Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
jobr schreef op donderdag 27 september 2018 @ 19:58:
[...]

Probeer eens deze te volgen.
Net even geprobeerd. Bij mij wilde het ook niet met de flashtool van espeasy. Maar wel met bovenstaande. Ik heb ESPEasy_v2.0-20180307 geprobeerd.
Wel daarna de spanning er even af en weer op. Kan ook op USB. En anders 230V maar wel de usb eraf!
Dankje _/-\o_ , ik was al twee uur bezig met tutorials die niet kloppen, verouderd zijn, of gewoon niet werken.
Ik heb nu verbinding met een geflashte Sonoff. :)

Er is in ESPEasy 2.x wel veel veranderd sinds v1.2, dus ik moet nu even zoeken hoe ik alles moet instellen voor Domoticz.

[ Voor 8% gewijzigd door BounceMeister op 02-10-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sp33dFr34k schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:47:
Grappig, ik heb ook 3 S20's onderweg, komen als het goed is morgen of overmorgen binnen. Ben benieuwd, denk dat ik er wel Tasmota op zet trouwens, die hoeven toch niets speciaals te doen behalve aan/uitschakelen.
S20's binnen en maar meteen alledrie geflashed met tasmota, appeltje eitje. Als je het 1 keer hebt gedaan (met in mijn geval de Basics maar blijft hetzelfde) is het wel echt makkelijk. Werken alledrie gelukkig perfect :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-09 12:26
1 van mijn shelly's met tasmota gaat constant aan en uit. Heeft iemand een idee waar ik kan zoeken ?
Heb ook al een nieuw IDX gebruikt voor domoticz om er zeker van te zijn dat die daar niet getriggerd kan worden.

Dit zie ik in mijn console
17:14:16 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":1,"svalue":"","Battery":90,"RSSI":8}
17:14:16 MQT: stat/Shelly1/RESULT = {"POWER":"ON"}
17:14:16 MQT: stat/Shelly1/POWER = ON
17:14:16 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":1,"svalue":"","Battery":89,"RSSI":9}
17:14:21 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":1,"svalue":"","Battery":91,"RSSI":8}
17:14:26 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":1,"svalue":"","Battery":88,"RSSI":8}
17:14:31 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":1,"svalue":"","Battery":93,"RSSI":8}
17:14:36 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":1,"svalue":"","Battery":89,"RSSI":8}
17:14:41 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":1,"svalue":"","Battery":92,"RSSI":8}
17:14:46 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":1,"svalue":"","Battery":95,"RSSI":8}
17:14:51 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":1,"svalue":"","Battery":91,"RSSI":8}
17:14:55 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":0,"svalue":"","Battery":89,"RSSI":8}
17:14:55 MQT: stat/Shelly1/RESULT = {"POWER":"OFF"}
17:14:55 MQT: stat/Shelly1/POWER = OFF
17:14:56 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":0,"svalue":"","Battery":89,"RSSI":8}
17:15:01 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":0,"svalue":"","Battery":94,"RSSI":8}
17:15:06 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":0,"svalue":"","Battery":88,"RSSI":8}
17:15:11 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":0,"svalue":"","Battery":89,"RSSI":8}
17:15:16 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":0,"svalue":"","Battery":89,"RSSI":8}
17:15:21 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":0,"svalue":"","Battery":90,"RSSI":8}
17:15:26 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":0,"svalue":"","Battery":90,"RSSI":8}
17:15:31 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":0,"svalue":"","Battery":88,"RSSI":8}
17:15:36 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":0,"svalue":"","Battery":91,"RSSI":8}
17:15:41 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":0,"svalue":"","Battery":90,"RSSI":8}
17:15:46 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":0,"svalue":"","Battery":89,"RSSI":9}
17:15:50 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":1,"svalue":"","Battery":91,"RSSI":8}
17:15:50 MQT: stat/Shelly1/RESULT = {"POWER":"ON"}
17:15:50 MQT: stat/Shelly1/POWER = ON
17:15:51 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":1,"svalue":"","Battery":94,"RSSI":8}
17:15:56 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":1,"svalue":"","Battery":88,"RSSI":7}
17:16:01 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":1,"svalue":"","Battery":88,"RSSI":8}
17:16:06 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":1,"svalue":"","Battery":91,"RSSI":7}
17:16:11 MQT: domoticz/in = {"idx":208,"nvalue":1,"svalue":"","Battery":89,"RSSI":7}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:41
Je hebt ze niet toevallig allemaal hetzelfde topic gegeven? (Shelly1 in deze dump, is die uniek?)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-09 12:26
Hmmbob schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:27:
Je hebt ze niet toevallig allemaal hetzelfde topic gegeven? (Shelly1 in deze dump, is die uniek?)
Ja volgens mij wel, er is maar 1 shelly aangesloten. En m'n andere sonoffs heten sonoff-1 etc.
Ook heeft die een uniek ip-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardox
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Jerry_bboy schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 18:17:
1 van mijn shelly's met tasmota gaat constant aan en uit. Heeft iemand een idee waar ik kan zoeken ?
Heb ook al een nieuw IDX gebruikt voor domoticz om er zeker van te zijn dat die daar niet getriggerd kan worden.

[...]
Ik had dit ook met mijn Sonoff Basic. Midden in de nacht ging toen het licht aan-uit-aan-uit-etc. Dat was lekker wakker worden ;-) Na verloop van tijd stopte het weer en dit is enkele keren gebeurd. Maar die heeft het wel kort daarna begeven en deed helemaal niks meer. Ik heb hem nog niet weer tot leven kunnen wekken. Ben benieuwd of het dus aan Tasmota ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik had dat ook met mijn Sonoff Basic die ik als deurbel gebruik, maar sinds ik er een 4,7 kohm weerstand tussen heb gezet heb ik het niet meer gehad. Ik gebruik dus de GPIO14 voor de beldrukker.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:49
Ik heb nu 2 sonoff's basics in gebruik.
Wat ik echter ervaar is dat op de eerste het groene lampje aangaat op het moment dat deze geschakeld wordt. Op de 2de knippert een constant groen lampje.

Nu las ik hier elders in het topic dat het knipperen een actieve wifi verbinding betekend, maar waarom doet de andere dit niet?

Allebei werken ze overigens perfect, maar ik vind het knipperen toch een beetje iritant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:16
Heb vandaag 4 nieuwe sonoff basic's binnengekregen dus vanavond gelijk allemaal voorzien van tasmota firmware.
De 1e ging vlekkeloos de 2e helaas niet.
Bij 90% stopte arduino met uploaden met aan het eind een foutmelding uploaden mislukt.
Nu zit er dus helemaal geen leven meer in de sonoff :-(
Nogmaals flashen met arduino levert gelijk een foutmelding op
code:
1
2
3
warning: espcomm_sync failed
error: espcomm_open failed
error: espcomm_upload_mem failed

Heb ook espflashdownloadtool geprobeerd om er espeasy op te zetten maar dit faalt ook helaas :-(
Kan ik hem weggooien of zijn er nog andere mogelijkheden?
Ik heb de andere 2 nog maar niet geflasht dat durf ik nu nog even niet. (als ik weet hoe ik de kapotte weer tot leven kan wekken misschien wel weer....).

EDIT: Heb dus de onderstaande FTDI bordje van velleman er zit een schakelaar op 3v3 en 5v maar die doet niks er staat dus gewoon nog 5v op :(
(vond het al vreemd dat er maar 1 chip opzit en geen spanningsregelaar.
Heb dus denk ik 2x geluk gehad .

Afbeeldingslocatie: http://www.smidtsweb.nl/images/ftdi.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door ComTech op 04-10-2018 22:25 . Reden: ftdi fout toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 21:08
Dat is even balen, niet meer gebruiken dus.

Deze ftdi uit onderstaande link gebruik ik zonder problemen, wel even geduld hebben voordat dat hij binnen is. Of je kiest voor Ali standard shipping verzenden dan komt er 2.90 euro bij op en heb je hem een stuk sneller.

WAVGAT FT232RL FTDI USB 3.3 V 5.5 V Seriële Adapter Module voor Arduino FT232 Mini Poort. Kopen een goede kwaliteit kies me
https://s.click.aliexpress.com/e/cNpQ4SI8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:41
Nog een tip voor de mensen die MQTT gebruiken om hun Sonoff's aan te sturen: gebruik de retain optie bij je MQTT berichten :Y

Ik stuur m'n ventilatiebox aan met een Sonoff Dual, onlangs werd ik midden in de nacht wakker van lawaai, omdat het ventilatiesysteem op de hoogste stand aan het draaien was. Dit bleek uiteindelijk te komen doordat m'n MQTT-broker herstart was vanwege updates (ik heb in Ubuntu automatic updates aan staan + dat hij mag rebooten 's nachts indien nodig). Het bleek dat de Tasmota firmware dan de kluts kwijt raakt als MQTT wegvalt. Tasmota besloot om dan de tweede output maar aan te zetten :|

Retain flag aangezet voor de berichten (in Node-RED, daar doe ik de aansturing) en ik kan het nu met herstarten MQTT-broker niet meer reproduceren. Als ik op de Sonoff zelf de outputs wijzig terwijl de broker aan het herstarten is, dan springen ze weer netjes op de laatst bekende MQTT waarde (y)

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 05-10-2018 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Mensen hier ervaring in het gebruik van MQTT Mosquito op een Synology NAS voor tasmota Sonoff?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 19:48
ThinkPadd schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:50:
Nog een tip voor de mensen die MQTT gebruiken om hun Sonoff's aan te sturen: gebruik de retain optie bij je MQTT berichten :Y

Ik stuur m'n ventilatiebox aan met een Sonoff Dual, onlangs werd ik midden in de nacht wakker van lawaai, omdat het ventilatiesysteem op de hoogste stand aan het draaien was. Dit bleek uiteindelijk te komen doordat m'n MQTT-broker herstart was vanwege updates (ik heb in Ubuntu automatic updates aan staan + dat hij mag rebooten 's nachts indien nodig). Het bleek dat de Tasmota firmware dan de kluts kwijt raakt als MQTT wegvalt. Tasmota besloot om dan de tweede output maar aan te zetten :|

Retain flag aangezet voor de berichten (in Node-RED, daar doe ik de aansturing) en ik kan het nu met herstarten MQTT-broker niet meer reproduceren. Als ik op de Sonoff zelf de outputs wijzig terwijl de broker aan het herstarten is, dan springen ze weer netjes op de laatst bekende MQTT waarde (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:01
Ook toevallig , gisteren weer ghost switching gezien.
Dus ik dacht meteen ff aan de movie van The Hook.
Ik heb ongeveer 18 Sonoff, hoe kan ik ze nu allemaal te gelijk aanpassen

code:
1
2
3
4
5
SwitchRetain Off
ButtonRetain On
ButtonRetain Off
PowerOnState 3
PowerRetain On

Nu zou ik alles in de TasoAdmin doen, per stuk, moet toch makelijk kunnen of toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
jossie67 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:45:
[...]

Ook toevallig , gisteren weer ghost switching gezien.
Dus ik dacht meteen ff aan de movie van The Hook.
Ik heb ongeveer 18 Sonoff, hoe kan ik ze nu allemaal te gelijk aanpassen

code:
1
2
3
4
5
SwitchRetain Off
ButtonRetain On
ButtonRetain Off
PowerOnState 3
PowerRetain On

Nu zou ik alles in de TasoAdmin doen, per stuk, moet toch makelijk kunnen of toch niet
Je kan in Tasmoadmin prima een commando naar alle devices tegelijk sturen? Ga naar je apparatenlijst, selecteer alle apparaten, druk op de knop "commando" en voer je commando in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Hmmbob schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:27:
[...]
Je kan in Tasmoadmin prima een commando naar alle devices tegelijk sturen? Ga naar je apparatenlijst, selecteer alle apparaten, druk op de knop "commando" en voer je commando in.
Ik moet eerst tasmotadmin maar eens aan de praat krijjgen. Apache geeft al een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Huh, je schrijft net dat je ze stuk voor stuk zou doen via TasmoAdmin?

Andere optie is een mqtt commando naar het groepstopic: cmnd/sonoffs. Dan luisteren alle sonoffs. Dat kun je doen vanuit HomeAssistant (links onderin dat tekentje van de afstandbediening, dan service mqtt.publish kiezen). Moet je alleen even kijken hoe je dat vorm moet geven, ik vermoed:
code:
1
{"topic":"cmnd/sonoffs", "payload":"SwitchRetain off"}

Maar ben onderweg, dus kan het even niet checken voor je. Je kan natuurlijk ook een andere manier gebruiken om een mqtt bericht te versturen, mocht je daar al ervaring mee hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Hmmbob op 05-10-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:01
Hmmbob schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 14:04:
Huh, je schrijft net dat je ze stuk voor stuk zou doen via TasmoAdmin?

Andere optie is een mqtt commando naar het groepstopic: cmnd/sonoffs. Dan luisteren alle sonoffs. Dat kun je doen vanuit HomeAssistant (links onderin dat tekentje van de afstandbediening, dan service mqtt.publish kiezen). Moet je alleen even kijken hoe je dat vorm moet geven, ik vermoed:
code:
1
{"topic":"cmnd/sonoffs", "payload":"SwitchRetain off"}

Maar ben onderweg, dus kan het even niet checken voor je. Je kan natuurlijk ook een andere manier gebruiken om een mqtt bericht te versturen, mocht je daar al ervaring mee hebben.
klopt had ik ook gezien.
Ga ik waarschijnlijk ook uit eindelijk doen.
Nu kon ik meteen ook nog een paar oude Domoticz setting and timers verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 20:10

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

ComTech schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:08:
Heb vandaag 4 nieuwe sonoff basic's binnengekregen dus vanavond gelijk allemaal voorzien van tasmota firmware.
De 1e ging vlekkeloos de 2e helaas niet.
Bij 90% stopte arduino met uploaden met aan het eind een foutmelding uploaden mislukt.
Nu zit er dus helemaal geen leven meer in de sonoff :-(
Nogmaals flashen met arduino levert gelijk een foutmelding op
code:
1
2
3
warning: espcomm_sync failed
error: espcomm_open failed
error: espcomm_upload_mem failed

Heb ook espflashdownloadtool geprobeerd om er espeasy op te zetten maar dit faalt ook helaas :-(
Kan ik hem weggooien of zijn er nog andere mogelijkheden?
Ik heb de andere 2 nog maar niet geflasht dat durf ik nu nog even niet. (als ik weet hoe ik de kapotte weer tot leven kan wekken misschien wel weer....).

EDIT: Heb dus de onderstaande FTDI bordje van velleman er zit een schakelaar op 3v3 en 5v maar die doet niks er staat dus gewoon nog 5v op :(
(vond het al vreemd dat er maar 1 chip opzit en geen spanningsregelaar.
Heb dus denk ik 2x geluk gehad .

[Afbeelding]
RF en TX connecten
Dan + en - erop.
paar minuten laten staan.
Dan met espeasy blank uploaden.
Dan weer fr en tx connecten dan + en -

Weer flashen met esp easy
En dan?
Kapot kan bijna niet bijna he

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardinxCore
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 23:00
Kan ik ook mijn elektrische zonwering bedienen met Sonoff? Heb nu KiKa ertussen zitten. Zou leuk zijn als ik zonwering dan weer aan HomeKit via bijv HomeBridge kan koppelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

HardinxCore schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:07:
Kan ik ook mijn elektrische zonwering bedienen met Sonoff? Heb nu KiKa ertussen zitten. Zou leuk zijn als ik zonwering dan weer aan HomeKit via bijv HomeBridge kan koppelen...
kaku denk ik...
Sonoff en zonwering is lastig denk ik.
Maar er zijn meer opties

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

HardinxCore schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:07:
Als KaKu kan, kan SonOff ook. Doet feitelijk hetzelfde alleen dan via WiFi..
even je gewenste device zoeken, tasmota (of iets anders erop flashen) koppelen aan je favo domotica controller

[ Voor 0% gewijzigd door RoRoo op 08-10-2018 15:09 . Reden: typo ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aonderwater
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-05 13:17
Ben een beetje aan het stoeien met SonOff, wil ze graag koppelen aan HomeKit
Iemand toevallig ervaring met deze:
https://github.com/Gruppio/Sonoff-Homekit
Voordeel is dat je geen extra hub/bridge oid nodig heb

Bedankt

[ Voor 43% gewijzigd door aonderwater op 09-10-2018 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PorschefanRoel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 11:36
Mardox schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:56:
[...]

Ik had dit ook met mijn Sonoff Basic. Midden in de nacht ging toen het licht aan-uit-aan-uit-etc. Dat was lekker wakker worden ;-) Na verloop van tijd stopte het weer en dit is enkele keren gebeurd. Maar die heeft het wel kort daarna begeven en deed helemaal niks meer. Ik heb hem nog niet weer tot leven kunnen wekken. Ben benieuwd of het dus aan Tasmota ligt!
Ik heb het ook gehad, maar bij mij gebeurde het op het moment dat een router eruit lag die als versterker werkte. De sonoff lag dicht bij die router en ver van de hoofd router. Ik had het idee dat de sonoff misschien op het moment van verbinding verliezen iets van herstart of iets dergelijks waardoor het licht even uit viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sholofly
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
Hallo,

Ik heb pas een update gedaan van mijn sonoff devices (2 x T1, 1 x basic en 1x bridge) naar de laatste tasmota. Did deed ik via de web interface van de devices zelf. Alles ging goed behalve 1 T1. Deze kwam niet meer op en werkt nu helemaal niet meer. Alleen een zwak blauw lichtje brandt nog en reageert nog wel als ik de knop ingedrukt houd maar dan klinkt alleen een pieptoon en verder verandert er niks.
Iemand enig idee of ik deze nog tot leven kan wekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Sholofly schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:01:
Hallo,

Ik heb pas een update gedaan van mijn sonoff devices (2 x T1, 1 x basic en 1x bridge) naar de laatste tasmota. Did deed ik via de web interface van de devices zelf. Alles ging goed behalve 1 T1. Deze kwam niet meer op en werkt nu helemaal niet meer. Alleen een zwak blauw lichtje brandt nog en reageert nog wel als ik de knop ingedrukt houd maar dan klinkt alleen een pieptoon en verder verandert er niks.
Iemand enig idee of ik deze nog tot leven kan wekken?
leeg flashen en dan proberen er 1.54.1 op te zetten. Of zoiets. Moet je wel via een bridge doen, dus aansluiten op PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik zit te denken om met sonof te starten .. iemand ervaring met de volgende zaken
- ledstrips aansturen (2 pin "analog" en digitale strip(s) aub minimale extra componenten maar wel dimmen cq. aansturen
- schakelaars (de touch vind ik wel leuk ..maar is er ook een variant waarbij je een x.y kan uitzetten zodat je tekening kan gebruiken (lees eigen plaatjes) oftewel iets customs

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Iemand een idee hoe ik een delay kan toevoegen vanuit GPIO14 naar het relay van 1 seconde met een Sonoff Basic icm Tasmota?

Dus knop drukken, 1 seconde delay, dan relay schakelen?

[ Voor 9% gewijzigd door Sp33dFr34k op 10-10-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Sp33dFr34k schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:16:
Iemand een idee hoe ik een delay kan toevoegen vanuit GPIO14 naar het relay van 1 seconde met een Sonoff Basic icm Tasmota?

Dus knop drukken, 1 seconde delay, dan relay schakelen?
waarom zou je dat willen ?

je kan een sleep van 1000ms inbouwen
if (a = 1) then { sleep 1000 ; set B to 1 }

overgens zou ik dat doen via een server en niet direct via de switch maar goed

[ Voor 9% gewijzigd door vso op 10-10-2018 15:22 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

vso schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:21:
[...]

waarom zou je dat willen ?

je kan een sleep van 1000ms inbouwen
if (a = 1) then { sleep 1000 ; set B to 1 }

overgens zou ik dat doen via een server en niet direct via de switch maar goed
Dankje, zal eens checken.

Waarom ik het wil; ik heb een beldrukker op de GPIO14 staan, ik vang deze op via Domoticz, gebaseerd op een variabele laat deze de bel óf 8 seconden afgaan of hij schakelt hem "meteen" uit. Het nadeel is dat het "meteen" niet zo meteen is en een delay heeft van +- seconde, waardoor de bel heel even afgaat. Dit wil ik omzeilen door die delay. Effe kijken wat de sweetspot is, kan ook iets minder dan 1 seconde zijn.

EDIT: is sleep wel wat ik nodig heb? Lijkt voor energy saving te zijn? https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Energy-Saving

[ Voor 8% gewijzigd door Sp33dFr34k op 10-10-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Sp33dFr34k schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:28:
[...]

Dankje, zal eens checken.

Waarom ik het wil; ik heb een beldrukker op de GPIO14 staan, ik vang deze op via Domoticz, gebaseerd op een variabele laat deze de bel óf 8 seconden afgaan of hij schakelt hem "meteen" uit. Het nadeel is dat het "meteen" niet zo meteen is en een delay heeft van +- seconde, waardoor de bel heel even afgaat. Dit wil ik omzeilen door die delay. Effe kijken wat de sweetspot is, kan ook iets minder dan 1 seconde zijn.

EDIT: is sleep wel wat ik nodig heb? Lijkt voor energy saving te zijn? https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/wiki/Energy-Saving
Nee powersaving zet het hele device in slaapstand is wat anders dan progammeertaal "slapen"

wat je eigenlijk wilt is (stateless)
1) druk knop
2) domoticz vangt op dat knop ingedrukt is
3) domoticz checkt variable en doet dan actie A(bel 8 seconden) of actie B (nada)

wat hij nu blijbaar doet is
1) knop ingedrukt --> bel gaat af
2) "signaal naar bel word onderbroken" als dit niet gewenst is ..

Oftewel je volgorde van events is verkeerd om .. je moet die bel los koppelen van de actie "bellen" dus beide op een aparte gpio zetten (dat ze toevallig aan het zelfde apparaat hangen is bijzaak)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

vso schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:39:
[...]

Nee powersaving zet het hele device in slaapstand is wat anders dan progammeertaal "slapen"

wat je eigenlijk wilt is (stateless)
1) druk knop
2) domoticz vangt op dat knop ingedrukt is
3) domoticz checkt variable en doet dan actie A(bel 8 seconden) of actie B (nada)

wat hij nu blijbaar doet is
1) knop ingedrukt --> bel gaat af
2) "signaal naar bel word onderbroken" als dit niet gewenst is ..

Oftewel je volgorde van events is verkeerd om .. je moet die bel los koppelen van de actie "bellen" dus beide op een aparte gpio zetten (dat ze toevallig aan het zelfde apparaat hangen is bijzaak)
Ik volg jou en zou precies dat wel graag willen, weet alleen niet hoe ik dat voor elkaar krijg. Heb al op een andere (reserve) Sonoff Basic ESPeasy geflashed en de GPIO14 proberen los te koppelen van het relais, maar het lukt me dan niet meer om het relais überhaupt te schakelen. Ben er aardig lang mee bezig geweest, maar het lukte me gewoon niet, vandaar die lelijke omweg hierboven. Maar mocht je mij op weg kunnen helpen met je voorstel (wat ik dus initieel wilde doen), dan is dat zeker de beste optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Sp33dFr34k schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:54:
[...]

Ik volg jou en zou precies dat wel graag willen, weet alleen niet hoe ik dat voor elkaar krijg. Heb al op een andere (reserve) Sonoff Basic ESPeasy geflashed en de GPIO14 proberen los te koppelen van het relais, maar het lukt me dan niet meer om het relais überhaupt te schakelen. Ben er aardig lang mee bezig geweest, maar het lukte me gewoon niet, vandaar die lelijke omweg hierboven. Maar mocht je mij op weg kunnen helpen met je voorstel (wat ik dus initieel wilde doen), dan is dat zeker de beste optie.
probeer eens de bel en de knop ieder op een eigen sonof werkend te krijgen. dan moet de rest erna relatief simpel(er) zijn.

dus
bel en sonofA = 1 geheel
en
knop en sonofB = 1 geheel

en als je de knop indrukt moet de bel afgaan, dan is de rest peanuts

[ Voor 8% gewijzigd door vso op 10-10-2018 16:01 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:08
Sp33dFr34k schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:54:
[...]

Bij ESPEasy kun je vanuit Domoticz eenvoudig een virtuele schakelaar aanmaken en dan bij de aan actie:

http://<ip adres>/control?cmd=GPIO,12,1

en bij de uit actie dezelfde URL met 0 ipv aan het eind. Verder kun je dan in de web ui van ESPEasy aangeven wat de hostname/ip van jouw Domoticz instance is en dan voor GPIO 14 een switch definieren welke zijn status doorgeeft aan Domoticz (op een andere virtuele switch). Als dit werkt, dan kun je met lua oid aan de slag om events te koppelen aan een actie op het relais.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sholofly
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
maartend schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:59:
[...]

leeg flashen en dan proberen er 1.54.1 op te zetten. Of zoiets. Moet je wel via een bridge doen, dus aansluiten op PC.
Ik heb geprobeerd m opnieuw te flashen, maar krijg hem niet meer op de standaard manier in flash-mode. Zover ik weet kan dat op twee manieren: touch-knop ingedrukt bij aanlsuiten op usb. 2) aansluiten op usb, kleine knopje ingedrukt houden. touch knop ingedrukt, kleine knopje los, touch knopje los. Ook geen succes.

Nog een alternatieve optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stanvv
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 21:32
Mardox schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:34:
[...]

Oh maar dat is al één deel van het antwoord en goed nieuws! Er zit dus een ESP8266 op/in. Ik ga het topic ook volgen daar, maar mocht je nog wat horen over de pinnen dan hoor ik het graag. Klinkt wel veelbelovend!
Inmiddels heb ik mijn WiFi dimmer weten te flashen met de firmware op die thread.
Werkt prima vooralsnog, gisteren met Domoticz gekoppeld.
Flashen is wel wat lastiger, ik heb deze uitleg gevolgd (weliswaar in spiegelbeeld want dit is een andere versie) en na een paar keer proberen lukte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PorschefanRoel
Stanvv schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:55:
[...]

Inmiddels heb ik mijn WiFi dimmer weten te flashen met de firmware op die thread.
Flashen is wel wat lastiger, ik heb deze uitleg gevolgd (weliswaar in spiegelbeeld want dit is een andere versie) en na een paar keer proberen lukte het.
Dit ziet er zeker wel interresant uit. Werkt dit gewoon met de standaard Tasmota release, of is dit een geforkte versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Stanvv schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:55:
[...]

Nice!! Ik ben benieuwd naar je ervaringen.. Zoek eigenlijk ook zoiets :)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

Iemand een goede how to met kerstverlichting RGB leds of een ander type.
Waarbij de ESp aansturing verzorgt?
Liefst met een app oid.
Instelbare kleuren enz
Mijn zoontje wil graag een kerstboom zagen en daar lampjes in maken, GRAAG als hij maar niet achter zijn PS4 zit.
Dus een extra app oid zou in de buurt laten groeien..:-)

Enz enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik heb met tevredenheid al bijna een jaar Sonoff met Tasmota draaien. Sinds een paar dagen beginnen ze steeds vaker uit te vallen.
Hass:
Sonoff

Het begon met eentje en ondertussen hebben ze allemaal dit probleem.

De foutmelding in Hass:

BrokerProtocolHandler Unhandled exception in reader coro: IncompleteReadError('0 bytes read on a total of 1 expected bytes',)

Als een SonOff in storing gaat is deze ook niet meer via de web interface te benaderen.

Als laatste wat me opvalt is dat er tijdens een storing in PiHole een enorme hoeveelheid aanvragen vanuit de SonOFFs komt richting *.pool.ntp.org. Eentje heeft in de afgelopen 24 uur 4000 aanvragen gestuurd.

Voordat ik alles reset/wis/herinstalleer/etc, heeft iemand dit ook een keer meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dylantje2 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 19:53:
Iemand een goede how to met kerstverlichting RGB leds of een ander type.
Waarbij de ESp aansturing verzorgt?
Liefst met een app oid.
Instelbare kleuren enz
Mijn zoontje wil graag een kerstboom zagen en daar lampjes in maken, GRAAG als hij maar niet achter zijn PS4 zit.
Dus een extra app oid zou in de buurt laten groeien..:-)

Enz enz enz
Dit is een topic over Sonoff schakelaars...?

Maar je zou een rgb ledstrip kunnen gebruiken. Zijn in China genoeg wifi controllers voor te vinden die je al dan niet kunt/wilt flashen met andere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
vso schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:59:
[...]

probeer eens de bel en de knop ieder op een eigen sonof werkend te krijgen. dan moet de rest erna relatief simpel(er) zijn.

dus
bel en sonofA = 1 geheel
en
knop en sonofB = 1 geheel

en als je de knop indrukt moet de bel afgaan, dan is de rest peanuts
2 sonoff's is wat overdreven.

Wat je inderdaad wil is dat GPIO14 niet meer rechtstreeks GPIO12 bedient. Ik weet niet hoe je dat nu geregeld hebt, maar wellicht via rules?

Wat je dus wil doen

* iemand drukt op belknop
* het drukken wordt geregistreerd door Domoticz (dit heb je nu blijkbaar al werkend)
* Domoticz checkt of de bel af mag gaan
* Zo ja, dan roept Domoticz de url http://ip/control?cmd=Pulse,12,1,500

Nadeel van deze constructie is wel dat je deurbel niet werkt als Domoticz offline is.

edit: dus wel gebaseerd op espeasy en niet op tasmota.

[ Voor 3% gewijzigd door bartbh op 12-10-2018 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

bartbh schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:36:
[...]

Wat je inderdaad wil is dat GPIO14 niet meer rechtstreeks GPIO12 bedient. Ik weet niet hoe je dat nu geregeld hebt, maar wellicht via rules?
Het is meer dat hij aangaf 2 sonoff's heeft en soms begrijp je het makkelijker door het juist uit elkaar te trekken.

Soms moet je even buiten de box denken zodat je het begrijpenlijk maakt voor een ander, dat gezegd als iedereen ICT begreep zat ik zonder werk

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Pendora schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:21:
Ik heb met tevredenheid al bijna een jaar Sonoff met Tasmota draaien. Sinds een paar dagen beginnen ze steeds vaker uit te vallen.
Hass:
[Afbeelding: Sonoff]

Het begon met eentje en ondertussen hebben ze allemaal dit probleem.

De foutmelding in Hass:

BrokerProtocolHandler Unhandled exception in reader coro: IncompleteReadError('0 bytes read on a total of 1 expected bytes',)

Als een SonOff in storing gaat is deze ook niet meer via de web interface te benaderen.

Als laatste wat me opvalt is dat er tijdens een storing in PiHole een enorme hoeveelheid aanvragen vanuit de SonOFFs komt richting *.pool.ntp.org. Eentje heeft in de afgelopen 24 uur 4000 aanvragen gestuurd.

Voordat ik alles reset/wis/herinstalleer/etc, heeft iemand dit ook een keer meegemaakt?
Misschien blijft de software hangen omdat de tijd niet goed kan worden opgehaald?
Een ESP8266 blijft natuurlijk wat beperkt, ik kan mij voorstellen dat hij zich eerder verslikt in zoiets als het niet lukt, dan wanneer bij een volledige full-blown PC zoiets niet lukt.

Ik sta overigens sowieso geen verkeer naar buiten toe voor dit soort devices. In m'n netwerk heb ik een apart VLAN (en SSID) voor IOT meuk, in dat VLAN draait ook een NTP-server (de router zelf). Op die manier kunnen ze gewoon intern in het netwerk de tijd ophalen en voorkom je wellicht ook dit soort dingen (de Pi-hole wordt een beetje een SPOF namelijk).

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 12-10-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

bartbh schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:36:
[...]

Wat je dus wil doen

* iemand drukt op belknop
* het drukken wordt geregistreerd door Domoticz (dit heb je nu blijkbaar al werkend)
* Domoticz checkt of de bel af mag gaan
* Zo ja, dan roept Domoticz de url http://ip/control?cmd=Pulse,12,1,500

Nadeel van deze constructie is wel dat je deurbel niet werkt als Domoticz offline is.

edit: dus wel gebaseerd op espeasy en niet op tasmota.
Correct en ook correct wat je aangeeft als gevaar. Helemaal het mooiste zou zijn (eigenlijk de setup zoals ik die ergens gevonden had):

1. GPIO14 (beldrukker) loskoppelen van GPIO12 (relay)
2. In domoticz een virtuele schakelaar die een variabele in de sonoff op 1 of 0 zet (ivm bel uitschakelen)
3. Als GPIO in wordt gedrukt checkt de Sonoff de status van die variabele in stap 2 (dus in de Sonoff, niet Domoticz), gebaseerd hierop, laat de bel afgaan
4. In domoticz zou je dan nog een virtuele schakelaar moeten hebben die GPIO12 opvangt, hier heb ik een Pushover notificatie op lopen

Hiermee draait het meeste stuk code op de Sonoff en niet Domoticz, waardoor dat stukje afhankelijkheid minder wordt.

Ik heb deze setup geprobeerd werkend te krijgen, maar dat is me nog niet gelukt. Zal het binnenkort nog eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:08
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:17:
[...]

Correct en ook correct wat je aangeeft als gevaar. Helemaal het mooiste zou zijn (eigenlijk de setup zoals ik die ergens gevonden had):

1. GPIO14 (beldrukker) loskoppelen van GPIO12 (relay)
2. In domoticz een virtuele schakelaar die een variabele in de sonoff op 1 of 0 zet (ivm bel uitschakelen)
3. Als GPIO in wordt gedrukt checkt de Sonoff de status van die variabele in stap 2 (dus in de Sonoff, niet Domoticz), gebaseerd hierop, laat de bel afgaan
4. In domoticz zou je dan nog een virtuele schakelaar moeten hebben die GPIO12 opvangt, hier heb ik een Pushover notificatie op lopen

Hiermee draait het meeste stuk code op de Sonoff en niet Domoticz, waardoor dat stukje afhankelijkheid minder wordt.

Ik heb deze setup geprobeerd werkend te krijgen, maar dat is me nog niet gelukt. Zal het binnenkort nog eens proberen.
Hoewel er meer lokaal afgehandeld wordt blijf je met deze manier ook afhankelijk van Domoticz toch? In dat geval zou je de logica net zo goed aan de kant van Domoticz kunnen houden. Dat maakt de implementatie net wat eenvoudiger en eenvoudiger uit te breiden later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nee, want het enige waar domoticz dan voor nodig zou zijn is die ene variabele (bel aan of uit), als domoticz niet beschikbaar is om die variabele te zetten kun je hem laten defaulten naar bel laten afgaan. Maar ik ben (nog) niet goed genoeg hierin om dit zo te programmeren helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

barrymossel schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:29:
[...]

Dit is een topic over Sonoff schakelaars...?

Maar je zou een rgb ledstrip kunnen gebruiken. Zijn in China genoeg wifi controllers voor te vinden die je al dan niet kunt/wilt flashen met andere firmware.
Ik neem aan dat er ook ESP devices zijn..Waarop een controller geflasht kan worden
En ja aan en uit schakelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Dylantje2 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:29:
[...]

Ik neem aan dat er ook ESP devices zijn..Waarop een controller geflasht kan worden
En ja aan en uit schakelen...
Die wifi controllers waar ik het over heb daar zit doorgaans een ESP in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2

Dylantje2

barrymossel schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:19:
[...]

Die wifi controllers waar ik het over heb daar zit doorgaans een ESP in.
Een voorbeeld dan misschien?
Want die zoek ik eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de.lesse
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:30
Dylantje2 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:19:
[...]

Een voorbeeld dan misschien?
Want die zoek ik eigenlijk
Om het lijstje aan te vullen: http://tinkerman.cat/closer-look-h801-led-wifi-controller/
Werkt voor mij goed met espeasy/espurna/domoticz.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stanvv
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 21:32
PorschefanRoel schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:23:
[...]

Dit ziet er zeker wel interresant uit. Werkt dit gewoon met de standaard Tasmota release, of is dit een geforkte versie?
Het is een geforkte versie, hier te vinden
RoRoo schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:12:
[...]

Nice!! Ik ben benieuwd naar je ervaringen.. Zoek eigenlijk ook zoiets :)
Mocht je zelf aan de slag willen gaan:
  • Er worden verschillende soorten dimmers besproken. Ik heb deze aangeschaft
  • Voor het flashen heb ik dit schema gebruik. De 4 pinnen (VCC, SWIM, GND, NRST) heb ik gesoldeerd, de TX/RX/GPIO heb ik er tegenaan gedrukt. De MCU heb ik niet geflasht
  • Branch tuya-dimmer gedownload en via PlatformIO erop gezet. Werkte allemaal prima. Ook de koppeling met Alexa werkt goed ("Alexa, set dimmer to 50%"). Enige nadeel is dat ik nog een trafo voor mijn lampen heb en die maakt nu echt teveel een zoemend geluid (meer dan bij de vorige dimmer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mardox
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Stanvv schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:03:
Het is een geforkte versie, hier te vinden
Zo te zien is het inmiddels opgenomen in de standaard Tasmota release! Zie ook https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/pull/4075

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ik heb een niet-geflashde Sonoff liggen als thermometer voor mijn aquarium, maar vroeg me af of hij ook zo te configureren is dat hij niet van buiten mijn wifi netwerk te benaderen is. Ik vind het toch niet zo plezierig dat mijn thermometer als een soort access point fungeert...

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Aziraphale schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:56:
Ik heb een niet-geflashde Sonoff liggen als thermometer voor mijn aquarium, maar vroeg me af of hij ook zo te configureren is dat hij niet van buiten mijn wifi netwerk te benaderen is. Ik vind het toch niet zo plezierig dat mijn thermometer als een soort access point fungeert...
Flashen. Volgens mij is er anders altijd een connectie met "buiten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
barrymossel schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:46:
[...]

Flashen. Volgens mij is er anders altijd een connectie met "buiten".
Bugger... Dan moet ik toch ook eerst solderen en zo? Dat is namelijk iets wat ik nog nooit heb gedaan.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Aziraphale schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:50:
[...]

Bugger... Dan moet ik toch ook eerst solderen en zo? Dat is namelijk iets wat ik nog nooit heb gedaan.
Bij de gewone Sonoffs hoef je niet te solderen. In principe kun je de pinnetjes gewoon in de gaatjes duwen (wel even goed vast houden). Ik gebruik doorgaans male header pins: https://www.ebay.com/itm/...der-Strip-AD/112176232585

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
+1

Ik heb ook nog geen enkele Sonoff gesoldeerd, bij zowel de S20 als de basic gewoon de headers in de gaatjes gedrukt houden (En ja, dat gaat weleens mis. Kwestie van opnieuw verbinden en opnieuw proberen)

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online
Ah, dat klinkt al een stuk beter! En de kabel is via Ali te vinden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 13:12
Kan iemand mij helpen met het volgende;

Paar weken terug een aantal Sonoffs gekocht, geflashed met Tasmota firmware.

Nu probeer ik deze in het netwerk te krijgen, en in het begin kan ik met mijn telefoon er naar verbinden. Netwerk ingesteld, na 150 seconden reboot mijn sonoff, en dan blijft alles weg.

Heel af en toe een verbinding, dan kan ik 2 dingen instellen, en dan is hij de connectie weer kwijt.

Ik gebruik de laatste Tasmota firmware, icm Ubiquiti AP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDunnio
  • Registratie: Augustus 2018
Bman59 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:26:
Kan iemand mij helpen met het volgende;

Paar weken terug een aantal Sonoffs gekocht, geflashed met Tasmota firmware.

Nu probeer ik deze in het netwerk te krijgen, en in het begin kan ik met mijn telefoon er naar verbinden. Netwerk ingesteld, na 150 seconden reboot mijn sonoff, en dan blijft alles weg.

Heel af en toe een verbinding, dan kan ik 2 dingen instellen, en dan is hij de connectie weer kwijt.

Ik gebruik de laatste Tasmota firmware, icm Ubiquiti AP's.
Heb je ze dan op 230V aangesloten of zitten ze nog op de USB UART met USB?

Na het flashen trek ik de USB na een paar seconden eruit en doe ik de UART op een telefoon/iPad-oplader van 2A om de module te testen.
Ik heb gemerkt dat als ik na het flashen, en dus tijdens de eerste boot met nieuwe firmware, de Sonoff (shellly1 in mijn geval) op de USB poort van mijn laptop laat booten dat ik hetzelfde gedrag krijg.

Opnieuw flashen is dan de enige optie. Ik doe ook standaard een full erase inclusief wifi settings in de Arduino IDE.

Waar je ook nog naar kunt kijken:
Kwaliteit van je kabels/soldeerwerk. In het begin deed ik dit met UTP-draadjes die ik in Dupont-kabels prikte omdat ik niet de goede kabels had (had alleen male-male). Met de juiste male-female kabels lijkt het flashen een stuk stabieler.
Wifi-settings in user_config.h is bij mij niet altijd even betrouwbaar. Zeker niet als ik na het flashen nog het ip-adres probeer te reserveren in mijn router en het ip-adres probeer te wijzigen. Na de reservering was hij dan niet bereikbaar op zijn oude en zijn nieuwe adres.
Geen wifi-settings in user_config.h zorgt ervoor dat er een sonoff Wifi AP komt waarmee je kunt verbinden en je je wifi-settings in kunt vullen (fallback mode). Ik gebruik deze methode en dit lijkt betrouwbaarder te zijn al kan dit voor mij specifiek zijn of in de volgende release anders weer minder goed werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Nu online
ThinkPadd schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:06:
[...]

Misschien blijft de software hangen omdat de tijd niet goed kan worden opgehaald?
Een ESP8266 blijft natuurlijk wat beperkt, ik kan mij voorstellen dat hij zich eerder verslikt in zoiets als het niet lukt, dan wanneer bij een volledige full-blown PC zoiets niet lukt.

Ik sta overigens sowieso geen verkeer naar buiten toe voor dit soort devices. In m'n netwerk heb ik een apart VLAN (en SSID) voor IOT meuk, in dat VLAN draait ook een NTP-server (de router zelf). Op die manier kunnen ze gewoon intern in het netwerk de tijd ophalen en voorkom je wellicht ook dit soort dingen (de Pi-hole wordt een beetje een SPOF namelijk).
Ik wil je nog bedanken voor je reactie. Vreemde is dat na een paar dagen alle problemen plotseling weer weg zijn. Alsof er iets vreemds was met de NTP-server. Ik ga wel kijken naar VLAN en volledig alles uit het normale netwerk halen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danik121
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 01-09 21:58
Heeft iemand ervaring met sonoff rf bridge?
ik heb hem aan mijn modem gekoppeld maar er is geen internet connectie. Lampje brand 2keer.
Heeft iemand idee. Ik heb connectbox van ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:37
danik121 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:51:
Heeft iemand ervaring met sonoff rf bridge?
ik heb hem aan mijn modem gekoppeld maar er is geen internet connectie. Lampje brand 2keer.
Heeft iemand idee. Ik heb connectbox van ziggo
Hoe heb je hem geflasht ?

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danik121
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 01-09 21:58
ik gebruik nog FW van sonoff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Shelly heeft een nieuwe vochtigheid en temperatuur sensor op de markt gebracht. Lijkt me ook ESP8266 gebaseerd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
  • Laatst online: 16-09 13:12
JDunnio schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:35:
[...]

Heb je ze dan op 230V aangesloten of zitten ze nog op de USB UART met USB?

Na het flashen trek ik de USB na een paar seconden eruit en doe ik de UART op een telefoon/iPad-oplader van 2A om de module te testen.
Ik heb gemerkt dat als ik na het flashen, en dus tijdens de eerste boot met nieuwe firmware, de Sonoff (shellly1 in mijn geval) op de USB poort van mijn laptop laat booten dat ik hetzelfde gedrag krijg.

Opnieuw flashen is dan de enige optie. Ik doe ook standaard een full erase inclusief wifi settings in de Arduino IDE.

Waar je ook nog naar kunt kijken:
Kwaliteit van je kabels/soldeerwerk. In het begin deed ik dit met UTP-draadjes die ik in Dupont-kabels prikte omdat ik niet de goede kabels had (had alleen male-male). Met de juiste male-female kabels lijkt het flashen een stuk stabieler.
Wifi-settings in user_config.h is bij mij niet altijd even betrouwbaar. Zeker niet als ik na het flashen nog het ip-adres probeer te reserveren in mijn router en het ip-adres probeer te wijzigen. Na de reservering was hij dan niet bereikbaar op zijn oude en zijn nieuwe adres.
Geen wifi-settings in user_config.h zorgt ervoor dat er een sonoff Wifi AP komt waarmee je kunt verbinden en je je wifi-settings in kunt vullen (fallback mode). Ik gebruik deze methode en dit lijkt betrouwbaarder te zijn al kan dit voor mij specifiek zijn of in de volgende release anders weer minder goed werken.
Bedankt voor de uitleg. Via Arduino IDE kreeg ik de software er niet lekker in. Via ESPEasy is het nu gelukt.

Ik had ze inderdaad niet op 230v aangesloten, en gebruikte van die jumper male-female kabeltjes.
Nu ondertussen 4 van die sonoffs aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
sloth schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 23:02:
Shelly heeft een nieuwe vochtigheid en temperatuur sensor op de markt gebracht. Lijkt me ook ESP8266 gebaseerd te zijn.
Het plaatje doet dat, qua pin layout, wel zo denken: Afbeeldingslocatie: https://shelly.cloud/wp-content/uploads/2018/10/shelly_HT_pinout2.jpg
Daarnaast geven ze aan dat er alternatieve firmware geflasht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:37
danik121 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:22:
[...]

ik gebruik nog FW van sonoff
Ah, sorry dan kan ik niet helpen. Ik heb hem geflasht met tasmota en ,alhoewel niet zo simpel als een gewone schakelaar, lukt dit ook gewoon.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Laatst online: 07:46

defcon84

Multipass?

sloth schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 23:02:
The world's first Wi-Fi Humidity & Temperature sensor working over 1 year on battery
Grijs gebied :-)
Mijn Xiaomi is van 39% naar 35% gegeaan in 7 maanden, maar dat is officieel geen Wi-Fi, maar zigbee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenVerburg
  • Laatst online: 12-12-2024
maartend schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:10:
Mensen hier ervaring in het gebruik van MQTT Mosquito op een Synology NAS voor tasmota Sonoff?
Ja, ik gebruik Mosquito i.c.m. OpenHAB en twee Tasmota/Sonoff Basic's. Werkt tot nu toe zonder problemen. Waar ben je naar op zoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDunnio
defcon84 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:38:
[...]

[...]

Grijs gebied :-)
Mijn Xiaomi is van 39% naar 35% gegeaan in 7 maanden, maar dat is officieel geen Wi-Fi, maar zigbee..
Ik lees onderaan bij de pin-layout:

Shelly H&T comes with a programming/debug header which can be used to flash alternative firmware on the device. A USB-to-UART adapter is needed as well as a reliable 3.3V with at least 350 mA drive capability. The following diagram shows the device pinout:

Open source ultra low power protocol – (Soon)

Ik ben erg benieuwd naar welk power protocol hier naar gerefereerd wordt. ESP-Now? Biedt potentie in ieder geval. Leuk initiatief voor een Sonoff met losse sensoren waar je zelf voor een behuizing en een batterij-module voor moet fabriceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 04-09 19:51
past die shelly u in een normale inbouw doos en dan een wandschakelaar erboven op?
ik bedoel dat je hem erbij in kan doen en dan een domme schakelaar slim kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Ik wil mijn Shelly 1 gebruiken als een sonoff: als een relais voor het inschakelen van een elektrisch apparaat (thermo elektrische actuator) die ik voed via een 230v stekker.

Het is me niet helemaal duidelijk hoe ik de bedrading moet aansluiten, en met 230v neem ik liever geen risico :)

Bij zowel de voedingskabel als de aansluitdraad van het apparaat wat ik wil inschakelen (actuator) is bruin de fasedraad en blauw de nuldraad.

Klopt het volgende?

Ik had inderdaad enkele draden omgewisseld. Dit plaatje werd door Shelly support ontworpen samen met een duidelijke uitleg. Echt helemaal top die support _/-\o_ Mogelijk heeft iemand er nog wat aan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JYMFOvF.png

[ Voor 19% gewijzigd door sloth op 27-10-2018 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDunnio
sloth schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 22:21:
Ik wil mijn Shelly 1 gebruiken als een sonoff: als een relais voor het inschakelen van een elektrisch apparaat (thermo elektrische actuator) die ik voed via een 230v stekker.

Het is me niet helemaal duidelijk hoe ik de bedrading moet aansluiten, en met 230v neem ik liever geen risico :)

Bij zowel de voedingskabel als de aansluitdraad van het apparaat wat ik wil inschakelen (actuator) is bruin de fasedraad en blauw de nuldraad.

Klopt het volgende?

[Afbeelding]
Kijk even naar het voorbeeld van thehookup: http://www.thesmarthomeho...er-than-the-sonoff-basic/

Volgens mij draai je nu Live en Neutral om. Let wel op dat als je een v2 module hebt, dat het aangegeven schema die op de Shelly is geprint niet klopt (L en N zijn omgedraaid).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DXn9Ra3.png

[ Voor 2% gewijzigd door JDunnio op 22-10-2018 22:48 . Reden: picca ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 22:03
Ik volg dit topic al een tijdje, maar heb tot nu toe nog niet echt de tijd gehad om met Domoticz te werken, iets dat ik nog van plan ben. Ik heb op dit moment wel een paar van de standaard KAKU schakelaars, maar wil in de toekomst nog wel iets meer werken met devices via wifi. Ik zat te denken om eens met een Sonoff Basic te testen. Ik heb op basis van dit topic geprobeerd om te kijken welke leverancier goed is en wat ik exact nodig is, wat volgens mij vrij weinig is. Klopt het dat ik enkel het volgende nodig heb?

Sonoff Basic: https://www.banggood.com/...-ABS-Shell-p-1019971.html
USB-FTDI adapter: https://www.banggood.com/...For-Arduino-p-917226.html

Die laatste, daar ben ik vooral niet zeker van, dus vandaar deze vraag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
tagican schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 23:47:
Ik volg dit topic al een tijdje, maar heb tot nu toe nog niet echt de tijd gehad om met Domoticz te werken, iets dat ik nog van plan ben. Ik heb op dit moment wel een paar van de standaard KAKU schakelaars, maar wil in de toekomst nog wel iets meer werken met devices via wifi. Ik zat te denken om eens met een Sonoff Basic te testen. Ik heb op basis van dit topic geprobeerd om te kijken welke leverancier goed is en wat ik exact nodig is, wat volgens mij vrij weinig is. Klopt het dat ik enkel het volgende nodig heb?

Dat heb je inderdaad nodig als je de Sonoff wil gebruiken met bijvoorbeeld Domoticz. Verder nog dupont kabels o.i.d. en een USB-mini kabel (die je wellicht nog hebt liggen). Die laatste heb je niet nodig als je er zo een bestelt: https://www.aliexpress.co...late-STC/32713914780.html

Leveranciers maakt doorgaans niet zoveel uit. Banggood is (redelijk) betrouwbaar, wel langzame shipping doorgaans. AliExpress vind ik meestal fijner (eigenlijk nooit gezeik met de verkopers daar en anders dispute en het is opgelost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 07:05
Net in de flash sale bij Gearbest even 2 Sonoff basic's besteld voor 4.37 per stuk. Toch leuk voor wat kleine apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:34
tagican schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 23:47:

Aanvullend puntje, zorg wel dat de FTDI adapter op 3.3V staat ingesteld als je hem gebruikt om ESP8266 gebaseerde devices (zoals de Sonoff en Shelly) te flashen. De ESP8266 werkt namelijk met 3.3V logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Ik heb een Shelly one waar na het flashen van Tasmota de wifi niet van werkt. Al een paar keer proberen te herflashen en dat gaat gewoon goed (geen errors in Atom).

Als het goed is heb ik net dezelfde settings (behalve het ip in user_config.h dan) gebruikt als bij m'n andere Shelly one die het wel prima doet.

Ook deze stappen heb ik al gevolgd maar zonder resultaat https://github.com/arends...ing#wifi-does-not-connect

Iemand verder nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aezeal1980
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb een vraagje over sonoff T1's: ik lees dat je ze niet (makkelijk) in een hotelschakeling (wisselschakeling) kan gebruiken puur op basis van wifi oid.
Maar als je al een reguliere hotelschakeling hebt - dus beide switches hebben direct contact verbinding met de lamp - dan zou het toch gewoon moeten werken.. of mis ik iets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:57

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Wisselschakelaars zijn dual pole dual throw, oftewel vier schakelcontacten. De sonoff is single pole single throw, waardoor je maar één geschakeld contact hebt. Die extra draden van de wisselschakeling kan je nergens op kwijt.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
sloth schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:00:
Ik heb een Shelly one waar na het flashen van Tasmota de wifi niet van werkt. Al een paar keer proberen te herflashen en dat gaat gewoon goed (geen errors in Atom).

Als het goed is heb ik net dezelfde settings (behalve het ip in user_config.h dan) gebruikt als bij m'n andere Shelly one die het wel prima doet.

Ook deze stappen heb ik al gevolgd maar zonder resultaat https://github.com/arends...ing#wifi-does-not-connect

Eerst flashen met een lege image en daarna weer met Tasmota?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PorschefanRoel
sloth schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:00:

Het zou aan de versies van je libraries kunnen liggen als je de code zelf compileerd. Ik heb het ook gehad bij zelf compileren dat alles goed ging, maar dat het voor geen mogelijkheid lukte om verbinding te maken met het apparaat. Vervolgens de voorgeprogrammeerde .bin file erin geschoten en toen was er geen probleem meer.

Dit ging toen wel over een Sonoff Basic ipv een Shelly, maar ik kan me voorstellen dat het hetzelfde probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 12:06
Werkt de Sonoff zonder problemen met de Google home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
brutus26 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:55:
Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
Werkt wel maar loopt soms vast, vandaar
Hmmbob schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:01:
[...]

Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Vastlopen kan zijn in de device zelf, of in de verbinding tussen je sonoff schakelaar-de servers in China-de google servers zijn. Ik denk dat de meeste gebruikers in dit topic de Sonoff niet gebruiken "zoals hij uit het doosje komt" maar er andere software op zet, bedoeld voor lokaal gebruik met bijvoorbeeld HomeAssistant of openHab of Domoticz.

Hoe gebruik je je Sonoff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
Voor de versterker, wil er meer kopen voor meerdere apparatuur te schakelen, wie heeft er een link voor 5 stuks die betrouwbaar zijn
Hmmbob schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:06:
Vastlopen kan zijn in de device zelf, of in de verbinding tussen je sonoff schakelaar-de servers in China-de google servers zijn. Ik denk dat de meeste gebruikers in dit topic de Sonoff niet gebruiken "zoals hij uit het doosje komt" maar er andere software op zet, bedoeld voor lokaal gebruik met bijvoorbeeld HomeAssistant of openHab of Domoticz.

Hoe gebruik je je Sonoff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raolte
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-09 15:25
brutus26 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:55:
Hij heeft hier een half jaar probleemloos gewerkt,maar deze week hebben we taal op de google home op nederlands gezet, en sinds die tijd herkent de google home hem niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:13:
[...]

Eerst flashen met een lege image en daarna weer met Tasmota?
PorschefanRoel schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:17:
[...]

Het zou aan de versies van je libraries kunnen liggen als je de code zelf compileerd. Ik heb het ook gehad bij zelf compileren dat alles goed ging, maar dat het voor geen mogelijkheid lukte om verbinding te maken met het apparaat. Vervolgens de voorgeprogrammeerde .bin file erin geschoten en toen was er geen probleem meer.

Dit ging toen wel over een Sonoff Basic ipv een Shelly, maar ik kan me voorstellen dat het hetzelfde probleem is.
Dank jullie, hiermee is het gelukt!
Wat heb ik gedaan (mogelijk dat iemand anders er nog wat aan heeft):

1. ESP Tool gedownload https://www.espressif.com/en/support/download/other-tools
2. Een lege 1MB bin gedownload van deze pagina en de instructies om te flashen gevolgd http://www.pratikpanda.co...ase-esp8266-flash-memory/
3. Opnieuw de Tasmota broncode (zip) van https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/releases gedownload
4. Settings opnieuw aangepast in Atom
5. Opnieuw Tasmota geflashed - dit keer meteen met succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-09 11:41
Ik heb onlangs de Blitzwolf SHP-2 aangeschaft, Tasmota erop gezet, Werkt allemaal naar behoren. Helaas krijg ik in Domoticz alleen niet het totaal verbruik (kWh) te zien per dag.
In het overzicht heb ik een 24hrs grafiek. In de maand grafiek krijg ik de piek van de desbetreffende dag te zien.

Is het mogelijk om het totaalverbruik per dag te laten zien? Of hoe kan ik dit het beste bewerkstelligen?

Ik heb gelezen dat idx6 (totaal verbruik) in Tasmota niet functioneert.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Laatst online: 07:46

defcon84

Multipass?

bloedcel schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:28:
Ik heb onlangs de Blitzwolf SHP-2 aangeschaft, Tasmota erop gezet, Werkt allemaal naar behoren. Helaas krijg ik in Domoticz alleen niet het totaal verbruik (kWh) te zien per dag.
In het overzicht heb ik een 24hrs grafiek. In de maand grafiek krijg ik de piek van de desbetreffende dag te zien.

Is het mogelijk om het totaalverbruik per dag te laten zien? Of hoe kan ik dit het beste bewerkstelligen?

Ik heb gelezen dat idx6 (totaal verbruik) in Tasmota niet functioneert.

Alvast bedankt.
Ik denk dat je het beter in het Domoticz topic oid vraagt, heeft niets met Sonoff te maken dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-09 11:41
defcon84 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:45:
[...]

Ik denk dat je het beter in het Domoticz topic oid vraagt, heeft niets met Sonoff te maken dit.
Oké, bedankt. Ga ik het daar proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Weet iemand of er een alternatief is voor: 14 Motor C/AC Motor Clockwise/Antoclockwise Wifi Switch (Retired) ?

Sonoff maakt/ verkoopt dit product niet meer, maar laat ik nu precies dit nodig hebben :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de.lesse
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:30
vwtune schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:40:
Weet iemand of er een alternatief is voor: 14 Motor C/AC Motor Clockwise/Antoclockwise Wifi Switch (Retired) ?

Sonoff maakt/ verkoopt dit product niet meer, maar laat ik nu precies dit nodig hebben :-(
Je kan dat toch ook doen met de SONOFF DUAL (R2)? Met ESPURNA fw, dan in de 'Sync mode' instellen dat 'One switch' actief moet zijn. Dan zal er telkens maar 1 switch actief zijn. Dus kan je of clockwise of anticlockwise doen. Gebruikt het hier voor rolluiken :P
Pagina: 1 ... 16 ... 29 Laatste