Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-09 21:43
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:24:
[...]

Daarnaast heb je nog de mogelijkheid tot het kopen van losse concept schepen zonder package.

Dat laatste is puur om de ontwikkeling verder te financieren als je dat wilt.
Als ik heel eerlijk ben, lijkt het er toch vooral op dat CIG ongelofelijk veel geld probeert binnen te harken door de "gekken" (of liever: enthousiastelingen ;)) een dikke worst voor te houden voor imho veel te veel geld, terwijl dat helemaal niet nodig is. CIG heeft immers al geld zat voor de ontwikkeling binnen (2x zoveel als de laatste stretch goal) en zit dus niet zozeer op nog meer geld te wachten.

No offense intended, maar voor mij de reden om de echte release van de SP "gewoon" maar even af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
JanAd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:20:
[...]

Je kan zelfs gewoon de Free Flight periodes gebruiken om de vooruitgang regelmatig (om de x aantal maanden denk ik) te testen.
Dat houd ik zeker in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
Hoe meer geld, hoe meer content/fixes/toevoegingen we kunnen verwachten. Geld blijft altijd wenselijk om te zorgen dat ze verder blijven ontwikkelen. Ben wel met je eens dat er op dit moment geld genoeg is om een paar jaar door te kunnen bouwen.

Feit blijft dat je een voordeel kunt hebben door nu vooraf meer te investeren, bijvoorbeeld als je geen zin hebt om eerst 6 maanden te moeten grinden voor een schip dat je graag wilt hebben. Ook als je minder tijd hebt per week kan het vooraf een beter schip kopen een idee zijn.

Weet iemand trouwens of je na livegang nog steeds schepen kunt kopen met geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:52
Goldia schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:56:
[...]

Als ik heel eerlijk ben, lijkt het er toch vooral op dat CIG ongelofelijk veel geld probeert binnen te harken door de "gekken" (of liever: enthousiastelingen ;)) een dikke worst voor te houden voor imho veel te veel geld, terwijl dat helemaal niet nodig is. CIG heeft immers al geld zat voor de ontwikkeling binnen (2x zoveel als de laatste stretch goal) en zit dus niet zozeer op nog meer geld te wachten.

No offense intended, maar voor mij de reden om de echte release van de SP "gewoon" maar even af te wachten.
No offense taken :) , maar het huidige business plan wat ze hebben kost ook veel geld. Met name de server-huur en data die ze versturen loopt waarschijnlijk alleen al over de 100-200k kosten in de maand. (Voorzichtige schatting, maar bij eerdere discussies kwamen hogere bedragen naar voren :/ ) Ze halen zeker veel geld binnen, en beloven dat dan ook 100% te gebruiken voor ontwikkeling en 0% voor winstuitkering. (Dat kunnen we niet controleren, maar gezien hoe ze in het project staan lijkt het me stug dat er miljoenen weggesluisd worden. En voor die complottheorie is ook een plekje op het internet. :+ )

Pas wanneer SQ42 live zou gaan zeggen ze pas 'winst' te gaan maken, aldus niet 100% van de inkomsten vloeit terug naar de ontwikkeling. Wat momenteel wel het geval is.

Wachten tot SQ42 is dan ook wel het beste wat je kan doen momenteel. Zoals eerder al gezegd is het voordeel van er vroeg bij zijn wel verdwenen. Tegen die tijd, hopelijk eind dit jaar gaat het wel duidelijk zijn hoe de PU gaat werken en hoe dit eruit ziet :) .

MeanGreen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:17:
Hoe meer geld, hoe meer content/fixes/toevoegingen we kunnen verwachten. Geld blijft altijd wenselijk om te zorgen dat ze verder blijven ontwikkelen. Ben wel met je eens dat er op dit moment geld genoeg is om een paar jaar door te kunnen bouwen.

Feit blijft dat je een voordeel kunt hebben door nu vooraf meer te investeren, bijvoorbeeld als je geen zin hebt om eerst 6 maanden te moeten grinden voor een schip dat je graag wilt hebben. Ook als je minder tijd hebt per week kan het vooraf een beter schip kopen een idee zijn.

Weet iemand trouwens of je na livegang nog steeds schepen kunt kopen met geld?
Dat was eerst ontkracht, maar later zijn ze hier op teruggekomen. Maar volgens mij alleen in combinatie met het spel zelf. Dus packages zoals je ze nu hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door Case_C op 11-05-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
Dat was eerst ontkracht, maar later zijn ze hier op teruggekomen. Maar volgens mij alleen in combinatie met het spel zelf. Dus packages zoals je ze nu hebt.
Zou wel deels jammer zijn, omdat het dan toch een pay2win karakter krijgt, maar zo werkt de echte wereld ook. Als ik op mijn 19e verjaardag in een BWM had willen rijden moest ik dat lekker zelf weten natuurlijk. Ik hoop alleen dat het niet te veel ten koste gaat van de concurrentie als ik als in mijn single-seater wat probeer te verdienen en het op moet nemen tegen organisaties die alle interessante plekken bezetten.

Wat minen betreft lees ik toch wel dat een klein schip zich op andere dingen richt dan de multicrew schepen en kunnen ze op papier prima naast elkaar bestaan (low-cost precisie vs duurdere large scale bulk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:45
[...]

Afwachten is nu ook inderdaad de beste optie.
Op dit moment doe ik zelf ook niet veel met SC, 1 keer in de maand een avond maak ik er voor vrij :P en ga ik weer een paar uurtjes rond vliegen ;).
En zoals eerder gezegd het heeft nu niet echt zin meer om het spel aan te schaffen nu het gesplitst is. :)

En geld binnen harken, tja geef ze eens ongelijk er zijn genoeg mensen die willen betalen voor deze mooie schepen. Dit kan alleen maar ten goede komen voor de ontwikkeling van de game :P.
Als ik het geld kom missen dan had ik er ook een paar, gelukkig houd mijn beurs ( lees Vrouw ) mij tegen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
ErwinJ schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:50:
[...]
Als ik het geld kom missen dan had ik er ook een paar, gelukkig houd mijn beurs ( lees Vrouw ) mij tegen :P.
Als ik meer tijd kon missen speelde ik ook wel wat vaker, helaas houdt mijn sociale leven ( lees vriendin) mij tegen ;) Time vs money :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErwinJ
MeanGreen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:36:
[...]

Als ik meer tijd kon missen speelde ik ook wel wat vaker, helaas houdt mijn sociale leven ( lees vriendin) mij tegen ;) Time vs money :/
Dat veranderd als het "vrouw" is, dan heb je meer tijd :P hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54
Case_C schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:09:

[...]

Gefeliciteerd Tylocke! Geen schepen meer kopen voor je verjaardag hé :+ ..
Cadeautje van CIG met internal work op de Caterpillar! https://imgur.com/a/P7G8N
Dank je! Ik ben wel een beetje klaar met extra pixels kopen. Ik ben nog wel een beetje aan het schuiven met mijn huidige vloot maar dat duurt nog wel even. Mijn hardware was eigenlijk al mijn verjaardagscadeau dus even niets extra.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
MeanGreen schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:17:
Ik hoop toch vooral dat SC geen grind game wordt, maar een experience ;) en dat het verder komen in de game juist een fantastische ervaring is met als resultaat een gaaf schip of wat je doel ook is. Dat dat even duurt is alleen maar goed!

Het bezit van een zaak is het einde van het vermaak O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:12

Ryan1981

Je ne sais pas

Goldia schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:47:
[...]

Ik hoop toch vooral dat SC geen grind game wordt, maar een experience ;) en dat het verder komen in de game juist een fantastische ervaring is met als resultaat een gaaf schip of wat je doel ook is. Dat dat even duurt is alleen maar goed!

Het bezit van een zaak is het einde van het vermaak O-)
Ik hoop dat ze goed hun best gaan doen een dynamisch systeem op te zetten om de missies die je moet doen om geld te verdienen niet te repetetief te laten worden. Verkennen van nieuwe gebieden speelt voor mij een belangrijke rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Ryan1981 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:57:
[...]
Ik hoop dat ze goed hun best gaan doen een dynamisch systeem op te zetten om de missies die je moet doen om geld te verdienen niet te repetetief te laten worden. Verkennen van nieuwe gebieden speelt voor mij een belangrijke rol.
Met het verkennen moeten ze toch wel behoorlijk wat variatie kunnen creëren lijkt me. Zo zijn er zo gigantisch veel verschillende objecten die je tegen kan komen. Die door een kleine mate van procedural generation gigantisch divers kunnen worden.
  • Astroid fields
  • Planetoids á la Ceres e.d. (ook leuk voor mining e.d.)
  • Pirate-base in verschillende stages (klein, groot, verlaten)
  • Comets
  • Nieuwe jump-points (naar bestaande of nieuwe systems)
  • Derelicts (kleinere schepen vaker dan grote, en wanneer je een grote tegenkomt is dat ook een event waar wat meer gewicht achter zit.. loot e.d..)
Ook de reden waarom ik niet kan wachten om te gaan ontdekken in de PU op de Carrack! :D

[ Voor 4% gewijzigd door Case_C op 11-05-2016 18:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
ErwinJ schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:19:
[...]

Dat veranderd als het "vrouw" is, dan heb je meer tijd :P hahaha
totdat je kinderen krijgt, dan heb je weer minder tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Bornhald schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:55:
[...]

totdat je kinderen krijgt, dan heb je weer minder tijd ;)
Klopt..en vooral als ze 1.5 en 5 zijn....
De enige tijd die ik heb is als ze in bed liggen...maar dan ben ik te moe :P hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Als ik heel eerlijk ben, lijkt het er toch vooral op dat CIG ongelofelijk veel geld probeert binnen te harken door de "gekken" (of liever: enthousiastelingen ;)) een dikke worst voor te houden voor imho veel te veel geld, terwijl dat helemaal niet nodig is.
Het is eerder andersom. Veel mensen hebben aangegeven dat ze willen blijven bijdragen. Dus CIG geeft de mogelijkheid. Overigens zijn de schepen zo duur om ze een beetje exclusief te houden zodat er niet al 10 duizenden schepen bij release rondvliegen die juist een beetje zeldzaam moeten zijn.
CIG heeft immers al geld zat voor de ontwikkeling binnen (2x zoveel als de laatste stretch goal) en zit dus niet zozeer op nog meer geld te wachten.

Wanneer de laatste stretchgoal was zegt niks over het totale ontwikkelbedrag. Gewoon dat de scope toen min of meer is vastgelegd, maar dit is zeker wel een 100 miljoen+ game. Of ze geld zat hebben is maar hoe je het bekijkt. Voor een crowdfunding project is dit natuurlijk enorm veel geld, maar als je naar games met vergelijkbare scopes kijkt is het helemaal niet zo'n bijzonder groot bedrag. Zij hebben zelf ookal aangegeven dat ze zichzelf zeker niet rijk kunnen rekenen en zeker wel de kosten proberen te drukken waar het kan. Hierboven had iemand het al over de enorme serverkosten maandelijks. En bijna 400 mensen in dienst is ook niet gratis. De ontwikkeltijd is natuurlijk ook niet kort. Daarnaast zijn er nog de "dure" acteurs en alle mocap shoots etc. Zo'n studio een paar maanden boeken zal ook niet goedkoop zijn.

Ook is er geld nodig om de content te blijven ontwikkelen na release. Dus die concept sales inkomsten zijn zeker welkom.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2016 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:24:
[...]

Het is eerder andersom. Veel mensen hebben aangegeven dat ze willen blijven bijdragen. Dus CIG geeft de mogelijkheid. Overigens zijn de schepen zo duur om ze een beetje exclusief te houden zodat er niet al 10 duizenden schepen bij release rondvliegen die juist een beetje zeldzaam moeten zijn.

[...]

Wanneer de laatste stretchgoal was zegt niks over het totale ontwikkelbedrag. Gewoon dat de scope toen min of meer is vastgelegd, maar dit is zeker wel een 100 miljoen+ game. Of ze geld zat hebben is maar hoe je het bekijkt. Voor een crowdfunding project is dit natuurlijk enorm veel geld, maar als je naar games met vergelijkbare scopes kijkt is het helemaal niet zo'n bijzonder groot bedrag. Zij hebben zelf ookal aangegeven dat ze zichzelf zeker niet rijk kunnen rekenen en zeker wel de kosten proberen te drukken waar het kan. Hierboven had iemand het al over de enorme serverkosten maandelijks. En bijna 400 mensen in dienst is ook niet gratis. De ontwikkeltijd is natuurlijk ook niet kort. Daarnaast zijn er nog de "dure" acteurs en alle mocap shoots etc. Zo'n studio een paar maanden boeken zal ook niet goedkoop zijn.

Ook is er geld nodig om de content te blijven ontwikkelen na release. Dus die concept sales inkomsten zijn zeker welkom.
Ik begrijp het ook wel.. De community vraagt erom en inkomsten zijn natuurlijk altijd welkom. Maar heb er toch wat moeite mee dat prerelease al dikke ships kunnen worden gekocht, maar dan wel alleen als je irl goed in de slappe was zit. Is natuurlijk met veel games tegenwoordig zo. Het is een keuze denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonchat
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-03-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Goldia schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 00:14:
[...]

Ik begrijp het ook wel.. De community vraagt erom en inkomsten zijn natuurlijk altijd welkom. Maar heb er toch wat moeite mee dat prerelease al dikke ships kunnen worden gekocht, maar dan wel alleen als je irl goed in de slappe was zit. Is natuurlijk met veel games tegenwoordig zo. Het is een keuze denk ik.
het is een voortvloeisel vanuit de kickstarter, daar was het, zoals met andere kickstarters, een reward voor wanneer je meer pledgde. ze hebben initieel gezegd dat ze na het einde van de kickstarter tijdelijk door zouden gaan met een paar schepen verkopen.

vervolgens was er vanuit de community een hele hoop vraag om het door te zetten, het pledgen voor schepen. En zo zijn de schip sales geboren.

Op dezelfde manier ongeveer is subscriber iets geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldia
Nou ja, ik hoop dat de game hoe dan ook een fantastische ride wordt, ongeacht of je nu een schip heb gekocht of niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Nog wat Bengal Fan-art :D :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zZDCJrd.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kipkruide
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 12:44
Ik snap nog steeds die hele pay2win gedachte niet, als ik voor 10k schepen koop ga ik dan opeens beter worden in vliegen ofzo, als je het mij vraagt lever je gewoon meer cannon fodder voor mensen die beter zijn dan jij in space combat. En op FPS gebied gaat het al helemaal niks uitmaken. Volgens mij is het gewoon een beetje een non issue in skill based games.

En ze hadden al lang aangegeven dat alle componenten e.d. die je nu kan / of gaat kunnen kopen basic varianten zijn, e.a. niet high end. En dan nog geld het vorige argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
kipkruide schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:01:
Ik snap nog steeds die hele pay2win gedachte niet, als ik voor 10k schepen koop ga ik dan opeens beter worden in vliegen ofzo, als je het mij vraagt lever je gewoon meer cannon fodder voor mensen die beter zijn dan jij in space combat. En op FPS gebied gaat het al helemaal niks uitmaken. Volgens mij is het gewoon een beetje een non issue in skill based games.

En ze hadden al lang aangegeven dat alle componenten e.d. die je nu kan / of gaat kunnen kopen basic varianten zijn, e.a. niet high end. En dan nog geld het vorige argument.
Feit blijft dat iemand die meer skill heeft maar in bepaalde mate op kan boksen tegen iemand die meer geld uitgeeft aan schepen. De verhouding daartussen bepaalt in hoeverre het pay2win is of niet en hoe dat uitpakt zullen we moeten afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
Uhm nee, je argument is vekeerd om. Iemand die meer geld heeft kan in beperkte mate opboksen tegen iemand die meer skill heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Stille hint dat je geen skill hebt? ;)

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blijft een beetje nutteloze discussie over pay2win. Want naast hun huidige schip verkoop model zie ik geen alternatief waarbij ze even veel geld verdienen. Alleen daardoor al wegen de voordelen op tegen de nadelen.

Verder hangt het allemaal af hoe het wordt geïmplementeerd in de PU. Maar ik zie daar niet echt een probleem in, want als nieuwe speler begin je in een veilige vooral NPC omgeving. En je bepaalt zelf wanneer je het "gevaar" gaat opzoeken. En als je binnen een org vliegt oid is de situatie weer totaal anders. Het is allemaal relatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
kipkruide schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:27:
Uhm nee, je argument is vekeerd om. Iemand die meer geld heeft kan in beperkte mate opboksen tegen iemand die meer skill heeft.
Mijn punt is dat het maar net afhangt van hoe het ingame komt. Als het echt loont voor veel geld een dik schip te kopen, wat ik niet hoop of verwacht, kun je daar met je skill mogelijk niet tegen op.
Als het effect van geld klein is kun je daarmee maar beperkt het verschil ik skill compenseren.

De vraag zal inderdaad zijn hoe het economische model eruit komt te zien en via welke wegen je echt geld direct of indirect kunt omzetten in ingame geld/schepen/spullen.

De economie in games is echt superbelangrijk en goldfarmers duiken massaal op iedere MMO, dus daar zullen maatregelen tegen moeten worden getroffen, anders gaat de economie stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo dit is wel een handige schepen status sheet. Zeker als je de wapens wilt aanpassen ed.

https://docs.google.com/s...b-I7R7EM/edit?usp=sharing

Edit gemaakt door:
https://m.reddit.com/r/st..._ship_info_google_sheets/

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
Holy Mac. The sheer size and ambition of this game is truly amazing and unlike anything seen before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 15:58
Goldia schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:14:
[...]

Holy Mac. The sheer size and ambition of this game is truly amazing and unlike anything seen before.
Naja.. het is mooi dat ze het allemaal in spreadsheets hebben verwerkt maar alle data is natuurlijk ook gewoon beschikbaar op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
Facerafter schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:15:
[...]

Naja.. het is mooi dat ze het allemaal in spreadsheets hebben verwerkt maar alle data is natuurlijk ook gewoon beschikbaar op de site.
Blijft een ongelofelijk project.

Ben erg benieuwd hoe zich dat na launch verder zal ontwikkelen als nieuwe MMORPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Erg gave FastForward. _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Die FastForward is zeker heel gaaf, zeker wanneer dat met de juiste effecte ingame gebeurd! Gaat leuk zijn als het glas breekt in de lobby van Olisar :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
Case_C schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:41:
[...]

Die FastForward is zeker heel gaaf, zeker wanneer dat met de juiste effecte ingame gebeurd! Gaat leuk zijn als het glas breekt in de lobby van Olisar :D .
Lol begrijp het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Het laatste segment in het filmpje wat Mac-Rolec post. Dat begint rond 37:00, daar zie je een eerste iteratie van systemen die ze voor space stations hebben inclusief decompression van ruimtes. En dat ziet er zeer gaaf uit.

Natuurlijk is de rest ook zeker interessant om te luisteren/kijken, maar dat segment is wekelijks toch het meest interessant om nieuwe tech en info te vinden :) .

Edit:
5$ coupons voor iedereen die een applicatie had ingezonden bij de Prospector sale! :)

Goldia schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:34:
Ja had dat deel gezien maar begreep niet helemaal wat er zo gaaf aan was... *hides*

Thx voor de opheldering :)
Dat ze de tech voor 'pipes' in CryEngine werkend hebben, dat maakt het een stuk makkelijker voor ze om middels panels ingame deuren te openen e.d. Dat je die panelen kapot kan schieten en repareren, dat zijn allemaal kleine details die later ingame een grote betekenis kunnen hebben. (Bijvoorbeeld wanneer een boarding party tegen gehouden word door een geblokkeerde deur, en je middels verschillende manieren die deur open kan krijgen.. of niet, en er een andere route gevonden moet worden.)

[ Voor 62% gewijzigd door Case_C op 13-05-2016 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
Ja had dat deel gezien maar begreep niet helemaal wat er zo gaaf aan was... ik zit er een stuk oppervlakkeriger in. Niets bijzonders dat je een deur kan stuk schieten dacht ik *hides*

Thx voor de opheldering :)

[ Voor 45% gewijzigd door Goldia op 13-05-2016 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier ook misschien mensen die met de nieuwe PTU bezig houden?
Zo ja, ziet het er goed uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:51:
Volgens mij waren er wel, maar geen idee of ze er ook op gaan reageren ivm overspoeld worden met vragen :+ . Anders mag die info altijd als DM verstuurd worden :P :*) .

Begint 2.4 het idee te geven hoe de PU uiteindelijk gaat werken met shops e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:51:
Ik heb alle PTU's mogen testen behalve nu 2.4! :'(

De groep die nu aan het testen is zijn ook echt mensen die veel hebben bijgedragen aan eerdere testen. Hun doel is wat ik begrepen heb dan ook om echt wat specifieke zaken te testen. Dit zijn eigenlijk dus gratis QA mensen voor CIG :)

Ik hoop wel binnenkort iets te horen! Misschien vandaag? Doen ze namelijk wel vaker om PTU builds de deur uit te krijgen net voor het weekend.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Gaat nog wat worden als de characters uiteindelijk echt haar hebben ingame :P , hopelijk zonder hairworks om de fps toch wat te sparen :+ .

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13226778_1041533485899937_7907982978564622490_n.jpg?oh=1db8fad6816ee0724d150465989fc9fc&oe=57E7D4ED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
AC Unity al over agian. :+

Vind wel nog steeds dat in erg veel games het haar er erg nep/plastic eruit ziet. Wat ik hier dus ook zie..
Ik heb pas twee games dat echt goed zien doen en dat zijn Witcher 3 (HairWorks) en Uncharted 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
Hier nog mensen meegedaan met die "sollicitatie" voor een functie bij die mining-company? In de ATV2.31 zeggen ze dus dat de 5 beste een Orion winnen, de rest krijgt een $5 coupon.

Had een paar minuten over, dus heb voor de grap een klein stukje geschreven. Niet leuk genoeg om van 35.000 deelnames bij de top 5 te horen, maar $5 korting is ook bruikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
MeanGreen schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:00:
Hier nog mensen meegedaan met die "sollicitatie" voor een functie bij die mining-company? In de ATV2.31 zeggen ze dus dat de 5 beste een Orion winnen, de rest krijgt een $5 coupon.

Had een paar minuten over, dus heb voor de grap een klein stukje geschreven. Niet leuk genoeg om van 35.000 deelnames bij de top 5 te horen, maar $5 korting is ook bruikbaar :)
Gelijk in het begin al, had er naar mijn idee nog een best mooi verhaaltje van gemaakt. Maar waarschijnlijk zijn mijn schrijf kunsten niet zo goed om in top 5 te komen.

EDIT: Heeft iemand die URL waar je eigen applicatie kon terug zien"?
Het was iets https://robertsspaceindustries.com/corp/shubin/ met je handle erachter en nog iets.

EDIT2: Het is dus gewoon https://robertsspaceindustries.com/corp/shubin/ met je handle erachter (hoofdlettergevoelig)

[ Voor 17% gewijzigd door Facerafter op 13-05-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Facerafter schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:19:
[...]

Gelijk in het begin al, had er naar mijn idee nog een best mooi verhaaltje van gemaakt. Maar waarschijnlijk zijn mijn schrijf kunsten niet zo goed om in top 5 te komen.

EDIT: Heeft iemand die URL waar je eigen applicatie kon terug zien"?
Het was iets https://robertsspaceindustries.com/corp/shubin/ met je handle erachter en nog iets.
Ik heb inderdaad een applicatie ingestuurd, maar geen idee of dat daadwerkelijk goed is doorgekomen. Ik ga 't wel zien vandaag/morgen.
Top ik kan 'm terugvinden :) , leuk 5K UEC extra .

[ Voor 14% gewijzigd door Case_C op 13-05-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik vond het ook wel leuk om mee te doen, en dus ook gedaan, en net als zovele hier betwijfel ik of mijn schrijfkunsten goed genoeg zijn om een van de top 5 te zijn :) maar $5 is toch weer een skin :)

edit:

https://robertsspaceindustries.com/corp/shubin/Brigand

:D

the irony dat ik als pirate speel zal gaan spelen

[ Voor 24% gewijzigd door Bornhald op 13-05-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Case_C schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:23:
[...]

Ik heb inderdaad een applicatie ingestuurd, maar geen idee of dat daadwerkelijk goed is doorgekomen. Ik ga 't wel zien vandaag/morgen.
Kijk mijn tweede edit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
Hier de mijne (url blijkt hoofdlettergevoelig te zijn):

https://robertsspaceindustries.com/corp/shubin/MeanGreen11

Of de afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/BaKH70eI8XQzEaKSKIdmO59l/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Wel leuk om de applicaties van de verschillende tweakers te lezen..
Gewoon even de handle uit de google docs halen. :D

Alleen aardig veel hebben er geen...

[ Voor 8% gewijzigd door Facerafter op 13-05-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ben vergeten in te vullen volgens mij. Geen 5 dollar tegoed helaas. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldia
Kan je in dienst van meerdere corps zijn? Ik bedoel als je van deze miningcorp lid wordt, kan je dan bijvoorbeeld ook nog lid zijn van van de tweakers corp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Goldia schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:41:
Kan je in dienst van meerdere corps zijn? Ik bedoel als je van deze miningcorp lid wordt, kan je dan bijvoorbeeld ook nog lid zijn van van de tweakers corp?
Als je het over organizations hebt dan ja. Maar dit ligt vaak aan de org zelf. Je kan van één org echt lid zijn en bij de andere ben je dan een affiliate. Sommige orgs staan geen affiliate members toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goldia schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:41:
Op het moment kan het wel ja bij GoT. Zolang de belangen niet teveel in conflict zijn. :P Dus met een piraterij org zou het niet kunnen aangezien GoT dat niet is, maar mining is geen probleem. De regels zijn nog wel voor een deel in ontwikkeling afhankelijk van hoe alles loopt tijdens de alpha/beta ed. Dus het een en ander kan nog veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Als je lid wordt van meerdere organisaties moet je gewoon meer $$$ dokken bij GoT als straf dat je niet je volledige aandacht aan de meest prachtige en belangrijkste corp geeft. Belasting van andere inkomsten en zo. :P

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
The Chosen One schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:31:
Als je lid wordt van meerdere organisaties moet je gewoon meer $$$ dokken bij GoT als straf dat je niet je volledige aandacht aan de meest prachtige en belangrijkste corp geeft. Belasting van andere inkomsten en zo. :P
Precies, en dan wilt de andere org ook een deel, wanneer dat eraf is pakt de UEE zijn deel (Synth World moet ergens van betaald worden), dan moet je je insurance nog betalen en dan gaan de kosten voor fuel, ammo, crew en eventuele reparties er af. Dus heb je geluk als je 10% over houd >:)

Het is net echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Volgens mij gaat het als volgt zijn:

Als speler kan je verschillende missies aannemen. Zowel random generated als door spelers aangemaakt. Als je bij een organisatie zit kan je die missie doen onder de 'banner' van die organisatie. In dat geval krijgt de organisatie een kleine 'kickback' bij voltooien van de missie.

Afhankelijk van waar je de missie doet zullen locale overheden ook wel een percentage willen, in pirate space zal dat waarschijnlijk wel anders werken :P .

Als organisatie gaan we natuurlijk leuke dingen doen met die UEC die binnen komt. Met name de capitals laten vliegen :*) .

RtV is live momenteel ;
https://www.twitch.tv/cigcommunity

[ Voor 5% gewijzigd door Case_C op 13-05-2016 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bornhald
yay ursa rover dit jaar :)

SHIP STATUS UPDATES

[Reliant] Hangar ready for 2.4
[Gemini] At least hangar ready for 2.4
[Caterpillar] Next weeks Ship Shape will walk through the updated whitebox along with some tidbits of cargo mechanics.
[Herald] Work is progressing well. Jared teased that the ship will come sooner than most people think, but no dates yet.
[Ship Variants] Standard memo. Base model for ships are a priority and once the majority of them are done, then they’ll focus more on variants unless they’re required for SQ42. Refine the base and you’ll have a solid foundation to build upon, that’s their reasoning.
[Larger ships] Standard memo. When resources open up later in the year they’ll begin production. The first priority will be the Carrack.

http://imperialnews.netwo...erse-episode-94-liveblog/

[ Voor 96% gewijzigd door Bornhald op 13-05-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*tweakermode aan*
Zag bij 'de buren' dat er benchmark geg. van de 1080 'gelekt' waren en de OC cijfers toch wel leuk uitzagen. Vraag me af hoe SC in UHD dit gaat doen want het is toch wel interessant.
*tweakermode uit*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 13:02
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:24:
*tweakermode aan*
Zag bij 'de buren' dat er benchmark geg. van de 1080 'gelekt' waren en de OC cijfers toch wel leuk uitzagen. Vraag me af hoe SC in UHD dit gaat doen want het is toch wel interessant.
*tweakermode uit*
Ja en een daarvan was met een geoverklokte 1080, die iets van 24% sneller was met een 15% overklok... ik zou nog even op echte benchmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bornhald schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 20:40:
yay ursa rover dit jaar :)

SHIP STATUS UPDATES

[Reliant] Hangar ready for 2.4
[Gemini] At least hangar ready for 2.4
[Caterpillar] Next weeks Ship Shape will walk through the updated whitebox along with some tidbits of cargo mechanics.
[Herald] Work is progressing well. Jared teased that the ship will come sooner than most people think, but no dates yet.
[Ship Variants] Standard memo. Base model for ships are a priority and once the majority of them are done, then they’ll focus more on variants unless they’re required for SQ42. Refine the base and you’ll have a solid foundation to build upon, that’s their reasoning.
[Larger ships] Standard memo. When resources open up later in the year they’ll begin production. The first priority will be the Carrack.

http://imperialnews.netwo...erse-episode-94-liveblog/
En de rest:
TLDR(TOO LONG;DIDN’T READ)

SC Alpha 2.4 PTU Evocati testers have been wildly successful so far with 94% activity in the first week, 1100 bugs submitted and 5 patch releases so far.
To be an Evocati or be in earlier waves, simply get on the PTU when it’s up or live servers and participate on the issue council. The majority just download and login once and that’s not enough to be considered. They want good testers, not people who want a sneak peek.

Buccaneer concept will be $110, but it wont be out next week and details will arrive when it goes on sale.
ATV FastForward featured examples of mechanics that will be in the PU and SQ42 from multiple ways to open doors to explosive decompressions.

They look to send Tyler Witkin to DragonCon to give presence there, but nothing official at this time.
Muliplayer hangers will begin work after 2.4 is in and working as it’s should, although it’s still not a top priority as landing zones and other areas of persistence.

Big Benny’s Project is getting very close, they need just a little more footage and the project has expanded to include some other things.

No update on the Saitek Joystick at this time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:24:
*tweakermode aan*
*tweakermode uit*
Ik wacht nog even de verschillen af tussen de 1070 en 1080, en kijk ook nog even polaris uit de boom voor ik ga kopen :) . R9 480x schijnt rond de 5,5tflops te zitten tegen 6,5tflops van de GTX1070... lastig, maar die upgrade gaat er zeker komen dit jaar :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
vond de rest niet echt heel vernieuwend, knapte een beetje af op the buccaneer (omdat we dat al wisten)

daarom er niet bij gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
idd, als je nu geen absolute bagger in je computer hebt zou ik rustig even wachten. Heb zelf een 290x geen enkele reden om te upgraden, zelfs nog tot vega. Voor die tijd hebben ze toch nog niks geoptiamliseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bornhald schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:08:
[...]

vond de rest niet echt heel vernieuwend, knapte een beetje af op the buccaneer (omdat we dat al wisten)

daarom er niet bij gezet
Het was natuurlijk wel interessant dat er bij de Evocati al 5 patches doorheen zijn gejaagd. Wel een teken dat het aardig op weg is. :) Voor de rest wel stilte voor de storm indd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:16:
[...]

Het was natuurlijk wel interessant dat er bij de Evocati al 5 patches doorheen zijn gejaagd. Wel een teken dat het aardig op weg is. :) Voor de rest wel stilte voor de storm indd.
Klopt, dat is weel interessant, en de rest is niet nieuw, wat je al zegt stilte voor de storm

ik had ook gewoon +1 kunnen klikken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
kipkruide schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:13:
idd, als je nu geen absolute bagger in je computer hebt zou ik rustig even wachten. Heb zelf een 290x geen enkele reden om te upgraden, zelfs nog tot vega. Voor die tijd hebben ze toch nog niks geoptiamliseerd.
Laten we het erop houden dat ik te weinig geheugen op mn GPU heb :P , VEGA gaat nog wel 5 maanden duren en de 1080ti nog wel 9 ofzo. En die gaan hooguit 20% sneller zijn dan een 1080, met het bijkomende stroomverbruik :P .

En m'n code is binnen voor de miner-applicatie :D , eens kijken wat ik ermee ga halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Case_C op 14-05-2016 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Case_C schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 00:05:
[...]

Laten we het erop houden dat ik te weinig geheugen op mn GPU heb :P , VEGA gaat nog wel 5 maanden duren en de 1080ti nog wel 9 ofzo. En die gaan hooguit 20% sneller zijn dan een 1080, met het bijkomende stroomverbruik :P .

En m'n code is binnen voor de miner-applicatie :D , eens kijken wat ik ermee ga halen.
Uhh Polaris bedoel je? Als ik me niet vergis staat Vega gepland voor 2017.
En de lower end Polaris verwacht ik zelf binnen 2/3 maanden.

Mijnes ook! 5k Extra UEC kan ik weer wat poster van kopen als er weer is een keer nieuwe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Facerafter schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 00:28:
[...]

Mijnes ook! 5k Extra UEC kan ik weer wat poster van kopen als er weer is een keer nieuwe zijn.
Polaris wordt zeer waarschinlijk eind mei aangekondigd.
Ik wacht denk ik nog even, my R9 280X houdt et nog wel even op 1080p.. en SQ42 (en SC al helemaal) duurt ook nog wel even.
Misschien begin 2017, dan heb ik de 280X precies 3 jaar :)

[ Voor 18% gewijzigd door DoubleYouPee op 14-05-2016 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
DoubleYouPee schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 00:30:
[...]

Polaris wordt zeer waarschinlijk eind mei aangekondigd
Aangekondigd ja. maar ik verwacht dus de lower end Polaris voor augustus/september te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Facerafter schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 00:31:
[...]

Aangekondigd ja. maar ik verwacht dus de lower end Polaris voor augustus/september te koop.
Hoezo? De GTX 1080 is vorige week aangekondigd en is ook al over 2 weken te koop.

[ Voor 4% gewijzigd door DoubleYouPee op 14-05-2016 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
DoubleYouPee schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 00:32:
[...]

Hoezo? De GTX 1080 is vorige week aangekondigd en is ook al over 2 weken te koop.
Was even in de war ik dacht dat Polaris 10 en 11 juist de lower end GPUs waren. Maar dat zijn blijkbaar dus de high end.

Maar wat ik zei klopt toch :D als ze een zelfde soort schema aanhouden dan zijn ze voor augustus/september te koop.

Maar ik zit zelf op het moment nog op een 290X zonder OC en op een custom loop. Dus ik kan waarschijnlijk nog wel vooruit tot Vega/Navi

[ Voor 11% gewijzigd door Facerafter op 14-05-2016 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
[...]

Geruchten zijn dat ze VEGA release naar voren halen om te kunnen concureren met Pascal.

GTX770 hier, dus een GTX1080 gaat behoorlijk wat verbeteren waarschijnlijk :P .

[ Voor 8% gewijzigd door Case_C op 14-05-2016 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
as case said, ik bedoelde inderdaad vega omdat polaris lower end lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
[...]
Denk eraan dat de code nog maar 2 weken geldig is, er staat 1 juni in de e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
MeanGreen schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 06:54:
[...]

Denk eraan dat de code nog maar 2 weken geldig is, er staat 1 juni in de e-mail.
Ja dat vind ik best genaaid eigenlijk, waarom zo'n korte geldigheid? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die zich genaaid voelen door iets wat ze gratis krijgen, het lijkt hier wel een topic van de officiële forums?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 09:22:
Mensen die zich genaaid voelen door iets wat ze gratis krijgen, het lijkt hier wel een topic van de officiële forums?
helemaal mee eens, geven ze $5 weg, is het nog niet goed...

Mijn advies, koop een $5 skin, die is $5 :) je kan hem nooit meer melten want je krijgt 0 credits terug.
Maar nu heb ik eindelijk een skin die ik niet meer ga melten omdat ik mn schepen toch iets anders wil hebben.
En fyi je kan de coupon niet voor een buyback gebruiken :D

Alternatief is een $5 CCU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Het is natuurlijk bedoeld als 'beloning' voor mensen die het project blijven volgen. Wel bijzonder snel achter elkaar overigens sinds 1 April. Als je een beetje doet klikken op RSI had je nu dus al 10$ gratis gehad :P . Kijken of ze met de Buccaneer sale weer zoiets gaan doen!

Had overigens het wel leuk gevonden als ik 'm voor een track-jacket kon gebruiken.. dan had ik die wellicht gekocht, incl. het RSI kaartspel :P (Dat zijn toch ideale kaarten voor handtekekningen bij Gamescom :) ) . Daar zijn er nog behoorlijk veel van over momenteel.

Ik zou m'n Avenger kunnen omzetten naar een 315P, maar daar moet nog een rework van gaan komen... 5K UEC zorgt ervoor dat het totaal op 50K komt te staan :) , dat vind ik een mooiere. (En nu maar hopen dat ze bij het "vaststellen" van waardes in de economie ook alle start-credits daar naar aanpassen :) multiplier van 20x en ik ben miljonair :+ )

Nou van m'n resterende tegoed maar dat kaartspel gehaald voor $10,- , + 5K UEC. En nog exact 1 dollar in store credits :+ .

[ Voor 41% gewijzigd door Case_C op 14-05-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
MeanGreen schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 06:54:
[...]

Ik heb er 5k aan UEC aangekocht. Dus de coupon is al gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 09:22:
Bornhald schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 09:26:
[...]

helemaal mee eens, geven ze $5 weg, is het nog niet goed...
Wow, calm down people. Ik zit hier heus niet ondankbaar te doen. :/

Valt alleen op dat de geldigheid nu zo kort is. Heb eerder een $10 coupon gehad omdat ik een jaar subscriber was, daar zat volgens mij niet eens een vervaldatum op. Zie het nut niet van zo'n korte termijn, je pusht mensen dan naar aankopen die ze anders niet gedaan zouden hebben (ja, totaal begrijpelijk voor een bedrijf dat geld wil verdienen).

Anyway, hier. Have fun :*
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Case_C
Snoz Lombardo schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:13:
Anyway, hier. Have fun :*
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Heb 'm gebruikt voor 5K UEC Snoz, dus mocht je ingame nog een keer UEC nodig hebben weet je waar je nog wat kan halen ;) .

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Case_C schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:24:
[...]

Heb 'm gebruikt voor 5K UEC Snoz, dus mocht je ingame nog een keer UEC nodig hebben weet je waar je nog wat kan halen ;) .

Bedankt :)
awww, net te snel. zat me gek te zoeken (niet gevonden) waar te adden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
Darkangle schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:25:
[...]

awww, net te snel. zat me gek te zoeken (niet gevonden) waar te adden.
Bij het afrekenen kan je een coupon toevoegen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Add-Ons - Shut Up and Take My Money!

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Hopen dat we deze week 2.4 toch een keer naar live zien gaan. Onderhand zijn ze toch alweer 5 á 6 patches in closed PTU, vraag me af hoe ingrijpend die patches zijn qua bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-08 15:21

Knud

Sandvich

Ik die coupons oid gemist, maar goed, is niet zo spannend gok ik.

Anyway, ik wilde weer poging wagen tot wat rond vliegen, maar heb nu (al) 2 crashes gehad binnen 15 minuten van elkaar. En doe niet eens hele gekke dingen - instappen en die daaarna: uit kwantum drive komen en beetje rond vliegen.
Hopelijk met patch 2.4 iets stabieler.
Al zijn mn GTX670 SLI misschien ook een bottleneck intussen.

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Knud schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:17:

Anyway, ik wilde weer poging wagen tot wat rond vliegen, maar heb nu (al) 2 crashes gehad binnen 15 minuten van elkaar. En doe niet eens hele gekke dingen - instappen en die daaarna: uit kwantum drive komen en beetje rond vliegen.
Komt misschien door je SLI opstelling. Wordt nog niet goed ondersteund. Ik kan echt tijden achter elkaar vliegen in 2.3 zonder crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
Knud schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:17:

Als je eerst een oude instal had staan, even je user dir weg mikken, werkt meestal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Darkangle schreef op maandag 16 mei 2016 @ 14:31:
[...]

Als je eerst een oude instal had staan, even je user dir weg mikken, werkt meestal prima.
Ah, zal dat weer eens proberen - thanks :)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipkruide
En ik geloof idd dat SC niet erg van sli houdt, dus je zou eens kunnen proberen om hem op low op een kaart te spelen. Heb met mijn 290x nog weinig crashes gehad, behalve als je op een hele drukke server zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Commlink met een klein beetje PTU data:

Gokje dat ze eind deze week de Bucaneer aankondigen, maar daar kan ik naast zitten.
https://forums.robertsspa...dule-may-16th-2016#latest
COMMUNITY MANAGER'S LOG. 2016. Week 20. They're Back!

Ben and Alexis are back! I spent the weekend in a diet-brain stupor watching old episodes of Deep Space Nine for 20+ hours at a time. Life is wonderful.

Chris continues his work in the UK on Squadron 42. Tony has gone back to Austin. We've hired some more peeps across all studios. Life is good.

2.4 is still progressing on the PTU with the Evocati Test Flight. We're working towards a build that will go out to the next wave of testers, soon. Some fun stats on using a smaller, more focused and committed testing group:

- 87.2% of ETF accounts logged into 2.4.0-353268 a total of 4,243 times.
- 90.6% of ETF accounts logged into 2.4.0-352849 a total of 4,618 times.
- 725 bug reports have been entered in the PTU Issue Council.
- 87 bug reports have ten or more reproductions.

It’s a great example that sometimes less is more: we’re getting the same volume of bugs reports from the larger past waves, but with higher quality and repro rates, and with less noise and administrative headache. I know many others want to jump into PTU and help, and we certainly appreciate that. We get closer to that each and every day.

10 for the Developers this week is Senior Producer Eric Keiron Davis and Associate Rigger Gaige Hallman.

On Wednesday, Mark Abent continues his cyber-entomological crusade in Bugsmashers.

Thursday brings us Around the Verse with our second look at the continuing development of the Drake Caterpillar in Ship Shape. I'd recommend watching the first one to see just how much something can iterate in game development. We also have a 2-for-1 in Loremaker's when we look at the Tamsa and Min systems.

And then on Friday, it's Reverse the Verse, back to normal. Happiness ensues.

THE COMM-LINK SCHEDULE

Monday, May 16th
- [1500 PDT / 2200 UTC] 10 for the Developers - YouTube: StarCitizen

Tuesday, May 17th
- Lore Post
- Vault Update

Wednesday, May 18th
- [1500 PDT / 2200 UTC] Bugsmashers! - YouTube: StarCitizen
- Jump Point Rerun

Thursday, May 19th
- [1200 PDT / 1900 UTC] Around the Verse: Episode 2.32 - YouTube: StarCitizen

Friday, May 20th
- [1100 PDT / 1800 UTC] Reverse the Verse: The Community Team's Weekly Livestream - http://www.twitch.tv/cigcommunity

10 for the Dev's, omdat Chris nog/weer in de UK is voor SQ42 shoots.

En het bijbehorende transcript van INN:
http://imperialnews.netwo...he-developers-episode-10/
[1:00] Q: Will CIG release the style guides?

A: We do like to share and while I can’t say we will definitively release them I think it is something we should look into if we aren’t going to do it already.

[1:57] Q: There was mention in the past about working with Warhorse on clothing, is this still the plan?

A: Star Citizen uses a similar system that Warhorse uses but has been built by people such as: Rob Ranniger, Sean Tracey and Paul Reindell. The system has taken some time to develop but is slowly becoming smoother to use and the challenges in implementing clothing layers are getting solved.

[4:35] Q: What are you looking for in future applicants to SC and SQ42?

Q: How do you go about attracting them and retaining them?

A: They want people with experience obviously, but most importantly do they fit with the culture there? You can teach skills, you can’t teach personality. People have to be passionate about the project and all that encompasses it and want to dedicate their time there because it’s like a family in some ways.

A: They attract them by keep making cool stuff and impacting the industry in a way that draws their attention. To keep them we maintain an environment that’s fun, engaging, challenging and rewarding.

[8:52] Q: Is CIG aiming towards a more realistic or stylized look for body shapes and clothing?

A: The characters are 3D scans of real people and our artists are constantly working to perfect their look. And then the outfits, and the environments we put them in, will add extra character and the “sci-fi” look.

[10:15] Q: How hard is it balancing your work time with your personal time?

A: People are very passionate about Star Citizen both inside the studio as well as outside. Management staff try to keep their eye on people’s well being and make sure they aren’t running themselves too hard. With the schedule information they attempt to eliminate crunch time as much as possible so staff are not always having to run at stressful levels.

[13:32] Q: What has been your or the most innovative and impactful contribution so far?

A: Gaige feels he has made his biggest contribution while working as an Associate Rigger with John Riggs and the Tech Content team. For the past month he’s been working on the art side of clothing for 2.4 to ensure it works well within the game.

[14:55] Q: Was the character from the Pupil to Planet video from SQ42? Can we expect to make similar characters in the character creator?

A: That character was one of the head scans of the actors. At some point they’d like all characters – if it makes sense lore and game-wise – to be in SQ42 and the PU. They’ve got a line-up of heads ready and are perfecting one before applying that to all of them. That’s the typical process with most things, perfect one unit of work and build relevant tools then go much faster to apply that to all the units of work.

[16:46] Q: Will loose fitting clothing like capes and full length trenchcoats react to the environment?

A: Hopefully in the distant future yes. This is in an early R&D stage at the moment and is hoping to be implemented at some point but not any time soon if it proves possible to implement.

[18:20] Q: How has development evolve w/ art, style and gameplay through leading edge technologies? Before and after examples?

A: It has, it’ll continue to evolve as living projects do. Particular example was the Constellation Mk4, it was the first iteration of new pipelines, art styles with limitations on the polycount and improved engine. It was the first major pipeline improvement. Pipelines are a lot of up-front work but it pays off. It’ll continue to evolve.

[20:36] Q: What is your favourite cloth you have made?

A: Gaige’s favourite is the “Big Bennys” outfit.

Concept Art van Gurmukh van de Caterpillar:
http://gbhasin.cgsociety....oncepts-sci-fi-3d-1364235

[ Voor 45% gewijzigd door Case_C op 17-05-2016 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
keuzes,keuzes,keuzes, Nu heb ik weer hetzelfde probleem als met die $5 van 1 April, geen idee wat ik er nog mee moet maar wil het niet weggooien. Toen heb ik er maar Uec van gekocht, maar toen had ik gemist dat ik nog 5$ store credit had van een gesmolten betaalde ccu. Als ik ik die andere 5 nou eens terug kan claimen ..

Ik heb nu ook nog een ccu naar Freelancer MIS staan als optie waar ik wat geld uit kan smelten.

Owja mijn bio/job application was niet echt bijzonder :+
https://robertsspaceindustries.com/corp/shubin/Anthor_NL

En SUATMM skin heb ik al ;)

edit:
nvm, heb mijn oude suatmm skin gesmolten en een nieuwe gekocht, nu sta ik op 10,- store credit :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anthor op 17-05-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

kipkruide schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:22:
En ik geloof idd dat SC niet erg van sli houdt, dus je zou eens kunnen proberen om hem op low op een kaart te spelen. Heb met mijn 290x nog weinig crashes gehad, behalve als je op een hele drukke server zit.
Ik hoop wel dat ze gaande weg betere SLI ondersteuning inbouwen :)
Maar goed, kan altijd even proberen op 1 kaart natuurlijk - want als het werkt, is het wel heel leuk.
(Alleen beetje jammer van die snelle respawn van pirates bij een repair array missie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
Knud schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:13:
[...]
Ik hoop wel dat ze gaande weg betere SLI ondersteuning inbouwen :)
Maar goed, kan altijd even proberen op 1 kaart natuurlijk - want als het werkt, is het wel heel leuk.
(Alleen beetje jammer van die snelle respawn van pirates bij een repair array missie)
Die pirates komen wel behoorlijk vlug terug ja, dat is nog niet aangepast sinds het erin zit volgens mij. Dan ben je net bezig met opstarten, en hoor je de volgende wave al komen. Lastig terug te komen in het gevecht in dat geval...

SLI ondersteuning werken ze wel aan, maar wat dat per patch doet weet ik ook niet. Wellicht sloopt een bepaalde update de voortgang die ze daarmee maken helemaal. Zou zomaar kunnen tijdens development. Ga zelf niet eens kijken naar GTX770 sli :+ , gewoon maar gelijk een GTX1080 :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

En extra lastig omdat mijn landingskills nog niet zo goed zijn (Traag, langzaam, aanpassen..), zit landen er gewoon nog niet in. (En EVA zal helemaal niet gaan gok ik zo)
Maar goed, tis nog alpha en wat meer oefenen zal ook helpen

GTX 1080.. ben bang dat zelfs dat niet genoeg gaat zijn om de game met alle instellingen op ultra te zetten op full HD en stabiel 60Hz. (en ik hoop zelf dat 4K ooit nog gaat lukken binnen <2 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Knud schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:44:
GTX 1080.. ben bang dat zelfs dat niet genoeg gaat zijn om de game met alle instellingen op ultra te zetten op full HD en stabiel 60Hz. (en ik hoop zelf dat 4K ooit nog gaat lukken binnen <2 jaar)
Mwoa... vind op het moment dat 4k het nog niet waard is. Ja het ziet er goed uit, maar het kost ongeveer 2.5-3x zoveel GPU kracht voor dezelfde FPS... en het ziet er echt niet 2.5-3x zo goed uit. En dat staat nog los van de meerprijs van een 4k-monitor.

In 2 jaar begint 1440p denk ik meer mainstream te worden dan 1080p

[ Voor 4% gewijzigd door DoubleYouPee op 17-05-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En extra lastig omdat mijn landingskills nog niet zo goed zijn (Traag, langzaam, aanpassen..), zit landen er gewoon nog niet in. (En EVA zal helemaal niet gaan gok ik zo)
Wat gebruik je voor controls? Er is volgens mij een soort auto landing feature, maar die gebruik ik zelf nooit, dus kan niet echt beoordelen hoe goed ie werkt. Op mijn HOTAS heb ik 6dof thruster bewegingen gemapped op van die stickjes op de throttle. Dat maakt landen een stuk makkelijker, maar kan niet bij alle modellen denk ik (ik heb X55).
Bij de release versie gaat dat prima lukken op een 1080. Bij de ongeoptimaliseerde alpha gaat het misschien wat minder, maar bij een stabiele server gaat dat prima speelbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud

Knud

Sandvich

Ik speel nu nog met toetsenbord en muis - maar wil straks over naar HOTAS setup.
Maar ga die nog niet aanschaffen voor alpha access - hoe tof het ook is.

Ik zal autoland feature eens proberen - bedankt voor de tip.

Waarschijnlijk is 1440p stuk zinniger totdat 4K beetje betaalbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ

Ik zou wachten, nu met alpha kun je er niks zinnigs over zeggen welke kaart goed gaat zijn.
Als SC goed geoptimaliseerd word en op DX12 draait kan AMD met Vega interessant worden, AMD kennende zal die ook nog goedkoper zijn dan de GTX1080.
Ik verwacht dat deze kaarten 1440P 60Hz en ultra instellingen goed kunnen draaien, SC heeft er ook niks aan als de game alleen goed speelbaar is op kaarten van 700,-+ :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
ErwinJ schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 07:33:
[...]
Ik zou wachten, nu met alpha kun je er niks zinnigs over zeggen welke kaart goed gaat zijn.
Als SC goed geoptimaliseerd word en op DX12 draait kan AMD met Vega interessant worden, AMD kennende zal die ook nog goedkoper zijn dan de GTX1080.
Ik verwacht dat deze kaarten 1440P 60Hz en ultra instellingen goed kunnen draaien, SC heeft er ook niks aan als de game alleen goed speelbaar is op kaarten van 700,-+ :P.
Ik vraag me nu vooral af of doordat ze verschillende delen van de engine in 64bit berekenen, of we ook gebaat zijn bij een kaart die goed is in DP (Double Point) berekeningen. Ergens lijkt me dat 90% van die noodzakelijke berekeningen toch door de CPU of sever worden afgehandeld ipv de GPU die enkel de weergave verzorgt.

Verder gok ik niet dat Vega voor goedkopere kaarten gaat zorgen. Wellicht de 'cut-down' versie, dat zou dan een R9 490x kunnen worden waarbij die idd goedkoper zou zijn dan een GTX1080 (met een hoger verbruik, want het is volgens mij een grotere chip in mm2) Nog een paar weken wachten, en dan zie ik wel wat ik ga doen. De full-fletched VEGA zal wel minstens net zo duur zijn als een GTX1080.

Nog een afbeelding van de Argo om het ontopic te houden :+ , waarschijnlijk staat deze geparkeerd in de Idris.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hL3lP8W.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Case_C schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:06:
[...]

Ik vraag me nu vooral af of doordat ze verschillende delen van de engine in 64bit berekenen, of we ook gebaat zijn bij een kaart die goed is in DP (Double Point) berekeningen. Ergens lijkt me dat 90% van die noodzakelijke berekeningen toch door de CPU of sever worden afgehandeld ipv de GPU die enkel de weergave verzorgt.

Verder gok ik niet dat Vega voor goedkopere kaarten gaat zorgen. Wellicht de 'cut-down' versie, dat zou dan een R9 490x kunnen worden waarbij die idd goedkoper zou zijn dan een GTX1080 (met een hoger verbruik, want het is volgens mij een grotere chip in mm2) Nog een paar weken wachten, en dan zie ik wel wat ik ga doen. De full-fletched VEGA zal wel minstens net zo duur zijn als een GTX1080.
In ieder geval ben ik bereid voor deze game iets meer te investeren in een goede Kaart :P. De Monitor is er al en ik verwacht verder nog geen problemen met de rest van het systeem :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
ErwinJ schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:14:
[...]
In ieder geval ben ik bereid voor deze game iets meer te investeren in een goede Kaart :P. De Monitor is er al en ik verwacht verder nog geen problemen met de rest van het systeem :).
Anders ik wel, momenteel word ik gek op 1440p als ik SC speel. Er is gewoon niet genoeg video-geheugen om textures en models op te slaan :+ , de pop-in is om gek van te worden. Dus dan maar een kaart met 8gb geheugen :P .

Ik ga overigens wel netjes wachten tot ze met de GTX1070 komen, toch de beste value for money kiezen :+ .

Ja maar ik wil een kaart die ik tot 2ghz+ kan overklokken :+

[ Voor 21% gewijzigd door Case_C op 18-05-2016 08:22 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 117 Laatste