Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:25
nobleone schreef op zondag 18 december 2016 @ 07:39:
Oh, gelukkig.
Gevalletje 'view of the beholder' van mij denk ik dan.
Mijn S6 doet het sinds reparatie gelukkig als nieuw. Ben blij dat de reparatie binnen de garantievoorwaarden viel.
ik denk dat je de availability bias bedoelt

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Net een hele berg reacties die gingen over garantie verplaatst naar: [Samsung] RMA & Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:50

TTLCrazy

Listen to Frankie

sheez88 schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:50:
[...]

ik denk dat je de availability bias beschikbaarheidsvalkuil bedoelt
We hebben fatsoenlijke Nederlandse woorden hier voor.

Ik ben nog steeds tevreden met mijn S6 (edge). Ik ben eigenlijk aan het wachten op de volgende telefoon die daadwerkelijk wat toevoegt. Ik hoop op een S8 met minimale bezels, waterdicht, 5,1 inch scherm welke icm kleine bezels zorgt voor een kleine telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door TTLCrazy op 21-12-2016 13:25 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepeltje79
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 17:40
Beste tweakers, net opgemerkt dat mijn s6 ineens in grijswaarden alles weergeeft. Heb geen accu besparing aan staan en meermaals de telefoon opnieuw opgestart. Op het machtige www niks kunnen vinden hierover. Iemand een idee wat het kan zijn? Het volgende heb ik zelf gedaan, meermaals herstart, in instellingen gekeken bij accu besparing, display settings is niks aan veranderd. Na een herstart5heb ik kleur, na 10 seconden valt het beeld in grijstinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
lepeltje79 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:45:
Beste tweakers, net opgemerkt dat mijn s6 ineens in grijswaarden alles weergeeft. Heb geen accu besparing aan staan en meermaals de telefoon opnieuw opgestart. Op het machtige www niks kunnen vinden hierover. Iemand een idee wat het kan zijn? Het volgende heb ik zelf gedaan, meermaals herstart, in instellingen gekeken bij accu besparing, display settings is niks aan veranderd. Na een herstart5heb ik kleur, na 10 seconden valt het beeld in grijstinten.
ik heb een keer met mijn tab s2 dat hij op accu besparing mode stond terwijl dit niet aan stond in de settings. Een paar keer geforceerd heen en weer (dus accu besparing aan/uit/aan/uit) en toen kwam het goed.

Was natuurlijk wel met een tab s2, maar mss een soortgelijke bug in de s6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepeltje79
Heb ik geprobeerd elpino.rv maar helaas. Net als proef op de som een screenshot gemaakt en via de app naar een maatje, screenshot is wel in kleur bij maatje, alleen ik zie grijstinten. Probleem is inmiddels opgelost, in instellingen, toegankelijkheid, zicht, grijstinten stond deze ineens aan. Nu de switch omgezet en probleem verholpen!

[ Voor 29% gewijzigd door lepeltje79 op 21-12-2016 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-09 15:56
lepeltje79 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:26:
Heb ik geprobeerd elpino.rv maar helaas. Net als proef op de som een screenshot gemaakt en via de app naar een maatje, screenshot is wel in kleur bij maatje, alleen ik zie grijstinten. Probleem is inmiddels opgelost, in instellingen, toegankelijkheid, zicht, grijstinten stond deze ineens aan. Nu de switch omgezet en probleem verholpen!
Niet perongeluk 3x op de home knop gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepeltje79
Niet dat ik weet nee. Maar mijn zoontje heeft filmpje gekeken op mijn S6 dus misschien hij per ongeluk. Net even 3x op home gedrukt en inderdaad alles op grijs, wist niet dat dat kon, weer wat geleerd.

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:44
Dikke battery drain gehad vanacht. Vanaf het moment dat ik m'n scherm uitgezet heb is hij van alles aan het doen geweest met Android Systeem, Google services en Android OS.
Hoop dat het hierbij blijft, en dit niet vaker optreedt...

• rens-br

rens-br

TereZz schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:05:
Dikke battery drain gehad vanacht. Vanaf het moment dat ik m'n scherm uitgezet heb is hij van alles aan het doen geweest met Android Systeem, Google services en Android OS.
Heeft die in die tijd toevallig ook buitensporig veel data verbruikt?

• TereZz
Android OS heeft bijna 10.000 iets (staan geen units bij, pakketjes?) verzonden, de andere 3 batteijverbruikers zitten op verzonden en ontvangen op ongeveer 3000.

UPDATE: Android OS heeft schaamteloos 1.77GB gebruikt. Gelukkig over WiFi.. Wat is dit?
Stiekem al mijn data naar Google?

[ Voor 6% gewijzigd door TereZz op 22-12-2016 08:31 ]

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
TereZz schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:05:
Hoop dat het hierbij blijft, en dit niet vaker optreedt...
Niet toevallig een film op je S6 gekeken gisteravond?
Ik had gisteren ook een battery drain gehad. In 4 uur tijd 50% batterij foetsie terwijl hij op mijn bureau ligt niets te doen. Ik had de avond ervoor een film gekeken (mijn S6 gaat iedere avond standaard op de lader ook al heeft hij nog 70% batterij over) en na een herstart was de drain afgelopen. Android OS stond ook op 1 toen.

Ik heb het vermoeden dat de player (ondanks dat ik Google Play Films via het geheugenscherm gestopt) nog heeft lopen draaien op de achtergrond en dat deze gestopt is bij een herstart.

Wellicht heeft een soortgelijk voorval bij jou ook gespeeld. Ik zou kijken of een herstart van de telefoon soelaas biedt.

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Pretender82 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 22:15:
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn accu/batterij status.

Ik heb het volgende probleem elke dag:
Wanneer ik mijn telefoon gebruik gaat de accu leeg (logisch), maar als ik op een percentage van 5 of 8% de telefoon aan de lader leg dan gaat het accu percentage direct naar ongeveer 30%. Als ik de telefoon dan weer van de lader afhaal kan ik de telefoon nog makkelijk de hele avond gebruiken en gaat gewoon leeg zoals je zou verwachten.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? en hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Laat je telefoon eens helemaal leeg lopen totdat deze zichzelf uitschakelt. Op deze manier kalibreert de accu zichzelf. Hierna in 1x opladen naar 100%.

• TereZz
Gismo1979 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:07:
[...]

Niet toevallig een film op je S6 gekeken gisteravond?
Ik had gisteren ook een battery drain gehad. In 4 uur tijd 50% batterij foetsie terwijl hij op mijn bureau ligt niets te doen. Ik had de avond ervoor een film gekeken (mijn S6 gaat iedere avond standaard op de lader ook al heeft hij nog 70% batterij over) en na een herstart was de drain afgelopen. Android OS stond ook op 1 toen.

Ik heb het vermoeden dat de player (ondanks dat ik Google Play Films via het geheugenscherm gestopt) nog heeft lopen draaien op de achtergrond en dat deze gestopt is bij een herstart.

Wellicht heeft een soortgelijk voorval bij jou ook gespeeld. Ik zou kijken of een herstart van de telefoon soelaas biedt.
Geen film gekeken helaas. Gewoon het toestel weggelegd zoals altijd, zonder dat er iets open stond. Ook gek van de dataverbruik..
Afbeeldingslocatie: https://ycngqg.by3302.livefilestore.com/y3mm7GXB3sOi4NQh1U7P5XEEDVYFeU3OlsZI5L3COwUOBYuyzzDotWhdQ3OTNPaZZhHhAdVaaw6d3FlXeSD4NGy590u4Hk5y8ensFUhm3aM5zgH8ObeZFlZZ6-ib0t6sIx1uJyVgJ-r0yVQxuKLr1KPwM9cq0wRpmHB8l7dSJa6gkg?width=371&height=660&cropmode=none
TereZz schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:30:
Android OS heeft bijna 10.000 iets (staan geen units bij, pakketjes?) verzonden, de andere 3 batteijverbruikers zitten op verzonden en ontvangen op ongeveer 3000.

UPDATE: Android OS heeft schaamteloos 1.77GB gebruikt. Gelukkig over WiFi.. Wat is dit?
Hier 2.06 :P Gelukkig niet over data nee maar raar is het wel.

• rens-br

rens-br

TereZz schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:30:
Grote kans dat dit Samsung Cloud is, er zijn meer Samsung users die hier last van hebben.

• Gismo1979
  • Niet online
Samsung Cloud staat toch niet op de de galaxy s6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Sinds gisteren een probleem dat de telefoon niet meer opladen wil. Als ik de lader connect gaat even de laadindicator aan, de grote batterij midden op het scherm, en daarna weer uit. Hij heeft een nacht aan de lader gelegen, maar nog steeds hetzelfde.

Verschillende laders en kabels geprobeerd, maar aangezien de indicator even zichtbaar is, lijkt het aan de telefoon te liggen.

Iemand nog een goede tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Hann1BaL schreef op maandag 26 december 2016 @ 12:05:
Sinds gisteren een probleem dat de telefoon niet meer opladen wil. Als ik de lader connect gaat even de laadindicator aan, de grote batterij midden op het scherm, en daarna weer uit. Hij heeft een nacht aan de lader gelegen, maar nog steeds hetzelfde.

Verschillende laders en kabels geprobeerd, maar aangezien de indicator even zichtbaar is, lijkt het aan de telefoon te liggen.

Schaf voor een paar euro een draadloze lader aan. Voor het geval het aan de connector ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

kwaazaar schreef op maandag 26 december 2016 @ 13:07:
[...]

Schaf voor een paar euro een draadloze lader aan. Voor het geval het aan de connector ligt.
Het ligt niet aan de connector. Elke keer na het aansluiten zie je de indicator, daarmee moet het wel een software of batterij issue zijn.

Maar toevoeging: aan de PC laadt de telefoon wel op. Het gaat dus wat traag, maar er zit weer leven in. (Er waren al meerdere laders en kabels geprobeerd, dus nee, de lader zelf is niet defect.) op een of andere manier schiet de telefoon in beveiliging met de laders, zo lijkt.

Toevoeging 2: Misschien ligt het wel aan de port als opladen alleen werkt aan de PC. Blijkbaar kan er dan iets mis zijn met een contact. Iemand hier ervaring mee? Het lijkt er op dat de dataverbinding niet meer werkt. De PC herkent de telefoon verder ook niet, maar laadt wel op. En misschien dat alle andere laders "te slim" zijn en geen power geven indien ze het device niet herkennen?

Meer en meer begin ik de S6 toch niet zo'n beste telefoon te vinden. Ik heb al een samsung sinds de S2 en ze gaan echt de verkeerde kant op. Natuurlijk is het een n=1 case maar ik heb werkelijk nooit problemen ondervonden met eerdere samsungs.

[ Voor 33% gewijzigd door Hann1BaL op 26-12-2016 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Hann1BaL schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:04:
[...]

Het ligt niet aan de connector. Elke keer na het aansluiten zie je de indicator, daarmee moet het wel een software of batterij issue zijn.

Maar toevoeging: aan de PC laadt de telefoon wel op. Het gaat dus wat traag, maar er zit weer leven in. (Er waren al meerdere laders en kabels geprobeerd, dus nee, de lader zelf is niet defect.) op een of andere manier schiet de telefoon in beveiliging met de laders, zo lijkt.

Toevoeging 2: Misschien ligt het wel aan de port als opladen alleen werkt aan de PC. Blijkbaar kan er dan iets mis zijn met een contact. Iemand hier ervaring mee? Het lijkt er op dat de dataverbinding niet meer werkt. De PC herkent de telefoon verder ook niet, maar laadt wel op. En misschien dat alle andere laders "te slim" zijn en geen power geven indien ze het device niet herkennen?

Meer en meer begin ik de S6 toch niet zo'n beste telefoon te vinden. Ik heb al een samsung sinds de S2 en ze gaan echt de verkeerde kant op. Natuurlijk is het een n=1 case maar ik heb werkelijk nooit problemen ondervonden met eerdere samsungs.
Ik had met de s2 legio problemen na de kitkat update:
- Spontane reboots
- Freezes
- Wifi problemen

Daarom heb ik ook een tijdje geen Samsung meer gehad. Nu heb ik weer terug een s6.

Wat me voornamelijk tegenvalt is het grillige baterijleven van Android in het algemeen, want ik begrijp dat het niet een specifiek Samsung probleem is.

De software lijkt een stuk stabieler dan de S2 en S3. Wel heb ik af en toe nog korte freezes als ik mijn toestel probeer te wekken direct nadat het scherm zwart geworden is (na plm 10 seconden kan hij wel gewekt worden en blijft het scherm niet zwart). Maar dit kan ook aan een andere app liggen.

Een zwak punt van de s2 en s3 zijn altijd al de usb connectoren geweest en bij menig mensen om mij heen zijn deze al een keer vervangen of opnieuw gesoldeerd. Als je vermoed dat het een software probleem is zou ik je toestel eens uitzetten en hem dan aan een normale lader hangen om uit te sluiten dat het een draaiende applicatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ _Tinus_

De S2 heeft nooit kitkat gehad, sterker nog, de S3 ook niet, daar was 4.3 Jelly-Bean het eindstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 08:55:
@ _Tinus_

De S2 heeft nooit kitkat gehad, sterker nog, de S3 ook niet, daar was 4.3 Jelly-Bean het eindstation.
Sorry versie mixup. Sinds de Jellybean update dan.

[ Voor 7% gewijzigd door _Tinus_ op 27-12-2016 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

_Tinus_ schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 08:34:
[...]

Een zwak punt van de s2 en s3 zijn altijd al de usb connectoren geweest en bij menig mensen om mij heen zijn deze al een keer vervangen of opnieuw gesoldeerd. Als je vermoed dat het een software probleem is zou ik je toestel eens uitzetten en hem dan aan een normale lader hangen om uit te sluiten dat het een draaiende applicatie is.
Aan de lader hangen werkt dus niet :)

Ik denk dat de data verbinding in de USB connector defect zijn, waardoor de lader geen power geeft. De USB op de computer geeft de standaard 500 mA, wat een eeuwigheid duurt om op te laden, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hann1BaL schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:23:
[...]
Aan de lader hangen werkt dus niet :)

Ik denk dat de data verbinding in de USB connector defect zijn, waardoor de lader geen power geeft. De USB op de computer geeft de standaard 500 mA, wat een eeuwigheid duurt om op te laden, maar het werkt wel.
Volgens mij staat het laadgedeelte helemaal los van de data-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 09:04
Gebruikt iemand de RAW functie? Wat ik zie is dat de EXIF info niet volledig is, zoals die wel in de bijbehorende JPG aanwezig is. Een misser.... Moet je als nog (handmatig) de EXIF info uit de jpg overzetten naar de DNG, zoals de GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

_Tinus_ schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 08:34:
[...]

Ik had met de s2 legio problemen na de kitkat update:
- Spontane reboots
- Freezes
- Wifi problemen

Daarom heb ik ook een tijdje geen Samsung meer gehad. Nu heb ik weer terug een s6.

Wat me voornamelijk tegenvalt is het grillige baterijleven van Android in het algemeen, want ik begrijp dat het niet een specifiek Samsung probleem is.

De software lijkt een stuk stabieler dan de S2 en S3. Wel heb ik af en toe nog korte freezes als ik mijn toestel probeer te wekken direct nadat het scherm zwart geworden is (na plm 10 seconden kan hij wel gewekt worden en blijft het scherm niet zwart). Maar dit kan ook aan een andere app liggen.

Zoals gezegd ligt het niet aan de lader! Dus aan de normale lader hangen heeft geen zin.
De software van de S6 is zeker stabiel en ook zeker beter dan de S2, maar sinds Android 4 op de S4 is er weinig aan te merken op de software. De batterijduur is altijd erg grillig geweest.

Het is de connector waar het toch aan ligt. Ik had geen rekening gehouden met de vereiste van de dataverbinding voor de (meeste) laders.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:48:
[...]

Volgens mij staat het laadgedeelte helemaal los van de data-aansluiting.
Volgens mij geldt dat voor laders die de USB standaard van 500mA geven. Voor een hoger amperage is er communicatie tussen lader en device. Dit is ook de enige verklaring waarom de telefoon wel aan de PC wilt laden (Maar niet werkt als opslag device, waar dat altijd werkte; de instellingen kloppen) en dus met 500 mA traag oplaadt. Alle laders beginnen met laden voor 3 sec en stoppen daarna.

Het bewijst dat de 2 aders voor power wel gewoon werken en niet gebroken zijn, anders werkt het aan de PC ook niet, maar dataverbinding lukt niet, dus het lijkt er op dat daar een pin contact heeft verloren.

Met QI wireless charger kan ik nu mijn telefoon weer opladen. Ik ben een week weg van huis. Dan gaan we thuis via FileExplorer bestanden via wifi overpompen om daarna de telefoon te resetten en op te sturen.

Aangezien ik ook een breuk in het scherm heb, ga ik er vanuit dat Dynafix (die de reparaties uitvoert namens CoolBlue) het er op gooit dat ook de USB connector daardoor defect is geraakt. Dat zou eigenlijk garantiewerk moeten zijn.

Ik wil nog steeds geen iPhone, maar de wereld zou een betere plek zijn als lightning de vervanging zou zijn voor micro USB voor alle apparaten :)

[ Voor 35% gewijzigd door Hann1BaL op 28-12-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hann1BaL schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:34:
[...]
Zoals gezegd ligt het niet aan de lader! Dus aan de normale lader hangen heeft geen zin.
De software van de S6 is zeker stabiel en ook zeker beter dan de S2, maar sinds Android 4 op de S4 is er weinig aan te merken op de software. De batterijduur is altijd erg grillig geweest.

Het is de connector waar het toch aan ligt. Ik had geen rekening gehouden met de vereiste van de dataverbinding voor de (meeste) laders.
[...]
Volgens mij geldt dat voor laders die de USB standaard van 500mA geven. Voor een hoger amperage is er communicatie tussen lader en device. Dit is ook de enige verklaring waarom de telefoon wel aan de PC wilt laden (Maar niet werkt als opslag device, waar dat altijd werkte; de instellingen kloppen) en dus met 500 mA traag oplaadt. Alle laders beginnen met laden voor 3 sec en stoppen daarna.

Het bewijst dat de 2 aders voor power wel gewoon werken en niet gebroken zijn, anders werkt het aan de PC ook niet, maar dataverbinding lukt niet, dus het lijkt er op dat daar een pin contact heeft verloren.

Met QI wireless charger kan ik nu mijn telefoon weer opladen. Ik ben een week weg van huis. Dan gaan we thuis via FileExplorer bestanden via wifi overpompen om daarna de telefoon te resetten en op te sturen.

Aangezien ik ook een breuk in het scherm heb, ga ik er vanuit dat Dynafix (die de reparaties uitvoert namens CoolBlue) het er op gooit dat ook de USB connector daardoor defect is geraakt. Dat zou eigenlijk garantiewerk moeten zijn.

Ik wil nog steeds geen iPhone, maar de wereld zou een betere plek zijn als lightning de vervanging zou zijn voor micro USB voor alle apparaten :)
Er is geen communicatie tussen wat onterecht een lader genoemd wordt en de telefoon.
Die "lader" is niets anders dan een spanningsbron/voeding die een bepaalde stroomsterkte kan leveren, de elektronica in de telefoon/batterij bepaalt vervolgens wat ermee gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:06:
[...]

Er is geen communicatie tussen wat onterecht een lader genoemd wordt en de telefoon.
Die "lader" is niets anders dan een spanningsbron/voeding die een bepaalde stroomsterkte kan leveren, de elektronica in de telefoon/batterij bepaalt vervolgens wat ermee gedaan wordt.
Heb je een andere verklaring voor het feit dat laders niet werken, data niet werkt, maar laden aan de pc wel?

Er wordt duidelijk vermogen geleverd door de laders en het lijkt duidelijk dat de dataverbinding niet werkt. Indien wat je zegt waar is, wat ik helemaal wil geloven, is dat niet eenvoudig te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hann1BaL schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:45:
[...]
Heb je een andere verklaring voor het feit dat laders niet werken, data niet werkt, maar laden aan de pc wel?

Er wordt duidelijk vermogen geleverd door de laders en het lijkt duidelijk dat de dataverbinding niet werkt. Indien wat je zegt waar is, wat ik helemaal wil geloven, is dat niet eenvoudig te verklaren.
Kun je als hij aan de PC hangt via de verkenner bij je bestanden komen op de S6?
Als ik je antwoorden terug lees niet geloof ik, als je meerdere kabels geprobeerd hebt en het werkt nog niet, dan lijkt de aansluiting op je foon idd stuk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2016 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:26:
[...]

Kun je als hij aan de PC hangt via de verkenner bij je bestanden komen op de S6?
Als ik je antwoorden terug lees niet geloof ik, als je meerdere kabels geprobeerd hebt en het werkt nog niet, dan lijkt de aansluiting op je foon idd stuk.
Dat heb ik al geprobeerd inderdaad. Ik snap nu alleen nog minder waarom wired chargers niet langer dan een paar seconden werken. Alsof de telefoon besluit dat ie daar geen zin in heeft. Via qi accepteert de telefoon wel een hoger vermogen. (Op te maken uit de laadduur)

Het wordt waarschijnlijk een vervanger dan :) niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:20
Goh, mijn S6 geeft aan dat het al 1 januari is. Een dagje te vroeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michaelw1998 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 01:47:
Goh, mijn S6 geeft aan dat het al 1 januari is. Een dagje te vroeg...
Zeker Tele2 als provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:20
Jep.. Is dat daar dus normaal? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michaelw1998 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:32:
[...]
Jep.. Is dat daar dus normaal? 8)7
Hou hier vooral de updates onderaan bij.

Edt;
De problemen schijnen inmiddels opgelost te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:37
Mijn moeder is in het bezit van een Samsung S6 Edge. Klopt het dat de laatste software update met beveiligingspatch van 1 oktober 2016 is? Het is voor zover ik weet een PHN versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blueface schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:16:
Mijn moeder is in het bezit van een Samsung S6 Edge. Klopt het dat de laatste software update met beveiligingspatch van 1 oktober 2016 is? Het is voor zover ik weet een PHN versie.
Ja dat klopt, Samsung loopt zoals gewoonlijk een paar maanden achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:39:
[...]

Ja dat klopt, Samsung loopt zoals gewoonlijk een paar maanden achter.
De ondersteuning voor dit toestel is nog niet gestopt toch? Dan weet ik in ieder geval dat het niet aan het toestel ligt. Dacht eerst dat ze een update verkeerd had gedaan, omdat ik gelezen had dat mensen wel een november update hebben gehad. Zal dan vast een andere versie zijn dan PHN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

blueface schreef op zondag 8 januari 2017 @ 13:44:
[...]
De ondersteuning voor dit toestel is nog niet gestopt toch? Dan weet ik in ieder geval dat het niet aan het toestel ligt. Dacht eerst dat ze een update verkeerd had gedaan, omdat ik gelezen had dat mensen wel een november update hebben gehad. Zal dan vast een andere versie zijn dan PHN.
Nee gelukkig niet, hij krijgt zelfs nog Android-7.x (Nougat)het 1e kwartaal, maar met Samsung moet je helaas erg veel geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de testfase van Nougat inmiddels afgerond of loopt deze nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 15:18

Loki

Jááátôch...

Hann1BaL schreef op maandag 26 december 2016 @ 12:05:

Dit probleem heb ik vaker voorbij zien komen. Vieze of kapotte pins in de port:

https://us.community.sams...e-only-via-USB/td-p/10545

Je kan proberen de boel schoon te maken:

https://forum.xda-develop...usb-6-0-1-update-t3351873

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 11:17
sinds vanochtend blijft toestel warm en batterij loopt binnen een paar uur leeg. Heb al een paar keer een tijdje uit gezet, maar heeft geen effect. Iemand een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 19:04
stijnec1 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:48:
sinds vanochtend blijft toestel warm en batterij loopt binnen een paar uur leeg. Heb al een paar keer een tijdje uit gezet, maar heeft geen effect. Iemand een tip?
Hier precies hetzelfde. Sinds vandaag vliegt mijn batterij achteruit. Soms wel met 4%. Gisteren nog nergens last van. Ook geen nieuwe apps geïnstalleerd. Misschien toch met Messenger te maken? Staat bij mij overigens niet in de lijst.

Facebook en messenger gebruiken opeens zeer veel batterij

Edit: Overigens reageert het toestel ook een stuk trager.

[ Voor 11% gewijzigd door Ryan_ op 10-01-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Loki schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 11:34:
[...]

Dit probleem heb ik vaker voorbij zien komen. Vieze of kapotte pins in de port:

https://us.community.sams...e-only-via-USB/td-p/10545

Je kan proberen de boel schoon te maken:

https://forum.xda-develop...usb-6-0-1-update-t3351873
Aangezien er ook een scheur zat in het scherm heb ik de telefoon ter reparatie opgestuurd. Voordat ik hem opstuurde heb ik een factory reset uitgevoerd en toen leek de telefoon weer te werken aan laders. Het lijkt dus bijna een softwareprobeem.

Aangezien Dynafix voor bijna alle gebroken schermen een vervanging van het toestel aanbiedt besteed ik er weinig energie meer aan.

Schoonblazen etc had ik overigens wel al geprobeerd. Vergeet niet dat het laden wel altijd startte voor een paar sec en er daarna mee op hield. Dat geeft aan dat slecht contact eigenlijk niet de reden kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Ryan_ schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 14:43:
[...]

Hier precies hetzelfde. Sinds vandaag vliegt mijn batterij achteruit. Soms wel met 4%. Gisteren nog nergens last van. Ook geen nieuwe apps geïnstalleerd. Misschien toch met Messenger te maken? Staat bij mij overigens niet in de lijst.

Facebook en messenger gebruiken opeens zeer veel batterij

Edit: Overigens reageert het toestel ook een stuk trager.
thans, staan inderdaad bovenin de lijst met boosdoeners
heb voor nu even google agenda verwijderd, lijkt mis te zijn gegaan na de update die ik vanmorgen van deze app heb geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
stijnec1 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 17:12:
[...]

thans, staan inderdaad bovenin de lijst met boosdoeners
heb voor nu even google agenda verwijderd, lijkt mis te zijn gegaan na de update die ik vanmorgen van deze app heb geinstalleerd
De drain blijkt bij facebook te zitten en is niet telefoon gebonden:
https://androidworld.nl/a...er-ervaart-accuproblemen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Gismo1979 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:56:
[...]

De drain blijkt bij facebook te zitten en is niet telefoon gebonden:
https://androidworld.nl/a...er-ervaart-accuproblemen/
vandaag is het batterij verbruik inderdaad weer normaal!
dank voor ieders feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forto
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 22:52
Ik overweeg een S6 te kopen, vooral vanwege de camera. Met de aankomende mediamarkt btw actie is hij best aantrekkelijk geprijsd.
Maar ik vraag me af of de S6 nog een tijdje ondersteund wordt met updates? Ik wil er nog wel wat jaren mee vooruit. Verstandige aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:21

WCA

forto schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:02:
Ik overweeg een S6 te kopen, vooral vanwege de camera. Met de aankomende mediamarkt btw actie is hij best aantrekkelijk geprijsd.
Maar ik vraag me af of de S6 nog een tijdje ondersteund wordt met updates? Ik wil er nog wel wat jaren mee vooruit. Verstandige aanschaf?
Ik denk dat android 7, en misschien 7.1 de laatste wordt. Om de updates hoef je het bij samsung in ieder geval niet te doen

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan nog is de s6 rap zat en voorzien van genoeg hardware om mee te komende tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

forto schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:02:
Vanwege de beperkte updates is het geen verstandige aanschaf, de support verloopt namelijk over twee maanden:
Software Support Periode
tot maart 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:07:
Dan nog is de s6 rap zat en voorzien van genoeg hardware om mee te komende tijd ;)
Inderdaad. Een mobiel kapt er heus niet mee als er geen updates meer voor komen, hoor... ;) Maar goed, als je om een of andere reden per se updates wilt, dan is een S6 wellicht niet de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:33:
[...]

Inderdaad. Een mobiel kapt er heus niet mee als er geen updates meer voor komen, hoor... ;)
Dat zeker niet. Maar hij had het over nog jaren mee doen. Dus je loopt dan jaren met een onveilig toestel rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:41:
[...]

Dat zeker niet. Maar hij had het over nog jaren mee doen. Dus je loopt dan jaren met een onveilig toestel rond.
Ja, maar op die manier kan je nooit jaren met een mobiel doen... Als ze inderdaad in maart met de ondersteuning stoppen, hebben ze 'm dus precies 2 jaar ondersteund. Ik persoonlijk koop echt niet elke twee jaar een nieuwe mobiel. Als de vraagsteller jaren met een mobiel wil doen moet hij steeds de allernieuwste kopen tegen de volle prijs en dan na twee jaar opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:56:
[...]
Ja, maar op die manier kan je nooit jaren met een mobiel doen...
Dat klopt inderdaad, daarom stap ik nadat de officiele software updates zijn verlopen ook altijd over op een custom rom.
Als ze inderdaad in maart met de ondersteuning stoppen, hebben ze 'm dus precies 2 jaar ondersteund. Ik persoonlijk koop echt niet elke twee jaar een nieuwe mobiel. Als de vraagsteller jaren met een mobiel wil doen moet hij steeds de allernieuwste kopen tegen de volle prijs en dan na twee jaar opnieuw.
Ik heb persoonlijk liever eerst twee jaar 'normale' ondersteuning en dat ik daarna pas onveilig ben, dan meteen vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forto
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 22:52
Bedankt voor de antwoorden allemaal. Heel verhelderend en stof tot nadenken.. Het liefst ga ik voor een S7, maar ik heb de prijs er gewoon niet voor over.

[ Voor 38% gewijzigd door forto op 16-01-2017 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 07:03
forto schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:07:
Bedankt voor de antwoorden allemaal. Heel verhelderend en stof tot nadenken.. Het liefst ga ik voor een S7, maar ik heb de prijs er gewoon niet voor over.
Dat heb je al een keuze d:)b gemaakt en zoveel verschillend zijn de S6 en S7 nou ook weer niet. >:)
Of wachten tot de S8 uitkomt zodat de S7 mogelijk qua prijs zakt.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeOO op 17-01-2017 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 11:55

Hegeman

Weet van alles wat

Verwijderd schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:22:
Is de testfase van Nougat inmiddels afgerond of loopt deze nog?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien de S7 nu de update krijgt! Er zijn al wel test gegevens bekend dat de S6 A7.0 draait maar wanneer deze voor de consument beschikbaar wordt is dan nog maar de vraag. Op internet hebben ze het over het eerste kwartaal van 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hegemanjelle schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:33:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien de S7 nu de update krijgt! Er zijn al wel test gegevens bekend dat de S6 A7.0 draait maar wanneer deze voor de consument beschikbaar wordt is dan nog maar de vraag. Op internet hebben ze het over het eerste kwartaal van 2017.
Nou, het 1e kwartaal is nog lang niet afgelopen, dus heb gewoon geduld.
Hier ernaar vragen is nutteloos omdat niemand hier exact weet wanneer, alleen Samsung weet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Na dik een jaar neem ik afscheid van mijn s6e+ ... en heb ik voor de s7e gekozen. Geen major change natuurlijk maar geeft voor mij wel aan dat de s-reeks van samsung voor mij nog steeds de top is onder de smartphones.

Geen reclame voor eigen V&A ads op het forum.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 19-01-2017 12:10 . Reden: V&A ad ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

Sorcerer8472

Mens sana?

MikeOO schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 07:58:
[...]

Dat heb je al een keuze d:)b gemaakt en zoveel verschillend zijn de S6 en S7 nou ook weer niet. >:)
Of wachten tot de S8 uitkomt zodat de S7 mogelijk qua prijs zakt.
De S6 gaat stuk van je eigen zweet in je broekzak, de S7 niet. Of in ieder geval bij de S7 valt het wel onder garantie... Vind ik wel een groot verschil :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:15:
[...]
De S6 gaat stuk van je eigen zweet in je broekzak, de S7 niet. Of in ieder geval bij de S7 valt het wel onder garantie... Vind ik wel een groot verschil :+
Ik help het je hopen maar zou er niet teveel op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Tweakers: Samsung maakt bekend welke apparaten voor de zomer Android 7.0 krijgen

In het eerste half jaar zal Android 7.0 volledig uitgerold worden dus. Dat slaat op alle varianten wereldwijd, waarmee ik aanneem dat we iets eerder aan de beurt zijn dan eind juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Sorcerer8472 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:15:
[...]

Nou mijn S6 doet het nog uitstekend en zit altijd in mijn broekzak. Hang misschien af van het type zweet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:52:
[...]
Nou mijn S6 doet het nog uitstekend en zit altijd in mijn broekzak. Hang misschien af van het type zweet >:)
Zal dan wel lui zweet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pf, ze zeggen voor juni. Dat wordt dus 31 mei ofzo. Jammer want dan komen er dus ook geen securtity updates. Die van mij staat sinds november stil qua updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

Sorcerer8472

Mens sana?

MikeOO schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:52:
[...]

Keihard hardlopen etc.! Een paar regendruppels bij het buiten in de regen bellen wellicht ook.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Zou zo maar kunnen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
Ik zie nu pas dat ik de security patch van 1 okt draai. Jullie ook? Dacht dat we maandelijks een update konden verwachten van samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:29:
Ik zie nu pas dat ik de security patch van 1 okt draai. Jullie ook? Dacht dat we maandelijks een update konden verwachten van samsung?
1 okt klopt, Samsung is een tikkie laks met dit soort updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tikkie? Haha, voor de S7 liepen we perfect op schema :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 15:28:
Tikkie? Haha, voor de S7 liepen we perfect op schema :')
Heb voor de grap een berichtje hierover geplaatst op de FB-pagina van Samsung-NL.
Ben benieuwd of ze reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga er maar niet vanuit iets met prioriteiten stellen. Opzich geen ramp, want het toestel werkt prima maar hun maandelijkse update belofte komen ze niet na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand enig idee of er een battery health check programma of applicatie is waar je kan zien hoe de gezondheid van de accu is? Mijn xperia had dit in zijn test/debug menu de S6 voor zover ik weet niet. Mijn accu gaat mij te snel leeg in gebruik en stand-by en ondanks resetten en amper applicaties gaat het hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Mrjraider schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:25:
Iemand enig idee of er een battery health check programma of applicatie is waar je kan zien hoe de gezondheid van de accu is? Mijn xperia had dit in zijn test/debug menu de S6 voor zover ik weet niet. Mijn accu gaat mij te snel leeg in gebruik en stand-by en ondanks resetten en amper applicaties gaat het hard.
Ik gebruik zelf de app Ampere, weet niet in hoeverre dit accuraat is maar het geeft heel basic de informatie weer over de accu en vertelt je ook iets over de gezondheid. Nogmaals weet niet of dit betrouwbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 16:17:
Ga er maar niet vanuit iets met prioriteiten stellen. Opzich geen ramp, want het toestel werkt prima maar hun maandelijkse update belofte komen ze niet na.
Heb toch een antwoord gehad, het stelt niet veel voor en heb een antwoord gestuurd, weer ff afwachten.
----------
Hi Henk, goed dat jij contact met ons opneemt via messenger. Ik kan niet precies inzien waarom je toestel na 1 oktober 2016 geen update meer heeft gehad. Merk jij dat je toestel dat wel nodig heeft? ^ Ben
----------
En weer een antwoord
----------
Hi! Ik had het even nagevraagd bij mijn collega en je hoort tot maart 2017 software support te krijgen. Dus het kan zijn dat er nog een update komt. ^ Ben
----------

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@hierboven ja dat zijn van die standaard antwoorden waar je geen drol mee kan :')

@hegeman ik ga het eens proberen. Ding zegt gezondheid "goed" wellicht toch een applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:37:
[...]

Heb toch een antwoord gehad, het stelt niet veel voor en heb een antwoord gestuurd, weer ff afwachten.
----------
Hi Henk, goed dat jij contact met ons opneemt via messenger. Ik kan niet precies inzien waarom je toestel na 1 oktober 2016 geen update meer heeft gehad. Merk jij dat je toestel dat wel nodig heeft? ^ Ben
----------
En weer een antwoord
----------
Hi! Ik had het even nagevraagd bij mijn collega en je hoort tot maart 2017 software support te krijgen. Dus het kan zijn dat er nog een update komt. ^ Ben
----------
"Merk jij dat je toestel dat wel nodig heeft?" Wat een vraag, denk dat als je met "Ja" had geantwoord als allereerste de update had ontvangen....... 8)7
Ze zullen ook niet toegeven dat ze achterlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hegeman schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:00:
[...]
"Merk jij dat je toestel dat wel nodig heeft?" Wat een vraag, denk dat als je met "Ja" had geantwoord als allereerste de update had ontvangen....... 8)7
Ze zullen ook niet toegeven dat ze achterlopen.
Het zijn idd nietszeggende antwoorden, ze draaien er gewoon omheen.

Edit;
Nu toch een concreter antwoord:
------------
Hallo Henk, ik begrijp dat je een concreet antwoord wilt op je vraag? Security updates worden niet door Samsung gedaan. De software updates worden pas gedaan, wanneer het nodig is. In dit geval was het wel maandelijks beloofd, maar Google zag hier het nut niet van. Vandaar dat het een half jaar later wordt gedaan. ^Wan
-------------

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Mrjraider schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:25:
Heb nog even verder gekeken en ben ook nog AccuBattery tegen gekomen. Alleen geeft deze niet gelijk resultaat, de app vergelijkt je laad gegevens met de specs van Samsung. Heb hem zelf ook pas vandaag geïnstalleerd, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:43:
[...]

Het zijn idd nietszeggende antwoorden, ze draaien er gewoon omheen.

Edit;
Nu toch een concreter antwoord:
------------
Hallo Henk, ik begrijp dat je een concreet antwoord wilt op je vraag? Security updates worden niet door Samsung gedaan. De software updates worden pas gedaan, wanneer het nodig is. In dit geval was het wel maandelijks beloofd, maar Google zag hier het nut niet van. Vandaar dat het een half jaar later wordt gedaan. ^Wan
-------------
Dit is kolder. Aangezien Samsung zelf aangegeven heeft maandelijks met securtity updates te komen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:51:
[...]
Dit is kolder. Aangezien Samsung zelf aangegeven heeft maandelijks met securtity updates te komen :o
Tja, maar het OS is natuurlijk van Google en lijkt het mij ook logischer dat de ontwikkelaar van het OS ook de beveiliging ervan optimaal houd.
Ik zou het daarom vreemd vinden als iedere telefoon-fabrikant de beveiliging van het OS apart zou moeten bijhouden, dan wordt het ook een zootje denk ik. Android is helaas al zo versnippert en zou daardoor alleen maar erger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:51:
[...]

Tja, maar het OS is natuurlijk van Google en lijkt het mij ook logischer dat de ontwikkelaar van het OS ook de beveiliging ervan optimaal houd.
Ik zou het daarom vreemd vinden als iedere telefoon-fabrikant de beveiliging van het OS apart zou moeten bijhouden, dan wordt het ook een zootje denk ik. Android is helaas al zo versnippert en zou daardoor alleen maar erger worden.
Welja, de source ligt bij google. Echter heeft de S7 wel de patches naar november en december gehad. De A 2016 serie ook dus ja daar lult Samsung wel een beetje onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 17:29:
[...]
Welja, de source ligt bij google. Echter heeft de S7 wel de patches naar november en december gehad. De A 2016 serie ook dus ja daar lult Samsung wel een beetje onzin.
Wat of hoe het ook zijn moge, wij als klant kunnen daar weinig aan veranderen en alleen maar afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sinds 2 dagen ook trotse eigenaar van de S6 Edge. en niks meer als lof. Het werkt gewoon zoals ik in gedachten had.
Mijn vorig android toestel (Xperia Z1/Z3 waren regelrecht een ramp. onstabiel, konden knap warm/heet worden. en bereik was ronduit slecht).
Daartegen verrast de S6 edge verassend goed.
En het beeld, is fenomenaal. Heerlijk scherp beeld. van elk kijkhoek met of zonder zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 03:40:
sinds 2 dagen ook trotse eigenaar van de S6 Edge. en niks meer als lof. Het werkt gewoon zoals ik in gedachten had.
Mijn vorig android toestel (Xperia Z1/Z3 waren regelrecht een ramp. onstabiel, konden knap warm/heet worden. en bereik was ronduit slecht).
Daartegen verrast de S6 edge verassend goed.
En het beeld, is fenomenaal. Heerlijk scherp beeld. van elk kijkhoek met of zonder zonlicht.
"verassend goed"?
Dan zal hij zo wel in de fik vliegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Berichten met betrekking tot rooten en xposed horen thuis in [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's en zijn ook die kant op verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op advies van Hegeman de applicatie AccuBattery geïnstalleerd. Na twee dagen kom ik tot een bijzondere ontdekking. Als ik mijn telefoon met data aan op LTE (Vodafone) laat staan dan verlies ik volgens de applicatie 1,3/2,5% per uur in stand-by. Zet ik data uit dan is dit slechts 0,3% met alleen WiFi aan dan is het ook vrij hoog met 1,1% verlies per uur.

Voornamelijk data baart mij zorgen. Want hoe kan dit? Android OS is zeker een enorme veroorzaker. Want deze ontbreekt compleet in de lijst als data uit staat maar komt omhoog direct zodra data aan gaat :/

Ik ga lekker door met testen, zal morgen alleen 3G aan zetten om te kijken of het aan LTE ligt of aan wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:07:
Op advies van Hegeman de applicatie AccuBattery geïnstalleerd. Na twee dagen kom ik tot een bijzondere ontdekking. Als ik mijn telefoon met data aan op LTE (Vodafone) laat staan dan verlies ik volgens de applicatie 1,3/2,5% per uur in stand-by. Zet ik data uit dan is dit slechts 0,3% met alleen WiFi aan dan is het ook vrij hoog met 1,1% verlies per uur.

Voornamelijk data baart mij zorgen. Want hoe kan dit? Android OS is zeker een enorme veroorzaker. Want deze ontbreekt compleet in de lijst als data uit staat maar komt omhoog direct zodra data aan gaat :/

Ik ga lekker door met testen, zal morgen alleen 3G aan zetten om te kijken of het aan LTE ligt of aan wat anders.
WiFi staat bij mij 24/7 aan evenals sync en verlies 's nachts maar +/- 4 á 5% (10 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmorgen alleen met 3G, 6% verlies in 3 uur stand by met Android OS boven aan. Deze, en wellicht andere kerncomponenten, zoeken constant verbinding met het internet waardoor de accu sneller leeg loopt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:25:
Vanmorgen alleen met 3G, 6% verlies in 3 uur stand by met Android OS boven aan. Deze, en wellicht andere kerncomponenten, zoeken constant verbinding met het internet waardoor de accu sneller leeg loopt :/
Jij bent volgens mij de enige hier met dat soort wazige problemen, woon je misschien in de buurt van de Bermuda-driehoek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:20
Is 2% per uur dan zo veel? Dan is je telefoon na een dag van 16 uur 32% leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopie schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:24:
Is 2% per uur dan zo veel? Dan is je telefoon na een dag van 16 uur 32% leeg?
Ja dat is erg veel, maar in je berekening vergeet je het normale gebruik mee te rekenen waardoor hij ws nog geen dag haalt.
En zoals ik eerder al schreef.
WiFi staat bij mij 24/7 aan evenals sync en verlies 's nachts maar +/- 4 á 5% (10 uur)
Dat is maar +/- 0,4% per uur, flink verschil hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik woon in Zutphen btw. Daarnaast heb ik snelle drains al vanaf de S Plus die ik inmiddels 4/5 jaar geleden heb gehad. Ik haalde met al mijn telefoons nooit meer dan 2/3 uur screen on time voordat die aan de lader ging.

In de nacht vind ik 5% gewoon veel als alleen LTE of Wifi aan staat en het ding voor de rest stof ligt te happen op mijn nachtkastje. Staat data uit dan is er een drain van max 1% in een uur of 7. Dat betekend dus dat de verbinding, het zij wifi het zij data gewoon accu draint, een procent of 3 is nog acceptabel. Maar tussen 5 en 10% is gewoon belachelijk.

Kijk ik dan in de batterij geschiedenis dan staat sinds MM Android OS stee vast bovenaan :/
Maak ik een dumb phone van mijn S6, dus alle internetverbindingen uit, dan is nergens Android OS te bekennen en is het lijntje van de drain plat en is er max 1% in de nacht kwijt.

Echt vaag is het niet, ik heb dit probleem hier eerder langs zien komen. Android OS of Android System die veel accu gebruiken maar blijkbaar werken tig resets en reflashes niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:23:
Ik woon in Zutphen btw. Daarnaast heb ik snelle drains al vanaf de S Plus die ik inmiddels 4/5 jaar geleden heb gehad. Ik haalde met al mijn telefoons nooit meer dan 2/3 uur screen on time voordat die aan de lader ging.
KNIP
Als ik dit zo lees kan ik maar 1 conclusie trekken, het ligt gewoon aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:28:
[...]

KNIP
Als ik dit zo lees kan ik maar 1 conclusie trekken, het ligt gewoon aan jezelf.
Lief van je :> 8)7

Mwah, misschien heb je gelijk. Vind het wel kolder.
Kom er trouwens achter dat dit mijn eerste SIM kaart is, dus vanaf de S Plus. Ding is inmiddels aardig versleten en is verknipt naar nano.. Misschien maar eens een nieuwe aanvragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:32:
[...]

Kom er trouwens achter dat dit mijn eerste SIM kaart is, dus vanaf de S Plus. Ding is inmiddels aardig versleten en is verknipt naar nano.. Misschien maar eens een nieuwe aanvragen :+
Dat zou ik maar eens doen ja, zo'n verknipte sim kan voor aardig wat problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Mrjraider schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:32:
[...]

Zeker omruilen omdat de nieuwe sims vaak beter werken, zeker als hij al jaren oud is. Meestal als je 4G wilt of krijgt wordt bv je simm ook vaak omgeruild.

Je kan dit vaak ook direct in een winkel van je provider laten doen. Is paar tellen werkt voor ze.
Bij sommige is het gratis en andere rekenen er weer geld voor.
Gewoon aangeven dat je veel problemen hebt met ontvangst en tijdens bellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:16

DON PAPA

Tweaker-fan

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:34:
[...]

Ja dat is erg veel, maar in je berekening vergeet je het normale gebruik mee te rekenen waardoor hij ws nog geen dag haalt.
En zoals ik eerder al schreef.
Dat is maar +/- 0,4% per uur, flink verschil hé.
Vergeet ook niet dat als de telefoon stil ligt op één plek, dit een heel andere standby verbruik geeft dan dat hij bijvoorbeeld in je zak zit en constant beweegt.
Pagina: 1 ... 21 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's