Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
HarmoniousVibe schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:42:
Bovendien is het mogelijk dat ze je gegevens hebben verkregen via een instantie die wel toestemming heeft en in de kleine letters ook heeft staan dat ze je gegevens met derden mogen delen.
Ook doorverkochte gegevens moeten aan de AVG voldoen en moet jij daar expliciet toestemming voor geven. Daarom is de autoriteit aan het kijken wat ze met de kvk doen. Daar staan met name voor eenmanszaken best wat prive gegevens.

Er moet iig een op out zijn. Dus ik zou contact leggen met die toko en vragen waar ze jouw gegevens vandaan hebben en ze verzoeken het te verwijderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:58
Kennen jullie cooder. al die recruiters ik ben er klaar mee ik ga ze allemaal melden bij het AP.

Het is klaar nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 17:58
Uthog schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 06:02:
[...]

Ook doorverkochte gegevens moeten aan de AVG voldoen en moet jij daar expliciet toestemming voor geven. Daarom is de autoriteit aan het kijken wat ze met de kvk doen. Daar staan met name voor eenmanszaken best wat prive gegevens.

Er moet iig een op out zijn. Dus ik zou contact leggen met die toko en vragen waar ze jouw gegevens vandaan hebben en ze verzoeken het te verwijderen.
Dat zeg ik. Wellicht ben jij recentelijk akkoord gegaan met een privacy policy waarin staat dat de gegevens worden doorgegeven aan een Starapple

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-06 20:43
Volgens de nieuwe AVG / GPRD moet er sprake zijn van een expliciete opt-in met daarbij een duidelijke beschrijving van wat er allemaal met de gegevens wordt gedaan. Kleine lettertjes op een hele lange pagina ergens diep achterin de website volstaat niet (meer). Ik vraag altijd eerst vriendelijk waar ze mijn gegevens vandaan hebben en als ik ze niet aardig vind dan verzoek ik ze om mijn gegevens uit hun systeem te verwijderen. Als je me een maand later nog twee keer terugbellen dan zal ik overwegen om een melding te maken bij de AP. Trouwens, ik kan geen specifiek formulier vinden voor het melden van telefonische zaken. Alleen het spamklacht formulier maar dat lijkt meer bedoeld voor digitale tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
FrankHe schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:13:
... Als je me een maand later nog twee keer terugbellen dan zal ik overwegen om een melding te maken bij de AP. Trouwens, ik kan geen specifiek formulier vinden voor het melden van telefonische zaken. Alleen het spamklacht formulier maar dat lijkt meer bedoeld voor digitale tekst.
Wellicht een idee om hier om te vragen bij het AP? Je zult echt niet de enige zijn die zoiets zal willen melden, dus wellicht kunnen ze zo'n formulier dan beschikbaar maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:52
Formulier? REST interface :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Skywalker27 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 07:31:
Kennen jullie cooder. al die recruiters ik ben er klaar mee ik ga ze allemaal melden bij het AP.

Het is klaar nu.
Cooder = Bonque

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Dat verklaard een hoop inderdaad. Ik kreeg net een privacy verklaring mail van Cooder terwijl ik mij daar nooit heb aangemeld.

Heb er achteraan gemaild. Ik ben benieuwd wat ze terug sturen. Anders is het een enkeltje AP.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

mkleinman schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:44:
[...]

Dat verklaard een hoop inderdaad. Ik kreeg net een privacy verklaring mail van Cooder terwijl ik mij daar nooit heb aangemeld.

Heb er achteraan gemaild. Ik ben benieuwd wat ze terug sturen. Anders is het een enkeltje AP.
Ik ook, en dat kwam binnen op mijn bonque adres.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:58
ocf81 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:47:
[...]

Ik ook, en dat kwam binnen op mijn bonque adres.
Bonque ook nog nooit wat mee gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Skywalker27 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:38:
[...]

Bonque ook nog nooit wat mee gedaan
Helaas wel ergens een keer in hun DB terecht gekomen. Ondanks verwijderverzoeken sta ik er nog steeds in, en kennelijk wordt mijn data dus ook zonder toestemming gedeeld.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Die gasten van Bonque.nl komen nog wel aan de beurt, ook hun hele website zit onder de trackers zonder ook maar iets van toestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:21

3DDude

I void warranty's

*knip*
Wij kennen elkaar nog niet. Mijn naam is *knip* Wellicht ken je *knip* wel? *knip*

Nu lees ik dat jij nog behoorlijk in het begin van je carrière bent. En inmiddels ook al wat ervaring hebt opgedaan op infrastructuur gebied en een afgeronde hbo opleiding hebt. En juist daarom denk ik dat ik iets interessants voor je heb. Wij willen namelijk graag een gedreven en enthousiaste engineer helpen carrière te maken bij *knip*. Zo willen we je graag helpen om (snel) je CCNP te halen. En ook te leren scripten en bezig te laten zijn met automation/SDN. Natuurlijk doe je ook direct praktijkervaring op bij een top 200 klant in de randstad. Ja, we houden ook zeker rekening met reistijd. Buiten dit werken/leer traject (4/1), krijg je natuurlijk ook top arbeidsvoorwaarden.

Kortom, een geweldige mogelijkheid! Sta je ervoor open eens meer hierover te horen? Ik hoor graag van je.

Vriendelijke groet,
*knip*
Oh we beginnen met Hi, dus dit stuur je ook naar 800 anderen.

En :" lees ik dat jij nog behoorlijk in het begin van je carrière bent. En inmiddels ook al wat ervaring hebt opgedaan op infrastructuur gebied en een afgeronde hbo opleiding hebt"
Joh tuurlijk ik zit aan het begin en heb inmiddels wat ervaring.. heb slechts 16 certificeringen naast mijn hbo en 6 jaar werkervaring.. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Krisp op 16-06-2018 16:55 . Reden: privacy-vriendelijk gemaakt. ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:39

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

3DDude schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:39:
[...]
Oh we beginnen met Hi, dus dit stuur je ook naar 800 anderen.
Maar 800 :?
En :" lees ik dat jij nog behoorlijk in het begin van je carrière bent. En inmiddels ook al wat ervaring hebt opgedaan op infrastructuur gebied en een afgeronde hbo opleiding hebt"
Joh tuurlijk ik zit aan het begin en heb inmiddels wat ervaring.. heb slechts 16 certificeringen naast mijn hbo en 6 jaar werkervaring.. 8)7
Bovenop alle andere overtredingen dus ook nog even belediging, wordt bijna interessant om daar werk van de maken >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Een top 200 klant... top 200 van wat?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Vandaag een InMail van Vivid Resourcing.

Ging om een baan (werk al jaren en jaren zelfstandig) als C++ developer (laatste keer dat ik C++ schreef was meer dan 10 jaar geleden). Met een salaris tot 50k. Ongeveer wat ik 10 jaar geleden had en waarmee ik toen al niet helemaal tevreden was.
Woonplaats was zo’n beetje de enige match :7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:09
Mugwump schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:37:
[...]

Ik vrees toch dat je de voortvarendheid waarmee nu bedrijven en masse keihard gaan worden aangepakt voor het schenden van de AVG wat overschat.
Ik weet heus wel dat ze niet gaan onderzoeken na een melding, maar als niemand meld gebeurd het nooit
HarmoniousVibe schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:42:
Bovendien is het mogelijk dat ze je gegevens hebben verkregen via een instantie die wel toestemming heeft en in de kleine letters ook heeft staan dat ze je gegevens met derden mogen delen.
Nope, ik heb geen enkele recruiter ed toestemming gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 02:10
mkleinman schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:44:
[...]
Verwacht er maar niet veel van. Ik heb reeds 2 mails gestuurd om mijn gegevens op te vragen (1 via de website, en een maand later een reminder per directe mail), en heb tot op heden nog steeds niks ontvangen. Niet eens een simpele reply oid. Ik ben nog aan het bedenken wat de volgende stap wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:48

tha_crazy

Mafketel

Goed, geen enkele recruiter toestemming gegeven, en toch 1 in mijn mailbox.
Wel netjes afgevangen door de spamfilter trouwens :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Om nog maar niet te spreken dat ik al 10+ jaar geen PHP meer doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simcor55
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-09-2023
Waarschijnlijk weten die lui niet eens dat Symfony een PHP framework is.

Le root, c'est moi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FrankHe
Had laatst ook zoiets, gesproken over mijn PHP en MySQL ervaring in combinatie met een Apache webserver gehost op Linux. De recruiter loopt haar lijstje verder af en vraagt vervolgens of ik ook LAMP programmeer? Kon het toen niet laten om het toch nog een keertje kort uit te leggen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

tha_crazy schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 23:31:
Om nog maar niet te spreken dat ik al 10+ jaar geen PHP meer doe
Ze vragen dan ook niet naar jou specifiek, maar naar of je nog iemand weet:
Ja hoor, ik ken zeker wat geschikte kandidaten. Welk deel van de commissies ontvang ik?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Ik ga mijn professionele netwerk inderdaad niet lastig vallen met een willekeurige recruiter die met een of andere vage aanbieding komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:58

dragonhaertt

@_'.'

Vandaag een mooie InMail ontvangen:
Hi @dragonhaertt,

Ik ben voor een aantal opdrachtgevers opzoek naar jouw profiel! In hoeverre sta jij open voor een nieuwe uitdaging?

Met vriendelijke groet,
Recruiter
Senior Business Developer
Jongen heeft 4 jaar 'werkervaring', waravan twee bij zijn huidige bedrijf, en is nu al van "Buissness developer" naar "senior buissness developer" gegaan.

Hij studeerde "international hospitality studies" (wat dat ook moge wezen) maar heeft wel de volgende skills: Recruitment | Recruiter | Sales | Business developer | Embedded | Industriële automatisering | Elektrotechniek ? 8)7

En misschien nog wel het mooiste:
Daarnaast onderscheiden wij ons van werving- en selectiebureaus doordat er bij [bedrijf] gewoon rechtstreeks contact is tussen kandidaten en opdrachtgevers. De werkgever krijgt open cv’s en de kandidaat weet vanaf het begin al voor welk bedrijf hij kiest.
Nu nog een mooi mailtje samenstellen om terug te sturen :+

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Hij is dus op zoek naar jouw profiel! :p Ehm, wat wil hij daarmee gaan doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:58

dragonhaertt

@_'.'

SmurfLink schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:18:
Hij is dus op zoek naar jouw profiel! :p Ehm, wat wil hij daarmee gaan doen dan?
Mijn CV naar bedrijven sturen natuurlijk, want "De werkgever krijgt open cv’s"

Het was voor de verandering tenminste wel netjes een InMail, en niet direct een connect-request...

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simcor55
dragonhaertt schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:06:
Vandaag een mooie InMail ontvangen:

Hij studeerde "international hospitality studies" (wat dat ook moge wezen) ...
Hoe je een hotel e.d. moet runnen (werk toevallig aan een verhaal waarin iemand voorkomt die deze studie heeft gedaan).

Le root, c'est moi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

>:) @dragonhaertt Als iemand '[...] studies' studeert; wat studeer je dan eigenlijk? 8)7

Ook hier weer zo'n prettige recruiter ervaring (not).
3 weken geleden de volgende belofte vanuit een recruiter:

"Bedankt voor het sturen van jouw CV. Deze zal vandaag gedeeld worden binnen het eerder genoemde project. De aangesloten organisaties hebben ca. 1 week de tijd om te reageren."

En als je dan na 3 (!) weken vraagt, of men nog genegen is te reageren, krijg je gewoon ... geen antwoord. |:( :X

Ik vind het vrij normaal om mijn afspraken na te komen of tenminste iets te laten weten als er iets tussenkomt en/of vertraagd is.
Recruiters leven blijkbaar in een andere wereld... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Heel begrijpelijk als je de werkwijze van recuiters begrijpt.

Het is een grote sales funnel. 1000 kandidaten mailen => 20 kandidaten telefonisch spreken => 3 CV's naar opdrachtgever pushen => 1 kandidaat verkopen.

Hun tijd gaat helaas op aan de eerste stappen in de funnel, vanwege de grote aantallen "kandidaten" (die overigens meestal tegen wil en dank in de funnel zitten). En aan het feit dat er meerdere agencies werven voor dezelfde kandidaten en vacature, heel veel dubbel werk dus.

Zo'n recruiter is retedruk en heeft eigenlijk nauwelijks tijd voor zijn kandidaten. Zodra je buiten de funnel valt of de funnel ophoudt te bestaan, ben je geen mailtje meer waard.

Er kunnen dus twee dingen aan de hand zijn:
1. je CV is afgewezen door de klant, of hij is al met voldoende andere kandidaten in gesprek, of de vacature mag niet ingevuld worden.
2. de klant heeft aan de recruiter laten weten dat hij geen belang heeft bij diens bemiddeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waarom is de levensduur van de gemiddelde recruiter zo kort, en waarom willen hun opvolgers bij dezelfde toko altijd weer precies hetzelfde van je weten? Wordt er niet aan informatieoverdracht gedaan, slaan recruiters hun klantinfo op in een privé-Excelbestand of zo?

Nu word ik bij een tent waar ik al jaren contact mee heb weer opgebeld door een nieuwe medewerker die een heel profiel met me wilde opstellen. "Een paar minuutjes" werden weer een half uur. En ja, daar ben ik zelf bij, maar soms heb je toch wat aan ze, dus ik blijf maar vriendelijk.

En dan belt 'ie je een paar weken later weer helemaal plat voor een opdracht (ik, nadat ik na vijf keer wegdrukken in twee dagen toch maar opneem: "Ik heb geen tijd, zet maar op de mail" - hij: "Nee, ik bespreek het liever telefonisch" [ja duh, want dan staat er tenminste niks zwart op wit]), waarbij 'ie m'n grootste bezwaar, namelijk reistijd, volledig negeert.

Nee, ik heb geen interesse in een opdracht in de randstad die zonder file op 45 minuten rijden zit (wat dus gegarandeerd twee uur reizen per dag wordt) en met het OV op vijf kwartier enkele reis...

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 22-06-2018 11:06 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 13:02
CodeCaster schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:05:
En dan belt 'ie je een paar weken later weer helemaal plat voor een opdracht (ik, nadat ik na vijf keer wegdrukken in twee dagen toch maar opneem: "Ik heb geen tijd, zet maar op de mail" - hij: "Nee, ik bespreek het liever telefonisch" [ja duh, want dan staat er tenminste niks zwart op wit]), waarbij 'ie m'n grootste bezwaar, namelijk reistijd, volledig negeert.
Bij begin van het gesprek zeggen dat je het opneemt voor trainings- en communicatiedoeleinde.
En of die het dan alsnog op de mail wil zetten omdat je geen tijd hebt om te bellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:38
Waarom is de levensduur van de gemiddelde recruiter zo kort, en waarom willen hun opvolgers bij dezelfde toko altijd weer precies hetzelfde van je weten? Wordt er niet aan informatieoverdracht gedaan, slaan recruiters hun klantinfo op in een privé-Excelbestand of zo?
Het zou me niets verbazen als het gros van de recruiters die echt contact heeft met potentiële kandidaten zoveel mogelijk informatie voor zichzelf houdt. Een serieus netwerk is in die wereld namelijk wat iemand waardevol maakt.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
Ik zat gister tegenover 2 recruiters, man man dat was echt triest, de ene haalde een trucje uit waarbij hij op basis van een linkedin Profiel iemand zijn email adres kon achterhalen via facebook, volgens mij door een lost password ofzo, weet iemand hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik werd gisteren ook op het werk ook gebeld. De receptie mag eigenlijk niemand zomaar doorschakelen maar mij, maar deze man beweerde dat ik hem kende een lang geleden contact met hem had gehad, "gaat over een koppeling die TripleQ ooit heeft gemaakt". Dus ik neem het telefoontje maar aan.

Blijkt het een recruiter te zijn die mij op LinkedIn had gevonden. Hij wilde in contact komen met .net ontwikkelaars. "Ik had je privé nummer niet, dus ik dacht ik bel je wel op je werk" en "ik snap dat je nu op je werk zit, en ik je overval, maar misschien kunnen we volgende week een afspraak maken"

Pff rot op, beetje lopen liegen
Heb jammer genoeg geen idee welk bedrijf dit was

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Nu word ik bij een tent waar ik al jaren contact mee heb weer opgebeld door een nieuwe medewerker die een heel profiel met me wilde opstellen. "Een paar minuutjes" werden weer een half uur. En ja, daar ben ik zelf bij, maar soms heb je toch wat aan ze, dus ik blijf maar vriendelijk.
Je moet telefonisch juist geen tijd aan ze besteden. Ik heb ooit op een vacature gereageerd die via een recruiter liep, een intake van een uur gedaan, kwam ze meteen daarna aanzetten met een totaal andere onzinnige vacature. Die 'lok' vacature heeft nooit bestaan. Ik doe geen communicatie meer via de telefoon, alleen email.

Wat wel helpt om pertinent van ze af te komen is om terug te reageren met een salariseis van 200 - 300k. Ik zeg altijd dat ik dat nodig ben om in de Randstad/Londen/München etc. te kunnen wonen. Dan kom je intern blijkbaar op een zwarte lijst te staan, ik hoor in ieder geval nooit meer iets van ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raptorix
Bellen met recruiters doe ik maar hoogst zelden, alleen als ik overtuigt ben dat ze echt serieus zijn, mijn huidige baan ook via een belletje gedaan, super relaxe kerel die wist waar hij over sprak, en ook over bepaalde zaken aangaf dat hij daar minder van wist. Half uurtje bellen met hem en het was eigenlijk in 2 gesprekken rond, voor hem makkelijk verdiend, zo blijkt maar als je als recruiter normaal gedraagt is er gewoon goed geld in te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simcor55
Goh, sommige lui zijn echt hardnekkig:
Ik probeer het nog een keer 😊, omdat je cv online staat en dat maakt mij nieuwsgierig naar jouw toekomstplannen.

Wanneer heb je tijd om eens te bellen?
Terwijl op mijn profiel duidelijk staat:
PS. Ik doe GEEN zaken met W&S bureaus en ik zal dus niet reageren op mails van dergelijke.
Als je na de 1e en 2e keer geen reactie hebt gekregen, verwacht je na poging 3 dat ik wel ga reageren?

En bovendien meneer de recruiter komt pas in actie als ik weer mijn cv update, dan ziet die gast in zijn mailbox dat hij mij reeds gemaild heeft... (zonder dat ik ooit teruggemaild hebt...) doch uit zich zelf checken of mensen die hij benaderd heeft, ook reageren, ho maar.

Le root, c'est moi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
simcor55 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:49:
Goh, sommige lui zijn echt hardnekkig:

[...]

Terwijl op mijn profiel duidelijk staat:

[...]

Als je na de 1e en 2e keer geen reactie hebt gekregen, verwacht je na poging 3 dat ik wel ga reageren?

En bovendien meneer de recruiter komt pas in actie als ik weer mijn cv update, dan ziet die gast in zijn mailbox dat hij mij reeds gemaild heeft... (zonder dat ik ooit teruggemaild hebt...) doch uit zich zelf checken of mensen die hij benaderd heeft, ook reageren, ho maar.
Je kan ook updates uitzetten, dan ziet niemand meer als jij je CV geüpdatet hebt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Als student hebben wij laatst ook te maken gehad met recruiters. Wij hebben op onze hogeschool de enorm duidelijke regel dat recruiters niet toegestaan zijn op de school. Toch kwamen er laatst twee zeer brutale recruiters binnen om mensen op een zeer brutale wijze om hun e-mailadres en naam te vragen, omdat zij zo'n groot netwerk zouden hebben. Gelukkig werden zij naar een paar minuten weer het schoolgebouw uitgebonjourd door een oplettende docent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eborn
  • Laatst online: 21:58
Nu komt het wel vaker voor dat ik in een korte periode door dezelfde recruiter benaderd wordt voor een functie als voor personeel. Maar deze maakt het wel heel bont:

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/kYCgPo/recruiter.jpg

Binnen 10 minuten van dezelfde persoon een aanbod en 2 kandidaten.... Wat nog mooier is: zowel ikzelf als mijn bedrijf hebben nog nooit iets met .NET gedaan. Dan ben je toch echt slecht bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Laatst online: 16-06 09:56

igmar

ISO20022

Ik dacht dat de recruiters van Bonque irritant waren, maar we hebben een nieuwe koploper : VMR Consultants. Wat top eigenschappen van ze :

1) Werken met ellenlange mails volgens een template (3x bijna identieke inmail binnengekregen)
2) De standaard gouden bergen
3) De standaard Sping - Hibernate troep

Als je vragen stelt krijg je iig geen antwoord, maar een volgende ellenlange mail volgens een iets ander template.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Verzoek indienen tot verwijdering van je profiel en als ze daarna nog meer berichten sturen gewoon even formuliertje invullen op spamklacht.nl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:37
Hi! Ik doe recruitment op software gebied, en zag dat je in het veld werkt. Ik ben altijd bezig mijn netwerk te vergroten, en je gaat vast óóit van baan of opdracht wisselen. Mocht dat nu zijn, over een jaar, of langer; ik hoor graag van je. Tot dat punt; kan geen kwaad om te linken? Groet Max
Afbeeldingslocatie: http://i2.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/129/577/How+About+No.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

igmar schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:25:
Ik dacht dat de recruiters van Bonque irritant waren, maar we hebben een nieuwe koploper : VMR Consultants. Wat top eigenschappen van ze :

1) Werken met ellenlange mails volgens een template (3x bijna identieke inmail binnengekregen)
2) De standaard gouden bergen
3) De standaard Sping - Hibernate troep

Als je vragen stelt krijg je iig geen antwoord, maar een volgende ellenlange mail volgens een iets ander template.

*zucht*
Hun follow-up is al net zo copy-paste. Echt een verschrikkelijk bedrijf.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 21:50

magneet

Magnetic enhanced

dat had ik afgelopen week met iemand die alle VMware specialisten wilde gaan 'verzamelen'

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:43

unclero

MB EQA ftw \o/

daanb14 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:17:
Als student hebben wij laatst ook te maken gehad met recruiters. Wij hebben op onze hogeschool de enorm duidelijke regel dat recruiters niet toegestaan zijn op de school. Toch kwamen er laatst twee zeer brutale recruiters binnen om mensen op een zeer brutale wijze om hun e-mailadres en naam te vragen, omdat zij zo'n groot netwerk zouden hebben. Gelukkig werden zij naar een paar minuten weer het schoolgebouw uitgebonjourd door een oplettende docent.
Oh, dat hebben wij ook wel eens gedaan hoor. ;)
Een pallet roze koeken van de Makro en wat briefjes, en dan vlak voor de deur gaan staan en dan iedere scholier/student die iets van IT deed (niet dat we dat controleerden), en naam + e-mail opschreef kreeg een pak roze koeken. Als ze er een GitHub bij zetten kregen ze twee pakken roze koeken.
Binnen een kwartier was de pallet leeg. :*)
Bleken er vijf tussen te zitten met een GitHub, en die hadden we later uitgenodigd op een barbeque die we aanmaakten met de rest van de ingevulde briefjes. :D

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Creatief, op de openbare weg net buiten het schoolterrein, dan kun je inderdaad niet weggestuurd worden. Heb je er uiteindelijk vijf hele blije mensen aan overgehouden? Nadien netjes blijven behandelen enzo :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

FrankHe schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:11:
Heb je er uiteindelijk vijf hele blije mensen aan overgehouden? Nadien netjes blijven behandelen enzo :)
Ze waren heel blij op de barbeque. Uiteraard konden ze bij ons terecht voor de meest uiteenlopende stages ("je roept maar, en de lease-auto krijg je erbij want ja het is natuurlijk keiver rijden van huis naar school naar stage, wat je eerst altijd op de fiets deed") en als ze hun diploma halen, en ze tekenden bij ons zouden ze net op tijd zijn voor ons jaarlijkse tripje naar Amerika in september.
Maar helaas. Je bent als IT-bedrijf natuurlijk niet de enige die aan jong&talent staat te trekken. ;(

Ons volgende plan is om een noodle-tentje te gaan uitbaten op een Anime conventie. En iedereen die met een IT-gerelateerd CV aan komt kakken krijgt twee gratis kommen noodles. :*)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:30
Is alleszinds betere aanpak m.i. dan de gemiddelde recruiter die op een jobbeurs gaat staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
unclero schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:20:
[...]
Ons volgende plan is om een noodle-tentje te gaan uitbaten op een Anime conventie. En iedereen die met een IT-gerelateerd CV aan komt kakken krijgt twee gratis kommen noodles. :*)
Leaseweb heeft enige tijd geleden bij een event een week lang een kar met barrista gratis koffie laten uitdelen. Zonder vragen.

Ik zou overwegen om puur voor de goodwill te gaan en niet met de vraag om een CV. Ik zie een grote bias bij "CV ruilen voor iets" – je mist er een deel van de doelgroep mee.
offtopic:
Afhankelijk van het segment precies de mensen die je wilt hebben – maar ik weet niet zeker wat voor deel er naar een Anime conventie gaat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Aan je merk bouwen is inderdaad een betere langetermijnstrategie. Maar veel recruiters hebben die tijd vaak niet. Ze moeten 'NU' verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

ANdrode schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:06:
Leaseweb heeft enige tijd geleden bij een event een week lang een kar met barrista gratis koffie laten uitdelen. Zonder vragen.

Ik zou overwegen om puur voor de goodwill te gaan en niet met de vraag om een CV. Ik zie een grote bias bij "CV ruilen voor iets" – je mist er een deel van de doelgroep mee.
Koffie is wel even van een ietsje andere orde dan noodles ;). We willen er ook nog wat aan verdienen, namelijk.
offtopic:
Afhankelijk van het segment precies de mensen die je wilt hebben – maar ik weet niet zeker wat voor deel er naar een Anime conventie gaat…
Het krioelt er van de IT-ers, en er zijn meerdere IT-bedrijven die sponsordingetjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adimeuz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:06
unclero schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:28:
Koffie is wel even van een ietsje andere orde dan noodles ;). We willen er ook nog wat aan verdienen, namelijk.
Ik zou zelf eerder gegevens delen met iemand die een bakkie koffie uitdeelt zonder daar iets voor te vragen, dan een bak noodles waarvoor ik met mijn CV moet betalen. Het is dan maar de vraag wat méér oplevert. Ik zou gelijk de hakken in het zand zetten als iemand mij vraagt om (persoonlijke) gegevens in ruil voor een hapje of drankje, dan betaal ik er liever voor met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
unclero schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:28:
[...]
Ik snap dat de kosten hoger zijn.

Je schrikt met zo'n constructie gewoon mensen af. Mijn CV, telefoonnummer en e-mailadres verspreid ik in ieder geval niet naar partijen waar ik niet dezelfde week door benaderd wil worden.

Realiseer je dat je met deze vraag een bepaalde deelgroep van de bezoekers aan het event (dat al een selectie effect impliceert) overtuigt om hun CV te geven.

[ Voor 13% gewijzigd door ANdrode op 26-06-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Adimeuz schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:59:
Ik zou zelf eerder gegevens delen met iemand die een bakkie koffie uitdeelt zonder daar iets voor te vragen, dan een bak noodles waarvoor ik met mijn CV moet betalen. Het is dan maar de vraag wat méér oplevert. Ik zou gelijk de hakken in het zand zetten als iemand mij vraagt om (persoonlijke) gegevens in ruil voor een hapje of drankje, dan betaal ik er liever voor met geld.
Uiteraard, je mag ook 4 euro betalen. Maar mócht je je CV op zak hebben, krijg je er twee gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
unclero schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:13:
[...]

Uiteraard, je mag ook 4 euro betalen. Maar mócht je je CV op zak hebben, krijg je er twee gratis.
Hebben veel mensen dat standaard op zak op een anime conventie?

Ik heb ze meestal nog niet extra mee als ik ergens op sollicitatie moet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:48
Als ik naar een animeconventie ga, kun je er donder op zeggen dat ik daarna met een grote boog om je bedrijf heen loop met dat soort constructies. Je gaat daar heen voor je lol en om een beetje ook in je Japanse sfeer te zitten, om alles een beetje te vergeten en niet aan je 'normale' leven denken. Komt een of andere pipo met zo'n constructie aanzetten, daag. Als je dan mijn conventie gaat vergallen hoef ik je ook niet meer als bedrijf.

M.a.w. Ik zou t niet aanraden en zou t absoluut niet op prijs stellen als je zo iets doet. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

unclero schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:13:
[...]

Ik heb mijn CV in mijn Google Drive staan, kan hem zo laten zien op mijn telefoon, telt dat ook? :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1051667

SonataArctica schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:46:
[...]

Verwacht er maar niet veel van. Ik heb reeds 2 mails gestuurd om mijn gegevens op te vragen (1 via de website, en een maand later een reminder per directe mail), en heb tot op heden nog steeds niks ontvangen. Niet eens een simpele reply oid. Ik ben nog aan het bedenken wat de volgende stap wordt.
Bellen? Bij mij heeft het vaker geholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 02:10
Anoniem: 1051667 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 05:57:
[...]
Bellen? Bij mij heeft het vaker geholpen.
Nee ik heb uiteindelijk laat op de avond een bericht gestuurd dat ik als developer werk zoek. Toen reageerden ze de volgende dag om 2 minuten over 8 al op mijn bericht en heb ik ze ermee om de oren geslagen en zijn al mijn gegevens verwijderd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
t_captain schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:01:
Vandaag een InMail van Vivid Resourcing.

Ging om een baan (werk al jaren en jaren zelfstandig) als C++ developer (laatste keer dat ik C++ schreef was meer dan 10 jaar geleden). Met een salaris tot 50k. Ongeveer wat ik 10 jaar geleden had en waarmee ik toen al niet helemaal tevreden was.
Woonplaats was zo’n beetje de enige match :7
Ik had een kort berichtje teruggestuurd, dat functie, contractvorm en beloning allemaal niet interessant waren.

Kreeg ik gisteren van dezelfde recruiter een andere InMail over dezelfde baan.

Einde beleefdheid. Heb deze man geblockt en de InMail als spam gerapporteerd.

Het hagel schieten, okee. Maar compleet niet reageren op je kandidaten, dan verwordt je mail van een poging tot conversatie tot eenrichtingsverkeer, spam dus.

Overigens een volgende aanwijzing dat we tegenwoordig chatbots kunnen bouwen die intelligenter en met meer empathie reageren dan sommige recruiters. Nog een paar jaar en dit soort gasten is massaal werkloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
mamorunl schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:31:
Als ik naar een animeconventie ga, kun je er donder op zeggen dat ik daarna met een grote boog om je bedrijf heen loop met dat soort constructies. Je gaat daar heen voor je lol en om een beetje ook in je Japanse sfeer te zitten, om alles een beetje te vergeten en niet aan je 'normale' leven denken. Komt een of andere pipo met zo'n constructie aanzetten, daag. Als je dan mijn conventie gaat vergallen hoef ik je ook niet meer als bedrijf.

M.a.w. Ik zou t niet aanraden en zou t absoluut niet op prijs stellen als je zo iets doet. :-)
Eens. Ik ga regelmatig naar conventies en dan hoef ik echt geen recruiter op m'n dak te hebben. Ik begrijp of niet hoe ze dat verzinnen. Ga lekker op een jobbeurs staan. Ik snap dat je de nerds bij de conventie wil bereiken, maar dat gaat op zo'n manier echt niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:46
SmurfLink schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:30:
[...]

Eens. Ik ga regelmatig naar conventies en dan hoef ik echt geen recruiter op m'n dak te hebben. Ik begrijp of niet hoe ze dat verzinnen. Ga lekker op een jobbeurs staan. Ik snap dat je de nerds bij de conventie wil bereiken, maar dat gaat op zo'n manier echt niet werken.
Dat is de hele reden dat er conventies zijn... Netwerken, en daar horen ook recruiters bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1051667

Vanochtend ook weer een lekker berichtje op LinkedIn mogen ontvangen van recruiter X.

NB: Henk is mijn fake naam:

Beste Henk,

Zojuist heb ik je profiel bekeken en man, wat een CV heb je binnen 6 jaar opgebouwd! Daarnaast zag ik dat je je HBO met succes hebt afgerond.

Inmiddels werk je bij firma X als werkvoorbereider. Verdient het nog een beetje Henk? Ik heb namelijk een nieuwe uitdaging voor werknemers in de bouw die open staan voor een uitdaging.

Wij bieden met onze partner een mogelijkheid om metselaar te worden binnen twee weken! Je kan daarna aan de slag als ZZPer met een uurloon van 55 euro in de omgeving van Amsterdam. Dit moet wel als muziek in de oren klinken voor iemand zoals jij.

Laat even weten of jij of iemand in je netwerk geïnteresserd in deze KANS!

Groet,

Recruiter X.

Ik heb zacht uitgedrukt gelachen vanochtend. Prachtig. Ik ben inmiddels pas 4,5 jaar werkzaam in de bouw. Waar hij de anderhalf jaar vandaan tovert is voor mij een misterie? HBO afgerond? Die moet ik ooit nog afronden. Ik heb een MBO diploma, staat ook nadrukkelijk vermeld op LindedIn.

En metselen? Ik ben werkvoorbereider. Dat sluit toch totaal niet aan met hetgeen wat ik nu doe?! WTF!!

Hij krijgt wat mij betreft wel de recruiter bericht van het jaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:38:
[...]

Dat is de hele reden dat er conventies zijn... Netwerken, en daar horen ook recruiters bij.
Anime-conventie…

Ik ga er vanuit dat de bezoekers daar in hun vrije tijd zijn en mogelijk minder interesse hebben in netwerken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 08:38:
[...]

Really? ANIMEconventies zijn er voor netwerken met recruiters???

Volgens mij zijn die er voor de Japanse cultuur, cosplay, gamen, karaoke, voedsel... wellicht mensen met dezelfde interesses ontmoeten en daarmee netwerken voor prive doeleinden. Maar recruiters en CVs en werk? Wat hebben die daar te zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Anoniem: 1051667 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:01:
Vanochtend ook weer een lekker berichtje op LinkedIn mogen ontvangen van recruiter X.

NB: Henk is mijn fake naam:

Beste Henk,

Zojuist heb ik je profiel bekeken en man, wat een CV heb je binnen 6 jaar opgebouwd! Daarnaast zag ik dat je je HBO met succes hebt afgerond.

Inmiddels werk je bij firma X als werkvoorbereider. Verdient het nog een beetje Henk? Ik heb namelijk een nieuwe uitdaging voor werknemers in de bouw die open staan voor een uitdaging.

Wij bieden met onze partner een mogelijkheid om metselaar te worden binnen twee weken! Je kan daarna aan de slag als ZZPer met een uurloon van 55 euro in de omgeving van Amsterdam. Dit moet wel als muziek in de oren klinken voor iemand zoals jij.

Laat even weten of jij of iemand in je netwerk geïnteresserd in deze KANS!

Groet,

Recruiter X.

Ik heb zacht uitgedrukt gelachen vanochtend. Prachtig. Ik ben inmiddels pas 4,5 jaar werkzaam in de bouw. Waar hij de anderhalf jaar vandaan tovert is voor mij een misterie? HBO afgerond? Die moet ik ooit nog afronden. Ik heb een MBO diploma, staat ook nadrukkelijk vermeld op LindedIn.

En metselen? Ik ben werkvoorbereider. Dat sluit toch totaal niet aan met hetgeen wat ik nu doe?! WTF!!

Hij krijgt wat mij betreft wel de recruiter bericht van het jaar!
Die walgelijke amicaliteit ook... heeee henk, verdient het nog een beetje? Zooo dit moet wel als muziek in de oren klinken voor iemand zoals jij (hoezo zoals jij? ) :p compleet kansloos zeg. Dit is wel echt een pareltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:33
Anoniem: 1051667 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:01:
Heet je wel Henk of ook niet? :P
Tarkin schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:58:
Is alleszinds betere aanpak m.i. dan de gemiddelde recruiter die op een jobbeurs gaat staan.
Sowieso heb je op een job beurs alleen nog maar de mensen over die nog geen aanbieding hebben. En dat zijn er steeds minder.

Toen ik in 2000 nog aan de studie was (informatica) vertrok ook de een naar de ander in 't 2e of 3e jaar omdat ze al een contract aangeboden kregen. Slim is anders. En ik vind het ook niet bepaald van ethisch besef praten als bedrijven mensen pushen hun opleiding niet af te maken.
SmurfLink schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:30:
Volgens mij zijn die er voor de Japanse cultuur, cosplay, gamen, karaoke, voedsel... wellicht mensen met dezelfde interesses ontmoeten en daarmee netwerken voor prive doeleinden. Maar recruiters en CVs en werk? Wat hebben die daar te zoeken?
Mwa. Zolang het in de sponsor sfeer blijft; prima. Als er op een beurs (tech gerelateerd of 'anime') ergens een Cap Gemini stand staat weet ik ook wel dat ik daar gratis shit krijg omdat ik zelf het product ben. Als ik daar geen zin in heb loop ik er gewoon voorbij.

Overigens doet specifiek Cap dit best wel slecht: staan een paar mutsen Pizza uit te delen zonder enige interactie met de mensen die Pizza komen halen. Weggegooid geld.

[ Voor 68% gewijzigd door Hydra op 27-06-2018 11:24 ]

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adimeuz
Vraag&Aanbod.. Men probeert het aanbod gewoon te verhogen door dit soort gekkigheid uit te halen, maar vervolgens wel weer voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Overal wordt geschreven over schreeuwende tekorten in de ict, terwijl de lonen maar langzaam stijgen. Daar wringt de schoen. Ik ben er van overtuigd dat als een bedrijf goed betaald, en met goed bedoel ik: GOED, dat ze geen enkel probleem hebben om personeel te vinden. Maar gratis pizza's en roze koeken uitdelen is goedkoper, als je dan weer ergens een junior developer een jaar aan het werk kunt zetten voor 2.5k per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Hydra schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:14:

Toen ik in 2000 nog aan de studie was (informatica) vertrok ook de een naar de ander in 't 2e of 3e jaar omdat ze al een contract aangeboden kregen. Slim is anders. En ik vind het ook niet bepaald van ethisch besef praten als bedrijven mensen pushen hun opleiding niet af te maken.
bij ons hadden de meesten ook al een contract getekend begin het 3e jaar, maar daar stond quasi altijd de clausule in dat het pas ingaat vanaf dat je je diploma hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:21

3DDude

I void warranty's

Vandaag een connectie verzoek:
Beste

Je hebt een zeer indrukwekkend profiel! Ik zoek naar een Systeembeheerder met specialistische infrastructuur kennis. Daarom ben ik benieuwd of jij open staat voor de volgende stap in je loopbaan.

Kan ik je er kort meer over vertellen?

MvG

een Junior Consultant Status Pro
Als je niet eens een inmailtje wilt betalen ga ik geen moeite doen. Ik ken deze persoon niet is bij dezen aangevinkt.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Adimeuz schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:39:
Daar wringt de schoen. Ik ben er van overtuigd dat als een bedrijf goed betaald, en met goed bedoel ik: GOED, dat ze geen enkel probleem hebben om personeel te vinden.
Dat is veel te simpel. Die mensen moeten weg bij een ander bedrijf, en deze hebben dan exact hetzelfde problem. Dus dan moeten ook die weer nog weer hoger gaan bieden. Er is gewoon een kosten/baten ratio; je zult als developer moeilijk aan kunnen tonen 500k per jaar aan waarde toe te voegen.

Dat laatste is ook altijd een probleem en de reden dat de markt voor IT talent, hoewel het schaars is, een Lemon Market is. Als jij aan kan tonen dat jij per jaar 500k op gaat leveren voor een bedrijf gaan ze je zo 200k per jaar betalen, zonder blikken of blozen. Maar dat kun je niet.

De lonen en uurtarieven stijgen echt wel, maar zo simpel als "gewoon meer loon en je krijg meer mensen" werkt het niet. Er ontstaan niet een dag later duizenden extra developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneM
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-05 15:01
Ben ook weer een ervaring rijker. Via een fake baan op LinkedIn van een recruiter die erg z'n best heeft gedaan om het op een scraped job te laten lijken. In m'n blog op Elect beschrijf ik aan de hand van een praktijkvoorbeeld de verschillende red flags die ik tegenkwam.

Zie je een vacature voor een developmentbaan waarbij wordt gevraagd om een CV in Word, waarbij het LinkedIn profiel van het bedrijf leeg is en waarbij de site 'under construction' is? Trap er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Niet handig om een blog op Elect te maken. Je moet een account hebben om het te lezen. Zet 't dan gewoon op LinkedIn ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Hydra op 27-06-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 13:02
Hydra schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:10:
Niet handig om een blog op Elect te maken. Je moet een account hebben om het te lezen. Zet 't dan gewoon op LinkedIn ofzo.
Nee, je moet gewoon nog een keer de pagina openen. De re-direct gaat de eerste keer fout vanwege de cookie melding. (dnek ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adimeuz
Hydra schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:51:
[...]
De lonen en uurtarieven stijgen echt wel, maar zo simpel als "gewoon meer loon en je krijg meer mensen" werkt het niet. Er ontstaan niet een dag later duizenden extra developers.
Ik breng het ook wat te ongenuanceerd, en heb het ook niet over bedragen >100k, wilde mijn post kost en bondig houden.. Maar dat geneuzel over 100 euro bruto meer of minder bij een overstap, daar wordt niemand vrolijk van. Bied nu gewoon eens een bedrag waarvan je weet dat de werknemer de komende jaren trouw blijft en je bent klaar.
En trouwens, de lonen stijgen, maar daar is dan alles mee gezegd, de stijging is zelfs minder dan de inflatie (bron). Ook als je het afzet tegen andere sectoren, blijft de ICT achter. Ik snap ook best dat je bedrijf gezond moet blijven, en dat je niet zomaar x bedrag kan neerleggen voor iemand die niet rendeert, maar waarom kan dit blijkbaar wel in andere sectoren? Is in grote lagen van de bevolking nog niet doorgedrongen dat ICT belangrijk is wellicht? Ik ga misschien iets offtopic, maar naar mijn idee is de verhouding loon(stijging) <> aanbod een van de oorzaken van het hele recruiter-probleem waar we met z'n allen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
demonic schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:12:
Nee, je moet gewoon nog een keer de pagina openen. De re-direct gaat de eerste keer fout vanwege de cookie melding. (dnek ik)
Ah :X
Adimeuz schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:13:
Ik breng het ook wat te ongenuanceerd, en heb het ook niet over bedragen >100k, wilde mijn post kost en bondig houden.. Maar dat geneuzel over 100 euro bruto meer of minder bij een overstap, daar wordt niemand vrolijk van. Bied nu gewoon eens een bedrag waarvan je weet dat de werknemer de komende jaren trouw blijft en je bent klaar.
Helemaal mee eens hoor. Maar dat verschilt nogal per werkgever. Ouderwetse werkgevers die je vooral als een kostenpost zien, daar heb ik sowieso weinig mee. Daar zijn ook altijd zaken als trainingen / conferenties een groot issue.
En trouwens, de lonen stijgen, maar daar is dan alles mee gezegd, de stijging is zelfs minder dan de inflatie (bron). Ook als je het afzet tegen andere sectoren, blijft de ICT achter. Ik snap ook best dat je bedrijf gezond moet blijven, en dat je niet zomaar x bedrag kan neerleggen voor iemand die niet rendeert, maar waarom kan dit blijkbaar wel in andere sectoren? Is in grote lagen van de bevolking nog niet doorgedrongen dat ICT belangrijk is wellicht? Ik ga misschien iets offtopic, maar naar mijn idee is de verhouding loon(stijging) <> aanbod een van de oorzaken van het hele recruiter-probleem waar we met z'n allen last van hebben.
Ik vind het artikel volledig nietszeggend, sorry. Het gooit iedereen op 1 hoop en daarbij heb ik het idee dat de set datapunten echt extreem klein is. MBO systeembeheer is op sterven na dood, maar dat wordt op een hoop gegooid met software development.

[ Voor 77% gewijzigd door Hydra op 27-06-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svenbuis
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-01 20:47
Vandaag voor de 2 keer door PHIND gebeld, terwijl mijn nummer nergens openbaar is, maar inderdaad vast wel ergens te krijgen. Dit ondanks de ik in het bel-mij-niet-register sta.

Mijn vraag; maken jullie daar wel eens melding als een bedrijf dit register niet respecteert? Ik had dat de eerste keer wel gedaan, maar dat lijkt dus niet te helpen. Nu PHIND maar even geholpen om hun score op Facebook een Google omlaag te krijgen.

De eerste keer wist Arnold mij trouwens te vertellen dat ze de Chrome Extensie Contactout gebruiken voor de gegevens, zoals dus mijn telefoonnummer.

Edit: Arnold die mij de eerste keer heeft gebeld heeft zojuist contact met mij opgenomen.

Hij beweert dat zij zich niet hoeven te houden aan het bel-mij-niet-register omdat ze geen product verkopen. Kan iemand hier iets over zeggen of dit klopt?

[ Voor 17% gewijzigd door Svenbuis op 27-06-2018 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Laatst online: 28-03-2023
Svenbuis schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:54:
Hij beweert dat zij zich niet hoeven te houden aan het bel-mij-niet-register omdat ze geen product verkopen. Kan iemand hier iets over zeggen of dit klopt?
Klopt geen hout van. En je kan van de GDPR gebruik maken en verzoeken dat zij jouw (contact)gegevens verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Hydra schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 11:14:
[...]

Mwa. Zolang het in de sponsor sfeer blijft; prima. Als er op een beurs (tech gerelateerd of 'anime') ergens een Cap Gemini stand staat weet ik ook wel dat ik daar gratis shit krijg omdat ik zelf het product ben. Als ik daar geen zin in heb loop ik er gewoon voorbij.

Overigens doet specifiek Cap dit best wel slecht: staan een paar mutsen Pizza uit te delen zonder enige interactie met de mensen die Pizza komen halen. Weggegooid geld.
Maar die sfeer is er in eerste instantie helemaal niet. Ik kom al jaren op die beurzen en er is geen sponsoring van andere zaken dan anime/japan/game gerelateerd. Cap zou ik daar ook echt niet verwachten, ze horen daar simpelweg niet.
En ja die zijn ook niet best in recruiten. Er gaat bizar veel geld naar dat soort events, terwijl ze zich beter zouden kunnen focussen op hun mensen binnen te houden ipv dat ze na 2 jaar elders vliegen om meer te verdienen. Maar dat is waarschijnlijk offtopic hier. De inhouse recruiters zijn dan wel weer top, heb ik zelf goede ervaringen mee gehad. Maar die recruitment events.. mwah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieter.a
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:28
3DDude schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:53:
Vandaag een connectie verzoek:

[...]

Als je niet eens een inmailtje wilt betalen ga ik geen moeite doen. Ik ken deze persoon niet is bij dezen aangevinkt.
Grappig, ik kreeg gisteren de volgende binnen:
Je hebt een zeer indrukwekkend profiel! Ik zoek gericht naar jouw Automated Test ervaring voor AI en IoT innovaties. Daarom ben ik benieuwd of jij open staat voor de volgende stap in je loopbaan.

Kan ik je er kort meer over vertellen?

een Junior Consultant Status Pro
Hij zoekt wel erg gericht met zijn shotgun...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Berichtje van een recruiter over doodsaaie Java functie voor een bedrijf dat consultancy levert op enorm suffe softwarepakketjes. Ik negeer het bericht. Week later krijg ik een blinde invite van haar zonder inhoud. Wat dacht je, ik krijg geen reactie op m'n bericht dus ik stuur gewoon een blinde invite want dat gaat wel werken? :')

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Ik denk niet dat daar echt een gedachte vanuit gaat. Het is massa werk. Die mensen sturen waarschijnlijk duizenden invites per week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 13:43

Bl4ckviper

BlaBlaBla

MeneM schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:08:
Ben ook weer een ervaring rijker. Via een fake baan op LinkedIn van een recruiter die erg z'n best heeft gedaan om het op een scraped job te laten lijken. In m'n blog op Elect beschrijf ik aan de hand van een praktijkvoorbeeld de verschillende red flags die ik tegenkwam.

Zie je een vacature voor een developmentbaan waarbij wordt gevraagd om een CV in Word, waarbij het LinkedIn profiel van het bedrijf leeg is en waarbij de site 'under construction' is? Trap er niet in.
Weet je zeker dat het geen reclame praatje is voor elec? ;) :P

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Ik word op FB inmiddels doodgegooid met ads voor Techloop. Kwam op mij een beetje over als een soort internationale versie van Elect. Ik heb beiden nooit gebruikt, dus ik weet ook niet in hoeverre ze overeen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Hi,

Hope you're doing well.

We have an Excellent opportunity for "IOS Developer" in "Den Haag, Netherlands" and its Permanent role. kindly let me know if you are interested?

Best Regards,
Sri
Ehm, ik ben geen IOS developer, nooit iets mee gedaan, woon niet in de buurt van Den Haag... grote hoeveelheden spelfouten... waarom laten ze recruitment nu ook al outsourcen naar India?? Weer een gevalletje 'ik ken deze persoon niet' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Inderdaad zeer ongewenst. Heeft waarschijnlijk geen concreet aanbod, wil eerst een stapeltje iOS developers aanleggen en dan een afnemer zoeken. Opportunistisch schieten met hagel en lak hebben aan alle omgangsvormen. Er is een reden waarom recruitment een slechte naam heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saawr
  • Laatst online: 19-08-2020
Ik ben zelf Corporate Recruiter en volg de gesprekken hier op Tweakers nauwgezet, om ervan te leren maar voornamelijk om zelf een beetje te grinniken om de ontwetendheid van mijn collega's bij de agencies..

Net een recruiter van StackOps aan de lijn (blijkbaar een zuster van StarApple?). Gaf aan dat AVG niet geldt voor haar, dat ze bedrijven kandidaten mag blijven toesturen omdat ze geen toestemming nodig heeft. 'Want B2B mag gewoon, hoor!'.

Oh oh oh.. spammen zonder excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Saawr schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:59:
Net een recruiter van StackOps aan de lijn (blijkbaar een zuster van StarApple?). Gaf aan dat AVG niet geldt voor haar, dat ze bedrijven kandidaten mag blijven toesturen omdat ze geen toestemming nodig heeft. 'Want B2B mag gewoon, hoor!'.
Technisch heeft ze gelijk. AVG gaat over de omgang met persoonlijke gegevens en is geen "anti spam wet".

Rechtspersonen vallen buiten de bescherming van AVG.

StackOps kan wel in overtreding zijn, maar dan jegens de kandidaten wiens/wier gegevens ze doorsturen. Daar hebben ze toestemming voor nodig van de kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:35

thechib12

aka ChiB

Hoe werkt de volgende situatie. Persoon A stuurt mij een linkedin connectie verzoek met een vacature X. Gereageerd dat ik geen interesse heb.

Dag daarna stuurt Persoon B van een ander bedrijf mij ook een linked in connectie verzoek met een andere vacature Y.

Nu krijg ik via mijn directe prive mail (zonder een linkedin timestamp o.i.d.) een bericht van Persoon A met vacature Y. Nu is de vraag, kan persoon A mijn prive email in mijn linkedin zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:59

_Arthur

blub

thechib12 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:03:
Nu is de vraag, kan persoon A mijn prive email in mijn linkedin zien?
Helaas zijn er tools zoals:
https://www.linkedin.com/...inkedin-mark-marcelletti/
https://www.linkedin.com/...-from-linkedin-free-jain/

En zo zijn er nog meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
thechib12 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:03:
Nu krijg ik via mijn directe prive mail (zonder een linkedin timestamp o.i.d.) een bericht van Persoon A met vacature Y. Nu is de vraag, kan persoon A mijn prive email in mijn linkedin zien?
Ga er spijt van krijgen dat ik dit hier post - maar er zijn toch al sourcers die dit doen:

Toevallig een echt email adres in jouw git commits staan die publiek zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saawr
t_captain schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:04:
[...]

Technisch heeft ze gelijk. AVG gaat over de omgang met persoonlijke gegevens en is geen "anti spam wet".

Rechtspersonen vallen buiten de bescherming van AVG.

StackOps kan wel in overtreding zijn, maar dan jegens de kandidaten wiens/wier gegevens ze doorsturen. Daar hebben ze toestemming voor nodig van de kandidaat.
Ik ben nog steeds persoonlijk te identificeren met mijn zakelijke e-mailadres. Hoewel het een zakelijk adres is, valt het wel onder mijn eigen persoonsgegevens, waar je dus toestemming voor nodig hebt. Dit geldt niet voor adressen zoals info@ of marketing@ of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je hebt onder AVG het recht om je e-mail adres te laten verwijderen.

Maar primair gaat AVG gaat niet over wie je mag mailen. Het gaat over welke gegevens je mag bewaren, verwerken, delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saawr
Nee exact, maar terug naar de root: mijn gegevens zijn opgeslagen en worden gebruikt (door mij te e-mailen) zonder dat vooraf toestemming is gevraagd om überhaupt deze gegevens op te slaan. Volgens mij zou je, wanneer je geen toestemming krijgt, de gegevens binnen 4 weken moeten verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:40
Personen die wel mogelijkheden zien en gaan terugbellen:
belt niet terug -> hem bellen -> neemt niet op, met bericht, stuur een sms/app. gedaan, nog geen respons.
Nog een keer gebeld, voor de zekerheid voicemail ingesproken EN een app gestuurd.
Geen reactie... Gast, bekijk t ff, als er geen interesse is, ook goed maar laat wat van je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

De AVG werkt niet zoals verwacht. Zojuist weer een of andere onzinmail van Kunneman & Vandenbroek recruitment. Ter info, in 2013 heb ik daar eens contact mee gehad en sindsdien niet meer.

Zover ik weet hebben ze een AVG mail gestuurd, en daar heb ik niet op gereageerd. Net als ik dat bij allemaal niet gedaan heb, niet reageren = verwijderen. Opt-Out is niet toegestaan tenslotte.

Heb maar weer een verklaring gevraagd hoe dit kan. Als ze niet binnen een dag antwoorden ga ik maar weer eens een melding maken :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:35

thechib12

aka ChiB

ANdrode schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:49:
[...]

Ga er spijt van krijgen dat ik dit hier post - maar er zijn toch al sourcers die dit doen:

Toevallig een echt email adres in jouw git commits staan die publiek zijn? :)
Yup, dit is wel het geval inderdaad. Bedankt voor de tip, ga daar wel wat mee doen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
5183 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 11:43:
De AVG werkt niet zoals verwacht. Zojuist weer een of andere onzinmail van Kunneman & Vandenbroek recruitment. Ter info, in 2013 heb ik daar eens contact mee gehad en sindsdien niet meer.

Zover ik weet hebben ze een AVG mail gestuurd, en daar heb ik niet op gereageerd. Net als ik dat bij allemaal niet gedaan heb, niet reageren = verwijderen. Opt-Out is niet toegestaan tenslotte.

Heb maar weer een verklaring gevraagd hoe dit kan. Als ze niet binnen een dag antwoorden ga ik maar weer eens een melding maken :{
Als ze voldeden aan de AVG (reeds opt-in gevraagd etc.) hoeven ze dat niet opnieuw te doen. Dus inderdaad kun je vragen hoe ze aan je gegevens komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

RoNoS schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:53:
[...]

Als ze voldeden aan de AVG (reeds opt-in gevraagd etc.) hoeven ze dat niet opnieuw te doen. Dus inderdaad kun je vragen hoe ze aan je gegevens komen.
Ik weet zeker dat ze geen opt-in gedaan hebben, dat was in 2013 nog heel niet belangrijk/gebruikelijk :D
Pagina: 1 ... 59 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan