• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:35
CIG heeft volgens mij niet echt een officieel standpunt gecommuniceerd over de grijze markt hoor. Sterker nog, ze hebben regels in hun gebruikersovereenkomst staan over hoe je te werk moet gaan wanneer jij je hele account wilt verkopen/overdragen aan iemand anders.

Dus ik denk dat het wel meevalt met hoe erg niet blij ze ermee zijn.

Als ze er echt niet blij mee zouden zijn, dan zouden ze heel simpelweg het giften van schepen onmogelijk kunnen maken, dan is de hele grijze markt in een klap zo goed als weg.

[ Voor 21% gewijzigd door mvds op 07-08-2026 09:45 ]

• GFT_Bak
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
mvds schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:17:
[...]

Heel eerlijk, ik zie het wel. Ik zal SQ42 wel gaan spelen, maar mijn verwachtingen zijn niet zo hoog.
Dat heb ik ook wel. Zal vast wel entertaining zijn, maar ik verwacht een wat old school aanvoelende vorm van gameplay. CIG heeft met de afgelopen paar patches wel laten zien dat ze sfeervolle locaties kunnen maken, dus op dat vlak denk ik wel dat het een prettige ervaring zal worden.

Gewoon geen liften gebruiken ;)

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:48

Ves

A gadget addicted Bounty

mvds schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:42:
CIG heeft volgens mij niet echt een officieel standpunt gecommuniceerd over de grijze markt hoor. Sterker nog, ze hebben regels in hun gebruikersovereenkomst staan over hoe je te werk moet gaan wanneer jij je hele account wilt verkopen/overdragen aan iemand anders.

Dus ik denk dat het wel meevalt met hoe erg niet blij ze ermee zijn.

Als ze er echt niet blij mee zouden zijn, dan zouden ze heel simpelweg het giften van schepen onmogelijk kunnen maken, dan is de hele grijze markt in een klap zo goed als weg.
Net als spelers zullen er Devs zijn die het OK vinden en anderen die het niet goed vinden.

Je geeft aan dat je ze uitleggen hoe je een account kan verkopen of overdragen, maar ik lees dat niet terug in de ToS. Een paar stukken eruit.
The RSI Services are provided for the enjoyment, constructive engagement, and appreciation of RSI’s games. Behavior which harms such enjoyment by other customers, offends RSI employees or is illegal, is in conflict with these goals, and RSI’s employees are authorized to take appropriate measures to protect the goals of the RSI Terms. In furtherance of these aims, the following rules of conduct apply:

You must not use any of the RSI Services in any improper or unlawful manner or in breach of any legislation or license that applies to you. The foregoing shall apply to any behavior in connection with your use of the RSI Services, and shall include, by way of example, the following actions:

Post any messages to any third party site or other means of communication including email to trade or sell Merchandise (as defined in Section IX below) or Virtual Goods (as defined in Section V below).

Sell or offer for sale, communicate to the public or otherwise distribute the Game or your RSI Account to any third party, or to transfer the Game or your RSI Account other than through means permitted by RSI (such as gifting within RSI’s system).
Een ding is duidelijk, CIG past hun ToS niet altijd actief toe.

[ Voor 6% gewijzigd door Ves op 07-08-2026 10:45 ]

Game PC 2024

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Ik chargeer graag

@Ves Wet van de Europese Unie gaat boven ToS. In de EU is het wettelijk mogelijk digitale accounts over te dragen (tegen betaling of gratis).

Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17
Wow, dat ging niet best ... Flink wat kritiek op de live-play test door CIG devs + Olli43. En toxic gedrag door een van de CIG devs tegen Olli43.

• mvds
Ves schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:42:
[...]

Net als spelers zullen er Devs zijn die het OK vinden en anderen die het niet goed vinden.

Je geeft aan dat je ze uitleggen hoe je een account kan verkopen of overdragen, maar ik lees dat niet terug in de ToS. Een paar stukken eruit.

[...]

Een ding is duidelijk, CIG past hun ToS niet altijd actief toe.
Ik ben zelf ook actief op Star Hangar en de starcitizen_trades op Reddit en op Reddit linken ze naar https://support.robertssp...115013325608-Gifting-FAQs en daar staat vooral info over het giften. Maar als je via hun je account aanbied, dan krijg je een tekst die je verplicht in je post moet zetten en, volgens hun zeggen, is die tekst door CIG aangeleverd. Dat gaat over het overdragen van de rechten van het account enzo.

• mvds
Haay schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:17:
Wow, dat ging niet best ... Flink wat kritiek op de live-play test door CIG devs + Olli43. En toxic gedrag door een van de CIG devs tegen Olli43.

[YouTube: Star Citizen Just Humiliated Itself Live]

[YouTube: Star Citizen: Rock Bottom - Analysis]

[YouTube: Star Citizen Devs Played Their Own Game...]
En Jared die best wel lullig deed tegen Olli, vooral op het laatst

• mvds
Maar wat zichtbaar was in de stream en wat mij het meest bij bleef, was dat ze dus speelden op een private shard, om SoO te kunnen laten zien zoals het bedoeld was. Ze begonnen met uitleggen dat ze erkenden dat SC (op de PU/PTU) niet echt best werkte en dat ze weten van de problemen en dat ze ermee bezig zijn. Dat zal best, prima...

Maar wat opviel was dat ze op die private shard, dus een verse server, met maar 4 spelers, dezelfde problemen ervaarden als je ziet op de PU/PTU. Inventory die niet wil laden, wapens die niet willen reloaden, items (medgun in dit geval) die uit je hand vliegen, desyncs, warpende NPCs, enz.

Dat geeft mij eerlijk gezegd niet echt veel vertrouwen. En ja, ik weet het Alpha, bla bla. Als het zelfs niet goed (lees; zo slecht) werkt op zo'n gecontroleerde omgeving, hoe wil je dan dat het ooit goed gaat komen op de PU?

En ik weet dat er altijd mensen beweren "nergens last van te hebben", maar als zelfs de CIG devs er last van hebben, op een private shard, dan lijkt mij dat toch wel bewijs genoeg, niet?

[ Voor 10% gewijzigd door mvds op 07-08-2026 11:35 ]

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:48

Ves

A gadget addicted Bounty

Ik heb zelf niet gekeken naar de SCL, maar zag wel dat Morphologis met een andere thumbnail en video titel zijn "menig" gaf dan hij nu heeft staan. Heb daarom alle videos van content creators vermeden die hier over begonnen tot ik deze (livestream) zag. tenpoundfortytwo geeft vaak een nuchtere menig.
_eLMo_ schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:01:
@Ves Wet van de Europese Unie gaat boven ToS. In de EU is het wettelijk mogelijk digitale accounts over te dragen (tegen betaling of gratis).
Daar had ik niet bij stil gestaan. Zal mij er verder in verdiepen.
mvds schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:23:
[...]

Ik ben zelf ook actief op Star Hangar en de starcitizen_trades op Reddit en op Reddit linken ze naar https://support.robertssp...115013325608-Gifting-FAQs en daar staat vooral info over het giften. Maar als je via hun je account aanbied, dan krijg je een tekst die je verplicht in je post moet zetten en, volgens hun zeggen, is die tekst door CIG aangeleverd. Dat gaat over het overdragen van de rechten van het account enzo.
Dat is dan wel heel tegenstrijdig van CIG (grote shock :P ) gezien dit op dezelfde gift FAQ pagina staat.
Pledges purchased through third parties (e.g. private sales, trades, social media and/or 3rd party websites, also known as the Grey Market), are not authorized, supported, or condoned by CIG. We strongly advise against engaging with them. 
Dat je die tekst in een post moet zetten voelt aan als de tekst die sommige mensen op hun social media account zetten dat ze geen toestemming geven dat hun foto's, videos gebruikt worden.
mvds schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:30:
Maar wat zichtbaar was in de stream en wat mij het meest bij bleef, was dat ze dus speelden op een private shard, om SoO te kunnen laten zien zoals het bedoeld was. Ze begonnen met uitleggen dat ze erkenden dat SC (op de PU/PTU) niet echt best werkte en dat ze weten van de problemen en dat ze ermee bezig zijn. Dat zal best, prima...

Maar wat opviel was dat ze op die private shard, dus een verse server, met maar 4 spelers, dezelfde problemen ervaarden als je ziet op de PU/PTU. Inventory die niet wil laden, wapens die niet willen reloaden, items (medgun in dit geval) die uit je hand vliegen, desyncs, warpende NPCs, enz.

Dat geeft mij eerlijk gezegd niet echt veel vertrouwen. En ja, ik weet het Alpha, bla bla. Als het zelfs niet goed (lees; zo slecht) werkt op zo'n gecontroleerde omgeving, hoe wil je dan dat het ooit goed gaat komen op de PU?

En ik weet dat er altijd mensen beweren "nergens last van te hebben", maar als zelfs de CIG devs er last van hebben, op een private shard, dan lijkt mij dat toch wel bewijs genoeg, niet?
Daar zit inderdaad de grootste zorg. Wellicht een verklaring waarom wij nog steeds geen post hebben gezien waar de uitdaging van de desync wordt uitgelegd door Benoit.
tenpoundfortytwo haalde meteen aan dat hij hoopt dat dit niet de performance zal zijn in SQ42. Wat aansluit bij wat AstroPub uitlegde.

Game PC 2024

Pagina: 1 ... 124 125 Laatste