"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"
Je hebt duidelijk nog nooit 200 gereden in Duitsland. Laat staan in de spits.hackerhater schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:32:
maar 350~400 is realitischer met een doorsnee auto inderdaad
Bedrijven zijn aardig wanhopig volgens mij. Kreeg van de week nog vacatures voor Zwitserland, Duitsland en Denemarken. Of ik tijd heb voor een on-site in Copenhagen...Mugwump schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:18:
Kreeg nog weer een Britse recruiter die zijn 'wereldwijde netwerk aan het uitbreiden was' en mij daarom informatie wilde sturen over vacatures in Berlijn, München en Leipzig.
Ik snap dat voor sommige Britten "Mainland Europe" één pot nat is, maar het is voor mij toch net iets te veel reistijd.

[Voor 53% gewijzigd door Hydra op 16-10-2018 14:17]
https://niels.nu
200 niet, wel 195 (auto ging niet harder)Hydra schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:14:
[...]
Je hebt duidelijk nog nooit 200 gereden in Duitsland. Laat staan in de spits.
Maar dat was inderdaad niet in de spits.
Langer dan een paar minuten?hackerhater schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:21:
[...]
200 niet, wel 195 (auto ging niet harder)
Maar dat was inderdaad niet in de spits.

upje schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:17:
Met een Ferrari van de zaak en een compleet verlaten snelweg is dat niet eens haalbaar
Opgelost, volgende probleem

We are shaping the future
Dat doen ze omdat het werkt: ik heb onsites gehad in Zwitserland en Duitsland en heb één van die banen geaccepteerd waardoor ik nu in Berlijn woon.Hydra schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:14:
[...]
Bedrijven zijn aardig wanhopig volgens mij. Kreeg van de week nog vacatures voor Zwitserland, Duitsland en Denemarken. Of ik tijd heb voor een on-site in Copenhagen...
Dan is de gepaste vorm van communicatie om eerst even te vragen of iemand open zou staan. Idem voor andere “long shots”, zoals contract<—>permanent.
Direct de vacature spammen, komt op mij over als een poging om voorbij te gaan aan de wensen van de kandidaat. “we gaan er voor het gemak maar even vanuit dat jij wel belangstelling hebt”.
Hydra schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:14:
[...]
Je hebt duidelijk nog nooit 200 gereden in Duitsland.
197 op de GPS, na een kwartier vond ik het te vermoeiend (en de auto had voldoende reserves om over de 200 te gaan).
Vertellen dat je nog een leuke baan voor hem weet in BelfastMugwump schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:18:
Kreeg nog weer een Britse recruiter die zijn 'wereldwijde netwerk aan het uitbreiden was' en mij daarom informatie wilde sturen over vacatures in Berlijn, München en Leipzig.
Ik snap dat voor sommige Britten "Mainland Europe" één pot nat is, maar het is voor mij toch net iets te veel reistijd.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Dat doen ze wat mij betreft al door niet te vragen of ik een keer wil bellen maar wanneer ik wil bellen.t_captain schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:53:
Het aantal mensen dat open staat voor een (goede) internationale vacature, wat zal het zijn? 10% misschien?
Dan is de gepaste vorm van communicatie om eerst even te vragen of iemand open zou staan. Idem voor andere “long shots”, zoals contract<—>permanent.
Direct de vacature spammen, komt op mij over als een poging om voorbij te gaan aan de wensen van de kandidaat. “we gaan er voor het gemak maar even vanuit dat jij wel belangstelling hebt”.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Bellen is toch juist chill? Ik bedoel, ik vind het makkelijker om telefonisch mijn gevoel en intentie over te brengen dan via een tekstbericht. Dat lukt vaak ook wel, maar ik vind juist even bellen met recruiters altijd wel prettig hierdoor. Zolang ze maar luisteren en daar begrip voor tonen in hun (re)acties.Alex) schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:05:
Yup.. "wanneer kan ik je bellen om meer hierover te vertellen" = enkeltje prullenbak. Oprotten met dat opdringerige gedoe
Geschreven communicatie is misschien langdradiger en langzamer, maar ik vind dat fijner omdat ik dan meer tijd heb om na te denken over wat ik wil zeggen en om mezelf te verduidelijken (waar dat nodig is).
Recruiter belt me op.
"Uhm oh sorry ik ben momenteel niet op mijn plek, bel je in 5 min terug?"
Uhm jij bent diegene die mij belt? Bel mij maar niet terug.
5 min later word ik gebeld.
"Ik zag je CV op monsterboard en ik heb een leuke vacature, je staat op monsterboard omdat je naar een baan zoekt?"
Ik sta al ruim 3 maanden daarop ja, maar nee geen interesse. moet mijzelf nog daar vanaf halen..
"Oh juist, nouja het is een erg goede match, wat is je maximale reistijd?"
Uhm, hoorde je me niet? Ik heb een goede baan..
"Ik zie net dat je in Nijmegen woont, nouja dat is een beetje ver, sorry niet goed gekeken.
Tuuuut.
Manmanman.

😆 - Denk ook eens om ;)
Veel vragen die ik krijg zijn wel relevant, en misschien wel interessant, maar niet opportuun (typisch: klant wil snel beginnen / ik zit dit jaar vol).
Andere zijn niet interessant (technologie, context of rol niet passend bij wat ik graag doe)
Weer andere zijn niet relevant (compleet verkeerde match, of permanent terwijl ik freelance werk).
Dat zijn zo’n beetje de oplopende gradaties van mismatch. Voor groep 1 word ik best graag gebeld. Met de juiste timing kan het zomaar een goed project opleveren.
Groep 2, mits op de juiste manier gebracht, krijgt een korte reply. Bedankt voor je aanvraag, helaas niet helemaal mijn ding. Mail even als je zo’n soort project hebt maar dan bij (ander soort klant) / met (andere technologie). Wie hier acht op slaat en na enige tijd terugkomt met een beter passsende aanvraag, kan promoveren naar groep 1.
Groep 3: bericht gaat onbeantwoord weg. Wie mijn profiel niet heeft gelezen, zal ook mijn reply niet lezen.
Klinkt weer puur als een recruiter die belt om zn aantallen te halenBensimpel schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:31:
Vandaag weer een leuke..
Recruiter belt me op.
"Uhm oh sorry ik ben momenteel niet op mijn plek, bel je in 5 min terug?"
Uhm jij bent diegene die mij belt? Bel mij maar niet terug.
5 min later word ik gebeld.
"Ik zag je CV op monsterboard en ik heb een leuke vacature, je staat op monsterboard omdat je naar een baan zoekt?"
Ik sta al ruim 3 maanden daarop ja, maar nee geen interesse. moet mijzelf nog daar vanaf halen..
"Oh juist, nouja het is een erg goede match, wat is je maximale reistijd?"
Uhm, hoorde je me niet? Ik heb een goede baan..
"Ik zie net dat je in Nijmegen woont, nouja dat is een beetje ver, sorry niet goed gekeken.
Tuuuut.
Manmanman.
"Oepsie verkeerd gekeken hihihi nou helaas pindakaas fijne dag nog!"

Hmm, zou je dezelfde als mij hebben gekregen danSmurfLink schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:27:
Oh jongens, ik kreeg vandaag inene een Searchlite recruiter die vriendjes wou worden op LinkedIn... met zoektocht naar .Net/Azure mensen... ik heb alle .NET referenties al maanden geleden uit m'n LinkedIn weggepoetst gezien ik daar niks mee doeIk ben Lowcode developer... knap dat ze dat er dan alsnog uitplukken. Die heeft een enkeltje "Ken deze persoon niet" gekregen.
Met als enig verschil dan dat dit ook nog eens mijn baan is gok ik.....
"Alex, met <naam>. <bedrijfsnaam recruitmenttoko>. Bel me even terug, 0612345678. Hoi."
Wat denk je nou zelf?
Maw, ik heb weinig zin om iedere keer weer een kwartier een recruiter aan de lijn te hebben, die niets concreets heeft en daarna nooit meer van zich laat horen...Fuff schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:16:
[...]
Bellen is toch juist chill? Ik bedoel, ik vind het makkelijker om telefonisch mijn gevoel en intentie over te brengen dan via een tekstbericht. Dat lukt vaak ook wel, maar ik vind juist even bellen met recruiters altijd wel prettig hierdoor. Zolang ze maar luisteren en daar begrip voor tonen in hun (re)acties.
Le root, c'est moi
Net iets anders, maar dezelfde troep.tha_crazy schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:00:
[...]
Hmm, zou je dezelfde als mij hebben gekregen dan
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Met als enig verschil dan dat dit ook nog eens mijn baan is gok ik.....
Gezien je profiel voeg ik je graag toe aan mijn netwerk. Bij mij kan je terecht voor meet-ups, news & jobs op het gebied van softwareontwikkeling en in het bijzonder .Net/Azure midden Nederland. Ik ben benieuwd of ik je wat voor je kan betekenen op dit moment.
Groetjes,
Anoek
Gewoon vissen dus, vooral aangezien wij momenteel geen vacatures open hebben staanSmurfLink schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:25:
[...]
Net iets anders, maar dezelfde troep.
[...]
Yep. Ik heb aanstaan dat ik niet geïnteresseerd ben in recruiters, dus dan verpakken we het net anders dat ze meetups voor me kan regelen. Oh joepie, daar zat ik echt op te wachten!tha_crazy schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:26:
[...]
Gewoon vissen dus, vooral aangezien wij momenteel geen vacatures open hebben staan

Idem. Wat ze via de telefoon kunnen bespreken, kunnen ze ook vooraf al delen. Bij voorbaat al geen interesse als ze niet ingaan op wat ik vooraf wil weten: bedrijf, locatie, tech stack, nieuw project of doorontwikkeling, en uurtarief indicatie. Zijn genoeg recruiters die dat soort info wel, uiteraard vertrouwelijk, willen delen. Het scheelt hun ook tijdsimcor55 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:17:
[...]
Maw, ik heb weinig zin om iedere keer weer een kwartier een recruiter aan de lijn te hebben, die niets concreets heeft en daarna nooit meer van zich laat horen...

[Voor 17% gewijzigd door JorzoR op 17-10-2018 15:33]
GitHub: Homebridge plugin for HomeWizard Energy Socket & HomeWizard Energy API
Ah ja, dat begrijp ik wel. Ik heb ze niet zo vaak aan de lijn gelukkigsimcor55 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:17:
[...]
Maw, ik heb weinig zin om iedere keer weer een kwartier een recruiter aan de lijn te hebben, die niets concreets heeft en daarna nooit meer van zich laat horen...

Het is de reden waarom ik niet meer m'n telefoonnumer op vacaturesites e.d. zet, en sites die dit verplichten (zonder mogelijkheid deze te verbergen) vermijd ik. Sindsdien lekker rustig op de telefoon. Serieuze partijen sturen wel een mail...Fuff schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:25:
[...]
Ah ja, dat begrijp ik wel. Ik heb ze niet zo vaak aan de lijn gelukkig
Le root, c'est moi
Gewoon terugbellen en doen alsof jij een recruiter benAlex) schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:16:
Ik heb een voicemailbericht van een mij verder onbekend nummer. Hier is het hele bericht:
"Alex, met <naam>. <bedrijfsnaam recruitmenttoko>. Bel me even terug, 0612345678. Hoi."
Wat denk je nou zelf?

😆 - Denk ook eens om ;)
Dit inderdaad. Het lijkt wel of ze net als reguliere werknemers ook de indruk moeten maken op hun werkgever dat ze iets aan het doen zijn.simcor55 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:17:
1) buy me dinner @fancy place
2) talk
Ik noem het de "proof of stake" approach.
maar de vissen bijten niet

en komen met geblaat hoe ervaren ze wel zijn....
[Voor 10% gewijzigd door Koja78 op 18-10-2018 10:47]
Bedoel je niet "proof of steak"?Koja78 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:34:
Net nogmaals een recruiter mijn nieuwe modus operandi diets gemaakt... nl.
2) talk

Dan antwoorden "als je geen etentje wilt betalen, kan ik je ook gewoon een factuurtje sturen, mijn uurtarief is Euro 85,- ex BTW, berekend per halve uren".Koja78 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:34:
Net nogmaals een recruiter mijn nieuwe modus operandi diets gemaakt... nl.
2) talk
Zullen dan vast ook niet happen ben ik bang...
I don't doubt your experience <x>.. not in a minute. However we have indeed a lot of headhunter messages in our mailbox. Sometimes even for things totally unrelated to our actual knowledge. Also it is my impression that the market is not yet on fire and offers are generally subpar compensation wise. (or challenge wise) As you might find out from checking my profile, I'm currently doing a second bachelor degree in blockchain. One of the compromise methods in blockchain is proof of stake. I'm using this idea and implementing it on headhunters. If the stake is there then I know you are serious. If not.. I'm just one in a hundred of addresses in a database.
geen antwoord meer.. ah zalige rust!
"Hello sir, I am <onverstaanbare Indische naam> from <onverstaanbaar>"
"From who do you say you are calling?"
"<vage generieke naam recruitmentbureau>, I have a very interesting offer"
*hangt op*
Sorry, maar voor slechte Nederlandse recruiters heb ik al weinig geduld, voor slecht Engels sprekende is het echt helemaal 0. Heb overigens zat met Indiërs gewerkt en met degenen die echt iets kunnen geen problemen, accent vind ik meestal wel grappig als het Engels maar verstaanbaar is.
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW
Het kan die gasten inderdaad niet schelen wat ze doen voor het geld. Het hadden evengoed investment bankers, drugshandelaren of binary options verkopers kunnen zijn.

Ik vraag me sowieso af wat voor'n Nederlandse bedrijven precies denken dat het een goed idee is in zee te gaan met een bedrijf dat mensen aan de andere kant van de wereld mij laat benaderen. Want die kennen ook maar iets van de markt of de cultuur hier?Tassadar32 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:49:
Sorry, maar voor slechte Nederlandse recruiters heb ik al weinig geduld, voor slecht Engels sprekende is het echt helemaal 0. Heb overigens zat met Indiërs gewerkt en met degenen die echt iets kunnen geen problemen, accent vind ik meestal wel grappig als het Engels maar verstaanbaar is.

In het geval dat hiring managers / HR types van Nederlandse bedrijven hier meelezen: ik vind het waardeloos benaderd te worden van mensen buiten Nederland, komt meteen 10 keer zo onpersoonlijk over. Ik wil praten met mensen die mij snappen.
[Voor 82% gewijzigd door Hydra op 19-10-2018 18:58]
Is je beheersing van de Engelse taal of je taalbegrip in het algemeen onvoldoende?Hydra schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:55:
Ik wil praten met mensen die mij snappen.

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap
Dat geeft al genoeg aan, als ze echt denken een paar duizend euro aan je te verdienen dan kan dat etentje er makkelijk vanaf.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik heb afgelopen jaar al enkele malen met hem gemaild....
Die heb ik ook gehad, was Google inderdaad. Maar niemand wilt daar heen reizen of graag wonenHKLM_ schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:28:
[...]
Schijnbaar vinden ze dat voor werk ook normaal ofzo. Had vrijdag een bericht van een Google recruiter. Super net mailtje had mij gevonden via Linkedin en ik kon aan de mail zien dat hij mijn profiel echt gelezen had.
Stuurt die vervolgens de locatie gaat het om het datacenter in de Eemshaven wat voor mij 3 uur enkele reis is. Krijg ik terug: Thanks for letting me know - it's a shame that you're not open to any new opportunities
Had al wel een vermoeden dat het om een Datacenter ging maar ik woon dichterbij de A7 waar google ook aan het bouwen is dus dat had nog wel een leuke optie geweest maar helaas

Is dit een poging tot humor of begrijp je echt niet wat ik bedoel?willemjoosten schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:07:
Is je beheersing van de Engelse taal of je taalbegrip in het algemeen onvoldoende?![]()

Dit is 99.9% van de tijd ongevraagde acquisitie, en daar zullen die bedrijven vaak niet eens vanaf weten..Hydra schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:55:
@t_captain precies dat. Vooral dat stukje dat ze in die korte broekjes richting die Jet lopen.
[...]
Ik vraag me sowieso af wat voor'n Nederlandse bedrijven precies denken dat het een goed idee is in zee te gaan met een bedrijf dat mensen aan de andere kant van de wereld mij laat benaderen. Want die kennen ook maar iets van de markt of de cultuur hier?
Het voert te ver om nu iets op te noemen (Zit even in een haast) maar mochten mensen iets willen horen, dan doe ik dat in een verdere post.

Ik maak wel eens matige foto's. Die plaats ik hier: Instagram
Ik ben één en al oorRedneckerz schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:24:
Ik heb hier wel eens eerder gepost jaren terug en heb inmiddels een hele lijst aan verhalen gehoord. Helaas voor recruiters leg ik elk detail van elk gesprek vast ter lering en eigen vermaak en ook om na te trekken of iemand mij nogmaals terug contacteert na verloop van tijd.
Het voert te ver om nu iets op te noemen (Zit even in een haast) maar mochten mensen iets willen horen, dan doe ik dat in een verdere post.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Een lijst uit de praktijk:
- Recruiters die zich niet aan gemaakte afspraken/tijden houden of rustig tig weken wachten voor ze op je reageren, maar andersom moet je zelf wel meteen reageren, anders neem je de job niet serieus. <- Deze laatste komt zo vaak voor dat ik mij echt afvraag of communicatie training wel bestaat bij een opleiding tot recruiter of HR.
- Recruiters die je bellen dat je snel hun GDPR policy moet accepteren, anders kunnen ze je niet helpen. Liefst binnen 5 minuten graag.
- Recruiters die je bellen dat ze je zullen contacteren op dag x - Wat nooit gebeurt.
- Recruiters die, met het CV in de hand, allerlei vragen stellen waarvan de antwoorden in het CV staan - Je zou kunnen zeggen dat ze je eigen kennis willen ''testen'' maar Recruiters moeten niet tegen je werken maar ''voor'' je werken. Dat betekent dus je in te lezen in de werkzoekende. Dit is naast het gebrek aan communicatie 1 van de meest voorkomende irritaties.
- Recruiters die iets ''beloven'' en dat dan nooit doen. Daarna ook vervolgens nooit op mailtjes reageren (naar het persoonlijk werkadres zelfs ipv de standaard ''info'' mail). Helemaal als het in je PR staat dat het een ''harde belofte'' is dat men ''altijd zijn afspraken nakomt'', dan krijg ik algauw kriebels wanneer dat niet zo is. Behalve ja, de afspraak van Recruiters onderling dat ze geen moeite doen om te communiceren of er voor de werkzoekende te zijn.
- Recruiters die op de 1 of andere manier je documenten zoek kunnen laten raken of de sollicitatie in limbo laten hangen. Ik vermoed dat de backend van sommige bedrijven totaal niet overzichtelijk is.
- Recruiters die je verzoeken of je je documenten kan samenvoegen en kan converteren naar doc. Nee, want dan ga jij er iets aan toevoegen. Sommige recruiters bevestigen deze praktijk ook gewoon doodleuk om je ''beter te presenteren'' (Lees: We willen onze logo's erbij plakken en je tekst aanpassen) en dan bijdehand doen als je daar om bovenstaande reden niet aan mee wilt doen daar je dan kan worden gepresenteerd als iets wat je niet bent. ''We weten wel hoe je om de beveiliging in PDF's/andere formaten kan hoor.'' Met dergelijke dreigende taal ben ik niet van gediend en zie ik er vanaf van je services gebruik te maken.
- Zelfde recruiter: ''Adviseren'' dat je de foto in je CV weg haalt omdat je alleen het gezicht en een klein stukje voorhoofd ziet en je had moeten lachen. Dubbel zo hypocriet wanneer blijkt dat de Recruiter in kwestie op zijn eigen profiel pagina (Want wij doen ook ''onderzoek'') ook niet lacht en de bovenkant van zijn hoofd wegvalt zodat je vooral het gezicht ziet.
- Brutale mensen (Betrof geen recruiter): Vragen om bedenktijd de volgende dag na een aanbod voor een tweede gesprek rondom een weekend (Wat domweg als goede inzet moet worden gezien) wordt gezien als ''te weinig enthousiasme'' en je wordt een gebrek aan inzet verweten in een reactie mail. Deze mail van het bedrijf komt binnen om 16.52, gezien het bedrijf tot 17.00 werkt en je deze na het avondeten om 18.00 pas ziet en je daarna pas kan reageren wordt beantwoord met: ''Je denkt dat de mail om 5 uur uitgaat? Maar welkom in de real world. Werkgevers vragen inzet en doortastendheid. Dat je na een dag een reactie stuurt oke. Maar dan nog 3 dagen moet denken is gewoon uitstellen. Die traagheid (of goed voorbereiden past niet bij ons) Dat zal niet bij ons, maar bij vele andere werkgevers ook zo.'' - Nu werkte het al niet dat ik zijn toon en manier van werken al weinig vond bevallen en de functie was nou niet om de hoek. Dus ja, hier wil ik dan een overweging maken ipv gelijk maar ja zeggen. Ik stond voor de keuze alle minpunten die de functie had te negeren zoals ik nochtans doe, of mijn instinct te volgen. Ik neigde naar het laatste, en deze reactie heeft bevestigd dat dit een goede keuze is geweest. Maar geantwoord met: ''In mijn ervaring wordt het niet gewaardeerd als er na de sluitingstijd van een bedrijf nog op mails moet worden gereageerd - Nochtans wordt dat de volgende dag gedaan. Daar ging ik gemakshalve ook vanuit. Dat uw bedrijf daar anders in staat is bij dezen opgemerkt. Voor de rest heb ik weinig toe te voegen aan uw conclusies. Verdere uitleg lijkt mij daarom dan ook niet vereist, noch wenselijk.''.
- Recruiters die aangeven je te bellen, dat niet doen, je vervolgens klantenservice belt, te horen krijgt dat de recruiter je terug zal bellen, dat niet doet, je weer terug belt, je te horen krijgt dat hij je terug mailt, ook niet gebeurt, en dat je hem dan eindelijk te pakken krijgt en blijkt dat hij nooit je sollicitatie heeft ontvangen, noch eenieder van je mails. ''Ik zit zeker niet in die mailgroep, vreemd.''
- (Op bovenstaande) Recruiters die je na letterlijke maanden afschepen met dat de functie nu is vervuld en ook geen begrip kunnen opbrengen voor het gegeven dat je al ettelijke maanden al wacht. Nu neem ik dergelijke recruiters nooit serieus want mensen tot 2-3 maanden wachten kan ik zelf niet serieus nemen, maar het is wel leuk om deze mensen te ''volgen'' en te kijken of ze wel iets van hun baan als recruiter serieus nemen. Gaat ook samen met Communicatie hierboven.
- Recruiters die niet reageren op feedback. Vaak vraag ik om details wat betreft een afwijzing, of mijn CV in het systeem blijft en wat er beter kon. Gebeurt zelden dat er nuttige feedback komt.
- Recruiters die onzinnige suggesties maken: 'Misschien kan je beter X doen'' terwijl je X al vooraf had gedaan. Kunnen zij ook niet weten, maar sommige opmerkingen zijn wel dusdanig voor de hand liggend dat je gaat afvragen of een recruiter van je denkt dat je echt compleet achterlijk bent of dat hij/zij domweg geen interesse heeft.
- En nee, mijn CV hoeft niet ''korter'', want deze heeft de ideale lengte en was het resultaat van een opmerking jaren terug dat hij wel wat ''langer en gedetaileerder'' kon. Sindsdien is globaal gezien 95% van de vacatures altijd beantwoord met de opmerking dat het CV perfect was. Dus die ene persoon die roept dat het eigenlijk beter kan...
Ik neem het mee, maar als je een uitzonderingsgeval bent zoals dit hier, dan ga ik er maar vanuit dat smaken verschillen.
- Recruiters die verkeerde info op vacatures/mails verstrekken. Dit had in 1 geval een vrolijk gesprek tot gevolg, ik had eerder met haar te doen omdat het vooral klonk alsof ze 3493 functies tegelijk deed. Goed bedrijf die dat niet opmerkt.
- Recruiters die aannames gaan maken: Als je alleen stelt dat je niet eerder tot locatie X hebt gesolliciteerd, is het niet netjes om aan te nemen dat ik de baan dan wel niet zou willen. Of dat omdat ik een mobiel nummer vermeld, ik ook wel Whatsapp zal hebben en daar op gecontacteerd kan worden. Al heeft iedereen Whatsapp, gewoon niet aannemen dat echt iedereen dat heeft.
- Recruiters die geen geduld kennen en je meren malen gaan mailen en als dat te lang duurt (Zeg: Een uurtje of 2, want blijkbaar gaat men er vanuit dat ik ten alle tijden maar mijn mail moet checken) vrolijk per SMS verder berichten.
- Recruiters die ''hippe'' taal gebruiken. Zo had ik er 1 laatst of ik de ''Rebel Fleet'' uit het Star Wars universum wilde joinen. Even op ingegaan natuurlijk. Uiteraard waren ze net een paar weken geleden begonnen en kreeg ik te horen dat ze het ''anders'' doen dan de andere vacatures, want die waren vooral opgesteld door ''oudere'' mensen. Ja, maar die lezen tenminste professioneel, en dan ben ik zelf nog geen eens 30.
- Op dat volgend: Recruiters die ''popie jopie'' zijn en hoegezegd ook zijn wat jij doet. ''Leuk man, ben ook x'' en dan hun bedrijf policy gaan uitleggen met termen als ''minmalistisch'', ''volgens de IkVerkoopOnzin methode'', en ''We willen transparant zijn in wat we doen.'' Politiek PR gekwaak, zeker als men je dan gewoon afwijst met een ''je past niet binnen dit team'', dat terwijl ze in een gesprek zeggen een ''hekel te hebben aan de bekende afwijzingen'' en ook niet zo zijn als de andere bedrijven.
- Recruiters die ''spelletjes'' spelen: Stellen dat je Vrijdag uitsluitsel krijgt, en dat je dan op die dag om 16.50, dus 10 minuten voor sluiting afgewezen wordt. Of dat je wacht op een bepaald mailtje, deze ook pas 5 minuten voor sluiting krijgt, je gelijk terugmailt en je dan een automatisch antwoord krijgt dat hij/zij op vakantie is, dus pech gehad. Gebeurt niet vaak, wel vaak genoeg dat het irriteert. In het eerste geval kan ik nog drukte aannemen, in het laatste geval is het te duidelijk dat je dat hebt in lopen calculeren.
- Recruiters die nooit de moeite doen op je mails te reageren en je mail adres laten blokkeren - En niet omdat ik spam, want er zit voldoende tijd tussen de mails om mensen de tijd te geven om te reageren. Deze Recruiter wilde simpelweg geen reactie geven en blokkeert dan maar je adres. Professioneel.
- Recruiters die je maar blijven doorverwijzen naar anderen.
- Recruiters die slecht Nederlands kunnen en straat-taal gebruiken. Je hebt een voorbeeld functie, gedrag je er dan naar.
- Recruiters die Linkedin verzoeken gaan doen uit het niets terwijl de laatste keer dat je hun hebt gesproken niet alleen van jaren terug is maar ook totaal niet paste bij je. En dan niet dat verzoek 1 keer doen, maar 2-3 maanden gewoon nog eens. Ik heb geen Linkedin trouwens.
- Recruiters die je een test laten doen. Niks vreemds mee, behalve als het een test van Scientology betreft om je ''gedrag'' te meten.
Echter de titel van het draadje is de shitpraktijken van recruiters dus tja, dan ga ik ze opnoemen ook..

[Voor 0% gewijzigd door Redneckerz op 22-10-2018 21:59. Reden: Foutjes.]
Ik maak wel eens matige foto's. Die plaats ik hier: Instagram
Daar heb ik ook last van, jaren geleden een keer contact gehad met Xelvin en daar op gesprek geweest (uiteindelijk niets geworden en mijn carriere is een andere kant opgegaan), maar had laatst 1 of 2 connectie-verzoeken op LinkedIn, en die waren niet van de mensen die ik destijds had gesproken...Redneckerz schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:10:
Recruiters die Linkedin verzoeken gaan doen uit het niets terwijl de laatste keer dat je hun hebt gesproken niet alleen van jaren terug is maar ook totaal niet paste bij je. En dan niet dat verzoek 1 keer doen, maar 2-3 maanden gewoon nog eens. Ik heb geen Linkedin trouwens. [Afbeelding][/li]
Dit heb ik zelf ook meegemaakt. Op gesprek bij een recruiter op kantoor, meneer vertelde mij korte lijntjes bij de opdrachtgever te hebben... Het duurde vervolgens meer dan een week voordat ik hoorde dat ik bij de opdrachtgever mocht langskomen en wel de volgende dag... Aangeven dat dat dus niet ging, uiteindelijk na veel gedoe een week later op gesprek geweest.of rustig tig weken wachten voor ze op je reageren, maar andersom moet je zelf wel meteen reageren
Daarna mocht ik voor een tweede gesprek komen, alleen ivm een examen kon ik pas anderhalve week later en heb dat ook aangegeven. Toch gingen ze me pushen om eerder te gaan, want dat wilde de opdrachtgever. Dat was voor mij reden om niet meer met deze tent zaken te doen.
Ook te vaak meegemaakt. Mevrouw zou gaan overleggen met haar collega en mij de dag erna terugbellen, ik "wacht" nu al ruim twee jaar op haar belletje.Recruiters die je bellen dat ze je zullen contacteren op dag x - Wat nooit gebeurt.
Ja, dat heb ik echt schoon genoeg van. Doch kennelijk is dit schering en inslag, zelfs recentelijk meegemaakt bij een in house recruiter (die bovendien vreselijk kapsones had).Recruiters die, met het CV in de hand, allerlei vragen stellen waarvan de antwoorden in het CV staan
Diezelfde mevrouw ging ook allemaal aannames doen, echt haar vooringenomenheid is een van de redenen dat ik niet meer bij dat bedrijf wilde werken - en een van de weinige gevallen dat ik blij was met een afwijzing.Recruiters die aannames gaan maken
Ik ben drie keer benaderd door recruiters die vervolgens niets meer van zich laten horen. Eentje stuurde mij een mail, waarin hij aangaf mij de volgende dag te zullen bellen...Recruiters die nooit de moeite doen op je mails te reageren
Een andere mailde mij of zij mocht bellen, ik stuur haar een mail met een tijd om mij te bellen. Vervolgens stuurde zij op de betreffende dag een mail dat zij "verhinderd" was en of zij mij de week erna kon bellen. Haar twee moment gegegeven...
Meer recent, een mail gekregen van een recruiter voor een traineeship. Per mail aangegeven wel interesse te hebben. Kreeg geen reactie en na een paar dagen nogmaals een mail gestuurd...
Deze en andere voorvallen zijn voor mij dus allemaal redenen waarom ik dus geen zaken meer doe met recruiment toko's.
Le root, c'est moi
1. Op mijn prive 06 nummer belt. Ik heb een VoIP nummer, staat gewoon op mijn website. (Te lui om door te klikken vanuit mijn linkedin profiel?)
2. Mij, nadat ik niet opnam, een whatsapp bericht stuurt...
Vriendelijk verzocht mijn nummer te verwijderen. Ben benieuwd.
Als recruiter kan je wel korte lijntjes hebben, maar ben je wel afhankelijk van de beschikbaarheid en slagvaardigheid van je contacten bij de opdrachtgever. Maar een goeie recruiter had je in die situatie elk geval uitgelegd hoe het kan dat je langer moet wachten.simcor55 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:16:
[...]
Dit heb ik zelf ook meegemaakt. Op gesprek bij een recruiter op kantoor, meneer vertelde mij korte lijntjes bij de opdrachtgever te hebben... Het duurde vervolgens meer dan een week voordat ik hoorde dat ik bij de opdrachtgever mocht langskomen en wel de volgende dag... Aangeven dat dat dus niet ging, uiteindelijk na veel gedoe een week later op gesprek geweest.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Klopt, doch in dit specifieke geval, had de betreffende recruiter me verteld dat hij twee dagen later een ontmoeting met zijn contactpersoon zou hebben.Tsjipmanz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:42:
[...]
Als recruiter kan je wel korte lijntjes hebben, maar ben je wel afhankelijk van de beschikbaarheid en slagvaardigheid van je contacten bij de opdrachtgever. Maar een goeie recruiter had je in die situatie elk geval uitgelegd hoe het kan dat je langer moet wachten.
Le root, c'est moi
Die zijn de afgelopen tijd iedereen aan het opbellen die in hun database zitten ivm de GDPR. Ik en wat kennissen zijn gebeld (niet opgenomen) en vervolgens een email gekregen over de GDPR.Reneger schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:26:
StarApple die:
1. Op mijn prive 06 nummer belt. Ik heb een VoIP nummer, staat gewoon op mijn website. (Te lui om door te klikken vanuit mijn linkedin profiel?)
2. Mij, nadat ik niet opnam, een whatsapp bericht stuurt...
Vriendelijk verzocht mijn nummer te verwijderen. Ben benieuwd.

- Recruiters die graag willen dat je iets doet in een procedure waarin je al een paar weken zit, echt heel snel gaat het allemaal niet. Dat bespreek je op een bepaalde dag, waarop je ook aangeeft dat je op dat moment ontzettend druk bent met je werk en op dat moment lange dagen maakt (11 uur op het werk, bijna 14 uur van huis weg). Komen ze twee werkdagen later of je nog wel interesse hebt en of ze je niet moeten gaan afzeggen, want je hebt nog niet gedaan wat ze van je vragen. Nee, wanneer verwacht je precies dat ik dat doe? Ik sta om kwart voor 5 op, ben om half 6 weg van huis en kom 's avonds na 7enen weer thuis. Dan ga ik eten, even zitten en alweer richting bed (inmiddels loopt het dan toch alweer tegen 10en).
- Recruiters die je gaan vertellen, nadat jij ze net hebt medegedeeld dat je de procedure afkapt, dat je bij een volgende sollicitatie niet alleen naar de beloning moet kijken, maar ook naar wat je er gaat leren en wat het bedrijf in mij moet gaan investeren. Ja, leuk, maar als ik een indicatie op geef, men daar zo'n 10% onder gaat zitten waardoor ik er netto op achteruit ga, zit 0 ruimte in en ik ga er ook nog 25% in vrije tijd op achteruit, dan vind ik het te gortig worden. Van een leerrijke werkplek kan ik geen hypotheek betalen. En zeker gezien de andere "voorwaarden" die men stelt, concurrentie en relatiebeding waar je u tegen zegt, "maar dat houdt toch geen stand bij de rechter." Dan heb ik direct het verhaal van Ardana in mijn achterhoofd. En als het toch geen stand houdt, waarom kan dat er dan niet gewoon meteen uit?
En dan nog zeggen ook "dat je dat wel had zien aankomen" als ik zeg dat ik het niet ga tekenen. Waarom doe je dan überhaupt nog een 2e voorstel zonder dat er aan de primaire en secundaire kant iets voor mij is gewijzigd?

Ben benieuwd of dit werkt bij recruiters. Direct maar even een veroek naar U-choose gestuurd
Lijkt me geweldig, 7 uur per dag forensen. Kan ie net zo goed in London gaan zoeken (is ook 3.5 uur reizen)Hi Berkery,
Hope you are well. I'm recruiting for a Software Tester for a fantastic Business Management company based in Bruges. This is a great opportunity and would like to know if you would like to hear more about this role. Either way, would be great to connect!
Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.
Reactie: If I got a penny for every urgent contract opportunity I didn't need to look for jobs anymore.Hi A
I hope you are well.
I have an urgent contract opportunity based in Maastricht, working at a blue chip customer as a Full Stack Developer/Software Engineer. 12 month initial contract, 5 year project.
What time and number is best for a call to discuss?
Thanks,
RM
Om de zoveel dagen. Ben al 6 jaar geen developer meer.Dear Jan,
Voor een opdracht in het noorden(Leeuwarden) ben ik opzoek naar een Full stack developer.
Eisen (Knock-Out Criteria):
First and foremost, you need to be a strong coder. You have to be a true team player. You speak up, are transparent and not shy to stand up for your own opinions. You have an instinctive need to share knowledge and continuously improve yourself and the team.
Vereiste kennisgebieden:
• Polymer
• Java (3+ years)
• Secure and clean coding (OWASP, Fortify, Sonar, etc.)
• Architectural experience and you know how design API's
• HTML/CSS/Javascript
• Git
• Maven
Wensen:
Aanvullende kennis:
• Databases and SQL (Oracle, MSQL etc)
• Data-Analytics
• Linux scripting
• ETL
• Performance testing
Ben jij geinteresseerd stuur je CV door naar mij met je tarief en beschikbaarheid.
Een CV met daarin een persoonlijk geschreven motivatie toegeschreven op de klanteisen, wordt met voorrang behandeld.

Gisteren vroegen ze mij voor een project als werkplekbeheerder in Columbia MO. Alleen de locatie (~40 mijl) was een match.
Mount Erebus, Antartica?t_captain schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:13:
Ik ga weer op zoek naar een andere virtuele woonplaats voor mijn LinkedIn profiel. Rond Lake Ozark blijken evenveel nare recruiters actief als hier.

"Beste t_captain,
Voor een goede klant op Antarctica ben ik op zoek naar een ervaren £functie. Ik heb jouw profiel bekeken en volgens mij zou jij een uitstekende match zijn! Jouw analytische skills sluiten namelijk perfect aan bij de activiteiten van deze overheidsorganisatie.
Wanneer schikt het je om even van gedachten te wisselen over deze functie?
Groetjes,
£recruiter
P.S. Even linken kan geen kwaad, toch?"
Wel fijn dat iemand mijn linkedin ging reviewen!Hi GrooV,
I reviewed your LI Profile. Please let me know if you would be interested for .Net Developer - Contract role in Wrocław, Poland. This position is with a global Services company.
Best Regards,
Uit de review is vast gebleken dat ik in Polen wil werken

Wie wil dat nou niet?GrooV schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:30:
[...]
Wel fijn dat iemand mijn linkedin ging reviewen!
Uit de review is vast gebleken dat ik in Polen wil werken

Opvallende conslusies na enkele weken in de rol van Marty Byrde:
(opleiding, werkgeschiedenis, skills en endorsements heb ik niet aangepast voor de verhuizing. daarmee ben ik net zo goed te vinden via een query op technologische keywords als voorheen)
* Toch: veel minder search appearances dan thuis: -70%
* Search appearances waren in NL voor het grootste deel afkomstig van recruitmentburo's. In Missouri was het een mix van allerhande bedrijven. Van landbouw tot ICT en industrie; van CA tot FL en NJ. Vermoed dat die mix van willekeurige zoekers er altijd was, maar uit de top-5 werd gedrukt door veel recruiters die aan het zoeken waren.
* Minder gezocht worden betekent niet minder gemaild worden. Zowel via connection requests als via InMail weten de recruiters me nog steeds te vinden.
Niet gezocht worden, maar wel gemaild, is een beetje vreemd. Ik heb het sterke vermoeden dat InMails dus niet op de persoon worden getarget maar als bulk mailing naar een queryset.
Hoewel ik me voor alle vormen van email bij LinkedIn afgemeld heb krijg ik regelmatig emails met "in welke zoekopdrachten ik verschenen ben deze week". Dat is om te huilen, wat recruiter partijen, wat detacheerders, uitzendbureaus en meerdere keren een zuivelbedrijf ... Gek genoeg neemt geen van die partijen ook daadwerkelijk contact op. Ze zien waarschijnlijk zelf ook wel in dat een freelancer met werkervaring bij enkele grote multinationals niet voor hun 'marktconforme salaris' voor een ontwikkelaar gaat werken.t_captain schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:38:
* Search appearances waren in NL voor het grootste deel afkomstig van recruitmentburo's. In Missouri was het een mix van allerhande bedrijven. Van landbouw tot ICT en industrie; van CA tot FL en NJ. Vermoed dat die mix van willekeurige zoekers er altijd was, maar uit de top-5 werd gedrukt door veel recruiters die aan het zoeken waren.
* Minder gezocht worden betekent niet minder gemaild worden. Zowel via connection requests als via InMail weten de recruiters me nog steeds te vinden.
LinkedIn heeft voor mij in ieder geval nooit gewerkt, ik heb zelfs nooit contact met de paar ex-collega's waar ik mee gelinkt ben. Ik ga binnenkort waarschijnlijk m'n account opzeggen. Een beetje trollen door je locatie steeds te veranderen is een leuk idee maar ik vraag me af wat de partijen waar ik nu mee samen werk daar van zouden denken ...
Moet een duur foutje geweest zijn daar =+
Die mensen hebben je profiel niet bekeken. Je bent alleen als zoekresultaat getoond bij zoekopdrachten van die betreffende personen (met een dergelijke functie of van een dergelijk bedrijf). Logisch dat ze geen contact opnemen, dan zouden ze bij je "Wie heeft mijn profiel bekeken" moeten staan. Dit is puur clickbait van LinkedIn.gold_dust schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:49:
[...]
Hoewel ik me voor alle vormen van email bij LinkedIn afgemeld heb krijg ik regelmatig emails met "in welke zoekopdrachten ik verschenen ben deze week". Dat is om te huilen, wat recruiter partijen, wat detacheerders, uitzendbureaus en meerdere keren een zuivelbedrijf ... Gek genoeg neemt geen van die partijen ook daadwerkelijk contact op.
Ik zie nu dat Amazon er ook tussen zit, die hebben wel contact opgenomen voor een 'hiring event' in Berlijn ... Geen idee wat ik bij een webwinkel zou moeten doen.jongetje schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:12:
Die mensen hebben je profiel niet bekeken. Je bent alleen als zoekresultaat getoond bij zoekopdrachten van die betreffende personen (met een dergelijke functie of van een dergelijk bedrijf). Logisch dat ze geen contact opnemen, dan zouden ze bij je "Wie heeft mijn profiel bekeken" moeten staan. Dit is puur clickbait van LinkedIn.
Cooder is onderdeel van dezelfde kliek als Bonque en U Choose, dus dat verklaart een hoop.Tarkin schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:41:
Cooder IT die op 5 minuten 3x exact dezelfde inmail stuurt, en dan nog niet eens nuttig wat erin stond.
Moet een duur foutje geweest zijn daar =+
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag van wokeness! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave
Als jij denkt dat Amazon gewoon een webwinkel is dan ben jij waarschijnlijk ook niet degene die ze zoeken.gold_dust schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:57:
[...]
Ik zie nu dat Amazon er ook tussen zit, die hebben wel contact opgenomen voor een 'hiring event' in Berlijn ... Geen idee wat ik bij een webwinkel zou moeten doen.
Amazon denkt zelf van wel. Ik heb verschillende LinkedIn berichten en emails van verschillende recruiters gekregen voor dit hiring event. Een tijdje terug ook al voor een ander hiring event.jdevries189 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:15:
Als jij denkt dat Amazon gewoon een webwinkel is dan ben jij waarschijnlijk ook niet degene die ze zoeken.
Vraag me trouwens af wat zo'n hiring event inhoud. Een grote zaal in een luxe hotel met 300 developers, overal Amazon billboards en gadgets zoals die smart speakers, overal recruiters met mooie verhalen, presentaties over de miljarden omzetten of zoiets.
Ik kreeg vroeger ook wel van die 'Hello from Google' emails en ben daar toen wel een keer op ingegaan. Dat was ook tijdverspilling met mijn conclusie tegen een tech-lead van hun dat een software ontwikkelaar volgens mij toch echt meer moet kunnen dan een beetje vragen over de Java API docs stellen. Ik heb niks tegen Amazon in het specifiek, wel tegen de algemene incompetentie bij Amerikaanse bedrijven.
Dat kun je natuurlijk ook in je voordeel laten werken. In het land der blinden is éénoog koninggold_dust schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:27:
[...]
Ik heb niks tegen Amazon in het specifiek, wel tegen de algemene incompetentie bij Amerikaanse bedrijven.

Ja, totdat dat ene oog er ook uitgerukt wordt door de jaloerse restWild Chocolate schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:14:
[...]
Dat kun je natuurlijk ook in je voordeel laten werken. In het land der blinden is éénoog koning

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Op zich lijkt mij Yer van buiten een nette organisatie.Frieda schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:37:
Ben benaderd via iemand van Yer, wel doen, niet doen? iemand ervaringen?
[Voor 4% gewijzigd door Pizza_Boom op 27-10-2018 17:59]

Is zien wat het nieuwtje doet,tot heden een 1000x beter ervaring dan zijn 2 ? collega's I guess. Max van Cooder, meest irritante vent ever -.-
Oke deze kan ik jullie niet onthouden. Een recruiter die de naam van zijn eigen bedrijf fout schrijft.Nuja, tenminste geen template (hoop ik dan).Generisch en extreem vaag, check though.
Dear myname, My name is hisname Consultant in IT for Bake and Partners, I'm working for the permanent departement, I have many opportunity for you. are you looking for new challenge in Brussels? Don't hesitate to call me or send me an email. Best regards, hisname Consultant chez Blake & Partners
"It takes but one foe to breed a war, master Warden, not two. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Ik blijf het toch bijzonder vinden. Ik snap dat het 'marketing' is maar we hebben het hier niet over een TV van een paar honderd euro. Je hebt het hier over iemand's werk. Hun carriere. Vaak mensen met een hypotheek en kinderen. Daar fuck je niet mee. Heck; het is een van de redenen dat ik niet graag een eigen bedrijf zou hebben; zou snel wakker liggen over hypotheken van m'n medewerkers.t_captain schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:47:
Heel vaak zijn die "korte lijntjes" gewoon bluf. Agency recruiters presenteren zich heel graag de "de" weg naar "hun" klant. Ook als die klant nog niet hun klant is
Op zich brengen ze die carrière niet in gevaar. Hun belang is natuurlijk niet jouw optimale carrièrepad op de lange termijn, maar het op de korte termijn wegzetten van mensen. Je bent er echter nog steeds zelf bij wanneer je in zee gaat met een recruiter en op een functie solliciteert.Hydra schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:17:
[...]
Ik blijf het toch bijzonder vinden. Ik snap dat het 'marketing' is maar we hebben het hier niet over een TV van een paar honderd euro. Je hebt het hier over iemand's werk. Hun carriere. Vaak mensen met een hypotheek en kinderen. Daar fuck je niet mee. Heck; het is een van de redenen dat ik niet graag een eigen bedrijf zou hebben; zou snel wakker liggen over hypotheken van m'n medewerkers.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim"
Toch kan ik me best voorstellen dat je je dat, zeker de eerste keer, niet realiseert.Mugwump schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:25:
Je bent er echter nog steeds zelf bij wanneer je in zee gaat met een recruiter en op een functie solliciteert.
Nouja. Je moet wel zelf sterk in je schoenen staan. Niet iedere starter doet dat. En als je eenmaal een verkeerde switch gemaakt hebt naar een bedrijf waar je kwa ontwikkeling niet vooruit gaat, dan moet je ook wel eerst met jezelf in het reine komen dat je een fout gemaakt hebt.Mugwump schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:25:
Op zich brengen ze die carrière niet in gevaar.
Het is voor veel mensen best lastig om van "dit is niet okay" naar "ik zeg op" te komen.
Tuurlijk. Maar die enorme bullshit waarmee ze kutvacatures aanprijzen terwijl ze best weten dat het gewoon geen okay bedrijf is, gaat wel hard richting het onethische naar mijn mening. En ik heb dan gelukkig de ervaring de rode vlaggen te herkennen; veel juniors hebben dat uberhaupt niet.Hun belang is natuurlijk niet jouw optimale carrièrepad op de lange termijn, maar het op de korte termijn wegzetten van mensen. Je bent er echter nog steeds zelf bij wanneer je in zee gaat met een recruiter en op een functie solliciteert.
Euh, het gaat om functies waarbij het de gedachte is dat je interesse hebt te verhuizen natuurlijk. Geen enkele werkgever zit erop te wachten dat jij 7 uur per dag onderweg bent.Berkery schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:53:
Lijkt me geweldig, 7 uur per dag forensen. Kan ie net zo goed in London gaan zoeken (is ook 3.5 uur reizen)
[Voor 15% gewijzigd door Hydra op 28-10-2018 11:39]
Mja, als je de eerste keer is, dan heb je waarschijnlijk ook nog geen hypotheek en kinderen.Olaf van der Spek schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:31:
[...]
Toch kan ik me best voorstellen dat je je dat, zeker de eerste keer, niet realiseert.

Lijkt me ook gewoon een goede les. In het bedrijfsleven handelen partijen grotendeels in hun eigen interesse. Er zijn gelukkig uitzondering, maar helaas proberen veel werkgevers ook zoveel mogelijk voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Ik heb ook wel eens een collega gehad die schandalig onderbetaald kreeg, maar van mening was dat het aan de werkgever was om hem eerlijk te belonen in plaats van zelf met zijn vuist op tafel te slaan. Dan zit je bij heel veel werkgevers helaas gewoon verkeerd. In mijn ogen is dat ook een probleem van veel werkgevers, want uiteindelijk lopen goede mensen die wat minder assertief zijn toch de deur uit, net als deze collega.
Een goede(vanuit recruiter perspectief) recruiter kan je zo onder druk zetten dat het echt heel moeilijk wordt om nee te zeggen. Net zoals een goede collectant in de stad waar je niet van af komt. Ik heb een recruiter meegemaakt, een Engelse, waarbij gewoon alle communicatie verbreken de enige optie was. Die stopte niet met drammen en ging vervolgens continu zitten bellen toen ik niets meer liet horen, ook het hele weekend. Als ik nog eens naar een ander project op zoek ben, dan koop ik een prepaid wegwerpnummer voor een paar euro.Mugwump schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:25:
[...]
Op zich brengen ze die carrière niet in gevaar. Hun belang is natuurlijk niet jouw optimale carrièrepad op de lange termijn, maar het op de korte termijn wegzetten van mensen. Je bent er echter nog steeds zelf bij wanneer je in zee gaat met een recruiter en op een functie solliciteert.
Oh zeker, maar ik kom daar redelijk makkelijk vanaf doorgaans. Vroeger was ik ook altijd heel beleefd naar straatverkopers, maar mensen keihard afpoeieren is helaas ook geen overbodige vaardigheid vandaag de dag.gold_dust schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:28:
[...]
Een goede(vanuit recruiter perspectief) recruiter kan je zo onder druk zetten dat het echt heel moeilijk wordt om nee te zeggen. Net zoals een goede collectant in de stad waar je niet van af komt. Ik heb een recruiter meegemaakt, een Engelse, waarbij gewoon alle communicatie verbreken de enige optie was. Die stopte niet met drammen en ging vervolgens continu zitten bellen toen ik niets meer liet horen, ook het hele weekend. Als ik nog eens naar een ander project op zoek ben, dan koop ik een prepaid wegwerpnummer voor een paar euro.
Punt daarmee is dat je wel weet wat je hebt, maar niet weet wat je krijgt. Vaak kom je in een modus waarin je je wel kan redden op je werk, al is het niet van harte. Dan ga je, ik althans, op zoek naar de kip met de gouden eieren. Ik ben, en met mij velen, niet iemand die werkeloos thuis gaat zitten. Daar maar doorgaan in de overlevingsmodus op je huidige werkplek totdat je hebt gevonden wat je wel echt wil doen. Dat is ook meteen een stuk ontspannen... Solliciteren zonder echte noodzaak is erg lekker. Je kan er wat harder in gaan, als het je niet bevalt, dan doe je het gewoon niet.Hydra schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:37:
Het is voor veel mensen best lastig om van "dit is niet okay" naar "ik zeg op" te komen.
Potverdorie, het werkt ook nog. Een dag later mooi alle informatie binnen die zij over me hebbengooddaddy schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:09:
Bits of Freedom maakt tool voor opvragen gegevens beschikbaar
Ben benieuwd of dit werkt bij recruiters. Direct maar even een veroek naar U-choose gestuurd
Had ik niet verwacht
Ok, doei!

Hmm, dit is net zoiets al zeggen dat een bejaarde die in een babbeltruc trapt het zelf schuld is, omdat ze die oplichter zelf heeft binnengelaten.Mugwump schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:25:
[...]
Op zich brengen ze die carrière niet in gevaar. Hun belang is natuurlijk niet jouw optimale carrièrepad op de lange termijn, maar het op de korte termijn wegzetten van mensen. Je bent er echter nog steeds zelf bij wanneer je in zee gaat met een recruiter en op een functie solliciteert.
Recruiters proberen je met hun vlotte babbel te verleiden om iets te doen waar zij alleen profijt van hebben. Of jij er profijt van hebt is nog maar net de vraag
Dat geldt niet alleen voor recruiters. Dat geldt voor werkgevers / leidinggevenden / verkopers / projectmanagers en ga zo maar door. Een sollicitatietraject is ook wat langgerekter dan een verkoopgesprek op straat of aan de deur. Je hebt veel meer tijd en ruimte om de boel eens rustig te laten bezinken. Ook al zeurt een recruiter heel hard, het lijkt me toch niet dat er heel veel mensen genoegen nemen met een lager salaris bijvoorbeeld.gooddaddy schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 07:54:
[...]
Hmm, dit is net zoiets al zeggen dat een bejaarde die in een babbeltruc trapt het zelf schuld is, omdat ze die oplichter zelf heeft binnengelaten.
Recruiters proberen je met hun vlotte babbel te verleiden om iets te doen waar zij alleen profijt van hebben. Of jij er profijt van hebt is nog maar net de vraag
Eerlijk gezegd denk ik dat als je je al zo makkelijk zou laten overrompelen door een recruiter, je überhaupt een zware tijd tegemoet gaat in het bedrijfsleven.
Was redelijk rustig maar de laatste dagen krijg ik er weer een stuk of 5 per dag op me af zie ik dat er heel veel op mijn linkedin profiel kijken.
alles kan off-topic
Dit topic is gesloten.
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan