Een poosje terug ben ik in contact geweest met @
killercow, of ik
Lently wilde toevoegen aan de
beginpost. Bij deze staat hij er ook tussen!
Vorige week ontving ik uit het niets een starters pakket van
Lently van @
killercow, ontzettend bedankt daarvoor! Daar moet dan natuurlijk wel een review voor geschreven worden, dus bereid je voor op een lang verhaal

Dit was dan ook gelijk de disclaimer dat ik dus een pakket heb mogen ontvangen van ze. De review is verder wel oprecht wat ik er van vind, zowel de goede en minder goede punten.
Om bij het begin te beginnen, de zakken zijn prima. Zien er netjes uit, en hebben eenzelfde soort 'scheurstrip' zoals je bij bijvoorbeeld JimmyJoy ziet. Je trekt een lipje los, en je kunt gieten. Er zit een sluitrits in de zak waarmee je 'm ook weer kunt sluiten, hoewel ik bij één zak de pech had dat deze aan een zijde niet gelijmd leek te zijn waardoor hij niet meer dicht kon. Klein euveltje, komt wel vaker voor... ik heb 't ook met enige regelmaat bij de diervoeding zakken die ik koop met hetzelfde mechanisme.
Dan de gebruiksaanwijzing lezen, voor zover dat nodig is. Wat opvalt is dat je beduidend minder water hoeft toe te voegen en dus naderhand aan shake hebt. Waar ik bij Nutrilent en JimmyJoy totaal 600-700ml aan shake weg drink, hou ik bij Lently ongeveer 400-450ml aan shake over na het mixen. Dat is 300ml water, en 3,5 schepje van 't poeder met bijgeleverde maatschep, oftewel ~178g.
De eerste shake, de aardbei variant, heb ik gelijk opgedronken na het schudden. De textuur is iets korreliger dan wat ik bij JimmyJoy gewend ben, maar prima weg te drinken. Het ietwat korrelige, daar moet je van houden: JimmyJoy heb ik het meest op omdat ik deze textuur erg prettig vindt, dus deze gebruik ik voor 't gemak als vergelijkingsmateriaal... deze heeft namelijk een zachte en romige textuur, ook als je 'm niet in de koelkast stopt. Bij Lently is hij wat dunner en iets korreliger.
De volgende shake heb ik een nacht in de koelkast laten staan voor de volgende ochtend, wat ik normaal gesproken altijd doe. Waarschijnlijk door de wat korreligere structuur, maar hij heeft een klein beetje last van bezinking. Lang niet zoveel als Nutrilent heeft/had, dus met 2x schudden ben je 't alweer kwijt. Wat verder op valt is dat hij niet echt opdikt. Misschien heeft dat ook met de structuur te maken, maar hij drinkt eigenlijk nagenoeg hetzelfde weg als wanneer je 'm gelijk op zou drinken.
Maar wat me nog het meeste op valt is de smaak. Ik begreep via een kleine Google-search dat ze vooral 'pure' ingrediënten gebruiken, dus geen kunstmatige aarbeismaak, maar aardbei poeder, van echt fruit dus. Dat proef je verrassend genoeg overduidelijk. Ik had voorheen niet echt 't idee dat dat veel zou uitmaken gezien de vele andere ingrediënten die er in zitten, maar bij alle smaken die Lently heeft viel 't echt op. Dat is voor mij dan ook het grootste voordeel, de wat natuurlijkere smaak.
Wat betreft de smaak: bij allemaal, behalve de banaan variant, had ik bij de eerste slok een piepklein bittertje te pakken. Ik heb nu ongeveer 6 shakes op van Lently en ik blijf 't houden, maar ik kom er maar niet achter wat het zou kunnen zijn. Na de eerste slok is het weg namelijk. Bij de Cappuccino variant viel 't me nog het meeste op, ook dat de laatste slok juist het zoetst was, terwijl geen van de smaken eigenlijk overmatig zoet was vergeleken met de andere merken. En na de eerste slok is het weg en merk je pas hoe 'vers' de smaken eigenlijk over komen, voor zover je van vers kan spreken natuurlijk
Resumé:
+ De kleinere hoeveelheid van de shake geven je een wat minder vol gevoel, maar je hebt nog steeds niet het idee dat je om 10.00 alweer wat wilt eten.
+ De smaak doet bijna 'vers' aan, met in de aardbei bijvoorbeeld echt aardbeipitjes.
+ De smaak is ook wat minder zoet, voor de mensen die dat lekker vinden
+ Gekoeld en ongekoeld blijft de dikte en textuur nagenoeg gelijk. Als je niet van 'papperige dikte' houdt, maar wel van een gekoeld ontbijt wat je de avond ervoor klaar kan maken, dan heb je hier een goede aan.
- De ietwat korreligere textuur, daar moet je van houden. Wellicht dat het komt doordat de havermout iets minder fijn is gemalen?
- Het piepkleine bittertje bij de eerste slok (wat daarna weg is). Nu ik op de site kijk zou het kunnen komen doordat er rietsuiker is gebruikt... ik weet 't niet. Het is even een "huh?" moment, maar daarna proef je verder alleen de veel lekkerdere smaken
Al met al was het een prima ervaring dus, en zeker voor herhaling vatbaar! De aardbei van JimmyJoy vond ik wel lekker, maar meestal koop ik daar de chocolade of vanillevariant (om er zo zelf een kopje espresso door te mikken). Maar de aardbei van Lently vind ik écht lekker, én ze hebben een cappuccino smaak die precies doet wat ik normaal zelf in elkaar zet!