Soylent en alternatieven - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 15:45
frankmulder schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 20:14:
[...]

Heb je het al geprobeerd? Ik was/ben erg tevreden over de "oude" Queal dus ik ben wel benieuwd of je veel verschil merkt met het nieuwe recept.
Ik had alleen de limited edition in het nieuwe recept en deze beviel prima. Het enige verschil dat ik echt heb gemerkt te opzichte van het oude recept is dat het vrij snel dik wordt. Met het nieuwe recept kan je niet in de ochtend al vast je lunch klaar maken want dan wordt het veel te dik. Extra water voegen ging wel maar dan wordt het wel een flinke shake.
Kwa smaak wat het lastig te vergelijken omdat ik niet een oude recept naast een nieuw recept kon proberen met dezelfde smaak. Maar kwa stuctuur leek het iets minder correlig te zijn.

Voor mij zelf is dit een prima vervanging omdat ik het normaal toch niet mijn shakes van te voren maak maar als je dit wel zou doen is het wel een redelijke verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankmulder
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 16:09
Roeland007 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 13:38:
Met het nieuwe recept kan je niet in de ochtend al vast je lunch klaar maken want dan wordt het veel te dik.
Hm, goed om te weten. Dat bevestigt wat op het nogal stille Queal-forum werd gemeld: https://forum.queal.com/t/queal-steady-6-0-recipe/908

Ik drink de shake meestal gelijk op, maar af en toe maak ik hem ook van tevoren klaar, dus daar moet ik dan even wat op bedenken. Bedankt voor je reactie in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 08:02
Roeland007 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:47:
Vandaag mijn Queal quarterly bestelling mogen ontvangen en zag dat de limited edition smaak over is op een vernieuwd recept.
Vond dit stukje van queal over de verandering: https://queal.com/queal-steady-update/

Voorlopig heb ik een voorraadje van het oude recept maar ben wel benieuwd hoe de nieuwe bevalt. Ik vond de overgang van 4.0 naar 5.0 prima gaan, toen hadden ze het eiwit gehalte iets verlaagd waar een aantal mensen destijds klachten over hadden maar dit lijken ze met dit nieuwe recept terug te draaien. Daarnaast is dit nieuwe recept helemaal vegan voor de mensen die dit belangrijk vinden. Voor mij persoonlijk maakt dit geen verschil maar voor wie vegan gebruikt lijkt dit een prijs verlaging te worden.
[Afbeelding]
Helaas bevat de reguliere variant nog wel wei-eiwit. Ik vindt het wel een principieel iets om meer te bepalen voor de vegane variant. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland007
frankmulder schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:50:
[...]
Hm, goed om te weten. Dat bevestigt wat op het nogal stille Queal-forum werd gemeld: https://forum.queal.com/t/queal-steady-6-0-recipe/908

Ik drink de shake meestal gelijk op, maar af en toe maak ik hem ook van tevoren klaar, dus daar moet ik dan even wat op bedenken. Bedankt voor je reactie in ieder geval. :)
Ik ben in het verleden wel een tijdje actief geweest op het forum maar dacht eigenlijk dat dit op non actief was gezet.
3dav0d3 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:41:
[...]

Helaas bevat de reguliere variant nog wel wei-eiwit. Ik vindt het wel een principieel iets om meer te bepalen voor de vegane variant. :X
De reguliere verzie verdwijnt dus binnenkort en wordt vervangen voor een vegan variant voor dezelfde prijs als de standaard verzie. Dus prijs verlaging voor wie vegan wil en geen meer prijs voor wie het niet uitmaakt.
Ook geen soja eiwit waar ik wel eens klachten over heb gezien bij andere merken. Komt blijkbaar nu uit tuinbonen, bruine rijst en erwten.

Als je nu principieel tegen vegan in het algemeen bent dat wordt het nu lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
Roeland007 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 16:00:
De reguliere verzie verdwijnt dus binnenkort en wordt vervangen voor een vegan variant voor dezelfde prijs als de standaard verzie. Dus prijs verlaging voor wie vegan wil en geen meer prijs voor wie het niet uitmaakt.
Ook geen soja eiwit waar ik wel eens klachten over heb gezien bij andere merken. Komt blijkbaar nu uit tuinbonen, bruine rijst en erwten.

Als je nu principieel tegen vegan in het algemeen bent dat wordt het nu lastig.
Dank voor de informatie, ik kan het alleen zelf niet vinden. Waar heb je deze informatie vandaan? Alvast bedankt!

ps. Ik heb helemaal niet tegen vegan, sterker nog ik eet vrijwel volledig plantaardig. Mijn punt is dat ik principieel tegen ben om veel meer te bepalen voor koeienvoer (aka soja-eiwit) zoals bij vegan-burger in de supermarkt het geval is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeland007
3dav0d3 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 16:03:
[...]

Dank voor de informatie, ik kan het alleen zelf niet vinden. Waar heb je deze informatie vandaan? Alvast bedankt!

ps. Ik heb helemaal niet tegen vegan, sterker nog ik eet vrijwel volledig plantaardig. Mijn punt is dat ik principieel tegen ben om veel meer te bepalen voor koeienvoer (aka soja-eiwit) zoals bij vegan-burger in de supermarkt het geval is. ;)
Hier staat algemene info over de verandering: https://queal.com/queal-steady-update/
En hier kan je het etiket vinden met de nieuwe ingredienten lijst: https://queal.com/wp-cont...eady-6.0-Fava-Recipes.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3dav0d3
Aangezien Queal overstapt naar volledig plantaardig leek me dat een mooie optie. Ik heb ze even vergeleken met Jimmy Joy en Huel qua voedingswaarden. Voor die liefhebber hier een compleet overzicht:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Camiel97
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:21
Iemand die 2 zakken Queal (nieuwe 6.0 formule) wil overnemen? 1 zak Cool Chocolate waar 20 gram uit is, en 1 zak Funky Forest Fruit die niet is opengemaakt. Eventueel ook te ruilen tegen dezelfde smaken van de 5.0 formule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Mooi overzicht @3dav0d3! Opvallend dat Queal goedkoper is per maaltijd dan JimmyJoy aangezien die laatste vroeger altijd de beste prijs had. Wel jammer dat je niet meer net zoals enkele jaren terug, voor ongeveer dezelfde prijs als boodschappen je maaltijden kon vervangen. Het lukte me voorheen namelijk om dat nagenoeg gelijk te houden (€40 boodschappen, of €40 shakes per week).

En dat het verschil in vitaminen en mineralen soms echt opvallend groot is (zoals bij Vitamine B11 bijvoorbeeld).

@Camiel97, bevalt de 6.0 formule je niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camiel97
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:21
@Kapotlood Ik heb maar een klein beetje (20 gram met klein beetje water) geprobeerd van de 6.0, maar op basis daarvan beviel het gelijk al niet. Ik kon erg duidelijk de vegan protein smaak proeven en had ook gelijk problemen met mijn vertering. Voor mij dus erg jammer dat ze de formule hebben gewijzigd. De zakken zijn overigens al weg.

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:42

ja3

Ik heb net mijn eerste batch Queal 6.0 ontvangen (na vele jaren Queal gebruik) en kom ook direct hier om een alternatief te zoeken. De hele smaak is flink veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankmulder
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 16:09
Ik vind het nieuwe recept van Queal ook een achteruitgang, maar ik doe er nu meer water bij en dan is het wel te doen. 125 gram Queal 6.0 op 300 tot 350 ml water (geeft 500 kcal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Misschien dan toch maar een even een kleine order plaatsen ipv straks weer voor de quarterly deal te gaan...
Zou jammer zijn als het tegen zou vallen, ik gebruik het inmiddels al 6+ jaar!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Voor de mensen die voor een los flesje willen gaan, ipv een (grote) online order, heeft Albert Heijn vanaf maandag de Huel (https://www.ah.nl/bonus/groep/730596?week=38) en Melkunie Protein - Food to Go (https://www.ah.nl/bonus/volgende-week?id=730612) met 50% korting in de aanbieding omdat het nieuw in het assortiment zit.

De Huel kost nu dus €2,19 per fles ipv €4,39.
De Melkunie Protein - Food to Go is €1,74 ipv €3,49

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Yorinn schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 14:41:
Voor de mensen die voor een los flesje willen gaan, ipv een (grote) online order, heeft Albert Heijn vanaf maandag de Huel (https://www.ah.nl/bonus/groep/730596?week=38) en Melkunie Protein - Food to Go (https://www.ah.nl/bonus/volgende-week?id=730612) met 50% korting in de aanbieding omdat het nieuw in het assortiment zit.

De Huel kost nu dus €2,19 per fles ipv €4,39.
De Melkunie Protein - Food to Go is €1,74 ipv €3,49
Bedankt voor de tip. Mooi ter overbrugging tot Queal weer komt met z'n quarterly deal volgende week!
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld om een (wetenschappelijke) discussie aan te gaan over de vele verschillende dieetopties, maar wel om te discussiëren over de ervaringen met deze Soylent-alternatieven.