Weet je zeker dat er een ESP8266 in zit en niet bijvoorbeeld een ESP8285?
@
meesje Er is een aantal verschillende firmware smaakjes voor ESP-gebaseerde apparaten, zoals Sonoff's.
Zo heb je Tasmota, Espruna en uiteraard ESPEasy (beetje bevooroordeeld hier

)
In de basis doen ze allemaal ongeveer hetzelfde, namelijk het apparaat in eigen beheer geven, zorgen dat je met zelf gekozen services kunt verbinden en acties verbinden aan bepaalde handelingen.
Bijvoorbeeld je drukt ergens op een knop en de Sonoff moet een lamp schakelen. Dat ergens kan zijn een wandschakelaar, of in de app van Domoticz, HomeAssistant, OpenHAB, of een van de vele andere oplossingen.
ESPruna ken ik niet echt, maar wat ik begrepen heb, hebben ze eigenlijk een versie per Sonoff apparaat zo ongeveer zodat je eigenlijk precies dat kan doen wat dat apparaat in zich heeft.
Tasmota biedt alweer meer dingen zoals extra sensoren inbouwen en gebruiken. Maar is nog steeds bruikbaar om OTA te flashen in de kleine ROM's van de Sonoff devices.
ESPeasy is (inmiddels) meer gericht op het ondersteunen van heel veel "controllers" (voor uitwisselen van gegevens met andere pakketten) en heel veel sensoren, display's etc.
De concurrentie en onderlinge strijd is dusdanig groot (

) dat we (Theo van Tasmota) en ik (een van de ontwikkelaars van ESPeasy) gisteren gezellig ervaringen hebben staan uitwisselen op een MeetUp.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)