Heb het met de S6 nog niet gehad, maar met de S5 had ik dit ook af en toe. Sinds marshmallow geïnstalleerd is. Soms is het een 'harde' reset en moet je het wachtwoord ingeven en de sim kaart codes (dual sim). Andere keer een herstart zonder opnieuw in te hoeven loggen.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:19:
Net uit het niets startte m'n S6 spontaan opnieuw op. Nog nooit eerder gehad... Iemand hier ook last van (gehad)?
Heel in het begin wel gehad (na de release). Op een gegeven moment zo erg dat de telefoon onbruikbaar werd. Moederbord vervangen en nooit geen last meer gehad.Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:19:
Net uit het niets startte m'n S6 spontaan opnieuw op. Nog nooit eerder gehad... Iemand hier ook last van (gehad)?
[ Voor 7% gewijzigd door Ryan_ op 19-10-2016 10:48 ]
Die symptonen waren het begin van het einde van mijn Samsung S4 destijds.
Toestel deed het verder nog perfect, alleen het oneindige crashen en rebooten zorgde ervoor dat ik een S6 gekocht heb destijds.
Toestel deed het verder nog perfect, alleen het oneindige crashen en rebooten zorgde ervoor dat ik een S6 gekocht heb destijds.
Beide niet gedaan, het probleem heeft zichzelf opgelost. Ik gok dat er een update van Play services is geweest, maar dat weet ik niet zeker. Vergeten het versienummer ten tijde van de problemen op te schreven.Pretender82 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:29:
[...]
Ik hoop dat je het resultaat even meld van de factoryreset... Of de custom rom... Mocht dit het bij jou oplossen dan ga ik het ook doen. Drama die accu nu...
EDIT: Misschien te vroeg gejuicht, Android OS is vandaag weer de grootste gebruiker met 20%.
[ Voor 8% gewijzigd door Payton op 21-10-2016 16:44 ]
Zelfde hier. Soms lijkt het even weg maar dat Android OS blijft als een hongerige wolf mijn batterij met regelmaat aanvallenPayton schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:55:
[...]
Beide niet gedaan, het probleem heeft zichzelf opgelost. Ik gok dat er een update van Play services is geweest, maar dat weet ik niet zeker. Vergeten het versienummer ten tijde van de problemen op te schreven.
EDIT: Misschien te vroeg gejuicht, Android OS is vandaag weer de grootste gebruiker met 20%.
Die reboots had ik de laatste maanden van de S4 ook. De batterij van de S4 stond mega bol. Met vervangende accu doet die het weer als een zonnetje.Grolsch schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:11:
Die symptonen waren het begin van het einde van mijn Samsung S4 destijds.
(Was inmiddels wel overgestapt naar de S6 ook
Ik twijfel over de aanschaf van een S6. In veel reviews en ook in dit topic lees ik over de beperkte accu duur, ik ben benieuwd naar hoe ernstig het echt is. Mijn gebruik beperkt zich tot 1 tot 2 uur bellen per dag, de hele dag door WhatsApp en mail en 3 tot 4 uur internet, Spotify en social media.
Red ik met mijn gebruik een volle dag? Of wordt het tussentijds opladen?
Verwijderd
Ik doe 2 á 3 dagen met een lading en als het moet 4, maar ben een lichte gebruiker. Als ik jouw gebruik goed interpreteer ben jij een zware gebruiker en zijn er mijns inziens weinig foons die het dan 24 uur volhouden.lgeraeds schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:41:
Ik twijfel over de aanschaf van een S6. In veel reviews en ook in dit topic lees ik over de beperkte accu duur, ik ben benieuwd naar hoe ernstig het echt is. Mijn gebruik beperkt zich tot 1 tot 2 uur bellen per dag, de hele dag door WhatsApp en mail en 3 tot 4 uur internet, Spotify en social media.
Ik ben niet helemaal duidelijk besef ik me, ik bedoel met een volle dag tussen 8.00 en 23.00. 24 uur is voor mij niet nodig.
Verwijderd
Tja, een dag duurt bij mij 24 uur, maar ook de tijd die jij noemt zal lastig worden en zullen alle foons daar moeite mee hebben.lgeraeds schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:26:
Ik ben niet helemaal duidelijk besef ik me, ik bedoel met een volle dag tussen 8.00 en 23.00. 24 uur is voor mij niet nodig.
Daarbij spelen ook de sterkte van de wifi en 3/4G signalen mee en de helderheid van het scherm.
Met andere woorden, feitelijk is er weinig zinnigs over te zeggen omdat het gebruik van iedereen anders is.
Ik vraag me toch of waarom de S6 van sommigen heel hard leeg gaat en bij andere niet. Ik heb bijvoorbeeld nergens last van. Ook niet na updates of iets dergelijks. Kan het toch aan de hardware van bepaalde modellen liggen? Is het niet een idee om bij dit soort problemen voortaan eens serienummers te gaan vermelden om te kijken of daar patronen in te ontdekken zijn?
Verwijderd
Het zou best een mogelijkheid kunnen zijn dat de hardware ook meespeelt, niet alle toestellen hebben exact dezelfde hardware en een klein foutje in een print of chip kan voor problemen zorgen.Robert89 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:56:
Ik vraag me toch of waarom de S6 van sommigen heel hard leeg gaat en bij andere niet. Ik heb bijvoorbeeld nergens last van. Ook niet na updates of iets dergelijks. Kan het toch aan de hardware van bepaalde modellen liggen? Is het niet een idee om bij dit soort problemen voortaan eens serienummers te gaan vermelden om te kijken of daar patronen in te ontdekken zijn?
Maar om daarvoor hier met serie-nummers te gaan strooien lijkt mij geen goed plan, ik doe het iig niet.
Dit is van zoveel factoren afhankelijk dat je dit echt niet op voorhand kan zeggen, ik heb in het verleden ook een paar keer problemen met de accu gehad. Wat bijvoorbeeld al heel veel invloed heeft is hoe sterk het GSM en WiFi signaal is (wat pcfreak52 ook al aangaf). Ik heb een KPN kastje wat het GSM signaal versterkt in mijn woning en ik heb mijn WiFi signaal door de hele woning 100% gemaakt. Maar als ik bijvoorbeeld het KPN kastje uitzet zodat mijn GSM signaal weer slecht word, dan scheelt dat ruim 30% op mijn accu duur.lgeraeds schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:41:
Op dit moment heb ik gelukkig weer niks te klagen over mijn accu duur, telefoon staat nu 1 dag aan en heeft een schermtijd van 2:45 uur, een bel tijd van ongeveer 1 uur en de accu staat op 44%
Maar uit ervaring weet ik dat dit zeker geen garantie is dat het in de toekomst ook zo blijft, want installeer ik bijvoorbeeld app als Google NOW of de facebook app (facebook bekijk ik nu via Chrome), dan zal de accu duur weer behoorlijk afnemen is mijn ervaring. Het is dus een kwestie van alles goed instellen en uitproberen om een goeie accu duur te krijgen, maar dat is bij elke GSM die je koopt....
[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 28-10-2016 12:45 ]
Verwijderd
Dat wordt tussentijds opladen. Vraag me (ook) af of er een telefoon bestaat die dit gebruik een hele dag volhoudt.lgeraeds schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:41:
Ok, bedankt voor de reacties! De laatste keer dat ik me in accu duur verdiepte was in 2014 toen ik mijn S5 kocht, ik had dus geen idee of er wellicht al zulke stappen gemaakt zijn dat de accu duur verbetert is maar dat is dus maar heel beperkt zo begrijp ik.
Ik heb zowel de S4, de S5 en nu de S6 gehad. Waar de S5 een hele verbetering was tegenover de S4, is de S6 qua accuduur niet heel veel beter dan de S5. Ik heb het gevoel dat vooral in idle de accu een stuk langer mee gaat.lgeraeds schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:55:
Ok, bedankt voor de reacties! De laatste keer dat ik me in accu duur verdiepte was in 2014 toen ik mijn S5 kocht, ik had dus geen idee of er wellicht al zulke stappen gemaakt zijn dat de accu duur verbetert is maar dat is dus maar heel beperkt zo begrijp ik.
Zojuist een update ontvangen van ongeveer 260 mb van mijn s6 edge plus vindt het jammer dat er nooit release notes bij staan. Ik hoop dat de battery drain gefixed is!!
Jij maakt jezelf banger dan nodigVerwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:49:
[...]
Hier ook, iig de 1 okt beveiligings-update, en weer kwetsbaar volgens Stagefright
De app die dat controleert moet na de update telkens worden aangepast. Wacht voortaan nou eerst even die update af voordat je keer op keer weer hetzelfde post.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Nee, want ik heb eerder al gezegd dat ik mij van die uitkomst niets meer aantrek omdat het na een bepaalde tijd vaak vanzelf goed komt. Dat kwam in ieder geval niet door een update van Stagefright, want die is al sinds mei niet meer geüpdatet.AllSeeyinEye schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:56:
[...]
Jij maakt jezelf banger dan nodig![]()
De app die dat controleert moet na de update telkens worden aangepast. Wacht voortaan nou eerst even die update af voordat je keer op keer weer hetzelfde post.
De ontwikkelaars reageren trouwens niet op feedback, niet via de playstore en niet via e-mail.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2016 12:14 ]
Mwah de s6 is wel achter gaan lopen qua updates, waar deze eerst braaf voor het einde van een maand ee securtity patch kreeg is dit nu vaak een maand later, ook functionaliteiten blijven uit zoals op de s7 (denk maar aan de ge-update galerij applicatie en Samsung cloud). Begrijpelijk, de s6 is immers geen vlaggenschip meer maar zonde is het wel.
Verwijderd
Ach, ik lig over die updates niet zo wakker, ze komen echt wel. En wat die extra functionaliteiten betreft, ik gebruik de meeste die ik nu heb al niet eensMrjraider schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:28:
Mwah de s6 is wel achter gaan lopen qua updates, waar deze eerst braaf voor het einde van een maand ee securtity patch kreeg is dit nu vaak een maand later, ook functionaliteiten blijven uit zoals op de s7 (denk maar aan de ge-update galerij applicatie en Samsung cloud). Begrijpelijk, de s6 is immers geen vlaggenschip meer maar zonde is het wel.
Net de update G920FXXU4DPJG ontvangen, maar kan er weinig informatie over vinden.
Volgens mij is het de update met de oktober beveilingspatch voor vodafone toestellen.Grote Smurf schreef op donderdag 10 november 2016 @ 04:59:
Net de update G920FXXU4DPJG ontvangen, maar kan er weinig informatie over vinden.
https://samsung-firmware.org/model/SM-G920F/region/VDF/
Hier ook een update van rond de 250 mb. Waren de vorige beveiligingsupdates ook van dat formaat?
Verwijderd
De update van vorige week was bij mij 29 MB.Franco10 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:54:
Hier ook een update van rond de 250 mb. Waren de vorige beveiligingsupdates ook van dat formaat?
eens kijken of iemand het antwoord op mijn probleem heeft :
Mijn S6 wordt 's nachts niet gebruikt ( dan slaap ik tenslotte
)
echter mijn notificatie's komen dan niet door op de bovenrand van het scherm.
deze komen er pas weer in te staan als ik de foon 's morgens bekijk om te kijken hoeveel batterijstatus hij nog heeft.
Ik gebruik geen energiebesparende apps ....ook geen spaarstand.
Waarom lijkt het net alsof mijn foon in de slaapstand verdwijnt 's nachts ???
Mijn S6 wordt 's nachts niet gebruikt ( dan slaap ik tenslotte
deze komen er pas weer in te staan als ik de foon 's morgens bekijk om te kijken hoeveel batterijstatus hij nog heeft.
Verwijderd
Ik denk dat'ie dan moe isCo1967 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:37:
eens kijken of iemand het antwoord op mijn probleem heeft :
Mijn S6 wordt 's nachts niet gebruikt ( dan slaap ik tenslotte)
Je telefoon moet juist in slaap gaan, doet hij dat niet dan is je accu zo leeg.
De mijne is zo'n 90% van de tijd in slaap maar krijg gewoon notificaties.
het probleem is ook pas iets van de laatste 2 maanden of zo.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:18:
[...]
Ik denk dat'ie dan moe is![]()
Je telefoon moet juist in slaap gaan, doet hij dat niet dan is je accu zo leeg.
De mijne is zo'n 90% van de tijd in slaap maar krijg gewoon notificaties.
ik heb een gear s2 die ook de notificatie's moet ontvangen maar deze komen dus pas in mijn scherm als ik de telefoon aandruk.
wie weet wat er aan de hand kan zijn ???
Sinds de laatste update werkt mijn vingerafdruk scanner beduidend minder. Echt meteen na de update een aanzienlijke verslechtering.
Verwijderd
Ik vond hem al direct bij de overgang van 5.x naar 6.x wat trager reageren, maar buiten dat gelukkig geen andere problemen.Franco10 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 19:23:
Sinds de laatste update werkt mijn vingerafdruk scanner beduidend minder. Echt meteen na de update een aanzienlijke verslechtering.
Gek, sinds 6.0 reageert mijn vingerafdruk juist veel beter dan eerst.
Wel heb ik steeds vaker dat de camera moeite heeft met focussen bij weinig licht, meer mensen die dit hebben?
Wel heb ik steeds vaker dat de camera moeite heeft met focussen bij weinig licht, meer mensen die dit hebben?
Share and Enjoy!
Verwijderd
Gisterenavond mijn 1e probleempje gehad, ik was aan het browsen, tikte op de terugknop en begon hij plots te herstarten.
Ik heb geen idee wat de reden zou kunnen zijn, iemand?
Ik was bezig op Facebook toen hij ineens herstarten. Is tot nu toe maar 1 keer gebeurd, maar dan sta je toch even raar te kijken.Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:04:
Gisterenavond mijn 1e probleempje gehad, ik was aan het browsen, tikte op de terugknop en begon hij plots te herstarten.
Be Stronger Than Your Excuses
Verwijderd
Inderdaad, maar als dit maar eens per 9 mnd gebeurt heb ik er geen probleem mee.KSR schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:27:
[...]
Ik was bezig op Facebook toen hij ineens herstarten. Is tot nu toe maar 1 keer gebeurd, maar dan sta je toch even raar te kijken.
Mijn S6 blijft de WiFi in- en uitschakelen zonder te verbinden. Volgens mij trekt dit onwijs veel batterij want ik zit nu al op 66% zonder hem veel te gebruiken. Een herstart lost niets op helaas. Iemand een idee?
Verwijderd
Tik eens op dat AP waar hij verbinding mee zou moeten maken en tik op "vergeten", vul daarna opnieuw het WW in en kijk of het geholpen heeft.Dubrillion schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:58:
Mijn S6 blijft de WiFi in- en uitschakelen zonder te verbinden. Volgens mij trekt dit onwijs veel batterij want ik zit nu al op 66% zonder hem veel te gebruiken. Een herstart lost niets op helaas. Iemand een idee?
Ik had gisteravond nog datzelfde probleem. Dus als je in het Wi-Fimenu bent zie je steeds dat ie zichzelf aan- en uitgooit.Dubrillion schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 09:58:
Ik was al even bang dat ik m'n hele toestel moest gaan terugzetten naar fabrieksinstellingen. Ik krijg het idee dat het sinds de nieuwe update is (ik ben meestal de laatste die zoiets roept) aangezien ik het vorige week ook al 2x had.
Wat het voor mij gisteravond oploste was het toestel op vliegtuigstand zetten, vervolgens Wi-Fi aanzetten en hem vervolgens weer van Wi-Fi halen.
Ik hoor graag of dat hem bij jou ook oplost
Dit heeft inderdaad geholpen dankje. Vervolgens maar 6% verloren afgelopen uurDarkermoon schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 10:19:
[...]
Wat het voor mij gisteravond oploste was het toestel op vliegtuigstand zetten, vervolgens Wi-Fi aanzetten en hem vervolgens weer van Wi-Fi halen.
Ik hoor graag of dat hem bij jou ook oplost
Ik las dat Android 7 nu ook uit gaat komen voor de S6:
http://www.apparata.nl/ni...e-samsung-galaxy-s6-20842
Daar zat ik wel op te wachten gelukkig is die nu aangekondigd.
Verwijderd
Dat was een paar berichten hierboven al gemeldMurrays schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:07:
Ik las dat Android 7 nu ook uit gaat komen voor de S6:
Excuces. Ik was al aan het zoeken maar niet helemaal goed gelezenVerwijderd schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:25:
[...]
Dat was een paar berichten hierboven al gemeld
Meer omdat het wel een goed bericht is dat het toch voor de S6 uitgebracht wordt.
Sinds vandaag ineens last met een aantal sensoren.

Bij roteren draait beeld niet meer mee. Maar ook de auto-brightness werkt niet meer. Zal wel een alles in 1 chip zijn.Mrjraider schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:23:
Over welke sensor hebben we het?
Die screenshot is van *#0*#.
Kies eens sensor ipv sensorhub, daar zal je dan zien welke dat exact is want die geeft dan niets door. Welke dingen heb je al geprobeerd? Zoals een reset?
Ik ben er eindelijk na heel veel uitproberen van verschillende instellingen, achter gekomen waarom ik soms wel en soms geen last had van de batterij drain. Ik had namelijk op mijn WiFi router van KPN zowel het 2,4GHz als het 5GHz aanstaan, en blijkbaar ging het daar soms totaal mis met het wisselen tussen de twee netwerken bij de S6 (terwijl bij de batterij statistieken op de S6 hier helemaal niks van te zien was bij WiFi). Ik heb nu al een hele week alleen het 2,4GHz netwerk aanstaan en helemaal geen last meer gehad van een batterij drain terwijl het daarvoor elke dag wel een keer was. Ook als ik alleen het 5GHz netwerk aanzet gaat het goed, alleen verbruikt dat netwerk wel iets meer batterij en qua snelheid merk ik eigenlijk weinig verschil dus vandaar de keus voor het 2,4GHz netwerk.
Misschien hebben andere ook wat aan deze info
Misschien hebben andere ook wat aan deze info
[ Voor 26% gewijzigd door DON PAPA op 29-11-2016 15:34 ]
Ik heb momenteel dagen dat het toestel keer op keer aan het herstarten is en momenten dat ie gewoon prima blijft lopen.Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:40:
[...]
Inderdaad, maar als dit maar eens per 9 mnd gebeurt heb ik er geen probleem mee.
Een herstart, opstarten in safe mode, leeghalen van cache, terug naar fabrieksinstellingen.. niets lijkt te helpen om het herstarten te voorkomen. Maar vervolgens is het ook ineens weer afgelopen, om gek van te worden. Ik vraag me af wat er gebeurd als ik hem ter reparatie aanbied omdat het zo random gebeurd.
Verwijderd
Buiten die ene spontane herstart heb ik geen enkel ander probleem gehad "Knock on wood"forzav schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:13:
[...]
Ik heb momenteel dagen dat het toestel keer op keer aan het herstarten is en momenten dat ie gewoon prima blijft lopen.
Een herstart, opstarten in safe mode, leeghalen van cache, terug naar fabrieksinstellingen.. niets lijkt te helpen om het herstarten te voorkomen. Maar vervolgens is het ook ineens weer afgelopen, om gek van te worden. Ik vraag me af wat er gebeurd als ik hem ter reparatie aanbied omdat het zo random gebeurd.
Antwoord van Samsung was on eens te booten in velige modus en daarna weer normaal op te starten. Dat heeft het dus verholpen!Mrjraider schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:07:
Kies eens sensor ipv sensorhub, daar zal je dan zien welke dat exact is want die geeft dan niets door. Welke dingen heb je al geprobeerd? Zoals een reset?
Sterker nog, het batterij verbruik lijkt sinds die actie (rond 12:00) ook verbeterd:

Ja, ik heb wel een NL-Alert ontvangen met Samsung S6 met T-Mobile prepaid.
Was precies op de beloofde tijd 12:00 uur. Plaats Delft
Was precies op de beloofde tijd 12:00 uur. Plaats Delft
[ Voor 11% gewijzigd door PH Yaris op 05-12-2016 16:18 ]
Ik ook niet maar testberichten vor noodwaarschuwing stonden uit bij mij uit bij berichten instellingen noodwaarschuwing - Noodwaarschuwingen.Verwijderd schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:16:
Iemand NL-alert ontvangen rond 12:00?
Ik iig niet.
Heb hem wel ontvangen, stipt 12:00 (nog voordat het luchtalarm afging).
S6 (build DPJH), Ziggo Mobiel. Testberichten stond ingeschakeld.
S6 (build DPJH), Ziggo Mobiel. Testberichten stond ingeschakeld.
[ Voor 14% gewijzigd door The Executer op 05-12-2016 16:21 ]
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Verwijderd
Bij mij staat echt alles aan/goed, het is geen ramp hoor want verder werkt hij probleemloos. Als er echt een ramp is merk ik dat vanzelf wel of hoor het van een ander._Tinus_ schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:19:
[...]
Ik ook niet maar testberichten vor noodwaarschuwing stonden uit bij mij uit bij berichten instellingen noodwaarschuwing - Noodwaarschuwingen.
Verwijderd
Vandaag en vorige week alweer een spontane reboot gehad. Toestel start dan uit het niets opnieuw op. Eén keer had ik het in de gaten omdat ik het schermpje zag oplichten met het Samsung logo. Vanmiddag bleek dat hij in m'n broekzak opnieuw was opgestart en vroeg om de pincode.
Iemand hier ook last van? Heb ik vroeger nooit gehad.....
Kort antwoord op je vraag: ik heb er geen last van.Verwijderd schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:45:
Vandaag en vorige week alweer een spontane reboot gehad. Toestel start dan uit het niets opnieuw op. Eén keer had ik het in de gaten omdat ik het schermpje zag oplichten met het Samsung logo. Vanmiddag bleek dat hij in m'n broekzak opnieuw was opgestart en vroeg om de pincode.
Mijn vriendin had hier ook last van met haar s4 mini (heeft inmiddels de A3 2016). Zij gebruikte geen hoesje en daardoor werd de aan/uit knop in de broekzak wel eens ingedrukt waardoor de telefoon uit gezet werd. Misschien gebeurd dit ook bij jou.
Verwijderd
Dag Gismo, dank voor je reactie.
Het ligt niet aan de knop daar hij het ook doet als hij op m'n bureau ligt dus dat is 't 'm niet.
Nu is het ook nog niet erg hinderlijk, hoop alleen niet dat het vaker dan 1 keer per week gaat gebeuren.
Het ligt niet aan de knop daar hij het ook doet als hij op m'n bureau ligt dus dat is 't 'm niet.
Nu is het ook nog niet erg hinderlijk, hoop alleen niet dat het vaker dan 1 keer per week gaat gebeuren.
Verwijderd
Ik heb dat een paar weken terug ook 1x gehad, ik heb het vermoeden dat het door de laatste oktober-update komt.Verwijderd schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:45:
Heeft mijn toestel ook al 2 of 3 keer gedaan de laatste tijd.Verwijderd schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:45:
Verder heb ik de laatste weken ook een ongelooflijke battery drain:

Telefoon was 100% opgeladen toen ik naar bed ging en in een nachtje is er dus een dikke 40% van de accu gesnoept

Heb al allerlei apps verwijderd en alleen nog maar het hoognodige erop staan. Ik zal de tips van hierboven mbt tot 2.4 en 5 GHz wifi en booten in safe mode eens proberen. Hopelijk helpt dat. Zit er eigenlijk niet op te wachten om een volledige reset te moeten doen.
Verwijderd
Het is duidelijk dat "Android OS" bij jou de boosdoener is want die hoort niet bovenaan te staan met 64%.InZane schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:00:
[...]
Heeft mijn toestel ook al 2 of 3 keer gedaan de laatste tijd.
Verder heb ik de laatste weken ook een ongelooflijke battery drain:
[afbeelding]
Telefoon was 100% opgeladen toen ik naar bed ging en in een nachtje is er dus een dikke 40% van de accu gesnoept
Heb al allerlei apps verwijderd en alleen nog maar het hoognodige erop staan. Ik zal de tips van hierboven mbt tot 2.4 en 5 GHz wifi en booten in safe mode eens proberen. Hopelijk helpt dat. Zit er eigenlijk niet op te wachten om een volledige reset te moeten doen.
Het is dus niet WiFi en misschien helpt een safe-boot inderdaad.
Ik heb het op momenten als continu herstarten, geen enkele aanleiding te vinden en restart, naar safe mode en terug naar fabrieksinstellingen helpt niet. Vervolgens is het ook ineens weer weg, om later weer terug te komen.Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:38:
[...]
Ik heb dat een paar weken terug ook 1x gehad, ik heb het vermoeden dat het door de laatste oktober-update komt.
Het is zeker het proberen waard, gewoon even het 5GHz netwerk uitzetten op je router en op je telefoon de system cache leeg gooien. Info hoe je dat doet vind je HIER (LETOP: wel de juiste Wipe kiezen in het menu anders ben je alles kwijt op je phone). En daarna kijken of het heeft geholpen...InZane schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:00:
[...]Ik zal de tips van hierboven mbt tot 2.4 en 5 GHz wifi en booten in safe mode eens proberen. Hopelijk helpt dat
Dat hoeft dus helemaal niet het geval te zijn, bij mij zag je ook nooit iets bij de batterij statistieken bij WiFi en stond Android OS ook wel eens als koploper boven aan in het batterij verbruik tijdens een gigantische drain. Daarom heeft het ook zolang geduurd voor ik er achter was dat het aan de twee netwerken op mijn router lag...Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:15:
[...]
Het is duidelijk dat "Android OS" bij jou de boosdoener is want die hoort niet bovenaan te staan met 64%.
Het is dus niet WiFi
[ Voor 68% gewijzigd door DON PAPA op 06-12-2016 17:16 ]
Verwijderd
Dan doet "Android OS" dus duidelijk ook iets met netwerken/wifi.EJSEJS schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:09:
Dat hoeft dus helemaal niet het geval te zijn, bij mij zag je ook nooit iets bij de batterij statistieken bij WiFi en stond Android OS ook wel eens als koploper boven aan in het batterij verbruik tijdens een gigantische drain. Daarom heeft het ook zolang geduurd voor ik er achter was dat het aan de twee netwerken op mijn router lag...
Is natuurlijk ook logisch, want het OS bestuurt alles.
Daarnaast kom ik regelmatig ergens waar 2,4 en 5 GHz tegelijk beschikbaar is en waarvan ik altijd 2,4 pak, maar heb nog nooit iets van drain gemerkt, is kennelijk exemplarisch.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2016 09:26 ]
Het booten naar safe mode en tijdelijk uitschakelen van 5 GHz wifi thuis heeft helaas niks aan mijn battery drain gedaan. Ik heb het toestel vanochtend teruggezet naar fabrieksinstellingen. Tot nu toe ziet het batterij grafiekje er een stuk veelbelovender uit.
We houden het in de gaten!
We houden het in de gaten!
Ik heb sinds gisterenavond hetzelfde probleem. Lijkt zich bij mij met name voor te doen als de telefoon aan de lader ligt.forzav schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:13:
[...]
Ik heb momenteel dagen dat het toestel keer op keer aan het herstarten is en momenten dat ie gewoon prima blijft lopen.
Heb zojuist system cache gewist, maar op een gegeven moment toch weer reboot.
Ik heb het idee dat het gebeurd als ik de telefoon aan de lader heb liggen en dan het toestel weg leg / niet gebruik. Want als ik bezig ben met de telefoon gebeurd er niets.

Verwijderd
Wacht even de november/december-update af, want ik heb het vermoeden dat het aan de oktober-update ligt zoals ik eerder al schreef.psvjw schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:23:
[...]
Ik heb sinds gisterenavond hetzelfde probleem. Lijkt zich bij mij met name voor te doen als de telefoon aan de lader ligt.
Heb zojuist system cache gewist, maar op een gegeven moment toch weer reboot.
Ik heb het idee dat het gebeurd als ik de telefoon aan de lader heb liggen en dan het toestel weg leg / niet gebruik. Want als ik bezig ben met de telefoon gebeurd er niets.
Is hiervoor al een releasedatum bekend?Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:51:
[...]
Wacht even de november/december-update af, want ik heb het vermoeden dat het aan de oktober-update ligt zoals ik eerder al schreef.
Edit:
Ik ga hem toch terug zetten naar fabrieksinstellingen. Heb nu al 3 spontane reboots in een half uur gehad

[ Voor 17% gewijzigd door psvjw op 07-12-2016 21:03 ]
Verwijderd
Niet leuk idd, maar laat ff weten of dat geholpen heeft.psvjw schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:41:
[...]
Is hiervoor al een releasedatum bekend?
Edit:
Ik ga hem toch terug zetten naar fabrieksinstellingen. Heb nu al 3 spontane reboots in een half uur gehad
In het kort: Nee...Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:11:
[...]
Niet leuk idd, maar laat ff weten of dat geholpen heeft.
Het gekke is: ik heb hem vandaag de hele dag zonder rebooten aan gehad. De hele dag aan een externe batterij. In de auto trek ik die kabel eruit en doe mijn USB lader erin (aangesloten op sigaretten aansteker) en hij reboot direct, terwijl de accu op 100% staat...
Als ik een app aanzet die het beeldscherm continue 'aan' houdt, blijft de telefoon het doen. Zet ik de app uit en gaat het scherm naar zwart (normaliter stand-by) gaat hij uit.
Herken jij dit ook?
Hopelijk komt de december update snel en lost die dit probleem op.
Ik heb bovenin mijn scherm een heel klein stukje met dode pixels. Een halve cirkel zegmaar (ik zal kijken of ik iets heb liggen om er een foto mee te maken)
Valt dit onder garantie? Hij is nog geen jaar oud
Valt dit onder garantie? Hij is nog geen jaar oud
Verwijderd
Nee, ik heb maar 1x een reboot gehad enkele weken terug en dat was kort na de oktober-update, verder hangt mijn foon uitsluitend thuis eens in de 2 dagen aan de beademing.psvjw schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:52:
[...]
In het kort: Nee...![]()
Het gekke is: ik heb hem vandaag de hele dag zonder rebooten aan gehad. De hele dag aan een externe batterij. In de auto trek ik die kabel eruit en doe mijn USB lader erin (aangesloten op sigaretten aansteker) en hij reboot direct, terwijl de accu op 100% staat...
Als ik een app aanzet die het beeldscherm continue 'aan' houdt, blijft de telefoon het doen. Zet ik de app uit en gaat het scherm naar zwart (normaliter stand-by) gaat hij uit.
Herken jij dit ook?
Dan heb je geluk...Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 18:13:
[...]
Nee, ik heb maar 1x een reboot gehad enkele weken terug en dat was kort na de oktober-update, verder hangt mijn foon uitsluitend thuis eens in de 2 dagen aan de beademing.
Ik heb er ook last van dat de telefoon sinds de problemen (zowel voor als na de factory reset) zo traag is als dikke str0nt. Verbaast me vooral dat dit na de factory reset ook zo is...
Verwijderd
Hoe kan ik er met de standaard browser voor zorgen dat iedere keer dat ik de browser start hij naar de laatste versie van de ingestelde startpagina gaat, het gaat om "nu.nl"
Nu krijg ik altijd de pagina te zien van het moment waarop ik hem afsloot en dat is vrijwel nooit de laatste versie, en dan moet ik iedere keer verversen wat best irritant is.
Nu krijg ik altijd de pagina te zien van het moment waarop ik hem afsloot en dat is vrijwel nooit de laatste versie, en dan moet ik iedere keer verversen wat best irritant is.
Heb zelf ook last van reboots en wifi wat zich moeilijk laat inschakelen. Moet meerdere keren het schuifje omzetten om verbinding te krijgen. Ook bluetooth doet steeds moeilijk en verbreekt de verbinding. Heb gemerkt dat als er meerdere apps open staan en ik wat wil gaan typen dat het toetsenbord (swiftkey) zeer traag en vertraagd reageert. Herstart nu zelf twee maal daags de foon en dan gaat het even beter.
Misschien het toestel een keer in veilige mode starten en kijken of het dan ook nog slecht werkt.lepeltje79 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 19:02:
Heb zelf ook last van reboots en wifi wat zich moeilijk laat inschakelen. Moet meerdere keren het schuifje omzetten om verbinding te krijgen. Ook bluetooth doet steeds moeilijk en verbreekt de verbinding. Heb gemerkt dat als er meerdere apps open staan en ik wat wil gaan typen dat het toetsenbord (swiftkey) zeer traag en vertraagd reageert. Herstart nu zelf twee maal daags de foon en dan gaat het even beter.
Veilige mode is zoals het toestel zou zijn als je een reset naar fabrieksinstellingen uitvoert. Er worden dan alleen apps gebruik die standaard worden meegeleverd.
Probleem opgelost = Fabrieksinstellingen terug zetten. Waarschijnlijk een app of andere instelling die problemen geeft en met een reset waarschijnlijk worden opgelost.
Probleem nog aanwezig = Dan lijkt er iets niet goed te gaan met het toestel zelf en zal je deze te reparatie moeten aanbieden ben ik bang.
Ik heb het idee dat er in de achtergrond van alles aan de gang is en dat ie daardoor compleet vastslaat. Als het toestel uit zichzelf opnieuw opstart, loop ie ook bij de pincode vast.psvjw schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:52:
[...]
In het kort: Nee...![]()
Herken jij dit ook?
Vreemd, lijkt erop alsof er vocht achter de lens zit (ik bedoel op de manier van kijken, zoals je met een bril op een vochtige ruimte binnen loopt. Dan beslaat deze een beetje en zo ziet je filmpje er ook uit). Het zal idd wel de autofocus zijn.Uberdude schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 23:36:
Meer mensen toevallig last gehad van autofocus problemen?
YouTube: S6 autofocus
Ik heb hier geen last van. Hij doet wel eens lastig met autofocus, maar dit is sporadisch.
[ Voor 15% gewijzigd door Gismo1979 op 11-12-2016 09:00 ]
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn S6. Geen idee hoe het is ontstaan, dacht zelf dat autofocus ontregelt is na een mogelijke val. Uiteindelijk stelt mijn telefoon wel scherp dus ik vond het het nog niet waard om terug te sturen voor reparatie.Uberdude schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 23:36:
Meer mensen toevallig last gehad van autofocus problemen?
YouTube: S6 autofocus
Verzekering afsluiten en laten repareren, veel goedkoper. Kan tot 1 jaar na aanschaf.patrickt35 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 14:30:
Iemand ervaring met het bestellen van een display voor de S6 Edge+?
Via de normale kanalen €230,--. En dat is me iets te gortig. Display functioneert nog normaal, maar digitizer zit vol kleine scheurtjes. Ik ga digitizer niet los vervangen, omdat dit een vervelende klus is.
Dat lijkt me verzekeringsfraude.RAAF12 schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:22:
[...]
Verzekering afsluiten en laten repareren, veel goedkoper. Kan tot 1 jaar na aanschaf.
Dan vraag ik me af over welke verzekering jij het hebt. Bij de telefoon winkels hier in de buurt kun je een verzekering afsluiten binnen 2 weken na aanschaf bij de winkel waar je deze gekocht hebt.RAAF12 schreef op zondag 11 december 2016 @ 22:22:
[...]
Verzekering afsluiten en laten repareren, veel goedkoper. Kan tot 1 jaar na aanschaf.
Inboedelverzekering zou wel kunnen denk ik.
Dat lijkt het niet, dat is het. En dat is, los van dat het verwerpelijk is, strafbaar.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verzekering afsluiten, premie betalen en een paar weken later kapot scherm claimen. Dat is volgens mij geen fraude er staat nergens dat je kapotte telefoon niet mag verzekeren.AllSeeyinEye schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:20:
[...]
Dat lijkt het niet, dat is het. En dat is, los van dat het verwerpelijk is, strafbaar.
Scheelt wel een hoop geld premie 9 euro per maand. En na 12 maanden kan je opzeggen. Verzekering sluit je niet in een winkel af maar op het Internet. Zat firma's die telefoons van nog geen jaar oud verzekeren.
Verwijderd
Het is zeer zeker wel fraude.RAAF12 schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:15:
[...]
Verzekering afsluiten, premie betalen en een paar weken later kapot scherm claimen. Dat is volgens mij geen fraude er staat nergens dat je kapotte telefoon niet mag verzekeren.
Scheelt wel een hoop geld premie 9 euro per maand. En na 12 maanden kan je opzeggen. Verkering sluit je niet in een winkel af maar op het Internet. Zat firma's die telefoons van nog geen jaar oud verzekeren.
Correct. In alle algemene voorwaarden van verzekeringen staat dat het object of service op het moment van afsluiten in goede conditie zijn. Dat betekent dat bij het bewust negeren van dat feit dus fraude pleegt.
Even ter toevoeging.
Daarbij ben je gewoon moreel verwerpelijk bezig en laat je eerlijke consumenten opdraaien voor de kosten.
Even wat anders, mijn S6 geeft elke dag precies om 6:45 een geluidje ("pling"), waarvan ik geen flauw idee heb waar het vandaan komt.
Het is een noot, welke ik nergens gebruik als notificatie. Het klinkt niet als de telefoon op stil staat.
Iemand die het herkent?
Het is een noot, welke ik nergens gebruik als notificatie. Het klinkt niet als de telefoon op stil staat.
Iemand die het herkent?
Verwijderd
Kijk eens in je agenda of bij je alarm, ergens is er een app die dat triggert.Fly-guy schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:24:
Even wat anders, mijn S6 geeft elke dag precies om 6:45 een geluidje ("pling"), waarvan ik geen flauw idee heb waar het vandaan komt.
Iemand die het herkent?
Helaas, er is werkelijk niets te vinden in de voor de hand liggende apps. Geen alarm, geen agenda, niets...Verwijderd schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:04:
[...]
Kijk eens in je agenda of bij je alarm, ergens is er een app die dat triggert.
Ook is er alleen het geluid, geen notificatie op het scherm oid.
[ Voor 9% gewijzigd door Fly-guy op 12-12-2016 18:25 ]
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn accu/batterij status.
Ik heb het volgende probleem elke dag:
Wanneer ik mijn telefoon gebruik gaat de accu leeg (logisch), maar als ik op een percentage van 5 of 8% de telefoon aan de lader leg dan gaat het accu percentage direct naar ongeveer 30%. Als ik de telefoon dan weer van de lader afhaal kan ik de telefoon nog makkelijk de hele avond gebruiken en gaat gewoon leeg zoals je zou verwachten.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? en hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Ik heb het volgende probleem elke dag:
Wanneer ik mijn telefoon gebruik gaat de accu leeg (logisch), maar als ik op een percentage van 5 of 8% de telefoon aan de lader leg dan gaat het accu percentage direct naar ongeveer 30%. Als ik de telefoon dan weer van de lader afhaal kan ik de telefoon nog makkelijk de hele avond gebruiken en gaat gewoon leeg zoals je zou verwachten.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? en hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Verwijderd
Ik denk dat dat wel meevalt, kan ze nog op 1 hand tellen geloof ik, maar toch "Knock on wood"nobleone schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:37:
Mijn S6 ging 's ochtends niet meer aan. Op laten halen en de volgende dag weer terug, óók met nieuw mobo.
Wel veel meldingen hier ineens van defecte S6'jes...
Het is vrij stil mbt updates. Geen December Securituy, we zitten halverwege December nu. En ook nog geen ETA wat betreft Nougat.
In het nieuws zie je diverse meldingen dat ondertussen de Providers de Nougat versie aan het testen zijn voor de s7/s7edge (Linkje). In het tabelletje in dat artikel zie je ook dat ze in de nougat versie van de s6 problemen tegen gekomen zijn en dat deze eerst opgelost moeten worden.Mrjraider schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:13:
Het is vrij stil mbt updates. Geen December Securituy, we zitten halverwege December nu. En ook nog geen ETA wat betreft Nougat.
Ik heb wel het gevoel dat sinds de s6 niet meer de meest actuele versie is we niet meer op het A lijstje staan voor de security updates
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's