Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 19:04
_Tinus_ schreef op donderdag 20 april 2017 @ 11:02:
[...]

Locatie delen en locatie geschiedenis had ik al uitgezet ;) .

Ik merk dat de playstore er voornamelijk ook anders uitziet na deze actie. Het alle applicaties tab ziet er anders uit.
Klopt. Google Play heeft een flinke update gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af wanneer de update voor de galaxy s6 PHN versie komt.
Begin toch echt het vermoeden te hebben,dat ie helemaal niet meer gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Heb eindelijk me S6 edge plus kunnen voorzien van de nieuwe firmware na wat ruimte gemaakt te hebben op het toestel.

1 ding valt me gigantisch op en wil graag jullie mening weten.
Na de upgrade naar de laatste firmware kan ik niet echt fatsoenlijk typen meer.
Ik maak veel typfouten.. letters komen met een vertraging op het scherm en het werkt gewoon een stuk minder lekker.

Ik heb zelfs 2 andere toetsenbord apps erop gezet, maar ook hier een soort "lag".
Heel vervelend

Herkend iemand dit? en hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:23:
Ik vraag me af wanneer de update voor de galaxy s6 PHN versie komt.
Begin toch echt het vermoeden te hebben,dat ie helemaal niet meer gaat komen.
Die update komt er echt wel hoor. De update naar Android 6 liet ook al lang op zich wachten voor de PHN versie. Dus maak je niet druk, je Galaxy S6 werkt nu toch nog :P ;) 8)
C6DL schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:27:
Heb eindelijk me S6 edge plus kunnen voorzien van de nieuwe firmware na wat ruimte gemaakt te hebben op het toestel.

1 ding valt me gigantisch op en wil graag jullie mening weten.
Na de upgrade naar de laatste firmware kan ik niet echt fatsoenlijk typen meer.
Ik maak veel typfouten.. letters komen met een vertraging op het scherm en het werkt gewoon een stuk minder lekker.

Ik heb zelfs 2 andere toetsenbord apps erop gezet, maar ook hier een soort "lag".
Heel vervelend

Herkend iemand dit? en hoe op te lossen?
Dat je ruimte hebt moeten vrijmaken om de update te kunnen installeren is het teken dat je telefoonopslag al erg vol zit. Hoeveel heb je nu nog over?
Je zou de cache nog kunnen legen, misschien dat het helpt (misschien wel bekend, maar voor het geval dat het niet bekend is):
Opnieuw opstarten en dan de volgende toetsencombinatie ingedrukt houden;
Volume Omhoog + Home + Aan/uit knop (niet schrikken als je een droid met uitroepteken krijgt, deze verdwijnt na een paar seconden en dan krijg je een keuzemenu ;) )
En dan 'wipe cache partition' en dan de telefoon herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Gismo1979 schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:16:
[...]

Die update komt er echt wel hoor. De update naar Android 6 liet ook al lang op zich wachten voor de PHN versie. Dus maak je niet druk, je Galaxy S6 werkt nu toch nog :P ;) 8)

[...]

Dat je ruimte hebt moeten vrijmaken om de update te kunnen installeren is het teken dat je telefoonopslag al erg vol zit. Hoeveel heb je nu nog over?
Je zou de cache nog kunnen legen, misschien dat het helpt (misschien wel bekend, maar voor het geval dat het niet bekend is):
Opnieuw opstarten en dan de volgende toetsencombinatie ingedrukt houden;
Volume Omhoog + Home + Aan/uit knop (niet schrikken als je een droid met uitroepteken krijgt, deze verdwijnt na een paar seconden en dan krijg je een keuzemenu ;) )
En dan 'wipe cache partition' en dan de telefoon herstarten.
Tnx!
Weet je toevallig ook hoe je het notificatie menu dat tevoorschijn komt als je naar beneden swyped..
van kleur kunt veranderen? ik vind deze nieuwe style dat alles wit is, afschuwelijk lelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

C6DL schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:18:
[...]

Tnx!
Weet je toevallig ook hoe je het notificatie menu dat tevoorschijn komt als je naar beneden swyped..
van kleur kunt veranderen? ik vind deze nieuwe style dat alles wit is, afschuwelijk lelijk :)
Daar heb je toch de theme store voor?!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
AllSeeyinEye schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:20:
[...]

Daar heb je toch de theme store voor?!
Nee dan verander je echt alles..
Het gaat mij echt om alleen dat ene paneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
C6DL schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:18:
[...]

Tnx!
Zou toch eens in de theme store kijken als ik jou was. Er zijn themes te vinden die de iconen standaard laten,maar alleen overal de 'witte' kleur veranderen. Verder zou ik niet weten hoe je de alleen het venster aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:41
Ik heb helaas een groot aantal foto's verwijderd van het intern geheugen van de telefoon. Kan ik die makkelijk terughalen?

Met mijn Galaxy S4 kon ik gewoon 'Mass Storage' icm Recuva gebruiken. Met de S6 is dat helaas niet meer mogelijk. Alle apps of windows programma's die ik kan vinden hebben root nodig. Klopt dat?

Ook is een app installeren natuurlijk een risico dat er foto's overschreven worden, of bevinden die zich op een andere partitie?

Ik hoor graag als iemand tips heeft. Ik heb Dr. Fone bekeken (lijkt oplossing met Root ingebouwd), en nog 1 andere app: Dumpster (maar werkt voor foto's verwijderd na installatie, creëert als het ware een Prullenbak).

Telefoon staat nu uit om verdere schade te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Geen backup naar Google Photos? Zo nee, toch maar instellen, lijkt me. Unlimited phote storage in een acceptabel formaat.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
kwaazaar schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:33:
[...]

Een gedegen update proces is in ieder geval geen reden (meer) om voor Samsung te kiezen.
Is er buiten Google zelf een Android leverancier die hier erg goed in is? Mijn ervaring met LG was ook erg slecht. Eigenlijk hoor ik elke Android gebruiker klagen over deze kwestie.

Ben al sinds Android Eclair gebruiker van dit eco-systeem, naarmate het totale systeem beter wordt vind ik eigenlijk de echt merkbare verschillen steeds kleiner worden. Het is vooral de nieuwe touch and feel. Op een of andere manier lijken mensen te borderline focused op updates. Als je echt zo'n ziekelijke drang hebt moet je gewoon zelf gaan flashen. Dit is nou eenmaal het geval als de producent van de hardware en de software totaal andere bedrijven zijn. Dus het is of flashen of lekker een Appel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Maar zoveel custom ROMs zijn er niet meer. Dus lekker zelf flashen wordt steeds lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:41
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:47:
Geen backup naar Google Photos? Zo nee, toch maar instellen, lijkt me. Unlimited phote storage in een acceptabel formaat.
Nee, die was helaas niet ingesteld, zal ik zeker adviseren voor de volgende keer.
Ik ga van 't weekend maar eens rooten en een app proberen. Ik vind het vreemd dat er nog zo weinig over te vinden is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 01:12
Is er nou helemaal geen datum / maand gegeven waneer de update voor de S6 verwacht wordt?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Monda schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:19:
Is er nou helemaal geen datum / maand gegeven waneer de update voor de S6 verwacht wordt?
Eerste kwartaal. En daar heeft Samsung ruimschoots aan voldaan, want de eerste Nougat updates voor S6 toestellen was al op 9 maart beschikbaar. Dat dit niet voor alle regio's het geval is doet daar niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
AllSeeyinEye schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:57:
[...]

Eerste kwartaal. En daar heeft Samsung ruimschoots aan voldaan, want de eerste Nougat updates voor S6 toestellen was al op 9 maart beschikbaar. Dat dit niet voor alle regio's het geval is doet daar niets aan af.
Voor mij wel. Als ze aangeven dat de S6 het eerste kwartaal de update krijgt, dan ga ik er van uit dat ik met mijn S6 het eerste kwartaal de update krijg.
Maar we zitten inmiddels in het 2e kwartaal. Dus naar een boel gebruikers van de S6 in mij ogen hun "belofte" niet nagekomen. Dat andere regio's 'm al wel hebben, kan ik niets mee.
Is trouwens niet einde van de wereld hoor. Mn mobiel functioneert prima! Echter zit ik toch altijd met smart te wachten op een nieuwe "grote" update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 20:25
Wat mij betreft komt er een verbod op updates. Die telefoon is gemaakt voor versie x en niet voor versie y. Security updates daarentegen wil ik juist langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monda schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:54:
[...]

Voor mij wel. Als ze aangeven dat de S6 het eerste kwartaal de update krijgt, dan ga ik er van uit dat ik met mijn S6 het eerste kwartaal de update krijg.
Maar we zitten inmiddels in het 2e kwartaal. Dus naar een boel gebruikers van de S6 in mij ogen hun "belofte" niet nagekomen. Dat andere regio's 'm al wel hebben, kan ik niets mee.
Is trouwens niet einde van de wereld hoor. Mn mobiel functioneert prima! Echter zit ik toch altijd met smart te wachten op een nieuwe "grote" update.
Er zijn een aantal unbranded uitgekomen vandaag, waaronder de csc DBT wie weet.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:43

Gallus

Cheesy

Mrjraider schreef op woensdag 26 april 2017 @ 15:39:
[...]

Er zijn een aantal unbranded uitgekomen vandaag, waaronder de csc DBT wie weet.... 8)
Laat ik nou net DBT-variant hebben! Even handmatig een check op updates geforceerd en hij stroomt binnen. Ik voel gewoon dat dit m'n leven gaat veranderen. :+

Echt interesseren doet het me niet, doordat de verschillen vaak minimaal zijn. Toch ben ik stiekem altijd wel nieuwsgierig.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-09 11:55

Hegeman

Weet van alles wat

Gallus schreef op woensdag 26 april 2017 @ 19:20:
[...]

Laat ik nou net DBT-variant hebben! Even handmatig een check op updates geforceerd en hij stroomt binnen. Ik voel gewoon dat dit m'n leven gaat veranderen. :+

Echt interesseren doet het me niet, doordat de verschillen vaak minimaal zijn. Toch ben ik stiekem altijd wel nieuwsgierig.
Dat is het meestal ook met die updates, het moment dat je 'm kunt updaten is spannender dan wanneer de update is voltooid en de veranderingen niet reuze zijn. Zelfde met grote aankopen, het uitzoeken en wachten is leuk en als je het apparaat o.i.d. in gebruik hebt is het standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
De S6E+ heeft vandaag een hele rits updates gekregen, nog geen PHN; http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G928F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We moeten, zoals ik begrepen heb, wachten op KPN....... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Mrjraider schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 18:03:
We moeten, zoals ik begrepen heb, wachten op KPN....... :/
Hoe weet je dat? Geldt dit zowel voor de normale als de edge variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KPN draait meestal PHN op haar toestellen. Meende ik, moet even die reactie erbij toveren die ik van de week zag staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 08:57
En met de Franse versie heb ik zojuist de eerste security patch ontvangen.. Hoop echt dat ze hun update structuur ooit eens aanpassen en niet meer per land per provider doen.

[ Voor 30% gewijzigd door michaelw1998 op 28-04-2017 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:21
michaelw1998 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 20:56:
En met de Franse versie heb ik zojuist de eerste security patch ontvangen.. Hoop echt dat ze hun update structuur ooit eens aanpassen en niet meer per land per provider doen.
Had je inmiddels nog een wipe gedaan na je dirty XEF flash? Ben er aan het denken om die ook op de PHN S6 van mijn vriendin te zetten. Ik riep 2 maanden geleden tegen haar dat ze binnenkort zelfde interface als mijn S7 zou hebben maar we wachten nog altijd vrolijk af pff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 08:57
Razer schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:45:
[...]

Had je inmiddels nog een wipe gedaan na je dirty XEF flash? Ben er aan het denken om die ook op de PHN S6 van mijn vriendin te zetten. Ik riep 2 maanden geleden tegen haar dat ze binnenkort zelfde interface als mijn S7 zou hebben maar we wachten nog altijd vrolijk af pff...
Jep, uiteindelijk toch een wipe gedaan omdat hij niet soepel liep. Werkt nu echt lekker! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
Als ik de XEF versie flash kan ik dan nog wel gebruik maken van Rabo Bankieren en Rabo Wallet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 09:44

WCA

Robbie T schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:29:
Als ik de XEF versie flash kan ik dan nog wel gebruik maken van Rabo Bankieren en Rabo Wallet?
Rabo bankieren wel, rabo wallet niet volgens mij.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Androidworld.nl: Samsung Nederland: uitrol Android 7.0 voor Galaxy S6 begint in juni

-O-

Ook al spreekt Samsung over "omstreeks volgende maand" en kan ik Ferry's reactie nergens vinden. Hopelijk is het misschien toch in april gezegd en doelen ze dus op mei met "omstreeks volgende maand".

Reactie van Samsung ondertussen gevonden, is helaas wel van een uur geleden.

[ Voor 44% gewijzigd door Darkermoon op 01-05-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Darkermoon schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:48:
Androidworld.nl: Samsung Nederland: uitrol Android 7.0 voor Galaxy S6 begint in juni

-O-

Ook al spreekt Samsung over "omstreeks volgende maand" en kan ik Ferry's reactie nergens vinden. Hopelijk is het misschien toch in april gezegd en doelen ze dus op mei met "omstreeks volgende maand".

Thnx voor de update! Hoef ik niet steeds handmatig te zoeken... Maar man man man wat een draken. Eerste kwartaal my ass! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Belachelijk eigenlijk, maar goed een indicatie is er nu dus genieten van een werkend toestel op mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:30
Ik ben al vanaf het begin een zeer tevereden gebruiken van mijn S6.

Nu had ik afgelopen zaterdag al wandelend in het bos een zeer warme S6 in mijn broekzak.
Ik herinnerde ik me dat dat een aantal weken eerder dit op dezelfde plek ook gebeurde en toen de telefoon had uitgezet.
Nu dat ik zag dat de data verbinding op H+ stond heb ik de dataverbinding uitgezet. (enige wat ik aan verandering zag en probeerde een link te leggen. Geen gekke programmas draaiende)
Telefoon koelde af maar de battery drain was als bij de eerste keer niet normaal. Binnen een paar minuten batterij leeg.
Stond dan op misschien 45%

Iemand dit ooit meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja ik. In plaatsen waar het bereik bagger is. Of met gebruik van GPS en data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfwas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-08-2021
Hoi Tweakers,

Ik overweeg een tweedehands S6 (deze) aan te schaffen, maar ik twijfel nog een beetje of dit een verstandige beslissing is. Als ik het goed begrijp dan krijgt de S6 nog een update naar Android 7.0. Tegelijkertijd lees ik dat dit afhankelijk is van de provider.

Ik ben van plan om 'm te gebruiken met een simpele Telfort prepaid simkaart. Kan ik op deze manier gewoon de update verwachten?

Bovendien las ik dat de batterij niet (makkelijk) te vervangen is. Hoe lang kunnen jullie doorgaans nog vooruit met een volle batterij? Moet ik met een tweedehands toestel rekening houden met een beperkte batterijduur of valt dit over het algemeen wel mee?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Halfwas schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:52:
Hoi Tweakers,

Ik overweeg een tweedehands S6 (deze) aan te schaffen, maar ik twijfel nog een beetje of dit een verstandige beslissing is. Als ik het goed begrijp dan krijgt de S6 nog een update naar Android 7.0. Tegelijkertijd lees ik dat dit afhankelijk is van de provider.

Ik ben van plan om 'm te gebruiken met een simpele Telfort prepaid simkaart. Kan ik op deze manier gewoon de update verwachten?

Bovendien las ik dat de batterij niet (makkelijk) te vervangen is. Hoe lang kunnen jullie doorgaans nog vooruit met een volle batterij? Moet ik met een tweedehands toestel rekening houden met een beperkte batterijduur of valt dit over het algemeen wel mee?

Update naar 7.0 is er, alleen de Nederlandse versie laat nog even op zich wachten.

Telfort kaartje heeft daar verder niets mee te maken.

Ik haalde zelf als zware gebruiker net 14:00, maar dat kan aan mij liggen. Degene die de telefoon van mij kocht haalt er de hele dag mee. (1,5 jaar oud)

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Darkermoon schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:48:

-O-

Voor de Nederlandse versie wordt al gesproken over mei :)

https://www.droidapp.nl/n...-juni-android-7-0-nougat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkermoon
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ah mooi te zien!
Het bericht waar Androidworld zich op baseerde op FB was ook door ^Bruce gepost. Blijkbaar moest Bruce er nog even aan wennen dat het al mei is.

En natuurlijk weten webcare medewerkers lang niet altijd alles, kan de aarde elk moment vergaan, maar blijf ik goede hoop houden *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Hoi Tweakers,

Zoals in een eerder reactie al werd benoemd maakt het netwerk waarop jij je toestel gebruikt niet uit voor het update beleid.

De batterijduur is bij mij echt dramatisch, als ik na school ga en regelmatig op mijn telefoon kijk haal ik rond 1400 a 1500. Nu zit ik op stage en maak ik minder gebruik van mijn telefoon, maar 2300 haal ik nooit. De vraag of je daar bij een tweedehands toestel op moet letten, de batterij slijt wel van al het op- en ontladen. Maar hoe vaak het toestel op- en ontladen is kun je niet uitlezen uit de telefoon. Als ik jou was zal ik binnen de retoursperiode er goed achter proberen te komen of het voor jezelf haalbaar is om een dag met één acculading te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:03
Hoi Tweakers,

Blijft lastig te voorspellen wat een batterij gaat doen. Dit hangt af van de apps die je gebruikt / wat je allemaal aanzet op het toestel wat extra's kost en wat jij als gebruiker er een hele dag mee doet.

Mijn toestel houdt het prima de hele dag volg en staat vol met apps zonder opladen. Maar ik ben niet van het type die om de 5 min op mijn toestel gaat kijken of er iets nieuws is >:)

Tevens staat mijn beeldscherm op half vermogen.
Dat soort dingen helpen wel maar een hele dag met je gsm werken zit er met geen 1 in.

Zelf heb ik op diverse plekken draadloze opladers liggen. Gebruik ik hem niet dan leg ik hem daar op en laad hij direct weer bij als het nodig is. In China koop je deze voor een paar euro en zo rek je het gebruik ook een stuk.

Tevens geeft de webshop aan 1 jaar volle garantie te geven. Dus stel desnoods je vraag per email of de accu goed is en of deze ook onder de garantie valt en wat je bij een defect aan de accu kunt verwachten van deze garantie.

Dan heb je zwart op wit staan wat altijd prettig is en bij problemen heb je dan wat meer zekerheid als dit toch anders gebeurt dan beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erreen
  • Laatst online: 28-09-2021
Bump. Gisteravond m'n S6 edge laten vallen, uiteraard precies op de edge zijde op mijn rvs pootje van een bijzettafel. :-( Hele scherm gescheurd, zelfs de camera lens is kapot. Telefoon reageert nergens meer op.

Wordt weer een onverwachtse dure uitgave binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Hoi Tweakers,

Ben nieuw in dit topic, ik heb vorige maand een S6 edge+ overgenomen van een vriend van me. De telefoon gaat nog prima mee, en de S6+ is ook wel iets nieuwer dan de S6. De batterij gaat met licht gebruik een dag mee, met zwaar gebruik moet hij aan de lader tegen 4/5 uur.

Maar die prijs die ze vragen daar... :| Zou ik niet voor een 2e hands toestel neerleggen!

Ik heb een vriendenprijs betaald voor het toestel - 150 euro. Voor dat geld een hele mooie deal. Voor 200 - 250 kan je het nog overwegen. Maar 360 euro? Voor een niet edge en géén + ? Nooit. Daar zou je minimaal een S7 voor moeten krijgen. Ik raad je aan om iets door te sparen voor een OnePlus 3T, daar heb je langer plezier van. Of ga opzoek naar een betere deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfwas
  • Laatst online: 03-08-2021
Bedankt voor jullie reacties en tips MikeOO, Hegeman & GreNade! Hier kan ik zeker wat mee. :)
QErikNL schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 20:56:
[...]

Ben nieuw in dit topic, ik heb vorige maand een S6 edge+ overgenomen van een vriend van me. De telefoon gaat nog prima mee, en de S6+ is ook wel iets nieuwer dan de S6. De batterij gaat met licht gebruik een dag mee, met zwaar gebruik moet hij aan de lader tegen 4/5 uur.

Maar die prijs die ze vragen daar... :| Zou ik niet voor een 2e hands toestel neerleggen!

Ik heb een vriendenprijs betaald voor het toestel - 150 euro. Voor dat geld een hele mooie deal. Voor 200 - 250 kan je het nog overwegen. Maar 360 euro? Voor een niet edge en géén + ? Nooit. Daar zou je minimaal een S7 voor moeten krijgen. Ik raad je aan om iets door te sparen voor een OnePlus 3T, daar heb je langer plezier van. Of ga opzoek naar een betere deal!
Bedankt voor je reactie!

De prijs-kwaliteitverhouding is nog wel een beetje een ding inderdaad. Van de ene kant wil ik graag een tweedehands telefoon om de e-waste wat te beperken, maar van de andere kant wordt dat niet echt beloond en is het veelal aantrekkelijker om een nieuw toestel te kopen.

Ik zit dus nog een beetje te dubben. Het is in ieder geval wel goed om te horen dat de batterij, over het algemeen, nog best goed meegaat. :)

De OnePlus is inderdaad een interessant toestel, maar voor mij is hij denk ik net wat te groot.

[ Voor 90% gewijzigd door Halfwas op 03-05-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Dan raad ik je toch aan om in de V&A een mooie deal te maken!
Bv:
V&A aangeboden: Samsung Galaxy S7 32GB Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:27
laatste 24 uur ineens een hele lading aan updates uitgebrachts volgens http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G920F

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

furian88 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:16:
laatste 24 uur ineens een hele lading aan updates uitgebrachts volgens http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G920F
Inderdaad, flinke release. Alleen wel allemaal vodafone of providers die op het vodafone netwerk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:27
Hegeman schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 09:46:
[...]

Inderdaad, flinke release. Alleen wel allemaal vodafone of providers die op het vodafone netwerk zitten.
dat viel mj ook op ja..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zal wel een fix na de release zijn geweest... hier nog steeds geen update (PHN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:42
Wordt dus juni voor PHN als ik het goed begrijp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 19-09 12:42
Ik heb het gevoel dat de vodafone release de PHN release heeft opgehouden. Misschien wel vanwege problemen met de vodafone release. Die zijn er in het verleden wel meer geweest.

Of Vodafone heeft betaald om als eerste te mogen releasen, en hierdoor werd de rest uitgesteld.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Kevinp schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 08:49:
Ik heb het gevoel dat de vodafone release de PHN release heeft opgehouden. Misschien wel vanwege problemen met de vodafone release. Die zijn er in het verleden wel meer geweest.

Of Vodafone heeft betaald om als eerste te mogen releasen, en hierdoor werd de rest uitgesteld.
Zoals ik het begrijp zijn er problemen gevonden in versie die al is uitgerold in de UK en samsung repareert deze voordat ze de phn vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ze de problemen uit Nougat halen voordat ze hem vrijgeven is prima, maar update de beveiligingspatch dan iig..... Ben bang dat deze pas meekomt met de uitrol van Nougat voor de PHN versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat denk ik ook, inmiddels halverwege mei en ik denk dat we de februari of maart patch gaan krijgen. Ik zit nog braaf op januari :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
Volgens onderstaand bericht komt de Nougat update gelijk met de security patch van april.

https://www.galaxyclub.nl...security-patch-van-april/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerst zien dan geloven. De update is al een aantal maanden uit en nog steeds loopt de unbranded achter.. het is belachelijk... en dan niet eens omdat ik het nieuwste wil hebben (ik wil het wel) maar omdat de gehele procedure zo achterlijk en achterhaalt is.. het duurt onnodig lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:17
Waarom dient een update zoveel rekening te houden met het netwerk van de provider? Als ik een simkaart wissel moet het toch ook werken zonder nieuwe aangepaste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Mrjraider schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:45:
Eerst zien dan geloven. De update is al een aantal maanden uit en nog steeds loopt de unbranded achter.. het is belachelijk... en dan niet eens omdat ik het nieuwste wil hebben (ik wil het wel) maar omdat de gehele procedure zo achterlijk en achterhaalt is.. het duurt onnodig lang...
Ik snap ook niet waarom Samsung geen kijkje achter de schermen geeft. Dan is het misschien logischer om te begrijpen waarom het zolang duurt. Nu is het maar gissen wat de oorzaak is, dat zorgt voor frustratie.
jopie schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:53:
Waarom dient een update zoveel rekening te houden met het netwerk van de provider? Als ik een simkaart wissel moet het toch ook werken zonder nieuwe aangepaste update?
Het houdt geen rekening met het netwerk, maar Vodafone wil een aantal apps in het besturingssysteem bakken waar haar klanten niet omheen kunnen. Dus daarom hebben gieten zij een eigen sausje over besturingssysteem. Onder het mom van, als je maar betaalt is alles mogelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Hegeman op 08-05-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

jopie schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:53:
In de updates zitten ook de modem files. En de modem files zijn afgestemd op het netwerk van de provider. Daarnaast voegen veel providers naast eigen apps, apps toe waar hun sponsoren / adverteerders voor betaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan maar met odin aan de slag, mocht PHN er deze maand aankomen zet ik die erover ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Mrjraider schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:07:
Dan maar met odin aan de slag, mocht PHN er deze maand aankomen zet ik die erover ;)
Ook al heel vaak aan gedacht om op die manier over te gaan naar 7.0. Maar ik heb mezelf altijd nog kunnen bedwingen, ik zie het zelf een beetje als een nieuwe grote aankoop.

Het uitzoeken en wachten totdat je het product hebt is leuker dan wanneer je het product daadwerkelijk bezit. Dan is het weer zo gewoon: "oh ja, ik heb 7.0 al."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja, hier gaat iets niet helemaal goed... ding boot niet meer. Dus even de truukendoos opentrekken weer terug naar 6.0.1. Ding blijft op het SAMSUNG Logo en blauwlampje hangen. Raar, na een reset.. maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Mrjraider schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:58:
Nou ja, hier gaat iets niet helemaal goed... ding boot niet meer. Dus even de truukendoos opentrekken weer terug naar 6.0.1. Ding blijft op het SAMSUNG Logo en blauwlampje hangen. Raar, na een reset.. maar goed.
Nadat je met Odin geflashed had?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hegeman schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:06:
[...]

Nadat je met Odin geflashed had?
Ja, gebeurt helaas wel vaker met mijn S6. Inmiddels draait de 6.0.1 PHN weer probleemloos en zet ik nu de backup die ik twee uur terug gemaakt heb weer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de scherm van mijn telefoon is helemaal zwart maar het lampje blijft wel blauw. het indrukken etc he ik al geprobeerd iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 07:55
Ik heb zojuist de update gekregen na een handmatige check.
Heb een Unbranded toestel en T-mobile als provider.
Happy updating everyone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Sepiroth schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 06:52:
Ik heb zojuist de update gekregen na een handmatige check.
Heb een Unbranded toestel en T-mobile als provider.
Happy updating everyone ;)
Heb je wel een Nederlands toestel(PHN)? Heb met handmatig gecontroleerd maar hier nog niets! Ook Samsung live.samsung-updates.com geeft geen PHN update weer!

[ Voor 4% gewijzigd door Hegeman op 12-05-2017 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 07:55
Hegeman schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 07:06:
[...]

Heb je wel een Nederlands toestel(PHN)? Heb met handmatig gecontroleerd maar hier nog niets! Ook Samsung live.samsung-updates.com geeft geen PHN update weer!
Oh ja "piep", helemaal vergeten te checken...
Ik heb een XXU.
Sorry, my bad. Iets te enthousiast na dagen van update checks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH Yaris
  • Laatst online: 01-09 21:29
verkeerd gekeken !! SORRY :(

[ Voor 85% gewijzigd door PH Yaris op 12-05-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 11:17
PH Yaris schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:19:
ondertussen wel verschenen bij http://live.samsung-updates.com/ :)
zo'n 3:40 uur geleden.
niet voor de s6(edge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen ging het scherm van m'n s6 niet aan. Blauwe lampje voor berichtnotificatie knipperde, maar zowel de menu-knop als de vergrendelings-knop indrukken leverde niets op.
Vervolgens toestel op de normale manier opnieuw opgestart (dat werkte wel) en nergens meer last van gehad. Wel kleine battery drain van 4%.
Iemand dit ook ooit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik wilde vandaag m'n foto's van m'n telefoon afhalen en op m'n pc zetten maar ik krijg met geen mogelijkheid verbinding via USB. Settings staan op mediaoverdracht, maar normaal krijg ik een pop-up, maar in dit geval niet. Kan ik m'n PC hebben uitgesloten of iets dergelijks?

Edit: dat kan het ook niet zijn want op andere laptops werkt het ook niet. USB poort stuk? Hij laadt wel gewoon op.

[ Voor 17% gewijzigd door theHoff op 13-05-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Gebruik je de kabel van de originele lader? Sommige andere kabels zijn alleen bruikbaar voor opladen, de kabel van de originele oplader werkt ook voor data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
kwaazaar schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 21:51:
Gebruik je de kabel van de originele lader? Sommige andere kabels zijn alleen bruikbaar voor opladen, de kabel van de originele oplader werkt ook voor data.
Ook. En nog een stuk of 6 andere kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vind smart switch je telefoon?
En een andere computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Mrjraider schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 23:26:
Vind smart switch je telefoon?
En een andere computer?
Met de kabel niet maar heb uiteindelijk via wifi alles over gezet. Ik denk dat de USB poort het echt begeven heeft qua dataoverdracht. Als ik spanning op de kabel zet dan kan ik soms kort verbinding krijgen maar dan is het weer voorbij. Dus ik denk dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjonge, mijn batterij gaat na een kleine anderhalf jaar opeens rap achteruit. Ik gebruik mijn mobiel helemaal niet veel, wat Whatsapp, soms wat internet, WiFi, BT, locatie, staan altijd uit. Voorheen haalde ik soms wel 5 dagen op een volle batterij. Maar nu, bij hetzelfde gebruik, is twee dagen al heel wat en als ik de mobiel wel eens een keer echt gebruik, moet 'ie 's avonds aan de lader.

Is dat normaal voor een anderhalf jaar oud toestel? Of is er mss iets anders aan de hand? Heeft iemand hier wel eens zijn batterij al laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Niet online
WTF 5 dagen op 1 accu 😲. Vanaf de eerste dag was 2 dagen het max. met mijn s6. Nu is dat nog steeds zo, al moet ik de telefoon dan niet veel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Vijf dagen op een S6? Dan ligt dat ding echt de hele dag op de kast niets te doen....

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ja, 5 was ook wel de absolute max, als ik er haast niets mee deed, maar goed, de laatste tijd loopt 'ie toch opvallend sneller leeg dan voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Als je een (voormalig) flagship smartphone gebruikt zullen hier allemaal extra functies op zitten die zo nu en dan accu gebruiken. Als je deze toch allemaal uit zet en niet gebruikt zijn ze eerder een last dan een verrijking.

Er zijn mid-range alternatieven met soms wel accu capaciteiten van boven de 4000 mah. Daar zou je dan makkelijk een week (of twee) mee vooruit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 21:54
Ik merk het hier ook. Ik heb hem nu ook ongeveer anderhalf jaar en kan er merkbaar minder lang mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

MADG0BLIN schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:12:
Ik merk het hier ook. Ik heb hem nu ook ongeveer anderhalf jaar en kan er merkbaar minder lang mee doen.
Inderdaad, dit heb ik zelf ook. Ik heb een appje AccuBattery op de achtergrond draaien, in dit forum eerder al getipt. Deze app geeft mij ook keurig aan dat mijn batterij langzaam 'kaduk' gaat, het aantal milli ampere/uur bij een volledige lading loopt terug:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VudSRBDxLo65aQHxA13f03TQ/thumb.png
Deze grafiek laat zien dat wanneer ik mijn batterij 100% oplaadt deze nog maar 1700 tot 2200 mAh vast houdt. Terwijl vanaf de fabriek de batterij nog 2550 mAh kan vasthouden.

Om het nog wat inzichtelijker te maken wordt een percentage weergegeven van de slijtage die inmiddels is opgetreden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b9NsrpSz8ZamJjcQ7IJr2Il8/thumb.png
Hierin is te zien dat mijn batterij nog maar 2117 mAh capaciteit heeft. Ik zit ook tegen anderhalf jaar aan, en ben al 443 mAh kwijt. Een snelle rekensom(uitgaande dat de slijtage niet progressief is) wijst uit dat ik na twee jaar nog maar 1959 mAh overhoudt, 76% van de originele inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 09:58

Rub3s

+3 , omdat het kan

Al andere mensen die op Android 7 zitten?

Er is wel echt een hele berg veranderd. De instellingen menu's compleet anders (gelukkig maar, kon niet onoverzichtelijker), en de quicksettings in het notificatiescherm zijn ook flink anders.

Ik dacht al wel een bug te kunnen zien: automatisch helderheid lijkt aan te staan, terwijl ik het uit heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 17:42

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Hegeman schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:51:
[...]

Inderdaad, dit heb ik zelf ook. Ik heb een appje AccuBattery op de achtergrond draaien, in dit forum eerder al getipt. Deze app geeft mij ook keurig aan dat mijn batterij langzaam 'kaduk' gaat, het aantal milli ampere/uur bij een volledige lading loopt terug:
[afbeelding]
Deze grafiek laat zien dat wanneer ik mijn batterij 100% oplaadt deze nog maar 1700 tot 2200 mAh vast houdt. Terwijl vanaf de fabriek de batterij nog 2550 mAh kan vasthouden.

Om het nog wat inzichtelijker te maken wordt een percentage weergegeven van de slijtage die inmiddels is opgetreden:
[afbeelding]
Hierin is te zien dat mijn batterij nog maar 2117 mAh capaciteit heeft. Ik zit ook tegen anderhalf jaar aan, en ben al 443 mAh kwijt. Een snelle rekensom(uitgaande dat de slijtage niet progressief is) wijst uit dat ik na twee jaar nog maar 1959 mAh overhoudt, 76% van de originele inhoud.
Ik zit na 2 jaar op 72%.

Wacht eerst op de update als dat geen verbetering in de batterij brengt ga ik het laten vervangen (69 euro) Hoop zo nog minimaal 1 jaar te doen met de S6.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Rub3s schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:56:
Al andere mensen die op Android 7 zitten?

Er is wel echt een hele berg veranderd. De instellingen menu's compleet anders (gelukkig maar, kon niet onoverzichtelijker), en de quicksettings in het notificatiescherm zijn ook flink anders.

Ik dacht al wel een bug te kunnen zien: automatisch helderheid lijkt aan te staan, terwijl ik het uit heb staan.
Ik vond juist dat sinds nougat, samsung alles pittig verneukt had. Het was voor mij zelfs reden genoeg om een andere telefoon te halen.

Ik vond Samsung Marshmallow best heel aardig, met fijne extra functies, en overzichtelijke menu's. In nougat is alles op de schop gegaan, en vond ik het praktisch onwerkbaar. Ook de batterijduur was nòg slechter dan ie al was.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er interessant uit die app..
Heb je gratis of pro versie?
En slurpt de app niet ook batterij?
Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Eek2nd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:05:
[...]

Ziet er interessant uit die app..
Heb je gratis of pro versie?
En slurpt de app niet ook batterij?
Thanx
Ik gebruik de versie waarna ik heb gelinkt in voorgaand bericht. Volgens mij is dat de gratis versie.
Volgens mij gebruikt dit niet veel batterij, het leest gewoon data uit en maakt hier een overzichtje van. Als ik bij instellingen bij batterijverbruik kijk komt deze app niet in de lijst voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Misschien dat ie zichzelf niet laat zien als batterijslurper zodat je het blijft gebruiken :p
Maar thanx. Dat is de gratis versie.. ga ik wel testen. Ben ook benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Eek2nd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:13:
Misschien dat ie zichzelf niet laat zien als batterijslurper zodat je het blijft gebruiken :p
Maar thanx. Dat is de gratis versie.. ga ik wel testen. Ben ook benieuwd
Let wel op dat de app eerst een tijdje nodig heeft voordat deze zich vult met gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:12:
[...]
Inderdaad, dit heb ik zelf ook.
Ah, mooi (nou ja, mooi...) dat ik niet de enige ben. Hm... mss inderdaad de batterij maar eens vervangen als het te gek gaat worden. Ik vind het nu al vervelend om zonder oplader een dag lang de deur uit te gaan want áls ik de S6 echt even goed gebruikt, gaat het ook meteen hard.

Moet wel zeggen dat ik wat huiver bij het laten vervangen van de batterij... Straks beschadigen ze de boel of blijkt het een waardeloze batterij te zijn... maar goed, het is goedkoper dan een nieuwe mobiel, natuurlijk, en op zich voldoet de S6 nog prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ivPP251ubDaSxgZKoc1XbgXW/thumb.png

Het lange wachten is beloond! Veel plezier ermee allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Hier komt hij momenteel ook vanzelf binnen op mijn vriendin haar S6. Ik ben benieuwd hoe hij is naast mijn S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 07:03
Hegeman schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 06:36:
[afbeelding]

Helaas dus niet voor de SM-G925F versie dus het lange wachten wordt nog langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[afbeelding]

Woei!!! *O* *O*

En geïnstalleerd.. Hij is nog bezig met "Android Upgraden" zoals te lezen valt in de notificatie maar we zijn qua beveiliging meteen weer bij. 1 mei om precies te zijn ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Mrjraider op 16-05-2017 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 02:00
Hier komt die ook binnen. Niet via smartswitch maar via de telefoon zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De "Instellingen" is wel even flink wennen zeg :o
Die is helemaal op de schop gegaan..... Doet me een beetje denken aan de eerste Galaxy S, S Plus en SII daar stonden de instellingen ook redelijk "onhandig" gesorteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Bij mij staat 'ie nu ook klaar.

Wat ik me wel afvraag: ik heb zo'n 180 dingen uitgezet via Package Disabler: ik neem aan dat ik niet zomaar die hele lijst kan importeren in Nougat...? Want er zal van alles en nog wat veranderd zijn? Moet ik dan weer echt ALLES een voor een handmatig langslopen en zo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Oeh ik wilde vandaag eigenlijk overstappen op deze rom: https://forum.xda-develop...f-920i-925f-925i-t3550706
Maar dan wacht ik misschien even tot de officiële Nougat firmware voor de S6 Edge er is.

Zou je screens kunnen posten van grote veranderingen? Ben wel benieuwd.

Een andere vraag. Gebruikt iemand private mode? Als je dit gebruikt, wat gebeurd er dan met de bestandslocatie van de bestanden die je in private mode zet? Dit omdat ik mijn bestanden (bepaalde mappen) automatisch laat syncen met mijn nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

Mrjraider schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:24:
De "Instellingen" is wel even flink wennen zeg :o
Die is helemaal op de schop gegaan..... Doet me een beetje denken aan de eerste Galaxy S, S Plus en SII daar stonden de instellingen ook redelijk "onhandig" gesorteerd.
Ik vind het wel mooi en overzichtelijk, duidelijke categorieën.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:48:
[...]

Bij mij staat 'ie nu ook klaar.

Wat ik me wel afvraag: ik heb zo'n 180 dingen uitgezet via Package Disabler: ik neem aan dat ik niet zomaar die hele lijst kan importeren in Nougat...? Want er zal van alles en nog wat veranderd zijn? Moet ik dan weer echt ALLES een voor een handmatig langslopen en zo...?
Package disabler gewoon opstarten na de update, gaat de app je telefoon bijwerken en daarna werkt het gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hegeman schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:51:
[...]

Package disabler gewoon opstarten na de update, gaat de app je telefoon bijwerken en daarna werkt het gewoon weer.
Ja, het zal inderdaad gewoon werken maar ik neem aan dat 'under the hood' heel wat dingen zijn veranderd en dat Package Disabler sommige items niet meer kan vinden (en dus niet kan uitzetten). En daarnaast zal er nieuwe meuk opstaan die wellicht ook nog uit kan maar waar ik nu nog geen weet van heb.

Maar goed, wat ik ook kan doen is upgraden en dan Package Disabler een tijdje niet gebruiken: als ik merk dat het dan wel heel erg slecht gaat met het batterijverbruik kan ik daar alsnog induiken...
Pagina: 1 ... 24 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's