Soylent en alternatieven - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:17
Flumble schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:18:
[...]

Heb je hier ook een bron(nen) voor? Het klinkt aannemelijk, maar er zijn veel dingen die aannemelijk klinken en toch niet waar zijn.
Zomaar een aantal bronnen. Sommigen meer wetenschappelijk onderlegd, anderen meer gefocussed op "gezondheid" :)
- https://www.gezondheidsne...voordelen-van-goed-kauwen
- http://www.rawfoodlove.nl/wp/rawfoodlove/kauw-je-gezond/
- https://www.comfident.nl/nieuws/goed-kauwen-is-belangrijk/
- http://www.avogel.nl/Indicaties/Mond.php
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:16:
Hoi allemaal!

...
- Isabel, customer care van Joylent
Bedankt voor je berichtje Isabel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:16:
[...] of als je andere vragen hebt - kan je altijd even mailen naar love@joylent.eu zodat we kunnen kijken wat er aan de hand is en het lange wachten met je goed kunnen maken!

- Isabel, customer care van Joylent
Isabel, je mag ook rond blijven hangen hoor ^^
Een paar pagina's terug staat nog een vraag over het gebruik van ongefermenteerde soja (staat hieronder). Zou je daar nog antwoord op kunnen geven?
joramoudenaarde schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:38:
Ik heb uit nieuwschierigheid deze vraag even bij Joylent neergelegd. Soja is dus niet per definitie slecht, zoals ik ook opmaak uit de links die je gegeven hebt, míts zorgvuldig gefermenteerd. En ook dan moet je er niet teveel van eten. Maar dat geldt voor zo'n beetje alles. Teveel tarwe, teveel mango, teveel melk, zelfs teveel water... niets "te veel" is goed voor je. Maar met mate en variatie is ook niet alles per definitie slecht voor je :)

Om nu 100% van je eten te vervangen voor het een of ander, of dit nu Joylent, Soylent, Mango's, Aardappels of iets anders is... nee, dat zou ik ook niet zo snel doen. En de hoeveelheid die dan goed voor je is, zelfs dat verschilt per persoon. Sommige mensen eten 2000kcal per dag en worden zwaarder, anderen eten 4000kcal en lopen er kiplekker en gezond bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik gebruik nu ook al ruim een jaar Joylent. Ik kan me eerlijk gezegd niet zoveel voorstellen bij iemand die exclusief Joylent eet en écht niets anders. Heb je dan zo'n hekel aan voedsel ofzo? Eerlijke vraag.

Ik eet Joylent op werkdagen als ontbijt en al diner. Tegenwoordig kan ik ook tussen de middag Joylent pakken in de vorm van de Twenniebar, maar ik pak ook 1x in de week een lekkere maaltijdsalade van Chop Chop (Den Haag CS). Maar ik eet ook altijd een appel en/of banaan die op het werk neergelegd worden. En vaak voor het sporten nog een stukje ontbijtkoek met appelstroop. Lekker om de eerste honger te stillen en meteen een beetje energie. Want echt eten (shake drinken) doe ik pas als ik klaar ben met sporten.
In het weekend eet ik ook wel eens gewoon een normale maaltijd en natuurlijk ook wel eens een pindaatje en chips ofzo. Ik ben ook nog zo'n gek die ook min of meer kauwt bij de Joylent consumptie...doe ik met vla ook. Een soort tick denk ik. Gaat vanzelf... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik heb hier en "in real life" wel eens mensen ontmoet die écht helemaal, maar dan ook echt totaal, geen interesse hebben in "eten" als sociale of lekkere bezigheid. Het is voor hun gewoon voeding, en meer niet. Ik kan me er op zich wel iets bij voorstellen bij de gedachte an sich, maar inderdaad... ik zou dat zelf ook niet kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Registratie: April 2016
  • Niet online
Ik hou zeker wel van dinertjes (dineetjes?) en stamppot boerenkool en een goede pizza, maar ik voel er meestal geen behoefte voor.
En dan neemt mijn luiheid opportunisme efficiëntie het over en wordt het zo'n 18x soylent in de week. :P

Het "sociale aspect" snap ik nog steeds niet: ik heb veel betere gesprekken buiten het eten om dan tijdens het eten, want tijdens het eten ben ik vooral aan het eten (tenzij het een etentje is).

[edit]
mphilipp schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:48:
Ik ben ook nog zo'n gek die ook min of meer kauwt bij de Joylent consumptie...doe ik met vla ook.
Heh, dat doe ik alleen als er stukjes in zitten. Wat bij bolletjesvla en Joylent en consorten bijna altijd het geval is.
joramoudenaarde schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:26:
Zomaar een aantal bronnen. Sommigen meer wetenschappelijk onderlegd, anderen meer gefocussed op "gezondheid" :)
Sorry, ik bedoelde studies die het effect onderzocht hebben en/of artikelen die naar die onderzoeken linken. Ik kan ook op discourse.soylent.com* zo 1-2-3 geen discussie (met bronnen!) vinden, behalve eentje over de correlatie tussen de breinprestaties in ratten en hoeveel ze kauwen. En natuurlijk dit.

*om nog maar te zwijgen over GScholar; gigantisch veel onderzoek over mondzorg, maar het lukt me niet om te filteren op iets dat kijkt naar het effect van kauwen op het gebit. (lees: het effect dat kauwen heeft op het gebit, niet het effect van kauwen die op je gebit zitten)

[ Voor 59% gewijzigd door Flumble op 16-06-2016 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:19
Joylent Vegan is weer beschikbaar op de site, maar weet niet voor hoelang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Flumble schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 00:24:
Ik hou zeker wel van dinertjes (dineetjes?) en stamppot boerenkool en een goede pizza, maar ik voel er meestal geen behoefte voor.
Ik denk dat ik het nooit zal begrijpen. Kom zelf uit een redelijke eetcultuur (Surinaams/Indonesische roots) en samen eten met familie of vrienden is toch heel erg leuk (vind ik dan). Afgelopen weekend nog de nieuwe mega-bbq van een goede vriend ingezegend met een speenvarkentje. Heerlijk laten slowcooken gedurende een uur of 4-5 en opgepeuzeld...daar kan een pot Joylent niet tegenop!

Maar goed, whatever floats your boat :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:19
mphilipp schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:53:
[...]
...daar kan een pot Joylent niet tegenop!
Totdat Joylent Barbecue smaak toevoegt :9~

Maar serieus, ik vindt eten doordeweeks een noodzakelijk kwaad, en daar is het een goede vervanger voor, anders ga ik aan de junkfood O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

absrnd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:17:
[...]

Totdat Joylent Barbecue smaak toevoegt :9~

Maar serieus, ik vindt eten doordeweeks een noodzakelijk kwaad, en daar is het een goede vervanger voor, anders ga ik aan de junkfood O-)
Dat heb ik ook, Ik ben toch vaak tijdens het avondeten alleen en dan kook ik alleen voor mijzelf en dat vind ik geen bal aan. Überhaupt heb ik een hekel aan koken.
Ik weet ik het weekend dan wel samen met vrienden/familie/uiteten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Precies een week geleden op de 13e Joylent besteld en nog niks gezien. Moet dat spul van de maan komen ofzo? Het is toch niet meer van deze tijd zulke belachelijke levertijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kaasaanfiets schreef op maandag 20 juni 2016 @ 20:38:
Precies een week geleden op de 13e Joylent besteld en nog niks gezien. Moet dat spul van de maan komen ofzo? Het is toch niet meer van deze tijd zulke belachelijke levertijden?
Wat gaven ze op de site aan als verwachtte levertijd? Ik heb ook vorige week besteld en toen stond er 7 dagen + verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Flumble schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 23:28:Ik was in het begin wat sceptisch over de voedingsstoffen die mogelijk mist, het effect op de stoelgang en het effect op je kaken/gebit. Die scepsis is weggegaan na wat gesprekken met huisgenoten die het al gebruikten en de epifanie dat de wetenschap ook praktisch geen benul heeft van wat goede voeding is. De conclusie lijkt: zolang je van stofjes x_1...x_n maar een hoeveelheid binnenkrijgt per dag, kan het lichaam van 99,9% van de mensheid er wel soep van maken.
Dus nu zit ik kauwgom te kauwen en soylent te drinken.
Je kaakspieren zul je bij 24/7 gebruik van vloeibaar voedsel niet gebruiken.

Dat kan overigens ook een voordeel zijn. Stel je bent net bij de kaakchirurg geweest, of je hebt net een nieuw gebit (toevallig had me moeder dat laatste, maar ze woont niet dichtbij genoeg voor mij om haar wat poedereten te geven). Misschien ook praktisch bij bepaalde beugels?

Over het algemeen is het een nadeel wanneer je niet kauwt. Dat is overigens ook een voordeel van taai vlees (dat kwalitatief gezien helemaal niet slecht hoeft te zijn), en ook een nadeel van vleesvervangers tov (taai) vlees. Als je die spieren doorgaans niet gebruikt en je moet dan ineens een taai stuk vlees kauwen dan ga je spierpijn in je kaken krijgen. Maar spierpijn is op zichzelf niet slecht, en pijn is relatief.

Wat betreft poetsen en tandvlees. Ik kan uit persoonlijke ervaring en vanuit advies van meerdere tandartsen vertellen dat tanden stoken, flossen, of met ragertjes iedere dag tussen je tanden schoonmaken goed is voor je gebit. Je tandvlees wordt sterker, je gebit gezonder, je hebt minder last van tandsteen, en het scheelt je een bezoek aan de mondhygiënist (pak hem beet 60 EUR). Ik gebruik zelf ragertjes want die zijn beter dan tandenstokers, maar tandenstokers zijn een goedkoop alternatief en beter dan het helemaal niet doen. Flossen vind ik 3x niks. En ja, dit moet je ook doen als je alleen maar shakes drinkt. Nogmaals ik kan het alleen maar aanraden en als je het niet doet, doe het dan in ieder geval soms. Dat is ook beter dan helemaal niet (weet ik ook uit ervaring). Tandenstokers kosten niets (pak hem beet 1 EUR voor 50 stuks), alleen maar een klein beetje van je tijd en focus.

Wat betreft stoelgang op het moment dat je meer vloeibaar voedsel inneemt heb je minder vezels nodig. Dat zie ook bij juicen; mensen hebben zat energie en verbranden hun opgeslagen vetten terwijl ze geen vezels meer binnen krijgen (die blijven achter in de juicer). Het gehele spijsverteringssysteem wordt hierbij ontzien. Ik denk dat je bij shakes dus ook minder vezels nodig heb. Ik ga er van uit dat het hier ook net zoals bij andere spieren werkt. Gebruik je ze niet, worden ze slap, maar dat kun je ook weer opbouwen. Zeker weet ik niet of het ook precies zo werkt.

Ze hebben mijn late levering overigens prima afgehandeld bij Joylent. Heb vrijwel alles geleverd gekregen met uitzondering van een onderdeel a 7,50. Maar de rest heb ik wel dubbel ontvangen ivm de late levering. Ook excuses aangeboden gekregen. Dat vind ik meer dan netjes. Maar nu zit ik wel met een grote voorraad Joylent, en Huel die ik voorlopig dicht laat. Hopelijk kan ik m'n vriendin er ook aan helpen, lijkt me wel zo praktisch bij studie en werk. De appel kaneel is trouwens een aanrader.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zou het wat zijn om (zelf) bv gepofte rijst toe te voegen aan Joylent om iets te hebben om op te kauwen? Volgens mij heeft dat niet veel calorieën en geen suiker.

Anders misschien goed om toch een keer een appeltje te eten. 24/7 Joylent lijkt me zo ingewikkeld...nooit een koekje, een reep van het een of ander? Een leven zonder smaak? Wat is er mis gegaan bij de opvoeding.... :+

[ Voor 40% gewijzigd door mphilipp op 21-06-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

mphilipp schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 09:37:
[...]

Wat gaven ze op de site aan als verwachtte levertijd? Ik heb ook vorige week besteld en toen stond er 7 dagen + verzending.
5 dagen voor zover ik me kan herinneren.
Kreeg net mail dat het vanavond komt. Neemt niet weg dat ik het niet snel vind. Bijna elke website doet het in +-2 dagen. Waarom moet het hier dan 8 dagen duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 16:42
Ik zie dat futricio niet genoemd wordt in de startpost.
Dit was voorheen soylentlife.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Net een doos met poeder binnen gekregen.

Maar hoe uuh zit het met de houdbaarheid van joylent?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5n4sJrU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat staat toch op de sticker? December 2016 zie ik staan ten minste :) 17 juni 2016 is de verpakkingsdatum, dus de datum waarop het product de zak in is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

joramoudenaarde schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:25:
Dat staat toch op de sticker? December 2016 zie ik staan ten minste :) 17 juni 2016 is de verpakkingsdatum, dus de datum waarop het product de zak in is gegaan.
Vind de codering aardig onduidelijk, zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kaasaanfiets schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:39:
[...]
5 dagen voor zover ik me kan herinneren.
Kreeg net mail dat het vanavond komt. Neemt niet weg dat ik het niet snel vind. Bijna elke website doet het in +-2 dagen. Waarom moet het hier dan 8 dagen duren?
Als ze om welke reden dan ook aangeven dat het 5 dagen + verzending duurt, is het aan jou de keus om er te bestellen of niet. Ja, het zou fijn zijn als het weer direct leverbaar was, maar dat is nu even niet aan de orde. Die Joylent persoon heeft dat hier ook uitgelegd. Problemen met levering e.d. en nu hebben ze ook een nieuwe (of hadden ze die eerder nog niet) productieplanner/manager oid. Ik denk niet dat ze die problemen zelf erg leuk vinden, dus er zal wel een soort van overmacht situatie aan de hand zijn geweest.

Joylent is denk ik een beetje het slachtoffer van zijn eigen succes geworden en dat brengt dit soort groeistuipen met zich mee. Ik heb in het afgelopen jaar slechts 2x meegemaakt dat het erg lang duurde. Dan stuur ik gewoon een mail en dan hoor je wat er aan de hand is. Hopelijk krijgen ze de boel snel goed op de rit en blijft dat dan ook zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Was deze hier al neergezet? Voor de mensen die niet mee hebben gedaan aan het onderzoek (of hebben aangeven niet op de hoogte te willen worden gehouden :P):
Results of the 2016 soylent Eaters Survey
This survey, the follow up to our 2015 soylent Eaters Survey, looks at trends in the consumption of all nutritionally complete foods, termed future foods/soylent with a lower case s, not just with the product sold under the Soylent brand.  We had 3,157 completed responses to the survey this year, up from 594 last.

Highlights
71% of respondents report eating 1-2 meals a day from soylent/future food, only 2% completely replace all meals.
Market has more than tripled in the past year, now a $80-100mn market serving an estimated 1 million people a year.  Potential market estimated at over $7bn 
Ready to drink is in, Bars are on the way, powder mix is still going strong, and the one-day bag of powder is on its way out.
This report is divided into three sections: Usage Trends, Business Trends, and Methodology and Data.
[...]

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 21-06-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Jerie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:46:
[...]

Wat betreft poetsen en tandvlees. Ik kan uit persoonlijke ervaring en vanuit advies van meerdere tandartsen vertellen dat tanden stoken, flossen, of met ragertjes iedere dag tussen je tanden schoonmaken goed is voor je gebit. Je tandvlees wordt sterker, je gebit gezonder, je hebt minder last van tandsteen, en het scheelt je een bezoek aan de mondhygiënist (pak hem beet 60 EUR). Ik gebruik zelf ragertjes want die zijn beter dan tandenstokers, maar tandenstokers zijn een goedkoop alternatief en beter dan het helemaal niet doen. Flossen vind ik 3x niks. En ja, dit moet je ook doen als je alleen maar shakes drinkt. Nogmaals ik kan het alleen maar aanraden en als je het niet doet, doe het dan in ieder geval soms. Dat is ook beter dan helemaal niet (weet ik ook uit ervaring).

Wat betreft stoelgang op het moment dat je meer vloeibaar voedsel inneemt heb je minder vezels nodig. Dat zie ook bij juicen; mensen hebben zat energie en verbranden hun opgeslagen vetten terwijl ze geen vezels meer binnen krijgen (die blijven achter in de juicer). Het gehele spijsverteringssysteem wordt hierbij ontzien. Ik denk dat je bij shakes dus ook minder vezels nodig heb. Ik ga er van uit dat het hier ook net zoals bij andere spieren werkt. Gebruik je ze niet, worden ze slap, maar dat kun je ook weer opbouwen. Zeker weet ik niet of het ook precies zo werkt.
Ik moet hier toch even op reageren hoor.

1) Tandenstokers, flossen zijn goed voor je
Ik heb nog nooit van mijn leven een tandenstoker of floss aangeraakt. Ik heb mijn eerste en laatste gaatje op m'n 33ste gehad, en dat kwam ook nog eens hoogst waarschijnlijk door een externe oorzaak. Ik ga 1x per 3a 6 jaar naar de tandarts, en sta altijd na een paar minuten weer buiten. Tandartsen vragen mij "hoeveel maanden geleden is het dat je voor t' laatst geweest bent?" waarop ze omvallen van verbazing als ik zeg dat het jaren, niet maanden is. Ik weet het N=1 maar er zijn veel recente, grote en goed opgezette studies die geen enkel voordeel van flossen aantonen (En tandenstokers is zeker van duidelijk dat je het tandvlees mee irriteert en dat die niet zo geweldig voor je zijn).

2) Minder vezels nodig bij vloeibaar voedsel
Sorry, maar dat is gewoon fout. Specifiek fruit juicen (groentensap is een ander geval) is veel ongezonder dan mensen denken, precies om het ontbreken van natuurlijk aanwezige vezels. Zonder deze vezels worden suikers in recordsnelheid opgenomen waardoor je insuline extreem gaat pieken (short term : vet afzetting, ups en downs in je bloedsuikerspiegel. Long term : overgewicht, je pancreas die op is en veel hogere kans op diabetes vorming). Meer dan als je gewoon pure tafelsuiker consumeert ...niet alleen dat maar een groot deel van de suikers in vruchtensap bestaat uit fructose, wat zonder vezels om de opname te remmen een stuk schadelijker is voor je dan glucose of sucrose. Verder wordt je spijsvertering alles behalve ontzien als je vezels gaat vermijden - sterker nog, het is gewoon heel slecht voor je darmstelsel als je te weinig verteerbare en onverteerbare vezels binnen krijgt. Je gehele darmbacterieflora, het hebben van een regelmatige stoelgang en bestendigheid tegen veel darmziektes leunt op onverteerbare en verteerbare vezels.

Kortom, ik weet niet waar je je informatie vandaan haalt maar correct is deze zeker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
majic schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:50:
[...]
Ik weet het N=1 maar er zijn veel recente, grote en goed opgezette studies die geen enkel voordeel van flossen aantonen[...]
Van die onderzoeken weet ik het niet, maar N=1 is idd wel een grote disclaimer hier. Sommige mensen zijn echt gezegend met een van nature sterk gebit, anderen hebben zelfs met driemaal daags poetsen vóór (of na) het eten nog elk jaar gaatjes, maar dat is een andere discussie dan waar dit topic over gaat.
Caelorum schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:38:
[...]
Isabel, je mag ook rond blijven hangen hoor ^^
Een paar pagina's terug staat nog een vraag over het gebruik van ongefermenteerde soja (staat hieronder). Zou je daar nog antwoord op kunnen geven?
[...]
Ik vind het overigens jammer dat de werknemer van Joylent alweer weg is en niet nog heeft gereageerd op mijn vraag. Ik heb ook nog geen post gezien die het antwoord op de e-mail bevat. Erg jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
majic schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:50:
[...]

Ik moet hier toch even op reageren hoor.

1) Tandenstokers, flossen zijn goed voor je
Ik heb nog nooit van mijn leven een tandenstoker of floss aangeraakt. Ik heb mijn eerste en laatste gaatje op m'n 33ste gehad, en dat kwam ook nog eens hoogst waarschijnlijk door een externe oorzaak. Ik ga 1x per 3a 6 jaar naar de tandarts, en sta altijd na een paar minuten weer buiten. Tandartsen vragen mij "hoeveel maanden geleden is het dat je voor t' laatst geweest bent?" waarop ze omvallen van verbazing als ik zeg dat het jaren, niet maanden is. Ik weet het N=1 maar er zijn veel recente, grote en goed opgezette studies die geen enkel voordeel van flossen aantonen
1) 33e zegt ons weinig.
2) Jouw N=1 = mijn N=1. Hoewel mijn N niet 1 is; ook om mij heen ken ik diverse mensen bij wie het beter ging nadat ze iedere dag hun tanden poetsten en stookten.
3) Tandarts controle is eigen verantwoordelijkheid. Als jij waarneemt dat er niets aan de hand is, kun je stellen dat je niet gaat. Ken helaas teveel gevallen waarbij dat niet goed ging...
4) Ik weet niet hoe goed jouw tandarts is, en in hoeverre hij ook naar de kwaliteit van je tandvlees kijkt.
5) Als je begint met flossen/stoken/ragen gaat het bloeden omdat je tandvlees nog niet sterk is. Na een maand zal dat ophouden. Dat zeiden mijn tandartsen en mondhygiënisten, en dat wordt door mjin eigen ervaring bevestigt. Mijn tandvlees bloedt niet meer, en is minder teruggetrokken van mijn tanden waardoor je ook weer minder last krijgt van tandsteen.
6) Vooral plekken achterin zijn verdomt lastig te bereiken met een tandenborstel. Als je daar ook niet flost/stookt/raagt dan krijg je daar tandsteen (daarom zweer ik specifiek bij die ragertjes die om een hoekje gaan voor de achterste kiezen; zelfs als ik alleen tandenstokers zou gebruiken ivm de kosten dan nog zou ik deze er specifiek bij kopen). Als ik 3 jaar niet naar de tandarts zou gaan, dan zou ik daar veel last van krijgen.
7) Link je wetenschappelijke artikelen maar :)
(En tandenstokers is zeker van duidelijk dat je het tandvlees mee irriteert en dat die niet zo geweldig voor je zijn).
2) Minder vezels nodig bij vloeibaar voedsel
Sorry, maar dat is gewoon fout. Specifiek fruit juicen (groentensap is een ander geval) is veel ongezonder dan mensen denken, precies om het ontbreken van natuurlijk aanwezige vezels. Zonder deze vezels worden suikers in recordsnelheid opgenomen waardoor je insuline extreem gaat pieken (short term : vet afzetting, ups en downs in je bloedsuikerspiegel. Long term : overgewicht, je pancreas die op is en veel hogere kans op diabetes vorming). Meer dan als je gewoon pure tafelsuiker consumeert ...niet alleen dat maar een groot deel van de suikers in vruchtensap bestaat uit fructose, wat zonder vezels om de opname te remmen een stuk schadelijker is voor je dan glucose of sucrose. Verder wordt je spijsvertering alles behalve ontzien als je vezels gaat vermijden - sterker nog, het is gewoon heel slecht voor je darmstelsel als je te weinig verteerbare en onverteerbare vezels binnen krijgt. Je gehele darmbacterieflora, het hebben van een regelmatige stoelgang en bestendigheid tegen veel darmziektes leunt op onverteerbare en verteerbare vezels.

Kortom, ik weet niet waar je je informatie vandaan haalt maar correct is deze zeker niet.
Ik heb het bij juicen over -met name- groente juicen. Ik sluit fruit niet uit, het is handig om mee te beginnen om er aan te wennen. Maar uiteindelijk zul je moeten gaan naar een vrijwel fruitloze juist-fast. De pulp en vezels blijven achter in je juicer. Een stoelgang heb je overigens niet bij zo'n fast. Ik denk dat het zwaartepunt hem zit in de transities.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik denk dat geen enkel dieet zaligmakend is. Maar zoals met alles zijn balans en variëteit sleutelwoorden. Ik geloof dus niet in een dieet dat louter uit A of uit B bestaat. Dus alleen op vruchten- of groentesappen leven, alleen op Joy/Soylent, alleen op Big Mac of chips, geen van allen is goed. En het is ook niet fijn om steeds hetzelfde te eten. Variëer een beetje. Er wordt de laatste jaren enorm spastisch en dogmatisch over voedsel gedaan. Suiker is 'slecht' voor je, prima, maar doe dan niet alsof je van elk korreltje dood gaat. Opa en Oma zijn ook dik 80 geworden met schepjes suiker...(gewone simpele boerenlogica werkt het best)
Wissel je Joylent af met een lekker stuk fruit of pak een keer een bakje muesli met yoghurt. Krijg je meteen weer een bak vezels binnen en blijft de hele fabriek lekker werken. Gewoon eten is best lekker hoor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:04
Ik ben inmiddels wel echt verkocht aan de TwennyBars. Na drie weken lang elke dag 1 chocolade bar gegeten hebben als ontbijt, heb ik vandaag voor het eerst die met banaan op. Smaakt ook heel erg goed! Het gemak plus de smaak, plus het gevoel dat je enigszins goed ontbijt, maakt dit voor mij een blijvertje. Nu nog die prijs wat omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:02
Na een aantal weken Huel als ontbijt moet ik zeggen dat het goed bevalt en zeker een blijver is.
Nu zit ik aan een beker met 1 schep vanille, 1 schep flavorless, theelepeltje Huel mocca flavor, klein banaantje, paar amandelen, 250 ml halfvolle melk, 250 ml water en een scheut magere yoghurt. Ik maak dit de avond van tevoren in de blender. Heerlijk ontbijtje!
Misschien dat ik ook eens wat TwennyBars ga kopen voor de afwisseling.

Wat ik wel merk is dat de stoelgang minder regelmatig is geworden tov de smoothies die ik als ontbijt nam voor ik aan Huel begon.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ga mn bestelling Joylent annuleren en definitief over op Huel. Die laatste is naar mijn bescheiden mening kwalitatief beter (met name door afwezigheid soja) en de hele organisatie er omheen is professioneler. Enige wat me tegenhield waren de wat hogere kosten, maar nu ik alweer 9 dagen aan het wachten ben op mn joylent ben ik om...:/

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Niet online
Waarom specifiek Huel i.p.v. Joylent? Er zijn best veel aanbieders die hun voorraad op orde hebben en goedkoper zijn dan Huel. (geen idee welke (ongefermenteerde-)sojaloos zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik heb nu twee keer besteld bij fuctricio en beide keren binnen 2 dagen geleverd.
Als je online besteld kan het nooit langer dan een week duren, nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Van Fruticio heb ik nog nooit gehoord, maar ze zien er wel interessant uit om eens te proberen :)

@Flumble:
Welke alternatieven ken jij nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Fructicio is voormalig soylentlife.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flumble
  • Niet online
joramoudenaarde schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 10:39:
Welke alternatieven ken jij nog meer?
Queal, Nutrilent, Nano en Jack uit m'n hoofd, en die hebben in mijn ervaring alle bestellingen binnen een week geleverd (behalve Jack, nooit besteld). Met Queal heb ik de meest recente ervaring en daar was de levering het afgelopen half jaar binnen een paar dagen (laatste keer zelfs 's avonds besteld en tussen de middag geleverd 8)7 ).

edit:
oh, het heet Jake, en dat zijn toevallig precies de namen in het openingsbericht. Ik heb ze destijds gevonden in de lijst van blendrunner.
tlpeter schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 06:55:
Als je online besteld kan het nooit langer dan een week duren, nooit.
Ik zal wel ouderwets zijn, maar ik verwacht dat online bestellingen makkelijk een week nodig hebben –alles minder dan dat is een aangename verrassing.

[ Voor 10% gewijzigd door Flumble op 01-07-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik niet, vaak is het next day delivery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Laatst online: 06:50

Don Quijote

El Magnifico

Ik heb nu mijn eerste week erop zitten met Mealsquares. Wat mij betreft een hele prettig alternatief voor Soylent. Het grote voordeel wat ik zelf ervaar is toch het verschil tussen drinken en eten. Het zit natuurlijk gewoon tussen mijn oren, maar daadwerkelijk kauwen en het kunnen identificeren van ingrediënten (noten, chocola) doet voor mij veel goeds. Ik vind het zowaar lekker om te eten!

De Mealsquares komen individueel verpakt, wat makkelijk is qua vervoer. Ik gebruik ze in principe elke dag als lunchvervanger (en soms ontbijt/avondeten als dat zo uitkomt) dus het enige wat ik hoef te doen is 's-ochtends even in de koelkast graaien en een mealsquare in mijn tas te gooien.

Meal square 1

Elke mealsquare is 400 calorieën en voor mij is dat iets te weinig om de periode tussen ontbijt en diner mee te overbruggen, dus eet ik er op kantoor 1,5 per dag (600 calorieën). Qua prijs komt dit neer op $4.50 per dag ($3 per mealsquare). Vergeleken met Soylent en alternatieven wellicht wat duur, maar vergeleken met de $12/$15 die ik hiervoor per dag kwijt was aan lunch een aardige besparing!

Qua smaak doet het me denken aan een wat zware ontbijtkoek, met een hint chocolade. Ik ervaar het als een prettige smaak en de klacht die veel mensen op het internet lijken te hebben (dat het te droog is) ervaar ik totaal niet. Het zou echter ook kunnen zijn dat ik een nieuwe versie van het recept heb gekregen. Want als ik de foto's op de website bekijk en vergelijk met de foto's die ik zelf heb gemaakt zien die van mij er al een stuk vochtiger uit.

Mijn mealsquares:
Meal square 2

Foto van website:
website

Conclusie is vooralsnog dat ik erg enthousiast ben. Als ze het recept nog iets aanpassen en de hoeveelheid koolhydraten naar beneden bijstellen ben ik helemaal als een kind zo blij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik zou ook zo graag eens die Mealsquares willen proberen, maar voor mij en wat ik zelf betaal aan lunch en ontbijt e.d., zijn ze mij echt te duur. Maar van tot nu toe alle "vaste" varianten van Soylent (ook de Twennies en zo) vind ik Mealsquare wel echt de meest interessante :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grooviee17
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 23:21
Ik heb vandaag ook de stap genomen en de Joylent Wakeup besteld. Voornamelijk om mijn ontbijt, wat er nu voornamelijk niet is, wel te gaan doen. Op dit moment is het niet meer dan een kop koffie, wat natuurlijk niet goed is.

Als ik het binnen heb, zal ik mijn bevindingen laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik heb mijn eerste zak Huel Naturel op (1.70Kg).
In het begin erg wennen (karton smaak) maar aan het einde was ik niet anders gewend, het was zelfs lekker.
Ook een beetje moeten wennen aan het mixen elke ochtend.

Ik gebruik nu zo'n 0,5 Liter water en ongeveer 75-100 gram Huel.
Dan met de staafmixer een kleine 30 seconden.
Vervolgens de mix zo'n 30 minuten in de koelkast.

De staafmixer (blender is nog beter, maar die heb ik niet) want met de hand mixen is net niet genoeg om alles goed te mixen. Met de hand is het Ok voor een paar slokken, daarna moet je opnieuw shaken.
De koelkast is puur om het geheel wat denser te maken.

Prima ontbijt voor in de ochtend :)

Ik zit ook strakker in me vel, terwijl ik juist minder naar de sportschool ga. Mijn gewicht is vrijwel gelijk (82 Kg) maar ik moet de riem toch een gaatje strakker kiezen.
Vroeger was het elke ochtend Yoghurt dus misschien dat Huel ook daar nog een positieve bijdrage levert.
Geen feit of metingen, puur een gevoel.

Inmiddels ben ik aan een nieuwe zak Huel begonnen: Vanilla.
Beetje wennen want vanilla smaak, maar het is prima te drinken. Wel wat dikker (beetje Goedemorgen achtig).

Al met al is het voor mij een prima ontbijt (!).

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 23:55

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Zojuist heb ik 4 vakken Huel besteld (2 vanille, 2 naturel). Ik ben benieuwd hoe het me zal bevallen! Ik wil het vooral gaan gebruiken als gezonder alternatief voor makkelijke maaltijden die ik nu eet (bijna-dagelijkse dure lunches uit de kantine op de universiteit, of magnetron-/diepvriesmaaltijden soms).

Gezien de slechte ervaringen qua levering van Joylent en ervaringen/kritiek bij andere merken, heb ik voor Huel gekozen. Men is positief over de samenstelling en de levering is tenminste goed (mijn bestelling is binnen 20 min ingepakt!). Misschien is het niet de goedkoopste, maar één van de redenen om hiervoor te kiezen is gemak, en met Huel heb ik (zonder dagenlang uitzoekwerk) wel het idee dat het goed zit :)

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

Verwijderd

Hoi,

Nino van Joylent hier. Ik heb even snel gebladerd en zie wat interessante vragen. Ik zal proberen een aantal beantwoorden zonder Joylent al te erg te pushen hier.

Levertijd: Wij proberen voor 12:00 besteld = zelfde dag in huis geleverd te hanteren. Helaas lukt het niet altijd om alle bestellingen dezelfde dag de deur uit te krijgen. Gemiddeld versturen we 300--450 bestellingen per dag. Zoals een aantal mensen al zeiden, het is een hele onderneming om alles op orde te krijgen. Inmiddels werken hier zo een 35 mensen aan om alles soepel te laten verlopen. In het verleden hebben we wat leverproblemen gehad maar dit komt meestal omdat we ineens overweldigd worden door de vraag.

Joylent prijs: We proberen om Joylent tegen een zo goedkoop mogelijke prijs aan te bieden zonder in te leveren op kwaliteit. Dit komt voornamelijk omdat we het poeder zelf mixen en de ingrediënten in grote bulk kunnen inkopen. Mocht je benieuwd zijn hoe we alles mixen dan kun je dat hier zien: YouTube: Life in the Joylent factory

Twennybar prijs: We hebben helaas niet de faciliteiten om zo een goede reep te maken. We hebben de reep al verlaagd in prijs bij bulk aankopen. Je moet alleen niet vergeten dat de reep 103 gram is tegen een prijs van 2 euro per reep. De gemiddelde maaltijdvervangende reep is 50 gram. We leveren dus veel in op de reep maar een prijs boven de 2,- vinden wij niet kunnen.

Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik dit graag!

• Kapotlood
Hoi Nino/Joylent,

Bedankt voor de reactie en uitleg! :)

Ik had nog wel een vraagje waar ik nog niet helemaal uit ben gekomen: de soja die jullie gebruiken.

Ik begreep namelijk dat gebruik van ongefermenteerde soja niet echt gezond is, en vroeg me af hoe jullie daar tegenaan kijken en wat voor vorm van soja jullie gebruiken. Ik kon dat op jullie site niet terug vinden namelijk, en was daar eigenlijk wel nieuwschierig naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Ik hoop dat je hier antwoord op krijgt, interresante vraag. Mocht je die niet beantwoord krijgen, dan kan je in dit geval zelf het antwoord wel invullen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Dat antwoord kan je wel vergeten. Is al meerdere malen hier gevraagd en telkens beantwoorden ze andere vragen wel, maar die niet. Via de mail hoef je er ook geen antwoord op te verwachten. Voorlopig ga ik ervan uit dat de vraag te lastig is of dat het antwoord niet echt positief is ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor soort Soya het is kan ik niet beantwoorden. Ik heb de vraag wel neergelegd bij iemand die dat wel kan. Zodra ik een antwoord heb ontvangen laat ik het hier weten. Helaas is onze voedseltechnoloog bij ons gestopt. Hij heeft een heel leuk aanbod gekregen van een grote multinational en zal daar verder aan zijn carrière werken. Jammer voor ons maar leuk voor hem :-)

Ik vind het vreemd dat jullie denken geen eerlijk antwoord te ontvangen. We zijn bij Joylent altijd 100% transparant wat betreft de ingrediënten.

Nino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Nino/Joylent:

Bedankt voor 't uitzoeken alvast! Ik ben benieuwd naar de uitkomst! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:34:
[...] Ik vind het vreemd dat jullie denken geen eerlijk antwoord te ontvangen. We zijn bij Joylent altijd 100% transparant wat betreft de ingrediënten.

Nino
Ik lees altijd met plezier jullie artikelen. Het komt meer omdat de vraag al een aantal keer is gesteld en er af en toe iemand van jullie of een concurrent langskomt en dan andere vragen beantwoord, maar die niet. Verder is een reactie om de e-mails uitgebleven en dan kan het dus inderdaad maar 1 van twee dingen betekenen: de vraag is lastig te beantwoorden en/of het antwoord is niet handig. Gezien je bericht hier zal het wel een lastige vraag zijn geweest gezien de deskundige is geswitched van bedrijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Caelorum schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 21:41:
[...]
[knip]en dan kan het dus inderdaad maar 1 van twee dingen betekenen[knip]
Of het is gewoon druk...
Nog geen 2 jaar geleden deed Joey het in zijn eentje in een garagebox. Nu zitten er 35 man in een grote loods in Amsterdam. Joylent is geen multinational met een grote PR afdeling, dus helaas krijg je dan af en toe situaties dat men prioriteit legt op andere zaken dan vragen beantwoorden. Ja, dat had men beter kunnen doen, maar ja...zo loopt het soms. Er ligt geen handleiding klaar hoe je een bedrijf dat zo snel groeit effe in goede banen leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Joylent zal niet voorop lopen met het gebruik van 'gezonde' soja of alternatieven, dan had je dat inmiddels natuurlijk wel gelezen, was het niet hier dan wel voorop hun website.

Of het gebruik van soja schadelijk kan zijn voor je gestel... misschien, maar ik denk dat het meevalt in de hoeveelheid die de gemiddelde joylent gebruiker inneemt (1 a 2 shakes per dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh, ik maak me er zelf niet zo'n zorgen om eerlijk gezegd. Zeker niet als je kijkt hoeveel rommel er vaak in voorverpakt voedsel zit zal het allemaal wel meevallen. Van soms niet al te gezonde E-nummers tot een "overdosis" zout, suiker of andere ingrediënten... dan zal soja niet veel slechter of gezonder zijn denk ik. En een "verhoogde kans op" is gelukkig niet hetzelfde als "100% kans op" :)

Maar nieuwschierig ben ik wel, dus ik zal Joylent er nog wel een paar keer mee lastig vallen binnenkort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Effe een heel andere vraag. Ik ga over een tijdje naar de us en wil eigenlijk 4 pakken joylent in de koffert meenemen. Zouden daar de wenkbrouwen van omhoog gaan(omdat t toch voeding is), of maak ik me zorgen om niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:28

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Denk niet dat het een issue gaat geven, heb ook kaas en stroopwafels etc meegesleept dus zolang het geen surprise-ei is en verpakt is zou ik het gewoon meenemen

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Het is wel poeder, dus je weet maar nooit ;)
Nee hoor... ik zou me er zelf niet zo'n zorgen om maken. Melk producten zoals kaas moet je eigenlijk aangeven bij de controlepost als je Amerika in komt, maar ik heb het zelf ook nog nooit hoeven doen. Heb een paar keer vacuumverpakte kaas meegenomen, gemeld toen ik m'n vingerafdruk moest maken bij de controlepost op 't vliegveld, waarna ik gewoon door mocht lopen. Ik kreeg alleen de opmerking: dat hebben we al lang gezien, en geen enkel probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:02
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 20:34:
Wat voor soort Soya het is kan ik niet beantwoorden. Ik heb de vraag wel neergelegd bij iemand die dat wel kan. Zodra ik een antwoord heb ontvangen laat ik het hier weten. Helaas is onze voedseltechnoloog bij ons gestopt. Hij heeft een heel leuk aanbod gekregen van een grote multinational en zal daar verder aan zijn carrière werken. Jammer voor ons maar leuk voor hem :-)

Ik vind het vreemd dat jullie denken geen eerlijk antwoord te ontvangen. We zijn bij Joylent altijd 100% transparant wat betreft de ingrediënten.

Nino
Precies 2 maanden later :)
Ik ben ook wel benieuwd...
Heb je al antwoord hierop?

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjanus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 12:53
Ga ook eens maaltijdshakes proberen. Huel en Jake light besteld.
Deze zijn wat duurder dan Joylent maar sluiten beter aan op mijn macro's.

Daarnaast heb ik het niet zo op de verhouding Koolhydraten in vergelijking tot het vet en eiwit deze is vrij hoog bij Joylent.

Na veel gegoogle lijkt het dat alle wat goedkoperen (incl. het origineel soylent) veel gebruik maken van maltodextrine. Hierdoor is de Glycemische index vrij hoog. Iets wat ik niet helemaal vertrouw met diabetes in de familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Je zou denken dat Soylent, die dit soort maaltijdshakes toch wel op de markt heeft gezet, qua verhoudingen en ingredienten toch wel één van de meer gezonde varianten moet zijn?

Ik probeer me wel wat in te lezen in de precieze verhouding en percentages moeten zijn, maar ik krijg ook regelmatig te horen/lezen dat je je daar ook weer niet kapot op moet staren. Blijkbaar omdat iedereen net weer even andere percentages nodig heeft bijvoorbeeld. Helemaal precies weten doe ik 't niet, maar ik kan bijvoorbeeld véél meer eten (ook suiker en vet) zonder dat ik ook maar een gram vet krijg, vergeleken met een hoop mensen om me heen die al een "dikke arie" krijgen als ze naar een koekje staren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:57
Zijn er meer mensen die een klontenbrei krijgen bij Joylent Aardbeij?
Een tijdlang geen problemen gehad maar de laatste 5 zakken zijn echt waardeloos.
Ik heb al verschillende methodes gebruikt maar t blijft gigantisch klonteren. Joylent zelf reageerd er nog al laks op maar herkent t probleem wel.

Met banaan heb ik deze problemen helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:23
Ik gebruik nu zelf al 3 maanden HUEL, vooral in de week, als ontbijt lunch en 4-uurtje. De vriendin is ook begonnen voor ontbijt (anders ontbijt ze niet in de week).
Ik gebruik een 50/50 vanille en unsweetened, met 100ml magere melk en 400ml water. Die extra melk maakt toch een aanzienlijk verschil, net iets smeuïger. Soms aangevuld met wat diepvries bessen of dergelijke, al vergeet ik ondertussen al enkele weken nieuwe te kopen...
Voor de vriendin is het de helft melk, en nog een half banaantje erbij, anders is het iets te karton smaak.

Net mijne 2de order HUEL binnen gekregen, versie 2.1 van het product, en deze is merkbaar dikker dan de versie die ik ervoor had. Na 1 dag ben ik er alvast positief over, het voelt toch iets meer aan als voeding ipv een dikker melkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Bij de Joylent shaker wordt een losse metalen veer geleverd die moet helpen bij het shaken om klonten stuk te slaan. Dat lijkt heel goed te werken.

Maar ik vraag me eigenlijk af of het dan de bedoeling is dat je hem er zelf weer uitvist, zeker als je het een nacht laat staan? Of kan dat geen kwaad :?

• Frontysco
Ik laat hem er altijd inzitten tot dat het de vaatwasser in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook als eens de shakes van MOJO Nutrition geprobeerd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
De wondere wereld van de drinkmaaltijden...
Voor mijn werk wordt van mij verwacht dat ik dagelijks Het Financieele Dagblad in de gaten houd. In het begin van mijn loopbaan bij dit bedrijf, nu alweer zo'n anderhalf jaar geleden, voelde dit aan als een last. Tegenwoordig begin ik mijn dag standaard met het FD en heeft het tot op een bepaalde hoogte conventionele(re) nieuwskanalen vervangen (maar niet Tweakers, uiteraard :)).

Zaterdag 14 januari j.l. was ik het FD aan het bekijken en kwam ik het volgende artikel tegen. Het artikel trok mij, ook omdat ik al tijden probeer gezonder te eten inclusief o.a. het proberen om gebalanceerd macronutriënten binnen te krijgen en calorieën te tellen via apps. Dit is iets wat ik een week volhoud, om na een week weer verder te gaan op de oude manier en volgende maand beterschap jegens mijzelf te beloven. Een vicieuze cirkel.

Na het artikel gelezen te hebben, heb ik direct besloten om een proefverpakking Jake Light te bestellen. Ik ben niet heel groot, heb mijn caloriebehoefte een tijdje terug bepaald via de Harris Benedict formule en om ook wat kilo's te verliezen zou ik in potentie aan 1.500 kcal per dag genoeg moeten hebben.

Ik ben een liefhebber van eten pur sang; ik probeer zoveel mogelijk te koken en mijzelf steeds te verrassen met allerlei recepten. Echter ben ook ik slachtoffer van het "weinig tijd"-syndroom en maak ik mijzelf vaak er gemakkelijk af door een kant-en-klare AH maaltijd te halen na werk en ontbijt over te slaan omdat ik geen honger heb in de ochtend.

De eerste kennismaking
Nadat ik mijn Jake Light proefverpakking een aantal dagen later binnen had, heb ik het de dag erna geprobeerd met 400 ml water. Nadat ik mijn eerste slok had genomen, viel me op dat de smaak erg bevalt. Ik ben sowieso wakker te maken voor vanille ijs, dus dit is mooi meegenomen! De shake nam ik in om 9 uur 's ochtends en ik kreeg pas om 13.30 uur weer honger. Ik was om en heb een pakket van 20 besteld, inclusief de gratis shaker (waarvan ik de blender bal nu alweer kwijt ben...).

Wat mij trouwens opviel was de scepsis en zelfs agressie bij anderen toen ik het onderwerp naar voren bracht. Zoals ik al zei ben ik een liefhebber van eten, maar het is lastig om over te brengen op andere mensen waarom jij niet 'gewoon' mee eet en in plaats daarvan een 'ongezonde' shake drinkt. "Daar kan je toch niet al je voedingsstoffen van binnen krijgen?". "Weet je zeker dat er geen ziekteverwekkende stoffen in zitten?". "WAAROM?". Op een gegeven moment ben ik dus gestopt met het uit te leggen aan men en stel ik mij slechts passief op: wanneer iemand wil weten wat ik precies eet c.q. drink, leg ik het van harte uit.

De consensus bij veel mensen in mijn omgeving is dat ik geen zin meer heb in eten, maar dat is totaal niet het geval. Niet in de eerste plaats om het sociale aspect: ik vind het fijn om in de middag met mijn collegae over koetjes en kalfjes te praten.

De eerste week Jake
Na mijn mooie pakketje met shaker in ontvangst te hebben genomen, heb ik mijzelf voorgehouden om ten minste iedere dag het ontbijt (als ik dat al zou nemen op bepaalde dagen) te vervangen met een shake. Hier ben ik donderdag mee begonnen en heb tot en met vandaag zes shakes op: elke ochtend en twee keer in de middag.

Het gaat er bij mij goed in en ik merk soms dat de shake al voor de helft op is, terwijl ik voor het gevoel pas twee slokken heb genomen. Naast dat ik al mijn voedingsmiddelen binnen krijg die ik nodig heb, voel ik mijzelf ook veel beter, ik heb in de afgelopen dagen geen last gehad van een inkakker of juist heel veel zin in vlees/hartigheid/zoets/chips etc. (iets met de bloedsuikerspiegel?). Dit zijn dingen die ik voorheen wel eens had doordeweeks, wat vaak gepaard gaat met een warme en/of grote lunch.

Ik heb nog niet op de weegschaal gekeken, omdat dat voor mijn gevoel een vertekend beeld geeft. Pas na een aantal weken/maanden denk ik in staat te zijn om het effect van de shake op mijn lichaamsgewicht uit te leggen.

In ieder geval ben ik overtuigd en wil ik dit 'dieet' nog lang volhouden! Naast het feit dat ik al mijn voedingsstoffen binnen krijg, niet te veel eet en ook geld bespaar (ik geef voor de lunch al gauw meer dan EUR 5 uit per keer), bespaart het mij tijd en vind ik het lekker om ook eens in mijn auto te kunnen ontbijten!

Ik hoop snel weer een update te geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:56
Ik ben allergisch aan koemelk, eieren (dus ook eiwitten?) en maïs.

Komen 1 van deze stoffen hier in voor?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online
JDFS schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:57:
De wondere wereld van de drinkmaaltijden...
Voor mijn werk wordt van mij verwacht dat ik dagelijks Het Financieele Dagblad in de gaten houd. In het begin van mijn loopbaan bij dit bedrijf, nu alweer zo'n anderhalf jaar geleden, voelde dit aan als een last. Tegenwoordig begin ik mijn dag standaard met het FD en heeft het tot op een bepaalde hoogte conventionele(re) nieuwskanalen vervangen (maar niet Tweakers, uiteraard :)).

Zaterdag 14 januari j.l. was ik het FD aan het bekijken en kwam ik het volgende artikel tegen. Het artikel trok mij, ook omdat ik al tijden probeer gezonder te eten inclusief o.a. het proberen om gebalanceerd macronutriënten binnen te krijgen en calorieën te tellen via apps. Dit is iets wat ik een week volhoud, om na een week weer verder te gaan op de oude manier en volgende maand beterschap jegens mijzelf te beloven. Een vicieuze cirkel.

Na het artikel gelezen te hebben, heb ik direct besloten om een proefverpakking Jake Light te bestellen. Ik ben niet heel groot, heb mijn caloriebehoefte een tijdje terug bepaald via de Harris Benedict formule en om ook wat kilo's te verliezen zou ik in potentie aan 1.500 kcal per dag genoeg moeten hebben.

Ik ben een liefhebber van eten pur sang; ik probeer zoveel mogelijk te koken en mijzelf steeds te verrassen met allerlei recepten. Echter ben ook ik slachtoffer van het "weinig tijd"-syndroom en maak ik mijzelf vaak er gemakkelijk af door een kant-en-klare AH maaltijd te halen na werk en ontbijt over te slaan omdat ik geen honger heb in de ochtend.

De eerste kennismaking
Nadat ik mijn Jake Light proefverpakking een aantal dagen later binnen had, heb ik het de dag erna geprobeerd met 400 ml water. Nadat ik mijn eerste slok had genomen, viel me op dat de smaak erg bevalt. Ik ben sowieso wakker te maken voor vanille ijs, dus dit is mooi meegenomen! De shake nam ik in om 9 uur 's ochtends en ik kreeg pas om 13.30 uur weer honger. Ik was om en heb een pakket van 20 besteld, inclusief de gratis shaker (waarvan ik de blender bal nu alweer kwijt ben...).

Wat mij trouwens opviel was de scepsis en zelfs agressie bij anderen toen ik het onderwerp naar voren bracht. Zoals ik al zei ben ik een liefhebber van eten, maar het is lastig om over te brengen op andere mensen waarom jij niet 'gewoon' mee eet en in plaats daarvan een 'ongezonde' shake drinkt. "Daar kan je toch niet al je voedingsstoffen van binnen krijgen?". "Weet je zeker dat er geen ziekteverwekkende stoffen in zitten?". "WAAROM?". Op een gegeven moment ben ik dus gestopt met het uit te leggen aan men en stel ik mij slechts passief op: wanneer iemand wil weten wat ik precies eet c.q. drink, leg ik het van harte uit.

De consensus bij veel mensen in mijn omgeving is dat ik geen zin meer heb in eten, maar dat is totaal niet het geval. Niet in de eerste plaats om het sociale aspect: ik vind het fijn om in de middag met mijn collegae over koetjes en kalfjes te praten.

De eerste week Jake
Na mijn mooie pakketje met shaker in ontvangst te hebben genomen, heb ik mijzelf voorgehouden om ten minste iedere dag het ontbijt (als ik dat al zou nemen op bepaalde dagen) te vervangen met een shake. Hier ben ik donderdag mee begonnen en heb tot en met vandaag zes shakes op: elke ochtend en twee keer in de middag.

Het gaat er bij mij goed in en ik merk soms dat de shake al voor de helft op is, terwijl ik voor het gevoel pas twee slokken heb genomen. Naast dat ik al mijn voedingsmiddelen binnen krijg die ik nodig heb, voel ik mijzelf ook veel beter, ik heb in de afgelopen dagen geen last gehad van een inkakker of juist heel veel zin in vlees/hartigheid/zoets/chips etc. (iets met de bloedsuikerspiegel?). Dit zijn dingen die ik voorheen wel eens had doordeweeks, wat vaak gepaard gaat met een warme en/of grote lunch.

Ik heb nog niet op de weegschaal gekeken, omdat dat voor mijn gevoel een vertekend beeld geeft. Pas na een aantal weken/maanden denk ik in staat te zijn om het effect van de shake op mijn lichaamsgewicht uit te leggen.

In ieder geval ben ik overtuigd en wil ik dit 'dieet' nog lang volhouden! Naast het feit dat ik al mijn voedingsstoffen binnen krijg, niet te veel eet en ook geld bespaar (ik geef voor de lunch al gauw meer dan EUR 5 uit per keer), bespaart het mij tijd en vind ik het lekker om ook eens in mijn auto te kunnen ontbijten!

Ik hoop snel weer een update te geven :).
Ik gebruik al meer dan anderhalf jaar Joylent in de ochtend. Ik moet wel zeggen dat ik alleen de banaan lekker vind, en het laatste jaar neem ik altijd de vegan versie, vooral omdat ik die lekkerder vind en bij de gewone soms wat buikpijn had (toch koemelk allergie?). In het weekend ontbijt ik gezellig met de familie mee, maar doordeweeks is het in de ochtend zo druk en gestress dat het mij veel meer rust geeft om mijn joylent shake uit de koelkast te pakken (die ik de avond ervoor al gemengd heb), waarbij ik weet dat ik gezonder ontbijt dan dat ik voorheen deed (cornflakes met melk). Ik weet wat je bedoelt met die irritante vragen: ze zien een shaker en denken gelijk dat je aan een dieet bezig bent. Of vinden het inderdaad 'ongezellig'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
C00P schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:35:

Huel is veganistisch, dus geen melk of eieren. En voor zover ik kan zien, nergens mais vermeld.
Ik gebruik het nu al enkele maanden voor ontbijt en lunch in de week.
Zelf maak ik 50gr unflavored + 50gr vanille huel met 100ml melk, een schijfje banaan (+/-1cm), een aardbei of 2 en enkele blauwe bessen. Dat aanvullen met water tot mijn blender/flacon vol is. Net iets romiger dan de standaard, en minder zoet door de 50/50 verhouding.

Enkele interessante vergelijkingssites:
https://www.blendrunner.com/
https://nutritionallycompletereview.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
IceTeaGX schreef op zondag 12 februari 2017 @ 23:33:
[...]

Huel is veganistisch, dus geen melk of eieren. En voor zover ik kan zien, nergens mais vermeld.
Ik gebruik het nu al enkele maanden voor ontbijt en lunch in de week.
Zelf maak ik 50gr unflavored + 50gr vanille huel met 100ml melk, een schijfje banaan (+/-1cm), een aardbei of 2 en enkele blauwe bessen. Dat aanvullen met water tot mijn blender/flacon vol is. Net iets romiger dan de standaard, en minder zoet door de 50/50 verhouding.

Enkele interessante vergelijkingssites:
https://www.blendrunner.com/
https://nutritionallycompletereview.com/
Dank je.
Ik ga me ook een pakket bestellen, + een blender.
Ik ga het bereiden met soja melk of water daar ik geen koemelk verdraag.

Ik werk in 3 posten, eet onregelmatig en vaak ongezond.
Voel me dan ook lusteloos, geen zin om iets te doen, ik zit in de laatste fase van een verbouwing maar heb totaal geen fut voor hier iets aan te doen.

Hoe kun je ervoor zorgen dat de beker niet gaat stinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
Ik spoel een fles direct enkele malen uit met water (en opdrinken, niks mis mee)
's Avonds thuis komen, en even uitwassen met een weinig detergent.
Als ik echt geen zin heb, is het gewoon even doorshaken met licht zeep water en spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
C00P schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:35:

Joylent, of Jimmy Joy zoals het nu heet, heeft een Vegan variant waar al dit soort dingen niet in zitten. Maïs durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar dat lijkt me niet in ieder geval :) Volgens mij zijn er ook nog andere merken die een Vegan variant verkopen trouwens!

En wat betreft die opmerkingen die sommigen de lucht in slingeren als je aangeeft wel eens zo'n shake te nemen... ik herken het helemaal. Maar dat zijn mensen die vaak óf alleen de dieet-shakes kennen, óf simpelweg onder een steen lijken te leven :9 Meestal ben ik dan maar gewoon wat directer door ze te vragen of ze weten wat er (ongeveer) in zit. Dan krijg je standaard de reactie terug: "maar jij toch ook niet"... waardoor ik in ieder geval een aantal ingrediënten kan opnoemen. Als ik dan met ze vergelijk wat zij zélf als ontbijt eten (mueslireep met lekker veel suiker e.d.), dan houden ze meestal wel snel op. Alsof zo'n fabrieksreep boordevol suiker, lactose en gluten dan wel zo gezond is. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Kapotlood op 13-02-2017 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Nu online
C00P schreef op maandag 13 februari 2017 @ 00:38:
[...]

Dank je.
Ik ga me ook een pakket bestellen, + een blender.
Ik ga het bereiden met soja melk of water daar ik geen koemelk verdraag.

Ik werk in 3 posten, eet onregelmatig en vaak ongezond.
Voel me dan ook lusteloos, geen zin om iets te doen, ik zit in de laatste fase van een verbouwing maar heb totaal geen fut voor hier iets aan te doen.

Hoe kun je ervoor zorgen dat de beker niet gaat stinken?
Ik spoel die beker nadat ik het op heb ff om met water en knikker 'm in de vaatwasser. Joylent mix je gewoon met water. Alle aanvullende fruit en/of andere dingen schieten mijn inziens een beetje het doel voorbij: 3 joylent maaltijden per dag zijn precies voldoende Kcal wat je nodig hebt, en je krijgt alle voedingsstoffen en vitamines binnen. Als ik dan een beetje poeder weg laat, en er een halve banaan bij doe, ben ik alsnog langer bezig en weet ik niet of ik alles binnen heb :P

Oh ja: Blender heb je niet nodig joh, je schudt het gewoon in die beker die je mee kan bestellen. Niet te ingewikkeld doen :)

[ Voor 6% gewijzigd door BaSsDruM op 13-02-2017 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Precies :) Eerst een klein laagje water om te voorkomen dat er een restantje poeder aan de bodem blijft plakken, een mep poeder er in, aftoppen met water (ik doe zelf ongeveer twee gelijke delen water en poeder, dat is zo'n 600ml totaal), schudden en klaar :) Wil je 't wat dikker hebben, dan is een nachtje in de koelkast voldoende, of 10 minuten in de vriezer. Zelf maak ik 't eigenlijk altijd de avond ervoor, of ik mik 't de vriezer in en ga dan even snel douchen of zo.

Al met al 1 minuut om 't te maken, 2 minuten om 't op te drinken. Ik ben al langer bezig om een bakje havermout te maken en eten (moet 2-3 minuten in de magnetron), en zo heb je ten minste een veelvoud aan goede vitaminen e.d. binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Nu online
joramoudenaarde schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:46:
Precies :) Eerst een klein laagje water om te voorkomen dat er een restantje poeder aan de bodem blijft plakken, een mep poeder er in, aftoppen met water (ik doe zelf ongeveer twee gelijke delen water en poeder, dat is zo'n 600ml totaal), schudden en klaar :) Wil je 't wat dikker hebben, dan is een nachtje in de koelkast voldoende, of 10 minuten in de vriezer. Zelf maak ik 't eigenlijk altijd de avond ervoor, of ik mik 't de vriezer in en ga dan even snel douchen of zo.

Al met al 1 minuut om 't te maken, 2 minuten om 't op te drinken. Ik ben al langer bezig om een bakje havermout te maken en eten (moet 2-3 minuten in de magnetron), en zo heb je ten minste een veelvoud aan goede vitaminen e.d. binnen.
Klopt, water eerst water er in zodat die metalen spiraal net onder water staat, drie scheppen poeder er in en vervolgens water tot net onder de rand. Dan schudden en in de koelkast (ik vind het ook lekkerder na een nacht koelkast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
Mja, Huel is 400 kcal per 100 gram. Met 2*100gr per dag, voor ontbijt en lunch, heb je dus maar 800 kcal.
Volgens berekeningen heb ik een rustverbruik van 2500 per dag, dus dat beetje extra smaak kan geen kwaad. In totaal is het ongeveer 50-60gr fruit dat er per portie bij gaat.
Uiteraard is een blender dan wel aanbevolen :p

Soms doe ik ook een banaan-cacao mengeling, misschien een snuifje kaneel erbij.
Een basis van 1 tas koffie heb ik het verleden ook gebruikt, maar probeer mijn koffie verbruik te minderen.

De smaakpakjes van huel zijn vrij duur, en ben ook geen fan van stevia. Dan voeg ik wel wat natuurlijke smaak toe. Het is een beetje spelen met smaak. Je kan er ook niet alles in verwerken, o.a. ananas en mango bevatten eiwit afbrekende enzymes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Vandaag is mijn joylent pakketje aangekomen.
Er zit een maatbeker bij, als ik goed kan wegen past er 40 gram in 1 maatbeker,dus heb ik 4,5 maatbekers nodig voor voor 1 portie (176gram is benodigd).

Ik lees hier dat mensen 3 maatbekers gebruiken,doe ik iets fouts?
(Morgen kan ik pas het resultaat proeven,ze staan nu in de koelkast)

2de vraag, allemaal leuk die mooie zakjes, maar zou het niet fijner werken zijn als het product in een grote plastieken container zit, kom je langer toe en het is makkelijker eruit te scheppen.
Bestaat dit?

[ Voor 25% gewijzigd door C00P op 22-02-2017 05:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Je kan Jake proberen: elke maaltijd zit in een los zakje, ik ben er op werk precies 30 seconden mee bezig om het te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik gebruik zelf dat maatbekertje niet meer @C00P, maar kijk naar het maatstreepje op de shakebeker:
- 100ml water tegen klontjes op de bodem
- tot maatstreepje 450ml aan poeder
- aftoppen tot ±600ml met water

Succes gegarandeerd, en zo kom ik altijd netjes uit met 1 zak Joylent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 16:03
Ik doe altijd 3 scheppen zonder kop met 500ml water, dan is de shake lekker dun. Daarna meer dan een uur in de koelkast.

176 gram vind ik te veel voor de lunch (is 700+kcal). Ontbijten en avondeten doe ik niet met een shake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Iik meestal 3.5 schep Joylent op 425-450ml water.
Meer water vind ik te dun en dat merk ik een paar uur later :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
joramoudenaarde schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 09:36:
Ik gebruik zelf dat maatbekertje niet meer @C00P, maar kijk naar het maatstreepje op de shakebeker:
- 100ml water tegen klontjes op de bodem
- tot maatstreepje 450ml aan poeder
- aftoppen tot ±600ml met water

Succes gegarandeerd, en zo kom ik altijd netjes uit met 1 zak Joylent :)
Als je de poeder erin gooit meng je dat met het al aanwezige water zodat je ongeveer een rechte lijn hebt waar je aan kan aflezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Nee hoor: alles gaat er in die volgorde achter elkaar in voor ik dingen ga mengen. Ik moet wel zeggen dat ik het niet op de millimeter nauwkeurig afmeet, dus soms heb ik 105ml water + 455ml poeder e.d., maar over een hele zak gezien kom ik altijd netjes uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Wat doet het met je lichaam als je teveel of te weinig gebruikt?
Als je een dag stevig gaat sporten beter wat meer gebruiken?

Vandaag voor de eerste keer 2 porties genomen,straks thuis pak ik er nog 1.
Is het lekker? neen,maar echt vies nu ook weer niet.
Van hongergevoel heb ik geen last gehad.
Ik ga het zeker blijven gebruiken,nu alleen dat snoepen tussendoor wat minderen of er volledig mee stoppen.

[ Voor 52% gewijzigd door C00P op 22-02-2017 21:42 ]

• Kapotlood
Je kan in het begin wel eens wat flatulentie hebben (scheten laten dus), en soms een beetje hoofdpijn. Maar zelf heb ik eigenlijk nooit ergens last van gehad, en van wat ik om me heen hoor (en lees) zijn alle eventuele kleine ongemakken hooguit gewenning.

Ik moet zeggen dat de dagen dat ik het als ontbijt gebruik ik vol genoeg zit dat ik minder snel de neiging heb om te gaan snacken, iets waar ik normaal heel makkelijk m'n hand de snoeppot in zie verdwijnen met een normaal (havermout of een banaan) ontbijt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Nu online
C00P schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 05:45:
Vandaag is mijn joylent pakketje aangekomen.
Er zit een maatbeker bij, als ik goed kan wegen past er 40 gram in 1 maatbeker,dus heb ik 4,5 maatbekers nodig voor voor 1 portie (176gram is benodigd).

Ik lees hier dat mensen 3 maatbekers gebruiken,doe ik iets fouts?
(Morgen kan ik pas het resultaat proeven,ze staan nu in de koelkast)

2de vraag, allemaal leuk die mooie zakjes, maar zou het niet fijner werken zijn als het product in een grote plastieken container zit, kom je langer toe en het is makkelijker eruit te scheppen.
Bestaat dit?
Door je post ging ik twijfelen aan die 3 scheppen, maar na 3 scheppen had ik 172 gram joylent. Ik leeg altijd 2 pakken joylent in een plastic container welke volgens mij normaal voor cornflakes bedoeld is. Ik schep hier met de groene joylent maatschep uit en druk de joylent aan tegen de zijkant. Dus mijn scheppen zijn wel aangedrukte hoeveelheden zeg maar.

• C00P
BaSsDruM schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:58:
[...]

Door je post ging ik twijfelen aan die 3 scheppen, maar na 3 scheppen had ik 172 gram joylent. Ik leeg altijd 2 pakken joylent in een plastic container welke volgens mij normaal voor cornflakes bedoeld is. Ik schep hier met de groene joylent maatschep uit en druk de joylent aan tegen de zijkant. Dus mijn scheppen zijn wel aangedrukte hoeveelheden zeg maar.
Ga ik ook eens proberen met die concflake zak, Thanx for the tip d:)b

Als je 172gram in de maatbeker gooit met 500ml water zul je wel een dikke brei hebben denk ik,ik gebruik nu minder en het is al heel papperig, misschien na het shaken nog wat meer water erbij gooien om het toch wat vloeibaar te houden ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C00P
Ik ben ook maar ineens gestopt met suiker te eten, heb er geen zin meer in, de shakes nemen mijn zin voor ongezond voedsel weg en dat is super want ik was een echte zoetebek en vreetzak.

Wat ik nu al merk na een weekje gebruik, mijn ogen tonen terug leven, fel blauw, ervoor was het dof.

Ik zat hiervoor wel aan het slechtste dieet ooit, hele dag snoep eten en savonds een kapsalon of de frituur, het kon zo niet verder dus ik ben wel blij dat ik dit ontdekt heb.

Ik scoor in ieder geval veel beter bij de vrouwtjes.
En het contrast is enorm, good Times are coming d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door C00P op 27-02-2017 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Gebruik het nu zo een 10 dagen, eet enkel wat kleine tomaatjes of olijven savonds voor de tv, voor toch maar wat te snacken.
Ik drink ook geen frisdrank meer, enkel water.

En toch is mijn urine goed geel smorgens,waar komen deze afvalstoffen vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Er zit redelijk wat vezels in de shakes, dus een extra glaasje water per dag naast de ±1,5 liter aan vocht van 3 shakes kan geen kwaad. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
Bij huel zeggen ze dat het vocht gebruikt in het maken van de shakes niet meetelt.
Ik drink daarnaast meestal nog een 2+ liter water per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Laatst online: 09:04
C00P schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 02:48:
Gebruik het nu zo een 10 dagen, eet enkel wat kleine tomaatjes of olijven savonds voor de tv, voor toch maar wat te snacken.
Ik drink ook geen frisdrank meer, enkel water.

En toch is mijn urine goed geel smorgens,waar komen deze afvalstoffen vandaan?
In de ochtend is dat normaal tenzij je de hele nacht door drinkt.

Ik heb zelf wat Joylent besteld, ben benieuwd! Heb weinig met koken en een druk leven dus het kan voor mij een uitkomst zijn.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Team-RiNo schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:33:
[...]
In de ochtend is dat normaal tenzij je de hele nacht door drinkt.[...]
Iets geler misschien, maar als je de avond van tevoren goed water hebt ingeslagen dan zou het er nog 'normaal' uit moeten zien. Hoe dan ook is deze regel van toepassing: hoe geler, hoe meer water je eigenlijk nog had moeten drinken. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
IceTeaGX schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:26:
Bij huel zeggen ze dat het vocht gebruikt in het maken van de shakes niet meetelt.
Ik drink daarnaast meestal nog een 2+ liter water per dag.
En hoe ziet jou plas er smorgens uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
Niet echt iets waar ik op let, maar dat varieert enorm. Ik eet 's avonds ook nog "normaal" en dat gaat een groter effect geven dan de huel.
Zolang deze niet rood, bruin, groen, blauw of troebel is, mag er gerust wat variatie in kleur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Vezels zijn nodig om de darmen zuiver te maken anders kun je kanker krijgen.
Zitten er vezels in deze shakes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
C00P schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 15:58:
Vezels zijn nodig om de darmen zuiver te maken anders kun je kanker krijgen.
Zitten er vezels in deze shakes?
De verschillende websites van de fabrikanten geven genoeg informatie om dat te bepalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Paar dagen geleden 6 zakken Joylent besteld, 2x banaan, 2x aardbei, 1x vanille en 1x mango. En daar een gratis Twennybar bij gekregen.

Tot nu toe heb ik 1 keer 's avonds een banaan-maaltijd geprobeerd, maar man man man, wat viel me dat tegen zeg. Ik heb er volgens mij 20-30 minuten over gedaan om het weg te krijgen. Ik had niet per se verwacht dat het geweldig lekker zou zijn, maar dit had ik niet verwacht :X Ik denk dat het voornamelijk de structuur is die me niet aanstaat :?

Hopelijk went het nog een beetje of zijn de andere smaken beter te doen, anders weet ik niet hoe ik die 6 zakken weg ga krijgen.

De Twennybar heb ik vanmiddag opgegeten, die was gelukkig wel aardig te doen. Niet superlekker, maar ook niet vies.

Maar verder is de ervaring er omheen best prima overigens :P Bestellen ging soepel, levering was direct de volgende dag, pakken zien er allemaal leuk en strak uit, handleiding is duidelijk en makkelijk. Alleen jammer dat ik het (tot dusver) niet te nakken vind dus :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Hahn schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:23:
[...] Tot nu toe heb ik 1 keer 's avonds een banaan-maaltijd geprobeerd, maar man man man, wat viel me dat tegen zeg. Ik heb er volgens mij 20-30 minuten over gedaan om het weg te krijgen. Ik had niet per se verwacht dat het geweldig lekker zou zijn, maar dit had ik niet verwacht :X Ik denk dat het voornamelijk de structuur is die me niet aanstaat :? [...]
Eerste twee keer kan even wennen zijn. Na 3x kreeg ik het pas 'normaal' weg en tegenwoordig gooi ik meer water bij Queal, waardoor ik het in 1x achterover gooi. max 10s. Extra water zit er overigens in zodat ik niet nog een glas water hoef te pakken.
Mijn vrouw deed er overigens de eerste keer een half uur over en was toen halverwege en zat vol. Dus je doet het nog goed :P

Ik heb het zelf overigens niet zo op de zoete smaken. Helaas zijn hartige smaken blijkbaar lastig te maken (vanwege de prijs?), want er zijn er niet veel van.
@FlorisQueal Waarom zijn er eigenlijk nog niet zoveel hartige smaken? Ik zie mensen er langere tijd om vragen.

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 25-03-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Caelorum schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:34:
[...]

Eerste twee keer kan even wennen zijn. Na 3x kreeg ik het pas 'normaal' weg en tegenwoordig gooi ik meer water bij Queal, waardoor ik het in 1x achterover gooi. max 10s. Extra water zit er overigens in zodat ik niet nog een glas water hoef te pakken.
Mijn vrouw deed er overigens de eerste keer een half uur over en was toen halverwege en zat vol. Dus je doet het nog goed :P
Het hielp dat ik aardig wat biertjes op had toen ik het probeerde :+ De hoeveelheid is geen probleem, maar de smaak was gewoon heel erg 'blegh', alsjesnaptwatikbedoel...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Hahn schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:36:
[...]

Het hielp dat ik aardig wat biertjes op had toen ik het probeerde :+ De hoeveelheid is geen probleem, maar de smaak was gewoon heel erg 'blegh', alsjesnaptwatikbedoel...
Yes, daarom dat ik nu ook Queal neem. Ik vind de smaken daar persoonlijk toch wat beter. Ik probeer wel zoveel mogelijk de iets hartige smaken mee te nemen daar. Eigenlijk alles met noten in de naam ^^
Oh, en de awesome appele pie is ook best goed te doen. Smaakt alsof ze appel met kaneel hebben gemengd. Wel mierzoet, dus om dat nou elke dag te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Laatst online: 09:04
Hahn schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:36:
[...]

Voor mij bevalt eigenlijk alleen de chocolade goed en de vanille is wel aardig, de andere smaken vind ik niet zo'n succes. Ik krijgt het echter wel makkelijk weg, binnen 5 min is het op al doe ik meestal geen volledige maaltijd maar c.a. 500kcal ongeveer. 60% van mijn maaltijden bestaan uit Joylent op dit moment, ik vind het wel makkelijk :)

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Alleen de aardbei vind ik niet zo interessant. Niet dat ik 'm niet lekker vind, maar aardbei als smaak vind ik te neutraal vaak :) De andere smaken kan ik goed hebben eigenlijk, en zelfs de eerste keer dat ik zo'n shake nam had ik eigenlijk geen enkel probleem.

De mango van Joylent daarentegen vind ik wel écht de lekkerste persoonlijk. Banaan, chocolade en vanille vind ik alledrie eigenlijk even lekker... moet trouwens nodig weer een bestelling doen bij ze. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Hoe lang is de houdsbaarheidsdatum van de bars eigenlijk? Is dat weken, maanden? Ik wil ook eens wat groter inslaan dit keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Goeie vraag... geen idee eigenlijk. Ik ben al een hele tijd onwijs geïnteresseerd in die Twennybars, maar vind ze echt veel te duur. Als je die wilt gebruiken voor je dagelijkse voeding (in plaats van een shake of gewoon eten), dan ben je €10 per dag kwijt namelijk, en dat werd me wat te gortig. Maar wat de houdbaarheidsdatum is? Ik gok toch wel een klein jaar eerlijk gezegd, maar misschien dat je een mailtje naar JimmyJoy kan wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:04
Ik had mijn voorraad TwennyBars begin februari gekocht en als houdbaarheid staat er september op. Ik kan iedergeval niet meer zonder de bars, ik gebruik ze enkel als ontbijt.
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld om een (wetenschappelijke) discussie aan te gaan over de vele verschillende dieetopties, maar wel om te discussiëren over de ervaringen met deze Soylent-alternatieven.