd -funding, but through the openness of our communication and the earliness of our Alpha. Or Pre-Alpha. Or Pre-Pre-Pre-Alpha. Part of that struggle has been redefining the very terms that describe what we've been doing. Today, we just refer to the LIVE enviornment as Star Citizen Alpha 2.4. Star Citizen is not finished. It is still in its nascent stages and we are gradually rolling out functionality and features, all the while testing them in environments and situations we can’t do internally.

We start small internally, with our own dedicated team of QA Testers around the world. We fix up the crashes / issues we see, and when things stabilize we go a little wider to get more players hammering on it with waves of PTU testers, and with 2.4 we started with the addition of our smallest, most focused group yet, the Evocati. These PTU tests expose even more issues, and we patch. Eventually when that feels pretty stable we widen out even further with wider PTU waves, and in the case of 2.4, we went as wide as our entire subscriber base before inviting the entire community to join us on PTU.

But the PTU can only do so much, for even when inviting everyone, the concurrency levels will never match our biggest possible testing base: The LIVE Alpha Environment.

At this point in Star Citizen's development, every stage is a testing stage, and though the men and women here toil endlessly to provide the best gameplay experience possible on our LIVE Alpha Environment, it is still always that: an ALPHA testing place.

It can be frustrating if you are getting kicked for an error, but the game is still in development and those errors are actually helping us stress systems. Teething issues with Star Citizen Alpha 2.4 LIVE is a necessary part of the process – a process that in this stage of development is entirely unique in the industry and one we know will make a kick ass game in the end. Some of you may remember me saying the testing process isn't for everyone, and that the hardest testing work (those early stages of each patch with the Evocati) weren't even for me. =) We appreciate each and every Citizen dedicated to testing Star Citizen in all of it's release stages, be them Evocati, wider PTU, or Alpha LIVE. There's no shame in waiting on the sidelines for more stable releases down the road, but those who accept the challenge to help us make this game everything we know it can be will have an experience unlike any other in video game development.

And that may be frustrating from time to time. Especially times like these.

But wouldn't trade it for anything else in the world.

And I know I'm not the only one.

THE COMM-LINK SCHEDULE

Monday, June 13th
- [1500 PDT / 2200 UTC] 10 for the Developers - YouTube: StarCitizen

Tuesday, June 14th
- Lore Post
- Vault Update
- ATV Breakouts

Wednesday, June 15th
- [1500 PDT / 2200 UTC] Bugsmashers - YouTube: StarCitizen
- Jump Point Rerun

Thursday, June 16th
- [1200 PDT / 1900 UTC] Around the Verse: Episode 2.36 - YouTube: StarCitizen

Friday, June 17th
- [1100 PDT / 1800 UTC] Reverse the Verse: The Community Team's Weekly Livestream - http://www.twitch.tv/cigcommunity
- Dragonfly Sale
- Jump Point

10 for the Dev's

Met het transcript
http://imperialnews.netwo...-developers-episode-13-2/

• Bornhald
FYI de C-788 "COMBINE" BALLISTIC CANNON is in je hangar, als je een buccaneer hebt. :)
Case_C schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:06:
De engine room van de Caterpillar, via de fb van Sandi:
[afbeelding]

En de Comm-link voor deze week, met van de week de Dragonfly sale... (wel wat kort op de Buccaneer als je het mij vraagt.)

[...]

10 for the Dev's
[video]

Met het transcript
http://imperialnews.netwo...-developers-episode-13-2/
ziet er wel groot uit zo die engine room... of ligt dat aan mij, kan die van de starfarer even niet voor de geest halen.

[ Voor 79% gewijzigd door Bornhald op 14-06-2016 12:17 ]

• Case_C
  • Nu online
Bornhald schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:16:
FYI de C-788 "COMBINE" BALLISTIC CANNON is in je hangar, als je een buccaneer hebt. :)

[...]

ziet er wel groot uit zo die engine room... of ligt dat aan mij, kan die van de starfarer even niet voor de geest halen.
De engineroom van de SF is inderdaad een stuk kleiner, qua loopruimte dan. Of de engine parts verschillen weet ik niet 123. Doet me overigens ook niet zoveel als daar wat verschil in zit, Drake is per slot van rekening een andere fabrikant die van andere componenten gebruik maakt.

• Jorseal
Hallo allemaal,

Ik weet niet of deze tweak algemeen bekend is hier maar dacht het in ieder geval nog even te delen.
Blijkbaar ben ik ook niet de enige hiermee, en kwam dit toevallig tegen op de forums van Star Citizen.
Punt is, zodra je een patch download, word direct gehele internet dichtgetrokken. (afhankelijk welke internet aanbieder je hebt natuurlijk, maar niet alle tweakers hebben 100+Mbit verbindingen.)
Ik zat er al aan te denken maar met de post werd het vermoeden bevestigt.

De standaard torrent instellingen van de patcher staan veel te hoog ingesteld waardoor de meeste routers dichtslibben op de openstaande verbindingen. (althans zo blijkt bij mij het geval te zijn)
Ja tuurlijk, ik kan in de patcher de snelheid limiteren ... maar goed waarom dan toch niet sneller als het sneller kan?

Goed er is dus een instellingen bestand voor de patcher:
%Installation drive%\Cloud Imperium Games\Patcher\_TorrentSettings (zonder extentie)

Hier heb ik de waardes als volgt aangepast:

active_seeds = 2
active_downloads = 4
unchoke_slots_limit = 4
active_limit = 10
connections_limit = 100
connection_speed = 480
max_peerlist_size = 20

En nu net nog even getest, een pak bestand van 2 GB gewist en laten verifiëren op hyperspeed snelheid.
Het gevolg, mijn volle internet snelheid word gebruikt maar ik kan nog gewoon normaal (minimaal langzamer maar niet als voorheen onbruikbaar) internetten.

Ik hoop dat ik nu niet als spuit 11 iets vertel, maar misschien dat ik een aantal tweakers blij kan maken hiermee.

p.s. in geval van in de standaard folder (program files) geïnstalleerd te hebben, moet je met admin rechten dit bestandje aanpassen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jorseal op 14-06-2016 18:10 ]

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-11 20:32
Je kan P2P gewoon uitzetten in de launcher

• Jorseal
DoubleYouPee schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:16:
Je kan P2P gewoon uitzetten in de launcher
Ging het er niet om dat je met P2P de updates incremential aan het downloaden was in plaats van met HTTP de volle mep?

• Case_C
  • Nu online
Huh ik wist niet dat de Reliant al flight ready was? Of is dit een bug?
http://imgur.com/a/6jxTL

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Je zal de file waarschijnlijk ook na elke update weer even aan moeten passen omdat het waarschijnlijk weer wordt overschreven net zoals bij je ingame settings......
Moet deze na elke patch weer opnieuw instellen.... -O-

• Jorseal
ShockWave schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:35:
Je zal de file waarschijnlijk ook na elke update weer even aan moeten passen omdat het waarschijnlijk weer wordt overschreven net zoals bij je ingame settings......
Moet deze na elke patch weer opnieuw instellen.... -O-
Ja dat klopt jammer genoeg wel, maar maak een kopie van het bestandje en zodra een nieuwe patch er is overschrijf jij weer dat bestand zodat de juiste instellingen er weer in staan.

• Tylocke
Jorseal schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:40:
[...]

Ging het er niet om dat je met P2P de updates incremential aan het downloaden was in plaats van met HTTP de volle mep?
Dat en met P2P bespaar je CIG neem ik aan ook kosten omdat het tussen de clients gedaan wordt en niet allemaal van CIG af komt.

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Case_C schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:09:
Huh ik wist niet dat de Reliant al flight ready was? Of is dit een bug?
http://imgur.com/a/6jxTL
Het is wel de core zoals die in je hangaar staat en niet die je op de verkoopplaatjes hebt gezien..... oOo

• Brandonchat
  • Laatst online: 04-03-2020
Iemand dit wel eens beluisterd?

YouTube: Podcast 53: Waarom Star Citizen nu tegenvalt

Volgens mij met de schrijver van het Gamers.nl artikel waarna hij tot de grond afgebrand is. :)

Edit: en dat is dus ook zo haha

[ Voor 31% gewijzigd door Brandonchat op 15-06-2016 16:53 ]

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-11 20:32
Brandonchat schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:33:

Volgens mij met de schrijver van het Gamers.nl artikel waarna hij tot de grond afgebrand is. :)

Hij heeft op zich wel een punt met pre-orderen..
De enige reden dat ik het uiteindelijk toch gedaan heb is omdat maar iets van €26 was voor eigenlijk 2 games.

Maarja daarna gaat hij zeuren over het feit dat je stopt bij EVA als je je 'gas' loslaat... alsof de game al af is en alle dingen al vast staan. Volgens mij wil iedereen wel dat je dan dus door blijft gaan.
Ik ga er van uit dat dit binnenkort al gaat veranderen met EVA decoupled ofzo.

Daarna maar snel uit gezet.

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 15-06-2016 17:49 ]

• Brandonchat
  • Laatst online: 04-03-2020
Ja wat ik het meest geweldig vind van dit stukje is dat er nog GEEN ENKELE reactie op dit stukje is geweest. Komt toch al uit februari dit jaar haha :)

• Bornhald
haha serieus een van de hoofdstukken is "19:12 - Waar mankeert het aan in de Star Citizen-alfa?" volgens mij snap je dan niet wat een alfaversie van een programma is. :) als je jezelf als journalist betiteld, ook al is het "slechts"games journalist, dan moet je toch wel een beetje aan onderzoeksjournalistiek doen en minimaal weten wat een alfaversie van een programma is, volgens wikipedia is het dit
Een alfaversie is de naam van in ontwikkeling zijnde software. Het is meestal de eerste versie van software waar een beetje van de functionaliteit van de uiteindelijke versie in zit.

De alfaversie is genoemd naar de alfa, de eerste letter van het Griekse alfabet. De versie die (soms) uitkomt voor de alfaversie wordt prealfaversie genoemd, de versie na de alfaversie heet de bètaversie. Als er na de bètaversie nog een versie komt vóór de definitieve versie, dan wordt die soms de preview- of RC-versie genoemd. Soms wordt er ook gebruikgemaakt van RTM-versies (versies die volgen na de RC's).

Alfaversie-software is nog niet stabiel genoeg om in productie genomen te worden. De alfaversie wordt vaak verspreid onder een selecte groep van gebruikers voor een gebruikerstest. Bij alfaversies zijn crashes vaak voorkomende fouten.

https://www.wikiwand.com/nl/Alfaversie
Dus met een minuutje lezen had je kunnen voorkomen dat je volledig voor l*l staat wanneer je gaat zeggen wat er voor een functionaliteit aan een alfaversie mist. Want een alfaversie heeft gewoon nog niet alle functionaliteit.

[ Voor 9% gewijzigd door Bornhald op 15-06-2016 17:27 ]

• Case_C
  • Nu online
Brandonchat schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:33:

Nee, en ik kan nou niet zeggen dat mijn leven nu beter is na ik dit heb geluisterd... :+

Journalistiek is een lastig vak, en blijkbaar heb je de titel vrij vlug :P . Ze hadden de titel van de podcast beter kunnen maken: 'Waarom gamesjournalisten geen kennis van gamedevelopment hoeven te hebben.'

[ Voor 10% gewijzigd door Case_C op 15-06-2016 17:40 ]

Verwijderd

Vind die gamer.nl recent een zure narcistische zeurpiet die zich niet wil inleven in de perceptie van zijn doelgroep en zijn eigen mening boven alles wil stellen. Hij bevestigd zijn bevoordeelde mening en zoekt daar dan argumenten bij. Bijv het durven beweren dat hij genoeg van game development zou hebben om te kunnen beoordelen dat de alpha geen resultaat zou kunnen zijn van 4 jaar ontwikkeling en ook volledig voorbij het feit gaat dat CIG de meest innovatieve game van dit moment aan het ontwikkelen waarbij ze zelf hele nieuwe concepten moeten implementeren.

• Bornhald
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:26:
Vind die gamer.nl recent een zure narcistische zeurpiet die zich niet wil inleven in de perceptie van zijn doelgroep en zijn eigen mening boven alles wil stellen. Hij bevestigd zijn bevoordeelde mening en zoekt daar dan argumenten bij. Bijv het durven beweren dat hij genoeg van game development zou hebben om te kunnen beoordelen dat de alpha geen resultaat zou kunnen zijn van 4 jaar ontwikkeling en ook volledig voorbij het feit gaat dat CIG de meest innovatieve game van dit moment aan het ontwikkelen waarbij ze zelf hele nieuwe concepten moeten implementeren.
daarnaast, met welke ontwikkeling is hij het aan het vergelijken, dat er om het jaar een nieuwe versie van COD of BF komt omdat het gros van de technologie als staat en ze daar op voortborduren.

Een game als the witcher 3 heeft ook ruim 3 jaar in ontwikkeling gestaan met een team van 200 man. Dus gezien hoe revolutionair CR is met zijn plan, kan je voorstellen dat na 4 jaar de huidige status maar iets achter op schema is, maar dat het nog wel even duurt voordat alles verloren is.

Verwijderd

Topicstarter
Je hoeft geen vertrouwen in de game te hebben. Dan stop je er geen geld in. Het probleem met deze gast is dat hij conclusies trok terwijl hij niet eens echt wist hoe het met de ontwikkeling stond. Daar werd ie op afgeschoten.

Maarja inmiddels ook oud nieuws dat artikel.

• SNAFU
Is er inmiddels ook al een makkelijker manier om je X-55 geconfigureert te krijgen?

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het artikel heb ik niet gelezen, maar die podcast vond ik niet zo slecht.
Weet niet welke versie hij precies gespeeld heeft, 2.1? Voor degene die 2.0 gedaan hebben was 2.1 al een verbetering, Maar voor een verse speler kon dat toch een teleurstelling zijn.

Je kan overigens evengoed twijfels hebben bij de voortgang/bedrijfsvoering terwijl je er al geld in heb zitten.
Afgelopen week heb ik toch wel een paar dingen voorbij zien komen die mij de wenkbrauwen deden fronsen.

Verwijderd

Topicstarter
Anthor schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:47:

Je kan overigens evengoed twijfels hebben bij de voortgang/bedrijfsvoering terwijl je er al geld in heb zitten.
Afgelopen week heb ik toch wel een paar dingen voorbij zien komen die mij de wenkbrauwen deden fronsen.
Zoals?

• Bornhald
de nieuwe TOS bijvoorbeeld

• Case_C
  • Nu online
Anthor schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:47:
Het artikel heb ik niet gelezen, maar die podcast vond ik niet zo slecht.
Weet niet welke versie hij precies gespeeld heeft, 2.1? Voor degene die 2.0 gedaan hebben was 2.1 al een verbetering, Maar voor een verse speler kon dat toch een teleurstelling zijn.
Klopt helemaal. Behalve dan dat van de podcast :+ . Je ziet redelijk vaak vragen voorbij komen van mensen die teleurgesteld zijn in de afmetingen van 2.x . Vaak genoeg blijkt dan dat ze niet wisten hoe ze naar een ander punt konden jumpen. Dan is Ollisar ineens vrij klein.

En inderdaad, het is moeilijk om aan de hand van een snapshot de voortgang van een project te zien. En dat is dan ook helemaal niet erg, maar wanneer iemand kritiek wil geven is een onderbouwing (in de vorm van research of wat dan ook) wel zo handig.
Ook wel benieuwd wat precies :) , zelf ook dingen gezien die ik zo direct niet handig vind vanuit mijn perspectief. Maarja ik ben geen bedrijfsleider/ceo oid...

Bornhald schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:50:
[...]

de nieuwe TOS bijvoorbeeld
Wat dan precies,? Op reddit vond ik de uiteenzetting niet heel gek. Behalve dan dat ze geen geld terugstorten mss.

[ Voor 9% gewijzigd door Case_C op 15-06-2016 22:54 ]

• Bornhald
Case_C schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:53:

Wat dan precies,? Op reddit vond ik de uiteenzetting niet heel gek. Behalve dan dat ze geen geld terugstorten mss.
vond deze ook wel aardig,
"YOU AGREE, THEREFORE, THAT YOU WILL NEVER ASSERT OR BRING ANY CLAIM OR SUIT AGAINST RSI, ITS PARENT COMPANY, DIVISIONS, SUBSIDIARIES, AFFILIATES, OR ANY EMPLOYEES OF ANY OF ABOVE, WHICH IS RELATED TO OR BASED ON, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO; (I) A CLAIM THAT YOU “OWN” ANY VIRTUAL GOODS IN THE GAME, (II) A CLAIM FOR THE “VALUE” OF VIRTUAL GOODS IF RSI DELETES THEM (AND/OR TERMINATES YOUR ACCOUNT) WITH A REASONABLE CAUSE AT RSI’S SOLE DISCRETION"

vooral als je nagaat dat volgens Nederlandse wet, digitale goederen als goederen worden gezien als ik me niet vergis :)

als je verder zoekt vind je er nog wel een paar in, die er wel leuk in staan, maar niet voldoen aan de Nederlandse wetgeving.

Verwijderd

Topicstarter
Bornhald schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:31:
[...]

vond deze ook wel aardig,
"YOU AGREE, THEREFORE, THAT YOU WILL NEVER ASSERT OR BRING ANY CLAIM OR SUIT AGAINST RSI, ITS PARENT COMPANY, DIVISIONS, SUBSIDIARIES, AFFILIATES, OR ANY EMPLOYEES OF ANY OF ABOVE, WHICH IS RELATED TO OR BASED ON, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO; (I) A CLAIM THAT YOU “OWN” ANY VIRTUAL GOODS IN THE GAME, (II) A CLAIM FOR THE “VALUE” OF VIRTUAL GOODS IF RSI DELETES THEM (AND/OR TERMINATES YOUR ACCOUNT) WITH A REASONABLE CAUSE AT RSI’S SOLE DISCRETION"

vooral als je nagaat dat volgens Nederlandse wet, digitale goederen als goederen worden gezien als ik me niet vergis :)

als je verder zoekt vind je er nog wel een paar in, die er wel leuk in staan, maar niet voldoen aan de Nederlandse wetgeving.
Imo heeft dat te maken met dat je nu meer een pre order aan het doen bent dan een pledge. Die overgang zijn ze aan het faciliteren.

Daarnaast vind ik het toch een klein beetje triestig om nu al je geld terug te gaan eisen. Een pledge is een risico van jouw kant. En er is nog geen enkele indicatie dat deze game er niet gaat komen. Als je het allemaal lang vind duren tja, maar de hoofdregel is nog steeds, don't spend money you can't lose.

Ik zie op reddit wel eens mensen die 1000 dollar aan schepen kopen en dan opeens hun geld terug willen. Het enige wat ik dan denk is, sukkel.

• Bornhald
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 00:00:
[...]

Imo heeft dat te maken met dat je nu meer een pre order aan het doen bent dan een pledge. Die overgang zijn ze aan het faciliteren.
een pre-order is een vooruitbestelling van goederen en of diensten, als jij iets besteld en niet geleverd krijgt, dan sta je redelijk sterk in het terug eisen van je geld voor de Europese wet. Dus ben het niet eens met je stelling hier. Dit is in mijn optiek een poging om zichzelf helemaal schadeloos te stellen en te kunnen roepen, mocht iemand ze voor het gerecht slepen, jullie hebben een TOS getekend waarin jullie hebben gezegd dit niet te doen. Geen idee hoe dat steek houdt in de US, maar kan me niet voorstellen dat het in de EU kan waar de consument vrij goed beschermd is.
[...]

Daarnaast vind ik het toch een klein beetje triestig om nu al je geld terug te gaan eisen. Een pledge is een risico van jouw kant. En er is nog geen enkele indicatie dat deze game er niet gaat komen. Als je het allemaal lang vind duren tja, maar de hoofdregel is nog steeds, don't spend money you can't lose.
ben ik het niet mee eens. CIG heeft zich al best vaak niet aan zn woord gehouden. Nu weet iedereen die speelt dat ze op US servers spelen. Allemaal leuk en aardig voor alpha het is nog wel te doen met een ping van 150.
Voor bijvoorbeeld Australië is het wat anders, die hebben helemaal een rotte ping. En nu zou ik graag de case aan willen nemen van iemand die ik ken van reddit uit Australië met betrekking tot de 25 mil strechgoal

Nu zal je denken, wat zit hij te zeveren, het is pas alpha. Dat klopt. Ik was er ook bij toen de 25mil strech goal werd gehaald, en weet je wat dat was....
Enhanced Alpha – We will use additional funding to build a wider alpha test than we had originally intended for the first phase of Star Citizen’s launch. The initial plan was to first launch servers in North America and then expand to areas such as Europe and Australia to decrease latency in these areas, perfecting the game as we improve the experience around the world. This funding will allow us to invest in a wider infrastructure for our early testing, spinning up remote servers earlier. Hitting this goal will also allow us to increase the number of remaining alpha slots. Extra alpha slots not only means more Star Citizens will travel the ‘verse at launch, but that we will receive more feedback and more stress testing. This in turn will allow us to better balance and enhance the Star Citizen experience!
met andere woorden, de miljoen die tussen 24 en 25 werd opgehaald werd hiervoor ingezet, heb jij ze al gezien.

De alpha slots zijn weg, maar zie jij al servers in EU en AUS staan? ik niet.

Daarnaast de (ok ik heb ze niet gezien, maar hij geeft ze aan dat hij ze wel heeft gekregen) de steeds negatievere berichten over uberhaupt servers in Oceania kan ik begrijpen dat je nu je geld gaat terug vragen.

de 48mil strech goal, misschien niet belangrijk, maar heb jij de retaliator comercial al gezien, Volgens mij hebben we bericht gehad dat ze tot nader orde gestopt zijn met comercials

En de geroemde FPS module, die zou komen, totdat CR zei dat het nu al in het spel zat, en voorlopig geen losse module zou worden.

Ik kan ook nog wel even praten over congierge support, laatste wat ik terug kreeg was dat er nu zoveel mensen waren, dat het niet meer mogelijk was speciale support te geven. Ik heb verschillende vragen gesteld maar het antwoord, met name recentelijk is wacht maar, en ik heb contact met 3-4 verschillende mensen
What is the Concierge status and what does it provide?

If your purchases on the account equal to $1,000 or more you will have your own personal Concierge. Keep in mind that this is for total purchases on the account. Ships or packages gifted to the account will not count towards the Concierge total. You will be part of a select group where your questions, requests and needs will be answered by a personal Concierge staff member. You will receive a heads up and exclusive access to events as well as inside info from the development team. A 1-on-1 service to fulfill your pledges and to take all of your requests.
niet echt het verkoop praatje wat hier gezegd wordt denk ik zo.

sterker nog, zo wordt je benoemd op de zendesk van CS (ps dit ben ik niet hoor, heb nooit kunnen kijken wat ze bij mij hebben alles staat nu dicht)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5S1NIYE.png
https://www.reddit.com/r/...blacklist_categorization/

of had je liever de beloftes die ik heb gebackt tijdens de kickstarter:
A rich universe focused on epic space adventure, trading and dogfighting in first person.
Single Player – Offline or Online(Drop in / Drop out co-op play)
Persistent Universe (hosted by US)
Mod-able multiplayer (hosted by YOU)
No Subscriptions
No Pay to Win
de coop uit SQ 42 is in ieder geval weg, mod-able multiplayer zal ook pas ver na release komen, als het nog komt, pay to win kan je een redelijke lans voor breken (je hebt altijd de mensen die roepen er is geen win in een MMO, maar dat is een kwestie van smaak)

wat ik hiermee probeer te zeggen, dat CIG heel veel heeft beloofd, maar lang niet alles nakomt.

als je kritisch wil kijken naar "the pledge" https://robertsspaceindustries.com/the-pledge dan kom je daar toch ook wel dingen tegen die niet helemaal kloppen. om maar een dwarsstraat te noemen, er zijn verschillende nieuwe dingen eerst aan game magazines etc laten zien voordat wij het zagen.

Dus het feit dat ze willen zeggen dat je geen geld meer terug mag vragen, ondanks dat CIG aan hun kant redelijk makkelijk over gaat met de beloftes vindt ik redelijk kort door de bocht. En ook " nu al je geld terug eisen" dit zijn de data opgegeven door CIG zelf he... en je weet ook dat hiervoor de zelfde elementen zo'n beetje maar dan een jaar eerder ook werden geroepen.

Afbeeldingslocatie: http://static1.gamespot.com/uploads/scale_super/1544/15443861/2787306-1438681995-bafta.JPG

we mogen blij zijn (en ik ben dat dan ook zeker ook) als we dit jaar SQ42 krijgen.

Dus ja, ik snap dat er mensen zijn die hun geld terug willen hebben, ook al hebben ze er meer dan 1000 USD In zitten (ook als ze er minder in hebben snap ik het trouwens!). En indien er wel een indicatie is dat SC nooit gaat komen, dan kan je pas geld gaan claimen wanneer ze zelf zeggen dat ze niet meer in ontwikkeling zijn. Als ik wist wanneer het fout ging, dan zou ik ook precies weten wanneer ik zou zeggen dat het spel niet meer in ontwikkeling is, ongeveer gelijk met wanneer er helemaal niks meer terug te geven is.

Overigens geloof ik er zelf wel nog in, maar ik zie wel steeds meer gebroken beloftes etc.
[...]

Ik zie op reddit wel eens mensen die 1000 dollar aan schepen kopen en dan opeens hun geld terug willen. Het enige wat ik dan denk is, sukkel.
daar durf ik niks over te zeggen, geen idee waarom ze voor 1000 dollar schepen komen of wat de noodzaak is dat ze het weer moeten verkopen. Kan me vooral buiten europa best wat scenario's bedenken waardoor je ineens geld nodig hebt, en als je dan schepen kan verkopen.. waarom niet. Dus zonder expliciet te weten wat de motivatie van deze personen is durf ik geen waardeoordeel hieraan te koppelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bornhald op 16-06-2016 00:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk het enige wat ik in dat rijtje een gebroken belofte vindt is de ontbrekende coop.

Wat betreft de FPS module. Klinkt misschien raar, maar ik vind het schrappen van Star Marine een zege voor deze game. We zijn nu overgestapt naar Alpha. Dit ging gepaard met een enorme samenvoeging van complexe systemen (local physics grid, item port system, Persistence etc. etc). Hierbij zijn enorme challenges ontstaan waaronder de netwerk problemen die nu allemaal in de loop van de tijd opgelost worden.

Stel nu voor dat we ipv deze Alpha nu een focus hadden op een FPS module. En dan aan het eind van het jaar zouden we al dit spul gaan samenvoegen met dan alle problemen die we nu tegenkomen. Is dat goed voor de uiteindelijke game? Ik denk van niet. De FPS mechanics worden nu toegevoegd aan de Alpha. Dit is veel beter want de FPS module is niet de core van de game.

Het systeem van modules is gewoon een systeem gebleken wat niet goed werkt. Dat allemaal achteraf samenvoegen werkt niet met de CryEngine. Moeten we dat dan wel gaan forceren omdat het een kickstarter belofte was? Ontwikkeling is ook erachter komen dat bepaalde zaken niet werken en dat je het anders moet doen. Als we nu nog aan het focussen waren op Star Marine hebben we deze game nog een jaar later denk ik.

Daarnaast die servers kosten nu al een tonnetje per maand. Je kan niet een wereldwijde uitrol verwachten als er nog geen release van iets is. Moeten we nu servers in Australie gaan openen voor iets meer fps voor een relatief kleine userbase wat bakken met geld kost? Of eerst maar SQ42 uitbrengen?

Het probleem met crowdfunding is dat je op het begin nog niet helemaal weet wat wel en niet werkt. En in het geval van Star Citizen speelt dat nog meer omdat ze allemaal dingen doen die nooit eerder zijn gedaan. Het crowdfunding model werkt niet meer als je voor elke gebroken belofte iedereen moet terugbetalen. Crowdfunding is verre van perfect voor grote games, wat dat betreft is Star Citizen een groot experiment.

Bij Elite hebben ze op een gegeven moment de offline modus geschrapt, maar ik denk dat niemand zal voorstellen om de game op te doeken en ieder zijn geld terug te geven.

Een publisher is wat dat betreft wel makkelijk. Bij Mass Effect Andromeda, wat sinds 2012 in ontwikkeling is, hoef je op 2 E3's totaal nietszeggende teasers te releasen en het is nog ok ookal ben je al zoveel jaar bezig.

Wat betreft het concierge gebeuren heb ik geen idee van, want dat ben ik niet. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2016 01:46 ]

• Anthor
  • Niet online
Wat Bornhald zegt dus.

Snowflakes @ Zendesk

Crappy photoshops met unlicensed plaatjes met watermerken of de naam van een ander spel er nog in

De nieuwe ToS, waarin het laatste beetje controle weg geschreven wordt, en dat ze (toekomstige?) accounts kunnen gaan deleten bij het schenden van de ToS. Iig verkoop van accounts via zwarte markt en als je ruim leest ook de grey-market. En lees voor de grap de hele lijst eens, je mag niet te vaak op enter drukken in de chat
quote: Onder punt V. in de ToS:
- Post any messages to, or otherwise attempt via any of the RSI Services (or otherwise) to trade or sell physical or digital merchandize, such as ships, “insurance benefits,” Game credits or other accrued Game benefits offered by RSI.
quote: En onderaan bij V.
RSI reserves the right to suspend the use of your Account and terminate your Account after notice of breach and to prevent your use of any and all RSI Services if your Account is used to engage in illegal activity or in violation of these Terms of Service.
En dat was allemaal in vorige week.

Die ToS is misschien gewoon wat er gebeurt als je juristen in dienst heb, die houden zichzelf bezig anders zijn ze overbodig. :P
Dat zendesk verhaal kan een uit de hand gelopen iets zijn,en die plaatjes van één haastige en slordige tekenaar.

Los allemaal kleine dingen, maar ik krijg er een beetje kriebels van.

p.s.
Wij krijgen trouwens standaard de international ToS voorgeschoteld, die verschilt op een paar punten van de U.S. variant. Wij hebben meer koper bescherming en kunnen zelfs (binnen 14 dagen) het tekenen van ToS terug draaien als je dat zou willen. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja die juristen kijken al vooruit naar wanneer de game verkocht wordt. Als je nu een standaard publisher game pre ordered kan je ook niet zomaar je geld terugkrijgen.

• Anthor
  • Niet online
Maar die standaard publisher games die kan je pas pre-orderen als die ver genoeg gevorderd zijn in de ontwikkeling.

Het enge vind ik het mogelijke inkijkje in de bedrijfscultuur, of iig op de marketing /cc afdeling.
Net als dat verhaal van David Jennison (dat ik toevallig ook nog tegen kwam), het zal best een eenzijdig stuk zijn, maar er zit ongetwijfeld minstens een kern van waarheid in.(hoe vaak hoor je niet in AtV/RtV 'when chris signs off on it'?)

Een andere iets wat los van staat van bovengenoemde maar waar ik mij wel een beetje zorgen om maak is hoe/wanneer nieuwe content gereleased gaat worden.
Er moet een keer een grote content dump komen, anders blijven het allemaal kleine stapjes die je even doet en dan heb je alles al wel gehad als het spel 'af' is (en dan moet het balancen nog komen)
b.v.
- Update met Herald en data tussen jump points? iedereen gaat dat even doen.
- Update met mining, iedereen gaat even minen
- etc, en uiteindelijk is de enthousiaste massa al uitgekeken op het spel als het nog niet eens beta is

Maar goed, ik weet het het blijft alpha en ik heb geduld.

• Bornhald
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 01:10:
Eigenlijk het enige wat ik in dat rijtje een gebroken belofte vindt is de ontbrekende coop.

Wat betreft de FPS module. Klinkt misschien raar, maar ik vind het schrappen van Star Marine een zege voor deze game. We zijn nu overgestapt naar Alpha. Dit ging gepaard met een enorme samenvoeging van complexe systemen (local physics grid, item port system, Persistence etc. etc). Hierbij zijn enorme challenges ontstaan waaronder de netwerk problemen die nu allemaal in de loop van de tijd opgelost worden.
het intergratie gedeelte is nooit officieel neergelegd als de oorzaak afaik. Ook nu intergereren ze constant verschillende builds. Dat is 1 van de redenen waarom je op de ptu om de dag een nieuwe patch kan downloaden en dat toch soms oude bugs weer terug komen, je krijgt dan een andere build waarin een andere bug is opgelost. Uiteindelijk wordt alles gemerged en dan kan je gaan met een versie waarin alle bugs zijn opgelost. Dat had net zo goed met star marine kunnen gebeuren.
Het feit dat je een van je selling points gaat schrappen vind ik wel kwalijk, ongeacht of ik zelf de FPS zou willen spelen of niet
Stel nu voor dat we ipv deze Alpha nu een focus hadden op een FPS module. En dan aan het eind van het jaar zouden we al dit spul gaan samenvoegen met dan alle problemen die we nu tegenkomen. Is dat goed voor de uiteindelijke game? Ik denk van niet. De FPS mechanics worden nu toegevoegd aan de Alpha. Dit is veel beter want de FPS module is niet de core van de game.
Dit is bedrijfsvoering en afspraken maken. Er is geen enkele reden om tussentijds niet te mergen met je code en alleen het opstarten van star marine voor spelers niet mee te geven terwijl je intern wel kan testen en de eerste bugs kan verwijderen.

Sterker nog, als je ontwikkel teams hebt die samen werken aan 1 product is het raadzaam om regelmatig in te checken zodat je zeker weet dat je code nog werkt. Het hele fiasco met het bouwen van star marine is nooit uitgelegd. Het is zo ver geweest dat er tot vorig jaar november werd geroepen dat het eraan kwam, in een ptu build kon je zelfs al in de lobby komen, en vervolgens roept chris het zit er in.. en we gaan langzaam delen toevoegen. Dat noem ik
a) niet open communicatie
b) niet star marine zoals het beloofd was

even voor de mensen die hier geen kennis van hebben (ik zeg niet dat jij hier geen kennis van hebt, dat weet ik niet maar het zal ongetwijfeld zijn dat iemand dit leest die geen kennis heeft van dit soort onderwerpen, het mijn is overigens ook beperkt) maar bij gevoegd een plaatje van hoe version control software (in dit geval GIT wat volgens mij vrij vaak gebruikt wordt) werkt.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d8/Git_operations.svg/800px-Git_operations.svg.png
https://www.wikiwand.com/en/Git_(software)

en wat meer info over version control zelf
https://www.wikiwand.com/en/Version_control
Het systeem van modules is gewoon een systeem gebleken wat niet goed werkt. Dat allemaal achteraf samenvoegen werkt niet met de CryEngine. Moeten we dat dan wel gaan forceren omdat het een kickstarter belofte was? Ontwikkeling is ook erachter komen dat bepaalde zaken niet werken en dat je het anders moet doen. Als we nu nog aan het focussen waren op Star Marine hebben we deze game nog een jaar later denk ik.
ik snap niet waarop je dit baseert
Daarnaast die servers kosten nu al een tonnetje per maand. Je kan niet een wereldwijde uitrol verwachten als er nog geen release van iets is. Moeten we nu servers in Australie gaan openen voor iets meer fps voor een relatief kleine userbase wat bakken met geld kost? Of eerst maar SQ42 uitbrengen?
Als je zegt de volgende miljoen gebruiken we om servers te openen in Australië voor de alpha leden. Dan moet je dus inderdaad servers openen voor Australië tijdens de alpha, je hebt er tenslotte van je user base 1.000.000 usd voor gekregen. Daarnaast zoals je zelf al zet, is de user bas in Australië minder groot, dus servers daar huren zal lang niet zoveel kosten als in de US. En het heeft invloed op je PING voor je FPS maakt het niet uit.

edit: Daarnaast ga ik er vanuit dat het uitrollen van meer systemen nog steeds modulair zal gaan
Het probleem met crowdfunding is dat je op het begin nog niet helemaal weet wat wel en niet werkt. En in het geval van Star Citizen speelt dat nog meer omdat ze allemaal dingen doen die nooit eerder zijn gedaan. Het crowdfunding model werkt niet meer als je voor elke gebroken belofte iedereen moet terugbetalen. Crowdfunding is verre van perfect voor grote games, wat dat betreft is Star Citizen een groot experiment.
Wat heeft ze belemmerd om te zeggen we hebben genoeg en gaan nu ontwikkelen ,we zetten de kraan dicht. Zolang je features blijft beloven voor meer geld (waar ze na de 100m vanaf zijn gestapt) dan mag ik verwachten dat die features erin gaan komen. Er zijn ook genoeg andere kickstarters die na de campaign alles dicht zetten en dan gaan maken wat ze beloofd hebben (en zelfs dan nog falen)
Bij Elite hebben ze op een gegeven moment de offline modus geschrapt, maar ik denk dat niemand zal voorstellen om de game op te doeken en ieder zijn geld terug te geven.
maar er zijn wel zeker mensen geweest die om deze reden hun geld terug gevraagd hebben en terug gekregen hebben, en volgens mij heeft niemand hier nog geroepen dat SC maar geschrapt moet worden, ik heb alleen gezegd dat ik me goed kan voorstellen dat er mensen zijn die hun geld terug willen.
Een publisher is wat dat betreft wel makkelijk. Bij Mass Effect Andromeda, wat sinds 2012 in ontwikkeling is, hoef je op 2 E3's totaal nietszeggende teasers te releasen en het is nog ok, ook al ben je al zoveel jaar bezig.
mensen met een uitgever hebben totaal andere problemen waarbij features worden geschrapt om een deadline te redden of dat er features niet in komen omdat de uitgever het niks vind. Waardoor je innovatie tegen houd op een zeker niveau, dat is een van de , zoniet DE reden dat CR voor crowdfunding is gegaan, en niet voor een uitgever.
Wat betreft het concierge gebeuren heb ik geen idee van, want dat ben ik niet. :)
hou zou je het vinden om achter je rug, door een bedrijf waaraan je meer dan 1000 hebt gegeven, achter je rug om, rare bijnamen te krijgen :) Het minste wat je kan zeggen is dat het niet professioneel is, categoriseren van je klanten prima, ze lullige bijnamen geven in je backend systemen, not done.

en nogmaals voor de duidelijkheid, ik kijk uit naar SC en SQ42, maar dat betekend niet dat ik niet kitsch mag zijn en ben op wat ze doen. En ze hebben een hele boel beloftes gebroken.

[ Voor 4% gewijzigd door Bornhald op 16-06-2016 08:43 ]

• Case_C
  • Nu online
Verslag van 7 kantjes op de vroege morgen.. daar had ik niet om gevraagd :P . Een TL;DR had had nu wel handig geweest...

TOS, vertragingen en verandering van scope even daar gelaten (ja zoveel tijd heb ik niet om te typen :+ )
Anthor schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 01:51:
Crappy photoshops met unlicensed plaatjes met watermerken of de naam van een ander spel er nog in
Die waren inderdaad heel slecht, en dat is mijn inziens de verantwoordelijkheid van de artist die het heeft gemaakt. Want je weet dat je content door enkele 100k mensen bekeken word, en dan is de kans groot dat mensen zien waar je je "inspiratie" vandaan haalt.
De nieuwe ToS, waarin het laatste beetje controle weg geschreven wordt, en dat ze (toekomstige?) accounts kunnen gaan deleten bij het schenden van de ToS. Iig verkoop van accounts via zwarte markt en als je ruim leest ook de grey-market. En lees voor de grap de hele lijst eens, je mag niet te vaak op enter drukken in de chat
[...]
Ik denk ook dat ze intern niet heel gelukkig zijn met die TOS. Maarja dat is inderdaad legal die dat eruit gooit, en vervolgens blijkt dan toch dat er iets teveel in staat wat niet consumer friendly is. Daar gaat zeker nog wel de nodige "backlash" op komen, al dan niet van binnen CIG.. danwel via reddit.

Lijkt er dan ook op dat het legal department niet de 'feel' heeft met gaming related legal. Dat ligt toch gevoeliger dan de film industrie.

• Bornhald
Case_C schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:35:
Verslag van 7 kantjes op de vroege morgen.. daar had ik niet om gevraagd :P . Een TL;DR had had nu wel handig geweest...
TL;DR Mac-rolec en ik kijken anders tegen CIG aan :D

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-10 10:40
Jeez krijgen we dat gezeur hier nu ook al, als je daar van houd raad ik het gewone forum of the derek smart subreddit aan, is wel vermakelijk.

TLDR, er komt een spel, of je het leuk vind valt te bezien, of ze een keer failliet gaan ook, en verder gedragen zich zoals elk ander medium groot bedrijf met het verschil dat je er een hoop meer van weet.

• Case_C
  • Nu online
Bornhald schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:44:
[...]
TL;DR Mac-rolec en ik kijken anders tegen CIG aan :D
Ik gok dat jullie niet zo gek ver van elkaar zitten qua denkbeeld, maar dat het tijdstip waarop jullie nog lopen te typen er ook wat mee te maken heeft :P .

kipkruide schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:51:
Jeez krijgen we dat gezeur hier nu ook al, als je daar van houd raad ik het gewone forum of the derek smart subreddit aan, is wel vermakelijk.
Ik ben er mede schuldig aan door te vragen wat er precies bedoelt werd :P .
TLDR, er komt een spel, of je het leuk vind valt te bezien, of ze een keer failliet gaan ook, en verder gedragen zich zoals elk ander medium groot bedrijf met het verschil dat je er een hoop meer van weet.
CIG/RSI (Wat is het nu, begreep dat dat ook veranderd was...)

Het is een gamestudio, dus ja ooit gaan ze een keer failliet :P . Hopelijk pas over 30 jaar ofzo.

• kipkruide
;)

Verwijderd

Anthor schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 02:31:
Het enge vind ik het mogelijke inkijkje in de bedrijfscultuur, of iig op de marketing /cc afdeling.
Net als dat verhaal van David Jennison (dat ik toevallig ook nog tegen kwam), het zal best een eenzijdig stuk zijn, maar er zit ongetwijfeld minstens een kern van waarheid in.(hoe vaak hoor je niet in AtV/RtV 'when chris signs off on it'?)
Het is wel één persoon die namens iedereen denkt te spreken en bij lange na niet het overzicht heeft wat hij zelf ook toegeeft.
Dat er bij zulke grote projecten zaken fout gaan en ego's botsen is niet opmerkelijk. En ja de rol van CR is een dictator en daar zul je mee moeten leren leven. Er zullen vast ook bepaalde onzichtbare kliekjes zijn waarbij mensen die elkaar beter kennen elkaar steunen in politieke zaken. Dat is in elk groot bedrijf en het kan als je pech hebt dat je diverse omstandigheden tegen je hebt heel zuur worden zodat je van ellende maar opgeeft en op zoek gaat naar iets anders.

Kritiek hebben op zaken die niet kloppen is goed maar het is dan ook belangrijk om het perspectief zo breed mogelijk gehouden en niet te verzanden in cynisme of sensatiedrang. En dat laatste is erg aantrekkelijk voor nieuwssites die niet bang zijn voor een beetje clickbaiten.

• Case_C
  • Nu online
En weer gewoon wat Caterpillar art voor de verandering!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/db2IJ6B.jpg?1

Verwijderd

Topicstarter
Bornhald schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:34:
[...]

het intergratie gedeelte is nooit officieel neergelegd als de oorzaak afaik. Ook nu intergereren ze constant verschillende builds. Dat is 1 van de redenen waarom je op de ptu om de dag een nieuwe patch kan downloaden en dat toch soms oude bugs weer terug komen, je krijgt dan een andere build waarin een andere bug is opgelost. Uiteindelijk wordt alles gemerged en dan kan je gaan met een versie waarin alle bugs zijn opgelost. Dat had net zo goed met star marine kunnen gebeuren.
Het feit dat je een van je selling points gaat schrappen vind ik wel kwalijk, ongeacht of ik zelf de FPS zou willen spelen of niet
Devs hebben die integratie problemen wel aangegeven. Weet niet meer precies waar, maar had te maken met de getrouwe weergave in 1st en 3rd person (in andere games wordt die weergave meer gecheat). Daarnaast waren er ook wat verhalen dat het werk van de subcontractor niet goed genoeg was, maar dat is meer een gerucht.

Maar integratie met zo'n module is toch niet hetzelfde. FPS mechanics in de Alpha worden nu direct vanaf het begin gefinetuned met de local physics grid en andere PU systemen. Als je die eerst in een aparte module gaat finetunen zonder die systemen lijkt mij niet logisch. Ook niet als je vaker gaat mergen. Enige voordeel wat ik zie van zo'n module is snelle gratification voor backers die sneller wat te spelen hebben. Voor de game als groter geheel zie ik echt geen voordeel. Overigens wel eens dat CIG totaal verkeerd met Star Marine is omgegaan naar de backers toe.
[...]
ik snap niet waarop je dit baseert
Op het feit dat er eigenlijk nog geen enkele module is geintegreerd. De hangar en Arena Commander zijn nog steeds losstaand. Dat de hangar nog geen onderdeel van de PU is heeft wel een bepaalde rede denk ik. Eerst moesten er systemen zoals Item Port komen waarna pas de hangar technisch klaar voor de PU gemaakt kan worden (en daardoor moet er ook veel redone worden denk ik). Maarja blijft een beetje speculatie allemaal van mijn kant.

Ik denk dat je wel gelijk hebt dat er de eerste paar jaar een slechte workflow was. Maarja ze waren ook nog al hun studio's aan het opbouwen en er kwam opeens een sloot geld binnen. Ik denk zeker dat CR wat verkeerde beslissingen gemaakt in die periode. Niemand is perfect. Maar ik geloof dat hij uiteindelijk wel goed is voor de game. Dat zie je bijvoorbeeld in de detail van de schepen, hij gaat daar toch net een stapje verder in. Ik kan daar wel van genieten. Maar dat door zijn gedrag de game een stuk langer duurt moet je ook op de koop toe nemen. Daar maak je niet iedereen blij mee natuurlijk.
[...]
Als je zegt de volgende miljoen gebruiken we om servers te openen in Australië voor de alpha leden. Dan moet je dus inderdaad servers openen voor Australië tijdens de alpha, je hebt er tenslotte van je user base 1.000.000 usd voor gekregen. Daarnaast zoals je zelf al zet, is de user bas in Australië minder groot, dus servers daar huren zal lang niet zoveel kosten als in de US. En het heeft invloed op je PING voor je FPS maakt het niet uit.
Maarja tijdens die Enhanced alpha hadden ze destijds al wel een release versie van SQ42 verwacht. :) De situatie is nu wel een beetje anders. Het is lullig voor de Australiers, maar op dit moment is het gewoon niet zo'n handige beslissing. Laat hun eerst maar het toepassen van patches op orde brengen. Lijkt me wel verstandiger om eerst dat systeem te hebben (en PING ja, laat enzo).
edit: Daarnaast ga ik er vanuit dat het uitrollen van meer systemen nog steeds modulair zal gaan

[...]

Wat heeft ze belemmerd om te zeggen we hebben genoeg en gaan nu ontwikkelen ,we zetten de kraan dicht. Zolang je features blijft beloven voor meer geld (waar ze na de 100m vanaf zijn gestapt) dan mag ik verwachten dat die features erin gaan komen. Er zijn ook genoeg andere kickstarters die na de campaign alles dicht zetten en dan gaan maken wat ze beloofd hebben (en zelfs dan nog falen)
Dat de kraan open blijft is wel meer toedoen van de backers dan CIG. Je mag het zeker van ze verwachten, maar niet in alle gevallen gaat het lukken.
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:58:
[...]

Kritiek hebben op zaken die niet kloppen is goed maar het is dan ook belangrijk om het perspectief zo breed mogelijk gehouden en niet te verzanden in cynisme of sensatiedrang. En dat laatste is erg aantrekkelijk voor nieuwssites die niet bang zijn voor een beetje clickbaiten.
Helemaal dit. Ik denk dat dit wel de kern is. Het maar blijven schoppen met fouten uit het verleden is uiteindelijk niet heel bevordelijk voor de game zelf. En het zogenaamde kritiek geven is op internet wel een beetje doorgeslagen naar puur cynisme waarbij de voortgang en de technische prestaties gewoon volledig genegeerd worden. Ik denk dat er nu wel een aardige workflow is en de backend gedeelte lijkt bijna op orde te zijn waarna we is een keer wat meer content kunnen gaan zien zoals environments.
Case_C schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:53:

Ik ben er mede schuldig aan door te vragen wat er precies bedoelt werd :P .

[...]
Was niet zo slim van ons indd. :P

• Bornhald
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:28:
[...]

Devs hebben die integratie problemen wel aangegeven. Weet niet meer precies waar, maar had te maken met de getrouwe weergave in 1st en 3rd person (in andere games wordt die weergave meer gecheat). Daarnaast waren er ook wat verhalen dat het werk van de subcontractor niet goed genoeg was, maar dat is meer een gerucht.
Ze hebben aangegeven dat er problemen waren waardoor het uitgesteld werd, maar we werden verzekerd dat het vorig jaar nog geleverd zou worden. Ineens waren er geen updates etc meer, en alleen geruchten dat de contractpartij niet geleverd heeft. Nooit iets officieels en concreets.
Maar integratie met zo'n module is toch niet hetzelfde. FPS mechanics in de Alpha worden nu direct vanaf het begin gefinetuned met de local physics grid en andere PU systemen. Als je die eerst in een aparte module gaat finetunen zonder die systemen lijkt mij niet logisch. Ook niet als je vaker gaat mergen. Enige voordeel wat ik zie van zo'n module is snelle gratification voor backers die sneller wat te spelen hebben. Voor de game als groter geheel zie ik echt geen voordeel. Overigens wel eens dat CIG totaal verkeerd met Star Marine is omgegaan naar de backers toe.
Het in delen ontwikkelen gebeurt in veel andere branches in de software ontwikkeling. Dus in mijn optiek zou het niet als een reden voor het falen van de intergratie kunnen gelden.
Op het feit dat er eigenlijk nog geen enkele module is geintegreerd. De hangar en Arena Commander zijn nog steeds losstaand. Dat de hangar nog geen onderdeel van de PU is heeft wel een bepaalde rede denk ik. Eerst moesten er systemen zoals Item Port komen waarna pas de hangar technisch klaar voor de PU gemaakt kan worden (en daardoor moet er ook veel redone worden denk ik). Maarja blijft een beetje speculatie allemaal van mijn kant.
heb even snel gezocht, kan het zo 123 niet vinden, maar het lijkt of het hele modulaire niet meer terug komt op de site. Als dat zo zou zijn, dan heb ik er niks over gehoord
Ik denk dat je wel gelijk hebt dat er de eerste paar jaar een slechte workflow was. Maarja ze waren ook nog al hun studio's aan het opbouwen en er kwam opeens een sloot geld binnen. Ik denk zeker dat CR wat verkeerde beslissingen gemaakt in die periode. Niemand is perfect. Maar ik geloof dat hij uiteindelijk wel goed is voor de game. Dat zie je bijvoorbeeld in de detail van de schepen, hij gaat daar toch net een stapje verder in. Ik kan daar wel van genieten. Maar dat door zijn gedrag de game een stuk langer duurt moet je ook op de koop toe nemen. Daar maak je niet iedereen blij mee natuurlijk.
communicatie is slecht geweest, en nog steeds slecht (wist bijvoorbeeld al dat een buyback van de $0 CCU voor titan naar reliant nu $15 ex VAT kost in de buyback, ze hadden wel mogen zeggen dat prijzen in de buyback ook aangepast worden, ter vergelijking de aurora MR naar mustang alpha, heb ik gisteren ook uit de buyback gehaald voor $0 maar deze is toch echt $5 als je hem los koopt)
Maarja tijdens die Enhanced alpha hadden ze destijds al wel een release versie van SQ42 verwacht. :) De situatie is nu wel een beetje anders. Het is lullig voor de Australiers, maar op dit moment is het gewoon niet zo'n handige beslissing. Laat hun eerst maar het toepassen van patches op orde brengen. Lijkt me wel verstandiger om eerst dat systeem te hebben (en PING ja, laat enzo).
er iis 1.000.000 USD speciaal voor dat doel opgehaald, om tijdens de alpha servers daar te hebben, ik vind dus geen excuses waarom de servers er niet staan.

:) maar ik zal het laten rusten nu :D

ATV

dragonfly ding heeft 3 modes, snubfighter maar ook grond voertuig
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/anR3E48.png?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/siqmPI6.png?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YqwAcbb.jpg?1

en blijkbaar een of ander combo pack met de dragopnfly (Wellicht iets met de cat?)

[ Voor 4% gewijzigd door Bornhald op 16-06-2016 21:24 ]

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Ik zat al te wachten op een plaatje van de Dragonfly. Wat een lappen tekst weer heren :)

• siriouz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03 19:21
Tijdje weggeweest van hier, blij om te lezen dat de Dragonfly er nou echt aan komt! :9~ Even kijken of ik me kan beheersen en het bij eentje kan houden, of dat het er toch twee gaan worden... :*) Plaatje doet me trouwens wel een beetje denken aan de Speeders van Star Wars. :9

[ Voor 18% gewijzigd door siriouz op 16-06-2016 21:19 ]

Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz

Verwijderd

Topicstarter
Vet dat er een grondvoertuig modus bij zit. Eentje halen voor upgraden en eentje om te houden. :p

• siriouz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-03 19:21
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:48:
Vet dat er een grondvoertuig modus bij zit. Eentje halen voor upgraden en eentje om te houden. :p
Precies dat, of twee om te houden als er even niks leuks meer is om naar te upgraden. :D

Ben trouwens wel benieuwd hoelaat de sale begint.

Star Citizen: Syro // GOT Inc forum // GOT Inc RSI // Elite Dangerous: Siriouz

Verwijderd

Bij deze de concept images van de Dragonfly:

http://imgur.com/a/VFmQq

Verwijderd

Topicstarter
Er is een Persistence FAQ. Imo wel een beetje karig, maar iig alle basis info:
https://robertsspaceindustries.com/faq/persistence

• Case_C
  • Nu online
Wel een gaaf design die Dragonfly, alleen niet echt iets waar je op zou stappen om naar een ander system te jumpen. Maar zeker wel een gaaf schip die je op je Caterpillar mee zou nemen. (Of in de Carrack! Past makkelijk erbij in die cargo bay.) Of in de Starfarer :P , of de Connie.... Erg leuk!

Dit is wel gave concept art overigens:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pteFYk1.jpg?1

Qua grote zal hij toch niet gek veel verschillen met de P-72?

[ Voor 20% gewijzigd door Case_C op 17-06-2016 08:32 ]

• Bornhald
Case_C schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:04:
Wel een gaaf design die Dragonfly, alleen niet echt iets waar je op zou stappen om naar een ander system te jumpen. Maar zeker wel een gaaf schip die je op je Caterpillar mee zou nemen. (Of in de Carrack! Past makkelijk erbij in die cargo bay.) Of in de Starfarer :P , of de Connie.... Erg leuk!

Dit is wel gave concept art overigens:
[afbeelding]

Qua grote zal hij toch niet gek veel verschillen met de P-72?
het is onder andere een snub fighter :) dus denk dat hij ongeveer gelijk zal zijn

• Tylocke
Hij ziet er gaaf uit die Dragonfly. Maar wat ik me afvraag is; de meeste schepen hebben een canopy om de piloot te beschermen. Juist in de ruimte met die snelheden en kleine rommel zou één klein steentje echt al behoorlijke schade aan kunnen richten.

Verder een tof design en doet me denken aan een Star Wars bike uit deel 6 op Endor. Maar misschien wel practischer dan een Ursa Rover?

• Case_C
  • Nu online
Bornhald schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:48:
[...]

het is onder andere een snub fighter :) dus denk dat hij ongeveer gelijk zal zijn
Hij heeft natuurlijk wel een paar voordelen.

Land capable
2 personen
Klein beetje cargo???

Tylocke schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:51:
Hij ziet er gaaf uit die Dragonfly. Maar wat ik me afvraag is; de meeste schepen hebben een canopy om de piloot te beschermen. Juist in de ruimte met die snelheden en kleine rommel zou één klein steentje echt al behoorlijke schade aan kunnen richten.
Helemaal mee eens, en om die reden vind ik dat hij minstens niet jump-capable moet zijn...
Verder een tof design en doet me denken aan een Star Wars bike uit deel 6 op Endor. Maar misschien wel practischer dan een Ursa Rover?
Mwa de Ursa Rover zal waarschijnlijk wel winnen van een Dragonfly. Daarnaast zal je daarin ook meer cargo capacity hebben.

De Dragonfly is meer geschikt voor incursions e.d. Overigens is dit schip voor mij weer een leuke cheap-ass ingame goal om te halen :) . Leuk om een 'space-motor' op m'n Carrack te hebben! En ja die gaat gewoon naast die Rover passen :P .

[ Voor 7% gewijzigd door Case_C op 17-06-2016 09:01 ]

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-10 00:36
Case_C schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:56:
[...]

Hij heeft natuurlijk wel een paar voordelen.

Land capable
2 personen
Klein beetje cargo???

Elk schip is land capable (misschien idris niet?) hij is wel landcapable maar ik denk dat je re-entry er niet meer overleefd. Cargo misschien maar dat kan niet meer zijn dan 1 SCUen dan zou een tractor beam handiger zijn.

• Case_C
  • Nu online
Facerafter schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:21:
[...]
Elk schip is land capable (misschien idris niet?) hij is wel landcapable maar ik denk dat je re-entry er niet meer overleefd. Cargo misschien maar dat kan niet meer zijn dan 1 SCUen dan zou een tractor beam handiger zijn.
Met Land-capable doelde ik meer erop dat je over een planeet kan crossen ermee. (Als een buggy) Met een P-72 is niet bekend of dat dat redelijkerwijs mogelijk is.

Verwijderd

Dragonfly is niet mijn ding en ik hoop ook dat andere merken met space bikes komen want het concept is wel OK. Een Xian space bike wellicht?

• Torrie844
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
kipkruide schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:51:

Een spel waar je geld in hebt zitten mag je kritisch over zijn. We zijn geen doom- en/of nay-sayers volgens mij. Ik heb er inmiddels 500 euro inzitten? Dan lijkt het me toch best oké als ik over een paar beloften heen struikel die niet worden gehaald.

[ Voor 3% gewijzigd door Torrie844 op 17-06-2016 09:52 ]

-

• kipkruide
Slecht voor je lever, kickstarter en dit soort zooi moet je gewoon steunen omdat je graag ziet dat ze gemaakt wordt. En dan nadat je op de pay knop gedrukt heb meteen afschrijven. Net als geld lenen aan je vrienden :)
Maar dat is mijn mening lol.

Ik heb van SC nu al ruim mijn 1500E aan entertainment waarde gehad met wat ze laten zien in Atv en Rtv en dergelijke content. En ik ben helemaal niet tegen discussie. Maar ik heb wat minder met speculeren over eerdere speculatie gebaseerd op random meningen.

Ik doe al een tijdje development en ik heb geen idee wat de status van SQ42 is maar SC gaat echt niet de beta fase in voor begin 2018 en al die stretch goals gaan er ook echt niet zijn pre-release. Maar dat is niet erg want dat hebben ze in 2012 al gezegd.
Pagina: 1 ... 16 ... 118 Laatste