Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-07 19:55
GioStyle schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 16:56:
Stroomdoorvoer zal geen probleem zijn, maar de vraag is juist dat wanneer je droger 10A staat te trekken en je schakelt hem even uit. Dat moet wel een flinke klap zijn voor je relais lijkt me.
Enigste reden dat ze uitgeschakeld zullen worden is eventueel door de watersensor die in de wasmachine bak ligt, of als een rookmelder wat detecteert dus ik verwacht daar weinig problemen :)

Nu nog opzoek naar 2 POW’s :9

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 06-10-2019 17:36 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 16:29
Toppe schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 17:36:
[...]

Enigste reden dat ze uitgeschakeld zullen worden is eventueel door de watersensor die in de wasmachine bak ligt, of als een rookmelder wat detecteert dus ik verwacht daar weinig problemen :)

Nu nog opzoek naar 2 POW’s :9
Kleine tip. Althans ik doe dat vaak wel bewust. Als je bij Aliexpress Sonoff Official Store besteld denk ik dat je altijd de laatste versie met de laatste veiligheidsupdates en zo krijgt. :) Althans dat is wel mijn ervaring maar misschien hebben andere Tweakers andere ervaringen.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Henkie-Jan schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 17:57:
[...]

Kleine tip. Althans ik doe dat vaak wel bewust. Als je bij Aliexpress Sonoff Official Store besteld denk ik dat je altijd de laatste versie met de laatste veiligheidsupdates en zo krijgt. :) Althans dat is wel mijn ervaring maar misschien hebben andere Tweakers andere ervaringen.
Klopt, ga ze daar denk ik ook maar bestellen. Moet ook nog de meterkast op zolder aanpassen dus dat kan straks allemaal tegelijk.

Iemand nog een goeie tip welke software ik er op kan zetten? Ik gebruik ESPEasyMega voor de ‘Interactieve’ sensoren zoals temperatuur etc en Tasmota (6.2.1) specifiek voor aan/uit schakelaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:20

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Toppe schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:15:
[...]

Klopt, ga ze daar denk ik ook maar bestellen. Moet ook nog de meterkast op zolder aanpassen dus dat kan straks allemaal tegelijk.

Iemand nog een goeie tip welke software ik er op kan zetten? Ik gebruik ESPEasyMega voor de ‘Interactieve’ sensoren zoals temperatuur etc en Tasmota (6.2.1) specifiek voor aan/uit schakelaars
Ik zou dan gaan voor 6.6.0 met 2.6 patch; die is veilig tegen dat Wifi probleem en biedt ondersteuning aan rules en timers e.d.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
imdos schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:51:
[...]

Ik zou dan gaan voor 6.6.0 met 2.6 patch; die is veilig tegen dat Wifi probleem en biedt ondersteuning aan rules en timers e.d.
WiFi probleem? Zo van wegvallende WiFi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Nee; security dingetje. de-auth attacks e.d. kan zo even zo snel de link niet vinden; maar is eerder in dit draadje of in het ESP-topic naar voren gekomen.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-07 21:04
imdos schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:46:
Nee; security dingetje. de-auth attacks e.d. kan zo even zo snel de link niet vinden; maar is eerder in dit draadje of in het ESP-topic naar voren gekomen.
Slaut in "Het grote ESP topic"
Deze dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Yup; die. Is ook al gefixt in de tasmota branch d.m.v. de core pre-2.6.0 libs.

[ Voor 24% gewijzigd door imdos op 07-10-2019 12:28 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Vanochtend om te beginnen één unit voorzien van nieuwe software en zojuist een Action LED strip voorzien van 6.6.0 ivm de templates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 21:45
Zijn er LED strips bij Action die een ESP hebben of begrijp ik je berichtje verkeerd @Toppe ? Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
jandirks schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:39:
Zijn er LED strips bij Action die een ESP hebben of begrijp ik je berichtje verkeerd @Toppe ? Heb je een link?
https://www.action.com/nl...mme-multicolor-ledstrip-/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
Heel fijn, dankjewel!

Zijn er ook instructies voor het flashen of spreekt het vanzelf. Ik heb al wat Sonoffs van Tasmota voorzien, dus heb wel al ervaring. Het gaat meer om het aansluiten van de FTDI connector.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
jandirks schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:56:
Heel fijn, dankjewel!

Zijn er ook instructies voor het flashen of spreekt het vanzelf. Ik heb al wat Sonoffs van Tasmota voorzien, dus heb wel al ervaring. Het gaat meer om het aansluiten van de FTDI connector.
Toppe in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4"

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jandirks
_/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
jandirks schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:56:
Heel fijn, dankjewel!

Klein advies trouwens: Soldeer er gewoon even kleine draadjes op... Heb eerst geprobeerd met jumper kabeltjes maar dat is echt verschikkelijk... Of eventueel een dupont kabeltje op offeren door één kant er af te knippen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jandirks
Okay, ik zal er aan denken. Eerst maar eens naar de Action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
offtopic:
Hoort vast niet hier, maar volgens mij is er geen eigen topic om het hierover te hebben, toch? Ben je tevreden van de led strip? Op YouTube zag ik een filmpje dat je van dichtbij best wazig licht hebt. Wellicht door een slechte CRI gezien de prijs? Zelf hou ik niet zo van RGB, is de kleur wit/geel als wat om aan te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
sloth schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:18:
[...]

offtopic:
Hoort vast niet hier, maar volgens mij is er geen eigen topic om het hierover te hebben, toch? Ben je tevreden van de led strip? Op YouTube zag ik een filmpje dat je van dichtbij best wazig licht hebt. Wellicht door een slechte CRI gezien de prijs? Zelf hou ik niet zo van RGB, is de kleur wit/geel als wat om aan te zien?
Ja ik vindt het een prima strip. Nee, het is het te vergelijken met de Hue versie maar daar is de prijs natuurlijk ook naar.

Ik zal het vooral inzetten als bij verlichting onder een kast of op de trap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qLIIvLwydLPx6iQ0EZ5IkRjV/full.jpg
Ben bezig om een Sonoff in een IP67 te monteren. Het lijkt me alleen makkelijk als je de status aan de buitenkant kan aflezen.

Ik zit te denken om een LED diode in een M20 wartel te monteren zodat ik hem eenvoudig in de behuizing kan schoenen. Andere optie is om een LED met wartel in de deksel te monteren, maar die wil ik eigenlijk vrijhouden.

Is er iemand die zelf al een externe LED heeft er aan heeft geknutseld...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Misschien niet heel duidelijk, maar als je een redelijk felle led aan de zijkant plakt (niet per se door de wartel heen) dan zou het ook wel moeten kunnen. Die attema doosjes komt licht best goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
BlackWhizz schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 22:23:
Misschien niet heel duidelijk, maar als je een redelijk felle led aan de zijkant plakt (niet per se door de wartel heen) dan zou het ook wel moeten kunnen. Die attema doosjes komt licht best goed door.
De ‘normale’ doosjes wel ja, maar deze is IP67 met dikker plastic dan normaal. Heb op Ali even een schakelaar met ingebouwde LED besteld met IP67, dan zou je namelijk ook de lamp met de hand kunnen aan en uitzetten.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Iemand deze: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/issues/6248 (SONOFF T4EU1C) al met succes geïnstalleerd en geflashed?

[ Voor 6% gewijzigd door vwtune op 17-10-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Ik krijg mijn Shelly RGBW2 niet aan de praat. Doet helemaal niets: geen AP, geen LED.
Klopt dit bedradingsschema? Shelly DC naar + voeding en + ledstrip, Shelly ground naar - voeding en - ledstrip naar W Shelly.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FR4B762.png?1

Edit: inmiddels contact met Shelly support opgenomen en is waarschijnlijk DOA. Deze gaat RMA, ik krijg een nieuwe opgestuurd.

[ Voor 19% gewijzigd door sloth op 18-10-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-07 17:03
vwtune schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:01:
Iemand deze: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/issues/6248 (SONOFF T4EU1C) al met succes geïnstalleerd en geflashed?
Lijkt mij niet veel anders dan een T1 of T2.
Is alleen even zoeken naar de GPIO 0. Maar dat is bij de T2 net zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
mkroes schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 21:14:
[...]

Lijkt mij niet veel anders dan een T1 of T2.
Is alleen even zoeken naar de GPIO 0. Maar dat is bij de T2 net zo.
Wat ik erover kan vinden is dat ie nogal moeilijk te flashen is, ja je kan hem flashen, maar om idd de gpio al te vinden.... wanneer je die hebt gevonden moet je hem ook eerst opstarten en dan nog eens resetten alvorens hij in flash komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
GPIO0 is de reset knop naar mijn weten. De paar apparaatjes die ik heb gedaan (sonoff basic 2x, sonof t1 en sonoff tx) was altijd eerst opstarten, dan stroom dr vanaf en dan weer opstarten met een grond naar GPIO0 opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majari
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 14:47
Ik probeer 3 basics als beginner ook aan de praat te krijgen:
Na het aankopen van wat kabels; 2 (1 backup) FTDI modules en 3 goedkope Sonoff basics heb ik het flashen ook geprobeerd. Zowel met solderen als zonder en even vasthouden (beide lijken te werken).

Setup via deze guide die hier al voorbij is gekomen: YouTube: Fastest way to Flash and Configure ESP8266 Based Sonoff Devices with...

Samengevat: flashen geeft vaak 'Flash succes' maar ik krijg geen verbinding met de modules via termite (3.4) https://www.compuphase.com/software_termite.htm

Via Termite lijkt de module dood. Ik zet hem weer in flash stand, zet termite baud op 115200 en de juiste com-poort. Maar als ik de commandos voor ssid etc invoer, krijg ik geen feedback.

1 FTDI module werkt niet met flashen, dus wat dat betreft blij met de backup. De ander geeft wel flash succes, maar na 4 flashes geen serial verbinding via termite.
Wat kan het zijn?? Andere FTDI aanschaffen?

Meer details:
Ik heb zowel de sonoff.bin als de sonoff-basic.bin proberen te flashen, hier gedownload: https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/releases
Moet ik andere firmware hebben?
Is er een andere manier om de modules te checken op de juiste flash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-06 23:23
Offtopic: Is het bij die ledstrip zo dat als je hem ophangt en je kijkt direct naar de strip, dat als je hem bijv. op paars zet dat je rode en blauwe lichtjes ziet die samen paars moeten vormen op de reflectie van een muur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
JohnnyDon schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:24:
[...]

Offtopic: Is het bij die ledstrip zo dat als je hem ophangt en je kijkt direct naar de strip, dat als je hem bijv. op paars zet dat je rode en blauwe lichtjes ziet die samen paars moeten vormen op de reflectie van een muur?
Geen idee, zal ik thuis even voor je moeten kijken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Grappig ding, hoe voorzie je de strip van stroom? Kon het via de link zo snel niet zien namelijk. Lijkt wel heel erg op de strips die je ook bij Ali wel ziet overigens.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
[...]

Is toch meestal bij 5050 rgb leds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-07 09:16
Majari schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:09:
Is er een andere manier om de modules te checken op de juiste flash?
Kijken of je een sonoff-xxxx AP point ziet. daarmee verbinden en naar 192.168.4.1 surfen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:34:
[...]

Grappig ding, hoe voorzie je de strip van stroom? Kon het via de link zo snel niet zien namelijk. Lijkt wel heel erg op de strips die je ook bij Ali wel ziet overigens.
Zit gewoon een normale stekker aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZP6I0M4suB13I5NFOHI7QNIN/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
vwtune schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:06:
[...]

Is toch meestal bij 5050 rgb leds?
Geen idee, wat ik wel weet is dat sommige goedkopere RGB strips 1 ledje heeft die 1 kleur kan weergeven en dan paar centimeter verderop heb je de andere led en als je dus paars zou kiezen zie je bijv. blauw en een paar centimeter verder rood wat samen paars moet weerkaatsen op de muur ofzo (als je er recht naar kijkt ook van een afstand) inplaats van rood groen blauw op 1 plek bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
JohnnyDon schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:42:
[...]

Geen idee, wat ik wel weet is dat sommige goedkopere RGB strips 1 ledje heeft die 1 kleur kan weergeven en dan paar centimeter verderop heb je de andere led en als je dus paars zou kiezen zie je bijv. blauw en een paar centimeter verder rood wat samen paars moet weerkaatsen op de muur ofzo (als je er recht naar kijkt ook van een afstand) inplaats van rood groen blauw op 1 plek bij elkaar.
Zoals je op de foto van @Toppe ziet, zijn de gangbare 5050 RGB leds. Dus in 1 led zie je wel 3 kleuren als je er recht inkijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyDon
vwtune schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:49:
[...]

Zoals je op de foto van @Toppe ziet, zijn de gangbare 5050 RGB leds. Dus in 1 led zie je wel 3 kleuren als je er recht inkijkt.
Ah oke, ik ben niet zo technisch als het gaat om RGB lichten dus dit is wel fijn om te weten, thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
Grrrr, kreeg ik vannacht een notificatie dat PostNL een pakketje kwam afleveren met als afzender Ali. Yes m’n POW R2 voor op zolder. Ik alles in orde maken, kijk ik rond het middag uur: uitgesteld tot dinsdag :(

Edit: zojuist binnen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 28-10-2019 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jandirks
Goedemorgen @Toppe,

Mijn dochter heeft voor mij zo'n LED strip bij de Action gehaald. Ik vraag me af wat ik moet verwachten dat in de doos wordt meegeleverd. Ik mis een power adapter volgens mij. De rol met de LED strip zit erin en daaraan de controller oid en een afstandbediening, maar geen handleiding en dus geen adapter.

Weet jij precies wat in de doos zou moeten zitten?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb een stapel Gosund SP1 (8x) en 4 SP111 geflasht. Met de SP1 heel tevreden. Alleen qua formaat niet altijd toepasbaar. De SP111 is wel lekker compact maar blijkt nu toch minder stabiel. 1 reageert langzaam. Of helemaal niet op de eerste request. Niet handig bij domotica.

1 kan helemaal niet meer schakelen.. die gebruik ik nu voor het stroomverbruiken aflezen van de NAS (die toch nooit uit mag gaan).

Gosunds zijn lekker goedkoop. 10 euro per stuk via amazon.de . Regelmatig lightning deals ook, waardoor ik 4 voor 25 euro kon krijgen.
Helaas verzenden ze niet meer naar NL nu...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 08:31
@kmf

Let op! Als je nu die stekkers koopt, kan je ze niet meer flashen met tasmato. Ze hebben de ESP chip vervangen door een van Realtek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Interessant met die verbruiksmeter, geflashed met Tasmota?

Zijn het deze?

https://www.amazon.de/dp/B07B911Y6V

@GioStyle @kmf

[ Voor 8% gewijzigd door Sp33dFr34k op 29-10-2019 11:03 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:00:
Interessant met die verbruiksmeter, geflashed met Tasmota?

Zijn het deze?

https://www.amazon.de/dp/B07B911Y6V

@GioStyle @kmf
Ja, die zijn het. Bedankt voor de link. Viel me op dat die een lightning deal is die ook weer naar NL kan worden verzonden, dus gelijk maar gekocht.
GioStyle schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:36:
@kmf

Let op! Als je nu die stekkers koopt, kan je ze niet meer flashen met tasmato. Ze hebben de ESP chip vervangen door een van Realtek.
Hmm... dat is interessant, ik weet dat het voor Teckin (een andere blitzwolfkloon) zo is geworden. Ik heb net dat lightning deal gepakt en gekocht. Als het idd Realtek is geworden, dan is het jammer... Sturen we wel weer terug.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
jandirks schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:47:
Goedemorgen @Toppe,

Mijn dochter heeft voor mij zo'n LED strip bij de Action gehaald. Ik vraag me af wat ik moet verwachten dat in de doos wordt meegeleverd. Ik mis een power adapter volgens mij. De rol met de LED strip zit erin en daaraan de controller oid en een afstandbediening, maar geen handleiding en dus geen adapter.

Weet jij precies wat in de doos zou moeten zitten?

Dank alvast!
Adapter moet er ook bij zitten, handleiding heb ik niet op gelet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

kmf schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:14:
[...]

Ja, die zijn het. Bedankt voor de link. Viel me op dat die een lightning deal is die ook weer naar NL kan worden verzonden, dus gelijk maar gekocht.
Ja, wel goeie deal idd, ik heb hem zojuist ook maar besteld. Maar ik vraag me wel af of dat niet de nieuwe versie is die niet geflashed kan worden zoals @GioStyle benoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
Toppe schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:44:
[...]

Adapter moet er ook bij zitten, handleiding heb ik niet op gelet
Duidelijk, moet ik dus even terug naar de Action! Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

@GioStyle @kmf @Sp33dFr34k ik kan er ook wel een paar gebruiken. Hoor het graag of het de juiste versie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
@kmf @Sp33dFr34k @imdos

Ik heb zelf 21 stuks Blitzwolf SHP6 in gebruik en 2 stuks Blitzwolf SHP2. Eerst geflasht naar Tasmota, maar ben uiteindelijk overgestapt naar ESPHome. Nergens last van, stekkers werken uitstekend.

Nu heb ik zelf nog een stapel Blitzwolf SHP2's nodig en heb afgelopen week 4 stuks besteld bij Banggood. Vervolgens kwam ik er later achter dat de nieuwe batch mogelijk niet meer een ESP chip bevatten maar een Realtek:
September 2019 - Recent versions of the Teckin SP22 have been redesigned with a Tuya WR2 Wi-Fi module based on the Realtek RTL8710BN. Since these are not ESP82xx based, Tasmota will not function on this newer version of the device.
Bron: https://github.com/arendst/Tasmota/wiki/BlitzWolf-SHP2

En die pluggen zijn allemaal rebrands:

Teckin SP22 = Blitzwolf SHP2 = Gosund SP1

Wees dus gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
jandirks schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:29:
[...]

Duidelijk, moet ik dus even terug naar de Action! Dankjewel!
Zou voor de zekerheid ook even je behuizing openen om te kijken (en zeker te weten) dat er hardware technisch niets is aangepast/verpest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
Goede tip, ga ik doen. Zeker in het kader van bovenstaande meldingen over wijzigingen van ESP naar Realtek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fishb
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-07 15:44
De Geosund SP112 van Amazon Duitsland is niet meer te flashen. Ik heb bij Amazon een setje Maxcio YX-DE02 gekocht, die zijn nog wel eenvoudig te flashen.

https://www.amazon.de/dp/...m_r_mt_dp_U_91jUDbF1S1SN6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

@GioStyle Thanks voor de heads-up.
fishb schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:15:
De Geosund SP112 van Amazon Duitsland is niet meer te flashen. Ik heb bij Amazon een setje Maxcio YX-DE02 gekocht, die zijn nog wel eenvoudig te flashen.

Nice; dit is nog een iets handiger ding met een LED'je en USB output. Ik kan er alleen bar weinig over vinden.
Wel dat het supported is (want er is een template hier). En dat tuya-convert werkt. Hij is hier niet te vinden bijvoorbeeld; of is het gewoon weer een rebranded ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Niet meer te flashen vanwege een ander chip of omdat TuyaConvert niet meer werkt? (ik heb de meeste gosund die ik heb gewoon gesoldeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-06 14:44
Jullie kunnen ook nog de LSC Smart Connect stekker van de Action overwegen. Daar heb ik er een paar van gekocht en er Tasmota op geflashed. Niet via Tuya Convert, maar via de pinnen op de printplaat. Zo te zien goedkoper of net zo duur als de alternatieven hierboven en werkt zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Shit, mijn Geosund SP112 zijn vandaag verzonden... hoe kan ik zien of ik ze wel of niet meer kan flashen zonder ze open te maken zodat ik ze kan retourneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Sp33dFr34k schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:25:
[...]

Shit, mijn Geosund SP112 zijn vandaag verzonden... hoe kan ik zien of ik ze wel of niet meer kan flashen zonder ze open te maken zodat ik ze kan retourneren?
Heb je de SP1 of SP112 gekocht? de SP1 kanje met een driehoeksschroevendraaier zonder schade openen en dicht maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

kmf schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:33:
[...]

Heb je de SP1 of SP112 gekocht? de SP1 kanje met een driehoeksschroevendraaier zonder schade openen en dicht maken.
Deze, https://www.amazon.de/dp/B07B911Y6V. De SP1 dan zo te zien.

Bagger, ik heb zo'n schroevendraaier niet... Zonder open te schroeven kun je het dus niet zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Sp33dFr34k schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:35:
[...]

Deze, https://www.amazon.de/dp/B07B911Y6V. De SP1 dan zo te zien.

Bagger, ik heb zo'n schroevendraaier niet... Zonder open te schroeven kun je het dus niet zien?
Nee, aan buitenkant niets te zien. Ik heb die lightning deal ook genomen, dus ik ga wel even open schroeven en kijken of ik geluk heb. Tot nu toe nog geen bevesteging dat er op de Gosund realteks zitten. Dat Tuya-Convert niet werkt wist ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

kmf schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:38:
[...]

Nee, aan buitenkant niets te zien. Ik heb die lightning deal ook genomen, dus ik ga wel even open schroeven en kijken of ik geluk heb. Tot nu toe nog geen bevesteging dat er op de Gosund realteks zitten. Dat Tuya-Convert niet werkt wist ik al.
Dankje, ben benieuwd :) De schroevendraaier die je nodig hebt, is dat dezelfde triwing als voor bijvoorbeeld een Nintendo GBA/DS open te schroeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Sp33dFr34k schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:40:
[...]

Dankje, ben benieuwd :) De schroevendraaier die je nodig hebt, is dat dezelfde triwing als voor bijvoorbeeld een Nintendo GBA/DS open te schroeven?
Je hebt een massieve driehoekschroevendraaier nodig. Ik had m'n eerste batch wel met een triwing geopend, maar dat is slecht voor de schroevendraaier EN schroef. Dus had ik een superset bitjes gekocht bij Aliexpress. Daar zit alle bekende bitjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

@Mardox meet die ook het vermogen? Het grote voordeel van de SP1 is dat deze het dus ziet als er geen of bijna geen stroom door gaat.

Ik heb bijvoorbeeld er nu 1 in gebruik waar mijn GSM oplader op zit en met een scriptje wordt deze automatisch uitgezet als het wattage minder is dan 3W gedurende enkele minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
@Mardox en @imdos de pagina in de link geeft volgens geeft ook niet aan wat het maximale vermogen is dat deze switch aan kan. Weet iemand dat?

De prijs is zeker goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardox
Hij meet het vermogen helaas niet inderdaad! Da's wel even een verschil wat ik over het hoofd had gezien..

Ik heb ze gewoon in gebruik voor wat kleine lampjes, die dus geen flinke vermogens trekken. Kan het ook zo snel even niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

imdos schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:09:
@Mardox meet die ook het vermogen? Het grote voordeel van de SP1 is dat deze het dus ziet als er geen of bijna geen stroom door gaat.

Ik heb bijvoorbeeld er nu 1 in gebruik waar mijn GSM oplader op zit en met een scriptje wordt deze automatisch uitgezet als het wattage minder is dan 3W gedurende enkele minuten.
Dat is wel ideaal, precies wat ik ook van plan was te doen! Heb je meer info betreft het scriptje? Ik wilde dit koppelen aan Domoticz...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Sp33dFr34k schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:02:
[...]
Dat is wel ideaal, precies wat ik ook van plan was te doen! Heb je meer info betreft het scriptje? Ik wilde dit koppelen aan Domoticz...
Ik heb deze voor een groot deel (her)gebruikt. Wel het e.e.a. moeten aanpassen aan de variabelen omdat ik zo mijn spullen niet noem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

jandirks schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:27:
@Mardox en @imdos de pagina in de link geeft volgens geeft ook niet aan wat het maximale vermogen is dat deze switch aan kan. Weet iemand dat?

De prijs is zeker goed!
meestal 10 of 16A; maar daar vertrouw ik eerlijk gezegd deze devices niet voor. Tot een ampere of 3 durf ik het wel aan. Als ik zo veel nodig heb, dan ga ik op zoek naar een solid state relais en ik zou je adviseren om hetzelfde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Is er iemand die dit voor elkaar heeft met een Sonoff?
YouTube: HOW TO MAKE SMART BLINDS USING ALEXA
Ik wil al onze elektrische jaloezieën gaan aansturen. Ik zoek alleen nog welke hardware en software ik hiervoor moet inzetten? Er zitten 230V motoren in die geschakeld worden met 4 draden (Somfy Sonesse). Ik kom overal topics en info tegen, maar die gaan meestal over óf alleen het 'tilten' van je jaloezieën of het omhoog en omlaag doen. Maar ik wil beide kunnen. Ik vermoed alleen dat het instellen van het percentage met bijv. Tasmota niet voldoende gevoelig is (ik zou liever per 0.1% zien en dat dan calibreren voor het tilten). Maar ik hoop dus dat iemand hier een licht op kan schijnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
The__Virus schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:36:
Is er iemand die dit voor elkaar heeft met een Sonoff?
YouTube: HOW TO MAKE SMART BLINDS USING ALEXA
Ik wil al onze elektrische jaloezieën gaan aansturen. Ik zoek alleen nog welke hardware en software ik hiervoor moet inzetten? Er zitten 230V motoren in die geschakeld worden met 4 draden (Somfy Sonesse). Ik kom overal topics en info tegen, maar die gaan meestal over óf alleen het 'tilten' van je jaloezieën of het omhoog en omlaag doen. Maar ik wil beide kunnen. Ik vermoed alleen dat het instellen van het percentage met bijv. Tasmota niet voldoende gevoelig is (ik zou liever per 0.1% zien en dat dan calibreren voor het tilten). Maar ik hoop dus dat iemand hier een licht op kan schijnen :).
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

@fishb @imdos @Sp33dFr34k Mijn gosund SP1 waren gisteren binnengekomen. Deze zijn nog steeds de ESP versie. TuyaConvert werkt uiteraard niet meer, dus het wordt weer solderen. Ga ik morgen wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
kmf schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:29:
@fishb @imdos @Sp33dFr34k Mijn gosund SP1 waren gisteren binnengekomen. Deze zijn nog steeds de ESP versie. TuyaConvert werkt uiteraard niet meer, dus het wordt weer solderen. Ga ik morgen wel doen.
De nieuwe TuyaConvert zou gewoon moeten werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

S_tef schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:33:
[...]

De nieuwe TuyaConvert zou gewoon moeten werken :).
Je bedoeld deze? https://github.com/ct-Open-Source/tuya-convert/issues/273

Ik heb nooit veel succes gehad met TuyaConvert.
De SP1 is makkelijk te solderen, dus dat ga ik maar doen. Ze liggen toch al open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nice! Ik had ze gisteren ook aan de deur, helaas was ik niet thuis. Ben benieuwd, keep us posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Nu online
kmf schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:40:
[...]

Je bedoeld deze? https://github.com/ct-Open-Source/tuya-convert/issues/273

Ik heb nooit veel succes gehad met TuyaConvert.
De SP1 is makkelijk te solderen, dus dat ga ik maar doen. Ze liggen toch al open.
Jep maar zit gewoon in de master branche dus je hoeft die branche in die comment niet te gebruiken.
Ja, solderen kan ook gewoon inderdaad :).

Heb laatst nog 6 blitswolfjes gedaan met de nieuwe TuyaConvert :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

3 van de 4 Gosund SP1 kunnen flashen met nieuwe tuya convert. Eentje is bricked... heb een sonoff.bin als thirdparty gezet. Na de laatste curl commando is de Gosund gaan restarten met een heel snel knipperende blauwe led. Reageert nergens meer op.

Zelfs solderen heeft niet geholpen.

Edit: opnieuw gesoldeerd. En nu wel gelukt om te reflashen. Blijkbaar een contact niet goed gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door kmf op 06-11-2019 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Ik hoop dat mijn 4 bestelde Blitzwolf SHP2's ook nog te flashen zijn. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:04
Mardox schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:33:
Heeft er iemand ervaring met deze WiFi dimmer van (hoogstwaarschijnlijk) Tuya in combinatie met Tasmota?
https://nl.aliexpress.com/item/33010332202.html
Volgens de specificaties gaat het om een MS-105 (MoesHouse). Ik was benieuwd of en zo ja hoe iemand die heeft kunnen flashen want er is nog niet zo veel over te vinden. Anders is het een goed(koop) alternatief voor de Fibaro Z-wave dimmers die ik anders zou aanschaffen voor 3x de prijs.

Edit: Het lijkt erop dat dit al kan zo te zien, want dit lijkt wel dezelfde dimmer te zijn:
https://blakadder.github....s/qs-wifi_D01_dimmer.html
Ik quote een wat ouder bericht. En heb niets meer gevonden in dit topic. Maar is het mensen gelukt om deze dimmer te flashen? Ik lees alleen maar van niet. En de Tuya flasher werkt helaas ook niet.

Ben er vandaag bijna de hele dag mee bezig geweest, maar tot nu toe geen resultaten. Helaas.
Wordt erg moe van het Sonoff spul, voornamelijk het flashen. Sommige apparaten werken in 1x en andere krijg ik gewoon niet aan de praat. Herkenbaar of is zijn mijn soleer/flash skills te min (dat tweede is zeker een optie :) )

Ben van plan ook deze de deur uit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:23
RedRayMann schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:49:
[...]
Herkenbaar of is zijn mijn soleer/flash skills te min (dat tweede is zeker een optie :) )

Goede kans dat het de tweede optie is. Ik bestel doorgaans twee van elk, aangezien ik er vaak eentje sloop met solderen (zeker op die kleine pads direct op de ESP)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
barrymossel schreef op donderdag 7 november 2019 @ 14:58:
[...]

Goede kans dat het de tweede optie is. Ik bestel doorgaans twee van elk, aangezien ik er vaak eentje sloop met solderen (zeker op die kleine pads direct op de ESP)...
Herkenbaar, ik her er ook twee.
Ze gaan beide weg heb ik besloten.

Heb diverse manieren (Raspberry Pi, NodeMCU, PlatformIO) geprobeerd
Met verschillende adapters, verschillende jumpercables

De Basics kreeg ik redelijk vlot onder de knie. De POW's waren makkelijk. Maar hier lukt het mij gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:23
RedRayMann schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:04:
[...]

Herkenbaar, ik her er ook twee.
Ze gaan beide weg heb ik besloten.

Heb diverse manieren (Raspberry Pi, NodeMCU, PlatformIO) geprobeerd
Met verschillende adapters, verschillende jumpercables

De Basics kreeg ik redelijk vlot onder de knie. De POW's waren makkelijk. Maar hier lukt het mij gewoon niet.
Bij kleine pads weet ik momenteel uit ervaring dat je het beste de pin van een jumper cable kan knippen en kabel strippen. Daarna beetje soldeer op de pads, opnieuw verhitten en kabel er kort indrukken.

Maar solderen blijft gewoonweg niet voor mij weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardox
[...]
Ik quote een wat ouder bericht. En heb niets meer gevonden in dit topic. Maar is het mensen gelukt om deze dimmer te flashen? Ik lees alleen maar van niet. En de Tuya flasher werkt helaas ook niet.

Ben er vandaag bijna de hele dag mee bezig geweest, maar tot nu toe geen resultaten. Helaas.
Wordt erg moe van het Sonoff spul, voornamelijk het flashen. Sommige apparaten werken in 1x en andere krijg ik gewoon niet aan de praat. Herkenbaar of is zijn mijn soleer/flash skills te min (dat tweede is zeker een optie :) )
Ik was juist van plan het met de nieuwe Tuya Convert te gaan proberen. Ik durfde ze zelf nog niet te flashen met solderen, juist vanwege die mini pinnetjes en ik daar zeker geen vaste hand voor heb. Maar hierboven in deze discussie lees ik net dat de Tuya Convert weer is bijgewerkt en het zou daarmee theoretisch dus wel moeten werken.
On January 28th, 2019, Tuya started distributing a patch that prevented older versions of tuya-convert from completing successfully. We have since developed a work around to enable OTA flashing once again, but there is always the possibility that Tuya will respond with yet another patch.
Wanneer heb jij het geprobeerd met de OTA manier dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Mardox schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:31:
Wanneer heb jij het geprobeerd met de OTA manier dan?
Enkele weken geleden, kan het zo nogmaals proberen... Nu ik toch bezig ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardox
RedRayMann schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:34:
[...]
Enkele weken geleden, kan het zo nogmaals proberen... Nu ik toch bezig ben :)
Ik ben benieuwd! Ik lees dat de ondersteuning in de master gemerged is op 2 oktober, dus mogelijk was jouw poging daar nog net voor!

https://github.com/ct-Open-Source/tuya-convert/pull/279

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
[...]

Heb je al eens geprobeerd te flashen met DOUT?
Ik had laatste ook een sonof basic die wel wilde flashen maar niets deed. Lag hier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:45
jobr schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:51:
[...]

Heb je al eens geprobeerd te flashen met DOUT?
Ik had laatste ook een sonof basic die wel wilde flashen maar niets deed. Lag hier aan.
Dit, ik heb dat hier op tweakers een jaar of 2 geleden ook gepost.. Ben lang bezig geweest voordat ik DOUT probeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Op de wiki van tasmota staat een heel duidelijke uitleg. Werkt ook met andere firmwares, tot nu toe heeft dat programma mij nog niet in de steek gelaten. De pinheader kabeltjes is dan weer een ander verhaal. Eigenlijk zou je die moeten solderen, maar dat heb ik nog niet gedaan en dan heb je wel eens dat ie vage dingen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Nu online
[...]

Ik heb deze al een tijdje liggen en werkte toendertijd niet met de oude tuya-convert, met de nieuwe als het goed is wel.
Maar heb het niet meer geprobeerd, omdat ik aan het wachten ben op de Shelly Dimmer wat als het goed is deze maand geleverd gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
Het werkte!
Een soort van dan...

Vanochtend de tijd genomen om de nieuwe Tuya Convert te proberen en het lukte in één keer!
Ik kreeg de nieuwe Tasmota firmware erop via de Convert, heb daarna alsnog een firmware update gedan vanuit Tasmota zelf, ook dat werkte. Toen de module gewijzigd en daarna kon ik de dimmer niet meer vinden in het netwerk. Weer in de meterkast alles uit / aan gezet en na een tijdje verscheen de dimmer weer... Maar ik kan alsnog niet de lamp schakelen/dimmen. Ik ga nu een nieuwe firmware maken met "scripts" aan (ipv Rules) zodat ik ook het dim script kan toevoegen...

Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardox
RedRayMann schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:21:
Maar ik kan alsnog niet de lamp schakelen/dimmen. Ik ga nu een nieuwe firmware maken met "scripts" aan (ipv Rules) zodat ik ook het dim script kan toevoegen...
Goed om te horen dat de nieuwe Tuya Convert het wel doet met deze dimmer. Dan ga ik ook maar aan de slag hiermee! Je kunt de deze binary gebruiken: https://github.com/arends...w-Scripting-2.6.x-1MB.zip en het script hier vinden: https://gist.github.com/t...le-wifi-dimmer-script-txt
Al vond ik ook van iemand al een versie 6.6.0.6 waar ook het dimmer script al in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Mardox schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:04:
[...]

Goed om te horen dat de nieuwe Tuya Convert het wel doet met deze dimmer. Dan ga ik ook maar aan de slag hiermee! Je kunt de deze binary gebruiken: https://github.com/arends...w-Scripting-2.6.x-1MB.zip en het script hier vinden: https://gist.github.com/t...le-wifi-dimmer-script-txt
Al vond ik ook van iemand al een versie 6.6.0.6 waar ook het dimmer script al in zat.
Ik wilde net een update/howto schrijven. Je bent mij voor :)

Ik heb inderdaad de firmware en script gebruikt die jij noemt. Maar ik krijg de lamp niet aan. Ga zo de lamp vervangen, want wie weet is die stuk gegaan in de tussentijd... (good old gloeilamp)

Met regelmaat knalt de dimmer ook weer uit mijn netwerk. Dat is iets waar ik altijd zo moe van werk met Sonoff/Tasmota...
Er gebeuren zo veel dingen die ik niet snap. Waarom knalt ie er steeds uit? Ik ga maar weer naar de meterkast om de dimmer uit / aan te zetten. Daar moet ik ook iets voor verzinnen.

---update---
voordat ik de stop uit/aan deed, eerst de draadjes van de knop geprobeerd. Ik heb even twee losse draadjes ipv de knop, want dat was sneller. Als ik de twee draadjes tegen elkaar aan doe, gaat de lamp aan!!!

Als ik de draden langer tegen elkaar aan doe, dimt de lamp! Dus dat lijkt allemaal te werken.

Gek is wel, voordat ik de draden probeerde, was er geen AP zichtbaar. En na het proberen was er weer een Tasmota-xxxx SSID in de lucht... Ik ga hem weer aan mijn netwerk koppelen. I will keep you posted!

---update---
Hij lijkt om de X seconden of X minuten te resetten.
Ik kan de lamp niet aan/uit zetten met de webinterface.
Wel op de sensor zelf.

Ik wilde firmware/built versie opzoeken en de sensor zat weer niet meer op mijn netwerk. De AP kwam weer in beeld. Dus we moeten weer wachten tot hij online komt.
Als ik tijdens de AP mode mij aanmeld aan de AP, staat mijn SSID wel in het scherm, wachtwoord zijn vier sterretjes, denk dat dat klopt uit veiligheidsredenen.

---update---
Ik moet even weg, maar denk dat het aan de Core/SDK versie ligt.
gedownload voor de dimmer met scripting aan;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Program Version 7.0.0.1(tasmota)
Build Date & Time   2019-10-27T19:59:43
Core/SDK Version    STAGE/2.2.2-dev(38a443e)
Uptime  0T00:01:09
Flash write Count   71 at 0xF9000
Boot Count  13
Restart Reason  Software/System restart
Friendly Name 1 Tasmota

Eigen werkende Sonoff Basic;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Program Version 6.6.0(release-sonoff)
Build Date & Time   2019-07-06T13:10:20
Core/SDK Version    2_3_0/1.5.3(aec24ac9)
Uptime  4T18:17:02
Flash write Count   409 at 0xFB000
Boot Count  31
Restart Reason  Hardware Watchdog
Friendly Name 1 Sonoff

[ Voor 43% gewijzigd door RedRayMann op 12-11-2019 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardox
Dank voor je uitgebreide terugkoppeling. Heb je de dimmer na het draaien van Tuya Convert nog gereset met reset 5? Ik vond het volgende op https://github.com/arendst/Tasmota/wiki/Tuya-OTA
To ensure Tasmota runs reliably execute the command reset 5 after Tuya-Convert is finished and Tasmota is up and running. Doing this removes fragments of the original firmware left in flash which can create issues in the future. After all that is done you can proceed with the needed configuration of your device.
Ik heb de binary met de vorige versie en script even voor je geupload, dit is met 6.6 van Tasmota misschien helpt dit om uit te sluiten of het probleem daarin zit?
https://filebin.net/wzv0l...Script_1MB.zip?t=j43e5e18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Mardox schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:55:
Dank voor je uitgebreide terugkoppeling. Heb je de dimmer na het draaien van Tuya Convert nog gereset met reset 5? Ik vond het volgende op https://github.com/arendst/Tasmota/wiki/Tuya-OTA

[...]

Ik heb de binary met de vorige versie en script even voor je geupload, dit is met 6.6 van Tasmota misschien helpt dit om uit te sluiten of het probleem daarin zit?
https://filebin.net/wzv0l...Script_1MB.zip?t=j43e5e18
Zo, ik heb de regen weer getrotseerd en zit weer klaar om te spelen met Tasmota, Tuya en alle andere leuke dingen :)
Ik heb de reset 5 wel gelezen (zo als heel veel andere informatie) maar nog niet uitgevoerd. Ga dat direct doen!
En tnx voor de 6.6.0.6 ga ik later proberen als de reset5 geen gewenste resultaten heeft.

Helaas is het mij ook nog niet gelukt om de Tasmota Compiler nieuwe bin-files te laten maken. Tijdens mijn vorige poging (2 maanden geleden) lukte het wel, maar krijg nu steeds errors :(

Maar, to do;
reset5 en testen
Daarna 6.6.0.6 en testen
Daarna verder met tasmota compiler (of zelf een .bin maken)

---update---
Laatste update voor nu. Ik had behoorlijke problemen om de dimmer online te houden. Het lukte niet. Hij reageerde ook slecht en het voelde alsof ik weer bij 0 moest beginnen. Ik draai nog steeds de 7.0.0.1 firmware. Omdat ik niet op de upload pagina kwam. Uiteindelijk alles terug gebouwd naar de KaKu schakelaar die via 433MHz het zelfde werk doet.

Eenmaal alles terug gezet, heb ik de dimmer op een losse stekker gemonteerd en deze in een stekkerblok bij mijn AP geplaatst. Raad eens... Alles werkt en het werkt snel!
Ik had het bereik met mijn telefoon en laptop al gecontroleerd, maar de ontvanger/zender van de dimmer is blijkbaar erg zwak.

Conclusie, varieer ook in de variabele waarvan je denkt die goed zijn :)
Ik heb dit niet gedaan omdat de Sonoff schakelaars (Zeker de POW R2) bij mij erg gevoelig waren voor het verwisselen van de blauwe / bruine draad (Nul / Fase) En bij het stekkerblok weet ik niet welke de face/nul draad is. En ik heb hier nu geen lamp om te kijken of de output ook goed is.

Volgende stap, bouwfitting met een gloeilamp monteren zodat ik op het bureau verder kan testen.

Daarna de 2de dimmer weer in elkaar zetten en ook die testen. Zodra ze beide werken, moet ik mijn netwerk verbeteren. Komende week zijn er lampen bij de Action in de aanbieding die je kan flashen met Tasmota. Ben benieuwd of ik die wel snel werkend krijg, met deze kennis }:O

Als laatste, wat ik wel bijzonder vind... Tasmota heeft zelf versie 6.7.1 online, terwijl de speciaal aangepaste firmware met scripting 7.0.0.1 is.

[ Voor 38% gewijzigd door RedRayMann op 12-11-2019 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 06-07 21:46
Vraagje, is het mogelijk om een Sonoff mini achter een push schakelaar te zetten? Dus 1x drukken is aan, nog 1x drukken is weer uit. Het lijkt er op dat ik dit wel met een permanente schakeling kan doen, maar kan je hem dan wel via wifi uitschakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:39
m_rick schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:19:
Vraagje, is het mogelijk om een Sonoff mini achter een push schakelaar te zetten? Dus 1x drukken is aan, nog 1x drukken is weer uit. Het lijkt er op dat ik dit wel met een permanente schakeling kan doen, maar kan je hem dan wel via wifi uitschakelen?
Mocht het met de Sonoff's niet lukken. Shelly's kunnen het sowieso.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w2cker
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-07 09:44
m_rick schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:19:
Met de standaard firmware weet ik het niet, die heb ik er niet meer op. Met esphome kan het in ieder geval wel.

MCITP SA & EA, MCSA, MCSE, en nog een aantal titels

• GioStyle
Voor de geïnteresseerden:

Ik heb vandaag twee Blitzwolf BW-SHP2's binnengekregen en deze zijn nog te flashen. Besteld via Banggood.

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:53
GioStyle schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:19:
Voor de geïnteresseerden:

Ik heb vandaag twee Blitzwolf BW-SHP2's binnengekregen en deze zijn nog te flashen. Besteld via Banggood.
hier net 3 Blitzwolf BW-SHP6 OTA geflashed met tuya-convert

• GioStyle
FloRadix schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:16:
[...]

hier net 3 Blitzwolf BW-SHP6 OTA geflashed met tuya-convert
Die Tuyca-convert is alleen via Linux te doen toch? Niet via Windows?

• RedRayMann
Met Tuya-Convert vandaag een Action Ledlamp geflashed. Dit werkte in 1x perfect.

Helaas krijg ik de RGB niet voor elkaar met de Tasmota firmware. Het lijkt alsof dat nog niet werkt.
Temperatuur en intensiteit wel. Het gaat om deze lamp;
https://blakadder.github....nect_multicolor_spot.html

Verder een update, ik vroeg mij af waarom ik op het ene apparaat firmware 7.0.0.1 had en op het andere apparaat de officiele 6.7.1
Dit komt omdat de 6.7.1. de stable is en de 7.0.0.1 de development versie. Dus dat is ook duidelijk :)

• .Memphis.
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-04 18:07
Even een genant vraagje: stel dat je een sonoff mini aansluit, maar op de 'neutral' aansluiting, hang je een 'live wire' ipv effectief een neutral... is je sonoff dan permanent overleden?

Ik vrees nl dat ik deze fout heb gemaakt. 1 sonof mini gekocht bij wijze van test, om achter een enkelvoudige schakelaar te hangen en zo een lamp aan te sturen. De lamp zelf heeft geen nuldraad, maar net onder de schakelaar zit een stopcontact waarvan ik de blauwe draad heb doorgelust.In al mijn enthousiasme vergeten dat de elektriciteit in ons gekocht huis een drama is, overal andere kleuren bedrading enzo... vrees dus dat ik een fasedraad heb aangesloten op de neutrale aansluiting.

In ieder geval werkte de sonoff bij ontvangst (OTA Tasmota basic geflashed zonder problemen) en nu na aansluiten aan het lichtpunt, doet deze helemaal niets meer. (ook niet als ik hem terug elders aansluit)

Wel even terug helemaal open gemaakt en nergens iets verbrand te zien, dus lijkt niet echt sprake van kortsluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:07
Dat mag geen probleem zijn, de N en L zijn indicaties en het aangesloten toestel kan niet "zien" waarop het aangesloten zit. Bij mij thuis is er zelfs geen neutral, er wordt 3x230V verdeeld.
Ik kan me niet direct een fout bedenken waarbij je ongemerkt de sonoff beschadigd (meestal ga je vuurwerk of gesprongen zekeringen zien).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1 ... 25 ... 29 Laatste