Ben je afhankelijk van die ene recruiter of dat ene bedrijf? Anders zou ik die persoon gewoon links laten liggen. Er zijn genoeg andere recruitingbedrijven waarmee je kunt praten.ehtweak schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:42:
Ook een 'leuke'.![]()
Een recruiter, die volgens zijn eigen c.v. al jaren bij allerlei instanties de 'betere' functies doet. Niet echt een broekie dus. Heeft zelf een HBO opleiding, is gewoon 100% Nederlander (no offense), maar produceert teksten, en nog erger, uitgebreide profielbeschrijvingen, vol met grammatica- en stijlfouten.
Nog afgezien van z'n berichtjes. Ook die zijn doorspekt met schrijffouten.
Zo erg, dat wanneer je een toegezonden document in Word opent, Word zelf gelijk rijkelijk rode en groene streepjes uitdeelt.![]()
Wat moet je daar nou mee?
Het laat aan de ene kant niet echt een professionele indruk achter van de organisatie waarvoor hij werkt, aan de andere kant wil je iemand niet voor het hoofd stoten, want anders ben je gelijk persona non grata.
Bijvoorbeeld het volgende. Een recruiter vraagt mij of ik per direct beschikbaar ben en ik antwoord dat ik op dit moment op een project zit. Recruiter blijft z'n verhaal afsteken en zegt dat het echt een heel tof project is voor een hele toffe klant en of ik daarvoor niet mijn lopende project wil opgeven? Want ze hebben echt iemand nodig die volgende week start. Dan is het voor mij al direct klaar. Zo doen we namelijk geen zaken. Het zal me wat zijn als je als professional om de haverklap je werkzaamheden afbreekt om elders iets te starten. We dienen gewoon onze afspraken uit en dat vindt ik wel zo netjes.
Ik merk aan mezelf dat ik een recruiter steeds sneller de deur wijs, heb geen zin in onsamenhangende dingen en half onduidelijke afspraken.