Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

ocf81 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:08:
[...]

Niet toevallig 6 recruiters die dezelfde job pitchen?
Ik denk dat ik dat wel zou zien ;)

Nee, dit is echt kwaliteit recruitment. Inclusief bedrijfsnamen waar het om gaat, salarisindicaties en andere relevante info.

Bijna te mooi om waar te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:32
RoNoS schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:27:
[...]

Maak een topic: "de shitpraktijken van sollicitanten" :P

Ik reageer op (bijna) elk bericht van een recruiter. Op elk medium. Tenzij het echt een 100% default berichtje is. Maar zelfs dan antwoord ik vaak iets van: "Wauw! Dat klinkt erg leuk en sluit perfect bij mij aan. Heb je meer informatie?" Vervolgens hoor ik daar nooit iets op, dus ik denk dat ze het zelf ook wel doorhebben dan.
Ik vind niet reageren op ongevraagde connectieverzoeken of vacatures niet direct een "shitpraktijk". Het is gewoon een vorm van digitale colportage en de meeste mensen zitten daar gewoon niet op te wachten.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:57
Mugwump schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:34:
[...]

Ik vind niet reageren op ongevraagde connectieverzoeken of vacatures niet direct een "shitpraktijk". Het is gewoon een vorm van digitale colportage en de meeste mensen zitten daar gewoon niet op te wachten.
De meeste recruiters die ik tegenkom vormen geen of onvoldoende toegevoegde waarde in het wervingsproces. Random vriendschapverzoeken op Linkedin van recruiters negeer ik vrijwel altijd. In negen van de tien keer schieten ze met hagel en dat is duidelijk op te maken uit het bericht. Vaak geen concreet aanbod of een vaag aanbod dat in de verste verte niet aansluit bij mijn profiel. Daar ga ik mijn tijd niet aan verdoen. Zo af en toe komt er een serieus bericht binnen, de eigenaar van een klein softwarebedrijf die zelf actief opzoek is en die echt de moeite heeft genomen om mijn profiel te lezen. Dan reageer ik wel netjes en soms volgt daaruit zelfs een afspraak voor nadere kennismaking. Altijd leuk om nieuwe bedrijven te leren kennen en al komt er niet direct iets uit, wellicht hebben we later nog wel eens iets aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 989849

Nog een rot detacheringbureau die aan iedereen mailtjes en SMS-en stuurt.

Dit keer is het iSense.

Bericht:
"Zojuist heb ik jou geprobeerd te bellen naar aanleiding van jouw cv dat ik kreeg van een collega, maar kreeg je helaas niet te pakken...blablabla..."

Ik ben helemaal niet gebeld :)

en ik had toevallig 2 weken geleden precies hetzelfde van hun ontvangen maar dan in een SMSje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:23

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik kreeg daarnet allemaal GDPR gerelateerde mails van bedrijven uit Engeland. Vandaag al van Penta Consulting en Square One resources. Ik wist overigens niet eens dat beide bedrijven mijn contactinformatie hadden.

Daarbij kreeg ik de mails om een mailadres die ik al jaren nauwelijks meer gebruik.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik krijg inderdaad ook inene GDPR mailtjes... maar dan op mijn werk email. Ik ken deze bedrijven niet, heb er nooit contact mee gehad :/ Gelijk gemaild dat ik mijn gegevens verwijderd wil hebben...

Ergens is die GDPR toch wel fijn, dan worden dit soort cowboys tenminste gedwongen om hun ware kleuren te laten zien.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Lekkere grote schoonmaak. Volgens mij is het goed voor iedereen. Zinloze contacten worden hiermee opgeschoond waardoor er waardevolle contacten overblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Gezeik met clubje dat 50 plussers helpt aan een baan. In gesprekken aangeven dat het gaat om een arbeidscontract - met bescherming voor inkomen dus. Puntje bij paaltje in het contract dat niet vast leggen. En je gewoon op straat zetten. Dat ik thuis zit met nekklachten boeit ze niet. Ze hebben wel een mooie locatie aan de haven van Lelystad... Geniep van detacheerders...

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Het kan ook netjes, ik kreeg een mail van een recruitment bureau die expliciet om optin vraagt voor het bewaren van mijn gegevens, kijk dat is hoe het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
willemjoosten schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:42:
Gezeik met clubje dat 50 plussers helpt aan een baan. In gesprekken aangeven dat het gaat om een arbeidscontract - met bescherming voor inkomen dus. Puntje bij paaltje in het contract dat niet vast leggen. En je gewoon op straat zetten. Dat ik thuis zit met nekklachten boeit ze niet. Ze hebben wel een mooie locatie aan de haven van Lelystad... Geniep van detacheerders...
Om wat voor contract ging het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

5183 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:51:
Zijn alle IT beheerders van straat gehaald? Alleen vandaag al 6 (!) vacatures. Allemaal toegespitst op mijn profiel, inhoudelijk correct en voorzien van nette (in goed Nederlands) opgestelde mails met of ik alsje-alsje-alsjeblieft wil komen werken.
Het is nog net niet de 25e. Nu kunnen ze nog op een nette manier proberen je contact details binnen te halen, daarna is het afgelopen en moeten ze kunnen aantonen dat ze juist verkregen en verwerkt worden. Ik snap ze wel.
* The Eagle wordt deze week ook gespamd met mailtjes of ze mijn details mogen houden enzo.
Maar niks doen is een implicite "nee" vziw, en degenen die het daarna nog proberen krijgen idd een verzoek tot verwijdering ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Ik zie het inderdaad als een mooi moment om overal mijn (misschien verouderde) gegevens te laten verdwijnen. Tzt maak ik wel nieuwe accounts aan met een recruiter@bedrijfsnaam.nl email adres zodat ik dat ook kan tracen voortaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-06 13:34
Het is gewoon schandalig: ik heb zaken gedaan met slechts 3 recruitment bureaus ooit. Wel heb ik ooit (stom stom) mijn unieke mailadres op en voor linkedin open staan voor 1ste lijns en accepteerde ik redelijk wat recruiter verzoeken (dat was voor ik dit topic leerde kennen, haha). Ondertussen heb ik dus wel mooi ruim 80 GDPR mails van een stuk of 40 bedrijven op dat mailadres, stelletje scrapers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
_Arthur schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:16:
Ik zie het inderdaad als een mooi moment om overal mijn (misschien verouderde) gegevens te laten verdwijnen. Tzt maak ik wel nieuwe accounts aan met een recruiter@bedrijfsnaam.nl email adres zodat ik dat ook kan tracen voortaan.
Yep, ik krijg nu zowel op mijn werkmail als prive een hoop GDPR spam. Prima, dan kan ik me overal direct bij laten verwijderen zodat ik er nooit meer last van heb!
blackadder91 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:34:
Het is gewoon schandalig: ik heb zaken gedaan met slechts 3 recruitment bureaus ooit. Wel heb ik ooit (stom stom) mijn unieke mailadres op en voor linkedin open staan voor 1ste lijns en accepteerde ik redelijk wat recruiter verzoeken (dat was voor ik dit topic leerde kennen, haha). Ondertussen heb ik dus wel mooi ruim 80 GDPR mails van een stuk of 40 bedrijven op dat mailadres, stelletje scrapers.
Als dit geen sluitend bewijs is van de titel van dit topic dan weet ik het ook niet meer...

[ Voor 37% gewijzigd door SmurfLink op 24-05-2018 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerlof92
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-04 22:39
Recentelijk op gesprek geweest bij Brunel. Positief gesprek en de recruiter zou mijn profiel doorsturen naar collega's in de randstad omdat mijn voorkeur hier naar uit gaat. Meermaals aangegeven dat ik niet specifiek Data Analytics functies zoek maar juist in de Data Science richting. Daarnaast aangegeven dat de financiele sector mij het minst trekt. Word ik gebeld of ik op gesprek wil komen voor een Data Analytics functie in de financiele sector :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Net een fantastische GDPR mail.

Als ik wil opt-innen dan moet ik klikken op onderstaande link (namen zijn verzonnen)
https://monarch.accesscon...stName=Piet&surname=Clerk

Als ik daarop klik dan krijg ik een opt-in button. En daarna zou ik dan mijn gegevens moeten invoeren. Volgens mij gaat dat in de basis al mis omdat de link herleidbaar is tot een persoon, maar de rest is ook nogal wazig :D

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ben ik de enige die naast mails ook opvolgtelefoontjes krijgt om toch alsjeblieft op de link te klikken?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 15:19
@ocf81 Telefoontjes nog niet gehad. Wel mailtjes, net ook van de boekhouder. Daar moet ik nog een verwerkingsovereenkomst mee afsluiten (ben ZZP).
Gevoelsmatig trouwens ook raar, ik mail eigenlijk heel beperkt zakelijk met name over bestellingen en contracten, het meeste mailverkeer op systemen van opdrachtgevers. En toch moet ik aangeven wat ik doe met de data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:00
BiLLY_daKid schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:26:
@ocf81 Telefoontjes nog niet gehad. Wel mailtjes, net ook van de boekhouder. Daar moet ik nog een verwerkingsovereenkomst mee afsluiten (ben ZZP).
Gevoelsmatig trouwens ook raar, ik mail eigenlijk heel beperkt zakelijk met name over bestellingen en contracten, het meeste mailverkeer op systemen van opdrachtgevers. En toch moet ik aangeven wat ik doe met de data.
Dat is helemaal correct je bent immers "verwerker" omdat je ZZP'er bent en niet in dienst van je opdrachtgever. Daarnaast maakt het niet uit dat je in dit geval geen systeem eigenaar bent. Daarnaast ben je verplicht je processen met persoonsgegevens te beschrijven in een eigen verwerkingsregister ook al gebeurd dit bij je opdrachtgever. enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 15:19
Ik ben dus inderdaad verwerker, hoewel ik gevoelsmatig dus niets verwerk :)
Anyway, ondertussen mail mijn huidige broker ook voor een opt-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

BiLLY_daKid schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 13:13:
Anyway, ondertussen mail mijn huidige broker ook voor een opt-in.
Hehe, ja daar kan je niet echt omheen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
ocf81 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:00:
Ben ik de enige die naast mails ook opvolgtelefoontjes krijgt om toch alsjeblieft op de link te klikken?
Ja, gisteren nog! Maar niet door 1 van de personen met wie ik contact heb gehad ofzo, maar een of ander nog-maar-net-Nederlands-sprekend persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 989849

ocf81 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 12:00:
Ik heb 1 beller ontvangen eergisteren daarover. Alsnog niet erop geklikt :D

Als ik niet op de link zou klikken kunnen ze me niet helpen aan een baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:39
Ik ben begin dit jaar nog door een recruiter aangesproken in een lokaal kroegje.

Kon me verder niets extra bieden in verhouding met mijn (toenmalig) baantje.
Bleek om hetzelfde bedrijf te gaan als waar ik al werkte :p

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 11:19
shadvet schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:57:
Meer of minder loon? :P

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
Heb met haar (vrouwelijke recruiter) een biertje gedronken en het daar maar bij gelaten.
ging om een detacheringsbureau en zat toendertijd al bij een erg fijn bedrijf gedetacheerd.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

shadvet schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:57:
Ik ben begin dit jaar nog door een recruiter aangesproken in een lokaal kroegje.

Kon me verder niets extra bieden in verhouding met mijn (toenmalig) baantje.
Wel handig dat je weet dat ze je functie met iemand anders gaan invullen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadvet
5183 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:11:
[...]

Wel handig dat je weet dat ze je functie met iemand anders gaan invullen :+
Nee hoor, ik was in die kroeg met de studievereniging en dat wist zij, ze heeft ongeveer iedereen gevraagd of er ze een bijbaantje zochten. Ging niet specifiek om mijn functie, ze hadden gewoon studenten nodig die niet compleet achterlijk waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 08:23
Vallen de message op Linked-in nu ook onder de GDPR ?

vreemd genoeg ook van sommige bedrijven (waar ik geen probleem mee als ze me na morgen ook nog mogen contacten) nog geen mail gezien

[ Voor 56% gewijzigd door Teunis op 24-05-2018 17:53 ]

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Teunis schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:50:
Vallen de message op Linked-in nu ook onder de GDPR ?

vreemd genoeg ook van sommige bedrijven (waar ik geen probleem mee als ze me na morgen ook nog mogen contacten) nog geen mail gezien
Ja, want de bedrijven verwerken jouw gegevens. Derhalve moeten ze kunnen aangeven wat ze ermee doen en er moet een mogelijkheid zijn voor jou om de gegevens te wijzigen of verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarathustra
Olaf van der Spek schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:01:
[...]

Om wat voor contract ging het wel?
Arbeidsovereenkomst voor de duur van een project. Zonder projectomschrijving (gewone functieomschrijving) Wel met opzegtermijn voor mij, niet voor de detacheerder.

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
willemjoosten schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:28:
Wel met opzegtermijn voor mij, niet voor de detacheerder.
Dat is volgens mij niet toegestaan.
Maar was dat alles je niet opgevallen voor het tekenen?

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-05-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:32:
[...]

Dat is volgens mij niet toegestaan.
Maar was dat alles je niet opgevallen voor het tekenen?
Heb me nu pas goed ingelezen in wet- en regelgeving. Buiten dat je mag verwachten dat een detacheerder zich gewoon aan de wet houdt?

[ Voor 12% gewijzigd door Zarathustra op 25-05-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:34
Paxlie schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:33:
[...]

Ja, want de bedrijven verwerken jouw gegevens. Derhalve moeten ze kunnen aangeven wat ze ermee doen en er moet een mogelijkheid zijn voor jou om de gegevens te wijzigen of verwijderen.
Volgens mij niet. Ze sturen gewoon mass-texts uit op een platform zelf. Ze hebben de gegevens zelf niet in handen. Plus dat je al een akkoord hebt met LinkedIn over je gegevens, dus als de bedrijven daar gebruik van maken maar ze verder niet opslaan lijkt mij dat de GDPR daar niet van op toepassing is.

(maar, IANAL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
willemjoosten schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:38:
[...]

Heb me nu pas goed ingelezen in wet- en regelgeving. Buiten dat je mag verwachten dat een detacheerder zich gewoon aan de wet houdt?
Dan is het contract onwettig en dus waardeloos. Een rechter maakt er direct gehakt van. Gewoon geen zaken doen met detacheerders die kennelijk denken dat de wet niet voor hun geldt. Jammer dan, op naar de volgende, er zijn genoeg projecten en jobs te vinden in de IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
FrankHe schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:15:
[...]

Dan is het contract onwettig en dus waardeloos. Een rechter maakt er direct gehakt van. Gewoon geen zaken doen met detacheerders die kennelijk denken dat de wet niet voor hun geldt. Jammer dan, op naar de volgende, er zijn genoeg projecten en jobs te vinden in de IT.
Genoeg werk inderdaad. Maar met terugwerkende kracht 'ontslag' krijgen zonder opzegtermijn... Zo snel kan ik zelfs geen nieuwe baan krijgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
willemjoosten schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:44:
[...]

Genoeg werk inderdaad. Maar met terugwerkende kracht 'ontslag' krijgen zonder opzegtermijn... Zo snel kan ik zelfs geen nieuwe baan krijgen ;)
Als je er tijd en moeite in wil steken dan kun je het aanvechten. Ik ben geen jurist maar er zullen vast mogelijkheden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Recruitment toko die doet aan opt-out ipv opt-in.

Dat soort toko's mogen ze gelijk aan de hoogste AVG boom hangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floekhead
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-06-2021
[...]

Arbeidsovereenkomst voor de duur van een project. Zonder projectomschrijving (gewone functieomschrijving) Wel met opzegtermijn voor mij, niet voor de detacheerder.
Ah de vroegere "project contracten", volgens mij mag dat inderdaad niet meer nu :-P Gewoon iets anders zoeken waar je wel een normaal contract krijgt (Y) Wel gaar, zo krijgen detacheerders een slechte naam, terwijl ze aan hun medewerkers het meeste verdienen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarathustra
Floekhead schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:04:
[...]
Ah de vroegere "project contracten", volgens mij mag dat inderdaad niet meer nu :-P Gewoon iets anders zoeken waar je wel een normaal contract krijgt (Y) Wel gaar, zo krijgen detacheerders een slechte naam, terwijl ze aan hun medewerkers het meeste verdienen....
Projectcontract kan nog steeds. Als het project en einddoelen netjes omschreven zijn.

En tja, boefjes als 50+ blijven altijd bestaan. Weet inmiddels dat procederen een langdurig proces gaat worden.
Energie inderdaad maar richten op iets anders. WW of ziektewet zit er zelfs niet in - al is het maar voor even - bij dit soort alen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Laatst online: 09:56

igmar

ISO20022

[...]

De termijn moet beschreven staan, 'duur van het project' kan niet door de beugel. En geen opzegtermijn lijkt me nogal een grijs gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
418O2 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:15:
[...]

Werkgevers hebben tegenwoordig weinig keus. Er zijn teveel vacatures en goed personeel komt niet aanwaaien
Dat hebben ze ook een beetje zelf in de hand. Vacatures alleen voor mensen met x ervaring... En als je dan solliciteert via een recruiter, kom je opeens wel binnen. Of geen werk meer aanbieden op je website.

[ Voor 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 27-05-2018 02:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zarathustra
Ik heb de detacheerder in kwestie een oprechte negatieve review op Google gegeven.

Voor het goed van de recruiters / detacheringsbedrijven die je netjes vertellen wat voor overeenkomst ze met je aan willen gaan ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Zarathustra op 27-05-2018 09:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dit is ook een 'leuke'. :N

Als je via deze link:
https://www.werkenvoorned...tectuur-en-infrastructuur
verder klikt naar ik heb interesse / laat hier je gegevens achter, dan kom je vervolgens op een

https://resourcemanager-xxxxxxxxx.secure.force.com/blabla
site uit, je vult je gegevens in en krijgt als bevestiging een leeg (!) emailtje terug!?!

Beste [naam],

.

Met vriendelijke groet,

Werken voor Nederland

WTF? 8)7
Zelfs de bv NL maakt er een potje van, als recruiter zijnde. :-(

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 27-05-2018 10:04 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
En maar klagen dat ze geen ITers kunnen vinden... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-06 22:03
willemjoosten schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:44:
[...]

Iemand die ziek thuiszit (dat begreep ik uit eerdere post?) ontslaan is sowieso een no-go, volgens mij.
Snap dat je je energie liever ergens anders insteekt, maar daardoor komt zo'n bedrijf er wel mee weg. Een arbeidsrechtjurist bezoeken en eens vragen wat je mogelijkheden zijn, kan natuurlijk altijd. Niet om er zelf beter van te worden, maar toch wel om ze te laten bloeden voor zulk gedrag :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 16:29
Zo, krijg net onderstaande mail van Mulitplied - terwijl ik nooit heb ingeschreven bij 1 van hun handelsnamen :-(

Dit is toch gewoon regelrechte spam en misbruik maken van het momentum AVG? Of ben ik te sceptisch?

----------------

Naar aanleiding van de nieuwe AVG-wet hebben wij, net als andere organisaties, ons privacy statement aangescherpt. Wij hebben jouw akkoord nodig op ons privacy statement, zodat we jou in ons netwerk kunnen behouden.

In het statement staat kort en bondig beschreven welke gegevens er van je bekend zijn, wat er met deze gegevens gedaan wordt, hoe je ze kan inzien, wijzigen of verwijderen, wat onze bewaartermijn is, maar ook hoe we jouw gegevens beschermen. Indien je geen akkoord geeft, zullen wij jouw gegevens automatisch na een maand uit het systeem verwijderen en kan Multiplied jou voortaan niet meer van dienst zijn.

Klik op onderstaande button om akkoord te gaan met ons privacy statement

Akkoord

Ben je vergeten wie wij zijn? Niet erg, we helpen je graag herinneren.

· Jobs in heel NL; op ICT-vakgebied en niet alleen binnen development
· Vrijblijvende info; de mogelijkheden in jouw regio presenteren we graag
· Op jouw moment; geen stalking, jij geeft aan wat je wilt
· Gulle gevers; verrassende presentjes naar eigen wens, dat is mogelijk
· Kwaliteit; jouw wensen staan voorop, niet je cv
· Persoonlijk; we staan bekend om onze oprechte interesse en eerlijkheid
· Technische kennis; we weten meer dan het verschil tussen Java en JS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Neggs schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:19:
Zo, krijg net onderstaande mail van Mulitplied - terwijl ik nooit heb ingeschreven bij 1 van hun handelsnamen :-(
Standaard probleem.
Dit is toch gewoon regelrechte spam en misbruik maken van het momentum AVG? Of ben ik te sceptisch?
Misbruik? Als je geen akkoord geeft, verwijderen ze na 1 maand je gegevens; prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
_Arthur schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:22:
[...]

Standaard probleem.

[...]

Misbruik? Als je geen akkoord geeft, verwijderen ze na 1 maand je gegevens; prima toch?
Hoe komen ze aan mijn gegevens/email? Ik had deze mail al nooit willen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Neggs schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:30:
[...]

Hoe komen ze aan mijn gegevens/email? Ik had deze mail al nooit willen ontvangen.
Dat moet je aan hun vragen, of het gewoon lekker laten en dan zijn ze na 30 dagen je gegevens kwijt. Het hoeft niet altijd heel moeilijk te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Neggs schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:30:
Moet je eens terug lezen in dit draadje ;)

Echt, die schrapers schrapen overal je gegevens vandaan; CV geupload op bv Monsterboard? Ooit eens contact gehad met een recruiter die er 10 jaar geleden heeft gewerkt? Etc etc.

Dus dikke prima dat je dat mailtje krijgt eigenlijk; nu heb je er in elk geval weet van dat ze je info hadden (en dus straks niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
Paxlie schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:31:
[...]

Dat moet je aan hun vragen, of het gewoon lekker laten en dan zijn ze na 30 dagen je gegevens kwijt. Het hoeft niet altijd heel moeilijk te gaan :)
Al verzoek gedaan tot inzage gegevens. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-06 13:34
...
Ben je vergeten wie wij zijn? Niet erg, we helpen je graag herinneren.
komt op mij een beetje passief agressief over hoor!
...
· Op jouw moment; geen stalking, jij geeft aan wat je wilt
· Persoonlijk; we staan bekend om onze oprechte interesse en eerlijkheid
geloven ze het zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
blackadder91 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:38:
[...]

komt op mij een beetje passief agressief over hoor!
Ja mij ook

[...]

geloven ze het zelf?
Daarom hier de vermelding - name them and shame them, wie weet helpt het andere IT-ers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neggs
_Arthur schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:32:
[...]

Moet je eens terug lezen in dit draadje ;)

Echt, die schrapers schrapen overal je gegevens vandaan; CV geupload op bv Monsterboard? Ooit eens contact gehad met een recruiter die er 10 jaar geleden heeft gewerkt? Etc etc.

Dus dikke prima dat je dat mailtje krijgt eigenlijk; nu heb je er in elk geval weet van dat ze je info hadden (en dus straks niet meer).
Jij stapt er makkelijk overheen, maar dat mag natuurlijk ;-)
Ben zelf in direct marketing werkzaam dus weet wat de wettelijke kaders zijn, en dit kan dus niet m.i. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Neggs schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 12:00:
[...]

Jij stapt er makkelijk overheen, maar dat mag natuurlijk ;-)
Ben zelf in direct marketing werkzaam dus weet wat de wettelijke kaders zijn, en dit kan dus niet m.i. ;)
Wij vinden het net zo goed niet kunnen, alleen is het wel de dagelijkse realiteit voor software developers. We worden gewoon aan de lopende band op deze manier gespamd en niemand stelt het op prijs, vandaar dit topic met zeer veel pagina's! We verbazen ons er niet zo over als jij, omdat we het gewend zijn. Maar ermee eens? dat nooit. Het blijft spam en ontzettend irritant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:13
Deze praktijk is niet alleen van toepassing op software developers. ICT breed is het vrijwel dagelijkse praktijk dat je wordt gespamd.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simcor55
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb die mail ook gehad. Geen idee wie ze waren, uit nieuwsgierigheid even op hun website gekeken:
Wij merken als recruiters dat het ooit zo eerbare beroep van recruiters niet meer zo eerbaar is en was zoals vroeger. Wij worden vaak beschimpt, bespuugd, veracht en niet welkom geacht op netwerkfeestjes en worden nog altijd als 'Gieren' gezien...
Vervolgens een heel verhaal dat zij "anders" zijn dan andere recruiters... Alleen als zij zomaar en zonder toestemming gegevens van allerlei bronnen gaan scrapen, zijn ze geen haar beter dan hun concullegae... Ik heb hun meteen een AVG-verwijderingsverzoek toegestuurd.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Le root, c'est moi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 21:18

Gertjuhjan

Software Engineer

simcor55 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:57:
[...]

Ik heb die mail ook gehad. Geen idee wie ze waren, uit nieuwsgierigheid even op hun website gekeken:

[...]

Vervolgens een heel verhaal dat zij "anders" zijn dan andere recruiters... Alleen als zij zomaar en zonder toestemming gegevens van allerlei bronnen gaan scrapen, zijn ze geen haar beter dan hun concullegae... Ik heb hun meteen een AVG-verwijderingsverzoek toegestuurd.

***members only***
Het mooie is dat iedere recruiter vind dat ze anders zijn. Maar toch doet 99% hetzelfde!

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:53

tha_crazy

Mafketel

Na alle negatieve, ook eens een positieve.
Toegegeven dat ik me niet kan herrineren dat ik ooit contact met ze heb gehad, maar vind deze toch wel netjes.
Zag hem alleen wat later want hij stond in m'n spam box :P

Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:19
Ok, dit is volgens mij het bedrijf zelf, maar ik wist even niet wat ik zag bij de eisen voor een Embedded software architect met als een van de eisen 10+ jaar ervaring
You are required to bring a laptop with the following requirements (example):
  • Screen 15” FHD, Mat
  • Fast SSD 500GB
  • 16 GB DDR4 -2400MHz
  • i7-7700HQ Quad Core processor (6 MB cache, up to 3.8 GHz)
Meen je dat echt? Voor de vacature moet je je eigen laptop meebrengen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simcor55
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-09-2023
kzin schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:17:
Tijdje terug ook een vacature gezien, waar kandidaten geacht worden een "goede laptop" te bezitten (specs werden evenwel niet vermeld). Voor mij een duidelijk teken aan de wand...

Le root, c'est moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

simcor55 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:23:
[...]

Tijdje terug ook een vacature gezien, waar kandidaten geacht worden een "goede laptop" te bezitten (specs werden evenwel niet vermeld). Voor mij een duidelijk teken aan de wand...
Ok, dit is volgens mij het bedrijf zelf, maar ik wist even niet wat ik zag bij de eisen voor een Embedded software architect met als een van de eisen 10+ jaar ervaring

[...]

Voor contractors wellicht niet zo vreemd, voor eigen personeel natuurlijk niet te pruimen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[...]

Is gewoon een indicatie van wat handig is. En als developerslaptop redelijk standaard. Er staat ook "example" ;)
Bovendien: BYOD is niks mis mee toch? :)

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 29-05-2018 20:38 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:57
Ik neem aan dat het een interim aanvraag was.

Dan nog, je hoeft een leverancier niet meteen in de aanvraag op te leggen welke tools hij moet gebruiken. Je mag aannemen dat iemand zelf voor goede tools zorgt. Je kunt eventueel even polsen bij de intake, maar zo’n adverentie is niet de juiste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Al brengt iemand een 486 mee, zolang diegene binnen een redelijke tijd de klus maar geklaard kan krijgen toch?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

[...]

Gezien de tekst in het engels is, gok ik dat het om een buitenlands bedrijf gaat of een bedrijf met buitenlandse oorsprong. Daarbij, wat anderen ook zeggen, mogelijk om een contractor/payrolling constructie. BYOD is in die combinatie niet ongebruikelijk.

Ik dacht zelfs dat het in de UK en/of de USA niet ongebruikelijk is dat je álles zelf mee moet nemen. Tot en met je schrijfblok, je pen en je rol plakband.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:37:
[...]

Is gewoon een indicatie van wat handig is. En als developerslaptop redelijk standaard. Er staat ook "example" ;)
Bovendien: BYOD is niks mis mee toch? :)
Het is niet meer dan het afschuiven van kostenposten en je mag je afvragen of de werkgever niet verantwoordelijk is voor het leveren van de materialen om je werk mee te kunnen doen.

BYOD is leuk maar wat als die kapot gaat? Wie gaat de verantwoordelijkheid nemen van de downtime? Betaal je die als medewerker zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Ziggo?

Dat soort dingen verwacht je bij MLM en get rich quick schemes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Napo schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 07:11:
[...]
Het is niet meer dan het afschuiven van kostenposten en je mag je afvragen of de werkgever niet verantwoordelijk is voor het leveren van de materialen om je werk mee te kunnen doen.
Dat is het Nederlandse denken. :)
In een aantal buitenlanden denken ze daar heel anders over.
BYOD is leuk maar wat als die kapot gaat? Wie gaat de verantwoordelijkheid nemen van de downtime? Betaal je die als medewerker zelf?
Met BYOD ben je zelf verantwoordelijk voor het operationeel houden van je devices. Gaat het stuk, jammer, zorg je maar voor nieuw materiaal. Kun je een paar dagen niet werken? Vakantie!

BYOD is gebruikelijker bij inhuur en inhuur is uurtje-factuurtje. Als je om wat voor reden dan ook een dag niet kunt werken, word je niet betaald. Daar zijn de uurtarieven dan ook naar. :)

(En wat betreft afschuiven van de kostenpost, dat is niet helemaal waar. Het is het *verschuiven* van de kostenpost. In de USA liggen de lonen bijvoorbeeld vaak schijnbaar hoger. Een van de redenen is volgens mij BYOD. Je moet zelf zorgen voor je apparatuur (plus kantoorspullen) en daar staat dan een hoger uurloon tegenover.)

[ Voor 15% gewijzigd door unezra op 30-05-2018 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 23:55

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

tha_crazy schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:18:
Na alle negatieve, ook eens een positieve.
Toegegeven dat ik me niet kan herrineren dat ik ooit contact met ze heb gehad, maar vind deze toch wel netjes.
Zag hem alleen wat later want hij stond in m'n spam box :P

***members only***
Waarom zou je eerst willen anonimiseren en daarna verwijderen? Dan is in 1 keer verwijderen toch goed genoeg?

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
unezra schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 07:58:
[...]

Dat is het Nederlandse denken. :)
In een aantal buitenlanden denken ze ook geheel anders over daglicht op kantoor, ontslagrecht en werkomstandigheden in het generiek. Dat is mijn inziens niet een weg die we zouden moeten inslaan in Nederland.
[...]

Met BYOD ben je zelf verantwoordelijk voor het operationeel houden van je devices. Gaat het stuk, jammer, zorg je maar voor nieuw materiaal. Kun je een paar dagen niet werken? Vakantie!

BYOD is gebruikelijker bij inhuur en inhuur is uurtje-factuurtje. Als je om wat voor reden dan ook een dag niet kunt werken, word je niet betaald. Daar zijn de uurtarieven dan ook naar. :)
Het fixen van je apparatuur is inderdaad een super relexte vakantie zeker als je gewoon in loondienst bent van een onderneming. Dat het bij inhuur als ZZP'er/contracter anders is is nog enigszins logisch. Daar ben je gewoonweg grotendeels verantwoordelijk voor het deliveren van je contractuele taken en daar sluit je ook je overeenkomst per keer op af.

Het beschikbaar hebben van spullen voor iemand in loondienst is mijn inziens een verantwoordelijkheid voor de onderneming of je moet daar voor betalen (en soms zie je idd een maandelijkse vergoeding voor telefonie, laptop tot op heden nog niet gezien)
(En wat betreft afschuiven van de kostenpost, dat is niet helemaal waar. Het is het *verschuiven* van de kostenpost. In de USA liggen de lonen bijvoorbeeld vaak schijnbaar hoger. Een van de redenen is volgens mij BYOD. Je moet zelf zorgen voor je apparatuur (plus kantoorspullen) en daar staat dan een hoger uurloon tegenover.)
Je kan een deel van je IT support wegsturen, linksom of rechtsom is dat daar een kostenbesparing en je legt de kosten bij het personeel door ze maar verantwoordelijk te maken voor hun apparatuur (verwacht je next business day repairs op hun laptops?) en door het "vakantie" op te laten nemen indien ze niet kunnen werken wordt het enkel transperanter dat het niet meer is dan het snijden in kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Alex) schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:52:
Al brengt iemand een 486 mee, zolang diegene binnen een redelijke tijd de klus maar geklaard kan krijgen toch?
Hier is de repo van 10GB waar we mee werken, kun je die even pullen?

Ik heb weinig ervaring met werken binnen bedrijven, maar wat ik ervan gezien heb wil je niet doen met een 486. Als iedereen op een dikke workstation zit is het niet zo erg als dingen veel zwaarder zijn dan nodig, en omdat dingen veel zwaarder zijn dan nodig moet iedereen een dikke workstation. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:34
Nick_S schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:46:
[...]

Waarom zou je eerst willen anonimiseren en daarna verwijderen? Dan is in 1 keer verwijderen toch goed genoeg?
Ja en nee. Er geldt altijd een wettelijke bewaartermijn van bepaalde gegevens. Ook willen ze misschien nog wel wat statistieken er uit halen in de komende periode. Anonimiseren van data is dan in theorie natuurlijk gewoon voldoen aan de AVG (want niet herleidbaar tot een natuurlijk persoon).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Naar aanleiding van jouw verzoek tot verwijdering hier de bevestiging dat jouw persoonsgegevens binnen drie werkdagen verwijderd zijn uit de Bonque database.
Genot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Binnen 3 werkdagen? Maar ze werken daar helemaal niet...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
Recruiters werken keihard. Lange dagen, en vaak in het weekend ook wel.

Ze werken alleen zelfdzaam inefficient. Veel te veel handwerk wat anno 2018 prima door een neuraal netwerk kan worden gedaan. En nog erger: met 25 bureaus dezelfde kandidaat en dezelfde opdrachtgever bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 12:01
mamorunl schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:39:
[...]

Ja en nee. Er geldt altijd een wettelijke bewaartermijn van bepaalde gegevens.
Euh, nee?

Alleen voor een héél specifieke selectie van gegevens (zoals bijv. fiscale data, patiëntdosiers, etc) geldt een wettelijke bewaartermijn. Alle overige data mag je gewoon wegtyften. Sommige data (zoals bijvoorbeeld sollicitatiegegevens) MOET je zelfs binnen een bepaalde termijn verwijderen (voor sollicitatiegegevens 4 weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

mcDavid schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:47:
[...]

Euh, nee?

Alleen voor een héél specifieke selectie van gegevens (zoals bijv. fiscale data, patiëntdosiers, etc) geldt een wettelijke bewaartermijn. Alle overige data mag je gewoon wegtyften. Sommige data (zoals bijvoorbeeld sollicitatiegegevens) MOET je zelfs binnen een bepaalde termijn verwijderen (voor sollicitatiegegevens 4 weken).
Ja, maar dat moet je ook weer niet verkeerd interpreteren. Het hoeft na 4 weken bijvoorbeeld niet uit snapshots, replicatie en backups te zijn. :) Dat willen mensen nog wel eens denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dag O,

Mijn naam is B van X. Ik zag dat jij ervaring hebt met C programmeren.

Zou jij mij willen helpen met een stukje C code? Ik heb een stukje code nodig van ongeveer 25-30 regels met 2 of 3 fouten er in voor een post op LI en FB.

In de bijlage vind je een voorbeeld van PHP code, dan heb je een idee wat de bedoeling is.

Je zou me enorm helpen! Hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
unezra schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 07:58:
Hoeveel projecten heb jij precies in het buitenland gedaan? Ik meer dan tien en hoefde eigenlijk nooit m'n eigen laptop (die ik als consultant wel bij me had) te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08:32
unezra schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:21:
[...]

Ja, maar dat moet je ook weer niet verkeerd interpreteren. Het hoeft na 4 weken bijvoorbeeld niet uit snapshots, replicatie en backups te zijn. :) Dat willen mensen nog wel eens denken.
Sowieso hoef je bij back-ups e.d. niet per definitie helemaal te gaan schonen. Het is belangrijker dat je procedures hebt om te garanderen dat je bij een restore van backups wel zorgt dat de informatie die vergeten moest worden niet weer alsnog terug komt in je operationele systemen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hydra schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:35:
[...]
Hoeveel projecten heb jij precies in het buitenland gedaan? Ik meer dan tien en hoefde eigenlijk nooit m'n eigen laptop (die ik als consultant wel bij me had) te gebruiken.
Ik heb een blauwe maandag in de USA gewerkt. (Gedetacheerd.) Als ik me niet vergis (het is al ff geleden) heb ik daar mijn "eigen" laptop, die van mijn werkgever dus, gebruikt. Niet die van de opdrachtgever.

Ik meen dat het met name in de USA vrij gebruikelijk is, maar ik dacht ook in de UK. (Je hoort wel eens wat zeg maar.) En ja, dan gaat het écht tot en met het rolletje plakband, nietmachine en schrijfblok dat je zelf mag kopen. BAYOS - Bring All Your Own Shit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
unezra schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:03:
Ik meen dat het met name in de USA vrij gebruikelijk is, maar ik dacht ook in de UK. (Je hoort wel eens wat zeg maar.) En ja, dan gaat het écht tot en met het rolletje plakband, nietmachine en schrijfblok dat je zelf mag kopen. BAYOS - Bring All Your Own Shit
Leuk verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Lekker kort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:35

Garyu

WW

Sounds legit :P.
Hey B van X,

Volgens je profiel ben je goed met mensen motiveren. Als ik gemotiveerd ben schrijf ik die code snel gratis effe voor je. Als je mij nou eens een paar honderd euro overmaakt, dan ben ik misschien gemotiveerd. En dan kan je die fijn op LI en FB posten. Fouten zijn extra-gratis.

Vriendelijke groet,
O
8)7 :+

[ Voor 25% gewijzigd door Garyu op 30-05-2018 16:27 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380171

unezra schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:03:
[...]

Ik heb een blauwe maandag in de USA gewerkt. (Gedetacheerd.) Als ik me niet vergis (het is al ff geleden) heb ik daar mijn "eigen" laptop, die van mijn werkgever dus, gebruikt. Niet die van de opdrachtgever.

Nou ik werk regelmatig in de USA en heb dat nog NOOIT meegemaakt of zelfs maar van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
Wild Chocolate schreef op maandag 28 mei 2018 @ 21:39:
[...]

Iemand die ziek thuiszit (dat begreep ik uit eerdere post?) ontslaan is sowieso een no-go, volgens mij.
Als je een uitzendcontract hebt met uitzendbeding dan mag je wel 'ontslagen' worden als je ziek bent.

Dat is nou precies het smerige van dit clubje. Ze doen alsof ze een normaal arbeids- of detacheringscontract aanbieden. In dat geval zou je wel recht hebben op een opzegtermijn en wellicht ook rechten bij ziekte. Dat laatste heb ik niet echt uitgezocht. Ging om nekklachten die met paar weken wel over gingen en kon - met mate - gewoon werken. Zij gaan er vervolgens van uit dat je een contract hebt zoals een uitzendburo.

Leidinggevende bij eindklant was blijkbaar flink overspannen en kon niet zo goed tegen assertieve kritiek. Dus mocht ik weg. Detacheerder vond dat prima. Want arbeidsovereenkomst stopt als klant dat goed dunkt.

Het contract rammelt zo hard.

En tja. Rechter.

http://www.50plusit.nl/ Als iemand een kopie van het contract wil lezen PM maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Zarathustra op 30-05-2018 19:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Als ik die website zie, dan denk ik: typisch een club die aast op een doelgroep van mensen met beschadigde arbeidsmarktpositie. In dit geval 50+ (en door wat voor omstandigheden werkzoekend).

Ik lees over “seniors tegen medior tarief”. Een detacheerder die van medior tarieven moet leven heeft arbeidsvoorwaardelijk niet veel te bieden. Lees bijvoorbeeld de afgelopen jaren de verschillende “werken bij” topics hier op GoT. Mensen lopen tegen een plafond aan dat aanzienlijk lager ligt dan hetbloon dat een 50-jarige specialist gewend is. Om er nog iets van te maken, draaien ze kennelijk aan een andere knop, namelijk het verleggen van risico’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Gezien de verhouding tussen inhoudelijke posts over shitrecruiters en andere dingen heb ik langzamerhand het idee dat die hele GDPR shizzle wel de bedoelde impact heeft :)

Kreeg zelf vandaag nog een linkverzoek van een rcruiter die duidelijk van buiten de EU kwam. Zag er iig buitenlands uit :+ Had een klus in Rome voor me. Nee dank je, ik ben al ongeveer 3 jaar uit die tak van sport :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:38
Iemand ervaring met
Members only:

?

Zelf nog nooit van gehoord, proberen me momenteel te verleiden met een aanbod voor een functie waarbij het belangrijkste punt is dat je ruim 40 werkdagen vakantie per jaar hebt, iets waar ik compleet niets aan aan aangezien ik max 4 weken per jaar opneem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
De overtollige dagen kun je vaak wel verkopen. Doe ik ook met wat ik over heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

XFlame schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:41:
Iemand ervaring met

***members only***

?

Zelf nog nooit van gehoord, proberen me momenteel te verleiden met een aanbod voor een functie waarbij het belangrijkste punt is dat je ruim 40 werkdagen vakantie per jaar hebt, iets waar ik compleet niets aan aan aangezien ik max 4 weken per jaar opneem.
Komt op mij over als een dozenschuiver gezien de hoeveelheid vacatures en het de vrij bekrompen website.
40 dagen vakantie kan leuk zijn, maar als het je toch niet boeit zou ik kijken naar andere arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

5183

Nou het eerste pareltje is binnen hoor:
Natuurlijk hopen we je in de toekomst (wederom) te matchen op een gave opdracht! Vanzelfsprekend hebben we hiervoor wel jouw gegevens nodig. Zonder tegenbericht bewaren we deze de komende twee jaar nog in onze database. Wil je dat liever niet? Dan kan je je uitschrijven op Jenrick.nl. Dat doe je simpel door in te loggen en naar je profiel te gaan. Linksonder in jouw profiel zie je de button 'account verwijderen'. Maar we hopen natuurlijk dat je nog even bij ons blijft!
En de winnaar is: Jenrick! Blijkbaar in een ver verleden 6 jaar terug een eenmalig mailcontact mee gehad.

Nu kan ik ze dit natuurlijk melden, maar ze kunnen de boom in. Wat ze doen is illegaal, en bij de eerste overtreding gaan ze direct door voor de hoofdprijs: een officiële melding.

Wat een kneuzen. 5 dagen te laat en een opt out constructie aanbieden _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-06 07:09
Nu met GDPR krijg ik ineens verzoeken van organisaties waar ik 10 jaar geleden contact mee heb gehad. Ik vraag me af of hier nog iets tegen te ondernemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:36

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Hoeft toch niet? Als ze zich aan de wet houden ben je over een week of zo uit hun systeem. Ik denk juist dat ze nu moeten stoppen met je ongevraagd toevoegen aan hun database, wat volgens mij 1 van de ergernissen in dit topic is.
Als ze je nu opeens bellen moeten ze verklaren waar dat nummer vandaan komt, en kun je eisen dat ie verwijderd wordt. Vooruitgang, noem ik dat.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
5183 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 19:38:
Nou het eerste pareltje is binnen hoor:

[...]

En de winnaar is: Jenrick! Blijkbaar in een ver verleden 6 jaar terug een eenmalig mailcontact mee gehad.

Nu kan ik ze dit natuurlijk melden, maar ze kunnen de boom in. Wat ze doen is illegaal, en bij de eerste overtreding gaan ze direct door voor de hoofdprijs: een officiële melding.

Wat een kneuzen. 5 dagen te laat en een opt out constructie aanbieden _O-
Wauw, dat is inderdaad echt kansloos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

SmurfLink schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:22:
[...]

Wauw, dat is inderdaad echt kansloos..
Ik sta in dit topic redelijk bekend als soft tegen recruiters (ik vind standaard mails e.d. niet zo spannend). Maar dit schiet echt in het verkeerde keelgat. Zoals je zegt, behoorlijk kansloos.

Wel vanmorgen besloten ze even te mailen met een deadline van 2 werkdagen. Toch weer dat fatsoen wat boven komt drijven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
5183 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:50:
Wel vanmorgen besloten ze even te mailen met een deadline van 2 werkdagen. Toch weer dat fatsoen wat boven komt drijven O-)
Kreeg er ook eentje gisteravond, heel bizar. Twijfelde of ik zou mailen maar wellicht dat ze dat dan impliciet zien als een bevestiging.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

hoevenpe schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:19:
[...]

Kreeg er ook eentje gisteravond, heel bizar. Twijfelde of ik zou mailen maar wellicht dat ze dat dan impliciet zien als een bevestiging.
Dat mogen ze zien, maar de wet beschermd ons daarin:
Mag je toestemming vragen met een opt-out?

Wat nu als je een zogenaamde ‘opt-out’ biedt? Bijvoorbeeld: “we geven je e-mailadres door aan bedrijf A zodat zij jou kunnen benaderen voor functie B; mocht je hier geen prijs op stellen, dan horen wij dit graag deze week nog.” Volgt er vervolgens geen reactie, dan is er géén geldige toestemming gegeven volgens de privacywetgeving. In de AVG is dit ook expliciet vastgelegd: toestemming moet een actieve handeling zijn.
Maar ik ga dat wel aanhalen :)
Pagina: 1 ... 57 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan