Zo, ik heb de regen weer getrotseerd en zit weer klaar om te spelen met Tasmota, Tuya en alle andere leuke dingen
Ik heb de reset 5 wel gelezen (zo als heel veel andere informatie) maar nog niet uitgevoerd. Ga dat direct doen!
En tnx voor de 6.6.0.6 ga ik later proberen als de reset5 geen gewenste resultaten heeft.
Helaas is het mij ook nog niet gelukt om de Tasmota Compiler nieuwe bin-files te laten maken. Tijdens mijn vorige poging (2 maanden geleden) lukte het wel, maar krijg nu steeds errors
Maar, to do;
reset5 en testen
Daarna 6.6.0.6 en testen
Daarna verder met tasmota compiler (of zelf een .bin maken)
---update---
Laatste update voor nu. Ik had behoorlijke problemen om de dimmer online te houden. Het lukte niet. Hij reageerde ook slecht en het voelde alsof ik weer bij 0 moest beginnen. Ik draai nog steeds de 7.0.0.1 firmware. Omdat ik niet op de upload pagina kwam. Uiteindelijk alles terug gebouwd naar de KaKu schakelaar die via 433MHz het zelfde werk doet.
Eenmaal alles terug gezet, heb ik de dimmer op een losse stekker gemonteerd en deze in een stekkerblok bij mijn AP geplaatst. Raad eens... Alles werkt en het werkt snel!
Ik had het bereik met mijn telefoon en laptop al gecontroleerd, maar de ontvanger/zender van de dimmer is blijkbaar erg zwak.
Conclusie, varieer ook in de variabele waarvan je denkt die goed zijn
Ik heb dit niet gedaan omdat de Sonoff schakelaars (Zeker de POW R2) bij mij erg gevoelig waren voor het verwisselen van de blauwe / bruine draad (Nul / Fase) En bij het stekkerblok weet ik niet welke de face/nul draad is. En ik heb hier nu geen lamp om te kijken of de output ook goed is.
Volgende stap, bouwfitting met een gloeilamp monteren zodat ik op het bureau verder kan testen.
Daarna de 2de dimmer weer in elkaar zetten en ook die testen. Zodra ze beide werken, moet ik mijn netwerk verbeteren. Komende week zijn er lampen bij de Action in de aanbieding die je kan flashen met Tasmota. Ben benieuwd of ik die wel snel werkend krijg, met deze kennis
Als laatste, wat ik wel bijzonder vind... Tasmota heeft zelf versie 6.7.1 online, terwijl de speciaal aangepaste firmware met scripting 7.0.0.1 is.
[
Voor 38% gewijzigd door
RedRayMann op 12-11-2019 17:42
]