Na een paar dagen dit topic doorgelezen te hebben toch maar even een account aangemaakt.
Als beginnende werkzoekende (vers afgestudeerd WO beta) word ik nu ook helemaal doodgespamd door recruiters. Waar het rustig begon met af en toe een mailtje per week/2weken en zeldzame telefoontjes.. Het lijkt alsof deze week het startsein was van een rush, inene in 2 dagen 5 mailtjes, 1 linkedin verzoek en 3 telefoontjes. Gelukkig was ik al bezig in dit topic te lezen, dus was ik enigszins voorbereid. Daarnaast zit ik in een vergevorderde sollicitatie bij mijn droombedrijf dus wil ik er helemaal niet mee bezig zijn. Maar voor dat concreet werd was ik dus wel al in een recruiter zijn woorden getrapt. Bijna. Toen ik het contract kreeg begonnen ze in 1 klap van superlief en vriendelijk naar enorm te pushen en ongeduldig te zijn. Ze wisten dat ik nog wat had lopen en voelden de bui waarschijnlijk al hangen. Ik kreeg het contract, en de dag erna zou hij nog wel even bellen hoe en wat, of ik al wat gehoord had van die anderen, en 3 dagen later moest en zouden ze het definitief horen. Nou had ik daar een enorm slecht gevoel aan overgehouden, naast dat het contract niks voorstelde en over de dingen die ik belangrijk vond heel vaag gedaan werd ("Ja hier zijn zeker mogelijkheden voor maar die hangen van de opdrachtgever af"), heb het dus ook afgezegd (ook omdat ik dus wel verder mocht in de procedure bij de leuke baan met interne recruiters die WEL naar je als persoon kijken en zoeken wat bij jou past ipv je ergens dumpen). En toen inene was de druk weg en werd het weer poeslief dat ik 'm kon bellen als ie ooit wat voor me kon betekenen.. wut?
Daarnaast net weer een belletje van random recruiter, uitgelegd dat ik elders verder ga en hem moet teleurstellen, alleraardigst, wenste me heel veel succes, en nou als je ooit wat zoekt bel je mij toch wel he? Eh nee, ik ken je niet gast, ben je naam nu alweer vergeten. En de vraag of hij mij op Linkedin mocht toevoegen. Vriendelijk bedankt dat ik er geen behoefte aan heb mensen die ik niet ken toe te voegen.
Om een lang bericht kort te maken, wil ik graag jullie allen heel erg bedanken. Zonder dit topic was ik hier waarschijnlijk faliekant ingetrapt en zat ik nu ongelukkig te wezen op een functie waar ik niet bij pas, terwijl de recruiter zijn bonus al had opgestreken. Heb inmiddels maar even mijn CV en dergelijke van Vacaturebank gehaald, deze werd lukraak ook op monsterboard gezet terwijl ik daar geen eens een account heb, dus ik ben dat wel even zat. Mocht deze baan niet doorgaan dan wellicht zet ik het terug, maar wellicht gaat het effectiever door zelf verder te zoeken.
Bedankt in ieder geval dus.
I have stability. The ability to stab.