Met dank aan de posts van @
user109731 en @
Dirk_PM heb ik
Powder Matter geprobeerd. Ik ben al jarenlang gebruiker van Huel met als voornaamste doelen:
- ‘Alle’ benodigde voedingsstoffen binnen krijgen
- Calorie intake makkelijk te bepalen, zodat ik niet overeet
- Makkelijk doseerbaar
- Goed vullend
Huel beviel direct goed en heb de reguliere gebruikt tot v2.3. Toen hebben ze iets veranderd aan de samenstelling waardoor ik er extreem winderig van werd, waarna ik overgestapt ben op Huel Black (de unflavored en de Coffee Caramel) Daarmee geen klachten meer. Heb Huel Black dus niet genomen voor de verhoogde hoeveelheid eiwitten tov regular Huel verder, maar puur vanwege de flatulentie.
Repen van Huel heb ik nooit gehad, wel van Plenny maar daar krijg ik een allergische reactie op. (Ik kan niet tegen hazelnoten en amandelen)
Inmiddels heb ik een aantal Powdermatter producten getest
Poeders
Chocolate
Ruikt naar Nesquick in poedervorm, smaakt prima en vult goed! Ik vind de Coffee Caramel van Huel wel iets lekkerder maar dit is een goed alternatief!
Kokos Chocolate
Deze heeft een heel vreemde nasmaak en voelt raar op mijn tong. Heb hem dan ook niet opgedronken, deze zal ik zelf nooit los aanschaffen
Vanilla
Ik ben geen fan van Vanille smaak in het algemeen dus dat geldt ook voor deze. Geen rare nasmaak verder en vult goed maar ik zou deze niet snel bestellen
De
Unflavored variant heb ik nog niet geprobeerd, dus die volgt nog
Wat me opvalt aan de ingrediënten is dat er
Sucralose in zit, daar waar Huel
Stevia gebruikt. Ik ben persoonlijk meer fan van de smaak van Stevia. De poeders mengen uitstekend (beter dan Huel dat toch altijd wat klonteriger blijft) maar lijken een net iets minder vullend gevoel te geven.
Een groot pluspunt vind ik dat er helemaal geen suiker aan is toegevoegd en het zo goed als alleen maar complexe koolhydraten in zitten. Zou moeten zorgen voor afdoende energie gedurende langere tijd
Repen
Banana Bread
Heerlijke smaak, lijkt echt op bananen brood. Lekkerste die ik tot nog toe geprobeerd heb. Geen enkele allergische reactie mijnerzijds en vult goed
Kokos chocolate
Ik kan niet anders zeggen dan dat deze reep echt lekker is! Een soort pure bounty. Geen enkele allergische reactie mijnerzijds en vult goed
Peanut & butter
Deze smaakt ook uitstekend en er zitten hele pinda’s in wat het een lekkere crunch geeft. Ook hier geen allergische reactie en goede vulling. Ook wel grappig dat onze peanut butter of choice (Calvé 100% pinda) in deze bar zit
Pumpkin Spice (die zover ik kan zien ook niet meer gemaakt wordt?) heb ik nog niet geprobeerd.
Espresso-Almond en
Chocolate-Almond kan ik ivm mijn amandel allergie verder niet proberen, ik zal mijn vrouw vragen hiervoor proefpersoon te zijn
Wat ik handig vind aan de repen is dat ze als een soort chocolade reep in blokjes verdeeld zijn zodat het aantal calorieën makkelijk doseerbaar zijn. De textuur is ook fijn, stevig maar niet droog.
Algemeen
De verpakking is niet super aantrekkelijk, ziet er uit als iets wat je in de reform winkel haalt. Huel en Plenny zien er toch een stuk flashier/moderner uit. Dat geldt helemaal voor de website die ik wat onoverzichtelijk vind en ook niet heel aanlokkelijk. Ook het logo (I am nitpicking here

) is erg simpel en daarmee niet direct opvallend. Wetende dat het vrijwel een oneman show is snap ik dit echter volledig
Al met al ben ik erg positief verrast door Powdermatters, vooral de repen vallen erg in de smaak dus die gaan er zeker meer komen en ik denk dat ik de Chocolate Powder Matters ga gebruiken naast de Huel Coffee Caramel.
Als afsluiter nog dit: ik merk bij @
Dirk_PM een enorm enthousiasme over en geloof in zijn product. Erg gaaf, zeker als ik dat vergelijk met big business Huel

Ga zo door, je hebt er een klant bij