Albert Heijn zou Jimmyjoy moeten hebben. Ik weet niet of elke winkel het heeft dus ik zou een AH XL proberen.
Je kan bij JimmyJoy bij de bestelling een afhaal punt in jouw buurt selecteren.Beavbusi schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:25:
Probleem is dat ik ook niet thuis ben, dus de pakketten ook niet zou kunnen aannemen enzo...
maar geen 100% garantie op een levering voor Do.
Ik dacht ik maak eens een lijstje van de prijzen van een aantal shakes merken uit dit topic. De prijzen zijn gebaseerd op de hoeveelheid die standaard geselecteerd staat in hun shops, of het kleinste pakket dat ze aanbieden.
Het is echt opvallend hoe verschillend de hoeveelheid kcal per portie is. Van 400kcal bij de Plenny shakes van Jimmy Joy tot 700 kcal bij Jake. Daarnaast zijn ze ook niet allemaal even consequent. Lently bijvoorbeeld heeft het op de voorpagina telkens over 500kcal per maaltijd. In hun breakdown van ingredienten staat 494kcal (close enough) maar dat zit in 132 gram poeder, terwijl je volgens de handleiding 125gr moet gebruiken, oftewel 468 kcal. (Lently is een voorbeeld, heb er nog geen ervaring mee en zijn niet de enige met onduidelijke omschrijvingen)
Ook opvallend is hoe veel geld je eigenlijk kwijt bent als je aan de 2500kcal wil komen. Met al die "x euro per maaltijd" opmerkingen op de sites krijg je het idee dat je heel goedkoop uit zal zijn. Bij "maaltijd" denk ik toch nog steeds aan 3 momenten: ontbijt, lunch en avondeten. Niet 5 keer per dag.
Het is echt opvallend hoe verschillend de hoeveelheid kcal per portie is. Van 400kcal bij de Plenny shakes van Jimmy Joy tot 700 kcal bij Jake. Daarnaast zijn ze ook niet allemaal even consequent. Lently bijvoorbeeld heeft het op de voorpagina telkens over 500kcal per maaltijd. In hun breakdown van ingredienten staat 494kcal (close enough) maar dat zit in 132 gram poeder, terwijl je volgens de handleiding 125gr moet gebruiken, oftewel 468 kcal. (Lently is een voorbeeld, heb er nog geen ervaring mee en zijn niet de enige met onduidelijke omschrijvingen)
Ook opvallend is hoe veel geld je eigenlijk kwijt bent als je aan de 2500kcal wil komen. Met al die "x euro per maaltijd" opmerkingen op de sites krijg je het idee dat je heel goedkoop uit zal zijn. Bij "maaltijd" denk ik toch nog steeds aan 3 momenten: ontbijt, lunch en avondeten. Niet 5 keer per dag.
Jimmy Joy | Huel | Jake | Queal | Nano | Lently | |
kcal per maaltijd | 400 | 500 | 667 | 700 | 666 | 468 |
prijs per maaltijd | € 1,17 | € 2,17 | € 2,98 | € 2,33 | € 3,00 | € 2,23 |
prijs per 100 kcal | € 0,29 | € 0,43 | € 0,45 | € 0,33 | € 0,45 | € 0,48 |
prijs per 2500 kcal | € 7,31 | € 10,85 | € 11,17 | € 8,32 | € 11,26 | € 11,91 |
[ Voor 13% gewijzigd door Heedless op 27-06-2018 12:13 ]
Ik had een tijdje geleden de vergelijking geplaatst tussen huel en plenny, jouw resultaten komen precies wat hoger uit.Heedless schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:09:
Ik dacht ik maak eens een lijstje van de prijzen van een aantal shakes merken uit dit topic.
...
Dat is 17% meer voor Plenny, 11% meer voor mijn duurste berekening Huel, en zelfs 52% meer dan mijn goedkoopste.IceTeaGX schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:25:
Even uitgerekend per 100gr (+/-400kcal)
€0,97 / 100gr Plenny
Huel wordt goedkoper met grotere hoeveelheden, en heeft tegenwoordig "free" shipping met hun EU store:
€1,54 / 100gr Huel per 2 zakken = 3.5kg
€1,13 / 100gr Huel per 16 (max) zakken = 28kg (=224 maaltijden)
Maar rekenen per maaltijd is inderdaad heel variabel afhankelijk van hoe men "een maaltijd" interpreteert. Dus best per kcal rekenen (wat bij huel en plenny uitkwam op 100gr product)
Maar dan nog ben je toch veel goedkoper uit als dat je normaal zou koken?Heedless schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:09:
Ik dacht ik maak eens een lijstje van de prijzen van een aantal shakes merken uit dit topic. De prijzen zijn gebaseerd op de hoeveelheid die standaard geselecteerd staat in hun shops, of het kleinste pakket dat ze aanbieden.
Jimmy Joy Huel Jake Queal Nano Lently kcal per maaltijd 400 500 667 700 666 468 prijs per maaltijd € 1,17 € 2,17 € 2,98 € 2,33 € 3,00 € 2,23 prijs per 100 kcal € 0,29 € 0,43 € 0,45 € 0,33 € 0,45 € 0,48 prijs per 2500 kcal € 7,31 € 10,85 € 11,17 € 8,32 € 11,26 € 11,91

Kan niet stoppen met ontploffen!
Dat natuurlijk wel, het is alleen wel opletten met vergelijken als een merk zegt "x euro per maaltijd", maar dat een maaltijd dan niet 1/3 van een dag is zoals je zou verwachten.Bob Popcorn schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:23:
[...]
Maar dan nog ben je toch veel goedkoper uit als dat je normaal zou koken?
Even een update over de smaken: heb ze inmiddels allemaal geproefd en ik ben echt verknocht aan banaan en aardbei!!! Wat hebben ze die smaken goed te pakken gekregen :)!Heedless schreef op zondag 24 juni 2018 @ 18:33:
[...]
Banaan was bij mij juist een favoriet geloof ik
ik ben mij ook aan het inlezen wat betreft dit soort maaltijdvervangers. zowel uit financieel oogpunt als het gemak van niet altijd te hoeven koken. Ik kan wel wat kilo's kwijt, dus in plaats van een pizza of bak shoarma te bestellen een shake drinken om de honger weg te nemen zou op zn tijd niet verkeerd zijn.
Nu zit ik zelf te kijken naar Huel, JimmyJoy of Queal
ik ben een beetje aan het vergelijken geslagen wat nu de beste keuze zou zijn.
qua prijs is JJ met €4.95 per 2000Kcal het goedkoopste. zowel Huel en Queal zijn €5.64 per 2000Kcal. Deze prijzen kunnen echter alleen gehaad worden wanner er voor €315 per keer besteld word. Bij Queal krijg je pas maximale korting na de eerste €163 (7%), Huel en JJ bieden vanaf de eerste bestelling al abonnementskorting aan. Bij JJ behaal je de maximale korting al vanaf €52.
Qua basis gebruikt Huel geen soy en maltodextrine, uit comments hier en daar zijn de meningen over regelmatig/veel inname van deze producten verdeeld.
Qua smaken hebben JJ en Queal wel weer een ruime keuze. Huel heeft ook verschillende smaken, maar deze moet je als losse sachets bijkopen. Wel hebben ze een nieuwe fruitsmaak toegevoegd als standaard product vandaag.
wat opvalt per 2000Kcal
Huel heeft slechts 7% van de ADH in suiker terwijk Queal op 82% zit (JJ 36%)
bij vitamine D Vitamine C Folate Chloride phosphor ijzer manganese en selenium heeft Huel ongeveer 2-3x zoveel als de andere. en veelal boven de 300% van de ADH. lijkt me dat je juist zo dicht mogelijk bij die 100% wilt zitten ?
Wat zouden jullie mij aanraden als nieuweling op dit gebied ?
Nu zit ik zelf te kijken naar Huel, JimmyJoy of Queal
ik ben een beetje aan het vergelijken geslagen wat nu de beste keuze zou zijn.
qua prijs is JJ met €4.95 per 2000Kcal het goedkoopste. zowel Huel en Queal zijn €5.64 per 2000Kcal. Deze prijzen kunnen echter alleen gehaad worden wanner er voor €315 per keer besteld word. Bij Queal krijg je pas maximale korting na de eerste €163 (7%), Huel en JJ bieden vanaf de eerste bestelling al abonnementskorting aan. Bij JJ behaal je de maximale korting al vanaf €52.
Qua basis gebruikt Huel geen soy en maltodextrine, uit comments hier en daar zijn de meningen over regelmatig/veel inname van deze producten verdeeld.
Qua smaken hebben JJ en Queal wel weer een ruime keuze. Huel heeft ook verschillende smaken, maar deze moet je als losse sachets bijkopen. Wel hebben ze een nieuwe fruitsmaak toegevoegd als standaard product vandaag.
wat opvalt per 2000Kcal
Huel heeft slechts 7% van de ADH in suiker terwijk Queal op 82% zit (JJ 36%)
bij vitamine D Vitamine C Folate Chloride phosphor ijzer manganese en selenium heeft Huel ongeveer 2-3x zoveel als de andere. en veelal boven de 300% van de ADH. lijkt me dat je juist zo dicht mogelijk bij die 100% wilt zitten ?
Wat zouden jullie mij aanraden als nieuweling op dit gebied ?
Ervaring met JimmyJoy (vegan) en Huel hebbende, prefereer ik Huel voor shakes, en JimmyJoy voor de repen.
Puur op prijs is JimmyJoy wat goedkoper, maar ik ga toch terug naar Huel (en de grote hoeveelheden krijg ik toch op)
Qua soja en maltodextrine vind je op internet meer guru's en pseudo-wetenschap dan effectieve gegevens. Ik ben dan van mening dat het geen kwaad kan als het er niet in zit.
De smaakzakjes van huel proeven vrij artificieel en heel zoet (en met stevia nasmaak) Ik vul meestal 50% unflavoured en 50% vanille aan met wat extra smaak (kwart banaan en een selectie bessen) Voor de rest koop ik eigenlijk geen smaakjes.
De ADH voor suiker is een maximum, en die voor vitaminen een minimum.
Suiker is op zich niet iets dat je nodig hebt, en er bestaan ook geen essentiële koolhydraten (enkel vet- en aminozuren)
De selectie van vitaminen die huel overdadig toevoegt, zijn meestal een soort dat niet altijd even goed opgenomen wordt door het lichaam. Door grotere hoeveelheden te gebruiken compenseren ze dit.
Voor de prijs, probeer eens Jimmy Joy. Het abbo is toch direct opzegbaar.
En ofwel zoek je ergens een manier om de andere te proberen (van een bulk koper een zakje overkopen) of probeer je eens een proefpakketje aan een hogere prijs.
Smaken verschillen zullen we maar zeggen.JDFS schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:38Limited Edition - Amsterdam (stroopwafel)
Ik was heel erg enthousiast om deze smaak te bestellen, want een stroopwafel is godsgruwelijk lekker. Nou, deze smaak valt me echt heel erg tegen... Ik krijg het amper weg en de stroopwafel smaak is nergens te bekennen.
Ik heb net weer een flinke voorraad Jimmy Joy binnengekregen en ze hadden er een extra zak stroopwafel bij gedaan. OK, het haalt het niet bij een echte stroopwafel, maar ik vond hem (voor een special edition) best lekker en vond het ook duidelijk overkomen als stroopwafel smaak. Zou er niet meteen tien zakken van hoeven, maar deze komt wel op.
Jimmy Joy / Plenny heeft nu ook een RTD (ready to drink) product. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of het nou gewoon hetzelfde is als wat je maakt met het poeder en water, of dat de verdeling van ingrediënten anders is. (Geen zin om de labels te gaan vergelijken, ik ga die RTD toch niet kopen.)
https://jimmyjoy.com/blog.../introducing-plenny-drink
https://jimmyjoy.com/blog.../introducing-plenny-drink
Interessant topic, met het oog op tijdbesparing en om een afgemeten hoeveelheid te eten wil ik dit de komende periode gaan proberen als lunch-vervanger en de haast-avondmaaltijd welke in tijdsnood/ geen zin door de snackbar/pizzeria wordt geleverd.
Ik zie dat Lenty een starterspaket levert. Na enig zoekwerk vind ik via google ook bij Jake een startpakket:
https://jakefood.com/product/starter-box/?lang=nl en bij VidaNL https://www.vidanl.com/maaltijdshake-starterspakket
Zoiets lijkt me een goede kennismaking.
Juist bij JimmyJoy en Huel vind ik helaas geen start/ testpakket.
Ik zie de 'Nutrilent' uit de OP niet meer actief is, die kan eruit denk ik en Huel erin.
Ik zie dat Lenty een starterspaket levert. Na enig zoekwerk vind ik via google ook bij Jake een startpakket:
https://jakefood.com/product/starter-box/?lang=nl en bij VidaNL https://www.vidanl.com/maaltijdshake-starterspakket
Zoiets lijkt me een goede kennismaking.
Juist bij JimmyJoy en Huel vind ik helaas geen start/ testpakket.
Ik zie de 'Nutrilent' uit de OP niet meer actief is, die kan eruit denk ik en Huel erin.
[ Voor 57% gewijzigd door bombadil op 18-08-2018 22:26 ]
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Laatst ook het proefpakket van Jake besteld nadat een collega mij er op wees. (19 euro voor alle 3 smaken)
De bosvruchten had ik echt moeite mee om weg te krijgen terwijl de banaan goed te doen was. Ik zal zo de oaty vanille proberen.
Misschien dat ik ook nog even wat andere merken probeer want zoiets is enorm handig als je een keer haast hebt of voor tijdens een weekendje weg. Heb normaal moeite met ontbijten maar zo'n shake is altijd wel goed weg te krijgen en vult goed.
Edit: Verbaast mij een beetje dat iedereen Jake zou duur vind. Per kcal valt het verschil wel iets mee, dan zijn er nog 2 die echt duidelijk goedkoper zijn maar veel anderen zitten echt ongeveer op hetzelfde. Je kan het ook met abbo (direct opzegbaar) per 80 kopen en dan is het circa 2,50 per maaltijd van ~670kcal.
Tot zover vond ik echter alleen de banaan van Jake goed dus ik twijfel zo'n Lently starter pack te halen, is alleen wel direct 50 euro en ik vond het individueel verpakte van Jake wel handig. Misschien daar gewoon 80 zakjes banaan voor doen en dan kan ik vast een flinke tijd vooruit. (Ga het alleen zo nu en dan nemen)
De bosvruchten had ik echt moeite mee om weg te krijgen terwijl de banaan goed te doen was. Ik zal zo de oaty vanille proberen.
Misschien dat ik ook nog even wat andere merken probeer want zoiets is enorm handig als je een keer haast hebt of voor tijdens een weekendje weg. Heb normaal moeite met ontbijten maar zo'n shake is altijd wel goed weg te krijgen en vult goed.
Edit: Verbaast mij een beetje dat iedereen Jake zou duur vind. Per kcal valt het verschil wel iets mee, dan zijn er nog 2 die echt duidelijk goedkoper zijn maar veel anderen zitten echt ongeveer op hetzelfde. Je kan het ook met abbo (direct opzegbaar) per 80 kopen en dan is het circa 2,50 per maaltijd van ~670kcal.
Tot zover vond ik echter alleen de banaan van Jake goed dus ik twijfel zo'n Lently starter pack te halen, is alleen wel direct 50 euro en ik vond het individueel verpakte van Jake wel handig. Misschien daar gewoon 80 zakjes banaan voor doen en dan kan ik vast een flinke tijd vooruit. (Ga het alleen zo nu en dan nemen)
[ Voor 40% gewijzigd door warcow op 27-08-2018 13:28 ]
Gouden tip:
Je kan je shake bereiden door te schudden met de metalen veer er in, of je kan een staafmixer gebruiken. Die van mij past perfect in de shaker en is vooral handig wanneer je er nog even wat extra fruit doorheen wil draaien.
Waar ik vanmorgen echter achter kwam is dat het niet handig is om beiden tegelijk te doen. Dat leidt tot vreemde geluiden en je bent de tijdwinst van je shake meteen weer kwijt aan het lospeuteren van de veer die om het mes van de staafmixer zit.
Je kan je shake bereiden door te schudden met de metalen veer er in, of je kan een staafmixer gebruiken. Die van mij past perfect in de shaker en is vooral handig wanneer je er nog even wat extra fruit doorheen wil draaien.
Waar ik vanmorgen echter achter kwam is dat het niet handig is om beiden tegelijk te doen. Dat leidt tot vreemde geluiden en je bent de tijdwinst van je shake meteen weer kwijt aan het lospeuteren van de veer die om het mes van de staafmixer zit.

Jimmy Joy heeft een nieuwe versie van de de Plenny Shake uitgebracht. Nu is er nog maar één versie en die is veganistisch. Ook hebben ze de textuur en smaken aangepast.
https://jimmyjoy.com/blog.../new-plenny-shake-formula
Ik heb laatst de veganistische versie besteld, maar van de aardbei was de oude voorraad op. Er werd mij toen aangeboden om de nieuwe alvast te krijgen en die kwam gisteren binnen.
Het drankje is inderdaad een stuk minder 'Brinta-achtig' en ik heb het idee dat deze minder zoet is. Ik kan dat alleen niet heel goed vergelijken, aangezien ik aan t begin van dit jaar een voorraad (non-vegan) Plenny Shake heb opgedronken en daarna Queal heb geprobeerd.
Ik vind de vernieuwde versie in elk geval erg goed te doen.
Ik heb laatst de veganistische versie besteld, maar van de aardbei was de oude voorraad op. Er werd mij toen aangeboden om de nieuwe alvast te krijgen en die kwam gisteren binnen.
Het drankje is inderdaad een stuk minder 'Brinta-achtig' en ik heb het idee dat deze minder zoet is. Ik kan dat alleen niet heel goed vergelijken, aangezien ik aan t begin van dit jaar een voorraad (non-vegan) Plenny Shake heb opgedronken en daarna Queal heb geprobeerd.
@Vihaio Lijkt het met zo'n silky smooth aardbeien smaak niet meer alsof je een fristi drinkt?
Ik ben bijna door mijn huidige voorraad Plenny heen en zit weer te twijfelen of ik de nieuwe bestel of terug ga naar Huel (blijf het idee hebben dat Huel langer een vol gevoel geeft).
Ik ben bijna door mijn huidige voorraad Plenny heen en zit weer te twijfelen of ik de nieuwe bestel of terug ga naar Huel (blijf het idee hebben dat Huel langer een vol gevoel geeft).
Ik ben terug naar Huel gegaan, en ben er tevreden van (hoewel de original vanille toch anders smaakt dan in het mij herinner). Plenny bevat meer koolhydraten en minder proteinen, en bij het lezen van hun uitleg voor hun nieuw brouwsel blijft dat nog wel even.
Ze komen nl. af met WHO cijfertjes uit rapporten van 2007 en 2010, waar ook vlakaf in staat: "At present, no method is entirely reliable for determining the dietary requirement for indispensable amino acids. "
50% energie uit koolhydraten "zoals aanbevolen". Jaja, als maximum misschien.
En het omgekeerde met eiwitten, we gooien er wat uit, want WHO raad maar zoveel aan. Ja, als minimum, met de nodige opmerking zoals eerder aangehaald.....
Op het einde van de rit bestaan er geen essentiële koolhydraten. Enkel essentiële amino- en vetzuten.
Ze komen nl. af met WHO cijfertjes uit rapporten van 2007 en 2010, waar ook vlakaf in staat: "At present, no method is entirely reliable for determining the dietary requirement for indispensable amino acids. "
50% energie uit koolhydraten "zoals aanbevolen". Jaja, als maximum misschien.
En het omgekeerde met eiwitten, we gooien er wat uit, want WHO raad maar zoveel aan. Ja, als minimum, met de nodige opmerking zoals eerder aangehaald.....
Op het einde van de rit bestaan er geen essentiële koolhydraten. Enkel essentiële amino- en vetzuten.
Beter of juist minder lekker dan de new vanilla?IceTeaGX schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:41:
Ik ben terug naar Huel gegaan, en ben er tevreden van (hoewel de original vanille toch anders smaakt dan in het mij herinner).
Ik had de vorige keer een neutral en een vanilla, wou bij een eventuele volgende bestelling ook de original vanilla er bij nemen om eens te proberen. Op het Huel forum lijken er redelijk wat mensen te zijn die daar nog de voorkeur aan geven.
@Heedless Toen ze eerst de nieuwe vanille uitbrachten vond ik die niet zo goed. Vanille smaak was authentieker, maar echt heel flauw.
Dus na een rondje Plenny maar terug de original genomen, en nu smaakt die weer vrij zoet en scherp. (terwijl ik 50gr vanille en 60gr unsweetened per shake gebruik)
Het zal er wat van af hangen van wat de smaak papillen gewoon zijn.
"Spijtig genoeg" gelijk voor 8 zakken vanille + 8 unsweetened gegaan, dus ik zit er nog wel even mee.
Dus na een rondje Plenny maar terug de original genomen, en nu smaakt die weer vrij zoet en scherp. (terwijl ik 50gr vanille en 60gr unsweetened per shake gebruik)
Het zal er wat van af hangen van wat de smaak papillen gewoon zijn.
"Spijtig genoeg" gelijk voor 8 zakken vanille + 8 unsweetened gegaan, dus ik zit er nog wel even mee.
Zou mooi zijn als de nieuwe variant wat minder gasvorming veroorzaaktVihaio schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:46:
Jimmy Joy heeft een nieuwe versie van de de Plenny Shake uitgebracht. Nu is er nog maar één versie en die is veganistisch. Ook hebben ze de textuur en smaken aangepast.
Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Nee, het lijkt nu qua textuur wat meer op een dikke milkshake en wat minder op Brinta en het is een stuk minder zoet dan een Fristi.Heedless schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:14:
@Vihaio Lijkt het met zo'n silky smooth aardbeien smaak niet meer alsof je een fristi drinkt?
[...]
Geen idee. Daar heb ik bij de oude versie ook geen last van.Wilde schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:49:
[...]
Zou mooi zijn als de nieuwe variant wat minder gasvorming veroorzaakt
De nieuwe verpakking is trouwens een stuk beter, bedacht ik me toen ik gisteren wat uit een oude verpakking schepte.
Bij de oude verpakking zit je halverwege al tot je elleboog in de verpakking en heb je geen ruimte om fatsoenlijk scheppen. De nieuwe verpakking is lager en breder, wat het scheppen een stuk makkelijker maakt.
[ Voor 45% gewijzigd door Vihaio op 07-09-2018 15:59 ]
Haha, dat ook ja.Wilde schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:49:
[...]
Zou mooi zijn als de nieuwe variant wat minder gasvorming veroorzaakt
Vraag me nog steeds af hoe ze zo veel goedkoper zijn dan bijvoorbeeld Huel, terwijl die volgens mij een stuk groter zijn (of heb ik dat mis?)
@Vihaio, heb ik toch op maandag shakes besteld en de "oude" gekregen 
Ik vind die ook erg lekker, maar een nieuw recept maakt me wel nieuwschierig!
@Heedless en @Wilde, ik heb eigenlijk met JimmyJoy zelden tot nooit extra gasvorming gehad eerlijk gezegd. Met Lently ook niet, alleen met Nutrilent had ik er in de eerste dagen iets meer last van. De prijs van JimmyJoy is trouwens nog steeds merkbaar goedkoper dan Huel, en al helemaal vergeleken met Jake.
De samenstelling van de shakes bepalen vooral de voorkeur voor 'n bepaald merk denk ik, omdat dat afhankelijk van je gemiddelde stoelgang en gevoeligheid voor bepaalde ingrediënten (wat 'n tijdelijk gasprobleempje kan veroorzaken) de keuze kan bepalen, maar er zitten best grote verschillen tussen de prijzen.
Kijk voor 't gemak dan naar de prijs per ±2000-2200 kcal (wat de meesten van hun per zak hebben), en niet naar de prijs per maaltijd. Sommige rekenen namelijk 500kcal per maaltijd, en anderen 400kcal... zo kun je onmogelijk een goede prijs vergelijken
Ik vind die ook erg lekker, maar een nieuw recept maakt me wel nieuwschierig!
@Heedless en @Wilde, ik heb eigenlijk met JimmyJoy zelden tot nooit extra gasvorming gehad eerlijk gezegd. Met Lently ook niet, alleen met Nutrilent had ik er in de eerste dagen iets meer last van. De prijs van JimmyJoy is trouwens nog steeds merkbaar goedkoper dan Huel, en al helemaal vergeleken met Jake.
De samenstelling van de shakes bepalen vooral de voorkeur voor 'n bepaald merk denk ik, omdat dat afhankelijk van je gemiddelde stoelgang en gevoeligheid voor bepaalde ingrediënten (wat 'n tijdelijk gasprobleempje kan veroorzaken) de keuze kan bepalen, maar er zitten best grote verschillen tussen de prijzen.
Kijk voor 't gemak dan naar de prijs per ±2000-2200 kcal (wat de meesten van hun per zak hebben), en niet naar de prijs per maaltijd. Sommige rekenen namelijk 500kcal per maaltijd, en anderen 400kcal... zo kun je onmogelijk een goede prijs vergelijken
Tijdje geleden de berekening gemaakt.
Veel duurder is het niet, als je in bulk koopt.
Veel duurder is het niet, als je in bulk koopt.
IceTeaGX schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:25:
Maar ik had het oorspronkelijk voor de prijs gedaan. Even uitgerekend per 100gr (+/-400kcal), want de aantal maaltijden per zak worden niet overal consistent gebruikt. Ook gerekend met subscription, deze zijn toch direct te annuleren.
€0,97 / 100gr voor Plenny (prijs/100gr is vast vanaf 50 euro wegens free shipping) = 10 zakken = 5,35kg
Huel wordt goedkoper met grotere hoeveelheden, en heeft tegenwoordig "free" shipping met hun EU store:
€1,54 / 100gr Huel per 2 zakken = 3.5kg
€1,40 / 100gr Huel per 4 zakken = 7kg
€1.32 / 100gr Huel per 8 zakken = 14kg
€1,13 / 100gr Huel per 16 (max) zakken = 28kg (=224 maaltijden)
Zo, 28kg voor 224 maaltijden? Ook al scheelt het niet veel, maar in zo'n bulk kopen leegt wel in een keer je portemonnee, dus daar moet je maar net zin in hebben
Misschien is samen kopen nog best een optie. Iemand in de buurt van Rotterdam die mee wil doen aan een grote Huel inkoop?Kapotlood schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:10:
Zo, 28kg voor 224 maaltijden? Ook al scheelt het niet veel, maar in zo'n bulk kopen leegt wel in een keer je portemonnee, dus daar moet je maar net zin in hebben
@Anoniem: 903583 Heeft onlangs haar formule 'verbeterd'
Vandaag een nieuw zak aardbei geprobeerd. Iel! Het is een boterzachte gelei substantie geworden die aangebrand ruikt...
Ik ben bang dat ik alternatieven moet gaan zoeken
jammer!
Vandaag een nieuw zak aardbei geprobeerd. Iel! Het is een boterzachte gelei substantie geworden die aangebrand ruikt...
Ik ben bang dat ik alternatieven moet gaan zoeken
Je kan in de clearance sale die ze hebben in elk geval wat oude voorraad inslaan met 25% korting.Frontysco schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:12:
@Anoniem: 903583 Heeft onlangs haar formule 'verbeterd'
Ik ben bang dat ik alternatieven moet gaan zoekenjammer!
@Frontysco, heb je toevallig ook de nieuwe vanille of chocolade varianten liggen? Ik ben wel benieuwd hoe die verbeterde varianten smaken 
Die @Anoniem: 903583 drinks zijn wel echt schreeuwend duur zeg. Omgerekend naar 2000 kcal per dag ben je voor ca. 5 dagen aan drinks, zo'n €60 kwijt. Koop je de poeders dan ben je bijna de helft kwijt voor hetzelfde aantal dagen aan voeding.
Die @Anoniem: 903583 drinks zijn wel echt schreeuwend duur zeg. Omgerekend naar 2000 kcal per dag ben je voor ca. 5 dagen aan drinks, zo'n €60 kwijt. Koop je de poeders dan ben je bijna de helft kwijt voor hetzelfde aantal dagen aan voeding.
[ Voor 45% gewijzigd door Kapotlood op 11-09-2018 22:12 ]
Ik heb goed mail contact gehad met Karel van @Anoniem: 903583 en ben helaas tot de conclusie gekomen dat dit geen productie fout betreft.
De nieuwe smaak en smaakbeleving bevalt mij niet, gelukkig hebben ze gerefund.
Welnu, opzoek naar een vervanger. Iemand die mij kan adviseren? Ik was ferfent gebruiker van JJ aardbei en banaan en zoek iets wat daar dicht bij in de buurt komt.
Editie: meneer ongeduld heeft inmiddels de taste tester van Queal besteld en binnen gekregen. Qua website e.d. lijkt dit de net was volwasenere broer van Jimmy joy.
Smaak nog niet geprobeerd, maandag de eerste shake. Ik denk dat ik voor applepie ga!
De nieuwe smaak en smaakbeleving bevalt mij niet, gelukkig hebben ze gerefund.
Welnu, opzoek naar een vervanger. Iemand die mij kan adviseren? Ik was ferfent gebruiker van JJ aardbei en banaan en zoek iets wat daar dicht bij in de buurt komt.
Editie: meneer ongeduld heeft inmiddels de taste tester van Queal besteld en binnen gekregen. Qua website e.d. lijkt dit de net was volwasenere broer van Jimmy joy.
Smaak nog niet geprobeerd, maandag de eerste shake. Ik denk dat ik voor applepie ga!
[ Voor 25% gewijzigd door Frontysco op 14-09-2018 21:08 ]
Net ook een aantal zakken JJ gekocht en tot zover alleen de banaan kunnen proberen. TOV Jake vind ik die goed te doen. Hoor al wel meer slechte verhalen over de nieuwe JJ smaken dus is afwachten wat ik er van vind. Heb er eigenlijk een hekel aan dat ze veel aan recepten gaan kloten want zo is het lastig iets te vinden dat je lekker vindt. Het is zuur als je iets goeds vindt en dat dan een paar weken of maanden later niet meer is te verkrijgen.
Hoi, nieuw in de discussie hier (en überhaupt een tijdje geleden dat ik wat op het forum heb gepost), maar ik ben nu sinds een maandje overgestapt op Queal te gebruiken als ontbijt. Nu was het altijd zo dat ik 's ochtend geen hap door mijn keel kreeg en dus een half uur deed over een bakje cruesli met magere kwark.
Met de shakes van Queal lukt het me tenminste om iets in afzienbare tijd binnen te krijgen!
Ik heb de anderen bekeken, en ben door de prijs en een aantal reviews gegaan voor Queal, even zo's proefpakket. Nu ongeveer een maand later vind ik het nog steeds fijn voor ontbijt!
Zoals eerder gezegd is dit waarschijnlijk ook een beter alternatief dan pizza als je geen zin hebt om te koken...
En meer mensen die last hebben van bijwerkingen? Ik heb wat meer last van winderigheid, maar daar houdt het ook wel mee op. Misschien dat ik zelfs een iets meer regelmatige stoelgang heb...
Met de shakes van Queal lukt het me tenminste om iets in afzienbare tijd binnen te krijgen!
Ik heb de anderen bekeken, en ben door de prijs en een aantal reviews gegaan voor Queal, even zo's proefpakket. Nu ongeveer een maand later vind ik het nog steeds fijn voor ontbijt!
Zoals eerder gezegd is dit waarschijnlijk ook een beter alternatief dan pizza als je geen zin hebt om te koken...
En meer mensen die last hebben van bijwerkingen? Ik heb wat meer last van winderigheid, maar daar houdt het ook wel mee op. Misschien dat ik zelfs een iets meer regelmatige stoelgang heb...

"what if we all die?" "Then my boot will find your ass in hell!"
@svsoke, heb jij met Queal last van bezinking toevallig? (gewoon benieuwd naar)
Van Lently en JimmyJoy heb ik alleen in het begin een beetje last van gassigheid, maar dat trekt meestal wel weg. Nu moet ik wel toegeven dat ik een enorme stinkerd ben, haha! Als ik een dag wat anders dan normaal eet (ineens een Indiase curry bijvoorbeeld, of ineens een Chinees soepje of zo), dan heb ik steevast de dag erna last van gassigheid die je kan proeven
@Frontysco, heb jij de smaken van Queal al geprobeerd ondertussen toevallig? En bevallen ze?
Van Lently en JimmyJoy heb ik alleen in het begin een beetje last van gassigheid, maar dat trekt meestal wel weg. Nu moet ik wel toegeven dat ik een enorme stinkerd ben, haha! Als ik een dag wat anders dan normaal eet (ineens een Indiase curry bijvoorbeeld, of ineens een Chinees soepje of zo), dan heb ik steevast de dag erna last van gassigheid die je kan proeven
@Frontysco, heb jij de smaken van Queal al geprobeerd ondertussen toevallig? En bevallen ze?
Yes, heb de 2e batch ook binnenKapotlood schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:22:
@svsoke, heb jij met Queal last van bezinking toevallig? (gewoon benieuwd naar)
Ben begonnen met de tast tester (alle smaken) en ze bevallen stuk voor stuk beter.
Sommige smaken zijn te zoet echter dat went. Wat vooral prettig is, is dat er weer een lichte structuur in de shake zit en de smaken echt herkenbaar zijn.
Bezinking heeft Queal inderdaad ook, echter is deze dunner dan Joylent en shaked en drinkt IMHO daardoor makkelijker weg.
@Kapotlood Bezinking heb ik inderdaad ook, maar drink de shake graag meteen op want hij kan echt flink dikker worden, bijna havermout achtig. Als ik de fles een tijdje in de koelkast laat staan dan bezinkt het een klein beetje. Geen hinder van. Echter die gassigheid heb ik ook wat meer last van, maar verder geen krampen ofzo wat ik bij flatulentie wel had verwacht.
En qua smaken moet ik me helemaal aansluiten bij @Frontysco, herkenbare smaken en meestal niet te zoet. De tester is goed bevallen en heb nu een hele batch aan smaken bestelt!
En qua smaken moet ik me helemaal aansluiten bij @Frontysco, herkenbare smaken en meestal niet te zoet. De tester is goed bevallen en heb nu een hele batch aan smaken bestelt!
Ik heb uit nieuwsgierigheid ook een batch besteld van 5 zakken. Qua prijs zijn ze maar marginaal duurder dan JimmyJoy, dus dat beviel al gelijk 
Persoonlijk vind ik een iets verdikte shake juist wel lekker... ik doe meestal wat extra water hij de shake voor ik ‘m een nacht in de koelkast laat staan, en daarna is ‘t even shaken en wegdrinken. JimmyJoy had voorheen eigenlijk nauwelijks bezinking, dus ik ben benieuwd hoe Queal gaat bevallen! Een beetje bezinking is niet zo erg denk ik, maar als hij waterig dun is zou ik ‘t ook niet zo lekker vinden.
Wat me wel opvalt trouwens, is dat veel mensen denken dat dit soort shakes hetzelfde zijn als de ochtend shakes van sport of dieet merken. Daar zou ‘t marketing team bin JimmyJoy, Queal, Jake en Lently e.d. echt nog een hoop aan kunnen doen. Als je alleen al de voedingswaarde en ingrediënten bekijkt zie je een wereld van verschil namelijk, en de hele insteek van deze shakes is totaal anders dan de tijdelijke sport of dieet shake die je kan nemen. Ook qua gezondheid is er een groot verschil tussen de twee/drie.
aanvulling:
Queal is alweer binnen, in één dag. Dat is een nette en snelle levering!
Ik kreeg er ook nog zo'n Go bar bij in de smaak noten-zeezout. Eerst en vooral: wat een verschrikkelijk vies ding is dat. Je denkt een pinda/pindakaas achtige smaak te krijgen, maar het is één grote bak zout die je naar binnen werkt... het is de enige bar die ik met alle beste wil van de wereld niet op kreeg en maar weg gegooid heb.
De shake ga ik morgen proberen en geef ik nog een kleine aanvulling hieronder.
Persoonlijk vind ik een iets verdikte shake juist wel lekker... ik doe meestal wat extra water hij de shake voor ik ‘m een nacht in de koelkast laat staan, en daarna is ‘t even shaken en wegdrinken. JimmyJoy had voorheen eigenlijk nauwelijks bezinking, dus ik ben benieuwd hoe Queal gaat bevallen! Een beetje bezinking is niet zo erg denk ik, maar als hij waterig dun is zou ik ‘t ook niet zo lekker vinden.
Wat me wel opvalt trouwens, is dat veel mensen denken dat dit soort shakes hetzelfde zijn als de ochtend shakes van sport of dieet merken. Daar zou ‘t marketing team bin JimmyJoy, Queal, Jake en Lently e.d. echt nog een hoop aan kunnen doen. Als je alleen al de voedingswaarde en ingrediënten bekijkt zie je een wereld van verschil namelijk, en de hele insteek van deze shakes is totaal anders dan de tijdelijke sport of dieet shake die je kan nemen. Ook qua gezondheid is er een groot verschil tussen de twee/drie.
aanvulling:
Queal is alweer binnen, in één dag. Dat is een nette en snelle levering!
Ik kreeg er ook nog zo'n Go bar bij in de smaak noten-zeezout. Eerst en vooral: wat een verschrikkelijk vies ding is dat. Je denkt een pinda/pindakaas achtige smaak te krijgen, maar het is één grote bak zout die je naar binnen werkt... het is de enige bar die ik met alle beste wil van de wereld niet op kreeg en maar weg gegooid heb.
De shake ga ik morgen proberen en geef ik nog een kleine aanvulling hieronder.
[ Voor 19% gewijzigd door Kapotlood op 12-10-2018 22:45 ]
@Kapotlood Ja dat vond ik dus ook, gortdroog een geen smaak. Maar gelukkig ben ik zelf sowieso niet zo van die bars, dus vond het niet erg om niet op te eten 
Verder was ik ook erg te spreken over de levertijden van Queal, heel snel binnen. Vandaag de "Grape Escape" aangebroken, vond het meer vanille... Maargoed, niet vies oid.
Hoe beviel je proefpakket?
Verder was ik ook erg te spreken over de levertijden van Queal, heel snel binnen. Vandaag de "Grape Escape" aangebroken, vond het meer vanille... Maargoed, niet vies oid.
Hoe beviel je proefpakket?
Ik had niet echt een proefpakket gekocht, maar gewoon 5 zakken van de smaken die me het lekkerst leken en ik bij JimmyJoy niet eerder heb geproefd 
Ik heb nu 'n zak op van de Chocoladesmaak: smaakt goed en ook duidelijk een chocoladesmaak.
En een zak Macchiato: erg lekker, niet té koffie-achtig, maar meer frappucchino.
Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat het goedje veel dunner is dan JimmyJoy, zelfs na een ochtendje in de koelkast. En hoewel je niet snel honger hebt, vult het net even iets minder. Dat kan komen omdat ik best een grote eter ben overigens, dus pin me er niet op vast
Deze week nog de Appeltaart variant proberen, en dan heb ik alle smaken die ik heb gekocht weer even gehad. Qua smaken vind ik ze tot nu toe dus wat intenser/beter smaken dan JimmyJoy, de textuur is redelijk gelijkwaardig, maar de dikte is ver te zoeken... en ik hou wel van een beetje pappig / yoghurtdrink-lobbig drankje
Ik heb nu 'n zak op van de Chocoladesmaak: smaakt goed en ook duidelijk een chocoladesmaak.
En een zak Macchiato: erg lekker, niet té koffie-achtig, maar meer frappucchino.
Het enige wat ik een beetje jammer vind is dat het goedje veel dunner is dan JimmyJoy, zelfs na een ochtendje in de koelkast. En hoewel je niet snel honger hebt, vult het net even iets minder. Dat kan komen omdat ik best een grote eter ben overigens, dus pin me er niet op vast
Deze week nog de Appeltaart variant proberen, en dan heb ik alle smaken die ik heb gekocht weer even gehad. Qua smaken vind ik ze tot nu toe dus wat intenser/beter smaken dan JimmyJoy, de textuur is redelijk gelijkwaardig, maar de dikte is ver te zoeken... en ik hou wel van een beetje pappig / yoghurtdrink-lobbig drankje
[ Voor 21% gewijzigd door Kapotlood op 17-10-2018 20:20 ]
*knip* Geen V&A in het topic.
[ Voor 89% gewijzigd door naitsoezn op 19-10-2018 19:16 ]
Ik heb precies 6 maanden geleden een proefpakket van Queal besteld.
Mijn hoofdreden om dit te bestellen, was dat ik niet of onvoldoende ontbijt en last heb van energie/vermoeidsheid. Ik meende dat het kwam door het slechte ontbijten en mogellijk weinig vitamines binnen te krijgen. Na het gehele pakket zag ik minimaal tot geen verbetering hierin. Misschien dat het voor een ander anders is, maar dit is uit mijn ervaring.
Vooralsnog vondt ik het zeker een goed oplossing, maar (soms) te weinig smaak hebben, zoals bij aarbei, banaan of chocola. Wel had het weg van de smaak als haver of iets dergelijks. Vanille vondt ik het beste qua smaak, omdat deze netraul is, maar de smaak Apple Pie was mij in verhouding met andere veelste sterk.
Persoonlijk zag ik er een tijd van af, mede door de smaak en prijs. Vooralsnog heb weer kans gegeven en nog eens besteld, vanwege dat het makkelijk is en mij beter toezet om te ontbijten. Ik had een alternative bedacht (yoghort/havermout/fruit) na eerste bestelling, maar haakte na een tijd af. Ook broodvervangers, zoals crusli, musli en pap vult na mijn idee slechter, want na +/- 30 min. had ik weer honger.
Wat ik bij de eerste bestelling afvroeg, maar weinig over terug las op Queal of andere sites, of het mogelijk was om het te mengen met melk. Schijnbaar is het te combineren met melk, fruit of andere dingen.
Ik weet het niet zeker, maar misschien is opwarmen van water of meld een mogelijkheid om het dikker te krijgen? Zoals andere lees over de bars, sorry maar ik gooi er liever een ruit mee in (doe ik niet, moet ik opruimen, een nieuwe kopen en een tijdje in de tocht slapen), mijn smaak was het niet en kreeg niet weggewerkt. Probeerde even, maar gooide het voor 3/4 weg.
Hierbij meende ik veel geld kwijt te zijn aan maaltijdzakken, naast kosten van een maaltijd, maar als ik kijk wat er gemiddeld aan voedsel wordt besteedt, valt het nog reuze mee. Gemiddel kost een zak 7 euro per dag en een maaltijd gemiddeld per persoon 6.56 (twee persoonshuishouden). Gebruik je dit als ontbijt 2,33 euro per maaltijd (op basis van zak 7,- euro), dan ben je wel bijna twee keer zoveel kwijt. Als je dit voor warme maaltijd vervangt, valt het nog mee.
Mijn hoofdreden om dit te bestellen, was dat ik niet of onvoldoende ontbijt en last heb van energie/vermoeidsheid. Ik meende dat het kwam door het slechte ontbijten en mogellijk weinig vitamines binnen te krijgen. Na het gehele pakket zag ik minimaal tot geen verbetering hierin. Misschien dat het voor een ander anders is, maar dit is uit mijn ervaring.
Vooralsnog vondt ik het zeker een goed oplossing, maar (soms) te weinig smaak hebben, zoals bij aarbei, banaan of chocola. Wel had het weg van de smaak als haver of iets dergelijks. Vanille vondt ik het beste qua smaak, omdat deze netraul is, maar de smaak Apple Pie was mij in verhouding met andere veelste sterk.
Persoonlijk zag ik er een tijd van af, mede door de smaak en prijs. Vooralsnog heb weer kans gegeven en nog eens besteld, vanwege dat het makkelijk is en mij beter toezet om te ontbijten. Ik had een alternative bedacht (yoghort/havermout/fruit) na eerste bestelling, maar haakte na een tijd af. Ook broodvervangers, zoals crusli, musli en pap vult na mijn idee slechter, want na +/- 30 min. had ik weer honger.
Wat ik bij de eerste bestelling afvroeg, maar weinig over terug las op Queal of andere sites, of het mogelijk was om het te mengen met melk. Schijnbaar is het te combineren met melk, fruit of andere dingen.
Ik weet het niet zeker, maar misschien is opwarmen van water of meld een mogelijkheid om het dikker te krijgen? Zoals andere lees over de bars, sorry maar ik gooi er liever een ruit mee in (doe ik niet, moet ik opruimen, een nieuwe kopen en een tijdje in de tocht slapen), mijn smaak was het niet en kreeg niet weggewerkt. Probeerde even, maar gooide het voor 3/4 weg.
Hierbij meende ik veel geld kwijt te zijn aan maaltijdzakken, naast kosten van een maaltijd, maar als ik kijk wat er gemiddeld aan voedsel wordt besteedt, valt het nog reuze mee. Gemiddel kost een zak 7 euro per dag en een maaltijd gemiddeld per persoon 6.56 (twee persoonshuishouden). Gebruik je dit als ontbijt 2,33 euro per maaltijd (op basis van zak 7,- euro), dan ben je wel bijna twee keer zoveel kwijt. Als je dit voor warme maaltijd vervangt, valt het nog mee.
[ Voor 9% gewijzigd door m.z op 25-10-2018 02:48 ]
Lijkt me niet echt iets waar je bevestiging voor moet hebben toch? Dat je het met andere vloeistoffen en fruit e.d. kan mengen lijkt mij logisch. Overigens hebben o.a. Huel en Jimmy Joy op hun fora genoeg info over combinaties.Wat ik bij de eerste bestelling afvroeg, maar weinig over terug las op Queal of andere sites, of het mogelijk was om het te mengen met melk. Schijnbaar is het te combineren met melk, fruit of andere dingen.
Afhankelijk van wat je doel is zijn sommige dingen misschien niet geschikt (niet te zoete spullen er doorheen gooien als je af wil vallen, geen koemelk als je het vegan wil houden, etc.) maar het lijkt mij niet dat er veel combinaties zijn die het poeder negatief zullen beïnvloeden (kokend water zou misschien iets kunnen beschadigen?)
[ Voor 14% gewijzigd door Heedless op 25-10-2018 11:54 ]
Je kan dit gerust maken met volledig of gedeeltelijk melk toe te voegen. Dat maakt het iets romiger.m.z schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 02:40:
Ik heb het met koe-melk, soja-melk en haver-melk gemaakt (100ml per portie, de rest water), maar ondertussen gestopt, en volledig op water overgegaan.
Ook fruit is een optie, Banaan, aardbei, blauwe bessen gebruik ik dagelijks. Banaan maakt het ook weer iets smeuïger, de besjes is enkel voor wat smaak/kleur/extra.
Opletten met (verse) mango en ananas (etc.) i.c.m. melkproducten, deze bevatten een enzym dat melkeiwitten afbreekt. Als je dat een tijdje laat staan, heb je een onsmakelijke bende. Dit enzym wordt wel afgebroken door hitte, dus uit blik, of even kort de micro is, is wel mogelijk.
Als je het wat dikker wilt, is het aan te bevelen om gewoon minder water/vloeistof toe te voegen. Opwarmen kan nadelig zijn voor de aanwezige vitaminen etc.
Op dit moment was mij niet bekend en was me niet duidelijk of wel of geen negitive effecten zou hebben, dus combineerbaar zou zijn. Fruit stond niet bij stil, omdat het in combinatie met huidige smaken misschien vreemd zal uitpakken.Heedless schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:49:
[...]
Lijkt me niet echt iets waar je bevestiging voor moet hebben toch? Dat je het met andere vloeistoffen en fruit e.d. kan mengen lijkt mij logisch. Overigens hebben o.a. Huel en Jimmy Joy op hun fora genoeg info over combinaties.
Afhankelijk van wat je doel is zijn sommige dingen misschien niet geschikt (niet te zoete spullen er doorheen gooien als je af wil vallen, geen koemelk als je het vegan wil houden, etc.) maar het lijkt mij niet dat er veel combinaties zijn die het poeder negatief zullen beïnvloeden (kokend water zou misschien iets kunnen beschadigen?)
Dat zijn goede punten waar mensen in die situatie rekening "moeten" houden. Mijn persoonlijk doel om dit te gebruiken is ontbijten en aankomen, dus mag (eenvoudig gezegd) vanalles ingooien.
Zoals hierboven aangaf, was beetje bang dat melk misschien een negitief effect zal hebben. Ik heb alsnog geprobeerd bij een smaak en hierdoor lijkt de smaak zich te versterken. Inderdaad het hoeft niet alleen uit water of melk te bestaan.IceTeaGX schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:52:
[...]
Je kan dit gerust maken met volledig of gedeeltelijk melk toe te voegen. Dat maakt het iets romiger.
Ik heb het met koe-melk, soja-melk en haver-melk gemaakt (100ml per portie, de rest water), maar ondertussen gestopt, en volledig op water overgegaan.
Ook fruit is een optie, Banaan, aardbei, blauwe bessen gebruik ik dagelijks. Banaan maakt het ook weer iets smeuïger, de besjes is enkel voor wat smaak/kleur/extra.
Opletten met (verse) mango en ananas (etc.) i.c.m. melkproducten, deze bevatten een enzym dat melkeiwitten afbreekt. Als je dat een tijdje laat staan, heb je een onsmakelijke bende. Dit enzym wordt wel afgebroken door hitte, dus uit blik, of even kort de micro is, is wel mogelijk.
Als je het wat dikker wilt, is het aan te bevelen om gewoon minder water/vloeistof toe te voegen. Opwarmen kan nadelig zijn voor de aanwezige vitaminen etc.
Naast fruit zou je ook groentes erin kunnen gooien. Ananas en mango lijken mij inderdaad lastig combineerbaar te zijn en helemaal met melk. Ik wist niet dat dit proces tegen gehouden kan worden met verhitting. Het is inderdaad een goed punt, het kan kans dat vitamines afbreken groot.
Nu er wel een pagina is met recepten op Queal is het zelf mogelijk om ermee te bakken, brood, pannekoeken en muffins. Daarnaast ook smoothies en milkshakes.
Net mijn jimmy joy abonnement opgezegd, kan niet wennen aan die nieuwe formule zowel de smaak als de textuur is er flink op achteruit gegaan. Nou is dit ook het enige merk dat ik geprobeerd heb, welk ander merk komt in de buurt bij de oude jimmy formule dus wat grover kwa samenstelling.
[ Voor 12% gewijzigd door haakjesluiten op 25-10-2018 18:40 ]
Persoonlijk ben ik van de oude formule van jimmy joy al afgestapt.
Ik kan daarbij huel aanraden, die is nog wat grover dan de plenny shakes.
Half Huel unflavoured en half vanille is mijn favoriet.IceTeaGX schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:40:
Persoonlijk ben ik van de oude formule van jimmy joy al afgestapt.
Ben hier ook wel steeds geïnteresseerder in geworden, laatste trigger was de podcast aflevering van Met Nerds Om Tafel met de oprichter van Jimmy Joy.
Ik hoor alleen wel mensen (hier, maar ook bijv. op reddit) dat de nieuwe formule van JJ nou net de reden was om op zoek te gaan naar iets anders. Dus dat maakt me weer een beetje aan het twijfelen.
Kan natuurlijk zo zijn dat ik als voordeel heb dat ik nog niks gewend ben, en dus ook niet schrik van de verandering. Voordeel is natuurlijk dat je gewoon een paar zakjes kan kopen (misschien zelfs bij de Albert Heijn) om te proberen.
Die Joey van Koningsbruggen komt mij in ieder geval wel over als een sympathieke gast, en als ik toch niks gewend ben kan ik net zo goed beginnen met die te proberen.
Ik hoor alleen wel mensen (hier, maar ook bijv. op reddit) dat de nieuwe formule van JJ nou net de reden was om op zoek te gaan naar iets anders. Dus dat maakt me weer een beetje aan het twijfelen.
Kan natuurlijk zo zijn dat ik als voordeel heb dat ik nog niks gewend ben, en dus ook niet schrik van de verandering. Voordeel is natuurlijk dat je gewoon een paar zakjes kan kopen (misschien zelfs bij de Albert Heijn) om te proberen.
Die Joey van Koningsbruggen komt mij in ieder geval wel over als een sympathieke gast, en als ik toch niks gewend ben kan ik net zo goed beginnen met die te proberen.
Ik had een tijd lang geen Jimmy Joy meer gehad. Maar, heb dus niet het gevoel dat die "nieuwe" formule slechter is dan de oude. Vind de shakes nu wel lekker eigenlijk. Ze worden ook vrij dik als ze een tijdje in de koelkast hebben gestaan wat ik als prettig ervaar.
Zou gewoon proberen dus.
Zou gewoon proberen dus.
Ik wil binnenkort ook de nieuwe JimmyJoy eens proberen... had de vorige keer net achter 't net gevist door de oude te bestellen en 2 dagen later de nieuwe te zien op hun website 
En Queal zal 't vanwege de textuur en hun beetje voordehands liggende reactie op mijn mini-review op hun site niet zo snel meer worden. Ik had heel simpel geschreven dat de shake behoorlijk dun/waterig bleef (maar dat de smaken heel erg goed zijn), en kreeg een reactie "dan gebruik je toch minder water" van Queal. Tja… dat had ik natuurlijk zelf nooit kunnen bedenken
Maar dat helpt dus niet want dan mengt de shake zich niet goed. Probleem is niet het water, maar de hoeveelheid water-absorberende ingrediënten in het poedertje.
En Queal zal 't vanwege de textuur en hun beetje voordehands liggende reactie op mijn mini-review op hun site niet zo snel meer worden. Ik had heel simpel geschreven dat de shake behoorlijk dun/waterig bleef (maar dat de smaken heel erg goed zijn), en kreeg een reactie "dan gebruik je toch minder water" van Queal. Tja… dat had ik natuurlijk zelf nooit kunnen bedenken
Queal maakte ik altijd de avond van te voren, en daarna een nacht in de koelkast. Dan was het prima te doen, niet te waterig, maar nog goed drinkbaar.Kapotlood schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 05:41:
En Queal zal 't vanwege de textuur en hun beetje voordehands liggende reactie op mijn mini-review op hun site niet zo snel meer worden. Ik had heel simpel geschreven dat de shake behoorlijk dun/waterig bleef (maar dat de smaken heel erg goed zijn), en kreeg een reactie "dan gebruik je toch minder water" van Queal.
Maar dat is al een hele tijd geleden (>3 jaar). Ben soylent een beetje uit het oog verloren, maar gisteren wat joylent Lently besteld

Eens kijken of het nog bevalt.
@Kapotlood Heb je al gekeken naar de athletic zakken van Queal trouwens? Iets meer eiwitten en calorieën, dus misschien dat die beter bevallen!
Ik wil binnenkort een nieuwe proberen, wat zijn de beste aanraders? Vooral als ontbijt en soms lunch vervanging?
Ik wil binnenkort een nieuwe proberen, wat zijn de beste aanraders? Vooral als ontbijt en soms lunch vervanging?
Ligt er aan wat je zoekt. Huel vult bij mij goed en ik vind het havermoutige (in structuur en smaak) lekkerder dan andere merken.svsoke schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 12:28:
Ik heb net weer Plenny van Jimmy Joy binnen na een tijdje geen voorraad gehad te hebben. Mij valt op dat de smaak niet meer is wat het was (sinds augustus een nieuw recept). Ik weet niet welke zoetstof er eerst in zat, misschien dat dit het is. Het daarom nu een Jake proefpakket besteld. Benieuwd of dit bevalt aangezien ik die nog nooit gehad heb.
Ik hou er niet van dat het uit de koelkast komt of langer staat en drink het altijd gelijk op, misschien dat de smaak beter uit komt als je het iets langer laat staan.
Ik hou er niet van dat het uit de koelkast komt of langer staat en drink het altijd gelijk op, misschien dat de smaak beter uit komt als je het iets langer laat staan.
[ Voor 7% gewijzigd door ViNyL op 30-10-2018 17:01 ]
Met Lently en JimmyJoy vind ik ‘t zowel “vers” als uit de koelkast erg lekker: weinig bezinking en lekker een beetje lobbig.
Alleen Queal bleef dun en ‘t leek alsof er een soort granulaat textuurtje in bleef hangen. Jake vind ik jammer genoeg in verhouding schreeuwend duur dus die vind ik sowieso minder interessant
Alleen Queal bleef dun en ‘t leek alsof er een soort granulaat textuurtje in bleef hangen. Jake vind ik jammer genoeg in verhouding schreeuwend duur dus die vind ik sowieso minder interessant
Ik heb net de eerste shake van Lently op, Vegan Vanilla.
Valt me toch vies tegen qua smaak. Het proeft gewoon erg bitter, weinig vanille. En het bittere blijft ook lang hangen, zelfs als de shake op is.
Structuur is op zich best te doen, maar wel goed schudden. Na een nacht in de koelkast was vrijwel alles bezonken. Dat was ik van andere shakes (Queal) niet gewend.
Valt me toch vies tegen qua smaak. Het proeft gewoon erg bitter, weinig vanille. En het bittere blijft ook lang hangen, zelfs als de shake op is.
Structuur is op zich best te doen, maar wel goed schudden. Na een nacht in de koelkast was vrijwel alles bezonken. Dat was ik van andere shakes (Queal) niet gewend.
*knip* Zoals je zelf ook al aangeeft en zoals in de topic-warning staat: Nee, dit topic is niet de plaats voor die discussie.
Maargoed dit topic is niet bedoeld om die discussie aan te gaan. Dus o.t. ik drink af en toe een Jakeshake en dat bevalt eigenlijk best wel goed! Ze zijn lekker te noemen en ik kan op 1 shake 4 uur vooruit. Mijn ontlasting gaat er in de dagen dat ik ze neem op vooruit en meestal ziet mijn huid er ook beter uit. Ik neem ze echter niet te frequent omdat er te veel zout in zit. Ik ben wel voorstander van het concept!
Maargoed dit topic is niet bedoeld om die discussie aan te gaan. Dus o.t. ik drink af en toe een Jakeshake en dat bevalt eigenlijk best wel goed! Ze zijn lekker te noemen en ik kan op 1 shake 4 uur vooruit. Mijn ontlasting gaat er in de dagen dat ik ze neem op vooruit en meestal ziet mijn huid er ook beter uit. Ik neem ze echter niet te frequent omdat er te veel zout in zit. Ik ben wel voorstander van het concept!
[ Voor 48% gewijzigd door naitsoezn op 06-11-2018 14:57 ]
[ Voor 33% gewijzigd door naitsoezn op 06-11-2018 14:59 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ik heb van Jimmy Joy nu de repen geprobeerd, best machtig, zoals verwacht, en zeker voor herhaling vatbaar. Ik heb uit nieuwsgierigheid ook maar meteen een paar verschillende smaken shake besteld bij JimmyJoy.
Zijn er mensen met ervaringen met repen van andere merken? Of maakt eigenlijk bijna niemand anders repen?
Zijn er mensen met ervaringen met repen van andere merken? Of maakt eigenlijk bijna niemand anders repen?
De repen van Jimmy joy vind ik ook super.
Huel repen zijn droog, klein (maar 250 kcal) en relatief duur, dus dat is zeker geen verbetering.
Shakes vind ik dan weer beter bij huel, het maakt mijn winkelen er niet gemakkelijker op, maar ja...
Verder geen ervaring met repen van andere merken.
Huel repen zijn droog, klein (maar 250 kcal) en relatief duur, dus dat is zeker geen verbetering.
Shakes vind ik dan weer beter bij huel, het maakt mijn winkelen er niet gemakkelijker op, maar ja...
Verder geen ervaring met repen van andere merken.
Jake’s repen vond ik best lekker, maar redelijk duur in vergelijking tot die van Jimmy Joy. Idem voor de shakes, daarom ben ik overgestapt. Het eiwitpercentage leidt er wel onder en dit is zeker welkom bij mij vanwege mijn powerliften / fitness, maar dit los ik op door twee scheppen Whey Proteïne toe te voegen.
Ik vind de nieuwe smaken van Jimmy Joy overigens erg goed gelukt; de consistentie is veel beter en het mixt allemaal wat smoother!
Ik vind de nieuwe smaken van Jimmy Joy overigens erg goed gelukt; de consistentie is veel beter en het mixt allemaal wat smoother!
Ben nu redelijk door de eerste zakken Jimmy joy heen, bevalt een stuk beter dan Jake qua smaak. (Vind alleen die 1-maaltijd zakken wel erg handig, misschien toch een paar daarvan op voorraad houden voor los in de auto en voor weekendjes weg)
Vind zoals anderen hier ook al hebben opgemerkt de vanille van Jimmy Joy wat te boterig en de chocolade een beetje verbrand. Dat los ik op door bij de chocolade wat vanille te doen. Niet 50/50 of zo maar eerder 75/25 of nog minder vanille. De banaan bevalt mij erg goed, de aardbei moet ik nog proberen.
Normaal sloeg ik altijd het ontbijt over, daarvoor gebruik ik nu deze shakes. Goed naar binnen te krijgen op een lege maag en geen tijd kwijt aan het ontbijt.
Vind zoals anderen hier ook al hebben opgemerkt de vanille van Jimmy Joy wat te boterig en de chocolade een beetje verbrand. Dat los ik op door bij de chocolade wat vanille te doen. Niet 50/50 of zo maar eerder 75/25 of nog minder vanille. De banaan bevalt mij erg goed, de aardbei moet ik nog proberen.
Normaal sloeg ik altijd het ontbijt over, daarvoor gebruik ik nu deze shakes. Goed naar binnen te krijgen op een lege maag en geen tijd kwijt aan het ontbijt.
't Is dat ik op 't moment amper thuis ben doordeweeks door een klus in Amsterdam, waar ik echt absurd lekker kan lunchen. En dat het met 't oog op de feestdagen ook niet echt gezellig is om de nieuwe smaken uit te proberen bij de vele gezellige eet-avondjes.
Maar ik ben echt ontzettend benieuwd naar de vernieuwde JimmyJoy recepten 😁 Zodra het wat rustiger is ga ik die eens bestellen. De Queal sport wil ik ook nog uitproberen, maar de dunheid van hun originele product en dat het net even een wat minder vol gevoel geeft dan JimmyJoy vond ik iets tegenvallen.
Maar ik ben echt ontzettend benieuwd naar de vernieuwde JimmyJoy recepten 😁 Zodra het wat rustiger is ga ik die eens bestellen. De Queal sport wil ik ook nog uitproberen, maar de dunheid van hun originele product en dat het net even een wat minder vol gevoel geeft dan JimmyJoy vond ik iets tegenvallen.
Ben ook erg tevreden met de nieuwe JimmyJoy, vooral de mango is erg fijn, niet te zoet maar wel net iets meer dan gewoon vanille.
Vanochtend geprobeerd het een beetje op te leuken door wat aardbeiensiroop door m'n vanille shake te doen, maar dat was niet echt een succes. Wordt al heel snel te zoet. Ik denk dat ik er dan nog liever een theelepeltje Italiaanse kruiden doorheen gooi ofzo, toch jammer dat er geen hartige smaken zijn.
Of kaneel misschien.
Hier mensen zelf wel eens smaak proberen toe te voegen die wel tevreden zijn over hun experiment?
Vanochtend geprobeerd het een beetje op te leuken door wat aardbeiensiroop door m'n vanille shake te doen, maar dat was niet echt een succes. Wordt al heel snel te zoet. Ik denk dat ik er dan nog liever een theelepeltje Italiaanse kruiden doorheen gooi ofzo, toch jammer dat er geen hartige smaken zijn.
Of kaneel misschien.
Hier mensen zelf wel eens smaak proberen toe te voegen die wel tevreden zijn over hun experiment?
Ik vertrek vanuit een basis 50% vanille en 50% ongezoet, en daar voeg ik dan wat extra smaak/textuur aan toe.MaffeMaarten schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:33:
Quasi altijd een beetje banaan (+/- 20gr) omdat dit het wat romiger maakt.
Mijn standaard recept is dan 8 blauwe bessen en een aardbei (soms een halve heel grote, soms 2 heel kleine...)
Ook getest:
- Cacao poeder (puur, dus geen nesquick of dergelijke met 75% suiker) en een snuif kaneel.
- Een shot (of 2) espresso met cacao en/of kaneel
- Wat stukjes mango en / of ananas (die laatste kan wat vezelig zijn, goede blender is aanbevolen)
Met mango en ananas moet je wel opletten met melk eiwitten. Die hebben een enzym dat deze kan afbreken, dar niet bevorderlijk is voor de smaak (het fruit kort verhitten kan dit wel voorkomen)
Hartig is inderdaad iets dat ik ook soms mis, maar ik zou dit dan liefste in een reep hebben.
Er zijn inderdaad een aantal "standaard" toevoegingen die al snel lekker zijn 🙂 Erg leuk om een beetje mee te spelen! Kaneel bij o.a. vanille of chocolade variant, cacao bij de banaan variant, of een espresso'tje bij banaan/vanille/chocolade. Bij de aardbei smaak vond ik een piepklein scheutje creme fraiche ook lekker trouwens.
Inderdaad. Ik heb precies daarom dit topic weer even opgezocht. Na een paar maanden geen Joylent/JJ meer in huis te hebben gehad, weer een doos besteld. Dat was best even schrikken toen ik mijn eerste slok nam. Ik was gewend aan de chocolade, aangevuld met een espressootje als een zelfgemaakte Wake Up, maar de eerste sensatie was 'BAH!'. Echt goor als je iets heel anders krijgt dan je verwachtte. Nadere 'analyse' leerde mij dat het denk ik minder zoet is geworden. Ook mengt het inderdaad makkelijker. Niet dat ik er moeite mee had (ik mix met een staafmixer met garde) maar ik kon nooit een hele portie tegelijk mixen; ik moest altijd een paar schepjes bewaren en later bijvoegen. Ik denk dat het daarmee 'mis' is gegaan, want andere ingrediënten geven ook een andere smaak vermoed ik.ViNyL schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:00:
Ik heb net weer Plenny van Jimmy Joy binnen na een tijdje geen voorraad gehad te hebben. Mij valt op dat de smaak niet meer is wat het was (sinds augustus een nieuw recept). Ik weet niet welke zoetstof er eerst in zat, misschien dat dit het is. Het daarom nu een Jake proefpakket besteld. Benieuwd of dit bevalt aangezien ik die nog nooit gehad heb.
Ik heb aarbei, chocolade, vanille en banaan (elk 5 zakken) en als ik niet kan wennen, moet ik toch echt iets anders gaan proberen. Vanille had ik vanmorgen en dat leek nog het lekkerste, terwijl banaan altijd mijn favoriet was.
Maarja, zoveel mensen, zoveel smaken. Ik hoorde anderen over de 'oude' JJ formule zeggen dat die te zoet was en te korrelig.
Ik had eind vorig jaar ook een aantal JimmyJoy zakken gekocht om eens te testen en de feestdagen nog een beetje consistent wat vitamientjes binnen te krijgen.
Ik vond zelf de textuur en smaak anders, maar nog steeds wel lekker eigenlijk.
Waar ik meer.moeite mee had is dat er per zak minder kcal in zit, en je het ook met minder water moet mengen om een beetje 'n lobbige textuur te houden. Ik was nog steeds voor ca. 3u verzadigd, maar beduidend minder dan met de oude receptuur. En juist het enigszins volle en voldane gevoel vond ik juist aangenaam bij @Anoniem: 903583.
Jake blijft voor mij een brug te ver gezien de prijs, maar ik hoop dat er andere merken zijn die wat meer kcal in hun porties stoppen, of dat JimmyJoy het weer aanpast naar wat het was.
Ik vond zelf de textuur en smaak anders, maar nog steeds wel lekker eigenlijk.
Waar ik meer.moeite mee had is dat er per zak minder kcal in zit, en je het ook met minder water moet mengen om een beetje 'n lobbige textuur te houden. Ik was nog steeds voor ca. 3u verzadigd, maar beduidend minder dan met de oude receptuur. En juist het enigszins volle en voldane gevoel vond ik juist aangenaam bij @Anoniem: 903583.
Jake blijft voor mij een brug te ver gezien de prijs, maar ik hoop dat er andere merken zijn die wat meer kcal in hun porties stoppen, of dat JimmyJoy het weer aanpast naar wat het was.
Ik moet na een paar dagen zeggen dat het begint te wennen. Probleem is gewoon dat ik vol anticipatie een eerste slok nam en dan is het 'vies' als je iets anders krijgt. Net als geblinddoekt een glas limonade drinken met cola, terwijl ze zeggen dat er sinas in zit. Ook al lust je cola, het is vies/vreemd.
Ja, de formule is veranderd, maar volgens mij is het voornamelijk minder zoet. Dat is niet heel erg, want zo kun je misschien wel wennen aan het minderen met suiker in andere producten. Ik moet gewoon weer opnieuw ontdekken hoe ik het het lekkerste vind. Ik deed eerst altijd een scheut melk in de beker en best wel wat water, maar nu moet ik echt de halve liter aanhouden (ik maak nog steeds 3 maaltijden uit 1 zak). En even in de koeling maakt 'm wat dikker, en dat vindt ik fijner dan zo'n slappe hap.
Voornaamste voor mij is een beetje meer controle over wat er in gaat. Ik neem liever een shake als ontbijt dan boterhammen met iets dat alleen maar caloriëen heeft en minder voedingswaarde. En op avonden dat ik sport, neem ik ook een shake naderhand (ik sport dan na het werk). Ik kan toch niet sporten met volle maag. Bevalt me prima.
Ja, de formule is veranderd, maar volgens mij is het voornamelijk minder zoet. Dat is niet heel erg, want zo kun je misschien wel wennen aan het minderen met suiker in andere producten. Ik moet gewoon weer opnieuw ontdekken hoe ik het het lekkerste vind. Ik deed eerst altijd een scheut melk in de beker en best wel wat water, maar nu moet ik echt de halve liter aanhouden (ik maak nog steeds 3 maaltijden uit 1 zak). En even in de koeling maakt 'm wat dikker, en dat vindt ik fijner dan zo'n slappe hap.
Voornaamste voor mij is een beetje meer controle over wat er in gaat. Ik neem liever een shake als ontbijt dan boterhammen met iets dat alleen maar caloriëen heeft en minder voedingswaarde. En op avonden dat ik sport, neem ik ook een shake naderhand (ik sport dan na het werk). Ik kan toch niet sporten met volle maag. Bevalt me prima.
Heeft iemand ook dat de banaan smaak van Jimmyjoy veel dunner lijkt te zijn dan de andere smaken?
Zowel als je het gelijk opdrinkt als dat je het even laat wachten. Met dezelfde hoeveelheid water/jimmyjoy is de banaan veel wateriger dan de andere smaken.
Vind het zo niet echt heel lekker.
Zowel als je het gelijk opdrinkt als dat je het even laat wachten. Met dezelfde hoeveelheid water/jimmyjoy is de banaan veel wateriger dan de andere smaken.
Vind het zo niet echt heel lekker.
Anoniem: 1172856
De banaan smaak is voor mij redelijk hetzelfde en als hij wat dunner is gooi ik er wat meer bij. Met die nieuwe formule vind ik dit sowieso veel fijner. Soms laat ik 'm even in de koelkast staan om de structuur nog fijner te maken. Maar over het algemeen wel tevreden. Gisteren voor het eerst hun chai latte geprobeerd. Ook best lekker.
Omdat ik met name ‘s ochtends slecht tot niet ontbijt en daardoor veel teveel snack én teveel boterhammen eet bij de lunch ga ik ook eens een Soylent achtige proberen. Bij mij is de keuze op Huel gevallen omdat ik niet heel goed tegen whey kan. Heb overigens voor de inflavoured gekozen zodat ik zelf de smaak kan bepalen.
Ben benieuwd!
[Update]
Netjes, woensdag ochtend besteld en het wordt vandaag al bezorgd door UPS (al heb ik geen verzendbevestiging gehad dat is dan wel weer een beetje slordig)
Ben benieuwd!
[Update]
Netjes, woensdag ochtend besteld en het wordt vandaag al bezorgd door UPS (al heb ik geen verzendbevestiging gehad dat is dan wel weer een beetje slordig)
[ Voor 19% gewijzigd door Tomba op 01-02-2019 09:42 ]
Anoniem: 1172856
Sinds Plenny shake met hun nieuwe smaken is begonnen hebben ze ook alle whey eruit gehaald. Laatst voor het eerst Huel geprobeerd maar in vergelijking met de Plenny shake toch minder goed in smaak (ik houd niet van neutraal). Structuur van Huel viel me ook tegen. Er bleven veel klonten in zitten. Ik heb mn bestelling wel opgemaakt maar zou niet weer bestellen. Voorlopig dus nog even door met Jimmyjoy. Scheelt ook nog eens een flink in prijs dus voor mij een win/win
Hmmm dat wist ik niet, als de eerste Huel bestelling op is misschien toch eens proberen.Anoniem: 1172856 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:32:
Sinds Plenny shake met hun nieuwe smaken is begonnen hebben ze ook alle whey eruit gehaald. Laatst voor het eerst Huel geprobeerd maar in vergelijking met de Plenny shake toch minder goed in smaak (ik houd niet van neutraal). Structuur van Huel viel me ook tegen. Er bleven veel klonten in zitten. Ik heb mn bestelling wel opgemaakt maar zou niet weer bestellen. Voorlopig dus nog even door met Jimmyjoy. Scheelt ook nog eens een flink in prijs dus voor mij een win/win
De Huel smaak bevalt me trouwens erg goed eigenlijk, soort laffe Brinta zeg maar
Ik ben een paar maanden geleden weer een keer begonnen met Joylent/Plenny Shake na een poos 'eraf' te zijn geweest en het is geenszins een succes te noemen. Ik heb al eerder aangegeven dat ik niet zo te spreken was over de smaak. Het loste wel wat makkelijker op, maar de smaak was echt veranderd. Bovendien merk ik dat ik niet tegen de bananen variant kan. Ik dacht eerst dat het aan andere dingen lag, maar ik krijg hoofdpijn, ik voel me beroerd en misselijk nadat ik een bananenshake op heb. Elke keer. Geen toeval.
Ik had net een abo afgesloten, welke ik net maar weer heb opgezegd. Er ligt nog een doosje op het postkantoor te wachten met 2 2.5Kg zakken (1 vanille, 1 bananen) en die moet ik maar kwijt zien te raken.
De vanille kan ik nog wel weg krijgen. Niet echt lekker, maar ik wordt er niet ziek van. Maar die banaan raak ik niet meer aan.
Meer mensen die er last van hebben? Ik heb verder nog nooit iets van een voedselallergie gehad. Dit is best wel apart. Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik maak het overigens gewoon nog steeds volgens het 'oude' recept, dus 3 shakes per dag. Komt op hetzelfde neer als die nieuwe dosering voor kleinere shakes (als je het per dag omrekent), maar ik vind 3 makkelijker. Kan me niet voorstellen dat het in de dosering zit.
Ik had net een abo afgesloten, welke ik net maar weer heb opgezegd. Er ligt nog een doosje op het postkantoor te wachten met 2 2.5Kg zakken (1 vanille, 1 bananen) en die moet ik maar kwijt zien te raken.
De vanille kan ik nog wel weg krijgen. Niet echt lekker, maar ik wordt er niet ziek van. Maar die banaan raak ik niet meer aan.
Meer mensen die er last van hebben? Ik heb verder nog nooit iets van een voedselallergie gehad. Dit is best wel apart. Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik maak het overigens gewoon nog steeds volgens het 'oude' recept, dus 3 shakes per dag. Komt op hetzelfde neer als die nieuwe dosering voor kleinere shakes (als je het per dag omrekent), maar ik vind 3 makkelijker. Kan me niet voorstellen dat het in de dosering zit.
@mphilipp, dat is jammer om te horen zeg! Ik had zelf geen enkel probleem met de nieuwe texturen en smaken, alleen dat het bij de nieuwe receptuur ook wat minder vult. Maar als je van de banaansmaak af wilt neem ik ze graag van je over als je daar oor naar hebt.
Wat betreft voedselallergie: ik heb soms last van bepaalde soorten (of op bepaalde manier bewerkte) granen merk ik. Ik wordt er ontzettend "gassig" van, zullen we maar zeggen
Met gewone havermout of sommige A-merk cruesli heb ik nergens last van, maar sommige huismerk cruesli's geven me echt een gassigheid waar een koe een puntje aan kan zuigen 
Ik heb nog wel een keer de JimmyJoy bars geprobeerd, maar daar zit een zout ondertoontje in die ik echt niet weg krijg. Ik blijf zo af en toe lekker bij de shakes!
Wat betreft voedselallergie: ik heb soms last van bepaalde soorten (of op bepaalde manier bewerkte) granen merk ik. Ik wordt er ontzettend "gassig" van, zullen we maar zeggen
Ik heb nog wel een keer de JimmyJoy bars geprobeerd, maar daar zit een zout ondertoontje in die ik echt niet weg krijg. Ik blijf zo af en toe lekker bij de shakes!
Ik heb het bij de 2,5 kg banaan ook. Krijg er jeuk van in mijn keel en zonder de suiker niet weg te krijgen voor mij. Volgens mij heb ik een soja-eiwit allergie, maar die komt alleen maar sterk terug bij deze smaak en niet bij de normale!mphilipp schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:35:
Bovendien merk ik dat ik niet tegen de bananen variant kan. Ik dacht eerst dat het aan andere dingen lag, maar ik krijg hoofdpijn, ik voel me beroerd en misselijk nadat ik een bananenshake op heb. Elke keer. Geen toeval.
Ik vind het ook jammer. Ik was zelfs een Joylent fan zou je kunnen zeggen. Maar na een tijdje absentie viel het me tegen moet ik eerlijk zeggen. Misschien wennen, dacht ik eerst nog, en dat leek even te lukken. Maar de banaan bekomt me slecht.Kapotlood schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 07:28:
@mphilipp, dat is jammer om te horen zeg! Ik had zelf geen enkel probleem met de nieuwe texturen en smaken, alleen dat het bij de nieuwe receptuur ook wat minder vult.
Ik gebruik de Jimmy Joy bars al voor een paar jaar, maar ik ga er mee stoppen,
er is te weinig smaak variatie, alleen vanille en choco, er werd al heel lang gesuggereerd dat er meer smaken zouden komen, zoals de verdwenen banaan smaak, maar helaas.
En het bespaart mij best wel wat geld, want echt goedkoop zijn die bars niet, ik had gehoopt dat ze toch goedkoper zouden worden
er is te weinig smaak variatie, alleen vanille en choco, er werd al heel lang gesuggereerd dat er meer smaken zouden komen, zoals de verdwenen banaan smaak, maar helaas.
En het bespaart mij best wel wat geld, want echt goedkoop zijn die bars niet, ik had gehoopt dat ze toch goedkoper zouden worden

@absrnd, vond je die bars verder wel lekker? Die gekke zoute ondertoon was zo misselijkmakend (vond ik), en de textuur was heel vreemd... voor mij was het echt een gemiste kans vergeleken met sommige andere bars.
Maar die prijs van de bars, en eigenlijk ook van de drinks, zijn echt bijzonder duur. Het hele idee van de voedselvervangers was dat het gezonder én goedkoper zou zijn. Of ten minste, niet duurder dan normaal eten, maar wel beter voor je gezondheid en 't milieu. Maar de bars en drinks zijn zo ver boven het normale geprijsd dat het in mijn ogen ook geen dagelijks alternatief kan worden.
Nu moet ik zeggen dat de textuur an sich van de poeders wel snel wende bij me en dat de prijsverhoging bij die zakken me ook nog wel mee viel. Maar dat het goedje merkbaar minder goed vult staat me nog het meest tegen. Ik had voorheen met 2 shakes per dag ook daadwerkelijk geen behoefte om nog meer te snacken. Maar met de nieuwe formule merk ik dat ik bij het opdrinken van 1 zak op een dag, altijd nog wat tussendoor snack voor een wat voller gevoel. Wellicht omdat er minder/geen/andere granen in zitten, maar vervelend is het wel.
Maar die prijs van de bars, en eigenlijk ook van de drinks, zijn echt bijzonder duur. Het hele idee van de voedselvervangers was dat het gezonder én goedkoper zou zijn. Of ten minste, niet duurder dan normaal eten, maar wel beter voor je gezondheid en 't milieu. Maar de bars en drinks zijn zo ver boven het normale geprijsd dat het in mijn ogen ook geen dagelijks alternatief kan worden.
Nu moet ik zeggen dat de textuur an sich van de poeders wel snel wende bij me en dat de prijsverhoging bij die zakken me ook nog wel mee viel. Maar dat het goedje merkbaar minder goed vult staat me nog het meest tegen. Ik had voorheen met 2 shakes per dag ook daadwerkelijk geen behoefte om nog meer te snacken. Maar met de nieuwe formule merk ik dat ik bij het opdrinken van 1 zak op een dag, altijd nog wat tussendoor snack voor een wat voller gevoel. Wellicht omdat er minder/geen/andere granen in zitten, maar vervelend is het wel.
De smaak was voor mij goed te doen, terwijl ik best wel gevoelig ben voor toegevoegde smaken, en dat ik dan de gehele dag deze smaak, tot misselijk toe, dan mijn mijn mond heb, zoals bij het aanpassen van de poeder smaken, die kon ik gewoon niet meer verdragen.Kapotlood schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:22:
@absrnd, vond je die bars verder wel lekker? Die gekke zoute ondertoon was zo misselijkmakend (vond ik), en de textuur was heel vreemd... voor mij was het echt een gemiste kans vergeleken met sommige andere bars.
de bars was een goede (meeneem) alternatief, en toen hadden ze nog 3 smaken, en wordt nu een beetje eentonig, met maar 2 smaken, waarvan ik de vanille versie het lekkerst vindt.
het blijft persoonlijke voorkeur met de smaken en zo, wat de ene prima vindt, is voor de ander niet te doen, ik was gek op de naturel smaak van de poeders.
Mocht ik toch de bars missen, (ontbijt/energie) dan kan ik weer de naturel shake gaan proberen.
Ik ben zelf een gigantisch slechte ontbijter. En ik merk toch wel dat dat een beetje parten gaat spelen over de dag (veel snacken, honger hebben om 11.30 enzo)
Nu heb ik een setje van de plenny drinks van jimmy joy besteld bij ibood (24 stuks voor 38 euro). Komen als het klopt vrijdag a.s. binnen. Ik zal laten weten hoe het loopt. Ik hoop eigenlijk op den duur alle maaltijden op de avondmaaltijd te vervangen met shakes als het kan.
Nu heb ik een setje van de plenny drinks van jimmy joy besteld bij ibood (24 stuks voor 38 euro). Komen als het klopt vrijdag a.s. binnen. Ik zal laten weten hoe het loopt. Ik hoop eigenlijk op den duur alle maaltijden op de avondmaaltijd te vervangen met shakes als het kan.
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik vind die heel erg lekker en voedzaam! Jammer dat ik niet van de ibood actie wist, heb er laatst 24 voor EUR 51 gekocht.
Dan ben je niet de enige.mphilipp schreef op maandag 29 april 2019 @ 00:04:
[...]
Ik vind het ook jammer. Ik was zelfs een Joylent fan zou je kunnen zeggen. Maar na een tijdje absentie viel het me tegen moet ik eerlijk zeggen. Misschien wennen, dacht ik eerst nog, en dat leek even te lukken. Maar de banaan bekomt me slecht.
Nou, de 3e dag dat ik het doe. Het is goed te doen. Ik heb besloten om mijn ontbijt en lunch te vervangen door 3 flesjes plenny drink. Het smaakt een tikkeltje naar vloeibaar karton, maar voor de rest goed te doen.
Ik ben wel sinds 2 weken weer aan het sporten. Dus ik ga kijken of ik genoeg heb aan 3 flesjes en avondeten. Maar anders moet ik er iets aan verzinnen. Ik weet ook al zeker dat ik NIET de kant en klare shakes ga doorvoeren maar overstap op de DIY variant. Misschien zelfs de body&fit variant proberen.
Ik ben wel sinds 2 weken weer aan het sporten. Dus ik ga kijken of ik genoeg heb aan 3 flesjes en avondeten. Maar anders moet ik er iets aan verzinnen. Ik weet ook al zeker dat ik NIET de kant en klare shakes ga doorvoeren maar overstap op de DIY variant. Misschien zelfs de body&fit variant proberen.
Ik gebruik nu een periode Jimmy Joy en dat bevalt prima. Ik probeer 2 maaltijden per dag te vervangen door een shake.
Echter wil ik nu graag een kilootje of wat kwijt. Zijn er mensen die ervaringen hebben met het dieeten icm maaltijdvervangers? Is het eenvoudigweg voldoende om kleinere hoeveelheden per maaltijd te nemen? Zodat ik bijvoorbeeld 300kcal per shake binnenkrijg ipv 400? En is het dan beter om dat in stapjes te doen? Of ineens van 400 naar 300kcal?
Echter wil ik nu graag een kilootje of wat kwijt. Zijn er mensen die ervaringen hebben met het dieeten icm maaltijdvervangers? Is het eenvoudigweg voldoende om kleinere hoeveelheden per maaltijd te nemen? Zodat ik bijvoorbeeld 300kcal per shake binnenkrijg ipv 400? En is het dan beter om dat in stapjes te doen? Of ineens van 400 naar 300kcal?
Ik heb maar eens 2 zakken Huel besteld. Eens kijken of ik dat wel weg krijg. Ik lijk Jimmy Joy niet meer te verdragen. Ik vond het ook niet eens lekker meer na de formule-wijziging. Ik ben benieuwd...
Nou, dat Huel vind ik helemaal niet lekker. Iemand die het wel lust en die ik een plezier kan doen met 1 zak vanille en 1 zak chocola waar uit beiden maar een paar scoops zijn geconsumeerd?
Iemand ook toevallig ervaring met Huel Ready-to-drink? Is hier geloof ik weinig besproken. Het zal vast wat duurder zijn, dan de normale versie. Maar als je toch al voor gemak gaat, is dit misschien nog net een iets betere optie. Ik weet niet of er nog andere grote verschillen zijn met de normale versie.
Ik heb verder nog helemaal geen ervaring met zulke Soylent of alternatieve voedsel, maar het leek mij wel interessant om te proberen. En ik wordt nogal vaak getarget met reclames van Huel de laatste tijd xD. Hun marketing hebben ze iig wel in orde ;p.
Ontbijten doe ik eigenlijk nooit en de lunch begin ik ook vaak te laat aan, afhankelijk hoe druk ik ben. Ik zou Huel vooral dan als ontbijt/lunch willen gebruiken en af en toe wellicht als avond eten, als ik alleen ben en het beter uitkomt. Iig ben ik niet van plan om hier volledig op te leven. Zo te zien is er maar 1 hoeveelheid dat hetzelfde is voor ontbijt, lunch en diner. Ik heb zelfs het gevoel dat ik met 1 fles al genoeg heb voor ontbijt en lunch en het langzaam tussen die tijdvakken kan consumeren, want 2 lijkt mij best veel (aangezien ik helemaal niet gewend ben om te ontbijten).
Ik wil het iig wel gaan proberen. Retourneren is ook gewoon mogelijk zag ik. Houdt niet zo van om gelijk een abonnement te nemen, maar dat scheelt ook weer 10% en blijkbaar kan je dat achteraf alsnog gewoon veranderen. Wellicht dat iemand ook nog een referral code wilt delen (weet niet zeker of dat hier gevraagd/gedeeld mag worden, anders DM)? Scheelt ook weer een tientje voor ons beiden.
Ik heb verder nog helemaal geen ervaring met zulke Soylent of alternatieve voedsel, maar het leek mij wel interessant om te proberen. En ik wordt nogal vaak getarget met reclames van Huel de laatste tijd xD. Hun marketing hebben ze iig wel in orde ;p.
Ontbijten doe ik eigenlijk nooit en de lunch begin ik ook vaak te laat aan, afhankelijk hoe druk ik ben. Ik zou Huel vooral dan als ontbijt/lunch willen gebruiken en af en toe wellicht als avond eten, als ik alleen ben en het beter uitkomt. Iig ben ik niet van plan om hier volledig op te leven. Zo te zien is er maar 1 hoeveelheid dat hetzelfde is voor ontbijt, lunch en diner. Ik heb zelfs het gevoel dat ik met 1 fles al genoeg heb voor ontbijt en lunch en het langzaam tussen die tijdvakken kan consumeren, want 2 lijkt mij best veel (aangezien ik helemaal niet gewend ben om te ontbijten).
Ik wil het iig wel gaan proberen. Retourneren is ook gewoon mogelijk zag ik. Houdt niet zo van om gelijk een abonnement te nemen, maar dat scheelt ook weer 10% en blijkbaar kan je dat achteraf alsnog gewoon veranderen. Wellicht dat iemand ook nog een referral code wilt delen (weet niet zeker of dat hier gevraagd/gedeeld mag worden, anders DM)? Scheelt ook weer een tientje voor ons beiden.
Een vriend van me kreeg een flesje bij z'n order en vond de smaak veel minder lekker dan wanneer hij het zelf maakt.
Zelf vind ik het echt onzinnig om die flesjes aan te bieden, alleen maar extra plastic afval. Past wat mij betreft ook niet bij het image van Huel.
En hoe lang duurt het nou om even drie scoops in je beker te gooien. Voor de keren dat ik wat wil pakken om mee te nemen heb ik een paar afgemeten porties poeder in herbruikbare ziplock zakjes liggen.
Huel is overigens al iets duurder dan de alternatieven, dus die kant en klare waarschijnlijk al helemaal.
Zelf vind ik het echt onzinnig om die flesjes aan te bieden, alleen maar extra plastic afval. Past wat mij betreft ook niet bij het image van Huel.
En hoe lang duurt het nou om even drie scoops in je beker te gooien. Voor de keren dat ik wat wil pakken om mee te nemen heb ik een paar afgemeten porties poeder in herbruikbare ziplock zakjes liggen.
Huel is overigens al iets duurder dan de alternatieven, dus die kant en klare waarschijnlijk al helemaal.
[ Voor 19% gewijzigd door Heedless op 13-07-2019 11:49 ]
Nou, na 3x 24 plenny drinks besteld te hebben via ibood toch besloten een bestelling te plaatsen via de site zelf. Het is toch wel erg handig als ontbijtvervanger in de auto naar werk.
Dus nu maar een startpakket en wat aanvullende smaken besteld. We gaan het zien.
Dus nu maar een startpakket en wat aanvullende smaken besteld. We gaan het zien.
Ik heb inmiddels wat Huel ready to drink en verschillende producten van Jimmy Joy (starterpakket) geprobeerd en ik lust gewoon alles (wat ik al had verwacht), terwijl mijn omgeving mij raar aankijkt. Na 1 slok, hoeven ze al niks meer xD.
Eerste keren toen ik Huel rtd dronk, was het geloof ik wel wennen. Ik voelde me een soort van duizelig ofzo denk ik? Beetje soort bij verschijnselen denk ik, omdat ik dat spul niet gewend was.
Plenny Drink rtd variant van Jimmy Joy is een veel kleinere hoeveelheid in een pakje, dus dat drinkt veel sneller en makkelijker weg (het smaakt ook meer vloeibaar) terwijl er dezelfde hoeveelheid aan calorieën heeft . Terwijl ik bij die van Huel veel langer over doe.
Voor ochtend en middag heb ik vaak zelfs genoeg aan 1 flesje. Anders eet ik nog iets anders tussendoor.
De plenny shake en bar gaan er bij mij ook prima in. Shake heb ik tot nu toe alleen nog een paar keer in de avond gebruikt voor de keren toen ik alleen was. Dit is voor mij prima in zulke gevallen, lkr snel. Ik hoef niet altijd een uitgebreide maaltijd te hebben.
Als mijn huidige voorraad op is, bestel ik waarschijnlijk ook nog de andere producten van Huel om te proberen (nu dus alleen nog de rtd van Huel).
Eerste keren toen ik Huel rtd dronk, was het geloof ik wel wennen. Ik voelde me een soort van duizelig ofzo denk ik? Beetje soort bij verschijnselen denk ik, omdat ik dat spul niet gewend was.
Plenny Drink rtd variant van Jimmy Joy is een veel kleinere hoeveelheid in een pakje, dus dat drinkt veel sneller en makkelijker weg (het smaakt ook meer vloeibaar) terwijl er dezelfde hoeveelheid aan calorieën heeft . Terwijl ik bij die van Huel veel langer over doe.
Voor ochtend en middag heb ik vaak zelfs genoeg aan 1 flesje. Anders eet ik nog iets anders tussendoor.
De plenny shake en bar gaan er bij mij ook prima in. Shake heb ik tot nu toe alleen nog een paar keer in de avond gebruikt voor de keren toen ik alleen was. Dit is voor mij prima in zulke gevallen, lkr snel. Ik hoef niet altijd een uitgebreide maaltijd te hebben.
Als mijn huidige voorraad op is, bestel ik waarschijnlijk ook nog de andere producten van Huel om te proberen (nu dus alleen nog de rtd van Huel).
Ik heb Jimmy Joy besteld, nu zit het poeder in kleinere zakjes, maar er staat niet meer op hoeveel scheppen je erin moet doen, nog altijd 3.5 scoops?
Gisteren mijn eerste shake klaargemaakt, en vandaag kreeg ik heel erge krampen, mijn stoelgang was ook niet stevig.
Is dit wennen of kan mijn lichaam er niet tegen?
Gisteren mijn eerste shake klaargemaakt, en vandaag kreeg ik heel erge krampen, mijn stoelgang was ook niet stevig.
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
@C00P Ik kon er ieder geval niet tegen. Werd er altijd een beetje misselijk van en hoofdpijn. Eet nu 's ochtends altijd een Twennybar sinds die uit zijn en dat gaat goed.
Ik had van elke smaak wat zakjes laten komen en mij viel op dat een bepaalde smaak niet echt lekker viel. Ik weet niet meer zeker maar dacht dat het de 'koffie' smaak was. Misschien kun je daarmee wat experimenteren.C00P schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 00:41:
Ik gebruik trouwens 2 scoops per maaltijd.
Van de site:
For a 400kcal meal of Plenny Shake, just add two scoops and some water.
The recommended serving size of Plenny Shake is 400 Kcal a meal
Volgens mij ging Plenny wel uit van 5 maaltijden per dag. Ik gebruikte altijd wat meer poeder aangezien ik drie maaltijden logischer vind.Jef61 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:23:
[...]
The recommended serving size of Plenny Shake is 400 Kcal a meal
Ja klopt, vergeten erbij te zetten.Heedless schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 04:01:
[...]
Volgens mij ging Plenny wel uit van 5 maaltijden per dag. Ik gebruikte altijd wat meer poeder aangezien ik drie maaltijden logischer vind.
@C00P, ik heb dat soms in het begin als ik weer een poosje shakes drink: dan wordt ik wat gassiger, maar na een paar dagen is dat weer weg. Soms is het ook afhankelijk van het merk vanwege de andere ingrediënten 
Er zit nu minder in bij Jimmy Joy, maar je moet het grammage even door 3 delen. De eerste keer even kijken wat dat betekent met hoe vol 't schepje is, maar daarna is het makkelijk inschatten. Ik merk alleen dat ik beduidend minder vol zit door de andere samenstelling... de smaken vind ik prima, maar qua textuur en vol gevoel ging mijn voorkeur wel uit naar de oude variant.
Er zit nu minder in bij Jimmy Joy, maar je moet het grammage even door 3 delen. De eerste keer even kijken wat dat betekent met hoe vol 't schepje is, maar daarna is het makkelijk inschatten. Ik merk alleen dat ik beduidend minder vol zit door de andere samenstelling... de smaken vind ik prima, maar qua textuur en vol gevoel ging mijn voorkeur wel uit naar de oude variant.
Nou, ook maar tijd om Jimmy Joy eens te proberen. Ik had tijden geleden een shake van Body&Fit die me erg goed beviel, daarom toen ook de Vegan Low Calorie Meal van hun huismerk besteld. Voordat ik koffie op heb, krijg ik die wel weg, maar daarna...
De Body&Fit shake bevat wel meer eiwitten dan Jimmy Joy, maar ik denk niet dat ik zoveel eiwit nodig heb. Ik ben benieuwd of de hogere hoeveelheid koolhydraten wat gaat doen voor m'n energieniveau.
Qua prijs is de Body&Fit shake niet te verslaan geloof ik, maar het is nou niet echt lekker. Maarja, omdat ik normaal ontbijt met een halve bak Alpro, zijn bijna alle shakes een flinke kostenbesparing.
Qua prijs is de Body&Fit shake niet te verslaan geloof ik, maar het is nou niet echt lekker. Maarja, omdat ik normaal ontbijt met een halve bak Alpro, zijn bijna alle shakes een flinke kostenbesparing.
Ik heb een proefpakket van Jimmy Joy van niet heel lang geleden en daar staat op de poeder verpakking gewoon 300 ml water + 2 scoops. Gek genoeg stond in het boekje 400 ml water, maar dat blijkt een drukfout te zijn volgens support.C00P schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 00:41:
Ik heb Jimmy Joy besteld, nu zit het poeder in kleinere zakjes, maar er staat niet meer op hoeveel scheppen je erin moet doen, nog altijd 3.5 scoops?
Daarnaast heb ik ook nog Huel shakes en daar op de verpakking staat weer 400 ml water, dan 3 scoops en dan nog eens 200 ml water. 600 ml is het dan, 2x zoveel als een Plenny shake, maar als goed is dezelfde calorieën.
Ik weeg het steeds af. Die poeders zijn vrij bloemig en kunnen dus samengedrukt worden, waardoor de hoeveelheid per scoop nogal kan verschillen afhankelijk van hoe je schept.
Afgewogen heb je steeds dezelfde hoeveelheid.
Afgewogen heb je steeds dezelfde hoeveelheid.
Let op:
Dit topic is niet bedoeld om een (wetenschappelijke) discussie aan te gaan over de vele verschillende dieetopties, maar wel om te discussiëren over de ervaringen met deze Soylent-alternatieven.
Dit topic is niet bedoeld om een (wetenschappelijke) discussie aan te gaan over de vele verschillende dieetopties, maar wel om te discussiëren over de ervaringen met deze Soylent-alternatieven.