Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
thechib12 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:29:
[...]
Yup, dit is wel het geval inderdaad. Bedankt voor de tip, ga daar wel wat mee doen;)
Git historie herschrijven geeft teveel schade. Dus via dit kanaal is mijn emailadres pseudo-publiek geworden.

Krijg via dit pad trouwens vooral interessantere aanbiedingen. Noemde het bewust sourcers en geen recruiters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij: "Ik ben eindverantwoordelijk op het gebied van PHP Development bij <bedrijf> en dat je beschikbaar bent op <website>.

Daarom zou ik graag vrijblijvend in contact met u komen om uw huidige situatie, ambities en toekomstplannen te bespreken. Wellicht kan ik u een mooie stap in uw carrière bieden."

Ik: "Dank voor je bericht. Vraag je of ik interesse heb om bij <bedrijf> te komen werken? Of benader je me als recruiter?"

Hij: "Ik ben geen recruiter, <bedrijf> is een IT jobsite maar ik benader je dus wel vanwege je PHP ervaring. Wij werken bij cooder samen met heel veel klanten en wellicht dat jouw profiel interessant is voor een van die klanten. Ik zou je dus graag even spreken om meer over je te weten te komen en misschien kan ik dan iets voor je betekenen!"

Ik: "Als je me niet benadert voor een functie bij <bedrijf> zelf dan ben je per definitie een 'recruiter' of tussenpartij."

Hij: "Tussenpartij vind ik een goede benaming! Maar de vraag blijft staan, sta je open voor een gesprek, of liever niet?"

Ik: "Ik heb momenteel een procedure lopen tegen een tussenpartij voor navordering van loon voor een bedrag van ca. xx.000 euro (exclusief boetes en kostenveroordeling)
Als jullie je zaakjes wel goed op orde hebben wil ik uiteraard best eens praten. Wil je jullie modelovereenkomst(en) vast mailen?"

Wat mij betreft overigens niet zo zeer een shitpraktijk alswel de toestand op de arbeidsmarkt. Mensen die net van school zijn. Opleiding marketing of business development in de kontzak.

Shitpraktijk was een recruiter die me wist te vertellen dat de klant mijn tarief wat aan wilde passen omdat er anders een te groot verschil was met de andere externe. Leuk gesprek gehad met 'inkoper' van die club en die betaalde gewoon vast tarief. Of clubje waar ik nu mee in de clinch lig - en ik dus niets over mag zeggen ;)

Wat mij betreft starten we een draadje over assertief reageren op recruiters. Netjes en constructief reageren. 'Bulkpartijen' blijven altijd bestaan. Tussen het 'vuil' en de topclubs die wel de moeite willen nemen om een echt goede en passende plek willen vinden voor je zitten ook bedrijven waar sommige medewerkes pareltjes zijn.

Positieve twist: draadje met technieken om opdringerige recruiters met een positief gevoel over hun werk af te wimpelen? Wie is voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan vanuit mijn (nog wat hobby) kennis al de nodige tips geven. Heb niet samengewerkt met ze maar de gesprekken met medewerkers van Capwell waren zonder meer positief en open. Door omstandigheden ben ik benaderd door een hele berg clubs. Ken alle gesprekstechieken intussen wel - ook omdat ik een berg boeken over communicatie e.d. heb gelezen.

Wat mij betreft starten we een een draadje over de positieve ervaringen met recruiters. Mensen die je met respect benaderen voor een nieuwe functie. "Nee, dank je" gewoon respecteren. Partijen die oprecht op zoek zijn naar talent en een functie kennen die ruimte biedt voor ontplooiing. Een plek waar je echt volledig tot je recht komt.

Wie is voor?

(n.b. ik ben geen recruiter, heb geen belang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- sjps - verkeerde draadje... Daarom verwijderd...

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2018 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Kan wel een tip geven?
Ik werk zelf in de Finance op een niveau dat vereist dat recruiters ook op hoog niveau in het bedrijf van de klant gesprekspartner zijn
Denk aan directie of eventueel de board.

Dus ik check meestal eerst of ze daar aan tafel zitten. Zo niet dan weet ik dat het niet interessant zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:01
t_captain schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:51:
Je hebt onder AVG het recht om je e-mail adres te laten verwijderen.

Maar primair gaat AVG gaat niet over wie je mag mailen. Het gaat over welke gegevens je mag bewaren, verwerken, delen.
Correct hier is de VPEC voor of te wel de Verordening Privacy Elektronische Communicatie deze is echter nog niet helemaal klaar.
Stefangrp schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:04:
Kan wel een tip geven?
Ik werk zelf in de Finance op een niveau dat vereist dat recruiters ook op hoog niveau in het bedrijf van de klant gesprekspartner zijn
Denk aan directie of eventueel de board.

Dus ik check meestal eerst of ze daar aan tafel zitten. Zo niet dan weet ik dat het niet interessant zal zijn.
En dit gene is dus vaak in de IT ook nodig anders is het gewoon BS. Bij mijn huidige werk hebben ze zelf recruiters en die hebben er aan bijgedragen dat ik nu inmiddels al weer 4 jaar hier aan het werk ben. En alle beloftes hebben ze waargemaakt. Recruiters die zich aan de afspraken/ beloftes houden 8) daar wordt ik blij van.

[ Voor 46% gewijzigd door Skywalker27 op 04-07-2018 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 01:02
Hoor ik van een ex-collega bij een ander bedrijf mijn CV hebben ontvangen van een Engelse recruitmentbureau.
Die gasten hebben volgens mij een CV in elkaar geflanst van mijn LinkedIn profiel en zijn deze dus aan het doorsturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Ik zou een “cease and desist” sturen.

Andere tip: vermeld copyright in je LinkedIn profieltekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
t_captain schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:13:
Andere tip: vermeld copyright in je LinkedIn profieltekst.
Dat heeft geen zin aangezien je het copyright bij het opslaan van je profiel al aan LinkedIn hebt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:32:
Shitpraktijk was een recruiter die me wist te vertellen dat de klant mijn tarief wat aan wilde passen omdat er anders een te groot verschil was met de andere externe. Leuk gesprek gehad met 'inkoper' van die club en die betaalde gewoon vast tarief. Of clubje waar ik nu mee in de clinch lig - en ik dus niets over mag zeggen ;)
Standaard verhaal.

Klant vindt het tarief te hoog of er moet nog iets af. Gaat allemaal direct in de zak van de recruitement/tussenpartij.

Ik wijk niet meer af van mijn tarief, tarief is tarief, take it or leave it. Bij de supermarkt onderhandel je ook niet bij de kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:28:
[...]
Ik wijk niet meer af van mijn tarief, tarief is tarief, take it or leave it. Bij de supermarkt onderhandel je ook niet bij de kassa.
Dat is natuurlijk ook nonsens. Als je bij de kassa (of eigenlijk de supermarktmanager) komt dat je zijn hele voorraad frisdrank wil overnemen dan krijg je ook een ander prijsje dan dat je 3 losse flessen komt kopen.

Het is heel normaal om te onderhandelen over tarieven als een overeenkomst voor langere tijd / veel uren wordt aangegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:27:
[...]

Dat heeft geen zin aangezien je het copyright bij het opslaan van je profiel al aan LinkedIn hebt verkocht.
Niet waar. Zo werkt copyright helemaal niet. Die kletskoek moet ook eens afgelopen zijn.

Jij hebt en behoudt het copyright op de teksten die je schrijft. Je bent immers de schrijver. Je kan dat copyright niet zomaar afdragen en LinkedIn zit daar ook totaal niet op te wachten.

Wat je doet is LinkedIn een licentie geven om met jouw teksten aan de haal te gaan: opslaan, weergeven, veranderen, gebruiken ten behoeve van allerlei doeleinden, tot het eind der tijden, zonder enige vergoeding.

Zo werkt het ook met Facebook foto's en Instagram. Je bent je (c) heus niet kwijt. Maar Facebook mag alles met die foto doen wat ze willen.

Voor een deel is dat nodig (thumbnails maken enzo), voor een ander deel is dit indekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
jongetje schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:27:
[...]

LinkedIn heeft niet meer dan een gebruiksrecht van de auteursrechtelijk beschermde werken (teksten, profielfoto) die ik op hun site upload.

Het auteursrecht ligt in Europa principieel bij de auteur zelf.

Bovendien, een of andere engelse recruiter, niet gelieeerd aan LinkedIn, is juridisch een "derde". Deze heeft niets te maken met mijn overeenkomst met LinkedIn.

We hebben het de praktijk van ongevraagd copy/pasten vanuit LinkedIn profielen naar CV's en die rondsturen naar klanten willekeurige bedrijven in de hoop dat ze happen. Dat kan strijdig zijn met een aantal wetten en artikelen:

1. auteursrecht van de schrijver van het LinkedIn profiel
2. als je het op grote schaal doet, databankwet
3. AVG
4. gebruikersovereenkomst LinkedIn, artikel 8.2 lid e, f en g.

Naast de cease & desist zou ik ook melding maken bij LinkedIn zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:32:
[...]

Dat is natuurlijk ook nonsens. Als je bij de kassa (of eigenlijk de supermarktmanager) komt dat je zijn hele voorraad frisdrank wil overnemen dan krijg je ook een ander prijsje dan dat je 3 losse flessen komt kopen.
.
Ben benieuwd bij welke supermarkt je dat voor elkaar krijgt. Dat gebeurt in de praktijk nou gewoonweg niet. Ik heb er 12 jaar gewerkt bij de blauwe Zaanse grootgrutter en als een klant een hoop wil meenemen is dat van te voren bestellen voor de gewone prijs. Wellicht bij een groothandel dat je korting kan krijgen maar een supermarkt heeft daar weinig mee. Of jij nou 500 flessen haalt of 500 klanten 1 fles pp, de prijs blijft hetzelfde.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmurfLink schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:22:
[...]

Ben benieuwd bij welke supermarkt je dat voor elkaar krijgt. Dat gebeurt in de praktijk nou gewoonweg niet. Ik heb er 12 jaar gewerkt bij de blauwe Zaanse grootgrutter en als een klant een hoop wil meenemen is dat van te voren bestellen voor de gewone prijs. Wellicht bij een groothandel dat je korting kan krijgen maar een supermarkt heeft daar weinig mee. Of jij nou 500 flessen haalt of 500 klanten 1 fles pp, de prijs blijft hetzelfde.
Ik heb het jarenlang gedaan hier bij de lokale Spar (later C1000). Als ik een feestje had regelde ik kratten bier en frisdrank, wat over was kon terug en wat ik gebruikt had kreeg ik een leuke prijs voor.

Het kan nog uitmaken of je een franchiser hebt misschien, maar overal is wat te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Skywalker27 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 07:27:
[...]

Correct hier is de VPEC voor of te wel de Verordening Privacy Elektronische Communicatie deze is echter nog niet helemaal klaar.

[...]

En dit gene is dus vaak in de IT ook nodig anders is het gewoon BS. Bij mijn huidige werk hebben ze zelf recruiters en die hebben er aan bijgedragen dat ik nu inmiddels al weer 4 jaar hier aan het werk ben. En alle beloftes hebben ze waargemaakt. Recruiters die zich aan de afspraken/ beloftes houden 8) daar wordt ik blij van.
Iedereen in dit topic heeft denk ik wel te maken gehad met corporate recruiters. Zij doen inderdaad goed hun werk. Zij doen hun huiswerk. Zij komen afspraken en beloftes na. Ik zie hun werk dan ook echt als een vak. De overige 99% doet echter dit werk als overbruggingsperiode of bijbaantje. Om te janken. Recruitment agencies gaan bij mij linea recta de prullenbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:12:
[...]

Ik heb het jarenlang gedaan hier bij de lokale Spar (later C1000). Als ik een feestje had regelde ik kratten bier en frisdrank, wat over was kon terug en wat ik gebruikt had kreeg ik een leuke prijs voor.

Het kan nog uitmaken of je een franchiser hebt misschien, maar overal is wat te regelen.
Hm, wellicht scheelt het wat of je in een grote stad woont of niet? Ik zat bij een Franchiser maar heb er zelf nooit zulke deals gekregen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45

Oekol

waka waka hey hey

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
En dat was een teleurstelling neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Mijn antwoord is dan doorgaans "ik zoek xyz, hoe zie jij dat matchen met deze functie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45

Oekol

waka waka hey hey

Skywalker27 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:01:
[...]

En dat was een teleurstelling neem ik aan ;)
Members only:

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simcor55
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-09-2023
Hier weer een leuke (van "CareerValue"):
Voor een klant in de omgeving van Helmond ben ik op zoek naar een 2e en/of 3e lijns Technisch Support Engineer.
Sta jij open voor een andere uitdaging? Of ken je wellicht ken je een geschikte kandidaat voor deze vacature?
Vervolgens verwijst hij naar hun eigen website voor de vacature:
Relevante kennis op het gebied van Exchange / AD / Windows
1. Ik woon in Breda, Helmond is me te ver...
2. Nergens op m'n CV wordt de gevraagde kennis vermeld, bovendien staat er duidelijk vermeld dat ik in de Linux hoek actief ben.

Le root, c'est moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Zeker bij ons krijgen ze ook in die trend maar dat komt omdat ze verschoven uren enz. hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Aanbod voor een MySQL DBA Vacature in Almere... wat heel handig is voor een SQL DBA uit Den Bosch :')

Als ze dat verschil al niet eens weten gaan ze direct op m'n ignore list.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

simcor55 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:59:
Hier weer een leuke (van "CareerValue"):
Met hen had ik opzich wel goede ervaringen, ze hebben me niet aan het werk geholpen maar de geboden vacatures pasten wel. Zelfs ergens op gesprek geweest. Niets geworden, maar dat lag niet aan hun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simcor55
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:17:
[...]

Met hen had ik opzich wel goede ervaringen, ze hebben me niet aan het werk geholpen maar de geboden vacatures pasten wel. Zelfs ergens op gesprek geweest. Niets geworden, maar dat lag niet aan hun ;)
Ik kan je ervaring niet tegenspreken. Zal afhangen van de persoon met wie je te maken had, in mijn geval duidelijk een jonge gast die kennelijk gewoon kijkt wie in zijn database staat en lukraak wat mensen mailt.

Le root, c'est moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:24
Misschien moeten we standaard in de reactie naar de spammers een link naar dit topic opnemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:45
Telemarketing IS toch marketing?

:+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:31
Net nog een ongevraagde rechtstreekse benadering via mail die kennelijk was verstuurd vanuit deze site:
https://www.hellotalent.com

In de mail stond in ieder geval een link om toestemming om mijn gegevens te gebruiken in te trekken. Ben benieuwd of ze dat ook netjes doen of het gewoon gebruiken om te verifiëren dat de gegevens actueel zijn. :')

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:41

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Mugwump schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:49:
Net nog een ongevraagde rechtstreekse benadering via mail die kennelijk was verstuurd vanuit deze site:
https://www.hellotalent.com

In de mail stond in ieder geval een link om toestemming om mijn gegevens te gebruiken in te trekken. Ben benieuwd of ze dat ook netjes doen of het gewoon gebruiken om te verifiëren dat de gegevens actueel zijn. :')
Dat is niet zo netjes, want dat is opt-out.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Freee!! schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:54:
[...]

Dat is niet zo netjes, want dat is opt-out.
Nee, maar als dit soort tooling 'netjes' was, dan konden ze de tent wel opdoeken.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Van de “hellotalent” site:
We increased our conversion rate by 10%.

(naam), Talent Acquisition Director @ Devoteam
Voor wie het nog niet wist: “conversion”. De centrale term van de koude sales. Dat is wat agencies doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Mugwump schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:00:
[...]
Nee, maar als dit soort tooling 'netjes' was, dan konden ze de tent wel opdoeken.
Dat is toch ook zo ongeveer de bedoeling :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 15:45
Ik heb vandaag mogen genieten van een recruiter. Deze had de receptie gebeld dat hij mij wilde spreken over een meeting omdat bezig was met de catering.

Toch maar aangenomen die call, ondanks dat ik vermoede het een recruiter zou zijn. (Ik werk met veel klanten en ken niet iedereen)

Een transcript van het gesprek:
Hoi, je kent me niet. Maar wij bezig met een event..
...
Ah, je bent dus een recruiter.
...
Nee, ik ben een headhunter...
....
O-o, dan zijn wij klaar. Ik ben aan het werk en heb geen interesse.
....
Oh, zal ik je na werktijd bellen?

Daar heb ik het bij gelaten. Naar me werk tijdens kantoortijd.

Wat voor mensen zoek je dan?

01101000 01100101 01101100 01110000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Freee!! schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:58:
[...]

Dat is toch ook zo ongeveer de bedoeling :?
Zo ongeveer van wie precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Mugwump schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 23:01:
[...]
GDPR/AVG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Mugwump schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 23:01:
[...]

De bedoeling van de GDPR is inderdaad dat bedrijven netjes met data omgaan. Maar heel veel serieus effect op dit soort marginale schendingen zal er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Mugwump schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 17:55:
[...]
De bedoeling van de GDPR is inderdaad dat bedrijven netjes met data omgaan. Maar heel veel serieus effect op dit soort marginale schendingen zal er niet zijn.
Nog niet, komt nog wel als er serieus gehandhaafd gaat worden, een paar van die boetes overleven de meeste van die bedrijven echt niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jersey75
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05-2021
Na kapotgespamd en te pas en te onpas (incl via de receptie) gebeld te worden heb ik een recruiter (tamelijk grote in A'dam) verzocht mijn gegevens te verwijderen. Toen was het een tijdje stil, tot maandag.

Ik heb hen van de volgende repliek voorzien:

Beste x,

Al kijk ik altijd met bovengemiddelde verwachting uit naar binnenkomende e-mails, eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik me afvraag wat dit soort mailverkeer er nou eigenlijk toe doet. Ik vraag me vaak af wat het nu precies het doel is van dit soort exercities.
In het bijzonder omdat ik <naam van recruitmenttoko> in het verleden meermaals heb verzocht:
1) Mij niet meer op kantoor te bellen
2) Mij niet meer te mailen
3) Mijn gegevens te verwijderen

Punt 1 is inderdaad nooit meer gebeurd, al vraag me af waarom er uberhaupt aan een normaal begaafde volwassene gemeld moet worden dat dergelijk gedrag grensoverschrijdend en ongewenst is.
Voor punt 2 & 3 is dat duidelijk niet het geval. Kennelijk is het voor <naam van recruitmenttoko> normaal om gegevens zonder toestemming in hun database te zetten om vervolgens niet alleen structureel te weigeren deze te verwijderen maar , tot overmaat, hierover glashard te liegen. Er is mij namelijk telefonisch toegezegd door <college van x> dat deze waren verwijderd. Telefonisch omdat mijn verzoeken via de e-mail simpelweg worden genegeerd.

Overigens ben ik best bereid enigzins te relativeren, Ik heb in eerdere correspondentie in pogingen vriendelijk te blijven de indruk gewekt dat het om een verzoek ging, hoewel dit geenzins het geval is.
Ik kies nu dus voor een andere zinsconstructie nl. De zogenaamde gebiedende wijs, minder vriendelijk maar in ieder geval duidelijk. Voorts wijs ik erop dat het bij een eventueel volgende keer het niet bij een wat minder vriendelijke e-mail blijft. Althans niet naar Darwin (hint: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/klachtenformulier) .
Bij deze dus voor de laatste maal; Verwijder mijn gegevens en mail of bel mij niet meer.

Rest mij nog te melden dat dit zakelijke irritatie is, geen persoonlijke...

Groet,

Jersey75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

jersey75 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:42:
Na kapotgespamd en te pas en te onpas (incl via de receptie) gebeld te worden heb ik een recruiter (tamelijk grote in A'dam) verzocht mijn gegevens te verwijderen. Toen was het een tijdje stil, tot maandag.

Ik heb hen van de volgende repliek voorzien:

Beste x,

Al kijk ik altijd met bovengemiddelde verwachting uit naar binnenkomende e-mails, eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik me afvraag wat dit soort mailverkeer er nou eigenlijk toe doet. Ik vraag me vaak af wat het nu precies het doel is van dit soort exercities.
In het bijzonder omdat ik <naam van recruitmenttoko> in het verleden meermaals heb verzocht:
1) Mij niet meer op kantoor te bellen
2) Mij niet meer te mailen
3) Mijn gegevens te verwijderen

Punt 1 is inderdaad nooit meer gebeurd, al vraag me af waarom er uberhaupt aan een normaal begaafde volwassene gemeld moet worden dat dergelijk gedrag grensoverschrijdend en ongewenst is.
Voor punt 2 & 3 is dat duidelijk niet het geval. Kennelijk is het voor <naam van recruitmenttoko> normaal om gegevens zonder toestemming in hun database te zetten om vervolgens niet alleen structureel te weigeren deze te verwijderen maar , tot overmaat, hierover glashard te liegen. Er is mij namelijk telefonisch toegezegd door <college van x> dat deze waren verwijderd. Telefonisch omdat mijn verzoeken via de e-mail simpelweg worden genegeerd.

Overigens ben ik best bereid enigzins te relativeren, Ik heb in eerdere correspondentie in pogingen vriendelijk te blijven de indruk gewekt dat het om een verzoek ging, hoewel dit geenzins het geval is.
Ik kies nu dus voor een andere zinsconstructie nl. De zogenaamde gebiedende wijs, minder vriendelijk maar in ieder geval duidelijk. Voorts wijs ik erop dat het bij een eventueel volgende keer het niet bij een wat minder vriendelijke e-mail blijft. Althans niet naar Darwin (hint: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/klachtenformulier) .
Bij deze dus voor de laatste maal; Verwijder mijn gegevens en mail of bel mij niet meer.

Rest mij nog te melden dat dit zakelijke irritatie is, geen persoonlijke...

Groet,

Jersey75
Hoe verwacht je dat ze je niet meer bellen of mailen, als ze je gegevens hebben verwijderd? :)

Het kan zomaar zijn dat ze over een tijdje een nieuw adressenbestand aankopen of via andere (al dan niet legitieme weg) aan je gegevens komen en *tadaa*, weer een telefoontje of emailtje.

Lijkt mij dat als je eist niet meer gebeld en gemaild te worden, de beste methode is dat ze je gegevens op slaan en een duidelijk vlaggetje er bij "persoon niet contacteren".

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jersey75
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05-2021
Ik vind dat, met alle respect :) , een wat aparte redenering.

Ik verwacht niet meer gecontacteerd te worden omdat ze mijn gegevens niet meer hebben. En die gegevens zijn nergens door mij op Internet geplaatst. En als ze dat wel zouden zijn mogen ze die ook niet zomaar weer in hun database neerzetten.

Je zou als recruiter ook een printscreen kunnen maken, de gegevens verwijderen, en ze vervolgens weer vanaf de printscreen mogen invoeren, dan heb je ook aan het verzoek gedaan? 8)7

De enige vorm van contact zou nog kunnen zijn via LinkedIn (is ook gebeurd maar dat heb ik hen niet verweten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:34
Dat AVG / GDPR kan wel goed werken. Enige tijd geleden was ik al eens door een recruitingbureau, die mijn gegevens nog had, benaderd omdat zij een email hadden gestuurd met verzoek om te accepteren dat zij mijn gegevens mochten gebruiken. Dit heb ik expres niet gedaan, temeer omdat ik op mijn Linkedin profiel inmiddels heb aangegeven dat ik niet meer wil worden benaderd door recruiting bureau's. Ik heb iets teveel last van ze gehad.

Gisteravond kreeg ik plots een Linkedin bericht van hetzelfde bureau, omdat men een mooie functie als netwerk engineer bij een enterprise heeft. Ik mocht deze aanbieding afwijzen, maar de recruiter wilde wel graag weten hoe hij mij alsnog kon benaderen. Blijkbaar heeft mijn gegevens inderdaad niet meer (of doet nu alsof).

Ik heb zijn uitnodiging genegeerd.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Zojuist ook te maken gehad met een recruiter. We hebben een klein bedrijf (3 werknemers, net nieuwe collega erbij) en onze collega werd uit het niets zojuist benaderd. Via LinkedIn het huidige bedrijf opzoeken, het bedrijfsnummer bellen en dan vervolgens liegen 'oh ik dacht dat ik je persoonlijke nummer had'. Bizar 8)7

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
Members only: Shit recuiter

[ Voor 0% gewijzigd door Lisadr op 17-07-2018 09:07 . Reden: spelling ]

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:45

_Arthur

blub

lol :D

Jij 30% minder, zij 45% meer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
Mooi is dat altijd dat soort types. Of gewoon stug beweren dat een salarisrange die je aangeeft prima tot de opties behoort om vervolgens in gesprek met bedrijf zelf erachter te komen dat het ver buiten de mogelijkheden ligt. :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Ik betaal mijn hypotheek ook altijd met gelukCoins.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

"ok, ik contacteer even mijn bank om te vragen of ik my hypotheek ook met geluk kan betalen, en dan bel ik je terug."

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05:31
Blijkbaar is Brunel niet alleen in de IT tak een irritante club, maar ook op civiel/bouwkundig gebied.

Heb op linkedin aangevinkt beschikbaar voor aanbiedingen (nog steeds geen vast contract en hoop lomp HRM gedoe ookal zijn ze tevreden en willen ze verder met me en hebben ze al €70k over de schutting gegooid om me binnen te halen).

In de omschrijving gezet alleen concrete functies waar je voor zoekt (in opdracht), algemene intakes begin ik niet aan en openbare functies van bedrijven kan ik zelf ook wel vinden.

Gelijk een stuk of 5 bureau's die mailen.
Bijna allemaal voor openbaar staande functies (zucht). Maar goed zitten ook wat apartere zaken tussen dus al la.
Zo ook bij Brunel. Aangegeven na 17.00 telefonisch bereikbaar te zijn en functies die ze voor willen stellen op de mail te zetten.

Tot nu toe 6x onder werktijd gebeld. Mails draaien ze om heen, maar je krijgt nagenoeg niets per mail bevestigd. (red flag 1)
Al 3x gevraagd voor een algemene intake.Aangegeven bij een concrete sollicitatie en na gesprek met een mogelijke werkgever kunnen we dat alsnog wel doen om eea af te stemmen.
Ze hebben een salarisindicatie en mijn secundaire voorwaarden. Allemaal geen enkel probleem natuurlijk.
Dus er word gevraagd voor een functie of ik een gesprek wil met een opdrachtgever. Die ze alsnog hebben mijn naam hebben voorgelegd ook al had een ander dat gedaan (ze houden zich dus niet aan afspraken, red flag 2)
Hmm. nou ja interessante functie dus goed, plan maar een afspraak, als je nog iets wil bespreken bellen na 17.00 of per mail aub. En als je toch bezig bent, bevestig dan gelijk even dat jullie detachering voldoet aan mijn salariseis en secundaire voorwaarden (incl doorbetaling pensioenpremie etc.)
Geen enkele mail reactie. Wel 2x een telefoontje tijdens werktijd...
En nu al een goede week niets meer gehoord van ze..

Die zijn dus afgeschreven voor me.
Bedrijf zit een goede 500m van mijn huidige werkgever vandaan, dus ga zelf wel ff langs om te vragen en Brunel helemaal buiten spel te zetten.
Daar ga ik dus niet mee in zee.

Ben sowieso wel een beetje klaar met die detacheerders die niets per mail bevestigen.
Recruitment a la, zolang het rechtstreeks in opdracht is, of in elk geval een "afspraak" te kijken voor goed personeel.
Is dat niet, weet de zogenaamde opdrachtgever nergens iets van af en komt er een gesprek dan passeer ik die recruitment club wel.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
Morelleth schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:56:
Blijkbaar is Brunel niet alleen in de IT tak een irritante club, maar ook op civiel/bouwkundig gebied.

Heb op linkedin aangevinkt beschikbaar voor aanbiedingen (nog steeds geen vast contract en hoop lomp HRM gedoe ookal zijn ze tevreden en willen ze verder met me en hebben ze al €70k over de schutting gegooid om me binnen te halen).

In de omschrijving gezet alleen concrete functies waar je voor zoekt (in opdracht), algemene intakes begin ik niet aan en openbare functies van bedrijven kan ik zelf ook wel vinden.

Gelijk een stuk of 5 bureau's die mailen.
Bijna allemaal voor openbaar staande functies (zucht). Maar goed zitten ook wat apartere zaken tussen dus al la.
Zo ook bij Brunel. Aangegeven na 17.00 telefonisch bereikbaar te zijn en functies die ze voor willen stellen op de mail te zetten.

Tot nu toe 6x onder werktijd gebeld. Mails draaien ze om heen, maar je krijgt nagenoeg niets per mail bevestigd. (red flag 1)
Al 3x gevraagd voor een algemene intake.Aangegeven bij een concrete sollicitatie en na gesprek met een mogelijke werkgever kunnen we dat alsnog wel doen om eea af te stemmen.
Ze hebben een salarisindicatie en mijn secundaire voorwaarden. Allemaal geen enkel probleem natuurlijk.
Dus er word gevraagd voor een functie of ik een gesprek wil met een opdrachtgever. Die ze alsnog hebben mijn naam hebben voorgelegd ook al had een ander dat gedaan (ze houden zich dus niet aan afspraken, red flag 2)
Hmm. nou ja interessante functie dus goed, plan maar een afspraak, als je nog iets wil bespreken bellen na 17.00 of per mail aub. En als je toch bezig bent, bevestig dan gelijk even dat jullie detachering voldoet aan mijn salariseis en secundaire voorwaarden (incl doorbetaling pensioenpremie etc.)
Geen enkele mail reactie. Wel 2x een telefoontje tijdens werktijd...
En nu al een goede week niets meer gehoord van ze..

Die zijn dus afgeschreven voor me.
Bedrijf zit een goede 500m van mijn huidige werkgever vandaan, dus ga zelf wel ff langs om te vragen en Brunel helemaal buiten spel te zetten.
Daar ga ik dus niet mee in zee.

Ben sowieso wel een beetje klaar met die detacheerders die niets per mail bevestigen.
Recruitment a la, zolang het rechtstreeks in opdracht is, of in elk geval een "afspraak" te kijken voor goed personeel.
Is dat niet, weet de zogenaamde opdrachtgever nergens iets van af en komt er een gesprek dan passeer ik die recruitment club wel.
Per mail zaken vastleggen doen ze nagenoeg nooit. Want dan kun jij er op terugpakken. Lekker vaag aan de telefoon blijven en als puntje bij paaltje komt nog niet wat je wil...
Detacheerders zijn “ handig” om als net afgestudeerde ergens aan de bak te komen en ervaring op te doen. Maar daarna snel loslaten en proberen op eigen benen te staan. Blijft af en toe net koe-handel...

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05:31
koentjuh1987 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:01:
[...]

Blijft af en toe net koe-handel...
Oh ik ben me er maar al te bewust van dat ik hun product ben.
Geen enkel probleem, als ze een prima aanbieding hebben, fantastisch toch? Zij blij, ik blij, opdrachtgever blij.
Maar dan wel op mijn voorwaarden.

Die zogenoemde "aanbiedingen" en super functies die ze willen verkopen bestaan 9 van de 10x uiteraard niet.
Maar worden enkel gebruikt om je profiel binnen te halen en er mee te mogen gaan leuren.
Openbaar staande functies kan ik zelf ook echt wel vinden en benaderen als ik iets anders wil zoeken.

Ach ja. Het word maar weer eens bevestigd.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
boe2 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:52:
[...]

"ok, ik contacteer even mijn bank om te vragen of ik my hypotheek ook met geluk kan betalen, en dan bel ik je terug."
Members only:

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
"En of hij/zij met de helft ook genoeg neemt. Klant blij / wij blij"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Mag ik een teiltje? 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:20
Pff.
Ik wil dichterbij huis werken (oosten), dit geef ik ook duidelijk aan.
Ik heb inmiddels 6 recruiters gehad die me benaderen voor een functie in de randstad.
donder op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:50

Khaine

Python liefhebber

Hetisookwat schreef op maandag 16 juli 2018 @ 15:47:
Pff.
Ik wil dichterbij huis werken (oosten), dit geef ik ook duidelijk aan.
Ik heb inmiddels 6 recruiters gehad die me benaderen voor een functie in de randstad.
donder op.
Zo heb ik er wel eens 1 uit weten te vissen die op keywords mij een aanbieding deed. Op mijn LinkedIn stond namelijk "Niet bereid te verhuizen" (woon naast rotterdam) en "geen (systeem)beheerder functies".
Beste Khaine.

Wellicht is deze functioneel applicatiebeheerder in Delfzijl iets voor je?
..... How about no? (nofi richting mensen uit Delfzijl :D )

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:20
Khaine schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:10:
[...]

Zo heb ik er wel eens 1 uit weten te vissen die op keywords mij een aanbieding deed. Op mijn LinkedIn stond namelijk "Niet bereid te verhuizen" (woon naast rotterdam) en "geen (systeem)beheerder functies".

[...]

..... How about no? (nofi richting mensen uit Delfzijl :D )
Pure kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 09:26
Ach recruiters, zo nutteloos.
Mij mailen ze ook wel eens met hun "fantastische baan".
Nofi, ik ben een zelfstandige met genoeg werk.

Of ik geinteresseerd ben? Ehm tenzij die baan 60.000+ betaald ik dacht het niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ok, ff een keer wat positiefs.

Ik ben een tijd geleden benaderd door een recruiter (iSense) voor een functie. Paar goede telefonische gesprekken gehad.
Via hun op gesprek geweest bij een potentiële werkgever. Werd niks omdat zij mij te hoog opgeleid voor de functie vonden en ik me verkeken had op de grootte (lees: kleinte) van het bedrijf.
Daarna werd mijn dossier blijkbaar intern doorgeschoven naar een collega. Ik was bij mijn huidige werkgever bezig met wat zaken en in de privé-sfeer liepen zaken niet lekker, dus aangegeven dat ik even geen tijd voor ze had. Daarnaast verwachtte ik eigenlijk niet heel erg veel meer van ze, want dat zie je vaker bij recruiters: 1 gesprek, als dat niks wordt ben je daarna klaar en hoor je nooit meer iets van ze.
Maar het werd genoteerd dat ik geen tijd had en pas ruim een half jaar later werd ik weer door ze gebeld om even bij te praten.

Ik heb inmiddels een nieuwe baan gevonden, niet via hun, maar toen ik ze dat vandaag liet weten was de reactie aan hun kant gewoon open, netjes, een oprechte felicitatie. Zo kan het dus ook!

Mocht het dus niks worden in mijn nieuwe baan zijn zij de eersten die ik een mailtje stuur om te vragen of ze voor me op zoek kunnen.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Dit zou eigenlijk de standaard moeten zijn, dat is het hele probleem met het vakgebied. Nu hebben ze bij jou een relatie voor de lange termijn gecreëerd. :)

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Pietervs schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 00:15:
Natuurlijk zijn er ook positieve recruiters/bureaus maar daar gaat dit topic niet over. Ik ben trouwens wel klaar met ISense, ook op gesprek geweest bij een werkgever maar uiteindelijk niets geworden. Vervolgens hoor je niets meer. Paar jaar later via ze gereageerd op een opdracht (binnen een uur na plaatsen) krijg ik een uur later een bericht dat ze al iemand hebben gevonden en zelfs al op gesprek is geweest bij de opdrachtgever 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suc7design
  • Laatst online: 16-08-2021
Pietervs schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 00:15:

Ik ben een tijd geleden benaderd door een recruiter (iSense) voor een functie. Paar goede telefonische gesprekken gehad.
Via hun op gesprek geweest bij een potentiële werkgever. Werd niks omdat zij mij te hoog opgeleid voor de functie vonden en ik me verkeken had op de grootte (lees: kleinte) van het bedrijf.
Daarna werd mijn dossier blijkbaar intern doorgeschoven naar een collega. Ik was bij mijn huidige werkgever bezig met wat zaken en in de privé-sfeer liepen zaken niet lekker, dus aangegeven dat ik even geen tijd voor ze had. Daarnaast verwachtte ik eigenlijk niet heel erg veel meer van ze, want dat zie je vaker bij recruiters: 1 gesprek, als dat niks wordt ben je daarna klaar en hoor je nooit meer iets van ze.
Maar het werd genoteerd dat ik geen tijd had en pas ruim een half jaar later werd ik weer door ze gebeld om even bij te praten.

Ik heb inmiddels een nieuwe baan gevonden, niet via hun, maar toen ik ze dat vandaag liet weten was de reactie aan hun kant gewoon open, netjes, een oprechte felicitatie. Zo kan het dus ook!

Mocht het dus niks worden in mijn nieuwe baan zijn zij de eersten die ik een mailtje stuur om te vragen of ze voor me op zoek kunnen.
Op 1 of andere manier kan ik bijna niet geloven dat dit waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:54

vectormatic

Warlock of the doorlock

Suc7design schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:47:
[...]

Oh er zit genoeg gespeelde beleefdheid in sommige recruiters, en ook genoeg bureaus die elk half jaar een belrondjes van hun gehele bestand doen

Het verschil zit em er in hoe je dat allemaal opvat. Persoonlijk ben ik ondertussen afgestompt en cynisch genoeg om geen enkel woord uit de mond van een recruiter als oprecht te zien, allemaal gespeelde interesse en "klik", ze moeten wel, anders hou je het niet lang uit in dat vakgebied.

Uiteindelijk zijn recruiters een gedestilleerde, overtrokken vorm van "people managers", waarbij het mij toch ook al een tijdje opvalt dat de managers die daadwerkelijk wat om de persoon geven er uiteindelijk uit worden gewerkt omdat de resultaten tegenvallen, en het gespuis dat blijft hangen heel goed het spelletje beheerst om compassie en interesse te faken zolang het ze maar niks kost.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
hackerhater schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:16:
Ach recruiters, zo nutteloos.
Mij mailen ze ook wel eens met hun "fantastische baan".
Nofi, ik ben een zelfstandige met genoeg werk.

Of ik geinteresseerd ben? Ehm tenzij die baan 60.000+ betaald ik dacht het niet.
60k, dat is nog steeds een halvering van wat je als zelfstandige kunt verdienen. Okee, je moet de werkgeversbijdrage ZVW en de werkgeverspremie pensioen erbij tellen. Dan is het misschien niet meer 2:1, maar een baan van 60k aannemen kost je nog altijd een vermogen.

De rest van de sociale zekerheid, UWV premies, zijn nagenoeg waardeloos. WIA levert nauwelijks inkomenszekerheid op vanwege de “vervangende arbeid” keuring, en WW stelt niets voor als je een paar jaar zelfstandig bent geweest en dus niet meer aan de jareneis voldoet. Over zelfstandigenaftrek en winstvrijstelling heb ik het nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

Wie wil er straks mee kwartetten? Ik heb al een leuke lijst aan random connectie verzoeken verzameld in mn linkedin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Werd al een tijd benaderd door wat recruiters vanwege m'n relevante werkervaring en studie waar ik nog bezig mee was, maar nu ik afgestudeerd ben is het hek van de dam. Krijg tig mailtjes per dag. _O- Vanavond maar even wat leuke vragen verzamelen en dan kijken hoe ze reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 09:26
t_captain schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:50:
[...]

60k, dat is nog steeds een halvering van wat je als zelfstandige kunt verdienen. Okee, je moet de werkgeversbijdrage ZVW en de werkgeverspremie pensioen erbij tellen. Dan is het misschien niet meer 2:1, maar een baan van 60k aannemen kost je nog altijd een vermogen.

De rest van de sociale zekerheid, UWV premies, zijn nagenoeg waardeloos. WIA levert nauwelijks inkomenszekerheid op vanwege de “vervangende arbeid” keuring, en WW stelt niets voor als je een paar jaar zelfstandig bent geweest en dus niet meer aan de jareneis voldoet. Over zelfstandigenaftrek en winstvrijstelling heb ik het nog niet gehad.
True, al is mijn huidige omzet iets van 90K, maar still het laat goed zijn hoe ver die werkelijkheden uit elkaar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22
Reneger schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:14:
Wie wil er straks mee kwartetten? Ik heb al een leuke lijst aan random connectie verzoeken verzameld in mn linkedin.
Ik kreeg er uiteindelijk elke dag één. Voor mij reden om te stoppen met LinkedIn. Ze voegen helemaal niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:27

dragonhaertt

@_'.'

Gister zelf ook weer een mooie ontvangen. Leek op het eerste gezicht het typische schot hagel:
[√] een vast en felxibel team van technisch specialisten
[√] uitdagende en afwisselende projecten/vaste functies
[√] groot aantal opdrachtgevers in de regio
[√] structurele groei
[√] team uitbreiden met professionals met goede technische capaciteiten en ambities.
[√] Ik zie dat jouw achtergrond en ervaringen hierop aansluiten
[√] passende vacature in de regio.
[√] Ik zie dat je open staat voor 'new opportunity'. dan zie je meer dan ik
[√] Op welk nummer kan ik je bereiken
Hij werkt voor een detacheerder waar ik niet al te beste verhalen over heb gehoord.
Wel netjes een InMail, in plaats van meteen proberen te connecten of mailen. Dus ik kijk even op zijn profiel.

Blijkt dat hij tot januari bij dezelfde detacheerder werkte als waar ik nu voor werk...
Ben benieuwd of hij door deze werkwijze niet meer bij ons werkt, of dat hij van zijn nieuwe werkgevenr zo moet werken 8)7

Ik heb nergens aangegeven dat ik iets nieuws zoek, en zit nu met een vast contract tevreden bij mijn huidige werkgever. Beetje brutaal om met hagel te gaan schieten op oude collega's. Ik twijfel om hem een mailtje te sturen of mijn werkgever op de hoogte te stellen. :X

Het verbaasde me dat
Members only:
nog niet op de recruiter blacklist stond.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Members only:

Wat denken jullie hier van? Ik krijg regelmatig berichten van recruiters met de raarste verhalen om maar aan proberen te tonen dat zij anders zijn (En tussen de regels niet in dit topic horen). Iemand deze toevallig al eens gesproken?

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KRASH
  • Laatst online: 19-09 11:10

KRASH

Juist ja...

Gertjuhjan schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:28:
***members only***

Wat denken jullie hier van? Ik krijg regelmatig berichten van recruiters met de raarste verhalen om maar aan proberen te tonen dat zij anders zijn (En tussen de regels niet in dit topic horen). Iemand deze toevallig al eens gesproken?
Ze hebben 3 medewerkers volgens LinkedIn, waarvan 2 uit de sales / commercie (de ook nog eens CEO / Partner / Investor en weet ik veel wat in een rits andere startupjes zijn) en 1 stagiair Data Analyst.

Hun about pagina roep daarnaast een hoop waarvan ik het betwijfel of het waar is. ("Making use of the latest technology, we have the biggest valuable network of developers in NL in Java, .NET, DevOps, Network and Security", mwoah, denk het niet)

Denk dat het inderdaad gaat om een partij die veel roept, maar uiteindelijk exact hetzelfde doet als de rest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Kreeg van de week een interessante:

Members only:

Is dit nu een recruiter of iemand die een date met me wil?
Gertjuhjan schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:28:
Probeer 't eens zou'k zeggen. Er zijn echt wel een hoop recruiters die snappen hoe het werkt. Of het alleen praatjes zijn (ik geloof weinig van het AI verhaal) of dat ze daadwerkelijk oog hebben voor jouw wensen, daar is maar 1 manier om achter te komen.
Suc7design schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:47:
Want? Genoeg goeie beleefde recruiters. Alleen schieten die 'schot hagel' recruiters natuurlijk veel vaker omdat het een strategie van grote aantallen is, en niet van persoonlijk contact.

[ Voor 79% gewijzigd door Hydra op 19-07-2018 10:06 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Hydra op 19-07-2018 10:04 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Hydra schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:02:

***members only***

[...]

Probeer 't eens zou'k zeggen. Er zijn echt wel een hoop recruiters die snappen hoe het werkt. Of het alleen praatjes zijn (ik geloof weinig van het AI verhaal) of dat ze daadwerkelijk oog hebben voor jouw wensen, daar is maar 1 manier om achter te komen.
Dat zou kunnen, als ik een job zocht:P

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 11:58
Mijn vrouw kreeg deze week een aanbod via 2dehands... (van firma, geen recruitment doos)
Rare toestand, ze wouden niet via linked-in connecteren (iets met relatie met vorige werkgever) en vonden haar toevallig zo. En een in-mailtje was te moeilijk/duur.
Heel raar, vermits haar 2dehands profiel enkel een voornaam bevat, dus vrij generisch is, en een snel googletje ook voldoende andere opties blootlegt.

Hoe kom je er bij om het zo te doen?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:27

dragonhaertt

@_'.'

Als een InMail te duur is, dan hoef je ook geen salarisonderhandeling te starten...

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

dragonhaertt schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:06:
Beetje brutaal om met hagel te gaan schieten op oude collega's. Ik twijfel om hem een mailtje te sturen of mijn werkgever op de hoogte te stellen. :X
Ik zou eens voorzichtig rondvragen op welke manier dat de persoon het bedrijf verlaten heeft.

Kan je daarna altijd nog aan de grote klok hangen dat hij oud collega's probeert te recruiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evilcoocie
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:50
Ik lees normaal smakelijk mee.
Ik kon toch niet laten deze met jullie te delen 8)7 , de namen van zowel mijzelf als de betrokkenen heb ik afgekort of veranderd naar mijn gebruikersnaam.

Contact voor mogelijke 'career opportunity'
Hi Evilcoocie,

Zojuist stuitte ik op je profiel en zie dat je momenteel als Junior systeembeheerder werkt bij xxxx en open staat voor een 'nieuwe uitdaging'.

Nu heb ik een rol beschikbaar bij onsMotivtern (xxx ICT Security). Het gaat om de functie van allround systeembeheerder met de focus op een Windows omgeving en een stuk werkplekbeheer. Uiteraard weet ik niet precies waarnaar je opzoek bent voor een nieuwe functie, maar daarvoor kom ik graag met je in contact.

Hierbij even de Link naar de vacature https://www.******.nl/vacature/allround-systeembeheerder/

Mijn naam is overigens S van W. Ik ben een collega van P en gebruik even haar account om jou een bericht te sturen. Ik zal je ook even een connectie sturen en hoor graag van je.

Groet,
S

Evilcoocie heeft om 15:52 het volgende bericht verzonden
Beste P, bedankt voor uw bericht. Ik zou hier graag meer over te weten komen.

15:52
P heeft om 16:06 het volgende bericht verzonden
Profiel van P weergeven P
Heej Evilcoocie,

Bedankt voor je reactie en leuk om te horen. Is het een idee dat we er maandag ter oriëntatie even over bellen?

Mij komt ergens in de middag het beste uit. Hoe zit jij qua tijd?

Groet,
Evilcoocie heeft om 16:32 het volgende bericht verzonden
ik vind het erg verwarrend dat ik met iemand anders? praat..
ik denk toch dat ik niet geïnteresseerd ben

16:32
P heeft om 16:41 het volgende bericht verzonden
Profiel van P weergeven P
Hi Evilcoocie,

We hebben vanuit Motiv ICT maar 1 Linkedin account waarmee je berichten kan versturen. We zijn bezig deze over te zetten op mijn naam, maar dan kan nog even niet.

Zoals ik mijn eerste bericht al aangaf, spreek je nu met S van W. Het account is van P en die zit naast mij. Ik heb je ook een connectie verstuurd. Als je die accepteert, kunnen we op die manier even communiceren als je dat overzichtelijker vindt.

Groet,
S

Hierna heb ik maar gewoon niet meer gereageerd.. ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lewis f
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-12-2022
Net zoals iedereen hier ook vaak berichtjes op linkedin.

Zo gisteren nog iemand die mogelijks iets interessant had dichter bij huis.

Mijn antwoord Dat ik niet echt op zoek ben maar wel eens wil luisteren wat over wat voor functie het gaat als het dichter bij huis is en dat ze me gerust eens mocht bellen maar wel liefst na 6 uur.

Vervolgens belt ze me de vandaag om 10u voor de middag, voor een functie(dichter bij huis) maar ik zou wel freelancer moeten worden en dan zou mijn huidig loon matchen geen probleem mogen zijn...

Toen ze me vroeg wat ik de laatste 5 jaar had gedaan en het antwoord was voornamelijk web development in ruby on rails en zo nu en dan wat react, kwam ze nog met de vraag of ik dan ook overweg kon met html css en javascript.

Vooral het compleet negeren van een simpele vraag als bel me na 6u vind ik nogal onbeschoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

lewis f schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:15:
Vervolgens belt ze me de vandaag om 10u voor de middag, voor een functie(dichter bij huis) maar ik zou wel freelancer moeten worden en dan zou mijn huidig loon matchen geen probleem mogen zijn...
Lol. Als 'freelancer' kunnen ze je huidig bruto loon wel matchen..... 8)7

Jij krijgt 20-25 bruto per uur waarmee jij al het risico loopt en zij strijken zelf 40-45 per uur op.

Mooie streken weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

_Arthur schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:38:
[...]

Lol. Als 'freelancer' kunnen ze je huidig bruto loon wel matchen..... 8)7

Jij krijgt 20-25 bruto per uur waarmee jij al het risico loopt en zij strijken zelf 40-45 per uur op.

Mooie streken weer.
Inderdaad compleet schandalig. Gewoon hufterig gedrag.

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

(her)Kennen jullie deze nog:
ehtweak in "de shitpraktijken van recruiters"
?

Welnu, blijkbaar kunnen ze geen receptioniste met minimaal een HBO opleiding vinden...
Dus dan 'pimpen' ze de functie gewoon een beetje: :Y

Voor onze opdrachtgever zijn we op zoek naar een Ambitieuze Front Office Medewerker (fulltime) M/V.
...
Wat ga je doen als Ambitieuze Front Office Medewerker:

Je bent het visitekaartje van de organisatie;
Je ontvangt gasten op een vriendelijke en uiteraard correcte wijze;
Je verzorgt de koffie en thee voor de bezoekers bij meetings;
Je beheert de vergaderzalen;
Je beantwoordt de telefoon en schakelt door naar de juiste afdeling / collega;
Je bent verantwoordelijk voor de inkomende en uitgaande post;
Je boekt taxi’s en hotels voor de management leden op verzoek van de Officemanager;
Je bent verantwoordelijk voor het bestellen van kantoormateriaal, drukwerk en facilitair;
Je ondersteunt de afdeling Sales & Marketing met de bestellingen van materialen, het verzorgen van de mailingen alsmede het organiseren van beurzen en events;
Intern verzorgen van lunches op verzoek van de Officemanager;
Archiveren van documenten;
Ondersteunen van de Officemanager;
Administratieve ondersteuning van de diverse afdelingen.

Wat neem je mee:

Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding, een administratieve richting is een zeer grote pré;
Ook de Hogere Hotelschool, HBO Communicatie en HBO CE zouden een goede toevoeging kunnen zijn;
Je bent representatief;
Je bent communicatief (spreek)vaardig in het Nederlands en Engels. Beheersing van de Duitse taal is een pré;
Van nature klantvriendelijk, een teamspeler, een professional met geloof in eigen kunnen;
Je bent 40 uur per week beschikbaar;
Je staat sterk in je schoenen;
Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie;
Je hebt de ambitie om door te groeien naar een salesfunctie.

Wat mag je verwachten:

Werken in een dynamische, internationale organisatie;
Doorgroei binnen de organisatie wordt aangemoedigd;
Goede salariëring en arbeidsvoorwaarden

Woeha! Koffie en thee serveren, taxis bestellen en broodjes smeren. :+ En daarvoor is minimaal een HBO opleiding vereist! Ja, echt waar... O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:50
Hydra schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:02:

***members only***

Of wellicht gewoon iemand die ook door Java gedreven is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Tegenwoordig zeg ik bij het eerste contact dat ik minimaal 4 dagen per week thuis wil werken, want dat doe ik nu ook. Meestal hoor ik daarna niks meer van ze. Blijkbaar ben ik dan te lastig (of de nood bij de opdrachtgever is niet hoog genoeg om dat te accepteren).
Ik ga toch niet iedere dag op en neer rijden om ergens op een suf kantoor de hele dag solo achter mijn laptopje code te kloppen... Zonde van de brandstof, en zonde van mijn tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
boxlessness schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:58:
Tegenwoordig zeg ik bij het eerste contact dat ik minimaal 4 dagen per week thuis wil werken, want dat doe ik nu ook. Meestal hoor ik daarna niks meer van ze. Blijkbaar ben ik dan te lastig (of de nood bij de opdrachtgever is niet hoog genoeg om dat te accepteren).
Ik ga toch niet iedere dag op en neer rijden om ergens op een suf kantoor de hele dag solo achter mijn laptopje code te kloppen... Zonde van de brandstof, en zonde van mijn tijd.
Niet heel verrassend toch? Als je dat als zo'n harde eis neerzet dan komt het niveau - voor jou 10 andere - wel naar voren. Prima manier om te filteren als het voor jou belangrijk is maar je kan je ook voorstellen dat als een werkgever enige samenwerking verwacht waarbij f2f van belang is dat deze going-in positie een eindpunt is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Prima toch om te blijven werken als je tevreden bent. De ontwikkelaars die ik tegenkom werken agile en werken erg veel met elkaar samen. Als iemand de hele week thuis wil werken dan huren ze er liever 4 indiërs voor hetzelfde geld voor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@ehtweak Lol. De functie assistent-secretaresse / medewerker secretariaat wordt zo wel heel mooi voorgesteld.

Als je deze opgeklopte tekst voor zoete koek aanneemt, komt de ontluistering pas bij het salarisvoorstel van 1800 bruto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
Ik vind dit nu eigenlijk niet zo absurd, zonder details te kennen. Een wat hogere klasse bedrijf die een onthaal medewerker zoekt verwacht misschien iets meer inhoud en stijl, op zich niks mis mee, als het salaris dat ook weerspiegelt. Voor de gemiddelde onthaalmedewerker is het uiteraard wel overdreven, maar die informatie ontbreekt.

Persoonlijk denk ik dat het grootste struikelblok volgende is (er van uit gaande dat het salaris realistisch is):
Je hebt de ambitie om door te groeien naar een salesfunctie.
Een administratieve/onthaal medewerker heeft meestal niet veel zin om naar een sales functie door te groeien, dat is een heel andere inhoud en werkwijze.
Hoogstens proberen ze hierdoor sales types aan te trekken die hopen snel door te groeien, zonder dat die mogelijkheid er echt in zit. DAT zou dan weer laag bij de gronds zijn, maar ook heel wilde speculatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

IceTeaGX schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:27:
[...]

Ik vind dit nu eigenlijk niet zo absurd, zonder details te kennen. Een wat hogere klasse bedrijf die een onthaal medewerker zoekt verwacht misschien iets meer inhoud en stijl, op zich niks mis mee, als het salaris dat ook weerspiegelt. Voor de gemiddelde onthaalmedewerker is het uiteraard wel overdreven, maar die informatie ontbreekt.
8)7 serieus? Het ziet er niet uit als een baan met enige verantwoordelijkheid. Er loopt ook nog een "office manager" rond die de beslissingen neemt, jij bent niks anders dan de simpele uitvoerder. Dit is gewoon een kant en klaar receptiebaantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Bij het gros van de opdrachten die ik doe is 'solo code kloppen' maar een klein deel van de werkzaamheden. Ik vind het vaak toch wel erg prettig om toch wel een paar dagen met een team bij elkaar te kunnen zitten en te kunnen discussiëren voor whiteboards, mee te kunnen kijken terwijl je naast iemand zit en ga zo maar door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:07
Ik denk dat dat ook de oorzaak is dat ze meteen zwijgen. Bedrijven willen geen code monkeys die hele dagen enkel code kloppen. Dan kan je evengoed indiers inhuren.

Bedrijven willen mensen die meedenken met wat er nodig is en betalen daar dan ook voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Mugwump schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:28:
Bij het gros van de opdrachten die ik doe is 'solo code kloppen' maar een klein deel van de werkzaamheden. Ik vind het vaak toch wel erg prettig om toch wel een paar dagen met een team bij elkaar te kunnen zitten en te kunnen discussiëren voor whiteboards, mee te kunnen kijken terwijl je naast iemand zit en ga zo maar door.
Het stuk communicatie kan prima via Skype, chat, etc. Ik werk ook thuis al voor langere tijd en zie geen problemen ontstaan door gebrek aan communicatie. Bonus is ook dat het hele kantoorpolitiek gedoe wegvalt. Ik ga me ook echt niet meer tot files en kantoorpolitiek verlagen.

Blijkbaar is de nood onder bedrijven dan inderdaad niet hoog genoeg om iemand aan te nemen als ze dit niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
gold_dust schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:34:
[...]

Het stuk communicatie kan prima via Skype, chat, etc. Ik werk ook thuis al voor langere tijd en zie geen problemen ontstaan door gebrek aan communicatie. Bonus is ook dat het hele kantoorpolitiek gedoe wegvalt. Ik ga me ook echt niet meer tot files en kantoorpolitiek verlagen.

Blijkbaar is de nood onder bedrijven dan inderdaad niet hoog genoeg om iemand aan te nemen als ze dit niet accepteren.
Het probleem.is dat bedrijven opzoek zijn naar een ander type medewerker. Die meedenkt en niet lopende band werk wil doen. Nou heeft niet iedereen dit in zich en dat hoeft ook niet.

Ik merk het bij ons op het werk. Er word steeds meer verwacht van een medewerker en kom je niet mee dan val je af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:21:
8)7 serieus? Het ziet er niet uit als een baan met enige verantwoordelijkheid. Er loopt ook nog een "office manager" rond die de beslissingen neemt, jij bent niks anders dan de simpele uitvoerder. Dit is gewoon een kant en klaar receptiebaantje.
Ja, serieus. Of denk jij dat de persoon, die net niet 24/24 vervangen is door een automaat, aan de balie van een IBIS-budget, ook dienst kan doen aan de inkom van een 5* hotel?

Er staat niet bij voor welke firma het is, en aan bovenstaande omschrijving kan je het verschil niet opmaken, dus misschien zoekt men inderdaad iemand wat hoger opgeleid als onthaal medewerker. Daar is niks onredelijks aan, tenzij ze verwachten dat men wel voor minimum loon werkt.

Toegegeven, "niveau" is niet noodzakelijk gekoppeld aan een opleidingsgraad, maar het is wel een indicatie. Heb je geen HBO, maar haal je dat niveau wel, zal je er ook wel terecht kunnen (zoals vaak het geval is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als je iemand met niveau zoekt maar niet te duur, gebruik je gewoon studenten. Deeltijd beschikbaarheid is geen probleem als de office manager de taken al klein snijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Uthog schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:39:
Het probleem.is dat bedrijven opzoek zijn naar een ander type medewerker. Die meedenkt en niet lopende band werk wil doen. Nou heeft niet iedereen dit in zich en dat hoeft ook niet.
Ik doe R&D werk thuis.
Ik merk het bij ons op het werk. Er word steeds meer verwacht van een medewerker en kom je niet mee dan val je af.
Klinkt als een leuk plek om te werken, wat voor soort bedrijf is het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:28
ehtweak schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:48:
(her)Kennen jullie deze nog:
ehtweak in "de shitpraktijken van recruiters"
?

Welnu, blijkbaar kunnen ze geen receptioniste met minimaal een HBO opleiding vinden...
Dus dan 'pimpen' ze de functie gewoon een beetje: :Y
Zag enige tijd geleden ook een soortgelijke vacature voorbij komen.
Salaris; 150 euro boven minimumloon..... dusssss. Succes met het vinden van een geschikte kandidaat.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

IceTeaGX schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:49:
[...]

Ja, serieus. Of denk jij dat de persoon, die net niet 24/24 vervangen is door een automaat, aan de balie van een IBIS-budget, ook dienst kan doen aan de inkom van een 5* hotel?
Ja!

En ja, ik heb zelf jarenlang bij 3-5 * hotelketens gewerkt. En FO medewerkers zijn echt geen afgestudeerde drs/ing... :+ . We wisselden zelfs de FO medewerkers uit tussen de simpele hotels op de Veluwe versus de 5*+ hotels in de grote steden. :Y
IceTeaGX schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:49:
[...]
Er staat niet bij voor welke firma het is, en aan bovenstaande omschrijving kan je het verschil niet opmaken, dus misschien zoekt men inderdaad iemand wat hoger opgeleid als onthaal medewerker. Daar is niks onredelijks aan, tenzij ze verwachten dat men wel voor minimum loon werkt.

Toegegeven, "niveau" is niet noodzakelijk gekoppeld aan een opleidingsgraad, maar het is wel een indicatie. Heb je geen HBO, maar haal je dat niveau wel, zal je er ook wel terecht kunnen (zoals vaak het geval is)
Nou, ok, dan zonder specifieke bedrijfsnaam of recruiter te noemen:
Het is notabene een industrieel bedrijf!

Het bedrijf is gespecialiseerd in productontwerpen, geavanceerde machinebouw, technologie en duurzaamheid en biedt oplossingen voor het interne transport. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amerika, maar met klanten over de gehele wereld en diverse kantoren wereldwijd. In [piep] is het kantoor gevestigd voor Nederland. Vanuit deze locatie worden de trucks klaargemaakt en op transport gezet naar de diverse (grote) klanten.

Dan is imho de eis voor zo'n 'hoge' opleiding voor iemand aan de receptie gewoon absurd.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Met die houding en eis zou ik je ook niet uit nodigen. Prima dat jij alleen wilt werken, maar ik werk graag in teams, waarbij overleg (en het meeste gebeurd door gewoon bij elkaar te zitten, niet via skype of meetings) veel gebeurd en je zo leert van elkaar. Dan maakt het ook niet uit of je de leraar of de student bent.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:42
dragonhaertt schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:06:
Gister zelf ook weer een mooie ontvangen. Leek op het eerste gezicht het typische schot hagel:

[...]
Hmmm... betalen ze ook in wortels ofzo? :?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Pagina: 1 ... 60 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan