Kan je niet die zwarte draad die op de L (dus naast die bruine) zit even loshalen, dan kan je achterhalen waar die naar toe gaat en wellicht kan je hem dan zelfs wel meteen vervangen, dat is wel zo netjes. Het werkt nu natuurlijk ook allemaal wel, want een draad is een draad, maar aan het uiteinde van die draad zie je niet dat die zwarte draad niet geschakeld is, waar zwart eigenlijk wel voor bedoeld is.studiodubio schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:48:
[...]
Dus een blauwe draad vanuit de meterkast naar de doos? En wat doe ik met de 2 zwarte draden. Waar komen die in de sonoff touch?
Heb je al schakelaars zoals in het filmpje gevonden?Verwijderd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:55:
Inderdaad, hoe het technisch moet is het probleem niet, echter dacht ik dat dupont connectors het handigst waren.
Idd net als in het fimpje maar direct op de print solderen
Zo ja, waar haal je die dan?
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Bedoel je die drukknopjes? Die kan je gewoon in iedere elektronica zaak kopen.J-P schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:40:
[...]
Heb je al schakelaars zoals in het filmpje gevonden?
Zo ja, waar haal je die dan?
Kijk maar eens bij Conrad bijvoorbeeld:
https://www.conrad.nl/nl/...druktoetsen-o0216610.html
[ Voor 16% gewijzigd door Phoolie op 29-12-2017 12:33 ]
Leuk filmpje om eens binnen te kijken bij de Sonoff fabriek:
https://hackaday.com/2017...sson-on-life-in-shenzhen/
@BarryH Misschien interessant om in de topicstart op te nemen?
https://hackaday.com/2017...sson-on-life-in-shenzhen/
@BarryH Misschien interessant om in de topicstart op te nemen?
[ Voor 84% gewijzigd door ThinkPad op 29-12-2017 13:49 ]
Ik heb mijn eerste sonoff besteld om er mee te spelen. De sonoff touch. Deze wil ik via bijv. DomoticZ gaan beheren. Ik heb inmiddels ook al gelezen dat dimmen niet mogelijk is hiermee. En ook hotel schakeling is lastig? Kan iemand mij misschien op weg helpen waarmee ik wel kan dimmen en hotelschakelen icm domoticZ naast sonoff apparaten?
Let wel, ik ben nog een leek op dit gebied en geen nog nooit gesoldeerd. Ik heb alleen een ics-1000 set in gebruik momenteel
Let wel, ik ben nog een leek op dit gebied en geen nog nooit gesoldeerd. Ik heb alleen een ics-1000 set in gebruik momenteel
Voor diegene die het nog niet wisten (ik kwam er pas achter toen ik er specifiek naar zocht).
Het is mogelijk om met de standaard Ewelink firmware een countdown timer in te stellen.
Ik bedien mijn Sonoff met Google Home maar wil dat die automatisch na 1 uur weer uit gaat. Door de instelling loop timer kan je dat sinds firmware versie 1.6 makkelijk realiseren.
Zie ook de volgende screenshots:

Het is mogelijk om met de standaard Ewelink firmware een countdown timer in te stellen.
Ik bedien mijn Sonoff met Google Home maar wil dat die automatisch na 1 uur weer uit gaat. Door de instelling loop timer kan je dat sinds firmware versie 1.6 makkelijk realiseren.

Ik probeer mijn S20 te flashen met ESPEasy 2.0dev m.b.v. Arduino IDE 1.8.5 (DOUT, 1M, 40/80MHz). Dit gaat op zich prima, maar mijn S20 wordt niet zichtbaar. Er gaat ook geen ledje branden.
De S20 heeft productiedatum 2017-2-16, model: S20_EU_v1.3
Iemand een idee wat er fout gaat?
Ik heb mijn netwerkgegevens in EspEasy.ino ingevoerd:
#define DEFAULT_NAME "S20-switch" // Enter your device friendly name
#define DEFAULT_SSID "WifiSSID" // Enter your network SSID
#define DEFAULT_KEY "wachtwoord" // Enter your network WPA key
#define DEFAULT_DELAY 60 // Enter your Send delay in seconds
#define DEFAULT_AP_KEY "configesp" // Enter network WPA key for AP (config) mode
#define DEFAULT_USE_STATIC_IP false // true or false enabled or disabled set static IP
#define DEFAULT_IP "192.168.1.77" // Enter your IP address
#define DEFAULT_DNS "192.168.1.1" // Enter your DNS
#define DEFAULT_GW "192.168.1.1" // Enter your gateway
#define DEFAULT_SUBNET "255.255.255.0" // Enter your subnet
#define DEFAULT_CONTROLLER false // true or false enabled or disabled, set 1st controller defaults
// using a default template, you also need to set a DEFAULT PROTOCOL to a suitable MQTT protocol !
#define DEFAULT_PUB "sensors/espeasy/%sysname%/%tskname%/%valname%" // Enter your pub
#define DEFAULT_SUB "sensors/espeasy/%sysname%/#" // Enter your sub
#define DEFAULT_SERVER "192.168.1.2" // Enter your Server IP address
#define DEFAULT_PORT 8080 // Enter your Server port value
#define DEFAULT_AP_KEY "configesp" // Enter network WPA key for AP (config) mode
#define DEFAULT_USE_STATIC_IP false // true or false enabled or disabled set static IP
#define DEFAULT_CONTROLLER false // true or false enabled or disabled, set 1st controller defaults
// using a default template, you also need to set a DEFAULT PROTOCOL to a suitable MQTT protocol !
#define DEFAULT_PUB "sensors/espeasy/%sysname%/%tskname%/%valname%" // Enter your pub
[ Voor 3% gewijzigd door quazar op 30-12-2017 09:06 ]
@quazar Het hardcoded instellen van de netwerkgegevens zou niet nodig moeten zijn, omdat na het flashen ESPEasy zich als standalone accespoint zou moeten melden tussen je wifi-netwerken. Als je daar dan vervolgens mee verbind kun je de gegevens van je eigen wifi-netwerk opgeven zodat hij daar voortaan mee verbind.
Als je hem nog aan de PC hebt hangen kun je ook via de Serial Monitor van de Arduino IDE je wifi-gegevens inkloppen in ESPEasy:
Ik doe dat meestal gelijk na het flashen, scheelt weer klooien met die AP modus.
Als je hem nog aan de PC hebt hangen kun je ook via de Serial Monitor van de Arduino IDE je wifi-gegevens inkloppen in ESPEasy:
code:
1
2
3
4
| wifissid NETWERKNAAMHIER wifikey WIFIWACHTWOORDHIER Save wificonnect |
Ik doe dat meestal gelijk na het flashen, scheelt weer klooien met die AP modus.
Welke foutmelding geeft de Arduino bij het flashen?quazar schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:09:
@ThinkPad Helaas werkt ook het flashen van ESPEasy zonder van te voren ingevoerde wifi-instellingen niet... Vreemd!
Tasmota werkt trouwens ook niet
Er zijn geen foutmeldingen, maar na het flashen gebeurt er niets (ledje brand niet, geen wifi AP of opname in mijn netwerk. Ook niets in de log van mijn router. Ik kan wel commando's sturen via Serial Monitor.
Iemand inmiddels gelukt mer EU 2 gang touch met tasmota? Ala EWelink 2 gang.Henkie-Jan schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:48:
[...]
Hmm, moet ik ook eens naar kijken! Heb niet goed opgelet en heb de T1 2 gang besteld. Maar blijkt inderdaad een UK versie te zijn. Werkt wel maar past niet in de muur aangezien hij vierkant is er niet rond... Uiteindelijk voor (tijdelijk) opgelost door een opbouwdoosje te gebruiken voor een Digitus UTP outlet. Zal zo even wat foto's plaatsen. Verder werkt hij perfect en kan hij zelfs piepen
Edit: wel grappig trouwens die ronde EWelink 2 gang is gewoon een sonoff denk ik. Als je een consistent beeld wil zou je ook het glaasje van een Sonoff er op kunnen drukken. Bij de specificaties iets naar onder staat ook nog: Sonoff UK T1.Dus ga die ook maar bestellen denk ik
@HaTe
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Ja hoor, maar voor zover ik hier heb gelezen is het nog niemand gelukt om hem met SonOTA te flashen. Ook heeft hij geen header pinnen waar je makkelijk op aan kan sluiten, dus het flashen van Tasmota is wel wat lastiger.martinvdm schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 18:27:
[...]
Iemand inmiddels gelukt mer EU 2 gang touch met tasmota? Ala EWelink 2 gang.
@HaTe
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Dat had ik ook! Via forum oplossing gevonden. Gebruik de file " normal_8285"quazar schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:38:
Er zijn geen foutmeldingen, maar na het flashen gebeurt er niets (ledje brand niet, geen wifi AP of opname in mijn netwerk. Ook niets in de log van mijn router. Ik kan wel commando's sturen via Serial Monitor.
Het werkt nu bij mij.
Ik heb het topic een beetje gelezen maar ben wat nieuw op gebied van sonoff. Maar er zijn inmiddels dus EU versies met tasmota erop? Wil graag een 2 of 3 gang EU versie met tasmota zodat MQTT mogelijk is.HaTe schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:07:
[...]
Ja hoor, maar voor zover ik hier heb gelezen is het nog niemand gelukt om hem met SonOTA te flashen. Ook heeft hij geen header pinnen waar je makkelijk op aan kan sluiten, dus het flashen van Tasmota is wel wat lastiger.
@WimGal flashen van normal_8285 geprobeerd met esptool, FlashESP8266 en NodeMCU-flasher zonder resultaat. Nou ja, volgend jaar maar weer verder stoeien 
./esptool.py --port /dev/ttyUSB0 write_flash -fm dout -fs 1MB 0x0 ESPEasy_v2.0.0-dev12_normal_8285.bin
./esptool.py --port /dev/ttyUSB0 write_flash -fm dout -fs 1MB 0x0 ESPEasy_v2.0.0-dev12_normal_8285.bin
Hier heb ik de oplossing gevonden:quazar schreef op zondag 31 december 2017 @ 07:15:
@WimGal flashen van normal_8285 geprobeerd met esptool, FlashESP8266 en NodeMCU-flasher zonder resultaat. Nou ja, volgend jaar maar weer verder stoeien
https://www.letscontrolit....php?f=4&t=3615&hilit=s20
suc6.
Sinds kort blijkt dat Ewelink aangemeld is bij IFTTT.com Enorm handig omdat je dan bijna onbeperkt koppelingen kan maken tussen verschillende devices. Bijvoorbeeld: als de slimme wasmachine klaar is wil ik dat de lamp in de keuken aan gaat :'-). Maar ook dat als je bijvoorbeeld thuis komt en je telefoon zich aanmeld op je eigen wifi de lampen aan moeten.
Al met al super mooi maar ik krijg hem niet gekoppeld. Hij blijft een error geven. Nu waren er de laatste dagen wat stabiliteitsproblemen met Ewelink. Misschien dat dat de oorzaak is. ik kan nu bijvoorbeeld ook geen devices verwijderen....
Al met al super mooi maar ik krijg hem niet gekoppeld. Hij blijft een error geven. Nu waren er de laatste dagen wat stabiliteitsproblemen met Ewelink. Misschien dat dat de oorzaak is. ik kan nu bijvoorbeeld ook geen devices verwijderen....
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Werkt niet helemaal zo. Hij gaat steeds een uur aftellen van het moment dat jij als start time hebt gezet. Dus als je om 14:00 uur als starttijd onderaan hebt ingevuld en zegt dat hij na 60 minuten uit moet gaan en je zet het aan om 14:59 dan heb je 1 minuut licht en gaat hij uit. Ik snap niet wat daar de logica van is. Ik wil als het apparaat getriggerd wordt hij na 60 minuten uitgaat. En niet vanaf een start tijd van dat programma...J-P schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 22:38:
Voor diegene die het nog niet wisten (ik kwam er pas achter toen ik er specifiek naar zocht).
Ik heb dit net even getest, dit geld inderdaad voor de eerste keer dat je hem instelt.Henkie-Jan schreef op maandag 1 januari 2018 @ 19:24:
[...]
Werkt niet helemaal zo. Hij gaat steeds een uur aftellen van het moment dat jij als start time hebt gezet. Dus als je om 14:00 uur als starttijd onderaan hebt ingevuld en zegt dat hij na 60 minuten uit moet gaan en je zet het aan om 14:59 dan heb je 1 minuut licht en gaat hij uit. Ik snap niet wat daar de logica van is. Ik wil als het apparaat getriggerd wordt hij na 60 minuten uitgaat. En niet vanaf een start tijd van dat programma...
Maar daarna kan je hem uit en aanzetten en gaat hij netjes na de ingestelde tijd uit. Ik vermoed dat hij dan iedere keer die startdatum aanpast.
Vraagje; als je bijvoorbeeld 2e hands sonoff mrt tasmota koopt kun je dan nog wel de netwerk en WiFi instellingen instellen zonder de firmware opnieuw te moeten ff ashen?
Zeker. Zit ook een webinterface op. Maar dan moet je dat eigenlijk al instellen voordat hij de oude situatie verlaat.martinvdm schreef op maandag 1 januari 2018 @ 21:28:
Vraagje; als je bijvoorbeeld 2e hands sonoff mrt tasmota koopt kun je dan nog wel de netwerk en WiFi instellingen instellen zonder de firmware opnieuw te moeten ff ashen?
Met ESPeasy gaat 'ie in AP mode als 'ie geen verbinding kan leggen met het accesspoint waarop 'ie staat ingesteld.
Ik kan me zo voorstellen dat dat bij Tasmota ook zo is.
Tasmota heeft ook een knop-indruk-combinatie om 'm te resetten of andere mode te kiezen: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Button-usage
Sowieso is die wiki een aanrader om door te lezen, ongeacht of je nu Tasmota gebruikt of niet.
Tasmota heeft ook een knop-indruk-combinatie om 'm te resetten of andere mode te kiezen: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Button-usage
Sowieso is die wiki een aanrader om door te lezen, ongeacht of je nu Tasmota gebruikt of niet.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Aha Nice ThanksTD-er schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 00:28:
Met ESPeasy gaat 'ie in AP mode als 'ie geen verbinding kan leggen met het accesspoint waarop 'ie staat ingesteld.
Inmiddels is het mij gelukt om Ewelink te koppelen aan www.iftttt.com Je kan nu bijvoorbeeld instellen dat de lichten automatisch aan moeten gaan als je thuis arriveert en uit als je huis verlaat
Ik heb dit ook gehad met een S20;quazar schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 09:03:
Ik probeer mijn S20 te flashen met ESPEasy 2.0dev m.b.v. Arduino IDE 1.8.5 (DOUT, 1M, 40/80MHz). Dit gaat op zich prima, maar mijn S20 wordt niet zichtbaar. Er gaat ook geen ledje branden.
Een S20 geflashed met Tasmota, geen foutmeldingen oid. ongeveer drie maanden zonder problemen in gebruik gehad. deze is toen (werkend) in de kast beland. toen ik deze vorige maand wilde gebruiken voor de kerstboom, gaf hij geen teken van leven meer.
Hij liet zich prima flashen met tasmota/espeasy/NodeMCU ed. hij wilde alleen niet meer opstarten, wat ik ook probeerde. ik denk dat er zo af en toe gewoon een gammele unit tussen zit.
Inmiddels heeft iTead de officiele EU versie T1 2gang met RF geïntroduceerd: https://www.itead.cc/sonoff-t1-eu.html en ook een 433MHz wall switch.
Kun je van die EU-versie er twee strak naast elkaar plaatsen in wat nu een raam is met twee keer een enkele schakelaar? In de muur zit dan dus gewoon zo'n dubbele wanddoos.
Ben ik ook benieuwd naar!neographikal schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:04:
Kun je van die EU-versie er twee strak naast elkaar plaatsen in wat nu een raam is met twee keer een enkele schakelaar? In de muur zit dan dus gewoon zo'n dubbele wanddoos.
Nu past het niet blijkbaar
Ik denk het niet, als ik naar de specs kijk is de afmeting 86 mm x 86mm en als ik dan kijk naar een afdekraam voor 2 losse schakelaars, zoals onderstaande:wesley2004 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 14:33:
[...]
Ben ik ook benieuwd naar!
Nu past het niet blijkbaar
https://www.gamma.nl/asso...am-2-voudig-rvs/p/B462822
Dan is die 153 mm breed en 80 hoog.
Op de plaatjes die ik zie lijken ze ook wat groter uit te vallen.
Sometimes you need to plan for coincidence
Damn, dat ze ze dan precies zo groot hadden gemaakt dat ze naast elkaar aansluiten. Als je nou een single doos hebt waar je er een in wil zetten, ziet dat er een beetje uit zonder afdekraam?
Dat was al geen probleemUltraSub schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:13:
Damn, dat ze ze dan precies zo groot hadden gemaakt dat ze naast elkaar aansluiten. Als je nou een single doos hebt waar je er een in wil zetten, ziet dat er een beetje uit zonder afdekraam?
Hmm.. daar kan ik dan wel wat mee op de badkamer denk ik. Maar al die andere ruimtes, zitten er 4 dik naast elkaar, das wel een dingetje.
Dimmen is geen optie toch op deze sonoffs? Of kan dat wel met tasmota?
Daar ontbreekt idd de hardware voor. Met software kun je dat niet oplossen. Ik heb zojuist zelf deze besteld (geen Sonoff, maar wel ook een ESP8266 module onboard):martinvdm schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 00:45:
Dimmen is geen optie toch op deze sonoffs? Of kan dat wel met tasmota?
https://www.tindie.com/pr.../ac-mains-dimmer-mpdmv75/
Omdat ik alles via WiFi wil bedienen en van KaKu af wil.
¯\_(ツ)_/¯
Benieuwd wat je bevindingen zijn.M.v.Veelen schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:15:
[...]
Daar ontbreekt idd de hardware voor. Met software kun je dat niet oplossen. Ik heb zojuist zelf deze besteld (geen Sonoff, maar wel ook een ESP8266 module onboard):
Jij hebt je vast al ingelezen.....
Moet je daar zelf nog de esp8266 op gaan solderen?
En staat daar al software op dat mqtt praat?
Edit: Ik zie dat je de 8266 kan meebestellen.
[ Voor 4% gewijzigd door jkha op 04-01-2018 19:46 . Reden: iets meer ingelezen ]
Ik ook. Er zijn weer genoeg spullen onderweg om mee te knutselen. Hij flasht ESPeasy er op, dus MQTT zou geen probleem moeten zijn.
¯\_(ツ)_/¯
Vandaag 2 x een sonoff basic in de post gekregen.
Ding aangesloten (kabels erin geschroefd) en in het stopcontact. Vervolgens de app gedownload, het registeren ging al tergend traag maar na een uur eindelijk in de app ingelogd.
Vervolgens device toevoegen in de app. Verbinding gemaakt met het netwerk wat hij uitzendt na 5 seconden op de knop te drukken. Wifi netwerk is 2.4Ghz (WPA-PSK2 snapte hij niet, dus op PSK gezet). Vervolgens lukt het toevoegen van het device na 8 pogingen. Een eigen naam geven geeft een foutmelding maar toch staat hij vervolgens onder die naam in de app.
Hij blijft nu alleen als offline vermeld staan en er is geen beweging in te krijgen. App herstart, sonoff uit stop contact en er weer maar nog niets. Zie op de router wel dat hij verbinding heeft gemaakt. Is China gewoon offline en is dat het probleem of is internet verbinding met hun server niet nodig?
Iemand nog tips of is de standaard software en firmware echt gewoon r*k?
[update] Het lijkt dat China storing heeft, inmiddels na veel proberen de sonoff in de app en hij wordt herkend als "online". Schakelen kan alleen nog niet, dan krijg ik een netwerk foutmelding...
Ding aangesloten (kabels erin geschroefd) en in het stopcontact. Vervolgens de app gedownload, het registeren ging al tergend traag maar na een uur eindelijk in de app ingelogd.
Vervolgens device toevoegen in de app. Verbinding gemaakt met het netwerk wat hij uitzendt na 5 seconden op de knop te drukken. Wifi netwerk is 2.4Ghz (WPA-PSK2 snapte hij niet, dus op PSK gezet). Vervolgens lukt het toevoegen van het device na 8 pogingen. Een eigen naam geven geeft een foutmelding maar toch staat hij vervolgens onder die naam in de app.
Hij blijft nu alleen als offline vermeld staan en er is geen beweging in te krijgen. App herstart, sonoff uit stop contact en er weer maar nog niets. Zie op de router wel dat hij verbinding heeft gemaakt. Is China gewoon offline en is dat het probleem of is internet verbinding met hun server niet nodig?
Iemand nog tips of is de standaard software en firmware echt gewoon r*k?
[update] Het lijkt dat China storing heeft, inmiddels na veel proberen de sonoff in de app en hij wordt herkend als "online". Schakelen kan alleen nog niet, dan krijg ik een netwerk foutmelding...
[ Voor 17% gewijzigd door ViNyL op 04-01-2018 22:10 ]
Dat is interessant! Ben heel benieuwd naar je bevindingen. Wellicht een leuke case erom heen. Als espeasy goed werkt dat zou mqtt met Home assistant mogelijk moeten zijn. Weet niet of je ha of domoticz gebruikt, maar ben vooral benieuwd of de aansturing van het dimmen goed werkt.M.v.Veelen schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:15:
[...]
Daar ontbreekt idd de hardware voor. Met software kun je dat niet oplossen. Ik heb zojuist zelf deze besteld (geen Sonoff, maar wel ook een ESP8266 module onboard):
Zowel mijn Sonoff Touch als S20 zijn na enkele weken probleemloos werken nu beide dood. Er is in de tussentijd niks veranderd aan hardware, software of netwerkinstellingen. Ze reageren nergens meer op en worden ook niet meer gezien in Home Assistant, EW Link app of router.
Zijn er meer mensen die soortgelijke problemen hebben gehad en oplossing weten?
Na het installeren van mijn nieuwe router enkele maanden terug veranderde de SSID van mijn Wifi aangezien mijn nieuwe router één SSID aanmaakt voor zowel 2,4Ghz en 5Ghz en zelf afvangt bepaalt welk device op welke band moet connecten, dat terzijde heb ik dit zelfde probleem gehad na het opnieuw flashen met de juiste SSID gegevens werkte 1 Sonoff S20 niet meer en 1 Sonoff 4-CH.studiodubio schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:45:
Zowel mijn Sonoff Touch als S20 zijn na enkele weken probleemloos werken nu beide dood. Er is in de tussentijd niks veranderd aan hardware, software of netwerkinstellingen. Ze reageren nergens meer op en worden ook niet meer gezien in Home Assistant, EW Link app of router.
Bij de Sonoff 4-CH heb ik een zwevende draad op de ground header gezet (4pins connector om te flashen) en daarbij kwam die netjes tot leven
ViNyL schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 21:37:
Er zijn wat problemen met de cloud server. Kan het zijn dat dat bovenstaande problemen verklaard?studiodubio schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 08:45:
Zie https://www.itead.cc/blog...e-disruption-on-eu-region
Hmm ik denk het niet aangezien andere sonoffs het nog wel doen. Ik heb zowel sonoffs met ew link als tasmoto firmware. Ik vermoed dat het aan de modules zelf ligt maar vind het vreemd dat ze opeens de geest gevenEr zijn wat problemen met de cloud server. Kan het zijn dat dat bovenstaande problemen verklaard?
Ik ben hier ook heel benieuwd naar! Ben al een tijd op zoek naar een niet-kaku dimmer, dus dit via Wi-Fi klinkt heel interessant inderdaad. Lees graag de bevindingen.martinvdm schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 22:40:
[...]
Dat is interessant! Ben heel benieuwd naar je bevindingen. Wellicht een leuke case erom heen. Als espeasy goed werkt dat zou mqtt met Home assistant mogelijk moeten zijn. Weet niet of je ha of domoticz gebruikt, maar ben vooral benieuwd of de aansturing van het dimmen goed werkt.
Ook wel benieuwd wat hiermee bedoeld wordt. Enig idee?can be configured with full ON/OFF hardware function -> one of the most required options especially in cases when you want to have a full power OFF option for your LED lightbulbs!
Vaak gaat een dimmer niet van 100% naar 0%, maar van (vb) 99% naar 1%. Bij een gloeilamp geen probleem, die zal niets uitstralen op 1%, maar een LED op 1% geeft wel nog storend licht in je slaapkamer.
Ik denk dat ze dat bedoelen, dat je ipv de gesynchroniseerde puls naar de triac (die afhankelijk van nauwkeurigheid van nuldetectie nog steeds iets doorlaat) helemaal geen pulsen stuurt.
Ik denk dat ze dat bedoelen, dat je ipv de gesynchroniseerde puls naar de triac (die afhankelijk van nauwkeurigheid van nuldetectie nog steeds iets doorlaat) helemaal geen pulsen stuurt.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Wie kan mij helpen met het aansluiten van de sonoff touch. Dit is hoe een van mijn wandcontactdoos er nu uit ziet:

[ Voor 27% gewijzigd door studiodubio op 05-01-2018 13:09 ]
Bruin = fase (Lin)
Blauw = nul (Nin)
Zwart = schakel (Lout)
Als je hier overigens niet uitkomt vraag ik me af hoe handig het is om zelf aan de elektra te knutselen. Kind kan de was doen, moeilijk is het niet, maar of het verstandig is?
Blauw = nul (Nin)
Zwart = schakel (Lout)
Als je hier overigens niet uitkomt vraag ik me af hoe handig het is om zelf aan de elektra te knutselen. Kind kan de was doen, moeilijk is het niet, maar of het verstandig is?
[ Voor 59% gewijzigd door neographikal op 05-01-2018 13:10 ]
Dank voor je snelle reactie. Maar die bruine (linksboven) gaat naar de plafondlamp. De bruine (rechtsonder) is de Lin. De zwarte is idd schakeldraad. Als ik het aansluit zoals jij suggereert dan heb ik nog bruine (linksboven) over. Waar moet die dan in?neographikal schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:09:
Bruin = fase (Lin)
Blauw = nul (Nin)
Zwart = schakel (Lout)
Heb je dit zo losgemaakt van je oude schakelaar? Zeer vreemd.studiodubio schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:34:
[...]
Dank voor je snelle reactie. Maar die bruine (linksboven) gaat naar de plafondlamp. De bruine (rechtsonder) is de Lin. De zwarte is idd schakeldraad. Als ik het aansluit zoals jij suggereert dan heb ik nog bruine (linksboven) over. Waar moet die dan in?
Zelf ook een vraag. Is er voor dat sonoff touch gedoe ook een frame voor op de mur?
[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 05-01-2018 13:44 ]
Ik heb geen idee, dit is niet je normale vulling van een schakeldoos... Lijkt eerder op een centraaldoos dan wat anders.studiodubio schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:34:
[...]
Dank voor je snelle reactie. Maar die bruine (linksboven) gaat naar de plafondlamp. De bruine (rechtsonder) is de Lin. De zwarte is idd schakeldraad. Als ik het aansluit zoals jij suggereert dan heb ik nog bruine (linksboven) over. Waar moet die dan in?
[ Voor 5% gewijzigd door neographikal op 05-01-2018 13:47 ]
Nee, was ook mijn idee. Als hij zo zijn oude schakelaar heeft losgehaald? Het lijkt dan bijna een soort hotelschakeling waarbij ze 1 bruine ipv een zwarte hebben getrokken. Maar ja, dat is mijn raden.neographikal schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:47:
[...]
Ik heb geen idee, dit is niet je normale vulling van een schakeldoos... Lijkt eerder op een centraaldoos dan wat anders.
Nee, zulke constructies heb ik ook niet eerder gezien dus vandaar dat ik hier even navraag doe. Hopelijk heeft íemand hier ervaring mee.neographikal schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:47:
[...]
Ik heb geen idee, dit is niet je normale vulling van een schakeldoos... Lijkt eerder op een centraaldoos dan wat anders.
Nogmaals, wat heb je verwijderd? Hoe zat dat aangesloten? Wat voor schakeling is het?studiodubio schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:52:
[...]
Nee, zulke constructies heb ik ook niet eerder gezien dus vandaar dat ik hier even navraag doe. Hopelijk heeft íemand hier ervaring mee.
Dit komt zo uit de wand. Ik heb niks geknutseld, zeker niet op deze manier anders wist ik wel hoe ik e.e.a. weer moet aansluiten.maartend schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:53:
[...]
Nogmaals, wat heb je verwijderd? Hoe zat dat aangesloten? Wat voor schakeling is het?
Ja, dan zul je toch echt moeten controleren wat waar naar toe gaat.
Ik durf zo geen uitspraak te doen wat je waar op moet aansluiten. Wel dat je een blauwe, bruine en zwarte moet gebruiken.
Ik durf zo geen uitspraak te doen wat je waar op moet aansluiten. Wel dat je een blauwe, bruine en zwarte moet gebruiken.
[ Voor 53% gewijzigd door maartend op 05-01-2018 13:58 ]
De vraag was volgens mij meer wat er eerst op aangesloten zat en hoe?studiodubio schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:54:
[...]
Dit komt zo uit de wand. Ik heb niks geknutseld, zeker niet op deze manier anders wist ik wel hoe ik e.e.a. weer moet aansluiten.
Is het mogelijk om een Sonoff modelletje te installeren maar ook de functionaliteit van de huidige wandschakelaar te behouden, om een soort van wisselschakeling te creëren, zodat als de lamp uitgeschakeld wordt door de Sonoff, hij daarna met één klik weer kan aangezet worden met de schakelaar?
Ik zit net met dezelfde vraag in mijn hoofd.othellods schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:03:
Is het mogelijk om een Sonoff modelletje te installeren maar ook de functionaliteit van de huidige wandschakelaar te behouden, om een soort van wisselschakeling te creëren, zodat als de lamp uitgeschakeld wordt door de Sonoff, hij daarna met één klik weer kan aangezet worden met de schakelaar?
Dat kan. Je sluit dan de wandschakelaar aan op GPIO14 bijvoorbeeld (of een andere vrije GPIO pin) en GND. Daarmee gaat er dus geen 230VAC meer door de schakelaar en mogen de originele draden niet meer aangesloten zijn! Dan maak je een bijvoorbeeld een rule welke bij het omschakelen van de schakelaar het relais ook toggled. Hoe je dat doet hangt af van de firmware welke je in de Sonoff zet.othellods schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:03:
Zo gisteren eindelijk eens tijd gevonden om me te ontfermen over de SONOFF DUAL 2CH R2.
Na even prieken met de TR / TX (op de een of andere manier komt TR / TX op de TTL niet overeen met de TR / TX op de Sonoff) gelukt om ESPEASY erop te flashen, en hij doet nu dienst om de STORK WHR91 WTW te schakelen tussen fan speed 1,2 en 3..
Alsof het zo moest zijn is mijn NodeMCUv3 met mh-z19 welke de luchtkwaliteit monitored overleden
Thans hij meld zich niet meer aan op WIFI, maar eens even kijken en anders maar weer een paar nieuwe laten komen uit china.
Nu kan ik het nog niet volledig automatiseren
Na even prieken met de TR / TX (op de een of andere manier komt TR / TX op de TTL niet overeen met de TR / TX op de Sonoff) gelukt om ESPEASY erop te flashen, en hij doet nu dienst om de STORK WHR91 WTW te schakelen tussen fan speed 1,2 en 3..
Alsof het zo moest zijn is mijn NodeMCUv3 met mh-z19 welke de luchtkwaliteit monitored overleden
Thans hij meld zich niet meer aan op WIFI, maar eens even kijken en anders maar weer een paar nieuwe laten komen uit china.
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Ik zit er aan te denken om een Sonoff POW te kopen van Banggood om te dienen als mobiel meetapparaat, in plaats van mijn Voltcraft meter die ik niet echt kan loggen. Ik zie dat de huidige versie zelfs geschikt is voor de volledige 16 ampere. Ik wil er bijvoorbeeld mijn wasmachine vaatwasser of vriezer mee kunnen loggen en meten. Zou dat oke zijn met deze apparaatjes of moet je dit echt niet willen?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
ben ook benieuwd naar dit. Wilde mijn elektrische boiler(1x 1500w 1x1000w) hiermee loggen.... twijfel echter nog sterkMsG schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:45:
Ik zit er aan te denken om een Sonoff POW te kopen van Banggood om te dienen als mobiel meetapparaat, in plaats van mijn Voltcraft meter die ik niet echt kan loggen. Ik zie dat de huidige versie zelfs geschikt is voor de volledige 16 ampere. Ik wil er bijvoorbeeld mijn wasmachine vaatwasser of vriezer mee kunnen loggen en meten. Zou dat oke zijn met deze apparaatjes of moet je dit echt niet willen?
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van >=10A gebruiken op die Sonoff dingen, zelfs al staat erop dat ze maar liefst 16A zouden moeten kunnen doen.MsG schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:45:
Intern gaat namelijk alles via van die kleine printsporen. Nu zit er (als het goed is) wel een dik laagje tin op, die effectief zoveel warmte kunnen afvoeren dat ze het ook echt moeten kunnen verwerken. Maar toch zit het mij niet helemaal lekker.
Ook de relais die erin zitten, zijn vrij iel en komt op mij over als "Chinese Amperes".
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik heb zelf een Itho die wil gewoon 220 op elke input hebben. Neem aan dat dit bij jou dan niet het geval is met de GPIO headersDaannn1987 schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:35:
Zo gisteren eindelijk eens tijd gevonden om me te ontfermen over de SONOFF DUAL 2CH R2.
othellods schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:03:
maartend schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 17:17:
[...]
Ik zit net met dezelfde vraag in mijn hoofd.
In onderstaande reactie staat een filmpje waar dat mooi uitgelegd wordt.tsjoender schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 18:40:
[...]
Dat kan. Je sluit dan de wandschakelaar aan op GPIO14 bijvoorbeeld (of een andere vrije GPIO pin) en GND. Daarmee gaat er dus geen 230VAC meer door de schakelaar en mogen de originele draden niet meer aangesloten zijn! Dan maak je een bijvoorbeeld een rule welke bij het omschakelen van de schakelaar het relais ook toggled. Hoe je dat doet hangt af van de firmware welke je in de Sonoff zet.
AgileCowboy in "Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)"
Weet iemand of de Slampher werkt met een universele draadloze wandschakelaar?
---RAWE CEEK!!!---
Dat zal kloppen ja. Ik heb ze inmiddels geflashed (Easy ESP) en in Domoticz hangen. Stuk makkelijker.nicomo schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:30:
[...]
[...]
Er zijn wat problemen met de cloud server. Kan het zijn dat dat bovenstaande problemen verklaard?
Dat is ook mijn gedachte gang, voor de stuurstroom prima maar de hoofdstroom gaat bij mij met een Eaton Installatie relais van 20 amp, kost wel wat meer maar is wel zo zeker. Loggen doe ik wel met een Din-Rail meter.TD-er schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 22:05:
[...]
Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van >=10A gebruiken op die Sonoff dingen, zelfs al staat erop dat ze maar liefst 16A zouden moeten kunnen doen.
Intern gaat namelijk alles via van die kleine printsporen. Nu zit er (als het goed is) wel een dik laagje tin op, die effectief zoveel warmte kunnen afvoeren dat ze het ook echt moeten kunnen verwerken. Maar toch zit het mij niet helemaal lekker.
Ook de relais die erin zitten, zijn vrij iel en komt op mij over als "Chinese Amperes".
PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....
Vraagje voor de zekerheid.
heb net mijn eerste sonoff binnen, de DIY basis versie. De allereerste flash die ik wil gaan doen naar de custom Firmware kan niet OTA?
En dan nog een vraag ;
Ik ga nieuwe rolluiken plaatsen, deze worden met een morotr met in schakelaar. Vaak is dat een schakelaar met naar links omlaag, midden stop, rechts omhoog. Kan ik zoiets vie een sonoff schakelaar regelen? Ik weet dat ze behoorlijk wat schakelaars hebben. Een touch zou geweldig zijn.
heb net mijn eerste sonoff binnen, de DIY basis versie. De allereerste flash die ik wil gaan doen naar de custom Firmware kan niet OTA?
En dan nog een vraag ;
Ik ga nieuwe rolluiken plaatsen, deze worden met een morotr met in schakelaar. Vaak is dat een schakelaar met naar links omlaag, midden stop, rechts omhoog. Kan ik zoiets vie een sonoff schakelaar regelen? Ik weet dat ze behoorlijk wat schakelaars hebben. Een touch zou geweldig zijn.
[ Voor 48% gewijzigd door maartend op 06-01-2018 18:38 ]
Ja dat kan wel. Mislukt het dan kun je altijd nog de header erop solderen.maartend schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:37:
Vraagje voor de zekerheid.
Maar dan NIET eerst updaten met de ewlink app naar de laatste versie. Firmware 1.6 of groter dan werkt het niet.
Maar hoe kan ik dan checken welke FW er op staat? Dat zie ik niet zo snel.jobr schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:07:
[...]
Ja dat kan wel. Mislukt het dan kun je altijd nog de header erop solderen.
Maar dan NIET eerst updaten met de ewlink app naar de laatste versie. Firmware 1.6 of groter dan werkt het niet.
Ik heb hem dus vandaag ontvangen en nog nix mee gedaan.
[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 06-01-2018 19:18 ]
Dat kun je zien in de EWelink app. Daarmee kun je eerst even testen of de sonof werkt met de originele firmware. Device kiezen en dan rechtsboven de 3 puntjes klikken. Dan settings en dan staat daar de FW versiemaartend schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:13:
[...]
Maar hoe kan ik dan checken welke FW er op staat? Dat zie ik niet zo snel.
Wie snapt het nog?
Het flashen van een Sonoff TH is al tijden geen issue meer, tot vandaag.
Vandaag heb ik 4 nieuwe Sonoff TH het ziet er allemaal het zelfde uit behalve
Op de nieuw staat
Sonoff TH_V1.1
2017-5-5

Het flashen lijkt goed te gaan. Ik gebruik ESPEasy_v2.0.0-dev12 of ESPEasy_v2.0.0-dev13
Maar wat ik ook probeer ik zie geen wifi netwerk ESP_Easy_0
Ik heb ook al ESPEasy_R120 geprobeerd
Ook niet aan de 230V of alleen aan de 3V
En alle 4 hebben precies het zelfde
Het flashen van een Sonoff TH is al tijden geen issue meer, tot vandaag.
Vandaag heb ik 4 nieuwe Sonoff TH het ziet er allemaal het zelfde uit behalve
Op de nieuw staat
Sonoff TH_V1.1
2017-5-5

Het flashen lijkt goed te gaan. Ik gebruik ESPEasy_v2.0.0-dev12 of ESPEasy_v2.0.0-dev13
Maar wat ik ook probeer ik zie geen wifi netwerk ESP_Easy_0
Ik heb ook al ESPEasy_R120 geprobeerd
Ook niet aan de 230V of alleen aan de 3V
En alle 4 hebben precies het zelfde
[ Voor 15% gewijzigd door jossie67 op 06-01-2018 19:31 ]
Wat zie je in de serial console na het flashen?
helaas niks
Nu maar eens proberen met TASMOTA
Nu maar eens proberen met TASMOTA
[ Voor 63% gewijzigd door jossie67 op 06-01-2018 20:35 ]
@jossie67 Kijk eens met Esptool.py welke chip erop zit.
Voorbeeld:
Ik zie wel een flash chip op de print zitten, dus het zal geen ESP8285 zijn (die heeft 1 MB flash intern)
Mogelijk moet je in DIO mode flashen?
Voorbeeld:
C:\Python27\Scripts>esptool.py.exe --port COM11 --baud 115200 flash_id esptool.py v2.2 Connecting.... Detecting chip type... ESP8266 Chip is ESP8266EX Uploading stub... Running stub... Stub running... Manufacturer: e0 Device: 4016 Detected flash size: 4MB Hard resetting...
Ik zie wel een flash chip op de print zitten, dus het zal geen ESP8285 zijn (die heeft 1 MB flash intern)
ben dus aan Github aan het inlezen. heb echter sonota.exe nodig. Is er een reden dat ik dat niet kan vinden?jobr schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:07:
[...]
Ja dat kan wel. Mislukt het dan kun je altijd nog de header erop solderen.
Heb je niet nodig als je python gebruikt (op windows).maartend schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:47:
[...]
ben dus aan Github aan het inlezen. heb echter sonota.exe nodig. Is er een reden dat ik dat niet kan vinden?
Volgens mij heb ik dit gebruikt.
Tabblad releases:maartend schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:47:
[...]
ben dus aan Github aan het inlezen. heb echter sonota.exe nodig. Is er een reden dat ik dat niet kan vinden?
https://github.com/mirko/SonOTA/releases
Jeez. En ik maar onder normale releases zoeken. Maar ja, ik ken Github t eslecht om daar in eens goed te zitten.Hmmbob schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 21:39:
[...]
Tabblad releases:
https://github.com/mirko/SonOTA/releases
Ik wist het omdat ik me ook het laplazerus gezocht heb

Snap niet helemaal wat je bedoelt met de GPIO headers?martinvdm schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 23:51:
[...]
Ik heb zelf een Itho die wil gewoon 220 op elke input hebben. Neem aan dat dit bij jou dan niet het geval is met de GPIO headers
Maar bij de STORK WHR91 maakt het niet uit of L1, L2 en L3 tegelijk 220v krijgen.
Bij L1, L2 en L3 ingeschakeld staat hij op stand 3/3
Bij L1 en L3 ingeschakeld staat hij op stand 3/3
Bij alleen L1 en L2 ingeschakeld staat hij op stand 2/3
Bij alleen L1 ingeschakeld staat hij op 1/3
Ondertussen mn Nodemcu geflashed en hij leeft weer... schakeling middels domoticz en blocky werkt perfect.
Tussen 600 en 1000 PPM wordt stand 2 ingeschakeld, boven 1000 ppm stand 3.
[ Voor 13% gewijzigd door Daannn1987 op 06-01-2018 21:58 ]
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Hoe denken jullie over het brandgevaar van deze dingen.
(Heb eerlijk gezegd niet hele topic door gelezen)
Ik heb een 433 versie in onze tuinkas hangen welke waarschijnlijk vochtig is geworden waardoor sluiting.
Ik was behoorlijk onder de indruk van het roet aan de binnenkant van de behuizing.
Waarschijnlijk door de smelt zekering die helemaal weg was.
Nemen jullie bij de installatie nog voorzorgsmaatregelen door bijvoorbeeld de Sonos in de centraaldoos te plaatsen waardoor de kans kleiner word dat brand zicht zal verspreiden als er sluiting is.
Ik heb een 433 versie in onze tuinkas hangen welke waarschijnlijk vochtig is geworden waardoor sluiting.
Ik was behoorlijk onder de indruk van het roet aan de binnenkant van de behuizing.
Nemen jullie bij de installatie nog voorzorgsmaatregelen door bijvoorbeeld de Sonos in de centraaldoos te plaatsen waardoor de kans kleiner word dat brand zicht zal verspreiden als er sluiting is.
My life is in 2D, How about yours?
In een tuinkas. Is het daar niet knettervochtig? Moet je daar zowiezo niet alles waterbestendig isntalleren?BroederM schreef op zondag 7 januari 2018 @ 03:22:
Thanks voor de tip, dit proggie kende ik nog nietTD-er schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:43:
@jossie67 Kijk eens met Esptool.py welke chip erop zit.
Voorbeeld:
C:\Python27\Scripts>esptool.py.exe --port COM11 --baud 115200 flash_id Detected flash size: 4MB Hard resetting...
C:\Python27\Scripts>python esptool.py --port com4 --baud 115200 flash_id esptool.py v2.3-dev Connecting.... Detecting chip type... ESP8266 Chip is ESP8266EX Uploading stub... Running stub... Stub running... Manufacturer: 5e Device: 4014 Detected flash size: 1MB Hard resetting...
@jossie67 Heb je met die esptool nu wel de boel kunnen flashen, in DIO of DOUT mode?
Dit is een beetje nieuw, ik krijg een foutTD-er schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:01:
@jossie67 Heb je met die esptool nu wel de boel kunnen flashen, in DIO of DOUT mode?
C:\Python27\Scripts>python esptool.py --port com4 --baud 115200 write_flash --flash_size 1MB 0x0 espeasy.bin esptool.py v2.3-dev Connecting.... Detecting chip type... ESP8266 Chip is ESP8266EX Uploading stub... Running stub... Stub running... Configuring flash size... Compressed 566528 bytes to 373350... Writing at 0x00024000... (43 %) A fatal error occurred: Failed to write compressed data to flash after seq 9 (result was C100)
Kijk anders ook even of je Espruna erop kunt zetten.
Die zijn wat kleiner en specifiek voor een bepaalde versie van de Sonoff geschreven.
Die zijn wat kleiner en specifiek voor een bepaalde versie van de Sonoff geschreven.
thanks, deze werkt meteen!TD-er schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:22:
Kijk anders ook even of je Espruna erop kunt zetten.
Cool
Ik zou deze nooit in vochtige ruimte hangen. De printplaat heeft ook nog dikke soldeer sporen die niet echt goed tegen vocht kunnen. Er zijn speciale behuizingen voor de sonoff te koop. Eventueel kan je ook de printplaat met nagellak insmeren echter weet ik niet of deze de hitte goed kan verdragen.BroederM schreef op zondag 7 januari 2018 @ 03:22:
https://www.banggood.com/...1223669.html?rmmds=search
Daarom hing hij ook daar, als test. Zelfs als hij in de fik was gegaan was er niets gebeurtmaartend schreef op zondag 7 januari 2018 @ 12:15:
[...]
In een tuinkas. Is het daar niet knettervochtig? Moet je daar zowiezo niet alles waterbestendig isntalleren?
(uiteindelijk was het vocht op een bizarre manier door een scheur in het glas precies op de schakelaar gekomen 1cm links of rechts en niets was gebeurt)
Die behuizing is echt super.verbraakje schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:43:
[...]
Ik zou deze nooit in vochtige ruimte hangen. De printplaat heeft ook nog dikke soldeer sporen die niet echt goed tegen vocht kunnen. Er zijn speciale behuizingen voor de sonoff te koop. Eventueel kan je ook de printplaat met nagellak insmeren echter weet ik niet of deze de hitte goed kan verdragen.
https://www.banggood.com/...1223669.html?rmmds=search
Maar je maakt je dus totaal geen zorgen over een niet "officieel" KE goedgekeurd product op je (hardboard) plafond.
Pas als het een vochtige ruimte is?
My life is in 2D, How about yours?
Uh, nee. Ik maak me zorgen omdat dit ding in een vochtige ruimte wordt gebruikt. Had ik ook gedaan als hij wel gekeurd was.BroederM schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:08:
[...]
Die behuizing is echt super.
Maar je maakt je dus totaal geen zorgen over een niet "officieel" KE goedgekeurd product op je (hardboard) plafond.
Pas als het een vochtige ruimte is?
Persoonlijk maak ik mij minder zorgen dan met slapen naast een usb oplader van de action...
Lees net hierboven in het forum dat je met/aan Sonoff ook een fysieke schakelaar kan verbinden via GPIO om ook zonder afstandbediening of app te kunnen schakelen. Enig idee of dat met de AC MAINS Dimmer ook zou kunnen?M.v.Veelen schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 12:15:
[...]
Waarschijnlijk wel, er zit ook 'gewoon' een ESP in. Maar moet de spullen nog ontvangenMardox schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:03:
[...]
Lees net hierboven in het forum dat je met/aan Sonoff ook een fysieke schakelaar kan verbinden via GPIO om ook zonder afstandbediening of app te kunnen schakelen. Enig idee of dat met de AC MAINS Dimmer ook zou kunnen?
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft om deze bende aan de praat te krijgen.
SonOff Touch switch verbind met wifi, is zichtbaar in app, relais schakelt (hoorbaar) maar maakt geen verbinding (geen licht).
Gevalletje "You get what you pay for" of zijn twee draadjes op het juiste gaatje aansluiten een brug te ver voor mij? (hint: zeker niet dat laatste).
SonOff Touch switch verbind met wifi, is zichtbaar in app, relais schakelt (hoorbaar) maar maakt geen verbinding (geen licht).
Gevalletje "You get what you pay for" of zijn twee draadjes op het juiste gaatje aansluiten een brug te ver voor mij? (hint: zeker niet dat laatste).
Het zouden dus 3 draadjes moeten zijn toch.Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 17:47:
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft om deze bende aan de praat te krijgen.
Een aansluiting min dus een Blauwe draad een aansluiting Bruin en een Zwarte draad die naar de lamp gaat.
Volgens mij heeft de SonOff Touch een permanente voeding nodig, dus Blauw en Bruin
PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....