Verwijderd

PilatuS schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:04:
[...]
Dan kom je er nog goed mee weg. Hopen dat het snel gefixt word dan maar. Neem aan dat er verder niets aan te doen is ?
Weet niet wat er dan gefixt moet worden want ik heb iig nergens last van;
Afbeeldingslocatie: http://tmp.pc-freak.nl/sc2.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2016 09:22 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:50:
[...]

[afbeelding]
Nou, volgens mij heb je last van een vreemde beeldverhouding en een verkeerde datum/tijdsinstelling (en van een aziatische app, maar het zou zomaar kunnen dat jij dat wel kan lezen :) )

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 21-09-2016 09:01 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:00:
[...]
Nou, volgens mij heb je last van een vreemde beeldverhouding en een verkeerde datum/tijdsinstelling (en van een aziatische app, maar het zou zomaar kunnen dat jij dat wel kan lezen :) )
Er ging ff iets niet goed, ff F5 drukken verhelpt het.

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 10:48
Ik heb sinds een maand een eigenaardig probleem met de helderheid van het scherm. Als ik de telefoon uit standby haal gaat het scherm wel aan, maar de helderheid blijft laag. Na een seconde of 2 vliegt de helderheid omhoog. Het lijkt wel alsof de lichtsensor dan ineens 'wakker wordt' en de helderheid gaat opschroeven.

Rare is alleen dat het in de meeste gevallen goed gaat. In een enkel geval (vooral buiten of als ik de telefoon net uit het hoesje heb gehaald) treedt bovenstaande op. Voorheen werkte het gewoon prima. Meer mensen die dit herkennen, en natuurlijk of er een oplossing voor is?

Ik heb via het diagnostics-menu (*#0*#) de sensorwaarde bekeken, deze veranderd wel mee als ik bijv. mijn vinger op de sensor houd, ook schaalt het level dan mee. Hardwarematig lijkt de lichtsensor dus goed te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door PatrickPR op 21-09-2016 09:18 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:03:
[...]

Er ging ff iets niet goed, ff F5 drukken verhelpt het.
Hier niet hoor...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

niks

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2016 09:18 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nog steeds geen goede verhoudingen hoor. Ik kijk hier op Chrome Versie 53.0.2785.116 m

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:11:
Nog steeds geen goede verhoudingen hoor. Ik kijk hier op Chrome Versie 53.0.2785.116 m
Heb het plaatje ff opnieuw kleiner gemaakt; En maar weer weggehaald, 1 plaatje is zat.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2016 12:26 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat is gelijk een heel ander plaatje!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hryqDjt.png

Verwijderd

Wat er mis ging weet ik nog steeds niet, maar ik heb het juiste plaatje nu ook in mijn originele post gezet, is deze daar nu ook goed?

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:32:
[...]

Wat er mis ging weet ik nog steeds niet, maar ik heb het juiste plaatje nu ook in mijn originele post gezet, is deze daar nu ook goed?
yup

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 17:57:
[...]

Edit;
Jammer dat je je bericht gewijzigd hebt na mijn reply.
Maar ook nu valt er niets zinnigs over te vertellen.
ja anders krijg ik weer gezeur dat ik ze hier liever hebben dat ik mijn vorige bericht wijzig dan 2 berichten achter elkaar in 24uur....dus vandaar :)

Verwijderd

joey82 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:50:
[...]
ja anders krijg ik weer gezeur dat ik ze hier liever hebben dat ik mijn vorige bericht wijzig dan 2 berichten achter elkaar in 24uur....dus vandaar :)
Dat zou in dit geval niet zo geweest zijn omdat mijn bericht er tussen staat.
Alleen als een bericht van jezelf als laatste staat, dan moet je die wijzigen cq aanvullen, ben je niet de laatste, dan mag je rustig een nieuw bericht plaatsen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 08:50:
[...]

[afbeelding]
Dus we hebben 2 mensen die er last van hebben en 1 die er geen last heeft heeft. Dus is er volgens jou niets aan de hand 8)7

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:08:
[...]
Dus we hebben 2 mensen die er last van hebben en 1 die er geen last heeft heeft. Dus is er volgens jou niets aan de hand 8)7
Zo bedoel ik het eigenlijk niet, er zullen best meer mensen zijn bij wie de batterij relatief snel leegloopt, maar er zijn er ook zat (misschien wel de meerderheid) die er net als ik totaal geen last van hebben zoals je in dat plaatje kan zien.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:17:
[...]

Zo bedoel ik het eigenlijk niet, er zullen best meer mensen zijn bij wie de batterij relatief snel leegloopt, maar er zijn er ook zat (misschien wel de meerderheid) die er net als ik totaal geen last van hebben zoals je in dat plaatje kan zien.
Het is wel vaker met deze dingen dat niet iedereen er last van heeft. Maar als er hier nu al 2 mensen last van hebben zullen wij vast niet de enige 2 zijn.

Dat niet iedereen het heeft betekend ook niet dat er geen probleem is, alleen dat niet iedereen het heeft. Hoeveel mensen er wel of geen last van hebben is niets over te zeggen. Alleen dat het geen 100% is, verder kan het 2% zijn of 60% zijn.

Zoals jij de eerste reactie geeft klinkt het als: ik heb er geen last van dus is er niets aan de hand.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 21-09-2016 13:33 ]

• Pretender82
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-09 18:21
Hier ook accu problemen... Android os en kernel verbruiken het meest. Meestal valt me telefoon rond 20 uur uit en is dan ongeveer 13 uur van de lader.

Ben niet een hele held, maar zou flashen helpen? Software ofzo opnieuw installeren? Als dit waarschijnlijk helpt volgens jullie dan zou ik dat misschien wel eens willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 07:03
Pretender82 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:10:
Hier ook accu problemen... Android os en kernel verbruiken het meest. Meestal valt me telefoon rond 20 uur uit en is dan ongeveer 13 uur van de lader.

Ben niet een hele held, maar zou flashen helpen? Software ofzo opnieuw installeren? Als dit waarschijnlijk helpt volgens jullie dan zou ik dat misschien wel eens willen proberen.
Verbruik zeg pas iets als je ook aangeeft hoelang het scherm aanstaat. Als je een actieve gebruiker bent en vaak je telefoon gebruikt dan is het geen accu probleem maar puur dat de accu leeg raakt door het gebruik en dat is logische.

Als de telefoon standbye staat en scherm weinig aangaat dan is dat geen normaal verbruik.

Of het helpt is een kwestie van uit proberen. Elke gebruiker ervaart alles weer anders en hangt ook af welke apps er gebruikt worden.

Voer een reset uit en installeer alles een keer opnieuw dan weet je direct of het probleem is opgelost. Als dit al een tijdje terug is dan zal het vaak helpen. Na een update van Android is het altijd goed om dit uit te voeren als het verbruik hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 14:03
Zijn er ervaringen hier met het vervangen van de achterkant van de S6?

De achterkant van mijn S6 is gebarsten (ondanks backcover en een val van slechts ~40 cm... zucht), en ik twijfel of ik hem moet laten vervangen in een lokale GSM-reparatie shop. Ik maak me zorgen dat de reparatie meer kwaad dan goed zou doen; bijvoorbeeld als de aansluitingen rondom het glas minder goed worden, of er krassen gemaakt moeten worden om dingen los te peuteren ofzo.

Gerede zorgen of maak ik me druk om niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik heb laatst mij camera cover vervangen. Hiervoor moest de achterkant eraf.
Die achterkantjes kan je los kopen en zelf makkelijk vervangen.
Je moet eerst de achterkant goed heet Fohnen, dan met zo'n keukenzuignap en dun hard plastic de achterkant een stukje optillen, plastic ertussen en rondom los maken, even klooien maar is te doen, zie YT

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in de standaard E-mail app 1 POP3 account en werkt prima, regelmatig schoon ik de inbox op en leeg de prullenbak. Maar na een aantal maanden worden bepaalde oudere mailtjes die ik al gelezen heb weer als ongelezen gemarkeerd :?
Als ik vervolgens die mailtjes weer lees en verwijder komt het ff later of na een paar dagen weer binnen, ook als ik de prullenbak leeg maak 8)7
De enige manier om dit op te lossen is via webmail inloggen op dat account en de inbox opruimen cq leegmaken.

Dit account (plus nog 4 andere) gebruik ik ook in Thunderbird op mijn PC en heb daarmee in de 13 jaar dat ik dat adres heb nog nooit 1 probleem gehad, ook niet met die 4 andere.

Er gaat dus na verloop van tijd iets mis met die mail-app van Android, maar wat, wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:50:
Ik heb in de standaard E-mail app 1 POP3 account en werkt prima, regelmatig schoon ik de inbox op en leeg de prullenbak. Maar na een aantal maanden worden bepaalde oudere mailtjes die ik al gelezen heb weer als ongelezen gemarkeerd :?
Als ik vervolgens die mailtjes weer lees en verwijder komt het ff later of na een paar dagen weer binnen, ook als ik de prullenbak leeg maak 8)7
De enige manier om dit op te lossen is via webmail inloggen op dat account en de inbox opruimen cq leegmaken.

Dit account (plus nog 4 andere) gebruik ik ook in Thunderbird op mijn PC en heb daarmee in de 13 jaar dat ik dat adres heb nog nooit 1 probleem gehad, ook niet met die 4 andere.

Er gaat dus na verloop van tijd iets mis met die mail-app van Android, maar wat, wie het weet mag het zeggen.
Als je echt POP3 gebruikt en geen IMAP moet je hier het verschil van weten:
met POP3 doe je geen synchronisatie terug naar de server, dus als jij je mailtjes download naar je device dan komen ze lokaal te staan.. maar als je ze dus verwijdert verwijder je je alleen op je toestel/PC.
Waarom het ineens zomaar weer opnieuw op je toestel komt dat weet ik niet. Mogelijk vergeet hij na xx dagen dat hij die al een keer heeft gedownload.

Je zal echt naar IMAP moeten gaan om dit soort dingen beter te regelen (m.a.w. als je ergens iets verandert aan een mailtje dat het overal mee verandert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elpino.rv schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:18:
[...]
Als je echt POP3 gebruikt en geen IMAP moet je hier het verschil van weten:
met POP3 doe je geen synchronisatie terug naar de server, dus als jij je mailtjes download naar je device dan komen ze lokaal te staan.. maar als je ze dus verwijdert verwijder je je alleen op je toestel/PC.
Waarom het ineens zomaar weer opnieuw op je toestel komt dat weet ik niet. Mogelijk vergeet hij na xx dagen dat hij die al een keer heeft gedownload.

Je zal echt naar IMAP moeten gaan om dit soort dingen beter te regelen (m.a.w. als je ergens iets verandert aan een mailtje dat het overal mee verandert).
De verschillen zijn mij bekend en daarom gebruik ik juist POP3 om ieder device onafhankelijk van elkaar te kunnen gebruiken.
Ik heb dit verschijnsel trouwens niet alleen met de S6, maar had dit ook met mijn vorige toestellen, een Honor-6 en S3.

Ik heb trouwens in de Gmail-app buiten mijn standaard Google-account ook een POP3-acc die niet dat verschijnsel vertoont.
Dus ligt het echt aan de standaard mail-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
ionicdog schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:51:
Ik heb laatst mij camera cover vervangen. Hiervoor moest de achterkant eraf.
Die achterkantjes kan je los kopen en zelf makkelijk vervangen.
Je moet eerst de achterkant goed heet Fohnen, dan met zo'n keukenzuignap en dun hard plastic de achterkant een stukje optillen, plastic ertussen en rondom los maken, even klooien maar is te doen, zie YT
Thanks, goede tip; dit ga ik proberen. Heb al cover en tooltjes gespot. Nu nog ergens een fohn vandaan toveren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds net een probleem met mijn agenda. Ik synchroniseer via mijn hotmail-account en kreeg straks een mail van 'welkom bij het nieuwe outlook', m'n hotmail ziet er nu anders uit en alle agenda items die ik de laatste weken heb toegevoegd zijn verdwenen uit m'n agenda (zowel op m'n samsung als op hotmail.com), erg irritant!
Heeft iemand anders dit probleem ook? Ze zijn ook niet meer terug te halen zo ver ik kan zien....

• MikeOO
En de September beveiligingsupdate is gelanceerd.
http://security.samsungmo...rupdate.html#SMR-SEP-2016

Bron: https://www.galaxyclub.nl...-september-security-patch

[ Voor 20% gewijzigd door MikeOO op 28-09-2016 07:43 ]

• elpino.rv
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:33:
[...]

De verschillen zijn mij bekend en daarom gebruik ik juist POP3 om ieder device onafhankelijk van elkaar te kunnen gebruiken.
Ik heb dit verschijnsel trouwens niet alleen met de S6, maar had dit ook met mijn vorige toestellen, een Honor-6 en S3.

Ik heb trouwens in de Gmail-app buiten mijn standaard Google-account ook een POP3-acc die niet dat verschijnsel vertoont.
Dus ligt het echt aan de standaard mail-app.
Ik had in het begin ook even moeite met wennen aan IMAP, maar ik vind het zelf echt een hele verbetering en zou nooit meer terug willen naar POP3. Je wilt toch gewoon overal op je devices hetzelfde hebben? Dus dezelfde mappen, dezelfde berichten (gelezen op de ene is gelezen op alles). Wel werk ik vaak met 'set to unread', voornamelijk als ik hem op mijn telefoon lees. Je wilt een mailtje soms even op je PC terugtikken/lezen en dan moet je hem wel op 'ongelezen' zetten. Maar dit kan heel makkelijk in de stock app.

Als je toch bij POP3 wilt blijven kun je eens kijken naar termen als 'synchronisatie periode', deze optie bestaat wel bij mij met IMAP. Misschien dat hij dus na 2 weken niet meer kan onthouden dat hij bepaalde emails al een keer heeft binnengehaald.

Als het dan nog steeds is zou ik een andere mail app proberen. Heb vroeger k-9 mail gebruikt.
Bij toeval gistermiddag ontvangen, update was best pittig 142mb. Geen zichtbare veranderingen, jammer want de S7 heeft dus een andere galerij applicatie en Samsung cloud gekregen }:|

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:21

WCA

Share and Enjoy!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Normaliter krijgt het flagship van een jaar terug de UI van de nieuwste telg mee in een grote update, hopelijk zijn ze dat ook van plan voor de S6 (edge(+)).
Zat niet bij die van afgelopen keer ;) Wellicht met Nougat want ik verwacht dat de S6 deze ook nog krijgt

Verwijderd

Mrjraider schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:13:
Zat niet bij die van afgelopen keer ;) Wellicht met Nougat want ik verwacht dat de S6 deze ook nog krijgt
Volgens Androidworld wel.
Copy/Paste;
Samsung

Samsung is een grootmacht als het gaat om uitbrengen van smartphones en tablets en updates moeten dan ook voor vele devices worden uitgebracht. Natuurlijk krijgen de meest recente devices de update en ook de toestellen van vorige generaties zullen de update ontvangen. Of dat ook geldt voor oudere of minder krachtige devices is nog onbekend. Het bedrijf heeft nog geen officieel statement uitgebracht, dus onderstaande info kan nog veranderen.

➤ Galaxy Note 3 - onbekend
➤ Galaxy Note 4 - onbekend
➤ Galaxy Note Edge - onbekend
➤ Galaxy Note 5 - ja, datum onbekend
➤ Galaxy Note 7 - ja, datum onbekend

➤ Galaxy S5 - onbekend
➤ Galaxy S5 Neo - onbekend
➤ Galaxy S6 - ja, datum onbekend
➤ Galaxy S6 Edge - ja, datum onbekend
➤ Galaxy S6 Edge+ - ja, datum onbekend
➤ Galaxy S7 - ja, datum onbekend
➤ Galaxy S7 Edge - ja, datum onbekend

➤ Galaxy A3 (2016) - onbekend
➤ Galaxy A5 (2016) - onbekend
➤ Galaxy A7 (2016) - onbekend
➤ Galaxy A8 (2016) - onbekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terpen Tijn
We zullen het zien. Tot nu toe was de trend bij al mijn Android toestellen dat nieuwe OS versies uiteindelijk niet beschikbaar werden gesteld. Zou uiteraard blij zijn als dat deze keer anders was.
Terpen Tijn schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:48:
We zullen het zien. Tot nu toe was de trend bij al mijn Android toestellen dat nieuwe OS versies uiteindelijk niet beschikbaar werden gesteld. Zou uiteraard blij zijn als dat deze keer anders was.
Haha, +1.
Jelly Bean voor toen de Samsung Galaxy S Plus, kwam niet (eveneens als voor zijn tweeling broer de Galaxy S en Wonder), toen de Sony Xperia SP die toch maar geen update naar KitKat kreeg want drivers van SOC waren niet beschikbaar :+
Terpen Tijn schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:48:
Haha, +1.
Jelly Bean voor toen de Samsung Galaxy S Plus, kwam niet (eveneens als voor zijn tweeling broer de Galaxy S en Wonder), toen de Sony Xperia SP die toch maar geen update naar KitKat kreeg want drivers van SOC waren niet beschikbaar :+

Verwijderd

Mrjraider schreef op donderdag 29 september 2016 @ 17:25:
[...]
Haha, +1.
Ach, en als de S6 de upgrade niet krijgt is er nog geen man overboord, hij kan zeker nog 2 jaar mee.
Want ik ga er echt geen ander toestel voor kopen als hij 7.x niet krijgt.
Want veel sneller zullen nieuwere toestellen niet worden en echte innovatie is er ook niet echt meer, daarnaast is er op dit moment aan mogelijkheden is geen gebrek, en die irisscanner mogen ze weglaten. Wat wel handig zou zijn is een ingebouwde biertap, maar dat vaatje is een tikkie te zwaar om mee te sjouwen 8)
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:12:
[...]

Ach, en als de S6 de upgrade niet krijgt is er nog geen man overboord, hij kan zeker nog 2 jaar mee.
Want veel sneller zullen nieuwere toestellen niet worden en echte innovatie is er ook niet echt meer, daarnaast is er op dit moment aan mogelijkheden is geen gebrek, en die irisscanner mogen ze weglaten. Wat wel handig zou zijn is een ingebouwde biertap, maar dat vaatje is een tikkie te zwaar om mee te sjouwen 8)
Ben het hier 100% mee eens, dit is mijn eerste Android waarvan ik zeg; kan makkelijk langer dan twee jaar mee :) Ben erg benieuwd, op den duur zal er een andere accu in moeten maar verder dan dat....

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:12:
[...]

Ik vind het altijd zo jammer dat de batterij na 1 jaar altijd zo hard achteruit gaat. Dat is de enige reden dat ik soms na 1 jaar een nieuw toestel koop. Bij de OnePlus One en S3 die ik had kon je de batterij nog makkelijk vervangen, dat is bij de S6 wel even wat moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
PilatuS schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:21:
[...]

Ik vind het altijd zo jammer dat de batterij na 1 jaar altijd zo hard achteruit gaat. Dat is de enige reden dat ik soms na 1 jaar een nieuw toestel koop. Bij de OnePlus One en S3 die ik had kon je de batterij nog makkelijk vervangen, dat is bij de S6 wel even wat moeilijker.
Als de batterij zelf niet te vervangen is en je hebt een probleem met de batterij dan valt deze meestal ook onder de garantie en kun je deze dus altijd aanbieden ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
PatrickPR schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:03:
Ik heb sinds een maand een eigenaardig probleem met de helderheid van het scherm. Als ik de telefoon uit standby haal gaat het scherm wel aan, maar de helderheid blijft laag. Na een seconde of 2 vliegt de helderheid omhoog. Het lijkt wel alsof de lichtsensor dan ineens 'wakker wordt' en de helderheid gaat opschroeven.

Rare is alleen dat het in de meeste gevallen goed gaat. In een enkel geval (vooral buiten of als ik de telefoon net uit het hoesje heb gehaald) treedt bovenstaande op. Voorheen werkte het gewoon prima. Meer mensen die dit herkennen, en natuurlijk of er een oplossing voor is?

Ik heb via het diagnostics-menu (*#0*#) de sensorwaarde bekeken, deze veranderd wel mee als ik bijv. mijn vinger op de sensor houd, ook schaalt het level dan mee. Hardwarematig lijkt de lichtsensor dus goed te zijn.
Jep, hebben ik en een collega van mij ook last van. Is sinds de 1e of 2e update na de upgrade van android 6.0 gekomen lijkt het. Heb zelf automatische helderheid uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:20
Bart_GR schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:19:
[...]

Jep, hebben ik en een collega van mij ook last van. Is sinds de 1e of 2e update na de upgrade van android 6.0 gekomen lijkt het. Heb zelf automatische helderheid uitgeschakeld.
Idem hier.. elke update hoop ik dat het weer correct is.. niet dus:(
Andere issue die er toen bijkwam is bij binnenkomende notificaties wanneer toestel via bluetooth muziek afspeelt (wagen): muziek gaat heel stil en je hoort notificaties eigenlijk niet.. vroeger kwam geluid notificaties gewoon door op zelfde sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MikeOO schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:51:
[...]

Als de batterij zelf niet te vervangen is en je hebt een probleem met de batterij dan valt deze meestal ook onder de garantie en kun je deze dus altijd aanbieden ter reparatie.
Ik dacht dat er altijd minder lang garantie op de batterij zat dan op de rest. Bij bijvoorbeeld een laptop is de garantie ook korter, maar dan is ie verwijderbaar. Dus wanneer ie niet verwijderbaar is zit er langer garantie op ?

De accu is niet echt slecht maar ik merk met iedere telefoon na 1 jaar altijd al dat ie 30 tot 50% minder lang mee gaat als toen ie nieuw was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
PilatuS schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:44:
[...]

Ik dacht dat er altijd minder lang garantie op de batterij zat dan op de rest. Bij bijvoorbeeld een laptop is de garantie ook korter, maar dan is ie verwijderbaar. Dus wanneer ie niet verwijderbaar is zit er langer garantie op ?

De accu is niet echt slecht maar ik merk met iedere telefoon na 1 jaar altijd al dat ie 30 tot 50% minder lang mee gaat als toen ie nieuw was.
Klopt maar als deze niet zelf te vervangen is hoort de accu ook bij de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:44:
[...]

Ik neem aan dat de mate van degraderen ook afhankelijk is van hoe vaak hij aan de lader gaat, de mijne gaat maar eens in de 2 á 3 dagen aan de beademing, als hij daar vaker aan gaat zal de degradatie wel sneller verlopen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:58:
[...]

Ik neem aan dat de mate van degraderen ook afhankelijk is van hoe vaak hij aan de lader gaat, de mijne gaat maar eens in de 2 á 3 dagen aan de beademing, als hij daar vaker aan gaat zal de degradatie wel sneller verlopen toch?
Ik gebruik de mijne juist vrij weinig. In het begin kon ik makkelijk 5 dagen of langer met een lading doen. Nu is dat 2 of 3 dagen terwjil het gebruik ongeveer hetzelfde is. Met mijn Tab S2 tablet is het net zo. Die ging eerst 2 weken mee op een lading en nu 1 week.

Ook met weinig gebruik merk ik bij iedere telefoon dat het na 1 jaar flink achteruit gaat. Dat is ook zo'n beetje de enige reden dat ik soms na 1 jaar al upgrade naar iets anders.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 30-09-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier gaat de S6 dagelijks, en ondanks dat ik tijdens werkdagen mijn toestel voornamelijk in de tas heb zitten houdt ie het echt geen twee volle dagen vol. Soms red ik het net wel, dan moet mijn toestel in de derde middag aan de lader maar anders echt elke dag. Maar goed een accu vervangen kost niet heel veel geloof ik en voor dat geld koop je geen goed nieuw toestel ;)

Reden voor dagelijks accu aan infuus is:
https://www.dropbox.com/s..._20160930-141035.png?dl=0

[ Voor 14% gewijzigd door Mrjraider op 30-09-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 09:58

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik heb sinds gisteren ook een accu probleem, en dat neemt echt bizarre vormen aan: Ik moet hem iets van 3x per dag opladen. Scherm staat merendeel van de dag uit, maar voelt wel bloedheet aan in mijn broekzak. Bij de meeste verbruikende apps staat niets bijzonders, voornamelijk algemene Android/Google dingen.

Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/oni86mgil/fd38156f_3800_4609_864b_d0a87cd046d8.jpg

Opnieuw opstarten helpt i.i.g. niet. Iemand nog tips?

[ Voor 7% gewijzigd door Rub3s op 30-09-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dane_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-09-2021
Rub3s schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:10:

Oculus VR er toevallig op staan?

Deze verwijderen en dan zal alles weer normaal moeten presteren.

[ Voor 45% gewijzigd door _Dane_ op 30-09-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 09:34
Ik heb sinds gisteren ook een accu probleem, en dat neemt echt bizarre vormen aan: Ik moet hem iets van 3x per dag opladen. Scherm staat merendeel van de dag uit, maar voelt wel bloedheet aan in mijn broekzak. Bij de meeste verbruikende apps staat niets bijzonders, voornamelijk algemene Android/Google dingen.

[afbeelding]

Ik heb sinds gisteren het zelfde probleem, de telefoon op standby, geen oculus er op, maar wel meer dan 10% battery drain per uur.

Een restart hielp, maar nu nog steeds al zou ik de telefoon de hele dag niet gebruiken, zou ik het nog geen 24 uur volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Je zou een factory-reset kunnen proberen, helpt dat niet dan naar een Samsung service-center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
REDSD schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 23:32:
[...]

Ik heb sinds gisteren het zelfde probleem, de telefoon op standby, geen oculus er op, maar wel meer dan 10% battery drain per uur.

Een restart hielp, maar nu nog steeds al zou ik de telefoon de hele dag niet gebruiken, zou ik het nog geen 24 uur volhouden.
De mijne had het ook met vooral Android OS als grootverbruiker. Heb de telefoon in de nacht uitgezet omdat ie anders de volgende dag toch leeg zou zijn. Vreemd genoeg was het probleem na die nacht weg. Heb het probleem een dag of 3 gehad, maar toen na die nacht was het spontaan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 17:23:
[...]
De mijne had het ook met vooral Android OS al grootverbruiker. Heb de telefoon in de nacht uitgezet omdat ie anders de volgende dag toch leeg zou zijn. Vreemd genoeg was het probleem na die nacht weg. Heb het probleem een dag of 3 gehad, maar toen na die nacht was het spontaan weg.
Dit zou Rub3s ook nog kunnen proberen, niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 09:58

Rub3s

+3 , omdat het kan

Ik denk dat _Dane_ wel aardig goed zat! Die avond kreeg ik nog een update voor de Oculus software en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad. Het zou natuurlijk ook van andere apps kunnen zijn, maar ik verdenk ook de Oculus software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rub3s schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:57:
Ik denk dat _Dane_ wel aardig goed zat! Die avond kreeg ik nog een update voor de Oculus software en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad. Het zou natuurlijk ook van andere apps kunnen zijn, maar ik verdenk ook de Oculus software.
De mijne had er ook last van maar ik heb nog nooit iets van Oculus er op gehad.

Edit: En het is weer terug. Na een week zonder problemen nu weer Android OS die binnen een paar uur 40% van de batterij verbruikt heeft 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 03-10-2016 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelsa
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-08 12:26
Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt de galaxy s6 volledig op te laden zonder snel laden. Bij mij van 1% tot 100% in 1 uur en 35 minuten terwijl snel laden uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Laatst online: 19-09 10:48
Ik krijg zojuist een melding van een software update
PDA: G920FXXU4DPIL
CSC: G920FPHN4DPIL
PHONE: G920FXXU4DPIL

Update is ongeveer 142MB groot. Ik weet dat Samsung nooit een changelog erbij doet, maar heeft iemand wat meer details over deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
PatrickPR schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 07:56:
Ik weet dat Samsung nooit een changelog erbij doet, maar heeft iemand wat meer details over deze update?
Wellicht de beveiligingsupdate van oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rens-br schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:02:
[...]

Wellicht de beveiligingsupdate van oktober.
Nope, van 1 september. De S6 loopt helaas altijd een maand achter 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
PatrickPR schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 07:56:
Ik krijg zojuist een melding van een software update
PDA: G920FXXU4DPIL
CSC: G920FPHN4DPIL
PHONE: G920FXXU4DPIL

Update is ongeveer 142MB groot. Ik weet dat Samsung nooit een changelog erbij doet, maar heeft iemand wat meer details over deze update?
Is inderdaad de beveiligingsupdate van 1 september. Qua functies veranderd er niets.
Voor gedetailleerde info over de beveiligingsupdate zie :http://security.samsungmo...rupdate.html#SMR-SEP-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:44
SInds enige tijd duurt het heel erg lang tot de Telefoon-, Contacten- en Berichtenapp geopend is, tenzij hij al eerder geopend geweest is en nog in de cache zit. Al meerdere malen gereset (fabrieksinstellingen), maar dit komt steeds terug.
Ik importeer wel steeds mijn contacten uit Google. Kan het zijn dat daar iets mis gaat? Ik heb wel totaal ongeveer 600 contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

TereZz schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:12:
SInds enige tijd duurt het heel erg lang tot de Telefoon-, Contacten- en Berichtenapp geopend is, tenzij hij al eerder geopend geweest is en nog in de cache zit. Al meerdere malen gereset (fabrieksinstellingen), maar dit komt steeds terug.
Ik importeer wel steeds mijn contacten uit Google. Kan het zijn dat daar iets mis gaat? Ik heb wel totaal ongeveer 600 contacten.
Ik heb er ook ruim 600, maar klikken is instant open. Gebruik de standaard dialer en Google Contacts app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Dan ligt dat niet daaraan. Kan het zijn dat er een contact tussenzit die corrupt is oid? Ik heb telkens contacten geïmporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan inderdaad, 600 is ook aardig wat en als je steeds importeert, exporteert etc dan gaat er wel eens wat mis. Wat je kan doen, is een backup maken, resetten (ja opnieuw) en dan de contacten vanaf 1 plaats toevoegen. Dus niet en Google, en SIM etc. maar van alleen Google. Even opnieuw beginnen zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:58:
Dat kan inderdaad, 600 is ook aardig wat en als je steeds importeert, exporteert etc dan gaat er wel eens wat mis. Wat je kan doen, is een backup maken, resetten (ja opnieuw) en dan de contacten vanaf 1 plaats toevoegen. Dus niet en Google, en SIM etc. maar van alleen Google. Even opnieuw beginnen zeg maar :)
Ik gebruik ook Google voor mijn contacten maar heb gelukkig geen problemen.
Als je iets aan dje contacten op je foon wijzigt wordt dat natuurlijk gelijk of kort daarna gesynct met Google, maar hoe vaak wordt er eigenlijk automatisch gesynct als je niets wijzigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:06:
[...]

Als je iets aan dje contacten op je foon wijzigt wordt dat natuurlijk gelijk of kort daarna gesynct met Google, maar hoe vaak wordt er eigenlijk automatisch gesynct als je niets wijzigt?
Volgens mij x aantal keer per uur/dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:28:
[...]
Volgens mij x aantal keer per uur/dag?
Ik had er al op gegoogled, maar het staat helaas nergens beschreven en al helemaal niet of je zelf een interval kan instellen. Het zal dus wel een raadsel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:06:
[...]

niet vaak. Het werkt meer op push basis, dus als je iets verandert pushed hij dat naar de andere kant toe.
Je kunt het zien bij accounts -> google -> op je gmail adres klikken (met sync icoon) -> kijk bij 'contacten synchroniseren'.
Staat bij mij nu op 6:40 vanochtend omdat ik toen het internet van m'n telefoon heb aangezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Mrjraider schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:58:
Al mijn contacten zitten helaas al op Google alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Mrjraider schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 14:08:
Hier gaat de S6 dagelijks, en ondanks dat ik tijdens werkdagen mijn toestel voornamelijk in de tas heb zitten houdt ie het echt geen twee volle dagen vol. Soms red ik het net wel, dan moet mijn toestel in de derde middag aan de lader maar anders echt elke dag. Maar goed een accu vervangen kost niet heel veel geloof ik en voor dat geld koop je geen goed nieuw toestel ;)

Reden voor dagelijks accu aan infuus is:
https://www.dropbox.com/s..._20160930-141035.png?dl=0
Ik vind het wel bijzonder dat er hier mensen dagen met een batterijlading doen. Ik haal zelden één volle werkdag en avond.

Na volledig opladen in de ochtend (ca. 7:00) tot avond (ca. 18:00) is er nog zo'n 30% over. Dan heb ik wel flink wat gebeld enzo, en flitsmeister/GPS aan gehad, maar dan nog vind ik het snel. Mijn toestel is nog geen jaar oud.

Dat van het warm worden van het toestel en drainen van de batterij had een collega van mij ook. De oorzaak was niet te vinden. Hele telefoon gereset, nieuwe batterij erin, niets hielp. Uiteindelijk het toestel maar vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:30
Ik hoop ook nog een keer op een toestel die een week op een lading meegaat :)

Maar voor de mensen waar het echt een drama is met de batterijen, zouden die niet een factory reset moeten doen en dan de apps een voor een weer installeren.
Zonder de apps moet het toch wel duidelijk worden of het de batterij is of een app drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Leolinedance schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 10:38:
[...]

Ik vind het wel bijzonder dat er hier mensen dagen met een batterijlading doen. Ik haal zelden één volle werkdag en avond.

Na volledig opladen in de ochtend (ca. 7:00) tot avond (ca. 18:00) is er nog zo'n 30% over. Dan heb ik wel flink wat gebeld enzo, en flitsmeister/GPS aan gehad, maar dan nog vind ik het snel. Mijn toestel is nog geen jaar oud.

Dat van het warm worden van het toestel en drainen van de batterij had een collega van mij ook. De oorzaak was niet te vinden. Hele telefoon gereset, nieuwe batterij erin, niets hielp. Uiteindelijk het toestel maar vervangen.
Probeer eens tijdens GPS gebruik in de auto de lader er in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TereZz schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 11:10:
[...]
Probeer eens tijdens GPS gebruik in de auto de lader er in te stoppen.
Dat schiet ook niet op, want je krijgt daarmee het totale stroomverbruik niet omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Schimanski schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 17:06:

Maar voor de mensen waar het echt een drama is met de batterijen, zouden die niet een factory reset moeten doen en dan de apps een voor een weer installeren.
Zonder de apps moet het toch wel duidelijk worden of het de batterij is of een app drain.
Het vreemde is dat het af en toe is dat de batterij snel leeg gaat. Ik heb het nu 2 van de 20 dagen gehad ongeveer. Iedere keer is het Android OS wat veel verbruikt en vreemd genoeg dan ook data verbruikt. Ik had toevallig WIFI uitstaan en toen het hard ging met de batterij heeft Android OS iets van 70MB aan data verbruikt. Wat er dan precies gebeurt heb ik geen idee van. Kan mij moeilijk voorstellen dat het iets van malware is aangezien alles wat ik heb uit de Play Store komt en er ook een anti-virus draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46
Ik merk de laatste tijd ook dat de batterij sneller leeg loopt. Ik heb maar een paar apps erop, in de tijd nooit iets nieuws erop gezet of gewijzigd. Het lijkt wel sinds de laatste paar updates slechter te zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 11:55

Hegeman

Weet van alles wat

Is er al meer bekend of de S6 de update naar 7.0 krijgt? Want op Androidplanet staat dat het nog niet bekend is. (Copy & Paste);

Samsung

Met een vlaggenschip van Samsung kun je vaak meerdere jaren rekenen op updates. Heb je een wat minder duur toestel, dan val je echter al gauw buiten de boot. Goedkope smartphones krijgen hooguit één en soms zelfs geen updates. De complete lijst is nog onbekend, maar we verwachten dat high-end smartphones nog dit jaar een update krijgen.

Samsung Galaxy S7 (eind 2016)
Samsung Galaxy S7 Edge (eind 2016)
Samsung Galaxy S6 (onbekend)
Samsung Galaxy S6 Edge (onbekend)
Samsung Galaxy S6 Edge Plus (onbekend)
Samsung Galaxy Note 7 (oktober/november 2016)
Samsung Galaxy Note 5 (onbekend)
Samsung Galaxy Note 4 (onzeker)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
hegemanjelle schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:24:
Is er al meer bekend of de S6 de update naar 7.0 krijgt?
De Galaxy S6 heeft nog ondersteuning tot Maart 2017, of daar ook de Nougat update bij zit weet ik niet.

Want op Androidplanet staat dat het nog niet bekend is. (Copy & Paste)[/]

Ik neem aan dat je het over dit lijstje hebt. Ze hebben alle datums gewoon gegokt, dus ook over de andere toestellen is nog niks zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou nog wel eens wat langer kunnen duren gezien de problemen met de Note-7 die waarschijnlijk definitief teruggetrokken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 11:55

Hegeman

Weet van alles wat

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:33:
Het zou nog wel eens wat langer kunnen duren gezien de problemen met de Note-7 die waarschijnlijk definitief teruggetrokken wordt.
Die zijn er niet meer....... nieuws: Samsung stopt definitief met productie en verkoop Galaxy Note 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die had ik nog niet gelezen, thanks.
Dat is de grootste flater/blunder in het bestaan van Samsung denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Payton
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 09:45
PilatuS schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:00:
[...]

De mijne had er ook last van maar ik heb nog nooit iets van Oculus er op gehad.

Edit: En het is weer terug. Na een week zonder problemen nu weer Android OS die binnen een paar uur 40% van de batterij verbruikt heeft 8)7
Ik heb hetzelfde sinds een weekje of twee. Bloedirritant. Ik verdacht eerst Google Now die ik had aangezet, maar die staat inmiddels weer een tijdje uit en dat helpt niet. Ik heb de cache-partitie al gewipet maar zonder resultaat. Misschien toch maar een factory reset proberen en anders eens over naar een custom rom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:32:
[...]

De Galaxy S6 heeft nog ondersteuning tot Maart 2017, of daar ook de Nougat update bij zit weet ik niet.

Want op Androidplanet staat dat het nog niet bekend is. (Copy & Paste)[/]

Ik neem aan dat je het over dit lijstje hebt. Ze hebben alle datums gewoon gegokt, dus ook over de andere toestellen is nog niks zeker.
T-Mobile heeft de Nougat update wel bevestigd dat deze komt naar de S6,maar niet wanneer:
https://support.t-mobile....re-updates#tmoSUPDocTitle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Ik heb een leuk probleempje met mijn telefoon (dit is recent random ontstaan)

Het volgende is de casus. Als ik normaal mensen bel of gebeld word zijn er geen problemen. Echter zodra ik de telefoon op speakermodus zet, verliest de telefoon na enkele seconden signaal en mijn zijde en tegelijkertijd krijgt de tegenpartij een enorme herrie te horen?

Iemand enig idee? Ik heb totaal geen idee waar ik zou moeten beginnen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretender82
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-09 18:21
Payton schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:45:
[...]

Ik heb hetzelfde sinds een weekje of twee. Bloedirritant. Ik verdacht eerst Google Now die ik had aangezet, maar die staat inmiddels weer een tijdje uit en dat helpt niet. Ik heb de cache-partitie al gewipet maar zonder resultaat. Misschien toch maar een factory reset proberen en anders eens over naar een custom rom.
Ik hoop dat je het resultaat even meld van de factoryreset... Of de custom rom... Mocht dit het bij jou oplossen dan ga ik het ook doen. Drama die accu nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Herkent iemand dit probleem?

Sinds update van gister/eergisternacht heb ik met de S6 het probleem dat ik geen 3G of 4G verbinding meer heb. Wifi werkt wel, maar buiten de deur is het dus k*t. Vodafone vanmorgen gebeld, die gaven aan dat het wel eens door de update ontstaat.
Ze hebben een reset van hun kant gedaan. Telefoon uit en na tien minuten weer aan. Hielp niet...
Ook het wisselen naar netwerk KPN, en dan terug naar Vodafone heeft geen resultaat.

Weer helpdesk gebeld, ik moet nu met telefoon langs de winkel. Weinig trek in want waarschijnlijk ben ik de telefoon dan weer een tijdje kwijt.

Iemand tips? Heb net wel gehele back-up gemaakt met Smart Switch, dus kan terug naar fabrieksinstellingen.

Of zou er iets hardware-matig aan de hand zijn???

Thanks!

Edit:
Ik zie onder toestelinfo en dan Status SIM-kaart staan:
type mobiel netwerk: LTE
Servicestatus: in bedrijf
Roaming: geen roaming
Status mobiel netwerk 'verbinding verbroken'
Mijn telefoonnummer: onbekend

Vooral die status mobiel netwerk verrast me. Klopt dat wel?

[ Voor 15% gewijzigd door adinsx op 15-10-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adinsx schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:49:

Edit:
Ik zie onder toestelinfo en dan Status SIM-kaart staan:
type mobiel netwerk: LTE
Servicestatus: in bedrijf
Roaming: geen roaming
Status mobiel netwerk 'verbinding verbroken'
Mijn telefoonnummer: onbekend

Vooral die status mobiel netwerk verrast me. Klopt dat wel?
Klopt als wifi aanstaat dan is de verbinding met het mobiele netwerk verbroken. Als je wifi uitzet zal de status veranderen in verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Ok, wifi uit en helaas nog geen 3g/4g. Maar het bracht me wel bij wat anders... *ga me maar even schamen*.
Ik trok de rest van de icoontjes ook even open, en zag dat 'mobiel data' o.i.d. niet verlicht was |:(

Aan, en hop daar is 3g/4g weer. Ik kom nooit in die icoontjes, maar vrouwlief meldde nog even dat onze oudste dochter gisteravond de telefoon even van tafel had gegrist. Die is dus vakkundig te werk gegaan om papa een puzzel te laten maken.

Kortom, fixed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
adinsx schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:56:
Ok, wifi uit en helaas nog geen 3g/4g. Maar het bracht me wel bij wat anders... *ga me maar even schamen*.
Ik trok de rest van de icoontjes ook even open, en zag dat 'mobiel data' o.i.d. niet verlicht was |:(

Aan, en hop daar is 3g/4g weer. Ik kom nooit in die icoontjes, maar vrouwlief meldde nog even dat onze oudste dochter gisteravond de telefoon even van tafel had gegrist. Die is dus vakkundig te werk gegaan om papa een puzzel te laten maken.

Kortom, fixed :+
Als de helpdesk dat niet eens controleert hoef jij je nergens voor te schamen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:32:
[...]

Die einde supportdatum staat er wel, maar de praktijk leert dat er daarna nog wel updates kunnen komen. Zo is voor de S5 de support datum april 2016, maar heeft de 6.0.1 versie van 2 september. Zelfde voor de Tab S, support datum juli 2016 maar heeft een 6.0.1 kernel versie van 30 augustus.

Heb sinds een paar dagen de S6, kernel datum 19 september. Ga ervan uit dat versie 7 zeker op de S6 komt. De S5 en Tab S zijn via 4 en 5 naar 6 gegaan, zou vreemd zijn als de S6 maar één versie update zou hebben.

Maar het blijft koffiedik kijken, de tijd zal het leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net uit het niets startte m'n S6 spontaan opnieuw op. Nog nooit eerder gehad... Iemand hier ook last van (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:19:
Net uit het niets startte m'n S6 spontaan opnieuw op. Nog nooit eerder gehad... Iemand hier ook last van (gehad)?
Paar keer al, heeft ook een halve dag in een bootloop gezeten 2 dagen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Heb dit ook af en toe en meestal in de nacht als hij aan de oplader zit. In de ochtend moet ik dan ineens mijn pincode weer invullen en weet ik dus dat hij opnieuw opgestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 18:03
MikeOO schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 07:37:
[...]

Heb dit ook af en toe en meestal in de nacht als hij aan de oplader zit. In de ochtend moet ik dan ineens mijn pincode weer invullen en weet ik dus dat hij opnieuw opgestart is.
Hier idem. Heel af en toe ook spontaan. Tot nu toe geen hele grote ergernis. Al hoewel, heb ingesteld dat als ie opnieuw opstart ik m'n wachtwoord in moet voeren ipv vingerafdruk. Dat is wel irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:16

DON PAPA

Tweaker-fan

Pepper92 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:00:
[...]

Al hoewel, heb ingesteld dat als ie opnieuw opstart ik m'n wachtwoord in moet voeren ipv vingerafdruk. Dat is wel irritant.
Volgens mij kan dat ook niet anders, en moet je altijd na opnieuw opstarten de eerste keer je wachtwoord invullen, ipv meteen te kunnen ontgrendelen met je vingerafdruk...

[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 16-10-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJSEJS schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:45:
[...]
Volgens mij kan dat ook niet anders, en moet je altijd na opnieuw opstarten de eerste keer je wachtwoord invullen, ipv meteen te kunnen ontgrendelen met je vingerafdruk...
Ik herstart mijn foon iedere keer na een 100% oplaadbeurt, dan moet ik eerst de sim-pincode invoeren, dan vegen en dan patroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:49:
[...]

Ik herstart mijn foon iedere keer na een 100% oplaadbeurt, dan moet ik eerst de sim-pincode invoeren, dan vegen en dan patroon.
Dat kan, maar het ging hier om het "meteen te kunnen ontgrendelen met je vingerafdruk na een nieuwe opstart" en dat kan volgens mij dus niet. Je moet volgens mij altijd de eerste keer unlocken met de beveiligings optie (patroon, pincode of wachtwoord) waar je voor heb gekozen voor je kunt unlocken met je vingerafdruk ;)

[ Voor 22% gewijzigd door DON PAPA op 16-10-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJSEJS schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:02:
[...]
Dat kan, maar het ging hier over het "meteen te kunnen ontgrendelen met je vingerafdruk na een nieuwe opstart" en dat kan volgens mij dus niet. je moet altijd de eerste keer unlocken met de beveiligings optie (patroon, pincode of wachtwoord) waar je voor heb gekozen voor je kunt unlocken met je vingerafdruk ;)
Ik schreef en bedoelde hetzelfde als jij hier schrijft en met vingerafdruk gaat idd de 1e keer niet, dat is pas sinds 6.0 toch, want met 5.x.x ging het dacht ik nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:17:
[...]Ik schreef en bedoelde hetzelfde als jij hier schrijft
Ow dan begreep ik je verkeerd, sorry ;)
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:17:
[...] en met vingerafdruk gaat idd de 1e keer niet, dat is pas sinds 6.0 toch, want met 5.x.x ging het dacht ik nog wel?
Klopt helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 16:57
Jup, gemiddeld 2 keer per week ofzo.

Ik merk ook dat mijn telefoon sporadisch heel kort even trilt, herkennen jullie dat ook? Ik heb dan geen berichtjes of andere notificaties, gewoon een spontane bzzt. :?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Gisteren helaas mijn telefoon de achtercamera stuk gegaan. Met voetballen alle telefoons en beurzen en sleutels etc in 1 tas gedaan en daar is helaas iets mis gegaan. Lens kapot. Vanmiddag eens naar de winkel om te kijken of het te repareren valt.

Weet iemand hier of de camera voor de edge hetzelfde is als de "gewone" telefoon?

De beste man in de winkel wist me telefonisch al mede te delen dat er wel eens schade kon ontstaan aan de achterkant van mijn toestel omdat alles zo goed dichtgelijmd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maardiweb schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:56:
[...]
Jup, gemiddeld 2 keer per week ofzo.

Ik merk ook dat mijn telefoon sporadisch heel kort even trilt, herkennen jullie dat ook? Ik heb dan geen berichtjes of andere notificaties, gewoon een spontane bzzt. :?
Ik heb hem nu 9 maanden en hij werkt naar behoren en dus geen enkel probleem "Knock on wood" :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2016 10:47 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's