Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:21

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Blueflame_Core schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:05:
Ik heb sinds 2 a 3 dagen ook een flinke battery drain. Mijn telefoon had vannacht nog 54% en na 7 uur niks doen was die vanmorgen helemaal uit. Normaal ging er s'nachts misschien maar 1% vanaf. Ik heb niks nieuws geinstalleerd en gebruik hem ook niet anders dan anders. Wel viel me op dat dat android OS op 68% stond en mobiel standby op 5%. Sinds een paar dagen had ik wel de spaarstand ingeschakeld en ik was even bang dat het hier door kwam dus ook maar weer uitgeschakeld.

Een factory reset zie ik voorlopig niet echt zitten, las dat het bij veel mensen weinig effect had. GPS heb ik nooit aan dus bij locatiegeschiedenis valt niks te wissen.

Hebben meer mensen hier last van op het moment? Is het gewoon wachten op een update?
Ik had zondagochtend, na de overgang naar zomertijd, ook een flinke battery drain, maar na een eenvoudige reboot was dat opgelost.
Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 13:20
L_Jinx schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:08:
[...]

Ik had zondagochtend, na de overgang naar zomertijd, ook een flinke battery drain, maar na een eenvoudige reboot was dat opgelost.
Heb je dat al geprobeerd?
Hij was dus inderdaad uitgevallen, toen weer opgestart. Het lijkt nu allemaal weer stabiel te werken. We houden het in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 07:40

SKB

Vanmorgen toch ook maar ODIN eens gestart en XEF geinstalleerd.... werkt perfect en was op kwartiertje gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 11:55

Hegeman

Weet van alles wat

SKB schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:56:
Vanmorgen toch ook maar ODIN eens gestart en XEF geinstalleerd.... werkt perfect en was op kwartiertje gefixed.
Heb je een dirty flash gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 07:40

SKB

Ja, een dirty flash... Mocht ik nog issues tegenkomen doe ik volgende week wel eens een factory reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 08:48
Ik heb ook een dirty flash gedaan.

Geen problemen en de accu gaat net zo lang mee. ik heb hem nu op 70 procent processor snelheid gezet en dan gaat hij langer mee en wordt ook minder warm.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snap niet dat er helemaal geen updates voor de S6 meer komen momenteel, de laatste dateren van 20 dagen terug? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:40
Ze zijn op dit moment wel weer gestart met non-vodafone 7.0 updates voor de S6 Edge+

http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G928F

Ik denk dat de gewone S6 ook snel zal volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
BizzieBis schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:15:
Ze zijn op dit moment wel weer gestart met non-vodafone 7.0 updates voor de S6 Edge+

http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G928F

Ik denk dat de gewone S6 ook snel zal volgen.
Eindelijk! De Note 5 liep al een tijdje, ben benieuwd wanneer deze update overwaait hiernaartoe. Krijg OTA nog niets binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reken er maar niet op, moet eerlijk zeggen. De update van 5.0.1 naar 6.0.1 verliep velen malen sneller. Inmiddels is het een week geleden sinds de laatste 7.0 update... Vind het bijzonder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Mrjraider schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:30:
Reken er maar niet op, moet eerlijk zeggen. De update van 5.0.1 naar 6.0.1 verliep velen malen sneller. Inmiddels is het een week geleden sinds de laatste 7.0 update... Vind het bijzonder....
De druk is van de ketel door de presentatie van de s8. Hopelijk gaat iedereen bij Samsung nu werken aan de PHN Nougat versie voor de S6!

Hopelijk is het met een interval van 7 dagen, dus morgen misschien meer geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Sinds een paar dagen heb ik "last" van een onbekend vergrendelscherm als ik mijn telefoon in een dock plaats bijvoorbeeld. Zie onderstaand screenshot. Weet iemand waar dit vandaan komt en hoe ik dit uitschakel?

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/jjy79e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dat lockscreen komt mee met sommige apps. Wat heb je geinstalleerd of geupdate toen dit gebeurde? Vermoedelijk is het een app met device administrator toegang (lockscreen & security / Other security settings / device administrators).

Er staat mij bij dat ES File Explorer een van de apps is (of was?) die z'n eigen lockscreen meenam.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:28
Dat lockscreen is van Peel Remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Nu online
Zapato schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:39:
Dat lockscreen is van Peel Remote.
Jij, Mijn heer! bent de held van de dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:57
En de mijne ook! Was ook al aan het zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Het is veel vaker in dit forum voorbij gekomen, maar deze app is echt een uitkomst.
Google Play: Package Disabler Pro (Samsung)

Het laat je bloatware van Samsung uitschakelen zodat je hier geen last meer van hebt. Maar let op, kijk goed uit wat je uitschakelt. Ik ben dan ook niet verantwoordelijk voor eventueel onzorgvuldig gebruik. Gewoon zoeken op apps en deze uitschakelen de rest mooi laten voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Nu online
Hegeman schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:27:
Het is veel vaker in dit forum voorbij gekomen, maar deze app is echt een uitkomst.
Google Play: Package Disabler Pro (Samsung)

Het laat je bloatware van Samsung uitschakelen zodat je hier geen last meer van hebt. Maar let op, kijk goed uit wat je uitschakelt. Ik ben dan ook niet verantwoordelijk voor eventueel onzorgvuldig gebruik. Gewoon zoeken op apps en deze uitschakelen de rest mooi laten voor wat het is.
Deze app draait ook. Maar heb Peel Remote wel enkele keren gebruikt :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Heb nog steeds geen bericht over nieuwe display na melding voor reparatie wegens geen gebruik na overhitting van scherm in september..

Heb bij aankoop van toestel voor dit jaar ook maar alle goede ervaringen van S3, S4, S5 en S6 laten meewegen..

Na bestelling van S8 verschijnt nu ook nog roze streep op scherm S7.. hoop dat dat geen slecht teken is.. dan maar S7 op 19 april a.s. meteen in reparatie meegeven (voor doorgeven)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Updates zijn weer op gang gekomen maar de PHN versie zit er nog steeds niet bij.

Dit keer zijn het allemaal 7.0 versies voor de Oostblok landen (Kazachstan, Oezbekistan en Ukraine)

[ Voor 39% gewijzigd door Hegeman op 31-03-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ze zijn in ieder geval bezig met de uitrol. PHN versie komt vanzelf. Gaat in ieder geval geen jaar meer duren 7(8)7 O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Met 'Smart Lock' zou het mogelijk moeten zijn op basis van o.a. 'Veilige plaatsen' je telefoon niet te hoeven ontgrendelen. Daar heb ik zowel mijn thuisadres ingevoerd als een 'speld geplaatst' op m'n huis. Het werkt echter niet, voortdurend moet ik m'n patroon tekenen om de telefoon te ontgrendelen.

Locatiemethode staat op 'GPS, WiFi en mobiele netwerken'. Heb ook nooit problemen met locatie en/of GPS zaken. Op m'n vorige telefoon was het ook mogelijk een WiFi netwerk als 'vertrouwd' aan te merken, die optie is er nu niet (meer).

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:03
JBS schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:44:
Met 'Smart Lock' zou het mogelijk moeten zijn op basis van o.a. 'Veilige plaatsen' je telefoon niet te hoeven ontgrendelen. Daar heb ik zowel mijn thuisadres ingevoerd als een 'speld geplaatst' op m'n huis. Het werkt echter niet, voortdurend moet ik m'n patroon tekenen om de telefoon te ontgrendelen.

Locatiemethode staat op 'GPS, WiFi en mobiele netwerken'. Heb ook nooit problemen met locatie en/of GPS zaken. Op m'n vorige telefoon was het ook mogelijk een WiFi netwerk als 'vertrouwd' aan te merken, die optie is er nu niet (meer).

Herkent iemand dit?
Heb er ook last van. Meestal moet ik gewoon unlocken en soms doet hij het wel. Dacht wel dat het ook te maken heeft of je het toestel zelf uitdrukt (locked) of dat het scherm zelf uitvalt.

Via de eerste manier lock je het toestel wel dacht ik. Maar mijn schermtijd staat vrij lang dus druk het soms zelf uit. Nooit getest of dit een verschil zou maken.

Wacht op Android 7 en kan ik eindelijk eens een reset doen. Moet nodig gebeuren maar zonde om dit nu te doen, doe het liever op dat moment dan begin ik met een frisse start. Nadelen neem ik nu maar voor lief >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Laatst online: 20-09 19:28
Gevoel dat het nog wel jaren gaat duren met die update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeronis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-05 18:53
Soppyscroll schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:38:
Gevoel dat het nog wel jaren gaat duren met die update...
Dat gevoel heb ik ook, ik kan ook totaal geen logica vinden in de manier van het uitrollen van dezel update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Heb ook maar een dirty flash uitgevoerd van de XEF (Franse) Nougat rom. Lekker soepel allemaal, heel erg vergelijkbaar met Xtrestrolite 3.3.1 waar ik vandaan kwam. Dus dat is snel :), wel weer wennen aan de lading bloatware in de officiele roms.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Is het ingewikkeld om te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 14:03

dbzfan

Nee.

Yellowneck schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:52:
Heb ook maar een dirty flash uitgevoerd van de XEF (Franse) Nougat rom. Lekker soepel allemaal, heel erg vergelijkbaar met Xtrestrolite 3.3.1 waar ik vandaan kwam. Dus dat is snel :), wel weer wennen aan de lading bloatware in de officiele roms.
Die kun je disablen in Package disabler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Soppyscroll schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:21:
Is het ingewikkeld om te flashen?
Nee totaal niet.
Download de rom
Download ODIN en de Samsung USB drivers
Boot S6 in ODIN (Download) mode.
Start ODIN, kies AP, kies de ROM
Flashen :)
dbzfan schreef op maandag 3 april 2017 @ 19:55:
[...]

Die kun je disablen in Package disabler.
Ja, ik zag de Package Disabler Pro in dit topic al genoemd worden, maar geen zin om er voor te betalen. :+

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Yellowneck schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:18:
[...]
Nee totaal niet.
Download de rom
Download ODIN en de Samsung USB drivers
Boot S6 in ODIN (Download) mode.
Start ODIN, kies AP, kies de ROM
Flashen :)

[...]

Ja, ik zag de Package Disabler Pro in dit topic al genoemd worden, maar geen zin om er voor te betalen. :+
Kan ik hierbij ook al mijn programma's behouden? Zoals een normale upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Soppyscroll schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:39:
[...]

Kan ik hierbij ook al mijn programma's behouden? Zoals een normale upgrade?
Ja, als je het op deze manier doet, is het een normale update. Dus na een succesfulle flash start je je telefoon op en is alles nog zoals het was, maar dan draaiend op Nougat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Yellowneck schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:45:
[...]

Ja, als je het op deze manier doet, is het een normale update. Dus na een succesfulle flash start je je telefoon op en is alles nog zoals het was, maar dan draaiend op Nougat.
Welke update van de s6 raad je aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Soppyscroll schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:10:
[...]

Welke update van de s6 raad je aan ?
Zoals eerder gemeld heb ik de XEF rom gepakt. Downloadlink;
BlazeMuis in "[Samsung Galaxy S6 Serie] Ervaringen en Discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Is gelukt :)

Wel mooi dat ie nu gewoon 4 gig minder in opslag gebruik dan hiervoor

[ Voor 10% gewijzigd door Soppyscroll op 03-04-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Laatst online: 20-11-2024
Werkt bij de XEF rom ook de Rabo Wallet app nog? Aangezien die geen custom roms en root ondersteunt, denk ik dat misschien is afgedwongen dat je PHN gebruikt
Zie dat iemand al eerder hier in het topic het geprobeerd heeft, werkt helaas niet. Wordt mijn geduld toch weer op de proef gesteld.

[ Voor 30% gewijzigd door Lennart95 op 04-04-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 09:54
Werkt de oude rabobank app eigenlijk nog op android 7. Zo niet dan moet ik nog maar eens zien of ik wel een update ga draaien. Heb niet echt een geweldige internet verbinding en met de nieuwe app krijg ik alleen maar "er is geen internet" meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Rabobank Bankieren app werkt wel gewoon op XEF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Laatst online: 20-11-2024
Yellowneck schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:13:
Rabobank Bankieren app werkt wel gewoon op XEF.
Bankieren werkt volgens mij altijd wel, alleen de Rabo Wallet app, waarmee je contactloos kan betalen, niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:21
Kan ik nog terug naar MM? Heb nu Nougat draaien, maar ben er niet tevreden over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Untouchablezz20 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:12:
Kan ik nog terug naar MM? Heb nu Nougat draaien, maar ben er niet tevreden over.
Volgens mij kan dat wel, ik neem aan dat je met ODIN 7.0 hebt geflashed?
Dan kun je op dezelfde manier terug naar 6.0.1.
(https://www.sammobile.com...U5DQAG_G920FPHN5DPL5_PHN/)
De link leidt naar de laatste firmware update van 6.0.1 PHN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
^^met hierboven.
Kan, wel zorgen voor de allerlaatste versie van Odin gebruikt (wordt via Sammobile geleverd) en dan nadien eerst in de recovery een reset doen ;) Ik spreek uit ervaring dat dit het "beste" werkt en zorgt voor de minste problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Weer een aantal updates maar die PHN versie..... Die laat nog steeds op zich wachten.

Edit: zie dat dit 6.0.1 versies zijn

[ Voor 23% gewijzigd door Hegeman op 05-04-2017 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Iemand een oplossing voor Whatshapp?
sinds de update kan ik geen filmpjes meer bekijken op whatshapp (gebruik VLC)
Ik krijg alleen een zwart scherm te zien zonder iets. moet dan via de linkerknop taak whatshapp sluiten.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Soppyscroll schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:34:
Iemand een oplossing voor Whatshapp?
sinds de update kan ik geen filmpjes meer bekijken op whatshapp (gebruik VLC)
Ik krijg alleen een zwart scherm te zien zonder iets. moet dan via de linkerknop taak whatshapp sluiten.
Iemand een oplossing?
Beide applicaties een keer opnieuw installeren? Waarom speel je de filmpjes niet gewoon via de mediaspeler van Samsung af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Hegeman schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:15:
[...]

Beide applicaties een keer opnieuw installeren? Waarom speel je de filmpjes niet gewoon via de mediaspeler van Samsung af?
Omdat VLC fijner werkt?
Heb het reeds opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hegeman schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:34:
Weer een aantal updates maar die PHN versie..... Die laat nog steeds op zich wachten.
Hier fietst de 7.0 update net binnen op een PHN toestel. Build is dezelfde als de XEF build, beveiligingspatch-niveau is 1 februari 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:52
Octopuz schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:37:
[...]

Hier fietst de 7.0 update net binnen op een PHN toestel. Build is dezelfde als de XEF build, beveiligingspatch-niveau is 1 februari 2017.
Op Sammobile zie ik nog geen PHN versie staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
Op Sammobile zie ik nog geen PHN versie staan?
Ik ook niet. Vind ik ook niet gek, dat is geen downloadsite van Samsung.

[ Voor 9% gewijzigd door Octopuz op 12-04-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Octopuz schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:37:
[...]

Hier nog niets, OTA in ieder geval niet ook via Smart Switch niets dus jij hebt geen PHN toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Octopuz
  • Niet online
Mrjraider schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:29:
[...]

Hier nog niets, OTA in ieder geval niet ook via Smart Switch niets dus jij hebt geen PHN toestel ;)
Het is een toestel dat teruggekomen is van de reparateur en nu weer aan een gebruiker uitgegeven. Vermoedelijk is er een XEF moederbord in gezet... het was ook te mooi om waar te zijn. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Gewoon XEF installeren en anders niet zeuren en wachten op phn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou nou zeg... :N
Geduld heb ik wel, tis alleen jammer dat het zooooooooooo traaaaaaaag gaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Mrjraider schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:34:
Nou nou zeg... :N
Geduld heb ik wel, tis alleen jammer dat het zooooooooooo traaaaaaaag gaat...
Inderdaad, dit duurt wel heel erg lang. Vooral om te zien dat er nog 6.0.1 updates uitkomen. Rol gewoon die 7.0 rotzooi uit en dan heb zijn de updates voor 6.0.1 ook niet meer nodig.
dbzfan schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:24:
Gewoon XEF installeren en anders niet zeuren en wachten op phn.
Gewoon niet zeuren als je XEF heb geïnstalleerd en niet wilt wachten op PHN.

[ Voor 24% gewijzigd door Hegeman op 12-04-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:03
Voor de edge plus versie (g928f) geen 7.0 rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 19:57
Vandaag nougat OTA ontvangen voor S6 (G920FXX)
Geen idee waar die fxx voor staat, maar er is dus hoop voor de phn toestellen.
Kan nooit lang meer duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Voor T-Mobile wordt de update nu ook uitgerold.

@Randle Wellicht is dit de fxx code die je beboeld van T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 19:57
Gismo1979 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:42:
Voor T-Mobile wordt de update nu ook uitgerold.

@Randle Wellicht is dit de fxx code die je beboeld van T-Mobile
Dat verklaart een hoop ja.
Blijft toch vreemd, die branded toestellen. Staat bij mij namelijk niks van T-Mobile op.

Edit: FXX is de bootloader versie :z
CSC bij mij is DNX

[ Voor 9% gewijzigd door Randle op 12-04-2017 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aotholland
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 23:14
Heeft iemand ervaring met scherm reparatie?

Gisteren is mijn S6 gevallen. Helaas scherm is gebroken. Waar kan ik hem best laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Mensen met een S6 Edge met T-mobile-software (TNL) mogen zich gelukkig prijzen. Bij Samsung-updates staat de update naar Nougat tussen het rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Darkermoon schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:52:
Mensen met een S6 Edge met T-mobile-software (TNL) mogen zich gelukkig prijzen. Bij Samsung-updates staat de update naar Nougat tussen het rijtje.
Dan moet de normale S6 snel volgen lijkt me zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:24
Denk dat ik toch maar eens opzoek ga naar een nieuwe telefoon, geen Samsung meer. Na een S4 en nu een S6 vind ik het toch wel goed geweest. Denk dat een Oneplus 3 toch wel goed gaat bevallen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 19:04
michaelw1998 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 01:10:
Denk dat ik toch maar eens opzoek ga naar een nieuwe telefoon, geen Samsung meer. Na een S4 en nu een S6 vind ik het toch wel goed geweest. Denk dat een Oneplus 3 toch wel goed gaat bevallen :)
Bedankt voor deze nuttige informatie. Fijn dat je dit met ons wilt delen. d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Ryan_ op 14-04-2017 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:11
Ryan_ schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:09:
[...]

Bedankt voor deze nuttige informatie. Fijn dat je dit met ons wilt delen. d:)b
Akkoord het is offtopic (net zoals jouwn reactie hierop).. maar ik heb net zoals michaelw1998 waarschijnlijk al meerdere jaren nu alleen maar Samsung telefoons en tablets.. en elke keer weer beloofd samsung dat ze sneller met updates zullen komen (maandelijks mijn ass) en het blijft elke keer uit.

Daarnaast hebben ze nu in 2 generaties nieuwer 2x 100 euro bovenop de prijs gedaan.

Samsung maakt hun beloftes niet waar en heeft daarin nu ook bij mij de grens bereikt.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

furian88 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:54:
[...]

Akkoord het is offtopic (net zoals jouwn reactie hierop).. maar ik heb net zoals michaelw1998 waarschijnlijk al meerdere jaren nu alleen maar Samsung telefoons en tablets.. en elke keer weer beloofd samsung dat ze sneller met updates zullen komen (maandelijks mijn ass) en het blijft elke keer uit.

Daarnaast hebben ze nu in 2 generaties nieuwer 2x 100 euro bovenop de prijs gedaan.

Samsung maakt hun beloftes niet waar en heeft daarin nu ook bij mij de grens bereikt.
Het is niet persé offtopic, alleen vermeld @michaelw1998 totaal geen reden waarom hij van de Galaxy lijn afstapt. Ik denk juist omdat dit een ervaring en discussie topic is dat wanneer hij deze negatieve redenen benoemd (die hem hebben doen besluiten om van de Galaxy lijn af te stappen) dit een mooie discussie op gang kan helpen. Dat is tenslotte waar dit topic voor bedoeld is!

Alleen het bericht zoals deze in eerste instantie is geplaatst is het totaal geen toegevoegde waarde voor dit topic en daardoor wellicht offtopic. Denk dat @Ryan_ dit ook bedoeld met zijn reactie bedoeld!

Edit: verkeerde user getagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46
michaelw1998 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 01:10:
Behalve een wat lagere prijs heb je dezelfde software perikelen. Zelfde updatebeleid. Dus als je het puur voor het geld doet, goede keuze. Als je het voor het updatebeleid doet kan je nog wel eens bedrogen uitkomen. Genoeg forumposts hierover.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Hegeman schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:29:
[...]

Het is niet persé offtopic, alleen vermeld @michaelw1998 totaal geen reden waarom hij van de Galaxy lijn afstapt. Ik denk juist omdat dit een ervaring en discussie topic is dat wanneer hij deze negatieve redenen benoemd (die hem hebben doen besluiten om van de Galaxy lijn af te stappen) dit een mooie discussie op gang kan helpen. Dat is tenslotte waar dit topic voor bedoeld is!

Alleen het bericht zoals deze in eerste instantie is geplaatst is het totaal geen toegevoegde waarde voor dit topic en daardoor wellicht offtopic. Denk dat @Ryan_ dit ook bedoeld met zijn reactie bedoeld!

Edit: verkeerde user getagd
Misschien moet ik zulke dingen ook niet midden in de nacht gaan typen. Maar inderdaad, het is vooral teleurstelling in Samsung. Ik geloof 2 jaar terug dat ze begonnen met Samsung Pay in de aankondiging van nieuwe telefoons, en daar keek ik direct heel erg naar uit. Nu is het nogsteeds niet in NL.. Aan een kant snap ik het ook wel, banken hebben zelf al NFC apps, maar het was wel een reden waarom ik destijds voor Samsung koos.

Verder het update beleid niet te vergeten. Naar mijn mening hebben ze het zichzelf misschien wel lastig gemaakt door voor veel landen een eigen ROM versie te hebben, en in sommige van die landen zelfs nog eens voor verschillende providers een verschillende ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Akemi schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:45:
[...]

Behalve een wat lagere prijs heb je dezelfde software perikelen. Zelfde updatebeleid. Dus als je het puur voor het geld doet, goede keuze. Als je het voor het updatebeleid doet kan je nog wel eens bedrogen uitkomen. Genoeg forumposts hierover.......
Is dat zo? Zal eens goed gaan zoeken dan. Zijn er überhaupt wel fabrikanten met een goed update beleid, behalve Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46
michaelw1998 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:47:
[...]

Is dat zo? Zal eens goed gaan zoeken dan. Zijn er überhaupt wel fabrikanten met een goed update beleid, behalve Google?
Voor zover ik weet is er met elke fabrikant wel wat. Google is inderdaad redelijk vlot.

Vraag me alleen af of die updates wel zo belangrijk zijn? (security uitgezonderd)
Als een telefoon goed functioneert waarom updates?
Gewoon de drang om maar het nieuwste te hebben??
Zo bijzonder zijn de toevoegingen vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Akemi schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:52:
[...]

Voor zover ik weet is er met elke fabrikant wel wat. Google is inderdaad redelijk vlot.

Vraag me alleen af of die updates wel zo belangrijk zijn? (security uitgezonderd)
Als een telefoon goed functioneert waarom updates?
Gewoon de drang om maar het nieuwste te hebben??
Zo bijzonder zijn de toevoegingen vaak niet.
Het gaat me vooral om de security updates, maar zelfs die laten bij Samsung enkele maanden op zich wachten lijkt het wel. En mocht er dan toch een nieuwe Android versie komen, zijn we misschien wel 6 maanden verder voor Samsung deze eindelijk begint uit te brengen terwijl anderen hem dan toch al even hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-09 17:41
Volgens mij heeft Wileyfox een prima updatebeleid. Wel wat meer mid/low range fabrikant qua specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-09 15:56
Ik zal hier ook wat minder te vinden zijn aangezien ik overgestapt ben naar de Huawei P10. Wie weet zie ik sommige weer in dat forum.

Mijn voornaamste reden om over te stappen is voor mij het batterij leven van de S6 ik heb dit nooit goed gekregen. Elke keer bleef er een enorm verbruik in standby. Updates zijn bij bijna elk merk een probleem ik denk dat je aan een Nexus of Pixel vast zit als je echt snel updates wilt krijgen.

De s8 zag ik als vervanger niet zitten vanwege geen fysieke homeknop en de vinger afdruk op de achterkant. Het leek me erg moeilijk ontgrendelen in de auto aangezien ik ook geen bluetooth heb in de auto. Ook de prijs helpt niet echt mee :)

Tot nu toe bevalt de Huawei P10 me erg goed.

Ps. Het rotte aan update vind ik dat je altijd maar moet afwachten of je er niet gratis een nieuw probleem bij krijgt. De security updates vallen wel mee maar de normale updates bevatten vaak verassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:18

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Kek ding de S8, maar eigenlijk bevalt en voldoet mijn S6 Edge nog prima. Behalve de accu, die gaat wat achteruit lijkt me. Is het te doen om die accu zelf te vervangen of kan je dat ergens laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:53

Pinobigbird

doesn't share food!

Nieuwe regio's verschijnen zojuist
http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G920F

20:00
TNL
http://samsung-updates.co...0F/TNL/G920FXXU5EQB9.html

[ Voor 34% gewijzigd door Pinobigbird op 14-04-2017 20:02 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan alleen phn nog? Zover ik weet is er geen KPN csc code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:28
beschuit schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 18:25:
Kek ding de S8, maar eigenlijk bevalt en voldoet mijn S6 Edge nog prima. Behalve de accu, die gaat wat achteruit lijkt me. Is het te doen om die accu zelf te vervangen of kan je dat ergens laten doen?
Het is prima zelf te doen, als je ervaring hebt met het losmaken van een gelijmde achterkant. Ik heb het enige tijd geleden zelf gedaan en het lastigste vond ik het heraanbrengen van de lijmsticker. Let ook bij het losmaken van de batterij zelf op dat je niet de schermunit beschadigt, deze zit direct onder de batterij zelf. :P

Mocht je dat liever niet doen dan kan een goede telefoonzaak het zeker wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Dejagan op 15-04-2017 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Mrjraider schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:53:
Dan alleen phn nog? Zover ik weet is er geen KPN csc code.
Die kwam de vorige keer ook erg laat.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Laatst online: 14:20
Ik heb een probleempje, ik wilde net de TNL versie flashen via Odin maar ik loop vast, ik krijg deze melding te zien:
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/006> Odin engine v(ID:3.1101)..
<ID:0/006> File analysis..
<ID:0/006> SetupConnection..
<ID:0/006> Initialzation..
<ID:0/006> Get PIT for mapping..
<ID:0/006> Firmware update start..
<ID:0/006> SingleDownload.
<ID:0/006> boot.img
<ID:0/006> NAND Write Start!!
<ID:0/006> cache.img
<ID:0/006> cm.bin
<ID:0/006> hidden.img
<ID:0/006> FAIL!
<ID:0/006>
<ID:0/006> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

Wie kan mij hiermee helpen? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:52
Hang je telefoon eens aan een andere usb poort. Ik heb dit ook eens gehad. Telefoon toen aan een andere usb poort gehangen en toen liep tie wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Laatst online: 14:20
Nilco schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 21:13:
Hang je telefoon eens aan een andere usb poort. Ik heb dit ook eens gehad. Telefoon toen aan een andere usb poort gehangen en toen liep tie wel door.
Al geprobeerd. Ik las ook dat Kies eventueel de veroorzaker is, dus dat heb ik verwijderd alsmede Smart Switch, helaas krijg ik nog dezelfde melding te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Fenomeno24 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 21:06:
Ik heb een probleempje, ik wilde net de TNL versie flashen via Odin maar ik loop vast, ik krijg deze melding te zien:
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/006> Odin engine v(ID:3.1101)..
<ID:0/006> File analysis..
<ID:0/006> SetupConnection..
<ID:0/006> Initialzation..
<ID:0/006> Get PIT for mapping..
<ID:0/006> Firmware update start..
<ID:0/006> SingleDownload.
<ID:0/006> boot.img
<ID:0/006> NAND Write Start!!
<ID:0/006> cache.img
<ID:0/006> cm.bin
<ID:0/006> hidden.img
<ID:0/006> FAIL!
<ID:0/006>
<ID:0/006> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

Wie kan mij hiermee helpen? Alvast bedankt :)
Heb je wel de laatste versie van Odin? En wel de juiste .md5.tar(zo uit m'n hoofd) file?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hidden.img fail houd in dat de partitie die momenteel aan hiddem.img is toegewezen te klein is.
Je moet, meen ik, even opnieuw flashen, en dan onder opties nand erase aanzetten (fabrieks reset). Meende dat het dan wel goed ging, een andere oplossing is de tnl pit file downloaden via sammobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Hegeman schreef op zondag 16 april 2017 @ 09:05:
[...]

Heb je wel de laatste versie van Odin? En wel de juiste .md5.tar(zo uit m'n hoofd) file?
Het is simpeler. Ik had het ook. Je moet de complete firmware uitpakken. Eerst gewoon flashen met het complete bestand. Dan krijg je die foutmelding moet je je telefoon even opnieuw in ODIN modus zetten en dan flash je op de zelfde wijze als gewoon hidden.img (alleen die file dus) er achteraan. Daarna herstart je telefoon en is het klaar. :)

Verder draai ik nu ruim 2 weken op de Franse versie met Android 7 en vind het wel een aangename update! Hij is snel en batterijverbruik lijkt een heel stuk beter! Nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is dat S-health alleen nog maar je hartslag kan meten.Stress en SpO² geeft hij aan dat het toestel dat niet ondersteunt.. Terwijl hij dat met Android 6 wel deed.

Wat betreft het update beleid vind ik het allemaal erg bijzonder inderdaad! Waarom eerst de merkgebonden toestellen en daarna de 'PHN'. Voordat ik mijn S6 had heb ik de S5 Mini gehad. Hiervan had Samsung ook aangekondigd dat Android 5.0 zou komen. Toen ik het toestel kocht had deze Kitkat. Uiteindelijk kwam Android 5.0 na meer dan een jaar na de aankondiging. En plots kwam korter daarna ook Android 6.0... Die was weer niet verwacht... Zou mooi wezen als Samsung 'Google Play' versies zou ontwikkelen met de laatste android versie zodat je kan kiezen. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Henkie-Jan op 16-04-2017 13:25 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilsson1234
  • Laatst online: 15-09 19:52
Vandaag heb ik deze ROM geinstalleerd werkt perfect op het moment, geen enkele lag of iets, batterij moet ik nog uitproberen, ik zal als ik hem een paar dagen in gebruik heb genomen een update posten met enkele screenshots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

nilsson1234 schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:48:
Vandaag heb ik deze ROM geinstalleerd werkt perfect op het moment, geen enkele lag of iets, batterij moet ik nog uitproberen, ik zal als ik hem een paar dagen in gebruik heb genomen een update posten met enkele screenshots :)
Doe je dat dan wel in het desbetreffende topic daarvoor? [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's

Ben benieuwd naar jouw ervaringen. De developer is bekende, die heeft ook de Unofficial Xtrestrolite inelkaar geflanst, nadat Edgar met de noorderzon is vertrokken. Daarna is ie dus een eigen rom gaan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilsson1234
  • Laatst online: 15-09 19:52
Yellowneck schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:29:
[...]

Doe je dat dan wel in het desbetreffende topic daarvoor? [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's

Ben benieuwd naar jouw ervaringen. De developer is bekende, die heeft ook de Unofficial Xtrestrolite inelkaar geflanst, nadat Edgar met de noorderzon is vertrokken. Daarna is ie dus een eigen rom gaan maken :)
Haha shit niet gezien, zal mijn ervaringen daar posten, en het is jammer dat hij weg is, zijn ROM was toch wel een van de beste die je kon installeren, vooral de standby time was gigantisch goed :D maar ja ik zal zoals ik zei na een paar dagen mijn ervaring posten, wat ik het fijnste vindt is dat S-health werkt, op een Official ROM werkt het niet omdat ik mijn KNOX heb getripped, hoe hij het heeft opgelost geen idee maar dat is voor mij toch zeker een pluspunt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 01:12
Nog steeds geen update... :-$

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 09:52
Met een beetje geluk haal ik Vrijdag een S8. Dan heb ik gewoon eerder 7.0 op een S8 dan op de S6 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 01:12
Dubrillion schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:54:
[...]

Met een beetje geluk haal ik Vrijdag een S8. Dan heb ik gewoon eerder 7.0 op een S8 dan op de S6 8)7
Ja bizar dit... Ik mag ook een nieuwe mobiel uitzoeken. Twijfelde tussen de S7 en S8. Ga voor de S7.
S6 bevalt me eigenlijk prima, maar oa het waterdicht zijn en betere batterijduur zijn van de S7 is wel een stukje winst.

S8 heeft voor mij niet echt meerwaarde, eerder meer nadelen. Zo vind ik de vingerafdrukscanner zeer onhandig geplaatst op de achterkant, dit kan een kwestie van wennen zijn, maar ik heb daar helemaal geen zin in, voorop vind ik prettig.
Het scherm ziet er mooi uit, maar vind de edge versie van de s6/s7 niet prettig vasthouden. Paar keer mee gewerkt en raakte toch regelmatig iets van het scherm aan, wanneer ik dit niet wilde. Daarnaast begreep ik dat de reparatie van een S8 erg lastig en daardoor duur is. Het scherm is een stuk kwetsbaarder dan van de normale S versie, de kans dat je toch en keer moet laten repareren is aanwezig.

Als laatste argument noem ik de prijs... Absurd hoog! Vooral als je kijkt wat je nou daadwerkelijk voor krijgt in vergelijking tot de S7 bijv.

Nee geen S8 voor mij. Maar snap ook dat je het een tof toestel vindt, wanneer je je niet stoort aan bovengenoemde punten.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Monda schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:40:
[...]

Ja bizar dit... Ik mag ook een nieuwe mobiel uitzoeken. Twijfelde tussen de S7 en S8. Ga voor de S7.
S6 bevalt me eigenlijk prima, maar oa het waterdicht zijn en betere batterijduur zijn van de S7 is wel een stukje winst.

S8 heeft voor mij niet echt meerwaarde, eerder meer nadelen. Zo vind ik de vingerafdrukscanner zeer onhandig geplaatst op de achterkant, dit kan een kwestie van wennen zijn, maar ik heb daar helemaal geen zin in, voorop vind ik prettig.
Het scherm ziet er mooi uit, maar vind de edge versie van de s6/s7 niet prettig vasthouden. Paar keer mee gewerkt en raakte toch regelmatig iets van het scherm aan, wanneer ik dit niet wilde. Daarnaast begreep ik dat de reparatie van een S8 erg lastig en daardoor duur is. Het scherm is een stuk kwetsbaarder dan van de normale S versie, de kans dat je toch en keer moet laten repareren is aanwezig.

Als laatste argument noem ik de prijs... Absurd hoog! Vooral als je kijkt wat je nou daadwerkelijk voor krijgt in vergelijking tot de S7 bijv.

Nee geen S8 voor mij. Maar snap ook dat je het een tof toestel vindt, wanneer je je niet stoort aan bovengenoemde punten.
Het batterij aspect dat je noemt snap ik ook niet van Samsung, ze hebben hier potentieel een top toestel in handen(voor veel mensen is dit het al). Alleen die batterij komt elke keer bij veel reviews uit de test als negatief. Deze moet toch wel iets groter kunnen, nu hebben ze 3000 mah batterij maar het scherm is ook weer een stuk groter dus ik ben benieuwd. Heb mijn S6 nu anderhalf jaar en na een dag intensief gebruiken houdt de batterij het niet meer vol tot na 20:00.

Edit: Typo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Snap er niets meer van, waar blijf de update dan? Ik ben nu wel klaar mer Android en updates. Bij Apple is dit echt beter :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:57
Waarom is dat beter? Omdat iedereen tegelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In ieder geval beter dan die gekloot met Google die met een nieuwe versie komt, Samsung die zich erover buigt, dan de providers nog en dan juist het nog maar de vraag of je de update wel krijgt. Momenteel is het ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

jopie schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:22:
Waarom is dat beter? Omdat iedereen tegelijk is?
Zoals @Mrjraider ook al zegt, het zijn zoveel schijven waar een update langs moet. Dat ze de uitrol van een update niet in 1x doen snap ik, maar de manier waarop ze nu doen slaat ook nergens op wetende dat Android O alweer in beta testing is gegaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Hegeman schreef op woensdag 19 april 2017 @ 19:45:
[...]

Zoals @Mrjraider ook al zegt, het zijn zoveel schijven waar een update langs moet. Dat ze de uitrol van een update niet in 1x doen snap ik, maar de manier waarop ze nu doen slaat ook nergens op wetende dat Android O alweer in beta testing is gegaan....
Een gedegen update proces is in ieder geval geen reden (meer) om voor Samsung te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kwaazaar schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:33:
[...]

Een gedegen update proces is in ieder geval geen reden (meer) om voor Samsung te kiezen.
Inderdaad, helaas is dit binnen heel Android het geval. Tenzij je een OPO, Pixel of ander Stock OS hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:14
Google Assistant was opeens beschikbaar vandaag. Is er een uitrol geweest naar Galaxy S6 toestellen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:55
Hegeman schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:29:
[...]

Het batterij aspect dat je noemt snap ik ook niet van Samsung, ze hebben hier potentieel een top toestel in handen(voor veel mensen is dit het al). Alleen die batterij komt elke keer bij veel reviews uit de test als negatief. Deze moet toch wel iets groter kunnen, nu hebben ze 3000 mah batterij maar het scherm is ook weer een stuk groter dus ik ben benieuwd. Heb mijn S6 nu anderhalf jaar en na een dag intensief gebruiken houdt de batterij het niet meer vol tot na 20:00.

Edit: Typo
Wauw, 20.00? Ik red einde van de werkdag niet eens als ik te lang op de wc zit en het nieuws erbij lees :'( is voor mij een reden om over te stappen, naast het feit dat we al maanden wachten op Android N. Weet overigens nog niet waarheen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Djerro123 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 07:13:
[...]

Wauw, 20.00? Ik red einde van de werkdag niet eens als ik te lang op de wc zit en het nieuws erbij lees :'( is voor mij een reden om over te stappen, naast het feit dat we al maanden wachten op Android N. Weet overigens nog niet waarheen;)
Is bij jou Google services de oorzaak van een hoog batterij verbruik of heeft het te maken dat je maximaal 3 uur screentime redt als je geen films kijkt op je S6?

Ik had na een overstap op mijn Huawei P10 een veel betere standby tijd maar nog steeds ook de Google Play Services drain. Deze lijkt ik opgelost te hebben door GPS op GPS only te zetten en verwijderen/terug naar fabrieksversie van Google Play Service en deze update vanaf Google Play: Google Play Services. Nu is mijn telefoon een een stuk minder batterij hongerig in standby.

De keuze waar je heen overstapt is erg afhankelijk wat je belangrijk vind. Zelf wilde ik geen groot toestel en geen edge scherm. Daarom heb ik zelf de gok genomen om een keer wat anders te proberen als Sony, HTC en Samsung en heb voor de Huawei P10 gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Staat locatie delen niet automatisch aan ofzo? Google play services staat bij mij erg laag in het rijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
dbzfan schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:44:
Staat locatie delen niet automatisch aan ofzo? Google play services staat bij mij erg laag in het rijtje.
Locatie delen en locatie geschiedenis had ik al uitgezet ;) .

Ik merk dat de playstore er voornamelijk ook anders uitziet na deze actie. Het alle applicaties tab ziet er anders uit.
Pagina: 1 ... 23 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's