Eens kijken of ik de AVG al in mijn voordeel kan gebruiken,
Kreeg mailtje van een recruiter die op een of andere manier mijn naam + email had gevonden, maar blijkbaar de locatie niet goed heeft overgenomen, of gewoon een do or die spam mail naar iedereen stuurt. De functie was namelijk in Hilversum, en had maar 1 keyword affiniteit met mijn profiel (SQL). Ter info: Ik woon in Zuid-Limburg.
Dus even naar autoriteitpersoonsgegevens gegaan en een voorbeeldbriefje gedownload:
Geachte heer <Recruiter die het niet snapt>,
Met verwijzing naar artikel 35 van de Wet bescherming persoonsgegevens wil ik graag binnen vier weken schriftelijk van u weten:
• of u mijn persoonsgegevens gebruikt, en zo ja:
• om welke gegevens het gaat;
• wat het doel is van het gebruik;
• aan wie u de gegevens eventueel heeft verstrekt;
• wat de herkomst is van de gegevens, als deze bekend is.
Indien u mijn persoonsgegevens gebruikt, verzoek ik u mij kopieën van alle mijn persoon betreffende stukken, een papieren overzicht of een uitdraai van het digitale dossier te geven.
Hoogachtend,
<Naam>
Daarna kan hij deze krijgen:
Geachte heer <Recruiter die het niet snapt>,
Met verwijzing naar artikel 36 van de Wet bescherming persoonsgegevens wil ik graag verwijdering van mijn persoonsgegevens.
Graag ontvang ik binnen vier weken van u een schriftelijke reactie waarin u aangeeft of, en zo ja, in welke mate u aan mijn verzoek voldoet. Indien u aan mijn verzoek voldoet, moet u zo spoedig mogelijk de wijzigingen doorgeven aan eventuele andere organisaties aan wie u het afgelopen jaar mijn persoonsgegevens heeft verstrekt. Als u niet ingaat op mijn verzoek, vraag ik u de reden hiervoor uit te leggen.
Hoogachtend,
<Naam>
Benieuwd of/hoe hij reageert...
[
Voor 21% gewijzigd door
ThaStealth op 25-04-2018 10:03
]