Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Dat is zachtjes uitgedrukt, maar ik denk dat het wel heel erg richting Rock Opera gaat, Hard Rock komt er wat bekaaid af. Puur voor het Nederlandse taalgebied stel ik de versie "Smartlap" voor
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Mijn persoonlijk favoriet gebruikt Arnold Schwarzenegger quotes: https://github.com/lhartikk/ArnoldC.
Echt wat zijn die gasten denkende

Cloud ☁️
Op bijv nationalevacaturebank of ictergezocht staat vaak het adres van degene die de vacature plaatst erbij.. Ook als het een recruitersbureau is. Veel recruitersbureau zijn hier nogal sloppy in en geven zo het adres van hun opdrachtgever gewoon prijsHKLM_ schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:18:
Al een paar dagen aan het praten met een recruiter voor een mogelijke job. Komt die met een vacature die op hun site staat wil die niet zeggen bij welk bedrijf het is..... Hoe moet ik reageren op een vacature als ik alleen half hoor wat het bedrijf doet. Gelukkig hielp Google mij in 2 minuten aan de juiste naam van het bedrijf![]()
Echt wat zijn die gasten denkende
Ik zocht op functie naam + plaats en had hem zo te pakken via indeedHetisookwat schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:54:
[...]
Op bijv nationalevacaturebank of ictergezocht staat vaak het adres van degene die de vacature plaatst erbij.. Ook als het een recruitersbureau is. Veel recruitersbureau zijn hier nogal sloppy in en geven zo het adres van hun opdrachtgever gewoon prijs.
Cloud ☁️
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Ach zelfs al bied je ze die kans, dan nog zijn het een stel lamme takken.FreezeXJ schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:07:
Ze zijn bang dat als je direct kunt praten je direct gaat praten, en zij hun 20k commissie mislopen. Een in mijn ogen terechte angst, want tenzij ze daadwerkelijk iets toevoegen heb ik die euros liever in mijn salaris zitten...
Of in elk geval Brunel.
Na nadrukkelijk meerdere keren gevraagd te hebben dat ik de voorwaarden van hun detachering op papier wil hebben, aangezien ze me van alles bieden en zij bij een overeenkomst wettelijk mijn werkgever zijn (en ze alleen maar terug blijven komen met een gesprek willen inplannen) heb ik het zelf maar opgesomd met de vraag dit te bevestigen. Aangezien ze dit (uiteraard) al met de klant hadden afgestemd toch?
Toen konden ze ineens niets meer voor mij doen, want ik had een verkeerd beeld van detachering...
Is ook zo moeilijk je detacheringsvoorwaarden door te sturen...
Tenzij die compleet niet overeenkomen met wat je zegt en voorspiegeld natuurlijk.
Oftewel, zoals zo vaak wel van alles beloven qua mogelijkheden, een hoop tijd verspillen van iedereen en aan alle kanten iedereen willen naaien.
(zet die commissie in geval van detachering maar snel al richting de 60-80k, terwijl aan de werknemers kant alles weggesnoept word qua geen pensioenpremie, minder vrije dagen, wachtdagen ziekte etc.)
Lompe is, dat ze nota bene openbare functies aan proberen te bieden.
Oftewel ik ga zelf maar eens langs bij dat bedrijf. Zit toch om de hoek.
[ Voor 7% gewijzigd door Morelleth op 23-07-2018 14:24 ]
D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl
Daar vangen ze dan ook een riant bedrag voor, en het is jammer dat ze hun voorwaarden niet op papier durven zetten, want mondelinge afspraken zijn het papier waarop ze niet gedrukt staan niet waard...
Ergo: zoek zelf iets, en laat tenten die niets extra kunnen bieden links liggen.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Neuh, inderdaad niet verrassend, maar ik sta er wel op... tot ik een bedrijf vind waar ik misschien wel voor op en neer wil rijden.Napo schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:14:
[...]
Niet heel verrassend toch? Als je dat als zo'n harde eis neerzet dan komt het niveau - voor jou 10 andere - wel naar voren. Prima manier om te filteren als het voor jou belangrijk is maar je kan je ook voorstellen dat als een werkgever enige samenwerking verwacht waarbij f2f van belang is dat deze going-in positie een eindpunt is
Ik doe nu research-werk in een team en we babbelen inderdaad bij via Skype. Dat werkt prima. Veel van het werk is solo uitzoeken/lezen/ontwikkelen/proberen en dan praten we eens per week f2f bij.
Al 12 jaar bij werk ik bij dezelfde werkgever, en sinds een anderhalf jaar werk heel veel thuis. Sindsdien ben ik veel productiever en heb ook veel meer energie. Ook vind ik de afwezigheid van office-politics heerlijk, plus ik zit niet op een groot open-space-office waar je alleen maar afgeleid word door discussies om je heen.
Ik spreid mijn werk over de dag/week. Zo doe ik vandaag siesta met dit weer als mijn energie dipt, en ga ik vanavond als het wat afgekoeld is weer verder.
Wat ook mee speelt is dat de vacatures die ik voorbij zie komen er totaal niet interessant uit zien. "We zoeken een x-developer voor een groot multinational bedrijf, goede arbeidsvoorwaarden, bla bla", of "onderhoud van pakket y". Dan haak ik al af. Ik trigger heel sterk op bedrijven/mensen die redeneren/communiceren vanuit hun missie/visie, dat wat ze op willen lossen.
Daarbij denk ik dat mijn werk nu veel te interessant is. Verwend nest ben ik
En recruiters, tja. Ik verwacht dat je als recruiter de vaardigheid hebt om mensen over de streep te trekken om voor iemand anders te gaan werken. Als een soort van reclame-bureau. Mijn impressie is dat of recruiters dat niet kunnen (of hoeven omdat mensen toch wel de overstap maken), of dat veel van de vacatures/bedrijven gewoon niet interessant te presenteren zijn (i.e. dertien-in-een-dozijn bedrijven). En dan kun je je als bedrijf alleen maar onderscheiden op arbeidsvoorwaarden.
Ik denk dat een groot deel van de recruitment-industrie draait op het gevoel van werknemers dat ze net zo goed hetzelfde werk ergens anders kunnen gaan doen, maar voor wat meer geld.
Krijg zojuist een zelfde strekking inmail van een headhunter zoals ze zichzelf noemt.Evilcoocie schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:54:
Ik lees normaal smakelijk mee.
Ik kon toch niet laten deze met jullie te delen, de namen van zowel mijzelf als de betrokkenen heb ik afgekort of veranderd naar mijn gebruikersnaam.
Contact voor mogelijke 'career opportunity'
Hi Evilcoocie,
Zojuist stuitte ik op je profiel en zie dat je momenteel als Junior systeembeheerder werkt bij xxxx en open staat voor een 'nieuwe uitdaging'.
Nu heb ik een rol beschikbaar bij onsMotivtern (xxx ICT Security). Het gaat om de functie van allround systeembeheerder met de focus op een Windows omgeving en een stuk werkplekbeheer. Uiteraard weet ik niet precies waarnaar je opzoek bent voor een nieuwe functie, maar daarvoor kom ik graag met je in contact.
Hierbij even de Link naar de vacature https://www.******.nl/vacature/allround-systeembeheerder/
Mijn naam is overigens S van W. Ik ben een collega van P en gebruik even haar account om jou een bericht te sturen. Ik zal je ook even een connectie sturen en hoor graag van je.
Groet,
S
Evilcoocie heeft om 15:52 het volgende bericht verzonden
Beste P, bedankt voor uw bericht. Ik zou hier graag meer over te weten komen.
15:52
P heeft om 16:06 het volgende bericht verzonden
Profiel van P weergeven P
Heej Evilcoocie,
Bedankt voor je reactie en leuk om te horen. Is het een idee dat we er maandag ter oriëntatie even over bellen?
Mij komt ergens in de middag het beste uit. Hoe zit jij qua tijd?
Groet,
Evilcoocie heeft om 16:32 het volgende bericht verzonden
ik vind het erg verwarrend dat ik met iemand anders? praat..
ik denk toch dat ik niet geïnteresseerd ben
16:32
P heeft om 16:41 het volgende bericht verzonden
Profiel van P weergeven P
Hi Evilcoocie,
We hebben vanuit Motiv ICT maar 1 Linkedin account waarmee je berichten kan versturen. We zijn bezig deze over te zetten op mijn naam, maar dan kan nog even niet.
Zoals ik mijn eerste bericht al aangaf, spreek je nu met S van W. Het account is van P en die zit naast mij. Ik heb je ook een connectie verstuurd. Als je die accepteert, kunnen we op die manier even communiceren als je dat overzichtelijker vindt.
Groet,
S
Hierna heb ik maar gewoon niet meer gereageerd..![]()
Op het einde 'met vriendelijke groet van T. S. (ik benader je even onder het account van L.S.) moest gelijk aan jouw post denken. Verder echt een heel slijmerig berichtje.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Man, wat een armoede die club. Moet oprecht lachen als ik weer zo'n figuur in mijn inbox krijg. Elke maand weer feest.
Volgens mij komt dat zinnetje rechtstreeks uit de introductiecursus bij al die dozenschuivers. Ik zie het heel vaak voorbij komen. Mijn profiel is bovendien heel matig. Alle relevante informatie waarop je iemand daadwerkelijk goed kunt beoordelen zoals een inhoudelijke beschrijving van projecten en mijn werkzaamheden / bijdragen staan daar niet bij.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
We sluiten de middag op gepaste wijze af met een borrel en bitterbal bij onze nieuwe buren Blast Galaxy. Opgeven voor de feedbackmiddag doe je door een mail te sturen naar Tweakers Elect
Anoniem: 532202
Ex-IT recruiter hier, die angst is volgens mij alleen terecht als de recruiter erg geheimzinnig doet over wie de eindklant nou daadwerkelijk is.FreezeXJ schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:07:
Ze zijn bang dat als je direct kunt praten je direct gaat praten, en zij hun 20k commissie mislopen. Een in mijn ogen terechte angst, want tenzij ze daadwerkelijk iets toevoegen heb ik die euros liever in mijn salaris zitten...
Als jij als kandidaat gewoon volledige info krijgt hoef je niet eens te zoeken naar bedrijfsnamen en achter de rug van de recruiter om het bedrijf te benaderen toch?
Hangt er een beetje van af. Als de recruiter in kwestie mij benadert voor een ex-werkgever (of nog leuker: mijn huidige werkgever), een bedrijf waar ik zelf connecties heb, of een bedrijf dat dermate bekend is dat elke ontwikkelaar in een straal van 50 kilometer het bedrijf kent, dan heeft die recruiter geen toegevoegde waarde.Anoniem: 532202 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 08:59:
[...]
Ex-IT recruiter hier, die angst is volgens mij alleen terecht als de recruiter erg geheimzinnig doet over wie de eindklant nou daadwerkelijk is.
Als jij als kandidaat gewoon volledige info krijgt hoef je niet eens te zoeken naar bedrijfsnamen en achter de rug van de recruiter om het bedrijf te benaderen toch?
En laat dat nou net 99% van alle berichten zijn die ik op LinkedIn krijg (vooral die laatste. Recruiters willen mij blijkbaar maar wat graag bij Thuisbezorgd aan de slag hebben).
Niet dat ik ze tegenwoordig nog lees, zodra ik zie dat iemand een agency recruiter is gaat de InMail gelijk de prullenbak in (en bij ongevraagde connectieverzoeken Ignore + "I don't know this person", have fun in LinkedIn Jail)
Nee dat was iemand anders die ons benaderde onder het account van ZeefKDL schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:05:
Zit die @zeef hier gewoon als een recruiter te spammen voor een netwerkborrel, foei

Anoniem: 532202
Iemand benaderen voor de huidige werkgever is doorgaans weinig succesvol kan ik me indenken. Maar je kan het iemand niet kwalijk nemen dat hij niet weet waar je wel of geen connecties hebt toch?JeroenFM schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:06:
[...]
Hangt er een beetje van af. Als de recruiter in kwestie mij benadert voor een ex-werkgever (of nog leuker: mijn huidige werkgever), een bedrijf waar ik zelf connecties heb, of een bedrijf dat dermate bekend is dat elke ontwikkelaar in een straal van 50 kilometer het bedrijf kent, dan heeft die recruiter geen toegevoegde waarde.
En laat dat nou net 99% van alle berichten zijn die ik op LinkedIn krijg (vooral die laatste. Recruiters willen mij blijkbaar maar wat graag bij Thuisbezorgd aan de slag hebben).
Het is gelukkig redelijk zeldzaam, maar ik heb het in dit topic vaker voorbij zien komen.Anoniem: 532202 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:36:
[...]
Iemand benaderen voor de huidige werkgever is doorgaans weinig succesvol kan ik me indenken.
Absoluut en ik neem het ze in dat geval ook niet kwalijk. Het neemt echter niet weg dat ze in die situatie mij niets te bieden hebben.Anoniem: 532202 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:36:
[...]
Maar je kan het iemand niet kwalijk nemen dat hij niet weet waar je wel of geen connecties hebt toch?
Gelet op de reacties in dit topic, denk ik dat ik ga voorstellen een AI-recruiter te maken. Dat moet niet al te moeilijk zijn, het niveau van al die mensen is dusdanig laag dat zelfs een webcrawler met simpele patroonanalysevaardigheden afdoende zou moeten zijn.
Sounds good, eh?
Wij rijk, recruitmentbedrijven blij (en veel goedkoper uit), werkgevers blij (want geen klachten meer over shitpraktijken recruiters), jullie waarschijnlijk wat gefrustreerd, en een hoop ex-recruiters op zoek naar...oh nee, misschien dat je ze beter bij recruitmentbedrijven kan laten, dat niveau werknemers wil je gewoon niet...goed, daar zal een oplossing voor moeten worden gevonden.
Is het duidelijk dat ik op mijn Linkedin moet kijken i.v.m. een recruiter wegjagen?

LMAO. Endorsements verkopen en dan iemand endorsen voor de skill “alcoholism”DJ Henk schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 11:45:
Is deze hier al voorbijgekomen?
How to beat LinkedIn, The Game.
Hardnekkige recruiters krijgen dan de endorsement voor Most Annoying Person of the Year 2018...
Mocht Amphiebietje's bot dat dan kunnen detecteren dan is ie helemaal goud waard.
Ik heb nu mijn LinkedIn profiel op 'beschikbaar voor iets nieuws' gezet, maar ook daarbij krijg ik alleen reacties van recruiters die niets kunnen prijsgeven over een bedrijfsnaam, bedrijfsomschrijving of salarisindicatie.
En wat ik anno 2018 helemaal raar vind is dat ze me constant om mijn CV vragen. Alsof mijn LinkedIn profiel niet duidelijk genoeg is?
Jouw Linkedin profiel kunnen ze niet in hun database wegzetten. Een CV'tje (liefst in Word format zodat ze het zelf kunnen pimpen) wel. Daar kunnen ze tot in het einde der tijden (of nu gelimiteerd door de AVG) gebruik van maken.hyptonize schreef op zondag 29 juli 2018 @ 09:43:
En wat ik anno 2018 helemaal raar vind is dat ze me constant om mijn CV vragen. Alsof mijn LinkedIn profiel niet duidelijk genoeg is?
I have stability. The ability to stab.
Maar dat is hun probleem, als ze ergens kunnen plaatsen met alleen je LinkedIn profiel zullen ze dat echt wel doen, dat is hun verdienmodel. Anderzijds, als ze je niet kunnen plaatsen hoeven ze je CV ook niet te gaan minen, bovendien staat de informatie die je met iedereen wil delen toch al op LinkedIn. Alle reden dus om gewoon geen CV meer naar recruiters te sturen.SmurfLink schreef op zondag 29 juli 2018 @ 11:16:
Jouw Linkedin profiel kunnen ze niet in hun database wegzetten. Een CV'tje (liefst in Word format zodat ze het zelf kunnen pimpen) wel. Daar kunnen ze tot in het einde der tijden (of nu gelimiteerd door de AVG) gebruik van maken.
Je zou gewoon eens wat bedrijven in je buurt moeten Googlen en dan kijken of ze vacatures hebben. Veel bedrijven zetten hun vacatures al niet meer op indeed, omdat er dan weer recruiters zijn die er op gaan reageren dat ze wel een kandidaat kunnen vinden voor die functie.hyptonize schreef op zondag 29 juli 2018 @ 09:43:
Ik ben momenteel rond aan het kijken naar een nieuwe baan, maar er zijn maar weinig vacatures te vinden in mijn regio die aansluiten bij mijn wensen. Waarschijnlijk ook door de zomerperiode. Maar als ik op Indeed, Monsterboard of Nationale Vacaturebank kijk, staan er opeens wel 99 vacatures open, maar allemaal via recruiters met een vage omschrijving van het bedrijf en een generieke functieomschrijving. Zouden ze daar echt reacties op krijgen?
Ik heb nu mijn LinkedIn profiel op 'beschikbaar voor iets nieuws' gezet, maar ook daarbij krijg ik alleen reacties van recruiters die niets kunnen prijsgeven over een bedrijfsnaam, bedrijfsomschrijving of salarisindicatie.
Eigenlijk is recruiter zijn ook best wel een hondenbaan. Ik ken enkele hele goede recruiters die goed hun vak verstaan, erg hun best doen en prettig communiceren. Maar het leeuwendeel zijn naar mijn gevoel gewoon "verkopers" die net zo goed in een meubelshowroom of autoshowroom tegen kan komen. Alleen verkopen ze in dit geval het even iets anders.
Er is voor mijn gevoel sowieso een chronische mismatch tussen de vraag uit de markt en de beschikbaarheid als zelfstandige zonder personeel. Als een organisatie de mogelijkheid zou hebben om iets verder in de toekomst te kijken met hun projecten, laten we zeggen twee tot vier maanden vooruit, dan zou het wellicht gemakkelijker zijn om mooie matches te maken. Maar in de praktijk is dat nog wel eens lastig. Eindafnemer zit in het offerte-traject met een bedrijf. De eindafnemer gunt de opdracht aan het bedrijf. Het bedrijf zoekt als de sodemieter nieuwe mensen die over een week moeten beginnen, over twee weken beginnen is soms nog wel bespreekbaar. Vervolgens heb je al drie weken doorlooptijd van een recruiter die opzoek gaat, mensen voorstelt, mensen die op gesprek gaan en de uiteindelijke selectie. Als ZZP'er probeer ik dit traject van mijn kant altijd zo netjes mogelijk te doen. Er lopen uiteraard meerdere aanvragen tegelijk en je overweegt welke het beste past, leukste project en wat het meest uitdagend is voor jezelf. Er rekening mee houdend dat ze wellicht een andere aanbieding kiezen en andersom als ze te lang nodig hebben om tot een beslissing te komen dan geef ik ook aan dat ik in overweging heb om mij te committeren aan een ander project. Allemaal zo transparant mogelijk. Maar dan heb je er ook weer van die opdrachtgevers en / of recruiters tussen zitten die niet tijdig en / of niet eerlijk communiceren. Toezeggingen doen maar deze vooralsnog niet op papier willen zetten. Daar ben ik tegenwoordig heel snel klaar mee. Ik pak wel een van de andere opdrachten.
Spreekt nu weer voicemail in "Ja hallo met ..., ik heb zeer interessant nieuws, bel me svp terug op 020-...."

Voor de beeldvorming: ik ben al jaren strategisch consultant in de financiële sector met een WO-master en een salaris dat 1,5x modaal is.Beste Pyrone89,
Wil jij aan de slag voor een topwerkgever van Nederland? Heb jij minimaal een Mbo 4 diploma, beheers jij de Nederlandse taal uitstekend en heb je affiniteit met de financiele dienstverlening? Ga aan de slag als telefonisch klantadviseur bij Rabobank.
Je helpt klanten met vragen over dagelijkse bankzaken en zorgt ervoor dat de klanten een 9+ klantbeleving ervaren. Je werkt 32 tot 36 uur in de week waarbij de diensten over maandag tot en met zaterdag zijn verdeeld. Je begint met een betaald opleidingstraject waarbij je salaris €10,75 bruto is. Dit salaris neemt toe door ervaring en het behalen van je Wft Schade op kosten van Tempo-Team?
Interesse?
Enthousiast over deze functie? Dan komen wij graag met jou in contact.
Bel naar: 030-6020101
Of stuur een mail naar: recruitmentwest@tempo-team.nl
Met vriendelijke groet,
*Domme recruiter gans*
Recruiter financiele dienstverlening
Kon het niet laten en heb teruggemaild dat als ze mensen voor hongerloontjes willen laten werken voor 1 van de grootste kapitalitische graai-instellingen van Nederland dat ze dan op zijn minst de reiskosten kunnen vergoeden en dat ze eens heel snel hun zoekprofielen moeten aanpassen.
Zijn er trouwens ook mensen die zo moe worden van de droeftoeters die de route VWO-WO eisen, en niet snappen dat het om eindniveau gaat en mensen zich niet perse gelijk en lineair ontwikkelen ten opzichte van elkaar? Wat een onzin is dat zeg. What is next? Selectie op CITO-score of welke basisschool je deed?
Ik heb nu al 3 recruiters gehad die niet snappen dat WO hoger is dan VWO en dat de route erheen door vele zaken beïnvloed kan zijn (zoals ziekte/familieomstandigheden) + ik heb een gecertificeerde IQ-score die ver boven de 80e percentiel ligt (20% van de bevolking doet VWO, dus logica zegt dat je minimaal 80e percentiel IQ moet hebben) dus ga aub fietsen met je kortzichtige hokjesdenken.
[ Voor 20% gewijzigd door Pyrone89 op 30-07-2018 13:14 ]
terugbellen en met de AVG om de oren slaan (of zo'n luchthoorn aanschaffenCyBeRSPiN schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:17:
Heb nu een recruiter die me af en toe zomaar belt op mn privé nr.. doet heel amicaal alsof ik hem al jaren ken.
Spreekt nu weer voicemail in "Ja hallo met ..., ik heb zeer interessant nieuws, bel me svp terug op 020-...."
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
t_captain schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:22:
Ja. Directiesecretaresse is een baan op HBO-niveau.
Receptioniste staat echter twee treden lager op de ladder.
Fout,ANdrode schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:13:
[...]
Office manager is ook een volledige HBO baan. De eenvoudigere rol is niet meer van deze tijd en wil je eigenlijk wegbezuinigen…
Directiesecretaresse/Office manager zijn banen op MBO-niveau. https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Wat voor denigrerend beeld van Hogescholen heb jij in vredesnaam dat je denkt dat een directiesecretaresse een 4-jarige studie aan een Hogeschool is?
What is next? Software-ontwikkelaar is een functie waarvoor je een doctoraat moet hebben?

Daarbij is HBO niet overal gelijk wat mij al jaren een doorn in het oog is. Je hebt serieuze 4-jarige studies die HBO heten maar ook LOI/NCOI fopcursussen die zich om een of andere vreemde reden ook HBO mogen noemen. Pure inflatie van die term. Net zoals in Amerika de term universiteit al niks meer zegt zonder te zeggen welke universiteit.
[ Voor 42% gewijzigd door Pyrone89 op 30-07-2018 15:08 ]
Ik zou zogenaamd jaren geleden met de dame in kwestie een project geleid hebben bij Vodafone, en daar wilde ze nog even op terug komen. Welke idioot trapt nog in zo'n verhaal?
Ik een zie een hele nieuwe boom aan vacatures voor receptionisten puur om dit tegen te gaan houdenAdimeuz schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:41:
Er werd net weer een belletje naar mijn persoontje afgeketst door de receptioniste.
Ik zou zogenaamd jaren geleden met de dame in kwestie een project geleid hebben bij Vodafone, en daar wilde ze nog even op terug komen. Welke idioot trapt nog in zo'n verhaal?
Ach, de markt bepaalt uiteindelijk. Op het moment dat er veel werkloosheid is zie je dat bedrijven de eisen voor vacatures opkrikken. Geen idee hoe dat specifieke deel van de markt er nu bij ligt, maar kennelijk zijn er nog bedrijven die denken dat ze dergelijke eisen kunnen stellen.Pyrone89 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:34:
[...]
Fout,
Directiesecretaresse is een baan op MBO-niveau. https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Wat voor denigrerend beeld van Hogescholen heb jij in vredesnaam dat je denkt dat een directiesecretaresse een 4-jarige studie aan een Hogeschool is?
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Heb mijn reactie aangepast, aangezien ik denk dat de reden hierbij ligt:Mugwump schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:59:
[...]
Ach, de markt bepaalt uiteindelijk. Op het moment dat er veel werkloosheid is zie je dat bedrijven de eisen voor vacatures opkrikken. Geen idee hoe dat specifieke deel van de markt er nu bij ligt, maar kennelijk zijn er nog bedrijven die denken dat ze dergelijke eisen kunnen stellen.
Daarbij is HBO niet overal gelijk wat mij al jaren een doorn in het oog is. Je hebt serieuze 4-jarige studies die HBO heten maar ook LOI/NCOI fopcursussen die zich om een of andere vreemde reden ook HBO mogen noemen. Pure inflatie van die term. Net zoals in Amerika de term universiteit al niks meer zegt zonder te zeggen welke universiteit. Ook in Nederland heb je 'universitaire' studies (communicatie, sociologie, talen, geschiedenis, rechten, etc) en universitaire studies (de economische en bedrijfskundige studies hoewel het ook daar begint te komen helaas, de exacte studies, geneeskunde)
Wie dit ooit heeft toegestaan moeten ze opsluiten.
[ Voor 12% gewijzigd door Pyrone89 op 30-07-2018 15:11 ]
Geschiedenis lijkt mij bij uitstek een universitaire studie. Ik weet niet welk criterium volgens jou zou bepalen dat geschiedenis geen waardige universitaire studie zou zin en bedrijfskunde wel, maar ik zou het eerder omgekeerd zien. Bedrijfskunde is vooral een erg toegepaste studie gericht op productieve werknemers afleveren.Pyrone89 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:09:
[...]
Heb mijn reactie aangepast, aangezien ik denk dat de reden hierbij ligt:
Daarbij is HBO niet overal gelijk wat mij al jaren een doorn in het oog is. Je hebt serieuze 4-jarige studies die HBO heten maar ook LOI/NCOI fopcursussen die zich om een of andere vreemde reden ook HBO mogen noemen. Pure inflatie van die term. Net zoals in Amerika de term universiteit al niks meer zegt zonder te zeggen welke universiteit. Ook in Nederland heb je 'universitaire' studies (communicatie, sociologie, talen, geschiedenis, rechten, etc) en universitaire studies (de economische en bedrijfskundige studies hoewel het ook daar begint te komen helaas, de exacte studies, geneeskunde)
Wie dit ooit heeft toegestaan moeten ze opsluiten.
Misschien is Geschiedenis een slecht voorbeeld.Mugwump schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:19:
[...]
Geschiedenis lijkt mij bij uitstek een universitaire studie. Ik weet niet welk criterium volgens jou zou bepalen dat geschiedenis geen waardige universitaire studie zou zin en bedrijfskunde wel, maar ik zou het eerder omgekeerd zien. Bedrijfskunde is vooral een erg toegepaste studie gericht op productieve werknemers afleveren.
Qua toegepastheid: dat is Geneeskunde ook, afleveren van basisartsen. Terwijl biomedische wetenschappen juist de onderzoekskant is. Dat is dus geen criterium. Daarbij onderscheidt een goede universitaire bedrijfskunde studie zich door het denkniveau van bijvoorbeeld rechten etc op het gebied van abstract denken (strategie formuleringen 5 jaar vooruit met alle parameters en scenario's incl. doorrekeningen om het te onderbouwen). Waarbij je zowel kwantitatieve vakken (20%) als alpha vakken (80% krijgt).
[ Voor 8% gewijzigd door Pyrone89 op 30-07-2018 16:19 ]
De academische waarde van geneeskunde kun je ook best betwisten in mijn ogen. Tot 1986 werd de door mij genoten Ir. opleiding ook gewoon gegeven aan de drie technische hogescholen die later technische universiteiten werden.Pyrone89 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:18:
[...]
Misschien is Geschiedenis een slecht voorbeeld.
Qua toegepastheid: dat is Geneeskunde ook, afleveren van basisartsen. Terwijl biomedische wetenschappen juist de onderzoekskant is. Dat is dus geen criterium. Daarbij onderscheidt een goede universitaire bedrijfskunde studie zich door het denkniveau van bijvoorbeeld rechten etc op het gebied van abstract denken (strategie formuleringen 5 jaar vooruit met alle parameters en scenario's incl. doorrekeningen om het te onderbouwen). Waarbij je zowel kwantitatieve vakken (20%) als alpha vakken (80% krijgt).
Ik haal dat soort zaken aan omdat het een criterium kan zijn om HBO van WO te scheiden. De W staat immers voor wetenschappelijk, de B voor beroeps. Dat kun je als onderscheidend criterium hanteren voor de twee.
Veel mensen lijken echter een soort van obsessie te hebben met het vermeende 'niveau' van opleidingen. Bepaalde studies (meestal alfastudies) zouden WO-onwaardige pretstudies zijn en andere studies (fatsoenlijke bèta-opleidingen, maar in jouw geval kennelijk ook dat gammagedoe
Maar goed, dat is allemaal volkomen off-topic hier verder.
Oh op die manier. Ik denk er juist precies hetzelfde over en dit is ook hoe het officieel bedoeld was: een verschil in orientatie, niet in niveau. Helaas hebben ze dat zelf verpest met de Mamoetwet (anders had je HBS/Atheneum gehad voor Hogeschool en Gymnasium voor Universiteit).Mugwump schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:43:
[...]
De academische waarde van geneeskunde kun je ook best betwisten in mijn ogen. Tot 1986 werd de door mij genoten Ir. opleiding ook gewoon gegeven aan de drie technische hogescholen die later technische universiteiten werden.
Ik haal dat soort zaken aan omdat het een criterium kan zijn om HBO van WO te scheiden. De W staat immers voor wetenschappelijk, de B voor beroeps. Dat kun je als onderscheidend criterium hanteren voor de twee.
Veel mensen lijken echter een soort van obsessie te hebben met het vermeende 'niveau' van opleidingen. Bepaalde studies (meestal alfastudies) zouden WO-onwaardige pretstudies zijn en andere studies (fatsoenlijke bèta-opleidingen, maar in jouw geval kennelijk ook dat gammagedoe) zouden 'echte' WO opleidingen zijn. Ik heb met genoeg bèta's gestudeerd die een stuk beter waren in wiskunde dan ik, maar hopeloos zouden falen in een alfastudie vanwege hun taalvaardigheid en gebrek aan vermogen om ellenlange teksten tot zich te nemen en de kern eruit te destilleren.
Maar goed, dat is allemaal volkomen off-topic hier verder.
Het vervelende/moeilijke van een gammastudie is dat je (in zeer beperkte mate, maar toch) zowel beta vakken als alpha vakken hebt (laatste voert wel de boventoon). Dat maakt het lastig omdat je dus kunt struikelen als 1 van de 2 je niet ligt (massa's mensen die struikelen over statistiek bijvoorbeeld). Overigens valt econometrie officieel ook onder gamma (sociale wetenschappen) en dat is nu niet de meeste makkelijke studie, de kaders zijn niet altijd even duidelijk.
Maar weer on-topic: net recruiters gehad die maar niet snappen wat een AVG verzoek blijkbaar is.
Wat is er mis met het bericht? Ok, hij geeft weinig informatie, maar om nou zulke berichten te antwoorden. Druk dan gewoon op delete en klaar. Niet echt een shit praktijk.
Wel grappig dat zijn titel 'Microsoft Recruiter' is, en dat die mensen zoekt voor Linux/Unix omgevingenLoev schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:58:
[...]
Wat is er mis met het bericht? Ok, hij geeft weinig informatie, maar om nou zulke berichten te antwoorden. Druk dan gewoon op delete en klaar. Niet echt een shit praktijk.
Hij cut en paste een kant en klare hele generieke tekst, klopt er een regeltje boven, en heeft geen moment gekeken wat er in mijn profiel staat. Een profiel wat sinds 2011 niet meer aangepast is. En wat zegt dat je als je linkedin nodig hebt om mij te vinden ik sowieso geen interesse in je baan heb.Loev schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:58:
[...]
I don't like facts. They have a liberal bias.
Als ik vervolgens aangeef dat ik vanwege deze redenen en ook niet in de baas zijn tijd over een potentiële andere baan ga praten, vragen ze mijn privé-telefoonnummer. Dat krijgen ze niet, maar ik geef aan dat ze mij via Linkedin wel een bericht mogen sturen. Daarna hoor je verder nooit meer van ze......
Dat laatste vindt ik wel vreemd, want een standaard bericht kopiëren en plakken en dan verzenden naar verschillende Linkedin-gebruikers is toch zo gebeurd?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik ben daar doorgaans veel harder in. Geef gewoon aan dat je geen zaken gaat doen met iemand die jou onder valse voorwendselen via je werkgever probeert te benaderen omdat zo iemand dus kennelijk een volstrekt onbetrouwbare figuur is. Iemand die gewoon keihard liegt om zijn of haar zin te krijgen is ook niet te vertrouwen als het aankomt op het behartigen van jouw belangen bij de zoektocht naar een nieuwe werkgever.Onbekend schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:33:
De laatste tijd wordt ik ook op mijn werk gebeld door recruiters die "niet weten" dat ze het telefoonnummer bellen van het bedrijf zelf.
Als ik vervolgens aangeef dat ik vanwege deze redenen en ook niet in de baas zijn tijd over een potentiële andere baan ga praten, vragen ze mijn privé-telefoonnummer. Dat krijgen ze niet, maar ik geef aan dat ze mij via Linkedin wel een bericht mogen sturen. Daarna hoor je verder nooit meer van ze......
Dat laatste vindt ik wel vreemd, want een standaard bericht kopiëren en plakken en dan verzenden naar verschillende Linkedin-gebruikers is toch zo gebeurd?
Klopt, maar ik denk dat LI berichtjes wat meer kost (lees: credits) dan bellen.Onbekend schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:33:
...
Misschien reageer ik nog wel even terug met de vraag of dit per maand is.
Een recruiter die mij op het werk belt kan een scheldkannonade verwachten en daarna hang ik op.Onbekend schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:33:
De laatste tijd wordt ik ook op mijn werk gebeld door recruiters die "niet weten" dat ze het telefoonnummer bellen van het bedrijf zelf.
Daar ben ik echt niet van gediend.
Net zoals contactverzoeken sturen met daarin een bericht voor een vacature (of nog erger een training die mogelijk interessant is voor me). Gewoon niet doen. Stuur maar een Inmail en dan zal ik die netjes beantwoorden.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
30k voor een Native Android APP Elite Senior Team Lead Developer lijkt me een heel net bedrag per maand. Per jaar is voor mijn gevoel redelijk lachwekkend. Als je ten minste voor kennis, kunde en kwaliteit gaat. Wat niet telt is een HTML pagina door een wrapper naar een Android toestel duwen en het vervolgens een APP noemen. Maar er zijn er genoeg die dat doen.gold_dust schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:06:
Ik krijg net een mailtje voor een Android developer met 5+ jaar ervaring voor maximaal 30k in Amsterdam. Los van dat ik geen enkele ervaring als Android developer heb en ook geen enkele interesse in Google gepruts heb, is een salaris van 30k in Amsterdam diep triest.
Misschien reageer ik nog wel even terug met de vraag of dit per maand is.
Verder ook niet zoveel verstand van APP development, dus ik lul ook maar wat. Wel grappig dat iemand jouw profiel gematched heeft daar waar er gewoon helemaal geen match is. Ook dat gebeurt vaakgenoeg, helaas.
Onderliggend: agency recruiters springen op elke vacature. Bij gebrek aan klantrelatie kunnen ze niet terugduwen naar de klant dat zijn vacature of arbeidsvoorwaarden niet goed genoeg zijn om de juiste kandidaat te trekken.
Overigens heb je in de Nederlandse IT-wereld wel veel kansloos betaalde vacatures. Ik werd van de week gevraagd voor een functie in Polen (senior, technisch). Salarisindicatie: 5000-7500 euro bruto. In een land waar de lonen 30% lager liggen.
Ja, maar dat was dan weer wel per jaart_captain schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:24:
Zeer gevraagde mensen benaderen voor de helft van hun huidige salaris. Kansrijk.
Onderliggend: agency recruiters springen op elke vacature. Bij gebrek aan klantrelatie kunnen ze niet terugduwen naar de klant dat zijn vacature of arbeidsvoorwaarden niet goed genoeg zijn om de juiste kandidaat te trekken.
Overigens heb je in de Nederlandse IT-wereld wel veel kansloos betaalde vacatures. Ik werd van de week gevraagd voor een functie in Polen (senior, technisch). Salarisindicatie: 5000-7500 euro bruto. In een land waar de lonen 30% lager liggen.
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
Lol, moet dat niet Zloty zijn? Dan kan het nog welt_captain schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:24:
Zeer gevraagde mensen benaderen voor de helft van hun huidige salaris. Kansrijk.
😆 - Denk ook eens om ;)
Maar het staat er echt:
Excellent opportunity with <in-house recruiter’s bedrijf, Polen> for <technologie waarin ik een paar jaar ervaring heb> Expert (5k -7.5K Euro Gross PM )
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
Dan leef je daar in een kasteel ofzo, lijkt me echt onmogelijkt_captain schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:05:
Hmm, toch even nagekeken
Maar het staat er echt:
[...]
(Zelf in Polen gewerkt, verdiende daar 1300 bruto voor tech support en dat is daar ver boven het minimum.

😆 - Denk ook eens om ;)
47% goedkoper dan Amsterdam. Vergeleken met een gemiddelde andere stad zal het verschil misschien 40% zijn.
Hoe hoog de belastingen zijn (en hoe progresssief), weet ik niet. In grote lijnen lijkt de welvaart vergelijkbaar met die van een zzp-er in NL. Om daarvoor naar Polen te verhuizen, ik pas. Neemt niet weg dat het een aantrekkelijke job offer is.
Opkomende economieën betalen relatief veel voor ervaren technici en IT-specialisten. Heb ook al eens een aanvraag gezien voor een software architect in Beijing voor een ton per jaar.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb op het platform waarover de vacature liep deze inmiddels gereport voor het niet bieden van een leefbaar loon en daarna m'n profiel verwijderd.
En een leger aan onafhankelijke sales agents die die moeilijk vervulbare vacatures lopen te pushen aan iedere toevallige passant.
Ik verbind ‘m door met mijn baas. Die is vrij legendarisch in dat opzicht. En hij begint met uitleggen dat ophangen betekent dat het direct tot directie-niveau escaleert.Paxlie schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:43:
Een recruiter die mij op het werk belt kan een scheldkannonade verwachten en daarna hang ik op.
Daar ben ik echt niet van gediend.
[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 03-08-2018 17:23 ]
Dat lijkt me GDPR-nachtmerrie genoeg voor de rest van het jaar.Dear Sir/Madam:
I am writing to you in your capacity as data protection officer for your company. I seem to be a customer of yours, based on recent communications with somebody who seems to be a staff member, and in light of recent events, I am making this request for access to personal data pursuant to Article 15 of the General Data Protection Regulation. I am concerned that your company’s information practices may be putting my personal information at undue risk of exposure or in fact has breached its obligation to safeguard my personal information.
I am including a copy of documentation necessary to verify my identity. If you require further information, please contact me at my address above.
I would like you to be aware at the outset, that I anticipate reply to my request within one month as required under Article 12, failing which I will be forwarding my inquiry with a letter of complaint to the Autoriteit Persoonsgegevens (https://www.autoriteitpersoonsgegevens.nl/en).
Please advise as to the following:
1. Please confirm to me whether or not my personal data is being processed. If it is, please provide me with the categories of personal data you have about me in your files and databases.
a. In particular, please tell me what you know about me in your information systems, whether or not contained in databases, and including e-mail, documents on your networks, or voice or other media that you may store.
b. Additionally, please advise me in which countries my personal data is stored, or accessible from. In case you make use of cloud services to store or process my data, please include the countries in which the servers are located where my data are or were (in the past 12 months) stored.
c. Please provide me with a copy of, or access to, my personal data that you have or are processing.
2. Please provide me with a detailed accounting of the specific uses that you have made, are making, or will be making of my personal data.
3. Please provide a list of all third parties with whom you have (or may have) shared my personal data.
a. If you cannot identify with certainty the specific third parties to whom you have disclosed my personal data, please provide a list of third parties to whom you may have disclosed my personal data.
b. Please also identify which jurisdictions that you have identified in 1(b) above that these third parties with whom you have or may have shared my personal data, from which these third parties have stored or can access my personal data. Please also provide insight in the legal grounds for transferring my personal data to these jurisdictions. Where you have done so, or are doing so, on the basis of appropriate safeguards, please provide a copy.
c. Additionally, I would like to know what safeguards have been put in place in relation to these third parties that you have identified in relation to the transfer of my personal data.
4. Please advise how long you store my personal data, and if retention is based upon the category of personal data, please identify how long each category is retained.
5. If you are additionally collecting personal data about me from any source other than me, please provide me with all information about their source, as referred to in Article 14 of the GDPR.
6. If you are making automated decisions about me, including profiling, whether or not on the basis of Article 22 of the GDPR, please provide me with information concerning the basis for the logic in making such automated decisions, and the significance and consequences of such processing.
7. I would like to know whether or not my personal data has been disclosed inadvertently by your company in the past, or as a result of a security or privacy breach.
a. If so, please advise as to the following details of each and any such breach:
i. a general description of what occurred;
ii. the date and time of the breach (or the best possible estimate);
iii. the date and time the breach was discovered;
iv. the source of the breach (either your own organization, or a third party to whom you have transferred my personal data);
v. details of my personal data that was disclosed;
vi. your company’s assessment of the risk of harm to myself, as a result of the breach;
vii. a description of the measures taken or that will be taken to prevent further unauthorized access to my personal data;
viii. contact information so that I can obtain more information and assistance in relation to such a breach, and
ix. information and advice on what I can do to protect myself against any harms, including identity theft and fraud.
b. If you are not able to state with any certainty whether such an exposure has taken place, through the use of appropriate technologies, please advise what mitigating steps you have taken, such as
i. Encryption of my personal data;
ii. Data minimization strategies; or,
iii. Anonymization or pseudonymization;
iv. Any other means
8. I would like to know your information policies and standards that you follow in relation to the safeguarding of my personal data, such as whether you adhere to ISO27001 for information security, and more particularly, your practices in relation to the following:
a. Please inform me whether you have backed up my personal data to tape, disk or other media, and where it is stored and how it is secured, including what steps you have taken to protect my personal data from loss or theft, and whether this includes encryption.
b. Please also advise whether you have in place any technology which allows you with reasonable certainty to know whether or not my personal data has been disclosed, including but not limited to the following:
i. Intrusion detection systems;
ii. Firewall technologies;
iii. Access and identity management technologies;
iv. Database audit and/or security tools; or,
v. Behavioural analysis tools, log analysis tools, or audit tools;
9. In regards to employees and contractors, please advise as to the following:
a. What technologies or business procedures do you have to ensure that individuals within your organization will be monitored to ensure that they do not deliberately or inadvertently disclose personal data outside your company, through e-mail, web-mail or instant messaging, or otherwise.
b. Have you had had any circumstances in which employees or contractors have been dismissed, and/or been charged under criminal laws for accessing my personal data inappropriately, or if you are unable to determine this, of any customers, in the past twelve months.
c. Please advise as to what training and awareness measures you have taken in order to ensure that employees and contractors are accessing and processing my personal data in conformity with the General Data Protection Regulation.
Yours Sincerely,
Ruben van der Leij (ruben-945bfef4ce24a335698d44efe8de0c3d9cc95609@nutz.nl)
Ik vaag mij altijd oprecht af wat iemand probeert te bereiken met reageren als een botte hork en wat daar het voordeel van is boven het negeren van het specifieke bericht. Waarom zou je jezelf verlagen naar het niveau van - in dezen de recruiter - de verzender.
Het is niet zo dat derde opeens op de tribune gaan staan klappen omdat iemand de recruiters "een koekje van eigen deeg" heeft gegeven
Welk platform was dat?gold_dust schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 21:07:
Ik kreeg er een tijdje terug ook ééntje voor Polen of Tsjechië, 3500 euro bruto per maand. Dat is meer dan wat grofweg 80% in het salaristopic hier verdient. Eigenlijk bizar hoe slecht Nederland betaalt en hoe schaamteloos ze mensen benaderen met extreem lage lonen. En dan ook nog volhouden dat er een tekort aan IT personeel is als ze niemand kunnen vinden voor dat salaris.
Ik heb op het platform waarover de vacature liep deze inmiddels gereport voor het niet bieden van een leefbaar loon en daarna m'n profiel verwijderd.
Eensch, als je van dit soort berichten al zulke reacties krijgt dan vrees ik het ergste in andere situaties... Het is natuurlijk echt vreselijk dat je een berichtje krijgt, waren de lijfstraffen maar terugNapo schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:25:
[...]
Ik vaag mij altijd oprecht af wat iemand probeert te bereiken met reageren als een botte hork en wat daar het voordeel van is boven het negeren van het specifieke bericht. Waarom zou je jezelf verlagen naar het niveau van - in dezen de recruiter - de verzender.
Het is niet zo dat derde opeens op de tribune gaan staan klappen omdat iemand de recruiters "een koekje van eigen deeg" heeft gegeven
Recruiter pakt het nog best leuk op.
Gisteren mobiel gebeld door een recruiter, gezegd dat ik geen interesse had en keurig opgehangen. Daarna mailtje of ze mijn gegevens willen verwijderen. Deze tactiek vaker gebruikt, na contact via email of telefoon direct mailtje sturen of de data willen verwijderen en dit is tot op heden altijd gebeurt. Boos worden heeft geen zin, bewaar je boosheid voor de echt belangrijke dingen. En nu weer aan het werk, fort!
Naar mijn mening komt dit voort uit zuivere frustratie. Doorgaans probeer ik ook hoffelijk te zijn en te blijven. Maar je hebt er soms figuren tussen zitten die duidelijk laten blijken niet te lezen en niet te luisteren. Hun huiswerk niet doen en je profiel verkeerd matchen. Dat geef je dan netjes aan. Wellicht met een stukje sarcasme wanneer een recruiter je weer eens op Java heeft gematched omdat er JavaScript in je profiel staat. Het is des te frustrerender als de recruiter door blijft drammen en toch z'n verhaal gaat afsteken. Het komt er op neer, jij hebt mij niets te bieden en ik kan jou niets bieden. Dit is zonde van beide onze tijd. Als dat inzicht niet snel genoeg wil doordringen bij de recruiter dan kap ik het gesprek af. En dat zou iedereen moeten doen. Moet weer verder met m'n klus.Napo schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:25:
[...]
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Je kan het ook overdrijvenSlavy schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:18:
Nederlandse recruiters die beginnen met "Hi Slavy". Zeg dat lekker tegen je buurjongetjes, daarnaast is "Hi" geen Nederlands woord en is zo een aanhef genoeg reden om meteen het bericht in de prullenbak te gooien.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze
Wat is er mis mee? Wil je liever dat ze je aanspreken met 'Beste Dhr. <Achternaam>' en met twee woorden spreken? Dan voel ik me meteen zo oud. Berichten waarin ik 'u' genoemd wordt gaan bij mij juist direct de prullenbak in.Slavy schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:18:
Nederlandse recruiters die beginnen met "Hi Slavy". Zeg dat lekker tegen je buurjongetjes, daarnaast is "Hi" geen Nederlands woord en is zo een aanhef genoeg reden om meteen het bericht in de prullenbak te gooien.
Iedereen staat vrij dit te doen.Kwistnix schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:30:
Misschien moeten we eens een tegen-topic openen waar recruiters hun hart kunnen luchten, "de onhebbelijkheid van IT-autisten" of zo.
Ik zeg zelfs u tegen de cafetaria dame op werk die ik al een jaar of 3 ken... En ja ze blijft zeggen dat ik "gewoon" je en jij mag zeggen. Ok bij mij is het een gewoonte maar wat is er mis mee om (zeker bij het eerste contact) iemand beleefd aan te spreken? Of moet ik ook maar ieder gesprek beginnen met "Hey ouwe!" en ipv. iemand een hand te geven voor een boks te gaan?hyptonize schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:44:
[...]
Wat is er mis mee? Wil je liever dat ze je aanspreken met 'Beste Dhr. <Achternaam>' en met twee woorden spreken? Dan voel ik me meteen zo oud. Berichten waarin ik 'u' genoemd wordt gaan bij mij juist direct de prullenbak in.
Ik zoek dus vast werk op WO-niveau. HBO kan ook maar dan moeten er wel doorgroeimogelijkheden zijn.
Krijg ik een mail van een recruiter voor tijdelijk werk op MBO-niveau. Dat gaat het dus echt niet worden.
Eerder ook al een mailtje gehad voor een functie (tijdelijk) welke hemelsbreed 150km verderop ligt, voor 2300 euro per maand. Voor dat bedrag is het onmogelijk een fatsoenlijke woning te vinden, al helemaal wanneer het tijdelijk is en in de Randstad.
En dan nog wil ik liever vaste woonruimte vinden.
Er zit nog een hele range tussen "Hi" en "Beste dhr.". Bij mij zouden trouwens beide in de prullenbak belanden, omdat ze de toon bij mij dan compleet misslaan. Hi vind ik eigenlijk respectloos in een eerste contact, zeker als je mij iets wilt aanbieden, en Beste dhr. vind ik weer zo formeel dat ik het gevoel krijg er niet bij te passen.SECURITEH schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:43:
[...]
Ik zeg zelfs u tegen de cafetaria dame op werk die ik al een jaar of 3 ken... En ja ze blijft zeggen dat ik "gewoon" je en jij mag zeggen. Ok bij mij is het een gewoonte maar wat is er mis mee om (zeker bij het eerste contact) iemand beleefd aan te spreken? Of moet ik ook maar ieder gesprek beginnen met "Hey ouwe!" en ipv. iemand een hand te geven voor een boks te gaan?
2300 kan best een redelijk startsalaris zijn, maar als ik net op de markt zou komen kijken zou ik er ook niet direct op ingaan als het hemelsbreed 150 km verderop is in de Randstad. Dat betekent anderhalf uur reistijd enkele reis als het meezit of verhuizen naar een woning die je niet kan betalen.SmurfLink schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:58:
2300 is best een redelijk starterssalaris voor een WO... afhaneklijk van de secundaire voorwaarden.
Ik vind het toch wel fijn om met twee woorden en met "U" aangesproken te worden door mensen die mij niet kennen. Zo ben ik zelf opgevoed en ik doe dat zelf ook altijd.hyptonize schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:44:
[...]
Wat is er mis mee? Wil je liever dat ze je aanspreken met 'Beste Dhr. <Achternaam>' en met twee woorden spreken? Dan voel ik me meteen zo oud. Berichten waarin ik 'u' genoemd wordt gaan bij mij juist direct de prullenbak in.
Als een volslagen onbekende direct begint te tutoyeren, en al helemaal in een soort van straattaal, dan hoeft het van mij niet meer.
Zal wel een generatieconflictje zijn
Je zou natuurlijk ook buiten de Randstad kunnen kijken. Scheelt een hoop files en woningen zijn meer betaalbaar. En er is zat werk buiten de Randstad te vindentwisterNL schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:45:
Ik heb net een WO-master afgerond (richting MBA, dus niet echt IT-gerelateerd).
Ik zoek dus vast werk op WO-niveau. HBO kan ook maar dan moeten er wel doorgroeimogelijkheden zijn.
Krijg ik een mail van een recruiter voor tijdelijk werk op MBO-niveau. Dat gaat het dus echt niet worden.
Eerder ook al een mailtje gehad voor een functie (tijdelijk) welke hemelsbreed 150km verderop ligt, voor 2300 euro per maand. Voor dat bedrag is het onmogelijk een fatsoenlijke woning te vinden, al helemaal wanneer het tijdelijk is en in de Randstad.
Bezig om voor mezelf te starten (niet IT) en met 1 recruiter al meerdere malen contact gehad.
Er is iets interessants maar door vakantie van diverse partijen duurt het wat langer dan normaal. Maar iedere keer keurige updates van waar we staan "henk gaat nu op vakantie dus hou er rekening mee dat we over anderhalve week pas meer weten". Op die manier heb je niet het gevoel dat er niets gebeurd doordat je netjes op de hoogte word gehouden.
Dus daar kan je dan toch moeilijk de recruiter de schuld van geven? Ik vind het irritant als mensen mij met "u" aanspreken, laat staan met twee woorden, moet er niet aan denken. Je kan niet verwachten dat een recruiter iedereen aanspreekt precies op de manier dat diegene het liefst heeft.gooddaddy schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:09:
[...]
Ik vind het toch wel fijn om met twee woorden en met "U" aangesproken te worden door mensen die mij niet kennen. Zo ben ik zelf opgevoed en ik doe dat zelf ook altijd.
Als een volslagen onbekende direct begint te tutoyeren, en al helemaal in een soort van straattaal, dan hoeft het van mij niet meer.
Zal wel een generatieconflictje zijn
Ach, ik werk nu een aantal jaar in de detachering en met het zoeken van opdrachten willen de recruiters je graag in hun portfolio. Maar hun doel is iemand op een klus krijgen, wie dat is maakt ze echt niet uit. Zo wordt ik bij het zoeken ook nog na 1 of 2 maanden nog weleens benaderd voor diezelfde opgewacht terwijl ik dan allang iets anders heb gevonden. Soms denken opdrachtgevers ook dat mensen weken voor ze beschikbaar blijven.ybos schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:43:
Het is offtopic, maar recent een goede ervaring.
Bezig om voor mezelf te starten (niet IT) en met 1 recruiter al meerdere malen contact gehad.
Er is iets interessants maar door vakantie van diverse partijen duurt het wat langer dan normaal. Maar iedere keer keurige updates van waar we staan "henk gaat nu op vakantie dus hou er rekening mee dat we over anderhalve week pas meer weten". Op die manier heb je niet het gevoel dat er niets gebeurd doordat je netjes op de hoogte word gehouden.

Een recruiter, die volgens zijn eigen c.v. al jaren bij allerlei instanties de 'betere' functies doet. Niet echt een broekie dus. Heeft zelf een HBO opleiding, is gewoon 100% Nederlander (no offense), maar produceert teksten, en nog erger, uitgebreide profielbeschrijvingen, vol met grammatica- en stijlfouten.
Nog afgezien van z'n berichtjes. Ook die zijn doorspekt met schrijffouten.
Zo erg, dat wanneer je een toegezonden document in Word opent, Word zelf gelijk rijkelijk rode en groene streepjes uitdeelt.
Wat moet je daar nou mee?
Het laat aan de ene kant niet echt een professionele indruk achter van de organisatie waarvoor hij werkt, aan de andere kant wil je iemand niet voor het hoofd stoten, want anders ben je gelijk persona non grata.
Kan misschien ook een leeftijd dingetje zijn. Ik ben op zo'n manier opgevoed. Maar ik kom dan ook uit de tijd dat wij op de basisschool de voornaam van de meesters en juffen niet eens wisten en ze dus ook gewoon met meester en juf aanspraken.Sissors schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:55:
[...]
Dus daar kan je dan toch moeilijk de recruiter de schuld van geven? Ik vind het irritant als mensen mij met "u" aanspreken, laat staan met twee woorden, moet er niet aan denken. Je kan niet verwachten dat een recruiter iedereen aanspreekt precies op de manier dat diegene het liefst heeft.
Misschien dat een recruiter daar wel rekening mee kan houden. Wanneer hij ziet dat iemand al wat ouder is (zeg maar > 40), dat hij dan zijn manier van aanspreken aanpast. Misschien wel zijn hele introductie aanpast.
Maar misschien heeft dit niet alleen met leeftijd te maken maar ook met andere factoren (omgeving, cultuur, etc, etc)
2300 euro bruto is inderdaad veel te weinig om zelfstandig te kunnen wonen. Ik zou minimaal 3500 - 4000 euro vragen en dan wordt het al extreem moeilijk om woonruimte te vinden. Misschien kun je daarmee in Almere of Lelystad iets vinden. Of je daar wil wonen is natuurlijk maar de vraag.twisterNL schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:45:
Ik heb net een WO-master afgerond (richting MBA, dus niet echt IT-gerelateerd).
Sociale huur moet makkelijk lukken toch? Nee, je hebt geen eengezinswoning met 5 slaapkamers maar een 2-3 slaapkamers app. moet wel te doen zijn.gold_dust schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:41:
[...]
2300 euro bruto is inderdaad veel te weinig om zelfstandig te kunnen wonen. Ik zou minimaal 3500 - 4000 euro vragen en dan wordt het al extreem moeilijk om woonruimte te vinden. Misschien kun je daarmee in Almere of Lelystad iets vinden. Of je daar wil wonen is natuurlijk maar de vraag.
Moet je alleen wel al 10 jaar zijn ingeschreven bij een woningcorporatie.hyptonize schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:43:
[...]
Sociale huur moet makkelijk lukken toch? Nee, je hebt geen eengezinswoning met 5 slaapkamers maar een 2-3 slaapkamers app. moet wel te doen zijn.
Ligt denk ik aan de plaats waarin je zoekt.demonic schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:33:
[...]
Moet je alleen wel al 10 jaar zijn ingeschreven bij een woningcorporatie.
Maar goed, ik denk dat we nu teveel afwijken van het topic.
In Almere heb je ook lotingwoningen, daar hoef je niet lang voor te zijn ingeschreven, alleen vies veel geluk hebben en de discipline om braaf elke vrijdag erop te reageren.demonic schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:33:
[...]
Moet je alleen wel al 10 jaar zijn ingeschreven bij een woningcorporatie.
Makkelijk lukken? Zeg maar onmogelijk. Hier een linkje met jongerenwoningen in Amsterdam. Je kunt erop reageren tot je 28e. Veelal staat er vanaf 9 jaar wachttijd waarbij je kunt uitrekenen dat het niks meer dan een wedstrijdje is wie als dichtst bij de 28 zit.hyptonize schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:43:
[...]
Sociale huur moet makkelijk lukken toch? Nee, je hebt geen eengezinswoning met 5 slaapkamers maar een 2-3 slaapkamers app. moet wel te doen zijn.
Voor normale woningen is het al niet veel beter

Het enigste wat je kunt doen is een sociale woning loten, maar daarvan kun je niet uitgaan dat je iets in een jaar, laat staan een maand, gaat loten.
Dit kwam ook uit mijn berekening voortkomend vanuit inkomenseisen en aanbod. Tussen de 700-900 is echt helemaal niks te vinden en met 4x bruto maandloon kom je dan al gauw 3500 uit. En dan moet je alsnog extreem veel geluk hebben. Een staatslot heeft betere winkansen.gold_dust schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:41:
[...]
2300 euro bruto is inderdaad veel te weinig om zelfstandig te kunnen wonen. Ik zou minimaal 3500 - 4000 euro vragen en dan wordt het al extreem moeilijk om woonruimte te vinden. Misschien kun je daarmee in Almere of Lelystad iets vinden. Of je daar wil wonen is natuurlijk maar de vraag.

Daarbij komt dat ik nogal picky ben qua locatie waar ik beslist geen compromis mee ga sluiten. Het enige wat kan is een tijdelijke woning om vanuit daar verder te zoeken.

Maar goed, dit is allemaal wel ernstig offtopic.

Ik denk dat het wel degelijk ontopic is, het niet bieden van een leefbaar salaris vind ik een veel grotere 'shitpraktijk' dan die wekelijkse recruiter mailtjes met onzinnige vacatures en connectie verzoeken op LinkedIn.twisterNL schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:12:
Dit kwam ook uit mijn berekening voortkomend vanuit inkomenseisen en aanbod. Tussen de 700-900 is echt helemaal niks te vinden en met 4x bruto maandloon kom je dan al gauw 3500 uit. En dan moet je alsnog extreem veel geluk hebben. Een staatslot heeft betere winkansen.
Daarbij komt dat ik nogal picky ben qua locatie waar ik beslist geen compromis mee ga sluiten. Het enige wat kan is een tijdelijke woning om vanuit daar verder te zoeken.
Maar goed, dit is allemaal wel ernstig offtopic.
Ik zou ze heel gericht de tegenvraag stellen waar zij denken dat je moet gaan wonen met 2300 euro bruto en vervolgens een tegenbod van 4000 euro doen. En als ze daar niet op in gaan wat anders zoeken.
Ander probleem: als je begint met 2300 zit je al snel aan de 2840 bruto per maand en moet je weer verhuizen. Het voordeel is dan dat je iets meer te besteden hebt, het nadeel is dat vrije sector onder de duizend euro per maand echt niet te doen is.twisterNL schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:12:
Het enigste wat je kunt doen is een sociale woning loten, maar daarvan kun je niet uitgaan dat je iets in een jaar, laat staan een maand, gaat loten.
Misschien ook de moeite waard om even over na te denken, als iets roept tegen een recruiter over huisvesting.
Heb zelf mijn huidige baan dankzij een Engelse recruiter gevonden, die een stuk professioneler waren dan de gemiddelde recruiter uit Nederland.gold_dust schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:17:
Mailtje van Engelse recruiter net beantwoord met dat ik interesse heb in een functie en dat ik 250k GBP per jaar vraag in London. Lijkt me niet onredelijk gezien de kosten in Londen. Maar kijken of ze terug reageren.
Dit topic is gesloten.
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan