Voor de liefhebbers, sinds vandaag is er een nieuwe security patch te downloaden voor de unlocked s6
Mijn accu drain problemen zijn momenteel verholpen met een nieuwe sim 
337 mb, is flink
ben benieuwd wat er allemaal anders is, gefixt is.
337 mb, is flink
[ Voor 33% gewijzigd door Mrjraider op 01-02-2017 18:10 ]
Zijn grotendeels fixes/patches voor Android als ik onderstaand mag geloven. Lekker duidelijk site en je moet elke fix gaan opzoeken om te zien waar het om gaatMrjraider schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 18:07:
Mijn accu drain problemen zijn momenteel verholpen met een nieuwe sim
337 mb, is flinkben benieuwd wat er allemaal anders is, gefixt is.
http://security.samsungmo...rupdate.html#SMR-JAN-2017
Galaxy S6 and S6 Edge Nougat update to release soon as 7.0 user manual is now available – The Android Soul
http://www.theandroidsoul...ougat-update-user-manual/
In hoeverre is dit een betrouwbare bron? Is het document waaraan wordt gelinked op de website ook op de Samsung website te vinden?patrickt35 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:16:
Galaxy S6 and S6 Edge Nougat update to release soon as 7.0 user manual is now available – The Android Soul
Ik ben misschien achter de oorzaak van mijn enorme battery drain. Ik gebruikte altijd google now launcher, tot ik vanmorgen las dat deze uitgefaseerd zou gaan worden. Dus ik alvast op zoek naar een nieuwe launcher, en bij arrow launcher uitgekomen.
Met google now: na een half uur schermtijd 20-25 procent batterij gewoon weg, echt belachelijk
Met arrow, nu 45 min schermtijd, en zit op 13 procent batterij weg.
Snap echt niet waar dit belachelijke verschil vandaan komt...
Met google now: na een half uur schermtijd 20-25 procent batterij gewoon weg, echt belachelijk
Met arrow, nu 45 min schermtijd, en zit op 13 procent batterij weg.
Snap echt niet waar dit belachelijke verschil vandaan komt...
Share and Enjoy!
Dit is normaal bij Android helaas. Hoe meer apps en services er draaien hoe sneller de boel leeggaat. 4G gebruikt bij mij iets minder stroom dan 3G. Soms is 4G ook zuiniger dan wifi.Mrjraider schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 12:25:
Vanmorgen alleen met 3G, 6% verlies in 3 uur stand by met Android OS boven aan. Deze, en wellicht andere kerncomponenten, zoeken constant verbinding met het internet waardoor de accu sneller leeg loopt
De 6% in 3 uur tijd is ook ongeveer wat ik zie. Data uit en de telefoon kan ineens bij wijze van spreken 2 weken mee
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik kan zo ineens geen verbinding maken via usb met mijn laptop. Andere kabeltjes geprobeerd en andere pc maar geen reactie van pc.S6 laad dan alleen op. In ontwikkelaar opties gekeken maar vind niets bijzonders.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Voor de tweede keer weer een S6 met slecht werkende home knop. Aan de linkerkant drukken registreert hij niet, aan de rechterkant wel. Weer terugsturen dan maar.
offtopic:
Nooit meer een samsung voor mij, gezien de slechte service.
Verwacht bij andere merken geen betere service. 't gaat toch allemaal naar dynafixTereZz schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:43:
Voor de tweede keer weer een S6 met slecht werkende home knop. Aan de linkerkant drukken registreert hij niet, aan de rechterkant wel. Weer terugsturen dan maar.
offtopic:
Share and Enjoy!
Alleen maken de klantenservice van Samsung allerlei beloftes, die ze vervolgens niet nakomen.GreNade schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:10:
[...]
Verwacht bij andere merken geen betere service. 't gaat toch allemaal naar dynafix
Zo doet het bedrijf moeilijk om 24,95 terug te betalen die ik heb voorgeschoten, terwijl ze dit telefonisch belooft hebben. Tientallen telefoontjes later heb ik het nog niet gehad.
Van mij mag Samsung door de put vallen. Al helemaal nu de concurrentie vergelijkbare telefoons neerzet voor minder dan de helft (xiaomi bijv).
Let je erop dat je je S6 alleen ziet als hij geunlocked is? Niet zoiets simpels dat hij gelocked is en je hem nog moet ontgrendelen met de vingeradruk oid.hermankoster schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:42:
Ik kan zo ineens geen verbinding maken via usb met mijn laptop. Andere kabeltjes geprobeerd en andere pc maar geen reactie van pc.S6 laad dan alleen op. In ontwikkelaar opties gekeken maar vind niets bijzonders.
Iemand een idee?
Ik neem aan dat je na het aansluiten in de notificatiebalk ook even MTP selecteert?hermankoster schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:42:
Ik kan zo ineens geen verbinding maken via usb met mijn laptop. .S6 laad dan alleen op.
Doet quick-charge het wel? Zo niet dan kan er wel eens wat met het toestel/de connector zijn. Ook gehad en is met een RMA opgelost.hermankoster schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:42:
Iemand een idee?
Toestel is unlocked; quickcharge werkt en MTP staat standaard ingesteld (kan dit niet veranderen in onwikkelaars opties).
Zal wel op een factoryreset uitdraaien.
Zal wel op een factoryreset uitdraaien.
Sinds de laatste OS-update van een paar dagen geleden, merk ik dat mijn S6 met regelmatig uit zichzelf reboot. Nogal irritant. Is er ergens een logfile oid die je kan inzien, om erachter te komen wat er kan zijn? Ik heb geen zin om een totale reset te doen, maar gok dat dat uiteindelijk wel de beste optie zal zijn.

Herken dit probleem niet dus lijkt er bijna op dat een App hiervoor zorgt. Je kunt de GSM ook in veilige mode starten. De telefoon werkt dan zonder extra apps die je zelf hebt geïnstalleerd. Scheelt je een totale reset om te testen of het dan ook gebeurt.Het Leoh-Paard schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:04:
Sinds de laatste OS-update van een paar dagen geleden, merk ik dat mijn S6 met regelmatig uit zichzelf reboot. Nogal irritant. Is er ergens een logfile oid die je kan inzien, om erachter te komen wat er kan zijn? Ik heb geen zin om een totale reset te doen, maar gok dat dat uiteindelijk wel de beste optie zal zijn.
Je moet het dan wel even tijdelijk stellen zonder de extra apps en het hangt er vanaf hoe vaak regelmatig is voor je. Als dit elke dag gebeurt dan weet je na 1 dag al meer.
Veilige mode
http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/925591
Aan de andere kant is een totale reset soms ook nuttig, zeker als dit al een tijd terug is en je al meerdere updates zo hebt geïnstalleerd. Veel vage problemen los je hiermee op.
Nougat to arrive on the Galaxy S6 and Galaxy Note 5 in Turkey by the end of February
JOSH L. / 7 HOURS AGO
Last week, Samsung’s Turkish Vice President Tansu Yegen took to his Twitter profile to share a roadmap detailing the arrival of the long-awaited Android 7.0 Nougat update in Turkey. The documentation reveals that the Galaxy S6, Galaxy S6 edge+ and Galaxy Note 5 will receive the upgrade during the third week of February, while it’s expected to arrive on the Galaxy S6 edge at the very end of the month.
JOSH L. / 7 HOURS AGO
Last week, Samsung’s Turkish Vice President Tansu Yegen took to his Twitter profile to share a roadmap detailing the arrival of the long-awaited Android 7.0 Nougat update in Turkey. The documentation reveals that the Galaxy S6, Galaxy S6 edge+ and Galaxy Note 5 will receive the upgrade during the third week of February, while it’s expected to arrive on the Galaxy S6 edge at the very end of the month.
Dank je, ik ga dat eens testen. Het komt misschien vijf keer in de week voor, dus niet zo heel vaak, maar wel vaak genoeg om irritant te zijn. (Vooral omdat, als het gebeurt zonder dat je het merkt, het toestel op het pincode-scherm blijft hangen, en je dus onbereikbaar bent.)MikeOO schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:57:
[...]Veilige mode
http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/925591
Aan de andere kant is een totale reset soms ook nuttig, zeker als dit al een tijd terug is en je al meerdere updates zo hebt geïnstalleerd. Veel vage problemen los je hiermee op.
Anders wacht ik Android 7 even af; wellicht dat de update van alles uit zichzelf reset!
Denk dat het niet veel zin heeft om te wachten. De update naar 7 gaat waarschijnlijk op dezelfde manier als altijd en dan heb je meer een upgrade ipv een reset en is de kans groot dat je probleem niet wordt opgelost.Het Leoh-Paard schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:03:
[...]
Dank je, ik ga dat eens testen. Het komt misschien vijf keer in de week voor, dus niet zo heel vaak, maar wel vaak genoeg om irritant te zijn. (Vooral omdat, als het gebeurt zonder dat je het merkt, het toestel op het pincode-scherm blijft hangen, en je dus onbereikbaar bent.)
Anders wacht ik Android 7 even af; wellicht dat de update van alles uit zichzelf reset!
Denk dat het ook nog wel even duurt voor 7 komt voor de S6 vermoed ik zo.
Maar die keus is uiteraard aan jezelf.
De berichtgeving is inmiddels bevestigd op de Turkse website van Samsung. De huidige verwachting is (begin) maart volgens het schema.patrickt35 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:28:
Nougat to arrive on the Galaxy S6 and Galaxy Note 5 in Turkey by the end of February
JOSH L. / 7 HOURS AGO
Gewoon afwachten, ik heb sinds de Xperia SP nu wel geleerd dat je "beloftes" met een zak zout moet nemen. Zolang het toestel functioneert en redelijk recente veiligheidsupdates heeft gehad hoor je mij niet (meer) mopperen...
Ik heb een paar maanden geleden een s6 gekocht via MP. Hier heb ik geen bon bijgekregen, maar nu moet ik terugvallen op de garantie, want de homebutton zit los. Kan ik hem naar de Samsung service center brengen?
Ik zou de verkoper toch benaderen voor een bon, geen idee of ze het toestel onder garantie willen maken zonder bon. Je kan het altijd navragen.Untouchablezz20 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:55:
Ik heb een paar maanden geleden een s6 gekocht via MP. Hier heb ik geen bon bijgekregen, maar nu moet ik terugvallen op de garantie, want de homebutton zit los. Kan ik hem naar de Samsung service center brengen?
'Vroeger', toen je met je Samsung nog gewoon terecht kon bij een KPN Business Center (ook al had je een abonnement bij een niet-KPN provider), had je geen bon nodig omdat ze controleerden op serienummer.
Nu Samsung je verwijst naar Dr. Mobile (=Dynafix), moet je een kopie van je aankoopfactuur meesturen en dan nóg is het geen garantie dat ze repareren onder garantie...
...maar voor dat laatste is er een ander topic.
Als ik jou was, zou ik bij een lokale telefoon reparateur informeren naar de kosten van herstel van dat knopje. Misschien vallen die wel mee?
Nu Samsung je verwijst naar Dr. Mobile (=Dynafix), moet je een kopie van je aankoopfactuur meesturen en dan nóg is het geen garantie dat ze repareren onder garantie...
Als ik jou was, zou ik bij een lokale telefoon reparateur informeren naar de kosten van herstel van dat knopje. Misschien vallen die wel mee?
Een homeknop reparatie kost al snel 80 euro. Een voordeel van het bij een andere partij uit laten voeren is wel dat je telefoon geen factory reset krijgt en je kunt wachten op de reparatie.nobleone schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 07:23:
'Vroeger', toen je met je Samsung nog gewoon terecht kon bij een KPN Business Center (ook al had je een abonnement bij een niet-KPN provider), had je geen bon nodig omdat ze controleerden op serienummer.
Voor de edge gaat het in ieder geval wel van start
https://www.sammobile.com...ppears-to-be-rolling-out/
Zo te zien is de update voor de S6 Edge al aan de gang, alleen op Vodafone branded toestellen op dit moment. Hopelijk volgen de PHN/unbranded toestellen snel 

Iemand hem dan al ontvangen? Ikzelf heb flat phn en wacht braaf. Ben wel benieuwd hoe deze firmware draait op de s6
Denk het niet, de update is op 25.02 uitgekomen. Anders hadden mensen die actief bij dit forum zitten he twel gemeld!Mrjraider schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:12:
Iemand hem dan al ontvangen? Ikzelf heb flat phn en wacht braaf. Ben wel benieuwd hoe deze firmware draait op de s6
Huh, na beter gekeken te hebben snap ik die afbeelding van BlazeMuis niet. Is die datum 25.02 de release datum? Wat betekenen de 36m 48s dan?
[ Voor 17% gewijzigd door Hegeman op 09-03-2017 17:43 ]
Die minuten vooraan betekenen hoelang geleden het is dat die op de website kwamen of dat de update uitkwam. De datum is vaak de datum dat de updaten of firmware is gemaakt.Hegeman schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:42:
[...]
Denk het niet, de update is op 25.02 uitgekomen. Anders hadden mensen die actief bij dit forum zitten he twel gemeld!
Huh, na beter gekeken te hebben snap ik die afbeelding van BlazeMuis niet. Is die datum 25.02 de release datum? Wat betekenen de 36m 48s dan?
Zijn er mensen met een Edge+ die de update al hebben ontvangen?
Voor de mensen die een Galaxy S6 G920F hebben en die zelf kunnen/willen flashen met ODIN. XEF (Unbranded Frankrijk) werkt op de PHN toestellen zonder problemen.
Hier kan je de XEF downloaden voor de S6 flat/G920F: https://wgerrits.stackstorage.com/s/7XwV5QP7ynXoP28
Mocht je de S6 Edge G925F hebben, dan kan je de XEU (UK Unbranded) versie flashen. Hier te downloaden: https://wgerrits.stackstorage.com/s/YxSFKPr8IJy5PXe
Je kan een dirty flash uitvoeren, wat betekend dat je geen data verliest.
Hier kan je de XEF downloaden voor de S6 flat/G920F: https://wgerrits.stackstorage.com/s/7XwV5QP7ynXoP28
Mocht je de S6 Edge G925F hebben, dan kan je de XEU (UK Unbranded) versie flashen. Hier te downloaden: https://wgerrits.stackstorage.com/s/YxSFKPr8IJy5PXe
Je kan een dirty flash uitvoeren, wat betekend dat je geen data verliest.
[ Voor 8% gewijzigd door BlazeMuis op 10-03-2017 10:46 ]
En weer is de branded Vodafone voor de unbranded versie aan de beurt (S6). Echt, ik snap de logica erachter niet
Waarschijnlijk omdat Vodafone Samsung betaald, de Vodafone firmwares zitten echter redelijk vol met bloatware van Vodafone zelf.InZane schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:55:
En weer is de branded Vodafone voor de unbranded versie aan de beurt (S6). Echt, ik snap de logica erachter niet
Ik vind het ook maar raar dat niet eerst de unbranded versies van Samsung komen, ipv provider branded...
Thanks. Nederlandse taal werkt dan ook gewoon + alles blijft behouden?BlazeMuis schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:44:
Voor de mensen die een Galaxy S6 G920F hebben en die zelf kunnen/willen flashen met ODIN. XEF (Unbranded Frankrijk) werkt op de PHN toestellen zonder problemen.
Taal kan je gewoon selecteren, in mijn geval is de data behouden. Maar ik raad aan aan een factory reset te doen, zoals altijd bij grote updates.Ryan_ schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:06:
[...]
Thanks. Nederlandse taal werkt dan ook gewoon + alles blijft behouden?
Vergeet niet voor de zekerheid een backup te maken van foto's e.d.!
Voor een snellere download mirror/server: http://mirror.maddubz.net/nougat/S6/
Ik wacht voor de verandering braaf op PHN
Kwam met de MarshMellow update ook vrij rap na VDF
Ik wacht tot ie OTA op mijn S6 binnenkomt...
...geeft me tijd om door de S6 Nougat handleiding te bladeren.
...geeft me tijd om door de S6 Nougat handleiding te bladeren.
Bedankt voor de mirror! Heb je al ervaringen om te delen mbt de update? Draait het goed? Batterijlevensduur beter of minder goed?BlazeMuis schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:16:
[...]
Taal kan je gewoon selecteren, in mijn geval is de data behouden. Maar ik raad aan aan een factory reset te doen, zoals altijd bij grote updates.
Vergeet niet voor de zekerheid een backup te maken van foto's e.d.!
Voor een snellere download mirror/server: http://mirror.maddubz.net/nougat/S6/
Op mn eigen S6 draai ik nog gewoon MM en wacht ik op de PHN/OTA. Een vriend van mij draait XEF 7.0 en is er redelijk blij mee, het is snel en batterij lijkt iets langzamer leeg te gaan (vind hij). Dit is wel een dirty flash, dus met een factory reset is het waarschijnlijk nog beter.dzjam schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:26:
[...]
Bedankt voor de mirror! Heb je al ervaringen om te delen mbt de update? Draait het goed? Batterijlevensduur beter of minder goed?
Ik heb er mij deze middag ook aan gewaagd.. dirty install eveneens!
Mijn batterij van de s6 is nooit goed geweest, dus ik verwacht geen mirakels.. kleine voorbereiding op S8
Mijn batterij van de s6 is nooit goed geweest, dus ik verwacht geen mirakels.. kleine voorbereiding op S8
Heeft een install van andere versie (XEF) verder veel verschillen en voordelen/nadelen vergeleken met PHN?Hakki schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 20:29:
Ik heb er mij deze middag ook aan gewaagd.. dirty install eveneens!
Verwijderd
is er een site, of programma zoals bij de xperia lijn dat je kan zien wie en wat al een update heeft tot A7?michaelw1998 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 00:07:
[...]
Heeft een install van andere versie (XEF) verder veel verschillen en voordelen/nadelen vergeleken met PHN?
https://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G920F/Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 06:39:
[...]
is er een site, of programma zoals bij de xperia lijn dat je kan zien wie en wat al een update heeft tot A7?
hoi
Ik had zelf de LUX versie. Nu stond Samsung Pay erop, terwijl het niet bruikbaar is. Dat is het enige verschil dat ik kon merken.. maar ik gebruik package disabler om wat standaard dingen uit te schakelen, dus geen last van.michaelw1998 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 00:07:
[...]
Heeft een install van andere versie (XEF) verder veel verschillen en voordelen/nadelen vergeleken met PHN?
Verwijderd
moet ik mijn S6 edge rooten. of kan ik een out of the box s6 flashen met een ander officieel firmware?
Kan gewoon met odinVerwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:07:
moet ik mijn S6 edge rooten. of kan ik een out of the box s6 flashen met een ander officieel firmware?
Ik heb zojuist ook maar mijn eigen S6 geflashed aangezien ik niet meer kon wachten haha. Ik heb de XEF versie bovenop de PHN versie geflashed met odin, was met 5 min klaar.
Ben benieuwd naar je ervaringen. Dit was dus een dirty flash, waarbij alle instellingen bewaard bleven?BlazeMuis schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 14:08:
[...]
Kan gewoon met odin
Ik heb zojuist ook maar mijn eigen S6 geflashed aangezien ik niet meer kon wachten haha. Ik heb de XEF versie bovenop de PHN versie geflashed met odin, was met 5 min klaar.
Yes, alles is behouden, alle apps foto's etc.dzjam schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:53:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaringen. Dit was dus een dirty flash, waarbij alle instellingen bewaard bleven?
Merk je qua snelheid een verandering?BlazeMuis schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 20:55:
[...]
Yes, alles is behouden, alle apps foto's etc.
Jazeker, voelt allemaal net wat sneller aan. Batterij lijkt ook langzamer leeg te gaan bij taken die ik elke dag uitvoer op mijn telefoon.
Ik heb ook de stap maar eens gezet (dirty flash), lijkt inderdaad goed te werken!
EDIT: Bij meer dan 3 meldingen (van verschillende apps) staan er nu gewoon drie puntjes (...) ipv de icoontjes, voorheen kon echt de hele balk volstaan. Is dit een instellingen die ik eventueel kan veranderen?
EDIT 2: Instellingen -> Display -> Statusbalk -> "Alleen recente meld. weergeven"
EDIT: Bij meer dan 3 meldingen (van verschillende apps) staan er nu gewoon drie puntjes (...) ipv de icoontjes, voorheen kon echt de hele balk volstaan. Is dit een instellingen die ik eventueel kan veranderen?
EDIT 2: Instellingen -> Display -> Statusbalk -> "Alleen recente meld. weergeven"
[ Voor 68% gewijzigd door michaelw1998 op 12-03-2017 00:25 ]
Dank aan BRETOR die in het "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie" topic met de volgende tip kwam :
Werkt ook op de S6 (voor mij iig).BRETOR schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 22:35:
Ik kwam er vandaag achter dat Disconnect Pro gratis is te downloaden voor Samsungtoestellen in Galaxy Apps. Die app blokkeert reclame/trackers op je gehele toestel (dus alle apps en browsers) zonder root.
Erg fijn!
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Wil ik ook, maar er gebeurt niets als ik op download klik. Ook inloggen doet niets. Zie wel zoekresultaten. Een idee?
Ik vond Multi Window in Marshallow toch wel een heel stuk lekkerder werken dan in nougat als ik eerlijk ben...
Share and Enjoy!
Thanks, ook geïnstalleerd! Klopt het dat 't niet werkt voor reclamefilmpjes die in apps nar voren komen? Die heb ik nog wel namelijk.Zertaxka schreef op zondag 12 maart 2017 @ 11:53:
Dank aan BRETOR die in het "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie" topic met de volgende tip kwam :
[...]
Werkt ook op de S6 (voor mij iig).
ik krijg toch nog reclame in youtube alvorens de video echt start.
In de browser zie ik bepaalde zaken wel geblokkeerd.
In de browser zie ik bepaalde zaken wel geblokkeerd.
ik vermoed dat je support voor bepaalde apps zoals Rabo Wallet afhankelijk is van de software, en alleen met PHN werktmichaelw1998 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 00:07:
[...]
Ik heb zelf ING, maar ik kan in ieder vertellen dat dat allemaal netjes werkt op mijn S6 met XEF via Odion geflashedstijnec1 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:44:
[...]
ik vermoed dat je support voor bepaalde apps zoals Rabo Wallet afhankelijk is van de software, en alleen met PHN werkt
Heb nu dus Nougat erop staan (compleet schone install, XEF), qua batterij meer een achteruitgang dan een verbetering eigenlijk. Ik heb echt het gevoel dat ik een hele dikke miskoop gedaan heb met deze telefoon, en ik doe er echt niets geks mee. M'n oude telefoon (xperia z1c) ging zelfs op z'n eind nog stukken langer mee (in standby vooral).
Ik haal verdorie 14:00 niet zonder tussendoor op te laden als ik om 06:30 opsta... en dan 1,5 à 2u schermtijd. Kan toch niet normaal zijn? Diagnose geeft aan dat de batterij nog goed is, telefoon is net een jaar oud. Niets raars te zien in de batterijlogs.
Telefoon met root en xposed gehad, puur voor greenify en andere batterijdingetjes
Ik haal verdorie 14:00 niet zonder tussendoor op te laden als ik om 06:30 opsta... en dan 1,5 à 2u schermtijd. Kan toch niet normaal zijn? Diagnose geeft aan dat de batterij nog goed is, telefoon is net een jaar oud. Niets raars te zien in de batterijlogs.
Telefoon met root en xposed gehad, puur voor greenify en andere batterijdingetjes
Share and Enjoy!
M'n S6 loopt echt regelmatig vast, XEF dirty flash.
Alle apps sluiten helpt heel even maar daarna loopt hij weer vast terwijl misschien 1 app open staat. Het enige dat helpt is opnieuw opstarten.
Had het vannacht, en nu weer.
Meer mensen hier last van?
Alle apps sluiten helpt heel even maar daarna loopt hij weer vast terwijl misschien 1 app open staat. Het enige dat helpt is opnieuw opstarten.
Ik denk dat het weinig zinvol is om te vragen wat anderen wel of niet hebben. Je hebt met een dirty flash het risico op fouten kennelijk kunnen accepteren.michaelw1998 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:50:
M'n S6 loopt echt regelmatig vast, XEF dirty flash.
Je wijzigt van Android versie MM -> N. Onder de motorkap een dusdanig verschil dat niet voor niets een factory reset aanbevolen is.
Als je nou eerst die factory reset uitvoert en daarna nog tegen rare dingen aanloopt, dan zou ik voorstellen dat je je weer meldt
nofi, trouwens.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik heb nu 3.5u SOT met 33 procent over nu.. Ongeveer anderhalve dag geleden van de lader gemaakt.. Wel met xtrolite rom android 5.1.1GreNade schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:50:
Heb nu dus Nougat erop staan (compleet schone install, XEF), qua batterij meer een achteruitgang dan een verbetering eigenlijk. Ik heb echt het gevoel dat ik een hele dikke miskoop gedaan heb met deze telefoon, en ik doe er echt niets geks mee. M'n oude telefoon (xperia z1c) ging zelfs op z'n eind nog stukken langer mee (in standby vooral).
Merk wel dat de batterij van zoveel factoren afhankelijk is dat het lastig vergelijken is.. Heb schermhelderheid op 40% en auto staan.. Verder heb ik geen energie vretende apps als Facebook en heb ik greenify wel aanstaan. Verder niet echt gekke dingen.. Ik weet nog dat er bij de s3 ook veel geklaagd werd over de batterij maar daar had ik ook een prima SOT.
5.1.1 is mij wel een beetje erg oud. Zit er wel sterk aan te denken om een lite nougat rom te gaan flashen, heb ik me daar ook weer 'n keer aan gewaagd. Maarja, dat hoort niet in dit topicdbzfan schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:04:
[...]
Ik heb nu 3.5u SOT met 33 procent over nu.. Ongeveer anderhalve dag geleden van de lader gemaakt.. Wel met xtrolite rom android 5.1.1
Merk wel dat de batterij van zoveel factoren afhankelijk is dat het lastig vergelijken is.. Heb schermhelderheid op 40% en auto staan.. Verder heb ik geen energie vretende apps als Facebook en heb ik greenify wel aanstaan. Verder niet echt gekke dingen.. Ik weet nog dat er bij de s3 ook veel geklaagd werd over de batterij maar daar had ik ook een prima SOT.
Share and Enjoy!
Ja dacht er zelf ook al aan om dat te gaan doen. Denk dat ik wel even wacht tot PHN er is. Kan ik PHN gewoon weer over XEF heen flashen?AllSeeyinEye schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:35:
[...]
Ik denk dat het weinig zinvol is om te vragen wat anderen wel of niet hebben. Je hebt met een dirty flash het risico op fouten kennelijk kunnen accepteren.
Je wijzigt van Android versie MM -> N. Onder de motorkap een dusdanig verschil dat niet voor niets een factory reset aanbevolen is.
Als je nou eerst die factory reset uitvoert en daarna nog tegen rare dingen aanloopt, dan zou ik voorstellen dat je je weer meldt![]()
nofi, trouwens.
Dat is inderdaad niet normaal, ik haal met mijn S6 wel twee dagen met schermtijden van 2,5 a 3,5 uur. het enige wat ik nu uit heb staan is de facebook app en Google NOW, verder staat alles gewoon aan.GreNade schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:50:
Ik haal verdorie 14:00 niet zonder tussendoor op te laden als ik om 06:30 opsta... en dan 1,5 à 2u schermtijd. Kan toch niet normaal zijn?
En zo gaat het dus al bijna sinds het begin. Ik weet dat ik een relatief zware gebruiker ben maar dit is echt triest
Share and Enjoy!
Ik ben ook een zware gebruiker maar het zijn bij mij, al een aantal maanden, systeem processen die de accu langzaam leeg trekken. Opzich kan ik daar nu wel mee dealen. Op de een of andere manier heeft de laatste security update van ruim 330 mb toch iets geplet. Momenteel ben ik benieuwd naar nougat maar ik verwacht dat zit de eerste keer ook zo'n accu zuiper gaat zijn.
Het eerste kwartiel van 2017 is dus niet meer gegarandeerd mbt update Samsung Galaxy S6 naar Android 7.0?
Jawel. Vodafone heeft de update in NL en de rest van Europa al uitgerold. En diverse andere landen hebben de update ook al.Hegeman schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 22:53:
Het eerste kwartiel van 2017 is dus niet meer gegarandeerd mbt update Samsung Galaxy S6 naar Android 7.0?
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Vodafone heeft ook als enige provider een vinger in de pap mbt pre installed bloatware.AllSeeyinEye schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 23:21:
[...]
Jawel. Vodafone heeft de update in NL en de rest van Europa al uitgerold. En diverse andere landen hebben de update ook al.
Ik had mijn vraag beter moeten specificeren en Vodafone moeten uitsluiten. Zit zelf bij Tele2 en ben wel benieuwd of ik deze update nog in 2017Q1 ontvang.
Dat is bij dergelijke beloften / toezeggingen niet het criterium. Feit is dat de update klaar is en actief wordt uitgerold. Dus heeft Samsung aan haar belofte voldaan. Het is altijd zodat niet iedereen die update dan direct heeft.
Hmm, lijkt wel alsof de update stil staat... 2d 23h was de laatste update naar 7.0 voor de S6.
Heb op Sammobile gekeken maar daar kan ik de tijdstippen niet vinden wanneer nieuwe firmware gereleased wordt. Waar kan ik deze vinden?michaelw1998 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:17:
Hmm, lijkt wel alsof de update stil staat... 2d 23h was de laatste update naar 7.0 voor de S6.
Ik gebruikHegeman schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 17:17:
[...]
Heb op Sammobile gekeken maar daar kan ik de tijdstippen niet vinden wanneer nieuwe firmware gereleased wordt. Waar kan ik deze vinden?
live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G920F maar daar zie je alleen tijden van al uitgebrachte updates (wanneer ze gereleased werden), tijden van updates die nog moeten komen zijn er niet.
Beste medetweakers,
De telefoon van mijn vriendin heeft een paar problemen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ze heeft de samsung galaxy s6 en er zijn 2 defecten. De home button doet het soms niet en de vergrendelknop doet het soms niet. En ze doen het in ieder geval niet tegelijk.
Denken jullie dat dit redelijk goed zelf te repareren is, en wat zou er dan gerepareerd moeten worden.
En zijn er misschien tweakers die dit zouden doen voor een vergoeding?
Ik kan hem natuurlijk naar een phonehouse of iets dergelijks sturen maar die tarieven zijn gigantisch en het is de bedoeling hem hierna te verkopen.
Bij voorbaat bedankt!
De telefoon van mijn vriendin heeft een paar problemen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ze heeft de samsung galaxy s6 en er zijn 2 defecten. De home button doet het soms niet en de vergrendelknop doet het soms niet. En ze doen het in ieder geval niet tegelijk.
Denken jullie dat dit redelijk goed zelf te repareren is, en wat zou er dan gerepareerd moeten worden.
Ik kan hem natuurlijk naar een phonehouse of iets dergelijks sturen maar die tarieven zijn gigantisch en het is de bedoeling hem hierna te verkopen.
Bij voorbaat bedankt!
I came, i saw, i conquered. ~ Julius Caesar
Hoe oud is de telefoon? Minder dan 2 jaar? Dan heb je nog gewoon recht op garantie!HarmdeZwaan schreef op maandag 20 maart 2017 @ 23:02:
Beste medetweakers,
Bij voorbaat bedankt!
Is dit ook het geval bij telefoons die je verkrijgt bij het afsluiten van een abbonement bij een provider?Hegeman schreef op maandag 20 maart 2017 @ 23:23:
[...]
Hoe oud is de telefoon? Minder dan 2 jaar? Dan heb je nog gewoon recht op garantie!
I came, i saw, i conquered. ~ Julius Caesar
Dat geld een telefoon die je bij een abonnement krijgt.Is dit ook het geval bij telefoons die je verkrijgt bij het afsluiten van een abbonement bij een provider?
Kijk er dagelijks op, maar het lijkt nu echt of het tot een halt is geroepen. Misschien dat ze de tijd nemen om bugs te verhelpen o.i.d.michaelw1998 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 22:06:
[...]
Ik gebruik
live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G920F maar daar zie je alleen tijden van al uitgebrachte updates (wanneer ze gereleased werden), tijden van updates die nog moeten komen zijn er niet.
Dit heb ik in een ander topic al eens genoemd.HarmdeZwaan schreef op maandag 20 maart 2017 @ 23:58:
[...]
Is dit ook het geval bij telefoons die je verkrijgt bij het afsluiten van een abbonement bij een provider?
Hegeman schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:37:
[...]
Telefoon direct bij Samsung gekocht, met Samsung contact opnemen.
Heb je hem bij een provider gekocht, contact met de provider opnemen.
Bij een retailer gekocht, contact met de retailer opnemen.
[ Voor 39% gewijzigd door Hegeman op 21-03-2017 09:45 ]
Zeven uur geleden is begonnen met uitrollen van Nougat in Tjsjechië. Het is na zeven dagen weer verder gegaan dus
Geduld is een schone zaak. Er waren, zoals gemald op oa Sammobile, kwaliteits dingen die aangepakt moesten worden. Naast dat, hebben de providers ook een flinke vinger in de pap.
Betekend dit dan ook dat wanneer de PHN versie beschikbaar wordt gesteld de providers hier eerst mee mogen gaan spelen? En deze tijden op de website dus geen informatie geven over wanneer welk besturingssysteem voor mij wanneer beschikbaar komt?Mrjraider schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:30:
Geduld is een schone zaak. Er waren, zoals gemald op oa Sammobile, kwaliteits dingen die aangepakt moesten worden. Naast dat, hebben de providers ook een flinke vinger in de pap.
Zit nu een kleine week op de XEF 7.0 versie, bevalt tot nu toe erg goed. Heb greenify geïnstalleerd en de batterijduur wordt steeds beter lijkt wel. Nog niet op het niveau van 5.1.1 maar kan er ruim mee vooruit.

Netjes, helaas staat de update een beetje stil. Hier, op mijn phn toestel, nog niets te zien van een update. Ook geen beveiligins updates.
Jeetje, daar kan ik alleen maar van dromen, die screen on time haal ik wel, maar daarnaast ook nog meer dan een dag standby kom ik echt niet aandbzfan schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:46:
Zit nu een kleine week op de XEF 7.0 versie, bevalt tot nu toe erg goed. Heb greenify geïnstalleerd en de batterijduur wordt steeds beter lijkt wel. Nog niet op het niveau van 5.1.1 maar kan er ruim mee vooruit.
[afbeelding]
[afbeelding]
Share and Enjoy!
1 dag op de accu haal ik ook nog wel, maar bijna 4 uur het scherm aan is een no go. Na 2,5 uur houdt het wel op.

Met ca. 38 min SOT

Met ca. 38 min SOT
[ Voor 44% gewijzigd door Gismo1979 op 22-03-2017 21:38 ]

Weer een aantal releases, maar nog geen PHN versie. We wachten nog geduldig af!
Pff, 2u en 5m op batterij nu al 37% over.. Volgens energieverbruik staat Google Services bovenaan met 11% tov scherm met 3%.
2 weken terug nog factory reset gedaan (Nougat XEF stock). Wat kan ik doen aan Google Services? Zo'n verbruik is echt absurd!
EDIT: Had de beta versie van Google Play Services. Na wisselen naar gewone versie lijkt het batterijverbruik weer normaal te zijn.
2 weken terug nog factory reset gedaan (Nougat XEF stock). Wat kan ik doen aan Google Services? Zo'n verbruik is echt absurd!
EDIT: Had de beta versie van Google Play Services. Na wisselen naar gewone versie lijkt het batterijverbruik weer normaal te zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door michaelw1998 op 26-03-2017 17:26 ]
Jammer dat de update ALWEER stil staat.....
Ik heb sinds 2 a 3 dagen ook een flinke battery drain. Mijn telefoon had vannacht nog 54% en na 7 uur niks doen was die vanmorgen helemaal uit. Normaal ging er s'nachts misschien maar 1% vanaf. Ik heb niks nieuws geinstalleerd en gebruik hem ook niet anders dan anders. Wel viel me op dat dat android OS op 68% stond en mobiel standby op 5%. Sinds een paar dagen had ik wel de spaarstand ingeschakeld en ik was even bang dat het hier door kwam dus ook maar weer uitgeschakeld.
Een factory reset zie ik voorlopig niet echt zitten, las dat het bij veel mensen weinig effect had. GPS heb ik nooit aan dus bij locatiegeschiedenis valt niks te wissen.
Hebben meer mensen hier last van op het moment? Is het gewoon wachten op een update?
Een factory reset zie ik voorlopig niet echt zitten, las dat het bij veel mensen weinig effect had. GPS heb ik nooit aan dus bij locatiegeschiedenis valt niks te wissen.
Hebben meer mensen hier last van op het moment? Is het gewoon wachten op een update?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's