Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:21

CurlyMo

www.pilight.org

T-Infinity schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:34:
[...]

Ik geloof niet dat dat kan met Tasmota. Kun je niet iets via mqtt group topic voor elkaar krijgen?
Kan allemaal wel, maar dan ben ik afhankelijk van externe servers of moeilijk gedoe met lokale MQTT server opzetten, terwijl ik met COAP gewoon een simpele UDP socket verbinding kan maken met mijn apparaten.

Ik zag overigens dat voor het vinden van mijn apparaten MDNS beschikbaar is. Dat werkt ook wel lekker. Nu nog even het protocol uitwerken in C :)

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:40

Mars Warrior

Earth, the final frontier

CurlyMo schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:08:
[...]

Kan allemaal wel, maar dan ben ik afhankelijk van externe servers of moeilijk gedoe met lokale MQTT server opzetten, terwijl ik met COAP gewoon een simpele UDP socket verbinding kan maken met mijn apparaten.

Ik zag overigens dat voor het vinden van mijn apparaten MDNS beschikbaar is. Dat werkt ook wel lekker. Nu nog even het protocol uitwerken in C :)
Tasmota werkt perfect met mqtt. Shelly overigens ook. Alles op event basis en keurig geintegreerd met domotica spul zoals hass.
Het moeilijke gedoe met een lokale mqtt server ontgaat me ff. 1 docker pull en alles draait.

http://www.team-mediaportal.com/

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Mars Warrior schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 11:17:
[...]

Tasmota werkt perfect met mqtt. Shelly overigens ook. Alles op event basis en keurig geintegreerd met domotica spul zoals hass.
Het moeilijke gedoe met een lokale mqtt server ontgaat me ff. 1 docker pull en alles draait.
Waarom zou ik Shelly over MQTT laten lopen via (externe / aparte) servers wanneer het ook gewoon zijn eigen COAP / REST interface heeft? Dan ga ik functionaliteit elders zoeken die Shelly al standaard bezit. Naar nu blijkt heeft Tosmota het ook te hebben maar dan in de vorm van MDNS / REST.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wizzopa
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:24
Ik zie hier veel informatie over het omkatten van Sonoff naar allerlei alternatieve besturingssystemen, voor een projectje waar ik me bezig ben wil ik een Sonoff raam/deur sensor gebruiken voor water lekkage detectie.

Bij Ali zie ik deze sensoren ook voorbij komen daar is ogenschijnlijk het reed contact vervangen door en contact met 2 rvs pennen die door water worden kort gesloten.

De raam/deur sensor werkt met nc en de water sensor werkt met no.

De vraag hoe kan ik dat zonder gewikkelde handelingen voor elkaar krijgen dat dit gaat werken.

PV- 7310Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:51

Diamon

The Weird One

In onze tuin hebben we een paar jaar geleden een houten overkapping gemaakt met led verlichting.
Op dit moment zijn de 12 ledspots verdeeld in 3 groepen en kunnen d.m.v. KAKU geschakeld worden.
De KAKU ontvangers werken niet goed, je kunt klikken wat je wilt, maar ze willen niet aan of uit.
Wanneer je op 1 meter staat, dan werkt het in eens wel. Deze KAKU ontvangers moeten minimaal 50cm van elkaar af zitten en dat is niet mogelijk in het tuinschuurtje.
De 3 ontvangers storen elkaar en dat is dus ook gelijk het probleem.
Pas wanneer ik er 2 stroomloos maak, werkt het correct vanuit de woning.

Iemand een idee of de Sonoff / andere merken hier geen last van hebben, werkt immers niet met 433.xx Mhz signaal maar met wifi.

And The Only One

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schnupperpuppe
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08-12 13:20
Diamon schreef op zondag 2 juni 2019 @ 23:44:
...
Deze KAKU ontvangers moeten minimaal 50cm van elkaar af zitten en dat is niet mogelijk in het tuinschuurtje.

Iemand een idee of de Sonoff / andere merken hier geen last van hebben, werkt immers niet met 433.xx Mhz signaal maar met wifi.
Ik heb 2 Sonoff's (4CH en 4CHPro) naast elkaar op zo'n 25 meter van het AP. Geen probleem.
Wellicht is een 4CHPro iets voor jou? 4 groepen potentiaalvrij schakelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:15

T-Infinity

Heen en weer....

Diamon schreef op zondag 2 juni 2019 @ 23:44:
In onze tuin hebben we een paar jaar geleden een houten overkapping gemaakt met led verlichting.
Op dit moment zijn de 12 ledspots verdeeld in 3 groepen en kunnen d.m.v. KAKU geschakeld worden.
De KAKU ontvangers werken niet goed, je kunt klikken wat je wilt, maar ze willen niet aan of uit.
Wanneer je op 1 meter staat, dan werkt het in eens wel. Deze KAKU ontvangers moeten minimaal 50cm van elkaar af zitten en dat is niet mogelijk in het tuinschuurtje.

Met wifi kan dat gewoon. Het is puur die 433mhz die het nu onmogelijk maakt.
Ik draai ook verschillende sonoffs vlak naast elkaar zonder enig probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Top, bedankt voor jullie info :)

Op dit moment heb ik 3 groepen nodig, de 4-de komt er wel aan (kortsluiting in de 220v tuinverlichting, moet ik nog opzoeken en oplossen).
Had gelezen dat voor de 4CHPro er ook een alternatieve firmware van Tasmota is (ivm 06 nummer en emailadres wel zo fijn).

Wat mij zelf een mooie optie lijkt, is het hebben van een webservice. Ik heb al een file (Windows) server draaien, daar zou dat prima bij op kunnen.
Bijvoorbeeld dat je via de webservice tijdslot kunt aanmaken, dat om 19:00 verlichting aan gaat en om 07:00 weer uit (en dan elke nacht / avond een andere lamp in de tuin aan hebben).
Bestaat al zoiets?. Wil eigenlijk zo mijn mogelijk zaken dan gaan configureren in die 4CHPro.

Als dit inderdaad goed werkt, zie ik nog meer leuke mogelijkheden voor de toekomst (zonnescherm naar beneden bij zonnekracht en weer omhoog bij regen bv).

And The Only One

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:23
Ik zit te kijken naar een 2e Sonoff S20 of S26. Maar welke versie moet ik nu bestellen, de E of de F versie? Het is gewoon voor in Nederland. Of maakt het niet uit of ik de E of de F versie koop? Ik denk zelf dat ik de "F" versie moet kopen. Er moet espeasy op komen te staan.

Dit is de huidige S20 die ik heb..

Dacuuu wijzigde deze reactie 07-06-2019 17:12 (5%)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Dacuuu schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:11:
Ik zit te kijken naar een 2e Sonoff S20 of S26. Maar welke versie moet ik nu bestellen, de E of de F versie? Het is gewoon voor in Nederland. Of maakt het niet uit of ik de E of de F versie koop? Ik denk zelf dat ik de "F" versie moet kopen. Er moet espeasy op komen te staan.

Dit is de huidige S20 die ik heb..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je moet F hebben inderdaad.

• Dacuuu
T-Infinity schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:45:
[...]

Je moet F hebben inderdaad.
Besteld! Zodra die binnenkomt flashen. Heb gelezen dat er iets lastiger is dan bij de s20. De soldeerbout ligt al klaar . :)

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Dacuuu schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:06:
[...]

Besteld! Zodra die binnenkomt flashen. Heb gelezen dat er iets lastiger is dan bij de s20. De soldeerbout ligt al klaar . :)
Ja normaal doe ik het zonder solderen ,maar met de s20/s26 lukt het mij niet zonder solderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

T-Infinity schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 20:23:
[...]

Ja normaal doe ik het zonder solderen ,maar met de s20/s26 lukt het mij niet zonder solderen.
Met van die klemmetjes is het te doen, maar niet makkelijk :Y)

• Diamon

Diamon

The Weird One

Diamon schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:07:
Top, bedankt voor jullie info :)

Op dit moment heb ik 3 groepen nodig, de 4-de komt er wel aan (kortsluiting in de 220v tuinverlichting, moet ik nog opzoeken en oplossen).
Had gelezen dat voor de 4CHPro er ook een alternatieve firmware van Tasmota is (ivm 06 nummer en emailadres wel zo fijn).

Wat mij zelf een mooie optie lijkt, is het hebben van een webservice. Ik heb al een file (Windows) server draaien, daar zou dat prima bij op kunnen.
Bijvoorbeeld dat je via de webservice tijdslot kunt aanmaken, dat om 19:00 verlichting aan gaat en om 07:00 weer uit (en dan elke nacht / avond een andere lamp in de tuin aan hebben).
Bestaat al zoiets?. Wil eigenlijk zo mijn mogelijk zaken dan gaan configureren in die 4CHPro.

Als dit inderdaad goed werkt, zie ik nog meer leuke mogelijkheden voor de toekomst (zonnescherm naar beneden bij zonnekracht en weer omhoog bij regen bv).
Ik heb mezelf even gequoot, iemand een idee of dat over de webservice die dan de poorten van de 4CHPro kan aansturen ?.

And The Only One

• imdos
  • Laatst online: 04-12 14:14

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Diamon schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:51:
[...]

Ik heb mezelf even gequoot, iemand een idee of dat over de webservice die dan de poorten van de 4CHPro kan aansturen ?.
Met tasmota als alternatieve firmware heb je 2 vliegen in een klap.
1. Dan gaat niet alles naar de cloud.

Daar zit ook een simplele webserver bij en kan je:
  • middels rules en
  • timers en
  • ook bepaalde triggers
een stand-alone domotica oplossing maken. Lees maar eens verder daar naar wat er zoal mogelijk is.

Ook kun je uiteraard met behulp van MQTT vanuit je eventuele bestaande domotica systeem het e.e.a. aansluiten en aansturen.
Daarnaast is de webserver ook te gebruiken via bijvoorbeeld:
  • curl vanaf de CLI
  • of iets anders wat je zou willen (je webservice/ andere oplossing)
en kun je dus commando's via het http protocol versturen.

De mogelijkheden zijn vrij uitgebreid.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• defcon84
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08-12 10:35

defcon84

Multipass?

Nu de basic voor maar € 3.87
(Even op CN klikken)

https://www.banggood.com/...mer-Socket-p-1019971.html

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08-12 13:44
Is er inmiddels al een sonoff puls schakelaar? Dit als vervanging van een garagedeur opener.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• francisp
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 19:14
Woensdag de sonoff rf bridge binnen gekregen. Zelfde dag geflashed. Woensdag en donderdag zitten mee spelen, alles werkte OK. Vanmorgen vroeg ik mij af waarom ik geen email kreeg als iemand aan de deur belt. Blijkt dat de bridge geen codes meer ontvangt. Terugsturen word moeilijk, met headers aan gesoldeerd. Iemand een idee wat ik nog kan proberen ? Reboot en opnieuw flashen helpt in elk geval niet.

Edit: vanavond geflashed met openmqttgateway, rf commands komen weer binnen. Hopelijk morgen nog😁

francisp wijzigde deze reactie 05-07-2019 22:13 (11%)
Reden: een oplossing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacuuu
NoFearCreations schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:12:
Is er inmiddels al een sonoff puls schakelaar? Dit als vervanging van een garagedeur opener.
Of ze er zijn weet ik niet, wat ik wel weet is dat de je de sonoff basic kan modden zodat je geen 230v schakelt, maar hem alleen als simpele relais gebruikt, zonder er 230v doorheen te jagen. De mods staan op youtube.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Gelijk even 2 besteld en via CN, dan maar wat langer wachten :)

Alleen nog even een USB programmer regelen, iemand ervaring met deze ?
https://nl.aliexpress.com...aeSX1uHx&isOrigTitle=true

Of advies voor een andere ?

And The Only One

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LinuxMan
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:41
Ik heb een Sonoff S20 met eigen firmware. Hij komt netjes in de lucht met de wifi, de seriele verbinding geeft netjes output, de webserver is beschikbaar, maar de LED's doen niks en het relais ook niet. Aan de code ligt het niet, want de zelfde code draait op een andere S20 zonder problemen. Ik heb de code er wel met een andere versie van de arduino ide op gezet, met een andere compiler, andere esptool versie.... Maar aangezien alles via de wifi en seriele poort benaderbaar is --> daar kan het dan toch niet aan liggen?

Kan ik op de een of andere manier meten aan het ding of er iets in het circuit kapot is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacuuu
LinuxMan schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:58:
Ik heb een Sonoff S20 met eigen firmware. Hij komt netjes in de lucht met de wifi, de seriele verbinding geeft netjes output, de webserver is beschikbaar, maar de LED's doen niks en het relais ook niet. Aan de code ligt het niet, want de zelfde code draait op een andere S20 zonder problemen. Ik heb de code er wel met een andere versie van de arduino ide op gezet, met een andere compiler, andere esptool versie.... Maar aangezien alles via de wifi en seriele poort benaderbaar is --> daar kan het dan toch niet aan liggen?

Kan ik op de een of andere manier meten aan het ding of er iets in het circuit kapot is?
Werkt het ook niet met tasmota bijv? Puur om even te testen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20:05
LinuxMan schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:58:
220 er af. 3.3 / 5 volt op de pinnen van het relais en kijken of die een klik geeft. Als dat werkt firmware aanpassen zodat relais bij boot aan staat en spanning over relais meten.

Als de eerste stap niet werkt is relais stuk. Als tweede stap niet werkt de chip (vermoedelijk).

Het kan niet zo zijn dat de pin layout gewijzigd is tussen revisies van de S20?

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

• LinuxMan
Zarathustra schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 23:28:
[...]
220 er af. 3.3 / 5 volt op de pinnen van het relais en kijken of die een klik geeft. Als dat werkt firmware aanpassen zodat relais bij boot aan staat en spanning over relais meten.
er gaat niks kapot met 5V? kan ik wat verkeerd doen als ik 5V op de verkeerde pinnen zet? (ik ben op het gebied van elektronica maar een beginner)

UPDATE: thanks, losse soldering gevonden (100x openschroeven en flashen levert toch wat stress op voor alle solderingen)
Als de eerste stap niet werkt is relais stuk. Als tweede stap niet werkt de chip (vermoedelijk).

Het kan niet zo zijn dat de pin layout gewijzigd is tussen revisies van de S20?
daar heb ik uren op gezocht, en niks gevonden. Je zou zeggen dat meerdere mensen dat zouden hebben als dat het geval zou zijn..

Ik gebruik:

#define gpio13Led 13
#define gpio12Relay 12
#define buttonPin 0

LinuxMan wijzigde deze reactie 06-07-2019 11:28 (13%)

• imdos
  • Laatst online: 04-12 14:14

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Hoe kan ik een basic configuren, met tasmota, zodat deze fungeert als gpio pin en reageert op de output van een pc817?

Ik dacht button, maar dat werkt niet zoals gewenst. Als ik echter GND en GPIO14 verbind met button of switch, dan springt deze wel aan.

Ik heb namelijk gemeten aan mijn gekoppelde brandmelders met draad (Alecto SA240 als ik het goed heb). Deze hebben onderling een koppeling met een draad waar max 9V DC op komt. Als deze met N verbonden wordt. Ik heb beneden een vergelijkbare opstelling met mijn deurbel en een pc814 die op mijn rpi3 met domoticz zit. Daar is dit vrij makkelijk.

Opgelost:
Configureer de input (GPIO14) als Switch2n
Je hebt dus (n) nodig voor inverted omdat de pull-up normaal al zorgt voor een high.

in de console

code:
1
2
switchmode2 2
rule on switch2#state do publish domoticz/in {"idx":132,"nvalue":1} endon

imdos wijzigde deze reactie 15-07-2019 09:02 (18%)
Reden: aanvulling

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20:05
LinuxMan schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 08:58:
[...]

er gaat niks kapot met 5V? kan ik wat verkeerd doen als ik 5V op de verkeerde pinnen zet? (ik ben op het gebied van elektronica maar een beginner)

UPDATE: thanks, losse soldering gevonden (100x openschroeven en flashen levert toch wat stress op voor alle solderingen)
Mooi dat het probleem opgelost is!

Sorry. Ik had iets duidelijker mogen zijn: 3.3V. Met 5V kun je de ESP chip inderdaad beschadigen. (Zat met schakeling in gedachten waar relais op 5V werkt...)

Ik schroef die dingen overigens maar 1 keer open. Daarna kun je via OTA ('over the air') de chip updaten.

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

• simonj
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19-11 21:43

• Richard35
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 03-12 18:39
Goedemiddag allemaal.

Ik heb een Sonoff th10 geflashed.

Ik wil hem nu resetten naar fabrieksinstellingen, omdat mijn wachtwoord van de wifi is veranderd.

Hoe doe ik dit ? ik heb al ergens gelezen 20 seconden de knop indrukken, maar dit werkt niet :'(

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ja, alleen heeft de S26 geen through-hole punten meer, dus je zal moeten solderen en ook weer los solderen. Rest blijft gewoon hetzelfde.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17:51
Richard35 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:05:
Goedemiddag allemaal.

Ik heb een Sonoff th10 geflashed.

Ik wil hem nu resetten naar fabrieksinstellingen, omdat mijn wachtwoord van de wifi is veranderd.

Hoe doe ik dit ? ik heb al ergens gelezen 20 seconden de knop indrukken, maar dit werkt niet :'(
Ik weet niet waar je ze mee hebt geflashed maar met espeasy bijv wordt de donoff automatisch weer zelf een accesspoint als deze niet op de wifi kan.
En anders even opnieuw flashen, evt eerst met allemaal nullen. Zoek maar eens op zero in dit topic. Kom je het vast wel tegen.

• simonj
Sp33dFr34k schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:17:
[...]

Ja, alleen heeft de S26 geen through-hole punten meer, dus je zal moeten solderen en ook weer los solderen. Rest blijft gewoon hetzelfde.
Bedankt is gelukt ,krijg hem alleen niet zichtbaar in home assistant.
Als ik wemo gebruik ziet HA dit wel, alleen als ik het verder wil configureren krijg ik de melding geen apparaten gevonden. 8)7

simonj wijzigde deze reactie 26-07-2019 21:45 (16%)

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

simonj schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:42:
[...]

Bedankt is gelukt ,krijg hem alleen niet zichtbaar in home assistant.
Als ik wemo gebruik ziet HA dit wel, alleen als ik het verder wil configureren krijg ik de melding geen apparaten gevonden. 8)7
Kan ik je helaas niet mee helpen.. ik gebruik Domoticz en daar werken mijn S26's prima mee. Kun je ze wel benaderen via het IP wat ze krijgen?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• simonj
ja webinterface gaat prima ,alleen de koppeling naar HA lukt niet .

• Diamon

Diamon

The Weird One

Ik heb 2 Sonoff Basic's vanmiddag binnen gekregen en volg de instructie voor het flashen van Tasmota van holygame: Home automation and more: KaKu vervangen met Sonoff

Je moet op een gegeven moment het tabblad "user_config.h" openen, maar deze bestaat niet, "my_user_config.h" bestaat wel en deze heb ik dan ook gebruikt.

Als ik dan op het Vinkje klik om te compileren, dan krijg ik de de melding "Error compiling for board Generic ESP8266 Module"

De error message is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Arduino: 1.8.3 (Windows 7), Board: "Generic ESP8266 Module, 80 MHz, Flash, Disabled, All SSL ciphers (most compatible), ck, 26 MHz, 40MHz, DOUT (compatible), 1M (64K SPIFFS), 2, nonos-sdk 2.2.1 (legacy), v2 Lower Memory, Disabled, None, Only Sketch, 115200"

C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\arduino-builder -dump-prefs -logger=machine -hardware C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\hardware -hardware C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages -tools C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\tools-builder -tools C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\hardware\tools\avr -tools C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages -built-in-libraries C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\libraries -libraries C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\sketchbook\libraries -fqbn=esp8266:esp8266:generic:xtal=80,vt=flash,exception=disabled,ssl=all,ResetMethod=ck,CrystalFreq=26,FlashFreq=40,FlashMode=dout,eesz=1M64,led=2,sdk=nonosdk221,ip=lm2f,dbg=Disabled,lvl=None____,wipe=none,baud=115200 -ide-version=10803 -build-path C:\Users\LAPTOP~1\AppData\Local\Temp\arduino_build_102276 -warnings=none -build-cache C:\Users\LAPTOP~1\AppData\Local\Temp\arduino_cache_314756 -prefs=build.warn_data_percentage=75 -prefs=runtime.tools.xtensa-lx106-elf-gcc.path=C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\tools\xtensa-lx106-elf-gcc\2.5.0-3-20ed2b9 -prefs=runtime.tools.python.path=C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\tools\python\3.7.2-post1 -prefs=runtime.tools.mkspiffs.path=C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\tools\mkspiffs\2.5.0-3-20ed2b9 -verbose C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\Sonoff-Tasmota-6.6.0\Sonoff-Tasmota-6.6.0\sonoff\sonoff.ino
C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\arduino-builder -compile -logger=machine -hardware C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\hardware -hardware C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages -tools C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\tools-builder -tools C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\hardware\tools\avr -tools C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages -built-in-libraries C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\libraries -libraries C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\sketchbook\libraries -fqbn=esp8266:esp8266:generic:xtal=80,vt=flash,exception=disabled,ssl=all,ResetMethod=ck,CrystalFreq=26,FlashFreq=40,FlashMode=dout,eesz=1M64,led=2,sdk=nonosdk221,ip=lm2f,dbg=Disabled,lvl=None____,wipe=none,baud=115200 -ide-version=10803 -build-path C:\Users\LAPTOP~1\AppData\Local\Temp\arduino_build_102276 -warnings=none -build-cache C:\Users\LAPTOP~1\AppData\Local\Temp\arduino_cache_314756 -prefs=build.warn_data_percentage=75 -prefs=runtime.tools.xtensa-lx106-elf-gcc.path=C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\tools\xtensa-lx106-elf-gcc\2.5.0-3-20ed2b9 -prefs=runtime.tools.python.path=C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\tools\python\3.7.2-post1 -prefs=runtime.tools.mkspiffs.path=C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\tools\mkspiffs\2.5.0-3-20ed2b9 -verbose C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\Sonoff-Tasmota-6.6.0\Sonoff-Tasmota-6.6.0\sonoff\sonoff.ino
Using board 'generic' from platform in folder: C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2
Using core 'esp8266' from platform in folder: C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2
Detecting libraries used...
"C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\tools\xtensa-lx106-elf-gcc\2.5.0-3-20ed2b9/bin/xtensa-lx106-elf-g++" -D__ets__ -DICACHE_FLASH -U__STRICT_ANSI__ "-IC:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2/tools/sdk/include" "-IC:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2/tools/sdk/lwip2/include" "-IC:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2/tools/sdk/libc/xtensa-lx106-elf/include" "-IC:\Users\LAPTOP~1\AppData\Local\Temp\arduino_build_102276/core" -c -w -Os -g -mlongcalls -mtext-section-literals -fno-rtti -falign-functions=4 -std=c++11  -ffunction-sections -fdata-sections -fno-exceptions  -w -x c++ -E -CC -DNONOSDK221=1 -DF_CPU=80000000L -DLWIP_OPEN_SRC -DTCP_MSS=536 -DLWIP_FEATURES=1 -DLWIP_IPV6=0   -DARDUINO=10803 -DARDUINO_ESP8266_GENERIC -DARDUINO_ARCH_ESP8266 -DARDUINO_BOARD="ESP8266_GENERIC" -DLED_BUILTIN=2 -DFLASHMODE_DOUT  -DESP8266 "-IC:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2\cores\esp8266" "-IC:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2\variants\generic" "C:\Users\LAPTOP~1\AppData\Local\Temp\arduino_build_102276\sketch\sonoff.ino.cpp" -o "nul"
"C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\tools\xtensa-lx106-elf-gcc\2.5.0-3-20ed2b9/bin/xtensa-lx106-elf-g++" -D__ets__ -DICACHE_FLASH -U__STRICT_ANSI__ "-IC:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2/tools/sdk/include" "-IC:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2/tools/sdk/lwip2/include" "-IC:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2/tools/sdk/libc/xtensa-lx106-elf/include" "-IC:\Users\LAPTOP~1\AppData\Local\Temp\arduino_build_102276/core" -c -w -Os -g -mlongcalls -mtext-section-literals -fno-rtti -falign-functions=4 -std=c++11  -ffunction-sections -fdata-sections -fno-exceptions  -w -x c++ -E -CC -DNONOSDK221=1 -DF_CPU=80000000L -DLWIP_OPEN_SRC -DTCP_MSS=536 -DLWIP_FEATURES=1 -DLWIP_IPV6=0   -DARDUINO=10803 -DARDUINO_ESP8266_GENERIC -DARDUINO_ARCH_ESP8266 -DARDUINO_BOARD="ESP8266_GENERIC" -DLED_BUILTIN=2 -DFLASHMODE_DOUT  -DESP8266 "-IC:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2\cores\esp8266" "-IC:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2\variants\generic" "C:\Users\LAPTOP~1\AppData\Local\Temp\arduino_build_102276\sketch\sonoff.ino.cpp" -o "C:\Users\LAPTOP~1\AppData\Local\Temp\arduino_build_102276\preproc\ctags_target_for_gcc_minus_e.cpp"
In file included from c:\users\laptop_test\desktop\sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\tools\xtensa-lx106-elf-gcc\2.5.0-3-20ed2b9\xtensa-lx106-elf\include\c++\4.8.2\algorithm:60:0,

from C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2\cores\esp8266/Arduino.h:257,

from C:\Users\LAPTOP~1\AppData\Local\Temp\arduino_build_102276\sketch\sonoff.ino.cpp:1:

c:\users\laptop_test\desktop\sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\tools\xtensa-lx106-elf-gcc\2.5.0-3-20ed2b9\xtensa-lx106-elf\include\c++\4.8.2\utility:68:28: fatal error: bits/c++config.h: No such file or directory

#include <bits/c++config.h>

^

compilation terminated.

exit status 1
Error compiling for board Generic ESP8266 Module.

Met name onderstaande zal de reden zijn dat de compileren niet lukt, maar heb geen kennis van programmeren en waarom dit dan niet wordt aangemaakt.

code:
1
c:\users\laptop_test\desktop\sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\tools\xtensa-lx106-elf-gcc\2.5.0-3-20ed2b9\xtensa-lx106-elf\include\c++\4.8.2\utility:68:28: fatal error: bits/c++config.h: No such file or directory

Iemand een idee hoe nu verder ?

And The Only One

• Dacuuu
Diamon schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:29:
Ik heb 2 Sonoff Basic's vanmiddag binnen gekregen en volg de instructie voor het flashen van Tasmota van holygame: Home automation and more: KaKu vervangen met Sonoff

Je moet op een gegeven moment het tabblad "user_config.h" openen, maar deze bestaat niet, "my_user_config.h" bestaat wel en deze heb ik dan ook gebruikt.

Als ik dan op het Vinkje klik om te compileren, dan krijg ik de de melding "Error compiling for board Generic ESP8266 Module"

De error message is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Arduino: 1.8.3 (Windows 7), Board: "Generic ESP8266 Module, 80 MHz, Flash, Disabled, All SSL ciphers (most compatible), ck, 26 MHz, 40MHz, DOUT (compatible), 1M (64K SPIFFS), 2, nonos-sdk 2.2.1 (legacy), v2 Lower Memory, Disabled, None, Only Sketch, 115200"

C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\arduino-builder -dump-prefs -logger=machine -hardware C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\hardware -hardware C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages -tools C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\tools-builder -tools C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\hardware\tools\avr -tools C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages -built-in-libraries C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\libraries -libraries C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\sketchbook\libraries -fqbn=esp8266:esp8266:generic:xtal=80,vt=flash,exception=disabled,ssl=all,ResetMethod=ck,CrystalFreq=26,FlashFreq=40,FlashMode=dout,eesz=1M64,led=2,sdk=nonosdk221,ip=lm2f,dbg=Disabled,lvl=None____,wipe=none,baud=115200 -ide-version=10803 -build-path C:\Users\LAPTOP~1\AppData\Local\Temp\arduino_build_102276 -warnings=none -build-cache C:\Users\LAPTOP~1\AppData\Local\Temp\arduino_cache_314756 -prefs=build.warn_data_percentage=75 -prefs=runtime.tools.xtensa-lx106-elf-gcc.path=C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\tools\xtensa-lx106-elf-gcc\2.5.0-3-20ed2b9 -prefs=runtime.tools.python.path=C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\tools\python\3.7.2-post1 -prefs=runtime.tools.mkspiffs.path=C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\tools\mkspiffs\2.5.0-3-20ed2b9 -verbose C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\Sonoff-Tasmota-6.6.0\Sonoff-Tasmota-6.6.0\sonoff\sonoff.ino
C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\arduino-builder -compile -logger=machine -hardware C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\hardware -hardware C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages -tools C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\tools-builder -tools C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\hardware\tools\avr -tools C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages -built-in-libraries C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\libraries -libraries C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\sketchbook\libraries -fqbn=esp8266:esp8266:generic:xtal=80,vt=flash,exception=disabled,ssl=all,ResetMethod=ck,CrystalFreq=26,FlashFreq=40,FlashMode=dout,eesz=1M64,led=2,sdk=nonosdk221,ip=lm2f,dbg=Disabled,lvl=None____,wipe=none,baud=115200 -ide-version=10803 -build-path C:\Users\LAPTOP~1\AppData\Local\Temp\arduino_build_102276 -warnings=none -build-cache C:\Users\LAPTOP~1\AppData\Local\Temp\arduino_cache_314756 -prefs=build.warn_data_percentage=75 -prefs=runtime.tools.xtensa-lx106-elf-gcc.path=C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\tools\xtensa-lx106-elf-gcc\2.5.0-3-20ed2b9 -prefs=runtime.tools.python.path=C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\tools\python\3.7.2-post1 -prefs=runtime.tools.mkspiffs.path=C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\tools\mkspiffs\2.5.0-3-20ed2b9 -verbose C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\Sonoff-Tasmota-6.6.0\Sonoff-Tasmota-6.6.0\sonoff\sonoff.ino
Using board 'generic' from platform in folder: C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2
Using core 'esp8266' from platform in folder: C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2
Detecting libraries used...
"C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\tools\xtensa-lx106-elf-gcc\2.5.0-3-20ed2b9/bin/xtensa-lx106-elf-g++" -D__ets__ -DICACHE_FLASH -U__STRICT_ANSI__ "-IC:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2/tools/sdk/include" "-IC:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2/tools/sdk/lwip2/include" "-IC:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2/tools/sdk/libc/xtensa-lx106-elf/include" "-IC:\Users\LAPTOP~1\AppData\Local\Temp\arduino_build_102276/core" -c -w -Os -g -mlongcalls -mtext-section-literals -fno-rtti -falign-functions=4 -std=c++11  -ffunction-sections -fdata-sections -fno-exceptions  -w -x c++ -E -CC -DNONOSDK221=1 -DF_CPU=80000000L -DLWIP_OPEN_SRC -DTCP_MSS=536 -DLWIP_FEATURES=1 -DLWIP_IPV6=0   -DARDUINO=10803 -DARDUINO_ESP8266_GENERIC -DARDUINO_ARCH_ESP8266 -DARDUINO_BOARD="ESP8266_GENERIC" -DLED_BUILTIN=2 -DFLASHMODE_DOUT  -DESP8266 "-IC:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2\cores\esp8266" "-IC:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2\variants\generic" "C:\Users\LAPTOP~1\AppData\Local\Temp\arduino_build_102276\sketch\sonoff.ino.cpp" -o "nul"
"C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\tools\xtensa-lx106-elf-gcc\2.5.0-3-20ed2b9/bin/xtensa-lx106-elf-g++" -D__ets__ -DICACHE_FLASH -U__STRICT_ANSI__ "-IC:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2/tools/sdk/include" "-IC:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2/tools/sdk/lwip2/include" "-IC:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2/tools/sdk/libc/xtensa-lx106-elf/include" "-IC:\Users\LAPTOP~1\AppData\Local\Temp\arduino_build_102276/core" -c -w -Os -g -mlongcalls -mtext-section-literals -fno-rtti -falign-functions=4 -std=c++11  -ffunction-sections -fdata-sections -fno-exceptions  -w -x c++ -E -CC -DNONOSDK221=1 -DF_CPU=80000000L -DLWIP_OPEN_SRC -DTCP_MSS=536 -DLWIP_FEATURES=1 -DLWIP_IPV6=0   -DARDUINO=10803 -DARDUINO_ESP8266_GENERIC -DARDUINO_ARCH_ESP8266 -DARDUINO_BOARD="ESP8266_GENERIC" -DLED_BUILTIN=2 -DFLASHMODE_DOUT  -DESP8266 "-IC:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2\cores\esp8266" "-IC:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2\variants\generic" "C:\Users\LAPTOP~1\AppData\Local\Temp\arduino_build_102276\sketch\sonoff.ino.cpp" -o "C:\Users\LAPTOP~1\AppData\Local\Temp\arduino_build_102276\preproc\ctags_target_for_gcc_minus_e.cpp"
In file included from c:\users\laptop_test\desktop\sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\tools\xtensa-lx106-elf-gcc\2.5.0-3-20ed2b9\xtensa-lx106-elf\include\c++\4.8.2\algorithm:60:0,

from C:\Users\Laptop_test\Desktop\Sonoff zaken\arduino-1.8.3-windows\arduino-1.8.3\portable\packages\esp8266\hardware\esp8266\2.5.2\cores\esp8266/Arduino.h:257,

from C:\Users\LAPTOP~1\AppData\Local\Temp\arduino_build_102276\sketch\sonoff.ino.cpp:1:

#include <bits/c++config.h>

^

compilation terminated.

exit status 1
Error compiling for board Generic ESP8266 Module.

Met name onderstaande zal de reden zijn dat de compileren niet lukt, maar heb geen kennis van programmeren en waarom dit dan niet wordt aangemaakt.

code:
1

Iemand een idee hoe nu verder ?
Waarom zou je hem via de ArduinoIDE flashen?
Gebruik deze pagina, staat de .exe flashtool ook op. Werkt goed.
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Esptool

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:47
Diamon schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:29:

Dus wat zou je moeten doen na het wijzigen van de inhoud....

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Diamon

Diamon

The Weird One

Euhmm, goede vraag. Kwam deze instructie tegen en mee aan de gang gegaan.
Maar met de link die je hebt gegeven over Esptool werkte gelijk en heb er nu 1 geflasht.

Maar alle links naar de Yeti---Smart-Home-mobile-app-for-Android-&-iOS zijn dood. En zoeken in de Android Store kom ik niets van Yeti tegen. Hebben ze nu een andere naam gekregen ?
Hmmbob schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:59:
[...]

Dus wat zou je moeten doen na het wijzigen van de inhoud....
Zou het werkelijk niet weten, totaal geen ervaring met deze software of het compileren van bestanden

Diamon wijzigde deze reactie 02-08-2019 21:30 (24%)

And The Only One

• Hmmbob
Diamon schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:27:
Euhmm, goede vraag. Kwam deze instructie tegen en mee aan de gang gegaan.
Hernoemen van my_config.h naar config.h :+

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
Vraag.

Ik ben nogal van het If it aint broken, don't fix it.

Zit nu op FW 6.4.1 voor mijn basics. Is het in jullie ogen een absolute noodzaak om te upgraden naar 6.6?

Ik gebruik deze enkel om lampen aan/uit te zetten via zigbee devices

• Diamon

Diamon

The Weird One

Hmmbob schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:30:
[...]

Hernoemen van my_config.h naar config.h :+
Heb dat nog even geprobeerd, maar kreeg dezelfde error. Software weer verwijderd en de eerder genoemde tool gebruikt.
Een idee waar ik Yeti---Smart-Home-mobile-app-for-Android kan downloaden, alle links zijn dood namelijk.

And The Only One

• zoeperman
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:09
maartend schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 22:18:
Vraag.

Ik ben nogal van het If it aint broken, don't fix it.

Zit nu op FW 6.4.1 voor mijn basics. Is het in jullie ogen een absolute noodzaak om te upgraden naar 6.6?

Ik gebruik deze enkel om lampen aan/uit te zetten via zigbee devices
alleen voor aan/uit zou ik niet weten waarom...
om diezelfde reden draai ik nog gewoon mijn sonof(s) op 5.12.0

• BlackWhizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 08-12 01:13
Ik heb mijn Sonoff T1 ontvangen. Het apparaatje voelt erg licht aan, maar is stevig op de plekken waar je verwacht dat ie stevig moet zijn. Dus, morgen maar eens spelen met electricteit en de schakelaar inbouwen.

Jullie draaien zoals het hier lijkt vaak een externe server met domotica programma's. Is er een soort van lokale vervangen van eWeLink die geen server nodig heeft voor dat soort acties. Het gaat me niet zo zeer om het volledig automatiseren van alles wat ik uitspook in huis, maar meer het gedeelte dat je wat meer controle krijgt over je Sonoff omdat je met andere firmwares wel geinige dingen kunt doen.

Ohja, en meteen maar 2 basics en 1 behuizing besteld. Want het lijkt me best geinig om mn staande ventilator te automatiseren en eentje voor het prutsen.

* BlackWhizz wil zn bed niet uit om de plafondlamp uit te zetten en de ventilator aan of uit :')

• Hmmbob
Als je er Tasmota op flasht kan je gebruik maken van de ingebouwde webserver - dan kun je via daar schakelen ipv de Chinese app

• jobr
Of ESP Easy erop, ook interne webserver.

• BlackWhizz
Oke. Zijn er nog belangrijke verschillen tussen Tasmota of ESP Easy?

• Chrisje1983
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 00:41
Ik vind zelf persoonlijk tasmota beter voor het aansturen van relais, espeasy gebruik ik juist weer voor het uitlezen van sensors.

Het is maar net wat je prettiger vindt.

• Mardox
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 06-12 10:05
Heeft er iemand ervaring met deze WiFi dimmer van (hoogstwaarschijnlijk) Tuya in combinatie met Tasmota?
https://nl.aliexpress.com/item/33010332202.html
Volgens de specificaties gaat het om een MS-105 (MoesHouse). Ik was benieuwd of en zo ja hoe iemand die heeft kunnen flashen want er is nog niet zo veel over te vinden. Anders is het een goed(koop) alternatief voor de Fibaro Z-wave dimmers die ik anders zou aanschaffen voor 3x de prijs.

Edit: Het lijkt erop dat dit al kan zo te zien, want dit lijkt wel dezelfde dimmer te zijn:
https://blakadder.github....s/qs-wifi_D01_dimmer.html

Mardox wijzigde deze reactie 08-08-2019 14:28 (15%)

• naftebakje
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 06-12 12:19
Blijkbaar noemen ze het moeilijk om connectie te maken om deze te flashen (ik ben fout gebiased, want soldeer veel op de kleinste pitches, dan is alles "simpel"), dus dat is wel een aandachtspuntje. Blijkbaar bestaat er iets van software waarmee je OTA kan overgaan naar tasmota (maar zou het kunnen dat bij recente firmwares dat niet meer werkt).
Ik heb helaas paar maanden geleden al andere dimmers gekocht zonder wifi, anders had ik deze zeker gehaald.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• S_tef
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 08-12 10:44
Mardox schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:33:
Heeft er iemand ervaring met deze WiFi dimmer van (hoogstwaarschijnlijk) Tuya in combinatie met Tasmota?
Volgens de specificaties gaat het om een MS-105 (MoesHouse). Ik was benieuwd of en zo ja hoe iemand die heeft kunnen flashen want er is nog niet zo veel over te vinden. Anders is het een goed(koop) alternatief voor de Fibaro Z-wave dimmers die ik anders zou aanschaffen voor 3x de prijs.

Edit: Het lijkt erop dat dit al kan zo te zien, want dit lijkt wel dezelfde dimmer te zijn:
Ik heb deze in huis, sinds kort heeft iemand inderdaad een script voor Tasmota geschreven waardoor deze dimmer zou functioneren.
Ik kan helaas niet solderen en tuya convert werkt niet meer, dus ik moet nog iemand zoeken die me dit soldeert of wachten tot shelly zoiets op de markt brengt.

Apple stock - Krijg alert e-mails bij voorraad :)

• Dacuuu
Mardox schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:33:

Leuke vondst! Er is maar weinig alternatief voor de fibaro op zwave..

• Mardox
S_tef schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:38:
[...]
Ik heb deze in huis, sinds kort heeft iemand inderdaad een script voor Tasmota geschreven waardoor deze dimmer zou functioneren.
Ja ik zag dat er wat ontwikkeld was in https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/issues/6085 maar hoe dat precies zit met de codes/templates was me nog niet helemaal duidelijk. Bedoelde jij dat ook?
S_tef schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 12:38:
Ik kan helaas niet solderen en tuya convert werkt niet meer, dus ik moet nog iemand zoeken die me dit soldeert of wachten tot shelly zoiets op de markt brengt.
Jammer dat het via Tuya Convert niet meer werkt, dat hoopte ik ook heel erg! Net zoals jij ben ik niet heel goed in solderen, zeker niet op kleine stukken.

@naftebakje heeft het dan wat makkelijker ;-) Misschien maar eens wat tips vragen en het lijkt me dat het begint met een vaste hand (lastig!) en dunne soldeertin?

• naftebakje
Mardox schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:50:
[...]Jammer dat het via Tuya Convert niet meer werkt, dat hoopte ik ook heel erg! Net zoals jij ben ik niet heel goed in solderen, zeker niet op kleine stukken.

@naftebakje heeft het dan wat makkelijker ;-) Misschien maar eens wat tips vragen en het lijkt me dat het begint met een vaste hand (lastig!) en dunne soldeertin?
Het is als fietsen: veel oefenen tot je het truukje in de vingers hebt.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• S_tef
Mardox schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:50:
[...]

Ja ik zag dat er wat ontwikkeld was in https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/issues/6085 maar hoe dat precies zit met de codes/templates was me nog niet helemaal duidelijk. Bedoelde jij dat ook?

[...]

Jammer dat het via Tuya Convert niet meer werkt, dat hoopte ik ook heel erg! Net zoals jij ben ik niet heel goed in solderen, zeker niet op kleine stukken.

Je moet de binary opnieuw compilen met scripting aan, je kunt in tasmota dan dat script plakken.
Maar kan het zelf ook nog niet proberen helaas :(.
naftebakje schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:05:
[...]
Het is als fietsen: veel oefenen tot je het truukje in de vingers hebt.
Klopt, maar geen zin om dit ding gelijk te vernachelen, kan beter gewoon eens proberen op wat oude printplaten van pc's of andere weggooi apparatuur. Om daar gewoon eens een draadje op te solderen, de zooi niet verbrand etc :).

Heb je nog tips m.b.t. een soldeerbout en wat voor punt te gebruiken? Is het verstandig iets van een vergrootglas te gebruiken bij het solderen van dit soort electronica?

Ik zie bijvoorbeeld soldeerstations van 200 euro maar ook van 20 euro, ik ben niet van plan om regelmatig te solderen maar het ding moet ook wel werken :).

S_tef wijzigde deze reactie 09-08-2019 15:19 (31%)

• Mardox
S_tef schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:13:
[...]
Je moet de binary opnieuw compilen met scripting aan, je kunt in tasmota dan dat script plakken.
Maar kan het zelf ook nog niet proberen helaas :(.
Zie het nu inderdaad, je kan het script later toevoegen aan Tasmota. Stom, had even wat meer moeten zoeken!

Ik lees ook dat iemand hem in mei nog heeft gekocht waarbij Tuya convert nog wel scheen te werken, dus misschien als je een oude levering hebt dat je nog geluk hebt? Misschien een van de shops met lage verkoop aantallen dat je een oude krijgt opgestuurd? Welke shop op Aliexpress had jij hem vandaan?

Heb je nog tips m.b.t. een soldeerbout en wat voor punt te gebruiken? Is het verstandig iets van een vergrootglas te gebruiken bij het solderen van dit soort electronica?
En heb je nog tips over de soldeertin? Lees dat er wel wat verschil tussen is ook m.b.t. de kern en de dikte.

• S_tef
Mardox schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:11:
[...]

Zie het nu inderdaad, je kan het script later toevoegen aan Tasmota. Stom, had even wat meer moeten zoeken!

Ik lees ook dat iemand hem in mei nog heeft gekocht waarbij Tuya convert nog wel scheen te werken, dus misschien als je een oude levering hebt dat je nog geluk hebt? Misschien een van de shops met lage verkoop aantallen dat je een oude krijgt opgestuurd? Welke shop op Aliexpress had jij hem vandaan?

[...]

En heb je nog tips over de soldeertin? Lees dat er wel wat verschil tussen is ook m.b.t. de kern en de dikte.
Ben er bang voor, ik denk dat de meeste sellers daar gewoon dropshippers zijn en dat het dus vanuit een centraal magazijn verzonden word.
https://www.aliexpress.com/item/32993805840.html

• MrBarBarian
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:35
Help! Ik heb een nieuwe Itead Ifan03 binnen gekregen. Volgens dit verhaal moet die door Tasmota worden ondersteun in de dev-branch.

Volgens mij lijkt het flashen goed te gaan (het is mijn eerste Sonoff device), maar ik krijg totaal geen serial output en er verschijnt ook geen AP. Ik flash met een sonoff.bin image

Ik flash met NodeMCU PYFlasher (Easy ESP ook geprobeert), maar steeds hetzelfde resultaat. De terminal zet ik op met Termite, zoals hier beschreven.

Blijkbaar gaat er toch iets fout? Maar hoe kan ik erachter komen wat?

iRacing Profiel

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Zo.. vandaag 4 Gosund SP111 geflashed naar Tasmota... Waren middels een Lightning Deal voor 38 naar me toe gekomen.
2 daarvan konden via TuyaConvert OTA geflashed worden.

2 lukten niet en moest ik dus weer gaan solderen. Dat is allemaal nu wel gelukt, dus heb ik nu de eerder geflashte (solderen) Gosund SP1 vervangen met een mooie plaatsbesparende stekker voor m'n reeds volle stekkerdoos. Heel fijn.

Alleen volgens de tasmota howto's moet ik Blitzwolf SP2 kiezen, maar er is nu enkel 1 Blitzwolf SP template te kiezen. Is daar iets aan veranderd?

kmf wijzigde deze reactie 11-08-2019 22:51 (17%)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:50
Volgens mij moet je gewoon de module veranderen naar ‘Blitzwolf SHP (45)’.

• kmf
  • Niet online
Ah ja.. de officiele site is idd geupdate om SH45 te gebruiken. https://github.com/arends...smota/wiki/BlitzWolf-SHP6

Die had ik ook gekozen, maar het werkte niet zo goed vind ik in vergelijking met de Gosund SP1. De Toggle commando zorgt ervoor dat deze uit en dan weer aan gaat. On Off werkt wel. Dus dachtik dat ik verkeerde versie had gekozen.

• naftebakje
[...]Klopt, maar geen zin om dit ding gelijk te vernachelen, kan beter gewoon eens proberen op wat oude printplaten van pc's of andere weggooi apparatuur. Om daar gewoon eens een draadje op te solderen, de zooi niet verbrand etc :).

Ik zie bijvoorbeeld soldeerstations van 200 euro maar ook van 20 euro, ik ben niet van plan om regelmatig te solderen maar het ding moet ook wel werken :).
Lijkt me ontopic genoeg, dus bij deze:
- Prijs bout is deel gebruiksgemak, ergonomie en levensduur. Voor een paar keer solderen heb ik thuis ook een heel goedkope bout.
- Puntje hoeft niet perse superfijn te zijn, maar moet "vertinbaar" blijven: altijd bij afkoelen goed dik vertinnen zodat er een druppel tin rond de punt zit, daardoor zal de punt zelf langer meegaan. Als ie niet meer goed tin opneemt, wordt het erg moeilijk om nog mee te werken.
- Soldeertin is ook wat gewoonte en wat je zelf fijner vind werken, maar "haarfijn" tin heb je nergens voor nodig. Zelf heb ik 0.5mm en 1mm tin staan, de dikke gebruik ik voor nagenoeg alles, het fijne enkel voor zaken waar ik moeilijk aan kan.
- Gebruik waar mogelijk loodhoudend tin, is voor onervaren mensen eenvoudiger en je ziet gemakkelijker of je een goeie soldering hebt (loodvrij ziet er altijd wat minder goed uit). Je tin moet fluxkern hebben.
- Extra flux is luxe, maar dan kan je beter investeren in desoldeerlint, dat ga je meer gebruiken :*)
- Vergrootglas: als je wat ouder bent/slechtere ogen hebt. Bij vaak solderen: enkel om te controleren achteraf, gebruik je ogen zonder vergrootglas zodat ze langer goed blijven 8)

En dan de techniek zelf:
- Kijk eerst of er niet ergens een via of padje is waar je gemakkelijker op kan aansluiten :O
- Leg teveel tin zodat je kortsluiting hebt, en gebruik dan desoldeerlint om het teveel weg te halen. Vooraf netjes draadje vastplakken en plooien zodat het op het goeie pinnetje blijft liggen is essentieel, neem daar ruim de tijd voor. Te dikke punt op je soldeerbout maakt niet uit met deze techniek.
- Ofwel je draadje goed vertinnen (heel kort warmen zodat flux niet allemaal verdampt is, en teveel tin gebruiken en wat "aftikken"), dan draadje tegen pinnetje houden en even aanstippen met de (vers vertinde en afgetikte) soldeerbout zodat ie mooi gesoldeerd is.

Zelf gebruik ik de eerste techniek om meerpinnige IC's vast te solderen, blob tin over alle pinnen meetrekken en teveel achteraf weghalen gaat erg vlot. Tweede techiek vergt wat meer ervaring denk ik.

• kmf
  • Niet online
En nog een tip: gebruik aluminiumfolie om het plastic van je stekker te beschermen. Even uitschieten en je hebt een lelijk plekje...

• Mardox
In de nieuwsbrief van Shelly staat een kleine teaser met deze tekst:

World Premiere at IFA Berlin 2019

Ik hoop van harte dat het (eindelijk) een dimmer is van ze! De afbeelding lijkt in ieder geval alvast veelbelovend :) Heb al meerdere shelly's switches draaien en dat werkt erg fijn.

• dickie91
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09-10 23:40
ik heb ook een gewone dimmer en een gewone schakelaar op de lampen, als ik die inschakel komt er ook spanning op de uitgang van de smart wifi switch, kan dat of gaat de wifi dimmer dan kapot?

• naftebakje
dickie91 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 14:41:
ik heb ook een gewone dimmer en een gewone schakelaar op de lampen, als ik die inschakel komt er ook spanning op de uitgang van de smart wifi switch, kan dat of gaat de wifi dimmer dan kapot?
Uitgangen van 2 dimmers aan elkaar hangen is een slecht id, je kan theoretisch situaties verzinnen waarbij het lukt maar onbetrouwbaar blijft het.

Kies dan voor een nieuwe smart dimmer die je met de bestaande schakelaar (of idealiter vervangen door drukknop) kan besturen. Zelfde kost, maar veel eenvoudiger en beheerbaarder (wie wil nu 2 dimmers naar beneden draaien om licht uit te krijgen 8)7 ).

• PeaceFreak
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:15

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Hallo Allemaal,

Ik wil mijn Sonoff S20 flashen met EasyESP.
Echter het aansluiten van het Sonoff board naar de FTDI232 wil nog niet lukken.
De computer ziet het board niet...
Dus zou iemand mij kunnen vertellen welke draad waar moet?

Hier 2 plaatjes van hoe het er nu bij mij uitziet:

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

• GioStyle
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/sonoff-s20

Even doornemen en dan kom je een heel eind.

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

PeaceFreak schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:26:
Hallo Allemaal,

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Euh... zeg ik nu iets heel geks..
op je foto zijn de RX en VCC niet aangesloten. Misschien daar eens mee beginnen? ;)

Hoe ben je er uberhaupt op gekomen het op deze manier aan te sluiten?

T-Infinity wijzigde deze reactie 26-08-2019 10:35 (5%)

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Nee je zegt niks geks @T-Infinity, maar ik kwam er door de verschillende filmpjes niet meer uit.
Ook was de vraag meer, welke kabel op welke 4 van de sonoff?

Ik kom er niet uit.

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

PeaceFreak schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:43:
Nee je zegt niks geks @T-Infinity, maar ik kwam er door de verschillende filmpjes niet meer uit.
Ook was de vraag meer, welke kabel op welke 4 van de sonoff?

Ik kom er niet uit.
Rx (sonoff) op de Tx (FTDI)
Tx (sonoff) op de Rx (FTDI)
VCC (sonoff) op de VCC (FTDI)
GND (sonoff) op GND (FTDI)

staat allemaal aangegeven op je FTDI232 (zie je eigen foto). En voor de sonoff moet je even googlen op "sonoff s20 pinout" zodat je weet welk gaatje wat is.

Soms moet je RX en TX omwisselen heb ik wel eens gemerkt, dus als het niet in 1 x werkt, even andersom proberen.

T-Infinity wijzigde deze reactie 26-08-2019 22:19 (18%)

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 06-12 15:41
T-Infinity schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:45:
[...]
Soms moet je RX en TX omwisselen heb ik wel eens gemerkt, dus als het niet in 1 x werkt, even andersom proberen.
Dat moet als het goed is altijd.

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

barrymossel schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:59:
[...]

Dat moet als het goed is altijd.
Ja maar soms is het niet goed ;) . Ik heb een aantal sonofs liggen waar de Rx en Tx verkeerd op de printplaat staan. Duurde even voordat ik daar achter kwam.

• Dacuuu
PeaceFreak schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:26:
Hallo Allemaal,

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Let er ook op dat de jumper goed staat op de ftdi, je kan hem instellen op 5v en 3.3volt. Hij moet op 3.3v staan.

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Hij zit op de 3.3V.
Alles aangesloten, maar krijg de volgende code:
trying to connect
flush start
setting serial port timeouts to 1 ms
setting serial port timeouts to 1000 ms
flush complete
espcomm_send_command: sending command header
espcomm_send_command: sending command payload
read 0, requested 1
trying to connect
flush start
flush complete
read 0, requested 1
warning: espcomm_sync failed
error: espcomm_open failed
Echter de lampjes op de FTDI232 knipperen ook niet (alleen als ik de VCC dupont iets op de aansluiting wiebel. Denk dat de FTDI232 niet goed werkt...

Nu heb ik de Sonoff S20 opnieuw in elkaar gezet, geeft geen spanning en stroom door als ik er bijv. mijn mobiele foon ermee probeer op te laden...

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Inmiddels zou het misschien ook nog kunnen dat sonoff en/of ftdi beschadigd zijn geraakt door het verkeerd aan sluiten in eerste instantie.

• jobr
PeaceFreak schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:29:
Hij zit op de 3.3V.
Alles aangesloten, maar krijg de volgende code:

[...]

Echter de lampjes op de FTDI232 knipperen ook niet (alleen als ik de VCC dupont iets op de aansluiting wiebel. Denk dat de FTDI232 niet goed werkt...

Nu heb ik de Sonoff S20 opnieuw in elkaar gezet, geeft geen spanning en stroom door als ik er bijv. mijn mobiele foon ermee probeer op te laden...
Wel dat knopje inhouden als je de VCC aansluit (als laatste). Je moet daarmee de esp in flashmode zetten.

Spanning/stroom komt pas door als het relais bekrachtigd wordt.

jobr wijzigde deze reactie 26-08-2019 18:46 (5%)

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

jobr schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:45:
[...]

Wel dat knopje inhouden als je de VCC aansluit (als laatste). Je moet daarmee de esp in flashmode zetten.

Spanning/stroom komt pas door als het relais bekrachtigd wordt.
Dat deed ik al een paar keer.
Denk dan dat de Sonoff kapot is. :?
Want in feite zou hij dan nog wel de 220 AC door moeten geven als een normale "verloopstekker"?

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• jobr
PeaceFreak schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:06:
[...]

Want in feite zou hij dan nog wel de 220 AC door moeten geven als een normale "verloopstekker"?
Niet als de software overschreven is. Het relais staat dan uit. Het is geen normale verloopstekker.

• LinuxMan
T-Infinity schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:45:
[...]
Rx (sonoff) op de Rx (FTDI)
Tx (sonoff) op de Tx (FTDI)
Lijkt me lastig communiceren als je de transmit van de ene aansluit op de transmit van de andere en de receive ook aansluit op de receive 8)7

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

LinuxMan schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:21:
[...]

Lijkt me lastig communiceren als je de transmit van de ene aansluit op de transmit van de andere en de receive ook aansluit op de receive 8)7
Zoals eerder aangegeven heb ik een batch Sonoffs gehad waarbij Rx en Tx verkeerd op de print stonden. Maargoed ik zal het even aanpassen.

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

jobr schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 20:22:
[...]

Niet als de software overschreven is. Het relais staat dan uit. Het is geen normale verloopstekker.
Oke, het gekke is is dus dat de Sonoff helemaal niet meer werkt.
Ook de normaal gesproken ring die blauw of groen wordt werkt niet...

In mijn (simpele) gedachte is ie dan overleden, denk ik...
Of kan ik de Sonoff nog ergens mee doen leven?

• GioStyle
Als je 5V op de chip heb gezet, dan heb je wel kans dat ie het heeft begeven.

Heb je de boel al eens juist aangesloten zoals in de link die ik je heb gegeven? En dan proberen te flashen? Wat voor foutmelding krijg je?

• Dacuuu
GioStyle schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:56:

Heb je de boel al eens juist aangesloten zoals in de link die ik je heb gegeven? En dan proberen te flashen? Wat voor foutmelding krijg je?
Ik heb ook wel eens perrongeluk 5v gebruikt, geen kapotte chips gehad tot nu toe.

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

GioStyle schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:56:

Ik krijg dit als ik flash.cmd draai vanuit de zip van ESPEasy_R120.
Heb sonoff.bin hernoemd naar ESPEasy_R121_2014.bin, ivm de cmd.

Ik kom er ook niet in via Termite commando/terminal progje.

EDIT: Ben nu python aan t installeren voor esptool.py
EDIT2: Ben nu bezig met nodemcu pyflash maar ik krijg geen verbinding. Hij blijft hangen op connecting
EDIT3: Nu Time-out waiting for packet header...
trying to connect
flush start
flush complete
read 0, requested 1
trying to connect
flush start
flush complete
read 0, requested 1
warning: espcomm_sync failed
error: espcomm_open failed

PeaceFreak wijzigde deze reactie 27-08-2019 14:49 (7%)
Reden: Zie edit en 2 & 3

• GioStyle
Voor alle schakelaars heb ik onder andere het volgende ingesteld:

Timezone 99

TIMEDST Last, Sun, Mar, 2, +60 of TimeDST 0,0,3,1,2,120
TIMESTD Last, Sun, Oct, 3, 0 of TimeSTD 0,0,10,1,3,60

Dus zomer- en wintertijd. Echter wil ik voor 1 schakelaar altijd de zomertijd gebruiken. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Als ik de offset verander van 60 naar 120, dan blijft de output op 60 staan.

• LinuxMan
PeaceFreak schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:15:
EDIT: Ben nu python aan t installeren voor esptool.py
EDIT2: Ben nu bezig met nodemcu pyflash maar ik krijg geen verbinding. Hij blijft hangen op connecting
EDIT3: Nu Time-out waiting for packet header...
soldeer alle 4 de verbindingen nog een keer extra (dat heeft mij ooit twee dagen zoeken gekost waarom het flashen nooit volledig lukte)

verwissel eens een keer de rx en tx (iemand zei op het forum dat ze wel eens ooit verkeerd om zitten op de sonoff (alhoewel ik dat niet snap, er heeft toch nooit iemand een extra pcb ontworpen met de tx en rx anderson?!?!?)

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

LinuxMan schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:47:
[...]

soldeer alle 4 de verbindingen nog een keer extra (dat heeft mij ooit twee dagen zoeken gekost waarom het flashen nooit volledig lukte)

verwissel eens een keer de rx en tx (iemand zei op het forum dat ze wel eens ooit verkeerd om zitten op de sonoff (alhoewel ik dat niet snap, er heeft toch nooit iemand een extra pcb ontworpen met de tx en rx anderson?!?!?)
Jawel er was een sonoff model waarbij ze verkeerd om waren geprint.

• Chrisje1983
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 00:41
Sonoff pow R2 heeft ze ook andersom. Is maar net hoe je het bekijkt.

Je kan ook altijd nog putty in serial mode gebruiken om de tx op een ESP bordje op te zoeken, dan blijft de rx over.

• BlackWhizz
Inmiddels heb ik mijn Sonoff Basic (die aan een ventilator zit) en sinds vandaag mijn Sonoff T1 geflashed. Wat ik ook probeerde, het lukte eerst niet om de T1 in flashmode te krijgen. De enige manier is GND verbinden met R19 ongeveer 10 sec lang tegelijk met het USB aansluiten. Je wifi led moet dan uit zijn en de touch button gedimd. Daarna Tasmota erop geflashed en hij draait weer. Ik wil graag de wifi led uit hebben dus dan moet je LedState 0 gebruiken.

Een andere tip: ik draai niet met MQTT. Bij beide sonoffs blijft de wifi led dan continu knipperen, vermoedelijk omdat de MQTT server niet gevonden kan worden. Dit is niet via de commandline uit te zetten. Je moet MQTT via webadmin uitzetten dan stopt het knipperen.

HTTP Shortcuts is de app die ik gebruik om mijn Sonoffs te schakelen.

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:14

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik wil een POW r2 gebruiken in combinatie met mijn wasmachine, zodat ik een notificatie krijg als de wasmachine klaar is.

De POW is geflasht met espeasy, de versie speciaal voor POWs. Zo is de boel geconfigureerd:

Nu loop ik tegen 2 dingen aan.

1: De communicatie met Domoticz werkt niet. Alles staat precies zo ingesteld als bij al mijn andere 8266 projecten die via http met Domoticz communiceren. Zowel de switch om het relais aan of uit te zetten als alle informatie over voltage / wattage etc komen niet in Domoticz terecht. Het log van espeasy laat ook niet zien dat er iets naar Domoticz wordt gestuurd, terwijl ik dat bij mijn andere projectjes wel zie.

2: Ik wil dat het relais aan staat zodra de Sonoff opstart. Hij zit namelijk aangesloten op de trekschakelaar in de badkamer. Eerst de trekschakelaar aanzetten, wachten tot de Sonoff opgestart is en dan handmatig het relais aanzetten voordat de wasmachine aan kan is natuurlijk irritant. Echter, welke instelling ik ook kies bij de bootstate van GPIO12, het relais is altijd uit bij het starten van de Sonoff. Tussen 'Output High' en 'Output Low' merk ik geen enkel verschil.

En ja, het is echt GPIO12, want als ik met http://192.168.1.34/control?cmd=GPIO,12,1 het relais probeer aan te zetten gaat hij netjes aan en brandt de rode LED op de Sonoff.

Wat zie ik nou over het hoofd? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• PuckStar
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 06-12 23:25
Ik heb een schakelaar voor de ontvochtiger in de badkamer maar die heeft alleen de plus draad.
De negatieve draad is direct aangesloten op het apparaat.
Ik heb dit niet ooit zo geïnstalleerd maar aanpassen is lastig.

Nu wil ik met een sonoff (of esp ofzo) een timer kunnen zetten op die plusdraad zodat ik via Home Assistant kan instellen dat als ik de ontvochtiger aan zet hij na x minuten vanzelf uit gaat.

Maar hoe kan ik dit goed aansluiten? Want een sonoff enzo verwacht een plus en min draad. Maar ik heb nu dus alleen een plus.

[My Home Automations] - [Cheap controllable Wifi Ledstrip]

• houthakker
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:46
Gisteren viel mij oog op een hele serie nieuwe producten bij action; LSC Smart Connect. Gelijk een WIFI plug meegenomen voor 8,49. Dat is zowat goedkoper dan een Sonoff S20 plug, bovendien is deze compacter.

Net open gemaakt, er zit een TYWE2S module in = ESP8266 *O* .

Flashen zou met deze instructie moeten kunnen: https://github.com/arends...LA-WF3-Wifi-Plug-(TYWE2S)

maar ik ga eerst kijken of het zonder flashen kan:
https://www.heise.de/ct/a...-solder-need-4284830.html
http://www.bernaerts-nico...-firmware-ota-tuya-switch

houthakker wijzigde deze reactie 01-09-2019 17:32 (7%)

Specs

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

Ben benieuwd, want ik zie ook slimme lampen staan. Die maak je niet zo makkelijk open voor het flashen.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
@houthakker / @CurlyMo
De Tuya apparaten van Action hebben de update al gekregen
Worden door Tuya-Convert niet meer gevonden in de flashing procedure.

-bron
Hier 10 lampen en twee stopcontacten in bezit ;)

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:14

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gizz schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:24:
2: Ik wil dat het relais aan staat zodra de Sonoff opstart.
Dit is me nu gelukt met de volgende rules:

code:
1
2
3
On System#Boot do // To have the relay ON after reboot
 gpio,12,1
endon

En bij de bootstate van GPIO12 die juist op default laten staan.

Mooi, maar wat betreft de communicatie ben ik nog geen stap verder.
Ik krijg niks richting Domoticz met de default Domoticz/HTTP-modus van ESPeasy. Daarom probeer ik nu het gemeten vermogen via mqtt naar Node.red te krijgen. Maar ook via die route krijg ik geen enkele data binnen.

Ook de logs in ESPeasy zijn erg leeg..

Ik ben van mijn andere projecten gewend om naast de uptime te zien dat er informatie naar buiten wordt gestuurd, zoals bij mijn CO2-sensoren:

code:
1
2
21605653: MHZ19: PPM value: 495 Temp/S/U values: 28/0/11014.00
21605656: Domoticz: Sensortype: 6 idx: 519 values: 495.00;28.00;11014.00

Bij de Sonoff is zijn dit soort berichten het enige in het log, terwijl hij zowel naar Domoticz als naar de mqtt-server zou moeten pushen:

code:
1
14252269: WD : Uptime 238 ConnectFailures 0 FreeMem 22248 WiFiStatus 3

Het lijkt erop alsof alle instellingen in ESPeasy, die met de controllers en het delen van data naar andere apparaten te maken hebben, gewoon worden genegeerd :?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• BounceCloud
  • Registratie: juni 2007
houthakker schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:32:
Gisteren viel mij oog op een hele serie nieuwe producten bij action; LSC Smart Connect. Gelijk een WIFI plug meegenomen voor 8,49. Dat is zowat goedkoper dan een Sonoff S20 plug, bovendien is deze compacter.

Flashen zou met deze instructie moeten kunnen: https://github.com/arends...LA-WF3-Wifi-Plug-(TYWE2S)

Er is voor Home Assistant ook een Tuya integratie. Werkt hier perfect; heb al verschillende lampen hangen die zonder enige vertraging door HA via Tuya worden aangestuurd.

• Dacuuu
houthakker schreef op zondag 1 september 2019 @ 17:32:

Kan je even melden als het flashen van tasmota gelukt is? :)

• houthakker
Dacuuu schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:59:
[...]

Kan je even melden als het flashen van tasmota gelukt is? :)
Flashen lijkt inderdaad niet te werken, helaas. Ik moet zeggen dat ik wel zo stom ben geweest om na de eerste keer pairen met de app, ik de module heb ge-update |:( . Dus dat word solderen, moet ik nog even tijd voor vinden.

houthakker wijzigde deze reactie 01-09-2019 19:25 (26%)

Specs

• CurlyMo

CurlyMo

www.pilight.org

houthakker schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:05:
[...]

Flashen lijkt inderdaad niet te werken, helaas. Ik moet zeggen dat ik wel zo stom ben geweest om na de eerste keer pairen met de app, ik de module heb ge-update |:( . Dus dat word solderen, moet ik nog even tijd voor vinden.
Dus, als je niet paired dan moet het wel lukken ota?

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Ik heb de flash gedaan vóór ik hem aangesloten had
Maar de modules werden niet gevonden, dus niet geflashed

• houthakker
BounceCloud schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:32:
[...]

Er is voor Home Assistant ook een Tuya integratie. Werkt hier perfect; heb al verschillende lampen hangen die zonder enige vertraging door HA via Tuya worden aangestuurd.
heb je hier de platform = smart_life optie gebruikt?

Specs

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True