Moet zeggen, na even te hebben geyoutubed, ik wel snap waar die 'eendjes' vandaan komenmamorunl schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:15:
Klein MKB. Wij hebben ons eigen VoIP platform waarbij we ook nog per telefoon een melodie in kunnen stellen. Collega's van mij hebben dus als wachtmuziekje gekozen voor de Cash4Goldmelodie van SouthPark. Eendjes kan ik mij niet voor de geest halen bij die melodie, maar goed.. als zij het horen zal t wel zo zijn. Recruiters hebben sowieso al een grote fantasie![]()
Als recruiters daar al voor gaan bellen kun je ze beter naar Rammstein's Feuer Frei doorschakelen. Bellen ze daarna zeker niet meer, want aan een oor doof
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik ga zo weer eens de linkedin lnkerverzoekbak en inmails doorspitten. Ben benieuwd wat voor moois er allemaal weer bijzit. vorige maand zaten er ook een paar mooie bij (verkeere naam, verkeerde job etc etc)...
HENG HENG
Als recruiters een Spotify Playlist hadden:

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ik werd net ook ineens gebeld door ene Freek van PHIND. Vroeg hem al gelijk hoe hij aan mijn nummer kwam. Daar luisterde hij niet naar en begon te blaten over een mooie opdracht, enz..gooddaddy schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:34:
[...]
PHIND heeft één of ander tooltje dat het net afstruint en zo telefoonnummers bij namen zoekt. Zo heb ik ze ook eens aan de telefoon gehad. Heb ze toen ook verteld dat ik niet van deze methode gediend was, maar zij waren zich van geen kwaad bewust. Kregen zelfs goede reacties van kandidaten terug. Yeah Right!!.![]()
Maar hij wilde mij helpen om verder te komen in mijn carrière. Nadat ik tweemaal had gemeld dat ik geen zaken met hun wilde doen en hij maar bleef doordrammen, kwam mijn onvermijdelijke opmerking: "Dit gesprek is nu afgelopen" en heb ik de verbinding verbroken.
Een half jaar later weer een keer gebeld door PHIND. Zodra ik het woord PHIND hoorde heb ik maar direct opgehangen
Nadat ik nogmaals vroeg hoe hij aan mijn nummer kwam, begon hij ook een verhaal over een scraper/tooltje. Vervolgens duidelijk aangegeven dat ik niet gediend ben van die praktijken en toen was het gesprek snel afgelopen. Zag net een connectieverzoek op LinkedIn van hem.. Yeah right..
Dat heb ik ook gek genoeg. Nou heb ik laatst alle sporen van .NET uit mijn Linkedin Profiel gehaald... en langzaamaan drogen de random friend requests op en is het weer rustig... heerlijk.Boudewijn schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:53:
Tijd om even de topicwarning te lezen en het dus niet hier te doen lijkt me.
Qua vervelende recruiters: ik ben kennelijk niet mer interessant, word de laatste maanden bijna niet meer gespamd. Of ze zijn allemaal op vakantie. Heerlijk.
I have stability. The ability to stab.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ben al een jaar geen dev meer (full time scrummaster) en toch blijven dit soort dingen komen. Nu snap ik ook wel dat ze kunnen proberen en dat er een kans is dat ik terug wil naar het developen (duidelijk niet maar soit). Maar in dit soort mailtjes lijken ze gewoon het laatste 2 jaar van mijn carriere te negeren omdat ervoor het woordje java staat. Vraag dan toch op z'n minst of je wel geïnteresseerd bent om terug te devven want nu staat er iets anders als werk. Dan lijkt het nog alsof ze je profiel gelezen hebben.
Daarnaast is het ook weer zo'n manier om een manusje van alles te zoeken, mocht ik doorvragen zal het waarschijnlijk ook voor een toploon zijn...
Of ik interesse had in een positie als Junior Java developer. Ja joh, m'n functie is op LinkedIn ook helemaal niet 'Senior software developer' en ik heb ook niet al een jaar of 12 ervaring.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Nog een heerlijke: https://duberste.in/linkedin_generator/
Als we dit door Google Translate halen komt het redelijk overheen met wat soms voorgeschoteld krijgen.
Als we dit door Google Translate halen komt het redelijk overheen met wat soms voorgeschoteld krijgen.
Ik ben zo te zien niet de enige die /r/recruitinghell regelmatig bezoekt.True schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:42:
Nog een heerlijke: https://duberste.in/linkedin_generator/
de zoekfunctie levert geen hits op 'eclectic'.
Dus dan maar ff de vraag alhier:
Iemand ervaring met eclectic.eu als 'consulting' toko?
Goede/slechte ervaringen? Betrouwbaar?
Dus dan maar ff de vraag alhier:
Iemand ervaring met eclectic.eu als 'consulting' toko?
Goede/slechte ervaringen? Betrouwbaar?
offtopic:
Zijn er toevallig tweakers hier die hun ervaring zouden willen delen? Ik ben voor Tweakers Elect bezig met het maken van een artikelenreeks over werk & IT voor op Tweakers. Daarbij zoeken we een aantal bijzondere tegenpolen en de recruiter versus de kandidaat lijkt me bij uitstek een leuke om hier eens te vragen.
Als je moet reizen vergoeden we je kosten en uiteraard zit er een lunch & rondleiding op Tweakers HQ bij. Interesse? DM me. Ook als je een leuk ander idee hebt.
Zijn er toevallig tweakers hier die hun ervaring zouden willen delen? Ik ben voor Tweakers Elect bezig met het maken van een artikelenreeks over werk & IT voor op Tweakers. Daarbij zoeken we een aantal bijzondere tegenpolen en de recruiter versus de kandidaat lijkt me bij uitstek een leuke om hier eens te vragen.
Als je moet reizen vergoeden we je kosten en uiteraard zit er een lunch & rondleiding op Tweakers HQ bij. Interesse? DM me. Ook als je een leuk ander idee hebt.
Van de week een bericht uit India, of ik zin had in een baan op locatie "Germany".
Interessante verhalen heb ik niet, alleen irriterendezeef schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:27:
offtopic:
Ook welkom.Dartillus schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:31:
[...]
Interessante verhalen heb ik niet, alleen irriterende
Ik heb een positief verhaal over mijn vorige recruiter. Ik weet niet of dat interessant is?zeef schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 10:27:
offtopic:
HENG HENG
Verwijderd
Geraffineerde klootzakken zitten er soms tussen. <-- pardon. Ik heb dit gedrag ook gezien in de sector waarin ik werkzaam was.Mugwump schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:30:
[...]
Ik zou terugmailen dat als je echt zo wanhopig was, je wel als recruiter aan de slag was gegaan.
Zojuist weer een mail van een kansloze recruiter gehad:
2. Overal staat dat ik werk zoek in de richting van Linux administration en is voorzien van een korte motivatie.
3. Wilt men soms mijn volledige autobiografie in tien delen hebben?
1. Op elke vacature-site waar mijn CV staat, heb ik duidelijk vermeld geen zaken te doen met W&S bureaus....
Jouw profiel heeft onze interesse gewekt. We willen je daarom graag uitnodigen voor het sturen van je complete cv en een korte motivatie met daarin waar je naar op zoek bent en wat je zou willen bereiken.
...
2. Overal staat dat ik werk zoek in de richting van Linux administration en is voorzien van een korte motivatie.
Le root, c'est moi
Puur GDPR gerelateerd: Deze bureau's mogen niet zomaar informatie overnemen, maar als jij een compleet CV stuurt inclusief motivatie geef je hen indirect toestemming en zal in hun privacyverklaring staan dat zij dit 'niet langer bewaren (en gebruiken) dan nodig'.simcor55 schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:32:
Zojuist weer een mail van een kansloze recruiter gehad:
[...]
1. Op elke vacature-site waar mijn CV staat, heb ik duidelijk vermeld geen zaken te doen met W&S bureaus.
Absoluut. Het hoeft niet alleen maar drama & slecht te zijn.Spacecowboy schreef op zondag 2 september 2018 @ 10:16:
[...]
Ik heb een positief verhaal over mijn vorige recruiter. Ik weet niet of dat interessant is?
@zeef
Searchlite
Functie omschrijving op LinkedInSorry voor de directe benadering. Echter ben ik voor verschillende internationale bedrijven opzoek naar ervaren java developers. Ik vind jou profiel er erg interessant uitzien en zou graag met je in contact komen.
Members only:
Inloggen
Searchlite

Even een vraag - geen idee of dat hier thuishoort, vorige week donderdag een gesprek gehad over salarisindicatie en arbeidsvoorwaarden met HR-recruiter, aan de hand daarvan gingen ze overleggen en heb ik een bod gedaan, zouden ze eigenlijk afgelopen vrijdag mij al terugbellen of ze akkoord zouden gaan.
Nu nog steeds niks gehoord, is het ongeduldig als ik vandaag zelf er achter aan bel? Een ander bedrijf heeft namelijk ook interesse in mij en wil een 2e gesprek inplannen.
Nu nog steeds niks gehoord, is het ongeduldig als ik vandaag zelf er achter aan bel? Een ander bedrijf heeft namelijk ook interesse in mij en wil een 2e gesprek inplannen.
Verwijderd
Niets staat je in weg om het tweede gesprek te doen toch ?
Ik heb wel vaker meerdere sollicitaties paralell gedaan . Je kan wel braaf wachten maar je hebt genoeg toko’s die ook na meerdere porretjes pas veel later terugkomen.
Ook is in mijn ervaring de sollicitatie procedure en hoe die verloopt een erg goede indicator voor hoe het bedrijf is. Dus als je nu al zo een ervaring hebt zou ik lekker doorgaan en nergens op wachten.
Ik heb wel vaker meerdere sollicitaties paralell gedaan . Je kan wel braaf wachten maar je hebt genoeg toko’s die ook na meerdere porretjes pas veel later terugkomen.
Ook is in mijn ervaring de sollicitatie procedure en hoe die verloopt een erg goede indicator voor hoe het bedrijf is. Dus als je nu al zo een ervaring hebt zou ik lekker doorgaan en nergens op wachten.
Ik heb dat ook wel vaker gedaan. Bovendien gaf ik dan ook wel netjes aan dat ik 'meer had lopen'. Afgezien van het feit dat bedrijven niet altijd even snel zijn, geeft het je ook onderhandelingsruimte mocht je in meerdere procedures tot salarisonderhandelingen komen.Verwijderd schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:09:
Niets staat je in weg om het tweede gesprek te doen toch ?
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Snap jullie reactie, alleen mijn voorkeur gaat wel heel erg uit naar dit bedrijf, veel leuker bedrijf/werk namelijk haha. (+ andere bedrijf bood heel weinig). Is het gek als ik hun zelf bel en iets zeg in de trant van "het andere bedrijf wil ook deze week nog een tweede gesprek, alleen mijn voorkeur gaat uit naar jullie" - ze wisten namelijk tijdens mijn gesprek al dat ik bij meedere bedrijven had gesolliciteerdMugwump schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:23:
[...]
Ik heb dat ook wel vaker gedaan. Bovendien gaf ik dan ook wel netjes aan dat ik 'meer had lopen'. Afgezien van het feit dat bedrijven niet altijd even snel zijn, geeft het je ook onderhandelingsruimte mocht je in meerdere procedures tot salarisonderhandelingen komen.
Vraagje:
Als ik op LinkedIn de optie dat ik een nieuwe baan zoek uit zet, ziet iedereen dat dan?
Recruiters zien dat blijkbaar niet...
Als ik op LinkedIn de optie dat ik een nieuwe baan zoek uit zet, ziet iedereen dat dan?
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Ik zou het gewoon doen. Ik denk juist dat dat bedrijf dat juist waardeert, dat je zelf initiatief toont. Ik heb het zelf ook een paar keer gedaan toen ik aan het solliciteren was, en heb daar nooit iets negatiefs op terug gehoord. Doe het dan ook voor jezelf en je eigen gemoedsrust.clockw1ze schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:31:
[...]
Snap jullie reactie, alleen mijn voorkeur gaat wel heel erg uit naar dit bedrijf, veel leuker bedrijf/werk namelijk haha. (+ andere bedrijf bood heel weinig). Is het gek als ik hun zelf bel en iets zeg in de trant van "het andere bedrijf wil ook deze week nog een tweede gesprek, alleen mijn voorkeur gaat uit naar jullie" - ze wisten namelijk tijdens mijn gesprek al dat ik bij meedere bedrijven had gesolliciteerd
Ze geven er gewoon geen shit om.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Recruiter: loop { zoek vacatures; loop vacature { bepaal keywords; query kandidaten; spam kandidaten; } } |
[ Voor 11% gewijzigd door t_captain op 04-09-2018 08:43 ]
Vandaag binnen 3 uur exact hetzelfde bericht van dezelfde persoon ontvangen.
Die gast was zo erg met hagel aan het schieten dat ie niet eens keek of ie al iemand beschoten had. En dan als laatste regel: 'Ps. Ik stel een reactie altijd op prijs, ook al is het antwoord: 'Geen interesse.'' Want als je reageert (ook al is het geen interesse) krijgen ze hun InMail credit terug. Dus nee, ik reageer niet.

Wat recruiters lezen <=> wat er op hun scherm verschijnt.Xyphoid schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:41:
Vraagje:
"Ik belde je 2x want ik was de eerste keer vergeten je voicemail in te spreken"
Moest ik toch wel om lachen
Moest ik toch wel om lachen
Blijkbaar lezen ze dan verkeerd. Want ik heb alle opties dat ik een baan zoek uitgezet.Wild Chocolate schreef op woensdag 5 september 2018 @ 00:38:
[...]
Wat recruiters lezen <=> wat er op hun scherm verschijnt.
Ook heb ik nergens staan dat ik iets anders doe dan Software Development en toch krijg ik aanbiedingen als Analist of Tester.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Dat inmail wist ik niet, even goed op ingelezen dat ik deze lastpakken ook niet meer ga beantwoorden met geen intresse.hyptonize schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:35:
Vandaag binnen 3 uur exact hetzelfde bericht van dezelfde persoon ontvangen.Die gast was zo erg met hagel aan het schieten dat ie niet eens keek of ie al iemand beschoten had. En dan als laatste regel: 'Ps. Ik stel een reactie altijd op prijs, ook al is het antwoord: 'Geen interesse.'' Want als je reageert (ook al is het geen interesse) krijgen ze hun InMail credit terug. Dus nee, ik reageer niet.
Blijkbaar ben ik te netjes voor deze wereld... zou algemeen bekend moeten worden.
Warhammer en PC games en lego
Lezen (of begrijpend lezen) staat nooit als vereiste in een vacature voor recruiter.Xyphoid schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:17:
[...]
Blijkbaar lezen ze dan verkeerd. Want ik heb alle opties dat ik een baan zoek uitgezet.
Ook heb ik nergens staan dat ik iets anders doe dan Software Development en toch krijg ik aanbiedingen als Analist of Tester.
Persoonlijk staat het bedrijf bij mij dan al onderaan het lijstje, als je als recruiter niet eens de tijd neemt om je in te lezen in de persoon welke je gaat contacten, wil ik niet eens weten hoe het er in de rest van de organisatie aan toegaat.
Wat je het beste kan doen als je een Inmail krijgt is inderdaad negeren. Krijg je een Linkverzoek, klik dan op Ignore en er verschijnt linksonderin een popupje met 'do you know this person' of iets dergelijks. Geef hier aan dat je ze NIET kent, dan krijgt de recruiter strafpunten. Bij genoeg strafpunten worden ze een tijdje van Linkedin geblokt.Arnevld schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:53:
[...]
Dat inmail wist ik niet, even goed op ingelezen dat ik deze lastpakken ook niet meer ga beantwoorden met geen intresse.
Blijkbaar ben ik te netjes voor deze wereld... zou algemeen bekend moeten worden.
Bij de mobiele site verschijnt deze bovenaanSmurfLink schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:40:
[...]
Wat je het beste kan doen als je een Inmail krijgt is inderdaad negeren. Krijg je een Linkverzoek, klik dan op Ignore en er verschijnt linksonderin een popupje met 'do you know this person' of iets dergelijks. Geef hier aan dat je ze NIET kent, dan krijgt de recruiter strafpunten. Bij genoeg strafpunten worden ze een tijdje van Linkedin geblokt.
Ah, das een goede tip.SmurfLink schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:40:
[...]
Wat je het beste kan doen als je een Inmail krijgt is inderdaad negeren. Krijg je een Linkverzoek, klik dan op Ignore en er verschijnt linksonderin een popupje met 'do you know this person' of iets dergelijks. Geef hier aan dat je ze NIET kent, dan krijgt de recruiter strafpunten. Bij genoeg strafpunten worden ze een tijdje van Linkedin geblokt.
Ik delete de berichten wel, maar heb nooit zin om die "do you know bla bla" aan te klikken. Toch maar doen dan.
Vandaag benaderd door een recruiter van de firma Four Life Sciences. Gevraagd wat voor functies hij had. Komt-ie aan met een aantal QA functies. Daarop gevraagd wat de overeenkomst tussen QA functies en IT Beheer is.. Komt-ie aan met "Ja, ze maken gebruik van geavanceerde software, dus enige computerkennis is wel vereist"..
Ik heb maar opgehangen
Ik heb maar opgehangen

Een QA functie voor 100k netto per jaar is best het overwegen waardnextware schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:53:
Vandaag benaderd door een recruiter van de firma Four Life Sciences. Gevraagd wat voor functies hij had. Komt-ie aan met een aantal QA functies. Daarop gevraagd wat de overeenkomst tussen QA functies en IT Beheer is.. Komt-ie aan met "Ja, ze maken gebruik van geavanceerde software, dus enige computerkennis is wel vereist"..
Ik heb maar opgehangen
Ik zie ineens weer een glasrijke carriere in de high tech ruimtevaart voor me, zo goed als ik ben met geavanceerde software zitten ze bij SpaceX, Lockheed en Boeing ongetwijfeld te springen om menextware schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:53:
"Ja, ze maken gebruik van geavanceerde software, dus enige computerkennis is wel vereist"..
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Ach, een glasrijke carrière bij dat soort bedrijven moet nog best mogelijk zijn.vectormatic schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:41:
[...]
Ik zie ineens weer een glasrijke carriere in de high tech ruimtevaart voor me, zo goed als ik ben met geavanceerde software zitten ze bij SpaceX, Lockheed en Boeing ongetwijfeld te springen om me
spoiler:

haha nice, something something typoMugwump schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:00:
[...]
Ach, een glasrijke carrière bij dat soort bedrijven moet nog best mogelijk zijn.
spoiler:
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Op het werk gebeld door een recruiter die op zoek was naar "degene die over het personeelsbeleid gaat", gezegd dat hij vrijdag terug kan bellen. Ik heb diegene even opgezocht op Linkedin. 5 minuten later belt dezelfde persoon weer terug op het vaste nummer van de zaak met de vraag of ik interesse heb in een vacature...
Verwijderd
Confessions of a recruiter
Ok, ik heb hier een aantal berichten gelezen en schrik er best wel van. Sinds twee maanden werk ik voor een IT bedrijf. En ik moet eerlijk zeggen dat ik wel lees wat iemand doet op LinkedIn en ook daar mijn berichten op aan pas. Je hoeft dus niet perse te zien of iemand wel of niet de vink aan heeft staan, je kan mensen ook uitnodigen en een bericht sturen. Ik kom uit de hoek van coaching en training, dus ben wel gewend om goed te lezen en te luisteren naar wat mensen willen. En daarnaast wil ik oprecht ook mensen helpen met een volgende stap in hun carrière. En vaak heb ik ook echt hele leuke interessante vacatures waarvan ik denk dat iemand daar interesse in zou kunnen hebben
.
Wat de andere kant is van recruiter zijn, is dat ik nu zelf word gespamd door softwaredevelopers uit het buitenland en andere mensen die hier in NL graag willen werken in de IT. Ik doe alleen Support functies en Service & System management functies. Dus ik kan me voorstellen hoe het is om overspoeld te worden met berichten en uitnodigingen die helemaal niet relevant zijn.
Wat je trouwens zou kunnen doen, is dat je in bv. je Linkedinprofiel een zin zet met dat je niet benaderd wilt worden door recruiters als je echt happy bent met je baan en je arbeidsvoorwaarden. Als ze dat dan niet hebben gelezen, dan zou ik ook zeker niet reageren.
Ik hoop dat jullie meer positieve ervaringen krijgen!
Ok, ik heb hier een aantal berichten gelezen en schrik er best wel van. Sinds twee maanden werk ik voor een IT bedrijf. En ik moet eerlijk zeggen dat ik wel lees wat iemand doet op LinkedIn en ook daar mijn berichten op aan pas. Je hoeft dus niet perse te zien of iemand wel of niet de vink aan heeft staan, je kan mensen ook uitnodigen en een bericht sturen. Ik kom uit de hoek van coaching en training, dus ben wel gewend om goed te lezen en te luisteren naar wat mensen willen. En daarnaast wil ik oprecht ook mensen helpen met een volgende stap in hun carrière. En vaak heb ik ook echt hele leuke interessante vacatures waarvan ik denk dat iemand daar interesse in zou kunnen hebben
Wat de andere kant is van recruiter zijn, is dat ik nu zelf word gespamd door softwaredevelopers uit het buitenland en andere mensen die hier in NL graag willen werken in de IT. Ik doe alleen Support functies en Service & System management functies. Dus ik kan me voorstellen hoe het is om overspoeld te worden met berichten en uitnodigingen die helemaal niet relevant zijn.
Wat je trouwens zou kunnen doen, is dat je in bv. je Linkedinprofiel een zin zet met dat je niet benaderd wilt worden door recruiters als je echt happy bent met je baan en je arbeidsvoorwaarden. Als ze dat dan niet hebben gelezen, dan zou ik ook zeker niet reageren.
Ik hoop dat jullie meer positieve ervaringen krijgen!
Persoonlijke berichten zijn nooit verkeerd, maar het gaat natuurlijk om de inhoud.
Het is irritant om benaderd te worden voor functies die niet aansluiten, of onder je niveau zijn.
Dat laatste gebeurt waarschijnlijk nog het meest. De klant wil mensen met ervaring X, en wie in het verleden iets met X heeft gedaan, die is relevant. Wie niet, niet relevant. Gevolg: mensen worden heel vaak benaderd voor hun huidige of zelfs vorige baan, en relatief weinig voor de “volgende stap”.
Het is irritant om benaderd te worden voor functies die niet aansluiten, of onder je niveau zijn.
Dat laatste gebeurt waarschijnlijk nog het meest. De klant wil mensen met ervaring X, en wie in het verleden iets met X heeft gedaan, die is relevant. Wie niet, niet relevant. Gevolg: mensen worden heel vaak benaderd voor hun huidige of zelfs vorige baan, en relatief weinig voor de “volgende stap”.
Members only:
Inloggen
Ware het niet dat ik sinds 1 september bij mijn huidige werkgever zit, dan ben je ook echt een lompe hersenloze recruiter.

True Legends, dat klinkt ook alleen al als een Chinese mobile game.
Dan ga je er vanuit dat ze dat lezen en respecteren. Dat gebeurt helaas niet vaak..Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:31:
Ik zie niet in waarom het een probleem moet zijn dat je pas sinds 1 september begonnen bent. De kans is klein dat je snel weggaat, maar verder een vrij deftige mail. Niet te opdringerig, en heldere inhoud. Moesten ze allemaal maar zo zijn...True schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:41:
Ware het niet dat ik sinds 1 september bij mijn huidige werkgever zit, dan ben je ook echt een lompe hersenloze recruiter.
True Legends, dat klinkt ook alleen al als een Chinese mobile game.
Maar ik merk (ook hier) soms op dat men de recruiters maar lastig vindt om ze lastig te vinden. Misschien door de overdaad aan shitpraktijken al allergisch geworden aan de term recruiter, maar in dit geval valt het nog mee.
Die naam daarentegen,

Legen-
wait for it-
yea keep waiting, it's not happening...
De Inmail an sich is ook prima in orde, maar vragen hoe het gaat bij een nieuwe werkgever waar ik amper één volle werkweek loop in de veronderstelling dat ik open sta voor iets nieuws/anders.IceTeaGX schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:53:
[...]
Ik zie niet in waarom het een probleem moet zijn dat je pas sinds 1 september begonnen bent. De kans is klein dat je snel weggaat, maar verder een vrij deftige mail. Niet te opdringerig, en heldere inhoud. Moesten ze allemaal maar zo zijn...
Maar ik merk (ook hier) soms op dat men de recruiters maar lastig vindt om ze lastig te vinden. Misschien door de overdaad aan shitpraktijken al allergisch geworden aan de term recruiter, maar in dit geval valt het nog mee.
Die naam daarentegen,
Legen-
wait for it-
yea keep waiting, it's not happening...

Binnen twee uur na mijn post een recruiter die precies dit deed.t_captain schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:09:
Dat laatste gebeurt waarschijnlijk nog het meest. [...]
Hij suggereert dus een stap omhoog op de ladder.(recruiter)
[...]
Are you looking for a career change? Something more exciting that will present a bigger challenge and add value to your resume?
[...]
en dan:
Software developer, software consultant. Twee banen die ik jaren geleden heb gehad. Voordat ik ging ondernemen.[...] in need .net developers right down to NAV, AX, CRM & Cloud Developers/Consultants.
Ach, recruiters of software developers, iedere groep mensen heeft te maken met een gezonde portie scepsis. Laten we het niet te serieus nemen allemaal... er worden genoeg mooie arbeidsrelaties gewekt door recruiters zoals zelfs software developers wel eens werkende software maken.
Wie schiet met hagel, raakt altijd wel watunglaublich schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:42:
Ach, recruiters of software developers, iedere groep mensen heeft te maken met een gezonde portie scepsis. Laten we het niet te serieus nemen allemaal... er worden genoeg mooie arbeidsrelaties gewekt door recruiters zoals zelfs software developers wel eens werkende software maken.
En zo waren de heerlijkse gerechten en invloedrijkste ontdekkingen ooit schoten met hagel.Xyphoid schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:51:
[...]
Wie schiet met hagel, raakt altijd wel wat
Het zou toch kunnen dat je na anderhalve week al doorhebt dat je huidige bedrijf toch niet zo goed bij je past?True schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:26:
[...]
De Inmail an sich is ook prima in orde, maar vragen hoe het gaat bij een nieuwe werkgever waar ik amper één volle werkweek loop in de veronderstelling dat ik open sta voor iets nieuws/anders.
We are shaping the future
Ik heb precies hetzelfde bericht ontvangen. En ik ben frontend webdeveloper.t_captain schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:39:
[...]
Binnen twee uur na mijn post een recruiter die precies dit deed.
[...]
Hij suggereert dus een stap omhoog op de ladder.
en dan:
[...]
Software developer, software consultant. Twee banen die ik jaren geleden heb gehad. Voordat ik ging ondernemen.
Ga op gesprek bij echt bedrijf waar ze echte dingen doen, hadden ze besloten ook maar in de detachering te gaan, stond nog niet op de website, ook niet bij de vacature.
Had dus contact gehad met een recruiter. Maar zijn titel op linkdin was iets van "Resource manager".
Ik dacht zelf dat zij gewoon de sollicitatie procedure op zich had genomen gezien het een klein bedrijf was en er wel licht geen HR was.
Maar ik bleek de resource te zijn
Dus dat was een awkward moment toen ze over detachering begonnen en ik een vies gezicht trok en zei dat ik daar niet zo van gediend was.
Had dus contact gehad met een recruiter. Maar zijn titel op linkdin was iets van "Resource manager".
Ik dacht zelf dat zij gewoon de sollicitatie procedure op zich had genomen gezien het een klein bedrijf was en er wel licht geen HR was.
Maar ik bleek de resource te zijn

Dus dat was een awkward moment toen ze over detachering begonnen en ik een vies gezicht trok en zei dat ik daar niet zo van gediend was.
Waar denk je dat HR voor staat? Bij sommige bedrijven heet die afdeling HRM (Human Resource Management).Haas_nl schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:21:
zijn titel op linkdin was iets van "Resource manager".
Maar ik bleek de resource te zijn![]()
Gisteravond net na 20:00 belt er een recruiter die zich meteen excuseert voor het ongebruikelijke tijdstip máár hij had een aanbod dat ik niet kón weigeren
Zou wel betekenen dat ik fulltime door hun gedetacheerd zou worden, daar was ik het niet zo mee eens en aangegeven dat ik zelfstandige ben geworden omdat ik prima zelf opdrachten kan binnenhalen en er ook nog eens veel meer aan overhoud. Aangegeven dat ik best op projectbasis door hen in te huren ben maar dat hij dan wel met een concreet voorstel inclusief budget moest komen anders ga ik er geen woorden meer aan vuil maken.
Belt die knakker 10 minuten later terug: met inderdaad zeer concrete informatie, opdrachtgever, projectomschrijving, rol, duur, locatie,budget per week.
Toen ik vervolgens vroeg of de wens was of ik vier halve dagen zou komen of 2 hele werd het eerst stil en daarna de verbinding verbroken
Zou wel betekenen dat ik fulltime door hun gedetacheerd zou worden, daar was ik het niet zo mee eens en aangegeven dat ik zelfstandige ben geworden omdat ik prima zelf opdrachten kan binnenhalen en er ook nog eens veel meer aan overhoud. Aangegeven dat ik best op projectbasis door hen in te huren ben maar dat hij dan wel met een concreet voorstel inclusief budget moest komen anders ga ik er geen woorden meer aan vuil maken.
Belt die knakker 10 minuten later terug: met inderdaad zeer concrete informatie, opdrachtgever, projectomschrijving, rol, duur, locatie,budget per week.
Toen ik vervolgens vroeg of de wens was of ik vier halve dagen zou komen of 2 hele werd het eerst stil en daarna de verbinding verbroken

Want hij betaalde maar 2/5 van je uurloon of?De Rikster schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:03:
Gisteravond net na 20:00 belt er een recruiter die zich meteen excuseert voor het ongebruikelijke tijdstip máár hij had een aanbod dat ik niet kón weigeren![]()
Herkenbaar, als zelfstandige is het heel irritant als je benaderd wordt met loondienst bedragen voor een kwart tot een derde van je maandinkomen, waar je ook nog eens al je aftrek over kwijtraakt, en je vrijheid.De Rikster schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:03:
Gisteravond net na 20:00 belt er een recruiter die zich meteen excuseert voor het ongebruikelijke tijdstip máár hij had een aanbod dat ik niet kón weigeren![]()
Ik reageer op dat soort aanvragen meestal terug met een salariseis in loondienst van 250 - 350k per jaar. Dan is het ook altijd heel erg stil.
Hij stelde een tarief voor dat inderdaad ongeveer 40% van wat ik voor een vergelijkbare opdracht bij een nieuwe klant zou kunnen vragen gezien de schaarste in de markt.Rule schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:09:
[...]
Want hij betaalde maar 2/5 van je uurloon of?
Dus niet 40% van wat ik nu reken aan vaste relaties maar zo'n 65%
Ah ik ben ook eindelijk geselecteerd door de intelligente A.I.
Members only:
Inloggen
Be fast .... Be furious....
"Don't blame me, blame the system"Bl4ckviper schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:36:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nee berijdbaar betekent dat wanneer je de recruiter een zadel op doet je geen verschil ziet met een balkend lastdier.ehtweak schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:45:
Berijkbaar?
Dan kan ik 'm aanraken?![]()
Berijdbaar?
Hij bedoelde zeker overrijdbaar...![]()
Sorry hoor, maar als je je als 'professionele recruiter' profileert, dan mag je toch wel enigszins wat 'niveau' verwachten.
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
Ik vind het sosieso not done om ondernemers te benaderen voor dienstbetrekking, tenzij ze zelf aangeven daarvoor open te staan. Er zitten nogal wat haken en ogen aan om te stoppen met ondernemen. FOR, stakingswinst, activa, leasecontracten, whatever.De Rikster schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:26:
[...]
Hij stelde een tarief voor dat inderdaad ongeveer 40% van wat ik voor een vergelijkbare opdracht bij een nieuwe klant zou kunnen vragen gezien de schaarste in de markt.
Dus niet 40% van wat ik nu reken aan vaste relaties maar zo'n 65%
Om blind over weerstanden heen te stappen is gewoon pushy. En de meeste ondernemers hebben dus weerstanden om te stoppen met ondernemen.
On September 14th 2018, Skynet became self-aware and decided there was more money to be made in IT recruitement then destroying man kindBl4ckviper schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:36:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Wat mij behoorlijk frustreert ( sales ) is dat het zoeken naar functies bemoeilijkt wordt door recruiters en HR bureau's..
Even buiten om of ze ''shit'' of niet zijn, maar ik merk dat de tendens bij veel bedrijven in mijn vakgebied is dat het wordt uitbesteed.. bloed en bloed irritant, verspilde moeite om gesprekken aan te gaan met recruiters, om er vervolgens achter te komen.. oh, je zoekt iemand die chinees/russisch... derp
Even buiten om of ze ''shit'' of niet zijn, maar ik merk dat de tendens bij veel bedrijven in mijn vakgebied is dat het wordt uitbesteed.. bloed en bloed irritant, verspilde moeite om gesprekken aan te gaan met recruiters, om er vervolgens achter te komen.. oh, je zoekt iemand die chinees/russisch... derp
Mijn laatste linkedin post:
Instead of constantly wanting to phone ... recruiters should buy us michelin star dinners. It's a bit like a proof of stake blockchain... the higher your stake... the more chance on actually talking to the person of interest
Ik krijg het wat van die vage omschrijvingen van bedrijven waar je maar meer details van krijgt als ze kunnen bellen. Als je nu es direct zegt waarover het gaat verliezen we alletwee minder tijd.
Instead of constantly wanting to phone ... recruiters should buy us michelin star dinners. It's a bit like a proof of stake blockchain... the higher your stake... the more chance on actually talking to the person of interest
Ik krijg het wat van die vage omschrijvingen van bedrijven waar je maar meer details van krijgt als ze kunnen bellen. Als je nu es direct zegt waarover het gaat verliezen we alletwee minder tijd.
Hoe dan ook blijft skynet kutvectormatic schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:25:
[...]
On September 14th 2018, Skynet became self-aware and decided there was more money to be made in IT recruitement then destroying man kind
Ik werd laatst benadert door een grietje, eerst stuurt ze me een compleet lege mail.. vervolgens krijg ik wel een mail met inhoud maar zit ie vol met spelfouten.
Geef aan dat ik geen interesse heb, om vervolgens een week later een mail te krijgen met de vraag of ik haar mail had ontvangen..
Misschien moet je dan op zoek naar een andere baan.
Geef aan dat ik geen interesse heb, om vervolgens een week later een mail te krijgen met de vraag of ik haar mail had ontvangen..
Misschien moet je dan op zoek naar een andere baan.
Mij valt op dat er steeds meer geschoten wordt met hagel vanuit niet EU landen. NL recruiters heb ik sinds de GDPR minder last van.
Verder valt mij op dat de betere recruiters in mijn netwerk de cowboys verlaten en ineens corporate recruiter of HR zijn. Deze groep laat ik nog even doorsudderen in mijn LinkedIn account.
Verder valt mij op dat de betere recruiters in mijn netwerk de cowboys verlaten en ineens corporate recruiter of HR zijn. Deze groep laat ik nog even doorsudderen in mijn LinkedIn account.
nieuwe tactiek (in een connectieverzoek):
1. ik ken je niet
2. NL recruiter? (ik ben Belg)
3. Ik ben 100% zeker dat ik nooit een reactie aan jou heb geplaatst
4. Google translate is stuk?
5. Nope, bellen gaan we niet doen
Members only:
Inloggen
1. ik ken je niet
2. NL recruiter? (ik ben Belg)
3. Ik ben 100% zeker dat ik nooit een reactie aan jou heb geplaatst
4. Google translate is stuk?
5. Nope, bellen gaan we niet doen
Antwoord:Hi Quadradial,
Sinds kort werk ik bij een nieuwe consultancy genaamd X. Een uniek concept vanwege ons midlance model voor Senior Infrastructuur Specialisten. Ik kom graag met je in contact om eventuele mogelijkheden te bespreken! Hoor graag van je.
MVG, Leuke recruiter
Hey Leuke recruiter,
Wat een leuke uitnodiging! Natuurlijk wil ik met je in contact komen. Maar dan wel om te praten over het reizen in Azie, want ik wil dat zelf ook nog eens doen. (staat als reizen in haar werkervaring) Daarnaast ben je een knappe meid en wie wil nou niet met een mooie meid een kopje koffie drinken.
Qua werk zou ik het fantastisch vinden als jullie mij 4200,- netto konden bieden, zoals dat aangegeven staat in jouw omschrijving van X, alleen denk ik niet dat dat met een technische functie te behalen valt.
Indien je een (management) functie hebt waar ik eventueel voor in aanmerking kan komen waarbij ik het netto salaris zou kunnen krijgen en binnen een straal van 30km van (woonplaats) hebt dan zou ik met alle liefde een kopje koffie met je willen drinken.
Met vriendelijke groet,
Quadradial
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Dat laatste is wel echt compleet achterlijk. Sorry.Quadradial schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:17:
Wat een leuke uitnodiging! Natuurlijk wil ik met je in contact komen. Maar dan wel om te praten over het reizen in Azie, want ik wil dat zelf ook nog eens doen. (staat als reizen in haar werkervaring) Daarnaast ben je een knappe meid en wie wil nou niet met een mooie meid een kopje koffie drinken.
https://niels.nu
Inderdaad, dat gaat wel een beetje ver.Hydra schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:36:
[...]
Dat laatste is wel echt compleet achterlijk. Sorry.

Wat mij betreft een understatement. Er is niks in dat berichtje dat een "shitpraktijk" is, het is alleen niet interessant. Gewoon negeren dus.
Daarnaast is het stukje over 4200 netto ook te dom voor woorden. Dat is prima haalbaar met dergelijke midlance constructies.
[ Voor 17% gewijzigd door Hydra op 24-09-2018 14:55 ]
Misschien had ik het anders moeten verwoorden en beter uitleggen,Hydra schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:53:
[...]
Wat mij betreft een understatement. Er is niks in dat berichtje dat een "shitpraktijk" is, het is alleen niet interessant. Gewoon negeren dus.
Daarnaast is het stukje over 4200 netto ook te dom voor woorden. Dat is prima haalbaar met dergelijke midlance constructies.
Maar op hun linkedin pagina staat toch echt "Verdien netto wat je nu bruto verdient"
Dat lijkt me alleen maar een lokkertje aangezien ze niet kunnen weten wat ik verdien.
Nu dat men weet wat ik verdien ben ik nog geen partij tegengekomen die mij meer biedt dan mijn huidige salaris voor een technisch functie.
Misschien zoek ik wel niet in de juiste vacatures of ben ik niet bereid het halve land door te kruisen.
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Volgens mij weet zo langzamerhand wel iedereen wat midlance constructies ongeveer betekenen. Daarnaast ga je voor het gemak ff voorbij aan waar ik in eerste instantie op reageerde.Quadradial schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:11:
Maar op hun linkedin pagina staat toch echt "Verdien netto wat je nu bruto verdient"
Dat lijkt me alleen maar een lokkertje aangezien ze niet kunnen weten wat ik verdien.
Lees sarcasme... Zo heb ik ze ook van Neomax en Qiss IT.Hydra schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:14:
[...]
Volgens mij weet zo langzamerhand wel iedereen wat midlance constructies ongeveer betekenen. Daarnaast ga je voor het gemak ff voorbij aan waar ik in eerste instantie op reageerde.
Die proberen je te lokken met een mooi koppie op de uitnodiging.
Normaliter gaan die op ignore, maar was in deze nog niet bekend met de midlance constructie.
Nadat iedereen het al wist en ik het nu even snel gelezen te hebben
(https://www.midlancer.nl/over-midlancen)
verwacht ik alsnog niet dat men 4000+ netto als biedt waarbij ik zelf wel/niet op zoek hoef te gaan naar "uitdagende projecten"
Klinkt als detachering met een strikje waarbij je alsnog op straat komt te staan als ze niets voor je hebben of zelf niet in staat bent een deal te sluiten.
Het is gewoon detachering waarbij je een vast en een variabel deel hebt. Het zit dus tussen ZZP en 'gewoon' detachering in, en dus ook kwa loon. Of je dat wil is wat anders (ik niet), maar dat het bij jou niet bekend is, ligt aan jou.Quadradial schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:25:
Klinkt als detachering met een strikje waarbij je alsnog op straat komt te staan als ze niets voor je hebben.
Daarnaast zit je nu een ronduit seksistische opmerking, die ook nog eens flink creepy is, te normaliseren alsof het 'gewoon' sarcasme is. Ik vind 't vooral triest dat 't bij je opkomt zo iets te sturen. Er was niks mis met dat berichtje. Zulke krijgen de meeste developers bij de vleet.
en d'r is toch niks mis met de reactie dat je best een bakkie koffie wil gaan drinken met een mooie meid? Wel erg krampachtige reacties om dat creepy te noemen hoor, beetje flair en humor mag er wel in in wat mij betreft
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Je hebt zakelijk contact gehad, jij gaat in een meeting toch ook niet flirten met de wederpartij? Apart dat je het blijft verdedigen.Bockelaar schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:37:
en d'r is toch niks mis met de reactie dat je best een bakkie koffie wil gaan drinken met een mooie meid? Wel erg krampachtige reacties om dat creepy te noemen hoor, beetje flair en humor mag er wel in in wat mij betreft
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Kom alsjeblieft van je paard af moraalriddersHydra schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:31:
[...]
Het is gewoon detachering waarbij je een vast en een variabel deel hebt. Het zit dus tussen ZZP en 'gewoon' detachering in, en dus ook kwa loon. Of je dat wil is wat anders (ik niet), maar dat het bij jou niet bekend is, ligt aan jou.
Daarnaast zit je nu een ronduit seksistische opmerking, die ook nog eens flink creepy is, te normaliseren alsof het 'gewoon' sarcasme is. Ik vind 't vooral triest dat 't bij je opkomt zo iets te sturen. Er was niks mis met dat berichtje. Zulke krijgen de meeste developers bij de vleet.
Jij zegt seksisme --> I call BS
Deze instanties proberen met een "leuke" foto van een mooie dame wanhopige niet-sociale IT-ers te lokken.
Ik ben geen wanhopige IT-er en heb geen behoefte aan lokkertjes van mooie recruiters.
AhaBeste Kees,
Tijdens mijn zoektocht naar een werkvoorbereider voor een snelgroeiende organisatie met veel afwisselende projecten kwam ik jouw profiel tegen. Jouw profiel maakte mij direct nieuwsgierig. Ik zie dat je nu werkzaam bent als werkvoorbereider bij Werkvoorbereider.
Daarom ben ik benieuwd naar jouw ambities en hoe je in de race zit.

Ik vond 'm ook wel meevallen eerlijk gezegd.. Het zijn inderdaad vaak de onzinnige barbiefoto's die mensen proberen te lokken.. Dus in eerste instantie beginnen ze er zelf mee.. beetje humor kan dan echt geen kwaad wat mij betreft.Quadradial schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:39:
[...]
Kom alsjeblieft van je paard af moraalridders
Jij zegt seksisme --> I call BS
Deze instanties proberen met een "leuke" foto van een mooie dame wanhopige niet-sociale IT-ers te lokken.
Ik ben geen wanhopige IT-er en heb geen behoefte aan lokkertjes van mooie recruiters.
Outerspace schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 16:00:
[...]
Dan hebben ze geleerd van de vreemde zaken die StarApple beoefend
Members only:
Inloggen
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Zo reageer je anders wel.Quadradial schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:39:
[...]
En je zou dat ook niet schrijven als een of andere recruiter een 'hunk' foto op hun profiel zou hebben.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Dat komt omdat ze inspelen op je verwachte sexuele voorkeur. De vrouwelijke recruiters zullen daarom eerder mannen benaderen en mannelijke recruitters eerder de vrouwen.Basszje schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:52:
[...]
Zo reageer je anders wel.
En je zou dat ook niet schrijven als een of andere recruiter een 'hunk' foto op hun profiel zou hebben.
In het verleden heb ik een oude foto van mij gebruikt op linkedin waarbij ik nog fit was.
Ik werd om de haverklap uitgenodigd door jan en alleman.
Vervolgens heb ik 1,5 jaar lang een foto van een nerd met puisten op mijn linkedin gehad en kreeg 0 aanbiedingen. Het werkt blijkbaar 2 kanten op....
Nu mijn trouwfoto gebruikt en ze gaan er weer vol gas voor. Alleen maar "mooie" foto's van recruiters.
Als je begrijpt dat IT-ers voor hun net schuifpuzzels zijn en hoe vaker ze schuiven hoe meer geld ze binnen harken dan maakt het voor hun niet uit hoe de puzzel eruit ziet. En die spelen in op onzekere (vaak single) IT-ers met mooie praatjes. De uitdrukking "Sex sells" bestaat immers niet voor niets.
Goede recruiters zijn echte puzzelaars en daar ga jij als zoekende naar toe. Omdat ze hun vak verstaan en de juiste ervaring hebben opgedaan. Mensen met inzicht en een luisterend oor. Mensen die wel weten hoe het werkt en niet vies zijn om de waarheid te vertellen. De 2 beste recruiters die ik heb gehad waren beide al de 40 gepasseerd en luisterden daadwerkelijk naar mijn wensen.
Alle mooie mensen in hun late 20ers die net van school komen denken wel even je te kunnen paaien met lokkertjes en mooie foto's. Deze jongens en meisjes hebben mij 0 oppgeleverd en mijn tijd verspild.
En van corporate recruiters en dergelijke? Gingen het aantal verzoeken daarvan op dezelfde manier? Want ik kan me best voorstellen dat die ook een (on)bewuste keuze maken op basis van uiterlijk en hoe jij je presenteert. Als je een foto van een nerd met puisten neerzet, geeft dat toch een bepaald negatief signaal af (niet representatief, onverzorgd), terwijl die andere foto's weer positieve signalen geven.Quadradial schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:29:In het verleden heb ik een oude foto van mij gebruikt op linkedin waarbij ik nog fit was.
Ik werd om de haverklap uitgenodigd door jan en alleman.
Vervolgens heb ik 1,5 jaar lang een foto van een nerd met puisten op mijn linkedin gehad en kreeg 0 aanbiedingen. Het werkt blijkbaar 2 kanten op....
Nu mijn trouwfoto gebruikt en ze gaan er weer vol gas voor. Alleen maar "mooie" foto's van recruiters.
Nu weet ik niet welke foto's het waren, maar uiterlijk speelt wel degelijk een rol.
Ik ben enige tijd zoekend naar werk en ben ook geregeld benaderd geworden.
De hoofdreden dat afgewezen werdt ik een deeltijdstudie volg en geen 40 uur wil werken als ik daarnaast nog eens 2-3 uur per dag moet reizen.
(Zelfs eens afgewezen geworden, als om een van de reden; we hebben druk, we hebben geen tijd om je in te werken/begeleiden)
Graag werk ik binnen een vaste locatie als Werkplekbeheer, maar je ziet voor 95% alleen telefonisch servicedesk functies. Dus val al voor veel detachering af.
Ook wordt niet altijd goed gekeken naar mijn LinkedIn info of wordt genegeerd waardoor ook ik soms aanbod afsla. Zoals ik ict-beheerder ben, maar verwacht wordt te kunnen programmeren. Dit zat namelijk niet in mijn opleiding en staat ook niet.op mijn LinkedIn. Zelf ken ik geen enkele (ex) klasgenoot die dit kan. Dit is een totaal ander afstudeerrichting.
Ook als je open solliciteert wordt je vaak naar recruiters gestuurd.
Alsnog zijn er ook een paar die genoeg moeite doen, naar je luisteren en passend werk zoeken.
De hoofdreden dat afgewezen werdt ik een deeltijdstudie volg en geen 40 uur wil werken als ik daarnaast nog eens 2-3 uur per dag moet reizen.
(Zelfs eens afgewezen geworden, als om een van de reden; we hebben druk, we hebben geen tijd om je in te werken/begeleiden)
Graag werk ik binnen een vaste locatie als Werkplekbeheer, maar je ziet voor 95% alleen telefonisch servicedesk functies. Dus val al voor veel detachering af.
Ook wordt niet altijd goed gekeken naar mijn LinkedIn info of wordt genegeerd waardoor ook ik soms aanbod afsla. Zoals ik ict-beheerder ben, maar verwacht wordt te kunnen programmeren. Dit zat namelijk niet in mijn opleiding en staat ook niet.op mijn LinkedIn. Zelf ken ik geen enkele (ex) klasgenoot die dit kan. Dit is een totaal ander afstudeerrichting.
Ook als je open solliciteert wordt je vaak naar recruiters gestuurd.
Alsnog zijn er ook een paar die genoeg moeite doen, naar je luisteren en passend werk zoeken.
[ Voor 27% gewijzigd door m.z op 25-09-2018 04:32 ]
Welkom in 2018. Dit is geen shitpraktijk maar gewoon de realiteit van de markt. Dit soort simpel beheerwerk wordt steeds meer weggeautomatiseerd en als jij niet bij gaat leren jij dus ook.m.z schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 04:19:
Zoals ik ict-beheerder ben, maar verwacht wordt te kunnen programmeren.
Ik vind het overigens wel bizar dat je in een ander topic dan iemand gaat aanraden een Java certificering te halen. Blijf bij je leest.
Nee, dit is zeker geen shitpraktijk, maar daar gaat mijn punt niet om. Het ging er puur om dat ik een vacature ontvang, wat niet passend is bij iemand die 0% programmeer kennis heeft en net is afgestudeerd.Hydra schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:38:
[...]
Welkom in 2018. Dit is geen shitpraktijk maar gewoon de realiteit van de markt. Dit soort simpel beheerwerk wordt steeds meer weggeautomatiseerd en als jij niet bij gaat leren jij dus ook.
Dit klopt en het was een advies. Het ander topic wilde diegene zelf iets met java doen en heeft diegene over gebruikersondersteuning. Waarom moet diegene 2-4 jaar applicatie-onwikkeling doen, terwijl hij zelf a. niet hele dag achter scherm wilt zitten b. iets met gebruikersondersteuning doet.c. hij wilt niet een hele studie volgen.Ik vind het overigens wel bizar dat je in een ander topic dan iemand gaat aanraden een Java certificering te halen. Blijf bij je leest.
Dus vindt het vreemd dit erbij wordt gehaald, terwijl het om twee totaal verschillende situaties gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door m.z op 25-09-2018 14:10 ]
Dus off-topic. Je hebt nog uberhaupt geen baan dus dergelijke mailtjes op deze manier wegzetten is niet verstandig; je kunt ook gewoon een berichtje terugsturen met "het is niet helemaal iets wat bij mij past maar als jullie iets van XYZ hebben, heb ik wel interesse". Dat is hoe je normaal met dat soort zaken omgaat. Of als het echt niet interessant is; gewoon niet reageren.m.z schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:03:
Nee, dit is zeker geen shitpraktijk
Dit topic begint een beetje te verzanden in een "show-je-linkedin-penis" feestje. Niet alleen door jouw reactie overigens.
Het was een nota bene; het viel me op omdat ik net in dat andere topics gereageerd op je heb (want het was slecht advies) en dan hier zie dat je uberhaupt nul kennis hebt van die markt. Realiseer je je wel dat verkeerd advies schade doet? Ik ga iemand met een focus op Werkplekbeheer ook niet vertellen welke certificaten hij moet halen, want daar weet ik niks van af. En ik zit al 15 jaar in de IT.Dit klopt en het was een advies. Het ander topic wilde diegene zelf iets met java doen en heeft diegene over gebruikersondersteuning. Waarom moet diegene 2-4 jaar applicatie-onwikkeling doen, terwijl hij zelf a. niet hele dag achter scherm wilt zitten b. iets met gebruikersondersteuning doet.c. hij wilt niet een hele studie volgen.
Dus vindt het vreemd dit erbij wordt gehaald, terwijl het om twee totaal verschillende situaties gaat.
Haha, zo was het ook bedoeld. Ik heb netjes aangegeven dat de vacature intersant lijkt, maar dat ik niet weet of ik de juiste persoon ben, omdat niet voldoe aan de criteria.Hydra schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:31:
[...]
Dus off-topic. Je hebt nog uberhaupt geen baan dus dergelijke mailtjes op deze manier wegzetten is niet verstandig; je kunt ook gewoon een berichtje terugsturen met "het is niet helemaal iets wat bij mij past maar als jullie iets van XYZ hebben, heb ik wel interesse". Dat is hoe je normaal met dat soort zaken omgaat. Of als het echt niet interessant is; gewoon niet reageren.
Dit topic begint een beetje te verzanden in een "show-je-linkedin-penis" feestje. Niet alleen door jouw reactie overigens.
Ik haalde LinkedIn erbij, meer vanwege het feit dat mijn profiel niet matched met vereisten.
Mijn advies was ook niet lijdend bedoeld. De keuze blijft nog aan diegene zelf. Ik advies gaf ik meer om het idee dat diegene niet alleen wilt programmeren, maar voor erbij.Het was een nota bene; het viel me op omdat ik net in dat andere topics gereageerd op je heb (want het was slecht advies) en dan hier zie dat je uberhaupt nul kennis hebt van die markt. Realiseer je je wel dat verkeerd advies schade doet? Ik ga iemand met een focus op Werkplekbeheer ook niet vertellen welke certificaten hij moet halen, want daar weet ik niks van af. En ik zit al 15 jaar in de IT.
Ik zeg ook niet mijn verhaal klopt, maar in mijn wereld moet je je maar overal voor certificeren. Ik ben ik persoonlijk geen voorstander van, maar vanwege situatie dat diegene werkplek/gebruikersbeheer doet en Java wilt doen, leek mij dit verstandig, omdat diegene anders hele opleiding moet doen, terwijl diegene ook bezig is met gebruikersondersteuning.
Daarbij vraag diegene zelf om advies, dus waarom zal dit schade doen. Het is een advies geen verplichting.
Andere geven ook advies, maar het lijkt erop, omdat u Java cerificaat waardeloos vindt, mij hiervoor moet aanvallen. Dit doet geen schade, dat u de certificeren waardeloos vindt, terwijl andere misschien positieve ervaring mee heeft? of begrijp ik dit verkeerd? Tegelijk geef je aan dat ik moet bijleren, omdat niet kan programmeren.
@m.z
Ik heb verder alles gezegd wat ik wil zeggen over het onderwerp; het is nogal off-topic. Ik vind het volkomen bizar dat jij het kennelijk normaal vindt advies te geven over zaken waar je nul verstand van hebt. Maargoed. dat zal wel aan mij liggen.
P.s. Ik heb het nu een paar posts aangezien maar hoezo schrijf je ZO brak Nederlands? Ik hoop echt dat je het in je professionele communicatie beter doet.
Ik heb verder alles gezegd wat ik wil zeggen over het onderwerp; het is nogal off-topic. Ik vind het volkomen bizar dat jij het kennelijk normaal vindt advies te geven over zaken waar je nul verstand van hebt. Maargoed. dat zal wel aan mij liggen.
P.s. Ik heb het nu een paar posts aangezien maar hoezo schrijf je ZO brak Nederlands? Ik hoop echt dat je het in je professionele communicatie beter doet.
[ Voor 38% gewijzigd door Hydra op 25-09-2018 15:33 ]
Ik snap uw punt en ga hier verder niet op in.Hydra schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:31:
@m.z
Dit is een aandachtpunt waaraan gewerkt wordt.
Man man man, had een toppertje vandaag aan de lijn.
Verwachte een telefoontje uit Den haag vandaag dus nam niets vermoedend op.
"Sorry dat ik je zo direct bel, maar we zijn zo vrij geweest jou te selecteren voor een interessante functie"
"eerhm oh, en waarom bel je mij dan? Hebbben we elkaar een keer eerder gesproken?"
"Ja, je hebt me je kaartje een halfjaar geleden geven op congres xyz"
"Dat kan best, we hadden een stand daar, maar volgens mij heb ik geen recruiter gesproken daar"
"Nee klopt, toen zat ik nog aan klantzijde, ben over gegaan naar recruitment, daar kan ik -knip te lang verhaal, MAND - maar we hebben een interessante vacature voor je die bij je past."
En dan noemt ie mijn functie twee bedrijven geleden op.... Nee, met jou winnen we de oorlog wel.
Dus leg hem uit dat ik toch verwacht had dat ie op z'n minst mijn LinkedIn profiel gelezen had, dan had ie gezien dat ik daar weg ben bezuinigd.
"Nou, waarom probeer je het niet nog een keer dan?"
* Blonde Tux denkt dat de beste kerel in kwestie het niet lang deze functie zal bekleden.
Zo terugdenkend, die gast belt me dus via een businesskaartje dat ik aan hem in een andere rol heb gegeven; snap dat je opportuun moet zijn in deze sector, maar dit voelt eigenlijk niet goed. Ik heb het kaartje aan je gegeven met het oog zaken met je te doen, ervan uitgaande dat jij in functie x zou zitten. Nu schuif je op naar een ander bedrijf, met een andere insteek. Het voelt totaal niet koosjer, misschien de kerel maar eens met de GDPR om zijn oren slaan.
Verwachte een telefoontje uit Den haag vandaag dus nam niets vermoedend op.
"Sorry dat ik je zo direct bel, maar we zijn zo vrij geweest jou te selecteren voor een interessante functie"
"eerhm oh, en waarom bel je mij dan? Hebbben we elkaar een keer eerder gesproken?"
"Ja, je hebt me je kaartje een halfjaar geleden geven op congres xyz"
"Dat kan best, we hadden een stand daar, maar volgens mij heb ik geen recruiter gesproken daar"
"Nee klopt, toen zat ik nog aan klantzijde, ben over gegaan naar recruitment, daar kan ik -knip te lang verhaal, MAND - maar we hebben een interessante vacature voor je die bij je past."
En dan noemt ie mijn functie twee bedrijven geleden op.... Nee, met jou winnen we de oorlog wel.
Dus leg hem uit dat ik toch verwacht had dat ie op z'n minst mijn LinkedIn profiel gelezen had, dan had ie gezien dat ik daar weg ben bezuinigd.
"Nou, waarom probeer je het niet nog een keer dan?"
* Blonde Tux denkt dat de beste kerel in kwestie het niet lang deze functie zal bekleden.
Zo terugdenkend, die gast belt me dus via een businesskaartje dat ik aan hem in een andere rol heb gegeven; snap dat je opportuun moet zijn in deze sector, maar dit voelt eigenlijk niet goed. Ik heb het kaartje aan je gegeven met het oog zaken met je te doen, ervan uitgaande dat jij in functie x zou zitten. Nu schuif je op naar een ander bedrijf, met een andere insteek. Het voelt totaal niet koosjer, misschien de kerel maar eens met de GDPR om zijn oren slaan.
[ Voor 17% gewijzigd door Blonde Tux op 25-09-2018 17:05 ]
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Nogal onethisch om je 'netwerk' van je oude bedrijf mee te nemen op die manier. Heb een paar jaar terug nog een fittie meegemaakt van een recruitmentbedrijf dat contact opnam met al hun targets omdat een van hun recruiters er met het klantenbestand vandoor was gegaan en een eigen bedrijf had gestart.Blonde Tux schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:40:
Recruitment en ethiek hebben vaak toch al weinig met elkaar te maken dus dit is ook wel een beetje "you reap what you sow".
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan