De precieze datum staat op de repen zelf vermeld: ongeveer een halfjaar :-)Wilde schreef op zondag 26 maart 2017 @ 11:27:
Hoe lang is de houdsbaarheidsdatum van de bars eigenlijk? Is dat weken, maanden? Ik wil ook eens wat groter inslaan dit keer
Anoniem: 903583
Je kan proberen de shake een uurtje in de koelkast te laten staan voordat je hem drinkt! Dit maakt het vaak wat zachter om te drinken, en door de lagere temperatuur is het ook wat frisser :-) Je kan het ook mixen in de blender om het extra smooth te maken, maar daar moet je dan wel de juiste middelen en tijd voor hebben natuurlijk.Hahn schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:23:
Tot nu toe heb ik 1 keer 's avonds een banaan-maaltijd geprobeerd, maar man man man, wat viel me dat tegen zeg. Ik heb er volgens mij 20-30 minuten over gedaan om het weg te krijgen. Ik had niet per se verwacht dat het geweldig lekker zou zijn, maar dit had ik niet verwachtIk denk dat het voornamelijk de structuur is die me niet aanstaat
Ik zorg altijd dat ik een halve liter wat koud heb staan. Werkt ook goed, warm vind ik het ook niet zo heel lekker.Anoniem: 903583 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 15:13:
[...]
Je kan proberen de shake een uurtje in de koelkast te laten staan voordat je hem drinkt! Dit maakt het vaak wat zachter om te drinken, en door de lagere temperatuur is het ook wat frisser :-) Je kan het ook mixen in de blender om het extra smooth te maken, maar daar moet je dan wel de juiste middelen en tijd voor hebben natuurlijk.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Snap ik!Snippertje schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:46:
[...]
Ik zorg altijd dat ik een halve liter wat koud heb staan. Werkt ook goed, warm vind ik het ook niet zo heel lekker.
Ik kan nog steeds niet wennen aan die nieuwe naam ^^
Maar nu jullie hier toch rondhangen, zijn jullie wel van plan om iets hartigere smaken te leveren? Ik neem aan dat het lastig te maken is, aangezien er al een behoorlijke tijd om wordt gevraagd, maar jullie en jullie concurrenten het nog niet hebben gedaan..
Maar nu jullie hier toch rondhangen, zijn jullie wel van plan om iets hartigere smaken te leveren? Ik neem aan dat het lastig te maken is, aangezien er al een behoorlijke tijd om wordt gevraagd, maar jullie en jullie concurrenten het nog niet hebben gedaan..
Een hartige "brinta-achtige" shake? Ik kan me eigenlijk geen smaak voorstellen die daarin lekker zou zijn. Je moet ten slotte wel al snel 600-700ml opdrinken, en zelfs van een lekkere soep drink/eet je zelden meer dan 500ml denk ik.
Wat voor smaak had je in gedachten eigenlijk als ik vragen mag?
Moet wel zeggen dat ik in een smaak zoals een simpele yoghurt-smaak of appeltaart-smaak niet verkeerd zou vinden, of een kaneel- of koffiesmaak bijvoorbeeld. Maar 600ml aan een hartige smaak?
Wat voor smaak had je in gedachten eigenlijk als ik vragen mag?
Ik verzet met gemak een liter of meer stevige soep.
Omdat vrouw en kind deze week uit huis zijn, wou ik volledig huel doen, maar ik mis toch echt iets hartig 's avonds.Dus iets tomatensoep of champignonsoep zou mij zeker bevallen. En al heeft huel een unflavoured variant, waarmee ik zelf zou kunnen beginnen mengen, dat zie ik toch niet zo zitten.
Omdat vrouw en kind deze week uit huis zijn, wou ik volledig huel doen, maar ik mis toch echt iets hartig 's avonds.Dus iets tomatensoep of champignonsoep zou mij zeker bevallen. En al heeft huel een unflavoured variant, waarmee ik zelf zou kunnen beginnen mengen, dat zie ik toch niet zo zitten.
Persoonlijk ben ik meer van de nootsmaken en hou ik minder van zoete dingen. Soylent minder zoet maken is blijkbaar super lastig, maar het zou toch wel mogelijk moeten zijn?joramoudenaarde schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:25:
[...]Wat voor smaak had je in gedachten eigenlijk als ik vragen mag?[...]
Overigens gebruik ik hartig hier als "niet zoete"-smaken. De term hartig is natuurlijk al wat vaag
@IceTeaGX Dus je wilt graag een groente- of tomatensoep, maar je noemt jezelf "IceTea"? 
Ik ben zelf ook wel een grote eter, maar het hangt (bij mij ten minste) ook een beetje af van de textuur. Soep in de vorm van een brinta-achtige pap/shake spreekt me veel minder aan dan iets fruitigs of iets zoals koffie.
Maar misschien zou het leuk zijn als Huel, JimmyJoy of een van de andere merken, een soort smaak-test zou doen om te zien wat er leeft en speelt onder de gebruikers en hun smaak-voorkeuren?
Ik ben zelf ook wel een grote eter, maar het hangt (bij mij ten minste) ook een beetje af van de textuur. Soep in de vorm van een brinta-achtige pap/shake spreekt me veel minder aan dan iets fruitigs of iets zoals koffie.
Maar misschien zou het leuk zijn als Huel, JimmyJoy of een van de andere merken, een soort smaak-test zou doen om te zien wat er leeft en speelt onder de gebruikers en hun smaak-voorkeuren?
Wij moesten ook even wennen :-) hebben jullie trouwens gezien dat onze shakes nu een eigen productnaam hebben, gekozen door klanten? De shakes heten nu "Plenny shakes" (als in plenty, net als bij de twenny bar twenty). Jimmy Joy blijft de naam van ons bedrijf.Caelorum schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:27:
Ik kan nog steeds niet wennen aan die nieuwe naam ^^
Hartige smaken zijn zeker iets wat we op ons lijstje hebben staan, helaas blijkt het vrij moeilijk om iets hartigs en vloeibaars te maken wat ook nog lekker is om te drinken ;-) Een soep achtige variant is inderdaad een goeie. Voor nu zijn we wel zijn we bezig met een neutrale smaak, die zal heel binnenkort te koop zijn!
Goeie idd! Wij hebben op ons eigen Jimmy Joy forum ook een topic waar mensen hun ideeën achter kunnen laten: https://forum.joylent.eu/t/what-flavour-would-you-want-next/.joramoudenaarde schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:44:
@IceTeaGX
Vanmiddag de Huel bar geprobeerd. Viel me niks tegen! Klein beetje droog, maar vult prima en de smaak is zeker ok
Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Ik ben sinds 1,5 week begonnen met Huel als ontbijt! Ik heb een zak Huel glutenvrij unflavoured en glutenvrij vanilla.
Elke avond maak ik een shake klaar met 2 scheppen unflavoured en 1 vanilla. 's Nachts gaat de shake de vriezer in zodat 'ie lekker koud is in de ochtend. Hierdoor wordt ie ook wat dikker.
's Ochtends doe ik ook nog wat bevroren fruit in de blender en mix ik dit met de Huel. Blueberries, aardbei of banaan (of een combinatie daarvan) vind ik er erg lekker bij. Maakt het wat meer een soort milkshake/slush! Vind 't echt serieus lekker, heel fris (niet te zoet) en drinkt goed weg. Zit ook goed vol voor 3/4 uur.
Elke avond maak ik een shake klaar met 2 scheppen unflavoured en 1 vanilla. 's Nachts gaat de shake de vriezer in zodat 'ie lekker koud is in de ochtend. Hierdoor wordt ie ook wat dikker.
's Ochtends doe ik ook nog wat bevroren fruit in de blender en mix ik dit met de Huel. Blueberries, aardbei of banaan (of een combinatie daarvan) vind ik er erg lekker bij. Maakt het wat meer een soort milkshake/slush! Vind 't echt serieus lekker, heel fris (niet te zoet) en drinkt goed weg. Zit ook goed vol voor 3/4 uur.
Ik ben het meetschepje vergeten bij mijn order
hoe weet ik nu wat 3,5 schep is? is dat gewoon een eetlepel of kijk ik nu zwaar over iets heen?
klinkt als een domme vraag is het mss ook.
@Anoniem: 903583 die vink uit om het mileu te besparen is niet heel slim, zorg gewoon voor een systeem dat de nieuwe klant altijd een schepje meekrijgt, en dat je daarna het artikel kan toevoegen..

@Anoniem: 903583 die vink uit om het mileu te besparen is niet heel slim, zorg gewoon voor een systeem dat de nieuwe klant altijd een schepje meekrijgt, en dat je daarna het artikel kan toevoegen..
Dit is een account.
Heel simpel 
Even alles op een weegschaal mikken, daar 1/3 deel van in een mok, kom of maatbeker scheppen, en voila... je weet exact hoeveel je moet vullen van je beker/mok/maatbeker voor de volgende keer
Even alles op een weegschaal mikken, daar 1/3 deel van in een mok, kom of maatbeker scheppen, en voila... je weet exact hoeveel je moet vullen van je beker/mok/maatbeker voor de volgende keer
Moet je wel een (keuken)weegschaal hebbenjoramoudenaarde schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:58:
Heel simpel

Dit is een account.
Of 3 bekers/glazen pakken, en overal net zoveel in doen. Geen weegschaal nodig
OffTopic: Ik heb een berg flesjes vloeibaar voer over (Nestlé/Nutricia/Fresubin Energy).
Kan ik daar iemand van hier blij mee maken? DM me maar, dan leg ik ook uit hoe ik er aan ben gekomen.
Kan ik daar iemand van hier blij mee maken? DM me maar, dan leg ik ook uit hoe ik er aan ben gekomen.
Zijn dat vloeibare voedingsvervangers? Dus geen dieet shakes? Ik wist niet eens dat Nestlé deze ook had
Okay, ik heb mn eerste shake voor morgen gemaakt, heb het op de gok gedaan. Denk dat ik echt teveel shake gebruikt heb, want het paste haast niet in de beker met 500ml water erbij...
Maar.. dat merk ik morgenochtend als het niet te doen is. (staat nu in de koelkast) maar uhm.. dan nog een domme vraag waar is dat balletje wat je in de shaker krijgt eigenlijk voor? metalen sphere like ding.
Maar.. dat merk ik morgenochtend als het niet te doen is. (staat nu in de koelkast) maar uhm.. dan nog een domme vraag waar is dat balletje wat je in de shaker krijgt eigenlijk voor? metalen sphere like ding.
Dit is een account.
Om te zorgen dat je beter kan schaken, zodat eventuele klontjes geplet worden.
Ik maak overigens nog steeds mijn eigen spul Zenix in "Soylent en alternatieven - Deel 2" bevalt nog steeds goed. Tegenwoordig koop ik ook veel spul bij bulkpowders, ook lekker goedkoop naast myprotein.
Ik maak overigens nog steeds mijn eigen spul Zenix in "Soylent en alternatieven - Deel 2" bevalt nog steeds goed. Tegenwoordig koop ik ook veel spul bij bulkpowders, ook lekker goedkoop naast myprotein.
[ Voor 64% gewijzigd door Zenix op 20-06-2017 22:18 ]
Ja. Ik heb je dm gezien en had een heel verhaal getypt, maar toen viel mijn verbinding weg. Ik reageer morgen even...joramoudenaarde schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:35:
Zijn dat vloeibare voedingsvervangers? Dus geen dieet shakes? Ik wist niet eens dat Nestlé deze ook had
Okay, vannochtend geprobeerd en ik had de choco variant.. en ik moest ervan kokhalzen. Wat ongeloofelijk goor het smaakt als karton. Is dit normaal? moet ik doorzetten of heb ik verkeerd gemixed? waterige karton en de smaak zit nog steeds in mn mond terwijl ik 2 slokken genomen heb voordat ik niet meer kon.
Dit is een account.
Ik heb de chocolade variant (Joylent) ook ooit een geprobeerd en ondanks dat ik het niet super lekker vond, vond ik het niet naar karton smaken. Je kan er eventueel melk bij doen in plaats van water.
Ik ben uiteindelijk ook gestopt met de Joylent shakes, omdat ik er lichtelijk misselijk van werd en hoofdpijn van kreeg. Inmiddels al wel twee jaar ofzo bezig met de TwennyBars en dat is echt heerlijk.
Ik ben uiteindelijk ook gestopt met de Joylent shakes, omdat ik er lichtelijk misselijk van werd en hoofdpijn van kreeg. Inmiddels al wel twee jaar ofzo bezig met de TwennyBars en dat is echt heerlijk.
[ Voor 36% gewijzigd door vinom op 21-06-2017 08:25 ]
Als het waterig smaakt gewoon wat minder water bij doen en dat los later nog drinken?
Ja, maar hoe hoort het te smaken? echt als chocolade? dat lijkt me sterk.. dus een beetje waterig had ik wel verwacht.. maar niet dat ik ervan zou kokhalzenCaelorum schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:47:
Als het waterig smaakt gewoon wat minder water bij doen en dat los later nog drinken?

Dit is een account.
@Grvy Persoonlijk vond ik met water geen enkele variant te pruimen, ik heb dat twee keer geprobeerd en ben er toen mee gestopt.
Door het te mengen met melk vond ik het wel aardig. Bij de choco variant deed ik wel altijd nog wat extra cacaopoeder zodat het wat lekkerder werd.
(Let wel, hoewel melk ze lekkerder maakt is het waarschijnlijk niet erg gezond
)
Door het te mengen met melk vond ik het wel aardig. Bij de choco variant deed ik wel altijd nog wat extra cacaopoeder zodat het wat lekkerder werd.
(Let wel, hoewel melk ze lekkerder maakt is het waarschijnlijk niet erg gezond
Melk geeft wat extra calorieen, maar om te zeggen dat het ongezond is, is wat overdreven.
Met mijn Huel gebruik ik 100ml magere melk en een 400ml water. En dat beetje melk maakt toch een wat romiger geheel.
Met mijn Huel gebruik ik 100ml magere melk en een 400ml water. En dat beetje melk maakt toch een wat romiger geheel.
Zo, de eerste flesjes van @albino71 zijn geproefd, en ze vallen niet tegen. De soep daarentegen, daar geef ik je helemaal gelijk in: die smaakten naar stoffige drek
Maar de sapjes (vooral de cappuccino drankjes) waren eigenlijk erg lekker. En de kleine flesjes vullen best aardig ook met 300kcal per 200ml! De smaken bosvruchten, vanille en cappuccino heb ik nu geprobeerd, en ga de overige in de komende dagen eens proberen.
Nog onwijs bedankt, en hopelijk vonden je kinderen de muffins lekker!
Top, goed om te horen!joramoudenaarde schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:21:
Zo, de eerste flesjes van @albino71 zijn geproefd, en ze vallen niet tegen. De soep daarentegen, daar geef ik je helemaal gelijk in: die smaakten naar stoffige drekMaar de sapjes (vooral de cappuccino drankjes) waren eigenlijk erg lekker. En de kleine flesjes vullen best aardig ook met 300kcal per 200ml! De smaken bosvruchten, vanille en cappuccino heb ik nu geprobeerd, en ga de overige in de komende dagen eens proberen.
De muffins zijn geweldig. Ik hou me aanbevolen voor het recept.
Valt niet helemaal binnen "Soylent alternatieven", maar hij is wel lekker én bijna gezond (op de suiker na)
http://www.wearesovegan.com/black-bean-brownies/
Suiker vervangen door honing een idee?joramoudenaarde schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:19:
Valt niet helemaal binnen "Soylent alternatieven", maar hij is wel lekker én bijna gezond (op de suiker na)
Ik wil 'm nog een keer maken met vijgen i.p.v. suiker... dat zou het helemaal oplossen. Honing heb ik geprobeerd maar vond ik zelf niet lekker in dit recept
Maak jezelf niets wijs, honing = suiker.
Gedroogde vijgen, dadels etc al niet veel beter.
Suiker op zich is ook niet ongezond (hoewel vaak overbodig). De overdreven hoeveelheden in de westerse wereld zijn dit echter wel.
Gedroogde vijgen, dadels etc al niet veel beter.
Suiker op zich is ook niet ongezond (hoewel vaak overbodig). De overdreven hoeveelheden in de westerse wereld zijn dit echter wel.
Is ook zo, maar suiker is geen natuurproduct en honing en vijgen wel. Dat maakt qua gezondheid wel verschil (al blijft honing natuurlijk ook suiker). Maar dingen zoet maken met natuurlijke producten is natuurlijk wel beter
Dat is inderdaad ook een handige manier![b][message=51639323,noline]
Jammer trouwens dat je onze shakes niet zo chill vindt- heb je al geprobeerd het met minder water te mixen of het bijvoorbeeld even in de koelkast te laten staan voor het drinken?
Kick, laatst een paar zakken Joylent bestelt om te testen en het is erg handig als ontbijt en onderweg.
Binnenkort zit ik door een verhuizing een aantal dagen zonder koelkast dus dan zal het ook wel van pas komen
Ik onderschrijf wel de onhandigheid met de positie van de trekstrip op de zakken die hier al eerder is genoemd, helemaal met grote handen is het niet fijn scheppen.
Binnenkort zit ik door een verhuizing een aantal dagen zonder koelkast dus dan zal het ook wel van pas komen
Ik onderschrijf wel de onhandigheid met de positie van de trekstrip op de zakken die hier al eerder is genoemd, helemaal met grote handen is het niet fijn scheppen.
Voor mijn training (kracht / Cardio ) is eten belangrijk alleen regelmatig valt eten dan niet helemaal lekker maagzuur of misselijk en niet eten voor trainen is niet te doen, maar vandaag een shake van Jimmyjoy geprobeerd (Mango, is wel alleen een snufje van mango) moet zeggen trainen ging top geen vol gevoel, genoeg energie en geen honger er na.
Shake was wel even naar binnenwerken, beetje waterig (ik las al pre-shaken en in de koelkast wordt het dikker van dat ga ik morgen maar proberen) Bedoeling is alleen ochtend gebruik no way dat ik dit 3x op een dag naar binnen krijg.
Shake was wel even naar binnenwerken, beetje waterig (ik las al pre-shaken en in de koelkast wordt het dikker van dat ga ik morgen maar proberen) Bedoeling is alleen ochtend gebruik no way dat ik dit 3x op een dag naar binnen krijg.
Suiker is suiker of je het nou uit een pak haalt een appel of vijgen blijft hetzelfde, je lichaam zet die allemaal om in glucose.joramoudenaarde schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:15:
Is ook zo, maar suiker is geen natuurproduct en honing en vijgen wel. Dat maakt qua gezondheid wel verschil (al blijft honing natuurlijk ook suiker). Maar dingen zoet maken met natuurlijke producten is natuurlijk wel beter
[ Voor 32% gewijzigd door 42dpi op 13-08-2017 11:49 ]
Si vis pacem, para bellum
Mijn experiment JimmyJoy is voorbij. Ik heb ongeveer 5 weken geleden een pakket gekocht van 30 maaltijden. Geen idee waar ik aan begon maar in verband met mijn situatie toen leek het mij wel handig om zonder al te veel moeite voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Ik heb op het begin een aantal dagen 3x per dag zo'n shake genomen, daar ben ik redelijk snel vanaf gestapt. Zeker op het werk e.d. had ik gewoon geen zin om met zo'n shake te zitten. Anyways mijn ervaringen:
- De kwaliteit van de shakers (deksels) is echt bedroevend.
- Erg moeilijk om de laatste maaltijd uit de zak te krijgen. Vooral met het schepje is dit bijna niet te doen. Na een tijdje ben ik die zak gewoon gaan omschudden ook al kwam er soms teveel poeder in mijn beker.
- Smaken zijn prima, niet te sterk maar zeker genoeg zodat je enig verschil proeft
- Structuur van het goedje laat soms te wensen over. Ik heb vooral het idee dat als je de zak openlaat het poeder wat meer gaat klonteren en dit ook zo na het shaken blijft. Erg heb ik me daar echter niet aan gestoord. Na een tijdje leer je het wel drinken.
- Een erg prettig gevuld gevoel door de loop van de dag.
- Mede door JimmyJoy ben ik denk ik ook wat gezonder gaan eten, in ieder geval heb ik nu vrij weinig trek meer in snacks en zoet spul.
- Ik ben tegelijkertijd ook begonnen met hardlopen, dat gaat prima. Ik heb niet de indruk dat dit spul echt je energie niveau negatief beïnvloed.
- Van de banaan smaak moest ik overgeven. Het naar binnen werken was geen probleem maar het zorg bij mij om een of andere reden voor een soort brok in de keel en een minder fijn gevoel.
Nu ook jimmyjoy chocolade gehad hele andere beleving dan met de mango, makkelijker weg te drinken en beter van smaak deze neem dan ook mee naar lowlands als ontbijt.
(even selectief gequote; ik ga maar op een paar zaken in)lasharor schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:04:
- Erg moeilijk om de laatste maaltijd uit de zak te krijgen. Vooral met het schepje is dit bijna niet te doen. Na een tijdje ben ik die zak gewoon gaan omschudden ook al kwam er soms teveel poeder in mijn beker.
- Structuur van het goedje laat soms te wensen over. Ik heb vooral het idee dat als je de zak openlaat het poeder wat meer gaat klonteren en dit ook zo na het shaken blijft. Erg heb ik me daar echter niet aan gestoord. Na een tijdje leer je het wel drinken.
[list]
• Inderdaad. Ik vind het sowieso vrijwel onmogelijk om dit spul in een shaker goed te krijgen. Je zit dikwijls met een klont poeder tegen de dop aan. Daarom ben ik daarvan afgestapt.
• Ik kiep mijn voorraad daarom in één keer in een grote plastic bewaardoos en weeg elke portie (+/- 176gr) gewoon af.
• Het spul een uurtje in de koeling werkt inderdaad goed. Doe je dat niet, is ie vrij dun. Vanille is dunner dan banaan heb ik gemerkt.
Tips: een scheut melk maakt het mengsel wat dikker en ook wat lekkerder. Gewoon een klein glaasje zeg maar. Ik weet niet precies hoeveel cc.
Wat ook lekker is om aan de choco toe te voegen als ontbijt is een kopje espresso. Dan heb je Joylent Wakeup voor een normale prijs. Drinkt prima weg en je hebt meteen je kopje koffie binnen.
Ik meng het met een klein handmixer/staafmixer met een garde dan. Werkt veel meter als schudden, waar ik dus slechte ervaringen mee heb.
Goh, wat voor shaker hebben jullie dan? En doe je eerst een laagje water in de beker voordat je het poeder en de rest van het water erbij doet? Ik heb namelijk zelf (nadat ik begonnen ben met eerst een laagje water) eigenlijk nooit last van klontjes 
Ik moet ook nodig weer een pakketje Jimmy Joy halen nu je er toch over begint
Ik moet ook nodig weer een pakketje Jimmy Joy halen nu je er toch over begint
Mijn ervaring:lasharor schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 12:04:
Mijn experiment JimmyJoy is voorbij. Ik heb ongeveer 5 weken geleden een pakket gekocht van 30 maaltijden. Geen idee waar ik aan begon maar in verband met mijn situatie toen leek het mij wel handig om zonder al te veel moeite voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Ik heb op het begin een aantal dagen 3x per dag zo'n shake genomen, daar ben ik redelijk snel vanaf gestapt. Zeker op het werk e.d. had ik gewoon geen zin om met zo'n shake te zitten. Anyways mijn ervaringen:Al met al ben ik best wel positief. Zou ik het nu weer kopen? Denk het echter niet. Je moet wel heel erg veel discipline hebben om elke dag alleen maar op dit spul te leven. Doe je dit niet dan kan je net zo goed gaan mealpreppen. Ben je wat langer bezig met je voedsel maar dan zit er in het algemeen wel meer variatie in.
- Smaken zijn prima, niet te sterk maar zeker genoeg zodat je enig verschil proeft
- Een erg prettig gevuld gevoel door de loop van de dag.
- Mede door JimmyJoy ben ik denk ik ook wat gezonder gaan eten, in ieder geval heb ik nu vrij weinig trek meer in snacks en zoet spul.
- Ik ben tegelijkertijd ook begonnen met hardlopen, dat gaat prima. Ik heb niet de indruk dat dit spul echt je energie niveau negatief beïnvloed.
- Van de banaan smaak moest ik overgeven. Het naar binnen werken was geen probleem maar het zorg bij mij om een of andere reden voor een soort brok in de keel en een minder fijn gevoel.
• Klontjes heb ik niet, doe net zoals voorgaande eerst wat water er in voordat het poeder er in gaat.
• Ik gebruik een keukenweegschaal waar ik de beker op zet voordat ik het poeder er in doe, dan hoeft het niet per se met het schepje
• De kwaliteit van de dop is vrij slecht idd al lekt ie niet na enkele maanden gebruik
• Ik gebruik het voornamelijk als ontbijt en voel me goed gevuld tot de lunch, ook gebruik ik alleen de chocolade smaak, verder banaan, aardbei en vanille geprobeerd maar de chocola smaakt toch het beste
• Ik gebruik nu alleen nog de vegan variant, daar voel ik me iets beter bij, de gewone variant wil wel eens het een en ander laten borrelen
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
De shakers van Queal (de derde versie) ziet er een stuk beter uit. Ik ben helaas alweer een paar maanden gestopt vanwege omstandigheden, maar die shaker ben ik nog steeds blij mee. Als die dicht is gedraaid dan kan je shaken wat je wilt, maar gaat die nooit open. Je hoeft bij die shaker geen vinger op de dop te houden. Door de metalen spiraalbal die er in gaat en het krachtig ermee kunnen shaken zonder zorgen kan je die laatste klontjes er ook nog wel uitkrijgen.
Aangezien een zak van Queal (en ik zie JimmyJoy ook) precies genoeg is voor 1 dag, maakte ik me nooit zo zorgen om hoeveel eruit ging. Gewoon lekker dumpen. Als je aan het eind van de dag te weinig over hebt, dan zit je verkeerd en met teveel ook, maar je zal er niet dood aan gaan en zeker niet teveel of te weinig eten. Keukenweegschaal vond ik teveel moeite en de schepjes van Queal iig paste niet meer bij de nieuwe shaker (maar wellicht nu na al die maanden wel weer).
Aangezien een zak van Queal (en ik zie JimmyJoy ook) precies genoeg is voor 1 dag, maakte ik me nooit zo zorgen om hoeveel eruit ging. Gewoon lekker dumpen. Als je aan het eind van de dag te weinig over hebt, dan zit je verkeerd en met teveel ook, maar je zal er niet dood aan gaan en zeker niet teveel of te weinig eten. Keukenweegschaal vond ik teveel moeite en de schepjes van Queal iig paste niet meer bij de nieuwe shaker (maar wellicht nu na al die maanden wel weer).
Anoniem: 159816
Zijn er eigenlijk pre-mixed varianten zoals die van Soylent in Nederland verkrijgbaar?
https://www.soylent.com/product/drink/
Edit: Ik heb 12 flesjes mana besteld met gratis shipping.
https://www.soylent.com/product/drink/
Edit: Ik heb 12 flesjes mana besteld met gratis shipping.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 05-09-2017 18:13 ]
Ik ben benieuwd waar Mana naar smaakt @Anoniem: 159816... Qua prijs zitten ze met hun poeder rond dezelfde prijs als JimmyJoy, maar als het een neutrale smaak heeft kan ik er wel een espresso'tje in mikken of wat cacao (met kaneel)
Het enige waarmee ik het kan vergelijken is Huel (vanille), maar als ik het binnenheb laat ik het je weten. Wil vooral kijken hoe het is als tussendoortje in de middag. Vaak toch honger tegen een uur of 4 en wil dan wat voedzaams hebben. Huel gebruik ik als ontbijt (vaak met melk i.p.v. water).joramoudenaarde schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:43:
Ik ben benieuwd waar Mana naar smaakt @Anoniem: 159816... Qua prijs zitten ze met hun poeder rond dezelfde prijs als JimmyJoy, maar als het een neutrale smaak heeft kan ik er wel een espresso'tje in mikken of wat cacao (met kaneel)
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 05-09-2017 19:00 ]
Veel duurder dan JimmyJoy toch? Bij JimmyJoy is een maaltijd echt een derde van je dagelijkse calorie inname (700 kcal), mana is 400 kcal per maaltijd.joramoudenaarde schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:43:
Na het lezen van dit topic ben ik toch wel geïnteresseerd geraakt in het proberen van de Soylent/Joylent shakes. Maar wat mij hier opvalt is het volgende:
Naar mijn idee eten de meeste mensen hier "maar" 3 keer op een dag, vandaar dat ze zulke calorierijke shakes nemen. Maar hebben jullie dan tussendoor nooit honger of een behoefte aan snacks/snoepen? Ik eet in combinatie met mijn trainen (6 dagen per week) zeker 5 a 6 maaltijden per dag. Misschien vergt het wat meer voorbereidingswerk, maar ik eet gezond en verdeel als over de dag waardoor ik eigenlijk nooit een hongergevoel heb.
Hoe doen jullie dit dan, zeker in combinatie met de shakes? Lijkt me dat je anders vrij snel aankomt in gewicht.
Naar mijn idee eten de meeste mensen hier "maar" 3 keer op een dag, vandaar dat ze zulke calorierijke shakes nemen. Maar hebben jullie dan tussendoor nooit honger of een behoefte aan snacks/snoepen? Ik eet in combinatie met mijn trainen (6 dagen per week) zeker 5 a 6 maaltijden per dag. Misschien vergt het wat meer voorbereidingswerk, maar ik eet gezond en verdeel als over de dag waardoor ik eigenlijk nooit een hongergevoel heb.
Hoe doen jullie dit dan, zeker in combinatie met de shakes? Lijkt me dat je anders vrij snel aankomt in gewicht.
-
Als ik voor mijzelf spreek, neem ik alleen een shake als ontbijt. Dat drink ik rond 8u, en dan heb ik voor 13u geen honger en lunch ik rond 12/13u 'normaal'. Dan heb ik wel trek rond 16u, en ook na het avondeten snack ik nog wel wat ergens in de avond. Gewicht is na 2 jaar Joylent/JimmyJoy niet meer of minder geworden. (84 kg/1,92m)PAHvandam schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:20:
Na het lezen van dit topic ben ik toch wel geïnteresseerd geraakt in het proberen van de Soylent/Joylent shakes. Maar wat mij hier opvalt is het volgende:
Als je 6 keer per week traint (kracht?) moet je niet deze shakes doen, eiwitten heb je nodig en vetten in de ochtend.PAHvandam schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:20:
Oh, misschien heb ik 't verkeerd gelezen, maar ik telde niet het aantal kCal, maar het aantal dagen. 15 maaltijden bij JimmyJoy (5 dagen totaal dus), kost €50. 36 maaltijden bij Mana heb je voor datzelfde bedrag 35 maaltijden (ook 5 dagen)BaSsDruM schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:02:
[...]
Veel duurder dan JimmyJoy toch? Bij JimmyJoy is een maaltijd echt een derde van je dagelijkse calorie inname (700 kcal), mana is 400 kcal per maaltijd.
Nooit last van honger tussendoor want het blijven volwaardige maaltijdvervangers, doe er meestal 1-2 op een dag. Als je 6 dagen per week traint verbruik je natuurlijk wel veel meer, dus kijk wel hoe het in ja macro's valt en doe er desnoods wat wei oid bij.PAHvandam schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 22:20:
Bij Mana betaal je voor 35 meals €61. Een meal bevat 400 kcal, dus 5,25 heb je op een dag nodig mocht je helemaal over willen. Doe je er net geen 7 dagen mee.joramoudenaarde schreef op woensdag 6 september 2017 @ 06:52:
[...]
Oh, misschien heb ik 't verkeerd gelezen, maar ik telde niet het aantal kCal, maar het aantal dagen. 15 maaltijden bij JimmyJoy (5 dagen totaal dus), kost €50. 36 maaltijden bij Mana heb je voor datzelfde bedrag 35 maaltijden (ook 5 dagen)
JimmyJoy heb je 10 zakken voor €55. 1 zak is 2100 kcal ofzo, genoeg voor 1 dag. Doe je er dus 10 dagen mee. Of kijken we nou beide naar iets anders?
@BaSsDruM Dat is alleen als je een nieuwe klant bent (ofwel, als je het hele pakket inclusief beker wilt). Voor terugkerende klanten kost het maar €50 
Ik kijk bij JimmyJoy naar de standaard pakketten, dus 15 maaltijden voor €50, wat op 5 dagen uit komt.
Bij Mana kijk ik naar het tabje terugkerende klanten (Powder), en dan naar 35 maaltijden à €50.
- Bij JimmyJoy heb je met 1 zak inderdaad ongeveer 2100 kcal, dus 5 zakken à 2100 kcal totaal.
- Bij Mana heb je 400kcal, verdeeld over 35 maaltijden... bij mij komt dat uit op 7x 5 maaltijden à 400 kcal om op ongeveer hetzelfde kcal te komen als JimmyJoy
Ik kijk bij JimmyJoy naar de standaard pakketten, dus 15 maaltijden voor €50, wat op 5 dagen uit komt.
Bij Mana kijk ik naar het tabje terugkerende klanten (Powder), en dan naar 35 maaltijden à €50.
- Bij JimmyJoy heb je met 1 zak inderdaad ongeveer 2100 kcal, dus 5 zakken à 2100 kcal totaal.
- Bij Mana heb je 400kcal, verdeeld over 35 maaltijden... bij mij komt dat uit op 7x 5 maaltijden à 400 kcal om op ongeveer hetzelfde kcal te komen als JimmyJoy
Ik keek inderdaad verkeerd bij Mana, maar jij kijkt echt bij JimmyJoy verkeerd, 15 meals zijn €30, 30 meals €55joramoudenaarde schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:28:
@BaSsDruM Dat is alleen als je een nieuwe klant bent (ofwel, als je het hele pakket inclusief beker wilt). Voor terugkerende klanten kost het maar €50
Oh verdorie, je hebt helemaal gelijk! Dan is Mana met hun 7-dagen pakket à €50 inderdaad behoorlijk aan de dure kant.
Ik vind trouwens sowieso dat de prijzen wel wat omlaag mogen. Ik las pas geleden dat Soylent nog steeds zo duur is, terwijl het was ontwikkeld om o.a. de voedselschaarste op te lossen. Zou het echt zo moeilijk zijn om dit soort eten te ontwikkelen en tegelijkertijd de prijzen te drukken zodat het ook financieel gezien interessanter wordt? En dan heb ik 't niet eens over hoe het zich verhoudt met gewoon gezond boodschappen doen in de supermarkt/markt/boederij, maar voor de 3e wereld landen
Ik vind trouwens sowieso dat de prijzen wel wat omlaag mogen. Ik las pas geleden dat Soylent nog steeds zo duur is, terwijl het was ontwikkeld om o.a. de voedselschaarste op te lossen. Zou het echt zo moeilijk zijn om dit soort eten te ontwikkelen en tegelijkertijd de prijzen te drukken zodat het ook financieel gezien interessanter wordt? En dan heb ik 't niet eens over hoe het zich verhoudt met gewoon gezond boodschappen doen in de supermarkt/markt/boederij, maar voor de 3e wereld landen
Soylent is misschien met voedselschaarste ergens ver in het achterhoofd ontwikkeld, maar ondertussen is het puur hipster fuel. En zulke hypes worden met veel plezier uitgemolken.
Dat heb ik ook met huel, de mails die ik daar soms van krijg gaan meer over de experience en ander zwevend gedoe, ipv down to earth praktisch nut, en de wetenschap er achter.
Dat heb ik ook met huel, de mails die ik daar soms van krijg gaan meer over de experience en ander zwevend gedoe, ipv down to earth praktisch nut, en de wetenschap er achter.
In bulk is het al aardig goedkoper dan met een zak of 10 tegelijk.
Hetzelfde geldt aan de productiekant, als de schaal daar groter en efficiënter wordt dan zal het ook goedkoper te produceren zijn. Maar op Soylent na zijn het meestal nog relatief kleine bedrijven die het spul mixen.
Hetzelfde geldt aan de productiekant, als de schaal daar groter en efficiënter wordt dan zal het ook goedkoper te produceren zijn. Maar op Soylent na zijn het meestal nog relatief kleine bedrijven die het spul mixen.
@IceTeaGX Dat is denk ik ook zo inderdaad. Bij JimmyJoy heb ik dat minder, ook al komt dat misschien omdat ik sowieso nooit mail van ze krijg en gewoon alleen wat bestel.
@Erasmo Je zou denken dat na een x-aantal jaar, Soylent zover is om het product in meer landen dan alleen Amerika uit te brengen om zo de productie te verhogen en, inderdaad, de kosten te verlagen. Zelfs bedrijven als JimmyJoy en Queal (volgens mij) lijkt in meer landen te opereren ondertussen.
@Erasmo Je zou denken dat na een x-aantal jaar, Soylent zover is om het product in meer landen dan alleen Amerika uit te brengen om zo de productie te verhogen en, inderdaad, de kosten te verlagen. Zelfs bedrijven als JimmyJoy en Queal (volgens mij) lijkt in meer landen te opereren ondertussen.
Mocht je Joylent (of een ander) willen proberen of een nieuwe voorraad nodig hebben, dan kan dat met 10% korting met deze code:
Ik ben zelf aan mijn 3e zak bezig en nog erg tevreden. Wel eet ik het niet zo vaak (normaal eten zal altijd de voorkeur hebben), maar vooral 's ochtends of aan het begin van de middag vind ik het lekker en prettig.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik ben zelf aan mijn 3e zak bezig en nog erg tevreden. Wel eet ik het niet zo vaak (normaal eten zal altijd de voorkeur hebben), maar vooral 's ochtends of aan het begin van de middag vind ik het lekker en prettig.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Mooi gevonden @Ample Energy, ik heb gelijk een nieuwe batch besteld
Ok, ik heb de 12 porties pre-mixed binnen. Ik trek de smaak niet echt, ik kan het niet goed plaatsen. Maar het smaakt iig in de verste verte niet als Huel. Huel smaakt een beetje als pannenkoekenmix/pap met een snufje vanille, Mana....uh beh en een ranzige nasmaak. Geef mij maar iets wat smaakt als echt eten.Kapotlood schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:43:
Bij Jimmyjoy hebben ze het aantal gram per maaltijd aangepast naar 100(400kcal) om goedkoper uit te komen in vergelijkingen
Welk duurbetaald marketingpersoon heeft deze onzin nou weer bedacht.

staat nog steeds dat een serving (maaltijd) 175 gram is hoor... en dan 701 kcal, er staat zoals gewoonlijk bij producten gewoon de kcal per 100gram, wat 407 kcal is. maar zoals ik al eerder typte is een serving bij jimmyjoy 175 gram en niet 100, zie ook : https://s3-eu-west-1.amaz...abel_banaan140x200def.pdf leesbrilletje vergeten?Erasmo schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:41:
Bij Jimmyjoy hebben ze het aantal gram per maaltijd aangepast naar 100(400kcal) om goedkoper uit te komen in vergelijkingenWelk duurbetaald marketingpersoon heeft deze onzin , nou weer bedacht.
[ Voor 8% gewijzigd door vooviro op 29-10-2017 16:58 ]
Ik heb trouwens nog wat zakken Soylent (JimmyJoy geloof ik) over voor een zachte prijs. Kon zelf echt niet wennen aan de smaak.. dus als iemand ze wilt DM' maar.
2 plenny shake flavor: banana
3 plenny shake flavor: chocolate
2 plenny shake flavor: strawberry
2 plenny shake flavor: vanilla
Alleen de choco geprobeerd, maar ging echt over mijn nek.
2 plenny shake flavor: banana
3 plenny shake flavor: chocolate
2 plenny shake flavor: strawberry
2 plenny shake flavor: vanilla
Alleen de choco geprobeerd, maar ging echt over mijn nek.
[ Voor 39% gewijzigd door Grvy op 29-10-2017 17:17 ]
Dit is een account.
https://www.jimmyjoy.com/products/limited-editionDennisjehz schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 16:53:
[...]
staat nog steeds dat een serving (maaltijd) 175 gram is hoor... en dan 701 kcal, er staat zoals gewoonlijk bij producten gewoon de kcal per 100gram, wat 407 kcal is. maar zoals ik al eerder typte is een serving bij jimmyjoy 175 gram en niet 100, zie ook : https://s3-eu-west-1.amaz...abel_banaan140x200def.pdf leesbrilletje vergeten?
dit is inderdaad een aangepaste " limited edition" die er niet lang zal zijn wss....
de standaard maaltijd shake die ze altijd zullen gaan verkopen zal ook niet veranderen betreft kcal / gram.
Mocht je in je originele post wel vermelden dat het om een speciale editie die tijd gebonden is gaat.
Ik ben zelf ook gestopt met de jimmy joys shakes, vond het prima op Lowlands als ontbijt mooi makkelijk de smaak neem je dan toch voor lief naar een avond bier en gedoe.
Thuis geprobeerd maar kreeg het na elke dag steeds minder goed weg, van alles geprobeerd koelen/smaaktoevoegen/goedshaken ect ect met choco had ik de minste moeite om weg te krijgen maar toch is het net pannenkoeken mix waar je dan veel teveel water bij hebt gedaan.
Thuis geprobeerd maar kreeg het na elke dag steeds minder goed weg, van alles geprobeerd koelen/smaaktoevoegen/goedshaken ect ect met choco had ik de minste moeite om weg te krijgen maar toch is het net pannenkoeken mix waar je dan veel teveel water bij hebt gedaan.
Interessant om de ervaringen hierboven te lezen. Wel spannend... vandaag verschillende smaken van Jimmy Joy shakes besteld. Ik ben nieuwsgierig naar de smaak en hoe het (be)valt als lunch en af en toe als ontbijt. Mijn initiële verwachtingen: verzadigd gevoel voor langere tijd, ‘blijere/rustigere’ maag met minder ‘lucht’. Ik zal mijn ervaringen hier posten!
gezien je verwachtingen zou ik dan langzaam beginnen met 1 shake per dag...bij sommige mensen gelijk 2 of 3 per dag kan verkeerd vallen en je juist een luchtig gevoel geven zijn de ervaringen, dit na mate van tijd en je nu 2 of 3 neemt, zal niet meer voorkomen, maar het vult zeker, en houd je voor een langere tijd het "vol" gevoel, of dat nu placebo is of omdat je ook echt vol bent weet ik niet, maar heb het gevoel langer van vol zijn met de shakes dan dat ik "echt" eten neem.ikbenmelle schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:32:
Interessant om de ervaringen hierboven te lezen. Wel spannend... vandaag verschillende smaken van Jimmy Joy shakes besteld. Ik ben nieuwsgierig naar de smaak en hoe het (be)valt als lunch en af en toe als ontbijt. Mijn initiële verwachtingen: verzadigd gevoel voor langere tijd, ‘blijere/rustigere’ maag met minder ‘lucht’. Ik zal mijn ervaringen hier posten!
Bedankt voor de tips, dat klopt inderdaad. Direct dezelfde dag is het bezorgd. Afgelopen drie dagen als een shake als lunch (samen met een boterham) gegeten / gedronken en het bevalt prima: een lange middag van 13:00 tot 18:15 gaat prima. Aan het einde van middag voel ik me nog energiek, een merkbaar verschil met daarvoor. Een positieve ervaring tot dusverre en leuke reacties van collega's. Positief effect: het kost weinig tijd om te maken (had ik van tevoren niet bij stil gestaan...), minder behoefte aan snoepen tussendoor en het avond eten smaakt ineens veel interessanter. Qua smaak vind ik het vergelijkbaar met yoghurt / brinta, daar lust ik wel pap van... maar op een gegeven moment heb je ook behoefte aan iets hartigs. Tot dusverre dus positief.
Ik koop af en toe een pakket en neem ze dan als ontbijt (en soms als avondeten), en ik merk ook dat ik duidelijk langer vol zit. Of misschien is het beter om te zeggen dat je je langer verzadigd voelt? Ik merk dat ik na een paar uur, net als wanneer je 3-4 boterhammen eet als ontbijt, best wel weer wat kán snacken, maar dat ik nog vol genoeg zit om er geen trek in te hebben. 
Als je ook een neutrale smaak hebt gekocht kun je er ook zelf smaakjes bij gooien, zoals koffie bijvoorbeeld. Of koop kleine flesjes (natuurlijke) smaakjes die normaal gesproken voor bakken worden gebruikt zoals vanille, kokos e.d. Smaakt allemaal prima en het is weer eens wat anders.
Maar wat @Dennisjehz ook aangeeft, sommige mensen haken af omdat ze er (tijdelijk) een beetje gassig van worden of wat hoofdpijn krijgen. Dat zijn puur gewenningsverschijnselen. Ik heb er zelf amper last van gehad, en na een paar dagen went je lichaam er vanzelf aan. Verschilt voor iedereen natuurlijk, maar als ik na een paar maanden Hollandse pot ineens een bakje Chinees of iets dergelijks neem, heb ik ook een 10-rittenkaart voor het toilet
Als je ook een neutrale smaak hebt gekocht kun je er ook zelf smaakjes bij gooien, zoals koffie bijvoorbeeld. Of koop kleine flesjes (natuurlijke) smaakjes die normaal gesproken voor bakken worden gebruikt zoals vanille, kokos e.d. Smaakt allemaal prima en het is weer eens wat anders.
Maar wat @Dennisjehz ook aangeeft, sommige mensen haken af omdat ze er (tijdelijk) een beetje gassig van worden of wat hoofdpijn krijgen. Dat zijn puur gewenningsverschijnselen. Ik heb er zelf amper last van gehad, en na een paar dagen went je lichaam er vanzelf aan. Verschilt voor iedereen natuurlijk, maar als ik na een paar maanden Hollandse pot ineens een bakje Chinees of iets dergelijks neem, heb ik ook een 10-rittenkaart voor het toilet
*knip* Geen V&A in het topic.
[ Voor 84% gewijzigd door naitsoezn op 22-11-2017 06:39 ]
Heb de laatste tijd wat shakes van Jimmy Joy uitgeprobeerd. Zou het niet lekker noemen, maar het is goed te doen. Ik merk dat het een beetje van dag tot dag verschilt wat ik er van vind.
Bij wijze van test heb ik een aantal keer alleen die shakes gegeten op een dag en qua energie gaat dat helemaal goed. Ik had tussendoor echt geen trek, maar moet zeggen dat ik alsnog zin had om iets te snacken puur omdat de smaak van die shakes toch wel wat flauw is. Als je na een dag van shakes een handje chips neemt dan is dat opeens een smaak en zout explosie.
Wel heb ik het idee dat je er snel een heel slechte adem van krijgt als je niet genoeg drinkt naast die shakes, dus daar let ik nu extra op.
Over het algemeen zijn de shakes voor mij een backup voor wanneer ik niks in huis heb of bijvoorbeeld door wil werken: zo'n shake is gezonder dan een kant en klaar broodje van de Albert Heijn en nog goedkoper ook.
Ik ben nu bijna door mijn voorraad heen en denk dat ik Jake eens ga proberen voor de volgende bestelling. Wat mij tegen staat is dat elke maaltijd in een eigen zak zit (ipv 3 per zak) wat extra afval geeft, maar ben wel benieuwd naar de smaak.
*knip* Nee, dat is niet toegestaan.
Bij wijze van test heb ik een aantal keer alleen die shakes gegeten op een dag en qua energie gaat dat helemaal goed. Ik had tussendoor echt geen trek, maar moet zeggen dat ik alsnog zin had om iets te snacken puur omdat de smaak van die shakes toch wel wat flauw is. Als je na een dag van shakes een handje chips neemt dan is dat opeens een smaak en zout explosie.
Wel heb ik het idee dat je er snel een heel slechte adem van krijgt als je niet genoeg drinkt naast die shakes, dus daar let ik nu extra op.
Over het algemeen zijn de shakes voor mij een backup voor wanneer ik niks in huis heb of bijvoorbeeld door wil werken: zo'n shake is gezonder dan een kant en klaar broodje van de Albert Heijn en nog goedkoper ook.
Ik ben nu bijna door mijn voorraad heen en denk dat ik Jake eens ga proberen voor de volgende bestelling. Wat mij tegen staat is dat elke maaltijd in een eigen zak zit (ipv 3 per zak) wat extra afval geeft, maar ben wel benieuwd naar de smaak.
*knip* Nee, dat is niet toegestaan.
[ Voor 14% gewijzigd door naitsoezn op 15-12-2017 13:12 ]
Ik zie Lently er nog niet tussen staan in dit topic terwijl we toch best een aantal tweakers als klant hebben mogen ontvangen, dus wie wil er eens Lently proberen? Met de volgende code gotlent krijg je 10% korting op een starterpack of een refill.
Direct linkje voor de snelle trek
https://getlently.com/discount/gotlent
Direct linkje voor de snelle trek
openkat.nl al gezien?
Nu na Jimmy Joy ook een aantal zakken Jake gehad. Bij Jimmy Joy zeiden ze dat hun vegan varianten (die ik had) wat minder lekker zijn dan hun reguliere smaken, maar aangezien de pakketten van Jake allemaal standaard vegan zijn lijkt het mij dat de twee wel eerlijk te vergelijken zijn.
Ik heb inmiddels wel gemerkt dat ik zo'n sport maaltijd (van allebei de merken) eten voordat ik ga sporten echt ontzettend veel energie geeft. Grote kans dat ik die vaker neem voor het sporten, ook als ik wel tijd heb om te koken.
Jake in vergelijking met Jimmy Joy:
Smaak is wat zoeter. Niet per se lekker, maar helpt wel met de boel wegkrijgen.
Voor mijn gevoel net iets minder 'korrel' in de structuur, wat prettig is (minder, niet weg)
Een zak per maaltijd (die ook nog eens in de beker past) betekend dat je niet hoeft te scheppen en dat het makkelijk mee te nemen is, maar je hebt wel wat meer afval.
Jake heeft dezelfde vorm beker als Jimmy Joy, maar wel net wat minder goede kwaliteit. Het klepje sluit bijvoorbeeld net wat minder strak. Zeker geen dealbreaker, maar ik merk dat ik die van Jimmy Joy liever gebruik.
De maaltijden zijn redelijk wat duurder (3 euro nogwat tegenover 2 euro per maaltijd geloof ik). Ik weet nog niet of ik ze dat prijsverschil waard vind.
Ik heb inmiddels wel gemerkt dat ik zo'n sport maaltijd (van allebei de merken) eten voordat ik ga sporten echt ontzettend veel energie geeft. Grote kans dat ik die vaker neem voor het sporten, ook als ik wel tijd heb om te koken.
Jake in vergelijking met Jimmy Joy:
Smaak is wat zoeter. Niet per se lekker, maar helpt wel met de boel wegkrijgen.
Voor mijn gevoel net iets minder 'korrel' in de structuur, wat prettig is (minder, niet weg)
Een zak per maaltijd (die ook nog eens in de beker past) betekend dat je niet hoeft te scheppen en dat het makkelijk mee te nemen is, maar je hebt wel wat meer afval.
Jake heeft dezelfde vorm beker als Jimmy Joy, maar wel net wat minder goede kwaliteit. Het klepje sluit bijvoorbeeld net wat minder strak. Zeker geen dealbreaker, maar ik merk dat ik die van Jimmy Joy liever gebruik.
De maaltijden zijn redelijk wat duurder (3 euro nogwat tegenover 2 euro per maaltijd geloof ik). Ik weet nog niet of ik ze dat prijsverschil waard vind.
Dat was ook waar ik een beetje mee zat: ik heb normaal gesproken m'n kosten voor boodschappen redelijk op orde en vind JimmyJoy daarom ook al niet heel goedkoop voor regelmatig gebruik. De prijs van Jake was daarom wel echt een reden waarom ik 'm nooit heb gekocht.
Ik hoorde trouwens van een vriend van me dat JimmyJoy ook in (sommige?) Albert Heijns te koop is... hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen weet ik niet, maar het was wel heel gaaf om te horen dat dit soort voedsel ook z'n weg naar de winkels weet te vinden zo langzaam aan
Ik hoorde trouwens van een vriend van me dat JimmyJoy ook in (sommige?) Albert Heijns te koop is... hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen weet ik niet, maar het was wel heel gaaf om te horen dat dit soort voedsel ook z'n weg naar de winkels weet te vinden zo langzaam aan
Twee euro per maaltijd waar dan ook nog eens alle voedingsstoffen in zit is niet verkeerd toch? Lijkt me lastig daar onder te komen.Kapotlood schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 07:40:
ik heb normaal gesproken m'n kosten voor boodschappen redelijk op orde en vind JimmyJoy daarom ook al niet heel goedkoop voor regelmatig gebruik.
Anoniem: 1030271
Na regelmatig jimmy Joy te hebben gebruikt kwam ik via een berichtje op Facebook vidanl tegen. Had ik anders nooit gevonden. Daar eens een wat besteld. Ik moet zeggen dat ik de smaak lekkerder vond. Maar smaken verschillen natuurlijk. Ben ook wel benieuwd naar de smaken van andere merken.
Gewoon in grote hoeveelheden koken is inderdaad goedkoper. MAAR! Heeft dat dezelfde voedingswaardes? Heeft dat hetzelfde gebruiksgemak?Kapotlood schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 07:40:
Dat was ook waar ik een beetje mee zat: ik heb normaal gesproken m'n kosten voor boodschappen redelijk op orde en vind JimmyJoy daarom ook al niet heel goedkoop voor regelmatig gebruik.
Het is gewoon een luiheidstoeslag
sudo apt-get rekt
Haha, luiheidstoeslag klopt wel ja
. Maar elke dag hetzelfde eten is ook niet gezond... een beetje afwisseling én gezond eten is helemaal niet zo moeilijk met een budget. En dan gewoon variërend van eigen gemaakt brood, pasta, saus e.d. tot en met ouderwetse stampot e.d.
Maar gebruiksgemak is me ook zeker wat waard, daarom eet/drink ik JimmyJoy graag. Alleen Jake's kosten zitten daar een (relatief flinke) stap boven vind ik
Maar gebruiksgemak is me ook zeker wat waard, daarom eet/drink ik JimmyJoy graag. Alleen Jake's kosten zitten daar een (relatief flinke) stap boven vind ik
Als je 30 zakken Joylent koopt zit je op ongeveer 400 calorieën per euro. Het ligt natuurlijk een beetje aan wat je eet, maar stel je eet een bruin broodje met pindakaas en halvarine dan zit je op circa 1400 calorieën per euro. Dan is Joylent wel duurder maar dan krijg je natuurlijk wel allemaal goede vitaminen en mineralen voor terug.Heedless schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:42:
[...]
Twee euro per maaltijd waar dan ook nog eens alle voedingsstoffen in zit is niet verkeerd toch? Lijkt me lastig daar onder te komen.
[ Voor 4% gewijzigd door Olslov op 01-02-2018 22:58 . Reden: . ]
Pindakaas is misschien goedkoper, maar aangezien het niet dezelfde mineralen/vitaminen e.d. bevat is dat inderdaad niet helemaal te vergelijken. Pindakaas alleen kan je niet op leven, Joylent wel als het goed is (hoewel ik graag ook andere dingen blijf etenOlslov schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:55:
[...]
Als je 30 zakken Joylent koopt zit je op ongeveer 400 calorieën per euro. Het ligt natuurlijk een beetje aan wat je eet, maar stel je eet een bruin broodje met pindakaas en halvarine dan zit je op circa 1400 calorieën per euro. Dan is Joylent wel duurder maar dan krijg je natuurlijk wel allemaal goede vitaminen en mineralen voor terug.
Volgens mij maakt het geen klap uit. Er zijn mensen die maanden op Joylent hebben geleefd. En je kunt natuurlijk verschillende smaken pakken. Zolang je maar de juiste hoeveelheid van vitaminen, nutriënten e.d. binnen krijgt.Kapotlood schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:11:
Haha, luiheidstoeslag klopt wel ja. Maar elke dag hetzelfde eten is ook niet gezond...
En je kunt ook zelf variëren. Ik gebruik Joylent voornamelijk als ontbijt en dan pak ik wel eens een choco smaak, waar ik een espresso doorheen doe. Dan heb je een soort Joylent Wakeup. En ip een Joylent Sport kun je ook zelf een mengsel maken van Joylent Vanille/Banaan en een proteïnenpoeder. Dan kun je je eigen smaak maken. Beter dan een pure sportdrank en fijner icm sporten dan alleen Joylent.
Ook het mengen met een scheut melk is bij sommige smaken wel lekker.
Ik blijf het overigens stug Joylent noemen, want Jimmy Joy klinkt net een product uit een sexshop
[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 02-02-2018 13:51 ]
Wat ik begreep van zowel een bevriende arts als iemand die in de voedingsindustrie werkt is dat alleen soylent eten in principe geen probleem is. Het bevat alles wat je nodig hebt aan voedingsstoffen. Twee mogelijke problemen zijn alleen dat je
1) heel erg afhankelijk wordt van een leverancier. Er zijn voorbeelden geweest waarbij gebruikers van Soylent ziek werden (of in elk geval buikpijn kregen) nadat de fabrikant het recept aangepast had.
De klachten kunnen komen doordat er een fout in de productie zit (verkeerde stoffen o.i.d.) maar het kan ook samenhangen met punt 2): je lichaam wordt lui.
Als je altijd alleen maar soylent gebruikt dan raakt je lichaam daar volledig aan gewend. Eet je dan toch een keer iets anders (bijvoorbeeld iets dat veel vetter is) dan kan je maag op hol slaan.
Hun advies was dat je deze producten prima kan eten, maar moet zorgen dat je ook regelmatig nog wat anders eet.
1) heel erg afhankelijk wordt van een leverancier. Er zijn voorbeelden geweest waarbij gebruikers van Soylent ziek werden (of in elk geval buikpijn kregen) nadat de fabrikant het recept aangepast had.
De klachten kunnen komen doordat er een fout in de productie zit (verkeerde stoffen o.i.d.) maar het kan ook samenhangen met punt 2): je lichaam wordt lui.
Als je altijd alleen maar soylent gebruikt dan raakt je lichaam daar volledig aan gewend. Eet je dan toch een keer iets anders (bijvoorbeeld iets dat veel vetter is) dan kan je maag op hol slaan.
Hun advies was dat je deze producten prima kan eten, maar moet zorgen dat je ook regelmatig nog wat anders eet.
Dat lijkt me eigenlijk ook logisch. Ik hou teveel van lekker eten om volledig op Joylent over te gaan. Je moet dan wel een erge hekel hebben aan eten. Gewoon eten maken hoeft niet veel tijd te kosten. Alles wat je nodig hebt is een beetje fanatasie en interesse. Maar goed, we dwalen af.
Afwisseling is sowieso fijn. Ik gebruik het zoals gezegd voornamelijk als ontbijt. En een tijd het ik het ook als avondeten gebruikt toen ik mijn calorie-inname wide controleren, en toch voldoende vitamines enzo binnen wilde krijgen zonder teveel toestanden. En dat werkte.
Afwisseling is sowieso fijn. Ik gebruik het zoals gezegd voornamelijk als ontbijt. En een tijd het ik het ook als avondeten gebruikt toen ik mijn calorie-inname wide controleren, en toch voldoende vitamines enzo binnen wilde krijgen zonder teveel toestanden. En dat werkte.
Ik heb hetzelfde @mphilipp... ik gebruik Joylent wel eens omdat ik het ook lekker vind, en omdat het een makkelijke(re) manier is om aan al m'n voedingsstoffen te komen. Vooral als ik een periode heb waarin ik meer sport of het wat drukker heb en niet veel tijd/zin/energie/smoes heb om te koken bijvoorbeeld.
Maar ik hou ook teveel van "gewoon" lekker eten om helemaal over te gaan. Daarnaast is het ook niet gezond om alleen maar vloeibaar voedsel te eten, want je kaken/tanden/tandvlees hebben ook gewoon de kauwbeweging nodig om gezond te blijven ten slotte.
Maar ik hou ook teveel van "gewoon" lekker eten om helemaal over te gaan. Daarnaast is het ook niet gezond om alleen maar vloeibaar voedsel te eten, want je kaken/tanden/tandvlees hebben ook gewoon de kauwbeweging nodig om gezond te blijven ten slotte.
Ik heb net een nieuwe lading Jake ontvangen dus voorlopig gebruik ik die nog even, maar ik vroeg mij af waar de Huel gebruikers hun bestelling doen. Er lijkt geen Nederlandse shop te zijn. Bestellen jullie vanuit de UK shop of de Duitse, en is daar nog verschil tussen qua tijd/prijs?
En is er iemand die ervaring heeft met zowel Jake als Huel en ze kan vergelijken?
En is er iemand die ervaring heeft met zowel Jake als Huel en ze kan vergelijken?
Nu we onderhand zo'n 16 pagina's verder zijn, zijn er mensen die Queal en JimmyJoy allebei hebben geprobeerd? Zijn er wezenlijke verschillen in de textuur en/of bezinking bijvoorbeeld?
Ik zit te denken om Queal eens te proberen, maar omdat Nano bij mij nogal veel last van bezinking had en ik de smaak niet zo prettig vond als JimmyJoy (blijft vooralsnog m'n favoriet), ben ik benieuwd naar de Queal ervaringen van mensen
Ik zit te denken om Queal eens te proberen, maar omdat Nano bij mij nogal veel last van bezinking had en ik de smaak niet zo prettig vond als JimmyJoy (blijft vooralsnog m'n favoriet), ben ik benieuwd naar de Queal ervaringen van mensen
Ik bestel mijn huel altijd gewoon vanuit de UK. Ik heb weleens verhalen gehoord dat het vanuit Duitsland duurder is echter nog nooit geverifieerd.Heedless schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:44:
Ik heb net een nieuwe lading Jake ontvangen dus voorlopig gebruik ik die nog even, maar ik vroeg mij af waar de Huel gebruikers hun bestelling doen. Er lijkt geen Nederlandse shop te zijn. Bestellen jullie vanuit de UK shop of de Duitse, en is daar nog verschil tussen qua tijd/prijs?
Uit nieuwsgierigheid ook maar wat zakken JimmyJoy besteld... Dinsdagavond een shake van de sportmix gemaakt, in de koelkast gezet en woensdag opgedronken. Gisteren een 'wake-up' shake gemaakt, wederom in de koelkast geparkeerd en net naar binnen gewerkt. Tsja... het is te doen. Ik krijg het door m'n strot en het is niet echt vies. Die van vandaag zou naar cappuccino moeten smaken maar ik heb het niet kunnen ontdekken... Binnenkort nog een keer een reguliere mix proberen. De sportmix was een stuk dikker dan de wake-up. Waarschijnlijk ga ik dit wel gebruiken als ik noodoplossing, dus als ik een keer heel vroeg op moet of geen regulier eten in huis heb. Ik ga er in ieder geval niet op leven
Ik heb de afgelopen weken zelf de vanille smaak geprobeerd, en daar wat verse koffie aan toegevoegd. En ook een keer instant-espresso om te testen. Dat smaakt een stuk beter vind ik! 
Ik vind zelf de shakes altijd een beetje een fijnere textuur-variant van Brinta, en wat dunner. Eigenlijk best lekker, maar inderdaad niet voor elke dag de hele dag. Normaal eten is daar toch echt te lekker voor
Ik vind zelf de shakes altijd een beetje een fijnere textuur-variant van Brinta, en wat dunner. Eigenlijk best lekker, maar inderdaad niet voor elke dag de hele dag. Normaal eten is daar toch echt te lekker voor
Ik gebruik nu iets langer dan een jaar Jake (Light) als ontbijt, af en toe als lunch en avondeten. Ik denk zo’n 2/3 keer per week als lunch. Het liefst zou ik iedere lunch Jake nemen, maar helaas ben ook ik soms gebonden aan het keurslijf dat sociaal zijn tijdens lunch heet
. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat ik met zo’n shake te vaak vragen en opmerkingen krijg, waar ik helemaal geen zin in heb. De meesten denken aan een eiwitshake en beginnen dan alweer met “krijg je daar geen honger van?”, terwijl ik 500 kcal binnen krijg... Denk dat anderen dit herkennen!
Anyway, het helpt mij echt ideaal om een stabiele bloedsuikerspiegel te houden en ik vind het echt lekker, ik merk dat als ik normaal ontbijt ik toch geen goed verzadigd gevoel krijg zoals bij de shake.
Daarnaast is het een hulpmiddel bij het afvallen en geeft het me genoeg koolhydraten als ik er een inneem net voor het sporten. Een tijdje lang ook de Jake Vitaminbar gebruikt, die deed het ook goed voor een (kracht)training!
Ik ben benieuwd naar de smaak van de Twennybars. Iemand ervaring?

Anyway, het helpt mij echt ideaal om een stabiele bloedsuikerspiegel te houden en ik vind het echt lekker, ik merk dat als ik normaal ontbijt ik toch geen goed verzadigd gevoel krijg zoals bij de shake.
Daarnaast is het een hulpmiddel bij het afvallen en geeft het me genoeg koolhydraten als ik er een inneem net voor het sporten. Een tijdje lang ook de Jake Vitaminbar gebruikt, die deed het ook goed voor een (kracht)training!
Ik ben benieuwd naar de smaak van de Twennybars. Iemand ervaring?
@JDFS Zoek in dit topic maar eens op TwennyBars. Ik heb in het verleden als het goed is wel wat reacties erover achtergelaten :-)
Zijn die Jake Vitaminbars en Twennybars nou ook een complete maaltijd vervanger, of meer een snack?
Kreeg laatst een mail van Jake dat ze de prijs gelijkgetrokken hebben met de shakes (ze waren eerst duurder) en soms is het toch ook wel fijn ergens op te kunnen kauwen
Kreeg laatst een mail van Jake dat ze de prijs gelijkgetrokken hebben met de shakes (ze waren eerst duurder) en soms is het toch ook wel fijn ergens op te kunnen kauwen
Als ik de specs bekijk van de Vitaminbar en 335 calorieën zie zou je het als ontbijt kunnen beschouwen of een licht tussendoortje voor de lunch. Ik heb net Jake Vitaminbars en shakes besteld, dus ik kan er evt. nog op terugkomen.Heedless schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:16:
Zijn die Jake Vitaminbars en Twennybars nou ook een complete maaltijd vervanger, of meer een snack?
Edit: op de FAQ pagina
In de tussentijd heb ik voor mijzelf een Plenny Shake bij de Albert Heijn gehaald gisteren, omdat ik het ontbijt steevast oversla. Ik zit dan met de lunch om 12:00 8 boterhammen weg te stoppen. Dit leek mij ook niet helemaal goed dus heb nu vannochtend voor het eerst een shake genomen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat die Plenny Shake best oké is qua smaak! Het enige nadeel is dat ze in zakjes van 100 gram verkocht worden bij de AH. Dus je moet er 2 nemen om fatsoenlijk te ontbijten.Easy, healthy and sustainable food. Jake is food that contains everything your body needs to be healthy. Shakes for a complete meal and the Vitaminbar for a small breakfast or healthy snack. Find out more about Jake here .
Om 08:30 één op en ik heb nog wel "trek" maar ik heb het gevoel zwaar ontbeten te hebben
Misschien had ik er toch 2 moeten nemen
[ Voor 11% gewijzigd door Krysa op 26-03-2018 09:45 ]
Ik snap die 100gr zakjes ook niet echt. Een paar weken terug hadden ze van die grote zakken in de 35% bak liggen, en waren ze zelfs met 50% korting te koop via de site omdat ze uit het assortiment gingen (wist voor die tijd nieteens dat ze die hadden bij de Albert Heijn).
Niet echt logisch voor hen natuurlijk om maaltijd vervangers te verkopen die vele malen goedkoper zijn dan regulier eten
Niet echt logisch voor hen natuurlijk om maaltijd vervangers te verkopen die vele malen goedkoper zijn dan regulier eten
[ Voor 22% gewijzigd door Heedless op 26-03-2018 10:11 ]
Klopt! Voor mij is het puur om het verzenden van Jake te overbruggen. Ik krijg net een mail dat alles verzonden is!Heedless schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:09:
Ik snap die 100gr zakjes ook niet echt. Een paar weken terug hadden ze van die grote zakken in de 35% bak liggen, en waren ze zelfs met 50% korting te koop via de site omdat ze uit het assortiment gingen (wist voor die tijd nieteens dat ze die hadden bij de Albert Heijn).
Wat betreft de 100 gram: dit is echt te weinig als ontbijt voor mij. Ik had al wel moeite om deze hoeveelheid weg te krijgen echter.
Hoe lang doen jullie erover om een volwaardige shake weg te krijgen?
Let op:
Dit topic is niet bedoeld om een (wetenschappelijke) discussie aan te gaan over de vele verschillende dieetopties, maar wel om te discussiëren over de ervaringen met deze Soylent-alternatieven.
Dit topic is niet bedoeld om een (wetenschappelijke) discussie aan te gaan over de vele verschillende dieetopties, maar wel om te discussiëren over de ervaringen met deze Soylent-alternatieven.