Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Dylantje2 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:52:
[...]

is daar een simpele how to van?
Tasmota heeft sowieso een onverwacht goede documentatie die ook zeer actief bijgewerkt wordt: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

TD-er schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:14:
[...]

Tasmota heeft sowieso een onverwacht goede documentatie die ook zeer actief bijgewerkt wordt: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki
mm

Ga hem dan maar eens proberen Thanks...
Maar dan toch de maar:
Is dit out of the box werkzaam met Domoticz?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 18:37
BlackShadow schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:35:
Sinds kort heb ik een Sonoff POW gekocht en meteen geflashed en gekoppeld via MQTT aan Home Assistant.

In mijn zoektocht ben ik de terugroep actie tegen gekomen van iTead ivm smelten van de behuizing.

Zijn er mensen die zwaardere verbruikers (<16A (<3500 Watt), wasmachine, droogkast, verwarming...) schakelen met hun sonoff?
Wat zijn de ervaringen met warmteontwikkeling in de behuizing en levensduur van de relais bij regelmatig aan/uit schakelen?
Niemand die zich vragen stelt bij de veiligheid? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:56
@BlackShadow
jawel, ik hang er geen zware apparaten aan. :)

Voor de rest ziet de elektronica er degelijk uit.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
De nieuwe dual v2.0 en 4Ch v2.0 had ik zo geflashed met Tasmota en zie inderdaad de Wiki voor de nieuwe v2 versies ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pascal Saul
BlackShadow schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:24:
[...]

Niemand die zich vragen stelt bij de veiligheid? :/
Ik heb alle zware apparaten achter de Sonoff POW: 3kW element van de boiler, Warmtepomp ODU+IDU en Heater element.

Je moet niet het relais gaan schakelen bij de POW als je langdurig plezier ervan wilt hebben ;) Ik heb de POW in always ON staan om het zo maar te zeggen en schakel de magneetschakelaar die er achter zitten.

Ik heb geen problemen gehad met warmte ontwikkeling van de POW tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Dylantje2 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:14:
[...]

mm

Ga hem dan maar eens proberen Thanks...
Maar dan toch de maar:
Is dit out of the box werkzaam met Domoticz?
Jazeker.
Je moet wel wat dingen instellen, maar de te downloaden images hoef je niets aan te vervangen.
Staat allemaal op de wiki en ik heb een tijd geleden ook eens naar Tasmota gekeken en toen werkte het met Domoticz in no-time.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 13:50

HaTe

haat niet

Ik ben nog steeds op zoek naar een goede wandschakelaar oplossing met 2 of meer knoppen en die compatible is met mqtt, of Philips Hue. Ik ben nu deze tegengekomen:
https://www.aliexpress.co...-Android/32827993437.html

Hij gebruikt de eWelink app, welke ook door Sonoff gebruikt wordt. Dat hoeft niet te betekenen dat de hardware hetzelfde is, maar ik hoop wel op een ESP8266 of vergelijkbaar zodat ik deze kan herprogrammeren. Wat denken jullie?
Eventueel is het ook wel een optie om buiten mqtt te gaan en de app op een andere manier te vervangen.

Als ik het de verkoper vraag, krijg je zo'n antwoord:
Hi. Thanks for your inquiry. The function same as SONOFF touch switches (not T1).
edit
De verkoper heeft ook fotos gestuurd. Wel heel apart: Op de printplaat staat gewoon Sonoff T1 UK3C.. Maar de laatste foto laat toch echt een EU kontje zien. En ze zegt dat het niet vergelijkbaar is met de T1? Sonoff zelf heeft gezegd niet met een 3gang EU versie te komen, dus dit is wel apart :p
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1pe1yjPqhSKJjSspnq6A79XXaE.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1U1YpXyP85uJjSZFKq6Aw7FXas.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB16MmpjGagSKJjy0Fgq6ARqFXaR.jpg

Wat denken jullie hier van?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pascal Saul
HaTe schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:25:
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede wandschakelaar oplossing met 2 of meer knoppen en die compatible is met mqtt, of Philips Hue. Ik ben nu deze tegengekomen:

Hij gebruikt de eWelink app, welke ook door Sonoff gebruikt wordt. Dat hoeft niet te betekenen dat de hardware hetzelfde is, maar ik hoop wel op een ESP8266 of vergelijkbaar zodat ik deze kan herprogrammeren. Wat denken jullie?
Eventueel is het ook wel een optie om buiten mqtt te gaan en de app op een andere manier te vervangen.

[...]

edit
De verkoper heeft ook fotos gestuurd. Wel heel apart: Op de printplaat staat gewoon Sonoff T1 UK3C.. Maar de laatste foto laat toch echt een EU kontje zien. En ze zegt dat het niet vergelijkbaar is met de T1? Sonoff zelf heeft gezegd niet met een 3gang EU versie te komen, dus dit is wel apart :p
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dat is echt gewoon de https://www.itead.cc/sonoff-t1.html

Alleen door een andere OEM dan Sonoff verkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Pascal Saul schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:53:
[...]

Dat is echt gewoon de https://www.itead.cc/sonoff-t1.html

Alleen door een andere OEM dan Sonoff verkocht...
Ja lijkt er wel op, maar wel een EU versie die Sonoff zelf helemaal niet heeft!
Toch heb ik hem maar gewoon besteld, aangezien ik hem waarschijnlijk gewoon kan herprogrammeren :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
Pascal Saul schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:52:
[...]

Ik heb alle zware apparaten achter de Sonoff POW: 3kW element van de boiler, Warmtepomp ODU+IDU en Heater element.

Je moet niet het relais gaan schakelen bij de POW als je langdurig plezier ervan wilt hebben ;) Ik heb de POW in always ON staan om het zo maar te zeggen en schakel de magneetschakelaar die er achter zitten.

Ik heb geen problemen gehad met warmte ontwikkeling van de POW tot op heden.
Thx, welke magneetschakelaar zit erachter?
Zou de POW ook voornamelijk voor monitoring willen gebruiken, maar schakelen kan soms toch handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:25
HaTe schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:15:
[...]

Ja lijkt er wel op, maar wel een EU versie die Sonoff zelf helemaal niet heeft!
Toch heb ik hem maar gewoon besteld, aangezien ik hem waarschijnlijk gewoon kan herprogrammeren :)
Ik ben benieuwd, klinkt wel allemaal heel interessant iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
BlackShadow schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 07:52:
[...]

Thx, welke magneetschakelaar zit erachter?
Zou de POW ook voornamelijk voor monitoring willen gebruiken, maar schakelen kan soms toch handig zijn.
In mijn WP zitten drie CLK-28J: 2x back-up heater, 1x boiler heater

Ik heb de POW vanwege de monitoring ook ervoor gezet :) Een keer schakelen kan natuurlijk wel maar bij regelmatig zou ik de spoel van de magneetschakelaar schakelen die voor dit soort werk bedoelt is.

Technisch gaat er gemiddeld maar 10A doorheen voor de heater maar soms een keer een piek naar 15A door een POW van de WP zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCroezing
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:45
Pascal Saul schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:10:
[...]

In mijn WP zitten drie CLK-28J: 2x back-up heater, 1x boiler heater

Ik heb de POW vanwege de monitoring ook ervoor gezet :) Een keer schakelen kan natuurlijk wel maar bij regelmatig zou ik de spoel van de magneetschakelaar schakelen die voor dit soort werk bedoelt is.

Technisch gaat er gemiddeld maar 10A doorheen voor de heater maar soms een keer een piek naar 15A door een POW van de WP zelf.
Hoeveel kW is je WP dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik zou die budget relais van de Sonoff's niet gebruiken voor grote stromen.
Zeker niet gedurende langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-09 08:34

verbraakje

🚦

TD-er schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:39:
Je zou er zelf een goed merk op kunnen solderen.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
verbraakje schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:27:
[...]

Je zou er zelf een goed merk op kunnen solderen.
Yep, maar neem dan ook de printsporen van de printjes mee.
Die van de Pow heb ik even niet voor me, maar de basic versie (zou tot 10A moeten kunnen verwerken) heeft best wel dunne printspoortjes voor de netspanning.
Om een idee te krijgen hoe warm het kan worden, of hoe breed de spoortjes moeten zijn, kun je met deze tool spelen: http://circuitcalculator.com/wordpress/?p=25/

De Sonoff printjes hebben volgens mij 1 oz/ft^2 aan koperdikte. (2 oz is veel lastiger om kleine structuren te etsen die je nodig hebt bij de ESP-chip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
9KW maar de max stroom is ~16A bij maximaal vermogen.
TD-er schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 20:39:
Zo'n Finder relais is niet veel anders dan een Sonoff en daar kan, afhankelijk van het type, ook gewoon 16A doorheen. Eerlijk gezegd geloof ik het wel :) Tijdens de aankomende winter zal de POW mooi het verbruik tijdens langdurige periodes meten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
@Pascal Saul De zwaardere Finder relais hebben vaak al platte (grotere) soldeer pinnen en de geleiders zijn een heel stuk dikker dan de 0.0347mm koper op de print.

ik heb de foto's van een Sonoff Pow (en bovenkant) even zitten bekijken en de printsporen daarvan lijken in elk geval redelijk breed en (voorzien van veel via's) aan beide kanten van de PCB te zitten + soldeertin om het nog wat beter geschikt te krijgen om hogere stromen te verwerken.

De lijntjes bij de Sonoff Basic zijn een heel stuk dunner en de oudere Pow's hadden zo te zien ook dunnere sporen:
Afbeeldingslocatie: https://www.cnx-software.com/wp-content/uploads/2017/03/Sonoff-TH16-POW.jpg

En de oudere versie van de TH16:
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/cdn.freshdesk.com/data/helpdesk/attachments/production/11017517186/original/n4Dqv0NUqYn11tRNh5vGL7wmpg--D7RC_Q.jpeg?1494311398

[ Voor 10% gewijzigd door TD-er op 19-10-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-08 00:07
Frank J. schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 09:39:
[...]
Ik gebruik de Sonoff ism Domoticz en de status wordt altijd naar Domoticz gestuurd, daarom gebruik ik juist de Sonoff en geen KlikaanKlikuit meer ;).

Voor gebruik van de wandschakelaar sluit je deze op GND en GPIO14 aan (POTENTIAAL VRIJ GEEN 230V DUS)en wordt dit in de Sonoff geregeld en snapt de Sonoff of het AAN of UIT is.

Gebruik van een dubbele schakelaar met twee aparte Sonoffs kun je de GND ook aan elkaar knopen van beide Sonoffs in de centraaldoos en de schakel polen apart op de GPIO14 inputs zetten.
[afbeelding]

Met ESPEasy maak ik in de software van de Sonoff een rule aan. En snapt de Sonoff dat het AAN of UIT is.

[afbeelding] [afbeelding]

Met gebruik van Tasmota is het iets makkelijker, in de Sonoff maak je de input GPIO 14 als switch beschikbaar. En snapt de Sonoff dat het AAN of UIT is.

[afbeelding]
Bedankt voor de uitleg. Mogelijk moet ik dit maar eens gaan proberen. Nog een paar vragen, stel de Sonoff is offline, Domoticz is offline, heeft geen Wi-Fi of is zelf defect oid, dan werkt de wandschakelaar denk ook niet meer toch?
Zo mooi zijn om bij dat soort situaties vooraf wat antwoorden te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
TD-er schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 23:27:
@Pascal Saul De zwaardere Finder relais hebben vaak al platte (grotere) soldeer pinnen en de geleiders zijn een heel stuk dikker dan de 0.0347mm koper op de print.

ik heb de foto's van een Sonoff Pow (en bovenkant) even zitten bekijken en de printsporen daarvan lijken in elk geval redelijk breed en (voorzien van veel via's) aan beide kanten van de PCB te zitten + soldeertin om het nog wat beter geschikt te krijgen om hogere stromen te verwerken.

De lijntjes bij de Sonoff Basic zijn een heel stuk dunner en de oudere Pow's hadden zo te zien ook dunnere sporen:
[afbeelding]

En de oudere versie van de TH16:
[afbeelding]
Inderdaad, de "oudere" POWs hadden dunnere banen en zijn terug geroepen door Itead.
De nieuwere hebben bredere banen.

Dit zijn de banen van mijn exemplaar:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kuOl1qy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
BlackShadow schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:02:
[...]

Inderdaad, de "oudere" POWs hadden dunnere banen en zijn terug geroepen door Itead.
De nieuwere hebben bredere banen.

Dit zijn de banen van mijn exemplaar:
[afbeelding]
Klopt, bij mij ook. Ik ken het verhaal en ik heb ook de nieuwere versies dus vandaar dat ik het ook aandurf. In het begin ben ik er ook bij blijven staan maar inmiddels niet meer. Is het jullie nog nooit opgevallen dat de banen ontzettend dik zijn maar dat de soldeercontacten op z'n relais niets voorstellen in verhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-08 12:35
Ik heb vorige week een Sonoff S20 Smart Socket binnen gekregen, die ik toch niet ga gebruiken.
Iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Pascal Saul schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:28:
[...]
Is het jullie nog nooit opgevallen dat de banen ontzettend dik zijn maar dat de soldeercontacten op z'n relais niets voorstellen in verhouding?
Dat bedoelde ik ook te zeggen in mijn post, dat de soldeerpinnen van de Finder relais die iemand aanhaalde veel dikker zijn dan die van Sonoff.
Nu zijn ze al een heel stuk meer doorsnede dan de printsporen, maar de printspoor => soldeertin => relais-pin overgang is dan nog wel kritiek en die zou best wel warm kunnen worden.

In elk geval heb ik mijn bedenkingen erbij dat die relais 10A (of zelfs 16A) langdurig vol kunnen houden.
Zeker bij het schakelen van een inductieve last, kunnen er vonken optreden bij de schakelpunten waardoor er daar iets hogere weerstand komt door aantasten punten en dus de weerstand toeneemt en dus ook de warmteontwikkeling.
Typische inductieve lasten zijn dingen met elektromotoren (spoelen) en TL-buizen.

Het beste kun je die schakelen met relais (of solid state relais) die daarvoor bedoeld zijn.
Klikaanklikuit heeft ook niet voor niets maar een zeer beperkt setje schakelaars die daarvoor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
TD-er schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:15:
[...]

Dat bedoelde ik ook te zeggen in mijn post, dat de soldeerpinnen van de Finder relais die iemand aanhaalde veel dikker zijn dan die van Sonoff.
Nu zijn ze al een heel stuk meer doorsnede dan de printsporen, maar de printspoor => soldeertin => relais-pin overgang is dan nog wel kritiek en die zou best wel warm kunnen worden.

In elk geval heb ik mijn bedenkingen erbij dat die relais 10A (of zelfs 16A) langdurig vol kunnen houden.
Zeker bij het schakelen van een inductieve last, kunnen er vonken optreden bij de schakelpunten waardoor er daar iets hogere weerstand komt door aantasten punten en dus de weerstand toeneemt en dus ook de warmteontwikkeling.
Typische inductieve lasten zijn dingen met elektromotoren (spoelen) en TL-buizen.

Het beste kun je die schakelen met relais (of solid state relais) die daarvoor bedoeld zijn.
Klikaanklikuit heeft ook niet voor niets maar een zeer beperkt setje schakelaars die daarvoor bedoeld is.
Ik haalde de Finder naar voren en die pinnen zijn dus niet dikker dan die op een Sonoff worden gebruikt. Blijkbaar kan het technisch dus allemaal... Ik gebruik de POW dus ook niet om te schakelen maar alleen om te meten. De magneetschakelaar kan ik gebruiken om deze last te schakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
@Pascal Saul Maar dan gaat de stroom toch nog steeds door de relais heen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyGGL
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-08-2024
Weet iemand of Google home inmiddels op alle Sonoff schakelaars werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
TD-er schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:29:
@Pascal Saul Maar dan gaat de stroom toch nog steeds door de relais heen, toch?
Klopt :) Blijkbaar kan het technisch allemaal uit binnen de regels... Zwaarste voor een relais blijft het schakelen waar de contactpunten het meest voor de kiezen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyoung
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 08:19
Ik las in de eerste posts iets over de 433 mhz aanwezigheid bij de RF uitvoering van Sonoff. Waar is dit precies goed voor / waarom zou ik dit willen?

SkyTeam Platinum member via American Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Rickyoung schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 05:25:
Ik las in de eerste posts iets over de 433 mhz aanwezigheid bij de RF uitvoering van Sonoff. Waar is dit precies goed voor / waarom zou ik dit willen?
Als je het nog graag 'draadloos' zou willen bedienen net zoals KaKu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyoung
Pascal Saul schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 10:01:
[...]

Als je het nog graag 'draadloos' zou willen bedienen net zoals KaKu...
Met een afstandbediening o.i.d.? Want "draadloos" kan toch ook gewoon via WiFi? Of ben ik nou écht een domme leek? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:58

NoFearCreations

3DPrint the world!

Misschien al vaker gevraagd, maar al best wat reacties in dit topic.
Als ik 2 van deze bestel:
https://www.banggood.com/...-ABS-Shell-p-1019971.html

Ik zet die tussen de 230v aanvoer draad van mijn buitenverlichting voor en achter. Kan ik ze dan zo instellen/koppelen, dat beide lampen tegelijk aan en uit gaan op een bepaalde tijd? En hoever is het bereik? Er zou er 1 in de meterkast komen, en 1 in de schuur, beide zo'm meter of 5/6 van de router.

Heb nu 2 van die klok schakelaars, die net niet gelijk lopen, en een schemerschakelaar gaat ook niet.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Rickyoung schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 16:16:
[...]

Met een afstandbediening o.i.d.? Want "draadloos" kan toch ook gewoon via WiFi? Of ben ik nou écht een domme leek? :|
Voor wifi heb je toch weer een app nodig oid.
Draadloos (RF) kan met bijv met een afstandsbediening zoals bijv deze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pascal Saul
NoFearCreations schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 16:35:

Ik zet die tussen de 230v aanvoer draad van mijn buitenverlichting voor en achter. Kan ik ze dan zo instellen/koppelen, dat beide lampen tegelijk aan en uit gaan op een bepaalde tijd? En hoever is het bereik? Er zou er 1 in de meterkast komen, en 1 in de schuur, beide zo'm meter of 5/6 van de router.

Heb nu 2 van die klok schakelaars, die net niet gelijk lopen, en een schemerschakelaar gaat ook niet.
Is allemaal geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyoung
jobr schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 19:03:
[...]
Draadloos (RF) kan met bijv met een afstandsbediening zoals bijv deze
Thanks!! Dan weet ik ff genoeg =)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Bedankt, dan ga ik ze bestellen :)

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duci
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hebben anderen ook het probleem hadden dat er geen ESP_01 wifi netwerk verschijnt nadat je ESPeasy op een Sonoff hebt geflashed?Itead schijnt onlangs iets veranderd te hebben waardoor dat nu het geval is. Mijn eerdere Sonoffs hadden dit probleem niet, en heb er nu 5 met wel dat issue.

De oplossing is te vinden in dit youtube filmpje waar ik van het weekend toevallig tegenaan liep. Als je de Sonoff flasht via de Arduino IDE met bepaalde settings werkt het wel, terwijl het via de flash tool van ESPeasy niet werkt (iets met flash mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 06:54
NoFearCreations schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 16:35:

Bereik is op zich wel redelijk maar verwacht geen wonderen vooral omdat de antenne op de sonoff vrij beperkt is. Zolang je wifi ontvangst voldoende is op de plek waar je ze wilt gebruiken zal het niet gauw een probleem zijn maar het is geen garantie.

Zelf probeer ik vanaf de schuur een Sonoff te schakelen die 15 meter verder moet komen te hangen.
In de schuur hangt een Ubiquiti UniFi AP-AC-LITE en met de smartphone kan ik daar nog prima internetten (-70db) maar de Sonoff heeft nog los liggend 10% ontvangst en schakelt nog net. Zodra ik de Sonoff afdek in een plastic lasdoos is het gebeurt ondanks dat het wifi signaal nog voldoende is.

Maar wifi is afhankelijk van beide kanten hardware qua signaal en dat is bij de Sonoff maar beperkt.
Ga dus proberen om er een losse draadje op te maken en hopen dat ik net volgende signaal kan krijgen hiermee.

Het blijft dus altijd afwachten hoe het in je omgeving gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

MikeOO schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:40:
[...]

Bereik is op zich wel redelijk maar verwacht geen wonderen vooral omdat de antenne op de sonoff vrij beperkt is. Zolang je wifi ontvangst voldoende is op de plek waar je ze wilt gebruiken zal het niet gauw een probleem zijn maar het is geen garantie.

Zelf probeer ik vanaf de schuur een Sonoff te schakelen die 15 meter verder moet komen te hangen.
In de schuur hangt een Ubiquiti UniFi AP-AC-LITE en met de smartphone kan ik daar nog prima internetten (-70db) maar de Sonoff heeft nog los liggend 10% ontvangst en schakelt nog net. Zodra ik de Sonoff afdek in een plastic lasdoos is het gebeurt ondanks dat het wifi signaal nog voldoende is.

Maar wifi is afhankelijk van beide kanten hardware qua signaal en dat is bij de Sonoff maar beperkt.
Ga dus proberen om er een losse draadje op te maken en hopen dat ik net volgende signaal kan krijgen hiermee.

Het blijft dus altijd afwachten hoe het in je omgeving gaat werken.
Mijn wifi is in de schuur al niet top, oud routertje en de ziggo router is ook niet al te best. Maar voor de €4,55 ga ik het er wel op gokken. Ben wel benieuwd of je het voor elkaar krijgt om de wifi antenne aan te passen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
HeyGGL schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:44:
Weet iemand of Google home inmiddels op alle Sonoff schakelaars werkt?
Ik denk dat niemand precies snapt wat je probeert te vragen. Dit soort informatie is toch gewoon te vinden op de website van Sonoff? Of probeer je iets anders te vragen?
NoFearCreations schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:52:
[...]

Mijn wifi is in de schuur al niet top, oud routertje en de ziggo router is ook niet al te best. Maar voor de €4,55 ga ik het er wel op gokken. Ben wel benieuwd of je het voor elkaar krijgt om de wifi antenne aan te passen.
Als je met MQTT werkt, zorg dan dat QOS minimaal op 1 staat. Dan blijft de server net zolang de packetjes verzenden tot deze eenmaal zijn verstuurd en ontvangen. Zelfs met matig bereik moet het dan gewoon goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Lennyz schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:33:

Als je met MQTT werkt, zorg dan dat QOS minimaal op 1 staat. Dan blijft de server net zolang de packetjes verzenden tot deze eenmaal zijn verstuurd en ontvangen. Zelfs met matig bereik moet het dan gewoon goed komen.
Klinkt interessant maar kennis van MQTT is nog beperkt. Gebruik nu Tasmota ivm MQTT.

Kun je aangeven waar je dit moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 13:32
MikeOO schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:08:
[...]

Klinkt interessant maar kennis van MQTT is nog beperkt. Gebruik nu Tasmota ivm MQTT.

+1

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Gebruikt iemand toevallig een Sonoff icm een airport extreme??
Heb nogal wat problemen met het in slaapvallen van de sonoff (vinkje staat uit). Na een keer of (tot max 27 keer) pingen komt ie weer op en kan ik schakelen....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
NoFearCreations schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:52:
[...]

Plan is net veranderd >:)
Ik heb ook een aantal Sonoff S20 liggen en op dezelfde plek in de tuin getest

Resultaat
10% wifi ontvangst met de Sonoff Basic
70% wifi ontvangst met de Sonoff S20

De antenne van de S20 is dus een stuk beter, terwijl het exact hetzelfde eruit ziet 8)7.
Ik ga de S20 demonteren zodat ik de print kan inbouwen in een las doos.
Scheelt een hoop gedoe met een andere antenne erop zetten

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 23-10-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

MikeOO schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

Resultaat

De antenne van de S20 is dus een stuk beter, terwijl het exact hetzelfde eruit ziet 8)7.
Dat is voor mij ook een stuk makkelijk, kan ik gewoon inplaats van de huidige timers zetten. Nu nog de voordeligste vinden, €9.22 op BG.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
NoFearCreations schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:33:
[...]

Dat is voor mij ook een stuk makkelijk, kan ik gewoon in plaats van de huidige timers zetten. Nu nog de voordeligste vinden, €9.22 op BG.
Je moet inderdaad even zoeken waar hij het goedkoopste is. Soms zijn er aanbiedingen waardoor je ze voor een leuke prijs kunt kopen.

Begin september had BG een actie en kon je je inschrijven voor Xiamoi spullen waaronder de S20 met flinke korting. Uiteindelijk een aantal gekocht voor 4,89 euro per stuk.

Ik moest wel wel een tijd op wachten aangezien er een run op was en ze deze niet direct konden leveren. Werd wel netjes op de hoogte gehouden. Pas vorige week werden ze dan geleverd. Maar voor die prijs heb ik daar geen problemen mee >:)

p.s
Project net uitgevoerd en printplaat van de S20 in een buiten lasdoosje geplaatst en met deksel erop 86% ontvangst en werkt uitstekend. Weer een lamp geautomatiseerd ;)

en de kleurenvertaling voor de zekerheid
Rood = Bruin
Blauw = Null (blauw)
Paars = Zwart (schakeldraad)

Wel opvallend dat er wel randaarde op de stekker zit maar deze is niet aangesloten 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door MikeOO op 23-10-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
MikeOO schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:08:
[...]

Geen idee. Ik schrijf zelf mijn firmware. Het lijkt mij dat het standaard al ingesteld staat bij Tasmota. Ik kan er zo snel niets over vinden op de pagina van Tasmota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Lennyz schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:58:
[...]

[...]

Geen idee. Ik schrijf zelf mijn firmware. Het lijkt mij dat het standaard al ingesteld staat bij Tasmota. Ik kan er zo snel niets over vinden op de pagina van Tasmota.
Had ook al gezocht en inderdaad niet echt kunnen vinden. Misschien dat er nog andere tweakers zijn die dit weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
MikeOO schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:36:
[...]

Had ook al gezocht en inderdaad niet echt kunnen vinden. Misschien dat er nog andere tweakers zijn die dit weten.
Ik zit niet helemaal goed op te letten. De verzender die het bericht verstuurt (bijvoorbeeld Domoticz, Home-assistant, Node-Red etc) bepaalt de QOS. Dus daar kan je het zelf instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 14:08
Waar stel je dit in Domoticz? Of moet je het ergens anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
MikeOO schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

Resultaat

Is bij die test de oriëntatie van de antenne ook gelijk gebleven?
Het maakt namelijk nogal uit hoe de antenne staat tov. het accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
TD-er schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:04:
[...]

Is bij die test de oriëntatie van de antenne ook gelijk gebleven?
Het maakt namelijk nogal uit hoe de antenne staat tov. het accesspoint.
Klopt die was gelijk qua stand maar een goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Laatst online: 06-09 09:06
Sinds gisteren een nieuwe router in huis om hopelijk mijn WiFi problemen op te lossen.
Het WiFi probleem is opgelost alleen het volgende probleem heb ik nu.

Sonoff S20 en CH4 geflashed met KmanOz software en kan ik netjes benaderen wanneer die zit aangesloten via de FTDI adapter en kan het netjes schakelen en benaderen alleen eenmaal aangesloten op de 230V doen de modules niks 0,0 weer op 3.3V via de FTDI communicatie met alles en te benaderen via HomeAssistant.

Al een paar keer opnieuw proberen te flashen maar het probleem blijft zich voordoen terwijl 3 andere Sonoff modules zonder problemen heb kunnen flashen en dat van beide opeens de voedingsmodule kapot zijn lijkt me onwaarschijnlijk, wie oh wie heeft nog tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Als ik je verhaal zo lees, zou ik wel denken aan een defect voeding-circuit.
Echter als je het met 2 apparaten hebt, ga je toch aan andere dingen denken.

Heb je het ook al met iets als Tasmota geprobeerd, om de hardware uit te sluiten?
Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je bepaalde GPIO-lijnen niet via pull-up of pull-down hebt geschakeld, maar wel als input geschakeld. Dan kun je vreemd gedrag krijgen en zo'n el-cheapo voeding geeft redelijk wat stoorsignalen, wat je FTDI-connector niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
TD-er schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:36:
Als ik je verhaal zo lees, zou ik wel denken aan een defect voeding-circuit.
Echter als je het met 2 apparaten hebt, ga je toch aan andere dingen denken.

Heb je het ook al met iets als Tasmota geprobeerd, om de hardware uit te sluiten?
Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je bepaalde GPIO-lijnen niet via pull-up of pull-down hebt geschakeld, maar wel als input geschakeld. Dan kun je vreemd gedrag krijgen en zo'n el-cheapo voeding geeft redelijk wat stoorsignalen, wat je FTDI-connector niet doet.
Op je advies op de Sonoff S20 Tasmota geflashed, precies hetzelfde als bij de KmanOz software.
Blijf het vreemd vinden dat het toevallig 2 modules zijn.

Kleine side node dit viel me laatst al wel een keer eerder op de bij de 4CH dat die opeens niet te benaderen was na het in / uitpluggen. Begin langzaam het gevoel te krijgen dat ze helaas zijn overleden 8)7

Jammer maar helaas :) mocht iemand nog een andere tip hebben.... Anders gaan ze naar de eeuwige jachtvelden heb namelijk net al een nieuwe S20 en 4CH besteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePruus
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-09 17:40
Ik heb net een exemplaar van de Sonoff RF Bridge binnen en geïnstalleerd. Dit beheerst een aantal 433MHz protocollen, waardoor hij ook schakelklokken kan inschakelen. Zgn wissende codes kan hij niet aan. Wel rolluiken, lampen, en deurcontacten en pir-sensoren. Je krijgt bij alarm een pushbericht dat er een alarm getriggerd is. De bridge kan 4 alarmconnectoren aan of 4 remotes met 4 knoppen. Jammer is dat het alarm niet als remote te gebruiken is, want met 4 alarmsensoren zit hij vol. Je kunstmaan de remotes individueel schema’s aanmaken. En de bridge is ook te flashen. Mooi klein ding om te testen voor nog geen € 10,-. Werkt bij mij met geen van de remotes samen. Hetgeen jammer is. De alarminstelling werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:23

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

MikeOO schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:38:
[...]

Wel opvallend dat er wel randaarde op de stekker zit maar deze is niet aangesloten 8)7
Hoeft toch ook niet? Het is een tussenstekker. De randaarde wordt keurig doorgegeven.
De Sonoff hardware zelf is keurig afgeschermd voor de gebruiker in een isolerende plastic behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
B@rt_d@_M@n schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:16:
[...]

Hoeft toch ook niet? Het is een tussenstekker. De randaarde wordt keurig doorgegeven.
De Sonoff hardware zelf is keurig afgeschermd voor de gebruiker in een isolerende plastic behuizing.
Ja je hebt natuurlijk gelijk 8)7 Omdat ik het gesloopt hebt dacht ik even op een andere manier.
tnx voor de correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
HaTe schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 16:25:

[...]

edit
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Heb je deze ondertussen al ontvangen en hoe bevalt die? Ik heb de verkoper ook benaderd en gevraagd of dit product van Itead/Sonoff is. Ze zeggen van niet (wat opvallend is gezien de opschriften op de PCB), maar dat het wel dezelfde chips gebruikt als de Sonoff's. Verder heb ik Itead gevraagd of ze nog een EU versie van de Touch uit gaan brengen met twee of drie knoppen en die schijnt ergens in Q1/Q2 van 2018 te komen.

De verkoper van die Ewelink 1/2/3 knops schakelaar wist me wel een CE certificaat te laten zien van dit product:

CEcertificaat

Geen idee wat dit werkelijk waard is, maar zo op het eerste gezicht lijkt het overtuigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

tsjoender schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:17:
[...]

Heb je deze ondertussen al ontvangen en hoe bevalt die? Ik heb de verkoper ook benaderd en gevraagd of dit product van Itead/Sonoff is. Ze zeggen van niet (wat opvallend is gezien de opschriften op de PCB), maar dat het wel dezelfde chips gebruikt als de Sonoff's. Verder heb ik Itead gevraagd of ze nog een EU versie van de Touch uit gaan brengen met twee of drie knoppen en die schijnt ergens in Q1/Q2 van 2018 te komen.

De verkoper van die Ewelink 1/2/3 knops schakelaar wist me wel een CE certificaat te laten zien van dit product:

[afbeelding]

Geen idee wat dit werkelijk waard is, maar zo op het eerste gezicht lijkt het overtuigend.
Heb hem nog niet ontvangen, waarschijnlijk kan ik hem vandaag bij het postkantoor ophalen. De trackingcode vertelt mij niet precies waar hij is, maar hij is al zeker 5 dagen in Nederland. PostNL app zegt al 2 dagen dat hij "morgen" bezorgd wordt. Hij wordt vandaag bezorgd!
Ik houd je op de hoogte :)

Ik had Itead zelf ook gevraagd hoe het zat en ze zeiden in onduidelijke taal: "Ewelink have many products can be used. So that is no problem.". Ik heb er wel vertrouwen in, maar het blijft apart.

[ Voor 9% gewijzigd door HaTe op 01-11-2017 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
Ben benieuwd. De verkoper van die Ewelink is wel snel met reageren. Ik vroeg of het glasplaatje van de Sesoo switches ook op die van de Ewelinks passen en ze bevestigde dat dat mogelijk was, maar vroeg meteen ook hoeveel ik er nodig heb :). Ik vind persoonlijk het minimalisitsche design van die de Sesoo veel mooier dan die zwarte band. Kijken of ze die ook voor een enkele unit om wil ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

tsjoender schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:28:
Ben benieuwd. De verkoper van die Ewelink is wel snel met reageren. Ik vroeg of het glasplaatje van de Sesoo switches ook op die van de Ewelinks passen en ze bevestigde dat dat mogelijk was, maar vroeg meteen ook hoeveel ik er nodig heb :). Ik vind persoonlijk het minimalisitsche design van die de Sesoo veel mooier dan die zwarte band. Kijken of ze die ook voor een enkele unit om wil ruilen.
Ah slim, dat had ik ook wel gewild :D Nu te laat voor
En ze zijn inderdaad snel met reageren. De eerste keer binnen een minuut. Toen ik vroeg om fotos binnen een paar uur

[ Voor 9% gewijzigd door HaTe op 01-11-2017 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

tsjoender schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:17:
[...]
Heb je deze ondertussen al ontvangen en hoe bevalt die?
Yes, hem hem ontvangen en werkt goed! Had wat problemen met het installeren van Sonoff-Tasmota via SonOTA, want hij bleef hangen in de FinalStage SSID en pakte de Tasmota firmware niet. Heb hem uiteindelijk maar weer uit de muur gehaald en open gemaakt. Er zitten geen header pin locaties op de printplaat dus moest draadjes rechtstreeks op de ESP chip solderen. Het is hierbij handig dat je voor Vcc en Gnd dit wel ergens anders op de printplaat doet, want ik had problemen om dit allemaal op de ESP chip te krijgen zonder ongewenste contacten te maken met andere componenten.
Na een paar uur had ik het voor elkaar om hem manueel te flashen en hij draait nu stabiel. Voordeel is wel dat ik nu komende updates ook OTA kan doen.
Ik ben er blij mee :)

[ Voor 26% gewijzigd door HaTe op 02-11-2017 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
HaTe schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:16:
[...]

Yes, hem hem ontvangen en werkt goed! Had wat problemen met het installeren van Sonoff-Tasmota via SonOTA, want hij bleef hangen in de FinalStage SSID en pakte de Tasmota firmware niet. Heb hem uiteindelijk maar weer uit de muur gehaald en open gemaakt. Er zitten geen header pin locaties op de printplaat dus moest draadjes rechtstreeks op de ESP chip solderen. Het is hierbij handig dat je voor Vcc en Gnd dit wel ergens anders op de printplaat doet, want ik had problemen om dit allemaal op de ESP chip te krijgen zonder ongewenste contacten te maken met andere componenten.
Na een paar uur had ik het voor elkaar om hem manueel te flashen en hij draait nu stabiel. Voordeel is wel dat ik nu komende updates ook OTA kan doen.
Dank voor het delen van jouw ervaringen. Jammer dat de header punten niet op de print zitten. Maar zoals je al noemt zou dat nadeel maar van korte duur zijn als je daarna met OTA updates kan werken.

De verkoper stelde overigens doodleuk voor dat als ik het glasplaatje van de Sesoo switch wilde, dat ik dan die switch erbij moest kopen... Was niet los leverbaar.

Nog eens bedenken of ik deze dan wel wil of eerst genoegen neem met een enkele knop van de Sonoff Touch EU. Kan ik een aantal maanden later altijd alsnog een twee of drieknops variant van Sonoff kopen als ik knoppen tekort kom. De extra knoppen waren in mijn geval alleen bedoeld voor scenes en niet voor het relais en een direct aangesloten lichtpunt.

[ Voor 8% gewijzigd door tsjoender op 02-11-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

tsjoender schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:44:
[...]

Dank voor het delen van jouw ervaringen. Jammer dat de header punten niet op de print zitten. Maar zoals je al noemt zou dat nadeel maar van korte duur zijn als je daarna met OTA updates kan werken.

De verkoper stelde overigens doodleuk voor dat als ik het glasplaatje van de Sesoo switch wilde, dat ik dan die switch erbij moest kopen... Was niet los leverbaar.

Nog eens bedenken of ik deze dan wel wil of eerst genoegen neem met een enkele knop van de Sonoff Touch EU. Kan ik een aantal maanden later altijd alsnog een twee of drieknops variant van Sonoff kopen als ik knoppen tekort kom. De extra knoppen waren in mijn geval alleen bedoeld voor scenes en niet voor het relais en een direct aangesloten lichtpunt.
Als je ze niet los kan kopen dan is het inderdaad niet interessant. Maar ik vind hem toch best strak staan zo.
In mijn geval gebruik ik ook maar 1 relay en de andere 2 schakelen philips hue lampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villager
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 17:54
TD-er schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:08:
[...]

Yep en hij is ook wel voor veel minder geld te krijgen.
Probleem is dat de 433 MHz communicatie gaat via een eigen processortje, wat niet zelf te programmeren is (voor zover ik weet)
Er is wel Tasmota support voor, maar je kunt er geen Klikaanklikuit mee aansturen bijvoorbeeld.
Ik heb deze rfbridge geflashed met "espurna-1.9.7-itead-sonoff-rfbridge.bin" en het werkt goed. Zit alleen te tobben met MQTT (ben beginnend 8)7 )
Ik heb bij "MQTT Root Topic" ingevuld "/mqttTopic/{identifier}".
De hostname van de rfbridge is SONOFF_RFBRIDGE_8F3.
De devicename is SONOFF_RFBRIDGE.
Wat vul ik dan in als topic in MQTTlens (gebruik ik om te testen)? "/mqttTopic/SONOFF_RFBRIDGE_8F3 als topic"? en als message "/0/relay/set 1" om b.v. de switch aan te zetten?

Ben er al uit :)
In Espurna vul je als MQTT Topic in bijvoorbeeld: "sonoff/{identifier}"
In de MQTT viewer vul je dan als Topic "sonoff/SONOFF_RFBRIDGE/relay/0" waarbij SONOFF_RFBRIDGE de hostname is en de "0" de eerste schakelaar is. Als message vul je 1 voor het inschakelen en 0 voor het uitschakelen van schakelaar 1.
"sonoff/SONOFF_RFBRIDGE/relay/1" doet dan hetzelfde voor de tweede schakelaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Villager op 06-11-2017 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
Imperial Guard schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 20:22:
Sonoff S20 en CH4 geflashed met KmanOz software en kan ik netjes benaderen wanneer die zit aangesloten via de FTDI adapter en kan het netjes schakelen en benaderen alleen eenmaal aangesloten op de 230V doen de modules niks 0,0 weer op 3.3V via de FTDI communicatie met alles en te benaderen via HomeAssistant.
Dit lijkt wel een beetje op wat ik had met een Sonoff Basic geflashed met ESP Easy.
Op de FTDI adapter werkt het prima maar op 220V slecht of soms niet. D.w.z zo nu en dan valt de verbinding uit als ik wat doe op de interface van ESP Easy. Led gaat dan ook helemaal uit een tijdje. Met een losse draad op een pin van de header ging het al een stuk beter. Lijkt ook firmware onafhankelijk.

Mijn oplossing staat hier. Komt neer op een condensator tussen de gnd voor en na de transformator.

Weet niet of dat ook voor jouw gaat helpen. Probeer eerst maar eens een losse draad (bijv van een multimeter) op bijv de GND pin van de header. De andere kant van de draad dus los laten zweven. Pas wel op voor de 220V deel van de print.

[ Voor 3% gewijzigd door jobr op 05-11-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ziet eruit als iets wat wel effect kan hebben inderdaad,maar dan blijft de vraag -die ik net ook op die Github thread postte- waarom het eerst (factory firmware) wel goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik heb ze ook binnen maar het flashen was nog een hele bevalling. Ik heb ze geflashed met een arduino waarbij de volgorde van de draadjes (vanaf het knopje) 3.3V, RX, TX, GND was. Uiteraard wel even de chip van de arduino verwijderen.

Wat bij mij ook even duurde is om uit te vinden hoe je met platformio het upload naar de Sonoff. Dit omdat ik vrijwel alleen maar voorbeelden vond met GUI. Uiteindelijk kan (moet?) het gewoon via de commandline:
code:
1
platformio run --target upload

Misschien dat iemand er nog iets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 21:19
Het is niet nodig om de chip van de arduino te verwijderen. Als je GND met Reset verbindt dan werkt het flashen direct via RX en TX. Werkte voor mij ideaal...had problemen met andere adapters.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Heeft iemand al eens gemeten wat zo'n ding doet in `standby`. Ik vind die van mij vrij warm worden, ook al is de relais uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:23
Heeft iemand de Sonoff geflasht via de OTA methode? https://github.com/arends...Tasmota-without-compiling

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het al 5 keer, met succes, toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

NMV!, ik deed het compleet fout! 8)7 |:(

[ Voor 93% gewijzigd door NoFearCreations op 11-11-2017 18:19 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
jobr schreef op zondag 5 november 2017 @ 19:09:
[...]

Dit lijkt wel een beetje op wat ik had met een Sonoff Basic geflashed met ESP Easy.
Op de FTDI adapter werkt het prima maar op 220V slecht of soms niet. D.w.z zo nu en dan valt de verbinding uit als ik wat doe op de interface van ESP Easy. Led gaat dan ook helemaal uit een tijdje. Met een losse draad op een pin van de header ging het al een stuk beter. Lijkt ook firmware onafhankelijk.

Mijn oplossing staat hier. Komt neer op een condensator tussen de gnd voor en na de transformator.

Weet niet of dat ook voor jouw gaat helpen. Probeer eerst maar eens een losse draad (bijv van een multimeter) op bijv de GND pin van de header. De andere kant van de draad dus los laten zweven. Pas wel op voor de 220V deel van de print.
Thanks voor je uitleg! Bij de S20 heeft het een wisselend reseltaat ene moment werkt die en het andere moment na het in een uitpluggen dus totaal niet. Voor mijn 4CH werkt het perfect!

Wat ik wil proberen is een condensator bij de S20 ertussen te solderen, nog een specifiek type wat ik moet toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Imperial Guard schreef op zondag 12 november 2017 @ 11:22:

Wat ik wil proberen is een condensator bij de S20 ertussen te solderen, nog een specifiek type wat ik moet toepassen?
Volgens het schema zou deze er al in moeten zitten.
Qua waarde zou ik dezelfde nemen, dus 1 nF 400V.

Ik heb zelf ook een S20 die ik nog moet binnenkort proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb net 2 S20's binnen gekregen en merk dat ik deze niet geflashed krijg, daarnaast lijkt de layout ook een klein beetje anders, met 3 schroeven ipv 1 op de behuizing. Iemand enig idee of deze wel te flashen zouden moeten zijn? Hij begint gewoon te flashen, maar hangt richting het eind, bij beide hetzelfde resultaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Looking for upload port...
Auto-detected: /dev/cu.usbserial-A50285BI
Uploading .pioenvs/sonoff/firmware.bin
Uploading 482448 bytes from .pioenvs/sonoff/firmware.bin to flash at 0x00000000
................................................................................ [ 16% ]
................................................................................ [ 33% ]
................................................................................ [ 50% ]
................................................................................ [ 67% ]
................................................................................ [ 84% ]

Na kwartier wachten nog niks... Vraag me dus even af of dit aan platformio ligt, de versie van SonOff Tasmota of de Sonoffs zelf...

Edit: idem met minimal build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:00
Sander schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 11:25:
Ik heb net 2 S20's binnen gekregen en merk dat ik deze niet geflashed krijg, daarnaast lijkt de layout ook een klein beetje anders, met 3 schroeven ipv 1 op de behuizing. Iemand enig idee of deze wel te flashen zouden moeten zijn? Hij begint gewoon te flashen, maar hangt richting het eind, bij beide hetzelfde resultaat:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Looking for upload port...
Auto-detected: /dev/cu.usbserial-A50285BI
Uploading .pioenvs/sonoff/firmware.bin
Uploading 482448 bytes from .pioenvs/sonoff/firmware.bin to flash at 0x00000000
................................................................................ [ 16% ]
................................................................................ [ 33% ]
................................................................................ [ 50% ]
................................................................................ [ 67% ]
................................................................................ [ 84% ]

Na kwartier wachten nog niks... Vraag me dus even af of dit aan platformio ligt, de versie van SonOff Tasmota of de Sonoffs zelf...

Edit: idem met minimal build.
Mijn S20 zag er ook anders uit dan op de meeste youtube filmpjes, websites met flash uitleg.
Wellicht flashen via de Arduino IDE met deze settings, dat werkte bij mij in één keer.https://www.youtube.com/watch?v=hMN568beiYE
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P4g3RWa.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 15:28
ik heb een sonoff pow van aliexpress binnen gekregen. Hij wil wel pairen maar hij blijft 2x blauw knipperen de faq van sonoff geeft geen uitkomst weet een van jullie misschien wat ik nog kan proberen? De bridge werkte wel direct met pairen.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasdebans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 16:20
[...]

Heeft die van EwElink ook een RF 433 chip aan boord?
Net zoals de T1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

thomasdebans schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 19:12:
[...]

Heeft die van EwElink ook een RF 433 chip aan boord?
Net zoals de T1 ?
Nee dat heeft hij niet! Het is meer zoals de Sonoff Touch dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nt2nitro
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik kwam laatst van iemand de vraag tegen of dit goed werkte met wireless Apple apparatuur. Ik heb paar dagen geleden 4 sonoff basic geflashed en ze werken perfect ! ( ism Apple TimeCapsule en Extreme). Ze schakelen instant. Ook na uren / dagen schakelen ze instant. Er valt niets in slaap zoals ik dat bij diegene las. Ik heb ze OTA geflashed met SonOTA Tasmota, dus zonder solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
nt2nitro schreef op zondag 26 november 2017 @ 12:04:
Ik kwam laatst van iemand de vraag tegen of dit goed werkte met wireless Apple apparatuur. Ik heb paar dagen geleden 4 sonoff basic geflashed en ze werken perfect ! ( ism Apple TimeCapsule en Extreme). Ze schakelen instant. Ook na uren / dagen schakelen ze instant. Er valt niets in slaap zoals ik dat bij diegene las. Ik heb ze OTA geflashed met SonOTA Tasmota, dus zonder solderen.
Thanks, dat was ik. Ik heb die andere Flash (kan ff niet op de naam komen, ben aan het werk) er op zitten.
Heb het voorlopig opgelost door ziggo wifi in de lucht te brengen en daarop werkt het in mijn situatie wel goed.

Blijft wel raar....

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
[...]

Hmm, moet ik ook eens naar kijken! Heb niet goed opgelet en heb de T1 2 gang besteld. Maar blijkt inderdaad een UK versie te zijn. Werkt wel maar past niet in de muur aangezien hij vierkant is er niet rond... Uiteindelijk voor (tijdelijk) opgelost door een opbouwdoosje te gebruiken voor een Digitus UTP outlet. Zal zo even wat foto's plaatsen. Verder werkt hij perfect en kan hij zelfs piepen :P

Edit: wel grappig trouwens die ronde EWelink 2 gang is gewoon een sonoff denk ik. Als je een consistent beeld wil zou je ook het glaasje van een Sonoff er op kunnen drukken. Bij de specificaties iets naar onder staat ook nog: Sonoff UK T1. :P Dus ga die ook maar bestellen denk ik :)

[ Voor 10% gewijzigd door Henkie-Jan op 28-11-2017 17:53 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
emnich schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:26:
Heeft iemand al eens gemeten wat zo'n ding doet in `standby`. Ik vind die van mij vrij warm worden, ook al is de relais uitgeschakeld.
Als je hem geflashed hebt met tasmota dan kun je middels het sleep-commando het energieverbruik reduceren. Default staat sleep uit, je kunt wachttijden in de hoofdlus van 0-250ms instellen. Dit kun je nagenoeg ongestraft naar 50ms verhogen en dan merk je niks van gebruik bij de knoppen.
Ik heb de mijne nu op 250ms staan, de knop werkt dan wat onhandig als je hem te kort indrukt, maar ja, ik heb zo'n ding niet om met de knop te gaan spelen....
Via MQTT werkt hij tot nu toe uitstekend met een sleep-waarde van 250ms.

Niet onbelangrijk: Hij lijkt nu minder warm te worden (maar ik heb er niet aan gemeten...)
Zie ook: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Energy-Saving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
weet iemand of er een dubbelpolige versie bestaat van sonoff t1?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

ocaj schreef op woensdag 29 november 2017 @ 00:12:
[...]

Als je hem geflashed hebt met tasmota dan kun je middels het sleep-commando het energieverbruik reduceren. Default staat sleep uit, je kunt wachttijden in de hoofdlus van 0-250ms instellen. Dit kun je nagenoeg ongestraft naar 50ms verhogen en dan merk je niks van gebruik bij de knoppen.
Ik heb de mijne nu op 250ms staan, de knop werkt dan wat onhandig als je hem te kort indrukt, maar ja, ik heb zo'n ding niet om met de knop te gaan spelen....
Via MQTT werkt hij tot nu toe uitstekend met een sleep-waarde van 250ms.

Niet onbelangrijk: Hij lijkt nu minder warm te worden (maar ik heb er niet aan gemeten...)
Zie ook: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Energy-Saving
Ik heb net toch maar eens gemeten met een goedkope meter maar die geeft 0.0 aan dus heel veel kan het niet zijn, toch is het raar dat ie warm wordt.

Ik ga hem ook op 250ms zetten. Bedankt voor de tip.

• thomasdebans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 16:20
http://sonoff.itead.cc/en/products/residential/sonoff-t1-eu
Het is nog even wachen tot deze ergens te koop komt..

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
emnich schreef op woensdag 29 november 2017 @ 17:34:
[...]

Ik heb net toch maar eens gemeten met een goedkope meter maar die geeft 0.0 aan dus heel veel kan het niet zijn, toch is het raar dat ie warm wordt.

Ik ga hem ook op 250ms zetten. Bedankt voor de tip.
Sluit even een gloeilamp van 40-60W parallel aan op je meter en kijk dan eens of je verschil ziet. De meeste verbruiksmeters hebben moeite om belastingen <5W betrouwbaar te meten. Door een extra belasting toe te voegen zit je in de 'sweet spot' van de meter en werkt het beter.

• Henkie-Jan
Icekiller2k6 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:38:
weet iemand of er een dubbelpolige versie bestaat van sonoff t1?
Wat bedoel je met dubbelpolig? Een wisselschakelaar of een die zowel de N als de L onderbreekt?

kwam er vandaag achter dat ik met mijn Volkswagen sleutels de Sonoff T1 kan bedienen. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Henkie-Jan op 30-11-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 14:31
Dacuuu schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:14:
[...]

Mijn S20 zag er ook anders uit dan op de meeste youtube filmpjes, websites met flash uitleg.
Wellicht flashen via de Arduino IDE met deze settings, dat werkte bij mij in één keer.https://www.youtube.com/watch?v=hMN568beiYE
Ik heb het bestand ESPEasy.ino geopend en met die settings geprobeerd te uploaden naar de sonoff, echter blijf ik constant compile errors houden.

E:\x\x\Arduino\libraries\jm_Wire\src\utility\jm_twi.c:25:20: fatal error: avr/io.h: No such file or directory
#include <avr/io.h>

^

compilation terminated.

Meerdere bibliotheken gevonden voor "Servo.h"
Gebruikt: C:\Users\x\AppData\Local\Arduino15\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.3.0\libraries\Servo
Niet gebruikt: C:\Program Files (x86)\Arduino\libraries\Servo
exit status 1
Fout bij het compileren voor board Generic ESP8266 Module

Geprobeerd de bibliotheken bij te werken, maar dat gaf ook niet echt succes.

Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 16:47
Henkie-Jan schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:49:
[...]
kwam er vandaag achter dat ik met mijn Volkswagen sleutels de Sonoff T1 kan bedienen. 8)7

[video]
Geinig dat het kan, al dit mij dit vermoeden dat die sleutel dus op 433 Mhz werkt en als die in te leren is op een Sonoff, dan zou het signaal wellicht ook op te pikken en dus te kopiëren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Henkie-Jan schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:49:
[...]

Wat bedoel je met dubbelpolig? Een wisselschakelaar of een die zowel de N als de L onderbreekt?

[video]
Wel vaag dat dat kan, want de autosleutel heeft meestal een rolling code.
Dat is dan ook wel een puntje, want als de code te ver afwijkt van wat je auto weet, kan je de auto niet meer openen.
Dus niet meer dan N keer op drukken buiten bereik van je auto, want dan zien ze elkaar niet meer.
N is vaak iets als 255.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Phoolie schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:23:
[...]

Geinig dat het kan, al dit mij dit vermoeden dat die sleutel dus op 433 Mhz werkt en als die in te leren is op een Sonoff, dan zou het signaal wellicht ook op te pikken en dus te kopiëren zijn.
TD-er schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:56:
[...]

Wel vaag dat dat kan, want de autosleutel heeft meestal een rolling code.
Dat is dan ook wel een puntje, want als de code te ver afwijkt van wat je auto weet, kan je de auto niet meer openen.
Dus niet meer dan N keer op drukken buiten bereik van je auto, want dan zien ze elkaar niet meer.
N is vaak iets als 255.
Nou dat verbaasde mij dus ook! Want hoe herkent de Sonoff dat het 'mijn' sleutel is? Zend hij ook een soort uniek ID uit of zo iets?

Wat betreft klikken buiten bereik is mij bekend. Gelukkig nog niet mee gemaakt. Al is het vrij simpel zelf weer te herstellen dacht ik. Sleutel in het contact slot doen en dan een paar keer de knoppen indrukken dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:23
Ik probeer mijn Storkair mechanische ventilatie aan te sturen met een Sonoff basic, zoals in dit topic beschreven.

Mijn doel is om de mechanische ventilatie permanent op stand 1 te laten draaien en zodra de Sonoff aan gaat deze op stand 3 gaat. Hierdoor hoef ik niet meer op de begane grond de perilex stekker te bedienen voordat ik de douche in stap.

Het wil echter nog niet echt lukken, ik kan wel de mechanische ventilatie volledig uit en weer aan zetten, maar ik zou liever deze op stand 1 laten staan en naar stand 3 laten schakelen. Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/76rkAsF83r758N4L9Dnt2fDQedMMyJxOwbD-eg5sqMuN4Cxu35XqfARzO5sa8fQJY3IHhoPvTpjQ-1ST08k0AWsQYiIu8ZzYNGR3zsGG1Dod4PizE5pAOIUjat_9c6n2EfpxiUlHcZA

[ Voor 11% gewijzigd door peligro2k op 02-12-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Moet hij niet op de andere aansluiting van de Sonoff (fase ipv nul lijkt het)?

Heb je geen multimeter? Je moet op de Sonoff de output hebben waar 230V op komt te staan als je de Sonoff inschakelt.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 02-12-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
peligro2k schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:42:
Ik probeer mijn Storkair mechanische ventilatie aan te sturen met een Sonoff basic, zoals in dit topic beschreven.

Mijn doel is om de mechanische ventilatie permanent op stand 1 te laten draaien en zodra de Sonoff aan gaat deze op stand 3 gaat. Hierdoor hoef ik niet meer op de begane grond de perilex stekker te bedienen voordat ik de douche in stap.

Het wil echter nog niet echt lukken, ik kan wel de mechanische ventilatie volledig uit en weer aan zetten, maar ik zou liever deze op stand 1 laten staan en naar stand 3 laten schakelen. Iemand enig idee?

[afbeelding]
Volgens mij heeft hij hem op de fase hoor. Hij heeft hem in het onderste schroefgaatje de bovenste is nul.

Los daarvan wel een handig idee! Nooit over nagedacht! :) Volgens mij is het zo dat hij altijd voeding blijft houden op L3 als je geen verhoogde snelheid hebt. Dan blijft hij langzaam draaien. Op het moment dat je naar medium wil komt er spanning op bijv. L3 en L2 tegelijk. En als je naar high wil op L3 en L1...

Dan zou je dus voor de Sonoff op de fase (bruin) een lasje moeten maken met 1 draad die op de L naar je Sonoff gaat zoals nu het geval is. En daarnaast vanaf dat lasje voor je Sonoff een draad naar L3 op je ventilatieunit. :) Je zet zo wel je standenschakelaar buiten dienst he.

Maar wees voorzichtig ik weet dit niet zeker. Maar als het dit schema is lijkt het daar wel haast op: Afbeeldingslocatie: https://www.ventishop.eu/image/cache/data/Condensatormodule-CML-14-3-5-15-800x800.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Henkie-Jan op 02-12-2017 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Ah, dat schema kon ik niet goed zien.

In dat geval op L3 gewoon fase aansluiten (permanent). En dan met de Sonoff de L1 aansluiting schakelen, dat zou moeten werken zoals je voor ogen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
ThinkPadd schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:03:
Ah, dat schema kon ik niet goed zien.

In dat geval op L3 gewoon fase aansluiten (permanent). En dan met de Sonoff de L1 aansluiting schakelen, dat zou moeten werken zoals je voor ogen hebt.
Inderdaad! En ik had net in mijn verhaal L1 en L3 andersom staan. :P Maar wat jij zegt bedoel ik dus ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Misschien heb je hier ook nog iets aan.

[ Voor 45% gewijzigd door jobr op 02-12-2017 18:54 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 29 Laatste