Wel jammer dat onder instellingen de 'snelstart' balk aan de bovenkant weg is. Vond het wel makkelijk om daarmee snel de batterij of dataverbruik te controleren. Nu moet ik een aantal menu's door.
Kan je aan gestures n Nova koppelenAkemi schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:59:
Wel jammer dat onder instellingen de 'snelstart' balk aan de bovenkant weg is. Vond het wel makkelijk om daarmee snel de batterij of dataverbruik te controleren. Nu moet ik een aantal menu's door.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
De update geïnstalleerd. Alle apps werken, Disabler Pro ook: ik kon mijn oude instellingen laden zonder foutmelding o.i.d. Je moet wel echt alle instellingen weer even nalopen want er zijn wat nieuwe opties en zo die ik liever uit hebt. Zit er nu aan te denken even een fabrieksherstel te doen zodat ik echt een 'schone' Nougat heb om mee te beginnen. Ik hou wel van schone apparaten.
(Herinstalleer mijn PC ook een paar keer per jaar.)
Mijn PC draait al sinds begin op de update van 8.1 naar 10 en nu de creatorsupdate.. nooit geen gezeur mee.Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:30:
De update geïnstalleerd. Alle apps werken, Disabler Pro ook: ik kon mijn oude instellingen laden zonder foutmelding o.i.d. Je moet wel echt alle instellingen weer even nalopen want er zijn wat nieuwe opties en zo die ik liever uit hebt. Zit er nu aan te denken even een fabrieksherstel te doen zodat ik echt een 'schone' Nougat heb om mee te beginnen. Ik hou wel van schone apparaten.(Herinstalleer mijn PC ook een paar keer per jaar.)
Mijn S6 heeft na Lollipop wel een reset gehad, na Marshmellow ook. Alles draait nu onder Nougat nog prima. Ik zie wel...
Geen idee dat Nova Premium dat kost... Ik heb het al jaren, volgens mij ooit voor een dubbeltje aangeschaft.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Ik ben de hele lijst in Disabler Pro aan het doorlopen en zoek hier en daar wat uitleg op internet: daar lees ik steeds vaker dat Disabler Pro niet echt helpt en soms zelfs de batterij sneller doet leeglopen (doordat het systeem dingen zoekt die uitstaan en maar blijft zoeken en zoeken).
Wat is hier de algemene mening over Disabler Pro...?
Ik zit er nu aan te denken om geen systeemdingen meer uit te zetten (waarvan je vaak geen idee hebt wat het doet) maar DP hoogstens te gebruiken voor apps die in de weg zitten maar die ik nooit gebruik.
Ik zit er nu aan te denken om geen systeemdingen meer uit te zetten (waarvan je vaak geen idee hebt wat het doet) maar DP hoogstens te gebruiken voor apps die in de weg zitten maar die ik nooit gebruik.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2017 12:03 ]
Ik denk inderdaad dat je wel gelijk kunt hebben maar of dit ook aan te tonen is, is lastig.Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:03:
Ik ben de hele lijst in Disabler Pro aan het doorlopen en zoek hier en daar wat uitleg op internet: daar lees ik steeds vaker dat Disabler Pro niet echt helpt en soms zelfs de batterij sneller doet leeglopen (doordat het systeem dingen zoekt die uitstaan en maar blijft zoeken en zoeken).
Aan de andere kant, als ik zoek op google books en open een link dan opent deze gewoon in de browser terwijl hyperlinks naar YouTube de app doen openen.
Maar dingen zoals die Peel remote en Tripadvisor die kun je gerust uitschakelen, ik weet niet of deze een invloed op de batterij hadden maar die apps staan me alleen maar in de weg.
Gebruik geen Disabler Pro. Zet alleen de applicaties uit die ik nooit gebruik. Dus alles van Google, de Standaard Facebook applicatie, Gear VR.. en zo nog een handje vol.
Alle Microsoft Applicaties op Word na zijn uit...
Verwijderd
En hoe zet je die dan uit zonder Disabler Pro...?Mrjraider schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:25:
Gebruik geen Disabler Pro. Zet alleen de applicaties uit die ik nooit gebruik. Dus alles van Google, de Standaard Facebook applicatie, Gear VR.. en zo nog een handje vol.
Ja, dat zag ik ook, tenminste bellen via 4G. Heb geen idee wat dat is... dat staat toch helemaal lost van je mobiele abonnement, lijkt me? Of kan je dan 'echt' bellen (alsof je gewoon belt) en gaat het dan vanzelf via 4G?Mrjraider schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:55:
Ik ontdek ook nu dan bellen via Wi-Fi en via 4G geactiveerd zijn. Op marshmallow had ik dit niet. Nu wel..
Gewoon in de appdrawer > bewerken > en dan op de - drukken. En voor uitschakelen kiezen. Zo doe ik het al sinds dat kanVerwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:37:
[...]
En hoe zet je die dan uit zonder Disabler Pro...?
Afhankelijk van provider.. Meende ikJa, dat zag ik ook, tenminste bellen via 4G. Heb geen idee wat dat is... dat staat toch helemaal lost van je mobiele abonnement, lijkt me? Of kan je dan 'echt' bellen (alsof je gewoon belt) en gaat het dan vanzelf via 4G?
Op Marshmallow viel de verbinding volgens mij weg en werd weer opgezet nadat het telefoon gesprek was afgelopen.Mrjraider schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:55:
Ik ontdek ook nu dan bellen via Wi-Fi en via 4G geactiveerd zijn. Op marshmallow had ik dit niet. Nu wel..
Ook viel me op dat bij het tabblad apparaatonderhoud een soort van 'clean master'-achtige proces verloopt. Deze laat de status van de telefoon zien. En wanneer men op optimaliseren klikt worden er achtergrond processen gestopt en de cache leeg gemaakt.
Verwijderd
Ja, ok, via de appdrawer, natuurlijk, maar dan kunnen die apps dan gewoon weer aan (als je ze per ongeluk opstart of als je op een link klikt naar een filmpje of zelfs na een herstart) en draaien ze alsnog in de achtergrond.Mrjraider schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:39:
[...]
Gewoon in de appdrawer > bewerken > en dan op de - drukken. En voor uitschakelen kiezen. Zo doe ik het al sinds dat kan
Ik heb Disabler Pro trouwens ooit gekocht alléén maar om het standaard keyboard uit te zetten: ik gebruik Swiftkey maar om de haverklap werd die keuze weer teruggezet naar het standaard keyboard. Toen heb ik dus DP gekocht. Maar goed, als je dat eenmaal hebt, blijf je bezig met uitzetten...
Ik zit bij Vodafone en deze instelling was nergens te bekennen in de Firmware. Bleek dat je een VDF ROM moet hebben wilde je gebruik maken van VoLTE en VoWIFI zover ik weet. Nu kan dit wel en ik draai PHN, in Nougat kwam ik de instellingen tegen:Hegeman schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:42:
[...]
Op Marshmallow viel de verbinding volgens mij weg en werd weer opgezet nadat het telefoon gesprek was afgelopen.
Ook viel me op dat bij het tabblad apparaatonderhoud een soort van 'clean master'-achtige proces verloopt. Deze laat de status van de telefoon zien. En wanneer men op optimaliseren klikt worden er achtergrond processen gestopt en de cache leeg gemaakt.

Ook in de statusbalk is Bellen over WIFI zichtbaar. Geen idee hoe dat klinkt of werkt want ik ben nog niet gebeld
Ik vind dat dus zonde van het geld. Het kost wel geteld 2 tellen om de applicaties die je niet gebruikt uit te zetten, tot op heden zijn ze ook nooit per ongeluk weer aangezet.Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:44:
[...]
Ja, ok, via de appdrawer, natuurlijk, maar dan kunnen die apps dan gewoon weer aan (als je ze per ongeluk opstart of als je op een link klikt naar een filmpje of zelfs na een herstart) en draaien ze alsnog in de achtergrond.
Ik heb Disabler Pro trouwens ooit gekocht alléén maar om het standaard keyboard uit te zetten: ik gebruik Swiftkey maar om de haverklap werd die keuze weer teruggezet naar het standaard keyboard. Toen heb ik dus DP gekocht. Maar goed, als je dat eenmaal hebt, blijf je bezig met uitzetten...Denk ik dat ik toch maar na mijn factory reset DP even niet gebruik (desnoods alléén om het default keyboard uit te zetten): kijken hoe dat werkt.
Ik ben wel benieuwd waar jij 'bellen over Wi-Fi' vindt?Mrjraider schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:51:
[...]
Ik zit bij Vodafone en deze instelling was nergens te bekennen in de Firmware. Bleek dat je een VDF ROM moet hebben wilde je gebruik maken van VoLTE en VoWIFI zover ik weet. Nu kan dit wel en ik draai PHN, in Nougat kwam ik de instellingen tegen:
[afbeelding][afbeelding]
Ook in de statusbalk is Bellen over WIFI zichtbaar. Geen idee hoe dat klinkt of werkt want ik ben nog niet gebeld
[...]
Ik vind dat dus zonde van het geld. Het kost wel geteld 2 tellen om de applicaties die je niet gebruikt uit te zetten, tot op heden zijn ze ook nooit per ongeluk weer aangezet.
Gewoon. Telefoon > rechtsboven drie puntjes > instellingen en dan helemaal onderin.
Vreemd dit, heel vreemd...Mrjraider schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:09:
Gewoon. Telefoon > rechtsboven drie puntjes > instellingen en dan helemaal onderin.

Op welke versie zit jij?
Je bedoelt qua android gegevens? Of de applicatie telefoon?Hegeman schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:33:
[...]
Vreemd dit, heel vreemd...
[afbeelding]
Op welke versie zit jij?
Want Android is dit:

En telefoon; staan twee applicaties op. Een versie 1.0.0 en een versie 2.0.98
Maar ik zit bij VodafoneNL en die heeft VoLTE en VoWIFI aanstaan op het netwerk. Wellicht is het dat?
Dat is het. Alleen Vodafone en KPN bieden VoLTE aan en alleen Vodafone VoWIFIMrjraider schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:52:
[...]
Maar ik zit bij VodafoneNL en die heeft VoLTE en VoWIFI aanstaan op het netwerk. Wellicht is het dat?
Hier is de update inmiddels ook binnen. Ik zat al langere tijd tegen een factory reset aan te hikken, dus die maar uitgevoerd en de update is momenteel zo rond de 94% met installatie.Gezien het toch wat rustiger op het werk is met al deze zonneschijn mooi de tijd om het toestel straks weer even in te richten
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Nadat ik de Franse ROM erop gezet had (kon niet wachten) kwam ik er vandaag achter na contact met Tele2 dat mijn gesprekken niet meer geregistreerd worden (heel raar), dus daarom wil ik terug naar PHN nu ook die 7.0 heeft... Maar ik zie hem nog niet op Sam Mobile of de samsung-updates website..
Moet je de factory reset niet juist doen NA de update? Dat je dus met een schone Nougat begint?Salv schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:07:
Hier is de update inmiddels ook binnen. Ik zat al langere tijd tegen een factory reset aan te hikken, dus die maar uitgevoerd en de update is momenteel zo rond de 94% met installatie.Gezien het toch wat rustiger op het werk is met al deze zonneschijn mooi de tijd om het toestel straks weer even in te richten
Welke ROM dan? Komt er wel nog een PHN dan?dbzfan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:52:
Omdat de phn er niet is.
Hee, doe ik zojuist een check voor de update is 'ie op dit moment 1137,56MB aan het binnenhalen..
Eindelijk de PHN dus. Ben benieuwd!
Eindelijk de PHN dus. Ben benieuwd!
[ Voor 5% gewijzigd door Tranquility op 16-05-2017 16:58 ]
Apart, ik zie op live.samsung-updates geen PHN update voor de S6 en ook niet voor de S6 edge. Ik heb zelf de edge overigens en dus ook nog niets binnen.
Dat zou kunnen haha. Maar op deze manier of het installeren en dan een factory reset maakt denk ik niet veel uit. Beide opties is met een schone leiInterstellar schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:54:
[...]
Moet je de factory reset niet juist doen NA de update? Dat je dus met een schone Nougat begint?
Vaak duurt het even voor die daar verschijnt.-Edwin- schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:02:
Apart, ik zie op live.samsung-updates geen PHN update voor de S6 en ook niet voor de S6 edge. Ik heb zelf de edge overigens en dus ook nog niets binnen.
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Ik zie het.Henkie-Jan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:21:
[...]
Vaak duurt het even voor die daar verschijnt.Maar hij schijnt er dus wel te zijn.
https://androidworld.nl/n...tart-nederland-en-belgie/
hoi
Hehe, eindelijk! Zit vooral te wachten op deze update om dan eindelijk na 1.5 jaar mijn toestel eens van een factory reset te doen. Is echt dra-ma-tisch. 20% in een nacht (als ik er dus niets mee doe) is geen uitzondering...
Heb Nougat 7 er inmiddels opstaan, dus bij deze bevestig ik dat de PHN er is. 
Heb net een backup gedaan en ben nu een factory reset aan het uitvoeren.
Daarna backup weer terug zetten met Smart Switch en mooi schoon beginnen
Als je die backup terugzet is het toch geen schone installatie meer?Interstellar schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:58:
Heb Nougat 7 er inmiddels opstaan, dus bij deze bevestig ik dat de PHN er is.
Verwijderd
Is het slim om dat uit te zetten? Of werkt dat alleen bij bepaalde apps?AllSeeyinEye schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:24:
[...]
Dat is het. Alleen Vodafone en KPN bieden VoLTE aan en alleen Vodafone VoWIFI
Werkt alleen met bellen.
Via sammobile kan je de touchwiz launcher van de S8 downloaden en installeren. Werkt prima.
Via sammobile kan je de touchwiz launcher van de S8 downloaden en installeren. Werkt prima.
[ Voor 68% gewijzigd door Mrjraider op 16-05-2017 19:06 ]
Bij mij verdwijnt het toetsenbord af en toe als ik in Chrome zit. Ook buiten Chrome komt hij dan niet meer terug. Moet dan via instellingen het toetsenbord weer activeren. Ook bleef vanmiddag Google maps 'hangen'. Reboot loste het op.
Je bedoelt deze: https://www.sammobile.com...ome/touchwiz-home-6-1-02/
Alle letters worden dan nog kleiner.
Je bedoelt deze: https://www.sammobile.com...ome/touchwiz-home-6-1-02/
Alle letters worden dan nog kleiner.
[ Voor 21% gewijzigd door kwaazaar op 16-05-2017 19:31 ]
vanmiddag nog contact met samsung gehad.. konden me niks vertellen.. en nu ineens de PHN update aan het binnen halen!
mocht eens tijd worden...
mocht eens tijd worden...
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
Hier ook zojuist geüpdate met PHN.
ziet er gelikt uit, voelt iets trager, maar met 2 minuten geleden geüpdate dus ff afwachten
ziet er gelikt uit, voelt iets trager, maar met 2 minuten geleden geüpdate dus ff afwachten
Vreemd genoeg lijkt deze update inderdaad alleen nog maar OTA beschikbaar. Heb dus een downgrade van de Franse Nougat naar Nederlandse Marsmellow en die weer OTA updaten naar de Nederlandse Nougat. Samsung Kies zegt dat ik met 6.0.1 de laatste versie heb...

[ Voor 56% gewijzigd door Henkie-Jan op 16-05-2017 20:14 ]
Wel fijn om te zien dat het weer mogelijk is om oude niet meer gebruikte wifi netwerken te verwijderen.
Wifi-geavanceerd-netwerken beheren.
Wifi-geavanceerd-netwerken beheren.
Security update van 1 mei 2017. En dat terwijl m'n S7 edge nog op 1 januari 2017 zit. Beetje jammer.
Dit zal wel de laatste update zijn voor de S6?
Laatste Android versie misschien wel maar voorlopig nog gewoon security updates. Ik vind het geen probleem, het toestel is met nougat ongelofelijk snappy en dat bevalt erg goed.
Heb juist het idee dat hij snelle reageert, ook de vingerafdruk scanner lijkt rapper te werken!Grolsch schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:02:
De PHN update voor de S6 edge komt nu ook binnen :)!
Ik heb 'm inmiddels ook binnen op m'n S6. Lijkt allemaal nét wat sneller te gaan. Wel even wennen aan de nieuwe notificatiebalk e.d...
De animaties lijken in 7.0 langer te duren dan voorheen. In de ontwikkelaarsopties kan je de snelheid halveren, dan voelt het weer wat sneller aan.Grolsch schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:02:
https://www.sammobile.com...-may-2017-security-patch/wilbert11 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:28:
Security update van 1 mei 2017. En dat terwijl m'n S7 edge nog op 1 januari 2017 zit. Beetje jammer.
Het was alleen maar de eerste 5 minuten, Nougat bevalt goed tot nu toe, kheb het idee dat ik een nieuwe telefoon hebRobbie T schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:48:
[...]
Heb juist het idee dat hij snelle reageert, ook de vingerafdruk scanner lijkt rapper te werken!
Ik heb (na wat snuffelen in de verbinding van de S6) een .bin bestand met de OTA update van de PHN rom gedownload van http://fota-s3-dn.ospserv...64ee3a9cdea2479acbf92.bin - hopelijk kan ik die ook gebruiken om een XEF toestel terug te zetten naar PHN.Henkie-Jan schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:04:
Vreemd genoeg lijkt deze update inderdaad alleen nog maar OTA beschikbaar.
[ Voor 20% gewijzigd door Octopuz op 17-05-2017 14:24 ]
Kijk dat is nou een snelle reactie ;-) Denk dat ie morgen voor m'n S7 Edge beschikbaar is als het zo gaat als met de S6 en S6 Edge.
Sommige iconen van apps hebben een grijze rand. Moeten deze hun apps nog updaten naar nougat?
Nee dat is niet het geval. Je kunt de grijze rand als volg weghalen:Ranja_Ranja schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:48:
Sommige iconen van apps hebben een grijze rand. Moeten deze hun apps nog updaten naar nougat?
Instellingen - Display - Pictogramkaders: Hier de optie 'Alleen pictogrammen' aanvinken.
ThxGismo1979 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:33:
[...]
Nee dat is niet het geval. Je kunt de grijze rand als volg weghalen:
Instellingen - Display - Pictogramkaders: Hier de optie 'Alleen pictogrammen' aanvinken.
Ik heb mijn Samsung Galaxy S6 een jaar geleden naar Android 6.0.1 geflashed, dat kwam omdat ik een AUT telefoon had en die kreeg de update niet (of veel later). Zoals iedereen met deze telefoon, begint mijn telefoon sneller leeg te lopen. Ik heb mijn telefoon een harde reset gegeven, maar ik weet niet zeker of dat de flash weghaalt. Nu wil ik graag de standaard firmware weer erop hebben, of ik wil de telefoon flashen naar Android 7.0. Hoe moet ik dit aanpakken? Terugflashen (of op een andere manier) naar mijn originele software en dan wachten totdat de update komt naar 7.0. Of kan ik beter de telefoon direct flashen naar 7.0?
PS. Ik heb er niet heel verstand van, als ik dingen door elkaar haal dan hoor ik dat graag.
SS van als ik op software update klik: https://puu.sh/vQIfr/8d86f3010a.png
PS. Ik heb er niet heel verstand van, als ik dingen door elkaar haal dan hoor ik dat graag.
SS van als ik op software update klik: https://puu.sh/vQIfr/8d86f3010a.png
Wat is de beste manier om van een Poolse (XEO) naar Nederlande (PHN) versie te gaan? Via Kies of Odin?
edit:
Blijkbaar is de USB data verbinding gemold door waterschade ofzo.. Nu kan ik niks

Heeft iemand ervaring met het moederbord vervangen?
edit:
Blijkbaar is de USB data verbinding gemold door waterschade ofzo.. Nu kan ik niks

Heeft iemand ervaring met het moederbord vervangen?
[ Voor 50% gewijzigd door HaTe op 17-05-2017 19:58 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik heb de firmware gevonden, maar dit schijnt alleen een patch te zijn en geen volledige ROM.Skaffapiraat schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:46:
Nu wil ik graag de standaard firmware weer erop hebben, of ik wil de telefoon flashen naar Android 7.0. Hoe moet ik dit aanpakken? Terugflashen (of op een andere manier) naar mijn originele software en dan wachten totdat de update komt naar 7.0. Of kan ik beter de telefoon direct flashen naar 7.0?
Octopuz in "[Samsung Galaxy S6 Serie] Ervaringen en Discussie - Deel 2"
[ Voor 6% gewijzigd door Octopuz op 17-05-2017 16:21 ]
OP mijn S6 edge heb ik vandaag de update gekregen. De andere versie kunnen niet lang duren lijkt mij.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
De recente PHN (Nederland unbranded) is tot op heden alleen nog OTA te verkrijgen. Er is nog geen "flashbare" .tar te bekennen.
Ik heb met de Samfirm tool al gekeken en deze resulteerde bij 7.0 in een error en haalde meteen de 6.0.1 versie op. Dus je moet nog even wachten ben ik bang.
Wat betreft de vervanging moederbord: nee geen ervaring maar hoe kom je aan waterschade? Regen? Zwemdiploma behaalt? Wel zonde, ik durf er zelf niet aan te knutselen.
Edit: heb wel een aantal wakelocks bemerk ik. Accu gaat in standby vrij rap..
Mooi moment voor een schone lei
Ik heb met de Samfirm tool al gekeken en deze resulteerde bij 7.0 in een error en haalde meteen de 6.0.1 versie op. Dus je moet nog even wachten ben ik bang.
Wat betreft de vervanging moederbord: nee geen ervaring maar hoe kom je aan waterschade? Regen? Zwemdiploma behaalt? Wel zonde, ik durf er zelf niet aan te knutselen.
Edit: heb wel een aantal wakelocks bemerk ik. Accu gaat in standby vrij rap..
Mooi moment voor een schone lei
[ Voor 11% gewijzigd door Mrjraider op 17-05-2017 21:30 ]
Telefoon van de vriendin die hem minstens 2x in de WC heeft laten vallen en er water overheen gemorst heeft.. Volgende voor haar wordt een waterdichte.Mrjraider schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:20:
Misschien voldoet schoonmaken ook al wel. Het lijkt er op dat de 2 datapinnen wat kortsluiten, ik kreeg later ook melding dat het apperaat niet herkend wordt, terwijl hij eerst helemaal niet herkend werd. Maar dan nog, deze telefoon is lastig uit elkaar te halen, dus ik denk dat ze het mooi mag blijven doen met een Poolse rom (niks anders aan te zien, wat is eigenlijk anders?) en zonder wipe en adb backup..
[ Voor 34% gewijzigd door HaTe op 18-05-2017 00:38 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik heb alleen de update uitgevoerd, maar het batterij verbruik is inderdaad super laag.Hegeman schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:47:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ongelofelijk dit! Na de update echt een schone install gedaan en de batterij is echt super verbeterd. Draait pas net twee dagen maar goed, tot dusver super!
Dus als ik deze naar mijn telefoon zet dan is mijn telefoon weer zoals ik hem in de winkel heb gekocht? Op zich maakt het mij niet uit welke ROM er op staat, ik wil gewoon android 7.0 en dat mijn telefoon niet zo snel leegloopt. Moet ik dan misschien een andere ROM er op zetten?Octopuz schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:15:
[...]
Ik heb de firmware gevonden, maar dit schijnt alleen een patch te zijn en geen volledige ROM.
Octopuz in "[Samsung Galaxy S6 Serie] Ervaringen en Discussie - Deel 2"
Zakelijk een aantal S6 verkocht en 3 daarvan hebben na de Nougat update problemen (zelfde klant). Het scherm werkt niet meer, flitst alleen een groene dunne lijn. Ok, kan toeval zijn. Gister komt een andere klant terug met zijn S6, na de update naar Nougat werkt ook zijn scherm niet meer
. Dat begint goed.
Bijzonder, hier geen enkel probleem met nougat. Zo ver ik heb kunnen ontdekken.
Ik heb de S6 van mijn vrouw ook geupdate, 3 collega's hebben hun S6 ook op Nougat gezet. Spannend :-)
Je kunt ook altijd nog draadloos opladen via een Qi oplader!HaTe schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 00:36:
[...]
Telefoon van de vriendin die hem minstens 2x in de WC heeft laten vallen en er water overheen gemorst heeft.. Volgende voor haar wordt een waterdichte.
Misschien voldoet schoonmaken ook al wel. Het lijkt er op dat de 2 datapinnen wat kortsluiten, ik kreeg later ook melding dat het apperaat niet herkend wordt, terwijl hij eerst helemaal niet herkend werd. Maar dan nog, deze telefoon is lastig uit elkaar te halen, dus ik denk dat ze het mooi mag blijven doen met een Poolse rom (niks anders aan te zien, wat is eigenlijk anders?) en zonder wipe en adb backup..
https://forum.xda-develop...sm-g925f-griffin-t3435461Skaffapiraat schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:59:
[...]
Dus als ik deze naar mijn telefoon zet dan is mijn telefoon weer zoals ik hem in de winkel heb gekocht? Op zich maakt het mij niet uit welke ROM er op staat, ik wil gewoon android 7.0 en dat mijn telefoon niet zo snel leegloopt. Moet ik dan misschien een andere ROM er op zetten?
Iemand ervaring met deze? Heeft iemand toevallig een filmpje waarin de instructies duidelijker worden?
Ja, ik heb hem geïnstalleerd, maar omdat ze wat problemen had wilde ik een reset doen en gelijk naar de officiele nederlandse versie.Mrjraider schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:10:
Vanzelf komt ook nougat op haar toestel. Via ota.
Opladen werkt nog wel!Hegeman schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:44:
[...]
Je kunt ook altijd nog draadloos opladen via een Qi oplader!
Ze geeft nu aan dat de telefoon gloeiend heet is en razendsnel leegloopt sinds de update.. Dat had ik ook weer niet verwacht. Dan moet er toch een reset gebeuren en dan maar backupen via adb wireless
Verwijderd
Ik heb ook een factory reset gedaan na de update en zie ook een verbetering. Ik denk iets van 30% beter. Meer dan ik had verwacht. Meestal zijn dit soort upgrades slecht voor je batterij, heb ik vaak het idee.Hegeman schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 22:47:
Ongelofelijk dit! Na de update echt een schone install gedaan en de batterij is echt super verbeterd. Draait pas net twee dagen maar goed, tot dusver super!
Wat ik me nog afvraag: op het Batterij scherm heb je drie spaarstand optoes: Uit, Mid en Max. Wat doen die opties nou precies...? Op zich vind ik het geen probleem als een heleboel in slaapstand staat maar ik wil wel absoluut meldingen hebben van WhatsApp, Berichten, Messenger, Instagram, Agenda, etc. De rest mag van mij plat totdat ik het echt nodig heb.
Dan uit. Bij mid wordt volgens mij een en ander gedoseerd, dus als de telefoon bepaald haalt hij berichten op en bij max gaat je hele verbinding plat tot je t toestel weer gebruikt. Zoiets meen ik.
Dit is ook in een nieuw jasje gestoken, vroeg was het 'besparing' en 'ultra besparing' (o.i.d.).Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:49:
[...]
Ik heb ook een factory reset gedaan na de update en zie ook een verbetering. Ik denk iets van 30% beter. Meer dan ik had verwacht. Meestal zijn dit soort upgrades slecht voor je batterij, heb ik vaak het idee.
Wat ik me nog afvraag: op het Batterij scherm heb je drie spaarstand optoes: Uit, Mid en Max. Wat doen die opties nou precies...? Op zich vind ik het geen probleem als een heleboel in slaapstand staat maar ik wil wel absoluut meldingen hebben van WhatsApp, Berichten, Messenger, Instagram, Agenda, etc. De rest mag van mij plat totdat ik het echt nodig heb.
Dit doet de 'Mid stand':

En dit doet de 'Max stand':

Dus de 'max stand' schakelt ook alleen je data in wanneer je actief op je scherm kijkt en zul je je berichtjes niet meer ontvangen.
Mijn ervaring met Android 7 op S6:
- Na installatie was de gebruikers-disk (of zo) onbruikbaar en moest een factory reset worden uitgevoerd
- GPS is beduidend minder accuraat (hardlopen); diverse keren opnieuw opgestart, gps aan/uit maar helpt niet. Geen zin in een nieuwe factory reset
- Willekeurige piepjes/berichtsignaaltjes zonder daadwerkelijk iets???
Beter:
- swypen; herkenning verschil tussen EN en NL
- nachtstand/blauwfilter
Neutraal:
- Batterij; geen gevoel of dit nu beter of slechter is
- Aantal websites niet meer als veilig aangemerkt. Op PC geen waarschuwing voor deze sites.
- Na installatie was de gebruikers-disk (of zo) onbruikbaar en moest een factory reset worden uitgevoerd
- GPS is beduidend minder accuraat (hardlopen); diverse keren opnieuw opgestart, gps aan/uit maar helpt niet. Geen zin in een nieuwe factory reset
- Willekeurige piepjes/berichtsignaaltjes zonder daadwerkelijk iets???
Beter:
- swypen; herkenning verschil tussen EN en NL
- nachtstand/blauwfilter
Neutraal:
- Batterij; geen gevoel of dit nu beter of slechter is
- Aantal websites niet meer als veilig aangemerkt. Op PC geen waarschuwing voor deze sites.
Vraagje, wat ik erg irritant vind in het nieuwe toetsenbord is dat wanner je een ? typt ipv de punt je het vraagtegen als standaard te zien krijgt.
Ik wil gewoon altijd de punt zien. Nu moet ik steeds wisselen. Ik vind dat echt onhandig.
Ik wil gewoon altijd de punt zien. Nu moet ik steeds wisselen. Ik vind dat echt onhandig.
Verwijderd
Dank! Denk dat ik 'm voorlopig maar even op UIT laat staan dan...Hegeman schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 11:12:
[...]
Dit is ook in een nieuw jasje gestoken, vroeg was het 'besparing' en 'ultra besparing' (o.i.d.).
Dit doet de 'Mid stand':
[
En dit doet de 'Max stand':
Dus de 'max stand' schakelt ook alleen je data in wanneer je actief op je scherm kijkt en zul je je berichtjes niet meer ontvangen.
Lang leve Swiftkey. Aanrader. Dat is een van de eerste apps die ik na een factory reset installeer.Kevinp schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:20:
Vraagje, wat ik erg irritant vind in het nieuwe toetsenbord is dat wanner je een ? typt ipv de punt je het vraagtegen als standaard te zien krijgt.
Ik ben best tevreden met deze update echter ben ik wel ergens tegen aan gelopen waar ik normaal geen last van had en dat heeft met de notificaties te maken.
Bij een trilstand van mijn toestel heb ik bv bij WA zowel trillen uit alleen het ledje knippert groen bij persoonlijke gesprekken, groepsmeldingen staan al helemaal uit. Echter bij Nougat heb ik dat zodra ik een appje krijg mijn toestel toch gaat trillen. Echter heb ik bij geluid standaard wel aanstaan dat zodra mijn toestel uit trilmodus komt naar geluid dat toestel alsnog niet trilt maar wel een geluidje laat horen plus het groen knipperend ledje.
Nu heb ik zitten lezen en zoeken en kwam ik uit op het volgende:
"Bij sommige apps kunt u kiezen of uw telefoon moet trillen bij meldingen. Gebruik het menu Instellingen in elke app.
Wanneer het beltoonvolume van uw apparaat volledig is verlaagd tot Trillen Vibrate:
Het apparaat trilt bij meldingen waarvoor is ingesteld dat een geluid moet worden afgespeeld.
Het apparaat trilt nog steeds bij meldingen die zijn ingesteld op trillen."
Nu test ik of ik in trilstand van toestel zowel meldinggeluid als trillen uit moet hebben om geen trilsignaal meer te krijgen echter als ik dan terug ga naar melodiestand van toestel dan moet ik ook steeds het melodie in bv WA aanpassen of moet ik gaan werken met verschillende profielen?
Bij een trilstand van mijn toestel heb ik bv bij WA zowel trillen uit alleen het ledje knippert groen bij persoonlijke gesprekken, groepsmeldingen staan al helemaal uit. Echter bij Nougat heb ik dat zodra ik een appje krijg mijn toestel toch gaat trillen. Echter heb ik bij geluid standaard wel aanstaan dat zodra mijn toestel uit trilmodus komt naar geluid dat toestel alsnog niet trilt maar wel een geluidje laat horen plus het groen knipperend ledje.
Nu heb ik zitten lezen en zoeken en kwam ik uit op het volgende:
"Bij sommige apps kunt u kiezen of uw telefoon moet trillen bij meldingen. Gebruik het menu Instellingen in elke app.
Wanneer het beltoonvolume van uw apparaat volledig is verlaagd tot Trillen Vibrate:
Het apparaat trilt bij meldingen waarvoor is ingesteld dat een geluid moet worden afgespeeld.
Het apparaat trilt nog steeds bij meldingen die zijn ingesteld op trillen."
Nu test ik of ik in trilstand van toestel zowel meldinggeluid als trillen uit moet hebben om geen trilsignaal meer te krijgen echter als ik dan terug ga naar melodiestand van toestel dan moet ik ook steeds het melodie in bv WA aanpassen of moet ik gaan werken met verschillende profielen?
Android 7.0 verprutst het gehele GPS signaal. Zowel op mijn S6 als S7 is het GPS signaal gewoon bagger. Tomtom en Flitsmeister kan nu nu amper gebruiken hierdoor. Dit is puur door nougat gekomen. Is hier nog wat aan te doen?
edit:
deze oplossing nu toegepast. Mijn ervaringen deel ik nog:
Go into settings > connections > Location > change from battery saving mode to high accuracy mode
edit:
Go into settings > connections > Location > change from battery saving mode to high accuracy mode
[ Voor 27% gewijzigd door harrybeuker op 18-05-2017 19:17 ]
Zijn er ook mensen die de PHN update nog niet hebben? Ik kijk af en toe maar nog steeds niets.
hoi
De gewone S6, de G920F, heeft hem al wel. Ik begreep dat de S6 Edge, de G925F, nog niets heeft. Welk toestel heb je?
Logisch, want de battery saving mode gebruikt alleen Wi-Fi en mobiele netwerken, dus de GPS staat dan uit.harrybeuker schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:04:
Android 7.0 verprutst het gehele GPS signaal. Zowel op mijn S6 als S7 is het GPS signaal gewoon bagger. Tomtom en Flitsmeister kan nu nu amper gebruiken hierdoor. Dit is puur door nougat gekomen. Is hier nog wat aan te doen?
edit:
G920FMrjraider schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:49:
De gewone S6, de G920F, heeft hem al wel. Ik begreep dat de S6 Edge, de G925F, nog niets heeft. Welk toestel heb je?
hoi
Raar, die is dus al uit. Heb je wel zeker weten phn? Download de phone info applicatie en kijk eens onder csc code.
Mrjraider schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:25:
Raar, die is dus al uit. Heb je wel zeker weten phn? Download de phone info applicatie en kijk eens onder csc code.

hoi
Vreemd, heb je je telefoon nooit zelf gemodificeerd? M.a.w. zelf een rom geflashed?
P.S. Is er iemand hier die mij duidelijkheid kan geven over deze CSC codes?
Sommige landen hebben aparte roms voor toestellen op het vodavone netwerk, hebben deze dan een eigen CSC code of zitten die ook gewoon op (in dit geval) de PHN rom?
[ Voor 31% gewijzigd door Hegeman op 18-05-2017 21:50 ]
Bijzonder want ook ik draai gewoon de PHN versie en kreeg dus de OTA aangeboden...
Geen applicaties uitgezet per ongeluk of gebruik gemaakt van Disabler Pro (als je nu geen idee heb waar ik het over heb dan is het antwoord nee
)
Geen applicaties uitgezet per ongeluk of gebruik gemaakt van Disabler Pro (als je nu geen idee heb waar ik het over heb dan is het antwoord nee
Nee. Mijn vorige telefoons altijd meteen geroot maar deze niet.Hegeman schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:49:
[...]
Vreemd, heb je je telefoon nooit zelf gemodificeerd? M.a.w. zelf een rom geflashed?
Maar ik heb geen haast. Als hij te downloaden is dan zet ik hem er wel op.
hoi
Misschien is hij daar op blijven staan nadat je een batterij besparingsoptie hebt gebruikt.-Edwin- schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:03:
[...]
Logisch, want de battery saving mode gebruikt alleen Wi-Fi en mobiele netwerken, dus de GPS staat dan uit.
Blijf het wel bijzonder vinden.jerry_a schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:18:
[...]
Nee. Mijn vorige telefoons altijd meteen geroot maar deze niet.
Maar ik heb geen haast. Als hij te downloaden is dan zet ik hem er wel op.
Wipe de cache eens van de system updater applicatie (Even geen idee hoe die heet) of wipe de cache via de recovery eens.. Wie weet helpt dat?
Ik heb het toestel nu ge-update naar nougat maar de filter zwart/wit is precies verdwenen. Hoe haal je dit terug?
Paar dagen geleden is voor de LUX versie (unbranded in een winkel in Belgie gekocht) ook een update gekomen, eindelijk 7.0 o/
Beveiligingsupdate is nog van 1 april 2017, itt mei bij jullie?
https://wrongplace.be/files/Screenshot_20170517-201544.png
deze is van de update zelf : https://wrongplace.be/files/Screenshot_20170517-060536.png
deze is van de update zelf : https://wrongplace.be/files/Screenshot_20170517-060536.png
[ Voor 15% gewijzigd door GuntherDW op 18-05-2017 23:03 ]
Hier van 1 meiGuntherDW schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 23:00:
Paar dagen geleden is voor de LUX versie (unbranded in een winkel in Belgie gekocht) ook een update gekomen, eindelijk 7.0 o/
Inmiddels is de G925F ook voorzien sinds een dag of 2Mrjraider schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:49:
De gewone S6, de G920F, heeft hem al wel. Ik begreep dat de S6 Edge, de G925F, nog niets heeft.
Verwijderd
Ik ben echt stomverbaasd over hoeveel beter mijn batterij het nu doet...! Uitgerekend deze week postte ik nog over mijn steeds slechter presterende batterij en als 'antwoord' daarop kwam een dag later de update en nu is het haast alsof ik een nieuwe mobiel heb!
Ik heb wel een klein probleempje, of misschien beter gezegd irritatie, met Nougat: de knoppenbalk bovenin. Het gekke is namelijk dat als de mobiel in standby staat en ik die knoppenbalk oproep er altijd één icoontje meer staat dan als ik hetzelfde doe terwijl de mobiel actief is. Ik gebruik die balk regelmatig en nu zit ik steeds op het verkeerde knopje te drukken omdat de plek daarvan verandert afhankelijk van wanneer ik de balk oproep. Iemand enig idee of dit op te lossen is? Ik wil gewoon bovenin 5 (of 6) knoppen hebben staan, ongeacht in welke mode de mobiel is.
Ik vind het ook wat apart (en een beetje irritant) dat de knoppenbalk in standby volledig geopend wordt, je ziet dus ALLE knoppen, terwijl de balk maar één regel beslaat als de mobiel actief is. Ik zou graag op mijn standby scherm óók gewoon alleen één balk willen hebben (zoals voorheen). Vraag me echt af waarom dit veranderd is.
Dit zal op zich vast wel wennen maar ik vond het alsnog een vreemde keuze.
Ik heb wel een klein probleempje, of misschien beter gezegd irritatie, met Nougat: de knoppenbalk bovenin. Het gekke is namelijk dat als de mobiel in standby staat en ik die knoppenbalk oproep er altijd één icoontje meer staat dan als ik hetzelfde doe terwijl de mobiel actief is. Ik gebruik die balk regelmatig en nu zit ik steeds op het verkeerde knopje te drukken omdat de plek daarvan verandert afhankelijk van wanneer ik de balk oproep. Iemand enig idee of dit op te lossen is? Ik wil gewoon bovenin 5 (of 6) knoppen hebben staan, ongeacht in welke mode de mobiel is.
Ik vind het ook wat apart (en een beetje irritant) dat de knoppenbalk in standby volledig geopend wordt, je ziet dus ALLE knoppen, terwijl de balk maar één regel beslaat als de mobiel actief is. Ik zou graag op mijn standby scherm óók gewoon alleen één balk willen hebben (zoals voorheen). Vraag me echt af waarom dit veranderd is.
Dit zal op zich vast wel wennen maar ik vond het alsnog een vreemde keuze.
Over de batterij, ik raad iedereen aan om accubattery te installeren.
Of het klopt weet ik nog niet, maar hij maakt me wel inzichtelijk dat mijn batterij nog maar voor 70% goed is.
Dat verklaart voor mij waarom ik er zo kort mee doe.
Of het klopt weet ik nog niet, maar hij maakt me wel inzichtelijk dat mijn batterij nog maar voor 70% goed is.
Dat verklaart voor mij waarom ik er zo kort mee doe.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's