Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
Probbel schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 14:21:
- Pro-tip: LinkedIn geeft een berisping aan de verstuurder van Invites, als meer dan 5 mensen op "I don't know this person" klikken na het rejecten van diens Invite. Maak er gerust gebruik van als je de persoon niet kent; je maakt er LinkedIn veiliger mee.
Handige tips! Bovenstaande optie heb ik al maanden niet meer gezien. Het is accepteren of negeren.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2018 @ 08:52:
Ik vind alle recruiters ok behalve Peak-IT die mij verwent vindt en zegt dat ik teveel verdien. Ze bieden 1k minder loon aan lol.

en de medewerker van Yacht die tegen mij schreeuwt (telefonisch) omdat ik op het laatste moment nee heb gezegd tegen een bod. Want we waren op het punt gekomen om een afspraak te maken om te tekenen. Ik gaf aan dat ik voor een ander partij ging ivm arbeidsvoorwaarden. Ze ging telefonisch flippen -_- ik werd gewoon bang. Als ik iets met "Yacht" zie durf ik niks meer.
Tip: neem dat soort gesprekken op met een stand-alone audio recorder of je smartphone audio recorder.
Dat voorkomt vergissingen en met het in bezit hebben van dat soort wangedrag sta je heel erg sterk.

Dat recruiters mensen onaangekondigd bellen op het werk via vaste telefonie is (sterk) onwenselijk en na een verzoek van jou om dat niet meer te doen zelfs laakbaar maar het is imho niet schofterig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:48:
[...]Tip: neem dat soort gesprekken op met een stand-alone audio recorder of je smartphone audio recorder.
Dat voorkomt vergissingen en met het in bezit hebben van dat soort wangedrag sta je heel erg sterk.
Ik gebruik al tijden Automatic Call Recorder voor Android. Hij neemt standaard alle gesprekken op en vraagt na afloop of je die wilt opslaan of niet. Is handig als je niet kan voorbereiden zoals bij een onverwacht telefoontje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:39

tha_crazy

Mafketel

Had trouwens laatste ook weer een toppertje!

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

8)7 8)7 8)7

Kwam af van
Members only:
Dartillus schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:12:
[...]

Ik gebruik al tijden Automatic Call Recorder voor Android. Hij neemt standaard alle gesprekken op en vraagt na afloop of je die wilt opslaan of niet. Is handig als je niet kan voorbereiden zoals bij een onverwacht telefoontje.
Ik neem aan dat je dan deze bedoeld?
die is nu namelijk gratis.

[ Voor 29% gewijzigd door tha_crazy op 14-05-2018 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simcor55
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-09-2023
Die mail had ik vorige week ook gekregen... meteen een mail gestuurd dat ze me gegevens moesten verwijderen... (Vandaag trouwens een reactie gekregen dat ze dat hadden gedaan...)

Le root, c'est moi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

simcor55 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:04:
Die mail had ik vorige week ook gekregen... meteen een mail gestuurd dat ze me gegevens moesten verwijderen... (Vandaag trouwens een reactie gekregen dat ze dat hadden gedaan...)
Even een tip: gebruik op je LinkedIn-profiel 'me' niet als bezittelijk voornaamwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simcor55
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:17:
[...]

Even een tip: gebruik op je LinkedIn-profiel 'me' niet als bezittelijk voornaamwoord.
Gelukkig dat ik geen LinkedIn heb...

Bovendien gebruik "me" bijna nooit op die wijze, rare slordigheid mijnerzijds deze keer.

[ Voor 15% gewijzigd door simcor55 op 14-05-2018 18:25 ]

Le root, c'est moi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 17:19

Contagio

Vullend

tha_crazy schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:58:

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, de reviews zijn gemixed..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:28
simcor55 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:04:
simcor55 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 18:19:
[...]
Gelukkig dat ik geen LinkedIn heb...
Maar....als je geen linkedin hebt... en ze hebben je gegevens verwijderd...hoe wisten ze dan je email adres? aluhoedje op :+

[ Voor 7% gewijzigd door FitTiv op 14-05-2018 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Lisadr schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:32:
[...]

Handige tips! Bovenstaande optie heb ik al maanden niet meer gezien. Het is accepteren of negeren.
Als je klikt op Negeren verschijnt linksonderin je scherm een melding met daarin het linkje. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Laatst online: 28-03-2023
tha_crazy schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:58:

Oh, wist niet dat de Pro versie dat ook was. Definitely een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg net het volgende mailtje:

Beste X,

N.a.v. uw cv benader ik u direct! Wij hebben een nieuwe VasteJob die in het verlengde van uw cv ligt.

Helaas bent u telefonisch niet bereikbaar. Ik ben benieuwd wat uw wensen zijn met betrekking tot een nieuwe baan.

.....

Ik ben helemaal niet gebeld :) stelletje leugenaars :)

Edit: ze hebben mij CV niet eens 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2018 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:51:

Beste X,

N.a.v. uw cv benader ik u direct! Wij hebben een nieuwe VasteJob die in het verlengde van uw cv ligt.

Helaas bent u telefonisch niet bereikbaar. Ik ben benieuwd wat uw wensen zijn met betrekking tot een nieuwe baan.

.....

Eigelijk moet je aangeven dat je zijn baantje wel wil. En dan niet als.college maar echt zijn baantje en wat je daarvoor moet doen.

Maar zonder dollen dit is gewoon reactie uitlokken. Ik heb mijn linkedin ook weer.opengezet dat ik werkzoekende ben. Ik ben er huiverig voor welke parreltjes ik ga ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 09:51:

Beste X,

.....

Waarschijnlijk bedoelt ie dat ie je telefoonnummer niet heeft en die graag wil hebben :p

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simcor55
Helaas bent u telefonisch niet bereikbaar.
Als ze jouw telefoonnummer niet hebben, dan ben je inderdaad niet bereikbaar voor hen. Is in elk geval beter dan die "ik heb je geprobeerd te bellen"-leugens die men mij toestuurt.

Le root, c'est moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Nou ik heb zowaar een AVG mail van Brunel gehad. In 't verleden hebben ze contact met me gezocht, geen prettige ervaring geweest. Er staat dat als ik niet reageer ze me na 25 mei uit het systeem verwijderen. Ben benieuwd of het ook echt gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:33
Vandaag werd ik gebeld door een recruiter waar ik vorig jaar contact mee had en waar ik niet echt mee verder wilde door hun drammerigheid. Of ik de email van hen had ontvangen over de AVG en of ik akkoord wilde gaan. Ik had hem bij mijn weten niet ontvangen, maar pas later zag ik dat hij sinds vorige week in mijn SPAM box zat. Tijdens het telefoongesprek heb ik niets losgelaten of ik akkoord zou gaan, maar hij bleef wel hengelen of ik dit wel wilde doen. Het kwam wel enigszins wanhopig over. Uiteraard kent de email geen opt-out optie, dus hij blijft door mij verder onaangeroerd. Kom ik daar ook hopelijk mooi van af. Of ik voorzie dat hij mij tot 25 mei blijft bellen om vooral maar akkoord te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door MichelKlok op 15-05-2018 22:45 ]

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

SmurfLink schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 21:57:
Nou ik heb zowaar een AVG mail van Brunel gehad. In 't verleden hebben ze contact met me gezocht, geen prettige ervaring geweest. Er staat dat als ik niet reageer ze me na 25 mei uit het systeem verwijderen. Ben benieuwd of het ook echt gaat gebeuren.
Gôh, Brunel en geen prettige ervaring...
Wat een verrassing...

Ooit een keer op gesprek gegaan. Dat ding ongeveer zo:

"Ik wil dit en dat verdienen"
"HAHAHAHAHAHA! Je krijgt bij ons €400 minder, want dat is wat we je waard vinden en elders ga je ook niet meer krijgen."
"Ehm, ik heb dat bod elders al liggen..."
"HAHAHAHA! Succes dan he!"

Tja.
Their loss.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Zelf ook al meerdere van deze AVG mailtjes gehad en deze beantwoord met het verzoek al mijn gegevens te verwijderen.

Of is de enige opt-out door niet te reageren?

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unezra schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 06:37:
[...]

Gôh, Brunel en geen prettige ervaring...
Wat een verrassing...

Ooit een keer op gesprek gegaan. Dat ding ongeveer zo:

"Ik wil dit en dat verdienen"
"HAHAHAHAHAHA! Je krijgt bij ons €400 minder, want dat is wat we je waard vinden en elders ga je ook niet meer krijgen."
"Ehm, ik heb dat bod elders al liggen..."
"HAHAHAHA! Succes dan he!"

Tja.
Their loss.
Ik zelf ook een vaag gesprek bij Brunel.
Ze leggen zo min mogelijk uit wat je gaat doen.

Ik wil namelijk wel weten wat voor baan mij te wachten staat. Ze komen alleen maar met ja je gaat IT werkzaamheden doen...wtf 8)7 uiteindelijk nee gezegd omdat dit een slecht signaal is. Zeker een baan die niemand wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skyrunner schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:05:
Zelf ook al meerdere van deze AVG mailtjes gehad en deze beantwoord met het verzoek al mijn gegevens te verwijderen.

Of is de enige opt-out door niet te reageren?
Ik heb mail gehad dat ik alleen op de mail hoef te reageren en dat ik automatisch dan akkoord ga met dat ze mijn gegevens mogen bewaren. Ik heb dus niet gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:29

_Apache_

For life.

Recruiters die niet aangeven hoe ze aan je gegevens komen. Zo is mijn CV ook een keer in het VK geland, geen idee hoe, en ik probeer er altijd erg secuur in te zijn.

Waardoor je dit soort gesprekken krijgt.

* _Apache_ : Hoe kom je aan dit nummer?
- van je CV, die heb ik hier in handen. Mag ik je e-mail adres?
Dit staat op mijn CV - altijd - je mag mailen, ik trash de mail direct, maar als jij iets kwijt wil mag je dat op papier zetten.
- Maar het e-mail adres staat er niet op..
Dan is mijn CV bewerkt, staat er een logo oid bij?
- Weet ik niet.
Dat weet je niet?!

Heh? Doen je ogen het niet? En heb je p**p tussen je oren?!
Als mijn CV bewerkt is kan ik niet instaan voor de details van de inhoud, kortom hetgeen dat jij in handen hebt is bij deze dus waardeloos.

Mensen die een carrière hebben opgebouwd hebben zakelijk gezien hun zaakjes op orde, zij doen duidelijke zaken met heldere afspraken. Zij zijn hard aan de onderhandel tafel, maar zullen altijd eerlijk zijn. En ik begin echt allergisch te worden voor mensen die op zo ene manier praten - laat staan zaken doen.

[ Voor 37% gewijzigd door _Apache_ op 16-05-2018 10:00 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:44:
[...]

Ik wil namelijk wel weten wat voor baan mij te wachten staat. Ze komen alleen maar met ja je gaat IT werkzaamheden doen...wtf 8)7 uiteindelijk nee gezegd omdat dit een slecht signaal is. Zeker een baan die niemand wil.
Het is een detacheerder. Op het moment dat je daar word aangenomen, hebben ze waarschijnlijk nog geen klus voor je dús weten ze ook niet wat je exact gaat uitvoeren. Dat snap ik wel. Als ICTer ben je breed inzetbaar en het is logisch dat ze je liever op een oninteressante klus zetten tegen een lager uurtarief, dan op de bank. (Als ze even geen klus voor je hebben.)

Blijft dat ik geen heel warme gevoelens over heb gehouden aan de 2x dat ik daar (in verschillende jaren) op gesprek ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Haha die tekst op de frontpage https://www.tweakers-elect.com/
"Geen lastige recruiters meer, wel die perfecte it job. "

Jammer dat recruiters door ICT-ers als last worden gezien.

Maarja, als er twee kandidaten met gelijke skills zijn, en voor de ene moet 3 maandsalarissen afgetikt worden aan een recruiter, en de andere heeft direct gesolliciteerd, dan is de keuze snel gemaakt voor de werkgever.

Bovendien zijn developer vacatures erg makkelijk zelf te vinden, kun je beter zelf een motivatiebrief schrijven, en is de directe communicatie met de werkgever wel zo makkelijk.

Ik heb een aantal jaar geleden een keer een recruiter mijn cv gestuurd, had die man mijn cv naar zes bedrijven tegelijk gestuurd, zonder mij eerst over die bedrijven te informeren of die bedrijven mij uberhaupt wat leken, en zelfs naar een bedrijf waar ik al gesolliciteerd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:44:
[...]

Dat had ik dus ook, 'ja programmeren' ja maar WAT dan... wisten ze niet. Ik was nog een newbie op de arbeidsmarkt maar had er een enorm slecht gevoel bij, het contract was best teleurstellend, laag salaris (WO Master nota bene, salaris was voor MBO4 ish), secundaire voorwaarden niet bestaand, en een hoop onduidelijkheid... en een hoop pushen, daar kan ik slecht tegen. Ik gaf zoals @unezra aan nog iets anders te hebben lopen, en toen MOESTEN ze voor het einde van de week een antwoord/getekend contract hebben (terwijl de baan pas 1,5 maand later in zou gaan)... ja dat werd dus een dikke doei. Beste keuze die ik heb gemaakt, naast wel voor m'n andere optie te gaan dan. :p Daar werk ik inmiddels al ruim anderhalf jaar met veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

SmurfLink schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:06:
[...]

Dat had ik dus ook, 'ja programmeren' ja maar WAT dan... wisten ze niet. Ik was nog een newbie op de arbeidsmarkt maar had er een enorm slecht gevoel bij, het contract was best teleurstellend, laag salaris (WO Master nota bene, salaris was voor MBO4 ish), secundaire voorwaarden niet bestaand, en een hoop onduidelijkheid... en een hoop pushen, daar kan ik slecht tegen. Ik gaf zoals @unezra aan nog iets anders te hebben lopen, en toen MOESTEN ze voor het einde van de week een antwoord/getekend contract hebben (terwijl de baan pas 1,5 maand later in zou gaan)... ja dat werd dus een dikke doei. Beste keuze die ik heb gemaakt, naast wel voor m'n andere optie te gaan dan. :p Daar werk ik inmiddels al ruim anderhalf jaar met veel plezier.
Ik had op dat moment geloof ik 15 jaar ervaring in diverse takken van de ICT, maar miste (en mis nog steeds) de officiële papieren. (Geen HBO/WO papiertje, zelfs middelbaar ICT ontbreekt.)

Zij vonden het geloof ik al heel bijzonder dat ik überhaupt op gesprek mocht bij ze, terwijl ik toen al nipt boven modaal verdiende. Papiertje zeg niet altijd alles zeg maar.

Paar jaar verder, en ik zit op praktisch 1.5x modaal. Gokje is dat als nu bij Brunel op gesprek zou gaan, ze me een paar honderd € minder gaan bieden dan mijn huidige salaris en waarschijnlijk dan nog iets met een leaseblik proberen.

Leuk. Ik woon 1.7Km van mijn werk af. Ik heb geen leaseauto nodig en heb sowieso niets met leaseauto's. Been there, done that, leuk, maar doe me mijn eigen auto maar. (Niet dat dat zo'n flitsend ding is maar ik geef gewoon niets om een leasewagen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vind t soms wel eens mooi om in gesprek te gaan als ik een vaag belletje/mailtje krijg met "we hebben een klant met concrete interesse voor een gave opdracht". Dan ga ik de ins en outs van die klant en dat project vragen en dan zitten ze meestal voor lul omdat ze helemaal niks concreets hebben...vind ik wel vermakelijk. Daarna verzoek ik ze ook vriendelijke me niet meer lastig te vallen voor zulke onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:55

Koekfabriek

King Billy on the wall

Ik ben een tijdje terug ook op gesprek geweest bij Brunel en heb echt precies dezelfde ervaring.

Mijn CV afzeiken
Salaris onder mijn huidige salaris
Moest binnen 24 uur beslissen etc. etc.

''Grappig'' om te zien dat dit daar dus gewoon standaardpraktijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Had zelf niet eens de optie gekregen voor een leasauto, ik kon een trajectkaart krijgen... nou, nu heb ik een leasebak en een onbeperkte businesscard. Het salaris was inderdaad echt te triest voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adimeuz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09 06:53
Dat zulke bedrijven schijnbaar wel nog gewoon voet aan de grond houdt (schijnbaar zijn er genoeg mensen die er wél op ingaan) met zulke praktijken blijft me verbazen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra

unezra

Koekfabriek schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:24:
Ik ben een tijdje terug ook op gesprek geweest bij Brunel en heb echt precies dezelfde ervaring.

Mijn CV afzeiken
Salaris onder mijn huidige salaris
Moest binnen 24 uur beslissen etc. etc.

''Grappig'' om te zien dat dit daar dus gewoon standaardpraktijk is.
CV afzeiken heb ik ook bij VX Company eens meegemaakt. Erg bijzondere gesprekstactiek.
Ik snap 'm wel, ik begrijp dondersgoed wat de gedachte d'r achter is maar bij zo'n club wil ik dus niet werken. (Al is het niet zo erg als bij eoa klein recruitment bedrijfje waar ik het na 10 minuten zó zat met haar was, dat ik háár in de hoek ben gaan drijven. Het is de eerste en enige keer dat iemand me niet eens naar de uitgang heeft begeleid maar zei "je weet de uitgang wel te vinden, doei".)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:55

Koekfabriek

King Billy on the wall

unezra schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:32:
[...]

CV afzeiken heb ik ook bij VX Company eens meegemaakt. Erg bijzondere gesprekstactiek.
Ik snap 'm wel, ik begrijp dondersgoed wat de gedachte d'r achter is maar bij zo'n club wil ik dus niet werken. (Al is het niet zo erg als bij eoa klein recruitment bedrijfje waar ik het na 10 minuten zó zat met haar was, dat ik háár in de hoek ben gaan drijven. Het is de eerste en enige keer dat iemand me niet eens naar de uitgang heeft begeleid maar zei "je weet de uitgang wel te vinden, doei".)
Ik heb simpelweg aangegeven

Als mijn salariseis te hoog is en mijn cv niet goed dan kunnen we het gesprek beter stoppen.
Dat was dan weer niet de bedoeling.

Vreemd bedrijf dat Brunel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 16:52
Ik snap hem helemaal niet.

Je hebt het over mensen die een baan hebben. Misschien hebben je kandidaten ook nog andere bedrijven waar ze welkom zijn, in ieder geval hebben ze de mogelijkheid om bij hun huidige baas te blijven.

Stel dat je iemand wil hebben, maar niet tegen zijn huidige loon. Dan moet je dat voorzichtig brengen. Polsen of stijgen in / behouden van salaris belangrijk is of iemand andere motivatie heeft. Laten weten dat je misschien niet kunt bieden wat hij nu heeft.

Als je kandidaat aangeeft dat behoud van salaris wel essentieel is, dan sluit je af met de mededeling dat je hem/haar een goede kandidaat vindt maar helaas niets voor hem/haar kunt betekenen.

Dat komt op hetzelfde neer, maar is wel respectvol jegens je kandidaat.

Afzeiken van een CV, of zomaar een bod doen onder het huidige loon, dat suggereert dat je er vanuit gaat dat het loon gelogen is en/of de kandidaat op het punt staat om zijn baan kwijt te raken. Want dat zijn de enige twee gronden waarom iemand een onaangekondigd bod onder zijn huidige niveau zou accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mastermind schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:08:
Bovendien zijn developer vacatures erg makkelijk zelf te vinden,
Waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastermind
Ten eerste gewoon via Google, dan heb je Linkedin jobs, de grote vacaturesites (let op dat je het bedrijf zelf benadert) en je kunt op de websites van de developmentbedrijven in de regio zelf kijken of daar een vacature op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mastermind schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:52:
en je kunt op de websites van de developmentbedrijven in de regio zelf kijken of daar een vacature op staat.
Er zijn zoveel meer bedrijven dan de bedrijven die je al kent.. je komt regelmatig iets tegen waar je nog nooit van gehoord hebt.
De andere zijn goede. Wel jammer dat veel vacaturesites vol zijn gespammed door recruiters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Ga eens naar een meet-up van een onderwerp dat je tof vind. Maak een praatje met iemand en zo komje wellicht aan een vacature.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
Koekfabriek schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:39:
[...]

Ik heb simpelweg aangegeven

Als mijn salariseis te hoog is en mijn cv niet goed dan kunnen we het gesprek beter stoppen.
Dat was dan weer niet de bedoeling.

Vreemd bedrijf dat Brunel
Bij Yacht kunnen ze er ook wat van wat betreft de verkeerde mensen uitnodigen voor een gesprek

Yacht: "We zien dat je geen HBO-diploma hebt"
Gooddaddy: "Is dat een probleem dan?"
Yacht: "Wij nemen alleen HBO'ers aan."
Gooddaddy: "Nou, dan zijn we dus klaar"

Ik had mijn koffie nog niet eens op _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simcor55
Tsjaa... Jaren geleden gebeld door een mevrouw (een recruiter) die moeilijk deed dat ik destijds mijn bachelor nog niet had (had ze gewoon uit mijn toenmalige CV kunnen halen). Minutenlang doorgegaan en uiteindelijk had ik het gesprek zelf moeten afronden. Sinsdien vraag ik me af waarom zij mij überhaubt had gebeld...

Le root, c'est moi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

gooddaddy schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:02:
[...]

Bij Yacht kunnen ze er ook wat van wat betreft de verkeerde mensen uitnodigen voor een gesprek

Wat een idioten...

a) dat hebben ze toch gezien op je CV
b) Waarom!? Denken ze daar werkelijk dat enkel HBO-ers geschikt zijn voor het werk dat zij doen? Zijn ze werkelijk zo totaal kortzichtig? (Oh, wacht, het is Yacht... Domme vraag...)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 11:24
simcor55 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:21:
Tsjaa... Jaren geleden gebeld door een mevrouw (een recruiter) die moeilijk deed dat ik destijds mijn bachelor nog niet had (had ze gewoon uit mijn toenmalige CV kunnen halen). Minutenlang doorgegaan en uiteindelijk had ik het gesprek moeten afronden. Sinsdien vraag ik me af waarom zij mij überhaubt had gebeld...
Ik heb het idee dat veel recruiters maar erg kort in het vak zitten. Op LinkedIn kun je vaak zien dat ze maximaal een jaar voor zo'n partij werken. Deze mensen hebben een shotgun approach om zo snel mogelijk targets te halen en bezig moeten blijven.

Hierdoor nodigen ze alles uit wat los en vast zit, ook al hebben ze geen match. Dan kunnen zo toch 'oefenen' of zeggen dat ze al veel mensen hebben gesproken. Waardoor deze gesprekken alleen voor eigen gewin plaatsvinden en dit voor jou verspilde tijd is.

(Maar dat is slechts een indruk die ik krijg van de recruiters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:27
unezra schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:23:
[...]

Wat een idioten...

a) dat hebben ze toch gezien op je CV
b) Waarom!? Denken ze daar werkelijk dat enkel HBO-ers geschikt zijn voor het werk dat zij doen? Zijn ze werkelijk zo totaal kortzichtig? (Oh, wacht, het is Yacht... Domme vraag...)
Het is simpel. Als jij 10 CV's hebt van mensen die allemaal hetzelfde zeggen te kunnen, kies je voor degene die dat kan onderbouwen met papieren.

Als jij vind dat die papieren niet veel uitmaken kun je deze toch ook gewoon "even" halen? Dat niveau heb je toch al zeg je.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

chaoscontrol schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:35:
[...]
Het is simpel. Als jij 10 CV's hebt van mensen die allemaal hetzelfde zeggen te kunnen, kies je voor degene die dat kan onderbouwen met papieren.
Ook als dat mogelijk de slechtste kandidaat is die er bij zit?
:)
Als jij vind dat die papieren niet veel uitmaken kun je deze toch ook gewoon "even" halen? Dat niveau heb je toch al zeg je.
Nee. Want er is een verschil tussen "werk- en denkniveau" en "opleidingsniveau".

Iemand kan prima een HBO/WO werk- en denkniveau hebben en volkomen succesvol zijn in zijn, haar of hen werk, maar de feitenkennis missen die je nodig hebt om het diploma te halen.

Zie het als rijervaring. Veel mensen met -tig jaar rijervaring zullen zakken voor hun rijexamen als dat volgens de letter word uitgevoerd. Rijden ze onveilig? Nope. In de regel rijden ze veiliger dan iemand die net zijn 20 autorijlessen heeft gevolgd. Ze rijden alleen ánders dan op en voor het examen nodig is, dus zakken ze.

Zo ook met onder andere ICTers. Het examen zullen ze niet halen, maar ze zijn beter in hun vak dan een WO geschoolde die net zijn diploma heeft gehaald. (In fact, die hebben in de regel nog een jaar of 5, 10 nodig voordat ze voldoende praktijkervaring hebben om écht nuttig te zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
@chaoscontrol Helaas mag je in de IT tegenwoordig blij zijn als je al twee CV's krijgt voor een positie. Wij doen dan ook altijd praktijktesten om te achterhalen of de juiste kennis aanwezig is, waar die kennis vandaan komt maakt niet uit.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:27
Tassadar32 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:46:
@chaoscontrol Helaas mag je in de IT tegenwoordig blij zijn als je al twee CV's krijgt voor een positie. Wij doen dan ook altijd praktijktesten om te achterhalen of de juiste kennis aanwezig is, waar die kennis vandaan komt maakt niet uit.
Het is ook best lastig, maar dat kan ook aan de zichtbaarheid van je vacature liggen of het aanbod wat je doet. Wij hebben als software bedrijf geen probleem met het vinden van kandidaten (wel met het vinden van goede kandidaten).

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
unezra schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:43:
[...]

Ook als dat mogelijk de slechtste kandidaat is die er bij zit?
:)
Nu kun je een hele discussie houden over werk/denk niveau en de opleiding. Maar bij detacheringsclubs zoals Yacht eiden de klanten gewoon dat iemand die HBO/WO papieren heeft. Anders komt de kandidaat al niet door het filter heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

jongetje schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:20:
[...]
Nu kun je een hele discussie houden over werk/denk niveau en de opleiding. Maar bij detacheringsclubs zoals Yacht eiden de klanten gewoon dat iemand die HBO/WO papieren heeft. Anders komt de kandidaat al niet door het filter heen.
Het is detachering.
Waarom in godsnaam zou een klant een opleidingseis stellen?

Die klant wil een passende ICT oplossing. Opleidingsniveau van de uitvoerenden is totaal irrelevant. Ze moeten de klus klaren. Niet meer, niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
unezra schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:21:
[...]

Het is detachering.
Waarom in godsnaam zou een klant een opleidingseis stellen?

Die klant wil een passende ICT oplossing. Opleidingsniveau van de uitvoerenden is totaal irrelevant. Ze moeten de klus klaren. Niet meer, niet minder.
De klus betreft geen ramen lappen he? Maar kan het opzetten van een applicatie-architectuur of het implementeren van een SAP module zijn. Dan wil je een goede mix van opleiding, certificaten en aantoonbare ervaring. En ja, klanten eisen dat.

Ook alle grote IT-detacheerders zoals Capgemini, CGI, Atos e.d. hebben HBO als minimale eis (los van enkele uitzonderingen). Dat is niet zo maar uit de lucht gegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

_vision schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:29:
[...]
De klus betreft geen ramen lappen he? Maar kan het opzetten van een applicatie-architectuur of het implementeren van een SAP module zijn. Dan wil je een goede mix van opleiding, certificaten en aantoonbare ervaring. En ja, klanten eisen dat.
Je wil iemand die de klus kan klaren.
Niets meer, niets minder.

Daarbij telt technische achtergrond, werkervaring, etc. Niet of iemand een MSc achter zijn naam mag zetten of niet, dat is totaal irrelevant. (Alleen zijn er helaas bedrijven die zelf zo achterlijk zijn dat ze dat niet snappen.)
Ook alle grote IT-detacheerders zoals Capgemini, CGI, Atos e.d. hebben HBO als minimale eis (los van enkele uitzonderingen). Dat is niet zo maar uit de lucht gegrepen.
Daarover verschillen we van mening. Daarbij heb ik juist begrepen dat een deel van die grotere clubs, aan het afstappen zijn van hun harde eis en enkel een bepaald werk- en denkniveau vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
[...]
An sich is het geen onbegrijpelijk iets, maar koppel dergelijke eisen dan wel aan leeftijd/ervaring. De eisen zijn er om een niveau te bepalen, een niveau dat ook verkregen kan zijn in de praktijk door ervaring.

Ik ben een MBO'er, met 20+ jaren ervaring (non-ICT) en werk al jaren in functies van HBO-niveau, ben ook nog nooit afgewezen omwille van het niet hebben v/e HBO diploma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
[...]

Ik was op dat moment in dienst bij Logica (voorganger van CGI).

Ook bij mijn huidige werkgever is dat een "eis" als je net van school komt. Maar met 20 jaar ervaring in de ICT is wordt er niet meer over gesproken.

Ook wel eens bij een andere bedrijf gesolliciteerd waar ze als eis HBO hadden en ik dus afgewezen werd. Laat dat nu net de softwareleverancier zijn van een pakket wat ik het half jaar daarvoor bij mijn opdrachtgever geïnstalleerd had met behulp van één van hun consultants. En dat ik die consultant moest uitleggen wat er allemaal fout ging bij de configuratie en hoe hij dat moest oplossen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Skyrunner schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:37:
[...]
An sich is het geen onbegrijpelijk iets, maar koppel dergelijke eisen dan wel aan leeftijd/ervaring. De eisen zijn er om een niveau te bepalen, een niveau dat ook verkregen kan zijn in de praktijk door ervaring.
Dat dus.
Ik ben een MBO'er, met 20+ jaren ervaring (non-ICT) en werk al jaren in functies van HBO-niveau, ben ook nog nooit afgewezen omwille van het niet hebben v/e HBO diploma.
Ik ben vast eens afgewezen wegens het niet hebben van een HBO diploma. Soms is dat inderdaad een eis. Aan de andere kant, wil ik wel bij een bedrijf werken dat zó kortzichtig is dat ze me om die reden afwijzen? Nope. :) Wil niet zeggen dat het me niet stoort dat er bedrijven zijn die zo denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _vision
unezra schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:37:
[...]

Je wil iemand die de klus kan klaren.
Niets meer, niets minder.

Daarbij telt technische achtergrond, werkervaring, etc. Niet of iemand een MSc achter zijn naam mag zetten of niet, dat is totaal irrelevant. (Alleen zijn er helaas bedrijven die zelf zo achterlijk zijn dat ze dat niet snappen.)
Jij blijft daar in talloze topics maar aanhalen hoe onbelangrijk jij diploma's vindt. Dat riedeltje kennen we nu wel. Prima dat jij dat vindt, maar het bedrijfsleven (zeker de corporates) denkt daar in de regel anders over. Los van uitzonderingen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

_vision schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:28:
[...]
Jij blijft daar in talloze topics maar aanhalen hoe onbelangrijk jij diploma's vindt. Dat riedeltje kennen we nu wel. Prima dat jij dat vindt, maar het bedrijfsleven (zeker de corporates) denkt daar in de regel anders over. Los van uitzonderingen uiteraard.
Tja. Ik heb gewoon een spuughekel aan kortzichtigheid. :)

That's all.

Dus logischerwijs heb ik ook een spuughekel aan kortzichtige recruiters. (Om weer on-topic te komen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-09 22:43
Toch leuk, die GDPR mails. Ik krijg er nu 18 achter elkaar binnen, telkens in Nederlands, Engels en Spaans en van het bedrijf waar ik ooit contact mee had + alle "zusterbedrijven". Lekker bezig, ASGN Inc.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
_vision schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:28:
[...]*snip* ... maar het bedrijfsleven (zeker de corporates) denkt daar in de regel anders over. Los van uitzonderingen uiteraard.
En dat is dus niet zo.

De optelsom moet kloppen, ergo afgestudeerd met HBO diploma en nul ervaring=HBO, afgestudeerd met MBO en decennia ervaring=HBO.

Los van uitzonderingen uiteraard.

[ Voor 4% gewijzigd door Skyrunner op 17-05-2018 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _vision
Wat jij wil. Probeer maar eens te solliciteren naar bepaalde functies (zoals IT-manager, enterprise architect, strategisch adviseur e.d.) bij bedrijven als Heineken, Shell, ASML, Deloitte, KPMG, Ahold, Ministerie van Financiën e.d.

In 99% van de gevallen: geen WO = geen baan.

Ik zeg niet dat dit terecht is, maar wel de realiteit.

[ Voor 6% gewijzigd door _vision op 17-05-2018 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvdl
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 09:45
Bij de overheid kom je niet als IT architect binnen als er geen WO-diploma op je CV staat, simpel as that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
_vision schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:00:
[...]

Wat jij wil. Probeer maar eens te solliciteren naar bepaalde functies (zoals IT-manager, enterprise architect, strategisch adviseur e.d.) bij bedrijven als Heineken, Shell, ASML, Deloitte, KPMG, Ahold, Ministerie van Financiën e.d.

In 99% van de gevallen: geen WO = geen baan.

Ik zeg niet dat dit terecht is, maar wel de realiteit.
Heeft niets te maken met wat ik wil, maar realiteit dus. Wat er aangaande WO functies gebeurd zal best waar zijn, maar dat benoemde je niet specifiek, tot nu toe dus, waarmee je stelling nog steeds niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
Skyrunner schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:58:
[...]

Heeft niets te maken met wat ik wil, maar realiteit dus. Wat er aangaande WO functies gebeurd zal best waar zijn, maar dat benoemde je niet specifiek, tot nu toe dus, waarmee je stelling nog steeds niet klopt.
Daarom heb ik het voor je specifiek toegelicht met een enkele voorbeelden van bedrijven en functies waarvoor de stelling opgaat. Had ik ook voor HBO kunnen doen hoor, no worries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
_vision schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:22:
[...]

Daarom heb ik het voor je specifiek toegelicht met een enkele voorbeelden van bedrijven en functies waarvoor de stelling opgaat. Had ik ook voor HBO kunnen doen hoor, no worries.
Duidelijk, waarvoor dank.

Maar je zult het met me eens zijn dat WO (top) niveau functies een stuk specifieker zijn dan HBO gerelateerde posities... Getuige ook mijn functie(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
Skyrunner schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:24:
[...]

Duidelijk, waarvoor dank.

Maar je zult het met me eens zijn dat WO (top) niveau functies een stuk specifieker zijn dan HBO gerelateerde posities... Getuige ook mijn functie(s).
Ja, ben het op dat punt met je eens. De entree-eisen voor WO-functies zijn vaak wel stugger / steiler en bedrijven zijn daarin een stuk selectiever.

Maar inmiddels dwalen van alle shit praktijken van recruiters af. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:40

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

gooddaddy schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:02:
[...]

Ik heb bij die toko het gesprek iets later afgekapt, maar dat ging inderdaad op dezelfde manier. Ik heb ze bij het afscheid nog wel even onomwonden de waarheid verteld over het niet lezen van een CV voordat ze iemand uitnodigen, bij het gesprek waren ze verbaasd dat ik geen HBO-diploma had. De "heren" stonden met de bek vol tanden.

Maar het mooiste kwam een paar maanden later. Ik werd weer door iemand van Yacht opgebeld om me uit te nodigen voor een gesprek. Die heb ik even gevraagd waar hij het lef vandaan haalde mij te benaderen na de manier waarop ik door zijn collega's (namen genoemd >:) ) beledigd was. Er bleek helemaal niets terug te vinden te zijn van het feit dat ik een gesprek had gevoerd. Hij was zachtjes gezegd niet blij.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

_vision schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:29:
[...]

Ja, ben het op dat punt met je eens. De entree-eisen voor WO-functies zijn vaak wel stugger / steiler en bedrijven zijn daarin een stuk selectiever.

Maar inmiddels dwalen van alle shit praktijken van recruiters af. :+
Ik heb geen HBO papiertje, maar die shit recruiters weten me genoeg te vinden hoor. Ook voor senior/lead/architect rollen.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Paxlie schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:51:
[...]

Ik heb geen HBO papiertje, maar die shit recruiters weten me genoeg te vinden hoor. Ook voor senior/lead/architect rollen.
Maar is dat omdat je het niveau wel aankan/werkt op dat niveau? Of zitten ze echt zo mis? ;)

Werk zelf tussen ook zonder dat papiertje tussen de universitaire van cap/Atos/noem maar op.. maar ondanks dat ik dus bij de detacheerclubs nooit dit soort functies zou kunnen vervullen, kan dat bij het grote internationale bedrijf intern dus wel.

Het zit hem dus ook veel in de branch/het pad er naar toe. Hoewel de eisen op papier gelijk zijn, kan het bij de een wel en de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Montaner schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:59:
[...]

Maar is dat omdat je het niveau wel aankan/werkt op dat niveau? Of zitten ze echt zo mis? ;)

Werk zelf tussen ook zonder dat papiertje tussen de universitaire van cap/Atos/noem maar op.. maar ondanks dat ik dus bij de detacheerclubs nooit dit soort functies zou kunnen vervullen, kan dat bij het grote internationale bedrijf intern dus wel.

Het zit hem dus ook veel in de branch/het pad er naar toe. Hoewel de eisen op papier gelijk zijn, kan het bij de een wel en de ander niet.
Ik zit bij een detacheerder, doe al mijn hele leven detachering en heb er zo goed als geen last van gehad. Vast ook goed gemanaged door de accountmanagers, maar op basis van behaalde resultaten kon ik bij een aantal bedrijven zelfs zonder intake naar binnen. Zo groot is het wereldje niet en ze kunnen altijd wel aan iemand vragen die ze kennen hoe goed iemand is. Sowieso beginnen bedrijven te merken dat het blik developers niet oneindig groot is, dus de eisen beginnen langzaam te zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
Skyrunner schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:52:
[...]

En dat is dus niet zo.

De optelsom moet kloppen, ergo afgestudeerd met HBO diploma en nul ervaring=HBO, afgestudeerd met MBO en decennia ervaring=HBO.

Los van uitzonderingen uiteraard.
Wat een onzin. Dan zou iemand met VMBO en tien jaar ervaring dus MBO zijn, tien jaar later HBO en met 30 jaar ervaring WO?

We dwalen wel een beetje af, maar ik (met HBO) zou niet snel een WO functie doen. Laat mij gewoon ook veel praktisch bezig zijn ipv alleen plannen en ontwerpen maken op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Je hebt maximaal 2 jaar werkervaring;
Waar komt deze 'eis' vandaan? Betekent het: we willen zo min mogelijk betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Olaf van der Spek schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:24:
[...]

Deels, vaak wel, maar kan nog iets zijn van dat ze je nog van alles willen leren volgens eigen methode. Je bent in het begin - ik althans - nog heel enthousiast over veel dingen. Dan doe je alles nog braaf. Met enige werkervaring heb je een sterkere eigen mening, weet je meer wat je wilt (en wat niet). Dat kan soms botsen, omdat je dan misschien meer gedoe hebt met je manager. Bij traineeships van de grotere bedrijven zie je zo'n eis wel regelmatig.

[ Voor 5% gewijzigd door Bolletje op 17-05-2018 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Laatst online: 11-08 20:54

magneet

Magnetic enhanced

[...]

yup, willen gewoon een junior iemand.

over het HBO gebeuren: ik heb bij sollicitaties EN bij intakes via de detacheerder wel eens te horen gekregen dat ik het niet werd omdat ik geen hbo heb. Maar ook vaak aangenomen waar ze het er wel hadden staan maar er niet naar keken.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 20:54
[...]

Meestal wel ja. :P
Je ziet dat soort eisen ook wel eens bij traineeships / YP programma's. Daarin wil men toch ook graag zo kneedbaar mogelijke jonge mensen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
jongetje schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:05:
[...]

Wat een onzin. Dan zou iemand met VMBO en tien jaar ervaring dus MBO zijn, tien jaar later HBO en met 30 jaar ervaring WO?
Over onzin gesproken.

Zoals eerder aangegeven is deze interpolatie toepasbaar in bepaalde gevallen. Dat jij dat over het geheel trekt is inderdaad onzin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kunnen we nu weer gewoon over recruiters zeiken ipv over het feit dat MBO'ers in de huidige arbeidsmarkt gewoon minder kansen hebben? Dank u :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gooddaddy
Zo, dat is nogal een botte uitspraak. Ik zou me bijna beledigd voelen.
Eerlijk gezegd denk ik dat MBO'ers een hele goede kans hebben op de arbeidsmarkt op dit moment. Maar dat is inderdaad een hele andere discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probbel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-08 21:39
Lisadr schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:32:
[...]

Je kan 'I Don't know this person' klikken -nadat- je op negeren geklikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Hebben meer mensen opvolgingstelefoontjes gehad over de AVG?

In het mailtje stond dat ik niks hoefde te doen. Nu krijg ik tijdens het belletje te horen ik zelf actie gaan ondernemen door een verwijderingsverzoek te plaatsen en dat ze zelf niks gaan doen. Ik denk dat ik na 25 mei eens navraag ga doen...

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
Mastermind schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:08:
Haha die tekst op de frontpage https://www.tweakers-elect.com/
"Geen lastige recruiters meer, wel die perfecte it job. "

Jammer dat recruiters door ICT-ers als last worden gezien.
Tsja, mooier kunnen we het niet maken. Zie ook dit topic. ;)
Maarja, als er twee kandidaten met gelijke skills zijn, en voor de ene moet 3 maandsalarissen afgetikt worden aan een recruiter, en de andere heeft direct gesolliciteerd, dan is de keuze snel gemaakt voor de werkgever.
3 maandsalarissen? Wow, dan zijn we wel heel goedkoop @ Elect. 8)7
Bovendien zijn developer vacatures erg makkelijk zelf te vinden, kun je beter zelf een motivatiebrief schrijven, en is de directe communicatie met de werkgever wel zo makkelijk.

Ik heb een aantal jaar geleden een keer een recruiter mijn cv gestuurd, had die man mijn cv naar zes bedrijven tegelijk gestuurd, zonder mij eerst over die bedrijven te informeren of die bedrijven mij uberhaupt wat leken, en zelfs naar een bedrijf waar ik al gesolliciteerd had.
Er zijn inderdaad groepjes met recruiters die kandidaten onderling uitwisselen. Ik vraag me af of dat na 25 mei nog kan. Denk het niet om eerlijk te zijn. Op het moment dat we doorkrijgen dat iemand dit via Elect doet is het :w account voor de werkgever. Dat zal niet snel gebeuren omdat we in principe alleen zaken doen met de eindklant. Geen W&S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:07
zeef schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:30:
[...]
[...]
[...]
3 maandsalarissen maar?
Voor elke werving en selectie functie die ik heb verkregen is doodleuk bijna een half jaar salaris afgetikt.
Maar allereerste functie was het zelfs 20k terwijl ik maar 24k bruto ging verdienen.

En voor mijn laatste functie waar (helaas door HRM) alsnog detachering tussen gekomen is hebben ze doodleuk in een half jaar bijna mijn jaar salaris gekregen door het hoge uurtarief.
Maar mijn salarisvraag (zonder de detacheerder) was te hoog.... |:(

Af en toe...

Maar goed, het is niet alleen in de IT kommer en kwel, krijg als civiel engineer ook regelmatig van die loze verzoeken inclusief van de partijen die al vaker hebben lopen roepen van alles te willen doen maar toen ik aan het zoeken was na de intake (en een hoop loze beloftes) nooit meer iets van heb gehoord.

Toppunt was tot nu toe wel de zoekvraag (tijdens crisisperiode bouw) die tot 4x toe binnen een half jaar aan een ander was overgedragen omdat ze recruiter uit dienst was gegaan (maar waar ik elke keer pas achteraf achterkwam omdat ik vroeg of ze nog iets hadden ontvangen van terugkoppeling op de sollicitaties die ze uitgezet zouden hebben).
Zover ik weet is er uiteindelijk nooit werkelijk iets gedaan en alleen maar een hoop tijd van mij verspild.
En dan nu nog steeds het lef hebben mij te contacteren omdat ze zo goed zouden kunnen helpen.

Ter vergelijking een ander W&S/Detacheerbureau had in die zelfde tijd letterlijk binnen 1 week 5 sollicitaties geregeld, waarvan ik er bij 1 ook uiteindelijk ben gaan werken, maar contract regelen duurde enorm lang. (moest via Duitse directie etc.)

[ Voor 3% gewijzigd door Morelleth op 18-05-2018 16:15 ]

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
Morelleth schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:54:
[...]
Maar goed, het is niet alleen in de IT kommer en kwel, krijg als civiel engineer ook regelmatig van die loze verzoeken inclusief van de partijen die al vaker hebben lopen roepen van alles te willen doen maar toen ik aan het zoeken was na de intake (en een hoop loze beloftes) nooit meer iets van heb gehoord.
De zoekvraag (tijdens crisisperiode bouw) tot 4x toe (binnen een half jaar) aan een ander was overgedragen omdat ze recruiter uit dienst was gegaan (waar ik elke keer pas achteraf achterkwam omdat ik vroeg of ze nog iets hadden ontvangen van terugkoppeling op de sollicitaties die ze uitgezet zouden hebben).
Zover ik weet is er uiteindelijk nooit werkelijk iets gedaan en alleen maar een hoop tijd van mij verspild.
Soortgelijke ervaringen als electrisch gespecialiseerd engineer. Veel cowboy clubs die je op je dak springen met een "fantastische" aanbieding om vervolgens nooit meer in de lucht te komen na een afwijzing.

Namen als LMH Engineering springen me nu te binnen. Heb hen recentelijk verzocht mijn gegevens te verwijderen en kon nog een bijdehand mailtje terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 20:54
[
Zag bij mijn vorige werkgever ook wel eens doodleuk zaken als "30k of een percentage van het salaris, afhankelijk van welke twee hoger uitvalt" staan hoor.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
[...]
[...]
[...]
Minimaal 3 maandsalarissen. Sterker nog, die maandsalarissen zijn gebaseerd of 1FTE dus als je 80% werkt, willen ze toch 100% hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Mastermind schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 21:44:
[...]

Minimaal 3 maandsalarissen. Sterker nog, die maandsalarissen zijn gebaseerd of 1FTE dus als je 80% werkt, willen ze toch 100% hebben.
Zelfs het hoogste tarief van Elect komt niet in de buurt van 3 maandsalarissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
zeef schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 23:11:
[...]

Zelfs het hoogste tarief van Elect komt niet in de buurt van 3 maandsalarissen.
Snap ik, ik wou alleen aangeven dat je minder kans maakt als de werkgever zoveel af moet tikken, en bij directe sollicitanten niet.

Maar aan de andere kant, Elect is een website, terwijl recruiters vele uren in een soort callcenter potentiele kandidaten zitten te spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
Mastermind schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:11:
[...]

Snap ik, ik wou alleen aangeven dat je minder kans maakt als de werkgever zoveel af moet tikken, en bij directe sollicitanten niet.

Maar aan de andere kant, Elect is een website, terwijl recruiters vele uren in een soort callcenter potentiele kandidaten zitten te spammen.
Werkgevers hebben tegenwoordig weinig keus. Er zijn teveel vacatures en goed personeel komt niet aanwaaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
418O2 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:15:
[...]

Werkgevers hebben tegenwoordig weinig keus. Er zijn teveel vacatures en goed personeel komt niet aanwaaien
He jij woont toch ook in Groningen, ik meende dat ik je wel eens gezien heb aan de Rozenburglaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mastermind schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:19:
[...]

He jij woont toch ook in Groningen, ik meende dat ik je wel eens gezien heb aan de Rozenburglaan? :)
Correct, ik ben inmiddels freelancer, werk nog wel 2 dagen per week voor ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
418O2 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:20:
[...]

Correct, ik ben inmiddels freelancer, werk nog wel 2 dagen per week voor ze :)
Ah, dan herinner ik mij het toch goed, je had toen ook een Samsung Note ;)
Maar ligt denk ik aan de regio of er een tekort is aan developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mastermind schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:22:
[...]

Ah, dan herinner ik mij het toch goed, je had toen ook een Samsung Note ;)
Maar ligt denk ik aan de regio of er een tekort is aan developers.
Correct.

Volgens mij is er overal een tekort in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
418O2 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:23:
[...]

Correct.

Ik denk dat dat correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

418O2 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:23:
[...]

Correct.

Vandaar dat er zo veel compleet incompetente, wereldvreemde developers rond lopen die alsnog een wereldsalaris verdienen. :(

De schaarste lijkt ten koste te gaan van de kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Mastermind schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:33:
[...]

Ik denk dat dat correct is.
Ik weet dat het correct is, 8) O-)
unezra schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:55:
[...]

Vandaar dat er zo veel compleet incompetente, wereldvreemde developers rond lopen die alsnog een wereldsalaris verdienen. :(

De schaarste lijkt ten koste te gaan van de kwaliteit.
Dat is helaas wel de keerzijde.

Niet 100% hetzelfde als hierboven, maar wel enigszins in verband: Ik zie nogal eens dat werkgevers op Elect veel tijd en moeite steken in het beantwoorden van de individuele vragen (bullshit vragen). De vragensteller neemt vaak niet eens de moeite om die inzet te erkennen en op z'n minst het aanbod af te wijzen. Dat vind ik eigenlijk net zo slecht/bot als de praktijken van sommige recruiters. Wat vinden jullie?

[ Voor 67% gewijzigd door zeef op 19-05-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
zeef schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 13:31:
[...]

Ik weet dat het correct is, 8) O-)

[...]

Dat is helaas wel de keerzijde.

Niet 100% hetzelfde als hierboven, maar wel enigszins in verband: Ik zie nogal eens dat werkgevers op Elect veel tijd en moeite steken in het beantwoorden van de individuele vragen (bullshit vragen). De vragensteller neemt vaak niet eens de moeite om die inzet te erkennen en op z'n minst het aanbod af te wijzen. Dat vind ik eigenlijk net zo slecht/bot als de praktijken van sommige recruiters. Wat vinden jullie?
Het werkt 2 kanten op, ja er zijn botte recruiters maar ook hele botte werkzoekende die soms het onderste uit de kan wil halen. Een kennis van mij weigert elke baan waar geen auto van de zaak bijzit en minimaal 35% meer salaris als wat hij nu krijgt(hij verdient het eigenlijk niet maar krijgt het).

En het is ook heel bot om niet normaal te reageren op recruiters die wel hun best doen en het beste voor hebben met de werkzoekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 16:52
Mensen die alleen met een enorme loonsverhoging willen switchen, zijn gewoon niet op zoek naar een nieuwe baan. Een slimme recruiter trekt geen kandidaten bij hun haren erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

[...]

Bij een dienst als Elect vind ik dat inderdaad shitpraktijken van de vragensteller. Stel ze dan niet. Nu moet ik wel zeggen dat ik me er ook schuldig aan heb gemaakt, maar de antwoorden waren destijds dusdanig kort en duidelijk zonder moeite ingeklopt dat ik ook niet de behoefte had om verdere uitleg te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Skyrunner schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:12:
[...]

Soortgelijke ervaringen als electrisch gespecialiseerd engineer. Veel cowboy clubs die je op je dak springen met een "fantastische" aanbieding om vervolgens nooit meer in de lucht te komen na een afwijzing.

<knipje>
Dit dus! Ik ben zo langzamerhand eens wat kritischer naar mijn LinkedIn profiel aan het kijken, en dan vooral het onderdeel Netwerk: daar drijft te veel dood hout in die eens een keer een vacature hebben gestuurd en vervolgens niks meer van zich hebben laten horen...

@zeef inderdaad, als je kun zeuren over gedrag van recruiters moet je oppassen dat je als sollicitant niet hetzelfde gedrag gaat vertonen. Terechte opmerking van je.
Maar eerlijk is eerlijk: recruiters die mij een connectieverzoek sturen zonder enige tekst verdwijnen na een dag of twee zonder tegenbericht in de bittenbak: als ze niet eens de moeite nemen om zichzelf te introduceren hoef ik er ook geen moeite voor te doen om me aan hen voor te stellen, lijkt mij.
Degenen die wel die moeite nemen zal ik altijd te woord staan, tijd voor maken en soms ook mijn CV toesturen.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
[...]

Maak een topic: "de shitpraktijken van sollicitanten" :P

Ik reageer op (bijna) elk bericht van een recruiter. Op elk medium. Tenzij het echt een 100% default berichtje is. Maar zelfs dan antwoord ik vaak iets van: "Wauw! Dat klinkt erg leuk en sluit perfect bij mij aan. Heb je meer informatie?" Vervolgens hoor ik daar nooit iets op, dus ik denk dat ze het zelf ook wel doorhebben dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Hm, ik krijg uit het niets op mijn werkemail 2 vacatures toegestuurd van onze vrienden van
Members only:
. Er stond een unsubscribe link dus die heb ik gebruikt.. maar hoe heeft ze dit zo gevonden.. ik heb alle .NET referenties in m'n LinkedIn profiel verwijderd, en toch is deze mail getiteld 2 nieuwe .NET vacatures... zou ik toch ergens in een database staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
SmurfLink schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:01:
Hm, ik krijg uit het niets op mijn werkemail 2 vacatures toegestuurd van onze vrienden van
***members only***
. Er stond een unsubscribe link dus die heb ik gebruikt.. maar hoe heeft ze dit zo gevonden.. ik heb alle .NET referenties in m'n LinkedIn profiel verwijderd, en toch is deze mail getiteld 2 nieuwe .NET vacatures... zou ik toch ergens in een database staan?
Lusha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn alle IT beheerders van straat gehaald? Alleen vandaag al 6 (!) vacatures. Allemaal toegespitst op mijn profiel, inhoudelijk correct en voorzien van nette (in goed Nederlands) opgestelde mails met of ik alsje-alsje-alsjeblieft wil komen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:51:
Zijn alle IT beheerders van straat gehaald? Alleen vandaag al 6 (!) vacatures. Allemaal toegespitst op mijn profiel, inhoudelijk correct en voorzien van nette (in goed Nederlands) opgestelde mails met of ik alsje-alsje-alsjeblieft wil komen werken.
Niet toevallig 6 recruiters die dezelfde job pitchen?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Pagina: 1 ... 56 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan