Soylent en alternatieven - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:43
(dit is m'n eerste grote post met zoveel informatie, dus als je opmerkingen of tips hebt hoor ik ze graag!)

Het originele topic staat hier: Soylent, de toekomst van eten?
Dit topic is overigens niet bedoeld om een discussie los te maken over een "welles-nietes" of het gezonder is dan een appel. Het is echt bedoeld als topic over de ervaringen van deze Soylent-alternatieven.

Soylent, een initiatief van Robert Rhinehart, was ontwikkeld als alternatief op de normale maaltijden. Ontwikkeld als complete vervanger, bevat het alle benodigde mineralen en vitaminen die men per dag nodig heeft volgens de FDA (US Food & Drug Administration). Niet iedereen gebruikt Soylent of de alternatieven als volledige vervanger van eten, mede omdat eten natuurlijk ook een sociale bezigheid is. Maar als ontbijtvervanger kan het wel een gezonde verandering van iemand's dieet zijn, omdat je op deze manier 1/3 van je dagelijkse benodigde vitaminen en mineralen binnenkrijgt, zonder een overmaat aan vet, suiker of andere minder gezonde dingen die vaak in ontbijtrepen e.d. zitten.

Omdat het een totaal andere manier is van eten kun je soms in het begin wel eens last krijgen van kortdurende bijwerkingen. Sommige mensen krijgen in de eerste dagen wat last van hoofdpijn, winderigheid of een dunnere ontlasting. Maar meestal is dit, áls je er al last van krijgt, binnen 1 à 2 weken weer verdwenen en is je lichaam gewend aan deze manier van voedingsinname.

Soylent is niet via normale wegen in Nederland beschikbaar, maar er zijn een aantal Nederlandse initiatieven opgezet. Qua voedingswaarden zijn deze meer afgestemd op de Europese voedingsrichtlijnen. Op dit moment zijn er 6 Nederlandse varianten van Soylent te koop: JimmyJoy, Nutrilent, Queal, Nano en Jake.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ss3uyor0HyIYBErlRQLawAGL/full.png
JimmyJoy, destijds ontwikkeld door Joey van Koningsbruggen, was één van de eerste alternatieven die in Nederland te koop waren. De voedingswaarden liggen grofweg in lijn met wat een gemiddeld persoon per dag nodig heeft, hoewel ze tegenwoordig ook alternatieven te koop hebben om juist aan te komen. Ze hebben zelfs een veganistische variant, waarbij o.a. whey vervangen is voor rijst.

Op het moment van schrijven hebben ze 5 smaken:
- Aardbei
- Banaan
- Chocolade
- Mango
- Vanille

JimmyJoy wordt verkocht in zakken van 3 maaltijden: als je JimmyJoy dus 100% als voedingsvervanger wilt gebruiken ben je dus 1 zak per dag kwijt (ontbijt, lunch en avondeten), en heb je 100% van alle benodigde voedingswaarden binnen, inclusief de dagelijkse benodigde hoeveelheid vocht, namelijk ±1,5 liter. Deze worden verkocht in 3 verschillende pakketten:
- 15 maaltijden in 15 zakken: €33 (€2 per maaltijd)
- 30 maaltijden in 10 zakken: €55 (€1,84 per maaltijd)
- 90 maaltijden in 30 zakken: €150 (€1,67 per maaltijd)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1GWzYFnMDGqw2hilFba7nM4Z/full.png
Queal, ontwikkeld door Onno Smits en Floris Wolswijk, is een andere bekende die in o.a. Nederland te koop is. De voedingswaarden liggen in lijn met wat een gemiddeld persoon per dag nodig heeft volgens de EU richtlijnen (EU 1169/2011). Er zijn diverse soorten Queal te koop, gericht op verantwoord afvallen tot speciaal voor actieve mensen.

Queal heeft een behoorlijke hoeveelheid verschillende smaken om uit te kiezen. Je zult hier dus makkelijker een smaak tussen vinden die je lekker vindt:
- Speculoos (een tijdelijke smaak)
- Macchiato
- Banaan
- Vanille
- Aardbei
- Chocolade-pinda
- Bosfruit
- Chocolade
- Appeltaart

Queal wordt verkocht in zakken van 3 maaltijden: als je Queal dus 100% als voedingsvervanger wilt gebruiken ben je dus 1 zak per dag kwijt (ontbijt, lunch en avondeten), en heb je 100% van alle benodigde voedingswaarden binnen, inclusief de dagelijkse benodigde hoeveelheid vocht, namelijk ±1,5 liter. Queal heeft geen voordeelpakketten, maar verkoopt ze los per zak à €7. Vanaf 20 zakken krijg je 5% korting, en vanaf 30 zakken krijg je 10% korting. Bij het afnemen van een abonnement krijg je standaard 10% korting, ongeacht het aantal zakken wat je afneemt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/brEJjUFU1ueJeay6wKvQ010b/full.png
Nutrilent, ontwikkeld door Ömer Uyar, is een andere bekende die in o.a. Nederland te koop is. De voedingswaarden liggen in lijn met wat een gemiddeld persoon per dag nodig heeft.

Nutrilent heeft een 4 verschillende smaken om uit te kiezen.
- Aardbei
- Vanille
- Chocolade
- Banaan

Nutrilent wordt in zakken per mááltijd verkocht: als je Queal dus 100% als voedingsvervanger wilt gebruiken ben je dus 3 zakken per dag kwijt (ontbijt, lunch en avondeten), en heb je 100% van alle benodigde voedingswaarden binnen, inclusief de dagelijkse benodigde hoeveelheid vocht, namelijk ±1,5 liter. Deze worden verkocht in varianten van 6, 30 of 90 maaltijden. Bij Nutrilent kun je ook een abonnement nemen waarbij je per maand een vast bedrag betaalt en een pakket met de gewenste hoeveelheid ontvangt:
- 6 maaltijden in 6 zakjes: €15 (€2,50 per maaltijd)
- 30 maaltijden in 30 zakjes: €60 (€2,00 per maaltijd)

Als abonnement kost het maandelijk:
- 15 maaltijden in 15 zakjes: €33 per maand (€2,20 per maaltijd)
- 90 maaltijden in 90 zakjes: €150 per maand (€1,67 per maaltijd)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LxeOX48CE9LMfExeYSUpzOod/full.png
Nano is de 4e bekende die in o.a. Nederland te koop is. De voedingswaarden liggen in lijn met wat een gemiddeld persoon per dag nodig heeft, en zijn volgens eigen zeggen GRAS, en geproduceerd onder de HACCP, ISO 22000 en GMP condities. In tegenstelling tot de meeste anderen, variëert Nano niet zozeer met smaken (deze zijn allemaal op vanillesmaak gebaseerd), maar met gewone en zogeheten Veggie Hotmeal varianten. De Veggie Hotmeal worden namelijk warm gedronken, in tegenstelling tot de gewone shakes welke vaak uit de koelkast komen.

Nano heeft dus eigenlijk maar één smaak: Vanille.

Nano wordt verkocht in zakken van 3 maaltijden: als je Nano dus 100% als voedingsvervanger wilt gebruiken ben je dus 1 zak per dag kwijt (ontbijt, lunch en avondeten), en heb je 100% van alle benodigde voedingswaarden binnen, inclusief de dagelijkse benodigde hoeveelheid vocht, namelijk ±1,5 liter. Nano heeft een groot aantal verschillende pakketten, variërend van tryout packs van 11 maaltijden tot en met pakketten van wel 666 zakken. Ik zal hier niet alle verschillende pakketten neerzetten omdat het bijna teveel is om op te noemen, maar de prijzen variëren van €33 voor het basis tryout pakket, tot €888 voor het pakket met 666 maaltijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tYkwVCPxHdFrhndm0nACL4HL/full.png
Jake is de 5e bekende die in o.a. Nederland te koop is. De voedingswaarden liggen in lijn met wat een gemiddeld persoon per dag nodig heeft, en bevatten ca. 100% van de ADH. In tegenstelling tot de meeste anderen, variëert ook Jake niet zozeer met smaken (deze zijn allemaal op vanillesmaak gebaseerd), maar met varianten met verschillende hoeveelheden calorieën. Zo is er een Light variant met 1500kCal, een Original variant met 2000kCal, en een Sports met 3000kCal.

Jake heeft dus eigenlijk maar één smaak: Vanille.

Omdat Jake wordt verkocht in maaltijden van 20, 40 en 80 zakken, lijkt het er op dat deze per maaltijd worden verpakt in plaats van per 3 maaltijden (per dag). Ook hebben ze een abonnement waarbij je maandelijks een vast bedrag kwijt bent en daar een vast aantal zakken voor ontvangt.
- 20 maaltijden in 20 zakjes: €64 (€3,20 per maaltijd)
- 40 maaltijden in 40 zakjes: €119 (€2,97 per maaltijd)
- 80 maaltijden in 80 zakjes: €219 (€2,73 per maaltijd)

Voor abonnementen betaal je dus iets minder, namelijk:
- 20 maaltijden in 20 zakjes: €59 (€2,95 per maaltijd)
- 40 maaltijden in 40 zakjes: €109 (€2,72 per maaltijd)
- 80 maaltijden in 80 zakjes: €199 (€2,48 per maaltijd)

Lently
Lently is een "oude" nieuwe speler, die voorheen als "Stoner Shake" door 't leven ging. Waarschijnlijk omdat aan deze naam ook kenmerken kleven die minder interessant zijn ;) voor shake drinkers, is deze gewijzigd naar Lently. Maar met een nieuwe naam en website hebben ze een heel nieuw "bekkie" gekregen.

Lently komt in 4 smaken:
- Coco Choco
- Banana Smile
- Strawberry Dreams
- Wakeup Cappuccino.

Alles wordt verkocht in zakken waar precies een dag-hoeveelheid aan complete voeding in zit. Een abonnement is er (nog) niet, dus je koopt heel simpel het aantal zakken wat je wilt, en klaar. Wel is er een Starter Pack met alle 4 de smaken en een shaker fles van €49,95.

Disclaimer
Al deze informatie is opgezocht via de websites van deze ontwikkelaars. Eventuele fouten of wijzigingen hoor ik natuurlijk graag en zal ze altijd zo snel mogelijk doorvoeren, maar gezien de ontwikkelingen op dit gebied kán er wel eens iets tussen staan wat niet (meer) klopt. Eventuele hulp is trouwens ook zéér welkom, omdat dingen zoals Anchor-tags e.d. me niet helemaal duidelijk zijn i.v.m. de opmaak!

[ Voor 5% gewijzigd door Kapotlood op 29-04-2018 20:32 . Reden: Lently toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:32

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik kan mij niet voorstellen dat dit goed voor je is... Jouw lichaam heeft ook gewoon voedsel nodig om te verteren! Het feit dat er (in het begin) bijwerkingen zijn zegt al voldoende... Dit gaat gewoon tegen onze natuur in!

Als je een béétje bewust eet leef je gezond. Het bewijs is overal om ons heen: mensen worden tegenwoordig ouder dan ooit. Een teken dat we dus al vrij gezond leven.

Ik ben zoals je kunt lezen nogal kritisch: Al dit soort hypes (ook superfoods en al die zooi) zijn zo vermoeiend... Het internet is een broedplaats van mensen die over elkaar heen struikelen en het hardst willen kakelen om te melden wat al dan niet goed voor je is. Luister naar je lichaam en eet een beetje bewust, dan kom je er wel :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapotlood
Er zijn talloze tests gedaan, ook met het origineel Soylent, en het schijnt ontzettend gezond te zijn. In veel gevallen zelfs vele malen gezonder dan de meuk die een gemiddeld persoon naar binnen werkt, inclusief de grote hoeveelheiden kunstmatige toevoegingen, en de overmaat aan gluten, suikers en lactose. Zo is Soylent bijvoorbeeld ook door diverse laboratoria getest en zijn ze (vaak) gemaakt volgens o.a. Amerikaanse en/of Europese richtlijnen.

Die kerel van Soylent leeft er al voor de volle 100% op sinds de oprichting, en hij laat elk jaar (een of meerdere) tests doen... tot nu toe is hij gezonder dan ooit.

Ik ben zelf wel in zoverre kritisch dat je zoiets niet 100% als voedselvervanger moet nemen. Niet omdat het niet gezond is, maar omdat je tanden en tandvlees ook de nodige kauw-aandacht nodig hebben om gezond te blijven. Dat gaat met een shake natuurlijk niet. Maar ik gebruik het vooral als ontbijt en als ik écht geen zin heb om te koken als gezond avondmaal (in plaats van een diepvriespizza bijvoorbeeld).

Maar dat we alsmaar ouder worden heeft niet altijd even veel met ons eetpatroon te maken hoor: er zit namelijk ook meer gluten, suiker en lactose in ál ons voedsel, en dat is verre van gezond. De hoeveelheid mensen met een lactose of gluten intolerantie nemen dramatisch toe, en er wordt ook steeds vaker onderzoek gedaan naar de connectie tussen deze (en de kunstmatige toevoegingen) en het krijgen van kanker bijvoorbeeld.

Neemt inderdaad niet weg dat je ook "gewoon" gezond kunt zijn door gevariëerd en gezond te eten natuurlijk. Maar het is niet zo dat dit soort shakes per definitie minder gezond of ongezond zijn... net zoals "gezond" eten ook lang niet altijd daadwerkelijk gezond is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Ik "was" behoorlijk dik, maar door mijn eetstijl aan te passen viel ik gelijk af.
Na mijn idee zijn dit soort "maaltijden" behoorlijk destructief en bovendien zal het niet lang stand houden in de meeste gevallen. Ik werd dik omdat ik van eten hou en zo zijn er wel meer. Met dit soort "maaltijden" haal je het lekkere eten weeg uit je dieet. Dat is sonde. Je kan veel beter even kijken naar hoe je je dieet wat gezonder kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 11:15
Misschien een gekke vraag, maar poept die oprichter nog? Aangezien hij alleen maar shakes drinkt, gaat alles er aan de voorkant uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
De hele voedselindustrie is ook heel scheef natuurlijk: fruit wordt doorgekweekt zodat het extra zoet en sappig is, waardoor de hoeveelheid suikers die er in zitten alleen maar toeneemt. Wat als gevolg heeft dat zoet fruit juist steeds minder goed voor je is.

Hetzelfde geldt voor nagenoeg ál het voorverpakt eten: in bijna álle voorverpakte voedingsmiddelen, zowel gezond als ongezond, wordt tarwe, suiker en/of lactose toegevoegd. Ook E-nummers, kleurstoffen en smaakmakers komen steeds vaker voor. De enige manier om écht gezond te eten is dan juist door biologisch te eten en/of zelf te telen.

Maar dit soort shakes kunnen in mijn ogen wel bijdragen tot een consistentere en volledigere inname van de vitaminen, mineralen en enzymen die je nodig heeft... ook al neem je ze alleen als ontbijt. Hoeveel mensen nemen 's ochtends bijvoorbeeld geen of een slecht ontbijt? En hoeveel mensen eten er niet wekelijks voorverpakt eten zoals sapjes, ontbijtrepen, voorverpakte pasta, sauzen, hagelslag, pindakaas etc?

@Piet_Piraat7: Hahaha, ja volgens mij wel. Ik zit niet bij 'm op de WC, maar hij heeft in één van z'n artikelen aangegeven dat alles gewoon werkt zoals het daarvoor ook werkte. Alleen z'n gezondheid is vooruit gegaan, kijkende naar z'n testuitslagen die hij heeft laten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
@joramoudenaarde Ik wil je niet in de reden vallen, maar volgens mij weet je niet waar je het over hebt.
Volgens mij is jouwn perceptie gebaseerd op marketing iets dat nooit als feit aangenomen mag worden.
Hier spreekt trouwens een levensmiddelen technoloog. E-nummers zijn goed, als ik dat zeg krijg ik een heleboel mensen over mij heen.. helaas is dit ten onrechte.

E-nummer zijn in het leven geroepen toen de grote producten van levensmiddelen alles in hun voedsel konden stoppen. Hier moest wat aan gedaan worden en kwam de veiligheid van de consument, misschien in gevaar. Daarom heeft Europa de E-nummers bedacht. Elk stofje dat word toegevoegd aan levensmiddelen heeft zijn eigen E-nummer. Heeft dit stofje geen E-nummer? Pech, maar dan mag het niet in je voedsel. Zo heeft bijvoorbeeld lecithine (een bindmiddel die voorkomt in vrijwel alle jams. Ja ook in die van Zonnatura) E322.

En dan nog iets ik ben wel nieuwsgierig wat er mis is met tarwe, suiker en lactose. En overgens kan je best een appel eten hoor dat is gezonder dan van die shakes daar durf ik vergif op in te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Geen marketing hoor... ik werk voor een aantal klanten en zie letterlijk elke dag die ingrediënten en voedingswaarden voorbij komen, evenals artikelen over wat er allemaal in zit en wat 't betekent. Ik zeg ook niet dat alle E-nummers slecht zijn, een E-nummer kan bijvoorbeeld ook een natuurlijke kleurstof zijn die verkregen is uit rode luisjes. Maar er zijn veel E-nummers die helemaal zo goed niet zijn. Soms gebruikt men ook E-nummers om te verhullen wat het echte ingrediënt is, waardoor klanten niet direct door hebben of een bepaald ingrediënt goed of slecht is.

Best een appel eten voor je gezondheid is natuurlijk niet slecht, maar aangezien men fruit doorontwikkeld zodat het zoeter is, zorgt er wel voor dat de "2 stuks fruit" die je per dag zou moeten eten, makkelijk voor een overmaat aan suiker-inname zorgt.

Suiker is een overbodige voedingsstof bijvoorbeeld, en veel soorten zoetmakers/suikers zitten in érg veel voorverpakt eten en zijn zelfs ongezond:
- http://suikerwijzer.nl/suiker-heb-je-echt-niet-nodig/
- http://www.optimalegezond...e-nee-voor-je-gezondheid/
- http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/suiker.aspx

Overmaat aan tarwe cq. gluten zorgt o.a. voor overgewicht of suikerproblemen, en een teveel kan zorgen voor een intolerantie:
- http://www.pcos-solutions...chrap-tarwe-uit-je-dieet/
- http://www.voedingnu.nl/N..._bezorgdheid-130319083020
- http://www.optimalegezondheid.com/tarwe-gezond-14-feiten/

Lactose, melk, is iets wat volwassenen niet nodig hebben. Caseïne, wat in melk zit, wordt ook slecht verteerd door mensen. Het (teveel) binnenkrijgen draagt mede bij aan de intolerantie ervan:
- http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/lactose.aspx
- https://gezondetips.nl/is-melk-gezond-of-ongezond

Maar buiten alles wat suiker, melk/lactose/caseïne en tarwes allemaal al-dan-niet met je lichaam doen: veel mensen eten te ongezond door teveel voorverpakt eten te eten, ontbijten niet of slecht, of drinken te weinig. In al die gevallen kan ontbijten met zo'n shake als hierboven bijdragen aan een gezonder "dieet" in mijn ogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapotlood op 27-01-2016 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
Goede openings-post.

maar helaas ben ik bang dat het weer pagina's welles nietes verhalen worden of het wel zo niet goed voor je is, en dat kauwen ook goed voor je lichaam en geest is, en waarom pak je niet gewoon een appel !

Laten we alstublieft alleen hebben over de ervaring met Soylent producten :)

[ Voor 6% gewijzigd door absrnd op 27-01-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik zal dat even toevoegen aan m'n openingspost, bedankt! Dit is inderdaad echt een post voor de liefhebbers van en tips over dit soort producten, en niet echt bedoeld voor een welles-nietes draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:53
Heb zojuist na het lezen van dit topic voor de gein 5 van die Joylent-zakkies besteld. Kreeg ook gratis zo'n shaker omdat ik een nieuwe klant ben. Ik zie het mezelf niet gebruiken als complete vervanger van normaal eten, misschien alleen af en toe een shake als ik geen tijd of zin heb om eten te maken.

Moet zeggen dat ik erg benieuwd ben. De meningen op internet zijn erg verdeeld. Ik laat het weten wanneer ik het geprobeerd heb. Mocht het echt té ranzig zijn, tja... zonde van die 30 euro dan, maar wel een belevenis rijker :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ben benieuwd wat je er van vindt! Ik en een aantal mensen om me heen zijn helemaal weg van die shakes... we gebruiken ze geen van allen écht voor 100% als voedselvervanger (m'n vrouw kan écht fantastisch koken en bakken, dus ik zou mezelf in de voeten schieten als ik dat aan me voorbij laat gaan :P ), maar ik merk wel dat ik veel beter ontbijt en meer vocht binnen krijg dan toen ik maar gebrekkig aan ontbijten deed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
Ik moet zeggen dat ik niet bepaald een slecht eetpatroon heb; een bakkie cruesli met wat yoghurt is 's-ochtends zo gemaakt. Ook aan vochtinname kom ik niks te kort.
Maar goed, ook ik heb van die momenten dat ik eigenlijk al in de auto had moeten zitten, maar dan toch nog effe haastig een boterhammetje naar binnen werk. Of niet, en dat ik de rest van de dag honger heb. Voor dat soort situaties lijkt me dit wel een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisQueal
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-02-2018
Leuke vergelijking Joram!

Goed om te zien dat ook hier interesse is in complete maaltijdoplossingen!

Nog ter aanvulling:
Queal is ook in abbonementsvorm verkrijgbaar met nog eens 10% korting over de normale prijs! (vanaf €1,95)

[ Voor 16% gewijzigd door FlorisQueal op 28-01-2016 11:24 ]

www.queal.eu/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Bedankt FlorisQueal, ik heb de abonnementsvorm er ook bij gezet. :)
Ik had trouwens wel een vraagje nu je hier toch bent! Mijn ervaring met Joylent is bijvoorbeeld dat 't product heel homogeen blijft na een paar uur in de koelkast, terwijl bij sommige anderen de shake wat bezinkt. Hoe zit dat bij Queal als ik vragen mag? Wordt dat iets dikker na een paar uurtjes in de koelkast maar met een homogeen behoud, of heeft Queal ook een beetje last van bezinking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:18
Queal blijft mooi homogeen. Het word wel dikker in de koelkast.
Ik vind het vers gemixt ook minder lekker als na een paar uur in de koelkast.

Overigens zit er ook verschil in de verschillende smaken. Vanille is bij mij het dikste qua substantie.

Tot nu toe mijn favoriete joylent/soylent. Ik gebruik het ook al >6 maanden als ontbijt en lunch.
Moet ik wel bij vertellen dat ik nooit nano en/of jake heb geprobeerd, hoofdzakelijk vanwege het ontbreken van verschillende smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisQueal
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-02-2018
Precies wat Domino zegt! blijft lekker homogeen :)

www.queal.eu/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat heb ik zelf ook :) Als het net even wat opgedikt is na een paar uur in de koelkast, veel lekkerder dan wanneer het nog wat wateriger is als je 't net gemixt hebt.

Jake en Nano heb ik ook niet geprobeerd, ook vanwege de enkele smaak, hoewel dat me wat minder zou storen. Het is vooral ook de prijs die ze vragen. Ik blijf toch de vergelijking maken met wat ik voor 1 persoon kwijt ben aan boodschappen, en Jake en Nano liggen wat dat betreft qua weekprijs (omgerekend) net even te ver boven m'n normale boodschappen-kosten.

@FlorisQueal: thanks! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-06 13:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Nyarlathotep schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:06:
Ik kan mij niet voorstellen dat dit goed voor je is... Jouw lichaam heeft ook gewoon voedsel nodig om te verteren! Het feit dat er (in het begin) bijwerkingen zijn zegt al voldoende... Dit gaat gewoon tegen onze natuur in!

Als je een béétje bewust eet leef je gezond. Het bewijs is overal om ons heen: mensen worden tegenwoordig ouder dan ooit. Een teken dat we dus al vrij gezond leven.

Ik ben zoals je kunt lezen nogal kritisch: Al dit soort hypes (ook superfoods en al die zooi) zijn zo vermoeiend... Het internet is een broedplaats van mensen die over elkaar heen struikelen en het hardst willen kakelen om te melden wat al dan niet goed voor je is. Luister naar je lichaam en eet een beetje bewust, dan kom je er wel :)
En dit is een van de methodes om bewust gezond te eten. Je lichaam verteerd ook dit eten gewoon. Het is na je maag niet anders dan de boterham met kaas voor je lichaam.

Dat er in het begin wat bijwerkingen zijn is vrij normaal. Als jij als nederlander in Azie een 'pittig' gerecht besteld dan merk je dat ook aan je lichaam, te beginnen met de eerste hap waar je mond in de fik staat tot aan het toilet bezoek later waarbij de onderkant voelt alsof het in de hens staat. Toch zijn er miljarden mensen die dat gewoon eten en mischien wel opmerken dat het wel wat flauw smaakt. En toch zal je waarschijnlijk niet willen stellen dat pittig eten tegennatuurlijk is.

Verder is dit gewoon een bewuste keuze om snel en gezond te eten. In de ochtend heb ik moeite met eten. Vroeger loste ik dat op met ontbijtdrankjes, brinta drinkontbijt, pap, drinkyoghurt etc of gewoon geen ontbijt. maar die waren vaak niet erg vullend zodat je 2-3 uur later alweer trek had. Nu neem ik een shake, dat maak ik klaar terwijl de koffiemachine mijn koffie zet en heb ik opgedronken tegen de tijd dat mijn koffie klaar is. Met als gevolg dat ik in de ochtend veel meer energie heb en pas tegen de lunch weer trek begin te krijgen.

Ieder mens is verschillend en iedereen mag lekker doen waar hij zelf zin in heeft met eten, ik ben iig erg blij dat ik nu 's ochtends een voldoende grote maaltijd weg kan werken. Voor sommige mensen is dit gewoon een oplossing.

Dat er daarnaast ook nog grote voordelen zijn op het gebied van afval (1 zakje per dag), verspilling van voedsel (alleen wat je naast de shaker gooit), je co2 voetprint, vegetarisch eten (geen stukken vlees) etc is alleen maar mooi meegenomen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Kees:
Heb je al eens geprobeerd om een kopje espresso door je shake te mengen? Dat is érg lekker! :)

Je moest trouwens eens weten wat voor dieet eskimo's hebben, of in de himalaya bijvoorbeeld. Er zijn heel veel delen in de wereld waar men zulke (voor ons) vreemde dieten heeft dat het moeilijk voor te stellen is dat ook dát heel gezond kan zijn. En innovatie staat natuurlijk ook niet stil, waar o.a. Soylent een voorbeeld van is.

Qua milieu kun je er inderdaad ook nog wat van vinden: ik heb één aluminium zak per 3 maaltijden wat ik weggooi, gebruik alleen water om de shake aan te lengen, en "verspil" hooguit een paar kruimels van de shake. Voorheen at ik regelmatig niet (helemaal niet gezond), of ik at een bakje havermout. Daar ging vaak wat suiker in voor 'n zoetje en verder melk. Dat zijn al 3 producten die je los koopt, niet allemaal per definitie gezond zijn (melk en suiker), en vaak zat ik 2 uur later alweer te snacken aan een ontbijtkoekje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:38
Ik heb Soylent helaas moeten opgeven. Geweldig idee, maar ik had er de hele dag hoofdpijn door en lichtelijk misselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Heb je Soylent (het originele Amerikaanse initiatief) geprobeerd? Daar ben ik ook wel benieuwd naar! :) Hoe lang heb je dat geprobeerd? En namen de bijwerkingen niet af na een paar dagen/weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 11:25
joramoudenaarde schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:02:
@Kees:
Heb je al eens geprobeerd om een kopje espresso door je shake te mengen? Dat is érg lekker! :)

Je moest trouwens eens weten wat voor dieet eskimo's hebben, of in de himalaya bijvoorbeeld. Er zijn heel veel delen in de wereld waar men zulke (voor ons) vreemde dieten heeft dat het moeilijk voor te stellen is dat ook dát heel gezond kan zijn. En innovatie staat natuurlijk ook niet stil, waar o.a. Soylent een voorbeeld van is.
Qua voeding kun je jezelf niet vergelijken met mensen die dat soort voeding eten - zo kan men in Azie voor 90% niet tegen lactose, terwijl er bij ons max zo'n 10% niet goed tegen kan. Blijkbaar overleefden mensen die lactose tolerant waren beter dan mensen die dit niet waren - natuurlijke selectie, evolutie, verzin het maar - maar dat is dus niet voor alle mensen over de hele wereld gelijk.

Betekent niet dat een voedingsvervanger slecht is uiteraard, maar ook niet dat je kunt stellen dat omdat Inuit anders eten dan wij dat doen - een vloeibaar dieet ook geen probleem zal zijn :)

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh, ik bedoelde het niet als vergelijking dat wat wij eten beter of slechter is, maar meer dat een shake niet per definitie minder gezond hoeft te zijn dan wat wij hier gemiddeld als ontbijt naar binnen werken. Nou moet ik zeggen dat als ik een keer écht Aziatisch eet, daar minder problemen mee heb dan wanneer ik echt Frans eet. Op de een of andere manier kan ik Aziatisch eten beter verdragen :)

Heeft iemand hier trouwens al eens de nieuwe mango smaak van Joylent geprobeerd? Nu was ik al blij met de banaan, vanille en chocolade smaken, maar die mango bevalt me eigenlijk toch wel het best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
joramoudenaarde schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:43:
Heb je Soylent (het originele Amerikaanse initiatief) geprobeerd? Daar ben ik ook wel benieuwd naar! :) Hoe lang heb je dat geprobeerd? En namen de bijwerkingen niet af na een paar dagen/weken?
Excuses, ik ben in de war. Ik bedoel Joylent! Ik heb dat een aantal weken geprobeerd en kreeg bij de eerste keer al gelijk het misselijke gevoel en hoofdpijn. Bij elke keer dat ik het at, kwam dat ook weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
Gisteravond heb ik het pakket met Joylent zakken in ontvangst mogen nemen, en vanochtend de eerste shake geprobeerd.
Ik had hem gisteravond al gemaakt en even een klein slokje genomen om te proeven: Viel absoluut niet tegen! Daarna de shake in de koelkast gezet omdat ik hier las dat het daar wat dikker van wordt. Dat leek me wel prettig, dat je niet ineens een plens water in je maag krijgt, maar iets meer substantiëlers.

Vanochtend dus als ontbijt genomen. De smaak zelf was goed te doen. Ik heb de vanille besteld en het proefde inderdaad naar vanille/koekjes/deeg. Het smaakt echter wat flauwer dan dat het ruikt. Desalniettemin vond ik het niet vies.
De structuur was even wennen: Waarschijnlijk verwachtte ik iets als een egale, stroperige brei, maar je merkt toch wel dat er nog een soort korreligheid inzit. Ik heb flink geschud, dus ik denk dat dat zo hoort. Het kan ook dat dat de stukjes vanille waren, die je ook duidelijk kon zien (zwarte spikjes).

Het was voor mij teveel om in één keer op te drinken als ontbijt. Ik heb er uiteindelijk iets van een uurtje over gedaan om het helemaal op te drinken. Ik merk overigens wel dat ik goed vol zit; Normaal begin ik rond deze tijd toch wel weer trek te krijgen in een pre-lunch tussendoortje :P

Het viel me wel op dat er behoorlijk veel eiwitten/proteïnen inzitten. Ik ben geen voedingsdeskundige, maar volgens mij is 134 gram meer dan dat je op een dag nodig hebt. Is hier een reden voor?
vinom schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 09:21:
[...]

Excuses, ik ben in de war. Ik bedoel Joylent! Ik heb dat een aantal weken geprobeerd en kreeg bij de eerste keer al gelijk het misselijke gevoel en hoofdpijn. Bij elke keer dat ik het at, kwam dat ook weer terug.
Een allergie voor één van de ingrediënten? Soja-allergie is volgens mij vrij veelvoorkomend en kan zich op veel manieren uiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
jordje schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 10:52:
Een allergie voor één van de ingrediënten? Soja-allergie is volgens mij vrij veelvoorkomend en kan zich op veel manieren uiten.
Ik durf het je niet te zeggen, ik heb met 'normaal' eten nog nooit ergens last van gehad op deze manier. Maar ik denk wel dat er een ingredient inzit waar ik niet goed tegen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Modbreak:Wellicht ten overvloede, zie de topicwarning over de wetenschappelijke discussie. In W&L kan een topic geopend worden over de wetenschap achter voedselvervangers/supplementen yay or nay, maar dit topic gaat over de ervaringen met de goedjes zelf. Een aantal posts zijn >>> TC gegaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 10:46

Snippertje

Light up your life

vinom schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:34:
Ik heb Soylent helaas moeten opgeven. Geweldig idee, maar ik had er de hele dag hoofdpijn door en lichtelijk misselijk.
Dronk je er wel genoeg wat naast? In een interview met de maker werd aangegeven dat je er gewoon normaal naast moest blijven drinken.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:59
Ik vind de naam wel ongelukkig: Soylent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:45
Dat is bewust:
The term is, however, most commonly associated with its 1973 film adaptation Soylent Green, in which the eponymous food supplement is made from Human remains.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben inmiddels bijna door mijn eerste 5 zakken heen. Mij bevalt het goed. Qua smaken ben ik er wel uit welke ik zelf het lekkerst vind.

Aardbei is er een die ik niet meer bestel, daar word ik niet heel blij van. Banaan en vanille zijn de favorieten, daarna de mango. Chocalade had ik niet besteld, die heb ik er nu toch maar bij gedaan naast vanille en de ontbijt variant met caffeïne. Eerst Joylent en daarna nog koffie is wat te vol in mijn buik.

Heb nadat ik dit als ontbijt/lunch/avondeten heb gehad niet het idee dat ik te weinig gegeten heb en voel me prima. Het is mooi snel op momenten dat een "normale" maaltijd door tijdgebrek er niet in zit. Heel wat beter dan een soepje en snel een broodje. Mooi om een keer te proberen en merk het voordeel er wel van. Al wat het maar qua afwas :)

Zelf vindt ik het het lekkerst als ik het maak en direct opdrink. Het een nacht laten staan heeft vooral als nadeel dat het dan kouder is en daar hou ik niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik vond zelf ook de aardbeismaak het minst, hoewel hij met verse aardbeien er doorheen juist wél erg lekker was... maar dat gold voor de banaanvariant ook wel eigenlijk. En een klein kopje espresso door de chocolade variant was ook érg lekker :)

Als je het wat dikker wilt hebben en niet te koud, dan helpt 't ook als je 't even een minuutje in de magnetron doet. De tarwes die er in zitten gedragen zich een beetje als (fijngemalen) havermout, en dat wordt lekker dik. Maar niet té warm, want dan wordt het (vind ik) niet zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-06 21:50
Ik ben ook fan van Joylent, maar gebruik het sporadisch. Vooral als je even lui bent of minder tijd hebt.

Vaak mix ik het wel met fruit & groenten om het wat specialer te maken. Dus dan wordt het Joylent, water/kokosmelk/amandelmelk, banaan, spinazie, en wat er nog meer in de koelkast ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vandaag 5 zakken Joylent besteld. Ik vind met name mn suikerinname op een dag veel te hoog en zit wel eens met enorme dips. Flauw en rillerig enzo, vooral vlak voor de lunch. Ben benieuwd of ik hiermee een kleine verandering kan maken. Ben vooralsnog van plan het ontbijt en de lunch te vervangen

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bevgrad
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09-2018
-

[ Voor 100% gewijzigd door bevgrad op 17-04-2018 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Bedankt voor je reactie Omer! Ik heb ook wel eens gekeken of het zelf maken van Soylent te doen was, maar ik zag op ten duur door de bomen het bos niet meer... het leek me ook dat het eigenlijk alleen goedkoper was als je alles in grote bulk in slaat. En heb je niet een stevige food processor nodig om de pillen e.d. tot een fijn poeder te malen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:15
Ik heb een tijdje terug een proefpakket van nutrilent besteld. Ik heb denk ik drie keer zo'n zak gebruikt als ontbijt maar ik vond het helemaal niets. Dit kwam vooral omdat het een beetje ... klonterig was. Ik had het idee steeds "bolletjes" poeder te proeven, alsof het niet goed opgelost was. Heb het zowel met de shaker als met de blender gemengd en ook een keer een nacht in de koelkast gelaten maar dat hielp niet echt (toen het uit de koelkast kwam was er veel naar de bodem gezakt en moest ik nogmaals mengen).

Heb ik iets verkeerd gedaan? Of hebben andere merken dit minder? Ik heb nog een paar zakjes liggen en wil het eigenlijk wel weer eens proberen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik had zelf geen problemen met klonterigheid bij Nutrilent. Doe je eerst een laagje water in de shaker voordat je het poeder toevoegt en daarna met water "aftopt"? Dat levert bij mij het beste resultaat :) Bezinking had ik wel bij Nutrilent, maar totaal niet bij Joylent.

Maar ik merk wel dat Joylent, voor mij althans, het "zachtst" is qua structuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Laatst online: 16:15
Jup, eerst een laagje water idd. Jij shaked het ook alleen met die beker?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
Ik heb vandaag de derde zak Joylent opgemaakt en ik denk dat ik van de week maar een nieuwe bestelling ga plaatsen. Bleek dat ik de eerste keer niet goed had afgemeten, waardoor het te waterig was geworden. De verpakking zegt '3 scoops', maar het is me niet duidelijk wat voor scoops dat zijn. Ik weeg het nu maar gewoon af op de keukenweegschaal.
joramoudenaarde schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:28:
Bezinking had ik wel bij Nutrilent, maar totaal niet bij Joylent.
Hier wel een paar keer gebeurd. Geen idee waardoor het wordt veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik doe bij Joylent altijd nét iets minder dan 4 afgestreken schepjes met het bijgeleverde schepje, en dat gaat nagenoeg altijd goed :) Maar afwegen is inderdaad wel een stuk preciezer... die maatschepjes is toch altijd een beetje aftasten en gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Duffe vraag misschien, maar hoe komen jullie aan dat schepje dan? Heb vandaag m'n bestelling van 5 zakken + shaker binnengekregen, maar ik kwam geen schep tegen in de doos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik weet niet of Joylent het nog steeds doet, maar ik kreeg bij m'n eerste bestelling een maatschepje en een shake beker "cadeau" :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Nou, inmiddels bijna 1,5 week overgestapt op Joylent voor het ontbijt en de lunch. Ik geloof niet zo in Joylent als volledige vervanging van het eten, dus s'avonds eet ik normaal om wat gevarieerder te blijven even.. Ben daarnaast volledig gestopt met gebruik van suikerhoudende producten, puur om eens te zien wat het doen met de lijn en met het fit voelen in het algemeen..

+ Energie niveau door de dag heen is behoorlijk toegenomen en met name veel stabieler gedurende de dag. Nauwelijks "dips" meer. Erg prettig.
+ Een shake neemt voor mij ong 4 uur lang het hongergevoel weg, zonder het gevoel te hebben dat je vol zit.
+ Geen last van hoofdpijntjes of andere klachten die je zo her en der leest.
- Eerste paar dagen veel last van luchtige darmpjes ;)
- Na 1,5 week nog steeds last van winderigheid. Dit schijnen meer mensen te hebben en vind ik persoonlijk echt wel een nadeel van 't spul

tot zo ver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Wilde schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 16:34:
Nou, inmiddels bijna 1,5 week overgestapt op Joylent voor het ontbijt en de lunch. Ik geloof niet zo in Joylent als volledige vervanging van het eten, dus s'avonds eet ik normaal om wat gevarieerder te blijven even.. Ben daarnaast volledig gestopt met gebruik van suikerhoudende producten, puur om eens te zien wat het doen met de lijn en met het fit voelen in het algemeen..

+ Energie niveau door de dag heen is behoorlijk toegenomen en met name veel stabieler gedurende de dag. Nauwelijks "dips" meer. Erg prettig.
+ Een shake neemt voor mij ong 4 uur lang het hongergevoel weg, zonder het gevoel te hebben dat je vol zit.
+ Geen last van hoofdpijntjes of andere klachten die je zo her en der leest.
- Eerste paar dagen veel last van luchtige darmpjes ;)
- Na 1,5 week nog steeds last van winderigheid. Dit schijnen meer mensen te hebben en vind ik persoonlijk echt wel een nadeel van 't spul

tot zo ver ;)
Vooral uitkijken met koolzuurhoudende dranken, bijvoorbeeld bier is echt gevaarlijk. Zeker als je kort daarop een biertje drinkt. Daarom als ik drink na joylent is het rode wijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Snippertje schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:42:
[...]

Vooral uitkijken met koolzuurhoudende dranken, bijvoorbeeld bier is echt gevaarlijk. Zeker als je kort daarop een biertje drinkt. Daarom als ik drink na joylent is het rode wijn.
Oh? Hoe dat zo? Doet koolzuur iets met Joylent dan? Je bent de eerste van wie ik dat hoor... ben bijna nieuwschierig genoeg om 't eens te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

joramoudenaarde schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 18:52:
[...]

Oh? Hoe dat zo? Doet koolzuur iets met Joylent dan? Je bent de eerste van wie ik dat hoor... ben bijna nieuwschierig genoeg om 't eens te proberen :)
Ik weet niet precies wat het doet, maar het gaat flink borrelen ofwel gasvorming. Kan natuurlijk ook aan mij liggen, maar het is iig geen pretje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 522855

joramoudenaarde schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:14:
(dit is m'n eerste grote post met zoveel informatie, dus als je opmerkingen of tips hebt hoor ik ze graag!)

Nano wordt verkocht in zakken van 3 maaltijden: als je Nano dus 100% als voedingsvervanger wilt gebruiken ben je dus 1 zak per dag kwijt (ontbijt, lunch en avondeten), en heb je 100% van alle benodigde voedingswaarden binnen, inclusief de dagelijkse benodigde hoeveelheid vocht, namelijk ±1,5 liter.
Weet niet of dat zo ooit was maar nu is dat zeker niet meer het geval. Elke maaltijd zit in een zakje (handig maar milieu belastend). Overigens wantrouwen veel mensen Nano omdat de micro percentages te perfect zijn, en geen enkele andere producent het voor elkaar krijgt om alles op 33% van de dagelijkse hoeveelheid (dus 100% per 3 maaltijden) te krijgen (inclusief de grote Soylent die veel meer ervaring en kennis heeft opgebouwd). Ook lijkt hun opgegeven potassium (kalium) waarden niet te kloppen en is dit te weinig had ik begrepen. In ieder geval durf ik het niet meer aan bij hun. Joylent bevalt goed overigens. En de "appeal to nature" argumenten in deze thread zijn hilarisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joramoudenaarde schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 23:33:
De tarwes die er in zitten gedragen zich een beetje als (fijngemalen) havermout, en dat wordt lekker dik. Maar niet té warm, want dan wordt het (vind ik) niet zo lekker.
Dat komt waarschijnlijk omdat het ook fijngemalen haver is. Er zit geen tarwe in Joylent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens een tip om meer smaken te creëren (gaat het makkelijkst met een neutrale of vanille smaak) is om geconcentreerde smaakmakers toe te voegen. Op het Soylent Reddit zijn ze erg te spreken over LorAnn Super Strength Flavors, ook in Nederland te koop:
http://www.deleukstetaart...de-smaakstoffen?limit=all
Afbeeldingslocatie: http://www.deleukstetaartenshop.nl/media/catalog/product/cache/1/image/304x304/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/L/0/L0220_25.jpg
Let op: je hebt er wel een pippet bij nodig:
http://www.deleukstetaart...et-4-st#block_description
Afbeeldingslocatie: http://www.deleukstetaartenshop.nl/media/catalog/product/cache/1/image/304x304/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/5/7/5741-0400_16.jpg
En leng het altijd direct aan met water / de mix, het is erg geconcentreerd en bijtend anders.
Ook kun je dingen als caffeine poeder los kopen en andere stoffen (zoals creatine) mocht je daar behoefte aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Goeie tips RandomUser! Heb je toevallig een linkje of iets dergelijks waaruit blijkt dat mensen Nano een beetje wantrouwen vanwege die "te perfecte" voedingswaarden? Ik heb er nog niet eerder van gehoord namelijk, maar 't is wel opvallend dat ze zulke perfecte waardes weten samen te stellen. Nu heeft Soylent ook best mooie percentages, maar daar kan ik me iets bij voorstellen omdat deze nogal onder de loep is geweest bij laboratoria en/of voedingsdeskundige, als ik de berichten mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joramoudenaarde schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:39:Heb je toevallig een linkje of iets dergelijks
Uit m'n hoofd niet veel maar in ieder geval één voor je:
https://www.reddit.com/r/soylent/comments/3afa31/has_anyone_tried_nano_before/

Maar Soylent zit niet echt dicht bij 100% voor redelijk wat stoffen. Dat komt omdat zij ook kijken (zoals het hoort) naar bioavailability, oftewel hoeveel neemt jouw lichaam ook daadwerkelijk op. Bij twijfel wordt vaak een iets hogere maar nog steeds veilige dosering aangehouden. Ook multivitamins overigens, zit vaak op 138% dit, 116% dat, soms nog veel hoger. Vitamine D3 bijvoorbeeld wordt veel beter opgenomen dan D2, wat ik begrepen heb (en hoe dichter bij 100% opneembaar hoe beter want dat is het meest precies).

Nano ingrediënten lijst:
http://www.eatnano.eu/wp-content/uploads/2015/12/Nano-nutritional-handbook-1.pdf
Potassium 666,7mg, keer 3 zit je dus op 2 gram per dag. Heb er weinig verstand van maar heb begrepen dat dit echt te weinig ik, en alles wat ik er over vond op Google leek dat te bevestigen. Je kan onder andere hartproblemen (!) kregen door te weinig kalium (pottasium).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:02

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Sinds twee dagen met Joylent Vegan aan de slag, als ontbijt.

Bevalt redelijk, smaak is goed te doen.
Drie keer per dag vol plezier Joylent drinken kan ik mij persoonlijk niet voorstellen. Los van het missen van het kauwen helpen de zoete smaken niet echt mee. Een mens wil ook wel eens wat hartigs eten, 3x per dag zoete banaan, vanille, aardbei valt dan tegen.

De zakken met opening aan de zijkant zien er hip uit, maar in het gebruik heb ik enkel nadelen ondervonden. Je morst makkelijker, de bovenkant van de zak zit in de weg als je een groot schepje gebruikt.

Bestellen en bezorgen ging snel: zondag besteld, maandag om 19:30 uur in huis met een bezorgdienst die ik niet kende.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gizz schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:31:
Drie keer per dag vol plezier Joylent drinken kan ik mij persoonlijk niet voorstellen. Los van het missen van het kauwen helpen de zoete smaken niet echt mee. Een mens wil ook wel eens wat hartigs eten, 3x per dag zoete banaan, vanille, aardbei valt dan tegen.
Mee eens, ik eet het vaak twee keer per dag, maar als ik niet een warm, hartig avondmaal krijg mis ik toch wat (ik denk dan ook letterlijk steeds aan eten :9~ ). Heb het eens twee weken of zo op 100% Joylent geprobeerd maar uiteindelijk zat ik dan toch op Thuisbezorgd :9 lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Vraagje, is er een leverancier bij die soylent of een afgeleide daarvan levert zonder melkpoeder erin? Heb rondgekeken, maar kom in de meeste toch sporen van melk tegen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Jazeker, de Joylent Vegan waar ik vorige week over schreef. Deze is, zoals de naam ook aangeeft, veganistisch. De eiwitten daarin komen niet van weipoeder, maar van rijst, hennep en soja.

Ik gebruik zelf de vegan omdat ik niet tegen lactose kan.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
top! had die vegan nog niet voldoende bekeken zo blijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik ben begonnen met Huel als ontbijt. Dat is ook vegan geloof ik. Ik maak dat wel goed de rest van de dag ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Huel? Die ken ik niet... wil je je bevindingen hier toevallig plaatsen als je wat verder bent? :) Ik ben er wel nieuwschierig naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Komt uit de UK, er zijn vast ook NL alternatieven. Het ging mij voornamelijk om de koolhydraten die anders zijn dan bij Soylent. Zocht iets waarbij ik de ochtend tot aan de lunch doorkom.

https://huel.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 08-06 12:50

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik gebruik nu sinds eind 2014 Joylent na het zien van het (bijzonder grappige) item bij 2Vandaag (geloof ik). niet als volledige maaltijdvervanger, maar wel voor het grootste deel. Belangrijke reden voor mij om dit te proberen was dat ik (eindelijk) wat gewicht kwijt wilde raken. Dat kun je doen door minder te eten, maar dat wilde ik niet persé. Geen hongerdieet voor mij. Ik had namelijk een 'plan' om drastisch het roer om te gooien en ook weer een beetje fit te worden. Dus sporten. In mijn geval roeien. Ik heb zo'n roeimachine thuis staan en ben daarop gaan trainen. Joylent zag ik als een goede manier om mijn calorie-inname te controleren. Want je kunt wel een bammetje eten, maar dan krijg je als je niet uitkijkt voornamelijk dikmakers naar binnen of 'vulmiddel' zonder echt veel voedingswaarde. Door Joylent krijg je de juiste hoeveelheden binnen én niet teveel caloriën, zonder steeds op te letten en te tellen wat je nu weer eet.
Ik neem een Joylent als ontbijt. Lekket makkelijk in de auto. Tussen de middag neem ik een appel en een banaan (bijvoorbeeld) en tegenwoordig ook wel eens een salade of een broodje. Inmiddels ben ik zowat 20kg kwijt en lekker fit. Ik voel me beter als ooit tevoren. Onlangs zelfs een marathon geroeid. Dat had ik 2 jaar geleden niet kunnen denken.
Ik wissel ook wel eens af. Ik leef niet als een monnik en in het weekend gaat er gerust ook wel eens een zak chips tegenaan. Daar kom je niet meteen een kilo van aan. Soms zie ik maandagochtend dat er wat bij is, maar dat is dinsdag/woensdag weer weg. Ik wordt daar niet nerveus van. En soms maak ik in het weekend ook 'gewoon' eten klaar.

Nooit heb ik last gehad van iets aan bijwerkingen. Ik vind het ideaal spul, ik voel me goed en ik heb geen last met sporten. Sinds september/oktober vorig jaar doe ik ook 2x in de week krachttraining en dan gebruik ik Joylent Sport, met (oa) extra eiwit. Ik heb eigenljk alleen maar positieve ervaringen. Ik zal binnenkort eens een bloedtest laten doen (is mijn huisarts ook weer blij) om te kijken of er veel verschil is met de laatste (van een jaar of 2 geleden). Zaken als bloeddruk zijn bij mij altijd dik in orde.

Binnenkort komt Joylent ook met een soort candybar, maar dan 'gezond'. Een zo'n bar zou dan 20% van je dagelijkse behoefte dekken. Ideaal dus als tussendoortje denk ik dan. Ik zie een soort lunchbar.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

By the way: ik zit nog steeds te wachten op grootverpakkingen van Joylent. Al een aantal keren aangegeven aan de makers dat dit best handig zou zijn. Ze verkopen immers ook wheyproteïne in emmers van 2 en 5kg. Als je veel Joylent gebruikt zijn die zakken behoorlijk onhandig. Misschien ben ik motorisch geremd ofzo, maar om met die maatschep iets uit die zak te krijgen zonder morsen is bijna niet te doen.

Mijn oplossing: ik heb bij de Blokker een kunststof doos gekocht met zo'n snap on deksel en daar kiep ik een zak of 8 (denk ik) Joylent in leeg. Ik heb een grote koelkast en geen gezin, dus die doos past mooi in mijn groentela. Ik weeg de Joylent netjes af met een keukenweegschaal in een tupperware bakkie en schep dat in mijn shakebeker. Ik mix het trouwens met een staafmixer want alles in 1x goed gemixed krijgen lukte niet altijd. Vaak klontjes enzo. Misschien is de samenstelling inmiddels verbeterd zodat er minder klontvorming is, maar ik vind dit wel een mooie werkwijze.
Het zou echter fijn zijn als ze Joylent ook per emmer gingen verkopen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Mphilipp: Ik denk dat ze dat niet doen omdat ze een bepaalde houdbaarheidsdatum hebben. Een grote emmer Joylent blijft niet lang genoeg goed om hem leeg te hebben voor hij over datum is namelijk. Ik kan me vergissen, maar volgens mij blijft het enkele maanden goed (±4?).

Ik moet binnenkort ook weer een bestelling plaatsen... de afgelopen tijd druk bezig geweest met de verhuizing, en dat zal de komende 2 maanden ook nog wel zo blijven. Maar de rust in m'n hoofd is na al dat papierwerk een beetje terug gekeerd, dus een Joylentje en wat sporten begint wel weer behoorlijk aan me te trekken :) Heb jij die Mango smaak ook geprobeerd? Ik ben blij dat ze die er bij hebben, want het is naast banaan één van m'n favoriete smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

joramoudenaarde schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:15:
@Mphilipp: Ik denk dat ze dat niet doen omdat ze een bepaalde houdbaarheidsdatum hebben. Een grote emmer Joylent blijft niet lang genoeg goed om hem leeg te hebben voor hij over datum is namelijk. Ik kan me vergissen, maar volgens mij blijft het enkele maanden goed (±4?).
Weet je hoeveel kilo je krijgt voor 4 maanden? Een emmertje met 5kg krijg je in die tijd makkelijk op. Ja, als je 1x in de week een shake neemt niet misschien (niet nagerekend) maar als je het zo casual gebruikt zul je ook geen behoefte hebben aan een emmer.
Ik bestel meestal een zak of 20 en wat niet in de bak gaat, bewaar ik in de vriezer (ook een te grote vriezer :) )

Mango is best te pruimen (no pun intended). Ik vind alle smaken best wel te doen. Het zijn natuurlijke smaakstoffen, dus uiteraard veel minder zoet dan die nep drankjes met bananen of andere fruitsmaken. Ik wissel af tussen banaan en vanille voor de grote hoop en bestel altijd een paar losse zakken aardbei, choco enzo voor de afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

mphilipp schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 09:36:
By the way: ik zit nog steeds te wachten op grootverpakkingen van Joylent. Al een aantal keren aangegeven aan de makers dat dit best handig zou zijn.
Ik zie liever dat ze überhaupt alle producten op voorraad hebben. De veganistische variant is alweer een paar weken uitverkocht: van het één op het andere moment waren alle smaken weg, daarvoor was alles leverbaar.

Door dat soort zaken komt het nog een beetje amateuristisch over, ook al bestaan ze het langst van alle soylent-bedrijfjes in Nederland. "Oh het is op.. uh... over een paar weken gaan we weer wat maken, we zijn vergeten genoeg grondstoffen te kopen". Zo stel ik het mij in ieder geval voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gizz schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 18:21:
[...]
Door dat soort zaken komt het nog een beetje amateuristisch over, ook al bestaan ze het langst van alle soylent-bedrijfjes in Nederland. "Oh het is op.. uh... over een paar weken gaan we weer wat maken, we zijn vergeten genoeg grondstoffen te kopen". Zo stel ik het mij in ieder geval voor :P
Die indruk heb ik ook. Maar ook niet zo heel gek. Ze bestaan nog maar net 2 jaar en ik geloof dat ie al 2x heeft moeten verhuizen en nieuwe, grotere machines kopen enzo. Het begint nu een écht bedrijf te worden en misschien overziet Joey het allemaal niet meer zo goed. Het is ook behoorlijk hard gegaan en ik denk dat niet iedereen in het bedrijf ingespeeld is op die groei en ook niet de ervaring heeft die eigenlijk daarbij hoort.

Dit is denk ik ook precies de reden waarom veel Kickstarter projecten jammerlijk mislukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik kijk erg uit naar de Joylent bar die binnenkort uitkomt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

vinom schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 21:32:
Ik kijk erg uit naar de Joylent bar die binnenkort uitkomt :-)
Kook! Morgenavond om 0:00 even gaan zitten F5-en op de site, want het is nog maar de eerste lading. Is zo op denk ik.

Wel erg vaag, want even terug kon je je inschrijven op een bericht dat die dingen leverbaar zouden worden. Lees ik per ongeluk op het forum en ook op hun Facebook dat ze binnen zijn en vanaf maandag te bestellen. Waar was dat inschrijven dan voor nodig?

[YouTube: https://youtu.be/_9yWbH5QAks]

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 07-05-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Oh! Ik wist dus niet dat het maandag al zou zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
De TwennyBars zijn vanaf nu te bestellen!
5 bars voor 10 Euro, plus 5 Euro verzendkosten. Dat is best fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

vinom schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:06:
De TwennyBars zijn vanaf nu te bestellen!
5 bars voor 10 Euro, plus 5 Euro verzendkosten. Dat is best fors.
Een zak kost €6 en zijn 3 'maaltijden', de Twennybar is 20% daarvan. Met vijf 'repen' (ze zijn best groot) heb je dus theoretisch één zak en €4 meer uitgegeven. Een reep is wat bewerkelijker dan een zak poeier, daar zal 'm de kneep in zitten. Dat en de kleinere hoeveelheid. Het is idd niet heel erg goedkoop. Toch maar een paar besteld om te proberen als lunchbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik wacht nog even de reacties af en kijk daarna wel of ik ze bestel. Wil ze wel graag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadatmag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:09
Ik ontbijt nu dagelijks al meer dan een maand met Joylent of Queel in de auto naar werk. Voor mij een ware uitkomst omdat ik mij niet meer dan 10 seconden schudden per dag wil bezig houden met gezonde voeding.

Joylent en Queel verschillen voor mij te weinig qua structuur en smaak om in de toekomst niet gewoon voor de goedkoopste te gaan (Joylent dus).

Ik merk bij beiden aan mezelf dat ze teveel lactose bevatten. (aziatisch bloed) Ik ga daarom lactase pillen kopen bij de kruidvat en er dan elke ochtend één nemen om de lactose beter te kunnen verteren. Misschien wil mijn vriendin vandaag wel een potje meenemen.

Ik heb ook Huel besteld uit Engeland welke geen dierlijke producten bevat en dus ook geen lactose. Deze is wel een stuk duurder (60 euro voor 28 maaltijden volgens mij). Als deze niet heel veel chiller is dan de anderen ga ik die meerprijs nooit meer betalen en blijft het bij eenmalig proberen.

Ik heb ook een pot Shakeplus besteld. Deze bevat per maaltijd niet 1/3de maar 1/2de van de dagelijkse hoeveelheid alles en dat in minder calorie-en heb ik me laten wijsmaken door een medewerker van shakeplus waarmee ik heb gechat op de website. Om het vullend te maken adviseerde hij twee lepels havermout toe te voegen aan een shake.

Wanneer Joylent zijn veganistische versie weer op voorraad heeft ga ik die direct uitproberen.

Voor mij zijn deze producten één groot feest. Ik forceer mezelf om te drinken in de ochtend en krijg ook nog allemaal goede stoffen binnen en hoef nu niet meer elke dag twee croissantjes bij de bakker te halen voordat ik ga werken. Bij mijn luie voedings houding bespaard het dus daadwerkelijk geld, tijd en moeite terwijl ik ook nogeens gezonder ontbijt. (niet heel erg moeilijk als je standaard 2 croissantjes eet van de bakker als ontbijt :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:21
jadatmag schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:27:
Ik ontbijt nu dagelijks al meer dan een maand met Joylent of Queel in de auto naar werk. Voor mij een ware uitkomst omdat ik mij niet meer dan 10 seconden schudden per dag wil bezig houden met gezonde voeding.

Joylent en Queel verschillen voor mij te weinig qua structuur en smaak om in de toekomst niet gewoon voor de goedkoopste te gaan (Joylent dus).

Ik merk bij beiden aan mezelf dat ze teveel lactose bevatten. (aziatisch bloed) Ik ga daarom lactase pillen kopen bij de kruidvat en er dan elke ochtend één nemen om de lactose beter te kunnen verteren. Misschien wil mijn vriendin vandaag wel een potje meenemen.

Ik heb ook Huel besteld uit Engeland welke geen dierlijke producten bevat en dus ook geen lactose. Deze is wel een stuk duurder (60 euro voor 28 maaltijden volgens mij). Als deze niet heel veel chiller is dan de anderen ga ik die meerprijs nooit meer betalen en blijft het bij eenmalig proberen.

Ik heb ook een pot Shakeplus besteld. Deze bevat per maaltijd niet 1/3de maar 1/2de van de dagelijkse hoeveelheid alles en dat in minder calorie-en heb ik me laten wijsmaken door een medewerker van shakeplus waarmee ik heb gechat op de website. Om het vullend te maken adviseerde hij twee lepels havermout toe te voegen aan een shake.

Wanneer Joylent zijn veganistische versie weer op voorraad heeft ga ik die direct uitproberen.

Voor mij zijn deze producten één groot feest. Ik forceer mezelf om te drinken in de ochtend en krijg ook nog allemaal goede stoffen binnen en hoef nu niet meer elke dag twee croissantjes bij de bakker te halen voordat ik ga werken. Bij mijn luie voedings houding bespaard het dus daadwerkelijk geld, tijd en moeite terwijl ik ook nogeens gezonder ontbijt. (niet heel erg moeilijk als je standaard 2 croissantjes eet van de bakker als ontbijt :D)
Ik heb de eerste maand de normale Joylent geprobeerd, en sindsdien gebruik ik Joylent Vegan. Ik kan het lastig omschrijven, maar tijdens de normale Joylent voelde ik mij niet goed. Ook vaker een opgeblazen gevoel en last van winderigheid.

Met Joylent Vegan echter nergens meer last van :) Helaas zijn is deze variant nu al tijden uitverkocht, wat ik wel erg onprofessioneel vind van Joylent.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:22
*Meld zich*

Ik ben razend benieuwd, zojuist het volgende besteld:

1 joylent-original-banana joylent flavor: banana ⨉ €6.00 = €6.00
1 joylent-original-chocolate joylent flavor: chocolate ⨉ €6.00 = €6.00
1 joylent-original-strawberry joylent flavor: strawberry ⨉ €6.00 = €6.00
1 shaker-bottle shake beker ⨉ €2.50 = €2.50

Ik ben iemand die eten als noodzakelijk kwaad ziet.
Mijn vriendin maakt al jaren mijn bammetjes voor het werk omdat ik simpel weg anders te weinig eet en in de kantine ga zitten.

De laatste 2 jaar merk ik dat de boterhammen mij steeds meer tegen gaan staan, daarbij eet ik weinig tot geen fruit. Groente wat meer maar niet de aanbevolen hoeveelheid.

Vandaar dat ik ben gaan denken aan dit topic, als het echt een complete maaltijd is zou ik er alleen maar gezonde van moeten worden!

* Frontysco kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jadatmag schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:27:
Dat is dan eigenlijk meer dieetvoer. Een soort Modifast, maar dan wel met alle noodzakelijke kwaden zeg maar. Modifast mag je dan ook niet continue eten omdat je anders van een aantal zaken te weinig binnen krijgt.

Er is ook nog dit Soylent Recipies voor wie zelf een eigen variant wil maken. Dat is dan best wel weer wat werk en je moet een hoop van die meuk in bulk gaan kopen denk ik. Aan de andere kant kun je precies maken wat je nodig hebt. Ik doe bv op de dagen dat ik krachttraining doe, een Joylent Sport. Dan krijg ik wat extra calorieën en eiwitten binnen. Maar daar zit dan ook weer creatine in. Niet heel erg, maar dat mag je niet zeg maar een maand achter elkaar gebruiken. Doe ik ook niet, alleen op die trainingsdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Frontysco schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:04:
*Meld zich*

Ik ben razend benieuwd, zojuist het volgende besteld:

1 joylent-original-banana joylent flavor: banana ⨉ €6.00 = €6.00
1 joylent-original-chocolate joylent flavor: chocolate ⨉ €6.00 = €6.00
1 joylent-original-strawberry joylent flavor: strawberry ⨉ €6.00 = €6.00
1 shaker-bottle shake beker ⨉ €2.50 = €2.50

Ik ben iemand die eten als noodzakelijk kwaad ziet.
Mijn vriendin maakt al jaren mijn bammetjes voor het werk omdat ik simpel weg anders te weinig eet en in de kantine ga zitten.

De laatste 2 jaar merk ik dat de boterhammen mij steeds meer tegen gaan staan, daarbij eet ik weinig tot geen fruit. Groente wat meer maar niet de aanbevolen hoeveelheid.

Vandaar dat ik ben gaan denken aan dit topic, als het echt een complete maaltijd is zou ik er alleen maar gezonde van moeten worden!

* Frontysco kan niet wachten!
Dan vraag ik mij af, wat eet je dan wel? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
vinom schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:49:
[...]

Dan vraag ik mij af, wat eet je dan wel? :D
Gemiddelde dag?
8 bruine bammetjes met willekeurig beleg
Normaal avond eten (maar niet 250 gram groente :+ eerder 100-150 gram)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
8 boterhammen vind ik best veel op een dag. Als je Joylent op hebt, zit je daarna ook echt vol dus dat kom wel mooi uit voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:48

MsG

Forumzwerver

Ik ben er ook wel benieuwd naar, en ga het binnenkort ook eens bestellen denk ik.

Als ik het goed begrijp heb je dus 3 shakes per dag nodig als je het hele reguliere eten zou willen vervangen? Of kan je gewoon 1 shake nemen voor de hele dag qua voedingsstoffen (exclusief water drinken uiteraard)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Mijn idee is om het ontbijt en lunch te gaan vervangen. Avond eten blijft gewoon hetzelfde (tenzij dinnetje niet thuis is :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadatmag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:09
MsG schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:53:
Ik ben er ook wel benieuwd naar, en ga het binnenkort ook eens bestellen denk ik.

Als ik het goed begrijp heb je dus 3 shakes per dag nodig als je het hele reguliere eten zou willen vervangen? Of kan je gewoon 1 shake nemen voor de hele dag qua voedingsstoffen (exclusief water drinken uiteraard)
Het KAN wel ja. Joylent is 2100 kcal per zak. Dat zit voor mannen volgens mij net onder wat wenselijk is bij normale lichamelijke activiteit. Op een dag dat je niet zoveel doet verbrand je ook niet zoveel.

Als je flink gaat wandelen of een beetje gaat sporten zullen de meeste mensen echt te weinig hebben aan 2100. JE gaat niet dood ofzo, maar je krijgt dan gewoon honger.

Als je intensief fitnessed of een paar uur intensief sport per dag moet je eerder aan 3000/4000+ kcal denken per dag. Hoe dan ook verschilt het natuurlijk gewoon per persoon. Als je echt honger hebt gewoon nog een shake maken of iets anders eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ach, een kerel als Dwayne (the Rock) Johnson eet ook rustig 7000-8000 kcal per dag. Dus je moet dit soort shakes een beetje in verhouding zien denk ik :) De meeste mensen hebben vaak een relatief rustig leven: af en toe een beetje beweging, veel achter 'n kantoor of op de bank zitten, etc. Doe je wat meer, dan eet je een appeltje, banaantje of mueslireep tussendoor bijvoorbeeld. Dan kom je tesamen met een shake toch al snel aan de 2500+ kcal per dag op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MsG schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:53:

Het is gebasseerd op 3 maaltijden, maar je kunt er ook één grote shake van maken. Moet je wel een hele grote beker hebben, want er moet dan 1.5l water bij... :+ Dus je norm qua water drinken zit er impliciet bij ingecalculeerd zeg maar.

Tenzij je verder helemaal niets in je mond stopt, krijg je natuurlijk altijd wel wat extra caloriën binnen. Ik eet in de pauze vaak een banaan en een appel oid. Soms pak ik een broodje van het een of ander (probeer wel de hele vette shit te mijden) of neem een lekkere salade van de naburige salade take-away.
Nu de Joylent Twenniebars er zijn, wil ik die met lunchtijd gebruiken.

Ik sport best veel (4x in week roeien minimaal een uur) en 2x krachttraining. Als ik voel dat ik extra eten nodig heb, neem ik echt wel wat. Bakje muesli oid. En in het weekend snoep ik ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

mphilipp schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:20:
[...]
Dus je norm qua water drinken zit er impliciet bij ingecalculeerd zeg maar.
Nee dat is niet waar. Je moet er gewoon bij drinken. Via normaal voedsel haal je normaal gesproken ook water binnen. Die norm zit er wellicht bij in. Maar er zijn heel veel mensen die hoofdpijn krijgen van Joylent, omdat ze er niet bij drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Snippertje schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:00:
[...]
Nee dat is niet waar. Je moet er gewoon bij drinken. Via normaal voedsel haal je normaal gesproken ook water binnen. Die norm zit er wellicht bij in. Maar er zijn heel veel mensen die hoofdpijn krijgen van Joylent, omdat ze er niet bij drinken.
Ik drink er ook wel bij (behalve in de auto dan). En ik drink uiteraard overdag nog eea. Maar in principe moet je toch 1.5l water per dag binnen krijgen? Dat zit er toch in, want je moet elke maaltijd met 0,5l aanmaken. In theorie zou je dus 1.5l drinken. Maar dat werkt blijkbaar niet zo.

Ik begin de dag sowieso altijd met 'tanken' omdat je tijdens je slaap al een halve liter uitzweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

mphilipp schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:13:
[...]

Ik drink er ook wel bij (behalve in de auto dan). En ik drink uiteraard overdag nog eea. Maar in principe moet je toch 1.5l water per dag binnen krijgen? Dat zit er toch in, want je moet elke maaltijd met 0,5l aanmaken. In theorie zou je dus 1.5l drinken. Maar dat werkt blijkbaar niet zo.

Ik begin de dag sowieso altijd met 'tanken' omdat je tijdens je slaap al een halve liter uitzweet.
Van het voedingscentrum:

Bronnen van vocht
Je krijgt vocht binnen via:

drinken: bij voorkeur 1,5 tot 2 liter
eten: ongeveer 900 milliliter
oxidatiewater: er komt ongeveer 350 milliliter vocht vrij in het lichaam als eiwit, vetten en koolhydraten uit eten worden omgezet in energie. Dit vocht wordt oxidatiewater genoemd).
Nu verschilt het verder natuurlijk per persoon, maar ik drink toch zeker 2,5 - 3 liter op een dag, zeker met dit warme weer. Daar komt dan nog vocht bij van voeding (Joylent dus o.a.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Snippertje schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:43:
[...]
Nu verschilt het verder natuurlijk per persoon, maar ik drink toch zeker 2,5 - 3 liter op een dag, zeker met dit warme weer. Daar komt dan nog vocht bij van voeding (Joylent dus o.a.).
Ik meet het niet, dus ik heb geen idee. Maar het is voldoende. Ik drink nu wel wat minder, want ik moest mij iets te vaak naar de plee...best onhandig als je ook nog even in het ov zit :+

In principe heeft je lichaam een perfecte waterbehoefte indicator en die heet dorst. Als je dorst hebt, moet je drinken. Meer is in principe niet nodig. Je merkt het als je plast. Als dat helemaal transparant is, heb je eigenlijk iets teveel gedronken. Niet dat dat meteen slecht voor je is, maar je kunt dan ook iets minderen. Het doet dan verder niets, behalve de extra lichaamsbeweging van het naar de wc lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
2-3 liter per dag... dat heb ik nog nooit gedronken, ook niet als ik Joylent meetel :) Ik drink gemiddeld 5-6 grote glazen (voornamelijk water) per dag, wat ongeveer 1,5-1,8 liter is, zonder het eventuele vocht wat in eten zelf zit natuurlijk. :)

Ik hoop trouwens dat Joylent met de tijd nog enkele andere smaken wil toevoegen aan hun assortiment: een cappuccino/koffie smaak of peersmaakje lijkt me ook wel wat namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik heb altijd zo'n halve liter water bij me gedurende de dag en daar gaan er minimaal 4 van doorheen. Exclusief koffie/thee. Merk dat het mijn huid erg goed doet, vandaar dat ik er ooit mee begonnen ben :)

Ik hoop ook dat er nog nieuwe smaken komen. Eigenlijk vind ik de Vanille en Banaan de enige echt lekkere, de aardbei en chocola moet ik niet te vaak nemen. Mango vind ik gewoon smerig :P

Vorige week ook pannenkoeken gebakken van een pak Vanille Joylent (500 gram joylent, 500ml melk en 2 eieren). Was eigenlijk erg lekker! Nadeel is dat het zonder stroop o.i.d. wel erg saai (zoals alle pannenkoeken) is en het dus gauw ongezond word. Voordeel is dat je niet zo'n dik gevoel hebt als na pannenkoeken. Mocht je dit ook willen proberen dan zou ik de helft van alles doen, want het was echt heel erg veel :P Ik had dit filmpje gebruikt:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=OvSSzMX3oYg]
Overigens die repen ook besteld, ben benieuwd hoe die zullen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh de mangosmaak, mmmm! :) Die staat op een gedeelde eerste plek bij mij! De aardbei vind ik echt het minst, maar chocolade, banaan en vanille staan samen met de mangosmaak op de gedeelde eerste plek.

Goh, en pannenkoeken van Joylent. Daar heb ik eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht! Is 500g gelijk aan één zak Joylent? Niet dat ik bij gewone pannenkoeken een dik gevoel heb... daar werk ik er zo een handvol van weg zonder te knipperen! :P

Oh, lees nou net op Twitter dat de Omega-3 bij verhitting verdwijnt (klopt dat?)... dan mis je die dus als je Joylent pannenkoeken zou maken. https://twitter.com/joylentshake/status/501457620520435712

[ Voor 18% gewijzigd door Kapotlood op 11-05-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

joramoudenaarde schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:21:
2-3 liter per dag... dat heb ik nog nooit gedronken, ook niet als ik Joylent meetel :) Ik drink gemiddeld 5-6 grote glazen (voornamelijk water) per dag, wat ongeveer 1,5-1,8 liter is, zonder het eventuele vocht wat in eten zelf zit natuurlijk. :)
Zolang je geen dorst hebt en/of oranje begint te pissen, is dat gewoon voldoende voor jou. Teveel water drinken heeft als negatief bij-effect dat je ook allerlei mineralen wegspoelt. Dus echt heel gezond ben je niet bezig door (te) veel te drinken. Niet dat je er meteen dood aan gaat of ziek van wordt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Snippertje schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:38:
Vorige week ook pannenkoeken gebakken van een pak Vanille Joylent (500 gram joylent, 500ml melk en 2 eieren). Was eigenlijk erg lekker!
Ik heb het ook geprobeerd, alleen had ik geen vanille, maar banaan. Ik vond het maar droge plakken waar je een lading stroop over moest doen om het eetbaar te maken. En je zit er zó vol van. Geen succes wat mij betreft. Gewone pannekoeken zijn veel lekkerder en helemaal niet verkeerd om een keer te eten. Als je gewoon normaal eet, is één keer bingen niet erg. Heeft nauwelijks effect op je gewicht (mischien 1 of 2 dagen, maar het is vrij snel weer weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 10:19
Zelf een tijd lang Queal gedaan. Daar deed ik ongeveer 500ml water bij ipv de aanbevolen 350ml. Daar dronk ik ongeveer anderhalf liter water bij. Totaal dus 3L water. Nu in de zomer zou ik gerust tegen de 4L water aankomen.
Dan moet ik wel zeggen dat ik vrijwel niet zweet en voornamelijk warmte via urine verlies, tenzij ik water op mijn huid blijf smeren. Anderen kunnen dus waarschijnlijk wel met wat minder af ^^

Iemand hier die een vergelijking zou kunnen maken tussen Queal en Joylent? Die laatste heb ik nog niet geprobeerd, maar ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Net mijn eerste hap genomen van een Twenny Bar..
de Bar weegt wel zwaar, ligt als een blok in je hand :), maar is wel erg lekker,
ik heb nu een aantal van de choco versie, en ik kan me wel voorstellen dat je zo'n lekkere reep in een keer op eet,
ik eet nu een halve, en halverwege de middag de 2e helft, ik krijg van de shakes soms last van mijn maag, en test even op de eerste dag.

het is wel jammer dat ze duurder zijn dan de shakes, maar misschien gaat de prijs nog dalen, ik zou het niet erg vinden deze dagelijks te eten :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8108870/Twenny%20Bar%201.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door absrnd op 12-05-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Hoe is de structuur als het in je mond zit? Is het krokant, zacht? Smaakt het enigszins naar de shake of totaal anders? Wel een flinke reep joh!

[ Voor 9% gewijzigd door vinom op 12-05-2016 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
vinom schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:17:
Hoe is de structuur als het in je mond zit? Is het krokant, zacht? Smaakt het enigszins naar de shake of totaal anders?
De smaak is meer chocolade, beter dan de shake versie, en is zacht qua consistentie, en niet droog.
ik denk een beetje vergelijkbaar met een muesli reep (eet deze zelden)

Ik had ze special voor mijn vrouw besteld, die is vaker na het werk onderweg, en heeft niet te veel tijd om te eten, en is dan handiger dan een shake meenemen.
ze zal de choco smaak zeker lekker vinden, vooral als ze een choco aanval heeft 8)

[ Voor 23% gewijzigd door absrnd op 12-05-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik ben ook wel benieuwd naar die Twenny bar eigenlijk... vind ze ook wel iets te duur om met regelmaat te gebruiken, maar om een keer te proberen lijkt 't me wel wat.

Maar dat heb ik eigenlijk met de poeders ook. Als ik zelf kook ben ik per week voor twéé mensen minder kwijt dan aan 21 maaltijden Joylent namelijk, en dan eet ik echt gezond en lekker, inclusief snacks en drinken. Maar goed... gemak wil ook wat, en het scheelt ook nog eens veel tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 10:36
Mijn ervaringen ook maar even delen als Joylent gebruiker!

Als wetenschapper (Molecular biology) en vertegenwoordiger ben ik vaak onderweg richting klanten (Vanuit Bonn --> Geheel Vlaanderen en Nederland) en schiet het er stiekem toch wel vaak bij in om gezond te blijven eten. Voor ik aan deze job begon en nog op het lab werkte at ik veel gezonder maar in restaurants is dat nou eenmaal lastiger.

Neem daarom tegenwoordig altijd een liter extra water mee en een zak joy-lent in de auto zodat ik tenminste 'gezond' kan lunchen en eventueel ontbijten mocht ik daar geen tijd voor hebben. Ik gebruik het gemiddeld denk ik slechts 2-4 maal per week en ik zie mezelf absoluut niet volledig overstappen. Vast voedsel blijft toch smaakvoller en ik houd van kauwen :)

Favoriete smaak is zonder enige twijfel mango gevolgd door vanille. Banaan heb ik niet geprobeerd omdat ik dat banaan in de regel het smerigste stuk fruit vind dat er bestaat. De chocolade vind ik persoonlijk te zoet (schrijf dit met een chocolade shake naast me aangevuld met dubbele espresso wat het stukken beter maakt!) en hoop dat er snel nieuwe smaken bij komen!

De prijs vind ik alles meevallen, voor een gemiddelde lunch betaal je toch al snel ~10€ dus dit is een stuk voordeliger. Ik ben er tevreden mee, mijn vriendin heeft het ook een keer geprobeerd maar kreeg het niet weg. De korreligheid van de shakes kan ik wel waarderen maar zie ook wel waarom sommigen dit echt niks vinden. Van winderigheid of andere effecten heb ik gelukkig geen last!

De Twenny bar laat ik links liggen, eet wel een snickers :). Ik ben dan ook van mening dat Joylent zich moet blijven focussen op de shake en minder op de bijproducten zodat ze constant alles in stock blijven houden.

Bonus:
Nog een paar tips voor mensen die met de consistentie willen spelen:
-Water + ijsklonten gebruiken --> als het buiten bloedheet is vond ik dit echt verfrissend. Milkshake 2.0.
-Water koken, iets laten afkoelen en toevoegen aan de shake --> Dikkere warme shake
-^ maar dan O/N in de koelkast zetten voor een stevigere pap die ik als ontbijt lekkerder vind (zwaarder op de maag)
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld om een (wetenschappelijke) discussie aan te gaan over de vele verschillende dieetopties, maar wel om te discussiëren over de ervaringen met deze Soylent-alternatieven.