Ik heb het bij de 2,5 kg banaan ook. Krijg er jeuk van in mijn keel en zonder de suiker niet weg te krijgen voor mij. Volgens mij heb ik een soja-eiwit allergie, maar die komt alleen maar sterk terug bij deze smaak en niet bij de normale!mphilipp schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:35:
Bovendien merk ik dat ik niet tegen de bananen variant kan. Ik dacht eerst dat het aan andere dingen lag, maar ik krijg hoofdpijn, ik voel me beroerd en misselijk nadat ik een bananenshake op heb. Elke keer. Geen toeval.
Ik had net een abo afgesloten, welke ik net maar weer heb opgezegd. Er ligt nog een doosje op het postkantoor te wachten met 2 2.5Kg zakken (1 vanille, 1 bananen) en die moet ik maar kwijt zien te raken.
De vanille kan ik nog wel weg krijgen. Niet echt lekker, maar ik wordt er niet ziek van. Maar die banaan raak ik niet meer aan.
Meer mensen die er last van hebben? Ik heb verder nog nooit iets van een voedselallergie gehad. Dit is best wel apart. Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik vind het ook jammer. Ik was zelfs een Joylent fan zou je kunnen zeggen. Maar na een tijdje absentie viel het me tegen moet ik eerlijk zeggen. Misschien wennen, dacht ik eerst nog, en dat leek even te lukken. Maar de banaan bekomt me slecht.Kapotlood schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 07:28:
@mphilipp, dat is jammer om te horen zeg! Ik had zelf geen enkel probleem met de nieuwe texturen en smaken, alleen dat het bij de nieuwe receptuur ook wat minder vult.
Ik gebruik de Jimmy Joy bars al voor een paar jaar, maar ik ga er mee stoppen,
er is te weinig smaak variatie, alleen vanille en choco, er werd al heel lang gesuggereerd dat er meer smaken zouden komen, zoals de verdwenen banaan smaak, maar helaas.
En het bespaart mij best wel wat geld, want echt goedkoop zijn die bars niet, ik had gehoopt dat ze toch goedkoper zouden worden
er is te weinig smaak variatie, alleen vanille en choco, er werd al heel lang gesuggereerd dat er meer smaken zouden komen, zoals de verdwenen banaan smaak, maar helaas.
En het bespaart mij best wel wat geld, want echt goedkoop zijn die bars niet, ik had gehoopt dat ze toch goedkoper zouden worden

@absrnd, vond je die bars verder wel lekker? Die gekke zoute ondertoon was zo misselijkmakend (vond ik), en de textuur was heel vreemd... voor mij was het echt een gemiste kans vergeleken met sommige andere bars.
Maar die prijs van de bars, en eigenlijk ook van de drinks, zijn echt bijzonder duur. Het hele idee van de voedselvervangers was dat het gezonder én goedkoper zou zijn. Of ten minste, niet duurder dan normaal eten, maar wel beter voor je gezondheid en 't milieu. Maar de bars en drinks zijn zo ver boven het normale geprijsd dat het in mijn ogen ook geen dagelijks alternatief kan worden.
Nu moet ik zeggen dat de textuur an sich van de poeders wel snel wende bij me en dat de prijsverhoging bij die zakken me ook nog wel mee viel. Maar dat het goedje merkbaar minder goed vult staat me nog het meest tegen. Ik had voorheen met 2 shakes per dag ook daadwerkelijk geen behoefte om nog meer te snacken. Maar met de nieuwe formule merk ik dat ik bij het opdrinken van 1 zak op een dag, altijd nog wat tussendoor snack voor een wat voller gevoel. Wellicht omdat er minder/geen/andere granen in zitten, maar vervelend is het wel.
Maar die prijs van de bars, en eigenlijk ook van de drinks, zijn echt bijzonder duur. Het hele idee van de voedselvervangers was dat het gezonder én goedkoper zou zijn. Of ten minste, niet duurder dan normaal eten, maar wel beter voor je gezondheid en 't milieu. Maar de bars en drinks zijn zo ver boven het normale geprijsd dat het in mijn ogen ook geen dagelijks alternatief kan worden.
Nu moet ik zeggen dat de textuur an sich van de poeders wel snel wende bij me en dat de prijsverhoging bij die zakken me ook nog wel mee viel. Maar dat het goedje merkbaar minder goed vult staat me nog het meest tegen. Ik had voorheen met 2 shakes per dag ook daadwerkelijk geen behoefte om nog meer te snacken. Maar met de nieuwe formule merk ik dat ik bij het opdrinken van 1 zak op een dag, altijd nog wat tussendoor snack voor een wat voller gevoel. Wellicht omdat er minder/geen/andere granen in zitten, maar vervelend is het wel.
De smaak was voor mij goed te doen, terwijl ik best wel gevoelig ben voor toegevoegde smaken, en dat ik dan de gehele dag deze smaak, tot misselijk toe, dan mijn mijn mond heb, zoals bij het aanpassen van de poeder smaken, die kon ik gewoon niet meer verdragen.Kapotlood schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:22:
@absrnd, vond je die bars verder wel lekker? Die gekke zoute ondertoon was zo misselijkmakend (vond ik), en de textuur was heel vreemd... voor mij was het echt een gemiste kans vergeleken met sommige andere bars.
de bars was een goede (meeneem) alternatief, en toen hadden ze nog 3 smaken, en wordt nu een beetje eentonig, met maar 2 smaken, waarvan ik de vanille versie het lekkerst vindt.
het blijft persoonlijke voorkeur met de smaken en zo, wat de ene prima vindt, is voor de ander niet te doen, ik was gek op de naturel smaak van de poeders.
Mocht ik toch de bars missen, (ontbijt/energie) dan kan ik weer de naturel shake gaan proberen.
Ik ben zelf een gigantisch slechte ontbijter. En ik merk toch wel dat dat een beetje parten gaat spelen over de dag (veel snacken, honger hebben om 11.30 enzo)
Nu heb ik een setje van de plenny drinks van jimmy joy besteld bij ibood (24 stuks voor 38 euro). Komen als het klopt vrijdag a.s. binnen. Ik zal laten weten hoe het loopt. Ik hoop eigenlijk op den duur alle maaltijden op de avondmaaltijd te vervangen met shakes als het kan.
Nu heb ik een setje van de plenny drinks van jimmy joy besteld bij ibood (24 stuks voor 38 euro). Komen als het klopt vrijdag a.s. binnen. Ik zal laten weten hoe het loopt. Ik hoop eigenlijk op den duur alle maaltijden op de avondmaaltijd te vervangen met shakes als het kan.
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik vind die heel erg lekker en voedzaam! Jammer dat ik niet van de ibood actie wist, heb er laatst 24 voor EUR 51 gekocht.
Dan ben je niet de enige.mphilipp schreef op maandag 29 april 2019 @ 00:04:
[...]
Ik vind het ook jammer. Ik was zelfs een Joylent fan zou je kunnen zeggen. Maar na een tijdje absentie viel het me tegen moet ik eerlijk zeggen. Misschien wennen, dacht ik eerst nog, en dat leek even te lukken. Maar de banaan bekomt me slecht.
Nou, de 3e dag dat ik het doe. Het is goed te doen. Ik heb besloten om mijn ontbijt en lunch te vervangen door 3 flesjes plenny drink. Het smaakt een tikkeltje naar vloeibaar karton, maar voor de rest goed te doen.
Ik ben wel sinds 2 weken weer aan het sporten. Dus ik ga kijken of ik genoeg heb aan 3 flesjes en avondeten. Maar anders moet ik er iets aan verzinnen. Ik weet ook al zeker dat ik NIET de kant en klare shakes ga doorvoeren maar overstap op de DIY variant. Misschien zelfs de body&fit variant proberen.
Ik ben wel sinds 2 weken weer aan het sporten. Dus ik ga kijken of ik genoeg heb aan 3 flesjes en avondeten. Maar anders moet ik er iets aan verzinnen. Ik weet ook al zeker dat ik NIET de kant en klare shakes ga doorvoeren maar overstap op de DIY variant. Misschien zelfs de body&fit variant proberen.
Ik gebruik nu een periode Jimmy Joy en dat bevalt prima. Ik probeer 2 maaltijden per dag te vervangen door een shake.
Echter wil ik nu graag een kilootje of wat kwijt. Zijn er mensen die ervaringen hebben met het dieeten icm maaltijdvervangers? Is het eenvoudigweg voldoende om kleinere hoeveelheden per maaltijd te nemen? Zodat ik bijvoorbeeld 300kcal per shake binnenkrijg ipv 400? En is het dan beter om dat in stapjes te doen? Of ineens van 400 naar 300kcal?
Echter wil ik nu graag een kilootje of wat kwijt. Zijn er mensen die ervaringen hebben met het dieeten icm maaltijdvervangers? Is het eenvoudigweg voldoende om kleinere hoeveelheden per maaltijd te nemen? Zodat ik bijvoorbeeld 300kcal per shake binnenkrijg ipv 400? En is het dan beter om dat in stapjes te doen? Of ineens van 400 naar 300kcal?
Ik heb maar eens 2 zakken Huel besteld. Eens kijken of ik dat wel weg krijg. Ik lijk Jimmy Joy niet meer te verdragen. Ik vond het ook niet eens lekker meer na de formule-wijziging. Ik ben benieuwd...
Nou, dat Huel vind ik helemaal niet lekker. Iemand die het wel lust en die ik een plezier kan doen met 1 zak vanille en 1 zak chocola waar uit beiden maar een paar scoops zijn geconsumeerd?
Iemand ook toevallig ervaring met Huel Ready-to-drink? Is hier geloof ik weinig besproken. Het zal vast wat duurder zijn, dan de normale versie. Maar als je toch al voor gemak gaat, is dit misschien nog net een iets betere optie. Ik weet niet of er nog andere grote verschillen zijn met de normale versie.
Ik heb verder nog helemaal geen ervaring met zulke Soylent of alternatieve voedsel, maar het leek mij wel interessant om te proberen. En ik wordt nogal vaak getarget met reclames van Huel de laatste tijd xD. Hun marketing hebben ze iig wel in orde ;p.
Ontbijten doe ik eigenlijk nooit en de lunch begin ik ook vaak te laat aan, afhankelijk hoe druk ik ben. Ik zou Huel vooral dan als ontbijt/lunch willen gebruiken en af en toe wellicht als avond eten, als ik alleen ben en het beter uitkomt. Iig ben ik niet van plan om hier volledig op te leven. Zo te zien is er maar 1 hoeveelheid dat hetzelfde is voor ontbijt, lunch en diner. Ik heb zelfs het gevoel dat ik met 1 fles al genoeg heb voor ontbijt en lunch en het langzaam tussen die tijdvakken kan consumeren, want 2 lijkt mij best veel (aangezien ik helemaal niet gewend ben om te ontbijten).
Ik wil het iig wel gaan proberen. Retourneren is ook gewoon mogelijk zag ik. Houdt niet zo van om gelijk een abonnement te nemen, maar dat scheelt ook weer 10% en blijkbaar kan je dat achteraf alsnog gewoon veranderen. Wellicht dat iemand ook nog een referral code wilt delen (weet niet zeker of dat hier gevraagd/gedeeld mag worden, anders DM)? Scheelt ook weer een tientje voor ons beiden.
Ik heb verder nog helemaal geen ervaring met zulke Soylent of alternatieve voedsel, maar het leek mij wel interessant om te proberen. En ik wordt nogal vaak getarget met reclames van Huel de laatste tijd xD. Hun marketing hebben ze iig wel in orde ;p.
Ontbijten doe ik eigenlijk nooit en de lunch begin ik ook vaak te laat aan, afhankelijk hoe druk ik ben. Ik zou Huel vooral dan als ontbijt/lunch willen gebruiken en af en toe wellicht als avond eten, als ik alleen ben en het beter uitkomt. Iig ben ik niet van plan om hier volledig op te leven. Zo te zien is er maar 1 hoeveelheid dat hetzelfde is voor ontbijt, lunch en diner. Ik heb zelfs het gevoel dat ik met 1 fles al genoeg heb voor ontbijt en lunch en het langzaam tussen die tijdvakken kan consumeren, want 2 lijkt mij best veel (aangezien ik helemaal niet gewend ben om te ontbijten).
Ik wil het iig wel gaan proberen. Retourneren is ook gewoon mogelijk zag ik. Houdt niet zo van om gelijk een abonnement te nemen, maar dat scheelt ook weer 10% en blijkbaar kan je dat achteraf alsnog gewoon veranderen. Wellicht dat iemand ook nog een referral code wilt delen (weet niet zeker of dat hier gevraagd/gedeeld mag worden, anders DM)? Scheelt ook weer een tientje voor ons beiden.
Een vriend van me kreeg een flesje bij z'n order en vond de smaak veel minder lekker dan wanneer hij het zelf maakt.
Zelf vind ik het echt onzinnig om die flesjes aan te bieden, alleen maar extra plastic afval. Past wat mij betreft ook niet bij het image van Huel.
En hoe lang duurt het nou om even drie scoops in je beker te gooien. Voor de keren dat ik wat wil pakken om mee te nemen heb ik een paar afgemeten porties poeder in herbruikbare ziplock zakjes liggen.
Huel is overigens al iets duurder dan de alternatieven, dus die kant en klare waarschijnlijk al helemaal.
Zelf vind ik het echt onzinnig om die flesjes aan te bieden, alleen maar extra plastic afval. Past wat mij betreft ook niet bij het image van Huel.
En hoe lang duurt het nou om even drie scoops in je beker te gooien. Voor de keren dat ik wat wil pakken om mee te nemen heb ik een paar afgemeten porties poeder in herbruikbare ziplock zakjes liggen.
Huel is overigens al iets duurder dan de alternatieven, dus die kant en klare waarschijnlijk al helemaal.
[Voor 19% gewijzigd door Heedless op 13-07-2019 11:49]
Nou, na 3x 24 plenny drinks besteld te hebben via ibood toch besloten een bestelling te plaatsen via de site zelf. Het is toch wel erg handig als ontbijtvervanger in de auto naar werk.
Dus nu maar een startpakket en wat aanvullende smaken besteld. We gaan het zien.
Dus nu maar een startpakket en wat aanvullende smaken besteld. We gaan het zien.
Ik heb inmiddels wat Huel ready to drink en verschillende producten van Jimmy Joy (starterpakket) geprobeerd en ik lust gewoon alles (wat ik al had verwacht), terwijl mijn omgeving mij raar aankijkt. Na 1 slok, hoeven ze al niks meer xD.
Eerste keren toen ik Huel rtd dronk, was het geloof ik wel wennen. Ik voelde me een soort van duizelig ofzo denk ik? Beetje soort bij verschijnselen denk ik, omdat ik dat spul niet gewend was.
Plenny Drink rtd variant van Jimmy Joy is een veel kleinere hoeveelheid in een pakje, dus dat drinkt veel sneller en makkelijker weg (het smaakt ook meer vloeibaar) terwijl er dezelfde hoeveelheid aan calorieën heeft . Terwijl ik bij die van Huel veel langer over doe.
Voor ochtend en middag heb ik vaak zelfs genoeg aan 1 flesje. Anders eet ik nog iets anders tussendoor.
De plenny shake en bar gaan er bij mij ook prima in. Shake heb ik tot nu toe alleen nog een paar keer in de avond gebruikt voor de keren toen ik alleen was. Dit is voor mij prima in zulke gevallen, lkr snel. Ik hoef niet altijd een uitgebreide maaltijd te hebben.
Als mijn huidige voorraad op is, bestel ik waarschijnlijk ook nog de andere producten van Huel om te proberen (nu dus alleen nog de rtd van Huel).
Eerste keren toen ik Huel rtd dronk, was het geloof ik wel wennen. Ik voelde me een soort van duizelig ofzo denk ik? Beetje soort bij verschijnselen denk ik, omdat ik dat spul niet gewend was.
Plenny Drink rtd variant van Jimmy Joy is een veel kleinere hoeveelheid in een pakje, dus dat drinkt veel sneller en makkelijker weg (het smaakt ook meer vloeibaar) terwijl er dezelfde hoeveelheid aan calorieën heeft . Terwijl ik bij die van Huel veel langer over doe.
Voor ochtend en middag heb ik vaak zelfs genoeg aan 1 flesje. Anders eet ik nog iets anders tussendoor.
De plenny shake en bar gaan er bij mij ook prima in. Shake heb ik tot nu toe alleen nog een paar keer in de avond gebruikt voor de keren toen ik alleen was. Dit is voor mij prima in zulke gevallen, lkr snel. Ik hoef niet altijd een uitgebreide maaltijd te hebben.
Als mijn huidige voorraad op is, bestel ik waarschijnlijk ook nog de andere producten van Huel om te proberen (nu dus alleen nog de rtd van Huel).
Ik heb Jimmy Joy besteld, nu zit het poeder in kleinere zakjes, maar er staat niet meer op hoeveel scheppen je erin moet doen, nog altijd 3.5 scoops?
Gisteren mijn eerste shake klaargemaakt, en vandaag kreeg ik heel erge krampen, mijn stoelgang was ook niet stevig.
Is dit wennen of kan mijn lichaam er niet tegen?
Gisteren mijn eerste shake klaargemaakt, en vandaag kreeg ik heel erge krampen, mijn stoelgang was ook niet stevig.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
@C00P Ik kon er ieder geval niet tegen. Werd er altijd een beetje misselijk van en hoofdpijn. Eet nu 's ochtends altijd een Twennybar sinds die uit zijn en dat gaat goed.
Ik had van elke smaak wat zakjes laten komen en mij viel op dat een bepaalde smaak niet echt lekker viel. Ik weet niet meer zeker maar dacht dat het de 'koffie' smaak was. Misschien kun je daarmee wat experimenteren.C00P schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 00:41:
Ik gebruik trouwens 2 scoops per maaltijd.
Van de site:
For a 400kcal meal of Plenny Shake, just add two scoops and some water.
The recommended serving size of Plenny Shake is 400 Kcal a meal
Volgens mij ging Plenny wel uit van 5 maaltijden per dag. Ik gebruikte altijd wat meer poeder aangezien ik drie maaltijden logischer vind.Jef61 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:23:
[...]
The recommended serving size of Plenny Shake is 400 Kcal a meal
Ja klopt, vergeten erbij te zetten.Heedless schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 04:01:
[...]
Volgens mij ging Plenny wel uit van 5 maaltijden per dag. Ik gebruikte altijd wat meer poeder aangezien ik drie maaltijden logischer vind.
@C00P, ik heb dat soms in het begin als ik weer een poosje shakes drink: dan wordt ik wat gassiger, maar na een paar dagen is dat weer weg. Soms is het ook afhankelijk van het merk vanwege de andere ingrediënten 
Er zit nu minder in bij Jimmy Joy, maar je moet het grammage even door 3 delen. De eerste keer even kijken wat dat betekent met hoe vol 't schepje is, maar daarna is het makkelijk inschatten. Ik merk alleen dat ik beduidend minder vol zit door de andere samenstelling... de smaken vind ik prima, maar qua textuur en vol gevoel ging mijn voorkeur wel uit naar de oude variant.

Er zit nu minder in bij Jimmy Joy, maar je moet het grammage even door 3 delen. De eerste keer even kijken wat dat betekent met hoe vol 't schepje is, maar daarna is het makkelijk inschatten. Ik merk alleen dat ik beduidend minder vol zit door de andere samenstelling... de smaken vind ik prima, maar qua textuur en vol gevoel ging mijn voorkeur wel uit naar de oude variant.
Nou, ook maar tijd om Jimmy Joy eens te proberen. Ik had tijden geleden een shake van Body&Fit die me erg goed beviel, daarom toen ook de Vegan Low Calorie Meal van hun huismerk besteld. Voordat ik koffie op heb, krijg ik die wel weg, maar daarna...
De Body&Fit shake bevat wel meer eiwitten dan Jimmy Joy, maar ik denk niet dat ik zoveel eiwit nodig heb. Ik ben benieuwd of de hogere hoeveelheid koolhydraten wat gaat doen voor m'n energieniveau.
Qua prijs is de Body&Fit shake niet te verslaan geloof ik, maar het is nou niet echt lekker. Maarja, omdat ik normaal ontbijt met een halve bak Alpro, zijn bijna alle shakes een flinke kostenbesparing.

Qua prijs is de Body&Fit shake niet te verslaan geloof ik, maar het is nou niet echt lekker. Maarja, omdat ik normaal ontbijt met een halve bak Alpro, zijn bijna alle shakes een flinke kostenbesparing.

Ik heb een proefpakket van Jimmy Joy van niet heel lang geleden en daar staat op de poeder verpakking gewoon 300 ml water + 2 scoops. Gek genoeg stond in het boekje 400 ml water, maar dat blijkt een drukfout te zijn volgens support.C00P schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 00:41:
Ik heb Jimmy Joy besteld, nu zit het poeder in kleinere zakjes, maar er staat niet meer op hoeveel scheppen je erin moet doen, nog altijd 3.5 scoops?
Daarnaast heb ik ook nog Huel shakes en daar op de verpakking staat weer 400 ml water, dan 3 scoops en dan nog eens 200 ml water. 600 ml is het dan, 2x zoveel als een Plenny shake, maar als goed is dezelfde calorieën.
Ik weeg het steeds af. Die poeders zijn vrij bloemig en kunnen dus samengedrukt worden, waardoor de hoeveelheid per scoop nogal kan verschillen afhankelijk van hoe je schept.
Afgewogen heb je steeds dezelfde hoeveelheid.
Afgewogen heb je steeds dezelfde hoeveelheid.
Mja, zo precies proef ik het denk ik toch niet. Ik scoop gewoon goed vol en wrijf de overvolle deel via de zijkant van de binnenverpakking eraf.
Ik gebruik het nu een aantal weken, en ik ben er tevreden van, ik voel me beter en gezonder.
Mijn favoriet is de koffiesmaak, er zit ook cafeïne in zodat je een goede boost krijgt.
Maar mijn voetbal is er erg op achteruit gegaan, ik ben direct moe.
Misschien beter een stevige spaghetti eten een paar uur voor de wedstrijd ipv een shake?
Mijn favoriet is de koffiesmaak, er zit ook cafeïne in zodat je een goede boost krijgt.
Maar mijn voetbal is er erg op achteruit gegaan, ik ben direct moe.
Misschien beter een stevige spaghetti eten een paar uur voor de wedstrijd ipv een shake?
Qua shakes ben ik bij Huel gebleven, die vind ik toch wat beter qua structuur, verhouding en smaak. De bars van Huel vond ik wat droog en te kort houdbaar, maar ik zag dat ze sinds pas een nieuwe versie hebben, maar ik verwacht die niet veel beter. De Twenny en Plenny bars van Jimmy Joy vind ik wel echt goed te doen. Dus ik varieer een beetje qua smaak shakes en bars, vind dit prima te doen voor overdag.
Ben nu bijna door mijn eerste zending van Queal heen.
Diverse smaken en mijn eerste ervaring met shakes.
Is me niet tegen gevallen moet ik zeggen.
Ik neem een shake als lunch en dat bevalt me prima.
Niet alle smaken vindt ik even lekker.
Banaan en chocola zijn prima.
De hazelnoot en apple pie net wat minder.
Nu even kijken of ik bij queal blijf of misschien eens Huel ga proberen.
Edit: de lekkerste smaken van Queal besteld en meteen ook maar eens van Huel om te vergelijken.
Diverse smaken en mijn eerste ervaring met shakes.
Is me niet tegen gevallen moet ik zeggen.
Ik neem een shake als lunch en dat bevalt me prima.
Niet alle smaken vindt ik even lekker.
Banaan en chocola zijn prima.
De hazelnoot en apple pie net wat minder.
Nu even kijken of ik bij queal blijf of misschien eens Huel ga proberen.
Edit: de lekkerste smaken van Queal besteld en meteen ook maar eens van Huel om te vergelijken.
[Voor 11% gewijzigd door TR1969 op 23-01-2020 23:32]
Hoe is Huel bevallen?TR1969 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:36:
Queal heeft sinds deze week een nieuwe vaste flavor, Cookies and Cream (was eerder één van de populairste Limited Editions).
Ik ben van Jimmy Joy naar Queal overgestapt. Veel smaken, ze gaan uit van 3 maaltijden per dag en de zakken zijn fijner met sluiten. (Dit is persoonlijk maar ik vond JJ soms ook net iets té flauw / 'grappig' met hun marketing. Queal doet dat wat minder en komt daarmee professioneler over.)
Qua smaak is de keuze veel ruimer bij Queal, Huel is daarin vrij beperkt.user109731 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 17:38:
[...]
Hoe is Huel bevallen?
Queal heeft sinds deze week een nieuwe vaste flavor, Cookies and Cream (was eerder één van de populairste Limited Editions).
Ik ben van Jimmy Joy naar Queal overgestapt. Veel smaken, ze gaan uit van 3 maaltijden per dag en de zakken zijn fijner met sluiten. (Dit is persoonlijk maar ik vond JJ soms ook net iets té flauw / 'grappig' met hun marketing. Queal doet dat wat minder en komt daarmee professioneler over.)
Ik neem het als lunch en gebruik dan 1 schep vanille en een schep unflavored.
De Huel is wat dikker en lobbiger dan dat Queal is terwijl er wel meer water in gaat.
De structuur van Huel vindt ik dan wel prettig, een beetje brinta-achtig zeg maar.
Dus een beetje mixed feelings, mbt smaak is Queal beter, structuur Huel.
De zakken van Huel vindt ik dan weer niks, te groot en een lastig sluitsysteem. Queal is aanmerkelijk kleiner en sluit met een soort velcro sluiting.
Thanks, dat is ook wat ik elders heb gehoord over HuelTR1969 schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 21:49:
De Huel is wat dikker en lobbiger dan dat Queal is terwijl er wel meer water in gaat.
De structuur van Huel vindt ik dan wel prettig, een beetje brinta-achtig zeg maar.

Een voordeel van deze shakes is trouwens dat je met een beetje voorraad zo een aantal weken/maanden vooruit kunt zolang je water hebt

Even een update. Ik gebruik 6 dagen per week bijna elke ochtend/middag Huel. Ik deed vroeger nooit aan ontbijten, maar nu heb ik vaak een avond van te voren een huel in de koelkast klaar liggen of ik maak in de ochtend even snel een shake (vaak met een espresso shotje). Dit bevalt erg goed, want voorheen ging ik pas veel later in de middag mijn eerste voedsel nemen. Dit voelt voor mij toch een veel gezondere optie.xileS schreef op zondag 22 december 2019 @ 00:32:
Qua shakes ben ik bij Huel gebleven, die vind ik toch wat beter qua structuur, verhouding en smaak. De bars van Huel vond ik wat droog en te kort houdbaar, maar ik zag dat ze sinds pas een nieuwe versie hebben, maar ik verwacht die niet veel beter. De Twenny en Plenny bars van Jimmy Joy vind ik wel echt goed te doen. Dus ik varieer een beetje qua smaak shakes en bars, vind dit prima te doen voor overdag.
Favoriete shake smaken zijn denk ik Coffee, vanilla en chocolate. Ik heb ze bijna allemaal geprobeerd inmiddels en heb laatst best een grote bestelling geplaatst. Ook met een aantal nieuwe losse bars om te proberen. En deze waren naar mijn mening toch een stuk beter dan de vorige versie! Dus bij de volgende bestelling neem ik wellicht een doosje of 2 (begreep dat deze nieuwe wat langer houdbaar zijn).
Ik zie in de laatste berichten een paar keer Queal genoemd worden. Heb deze nooit geprobeerd en zie dat het kleine verpakkingen zijn. Dat lijkt mij toch veel minder handig? Als je elke dag een shake maakt, dan zou je om de dag een verpakking open moeten maken. Met Huel kan je gewoon iets van 17 maaltijden uit 1 zak scheppen (alleen de laatste scheppen gaan wat moeizaam). Voorlopig blijf ik iig nog bij Huel, gezien ik nog wel wat voorraad heb voor de komende maanden. Mochten jullie Queal alsnog aanbevelen, misschien ook ooit nog het proberen waard.
Om op hierboven in te haken: ik gebruik sinds een maand of twee queal om het ontbijt en de lunch te vervangen. Lang niet altijd, ik zit gemiddeld op 1.2 maaltijden per dag.
Smaken en substantie bevallen mij goed. Ook de limiteds zijn leuk voor de afwisseling. Maaltijden zijn prima een dag van te voren te maken en kun je dan zo uit de koelkast pakken. Super gemakkelijk. Tot op heden is het ook nog niet gaan vervelen...
Smaken en substantie bevallen mij goed. Ook de limiteds zijn leuk voor de afwisseling. Maaltijden zijn prima een dag van te voren te maken en kun je dan zo uit de koelkast pakken. Super gemakkelijk. Tot op heden is het ook nog niet gaan vervelen...
Queal had ik ook geprobeerd, maar beviel me (destijds) niet omdat er nogal wat bezinking in zat. Misschien dat het recept ondertussen is aangepast? Maar de kleine zakjes vond ik ook niet heel praktisch te combineren met mijn eetgewoonte van 3 maaltijden per dag.
Ik had een maand geleden wel weer een paar grote zakken à 20.000kcal gekocht bij JimmyJoy in de smaken Chai Latte en Vanille. Chai Latte vond ik wat neutraal, dus daar gooi ik vaak een espresso'tje bij, maar verder hooguit een klein schepje honing voor een extra zoetje (vind ik lekker). Met 2 zakken heb ik zo toch weer 20 hele dagen aan maaltijden à ca. 2000kcal per dag.
Moet wel zeggen dat ik het vorige recept van JimmyJoy prettiger vond, maar ik ben ondertussen gewend geraakt aan het nieuwe recept, en vind 't toch fijner en betaalbaarder dan menig andere die nu beschikbaar is. De ietwat kleinere maaltijden per 650kcal dankzij het nieuwe recept zijn me uiteindelijk ook wel gaan bevallen... waar ik voorheen gewoon vol zat, voel ik me nu per 650kcal shake gewoon net even wat lekkerder
Als deze op zijn denk ik dat ik de banaan en neutrale smaak ook eens probeer. Aardbei heeft bij geen enkel merk echt een positief gevoel achter gelaten bij me, dus die sla ik meestal maar over
Ik had een maand geleden wel weer een paar grote zakken à 20.000kcal gekocht bij JimmyJoy in de smaken Chai Latte en Vanille. Chai Latte vond ik wat neutraal, dus daar gooi ik vaak een espresso'tje bij, maar verder hooguit een klein schepje honing voor een extra zoetje (vind ik lekker). Met 2 zakken heb ik zo toch weer 20 hele dagen aan maaltijden à ca. 2000kcal per dag.
Moet wel zeggen dat ik het vorige recept van JimmyJoy prettiger vond, maar ik ben ondertussen gewend geraakt aan het nieuwe recept, en vind 't toch fijner en betaalbaarder dan menig andere die nu beschikbaar is. De ietwat kleinere maaltijden per 650kcal dankzij het nieuwe recept zijn me uiteindelijk ook wel gaan bevallen... waar ik voorheen gewoon vol zat, voel ik me nu per 650kcal shake gewoon net even wat lekkerder

Als deze op zijn denk ik dat ik de banaan en neutrale smaak ook eens probeer. Aardbei heeft bij geen enkel merk echt een positief gevoel achter gelaten bij me, dus die sla ik meestal maar over

Puur omdat ik soms geen zin heb om te koken in mijn eentje maar wel voedingswaarden wil en enigszins een vol gevoel deze week begonnen aan de nieuwe shakes van Plenny V3. Ben benieuwd. Twijfel ook nog om Huel en Queaul te proberen. Huel heeft allerlei Flavour boosts waarvan je een schepje kan toevoegen voor smaak.Queaul heeft ook wel gekke smaakjes. Ben normaal geen fan van plantaardige drinks maar we zullen zien 

Zijn er nog mensen bezig met shakes hier? Huel heeft sinds deze maand een soort van soep die je warm eet, als afwisseling van de shakes en voor de koude maanden 

Nice, een hartige versie is iets wat ik al enkele jaren geleden had aangehaald.
Het lijkt wel meer op een rijstschotel ofzo, maar ik kan er mee leven.
Prijs ligt wel wat hoger per maaltijd, maar dat was te verwachten.
Ik blijf nog steeds standaard huel gebruiker, het loopt iets trager nu, vermits ik meer thuis ben en ik het enkel maak voor als ik op kantoor zit. Het blijft gemakkelijk, de routine zit er goed in, en heb er verder geen klachten over.
Ik blijf nog steeds standaard huel gebruiker, het loopt iets trager nu, vermits ik meer thuis ben en ik het enkel maak voor als ik op kantoor zit. Het blijft gemakkelijk, de routine zit er goed in, en heb er verder geen klachten over.
Ik gebruik het een paar keer per week als maaltijdvervanger als ik geen zin/tijd heb om te koken. Weet niet of het dan net zo effectief is maar meer een gemaksproduct dus als met behoud van wat voedingswaarden.IceTeaGX schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 09:33:
Nice, een hartige versie is iets wat ik al enkele jaren geleden had aangehaald.
Ik heb Thai Green Curry als smaak thuis liggen en een paar keer geprobeerd. Ik lust het wel, maar vind het niet super ofzo. En het ziet er totaal niet uit hoe je het op de foto's ziet xD.C00P schreef op zondag 22 november 2020 @ 23:26:
Iemand ervaring met deze warme maaltijd?
https://eu.huel.com/produ...Gr4j1kW977GRoCrBIQAvD_BwE
Ik wou mijn drankjes was lekker maken, welke melk gebruiken jullie? Half volle?
Ik vind Huel met water lekker genoeg, maar vaak doe ik koffie met water. Heb eigenlijk nooit behoefte gehad om met melk te proberen.
Ik zit net naar dat Huel Hot & Savoury te kijken, maar omgerekend heb je 3 zakken voor €75 bij een eenmalige aankoop. 3 zakken hebben in totaal 8400kcal, dus dat is goed voor 4 dagen… 4 dagen voor €75 klinkt echt als uitzonderlijk duur, of zie ik iets verkeerd?
@C00P, de meesten doen er water in, maar als je het iets romiger wilt kun je er elke soort melk in doen die je wilt. Vol, halfvol, havermelk, amandelmelk, sojamelk… het is maar net wat je lekker vindt en wat bij de smaa van het poeder past. Probeer maar eens een scheutje kokoswater/-melk bij een chocolade-variant te doen. Hartstikke lekker!
Een makkelijke combi is een koffie/espresso bij je shake te doen. Of, als je liever wat te kauwen hebt, iets minder melk zodat het meer een beslag wordt, en er dan pannenkoekjes van bakken.
@C00P, de meesten doen er water in, maar als je het iets romiger wilt kun je er elke soort melk in doen die je wilt. Vol, halfvol, havermelk, amandelmelk, sojamelk… het is maar net wat je lekker vindt en wat bij de smaa van het poeder past. Probeer maar eens een scheutje kokoswater/-melk bij een chocolade-variant te doen. Hartstikke lekker!
Een makkelijke combi is een koffie/espresso bij je shake te doen. Of, als je liever wat te kauwen hebt, iets minder melk zodat het meer een beslag wordt, en er dan pannenkoekjes van bakken.
Ik volle, al telt dat wel weer op bij de calorieën maar vult wel beter. Veel gebruiken ook havermelk of iets anders.C00P schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:58:
Ik wou mijn drankjes was lekker maken, welke melk gebruiken jullie? Half volle?
Als je via de UK site besteld in ponden ben je omgerekend wat goedkoper uit volgens mij. En abonnement afsluiten voor 10% korting, kan je meteen na levering weer stopzetten.Kapotlood schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:01:
Ik zit net naar dat Huel Hot & Savoury te kijken, maar omgerekend heb je 3 zakken voor €75 bij een eenmalige aankoop. 3 zakken hebben in totaal 8400kcal, dus dat is goed voor 4 dagen… 4 dagen voor €75 klinkt echt als uitzonderlijk duur, of zie ik iets verkeerd?
Update van mijn kant, met oog op de goede voornemens 
Shakes:

Shakes:
- Queal: Ik was hier positief over, maar maag/darmen kunnen hier niet goed tegen helaas. Ik hoopte dat het over zou gaan en heb verschillende smaken en Vegan geprobeerd, maar er is iets waar ik niet tegen kan. Met Huel en Jimmy Joy heb ik dat totaal niet.
- Huel: Bevalt vrij goed. Komt het meest professioneel, transparant, wetenschappelijk over. Grote en actieve community. Nadelen: grote zakken, je moet best veel bestellen en kan hierbij niet meerdere productlijnen combineren om het minimum bedrag te halen. De shakes zijn vrij "klonterig", misschien eens op zoek naar een compacte blender die snel is schoon te maken...
- Jimmy Joy: Smaakt prima en mengt veel beter dan Huel. Nieuwe v3 bevat een aantal goede verbeteringen (geen maltodextrin meer). Community is minder actief, bedrijf komt minder professioneel over.
- Plenny Pot (Jimmy Joy): ik was positief verrast. Aanrader om te proberen als je op zoek bent naar een warme maaltijd. Ik vond Tikka Masala minder qua smaak maar alsnog niet slecht. Zeer eenvoudig klaar te maken.
- Huel Hot and Savoury: heb ik (nog) geen ervaring mee. Ze hebben deze week een aantal nieuwe smaken toegevoegd, maar sommige die ik wil proberen zijn niet op voorraad dus ik wacht nog even...
Eng stil hier.
Ik gebruik nu bijna een jaar Queal, met name om het ontbijt te vervangen. Goed tevreden over het product, snelle levertijden, weinig te klagen.
Stiekem ben ik altijd wel nieuwsgierig naar alternatieven, dus kwam zodoende bij Yfood uit (https://nl.yfood.eu/).
Daar een starterspakketje besteld, maar niet over te spreken. Naast een redelijk lange levertijd van een week vind ik de shakes erg romig en zoet. Mag van mij allemaal wat minder. Gek om te zeggen, maar ze smaken erg 'Duits'
Geen succes dus en blijf voorlopig bij de shakes van Queal.
Ik gebruik nu bijna een jaar Queal, met name om het ontbijt te vervangen. Goed tevreden over het product, snelle levertijden, weinig te klagen.
Stiekem ben ik altijd wel nieuwsgierig naar alternatieven, dus kwam zodoende bij Yfood uit (https://nl.yfood.eu/).
Daar een starterspakketje besteld, maar niet over te spreken. Naast een redelijk lange levertijd van een week vind ik de shakes erg romig en zoet. Mag van mij allemaal wat minder. Gek om te zeggen, maar ze smaken erg 'Duits'

Geen succes dus en blijf voorlopig bij de shakes van Queal.
Ik heb dit jaar alleen maar JJ besteld. De v3 shakes bevallen goed, ook de nieuwe Chai Latte flavor. Ik neem ze als ontbijt en doe dan zo'n anderhalf keer de standaard portie van 400 kcal, snel klaar te maken zonder blender en vult prima tot de lunch.Teleluvr schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:26:
Eng stil hier.
Plenny Pot zo'n 1-2x per week. Laatst ook de pizza bar geprobeerd van JJ na een aantal positieve berichten erover, maar die krijg ik echt niet weg. Smaken verschillen.
Hier nog steeds tevreden gebruiker van Huel. Ik eet het 6x per week als ontbijt/lunch en heb nog niet het behoefte gehad om andere merken te proberen. Wel heb ik ooit JJ geprobeerd, maar voelde voor mij toch net iets minder als "echt" voedsel ofzo. Smaken verschillen denk ik, maar ik las dat hun nieuwe versie inmiddels beter is.
Qua prijs kom ik met Huel bij grote bestellingen iets op €1,30 per shake geloof ik. Hoe dat met andere varianten zit weet ik niet precies, maar ik vind dit best redelijk.
Het is hier iid verdacht rustig voor een product wat naar mijn gevoel echt ideaal is voor de meeste Tweakers.
Qua prijs kom ik met Huel bij grote bestellingen iets op €1,30 per shake geloof ik. Hoe dat met andere varianten zit weet ik niet precies, maar ik vind dit best redelijk.
Het is hier iid verdacht rustig voor een product wat naar mijn gevoel echt ideaal is voor de meeste Tweakers.
Ik heb al een poosje niet meer besteld, maar moet binnenkort zeker weer eens een voorraadje aanslaan. Die JimmyJoy Latté is inderdaad erg lekker hè? En nu de sportscholen weer open zijn vind ik 't altijd wel fijn om 's ochtends met een shake te beginnen, dat traint richting het einde van de dag vaak net even wat lekkerder merk ik.
Omdat het als ontbijtvervanger wordt gepositioneerd dit onlangs eens geprobeerd. Ik dacht, handig voor als ik eens te laat ben, kan ik het ontbijt overslaan en onderweg zo'n fles opdrinken.Teleluvr schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:26:
Daar een starterspakketje besteld, maar niet over te spreken. Naast een redelijk lange levertijd van een week vind ik de shakes erg romig en zoet.
Ik had vanillesmaak. Het gaf een nasmaak die een tijdje bleef hangen en ik niet ondersteboven van was. Maar een paar uur later opeens stevige buikkramp toen ik bij een klant was, kon nog net op tijd naar een centrale (van mijn werk) gaan om daar naar het toilet te gaan (is niet iets wat ik bij een klant wil doen als ik het kan voorkomen). Zag op internet een paar soortgelijke ervaringen...
Ik blijf bij Yfood uit de buurt.
(is ook nog eens aardig aan de prijs!)
Het kan inderdaad voorkomen dat je daar in 't begin een klein beetje last van hebt, maar bij de meeste mensen trekt dat weg (no pun intended) na een paar keer. Misschien dat yfood net even niet goed valt bij je?
Qua prijs valt 't bij sommige merken gelukkig mee, daar ben ik dan weer heel gevoelig voor
JimmyJoy kun je op weekbasis al even goedkoop of zelfs goedkoper afhankelijk van je gemiddelde boodschappen-uitgaven, prima als vervanger inzetten.
p.s.: zit net even op de website van Yfood te kijken, en die zijn inderdaad behoorlijk pittig aan de prijs. Eén zak van 17 maaltijden is ongeveer 3 dagen aan voeding (5x400kcal per dag, volgens hun website). Dat is zo'n €10 per dag, wat in mijn ogen behoorlijk aan de prijs is vergeleken met alternatieven.
Qua prijs valt 't bij sommige merken gelukkig mee, daar ben ik dan weer heel gevoelig voor

p.s.: zit net even op de website van Yfood te kijken, en die zijn inderdaad behoorlijk pittig aan de prijs. Eén zak van 17 maaltijden is ongeveer 3 dagen aan voeding (5x400kcal per dag, volgens hun website). Dat is zo'n €10 per dag, wat in mijn ogen behoorlijk aan de prijs is vergeleken met alternatieven.
[Voor 25% gewijzigd door Kapotlood op 31-05-2021 18:46]
Ik ben geen brood eter sochtends en ben al een tijd opzoek naar een manier om dit op te lossen. Dus ik begon aan cornflakes. Nu spraken mensen mij erop aan dat ik constant naar de wc moet… ik ben een week gestopt met lactose en het gaat meteen beter. Bij de jumbo doe ik online mijn boodschappen en daar zat een fles Yfood, het beviel mij goed heb er voor deze week 7 gekocht ( stevig aan de prijs) kijken wat ik er van vind en dan maar op zoek naar een gelijkwaardig product op poederbasis voor een schappelijke prijs wat ik kan maken met lactose vrije melk
Volg mijn Twitch Kanaal www.twitch.tv/koelebobes <3
Edit: Gaat al over, zojuist via email contact.
Iemand recent nog contact gehad met Jimmy Joy?
Automatische bestelling via abonnement is na 10 dagen nog steeds niet verstuurd (en wel betaald). Op mijn emails is na 2 dagen nog niet gereageerd. Ben er wat bezorgd over...
Iemand recent nog contact gehad met Jimmy Joy?
Automatische bestelling via abonnement is na 10 dagen nog steeds niet verstuurd (en wel betaald). Op mijn emails is na 2 dagen nog niet gereageerd. Ben er wat bezorgd over...
[Voor 10% gewijzigd door Jef61 op 06-07-2021 19:07]
Ik gebruik het regelmatig na een training. Saturo vind ik het prettigst maar wel prijzig (iets van 3 euro per kartonnenflesje van 330ml). Aardbei is niet lekker idd. Vanille echter heel top.azerty schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 20:59:
Zijn er nog mensen hier die een RTD gebruiken? Ikzelf vind de YFood RTD's niet slecht op dit moment (op basis van melk). Saturo was goed voor de koffie en chocolade (v1.0). Helaas gaan ze (imo) de mist in met de Vanille & Aardbei varianten, die niet alleen in kleinere verpakking (330ml/kcal) zitten, maar ook op niets meer trekken qua smaak...
Grappig om mijn eigen ervaringen weer eens terug te lezen en wat een leuke terugblik op een tijd waarin ik net op mijzelf ging wonen, het financieel niet breed had en Jake daarom een psychologische drempel voor mij inhield.JDFS schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:57:
[...] Lang verhaal van vijf jaar jongere JDFS [...]
Vijf jaar verder, bijna twee banen verder en inmiddels iets meer ademruimte voor boodschappen/eten sta ik aan de vooravond van het opnieuw committeren aan Jake. Ik heb een Starterspakket gekocht vorige week en hun smaak blijft voor mij onovertroffen vergeleken met Jimmy Joy, Queal en Orangefit - de merken die ik heb geprobeerd gedurende de jaren.
Weer wil ik beginnen aan Jake door gewichtsverlies: eerst van 67 naar rond de 60, nu van 72 naar minder dan 67. In de tussentijd zie ik er sportiever uit door 4 jaar lang krachttraining / crossfit, maar wegens competities gewichtheffen wil ik omlaag.
Zit nu te overwegen om voor Jake normaal te gaan, dit twee keer per dag te nemen en dan regulier avondeten / snacks tussendoor. Heb nu al een aantal smaken achter de kiezen, maar plain Vanilla en wellicht Coffee zijn het interessants voor mij

Ik hou jullie op de hoogte van mijn nieuwe ervaringen

Nooit Huel geprobeerd? Ik heb alleen Jimmy Joy en Huel geprobeerd en heb tot nu toe nog geen behoefte gehad om verder te kijken. Wel heb ik ook Huel Black erbij genomen om beetje af te wisselen.JDFS schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:22:
[...]
Grappig om mijn eigen ervaringen weer eens terug te lezen en wat een leuke terugblik op een tijd waarin ik net op mijzelf ging wonen, het financieel niet breed had en Jake daarom een psychologische drempel voor mij inhield.
Vijf jaar verder, bijna twee banen verder en inmiddels iets meer ademruimte voor boodschappen/eten sta ik aan de vooravond van het opnieuw committeren aan Jake. Ik heb een Starterspakket gekocht vorige week en hun smaak blijft voor mij onovertroffen vergeleken met Jimmy Joy, Queal en Orangefit - de merken die ik heb geprobeerd gedurende de jaren.
Weer wil ik beginnen aan Jake door gewichtsverlies: eerst van 67 naar rond de 60, nu van 72 naar minder dan 67. In de tussentijd zie ik er sportiever uit door 4 jaar lang krachttraining / crossfit, maar wegens competities gewichtheffen wil ik omlaag.
Zit nu te overwegen om voor Jake normaal te gaan, dit twee keer per dag te nemen en dan regulier avondeten / snacks tussendoor. Heb nu al een aantal smaken achter de kiezen, maar plain Vanilla en wellicht Coffee zijn het interessants voor mij
@xileS je maakt me nieuwsgierig - het stond nooit hoog op mijn lijstje maar misschien toch maar even een kans geven.
Reden voor Jake ook: losse zakjes geeft bij mij toch net even wat minder psychologische barrieres dan een grote pot, ook al is het niet milieuvriendelijker (maar dat is een andere discussie, zakjes zijn nu volgens mij ook recyclebaar).
Reden voor Jake ook: losse zakjes geeft bij mij toch net even wat minder psychologische barrieres dan een grote pot, ook al is het niet milieuvriendelijker (maar dat is een andere discussie, zakjes zijn nu volgens mij ook recyclebaar).
Haha, wil geen reclame maken, maar proberen kan geen kwaad.JDFS schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:31:
@xileS je maakt me nieuwsgierig - het stond nooit hoog op mijn lijstje maar misschien toch maar even een kans geven.
Ik vind de grote zakken van Huel wel handig. Ik vond de zakjes van Jimmy Joy te klein (destijds, mocht het veranderd zijn). Laatste beetje is altijd zo lastig te scoopen. Als je het dagelijks/regelmatig gebruikt lijkt mij dat prima.
Dat is veranderd inderdaad, nu 10 maaltijden van 400 kcal in één zak van 950 gram.xileS schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:34:
Ik vond de zakjes van Jimmy Joy te klein (destijds, mocht het veranderd zijn). Laatste beetje is altijd zo lastig te scoopen. Als je het dagelijks/regelmatig gebruikt lijkt mij dat prima.
Hier nu JJ als ontbijt, heeft voor mij iets meer smaak dan Huel en mixt beter, hoewel Huel me technisch gezien wat beter lijkt. De plenny drink van JJ is wel fijn als 'ready to drink' voor onderweg zo nu en dan.
Jake heb ik nooit geprobeerd, misschien ook maar eens doen.
Uit Huel gaan 17 maaltijden, dus alsnog een stuk grotere zakken.user109731 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:27:
[...]
Dat is veranderd inderdaad, nu 10 maaltijden van 400 kcal in één zak van 950 gram.
Hier nu JJ als ontbijt, heeft voor mij iets meer smaak dan Huel en mixt beter, hoewel Huel me technisch gezien wat beter lijkt. De plenny drink van JJ is wel fijn als 'ready to drink' voor onderweg zo nu en dan.
Jake heb ik nooit geprobeerd, misschien ook maar eens doen.
Het is voor mij lang geleden dat ik JJ heb gehad, maar ik vond smaak dacht ik net wat te chemisch smaken, maar het mixte idd wel makkelijker. JJ is veel dunner.
Huel doet het voor mij beter, omdat het voor mij wat meer als "echt" voedsel smaakt, doordat het ook wat dikker is dus.
Ik drink het vaak als onbijt/brunch/lunch in 1 shake. Vaak heb ik hier overdag genoeg aan, soms eet ik nog wat extra's.
Ik maak het zelf nog steeds, whey chocolade van myprotein, met zelf gemalen havermout (kost maar 30sec voor kg te malen) en tegenwoordig met vitamine poeder van bulk powders. Daarnaast een lepeltje met 100% pindakaas.
Ik heb op die manier mijn eigen snickers shake.
Ik heb op die manier mijn eigen snickers shake.
[Voor 26% gewijzigd door Zenix op 22-02-2022 21:50]
10680Wp | Stuur DM voor Raisin of IBKR bonus
Gratis op te halen in Rotterdam: plenny drinks (3-4 dozen) t.h.t. juli. Ik krijg het niet op en weggooien vind ik zonde.
Edit: opgehaald
Edit: opgehaald
[Voor 9% gewijzigd door Krysa op 26-05-2022 11:45]
Wat leuk, ik wilde net aan gaan halen dat dit topic een beetje dood is. En ik heb ook wat Jimmy Joy te vergeven.Krysa schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:23:
Gratis op te halen in Rotterdam: plenny drinks (3-4 dozen) t.h.t. juli. Ik krijg het niet op en weggooien vind ik zonde.
Long story, short: Net even nagekeken, ik gebruik inmiddels al sinds maart 2020 Queal waar ik erg tevreden over ben. In het begin onregelmatig, nu als onderdeel van intermittend fasting als eerste maaltijd rond 12.00. Erg tevreden.
Nu wilde ik eigenlijk een keer Jimmy Joy proberen, maar is niet mijn ding. Zowel smaak en structuur zijn niet aan mij besteed. Misschien te erg 'vastgeroest' in de smaak en structuur van Queal.
Derhalve heb ik weg te geven:
1x zak Plenny Shake Koffie (Caffeine)
1x zak Plenny Shake Karamel Zeezout
Stuur gerust een PM! (Leiden)
Enlighten us/me!JDFS schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:22:
[...]
[Voor 9% gewijzigd door Teleluvr op 22-05-2022 11:52]
Ook omgeving Rotterdam? 😬Derhalve heb ik weg te geven:
1x zak Plenny Shake Koffie (Caffeine)
1x zak Plenny Shake Karamel Zeezout
Stuur gerust een PM!
[...]
Enlighten us/me!
Hi @Teleluvr, ik zie nu pas je berichtje (kom op 't moment wat minder vaak in 't forum helaas), maar ik vroeg me af of je aanbod nog geldt? En of je er iets voor wilt hebben toevallig? 

Beetje laat, maar het aanbod geldt nog. Als je de verzendkosten vergoed en met smaak gebruikt, dan ben ik meer dan tevreden. Uit de koffie versie zijn twee scoops gehaald om te proberen, die ander is nog nieuw en gesealed. Stuur gerust een PM!Kapotlood schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:19:
Hi @Teleluvr, ik zie nu pas je berichtje (kom op 't moment wat minder vaak in 't forum helaas), maar ik vroeg me af of je aanbod nog geldt? En of je er iets voor wilt hebben toevallig?
Kom maar door met die ervaringen...JDFS schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 17:22:
[...]
Zal ik anders nog wat toevoegen:
Mijn lading huel was een tijd geleden op, met wat vertraging door het vele thuiswerken: Ik merk dat ik geen shakes maak als ik thuis eet.
Voor de verandering nog eens Jimmy Joy gekocht. Ik maakte mijn huel met 20gr vanille en 90gr unflavored, dus 2 zakken JJ regular vanille, en 2 zakken JJ active unflavored. De active zakken zijn aanzienlijk groter, dus de verhouding komt ongeveer uit.
Eerste bevindingen:
Al bij al trekt Huel toch meer mijn interesse. De laagste prijs is daar echter te behalen met grote hoeveelheden (16 zakken per type: regular/black/...), en dan nog komt het iets duurder uit dan JJ. JJ heeft gewoon free shipping vanaf 50 euro, waardoor ik met mijn 2 regular en 2 active al aan het goedkoopste tarief zat.
PS, de THT datum mag ruim geïnterpreteerd worden, zowel voor Huel Poeders als voor JJ bars.
Mijn lading huel was een tijd geleden op, met wat vertraging door het vele thuiswerken: Ik merk dat ik geen shakes maak als ik thuis eet.
Voor de verandering nog eens Jimmy Joy gekocht. Ik maakte mijn huel met 20gr vanille en 90gr unflavored, dus 2 zakken JJ regular vanille, en 2 zakken JJ active unflavored. De active zakken zijn aanzienlijk groter, dus de verhouding komt ongeveer uit.
Eerste bevindingen:
- De JJ shake is veel dunner: Ik gebruik nu in totaal 115gr poeder en iets minder vocht, en het is nog beduidend dunner. Komt dat door de active i.p.v. de regular, geen idee? Het doet verder zijn ding wel.
- JJ Vanille is aanzienlijk minder zoet: daardoor gebruik ik er 30gr van per shake (op 115gr totaal) om voldoende smaak over te houden.
- JJ is ook veel homogener, Huel was wat "ruwer".
- En ik maak mijn shakes de avond op voorhand en merk dat er 's ochtends een laagje drijft op de JJ, wat ik niet met Huel had. (door de toegevoegde aardbei/blauwe bes denk ik)
Al bij al trekt Huel toch meer mijn interesse. De laagste prijs is daar echter te behalen met grote hoeveelheden (16 zakken per type: regular/black/...), en dan nog komt het iets duurder uit dan JJ. JJ heeft gewoon free shipping vanaf 50 euro, waardoor ik met mijn 2 regular en 2 active al aan het goedkoopste tarief zat.
PS, de THT datum mag ruim geïnterpreteerd worden, zowel voor Huel Poeders als voor JJ bars.

Heeft iemand ervaring met Powder Matter? Nederlands bedrijfje, al een paar jaar oud, gerund door ex-chirurg Dirk. Ik zie wat goede reviews maar ben er wat huiverig voor omdat het echt een eenmansactie lijkt... In dit topic is Lently regelmatig besproken en ik zie dat die vorig jaar gestopt zijn.
Ik ben nog steeds tevreden met JJ Plenny Shake, maar ik ga Jake ook eens proberen. Wel wat duurder helaas, maar afzonderlijk verpakt is handig voor onderweg.
Ik ben nog steeds tevreden met JJ Plenny Shake, maar ik ga Jake ook eens proberen. Wel wat duurder helaas, maar afzonderlijk verpakt is handig voor onderweg.
Heerlijk! Nog steeds by far de lekkerste shake die ik heb geproefd. Je betaalt er wat voor, maar dan krijg je ook een mooie textuur en een smaak die niet uit de ... smaak valt.
Mijn pakket is bijna op (heb nog zo'n 15 stuks over) maar daarna bestel ik weer bij.
@user109731 per stuk verpakt is echt zo rete-handig op het moment dat ik weet dat ik onderweg ga zijn. Zakje in de (schone) beker in de tas, onderweg bij bijv. het station een waterpunt vinden, koud water erin (zo'n 300 ml), Jake erbij en schudden maar. Nog nooit zo makkelijk geweest om 670 kcal aan veganistisch voedsel met 40g eiwitten binnen te krijgen.
Ik heb ooit eens een vergelijking in Excel gemaakt tussen de diverse vloeibare voedselproviders en Jake was toen (2018/2019) ook al het duurst. Omgerekend naar zak (670 kcal) betaal ik echter EUR 2,59. Ik zal mijn god niet weten hoe ik voor dit bedrag tegenwoordig aan zo'n 700 kcal kom plus 40g eiwitten.
Ik zie trouwens dat de prijzen nu verhoogd zijn naar EUR 2,85 omgerekend per zak. Nog steeds do-able...
Ik heb ooit eens een vergelijking in Excel gemaakt tussen de diverse vloeibare voedselproviders en Jake was toen (2018/2019) ook al het duurst. Omgerekend naar zak (670 kcal) betaal ik echter EUR 2,59. Ik zal mijn god niet weten hoe ik voor dit bedrag tegenwoordig aan zo'n 700 kcal kom plus 40g eiwitten.
Ik zie trouwens dat de prijzen nu verhoogd zijn naar EUR 2,85 omgerekend per zak. Nog steeds do-able...
Ik ben nu toch wel nieuwsgierig. Welke smaken vind jij een aanrader?JDFS schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:47:
[...]
Heerlijk! Nog steeds by far de lekkerste shake die ik heb geproefd. Je betaalt er wat voor, maar dan krijg je ook een mooie textuur en een smaak die niet uit de ... smaak valt.
Mijn pakket is bijna op (heb nog zo'n 15 stuks over) maar daarna bestel ik weer bij.
Vanille en koffie. Maar zelf houd ik het bij vanille, ze begonnen ooit met die smaak (via dit interview bij ze gekomen: https://fd.nl/morgen/1182...dieet-van-poeder-en-water) en blijft voor mij de lekkerste 

3,65 per maaltijd als ik bestel om te proberen.
Best een fors verschil met Queal voor 2,67 per maaltijd... Is toch weer 30 euro/maand
(Ja, de inner krent komt boven...)
Best een fors verschil met Queal voor 2,67 per maaltijd... Is toch weer 30 euro/maand

Het is goedkoper als je meer bestelt en een abonnement afsluit (geen opzegtermijn). Er is ook een Bulk variant waarbij je 10 maaltijden in één zak hebt en die is 5% goedkoper. Bestel je er daar 8 (dus 80) van met abbo dan is het 2,75 per maaltijd (of 2,51 voor de Light versie)Teleluvr schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 19:38:
3,65 per maaltijd als ik bestel om te proberen.
Best een fors verschil met Queal voor 2,67 per maaltijd... Is toch weer 30 euro/maand(Ja, de inner krent komt boven...)

Ik heb de eerste Jake bestelling ook binnen en het bevalt goed. De chocolade variant doet me een beetje aan die van Huel denken maar het mixt veel beter dan Huel.
Hallo,user109731 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:01:
... iemand ervaring met Powder Matter? Nederlands bedrijfje, al een paar jaar oud, gerund door ex-chirurg Dirk. Ik zie wat goede reviews maar ben er wat huiverig voor omdat het echt een eenmansactie lijkt...
Op mijn ‘website analytics’ zag ik dat hier een aantal bezoekers vandaan kwamen, vandaar dat ik hier ben.
Dank user109731 voor de mention. Ik begrijp je terughoudendheid om mijn producten te proberen.
Mijn relatief trouwe klanten zijn vooral uit Duitsland, Frankrijk, Polen en Tsjechie. Ik denk dat dit komt door de onbekendheid van mijn product, maar ook door de ongebruikelijke samenstelling van mijn poeder mix. Dus ik ben niet heel verbaasd dat user109731 geen reactie op zijn vraag heeft gehad.
Dat mijn bedrijf klein is, geeft mij meer vrijheid in mijn persoonlijke leven, maar ook met hoe ik een-en-ander organiseer en uitvoer in mijn bedrijf(je). Zo is mijn product vooral gericht op het waar maken van de belofte: ‘complete, satiating fast-food’. En ben ik niet uit op een zo groot mogelijke winstmarge bij alles wat ik erin stop. Zo kan ik een competitief of sterker nog- een superieur product neerzetten en deze ook naar overal in de wereld toe verschepen.
Ten slotte wil ik kwijt dat alle producten die ik produceer, voldoen aan de criteria voor een ‘maaltijdvervanger’, zoals die opgesteld zijn door de EFSA / VWA. / FDA Een proef op de som kan eenvoudigweg genomen worden door een ‘sample’ van mijn poeder / bars voor een eenvoudige analyse op te sturen naar een laboratorium die dit soort tests (voedingswaarden) uitvoert.
De meeste ingrediënten die ik gebruik, komen uit Nederland, Duitsland, België en Polen. Mijn pakjes breng ik naar de DPD of PostNL drop off point met mijn fiets of lopend naar de DHL drop off punt.
Dit is reclame, daar doen we niet aan

[Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 31-08-2022 14:04]
Top dat je dit aanbiedt @Dirk_PM ! Als fervent Huel (black) gebruiker ben ik toch wel benieuwd naar je alternatief. Maw je hebt een PMDirk_PM schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 01:10:
[...]
Hallo,
Op mijn ‘website analytics’ zag ik dat hier een aantal bezoekers vandaan kwamen, vandaar dat ik hier ben.
Dank user109731 voor de mention. Ik begrijp je terughoudendheid om mijn producten te proberen.
Mijn relatief trouwe klanten zijn vooral uit Duitsland, Frankrijk, Polen en Tsjechie. Ik denk dat dit komt door de onbekendheid van mijn product, maar ook door de ongebruikelijke samenstelling van mijn poeder mix. Dus ik ben niet heel verbaasd dat user109731 geen reactie op zijn vraag heeft gehad.
Dat mijn bedrijf klein is, geeft mij meer vrijheid in mijn persoonlijke leven, maar ook met hoe ik een-en-ander organiseer en uitvoer in mijn bedrijf(je). Zo is mijn product vooral gericht op het waar maken van de belofte: ‘complete, satiating fast-food’. En ben ik niet uit op een zo groot mogelijke winstmarge bij alles wat ik erin stop. Zo kan ik een competitief of sterker nog- een superieur product neerzetten en deze ook naar overal in de wereld toe verschepen.
Ten slotte wil ik kwijt dat alle producten die ik produceer, voldoen aan de criteria voor een ‘maaltijdvervanger’, zoals die opgesteld zijn door de EFSA / VWA. / FDA Een proef op de som kan eenvoudigweg genomen worden door een ‘sample’ van mijn poeder / bars voor een eenvoudige analyse op te sturen naar een laboratorium die dit soort tests (voedingswaarden) uitvoert.
De meeste ingrediënten die ik gebruik, komen uit Nederland, Duitsland, België en Polen. Mijn pakjes breng ik naar de DPD of PostNL drop off point met mijn fiets of lopend naar de DHL drop off punt.
<knip>

[Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 31-08-2022 14:05. Reden: Quote aangepast]
Ja, leuk initiatief! Dus PM is ook hier onderweg. Alleen ik ben de verstokte Queal gebruiker! Desalniettemin nieuwsgierig en deel graag mijn ervaring!Tomba schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:07:
[...]
Top dat je dit aanbiedt @Dirk_PM ! Als fervent Huel (black) gebruiker ben ik toch wel benieuwd naar je alternatief. Maw je hebt een PM
Welke smaken heb je genomen? Ik heb nog zo’n 15 pakken over van mijn eerste bestelling en wil in het vervolg ook voor Lite (weer) gaan - proteine ratio vind ik in die ook wat beter. En bedankt voor het wijzen op de bulk verpakkingen, dat komt wellicht wat beter van pas qua opbergruimte, hoewel de handigheid van de zakjes teniet wordt gedaan. Maar dat is overkomelijk!user109731 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:08:
[...]
Het is goedkoper als je meer bestelt en een abonnement afsluit (geen opzegtermijn). Er is ook een Bulk variant waarbij je 10 maaltijden in één zak hebt en die is 5% goedkoper. Bestel je er daar 8 (dus 80) van met abbo dan is het 2,75 per maaltijd (of 2,51 voor de Light versie)
Ik heb de eerste Jake bestelling ook binnen en het bevalt goed. De chocolade variant doet me een beetje aan die van Huel denken maar het mixt veel beter dan Huel.
Ik heb banaan, vanille, bosvruchten en chocolade geprobeerd (20 in totaal, alles Lite). Voor een volgende bestelling zou ik vooral chocolade doen omdat dit mijn favoriet is (bij andere shakes ook). Misschien wat banaan en vanille voor de afwisseling, maar bosvruchten vond ik het minst. Koffie wil ik ook nog proberen.JDFS schreef op woensdag 7 september 2022 @ 07:55:
[...]
Welke smaken heb je genomen? Ik heb nog zo’n 15 pakken over van mijn eerste bestelling en wil in het vervolg ook voor Lite (weer) gaan - proteine ratio vind ik in die ook wat beter.
Met dank aan de posts van @user109731 en @Dirk_PM heb ik Powder Matter geprobeerd. Ik ben al jarenlang gebruiker van Huel met als voornaamste doelen:
Repen van Huel heb ik nooit gehad, wel van Plenny maar daar krijg ik een allergische reactie op. (Ik kan niet tegen hazelnoten en amandelen)
Inmiddels heb ik een aantal Powdermatter producten getest
Poeders
Chocolate
Ruikt naar Nesquick in poedervorm, smaakt prima en vult goed! Ik vind de Coffee Caramel van Huel wel iets lekkerder maar dit is een goed alternatief!
Kokos Chocolate
Deze heeft een heel vreemde nasmaak en voelt raar op mijn tong. Heb hem dan ook niet opgedronken, deze zal ik zelf nooit los aanschaffen
Vanilla
Ik ben geen fan van Vanille smaak in het algemeen dus dat geldt ook voor deze. Geen rare nasmaak verder en vult goed maar ik zou deze niet snel bestellen
De Unflavored variant heb ik nog niet geprobeerd, dus die volgt nog
Wat me opvalt aan de ingrediënten is dat er Sucralose in zit, daar waar Huel Stevia gebruikt. Ik ben persoonlijk meer fan van de smaak van Stevia. De poeders mengen uitstekend (beter dan Huel dat toch altijd wat klonteriger blijft) maar lijken een net iets minder vullend gevoel te geven.
Een groot pluspunt vind ik dat er helemaal geen suiker aan is toegevoegd en het zo goed als alleen maar complexe koolhydraten in zitten. Zou moeten zorgen voor afdoende energie gedurende langere tijd
Repen
Banana Bread
Heerlijke smaak, lijkt echt op bananen brood. Lekkerste die ik tot nog toe geprobeerd heb. Geen enkele allergische reactie mijnerzijds en vult goed
Kokos chocolate
Ik kan niet anders zeggen dan dat deze reep echt lekker is! Een soort pure bounty. Geen enkele allergische reactie mijnerzijds en vult goed
Peanut & butter
Deze smaakt ook uitstekend en er zitten hele pinda’s in wat het een lekkere crunch geeft. Ook hier geen allergische reactie en goede vulling. Ook wel grappig dat onze peanut butter of choice (Calvé 100% pinda) in deze bar zit
Pumpkin Spice (die zover ik kan zien ook niet meer gemaakt wordt?) heb ik nog niet geprobeerd. Espresso-Almond en Chocolate-Almond kan ik ivm mijn amandel allergie verder niet proberen, ik zal mijn vrouw vragen hiervoor proefpersoon te zijn
Wat ik handig vind aan de repen is dat ze als een soort chocolade reep in blokjes verdeeld zijn zodat het aantal calorieën makkelijk doseerbaar zijn. De textuur is ook fijn, stevig maar niet droog.
Algemeen
De verpakking is niet super aantrekkelijk, ziet er uit als iets wat je in de reform winkel haalt. Huel en Plenny zien er toch een stuk flashier/moderner uit. Dat geldt helemaal voor de website die ik wat onoverzichtelijk vind en ook niet heel aanlokkelijk. Ook het logo (I am nitpicking here
) is erg simpel en daarmee niet direct opvallend. Wetende dat het vrijwel een oneman show is snap ik dit echter volledig
Al met al ben ik erg positief verrast door Powdermatters, vooral de repen vallen erg in de smaak dus die gaan er zeker meer komen en ik denk dat ik de Chocolate Powder Matters ga gebruiken naast de Huel Coffee Caramel.
Als afsluiter nog dit: ik merk bij @Dirk_PM een enorm enthousiasme over en geloof in zijn product. Erg gaaf, zeker als ik dat vergelijk met big business Huel
Ga zo door, je hebt er een klant bij 
- ‘Alle’ benodigde voedingsstoffen binnen krijgen
- Calorie intake makkelijk te bepalen, zodat ik niet overeet
- Makkelijk doseerbaar
- Goed vullend
Repen van Huel heb ik nooit gehad, wel van Plenny maar daar krijg ik een allergische reactie op. (Ik kan niet tegen hazelnoten en amandelen)
Poeders
Chocolate
Ruikt naar Nesquick in poedervorm, smaakt prima en vult goed! Ik vind de Coffee Caramel van Huel wel iets lekkerder maar dit is een goed alternatief!
Kokos Chocolate
Deze heeft een heel vreemde nasmaak en voelt raar op mijn tong. Heb hem dan ook niet opgedronken, deze zal ik zelf nooit los aanschaffen
Vanilla
Ik ben geen fan van Vanille smaak in het algemeen dus dat geldt ook voor deze. Geen rare nasmaak verder en vult goed maar ik zou deze niet snel bestellen

Wat me opvalt aan de ingrediënten is dat er Sucralose in zit, daar waar Huel Stevia gebruikt. Ik ben persoonlijk meer fan van de smaak van Stevia. De poeders mengen uitstekend (beter dan Huel dat toch altijd wat klonteriger blijft) maar lijken een net iets minder vullend gevoel te geven.
Een groot pluspunt vind ik dat er helemaal geen suiker aan is toegevoegd en het zo goed als alleen maar complexe koolhydraten in zitten. Zou moeten zorgen voor afdoende energie gedurende langere tijd

Repen
Banana Bread
Heerlijke smaak, lijkt echt op bananen brood. Lekkerste die ik tot nog toe geprobeerd heb. Geen enkele allergische reactie mijnerzijds en vult goed
Kokos chocolate
Ik kan niet anders zeggen dan dat deze reep echt lekker is! Een soort pure bounty. Geen enkele allergische reactie mijnerzijds en vult goed
Peanut & butter
Deze smaakt ook uitstekend en er zitten hele pinda’s in wat het een lekkere crunch geeft. Ook hier geen allergische reactie en goede vulling. Ook wel grappig dat onze peanut butter of choice (Calvé 100% pinda) in deze bar zit

Pumpkin Spice (die zover ik kan zien ook niet meer gemaakt wordt?) heb ik nog niet geprobeerd. Espresso-Almond en Chocolate-Almond kan ik ivm mijn amandel allergie verder niet proberen, ik zal mijn vrouw vragen hiervoor proefpersoon te zijn

Wat ik handig vind aan de repen is dat ze als een soort chocolade reep in blokjes verdeeld zijn zodat het aantal calorieën makkelijk doseerbaar zijn. De textuur is ook fijn, stevig maar niet droog.
Algemeen
De verpakking is niet super aantrekkelijk, ziet er uit als iets wat je in de reform winkel haalt. Huel en Plenny zien er toch een stuk flashier/moderner uit. Dat geldt helemaal voor de website die ik wat onoverzichtelijk vind en ook niet heel aanlokkelijk. Ook het logo (I am nitpicking here

Al met al ben ik erg positief verrast door Powdermatters, vooral de repen vallen erg in de smaak dus die gaan er zeker meer komen en ik denk dat ik de Chocolate Powder Matters ga gebruiken naast de Huel Coffee Caramel.
Als afsluiter nog dit: ik merk bij @Dirk_PM een enorm enthousiasme over en geloof in zijn product. Erg gaaf, zeker als ik dat vergelijk met big business Huel

Ik kan mij aansluiten bij het objectieve deel van bovenstaande review.Tomba schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:53:
Met dank aan de posts van @user109731 en @Dirk_PM heb ik Powder Matter geprobeerd. Ik ben al jarenlang gebruiker van Huel met als voornaamste doelen:Huel beviel direct goed en heb de reguliere gebruikt tot v2.3. Toen hebben ze iets veranderd aan de samenstelling waardoor ik er extreem winderig van werd, waarna ik overgestapt ben op Huel Black (de unflavored en de Coffee Caramel) Daarmee geen klachten meer. Heb Huel Black dus niet genomen voor de verhoogde hoeveelheid eiwitten tov regular Huel verder, maar puur vanwege de flatulentie.
- ‘Alle’ benodigde voedingsstoffen binnen krijgen
- Calorie intake makkelijk te bepalen, zodat ik niet overeet
- Makkelijk doseerbaar
- Goed vullend
Poeders
Chocolate
Kokos Chocolate
Vanilla
Repen
Banana Bread
Kokos chocolate
Peanut & butter
Algemeen
De verpakking is niet super aantrekkelijk, ziet er uit als iets wat je in de reform winkel haalt. Huel en Plenny zien er toch een stuk flashier/moderner uit. Dat geldt helemaal voor de website die ik wat onoverzichtelijk vind en ook niet heel aanlokkelijk. Ook het logo (I am nitpicking here) is erg simpel en daarmee niet direct opvallend. Wetende dat het vrijwel een oneman show is snap ik dit echter volledig
![]()
Als afsluiter nog dit: ik merk bij @Dirk_PM een enorm enthousiasme over en geloof in zijn product. Erg gaaf, zeker als ik dat vergelijk met big business HuelGa zo door, je hebt er een klant bij
Helaas kunnen persoonlijk de repen mij echt niet bekoren. Misschien omdat het ook iets is dat ik helemaal niet mis in mijn huidige voedingspatroon.
Met de shakes merk ik dat ik erg vastgeroest zit in de queal, die flink anders is qua substantie. Bovendien zijn smaken als vanille en chocolade nooit mijn favoriet geweest. Juist de wat apartere smaken kunnen mij verleiden.
All in all, prima goede concurerende partij, maar niet voor mij.
Ik heb hier ook ooit eens de repen van JimmyJoy geprobeerd, en die bevielen ook niet echt. Er zat een zoutje in wat vreemd ziltig smaakte. Misschien dat die van Powder Matter beter zijn 
Qua poeders valt 't me op dat de kosten behoorlijk gestegen zijn de afgelopen tijd. Ik reken het altijd om naar 1900-2000kcal per dag, en dan is PowderMatter met 1 zak à 2,5 dag voor €45 wel erg duur. Dan is JimmyJoy met €15 per 2 dagen in verhouding een heel stuk beter te bekostigen.
(1 zak PowderMatter = 2800kcal à €45, 1 zak Plenny = 2000kcal à €15,90 bij eenmalige aankoop)
Ligt dat mogelijk aan het gebruik van verschillende ingrediënten? Of aan de klein- of grootschaligheid tussen de twee?

Qua poeders valt 't me op dat de kosten behoorlijk gestegen zijn de afgelopen tijd. Ik reken het altijd om naar 1900-2000kcal per dag, en dan is PowderMatter met 1 zak à 2,5 dag voor €45 wel erg duur. Dan is JimmyJoy met €15 per 2 dagen in verhouding een heel stuk beter te bekostigen.
(1 zak PowderMatter = 2800kcal à €45, 1 zak Plenny = 2000kcal à €15,90 bij eenmalige aankoop)
Ligt dat mogelijk aan het gebruik van verschillende ingrediënten? Of aan de klein- of grootschaligheid tussen de twee?
Queal (ja, sorry. Ben ik weer. Geen aandelen) heeft z'n prijzen de afgelopen tijd niet verhoogd.
Ik eet ze als 550 kcal maaltijd (ipv 700 die ze als standaard opgeven). In een zak zitten 3 maaltijden voor 8 euro. Ik kom zelf uit dus op 2 euro per maaltijd.
Ik eet ze als 550 kcal maaltijd (ipv 700 die ze als standaard opgeven). In een zak zitten 3 maaltijden voor 8 euro. Ik kom zelf uit dus op 2 euro per maaltijd.
Queal heb ik ook ooit eens geprobeerd, helemaal in het begin
Toen hadden ze best wat 'last' van bezinking, al is dat een beetje een persoonlijke voorkeur… ik hou zelf wel wat meer van een solide dikke shake. Qua smaak deden ze het wel al heel goed volgens mij hè?

Ik zie dat je nog geen bericht hebt gehad… mag ik me nog een keertje bij je aanmelden? Heb je een batch Queal die je niet zo aan spreekt toevallig? Ik zag een poosje terug dat je juist fervent Queal'er bent 
p.s.: als je de pot nog hebt, geef maar even aan wat je ervoor wilt hebben en of je 'm aan me kwijt wilt, is dat goed?

p.s.: als je de pot nog hebt, geef maar even aan wat je ervoor wilt hebben en of je 'm aan me kwijt wilt, is dat goed?
Nog steeds groot fan van Queal, nog niks kunnen vinden waar ik net zo tevreden over ben. Ben inmiddels de 1000 dagen gebruik gepasseerd.Kapotlood schreef op zondag 4 december 2022 @ 15:43:
Ik zie dat je nog geen bericht hebt gehad… mag ik me nog een keertje bij je aanmelden? Heb je een batch Queal die je niet zo aan spreekt toevallig? Ik zag een poosje terug dat je juist fervent Queal'er bent
Flow is een geval apart, dat is niet de maaltijdshake, maar iets anders: https://queal.com/shop/flow/
Ik heb je een PM gestuurd.
1000 dagen aan maaltijden, áchter elkaar? Dat is wel een prestatie 😄
Ik zat onlangs voor een pakket maaltijden weer eens naar Jimmy Joy te kijken, maar ook die hebben hun prijzen in februari verhoogd vanwege de bekende redenen.
Best jammer, want veel van de huidige maaltijdvervangers zoals deze zijn al snel wat duurder dan zelf koken… aan de ene kant herinner ik me dat ze dat juist goedkoper én sneller wilden maken dan zelf koken/ontbijt maken, aan de andere kant is er op 't moment bijna geen ontkomen aan helaas.
Bedankt voor je PM'tje, ik ga gelijk even kijken!
Ik zat onlangs voor een pakket maaltijden weer eens naar Jimmy Joy te kijken, maar ook die hebben hun prijzen in februari verhoogd vanwege de bekende redenen.
Best jammer, want veel van de huidige maaltijdvervangers zoals deze zijn al snel wat duurder dan zelf koken… aan de ene kant herinner ik me dat ze dat juist goedkoper én sneller wilden maken dan zelf koken/ontbijt maken, aan de andere kant is er op 't moment bijna geen ontkomen aan helaas.
Bedankt voor je PM'tje, ik ga gelijk even kijken!
Sinds 2 weken begonnen met flink wat maaltijden te vervangen door Plenny Shakes en Bars, bevalt enorm goed. Door soms laat thuis zijn en dan snel weer door moeten naar sport of andere verplichtingen leek het ons eerst vooral makkelijker maar door onze andere dieetkeuzes/verplichtingen is het ook nog eens goedkoper dan onze normale boodschappen. Erg fijn om snel te kunnen eten en toch gezonde voeding binnen te krijgen.
Erg fan van de Chocolade Shakes en Bars momenteel.
Het enige wat ik zie is dat Jimmy Joy wel meer suiker in hun producten heeft zitten dan alternatieven. Maar weet eigenlijk niet of dit dan "teveel" is tegenover traditionele lunch. In 100% Pindakaas zit natuurlijk ook gewoon suiker.
Erg fan van de Chocolade Shakes en Bars momenteel.
Het enige wat ik zie is dat Jimmy Joy wel meer suiker in hun producten heeft zitten dan alternatieven. Maar weet eigenlijk niet of dit dan "teveel" is tegenover traditionele lunch. In 100% Pindakaas zit natuurlijk ook gewoon suiker.
[Voor 5% gewijzigd door pim1896 op 10-01-2023 10:26]
Is het bij Plenny niet zo dat dat voornamelijk natuurlijke suikers/zoetstoffen zijn? In sommige producten (zoals misschien ook noten) zitten namelijk ook natuurlijke suikers, misschien dat dat een verschil maakt?
Ik ga hier de komende periode ook weer wat meer aan de shakes… heb een druk kwartaal met werk, en dan schiet koken er nog wel eens bij in. Voor een deel komt de vriezer daarom deze keer vol te liggen met voorbereidde maaltijden (die ik eens per week aanvul), maar voor de overige dagen en/of lunches neem ik wat shakes.
Ik ga hier de komende periode ook weer wat meer aan de shakes… heb een druk kwartaal met werk, en dan schiet koken er nog wel eens bij in. Voor een deel komt de vriezer daarom deze keer vol te liggen met voorbereidde maaltijden (die ik eens per week aanvul), maar voor de overige dagen en/of lunches neem ik wat shakes.

[Voor 43% gewijzigd door Kapotlood op 23-01-2023 16:08]
Ik ben sterk aan 't overwegen wat maaltijdshakes te proberen de komende anderhalve maand (om de avond maaltijd te vervangen). Ik dacht besloten te hebben voor huel, maar ik zit toch naar jimmy joy te kijken die wat meer smaken heeft die me interesseren.
Nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Overigens, misschien de topic titel vervangen? De titel geeft geen indicatie over het onderwerp, en ik moet nog steeds aan people denken.. Bovendien is 't volgens mij niet te krijgen hier. Wat jammer is want zij hadden ook smaken die me meer interesserden (cacao en matcha).
Nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Overigens, misschien de topic titel vervangen? De titel geeft geen indicatie over het onderwerp, en ik moet nog steeds aan people denken.. Bovendien is 't volgens mij niet te krijgen hier. Wat jammer is want zij hadden ook smaken die me meer interesserden (cacao en matcha).
Make lovecraft not warcraft. / Films 2022

Ok daar ga ik!
Vandaag een doos ontvangen met huel vanilla, huel mint chocolate, en huel black vanilla.
Ik wilde 't uitproberen omdat ik komende anderhalve maand zelf voor eten moet zorgen, en ik een hekel heb aan koken en afwassen. Voornamelijk voor het gemak dus. Dat gezegd hebbende.. Met die uitgerekende porties ben ik benieuwd of ik afval in combinatie met meer sporten (hopelijk).
Ik heb inmiddels dus m'n eerste shake gedronken, ik heb de mint chocolate gekozen voor de eerste dag. Mijn ervaring tot nu toe:
- Ruikt lekker!
- Smaakt.. niet vies, maar wil het nog niet lekker noemen. Geen idee of dit aan de smaak ligt of aan huel zelf, en of 't misschien simpelweg een kwestie van wennen is.
- Ik hoor veel mensen over de textuur.. Die vond ik prima. Geen klonten, en drinkt prima.
- Ehm.. ik heb nog steeds honger. Misschien moet ik me beter verdiepen in calorieën en voeding.
Make lovecraft not warcraft. / Films 2022
Als ik aardbeien smaak neem met sojamelk is het precies een milkshake.
Ik gebruik plenny shake.
Je maag moet er nog wat aan wennen, honger neemt na een paar dagen af.
Bij mij vermindert het de drang naar snoep weg, en dat is een groot pluspunt
Ik gebruik plenny shake.
Je maag moet er nog wat aan wennen, honger neemt na een paar dagen af.
Bij mij vermindert het de drang naar snoep weg, en dat is een groot pluspunt
Mag ik vragen welke maaltijden je in de vriezer gooit? Zelfgemaakte of iets halen in de winkel?Kapotlood schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:06:
Voor een deel komt de vriezer daarom deze keer vol te liggen met voorbereidde maaltijden (die ik eens per week aanvul), maar voor de overige dagen en/of lunches neem ik wat shakes.
Ik drink elke dag 2 shakes, en eet 1 warme maaltijd.
Maaltijd haal ik altijd in de colruyt, daar heb je bij de vleesafdeling bakjes met kip peperroomsaus, bakje met aardappeltjes, bakje met witloof. (je hebt ook puree, wortelen en gratin enz)
Van 3 zulk een pakjes maak ik 3 maaltijden, kost me dan 6 € de maaltijd ongeveer, is vooral lekker.
[Voor 3% gewijzigd door C00P op 21-03-2023 15:36]
@C00P, ik bedoelde inderdaad zelfgemaakte maaltijden voor de vriezer
Dan voor drukke periodes doe ik dat wel vaker… een weekvoorraad aan tupperware-bakjes gevuld met complete maaltijden (stoofpot, pastasaus, soepen, dat soort dingen). Een maaltijshake zoals in dit topic zal ik niet zo snel in de vriezer doen, die zijn zo snel klaar dat dat eigenlijk niet zoveel toegevoegde waarde heeft.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld om een (wetenschappelijke) discussie aan te gaan over de vele verschillende dieetopties, maar wel om te discussiëren over de ervaringen met deze Soylent-alternatieven.
Dit topic is niet bedoeld om een (wetenschappelijke) discussie aan te gaan over de vele verschillende dieetopties, maar wel om te discussiëren over de ervaringen met deze Soylent-alternatieven.