Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:21
ehtweak schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:42:
Ook een 'leuke'. :N
Een recruiter, die volgens zijn eigen c.v. al jaren bij allerlei instanties de 'betere' functies doet. Niet echt een broekie dus. Heeft zelf een HBO opleiding, is gewoon 100% Nederlander (no offense), maar produceert teksten, en nog erger, uitgebreide profielbeschrijvingen, vol met grammatica- en stijlfouten.
Nog afgezien van z'n berichtjes. Ook die zijn doorspekt met schrijffouten.

Zo erg, dat wanneer je een toegezonden document in Word opent, Word zelf gelijk rijkelijk rode en groene streepjes uitdeelt. ;)

Wat moet je daar nou mee?
Het laat aan de ene kant niet echt een professionele indruk achter van de organisatie waarvoor hij werkt, aan de andere kant wil je iemand niet voor het hoofd stoten, want anders ben je gelijk persona non grata. :?
Ben je afhankelijk van die ene recruiter of dat ene bedrijf? Anders zou ik die persoon gewoon links laten liggen. Er zijn genoeg andere recruitingbedrijven waarmee je kunt praten.

Bijvoorbeeld het volgende. Een recruiter vraagt mij of ik per direct beschikbaar ben en ik antwoord dat ik op dit moment op een project zit. Recruiter blijft z'n verhaal afsteken en zegt dat het echt een heel tof project is voor een hele toffe klant en of ik daarvoor niet mijn lopende project wil opgeven? Want ze hebben echt iemand nodig die volgende week start. Dan is het voor mij al direct klaar. Zo doen we namelijk geen zaken. Het zal me wat zijn als je als professional om de haverklap je werkzaamheden afbreekt om elders iets te starten. We dienen gewoon onze afspraken uit en dat vindt ik wel zo netjes.

Ik merk aan mezelf dat ik een recruiter steeds sneller de deur wijs, heb geen zin in onsamenhangende dingen en half onduidelijke afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
burne schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 02:13:
Zojuist het volgende emailtje verstuurd:

[...]

Dat lijkt me GDPR-nachtmerrie genoeg voor de rest van het jaar.
Zolang jij niet bewijst dat je bent wie je bent hoeven ze niks te doen. Bij een dergelijk verzoek wordt daarom een kopie van je paspoort verlangt om je identiteit aan te tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:45

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

-RenE- schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:39:
[...]
Zolang jij niet bewijst dat je bent wie je bent hoeven ze niks te doen. Bij een dergelijk verzoek wordt daarom een kopie van je paspoort verlangt om je identiteit aan te tonen.
Zie:
I am including a copy of documentation necessary to verify my identity. If you require further information, please contact me at my address above.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
gold_dust schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:33:
[...]

Ik denk dat het wel degelijk ontopic is, het niet bieden van een leefbaar salaris vind ik een veel grotere 'shitpraktijk' dan die wekelijkse recruiter mailtjes met onzinnige vacatures en connectie verzoeken op LinkedIn.

Ik zou ze heel gericht de tegenvraag stellen waar zij denken dat je moet gaan wonen met 2300 euro bruto en vervolgens een tegenbod van 4000 euro doen. En als ze daar niet op in gaan wat anders zoeken.
Ehm, waarom is dat de zorg van een recruiter? 2300 is een prima normaal starterssalaris, dat daar op dit moment geen woningen voor te vinden zijn door de belachelijk opgeblazen markt is niet het probleem van recruiters of werkgevers... je krijgt betaald naar je functioneren, niet naar of je een huis kan kopen of niet. Dat het op dit moment klote is ben ik zeker met je eens.. maar niet dat er dan inene een idioot hoog startsalaris moet komen om dit te compenseren. Dat zou de markt uberhaupt alleen maar verder verzieken.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:17
Ik zou met zekerheid zeggen dat een dergelijke kostenpost wel degelijk een probleem is van de recruiters. Kans is namelijk groot dat er voor een dergelijk loon op die locatie niemand ja ik wil zegt. Even ter vergelijking. Voor een mooie senior functie, vergelijkbaar met mijn huidige functie in Nederland, zou ik in Zürich, in verband met de kosten van levensonderhoud, 2 keer mijn Nederlandse salaris krijgen. Ik ben er nog niet uit, want qua wonen zou ik er bepaald niet op vooruit gaan. Het wordt hoog tijd dat in de randstad de salarissen ook een forse sprong gaan maken, zodat we weer het hoge lonen land worden wat we eigenlijk al lang hadden moeten zijn.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

FrankHe schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 17:59:
[...]

Ben je afhankelijk van die ene recruiter of dat ene bedrijf? Anders zou ik die persoon gewoon links laten liggen. Er zijn genoeg andere recruitingbedrijven waarmee je kunt praten.
Nou, in dit specifieke geval ligt het wat lastiger c.q. genuanceerder.
Het betreft de allergrootste werkgever van Nederland en één van hun eigen recruiters, voor een hele specifieke functie...
Dus tja... :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

SmurfLink schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:51:
dat daar op dit moment geen woningen voor te vinden zijn door de belachelijk opgeblazen markt is niet het probleem van recruiters of werkgevers...
Je denkt dat je WO-starter bereid is in een kartonnen doos op de parkeerplaats te wonen? Zouden starters allemaal het kopje 'secundaire arbeidsvoorwaarden' overslaan?

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
ehtweak schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:13:
[...]

Nou, in dit specifieke geval ligt het wat lastiger c.q. genuanceerder.
Het betreft de allergrootste werkgever van Nederland en één van hun eigen recruiters, voor een hele specifieke functie...
Dus tja... :?
En na drie keer vragen geeft de recruiter nog steeds niet prijs in welke plaats en welke branche het bedrijf zit. Ja dan hang ik op hoor.

Is de recruiter inderdaad in huis en volledig transparant dan kun je daar prima op ingaan. Het maakt wellicht een verschil of je in loondienst bent of dat je als ZZP'er werkzaam bent. In loondienst kies je er wellicht gemakkelijker voor om je contract op te zeggen. Als ZZP'er ben ik daar minder scheutig mee. Maar als ZZP'er is de contractduur doorgaans drie maanden met wellicht verlengingen. Dus dan zijn mooie natuurlijke momenten dat je wederzijds afscheid van elkaar kunt nemen. Wel even netjes tijdig aangeven. In loondienst kun je bij wijze van spreken vandaag opzeggen en met de vakantiedagen die je nog hebt kun je morgen stoppen met werken. En volgende week aan de gang bij je nieuwe job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

FrankHe schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:39:
[...]

En na drie keer vragen geeft de recruiter nog steeds niet prijs in welke plaats en welke branche het bedrijf
...
Eh, nee. Waar zeg ik dat dan? :?
ehtweak in "de shitpraktijken van recruiters"
Ik heb het er niet over dat niet duidelijk waar of bij wie die functie is, maar dat de functieomschrijving zo 'slordig' is...

produceert teksten, en nog erger, uitgebreide profielbeschrijvingen, vol met grammatica- en stijlfouten.

Ik bedoelde/vroeg me af; hoe wijs je daar iemand nou, op een nette manier, op?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
ehtweak schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:43:
[...]

Eh, nee. Waar zeg ik dat dan? :?
ehtweak in "de shitpraktijken van recruiters"
Ik heb het er niet over dat niet duidelijk waar of bij wie die functie is, maar dat de functieomschrijving zo 'slordig' is...

produceert teksten, en nog erger, uitgebreide profielbeschrijvingen, vol met grammatica- en stijlfouten.

Ik bedoelde/vroeg me af; hoe wijs je daar iemand nou, op een nette manier, op?
In jouw geval is het dus wel heel concreet en duidelijk. Wat het werk is en waar het is. Maar heb je te maken met een recruiter die kennelijk geen fatsoenlijk Nederlands kan schrijven waardoor het iets meer moeite kost om de informatie uit de e-mail van de recruiter te destilleren. In dat geval zou ik toch op het aanbod ingaan. De daadwerkelijke contracten handel je namelijk niet af met de recruiter maar met de afdeling HR en die zijn als het goed is wel in staat om een normale brief op te stellen.

Ik sprak ook over mijn eigen ervaringen met recruiters die rare dingen opschrijven en schermen met de meest fantastische opdrachtgever. Letterlijk e-mails met teksten als once-in-a-lifetime. Hele doorzichtige verkooppraat, alsof er een koelkast of stereo verkocht moet worden. Bij zulke slechte e-mails schiet ik bij voorbaat al in de lach. Dat is wat ik soms voorbij zie komen. En vervolgens heb je van die recruiters die totaal niets loslaten over de opdrachtgever en geheimzinnig blijven over de exacte functie. Of vragen om een gemotiveerde sollicitatiebrief te schijven voor een onbekende functie bij een onbekende klant. Maar die kom ik gelukkig niet meer zo veel tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 22:42

SECURITEH

Man of legend.

Transportman schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 22:48:
[...]

Er zit nog een hele range tussen "Hi" en "Beste dhr.". Bij mij zouden trouwens beide in de prullenbak belanden, omdat ze de toon bij mij dan compleet misslaan. Hi vind ik eigenlijk respectloos in een eerste contact, zeker als je mij iets wilt aanbieden, en Beste dhr. vind ik weer zo formeel dat ik het gevoel krijg er niet bij te passen.
Persoonlijk maakt mij het weinig uit hoe iemand mij benaderd (formeel of informeel) en zal daarop ook op dezelfde toon antwoorden, maar als ik het gesprek begin neem ik een formele houding aan uit respect (wanneer ik de persoon niet ken) en als iemand dit niet nodig vind kunnen ze dit aangeven in de reactie waarop ik dan ook het volgende contact moment mij aanpas). Om nou iemand die jouw formeel aanspreekt te negeren vind ik daarom wel erg extreem. Er is zeker een middenwweg maar wat is mis met iemand die jouw in eerste instantie uiterst beleeft probeert te behandelen?
gooddaddy schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:11:
[...]

Je zou natuurlijk ook buiten de Randstad kunnen kijken. Scheelt een hoop files en woningen zijn meer betaalbaar. En er is zat werk buiten de Randstad te vinden
Belangrijk is dan wel of je wil verhuizen, laat staan buiten de randstad.

Persoonlijk als Veluwenaar zou ik hier niet weg willen (ik ben al met tegenzin vertrokken uit de stad waar ik woonde omdat ik simpelweg het geld niet had om daar te wonen).Zelfs in het kleine Nederland is verhuizen geen kleine beslissing.
Sissors schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:55:
[...]

Dus daar kan je dan toch moeilijk de recruiter de schuld van geven? Ik vind het irritant als mensen mij met "u" aanspreken, laat staan met twee woorden, moet er niet aan denken. Je kan niet verwachten dat een recruiter iedereen aanspreekt precies op de manier dat diegene het liefst heeft.
Zeker niet maar neem de "beleefde" verwachting als standaard en laat mensen zelf aankaarten wanneer zij dit niet nodig vinden of zelfs liever niet hebben. Dat is de "goude standaard" die mij is aangeleerd. Niets mis mee om met respect te beginnen en op aangeven etc. dit aan te passen.

Eigenlijk raar dat mensen die hier minder belang aan hechten dit als negatief zien ipv. iets wat ze kunnen negeren en aangeven liever niet te hebben. Dit klinkt als zoeken naar een reden om mensen te negeren want "Oh god ze spreken mij aan met respect!".

[ Voor 44% gewijzigd door SECURITEH op 04-08-2018 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
burne schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:36:
[...]

Je denkt dat je WO-starter bereid is in een kartonnen doos op de parkeerplaats te wonen? Zouden starters allemaal het kopje 'secundaire arbeidsvoorwaarden' overslaan?
Nogmaals, hoe is dit relevant voor de recruiter? En daarnaast, beetje overdreven. De meeste WO-starters hebben woonruimte.. gezien ze tijdens hun studie een hoop minder verdienen dan dit startsalaris zullen ze toch wel al ergens moeten wonen en dat is vaak geen kartonnen doos. Wellicht een studentenwoning waar ze na een jaar uitmoeten, maar dat is dan een jaar met lagen woonlasten waardoor ze een jaar lang kunnen sparen. Of ze wonen nog bij pa en ma, waar ze ook kunnen sparen.

Ik snap echt niet waarom dit relevant zou zijn voor een werkgever om het salaris opeens bovengemiddeld te maken. En ja, ik heb zelf in deze situatie gezeten dus ik weet hoe het is. Maar dat is niet het probleem van mijn werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

SmurfLink schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:28:
De meeste WO-starters hebben woonruimte..
Het punt (wat je op een of andere manier mist of weigert te zien) is niet alleen een baan maar ook een bijbehorende flinke verhuizing (> 150km).

Laten we er maar over ophouden. Ik heb niet voor niets in m'n linkedin staan dat vooral recruiters geen contact op moeten nemen, ongeacht wat ze in de aanbieding hebben.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
SkiFan schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:04:
Ik zou met zekerheid zeggen dat een dergelijke kostenpost wel degelijk een probleem is van de recruiters.
[...]
Het wordt hoog tijd dat in de randstad de salarissen ook een forse sprong gaan maken
En dan kom je uiteindelijk vast te zitten een loop waarbij de woonkosten blijven stijgen (concurentie voor woningen blijft en de vraag blijft) en dan blijf je nog steeds weggedrukt worden als starter. Dat de lonen al jaar en dag voor starters gelijk lijken te blijven is wel een dingetje

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

[...]

Nogmaals, hoe is dit relevant voor de recruiter? En daarnaast, beetje overdreven. De meeste WO-starters hebben woonruimte.. gezien ze tijdens hun studie een hoop minder verdienen dan dit startsalaris zullen ze toch wel al ergens moeten wonen en dat is vaak geen kartonnen doos. Wellicht een studentenwoning waar ze na een jaar uitmoeten, maar dat is dan een jaar met lagen woonlasten waardoor ze een jaar lang kunnen sparen. Of ze wonen nog bij pa en ma, waar ze ook kunnen sparen.
Dat is een hele boude aanname. De gemiddelde Groninger, Enschedeër of 'Strichenaar zal het je niet napraten.
Ik snap echt niet waarom dit relevant zou zijn voor een werkgever om het salaris opeens bovengemiddeld te maken. En ja, ik heb zelf in deze situatie gezeten dus ik weet hoe het is. Maar dat is niet het probleem van mijn werkgever.
Omdat ik niet voor je ga werken als ik mijn woonlasten niet kan dekken. It's that simple :Y)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
[...]

Jij zou perfect geschikt zijn als fabrieksbaas in de 19e eeuw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:46
Het is ook wel degelijk een zorg voor de werkgever. Het is al moeilijk genoeg om mensen te vinden. Als andere regio's dan een heel stuk voordeliger zijn in levenonderhoud zonder dat de salarissen significant lager liggen, dan is dat niet goed voor de concurrentiepositie.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 380171

Pyrone89 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 16:23:
[...]

Jij zou perfect geschikt zijn als fabrieksbaas in de 19e eeuw.
Of gewoon geen ENKEL idee hoe je een bedrijf runt.
Als je dit soort basale consideraties al niet kan bevatten ben je zeer zeker geschikt omzelf een recruiter te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Anoniem: 380171 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 17:59:
[...]

Of gewoon geen ENKEL idee hoe je een bedrijf runt.
Als je dit soort basale consideraties al niet kan bevatten ben je zeer zeker geschikt omzelf een recruiter te worden.
Dat was dus ook precies mijn initiële punt.

Recruiters proberen jou ergens op een plekje te proppen. Het kan hen absoluut niks schelen dat je ver weg woont, moet verhuizen en daar geen geld voor hebt. Het zijn simpele cv schuivers die verder geen idee hebben hoe bedrijven werken, hoe het voor een medewerker is. Het kan ze niks schelen, dus gaan ze er weinig aan doen en heeft het geen zin om een hoger bod bij die knakker neer te leggen. Voor jou 10 anderen, dan vindt ie vast wel iemand dichterbij. Maar gaat hij dan de volgende keer de vacature niet naar jou sturen omdat je verder weg woont? Nope, nogmaals, het kan 'm niks schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:02

tha_crazy

Mafketel

En wederom een recruiter die op mijn werknummer belt.
Naja, niet eens op mijn nummer maar via het algemene nummer en dan doorverbonden wilt worden.

Was een gesprekje van ongeveer een minuutje, wat ik eigenlijk al teveel tijd vond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

tha_crazy schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:43:
En wederom een recruiter die op mijn werknummer belt.
Naja, niet eens op mijn nummer maar via het algemene nummer en dan doorverbonden wilt worden.

Was een gesprekje van ongeveer een minuutje, wat ik eigenlijk al teveel tijd vond
Het is inderdaad teveel tijd als je het af wilt kappen, maar niet genoeg als je die recruiter echt te grazen wilt nemen. Vriendelijk te woord staan, netjes zijn (of haar) naam vragen en opschrijven, nog eens vragen naar de bedrijfsnaam en die goed noteren, telefoonnummer noteren en vertellen dat jij nog wel van je zult laten horen. Vervolgens de naam van de hoogste baas bij die recruteringstoko opzoeken, bellen (en zo moeilijk is het niet om langs de telefoniste daar te komen) en vervolgens telefonisch je beklag doen over zijn medewerker. Daarna vertellen dat zijn toko om die reden dus op en jouw persoonlijke zwarte lijst is beland en op de zwarte lijst van het bedrijf waar je werkzaam bent. Kost helaas wat moeite, maar als dit nu eens structureel zou gebeuren, is het leed heel snel geleden. Alleen de eenpitters pak je hier wat minder goed mee, helaas.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik zit met een recruitment bureau dat ongevraagd aan mijn gegevens is gekomen en deze nu gebruikt om mij enige regelmaat te benaderen. Herhaaldelijke verzoeken om mij uit de database te verwijderen, worden genegeerd.
Wat is de beste volgende actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:16
Teleluvr schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:46:
Ik zit met een recruitment bureau dat ongevraagd aan mijn gegevens is gekomen en deze nu gebruikt om mij enige regelmaat te benaderen. Herhaaldelijke verzoeken om mij uit de database te verwijderen, worden genegeerd.
Wat voor gegevens hebben ze buitgemaakt? En hoe komen ze er volgens jou aan?

Nummers, emailadressen, linkedin blokkeren en waar mogelijk rapporteren?
AP een tip geven via: https://autoriteitpersoon...-gebruik-persoonsgegevens
CEO van recruitmentbureau benaderen en het bij hem/haar neerleggen?
Aangifte doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:58
We hebben er weer eens eentje *O*

✔ LinkedIn connection request
✔ "Ik heb mogelijk interessante vacatures voor je"
✔ "even linken kan geen kwaad toch?"

:W
Teleluvr schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:46:
Beginnen over GDPR, het recht om vergeten te worden, en terloops even noemen wat de boetes kunnen zijn.

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:41

orf

Freee!! schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:58:
[...]

Het is inderdaad teveel tijd als je het af wilt kappen, maar niet genoeg als je die recruiter echt te grazen wilt nemen. Vriendelijk te woord staan, netjes zijn (of haar) naam vragen en opschrijven, nog eens vragen naar de bedrijfsnaam en die goed noteren, telefoonnummer noteren en vertellen dat jij nog wel van je zult laten horen. Vervolgens de naam van de hoogste baas bij die recruteringstoko opzoeken, bellen (en zo moeilijk is het niet om langs de telefoniste daar te komen) en vervolgens telefonisch je beklag doen over zijn medewerker. Daarna vertellen dat zijn toko om die reden dus op en jouw persoonlijke zwarte lijst is beland en op de zwarte lijst van het bedrijf waar je werkzaam bent. Kost helaas wat moeite, maar als dit nu eens structureel zou gebeuren, is het leed heel snel geleden. Alleen de eenpitters pak je hier wat minder goed mee, helaas.
Dat is hoe die hoogste baas het heeft geleerd aan z'n personeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

orf schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:03:
[...]
In dat geval gewoon door verschillende mensen laten bellen dat ze een leuke baan voor hem hebben >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:50

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Alex) schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:59:
We hebben er weer eens eentje *O*

✔ LinkedIn connection request
✔ "Ik heb mogelijk interessante vacatures voor je"
✔ "even linken kan geen kwaad toch?"

:W
Slim anders kan je nog maanden aanhoren hoe je (linkedin)collega's hetzelfde overkomt :X

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-07 18:37
Ik zet zelf niet in de IT, maar kom ook zaken tegen om van te huilen;

Business studie gedaan, en overal op mijn LinkedIn is duidelijk kenbaar in welke hoek ik me interesseer.

Ik krijg verzoeken voor customer care specialists, of voor sales. Precies de hoek waar ik een broertje dood aan heb.

Anderzijds word ik ook wel benaderd voor meer passende functies, as we speak wacht ik op een afspraak waar ik 100km voor heb gereden. Maar nu kom ik wel tot de bezinning dat dit waarschijnlijk de laatste keer is dat ik me laat verleiden door een recruiter. Immers is dit een investering van tijd en geld waar ik wellicht niet eens in contact ga komen met het betreffende bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Ik zit sinds kort ook op linkedin en sta op beschikbaar voor recruiters.
In mijn stukje tekst voor recruiters staat mijn salarisindicatie en reisafstand.
Ondanks (mijn hoge eisen) reageren er wekelijks een aantal recruiters.

Waar ik zelf mee worstel is het feit dat ik het nu niet slecht heb, en alleen bij "beter" een overstap wil maken.
Daarom heb ik ook mijn wensen. Ik merk dat recruiters me toch blijven benaderen en zelfs voorstellen doen voor minder. Wat ik me verder afvraag in hoeverre jij als persoon echt van waarde bent voor hun.
Ze geven je het gevoel alsof ze echt JOU willen. Maar ik gok in de praktijk dat ze er met 10 tegelijk bezig zijn om er hopelijk 1 over te houden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:50

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

@FlowSnake

Helaas heb ik ook gemerkt dat recruiters met enige regelmaat nauwelijks een idee hebben wat de functie inhoud. Gewoon eerst even telefonisch goed proberen door te lichten, hoe dan ook is het meestal verspilde energie helaas.
In jouw geval even een factuurtje met reis en consultancy kosten sturen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Ghostrider op 07-08-2018 09:03 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Laatst online: 17-03 16:03
FlowSnake schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:43:
Ik zet zelf niet in de IT, maar kom ook zaken tegen om van te huilen;

Business studie gedaan, en overal op mijn LinkedIn is duidelijk kenbaar in welke hoek ik me interesseer.

Ik krijg verzoeken voor customer care specialists, of voor sales. Precies de hoek waar ik een broertje dood aan heb.

Anderzijds word ik ook wel benaderd voor meer passende functies, as we speak wacht ik op een afspraak waar ik 100km voor heb gereden. Maar nu kom ik wel tot de bezinning dat dit waarschijnlijk de laatste keer is dat ik me laat verleiden door een recruiter. Immers is dit een investering van tijd en geld waar ik wellicht niet eens in contact ga komen met het betreffende bedrijf.
Daar heb ik dus altijd voor gepast. Als een recruiter mij wilde spreken, dan komt hij maar naar mijn omgeving toe. Ik ga echt geen 100 km rijden voor een voorstelgesprekje.
Overigens nooit problemen mee gehad. Vroeger vaak genoeg bij een Van der Valk gezeten om met een recruiter af te spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
C6DL schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:58:
Ik zit sinds kort ook op linkedin en sta op beschikbaar voor recruiters.
In mijn stukje tekst voor recruiters staat mijn salarisindicatie en reisafstand.
Ondanks (mijn hoge eisen) reageren er wekelijks een aantal recruiters.

Waar ik zelf mee worstel is het feit dat ik het nu niet slecht heb, en alleen bij "beter" een overstap wil maken.
Daarom heb ik ook mijn wensen. Ik merk dat recruiters me toch blijven benaderen en zelfs voorstellen doen voor minder. Wat ik me verder afvraag in hoeverre jij als persoon echt van waarde bent voor hun.
Ze geven je het gevoel alsof ze echt JOU willen. Maar ik gok in de praktijk dat ze er met 10 tegelijk bezig zijn om er hopelijk 1 over te houden
Je gok is behoorlijk nauwkeurig gok ik zo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 08:34
Gisteren weer een special snowflake aan de telefoon. Ik had geen idee wie het was maar aangezien ik het nummer dacht te herkennen opgenomen. Deze "dude" vroeg of het uitkwam om even te praten dus ik antwoordde nee (stond met m'n handen vol) en hij was er duidelijk niet van gediend om nee te horen getuige zijn zwaar geirriteerde reactie.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoffeeToGo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2023
Ballebek schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:48:
Gisteren weer een special snowflake aan de telefoon. Ik had geen idee wie het was maar aangezien ik het nummer dacht te herkennen opgenomen. Deze "dude" vroeg of het uitkwam om even te praten dus ik antwoordde nee (stond met m'n handen vol) en hij was er duidelijk niet van gediend om nee te horen getuige zijn zwaar geirriteerde reactie.
Dan ben ik wel benieuwd naar de reactie van deze special snowflake...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:12
gooddaddy schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:29:
Vroeger vaak genoeg bij een Van der Valk gezeten om met een recruiter af te spreken.
Recruiter betaald voor de duidelijkheid, als hij wil delen dan is het gelijk einde contact. :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 20:18

_Arthur

blub

Vandaag op een autootje gezien "Job Engineer" van een recruitment toko.

Ze verzinnen steeds stommere Job Titles om maar niet als een recruiter gezien te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simcor55
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-09-2023
_Arthur schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:23:

Ze verzinnen steeds stommere Job Titles om maar niet als een recruiter gezien te worden.
Het betekent in ieder geval dat recruiters inzien dat mensen een hekel hebben aan recruiters, want "never change a strong brand". Alleen ze maken de verkeerde keuze door de naam te veranderen i.p.v. hun "product".

Le root, c'est moi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
simcor55 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:25:
[...]

Het betekent in ieder geval dat recruiters inzien dat mensen een hekel hebben aan recruiters, want "never change a strong brand". Alleen ze maken de verkeerde keuze door de naam te veranderen i.p.v. hun "product".
Oh dat weten ze echt wel hoor. Alleen zie je gewoon heel vaak dat bij een imagoprobleem naar marketing wordt gekeken in plaats van dat eens wordt gekeken of de oorzaak van de perceptie misschien niet beter aan te pakken valt.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

_Arthur schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:23:

Zolang ze maar geen eerlijk werk gaan doen, die concurrentie kunnen we niet gebruiken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:16
Misschien de verkeerde plek om te vragen maar recruiters werken heel erg volgens het model van bedrijf heeft een baan en we zoeken een gek om hem te vullen.

Zijn er ook bedrijven die het omgekeerde doen? Ik wil een baan/switch van carriere met x rare voorwaarden (het bedrijfslogo moet blauw zijn, verzin het maar hoe gek) en gaat mij helpen zoeken met waar ik zou willen solliciteren/wat voor training ik moet volgen etc.
Het punt is vooral dat iemand vanuit mij kijkt en niet vanuit een vacature.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
peltco schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:25:

https://www.tweakers-elect.com/? O-)

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 07-08-2018 21:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:16
Zoals ik Tweakers elect begrijp is dat meer ik post anoniem mijn c.v. en mensen reageren. Ik ben juist op zoek naar iets meer dialoog zoals als je x wilt moet je eerst 2 jaar y doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Misschien de verkeerde plek om te vragen maar recruiters werken heel erg volgens het model van bedrijf heeft een baan en we zoeken een gek om hem te vullen.

Zijn er ook bedrijven die het omgekeerde doen? Ik wil een baan/switch van carriere met x rare voorwaarden (het bedrijfslogo moet blauw zijn, verzin het maar hoe gek) en gaat mij helpen zoeken met waar ik zou willen solliciteren/wat voor training ik moet volgen etc.
Ik ben het nog niet tegengekomen. Je hebt loopbaanbegeleiding maar dat is slechts een gedeelte van het plaatje. Misschien kun je een goede detacheerder vinden die grotendeels in deze behoefte kan voorzien. Heel misschien een zeldzame recruiter die een goede marge behaalt en daardoor tijd heeft om zich op een vernieuwende manier in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:40
orf schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:03:
[...]

Daar ben ik het zeker niet mee eens. Ik werk voor een ICT Detacheerder en onze directeur is bezig met de tent runnen, voor het uitbreiden van personeel neemt hij recruiters aan waarvan hij verwacht dat ze netjes te werk gaan en de naam van de club positief brengen ipv zichzelf naar een bonus toe werken. Als onze recruiters slecht te werk zouden gaan en de directeur zou dat te horen krijgen, dan mogen ze dat komen uitleggen of gewoon weg gaan.
Dus dat truukje om de directeur te pakken te krijgen zou zeker wel kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:41

orf

Hennie-M schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:54:
[...]

Daar ben ik het zeker niet mee eens. Ik werk voor een ICT Detacheerder en onze directeur is bezig met de tent runnen, voor het uitbreiden van personeel neemt hij recruiters aan waarvan hij verwacht dat ze netjes te werk gaan en de naam van de club positief brengen ipv zichzelf naar een bonus toe werken. Als onze recruiters slecht te werk zouden gaan en de directeur zou dat te horen krijgen, dan mogen ze dat komen uitleggen of gewoon weg gaan.
Dus dat truukje om de directeur te pakken te krijgen zou zeker wel kunnen werken.
Ingehuurde recruiters is nogal wat anders dan recruiters die ongevraagd kandidaten aanbieden en kandidaten een baan aanbieden terwijl er geen vacature is. Dat zijn de recruiters die ook gewoon bedrijfsnummers bellen en met een smoesje iemand aan de lijn proberen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:17
orf schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:06:
[...]

Ingehuurde recruiters is nogal wat anders dan recruiters die ongevraagd kandidaten aanbieden en kandidaten een baan aanbieden terwijl er geen vacature is. Dat zijn de recruiters die ook gewoon bedrijfsnummers bellen en met een smoesje iemand aan de lijn proberen te krijgen.
Wat is dan volgens jullie het verschil tussen een ingehuurde recruiter en een niet ingehuurde recruiter?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gooddaddy
Een ingehuurde recruiters, of in-house recruiters, bieden banen aan die er daadwerkelijk zijn. Recruiters van recruitment-bureaus's willen zoveel mogelijk cv's verzamelen die ze vervolgens ongevraagd aanbieden bij meerdere bedrijven die misschien niets eens een vacature hebben openstaan voor de CV's die ze aanbieden.
Daarnaast nemen ze contact op met jou in de hoop jouw CV te scoren. Dat doen z emeestal door te melden dat ze een vacature hebben die perfect bij jou past. Helemaal op jouw lijf geschreven. En als puntje bij paaltje komt hebben ze geen vacature of een vacature in de verkeerde branche, verkeerde technologie, etc, etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:17
In-house recruiters kunnen zowel in loondienst zijn als ingehuurd. Kenmerkend is niet hun contractuele toestand, maar hun binding aan een werkgever.

Die praktijk van nepvacatures komt zeker voor, maar is zeker niet algemeen. De meeste agencies springen op een vacature bij een bedrijf en beginnen dan (okee, vaak willekeurige) mensen te benaderen. Gaat de vacature voorbij (ingevuld, of agency krijgt geen opdracht van de klant), dan hoor je niets meer tot de volgende vacature. Dan hebben ze vaak opnieuw je CV nodig. Er is in mijn beleving meestal geen sprake van actief beheer van een database van kandidaten.
Bovendien, er zit geen conversie in het aanbieden van kandidaten op banen waarop ze zelf niet hebben gesolliciteerd. Ik denk dat deze praktijk vooral bij naïeve recruiters voorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Het is 9:39 en ik ben vandaag al 3x gebeld vanaf buitenlandse nummers. En dat in de zomervakantie. Ik zou me haast gevleid gaan voelen ware het niet dat de meeste opdrachten/functies waar recruiters mee komen niet passend zijn of bizar laag betaald zijn of beide. Ik reageer op emails meestal wel terug dat ik interesse heb maar als ik m'n salarisindicatie van 250 - 350k geef is het meestal heel stil, in ieder geval voor een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
gooddaddy schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 07:56:
Een ingehuurde recruiters, of in-house recruiters, bieden banen aan die er daadwerkelijk zijn. Recruiters van recruitment-bureaus's willen zoveel mogelijk cv's verzamelen die ze vervolgens ongevraagd aanbieden bij meerdere bedrijven die misschien niets eens een vacature hebben openstaan voor de CV's die ze aanbieden.
Daarnaast nemen ze contact op met jou in de hoop jouw CV te scoren. Dat doen z emeestal door te melden dat ze een vacature hebben die perfect bij jou past. Helemaal op jouw lijf geschreven. En als puntje bij paaltje komt hebben ze geen vacature of een vacature in de verkeerde branche, verkeerde technologie, etc, etc, etc.
Of een project dat volledig aan de andere kant van het land is. Op zich prima als ik volledig van afstand kan werken. Heb nu projecten waarbij ik als ZZP-er volledig remote mijn ding kan doen, maar deze projecten zijn moeilijk te vinden.

Van de week nog een bericht van een mij onbekende firma met de aanbieding om in Zweden te komen wonen. Nee dank je.

[ Voor 5% gewijzigd door FrankHe op 08-08-2018 12:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 07:56

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Zojuist kreeg ik weer een berichtje van een recruiter met een generieke vacature voor me, met als een lijstje arbeidsvoorwaarden, waaronder "salaris tot 5000 euro"

Dus ik heb gereageerd:
"Ik neem aan dat het 5000 euro netto is? Voor 5000 euro bruto kom ik mijn bed niet uit, maar dat snap je zelf ook wel.”

Ben benieuwd of ik wat terug krijg. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
Wat betreft recruiters en afstanden:

Nu moet ik ook wel zeggen dat LinkedIn hier niet echt bij helpt. Ik woon bijvoorbeeld in Midden-Limburg en bij LinkedIn staat dan "Eindhoven Area". en dan denken die recruiters dat ik best op en neer naar Utrecht kan rijden iedere dag. Als je dan aan de noordkant van Eindhoven woont is dat best nog te doen, maar niet vanuit Midden Limburg.
Maar aan de andere kant zou een recruiter dan ook weer moeten weten weten dat "Eindhoven Area" ongeveer tot Echt doorgaat

[ Voor 4% gewijzigd door gooddaddy op 08-08-2018 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
gooddaddy schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:47:

Nu moet ik ook wel zeggen dat LinkedIn hier niet echt bij helpt. Ik woon bijvoorbeeld in Midden-Limburg en bij LinkedIn staat dan "Eindhoven Area". en dan denken die recruiters dat ik best op en neer naar Utrecht kan rijden iedere dag. Als je dan aan de noordkant van Eindhoven woont is dat best nog te doen, maar niet vanuit Midden Limburg.
Maar aan de andere kant zou een recruiter dan ook weer moeten weten weten dat "Eindhoven Area" ongeveer tot Echt doorgaat
Een Nederlandse recruiter zou inderdaad beter moeten weten maar die schieten waarschijnlijk met hagel en letten daardoor niet zo heel erg op de details.

Die Amerikanen bij Linked-in denken gewoon een beetje anders over reisafstanden. Vinden het geen probleem om twee uur in de auto te zitten voor enkele reis woon-werk-verkeer. Er van uitgaande dat je een beetje door kunt rijden. In Nederland zijn er nog wel eens files die de mens geen goed doen. En een ander cultuurverschil is dat we in de lage landen liever effectief acht uur werken daar waar het in de Amerikaanse cultuur gangbaar is om 12 uur ineffectief in de weer te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
"Dit bedrijf zoekt een .Net Developer voor bij hun in het back-end scrumteam."

Wat een parel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022

Ja die zijn er wel, maar wel schaars, het zijn meestal ook de succesvolle recruiters! Kijk het moet natuurlijk wel zo zijn dat je eisen enigszins reëel zijn. In mijn geval was ik op zoek naar een functie als Azure DevOps, maar dan wel met een rol waar ik niet zelf meer actief mee develop, en dan liefst ook veel activiteiten die zich richten op zaken als monitoring en performance optimalisatie en automatiseren in het algemeen.

Helaas daar niet tegen aangelopen, maar via mijn huidige werkgever nu voor 2e keer een opdracht die hier perfect op aansluiten, vooral mijn huidige opdracht is echt precies wat ik wil!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Is het echt allemaal zo negatief over de recruiters??
Zou jij nooit de overstap doen via een recruiter die je benaderd via linkedin als alles top is?

[ Voor 47% gewijzigd door C6DL op 08-08-2018 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
C6DL schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:27:
Zou jij nooit de overstap doen via een recruiter die je benaderd via linkedin als alles top is?
Neuh, ik vind m'n eigen werk wel. Die recruiter heeft voor mij nog steeds geen meerwaarde. Ik kan prima zelf zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pieter.a
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:46
Ik ben eind juni geemigreerd naar de andere kant van de atlantische oceaan en dat is ook kwa locatie en baan in mijn linkedin terug te zien.

Afgelopen week kreeg ik een bericht van een recruiter die een mooi 'project' in Eindhoven had voor mij. Waarop ik vraag hoe ze aankijkt tegen de afstand van mijn huidige woonplaats en Eindhoven.

De reactie die ik terug kreeg was:
Hi Pieter, onze cliënt zou een relocation package aanbieden. Vandaar dat wij ook mensen benaderen die op het moment niet in Nederland wonen, maar daar wellicht wel interesse in zouden kunnen hebben.
Ik had eigenlijk verwacht dat ze zou aangeven dat ze een foutje had gemaakt en niet had gezien dat ik net verhuisd was naar een ander continent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:28
Nou ja, ik vind de reactie wel netjes eigenlijk. En als de klus ook in jouw straat is, dan is het contact toch niet gek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yustice
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik zit bij mijn huidige baan via een recruiter en daar was ik vrij positief over. Ik had wel al eerder contact met deze recruiter en ik werd teruggebeld voor een concrete vacature. De recruiter was heel open over de baan (bedrijfsnaam noemen, salarisindicatie noemen). Hij hielp ook mee aan het regelen van een salaris waar ik erg tevreden mee ben.

Wel wat kanttekeningen:
- Ik ben nog jong en heb weinig relevante werkervaring (iets minder dan een jaar) en dus ook een klein netwerk
- Ik had een concreet baanaanbod bij een andere partij waardoor ik een gunstige onderhandelingspositie had bij de recruiter ("ik heb een geweldig aanbod gekregen en ik denk dat ik ga tekenen. Of denk je dat er nog iets te halen valt?")
- Ik solliciteerde vanuit een baan dus er was weinig hoge nood om te vertrekken
- Ik heb me vooraf (o.a. op Tweakers) goed ingelezen over recruiters om valkuilen zo veel mogelijk te vermijden (geen salarisindicatie geven, CV in PDF formaat geven, alleen reageren op concrete vacatures, bepaalde bureaus mijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
Niet altijd, maar meestal wel.
Mijn huidige baan heb ik ook via een recruiter, en dan ook nog eens eentje van Mijn<vul je IT specialisme in>vacature.nl. Verschil wat hij maakte met de andere recruiters? Hij liet merken mijn hele profiel gelezen te hebben en stelde de juiste vragen. en hij belde toevallig in de juiste periode.
Frapant is dan weer, dat een week nadat ik begonnen was bij mijn huidige baan een collega van deze recruiter opbelde met de vraag of ik toe was aan een nieuwe uitdaging. Die heb ik dus maar even verteld dat hij met zijn collega moest gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
BiLLY_daKid schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 00:03:
Nou ja, ik vind de reactie wel netjes eigenlijk. En als de klus ook in jouw straat is, dan is het contact toch niet gek?
Ik vind het ook niet heel vreemd. Werd net ook nog weer benaderd door een recruiter Amazon met de mededeling dat ze software engineers zoeken voor hun kantoor in Vancouver en binnenkort in Nederland zijn voor interviewrondes, relocation package included.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STEVESON
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 20:19
Ik kreeg van de week een recruiter berichtje op Linkedin (namen laat ik achterwege), maar voor iemand van 25 met weinig ervaring:

We zijn op zoek naar uitbreiding van ons team van 24x7 system engineers die ervaring hebben met windows. Onze klanten en daarmee ook onze projecten bevinden zich voornamelijk in de midmarket sector en Enterprise organisaties, wat maakt dat deze projecten uitdagend zijn en veelal de business case en strategie van het gehele bedrijf raken.

Naast jou werkzaamheden zijn er ook mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen met cursussen/certificeringen. Wij gaan het jou niet voorleggen, bij <BEDRIJFSNAAM> willen wij juist dat onze medewerkers naar ons toe komen en initiatief nemen.
Binnen <BEDRIJFSNAAM> hebben wij verschillende lagen waardoor je altijd kan blijven leren van elkaar. Hier gebruiken wij ook kennis sessies voor zoals Bootcamps/pizza avonden.
Naast het harde werken hebben wij ook maandelijks leuke uitjes om je collega’s beter te leren kennen.

Onze arbeidsvoorwaarden:
• Uitstekend salaris; (2.500 – 3.000 bruto afhankelijk van ervaring)
• een leasebudget (665 euro per maand), laptop en een telefoonbudget;
• Uren toeslag;
• een interessante pensioenregeling;
• een contract voor onbepaalde tijd;
• Onkosten vergoeding;
• 25 vakantiedagen per jaar;
• Informeel maar professionele werkomgeving;
• Doorgroeimogelijkheden richting een leidinggevende functie.

is dit zo'n, ''recruiterspraatje'' ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-07 19:40
hyptonize schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:40:
Zojuist kreeg ik weer een berichtje van een recruiter met een generieke vacature voor me, met als een lijstje arbeidsvoorwaarden, waaronder "salaris tot 5000 euro"

Dus ik heb gereageerd:
"Ik neem aan dat het 5000 euro netto is? Voor 5000 euro bruto kom ik mijn bed niet uit, maar dat snap je zelf ook wel.”

Ben benieuwd of ik wat terug krijg. :D
Voelt toch een beetje als pochen dit hoor.

De gemiddelde IT-er in dienstverband verdient bij lange na geen 5k brutto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-06 13:19

KDL

S.D schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:45:

Kan recruiter zijn, geen shitpraktijk.
Dit is een copy paste van een HR boekje wat nog steeds wordt gebruikt.
hyptonize schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:40:

Wat een shitpraktijk, en dat in de vroege ochtend. Was je je bed al uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Koffie nog niet gehad waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 10:39
S.D schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:45:
Ik kreeg van de week een recruiter berichtje op Linkedin (namen laat ik achterwege), maar voor iemand van 25 met weinig ervaring:

We zijn op zoek naar uitbreiding van ons team van 24x7 system engineers die ervaring hebben met windows. Onze klanten en daarmee ook onze projecten bevinden zich voornamelijk in de midmarket sector en Enterprise organisaties, wat maakt dat deze projecten uitdagend zijn en veelal de business case en strategie van het gehele bedrijf raken.

Naast jou werkzaamheden zijn er ook mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen met cursussen/certificeringen. Wij gaan het jou niet voorleggen, bij <BEDRIJFSNAAM> willen wij juist dat onze medewerkers naar ons toe komen en initiatief nemen.
Binnen <BEDRIJFSNAAM> hebben wij verschillende lagen waardoor je altijd kan blijven leren van elkaar. Hier gebruiken wij ook kennis sessies voor zoals Bootcamps/pizza avonden.
Naast het harde werken hebben wij ook maandelijks leuke uitjes om je collega’s beter te leren kennen.

Onze arbeidsvoorwaarden:
• Uitstekend salaris; (2.500 – 3.000 bruto afhankelijk van ervaring)
• een leasebudget (665 euro per maand), laptop en een telefoonbudget;
• Uren toeslag;
• een interessante pensioenregeling;
• een contract voor onbepaalde tijd;
• Onkosten vergoeding;
• 25 vakantiedagen per jaar;
• Informeel maar professionele werkomgeving;
• Doorgroeimogelijkheden richting een leidinggevende functie.

Zo te lezen is dit een in-house/corporatie recruiter. Dus gewoon een poppetje van het bedrijf zelf. Die houden er in mijn ervaring doorgaans geen shitpraktijken op na. Dan is er in ieder geval een functie waarvan je uiteindelijke werkgever zelf denkt dat je een goede fit zou kunnen zijn.

Shitpraktijken zijn c++ ontwikkelaars benaderen voor javascript-functies of een DevOps'er voor eerstelijns helpdeskmedewerker. Of functies aanbieden die ze helemaal niet hebben. Of maar blijven spammen. Of bellen naar het kantoor van je huidige werkgever met de vraag of je daar nog op je plaats zit.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.a
BiLLY_daKid schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 00:03:
Maar waarom zou ik naar een ander continent vertrekken terwijl ik eigenlijk ook zou overwegen om in willekeurige plaats in Nederland te werken? Ik geloof niet dat ik ooit een ingrijpendere stap in mijn leven ga maken dan deze en het is net 1,5 maand geleden. Emigreren naar een ander ver land betekent al je bezittingen verkopen, dat je niet meer bij familie of vrienden langs kan gaan en je je sociale leven helemaal opnieuw moet opbouwen.
Mugwump schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:37:
[...]Ik vind het ook niet heel vreemd. Werd net ook nog weer benaderd door een recruiter Amazon met de mededeling dat ze software engineers zoeken voor hun kantoor in Vancouver en binnenkort in Nederland zijn voor interviewrondes, relocation package included.
Het lijkt mij ook vrij onzinnig als Amazon in Nederland Canadezen gaan recruiteren die recent uit Canada vertrokken zijn.
Met recruiteren in het buitenland in het algemeen is natuurlijk niks mis.

Mocht er een invalshoek zijn die ik niet zie, dan is dat vast zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Ik vind het ook niet heel vreemd. Werd net ook nog weer benaderd door een recruiter Amazon met de mededeling dat ze software engineers zoeken voor hun kantoor in Vancouver en binnenkort in Nederland zijn voor interviewrondes, relocation package included.
Ik heb hier hetzelfde gevoel bij als Oost Europeanen en Spanjaarden die gerecruit worden om in Nederland te werken. Er zijn genoeg Canadezen/Amerikanen te vinden die het werk kunnen en willen doen maar die weten dat Vancouver/Seattle inmiddels peperduur duur zijn en zijn niet bereid om daar te gaan werken voor het salaris dat geboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
gold_dust schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:09:
[...]

Ik heb hier hetzelfde gevoel bij als Oost Europeanen en Spanjaarden die gerecruit worden om in Nederland te werken. Er zijn genoeg Canadezen/Amerikanen te vinden die het werk kunnen en willen doen maar die weten dat Vancouver/Seattle inmiddels peperduur duur zijn en zijn niet bereid om daar te gaan werken voor het salaris dat geboden wordt.
Zijn er genoeg (capabele) ontwikkelaars te vinden in Canada? Dat lijkt me een wat stellige bewering. In Nederland is er ondanks de influx al behoorlijke schaarste op de markt en als ik een beetje kritisch ben ook heel wat ondermaatse developers.
Ik zie zelf landsgrenzen ook niet echt als een harde barrière voor het zoeken van mensen, al heb ik niet de behoefte om te migreren naar Canada op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

gooddaddy schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:47:

sinds ik mn woonplaats ("Boerenkoolstronkstradeel") heb verwijderd word ik redelijk volgespamd. Toen ik boven een bepaalde leeftijd kwam hield de aanbiiedingenstroom nagenoeg op. Na het verwijderen van leeftijd (ik zie dr jong uit, really) werd het kabbelende beekje ook ineens weer een Amazone. Ik overweeg m'n leeftijd weer terug te zetten. O-)

keerzijde van eerste maatregel is natuurlijk wat jullie ook beschrijven. Binnen- en buitenlandse aanbiedingen, meestal ver weg en niet de moeite om te verhuizen

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Laatst online: 28-03-2023
[...]
Op zich klinkt dat best interessant, alleen jammer dat het Amazon is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Dartillus schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:48:
[...]

Op zich klinkt dat best interessant, alleen jammer dat het Amazon is :X
Ik weet niet wat er specifiek mis is met Amazon, op zich doen die best leuke dingen volgens mij. Ben ook wel benieuwd of ik door de selectie van zo'n bedrijf heen zou komen, maar dat lijkt me niet echt voldoende reden om te reageren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 11:17
gold_dust schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:09:
[...]

Amazon betaalt afaik heel netjes (voor de niet-vervangbare functies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
Mugwump schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:04:
[...]
Ik weet niet wat er specifiek mis is met Amazon, op zich doen die best leuke dingen volgens mij. Ben ook wel benieuwd of ik door de selectie van zo'n bedrijf heen zou komen, maar dat lijkt me niet echt voldoende reden om te reageren. :P
Amazon is (tenminste in de VS) berucht om hun bedrijfscultuur, en daarmee hun personeelsverloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Dartillus schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:01:
[...]

Amazon is (tenminste in de VS) berucht om hun bedrijfscultuur, en daarmee hun personeelsverloop.
Ik weet dat dat geldt voor de "fulfillment"-banen, maar daar zie je het in Nederland ook wel (denk aan de kritische verhalen over de praktijken in distributiecentra van de AH). Geen idee in hoeverre dat ook een bedrijfsbreed probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
Mugwump schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:41:
[...]
Ik weet dat dat geldt voor de "fulfillment"-banen, maar daar zie je het in Nederland ook wel (denk aan de kritische verhalen over de praktijken in distributiecentra van de AH). Geen idee in hoeverre dat ook een bedrijfsbreed probleem is.
Had dat ff moeten verduidelijken, ging om IT/development banen, op Reddit las ik er wat ervaringen over werken bij Amazon. Blijkbaar is het dus een bedrijfsbreed probleem. Of nja, niet een probleem voor Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Mugwump schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:47:
Zijn er genoeg (capabele) ontwikkelaars te vinden in Canada? Dat lijkt me een wat stellige bewering. In Nederland is er ondanks de influx al behoorlijke schaarste op de markt en als ik een beetje kritisch ben ook heel wat ondermaatse developers.
Ik zie zelf landsgrenzen ook niet echt als een harde barrière voor het zoeken van mensen, al heb ik niet de behoefte om te migreren naar Canada op het moment.
Het probleem is dat bijvoorbeeld 2000 euro bruto per maand een topsalaris lijkt voor de gemiddelde Roemeen, Chinees, of Pakistaan terwijl wij Nederlanders weten dat dat in steden als Eindhoven of Amsterdam kleingeld is.

Hetzelfde speelt in de VS en Canada, zie bijvoorbeeld de hele H1B problematiek. Daar delen buitenlanders met z'n 4-en een appartement in Seattle of San Francisco omdat ze de lokale woonlasten niet kunnen betalen. Trump lijkt daar eindelijk (terecht) iets aan te willen doen. Die verdringing zijn Canadese en Amerikaanse ontwikkelaars de dupe van. Zolang er immigratie is wordt daar misbruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
gold_dust schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 19:40:
[...]

Het probleem is dat bijvoorbeeld 2000 euro bruto per maand een topsalaris lijkt voor de gemiddelde Roemeen, Chinees, of Pakistaan terwijl wij Nederlanders weten dat dat in steden als Eindhoven of Amsterdam kleingeld is.
Heb je wel eens met dat soort mensen gewerkt? Die vinden 2000 bruto echt niet prima hoor. Mijn Roemeense collega klaagde een aantal jaar geleden over zijn 55k met de 30% belastingvrijstelling. Dat is gewoon vergelijkbaar met een prima salaris voor een Nederlander.
Hetzelfde speelt in de VS en Canada, zie bijvoorbeeld de hele H1B problematiek. Daar delen buitenlanders met z'n 4-en een appartement in Seattle of San Francisco omdat ze de lokale woonlasten niet kunnen betalen. Trump lijkt daar eindelijk (terecht) iets aan te willen doen. Die verdringing zijn Canadese en Amerikaanse ontwikkelaars de dupe van. Zolang er immigratie is wordt daar misbruik van gemaakt.
H1B is Amerikaans, niet Canadees. Daarbij zijn het ook echt niet alleen buitenlanders die in SF een kamer hebben ipv een woning. Die hele woningmarkt daar is gewoon volledig ontwricht door tech. Een gemiddelde docent kan daar net in een woonwagen wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-07 10:32
peter00 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:02:
[...]

sinds ik mn woonplaats ("Boerenkoolstronkstradeel") heb verwijderd word ik redelijk volgespamd. Toen ik boven een bepaalde leeftijd kwam hield de aanbiiedingenstroom nagenoeg op. Na het verwijderen van leeftijd (ik zie dr jong uit, really) werd het kabbelende beekje ook ineens weer een Amazone. Ik overweeg m'n leeftijd weer terug te zetten. O-)

keerzijde van eerste maatregel is natuurlijk wat jullie ook beschrijven. Binnen- en buitenlandse aanbiedingen, meestal ver weg en niet de moeite om te verhuizen
Let er ook op dat wanneer je je profiel bijwerkt, je weer aangemerkt wordt als 'actief' en dat zien de recruiters dan weer. Dat kan het uiteraard ook zijn geweest :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
mamorunl schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:39:
Let er ook op dat wanneer je je profiel bijwerkt, je weer aangemerkt wordt als 'actief' en dat zien de recruiters dan weer. Dat kan het uiteraard ook zijn geweest :-)
Dat is mij ook opgevallen, na een update ben je weer heel populair opeens.

Nog iets aparts van LinkedIn, je kunt zelf geen anderen contacteren tenzij je 27 euro(!) per maand voor een lidmaatschap betaalt??? Ik dacht dat het idee van een social media platform was dat je contact kan opnemen met wie je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

629110

Vorige week bij een lokale IT boer langs geweest voor kennismaking en eerste gesprek. Blijkt dat ze gaan verhuizen binnenkort (naar het andere kant van het land), dat had de recruiter mij even niet verteld. En nu probeert hij me maar constant te bellen en te mailen omdat hij het niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
gold_dust schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:29:
[...]

Nog iets aparts van LinkedIn, je kunt zelf geen anderen contacteren tenzij je 27 euro(!) per maand voor een lidmaatschap betaalt??? Ik dacht dat het idee van een social media platform was dat je contact kan opnemen met wie je wil.
Dat kan je uitzetten, je updates niet aan je netwerk tonen.

Dat is InMail neem ik aan? Als je connecties bent kan je gewoon gratis berichtjes sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.a
gold_dust schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:29:
[...]

Ik geloof niet dat LinkedIn je automatische op actief zet. Wel is mijn ervaring dat hoe actiever je op linkedin, hoe meer berichten je krijgt. De algoritmes zullen je hoger in zoek resultaten zetten of vaker op 'mensen die dit profiel bekeken bekeken ook deze profielen' etc.

Ik heb een tijd op Linkedin 'actief op zoek' aangezet met regio Noord Amerika. Daar kreeg ik initieel nooit relevante reacties op. Op InMails van recruiters uit NL reageerde ik vaak bewust niet, omdat ze duidelijk mijn profiel niet lazen en ze hun credit terug krijgen als je reageert. Vervolgens kreeg ik mails van Linkedin dat ze mijn 'actief' status weer uit zouden zetten als ik niet zou reageren op die recruiters die me benaderden. Het is dat je zelf je status weer op actief kan zetten..
Toen ik een aantal keren op recruiters buiten NL maar wel in Europa reageerde, kreeg ik opeens veel meer reacties toen ook opeens uit Noord Amerika. Blijkbaar kwam ik daar toen door de algortimes ook op de radar.

Als je dus echt op zoek bent naar werk en ook hoopt dat de juiste partij jou via LinkedIn vindt dan kan het dus de moeite lonen om toch maar elke InMail te beantwoorden.

Wat betreft die 27 euro; volgens mij krijg je 1 gratis InMail credit per maand oid zonder abo. Als je iemand die geen connectie is een InMail stuurt en je krijgt reactie terug, dan heb je je credit weer. Wil je meer spammen dan moet je een premium abo nemen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
629110 schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:51:
Vorige week bij een lokale IT boer langs geweest voor kennismaking en eerste gesprek. Blijkt dat ze gaan verhuizen binnenkort (naar het andere kant van het land), dat had de recruiter mij even niet verteld. En nu probeert hij me maar constant te bellen en te mailen omdat hij het niet wist.
Een mooie positie om een job volledig vanuit huis te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
pieter.a schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 01:38:
Wat betreft die 27 euro; volgens mij krijg je 1 gratis InMail credit per maand oid zonder abo. Als je iemand die geen connectie is een InMail stuurt en je krijgt reactie terug, dan heb je je credit weer. Wil je meer spammen dan moet je een premium abo nemen idd.
Ik vind het een beetje apart dat je behalve een connectie verzoek alleen met een betaalde account mensen kan contacteren, misschien wil ik wil iemand een bericht sturen zonder meteen connecties te worden.

Overigens vind ik LinkedIn niet zo geschikt voor het zoeken van een baan, zelfs op de meest specialistische functies komen er via LinkedIn soms 100-den reacties binnen. Hoezo een tekort aan IT'ers?

Ik vind LinkedIn wel handig om te zien wat andere bedrijven op mijn vakgebied doen, aan de profielen van die er werken en welke vacatures er open staan. Dat is eigenlijk de enige reden waarom ik m'n account nog niet gewist heb. Ik merk ook nadat ik naar bepaalde vacatures heb gekeken, ik nu ook gespamd wordt met vacatures op dat gebied ondanks dat ik me daar al eens voor afgemeld heb.

[ Voor 7% gewijzigd door gold_dust op 11-08-2018 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Laatst online: 12:08

KRASH

Juist ja...

gold_dust schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 19:08:
[...]
Overigens vind ik LinkedIn niet zo geschikt voor het zoeken van een baan, zelfs op de meest specialistische functies komen er via LinkedIn soms 100-den reacties binnen. Hoezo een tekort aan IT'ers?
Verkijk je daar niet op, 90% van die reacties zijn outsourcing bedrijven uit India / Oostblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:29
gold_dust schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 19:08:
Het is wel steeds hetzelfde verhaal met jou he? :(

99.9% van die mensen kunnen de functie helemaal niet.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
KRASH schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 20:52:
Verkijk je daar niet op, 90% van die reacties zijn outsourcing bedrijven uit India / Oostblok.
Dat maakt niet uit, er zijn genoeg goede Indiërs en Oost Europeanen. Als je het aanbod uit die landen meerekent is er een gigantisch overschot aan ontwikkelaars, wel iets van 100 mensen voor elke baan. Ik snap werkgevers eigenlijk ook wel waarom ze niks willen betalen voor ontwikkelaars: simpelweg de wet van vraag en (globaal) aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Laatst online: 12:08

KRASH

Juist ja...

gold_dust schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:19:
[...]

Dat maakt niet uit, er zijn genoeg goede Indiërs en Oost Europeanen. Als je het aanbod uit die landen meerekent is er een gigantisch overschot aan ontwikkelaars, wel iets van 100 mensen voor elke baan. Ik snap werkgevers eigenlijk ook wel waarom ze niks willen betalen voor ontwikkelaars: simpelweg de wet van vraag en (globaal) aanbod.
Fixed that for you.

Remote of anderstalig is vaak nou eenmaal geen optie voor vacatures die uit staan, dergelijke reacties op zo'n vacature kun je dus niet zonder meer meerekenen. Er is in Nederland wel degelijk een tekort aan goede developers.

De achterblijvende salarissen is vaak meer een kwestie van niet kunnen betalen dan niet willen betalen, of developers die zichzelf qua kunnen toch iets overschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:26
gold_dust schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:19:
[...]

Mijn ervaring is dat het toch wel meevalt met het aanbod hoor. Waar ik nu werk, werken we voornamelijk met expats, en halen we ze overal vandaan. Maar als je dan een developer zoekt is 80~90 % van de reacties uit India of het midden oosten (Egypte zie ik vaak voorbij komen). Allemaal mensen die eigenlijk gewoon koste wat kost hun land willen ontvluchten naar het rijke Nederland.

Mensen uit b.v. Polen komen hier niet voor het geld, door belastingen verdient een developer in Polen vaak (naar ratio) meer in Polen dan hij in Nederland zou doen. Bij ons komen de meeste programmeurs dus uit Spanje, Chili, Brazilië, en ook wel Polen. Maar je moet niet denken dat ze goedkoop zijn, ze vragen net zoveel als Nederlanders, alleen zijn Nederlanders bijna niet te vinden.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Ik ben echt geen developer...
Beste relatie,

Hierbij nodigt de redactie van Webwereld de beste developers uit voor een uniek developers-event op 20 september bij locatie Naarderbos, te Naarden. Dit event is specifiek voor talenten binnen development, en we bieden een uniek programma, gevolgd door de uitreiking van de ‘developer van het jaar’. In slechts 3,5 uur praten wij deelnemers volledig bij over hoe een essentieel onderdeel te worden in een Agile team en bespreken tijdens de BBQ diverse relevante topics. Je kunt direct met praktische key-take aways aan de slag.

Leer aan de hand van 6 inzichten wat de sleutel naar succes is.
•Speed and creativity
•Platform
•Quality
•Skills
•Collaboration
•Tools

Bekijk het programma en de sprekers en mis deze dag niet!

Toegang tot het event is kosteloos en is uitsluitend voor top talenten binnen development met minimaal 3 jaar werkervaring. Neem vooral je collega mee! Je kunt een plek reserveren op de website.

Dit event wordt mede mogelijk gemaakt door: Google

Wij hopen je op 20 september te mogen verwelkomen te Naarderbos!

Met vriendelijke groet,

Webwereld Redactie
Crew 6keystoDevOps
IDG Benelux

6 Keys to DevOps

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:12
Ik lees vooral gratis BBQ en bier... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
Mijn gevoel is dat als je codekloppers zoekt die exact doen wat jij ze opdraagt dat je die genoeg zult vinden in het Verre-Oosten. Wanneer je een developer wilt die kundig is, zelfstandig suggesties oppert en relevante kritische vragen stelt dan kom je toch weer uit in Midden- en West-Europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

PcDealer schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:20:
Ik ben echt geen developer...

[...]
Ah we hebben allemaal die “persoonlijke uitnodiging” gehad :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Volgens mij heb ik mij vorig jaar al eens uitgeschreven voor die ongevraagde uitnodigingen van Webwereld. Sinds dien ook geen berichten niet meer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 20:18

_Arthur

blub

Maar ze rekenen je wel tot de "top talenten binnen development". Weten we ook gelijk wat dat waard is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 13:27
Ik heb als hbo dropout ruim 10 jaar geleden een baantje op een helpdesk gehad. En krijg nog steeds af en toe telefoontjes voor heel random ict banen. In de tussentijd ook nog wel wat in de ict gedaan maar dat weten die recruiters dan weer niet.

Lijkt me sowieso al fout gaan als ze jou benaderen? Als je werk zoekt kun je toch gewoon zelf een bemiddelingsbureau benaderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Mugwump schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:27:
[...]

Heb je wel eens met dat soort mensen gewerkt? Die vinden 2000 bruto echt niet prima hoor. Mijn Roemeense collega klaagde een aantal jaar geleden over zijn 55k met de 30% belastingvrijstelling. Dat is gewoon vergelijkbaar met een prima salaris voor een Nederlander.

[...]

H1B is Amerikaans, niet Canadees. Daarbij zijn het ook echt niet alleen buitenlanders die in SF een kamer hebben ipv een woning. Die hele woningmarkt daar is gewoon volledig ontwricht door tech. Een gemiddelde docent kan daar net in een woonwagen wonen.
Tja ik wel en zie het nu op mijn eigen werk, de laatste 4 hires zijn enkel mensen niet uit Nederland, waarom? Lekker goedkoop is mijn donker bruine vermoeden. Ik en mijn collega's kunnen er niets bij krijgen terwijl de markt booming is en we toch al niet enorm riant betaald worden voor de verantwoordelijkheid en expertise. Gek genoeg houd je dan alleen verse immigranten, veelal net van de uni en senior Indiërs over. En oh oh oh wat kunnen we mensen met een technische achtergrond lastig vinden.. ja voor dit geld wel ja..

Ja ik werk ook aan m'n exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:29
'Werk'? Een goeie developer kan morgen een nieuwe baan hebben. Als je klachten hebt over je salaris en je er niet meer bij kunt krijgen; gewoon een beter aanbod regelen ergens anders.

https://niels.nu

Pagina: 1 ... 62 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan