Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 12:03
Bedankt voor alle reacties, ik ga een poging wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:38
Ben erg benieuwd naar je resultaat/ervaringen. :) Misschien voor mijn ouders ook wel wat!

Zat nog even op Aliexpress te kijken en zoeken op 'Ewelink' en kom daar wel interessante dingen tegen. Ten eerste heel veel electrische gordijnrails en rolgordijnen. Maar bijvoorbeeld ook deze 30A switch.

https://nl.aliexpress.com...APP-wifi/32838810170.html

Of een stekkerdoos: https://nl.aliexpress.com.../2805154_32840140463.html

Of een stopcontact voor buiten. :)

https://nl.aliexpress.com.../2805154_32840016496.html

Las dat iemand op internet zei dat zolang er Ewelink op draait het gewoon mogelijk is om alternatieve firmware te installeren. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:11

HaTe

haat niet

Henkie-Jan schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:08:
Las dat iemand op internet zei dat zolang er Ewelink op draait het gewoon mogelijk is om alternatieve firmware te installeren. :)
Ja, volgens mij ook. Want als Ewelink compatible is dan hebben ze een licentie van Itead en dus ook de Itead chip die programmeerbaar is.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Heeft iemand hier ook een Sonoff RF in gebruik met ESP Easy erop?

Ik ben namelijk benieuwd of het rf deel dan nog werkt?
En of het leren van de RF code (met 2/3 keer op knopje drukken) dan nog werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe sluiten jullie een externe knop aan op de standaard sonof??
Ik heb nu headers op de aansluitingen gemonteerd maar dit is verre van ideaal (word te hoog) ik overweeg gewoon direct het kabeltje er aan te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpbox
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-11-2023
HaTe schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:16:
[...]

Yes, hem hem ontvangen en werkt goed! Had wat problemen met het installeren van Sonoff-Tasmota via SonOTA, want hij bleef hangen in de FinalStage SSID en pakte de Tasmota firmware niet. Heb hem uiteindelijk maar weer uit de muur gehaald en open gemaakt. Er zitten geen header pin locaties op de printplaat dus moest draadjes rechtstreeks op de ESP chip solderen. Het is hierbij handig dat je voor Vcc en Gnd dit wel ergens anders op de printplaat doet, want ik had problemen om dit allemaal op de ESP chip te krijgen zonder ongewenste contacten te maken met andere componenten.
Na een paar uur had ik het voor elkaar om hem manueel te flashen en hij draait nu stabiel. Voordeel is wel dat ik nu komende updates ook OTA kan doen.
Ik ben er blij mee :)
Ik heb ook hetzelfde gekocht, maar het is jammer fout gegaan met sonoTA
Niet vanwege sonoTA : ik ben te laat achter gekomen dat mijn iphone geen hotspot gaf.. wel connectie maar geen internet :'( .. live and learn :( .

Het device wil niet meer in AP mode, (filmpje)
ik moet dus gaan solderen..

Hier een paar foto's van wat ik zie, maag ik a.u.b. weten waar op de printplaats zijn de Vcc en Gnd , behalve op de chip ? -> click on pictures for full size !

ik vind de connecties op de chips zo vreselijk klein.. hoe heb je het voor elkaar gekregen ?
any tips ? ben namelijk niet zo handig met een solderbout..

alvast bedankt !

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PuKyUv7.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cE3tyaD.jpg

Ik heb dit gevonden..

Afbeeldingslocatie: https://user-images.githubusercontent.com/24526737/30818887-73e14774-a24f-11e7-8da2-93eac4c5c9ca.jpg

hier ook: Itead based wall switch - lixinzhineng brand

(edit: foutje link eerste plaatje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

cpbox schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:57:
[...]

Ik heb ook hetzelfde gekocht, maar het is jammer fout gegaan met sonoTA
Niet vanwege sonoTA : ik ben te laat achter gekomen dat mijn iphone geen hotspot gaf.. wel connectie maar geen internet :'( .. live and learn :( .

Het device wil niet meer in AP mode, (filmpje)
ik moet dus gaan solderen..

Hier een paar foto's van wat ik zie, maag ik a.u.b. weten waar op de printplaats zijn de Vcc en Gnd , behalve op de chip ? -> click on pictures for full size !

ik vind de connecties op de chips zo vreselijk klein.. hoe heb je het voor elkaar gekregen ?
any tips ? ben namelijk niet zo handig met een solderbout..

alvast bedankt !

[afbeelding][afbeelding]

Ik heb dit gevonden..

[afbeelding]

hier ook: Itead based wall switch - lixinzhineng brand
Het is inderdaad best priegelen. Ik weet niet meer precies hoe ik het heb gedaan, maar heb uiteindelijk een van de grotere vlakken waar IX tussen staat gebruikt voor GND. Verder zie je daarboven bij U3 nog wat vlakjes. Een daarvan kan je gebruiken voor VCC. Welke dat precies is moet je even nameten met een multimeter :)

De TX, RX en GPIO0 moeten volgens mij allemaal gewoon rechtstreeks op de chip ja. Ik heb ook gewoon de breadboard pinnetjes er op gesoldeerd, maar je kan misschien nog beter ander draad gebruiken. Beste is eerst vertinnen van je draad/pin en nog wat meer tin bij de chip. Daarna draad op de goede plek houden en verwarmen.

[ Voor 7% gewijzigd door HaTe op 04-12-2017 13:19 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:53
Henkie-Jan schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:49:
[...]

Wat bedoel je met dubbelpolig? Een wisselschakelaar of een die zowel de N als de L onderbreekt?
Zowel N als L onderbreekt :)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpbox
HaTe schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:12:
[...]

Het is inderdaad best priegelen. Ik weet niet meer precies hoe ik het heb gedaan, maar heb uiteindelijk een van de grotere vlakken waar IX tussen staat gebruikt voor GND. Verder zie je daarboven bij U3 nog wat vlakjes. Een daarvan kan je gebruiken voor VCC. Welke dat precies is moet je even nameten met een multimeter :)

De TX, RX en GPIO0 moeten volgens mij allemaal gewoon rechtstreeks op de chip ja. Ik heb ook gewoon de breadboard pinnetjes er op gesoldeerd, maar je kan misschien nog beter ander draad gebruiken. Beste is eerst vertinnen van je draad/pin en nog wat meer tin bij de chip. Daarna draad op de goede plek houden en verwarmen.
Dank je wel !
ik heb helaas geen multimeter hier om te vinden welke plek doet wat..
ik moet dus solderen op de chip, dat wordt spannend !
Iets voor een rustig dag zonder kinderen of vrouw in huis gedurende een aantal uren :P (and then I can swear as much as I like as well :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

cpbox schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:48:
[...]

Dank je wel !
ik heb helaas geen multimeter hier om te vinden welke plek doet wat..
ik moet dus solderen op de chip, dat wordt spannend !
Iets voor een rustig dag zonder kinderen of vrouw in huis gedurende een aantal uren :P (and then I can swear as much as I like as well :D )
Je kan ook wel proberen door er 3.3V op te zetten, je zal de chip er niet mee kapot maken. Zo uit mijn hoofd is het de rechter van de grote 2 als ground (misschien zelfs allebei).
Dan het vlakje rechtsonder naast U3 voor V+
Als hij aan gaat weet je dat het goed is.

Misschien dat dit plaatje ook helpt, let op, vanaf boven is het in spiegelbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://www.itead.cc/wiki/images/thumb/d/d4/Pins_map_PSF-B85.png/500px-Pins_map_PSF-B85.png

edit:
Als ik zo de lijntjes volg dan zou V+ niet rechtsonder zijn maar de 2e van rechtsboven. Rood is V+, zwart is gnd
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mYQi9Bj.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door HaTe op 04-12-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Weet iemand of je een sonoff mag inbouwen 'buiten' in een lantaarnpaal?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6DqqJhGjb9ZD46QBsq78sJTL/thumb.png

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:05
Als je behuizing IP44 is (spatwaterdicht), en het circuit achter een aardlekschakelaar van 30mA zit (sowiezo verplicht in vochtige ruimtes) mag dat (in België). Denk eraan de metalen behuizing van de lantaarnpaal te aarden.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Icekiller2k6 schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:39:
Weet iemand of je een sonoff mag inbouwen 'buiten' in een lantaarnpaal?
[afbeelding]
Of het mag is mij geheel duidelijk. Maar de plek lijkt mij bijzonder? Een metalen lantaarnpaal heeft slecht wifi ontvangst. Helemaal als de router binnen hangt.

Weet ook niet hoe de lamp nu geschakeld wordt maar grote kans dat er alleen een schakeldraad en een nul in zit?betekent dus dat je hem met de schakelaar uit kan zetten. Verder moet hij inderdaad waterdicht gemaak worden. Voor de veiligheid dan wel de levensduur van de Sonoff. Ze hebben wel een IP66 case maar die past er niet in denk ik :+

Zelf zou ik hem op de plek maken waar nu de huidige schakeling zit. Het zij een tijdschakelklok of op een pulsschakeling van het lichtnet. :) Misschien zit die in je meterkast. Veel handiger plek denk ik! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@Henkie-Jan

Zit rechtstreeks aan zekering van 16a ;) de bedoeling is om een sonoff te gebruiken die ook 433mhz aankan en anders was het een KaKu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpbox
HaTe schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:52:
[...]

Je kan ook wel proberen door er 3.3V op te zetten, je zal de chip er niet mee kapot maken. Zo uit mijn hoofd is het de rechter van de grote 2 als ground (misschien zelfs allebei).

Misschien dat dit plaatje ook helpt, let op, vanaf boven is het in spiegelbeeld:
[afbeelding]

edit:
Als ik zo de lijntjes volg dan zou V+ niet rechtsonder zijn maar de 2e van rechtsboven. Rood is V+, zwart is gnd
[afbeelding]
dank je !
Ik heb ten minste een ding geleerd vandaag: ik kan niet solderen op zo een kleine chip.. (aka: don't quit your day job !)
Switch blijkt (nog) niet kapot te zien door mijn slechte behandelingen dus misschien kan mijn zwager mij verder helpen: ik kwam regelmatig een hand te kort, dus misschien gaat het ons lukken met 4 handen :+
.. to be continued ..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 13:06

houthakker

Poehé

Beetje een crosspost van het ESP topic. Ik zal rond te kijken of ik op de een of andere manier mijn verlichting slim kan schakelen;
- met behoud van originele schakelaars (dus geen Sonoff T1)
- geen legacy problemen (Sonoff B1 lamp kan niet aan wanneer deze door de wand schakelaar is uitgezet).
- goedkoop, maar wel enigdsinds veilig en bi-directioneel (dus niet 433.92mhz).
- niet te complex, of afhankelijk van de backend (losse wandschakelaar transmitter + zigbee/wifi lamp actuator).

De oplossing lijkt dan een sonoff/esp8266 relay te plaatsen achter de wandschakelaar, en die met laagspanning (vrij potentiaal) te bedienen. Alleen een hotel/wisselschakeling is misschien nog een uitdaging.

Ik heb nog wel wat opties gevonden:
Dimmer, maar te groot om in te bouwen, zie ook hier SSR dimmer module
2x WiFi Relay niet meer te koop op ebay.
230v I/O modul nergens te koop?
WiFi Relay board maar ik ben bang te groot om in te bouwen. Dit geld ook voor de Sonoff Basic. Ik heb deze nu besteld om te experimenteren.

Totdat ik deze week deze 2 opties vond.
dimmer module gevonden; maar moet nog steeds een hlk-pm03 op. Dit lijkt de voorloper met relais te zijn.
schakel module

Wellicht een dezer dagen kijken of ik die ga bestellen.

[ Voor 9% gewijzigd door houthakker op 06-12-2017 14:24 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgileCowboy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 22:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, hoe het technisch moet is het probleem niet, echter dacht ik dat dupont connectors het handigst waren.

Idd net als in het fimpje maar direct op de print solderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommes
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 15:49
Ik heb de sonoff pow tussen mijn buitenlicht geplaatst die buiten boven de deur hangt, maar zonder extra waterdichte behuizing, de lamp zit in een afdak weggewerkt. Toen ik de lamp openmaakte kwam er veel droog zand van boven de behuizing, ik zit nu toch te twijfelen om misschien voor de zekerheid nog een behuizing eromheen te doen, is dit verplicht in Nederland?

Overigens vind ik het wel priegelwerk om het aan te sluiten, de buiten draden zijn heel stug en moeten over elkaar heen (omdat aarde naast elkaar gaat en nuldraad naar elkaar :s)

Met openHAB schakel ik met Mqtt deze voordeurverlichting aan zodra het donker wordt, in de achtertuin nog 2 hue lampen die ook vanzelf aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpbox
HaTe schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:52:
[...]

[afbeelding]

edit:
[afbeelding]
Paar dagen verder: it's alive ! _/-\o_

Een rustig zaterdag avond, sterke licht, heeel veeeeel geduld, soms 4 handen rondt het chip, de "steady hands" van mijn zwager, een multimeter en een magnifying lens op mijn mobile om stapsgewijze te controleren: het uploaden van Tasmota is ons gelukt met het tweede poging :*)

Ik moet nu het aan de praat krijgen in domoticz en ik heb een paar vragen

ik gebruik nu ESPEasy op mijn 5 sonoff basic units:
- Tasmota is blijkbaar alleen te gebruiken in combinatie met mqtt (geen http commands ?)
- ik zie ook geen mogelijkheid om "local rules" te schrijven.
Klopt dat wel ?

hoe stuur je het switch vanaf Domoticz? allen mqtt ?
maag ik aub misschien een paar screenshot van setup krijgen ?

andere vraag, ik heb gegoogled maar niks gevonden: is het mogelijk om het ingebouwd Tasmota "Firmware upgrade" te gebruiken om ESPeasy firmware te uploaden naar de switch ? .. ik zou graag niet een tweede keer moeten solderen 8)7

Fijne dag !

!! Edit !!
Volgende stappen toch genomen, geen geduld meer :9
ik kan nu de 3 switches apart aansturen vanaf domoticz, en krijg ook terugkoppeling van de 3 switches naar domotics

[ Voor 27% gewijzigd door cpbox op 10-12-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:25:
@Henkie-Jan

Zit rechtstreeks aan zekering van 16a ;) de bedoeling is om een sonoff te gebruiken die ook 433mhz aankan en anders was het een KaKu
Maar ik neem toch aan dat de lamp nu niet 24/7 aan is? :+

Een KaKu is standaard alleen 433MHz en Sonoff standaard alleen wifi. Of heb je er nu een KaKu tussen en wil je er een Sonoff met 433MHz tussen? Sorry mij is je vraagstelling niet geheel duidelijk maar kan ook aan mij liggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Weet iemand toevallig of er een soort brug is waardoor ik mijn 866MHz eQ-3 MAX! radiatorthermostaat en Sonoff kan koppelen? Ze hebben ook een eigen gateway maar ja dat werkt allemaal op 866MHz maar zou ideaal zijn als ik 1 knop kan drukken om al het licht en de verwarming uit te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23
Henkie-Jan schreef op zondag 10 december 2017 @ 18:36:
Weet iemand toevallig of er een soort brug is waardoor ik mijn 866MHz eQ-3 MAX! radiatorthermostaat en Sonoff kan koppelen? Ze hebben ook een eigen gateway maar ja dat werkt allemaal op 866MHz maar zou ideaal zijn als ik 1 knop kan drukken om al het licht en de verwarming uit te doen...
Ik ben juist ook aan het kijken hoe ik de eQ3 thermostaatkranen kan gebruiken met mijn Home Assistant setup. Er zijn verschillende opties:
1) Ik bouw zelf een CUL device met een Arduino en een CC1101 transceiver. Ben ik al een paar dagen mee bezig maar het lukt nog niet echt. De a-culfw code wil niet draaien op de Arduino Uno die ik toevallig had liggen
2) Ik koop een Cube en hack deze
3) Blijkbaar is er ook een koppeling tussen HomeMatic/CloudMatic en IFTTT. Ik heb geen idee hoe bruikbaar dit is maar het is het onderzoeken waard. En als je eenmaal bij IFTTT bent kun je daar ook wel de Sonoff aan knopen (draai je Tasmota?). Hier heb je wel een Max! Cube voor nodig geloof ik.

Ik probeer vooralsnog optie 1 vanwege laagste kosten (ik heb geen Cube, alleen 1 thermostaatkraan als test)

[ Voor 3% gewijzigd door balk op 10-12-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
balk schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:44:
[...]

Ik ben juist ook aan het kijken hoe ik de eQ3 thermostaatkranen kan gebruiken met mijn Home Assistant setup. Er zijn verschillende opties:
1) Ik bouw zelf een CUL device met een Arduino en een CC1101 transceiver. Ben ik al een paar dagen mee bezig maar het lukt nog niet echt. De a-culfw code wil niet draaien op de Arduino Uno die ik toevallig had liggen
2) Ik koop een Cube en hack deze
3) Blijkbaar is er ook een koppeling tussen HomeMatic/CloudMatic en IFTTT. Ik heb geen idee hoe bruikbaar dit is maar het is het onderzoeken waard. En als je eenmaal bij IFTTT bent kun je daar ook wel de Sonoff aan knopen (draai je Tasmota?). Hier heb je wel een Max! Cube voor nodig geloof ik.

Ik probeer vooralsnog optie 1 vanwege laagste kosten (ik heb geen Cube, alleen 1 thermostaatkraan als test)
Ik ken de eQ3 zelf niet, maar Node-Red is altijd zeer geschikt om verschillende systemen aan elkaar te koppelen. Ik zie dat er eQ3 node (plugin) is voor Node-Red dus dat zou vrij makkelijk te koppelen moeten zijn met je Sonoff. Vanuit Node-Red verstuur je alles middels MQTT naar je Home-Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

Heeft iemand die dingen al een keer echt goed doorgemeten en/of de CE documentatie opgezocht en geverifieerd? Waar ik me het meeste zorgen om maak bij dit soort chinese spullen is is dat de boel sluiting maakt na een tijd en dan mijn huis af fikt terwijl ik lekker lig te slapen..

Laten we lekker link gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkha
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06-09-2024
PM schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:42:
Heeft iemand die dingen al een keer echt goed doorgemeten en/of de CE documentatie opgezocht en geverifieerd? Waar ik me het meeste zorgen om maak bij dit soort chinese spullen is is dat de boel sluiting maakt na een tijd en dan mijn huis af fikt terwijl ik lekker lig te slapen..
Deze video eerder vanavond in een ander topic tegenkomen:
YouTube: Sonoff Switch Current Overload Test

Dus best positief te noemen dat ze zelfs bij 20A niet in vlammen opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:31
Ik heb een Sonoff Pow version 2.0. Flashen met EasyEspMega of Tasmota. Is geen enkel probleem.
Ook connecten naar mijn eigen wifi, gaat zonder problemen als de voeding gebruik van de ftdi.
Maar zou gauw in de de Sonoff aan de 230V hang gebeurd er niks meer.
Natuurlijk heb ik niet eerst getest met de standaard firmware. Het zou dus een doa kunnen zijn, wie heeft ook deze issue's gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 09:06
jossie67 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:43:
Ik heb een Sonoff Pow version 2.0. Flashen met EasyEspMega of Tasmota. Is geen enkel probleem.
Ook connecten naar mijn eigen wifi, gaat zonder problemen als de voeding gebruik van de ftdi.
Maar zou gauw in de de Sonoff aan de 230V hang gebeurd er niks meer.
Natuurlijk heb ik niet eerst getest met de standaard firmware. Het zou dus een doa kunnen zijn, wie heeft ook deze issue's gehad
Jep, zelfde probleem gehad maar dan met een 4CH en een S20. Bij de 4CH werkt het met een loshangend draadje op de groud en bij de S20 wel/niet.

Zie ook onderstaande comment:
jobr schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:09:
[...]

Dit lijkt wel een beetje op wat ik had met een Sonoff Basic geflashed met ESP Easy.
Op de FTDI adapter werkt het prima maar op 220V slecht of soms niet. D.w.z zo nu en dan valt de verbinding uit als ik wat doe op de interface van ESP Easy. Led gaat dan ook helemaal uit een tijdje. Met een losse draad op een pin van de header ging het al een stuk beter. Lijkt ook firmware onafhankelijk.

Mijn oplossing staat hier. Komt neer op een condensator tussen de gnd voor en na de transformator.

Weet niet of dat ook voor jouw gaat helpen. Probeer eerst maar eens een losse draad (bijv van een multimeter) op bijv de GND pin van de header. De andere kant van de draad dus los laten zweven. Pas wel op voor de 220V deel van de print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb een Sonoff Basic in mijn Marantz 1030 versterker gezet, vlak achter de interne zekeringen. Helaas is er storing nu in een van de kanalen (soort getik). Verder werkt het goed. Ik had eerder al bedenkingen bij of het WiFi signaal uberhaupt wel uit de metalen behuizing zou komen, wat wel het geval is. De behuizing is natuurlijk ook om signalen van buitenaf buiten te houden.

Wat denken jullie? Kan ik dit nog oplossen door hem ergens anders te plaatsen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dwgHIlH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
HaTe schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:27:
Ik heb een Sonoff Basic in mijn Marantz 1030 versterker gezet, vlak achter de interne zekeringen. Helaas is er storing nu in een van de kanalen (soort getik). Verder werkt het goed. Ik had eerder al bedenkingen bij of het WiFi signaal uberhaupt wel uit de metalen behuizing zou komen, wat wel het geval is. De behuizing is natuurlijk ook om signalen van buitenaf buiten te houden.

Wat denken jullie? Kan ik dit nog oplossen door hem ergens anders te plaatsen?

[afbeelding]
Oef... Ik heb ook een fraaie, gereviseerde Marantz 1030, maar ik zou er echt NOOIT zoiets inzetten. Maar goed, ieder het zijne. Wil je hem daarmee op afstand uitschakelen ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

RoJan schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:11:
[...]

Oef... Ik heb ook een fraaie, gereviseerde Marantz 1030, maar ik zou er echt NOOIT zoiets inzetten. Maar goed, ieder het zijne. Wil je hem daarmee op afstand uitschakelen ofzo?
Ja inderdaad. Ik snap dat het mensen pijn kan doen, maar de originele eindversterker zit er ook niet meer in omdat die kapot was gegaan. Ik had de Sonoff ook in de kabel aan de buitenzijde kunnen zetten, maar op deze manier hoefde ik niks door te knippen of te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:50
HaTe schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:13:
[...]

Ja inderdaad. Ik snap dat het mensen pijn kan doen, maar de originele eindversterker zit er ook niet meer in omdat die kapot was gegaan. Ik had de Sonoff ook in de kabel aan de buitenzijde kunnen zetten, maar op deze manier hoefde ik niks door te knippen of te solderen.
Je zou ook een Sonoff S20 kunnen gebruiken. Dan zit het buiten de behuizing wat waarschijnlijk ook minder verstoring zal geven en je hoeft dan ook niets door te knippen of te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
tsjoender schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:16:
[...]

Je zou ook een Sonoff S20 kunnen gebruiken. Dan zit het buiten de behuizing wat waarschijnlijk ook minder verstoring zal geven en je hoeft dan ook niets door te knippen of te solderen.
Precies dat laatste heb ik dus ook gedaan voor mijn Marantz versterker en eentje voor mijn Rell Subwoofer en dat werkt echt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Imperial Guard schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:45:
[...]

Precies dat laatste heb ik dus ook gedaan voor mijn Marantz versterker en eentje voor mijn Rell Subwoofer en dat werkt echt perfect :)
Hoeft ook niet? Je kan er gewoon een powerstripje achter de S20 leggen en daar je subwoofer en de Marantz op. Of nog beter je drukt zo'n multi stekker achter in de S20 ook minder losse snoeren. Is voor een paar euro te krijgen bij de Big Bazaar. :)

Afbeeldingslocatie: http://campingsite.be/sites/default/files/styles/large/public/kampafb/10835.jpg_0.jpg?itok=aFgk6opz

[ Voor 14% gewijzigd door Henkie-Jan op 17-12-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ik heb gisteren een bestelling uit China binnen gerkregen. Het betrof de EWelink 2 gang. Het plaatje van een sonoff 2 gang past er op en dan is het alsof het een Sonoff is. Helaas heb ik geen plaatje daar verder voor...

Firmware versie is ook het zelfde als de Sonoff. Alleen is deze van fabrikant 'HELLO'.. :+

Zie voor de foto's dit album.

Verder nog 2 RF433 MHz touch switches binnen gekregen. Beetje in zelfde design als de Sonoff. Gaan 2 knoopcell baterijen in. Ligt alleen op als je er op drukt. Bereik erg groot! 250 Meter icm de Sonoff 2 gang met RF433 En dat voor slechts 5 dollar per stuk. Straks als ik die 433MHz bridge heb wil ik daar een paar lampen mee bedienen die via S20 zijn aangesloten en met een Sonoff in een lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,
Ik zit erover te denken om in mijn kamer 2 sonoff touch te plaatsen. Een daarvan moet in hotelschakeling met een normale schakelaar. En de andere moet normaal worden geplaatst.

Verder heb ik nog 3 sonoff normale zonder rf.

Weet iemand of het moeilijk is om dit te programmeren met homekit? En is er misschien die dat voor mij zou kunnen doen?

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperial Guard
Henkie-Jan schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:29:
[...]

Hoeft ook niet? Je kan er gewoon een powerstripje achter de S20 leggen en daar je subwoofer en de Marantz op. Of nog beter je drukt zo'n multi stekker achter in de S20 ook minder losse snoeren. Is voor een paar euro te krijgen bij de Big Bazaar. :)

[afbeelding]
Wel in mijn opstelling, subwoofer staat naast de bank en de marantz staat in een dicht tv meubel aan de andere kant van de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpbox
Henkie-Jan schreef op zondag 17 december 2017 @ 14:40:
Ik heb gisteren een bestelling uit China binnen gerkregen. Het betrof de EWelink 2 gang. Het plaatje van een sonoff 2 gang past er op en dan is het alsof het een Sonoff is. Helaas heb ik geen plaatje daar verder voor...

Firmware versie is ook het zelfde als de Sonoff. Alleen is deze van fabrikant 'HELLO'.. :+

Verder nog 2 RF433 MHz touch switches binnen gekregen. Beetje in zelfde design als de Sonoff. Gaan 2 knoopcell baterijen in. Ligt alleen op als je er op drukt. Bereik erg groot! 250 Meter icm de Sonoff 2 gang met RF433 En dat voor slechts 5 dollar per stuk. Straks als ik die 433MHz bridge heb wil ik daar een paar lampen mee bedienen die via S20 zijn aangesloten en met een Sonoff in een lamp.

Leuk, heb ook eentje gister gekregen, ook van "Hello" :) Het is toch wel een sonoff Touch UK

Ik had vorige keer hulp van mijn zwager nodig om te solderen, maar ik heb vandaag zelf gedaan (het wilde toch niet lukken met OTA :'( )
Geen schoonheid prijs maar switch is nu klaar, Tasmota erop en bedienbaar vanaf domoticz _/-\o_

Good luck !

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QfxPHVf.jpg%5D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VBPtf6t.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/baVfS4F.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novartis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:44
Zijn er alternatieven waarmee je wel kan dimmen en zo een beetje in de zelfde prijs klasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Laatst online: 20:45
Novartis schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:19:
Zijn er alternatieven waarmee je wel kan dimmen en zo een beetje in de zelfde prijs klasse?
Ja ik zit ook te wachten op iets dimbaars!
Nu een schakelaar met klikaan klikuit erachter en liefste zou ik er een sonoff printje bijdoen.
Maarja past niet achter schakelaar allemaal.
Dus betaalbaar draadloos en dimmend iets van sonoff zou leuk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:16
Na een aantal dagen knoeien met de Sonoff's, kwam ik er achter dat flashen met SonOTA niet lukte omdat ik mijn IP adres nog even op vast had staan :)

Even op DHCP gezet en gelijk gelukt :) Heerlijk simpel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23
wesley2004 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:11:
[...]

Ja ik zit ook te wachten op iets dimbaars!
Nu een schakelaar met klikaan klikuit erachter en liefste zou ik er een sonoff printje bijdoen.
Maarja past niet achter schakelaar allemaal.
Dus betaalbaar draadloos en dimmend iets van sonoff zou leuk zijn!
Ik kwam laatst dit tegen, van een medetweaker. Ik heb er even geen toepassing voor maar het leek me wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
balk schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:05:
[...]

Ik kwam laatst dit tegen, van een medetweaker. Ik heb er even geen toepassing voor maar het leek me wel interessant.
Bedoelde toch meer iets als de wandschakelaars van sonoff enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00
nou. Mijn eerste Sonoff maar eens aangeschaft. Wel dat ding dat ik zelf ergens tussen kan zetten, geeft me wat vrijheid om te experimenteren. Heb nu thui seen Google Home, maar dat is meer op volgend jaar als ik groot ga verbouwen hier.

Ik las ergens dat ik wel een soort custom firmware op dat spul moet zetten, zodat ik niet in eoa chines cload kom te zitten.

Eea maar eens opzoeken in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Klein vraagje weet niet of het hier al eerder genoemd is, maar ik heb dus beneden aan de trap een knop zitten voor de lamp boven, maar ook boven een knop. Is de Sonoff Touch hiervoor te gebruiken, want als ik het goed heb, heb je hier een 2 gang 2 way voor nodig, deze kan ik echter niet vinden. Wel voor de UK maar niet EU, iemand die hier antwoord op kan geven?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkha
maartend schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:39:
nou. Mijn eerste Sonoff maar eens aangeschaft. Wel dat ding dat ik zelf ergens tussen kan zetten, geeft me wat vrijheid om te experimenteren. Heb nu thui seen Google Home, maar dat is meer op volgend jaar als ik groot ga verbouwen hier.

Ik las ergens dat ik wel een soort custom firmware op dat spul moet zetten, zodat ik niet in eoa chines cload kom te zitten.

Eea maar eens opzoeken in dit topic.
Om het je makkelijk te maken.... Ik gebruik deze Tasmota software:
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkha
rikadoo schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:41:
Klein vraagje weet niet of het hier al eerder genoemd is, maar ik heb dus beneden aan de trap een knop zitten voor de lamp boven, maar ook boven een knop. Is de Sonoff Touch hiervoor te gebruiken, want als ik het goed heb, heb je hier een 2 gang 2 way voor nodig, deze kan ik echter niet vinden. Wel voor de UK maar niet EU, iemand die hier antwoord op kan geven?
2 Gang betekend 2 knoppen met 2 schakelaars. Wat jij wil is een zogeheten hotelschakeling. Daar is het niet voor gemaakt. Maar wellicht met wat simpele script in je Domotica software (Home Assistant o.i.d.) Ongetwijfeld prima op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
jkha schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:33:
[...]

Om het je makkelijk te maken.... Ik gebruik deze Tasmota software:
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki
Thnx. Had die idd al gezien en ik begreep dat ik een interface nodig had Verder totaal geen ervaring mee, dus gaat nieuw voor me zijn.

Lastige is dat de link het naar zo'n interface in dat artikel het niet doet, dus geeft kleine hobbel nu.

Heb zo'n goedkope DIY ding gekocht van Sonoff om mee te leren spelen.
Dit ding https://www.banggood.com/...-ABS-Shell-p-1019971.html

[ Voor 27% gewijzigd door maartend op 20-12-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
jkha schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:35:
[...]

2 Gang betekend 2 knoppen met 2 schakelaars. Wat jij wil is een zogeheten hotelschakeling. Daar is het niet voor gemaakt. Maar wellicht met wat simpele script in je Domotica software (Home Assistant o.i.d.) Ongetwijfeld prima op te lossen.
Hmm oke, wat is het verschil dan tussen de 2 gang 1 way en 2 gang 2 way dan?

En in dit filmpje lijkt het wel te werken?

YouTube: I LumoS 2 Way Electrical Touch Light Switch Wiring Tutorial

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hay allemaal,
Ik heb een paar kleine vraagjes.
Is wat ik in deze link heb doorgestuurd goed werkend. Heeft een van jullie deze gebruikt?
En zou dit makkelijk gaan?

http://xbmcnut.blogspot.n...-for-2-way-light.html?m=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 19:11
Ik wil twee Horeca koelkasten schakelen met twee sonoffs. Ik gebruik nu simpele digitale tijdschakelaars, alleen vind ik het irritant dat als ze handmatig aangezet moeten worden ik weer achter de koelkasten moet kruipen.

Ik wil hiervoor de Sonoff gaan gebruiken. Privacy en een chinese cloud boeien me voor deze toepassing eigenlijk niet zoveel, dus flashen lijkt me niet nodig.

Moet ik nog ergens op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkha
rikadoo schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:47:
[...]

Hmm oke, wat is het verschil dan tussen de 2 gang 1 way en 2 gang 2 way dan?

En in dit filmpje lijkt het wel te werken?

YouTube: I LumoS 2 Way Electrical Touch Light Switch Wiring Tutorial
Je hebt gelijk. Wist ik niet. Zou dus moeten lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkha
ImmortalSoul schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:43:
Ik wil twee Horeca koelkasten schakelen met twee sonoffs. Ik gebruik nu simpele digitale tijdschakelaars, alleen vind ik het irritant dat als ze handmatig aangezet moeten worden ik weer achter de koelkasten moet kruipen.

Ik wil hiervoor de Sonoff gaan gebruiken. Privacy en een chinese cloud boeien me voor deze toepassing eigenlijk niet zoveel, dus flashen lijkt me niet nodig.

Neem aan dat ze per stuk niet meer dan 10A trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkha
maartend schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:38:
[...]

Thnx. Had die idd al gezien en ik begreep dat ik een interface nodig had Verder totaal geen ervaring mee, dus gaat nieuw voor me zijn.

Lastige is dat de link het naar zo'n interface in dat artikel het niet doet, dus geeft kleine hobbel nu.

Heb zo'n goedkope DIY ding gekocht van Sonoff om mee te leren spelen.
Dit ding https://www.banggood.com/...-ABS-Shell-p-1019971.html
Je hebt een FTDI adapter nodig. Wat eigenlijk niet meer is dan USB naar serieel.
http://www.interngeheugen...9yJ5bmOW4qFhoCVNcQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
jkha schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:06:
[...]

Je hebt een FTDI adapter nodig. Wat eigenlijk niet meer is dan USB naar serieel.
http://www.interngeheugen...9yJ5bmOW4qFhoCVNcQAvD_BwE
Thank. 1.50 van eBay. Nu nog een foolproof uitleg vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 20-12-2017 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
ImmortalSoul schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:43:

Ik weet niet of app/wifi besturing belangrijk anders zou je ook zo'n RF setje bij de Action kunnen halen.
Goedkoper dan 2 Sonoff S20's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkha
jobr schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:50:
[...]

Ik weet niet of app/wifi besturing belangrijk anders zou je ook zo'n RF setje bij de Action kunnen halen.
Ik zou dan een TH10/16 van Sonoff kopen. Kun je meteen temperatuur uitlezen. :)

cc @ImmortalSoul

[ Voor 3% gewijzigd door jkha op 20-12-2017 20:11 . Reden: ImmortalSoul getagt in bericht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 19:11
jkha schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:04:
[...]

Neem aan dat ze per stuk niet meer dan 10A trekken?
Nee, dat zal wel meevallen.
jobr schreef op woensdag 20 december 2017 @ 18:50:
[...]

Je bedoeld die klikaanklikuit replica's? Nadeel ervan is dat ik dan dus afhankelijk ben van een externe sturing (domoticz of HA), en de Sonoff doen dan gewoon standalone (en dan kan ik op afstand koelkasten aanzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Let erop dat klikaan klik uit makkelijk door anderen te schakelen is zonder beveiliging. Ik zou het dan ook niet voor erg belangrijke zaken gaan gebruiken. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Nah, DIY schakelaar en dat USB-serial dingetje onderweg. Zal paar weken duren, maar dan ga ik jullie hier lastig vallen met allerlei vragen.

• olettinga
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 11:11
jkha schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:11:

Ik zou dan een TH10/16 van Sonoff kopen. Kun je meteen temperatuur uitlezen. :)

cc @ImmortalSoul
Waarom zou je die kiezen i.p.v. een sonoff wifi met een dht22?

(edit)bijv. deze dus: Itead Sonoff TH16 met Si7021?(edit)

[ Voor 53% gewijzigd door olettinga op 21-12-2017 13:33 ]

Verwijderd

Moet je voor het reprogrammen van een sonoff altijd een server thuis hebben, zoals een raspberry pi?

• maartend
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:38:
Moet je voor het reprogrammen van een sonoff altijd een server thuis hebben, zoals een raspberry pi?
Ik begreep dat je het volgende nodig hebt ;
FTDI FT232RL USB to TTL Serial Converter Adapter

1,50 via ebay.

Ik heb ook een vraag ; Nu lees ik dat het inloggen via een cloud gebeurt. Beteknd dit dat ik via een bepaald adres zo'n sonoff ding ook van buitenshuis kan aansturen?

Verwijderd

“Ik begreep dat je het volgende nodig hebt ;
FTDI FT232RL USB to TTL Serial Converter Adapter

1,50 via ebay.

Ik heb ook een vraag ; Nu lees ik dat het inloggen via een cloud gebeurt. Beteknd dit dat ik via een bepaald adres zo'n sonoff ding ook van buitenshuis kan aansturen?”

Voor sommige software heb je een raspberry nodig zoals bij homeassistant.

Je kan al via ewelink buitenshuis besturen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 16:38:
Nee hoor, je hebt niet eens een kabel nodig, gewoon via wifi vanaf je gewone computer.
Kabeltje heb je alleen nodig als SonOTA om de een of andere manier niet werkt.

Even goed lezen en dan werkt het prima als je computer maar wifi heeft.

Zie: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/SonOTA

• maartend
ocaj schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:15:
[...]

Nee hoor, je hebt niet eens een kabel nodig, gewoon via wifi vanaf je gewone computer.
Kabeltje heb je alleen nodig als SonOTA om de een of andere manier niet werkt.

Even goed lezen en dan werkt het prima als je computer maar wifi heeft.

Zie: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/SonOTA
Oke, waarom moest ik dan zo'n interface kopen? waar is die dan voor. Zo'n USB-serial interface. Ik dacht dat ik die nodig had om te flashen

Dit dus ; 3.3V FTDI USB-to-Serial Converter/Programmer

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 21-12-2017 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkha
maartend schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:19:
[...]

Oke, waarom moest ik dan zo'n interface kopen? waar is die dan voor. Zo'n USB-serial interface. Ik dacht dat ik die nodig had om te flashen
Die heb je zeker nodig om hem te flashen. De eerste keer sowieso.
Je kunt in je te flashen software, OTA activeren, zodat je in het vervolg je apparaatje Over The Air kan herprogrammeren.

• maartend
jkha schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:21:
[...]

Je kunt in je te flashen software, OTA activeren, zodat je in het vervolg je apparaatje Over The Air kan herprogrammeren.
OMG, dit gaat nog heel veel inlezen worden. Ben nu echt de weg al kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkha
maartend schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:22:
[...]

OMG, dit gaat nog heel veel inlezen worden. Ben nu echt de weg al kwijt.
Klopt. En veel video's kijken.
Bijv. deze:
YouTube: Flashing TASMOTA Firmware on the Sonoff Basic

Zoek in Youtube ook eens op BRUH automations. Ga je ook veel van leren.

Gelukkig heb je nog een paar weken voordat je spullen binnen komen ;)

Verwijderd

Ik ga denk ik eerst tasmota erop flashen en daarna homeassistant.

• jkha
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:51:
Ik ga denk ik eerst tasmota erop flashen en daarna homeassistant.
Tasmota flash je op je Sonoff. Home Assistant draai je op bijv. een Raspberry Pi.

Verwijderd

Kan homeassistant niet op een arduino ofzo? Zoja hoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:07:
Kan homeassistant niet op een arduino ofzo? Zoja hoe?
Nee.

Verwijderd

Alleen op raspberry pi of nog iets anders?

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:56

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:10:
Alleen op raspberry pi of nog iets anders?
https://home-assistant.io/docs/installation/

[ Voor 9% gewijzigd door iMars op 21-12-2017 22:19 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Niet online
jkha schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:21:
[...]

Waarom zo stellig beweren dat je de eerste keer een kabel nodig hebt? Het is namelijk niet waar.

Ik heb niet zo'n kabel en ik heb mijn Sonoff S20 met SonOTA geflasht.
Gewoon Sonoff S20 in het stopcontact en SonOTA draaien. Instructies goed volgen en op de juiste momenten met de juiste Wifi-netwerken verbinden.

SonOTA werkt over the air met een nieuw-uit-doos (fabrieksfirmware dus) Sonoff.

Er zijn gevallen waarin het niet werkt, dan moet je terugvallen op de kabel. Bij heel veel mensen werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ocaj schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:18:
[...]

Waarom zo stellig beweren dat je de eerste keer een kabel nodig hebt? Het is namelijk niet waar.

Ik heb niet zo'n kabel en ik heb mijn Sonoff S20 met SonOTA geflasht.
Gewoon Sonoff S20 in het stopcontact en SonOTA draaien. Instructies goed volgen en op de juiste momenten met de juiste Wifi-netwerken verbinden.

SonOTA werkt over the air met een nieuw-uit-doos (fabrieksfirmware dus) Sonoff.

Er zijn gevallen waarin het niet werkt, dan moet je terugvallen op de kabel. Bij heel veel mensen werkt het gewoon.
En waar heb jij het stappenplan gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:25
maartend schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:25:
[...]

Heb je die link al eens goed bekeken die hij je al eerder gaf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Phoolie schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:11:
[...]

Heb je die link al eens goed bekeken die hij je al eerder gaf? ;)
Jahaa, ik dacht dat dit weer wat anders was. Er is zo'n overkill aan info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
maartend schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:21:
[...]

Jahaa, ik dacht dat dit weer wat anders was. Er is zo'n overkill aan info.
Volgens mij staat daar alle info die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Phoolie schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:07:
[...]

Volgens mij staat daar alle info die je nodig hebt.
Klopt. Maar wat een hoeveelheid. En niet allemaal even makkelijk. Mara dat komt natuurlijk ook omdat ik hem nog niet in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
maartend schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 11:10:
[...]

Klopt. Maar wat een hoeveelheid. En niet allemaal even makkelijk. Mara dat komt natuurlijk ook omdat ik hem nog niet in huis heb.
Ik heb zelf ook nog geen Sonoff, dus ik kan je er ook niet mee helpen. Het ziet er inderdaad redelijk lastig uit, maar ik denk dat dat als je hem in huis hebt en er mee aan de slag gaat, dan komt het vanzelf goed en anders is er hier vast wel iemand die je kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand (uiteraard tegen vergoeding) die voor mij twee sonoff basics (die heb ik al in mijn bezit) wil zetten in een hotelschakeling via deze manier uit onderstaande link? Dit is te moeilijk voor mij is mijn vermoeden.

http://xbmcnut.blogspot.n...offs-for-2-way-light.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 09:25:
[...]

Het is inderdaad wat veel lezen, maar 1 klik vanaf de pagina die ik je stuurde brengt je hier:
https://github.com/mirko/SonOTA
Daar staat een stappenplan dat bij mij prima werkte.

Als je SonOTA draait krijg je ook in het tool zelf concrete aanwijzingen wat je moet doen.
Zolang je goed leest en niet blindelings op enter klikt en maar wat probeert komt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:53:
Is er iemand (uiteraard tegen vergoeding) die voor mij twee sonoff basics (die heb ik al in mijn bezit) wil zetten in een hotelschakeling via deze manier uit onderstaande link? Dit is te moeilijk voor mij is mijn vermoeden.

http://xbmcnut.blogspot.n...offs-for-2-way-light.html
Waarom zou je dit willen?

Tenminste, ik zou met 2 knoppen 1 lichtpunt willen aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maeslant schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:19:
[...]

Waarom zou je dit willen?

Tenminste, ik zou met 2 knoppen 1 lichtpunt willen aan doen?
Dat zeg ik ook haha :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Nou, volgens mij niet. De link die je geeft gebruikt 2 Sonoff's. Beetje onzinnig volgens mij, je kan met 2 knoppen toch gewoon 1 Sonoff schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
ocaj schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:14:
[...]

Het is inderdaad wat veel lezen, maar 1 klik vanaf de pagina die ik je stuurde brengt je hier:
https://github.com/mirko/SonOTA
Daar staat een stappenplan dat bij mij prima werkte.

Als je SonOTA draait krijg je ook in het tool zelf concrete aanwijzingen wat je moet doen.
Zolang je goed leest en niet blindelings op enter klikt en maar wat probeert komt het goed.
En als dit wilt gebruiken op een S20 dan niet eerst de firmware van de S20 updaten met de EWLink app. Ik dacht dat ik ergens was tegen gekomen dat het met de nieuwst firmware niet werkt.
Als je op deze manier Tasmota hebt geïnstalleerd dan kan je ook zonder kabel naar Esp Easy.
Upgrade de firmware dan in Tasmota naar de Tasmota minimal firmware. Daarna kun je de ESP easy flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09 07:08
Heeft iemand toevallig foto's van zijn sonoff touch hoe die qua bedrading aangesloten is? Bij mij uit de muur komen er 3 draden uit: 1 bruin, 2x zwart. Hoe kom ik erachter of deze geschikt is voor Sonoff Touch?

Afbeeldingslocatie: https://community-home-assistant-assets.s3-us-west-2.amazonaws.com/original/3X/1/3/13ba19061ae377b8b013f3141a86fd52c6c21676.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkha
studiodubio schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:21:
Heeft iemand toevallig foto's van zijn sonoff touch hoe die qua bedrading aangesloten is? Bij mij uit de muur komen er 3 draden uit: 1 bruin, 2x zwart. Hoe kom ik erachter of deze geschikt is voor Sonoff Touch?

[afbeelding]
Beetje gek aangesloten naar mijn idee. Die zwarte die naast de bruine zit zou ook bruin moeten zijn.
Plus dat je een nul draad nodig hebt volgens mij. Een blauwe draad. Sonoff Touch heeft namelijk fase en "nul" nodig om te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
jkha schreef op maandag 25 december 2017 @ 15:02:
[...]

Beetje gek aangesloten naar mijn idee. Die zwarte die naast de bruine zit zou ook bruin moeten zijn.
Plus dat je een nul draad nodig hebt volgens mij. Een blauwe draad. Sonoff Touch heeft namelijk fase en "nul" nodig om te werken.
Nergens in dit huis (bouwjr 2005) zie ik blauwe N draden. Dat de bruine de L is kan ik nog snappen maar wat zijn dan die andere 2?

Iemand hier verstand van elektra?
En hoe zou ik het geschikt kunnen maken voor de sonoff?

[ Voor 22% gewijzigd door studiodubio op 26-12-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
studiodubio schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:21:

[afbeelding]
Dit is een hotelschakeling.

Dus bij 2 schakelaars zitten de volgende draden:
1) Schakelaar - Bruin/Zwart/Zwart
2) Schakelaar - Zwart/Zwart/Zwart

En dan zit er bij de lamp Zwart / Blauw.

Niks raars aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkha
Maeslant schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 09:12:
[...]

Dit is een hotelschakeling.

Dus bij 2 schakelaars zitten de volgende draden:
1) Schakelaar - Bruin/Zwart/Zwart
2) Schakelaar - Zwart/Zwart/Zwart

En dan zit er bij de lamp Zwart / Blauw.

Niks raars aan.
Maar de fase draad zit hier toch op deze manier doorgelust? Bij die 2 pijltjes zou je dan in ieder een zwarte moeten doen?
Of ik heb het gradioos mis 8)7

Afbeeldingslocatie: http://zomaakjehetzelf.nl/wp-content/uploads/2013/10/hotelschakeling.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door jkha op 26-12-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
Werkt de touch versie echt als touch of moet je hem iets indrukken?
Heeft iemand er twee naast elkaar gemonteerd? Ben benieuwd hoe dat er uit ziet. Nergens een raamwerkje gezien wat erbij wordt aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maeslant
jkha schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 14:15:
[...]

Maar de fase draad zit hier toch op deze manier doorgelust? Bij die 2 pijltjes zou je dan in ieder een zwarte moeten doen?
Of ik heb het gradioos mis 8)7

[afbeelding]
Excuus, ik denk dat je gelijk hebt. De draden zitten door gelust, wat volgens mij niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkha
Maeslant schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 20:42:
[...]

Excuus, ik denk dat je gelijk hebt. De draden zitten door gelust, wat volgens mij niet mag.
Mag best. Maar niet met zwart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
jkha schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:14:
[...]

Mag best. Maar niet met zwart ;)
En hoe zou het dan wel moeten? De bedrading op de foto is al jaren zo aangesloten en ik hoop niet dat het huis afbrandt...

Verder: kan de sonoff wel hier op aangesloten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkha
studiodubio schreef op woensdag 27 december 2017 @ 19:59:
[...]

En hoe zou het dan wel moeten? De bedrading op de foto is al jaren zo aangesloten en ik hoop niet dat het huis afbrandt...

Verder: kan de sonoff wel hier op aangesloten worden?
Afbranden niet zo maar. Het zal zo bedoelt zijn door iemand?
Het probleem met deze setup is, is dat er nu ergens een zwarte schakelddraad is in je huis, die niet te schakelen is.

Je moet even een blauwe draad naar je doos trekken. Dan kan het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
jkha schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:01:
[...]

Je moet even een blauwe draad naar je doos trekken. Dan kan het.
Dus een blauwe draad vanuit de meterkast naar de doos? En wat doe ik met de 2 zwarte draden. Waar komen die in de sonoff touch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkha
studiodubio schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:48:
[...]

Dus een blauwe draad vanuit de meterkast naar de doos? En wat doe ik met de 2 zwarte draden. Waar komen die in de sonoff touch?
De kabels komen waarschijnlijk van de plafonddoos waar de lamp ook zit. Vanuit daar kun je de blauwe draad ook doortrekken naar je schakelaar doos.

Ik zou de blauwe en die ene zwarte voorlopig ook bij elkaar op de sonoff schroeven. Totdat je weet waar die voor werkt.
Pagina: 1 ... 5 ... 29 Laatste