Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13:42
Ik ben onlangs begonnen bij een nieuwe werkgever waar geen kantine is en geen bakkerij/supermarkt in de directe nabijheid.

Voorheen ging ik of naar de kantine of ik liep langs de supermarkt om een lunch te scoren. Naast dat dat relatief duur is was dat vaak ook wel een ongezondere lunch. Ik ben momenteel bezig om weer wat af te vallen en het sporten na lang blessureleed weer op te bouwen. Ongezondere lunches en niet kunnen sporten zijn geen goede combinatie in mijn geval.

Ik ben op zoek naar goede en gezonde lunchsuggesties die makkelijk mee te nemen zijn. Bij voorkeur iets wat geen uren kost om te prepareren, zowel niet thuis als op het werk niet. Er is op het werk een keuken en koelkast beschikbaar. Van huis naar werk is een max 45 minuten met de auto.

Ik vind eigenlijk veel lekker maar hou er niet van om iedere dag hetzelfde te eten. De broodjes kaas, kipfilet, humus etc gaan dan snel vervelen. Wat neem jij mee naar kantoor??

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
Gewoon boterhammen met kaas, pindakaas, hagelslag, soms met een slaatje, diversen brood salades, tonijn, etc.en vaak een krentenbol en wat fruit.
En als er een tosti ijzer is boterhammen met kaas en ham om een tosti te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Brood met vleeswaren, jam, pindakaas
Of kwark of fruit etc..

Kom de dag wel door in ieder geval

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• aart93
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-02-2024
gewoon 4 boterhammen met verschillend beleg en wat fruit. dat is nog geen 5 minuten werk 's ochtends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Pasta-salade is echt makkelijk 's ochtends even in elkaar te zetten en 1 van mijn favorieten: Wat penne koken (even iets langer dan de aangegeven tijd en gebruik wat minder dan je voor avondeten zou koken) en tegelijk een klein beetje paprika en courgette bakken (in kleine blokjes gesneden). Eventueel een plakje ham in stukjes toevoegen tijdens het bakken. Pasta nog even kort meebakken en een lepeltje pesto er doorheen. Kan gewoon in een bakje mee naar je werkt en kost nog geen tien minuten om te maken (kan eventueel de avond ervoor al gemaakt worden).

Andere salades kunnen ook prima mee als lunch, bv een salade met couscous of een salade met rijst (kijk voor inspiratie bijvoorbeeld eens in het koelvak van de supermarkt: De salades die daar staan kun je vaak heel eenvoudig zelf maken). Helemaal als je het afstemt met wat je de avond ervoor als avondeten hebt, dan kost het helemaal niet zoveel tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 30-05-2023 09:40 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:50

Fanta

FordPerformance™️

Ik ben altijd wel een fan van Griekse salade. Makkelijk op mijn werk klaar te maken, gezond, en geen koolhydratendip na de lunch.

Zorg dat je op je werk peper, zout, Griekse kruiden en een fles goede olijfolie hebt staan, dan hoef je alleen maar om de paar dagen wat komkommer, tomaat, rode ui, paprika, feta en eventueel wat olijven te halen. Snijd de boel even tijdens je lunch, kost je hooguit 5 minuutjes.

Ik wissel dat dan af met boterhammen met bijvoorbeeld kaas, kipfilet, rookvlees, etc.

spoiler:
En op vrijdag snack.. :X

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:07

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Salade van wat tomaten, komkommer, sla, olijven, feta (of andere kaas) en wat noten.
Helemaal prima en echt paar minuten werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:37
In de zomer roggebrood met smout (fysiek zware arbeid) en in de winter beschuitjes met roomboter en bruine basterdsuiker (binnenwerk).

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:54
Als ik naar werk ga neem ik meestal bruin brood met ham en kaas mee zodat ik er een tosti van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:58
Yaksa schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:40:
In de zomer roggebrood met smout (fysiek zware arbeid) en in de winter beschuitjes met roomboter en bruine basterdsuiker (binnenwerk).
Smout, als in reuzel??
Puur dierlijk vet dus. Daar zal TS wel flink van afvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:11

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ha! /subscribe

Precies hetzelfde hier, normaliter altijd kantinelunch (1 belegd broodje, 1-2 snacks/tosti/warms).
Geen ontbijt normaal, dus berehonger.

Sinds kort lunchtasje mee, banaantje er in, instant noodles/pasta, 2 volkoren bolletjes (nu met chocopasta want makkelijk). En dan met de lunch beperk ik mijzelf tot 1 ding van de kantine (want we gaan wel met z'n allen daar zitten :P).
Door dit langzaamaan op te bouwen is het niet een enorme verandering ineens en hoop ik dit lang(er) vol te houden dan de vorige keren.

Op hopelijk relatief korte termijn ander beleg mee, kaasje, worstje oid en meer fruit.
Maar eigenlijk alles wat te veel moeite kost valt af bij mij :D

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Luie optie: de AH heeft een behoorlijk ruime keuze aan kant-en-klaar-salades. Redelijk gezond, zeker als je niet het mega-grote zakje met dressing er over leegknijpt. Prijs is waarschijnlijk beter dan de gemiddelde kantine, en ze zijn best lekker. Er zijn verschillende groottes, maar de porties zijn voor een lunch best aardig, zeker met een boterhammetje erbij (maar als je op dieet bent is dat misschien niet eens nodig).

Ik kwam ook een keer op weg naar werk niet langs de AH maar langs de jumbo, die hebben ook wel zoiets maar een behoorlijk beperkte keuze en een stuk minder lekker.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 05:29
Herkenbaar, ik heb hier best een tijdje naar gezocht en heb zelf nu het volgende.

Skyr met bevroren fruit (blauwe bessen en frambozen), beetje honing en Holie granola (zonder toegevoegde rommel).
Ik neem dat mee in een Mepal beker, daar zit dan een deksel op waar de granola in kan.
Blijft bij mij van 7 tot 12 op mijn bureau staan, dat is goed te doen qua temperatuur; langer zou ik het in de koelkast bewaren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Laatst online: 17:02

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

4 bammetjes met lekker (vlees)beleg.

spoiler:
om 16u de cointreaux in de dubbele bodem van m'n drinkfles

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 21:44

tomic

Smexylittlebabe!

Lekkerste om mee te nemen naar mn werk naast een broodje:

* Kwark met musli en evt een beetje honing. Super gezond en vol vezels (mits goede musli)
* Porridge (pap / overnight oats) maken en in potje meenemen. (melk + een paar lepels porridge)

BTW: in NL is Porridge niet heel erg bekend. In Duitsland en/of Engeland wel.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:09

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

sanger1981 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:30:
Bij voorkeur iets wat geen uren kost om te prepareren, zowel niet thuis als op het werk niet. Er is op het werk een keuken en koelkast beschikbaar. Van huis naar werk is een max 45 minuten met de auto.
Allereerst...goed bezig!!!! _/-\o_ d:)b

ik smeer 's avonds mijn broodjes omdat ik 's ochtends nogal uitgebreid ontbijt voor ons samen maak (fruit snijden, havermout maken etc.) en geen tijd heb om nog meer te doen naast ook de vaatwasser et cetera.

Ik neem 4 broodjes mee, meestal bruin brood, met variërend beleg. Niet altijd even makkelijker want ik ben vegetarier. Dus kaas, sandwichspread, pindakaas, appelstroop, of kaas met plakjes tomaat (en zout+peper), pindakaas met plakjes komkommer (aanrader!) en wat verschillende jamsoorten.

daarnaast zorg ik altijd voor 2 bakjes met bijvoorbeeld een halve komkommer in stukjes of stukjes wortel, tomatenpartjes of een hele grapefruit of sinaasappel in partjes. Ook die snij ik 's avonds.

Ter afwisseling kun je de meeste pasta en rijst gerechten ook koud eten (voordeel van vega), ik kook dan meestal ietsje extra om de volgende dag mee te nemen.

succes *O*

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:26

D4NG3R

kiwi

:)

Ik hekel ontbijten, en heb weinig zin om überhaupt aan eten te moeten denken als ik net wakker ben.

Aangezien ik ook niet sta te springen op sloffe bammetjes welke de avond ervoor gesmeerd zijn neem ik meestal een paar kale plakken brood- of bolletjes mee en zorg ik ervoor dat er beleg beschikbaar is op werk. :)

Qua beleg heb ik meestal (smeer)kaas, iets van salade of jam.

Af en toe nog wat over van de avondmaaltijd ervoor, of met opzet wat teveel gemaakt. Rijst met kip of iets van pasta(salade) is altijd wel lekker om mee te nemen. En op vrijdagen wordt er 9/10x iets besteld met collegas. :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 30-05-2023 10:00 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

tomic schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:56:
* Porridge (pap / overnight oats) maken en in potje meenemen. (melk + een paar lepels porridge)
Goeie tip, deze staat op mijn lijstje om te proberen :)

vanaf januari krijg ik een extra kwartier reistijd voor mijn kiezen door verhuizing van ons pand -O-

Ik denk dat ik ons havermout-ontbijt (met zelfgemaakt havermelk) maar eens 's avonds ga klaarmaken in de vorm van overnights oats.

Geen idee hoeveel voedingswaarde er dan overblijft met al dat fruit in stukjes onder de havermelk in de koelkast maar ik denk dat het wel meevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Op mn vorige werk hadden we een door de werkgever gesponsorde salade bar dat was eigenlijk ideaal daar krijg je geen after diner dip van zoals je dat bij bruin brood wel krijgt.

Voor mijn volgende baan in er ook geen kantine maar ik denk dat ik de basis elementen van een lekkere salade in de koelkast thuis ga bewaren zodat ik iedere dag een Slade kan meenemen. Zongedroogde tomaten, feta, lekkere sla, tonijn, zonnebloem pitjes, Italiaanse kaas, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:55

Honesty

kattenneus!

Ik ontbijt en lunch thuis maar als ik op de zaak moet eten;
Salade evt met pasta of couscous
Instantnoedels
Broodjes met beleg(wel salade of Hummus met extra groenten
Wraps met groenten en pesto
Als ik zondig wrap met oude kaas en Salami maar dat zijn calorieenbommertjes.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bij mij wordt voor 4 dagen in de week (de dagen die ik over het algemeen op kantoor ben) 2 euro per dag op mijn salaris ingehouden en regelt de werkgever dus de lunch (brood + beleg). Bevalt best goed moet ik zeggen. Wellicht is dat er bij jouw nieuwe werkgever ook?

[ Voor 61% gewijzigd door CH4OS op 30-05-2023 10:05 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik snap niet dat mensen heel de dag op de been kunnen blijven zonder ontbijt en 4 bammetjes tussen de middag...
Heb je geen magnetron ter beschikking? Dan kun je allerlei eten opwarmen, bv rijst/pastagerechten, soepen e.d., evt kant-en-klaar maaltijden.

Overigens bevestigt dit topic wel de armzalige lunchcultuur in de lage landen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 05:29
evilution schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:03:
Ik snap niet dat mensen heel de dag op de been kunnen blijven zonder ontbijt en 4 bammetjes tussen de middag...
Heb je geen magnetron ter beschikking? Dan kun je allerlei eten opwarmen, bv rijst/pastagerechten, soepen e.d., evt kant-en-klaar maaltijden.

Zoek eens naar intermittent fasting, erg interessant. Ik heb dat ook heel lang gedaan, je totale eetlust wordt een stuk minder (dus ook minder snel snaai trek).
Sterker nog, ik ging dan voor het werk sporten om 7 uur en at ik pas om 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:53
Kijk eens op het bodybuilding forum maar wat ik altijd deed:

- 2 Wraps met kip(filet plakjes) of vooraf even snel opgebakken of met tonijnsalade of gerookte zalm en dan met komkommer/ui/sla/tomaat en een klein beetje spread met kruiden (heb je ook gezonde varianten van).

- In 1x per week op zondaq even preppen of als hoofdmaaltijd eten op 1 dag, tijd circa 1-malig 30 minuten in bakjes met rijst, kip en (wok) groenten of nasi variant en even opwarmen in de magnetron, 4/5 minuten op 600watt of 1000 watt maar dan korter (tijdens het opwarmen kan je weer wat anders doen). Dat is eigenlijk het beste en persoonlijk vind ik het erg lekker.

[ Voor 15% gewijzigd door wm1234 op 30-05-2023 10:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

naitsoezn schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:37:
Pasta-salade is echt makkelijk 's ochtends even in elkaar te zetten en 1 van mijn favorieten: Wat penne koken (even iets langer dan de aangegeven tijd en gebruik wat minder dan je voor avondeten zou koken) en tegelijk een klein beetje paprika en courgette bakken (in kleine blokjes gesneden). Eventueel een plakje ham in stukjes toevoegen tijdens het bakken. Pasta nog even kort meebakken en een lepeltje pesto er doorheen. Kan gewoon in een bakje mee naar je werkt en kost nog geen tien minuten om te maken (kan eventueel de avond ervoor al gemaakt worden).
Penne koken kost je al een minuut of 12 vanaf dat het water kookt. Van die 10 minuten kun je er eerder 20 maken denk ik.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Tjah, geen idee wat jij verder voor werk doet en/of wat je verder in je vrije tijd doet qua sport. Maar met een standaard kantoorbaan en wat wandelen in de avond kan ik prima af met 3/4 plakken bruin brood, wat fruit, een verdwaalde kop cup-a-soup, en veel te veel koffie. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:53
FirePuma142 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:25:
[...]

Penne koken kost je al een minuut of 12 vanaf dat het water kookt. Van die 10 minuten kun je er eerder 20 maken denk ik.
1 woord: waterkoker

Leuk feitje: opgewarmde pasta is gezonder dan vers gekookte, iets met lagere bloedsuikerspiegel dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:30
FirePuma142 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:25:
[...]

De avond er voor koken, pesto er door heen en hup de koelkast in (afgekoeld)
Dit doen we tijdens het avond eten koken vaak er naast. Je bent dan toch al bezig.

De olijven, komkommer, mais en paprika gooi ik er koud door heen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Randfiguur schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:28:
[...]

Leuk feitje: opgewarmde pasta is gezonder dan vers gekookte, iets met lagere bloedsuikerspiegel dacht ik.
Klopt ongeveer.
Als je pasta voor de 2e keer kookt/verwarmd veranderen de koolhydratensamenstelling.
De snel opneembare koolhydraten die voor en stijging in bloedsuikerspiegel zorgen (en daarna weer voor een daling die een hongergevoel geeft) worden deels omgezet in zetmeel, wat minder snel en makkelijk opgenomen wordt door je lichaam. Daarmee krijg je een gebalanceerdere suikerspiegel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zonder als snob over te willen komen, maar heb je hier ook een bron voor? Het is bijna pure koolhydraten met water, zout en wellicht wat ei. Ik kan mij niet voorstellen dat dat "vers" meer of minder gezond zou zijn dan opgewarmd.

Ik zou zelf denken dat secundaire ingrediënten juist verder degraderen en aan voedingswaarde verliezen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Dan kom ik nog niet aan minder dan 10 minuten als alleen het koken van de pasta al langer duurt. Het zijn Jamie-Oliver-kwartiertjes: Alles staat al klaar, de uien gepeld, het water kookt, je hebt drie weken afwas maar er staat wel wat op tafel na 15 minuten :+
mathy_ schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:29:
[...]

De avond er voor koken, pesto er door heen en hup de koelkast in (afgekoeld)
Dit doen we tijdens het avond eten koken vaak er naast. Je bent dan toch al bezig.

De olijven, komkommer, mais en paprika gooi ik er koud door heen.
Zo doe ik het ook vaak, maar ik maak dan ook vaak gewoon wat extra pasta/rijst/couscous en dat eet ik dan de volgende dag met de lunch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
D4NG3R schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:27:
[...]
en veel te veel koffie. :')
als je daar melk en suiker in doet kom je op die manier aan je calorieën.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogru
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:41
4 dubbele volkoren boterhammen met kaas, en wat fruit of rauwkost. Daar kom je de dag goed op door, zonder al te veel callorieen binnen te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

jongetje schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:33:
[...]

als je daar melk en suiker in doet kom je op die manier aan je calorieën.
Zo zwart als m'n ziel de nacht. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:53
D4NG3R schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:32:
[...]

Zonder als snob over te willen komen, maar heb je hier ook een bron voor? Het is bijna pure koolhydraten met water, zout en wellicht wat ei. Ik kan mij niet voorstellen dat dat "vers" meer of minder gezond zou zijn dan opgewarmd.

Ik zou zelf denken dat secundaire ingrediënten juist verder degraderen en aan voedingswaarde verliezen. :)
Zie het antwoord van @Hann1BaL, ik kon het zelf niet onderbouwen omdat ik in een afdelingsoverleg zit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:29
Zoek eens diverse burrito recepten op.
Super makkelijk te meal preppen, in een uurtje maak je burrit's voor de hele week oid.
Snel en gezond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

D4NG3R schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:27:
[...]

Tjah, geen idee wat jij verder voor werk doet en/of wat je verder in je vrije tijd doet qua sport. Maar met een standaard kantoorbaan en wat wandelen in de avond kan ik prima af met 3/4 plakken bruin brood, wat fruit, een verdwaalde kop cup-a-soup, en veel te veel koffie. :')
Zo'n 2 dagen in de week is standaard kantoorwerk, voor de rest ben ik buiten. Met een lege maag functioneer ik niet. Koffie doe ik hooguit 2 bakkies per etmaal. Ik drink water of thee.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:30
mesm90 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:43:
Zoek eens diverse burrito recepten op.
Super makkelijk te meal preppen, in een uurtje maak je burrit's voor de hele week oid.
Snel en gezond.
Ik heb toch altijd geleerd dat 48 uur de max is en dan hup de prullenbak in.
Ik heb dan ook leren koken in een restaurant, en doen moeten voldoen aan regels.

Maar ik bewaar m'n eten nooit langer dan 2 dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

-tom-562

Oliesjeik

rogru schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:33:
4 dubbele volkoren boterhammen met kaas, en wat fruit of rauwkost. Daar kom je de dag goed op door, zonder al te veel callorieen binnen te krijgen!
Hier hetzelfde. Kaas kan natuurlijk afgewisseld worden met ander beleg. En hoezo is zoiets nou weer 'armzalig', ik vind het lekker en het vult goed. 1x in de week haal ik een broodje met een snack in de kantine (en neem ik wat brood minder mee).
Met een standaard kantoorbaantje hoef je echt geen half brood op te eten (kan wel, en is ook lekker, maar dat ga je wel merken na een tijdje...)

[ Voor 13% gewijzigd door -tom-562 op 30-05-2023 10:49 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:52

Agent47

I always close my contracts.

Ik neem altijd een half brood met kipfilet mee. Gaat prima zo.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:17
Broodtrommeltje, boterhammen maken kost nog geen 5 minuten, je pakt ze bevroren uit de vriezer en maakt ze, dat kan ook de avond ervoor.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DeMolT. schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:09:
[...]

Zoek eens naar intermittent fasting, erg interessant. Ik heb dat ook heel lang gedaan, je totale eetlust wordt een stuk minder (dus ook minder snel snaai trek).
Sterker nog, ik ging dan voor het werk sporten om 7 uur en at ik pas om 12 uur.
er zijn hele volksstammen die niet ontbijten en die hebben nog noooooit gehoord van wat voor soort fasting dan ook hoor :P

ik snap @evilution zijn opmerking dus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Agent47 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:48:
Ik neem altijd een half brood met kipfilet mee. Gaat prima zo.
een half brood? en elke dag kipfilet? zou je niet eens wat variëren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Fraggert schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:58:
[...]

Weet jij hoeveel mensen elke dag brood met kaas of chocopasta meenemen? :9
Nee dit gaat prima zo. BMI is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

mathy_ schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:47:
[...]

Ik heb dan ook leren koken in een restaurant, en doen moeten voldoen aan regels.

Die burrito's mikken ze over algemeen de vriezer in.

Meeneem lunch varieert hier.
- Brood
- Kwark
- Pastasalade
- griekse salade
- leftovers

Hier op kantoor koelkasten, magnetrons en tosti ijzer aanwezig.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Laatst online: 16:40

PB-powell

Mr. Laziness

Ik neem zelf 5 sneetjes brood uit de vriezer en beleg mee en smeer m'n brood op het werk. Ook neem ik regelmatig het restje van het avondeten van de avond ervoor mee ipv brood. Maar als je wat meer variatie wil zul je ook wat meer moeite voor moeten doen. Brood is nou eenmaal het makkelijkst te regelen, de rest wordt al snel wat bewerkelijker.
Wat wij verder vaak doen is meerdere eitjes koken en dan elke dag 1 mee naar het werk. In de koelkast kan je gekookte eieren ongeveer een week bewaren, geeft ook wat variatie en 1 ei koken of 6 maakt op dat moment toch niet uit.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je echt serieus werk wilt maken van gewichtsverlies dan moet je IMO ook serieus werk maken van je voeding. Daar hoort dan bij dat het iets meer tijd gaat kosten dan het smeren van een bammetje.

Sowieso zou ik geen brood eten als je wilt afvallen (ook geen koolhydraatarm). Pasta zou ik ook gewoon vermijden.

Ik spendeer doorgaans een kwartier tot een half uur in de keuken de avond voor ik naar kantoor moet. Favorieten hier zijn vers gemaakte soep met veel groente en soms wat soepballen. Verder veel vetarme kwark, soms met wat rood fruit. Roerbak neem ik ook geregeld mee . Soep en roerbak is goed op te warmen in de magnetron.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiboj97
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:25
Ik ben zelf erg groot fan van huel. In het begin even wennen aan het vloeibare eten/drinken, maar qua voedingswaarde onovertroffen en heel snel en makkelijk te bereiden. Ik ben er sochtends 5 minuten mee bezig (ontbijt + middageten) en savonds 5 minuten schoonmaken. Genoeg variatie om niet te laten vervelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Als je wilt afvallen dan kan je ook crackers met kipfilet nemen, veel water drinken en goed bewegen. Voeding is 60-70% van het afvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Markiboj97 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:10:
Ik ben zelf erg groot fan van huel. In het begin even wennen aan het vloeibare eten/drinken, maar qua voedingswaarde onovertroffen en heel snel en makkelijk te bereiden. Ik ben er sochtends 5 minuten mee bezig (ontbijt + middageten) en savonds 5 minuten schoonmaken. Genoeg variatie om niet te laten vervelen :P
Huel klinkt mij als een onomatopee synoniem aan vomeren in de oren. Yuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:35

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Outside of the box, je kan ook gerechten maken die wel wat tijd kosten, maar dagen houdbaar zijn en waar je porties van meeneemt. Denk aan koude pastasalade inderdaad, maar ik maak ook graag aardappelsalade (peterselie erbij, wat mayo, zilveruitjes/augurk, gebakken (vega, in mijn geval) spek erdoor en gekookt ei. 1x maken, 5 dagen plezier van. Spaanse tortilla: een dik omelet met gebakken aardappel en ui erdoorheen, evt wat kruiden of groenten. Wederom, maken en dagen lol van. Je kan ook koude rijstgerechten maken op dezelfde manier, en wat denk je van een wrap? Mais of tarwe tortilla met wat room, mayo of kaas spread en whatever dat je lekker vind erin rollen. Heel veel hiervan kun je opwarmen of vullen met warme zaken en een tortilla opgerold met kaas/ham/salami werkt ook prima als tosti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiboj97
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:25
FirePuma142 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:21:
[...]

Huel klinkt mij als een onomatopee synoniem aan vomeren in de oren. Yuk.
Wat een boer niet kent dat eet ie niet, ik kom het helaas vaak tegen. Maar niemand die dan met een vergelijkbaar/beter/gezonder alternatief komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:48

FreakNL

Well do ya punk?

aart93 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:34:
gewoon 4 boterhammen met verschillend beleg en wat fruit. dat is nog geen 5 minuten werk 's ochtends.
Of de avond ervoor...

Ik ben zo'n 7 of 8 jaar geleden al gestopt met lunchen op het werk.. Het scheelt echt wel knaken ook.. En kilo's...

Ik neem 4 boterhammen mee met 2 verschillende soorten beleg. Momenteel is kipfilet + pindakaas de favoriet.. En daarnaast nog een muesli reep en een stuk fruit (appel/banaan/manderijn).

Als je gewoon een kantoorbaan hebt is meer ook niet nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:32:
Gewoon boterhammen met kaas, pindakaas, hagelslag, soms met een slaatje, diversen brood salades, tonijn, etc.en vaak een krentenbol en wat fruit.
En als er een tosti ijzer is boterhammen met kaas en ham om een tosti te maken.
Pindakaas en hagelslag zijn natuurlijk niet ideaal als je wilt afvallen, zijn beide vrij heftige caloriebommetjes. Maar boterham met kaas, kip of kalkoenfilet zijn natuurlijk prima opties.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zonder dit topic wist toch ook iedereen dat de gemiddelde Nederlander bij lunch broodjes eet? Door de kantines is daar wel wat meer variatie op gekomen, maar ik vermoed ook dat in de kantine eten halen gemiddeld genomen echt niet minder calorieën oplevert (en dan heb ik het niet over friet met een kroket).

Overigens zelf ook gewoon bammetjes mee naar werk:
Fraggert schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:56:
[...]

Ik neem 4 broodjes mee, meestal bruin brood, met variërend beleg. Niet altijd even makkelijker want ik ben vegetarier.
Dat valt toch wel mee? Ik heb normaal één bammetje met vleeswaren, rest is ook vegetarisch.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Fraggert schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:56:
[...]

..

Ik neem 4 broodjes mee, meestal bruin brood, met variërend beleg. Niet altijd even makkelijker want ik ben vegetarier. Dus kaas, sandwichspread, pindakaas, appelstroop, of kaas met plakjes tomaat (en zout+peper), pindakaas met plakjes komkommer (aanrader!) en wat verschillende jamsoorten.

.
Probeer hier de echte volkoren variant te pakken. Bruin brood is in 7/10 gevallen alleen maar bruin omdat er kleurstoffen inzitten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Markiboj97 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:28:
[...]

Wat een boer niet kent dat eet ie niet, ik kom het helaas vaak tegen. Maar niemand die dan met een vergelijkbaar/beter/gezonder alternatief komt....
Gewoon een gevarieerd, gezond alternatief zoals er hier velen worden besproken? Van maaltijdsalades en pastasalades, tot soep of een boterham met wat vlees, kaas en rauwkost. Stukje fruit. Ik heb geen enkele interesse in emotieloos eten. Ook niet als het wat minder tijd kost, of makkelijk een macrootje aantikt. Om van de effectiviteit van Huel (of Soylent), waarover buiten dat wat Huel zelf claimt of anekdotisch bewijs van gebruikers, maar niet te spreken.

[ Voor 5% gewijzigd door FirePuma142 op 30-05-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

DennusB schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:33:
[...]

Pindakaas en hagelslag zijn natuurlijk niet ideaal als je wilt afvallen, zijn beide vrij heftige caloriebommetjes. Maar boterham met kaas, kip of kalkoenfilet zijn natuurlijk prima opties.
Kaas en pindakaas kun je qua calorieën wel uitruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
Wow, best veel reacties al! Thanks allemaal.

Wat me wel opvalt is dat best veel wordt geadviseerd om meteen voor 4-5 dagen hetzelfde te preppen. Uit ervaring doe ik het daar nu juist niet goed op, en moet ik juist varieren. Dat is ook meteen een beetje het probleem want dat levert vaak ook veel verspilling op....

Het is niet dat ik er geheel geen moeite voor wil doen, maar ik wil niet iedere ochtend een uur eerder op moeten om mijn lunch te maken....

Ik ben overigens ook niet op zoek naar producten als Huel. Naast dat ik gehoord heb dat het amper binnen te houden is gaat dat me simpelweg te ver...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Sissors schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:37:
[...]

Zonder dit topic wist toch ook iedereen dat de gemiddelde Nederlander bij lunch broodjes eet? Door de kantines is daar wel wat meer variatie op gekomen, maar ik vermoed ook dat in de kantine eten halen gemiddeld genomen echt niet minder calorieën oplevert (en dan heb ik het niet over friet met een kroket).

Overigens zelf ook gewoon bammetjes mee naar werk:

[...]

Dat valt toch wel mee? Ik heb normaal één bammetje met vleeswaren, rest is ook vegetarisch.
haal gezond en hoeveelheid calorieën niet door elkaar. Je kunt heel gezond eten met heel veel calorieën er in, omdat die niet ongezond zijn. Alleen als je af wilt vallen zul je daar aan moeten denken.

Veel mensen eten in ieder geval tekort vezels en daar kun je sowieso nooit genoeg van hebben, dus als je brood eet, zorg dat het volkoren is. Groente/salades zijn dan goed.

Vlees is qua gezondheid bijna altijd een slecht idee. (Ik houd ook van vlees, maar we eten er voor de gezondheid sowieso teveel van. Even los van de impact van vlees eten wat iedereen voor zichzelf kan beslissen en uitmaken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

sanger1981 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:43:
Wow, best veel reacties al! Thanks allemaal.

Wat me wel opvalt is dat best veel wordt geadviseerd om meteen voor 4-5 dagen hetzelfde te preppen. Uit ervaring doe ik het daar nu juist niet goed op, en moet ik juist varieren. Dat is ook meteen een beetje het probleem want dat levert vaak ook veel verspilling op....

Het is niet dat ik er geheel geen moeite voor wil doen, maar ik wil niet iedere ochtend een uur eerder op moeten om mijn lunch te maken....

Ik ben overigens ook niet op zoek naar producten als Huel. Naast dat ik gehoord heb dat het amper binnen te houden is gaat dat me simpelweg te ver...
Je hoeft ook niet dagen achter elkaar hetzelfde te eten.
Je kunt maandag wat eten en datzelfde ook woensdag eten. Doe je dinsdag wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hann1BaL schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:47:
[...]

Je hoeft ook niet dagen achter elkaar hetzelfde te eten.
Je kunt maandag wat eten en datzelfde ook woensdag eten. Doe je dinsdag wat anders :)
Dat. Als je gewoon minder maakt (genoeg voor 2/3 dagen van 2 verschillende gerechten) en goed koel bewaart kun je afwisselen. Invriezen is voor sommige gerechten ook een optie en verse groenten zijn vaak ook wel een paar dagen houdbaar in een groentela in de koelkast. Zaken als tafelzuur (eigenlijk alles in zuur) is zeker in de koelkast vaak wéken houdbaar. Zaanse mayo (niet perse het merk maar vooral de variant waar het voor staat) bevat ook geen suiker, iets dat ik wel prettig vind, dat maakt het geschikter als basis voor salades of sandwiches en ook dat bewaar je geopend weken in de koelkast (wij gebruiken een spuitfles, dat helpt wel).

Ik ben er overigens vanuit gegaan dat er ter plaatse niks is om iets op te warmen. Een tosti-ijzer werd al genoemd, maar zelfs met een waterkoker kun je al veel (soup, noodles) maar dat is natuurlijk ook makkelijk opgelost met een thermosfles.

Daarover gesproken, ik heb ook zo'n Coleman thermos met zo'n enorm wijde opening vanboven. Daarin neem je dus ook doodeenvoudig warme erwtensoep mee, maar ook chili, curry, nasi... noem al je favoriete eenpansgerechten maar op.

[ Voor 45% gewijzigd door HTT-Thalan op 30-05-2023 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:18

PinusRigida

I put the p in pool.

Ik eet in personeelsrestaurant voor de 2 dagen dat ik nog op 't werk kom.

...maar voor m'n dochter (9) maak ik koude pasta klaar om mee te nemen naar school als middagmaal, gewoon in d'r brooddoos met vorkje onder het elastiekje.

Steeds zelfgemaakt en met kraakverse ingredienten.
Lekker, snel en gezond want ik meng er verse groentjes en/of vers fruit door.

Meestal meng ik er wat stukjes gegrilde kip door, soms een overschotje van vlees of vis van ons avondmaal de dag ervoor, fijngenseden of soms is het helemaal veggie,... of met een roerei, of wat gebakken rijst op z'n chinees -ook simpel en snel trouwens-

en een béétje mayo -of een sausje op basis van mayo- is helemaal niet ongezond, vaak maak ik m'n eigen vinaigrette op basis van olijfolie en wat kruiden bvb... veel mogelijkheden, lekker én gezond.
(maar je moet wel pasta lusten natuurlijk)

[ Voor 32% gewijzigd door PinusRigida op 30-05-2023 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Van huis naar werk is een max 45 minuten met de auto.
maak er 60 van en er is vast onderweg of al dichtbij huis een supermarkt te vinden. Ben je duurder uit, maar gemak kost geld.

Ik weet niet wat je vaak 's avonds eet, maar de meeste gerechten zijn dag erna koud of middels opwarmen ook nog lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ik maak zondag 5 bakjes met rijst/kip/groenten. Ideaal en lekker, ook al doe je geen krachtsport.

Ik heb van 4 diepvries zakken; 1 met al gegrilde en gekruide kip, 1 met al gekookte rijst, 2 met verschillende groenten.

Dit doe ik al een paar jaar en het verveeld nog steeds niet. Omgerekend kost het een 3 euro per bakje met 100 gram kip/rijst/groenten.

Daarnaast neem ik een stuk komkommer, een tomaat en een gekookt eitje mee. Dit doe ik op mijn werk op een broodje met kaas.

En dan nog een bakje kwark met appel + kaneel.

Misschien haal je hier wat inspiratie uit.

Vleeswaren (bewerkt vlees met nitriet) voor op brood zou ik persoonlijk ver weg van blijven.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 30-05-2023 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:01
Als ik op kantoor werk dan kook ik gewoon een dubbele portie de dag van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Klopt ook wel hoor, maar er zijn wel heel veel verschillende soorten vleesbroodbeleg dat ik niet meer eet, dan kun je dat je broodje vlees 14 dagen achtereen iets anders erop doen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
DennusB schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:33:
[...]

Ik denk dat je afvallen veel meer in niet snoepen en beweging moet zoeken. Neem de trap ipv de lift (deed ik ook gewoon, ook toen ik op de 6e etage werkte). Loop tijdens de lunch, fiets naar werk etc. Die boterham met kipfilet ipv pindakaas maakt dan echt niet uit. Kunt beter die zak chips, koek, snoep etc. laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:23:
[...]

Ik denk dat je afvallen veel meer in niet snoepen en beweging moet zoeken. Neem de trap ipv de lift (deed ik ook gewoon, ook toen ik op de 6e etage werkte). Loop tijdens de lunch, fiets naar werk etc. Die boterham met kipfilet ipv pindakaas maakt dan echt niet uit. Kunt beter die zak chips, koek, snoep etc. laten staan.
Niet mee eens, het gaat gewoon om calorie intakie vs calorie verbranding. Als je meer eet dan je verbrand dan kom je aan (of val je niet af), of dat nou gaat om 20 bruine boterhammen of 10 zakken chips. Dus als je voedingsmiddelen kan vinden die vullend zijn (vezels en eiwitten) en weinig snelle koolhydraten bevatten (=bloedsuikerspiegel piek en nog meer zin in zoet en zout eten) dan werkt dat vaak echt beter.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Ja iedereen weet dat, vandaar dat ik zeg: dit topic bevestigt het weer eens.

Nu is mijn ervaring met bedrijfskantines dat er ook vooral brood/beleg/frituursnacks/soep verkocht wordt. Een enkele heeft een saladebar. De gemiddelde Nederlander weet ook niet beter dan in een half uurtje wat brood, een glas melk en een kop soep naar binnen te werken. Persoonlijk eet ik liever wat uitgebreider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

FreakNL schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:38:
[...]

Probeer hier de echte volkoren variant te pakken. Bruin brood is in 7/10 gevallen alleen maar bruin omdat er kleurstoffen inzitten...
+1 :)

ik heb bijna altijd volkoren inderdaad, ter afwisselingen nog wel eens een zaden/pitte broodje of maisbrood ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heel herkenbaar fenomeen. Op 10 minuten lopen hebben we een matige kantine en op 11 minuten een goede kebab voor nog minder geld ook.

Afhankelijk van hoe we ons voelen (goede nachtrust gehad als de kleine doorslaapt) dan is het 15 minuten meer tijd nemen om in de ochtend brood te smeren voor de lunch. 15 minuten waarvan 12 nadenken wat ik nu wil. Dan is het vaak pindakaas met banaan, pindakaas en jam, kaas (wel in de winter, niet in de zomer) of ham. Soms chocopasta.

Maar afhankelijk van het weer is een wandeling ook lekker en dan bewust geen lunch mee en dan zien we wel waar we komen. (Fijn als jezelf je eigen uren kan maken, soms lunch om 11.30.. soms om 14.30...)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Glashelder schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:09:
Als je echt serieus werk wilt maken van gewichtsverlies dan moet je IMO ook serieus werk maken van je voeding. Daar hoort dan bij dat het iets meer tijd gaat kosten dan het smeren van een bammetje.

Sowieso zou ik geen brood eten als je wilt afvallen (ook geen koolhydraatarm). Pasta zou ik ook gewoon vermijden.

Ik spendeer doorgaans een kwartier tot een half uur in de keuken de avond voor ik naar kantoor moet. Favorieten hier zijn vers gemaakte soep met veel groente en soms wat soepballen. Verder veel vetarme kwark, soms met wat rood fruit. Roerbak neem ik ook geregeld mee . Soep en roerbak is goed op te warmen in de magnetron.
Brood is niet perse een dik-maker hoor. En pasta ook niet.. En als je de goeie variant hebt pak je ook een hoop gezonde voedingsstoffen mee, mits je de goeie variant pakt. Bij pasta moet je daar ook op letten. De 60 cent pakken uit de supermarkt moet je mijden, pak de volkoren variant.

Het gaat allemaal om de balans. Als je 8 boterhammen naar binnen werkt met vlees, ja dan ben je niet gezond bezig. Of als je die pastasalade bomvol gooit met saus en andere zut.. .

En nu we het toch over boterhammen hebben; Pak aub de palmolievrije margarine.. Ik weet, druppel en gloeiend plaat enzo.. Maar alle beetjes helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 30-05-2023 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

DennusB schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:25:
[...]

Niet mee eens, het gaat gewoon om calorie intakie vs calorie verbranding. Als je meer eet dan je verbrand dan kom je aan (of val je niet af), of dat nou gaat om 20 bruine boterhammen of 10 zakken chips. Dus als je voedingsmiddelen kan vinden die vullend zijn (vezels en eiwitten) en weinig snelle koolhydraten bevatten (=bloedsuikerspiegel piek en nog meer zin in zoet en zout eten) dan werkt dat vaak echt beter.
Hoewel wat je zegt in de basis klopt is meer bewegen juist goed. Spiermassa verbrandt in rust meer energie dan vetmassa. Dus als je door meer te sporten je spiermassa laat toenemen (en dat hoeft dus echt niet buitensporig) dan gaat je verbranding in rust omhoog en dus wordt het makkelijker om af te vallen. Dus daarmee kom je wel weer bij je basisstelling in de eerste zin, maar juist door het breder aan te pakken bereik je het. Alleen naar voeding kijken levert misschien wel op dat je afvalt, maar niet dat je gezonder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FreakNL schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:41:
[...]

De 60 cent pakken uit de supermarkt moet je mijden, pak de volkoren variant.
Ik vind volkoren pasta, net als zilvervliesrijst, beduidend minder goed smaken dan de reguliere varianten. Ik eet er dan liever wat minder van, en wat meer groente voor de vezels. De 60 cent-pakken zeker mijden. Wij halen altijd een berg De Cecco als het weer eens in de aanbieding is. Uitstekende pasta voor de prijs. Het kan beter, maar dan zit je al rap op een flink hogere meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatervan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-07-2023
Apart hoor, zoveel lunch manieren
Werkelijk alles komt voorbij zie ik
TS hoeft dus niet te vervelen.
Wat ik me afvraag hoeveel van al die bijzondere dingen over 10 jr nog op je menu staan
Ik eet al 50 jr brood, het heeft nog nooit verveeld
Elke dag 6 bammetjes met kaas en vleeswaren
Absoluut geen zoetigheid
En verder afwisselend een plak roggebrood, krentenbrood of ontbijtkoek erbij .
Thuis leg ik vast een bodempje met een pannenkoek of wat overgebleven gebakken aardappeltjes van de vorige dag of een schaaltje yoghurt met muesli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:46
Ik heb een eigen laatje in de koelkast waar ik al mijn beleg in doe, plus een paar potten pindakaas en appelstroop in mijn burolade.

Ik ga op maandag dan ff een brood halen waar ik tot en met donderdag mee doe (4x9u).
Ik beleg het brood dan met waar ik zin in heb.

Ik kan het niet opbrengen om iedere ochtend mijn broodtrommel te vullen en dan te laten verpieteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hann1BaL schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:46:
[...]

haal gezond en hoeveelheid calorieën niet door elkaar. Je kunt heel gezond eten met heel veel calorieën er in, omdat die niet ongezond zijn. Alleen als je af wilt vallen zul je daar aan moeten denken.
Ook als je niet wil afvallen maar gewoon op gewicht wil blijven moet je er rekening mee houden. En uiteraard is gezond eten heel veel meer dan alleen calorieën. Maar een lunch met veel calorieën is voor de meeste Nederlanders ongezond. Immers hebben de meeste niet meer calorieën nodig, of hebben ze al teveel calorieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Laatst online: 21:44
@sanger1981 neem lekker elke dag een aantal eieren (gekookt of gebakken) bij wat je eet. Deze vullen goed en zitten bordevol vitamines!

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-06 15:07
sanger1981 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:30:
Ik ben onlangs begonnen bij een nieuwe werkgever waar geen kantine is en geen bakkerij/supermarkt in de directe nabijheid.

Voorheen ging ik of naar de kantine of ik liep langs de supermarkt om een lunch te scoren. Naast dat dat relatief duur is was dat vaak ook wel een ongezondere lunch. Ik ben momenteel bezig om weer wat af te vallen en het sporten na lang blessureleed weer op te bouwen. Ongezondere lunches en niet kunnen sporten zijn geen goede combinatie in mijn geval.

Ik ben op zoek naar goede en gezonde lunchsuggesties die makkelijk mee te nemen zijn. Bij voorkeur iets wat geen uren kost om te prepareren, zowel niet thuis als op het werk niet. Er is op het werk een keuken en koelkast beschikbaar. Van huis naar werk is een max 45 minuten met de auto.

Ik vind eigenlijk veel lekker maar hou er niet van om iedere dag hetzelfde te eten. De broodjes kaas, kipfilet, humus etc gaan dan snel vervelen. Wat neem jij mee naar kantoor??
Wij hebben een koelkast in de kantoortuin staan, ik neem in het begin van de week een brood mee, beleg en boter en maak mijn lunch tijdens de lunch pauze. Op vrijdag neem ik mee wat er over is. Gaat prima zo.
Enig 'gevaar' is wel dat er een kleine kans bestaat dat een collega wat van mijn boter of kaas pikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:51
Volkoren boterhammen, meestal tussen de 4-6 stuks en een fles water, banaan pak ik in de kantine uit de fruitbak, dat hebben we dan wel weer.

Belegd met kaas, kipfilet, pindakaas, appelstroop, jam, hagelslag, chocopasta. Voor de afwisseling niet iedere dag hetzelfde.

's ochtends tegen 10 uur 1 boterham, rond de lunch 3 of 4 afhankelijk van wat ik mee heb, en rond 15:00 nog 1 boterham.

Oh en verder leef ik op rooibos thee met zoetstof de hele dag. En misschien 1 of 2 koppen koffie met 1 suiker.

[ Voor 30% gewijzigd door FastFred op 30-05-2023 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Laatst online: 23:02
FirePuma142 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:33:
[...]

Dan kom ik nog niet aan minder dan 10 minuten als alleen het koken van de pasta al langer duurt. Het zijn Jamie-Oliver-kwartiertjes: Alles staat al klaar, de uien gepeld, het water kookt, je hebt drie weken afwas maar er staat wel wat op tafel na 15 minuten :+

[...]

Zo doe ik het ook vaak, maar ik maak dan ook vaak gewoon wat extra pasta/rijst/couscous en dat eet ik dan de volgende dag met de lunch.
Welnee, je moet wel goed timen.

Dus... Wat het langste duurt, doe je eerst/start je mee.
Waterkoker met liter water aanzetten.
In de tijd dat je dat aan de kook brengt, pak je alle ingrediënten en begin je met hakken.
Zodra het water kookt, pasta erin en afkoken.
In de tijd dat dat opstaat snijd/doen je de rest van de groente maken.
Lukt echt makkelijk in 10-15 min.
Pasta hoef je maar 8 min te koken. En dan gewoon nog ff laten staan.

Afwas is gewoon hetzelfde als dat je het slecht timed.
Je hoeft niet voor alles 1 bakje te pakken. Gewoon allemaal in 1 bak. Het gaat toch door elkaar.

Wat veel mensen doen...
Opt gemakje een ui gaan snipperen, paprikaatje snijden... Etc..
Als dat dan allemaal klaar is, gaan ze de pasta koken...
Ja, dan duurt het zeker de dubbele tijd, of meer.
En je groente staat te verpieteren...

Maar... Ik zou dit nooit sochtends voor het werk gaan doen.
De gedachte alleen al...
Sowieso eten sochtends...
Ik kan alleen aan koffie denken dan 8)

[ Voor 5% gewijzigd door GeeEs op 30-05-2023 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

GeeEs schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:15:
[...]

In de tijd dat je dat aan de kook brengt, pak je alle ingrediënten en begin je met hakken.
In de tijd dat dat opstaat snijd/doen je de rest van de groente maken.
Pasta hoef je maar 8 min te koken. En dan gewoon nog ff laten staan.

Je hoeft niet voor alles 1 bakje te pakken. Gewoon allemaal in 1 bak. Het gaat toch door elkaar.

Wat veel mensen doen...

Maar... Ik zou dit nooit sochtends voor het werk gaan doen.
De gedachte alleen al...
Sowieso eten sochtends...
Ik kan alleen aan koffie denken dan 8)
Oh ik neem wel even 10 minuten voor een lekker ontbijt, maar ik eet veel minder brood dan gemiddeld. Een favoriet momenteel is een half uitje fruiten, wat wortel, peper, paprika en wat tempeh, en dan noodles erover met wat sesamolie en een drupje chinese sojasaus (die dikke kleverige variant, niet veel van nodig). Krijg ik toch wat meer groente binnen en het is hartig, waar ik van hou. En dit is allemaal binnen 10 minuten te regelen. Ik warm ook graag een beetje nasi op met een ei erop (ik eet alles vega btw). Als ik brood eet is dat zelden een boterham met beleg (of het moet een zeldzame pindakaas boterham zijn), meestal toast met b.v. eiersalade of kaas met mosterd, een (bruine) bol met een vega burgertje, wat kaas, augurk en ui. Dat soort dingen. Kost allemaal heel weinig tijd. Restje aardappel + ui in de pan en een ei erover - quasi tortilla, ook gauw klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

GeeEs schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:15:
[...]

Daar heeft het niets mee van doen. De pasta, we hadden het over penne, een beetje smaakvolle pasta heeft 11-13 minuten nodig. Na 8 minuten is het stevig kauwen en niet te haggelen. Ook niet als je het nog even laat staan.
Dus tijd to water kookt plus pasta gaar is de minimale tijd die het kost. Dat is dan minimaal 12 minuten. 12 is nog steeds meer dan 10.
En dat is dus langer dan 10 minuten.
Voor mij geen issue, alles gaat in de vaatwasser.
Wat veel mensen doen...
Als je groente verpietert in 10 minuten heb je andere problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Laatst online: 23:02
De kunst van snel, lekker en goed koken is toch echt voornamelijk timing.
Je hebt mensen die dit nooit leren.
Pasta kan je overigens prima een paar dagen gekookt goed houden in de koelkast. Ik zou dat altijd voorbereiden en wat porties vooraf maken in dit geval. Een halve kilo of een kilo kost vrijwel net zoveel tijd om te maken.

En ja, je hebt pasta die langer moet koken. Maar als ik het een kwartier kook is het snot...
Ik hou juist niet van die slappe meuk, liever met wat bite/al dente.
Smaken...

Als je gesneden groente een kwartier of half uur uit de koelkast laat staan is het aanzienlijk minder lekker. Dus als je dat al doet, zou ik het snijden, direct de dressing in, en in de koelkast.
Zo kort mogelijk bewaren. Gesneden groente verpietert heel snel. Vers of niet.
Doe je de groente nog opwarmen of een saus van maken, is dat wat minder kritisch.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeEs op 30-05-2023 15:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-06 09:09
Fraggert schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:58:
[...]

Ik eet ook al minstens een jaar of 10 elke dag +- een half brood met pindakaas. Vind t lekker en hoef dan niet na te denken over wat ik op mijn brood wil doen. Niet elke dag hetzelfde willen lunchen voelt ook wel echt als een first world problem eerlijk gezegd. Richting TS; als je wil afvallen kies gewoon iets wat (of 2 à 3 dingen die) je lekker vindt en die binnen je dagelijkse calorie inname passen en als je op je gewicht zit kun je wel weer iets vaker afwisselen. Niet te moeilijk maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keipi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 20:33
Leuk om dit te lezen zo.

Zelf maken we altijd iets met wat we hebben. In het weekend halen we een hoop groente en fruit van de markt. Nog dingen als kaas, vlees/vis of iets anders wat opvalt. We zorgen dat we altijd wel genoeg staples (pasta, couscous, wraps, kruiden, dingen voor sausjes) in huis hebben.

Daar maken we dan de hele week avondeten/lunch van. We zoeken dan uit wat bij elkaar past, een boek als The (Vegetarian) Flavor Bible helpt daar een hoop bij.

Als het een keer snel moet, de oven veel gebruiken. Al heb je bijvoorbeeld druiven en snacktomaten om wat mee te doen, gooi ze allebei de oven in voor een tijd. Zet een pot pasta op, maak een citroen/olijfolie vinaigrette (als je het niet al in een potje hebt staan) en klaar. Op het eind nog wat mozzarella en olijven (of kappertjes of ansjovis, net wat je hebt) bij. In de tussentijd kan je makkelijk douchen, wat opruimen, serie kijken of boek lezen.

Lijkt me wel meer een stijl voor als je koken ook echt leuk vind (of er meer een hobby van wilt maken).

[ Voor 5% gewijzigd door Keipi op 30-05-2023 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:19

SomerenV

It's something!

mathy_ schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:47:
[...]

Ik mealprep altijd in verband met mijn werk en het werk van mn vriendin (we eten dan beiden niet thuis, of er is niet echt tijd te koken na het werk) en dan voor maximaal 5 dagen. Eten gaat in van die Tupperware bakjes bedoeld om eten in te bewaren. Ben er nog nooit ziek van geworden en op dag 5 is het nog exact zoals op dag 1.

En ik maak echt van alles. Rijstgerechten, noodles, pasta's, (pasta)salades, pokebowls, soep, vlees, vis, vega, you name it. Warm eten maak ik op de dag dat ik het consumeer warm (1 portie, niet heel de bak) en gaat in zo'n thermosding speciaal voor eten, aangezien ik geen mogelijkheid heb het op te warmen tijdens het werk. M'n vriendin warmt het wel op op het werk, of thuis na het werk. Soms als we vakantie hebben proberen we traditioneel te koken maar vaak grijp je dan toch snel naar simpel en snel, ondanks dat we van koken houden. Dus uiteindelijk gaan we ook dan mealpreppen. Lekkerder, gevarieerder, gezonder en vaak zelfs goedkoper.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:01
omdat ik zelf niet zo ben van de salades neem ik die niet meer mee naar werk.

Wat ik wel doe is
- springrolls, avondje van te voren maken en inrollen in blaadje veldsla
- wraps (soms Mexicaans, soms met alleen frisse groente, soms met zalm varianten zij eindeloos)
-soepjes (en dan niet de bouillons of zware vermicelli soepen, of zware maaltijdsoepen)
- rijst met groente, soms beetje kip en nootjes erover
- heel vaak het restje van de avond ervoor, te klein voor een hele maaltijd maar prima voor de lunch.

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:46
2 broodjes kaas en 2 broodjes pindakaas

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Laatst online: 00:20

Thompson

Beeromaniac

Een greep uit 10+ jaar aan dagelijkse productievloer/kantoor lunches;

Boterhammen/broodjes/crackers/wraps etc. met beleg. Alleen al met het type "carrier" kun je veel variëren voor een andere beleving. Qua beleg kun je ook prima eens "outside the box" denken. Zo doe ik gerust eens wat stoofvlees of chilli con carne van het avondeten van de dag ervoor op m'n brood/cracker.

Pasta/bulgur/quinoa/aardappel salades, hierbij ook weer een type carrier waar je eindeloos mee kunt combineren. Diverse soorten kaas, noten, vlees, tomaat, komkommer, ui, kruiden, rozijnen, mais, paprika etc.

"Reguliere" salades met sla/spinazie/kool. Zie ook weer hierboven voor mogelijke combinatie ingrediënten. Hier doe ik dan vaak bijvoorbeeld een hele kipfilet in stukjes bij die ik bij het avondeten de avond ervoor extra heb gebakken. Ook de dressing kun je op basis van wat mayo/yoghurt/olijfolie en kruiden alle kanten mee op.

Soep; zelf maken is natuurlijk het lekkerste maar een zak van Unox doet z'n werk ook, vooral in de winter vind ik dit erg lekker. Goede snee brood erbij en klaar.

Kwark met fruit/toppings; een handje vol granola, wat (bevroren; ideaal om een zak in de vriezer op werk te gooien) rood fruit en klaar.

Noodles; Een zakje instant noodles (aanraders, tegenwoordig gewoon bij de AH te halen; Nongshim of zeker de Prima Taste Laka La Mian) kan ook met allerhande toppings; kip, mais, bokchoy, tauge, lente ui, ei, surimi sticks, courgette etc.

/edit; Mocht dat niet aanwezig zijn probeer je baas te overtuigen dat een goede magnetron en/of een contactgrill toch echt wel een must zijn om een beetje leuk te kunnen lunchen op kantoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Thompson op 31-05-2023 09:29 ]

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
Allemaal hele goede tips hier! Dank jullie wel :)

Er is een magnetron dus dat maakt opwarmen wel makkelijk, contactgrill heb ik nog niet gezien maar heb ook nog niet alle kastjes open gehad moet ik bekennen.

Ik ga beginnen met wat wraps (nog liggen) met wat beleg. En een pastasalade voor vrijdag denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-06 15:03
jongetje schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:23:
[...]

Precies, alhoewel ik circa 15kg ben afgevallen door anders te gaan eten en niet zo zeer door meer te gaan bewegen.

Ik heb hulp gezocht via een diëtiste die voor mij maaltijden heeft samen gesteld. Echt een eye opener trouwens, want qua hoeveelheden is het best veel wat je eigenlijk mag eten, zolang het maar voedzame producten zijn. Diëtiste kwam zelfs met het idee om 1 cheatday per week te doen, die dag mag ik alles eten wat zou willen.

Inmiddels probeer ik 5km te wandelen elke dag en om de dag te sporten, ook om af te vallen maar eigenlijk om me gewoon fitter te voelen en lekker in mijn vel te zitten.

Anyway ik neem 4 volkoren boterhammen met kaas, kipfilet of pindakaas (wel die 100% naturel pindakaas) mee naar kantoor.

Edit: owja blijf water drinken, mensen onderschatten het drinken van water enorm.

[ Voor 3% gewijzigd door targaryanwolf op 31-05-2023 13:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-06 11:46
Ik neem 2 à 3 keer een gevulde weckpot mee naar werk. ‘s Ochtends zo gemaakt. Kook 2 eieren. Vul de pot met een laag rucola, wat zuurkool, wat gesneden rode bieten, wat tonijn met olijfolie uit blik, een avocado en de 2 gekookte eieren in plakken. Wat olijfolie erover en op werk stop ik het in de koelkast. Pezo doe ik er op werk naar smaak op. Tonijn wissel ik af met zalm uit blik. Makkelijk, gezond en lekker😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-06 09:14
Als je wat meer variatie in je brood/wraps wil, kan je eens kijken bij de Turkse supermarkt/toko. Daar hebben ze meerdere soorten wraps (ook libanees brood), en turks brood (ook de volkoren varianten als je geluk hebt). Is erg lekker met kipfilet (of gebakken kip), sla, komkommer, tomaat, spreads, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Bracha25 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:26:
Ik neem 2 à 3 keer een gevulde weckpot mee naar werk. ‘s Ochtends zo gemaakt. Kook 2 eieren. Vul de pot met een laag rucola, wat zuurkool, wat gesneden rode bieten, wat tonijn met olijfolie uit blik, een avocado en de 2 gekookte eieren in plakken. Wat olijfolie erover en op werk stop ik het in de koelkast. Pezo doe ik er op werk naar smaak op. Tonijn wissel ik af met zalm uit blik. Makkelijk, gezond en lekker😋
In de catagorie weckpot: https://www.seriouseats.com/diy-instant-noodle-cups-food-lab
Ook een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
Bracha25 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:26:
Dat kende ik nog niet... Klinkt best goed, die ga ik proberen!

Inmiddels ook alle kastjes opengetrokken en de contactgrill en blender met opwarmfunctie gevonden. Dat geeft een hoop mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:47
De keren dat ik langere tijd (3+dagen) in kantoor ben (70% buitendienst), neem ik brood en beleg mee. Er staat een koel vries
combinatie, brood in de vriezer en elke ochtend 5 sneetjes eruit halen. Smeer ik in de pauzes vers mijn bammetjes.
Pagina: 1