Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik had gisteren een headhunter aan de lijn (geen interesse).

Hij: "Ken jij nog heren in je netwerk die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging?"
Ik: "Alleen heren?"

Ik dacht dat we daar in 2018 toch wel voorbij waren.

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:59

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Alex) schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:52:

Hij: "Ken jij nog heren in je netwerk die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging?"

Welke authoriteit gaat er ook al weer over discriminatie :? Gewoon eens doorgeven >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:37

Ik weet niet om wat voor functie het gaat, maar in developersfuncties is het aantal vrouwen wel erg laag. Al helemaal als vloeiend Nederlands spreken een vereiste is. Toen ik studeerde waren 4 van de pakweg 150 studenten vrouw. Wat dat betreft is het ook niet heel vreemd dat mensen er voor dat soort functies vanuit zouden gaan dat potentiële kandidaten vrijwel altijd man zijn. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex)
Maar met zo'n insteek verandert dat natuurlijk nooit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Zijn tweede vraag zou ongetwijfeld zijn geweest: "Ken jij nog dames in je netwerk die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hij was even van z'n stuk gebracht, verontschuldigde zich, en vroeg daarna inderdaad of ik misschien ook dames kende die toe zouden zijn aan wat nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Ik heb de volgende informatie vandaag van je nodig om je bij onze klant aan te kunnen bieden:

- Akkoord dat we je exclusief mogen aanbieden bij deze klant;
- Beschikbaarheid (vakanties, andere interviews, dagen die je niet kunt, startdatum);
- Beschikbaarheid voor intakes voor de komende 2 weken;
- CV in word format;
- Korte (technische) motivatie gericht op de positie (ongeveer 5 regels);
- 2 referenties van voorgaande opdrachtgevers;
- Bevestig de duur van de opdracht: 3 maanden (met optie tot verlenging)
Euh ja doei

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Met CV in Word-format weet je dat je goed zit.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Alex) schreef op zondag 1 april 2018 @ 13:07:
Hij was even van z'n stuk gebracht, verontschuldigde zich, en vroeg daarna inderdaad of ik misschien ook dames kende die toe zouden zijn aan wat nieuws.
Dat had je bij eerste post ook wel kunnen zeggen.
Ik dacht het ook toen ik dat las de eerste keer dat waarschijnlijk dat het vervolg van het gesprek was geweest.

Gewoon niets aan de hand dus.
Dit is geen shitpraktijk.
Storm in glas water.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
BombaAriba schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:30:
[...]

Met CV in Word-format weet je dat je goed zit.
Nou ja, wij hebben ook wel eens wat externe expertise nodig bij klanten en dan vindt men het bij recruitment toch wel prettig om de CV even van een template te voorzien met ons bedrijfslogo en dergelijke.

Het is eerder absurd om doodleuk iemand te benaderen met een exclusiviteitseis en dergelijke en dat ook nog eens stante pede te eisen.
Ik gok ook maar zo dat dit de wijze van benadering is en niet een bericht dat na een x-aantal gesprekken volgde.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Weet je wat me opvalt? De agency sector doet nog niet veel met AVG / GDPR.

Ik zit als zelfstandige IT consultant in een flink aantal kaartenbakken. Een paar bedrijven omdat er ooit een goede lead was en ik akkoord heb gegeven om mij bij hun klant aan te bieden. Een paar omdat ik inderdaad projecten via hun heb gedaan. En een aantal waarvan ik niet meer precies weet hoe ik jaren geleden in hun archief ben beland.

Van al die afencies is er maar één geweest die me heeft benaderd of ze mijn toestemming hadden om mijn gegevens te blijven bewaren in hun database en te gebruiken voor hun kandidaat-queries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vandaag had ik er weer eentje die ons kantoor belde, en deed alsof ze een bekende van mij is om langs de telefoniste te komen. Snappen die recruiters nou echt niet dat dit averechts werkt? 8)7

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 22:56

Tahref

God bless you

Was deze week jarig en bij het openen van mijn mail ontving ik felicitaties van detacheringsbureaus waar ik mij nog nooit had ingeschreven, lol?
Waarschijnlijk via vacature website mijn cv ooit gezien en de gegevens in hun database geplaatst of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simcor55
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-09-2023
Tahref schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 00:32:
Was deze week jarig en bij het openen van mijn mail ontving ik felicitaties van detacheringsbureaus waar ik mij nog nooit had ingeschreven, lol?
Dat was mij ook overkomen en een paar dagen later bleek die tent (Lincks of zo iets) mij op hun nieuwsbrief te hebben ingeschreven - gelukkig werkte de uitschrijfknop...

Le root, c'est moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Deze week benaderd via LinkedIn.
Engelstalige uitnodiging om contact te maken voor een functie:

My name is Neha and I am a recruiter for Wipro Ltd. I came across your profile and was wondering if you are considering a job change. Please do view the below job and let us know if you are interested in pursuing it.

Vervolgens komt een standaardlijstje met eisen (TCP/IP, netwerkkennis) waar zeg maar 80-90% van de netwerkbeheerders wel invalt.

Geen uitleg wat voor baan het is (nog wel een titeltje: NMS consultant engineer?), waar, bij wat voor bedrijf, wat de eventuele salarismogelijkheden zijn, emolumenten zoals telefoon/auto/laptop/etcetera.

Staat er vervolgens in de handtekening:
Hiring for Eastern Europe (Poland)

Dude... Serious? 8)7

Als je iemand benaderd voor een functie in een ander land, zou je dan niet eens beginnen met informeren of die persoon bereid is om te verhuizen of in ieder geval interesse heeft om in land x te gaan werken?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een Nederlander benaderen voor een baan bij een ICT dienstverlener uit India, met werkplek een of andere klant of SSC in Polen.

Lijkt me niet zo kansrijk.

Hun omzet per werknemer bedraagt overigens 51000 dollar. Ter vergelijking: CapGemini doet 65000 dollar. De loonruimte zal naar west-europese maatstaven waarschijnlijk mager zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door t_captain op 07-04-2018 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pietervs schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 13:54:

I am a recruiter for Wipro Ltd.
Tsja wat zal ik zeggen toko's zoals wipro, tech mahindra en ithr zijn niet zo heel begaafd op het gebied van geografie.
Visa overigens ook niet wipro dacht mij eens voor wel 3 maanden in Phoenix Arizona te plaatsen over twee weken beginnen visum regel je zelf maar.
Ik heb het afgewezen omdat leren programeren binnen twee weken mij een beetje teveel van het goede leek. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:39:
[...]

Tsja wat zal ik zeggen toko's zoals wipro, tech mahindra en ithr zijn niet zo heel begaafd op het gebied van geografie.
Visa overigens ook niet wipro dacht mij eens voor wel 3 maanden in Phoenix Arizona te plaatsen over twee weken beginnen visum regel je zelf maar.
Ik heb het afgewezen omdat leren programeren binnen twee weken mij een beetje teveel van het goede leek. :+
Lol!

tech mahindra
Overigens, volledige naam van de recruiter: Neha Mahindrakar. Toeval? I think not...

Ik heb niet gereageerd op de LinkedIn uitnodiging, ik heb begrepen dat het ze dan geld kost, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In India gaat recruitment sowieso een stukje anders. Daar deelt men dat men vacatures heeft en laat vervolgens tig mensen komen, want iedereen wil wel werken en relatief goed verdienen. En idd, daar is een afstand NL - Polen geen probleem. Met redelijk wat Indiers samengewerkt en men ging zomaar aan de andere kan van het land werken daarzo. Dag reizen geen probleem. Ligt hier even anders, maar dat snapt een junior recruiter daar toch niet.

En die Neha Mahindrakar lijkt me een doodnormale naam. Met bijna 1,3 MILJARD inwoners is de kans dat eea op elkaar lijkt best aanwezig :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Pietervs schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:53:
[...]

Lol!

tech mahindra
Overigens, volledige naam van de recruiter: Neha Mahindrakar. Toeval? I think not...

Ik heb niet gereageerd op de LinkedIn uitnodiging, ik heb begrepen dat het ze dan geld kost, toch?
Niet zozeer geld, maar ze mogen maar een x invites sturen. Als jij ook nog even zegt op Linkedin dat je ze niet kent dan krijgen ze een aantekening. Het is eerder gebeurd dat een recruiter voor bepaalde periode geblokkeerd werd van Linkedin, hij mocht geen invites meer sturen (en flipte daar behoorlijk over). Dus dat doe ik braaf elke keer nu. :p Want ik ken ze ook gewoon niet.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:39:
[...]

Misschien had je de verkeerde afdeling. Visa zijn ze namelijk best goed in. Een handvol bedrijven (Wipro, Mahindra, Satyam, TCS) heeft jarenlang vrijwel het volledige quotum H1-B opgeslokt. Bedoeling van die visa was om Amerikaanse werkgevers in staat te stellen om schaarse skilled labor in te vullen met buitenlandse arbeidskrachten. Realiteit was dat (de Amerikaanse vestiging van) deze clubs het als middel gebruikte om vliegtuigladingen jonge IT-ers uit India in te vliegen voor hun SSC en detacherings operaties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 18:10
SmurfLink schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:27:
[...]

Niet zozeer geld, maar ze mogen maar een x invites sturen. Als jij ook nog even zegt op Linkedin dat je ze niet kent dan krijgen ze een aantekening. Het is eerder gebeurd dat een recruiter voor bepaalde periode geblokkeerd werd van Linkedin, hij mocht geen invites meer sturen (en flipte daar behoorlijk over). Dus dat doe ik braaf elke keer nu. :p Want ik ken ze ook gewoon niet.
Er is een verschil tussen invites en Inmail:

Als ze een invite/uitnodiging sturen om te connecten, dan kan je inderdaad aangeven dat je de persoon niet kent. Krijgt iemand die melding te vaak, dan wordt hij tijdelijk geblokkeerd. Dus bij connectieverzoeken even op het kruisje klikken, en dan inderdaad aangeven dat je de persoon niet kent in het popupje dat onder- of bovenaan in beeld komt.

Voor Inmails moet men betalen, en die mag je naar iedereen sturen (ook naar niet-contacten). Wanneer iemand daarop reageert, krijgt de verzender zijn "credit" terug. Dus in dat geval beste negeren, dan kunnen ze voor hetzelfde geld minder anderen lastigvallen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

@Wild Chocolate , @SmurfLink dank voor de aanvulling.

Het ging om een Inmail, dus ik heb besloten er niet op te reageren. Komt er een tweede bericht rapporteer ik het als spam (met de optie Melden). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:28

vectormatic

Warlock of the doorlock

t_captain schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:55:
Weet je wat me opvalt? De agency sector doet nog niet veel met AVG / GDPR.
Laatst een hardnekkige recruitment toko eens met die regels om de oren geslagen. Heb me destijds bij hen gemeld n.a.v. een vacature die me interessant leek. Uiteindelijk bleek dat ze cruciale info uit de vacature hadden lopen bijdoktoren (alsin, toch een leuker salaris dan in werkelijk geboden werd, andere plaats). Heb toen laten weten dat ik geen contact meer met ze wenste, wat natuurlijk niet word gehonoreerd.

Ik hoop dat ze me nu daadwerkelijk hebben gewist, maar uiteindelijk zal ik nooit weten of ze mn CV nog ergens op reserve hebben, maar als de mail/tel spam maar ophoudt is dat al heel wat...

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-07 00:06
Man man man. Zit je in de pauze op je school(MBO) komen er 2 kerels bij mij en wat klas genoten zitten om het te hebben over een uitzend bureau(met toestemming van de school). Wij hebben allemaal een baan een weigerde in een nette manier. Maar nee blijven ze hun verhaal doen wat voordelen opnoemen en dat ze hard programmeurs nodig hebben. Word steeds erger dit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ga dan bij je school klagen? En sorry hoor maar dat een MBO opleiding moeite doet om studenten aan aanbod van vacatures te koppelen lijkt me alleen maar een goed idee. Dat "iedereen" bij jou al een baan heeft in een voor je carriere relevant pad lijkt me ook wat optimistisch.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:46

Stoney3K

Flatsehats!

theHoff schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:44:
Hihi, gister berichtje gekregen van het bedrijf dat bij ons de recruitment doet of ik zin had ergens anders aan de slag te gaan...
Laat me raden, ze hebben geprobeerd om je te recruiten op je huidige functie? :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:54:
[...]

Laat me raden, ze hebben geprobeerd om je te recruiten op je huidige functie? :+
Dat had 't nog mooier gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Hydra schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:37:
Ga dan bij je school klagen? En sorry hoor maar dat een MBO opleiding moeite doet om studenten aan aanbod van vacatures te koppelen lijkt me alleen maar een goed idee. Dat "iedereen" bij jou al een baan heeft in een voor je carriere relevant pad lijkt me ook wat optimistisch.
Als er inderdaad al ergens een prima plek is voor recruiters dan lijkt dat mij in het (beroeps)onderwijs. Zo denderend zijn de baankansen in de IT op MBO-niveau (met name 2/3) niet meer tegenwoordig dus ik zou daar niet direct over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Positief is dat er, tenminste volgens dat bericht, na 10 jaar stilstand en gecorrigeerd voor inflatie zelfs een grote achteruitgang, beweging in de salarisontwikkeling zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roccothehelper
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-07 00:06
Hydra schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:37:
Ben ik het wel mee eens dat het niet perse een slechte plek is. Maar heb het hier puur over hoe wij werden benaderd en werden geforceerd met ze in gesprek te gaan. Wij zeggen nee bedankt maar toch door gaan een boekje in de handen drukken etc.. Gewoon vragen voordat ze gaan zitten scheelt weer wat irritatie voor zowel hun als ons!
Mugwump schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:47:
[...]

Als er inderdaad al ergens een prima plek is voor recruiters dan lijkt dat mij in het (beroeps)onderwijs. Zo denderend zijn de baankansen in de IT op MBO-niveau (met name 2/3) niet meer tegenwoordig dus ik zou daar niet direct over klagen.
Het gaat hier om applicatie ontwikkelaar niveau 4. Hoewel dit MBO is zie ik toch dat bijna iedereen in mijn klas al een baan als ontwikkelaar heeft. 2/3e van de klas. Hoewel dit maar bijbaantjes zijn zegt het toch wat over hoeveel ontwikkelaars er nodig zijn!

[ Voor 30% gewijzigd door roccothehelper op 09-04-2018 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
roccothehelper schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:43:
Ben ik het wel mee eens dat het niet perse een slechte plek is. Maar heb het hier puur over hoe wij werden benaderd en werden geforceerd met ze in gesprek te gaan. Wij zeggen nee bedankt maar toch door gaan een boekje in de handen drukken etc.. Gewoon vragen voordat ze gaan zitten scheelt weer wat irritatie voor zowel hun als ons!
Hun wat?

Het was dus gewoon een interview training. Lijkt me prima dat jullie school daar werk van maakt. Het is ook gewoon een skill die je kan trainen.
gold_dust schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:37:
Positief is dat er, tenminste volgens dat bericht, na 10 jaar stilstand en gecorrigeerd voor inflatie zelfs een grote achteruitgang, beweging in de salarisontwikkeling zit.
Bron? Want in mijn vakgebied zie ik toch echt een stijging met af en toe 100k vacatures die langskomen.

[ Voor 24% gewijzigd door Hydra op 09-04-2018 17:16 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Onderzoek van Computer Futures...en daar wijdt AD dan een artikel aan :F
Hebben ze daar op de redactie een krant liggen om ze mee om de oren te slaan of is dat inmiddels ook digitaal ? (in which case ik best met een iPad wil meppen :P).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vandaag weer zo’n geval van niet willen luisteren.

Engelse recruiter. Op zich een nette InMail met een (op het oog best mooie) baan in Amsterdam.

Alleen, is sta niet open voor een nieuwe baan, mijn profiel suggereert dat ook niet, en wie mijn profiel leest die ziet meteen dat ik zelfstandige ben. Dan zou het imho netter zijn om eerst een verkennende vraag te stellen, “sta je eventueel open om ergens in dienst te gaan?”, in plaats van botweg de vacature te spammen. Tegenover je klant ook wel zo netjes.

Anyway, beleefde oneliner terug. “not interested”. Regeltje tekst erbij, niet open voor permanent en Amsterdam is te ver.

Vijf minuten later, connectieverzoek met de tekst dat ze een mooie baan in Amsterdam heeft en graag wil connecten om te bellen.

Hoe ga je daarmee om? Aannemen dat er een computer aan de andere kant van de lijn zit en het berichtje weggooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:03

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

t_captain schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:58:

Hoe ga je daarmee om? Aannemen dat er een computer aan de andere kant van de lijn zit en het berichtje weggooien?
Meest simpele denk ik. Geen tijd aan besteden en berichtje weg gooien.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik vind het net van je dat je überhaupt hebt gereageerd op de InMail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
InMail is imho ook wel de “juiste” methode voor en cold call. En het was ook niet of ze mij benaderde voor een helpdeskbaan, het was echt een mooie functie bij een interessante en goed betalende organisatie.

Dan is een kort antwoord wel op z’n plek.

Maar als je direct op een “nee” dezelfde vraag opnieuw krijgt, dan wordt je toch een beetje moedeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
t_captain schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:21:
InMail is imho ook wel de “juiste” methode voor en cold call. En het was ook niet of ze mij benaderde voor een helpdeskbaan, het was echt een mooie functie bij een interessante en goed betalende organisatie.

Maar als je direct op een “nee” dezelfde vraag opnieuw krijgt, dan wordt je toch een beetje moedeloos :)
Dan heb je een grote kans dat die vacature fake is, enkel om jouw interesse te trekken zodat ze jouw gegevens geverifieerd hebben en het liefst ook een recent cv in hun database waarmee ze ongecontroleerd de boer op kunnen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat de vacature wel bestaat. Aan de omschrijving te zien was het Optiver en naar ik weet zijn die aardig aan het groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:21:

Had toevallig hetzelfde bij een recruiter voor CapGemini. Die stuurde 2x ongeveer hetzelfde bericht, ook zoiets :'). Maargoed, die was ook aan het aandringen toen ik zei "nee bedankt".

Dus die wilde linken. Nou ja prima. Die heb ik er na 7 dagen weer afgegooid. Dan zijn ze je toch weer vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
t_captain schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 07:46:
Ik denk dat de vacature wel bestaat. Aan de omschrijving te zien was het Optiver en naar ik weet zijn die aardig aan het groeien.
offtopic:
Mijn ervaring is dat Optiver werkt met een in-house ingehuurde sourcer die de InMails verstuurd. Met Optiver mail adres etc. Mogelijk is het één van de concurrenten (Flow Traders, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:53
@CurtPoindexter ik link niet zomaar met een recruiter. Heb er geen behoefte aan mijn netwerk zomaar open te stellen.
Zonder tekst accepteer ik sowiezo geen uitnodigingen van recruiters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
BiLLY_daKid schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:53:
@CurtPoindexter ik link niet zomaar met een recruiter. Heb er geen behoefte aan mijn netwerk zomaar open te stellen.
Je moet inderdaad uitkijken met twee dingen:

1. copy/paste LinkedIn naar een CV waarmee ze gaan leuren.
2. lastigvallen van je netwerk.

Ik maak een onderscheid tussen bemiddelaars die op de contract- of permanent markt richten. Contract heb ik als zelfstandige wel iets aan. Die leg ik tegen deze lat:

- hebben ze interessante contacten (die ik niet al in mijn netwerk heb);
- zijn ze een beetje capabel (liever iemand die een aantal jaar als sales mananger bij een detacheerder heeft gewerkt dan iemand die net van het HBO Tourisme en Recreatie komt);
- is het contact prettig en vriendelijk (een soort "no bozo" beleid. mensen die pushy of vervelend zijn in de eerste kennismaking gaan geheid vrijving geven als je ermee samenwerkt)

Recruiters in de permanent markt, daar link ik niet mee. Mijn profiel heeft daar niets te zoeken. Je hebt er niets aan en in het ergste geval kan het verwarring geven bij klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieter.a
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:48
Recruiters betalen geld voor InMail credits. Als jij reageert krijgen ze hun credit terug, als je niet reageert zijn ze 'm kwijt.

Als iemand je dus benadert met iets waar je totaal niet op zit te wachten, zou ik aanraden om ze niet financieel te belonen met een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simcor55
Recruiters kunnen niet lezen. Op mijn profiel op ictersgezocht, heb ik duidelijk geschreven dat ik dus geen zaken doe met W&S bureaus en dat ik hun mails niet beantwoord. En je raadt het al, een recruiter heeft mij desondanks een mail gestuurd...

Oja, volgens ictersgezocht, is meneer een W&S bureau, dus hij kan zich er niet achterverschuilen dat hij geen W&S bureau is...

Ps. Ik heb vlug het bedrijf waar voor hij zegt te werven op gezocht:
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Weet genoeg...

[ Voor 19% gewijzigd door simcor55 op 10-04-2018 12:15 ]

Le root, c'est moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16
simcor55 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:06:

Ps. Ik heb vlug het bedrijf waar voor hij zegt te werven op gezocht:

[...]

Weet genoeg...
Met die kreet bedoelen vaak bedrijven dat ze niet willen dan een sales van partij X contact met ze opneemt om hun resource probleem tijdelijk op te lossen door inhuur of outsourcing van het project.
Betekent zeker niet dat er geen externe recruiter voor ze aan het zoeken is.

Voor veel bedrijven is recruitment geen core-business, daarom besteden ze het vaak uit aan een aantal partijen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Valandil schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:40:
[...]

Met die kreet bedoelen vaak bedrijven dat ze niet willen dan een sales van partij X contact met ze opneemt om hun resource probleem tijdelijk op te lossen door inhuur of outsourcing van het project.

Voor veel bedrijven is recruitment geen core-business, daarom besteden ze het vaak uit aan een aantal partijen.
En dat de vacature alleen open staat voor individuen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16
raptorix schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:43:
[...]

En dat de vacature alleen open staat voor individuen.
Klopt. Maar geen acquisitie wordt hier vaak gebruikt voor het tegenhouden van sales voor business 2 business. Wij hebben ook een vacature open staan en krijg regelmatig belletjes en mails. (helaas) Niet van leuke kandidaten, maar van andere bedrijven die graag business met ons willen doen.

Geloof me, heel veel bedrijven met dergelijke vacatures hebben een aantal externe recruitment partijen waarmee ze samenwerken. Dat staat los van deze een zin onderaan een vacature.

Kortom; het zou best kunnen dat beste W&S meneer in opdracht van hun aan het zoeken is.
Kan uiteraard ook zijn dat hij op basis van deze vacature zelf is gaan zoeken en daarna pas gaat proberen te middelen (je weet het nooit met sommige recruiters vandaag de dag)... anderzijds, zou ik dat risico als recruiter niet nemen. Te groot afbreukrisico.

[ Voor 10% gewijzigd door Valandil op 10-04-2018 13:49 ]

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
[...]

En dat de HR-dame geen zin heeft om dagelijks 23 nieuwe shotgun recruiters te spreken die allemaal de ideale kandidaat menen te hebben en allemaal even langs willen komen om kennis te maken, hun unieke werkwijze toe te lichten en contractueel alvast e.e.a. te regelen zodat ze voluit aan het werk kunnen.
werkwijze
Er zullen altijd externe recruiter aan het zoeken zijn. Alleen niet met opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Een serieus bemiddelingsbureau kan gerust contact zoeken, maar dan moet je het op een hele nette manier doen, bijvoorbeeld in de vorm van een samenwerking, maar dan gaat het natuurlijk niet om individuele vacatures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simcor55
[...]

Daar zou je op zich gelijk mee kunnen hebben, ware het niet:

1. meneer de recruiter het bedrijf niet met naam en toenaam noemde (ik heb het bedrijf gevonden via functie + plaats);

2. meneer de functie-omschrijving zodanig had aangepast, dat die beter aansloot bij mijn cv (hij had er allemaal keywoorden uit mijn cv erbij gezet).

Le root, c'est moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Overigens laatst ook een vreemde, mijn werkgever werd benaderd door een andere recruitment bureau, op zich best een nette partij, was een mooie vacature in Amersfoort en omdat niet opdracht op korte termijn afliep wenselijk, echter toen ik de afspraak zag bleek het in Renswoude te zijn, omdat ik met OV reis werd dan onmiddelijk een nogo. Kwam opzich niet slecht uit omdat een andere partij een optie had tot direct starten, overigens nog bedankt voor het omzetten van mijn CV naar het Engels ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:01
Vandaag was het weer eens raak, 2 maanden begonnen met een job en al 4 recruiters aan mijn nek hangen.
Het vreemde aan de laatste recruiter is dat hij het bericht verstuurd als Erik, sluit zijn brief af als Koen. Lekker gewerkt maat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
simcor55 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:00:
[...]

2. meneer de functie-omschrijving zodanig had aangepast, dat die beter aansloot bij mijn cv (hij had er allemaal keywoorden uit mijn cv erbij gezet).
Ik wist dat de rotte appels soms CV's aanpassen om bij de vacature te passen.
Ze doen het dus twee kanten op 8)7

Zo matcht natuurlijk iedereen op alles. Totdat de werkgevers en de kandidaten eachter komen dat het allemaal niet past. Wat is dan de toegevoegde waarde van recruiters, dat ze partijen tijd besparen en helpen efficienter te werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Bolko schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:36:
Vandaag was het weer eens raak, 2 maanden begonnen met een job en al 4 recruiters aan mijn nek hangen.
Het vreemde aan de laatste recruiter is dat hij het bericht verstuurd als Erik, sluit zijn brief af als Koen. Lekker gewerkt maat!
Zal niet de eerste pannekoek zijn die de LI account van z'n collega, die op vakantie is, gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AfroAbel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-09-2024
Bolko schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:36:
Had precies hetzelfde deze week, verstuurd via het account van Mieke maar sluit het bericht af als Miriam.

Dan is je iq toch ook niet bijster hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simcor55
Ik lees de mail van die gast nog eens door en ik vraag me af of deze gast überhaubt Nederlands kan. Een paar voorbeelden:
Ik zoek naar enthousiaste slimme koppen...
Moet zijn: "Ik zoek slimme koppen" of "Ik ben op zoek naar slimme koppen".
... een goed stel hersens is veel belangrijk.
Moet zijn: belangrijker.
Jouw profiel lijkt me daar goed aan te doen.
Moet zijn: voldoen.

Le root, c'est moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.a
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:48
raptorix schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:01:
Overigens laatst ook een vreemde, mijn werkgever werd benaderd door een andere recruitment bureau, op zich best een nette partij, was een mooie vacature in Amersfoort en omdat niet opdracht op korte termijn afliep wenselijk, echter toen ik de afspraak zag bleek het in Renswoude te zijn, omdat ik met OV reis werd dan onmiddelijk een nogo. Kwam opzich niet slecht uit omdat een andere partij een optie had tot direct starten, overigens nog bedankt voor het omzetten van mijn CV naar het Engels ;)
Tsja als ze van te voren al hadden gezegd dat het Renswoude was, had je direct geweten dat het om Kruidvat ging en dan heb je dat recruitment bureau niet meer nodig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Tenzij ze zouden zijn wat ze altijd suggereren te zijn: door de opdrachtgever ingehuurd om mensen te vinden.

Niet-luisterende Engelse recruiter is geëindigd zoals altijd, geen verdere reactie. Typische exponent van het “sales funnel” gedachtengoed. Zodra een kandidaat of een opdrachtgever aangeeft dat de bemiddeling niet nodig is, is iedere seconde die je nog aan ze besteedt een verspilling van tijd.

Ze zouden eens moeten weten hoe positief je in die peer group van mensen die evident alleen maar aan geld denken opvalt met een tien-seconden-afscheidsberichtje. “okee, jammer. sorry voor het ongemak, wellicht tot later”. Je zit meteen bij de top 20% ;)

Eigenlijk wel jammer. Zo nu en dan is het leuk om een hardnekkige recruiter te laten zweten. Je reageert vooruit-dan heel-misschien-geïnteresseerd en vraagt om de baan aan jou te verkopen. Waarom denkt de recruiter dat juist deze functie zo geschikt is voor jou? Niet dat je daar veel concreets van hoeft te verwachten, maar het confronteert ze met de realiteit dat ze je niets te bieden hebben.

Dit was overigens een danseres van opleiding met een carrière die via een warenhuis naar recruitment was gesprongen. Wonend en werkend in Engeland, geen zichtbare binding met Nederland of de arbeidsmarkt alhier. Een beetje meer subsidie voor de cultuursector had deze hele situatie kunnen voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:10
Ach ja recruiters.
Ze zitten mij ook weet te spammen.
Als je nog niet eens leest op mijn profiel dat ik zelfstandige ben ga je enkeltje bitbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:15
Van de week ook weer een mooie aanbieding gekregen in de developer hoek.
Eeeeuh dat is totaal niet wat ik doe meneer. vriendelijk verzocht mij niet meer te contacteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
pieter.a schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:02:
[...]

Tsja als ze van te voren al hadden gezegd dat het Renswoude was, had je direct geweten dat het om Kruidvat ging en dan heb je dat recruitment bureau niet meer nodig :P
Sja aan de ene kant snap ik het, aan de andere kant zou ik echt nooit in zee gaan met een bureau dat zo achterdochtig doet. Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten...

Als je doel daadwerkelijk is een bepaalde vacature zo snel mogelijk te vervullen, dan is het toch op de eerste plaats belangrijk zoveel mogelijk mensen op de hoogte te stellen van het bestaan ervan, IPV die info achter te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
pieter.a schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:02:
[...]

Nee dat was niet het probleem, ik had de klant al gehoord en het is een bureau wat samenwerkt met ons bedrijf, dus was het probleem niet, als recruiters niet vertellen welk bedrijf het is dan houd het voor mij sowieso op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhh OK....
Bonjour,

j'espère que vous allez bien, je vous contacte car un de mes clients est actuellement à la recherche d 'un Ingénieur système Linux confirmé qui aura pour mission les taches suivantes :
Geen idee waar die knakker mijn mail adres vandaan heeft (vacature sluit vreemd genoeg wel aan bij mijn niet op Linked e.d. staande kennis en kunde) en waarom hij bedenkt om een Nederlander in het Frans te mailen. Gelukkig is mijn Frans afdoende om het te kunnen lezen zonder Google translate, maar antwoorden heb ik toch maar in het Engels gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 10:47
Ik kreeg zojuist dit pareltje. Geen idee wat ze probeert te zeggen aangezien ik naast 'croissant' geen woord Frans begrijp...

"Bonjour Xander,
Je cherche un développeur PHP / Symfony 4 pour travailler chez un éditeur de logiciels.
Remote possible / Mission de 3 à 6 mois.
Faites-moi signe si intéressé.
Bonne journée,
Alexia"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simcor55
SonataArctica schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:23:
...

"Bonjour Xander,
Je cherche un développeur PHP / Symfony 4 pour travailler chez un éditeur de logiciels.
Remote possible / Mission de 3 à 6 mois.
Faites-moi signe si intéressé.
Bonne journée,
Alexia"
vertaling:
Beste Xander,

Ik zoek een PHP/Symphony 4 developer voor werk bij een software editor
op afstand mogelijk / missie 3 à 6 maanden
geef een teken, indien geïnteresseerd.

Goede dag,
Alexia

Le root, c'est moi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:14:
[...]
maar antwoorden heb ik toch maar in het Engels gedaan.
Waarom :? Via Google translate naar Swahili is veel leuker >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freee!! schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:34:
[...]

Waarom :? Via Google translate naar Swahili is veel leuker >:)
Omdat ik netjes opgevoed ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:49
Van de week ook een mooie:

Of ik geen zin had in een Job als projectleider elektrotechniek.
Nee, zit nu goed op mijn plek in een ander vakgebied.
Ow, heb je dan misschien zin in een job als monteur elektrotechniek?
Gast |:( :F

Edit: inmiddels ook al 2 gratis, jaja, nieuwsbrieven gehad, helaas ongevraagd... direct afgemeld en zal dus niet meer overwegen om ook maar eens zaken met ze te gaan doen... die mensen snappen het echt niet |:(

[ Voor 31% gewijzigd door ybos op 12-04-2018 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-08 15:50
Na de zoveelste keer gebeld te worden door een onbekend nummer nam ik maar weer eens op, en kreeg ik ene Patrick van PHIND aan de lijn.

Ik vroeg ze hoe ze aan mijn nummer kwamen, volgens hun staat dit gewoon op LinkedIn (niet waar). Verder claimde hij geen recruiter te zijn (wat niet waar is) maar 'van een netwerkhuis' en noemde hij me ook nog kinderachtig 'omdat ik zo reageer', terwijl ik verder vriendelijk ben gebleven en alleen wil weten waarom hij me belt en hoe het kan (mijn telefoonnummer is nergens openbaar te vinden).

Buitengewoon onbeschoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ik heb alle referenties naar .net uit m'n titels en dergelijke verwijderd... alleen nog in de tekst staat het 1x. Toch weer gevonden helaas. -.-
Hi Smurflink
Toevallig toe aan een nieuwe uitdaging, waar je tevens een enorme stap in salaris kan maken? Ik werf momenteel voor een consultancy die haar opdrachtgever (een bank) in Utrecht heeft zitten. Het is een jong Scrum team werkend met .Net, Azure en Angular. Wellicht interessant?
Searchlite... 'enorme stap in salaris' oh? Hoe weten zij nou weer wat ik verdien dan. :p pff, kansloos zeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

SmurfLink schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:05:
[...]
Searchlite... 'enorme stap in salaris' oh? Hoe weten zij nou weer wat ik verdien dan. :p pff, kansloos zeg.
Gewoon melden dat je altijd geïnteresseerd bent in een enorme stap (minimaal € 1.000,- anders is het geen enorme stap) bovenop de € 5.000,- van je huidige salaris >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

"Ik neem dit gesprek op. Als jij me nu keiharde garanties op meer dan een ton per jaar kunt geven, praten we verder".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die onzin sturen ze naar iedereen. Ik heb ook wel eens mail gehad van een recruiter die zeker wist dat ik erop vooruit zou gaan. Kom maar op met 1/12 van mijn jaaromzet als salaris ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Denzo schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:16:
Na de zoveelste keer gebeld te worden door een onbekend nummer nam ik maar weer eens op, en kreeg ik ene Patrick van PHIND aan de lijn.

Ik vroeg ze hoe ze aan mijn nummer kwamen, volgens hun staat dit gewoon op LinkedIn (niet waar). Verder claimde hij geen recruiter te zijn (wat niet waar is) maar 'van een netwerkhuis' en noemde hij me ook nog kinderachtig 'omdat ik zo reageer', terwijl ik verder vriendelijk ben gebleven en alleen wil weten waarom hij me belt en hoe het kan (mijn telefoonnummer is nergens openbaar te vinden).

Buitengewoon onbeschoft.
Volgens mij heb ik die knakker ook gehad. Ook ik gaf beleefd doch duidelijk aan dat ik slechte ervaringen had met recruiters en dat ik liever zelf rondkeek. Hij bleef maar doordrammen waardoor ik op een gegeven moment redelijk kortaf werd. Toen begon hij quasi verontwaardigd te roepen dat hij me alleen maar wilde helpen en dat hij niet begreep waarom ik zo vijandig was. Tsja...

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guy Treepbush
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-09 07:40
Vandaag weer eens feest. Engelse recruiter. Eerst 3 keer op mijn vaste lijn proberen te bellen en daarna 2 keer mobiel binnen 5 kwartier (mijn gegevens staan helaas bij de vacatures die ik voor mijn teams heb). Uurtje later maar liefst twee e-mails met een geanonimiseerd irrelevant cv en de vraag waneer deze persoon op gesprek kan komen. Uhm, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:51
thieske1 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 07:22:
Van de week ook weer een mooie aanbieding gekregen in de developer hoek.
Eeeeuh dat is totaal niet wat ik doe meneer. vriendelijk verzocht mij niet meer te contacteren...
Begreep juist van collega’s dat de spammers betalen per verstuurd berichtje en op het moment dat de ander antwoord geeft ze er niet meer voor hoeven te betalen :?

Vandaar dat ik niet eens meer reageer. Krijg wel de nodige berichten en vriendjes-verzoeken maar als je alleen maar copy-pasta verhaaltjes kan versturen ben je bij mij snel klaar.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
t_captain schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:45:
[...]

Ik wist dat de rotte appels soms CV's aanpassen om bij de vacature te passen.
Ze doen het dus twee kanten op 8)7
En dat is dus de reden dat ik mijn CV *altijd* als PDF verstuur en niet inga op verzoeken een Word document toe te sturen, simpelweg om een drempel op te werpen.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
Denzo schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:16:

Buitengewoon onbeschoft.
PHIND heeft één of ander tooltje dat het net afstruint en zo telefoonnummers bij namen zoekt. Zo heb ik ze ook eens aan de telefoon gehad. Heb ze toen ook verteld dat ik niet van deze methode gediend was, maar zij waren zich van geen kwaad bewust. Kregen zelfs goede reacties van kandidaten terug. Yeah Right!!. 8)7
Maar hij wilde mij helpen om verder te komen in mijn carrière. Nadat ik tweemaal had gemeld dat ik geen zaken met hun wilde doen en hij maar bleef doordrammen, kwam mijn onvermijdelijke opmerking: "Dit gesprek is nu afgelopen" en heb ik de verbinding verbroken.
Een half jaar later weer een keer gebeld door PHIND. Zodra ik het woord PHIND hoorde heb ik maar direct opgehangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:54
SmurfLink schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:05:
Ik heb alle referenties naar .net uit m'n titels en dergelijke verwijderd... alleen nog in de tekst staat het 1x. Toch weer gevonden helaas. -.-
[...]
Zal de Rabobank zijn, ik heb er in de buurt gewerkt. Betalen gemiddeld goed (financiële sector), dus durven ze zo'n lijntje aan. Garanties zal je uiteraard nooit krijgen, maar allicht leuk om een net niet absurd bedrag te noemen om te kijken of ze nog uit hun woorden komen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Guy Treepbush schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 03:48:
Vandaag weer eens feest. Engelse recruiter. Eerst 3 keer op mijn vaste lijn proberen te bellen en daarna 2 keer mobiel binnen 5 kwartier (mijn gegevens staan helaas bij de vacatures die ik voor mijn teams heb). Uurtje later maar liefst twee e-mails met een geanonimiseerd irrelevant cv en de vraag waneer deze persoon op gesprek kan komen. Uhm, niet?
Wauw dat is echt ronduit onbeleefd.. en dan denken dat je z'n diensten wil afnemen ook? :s mafketels..
Zebby schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:57:
[...]

Zal de Rabobank zijn, ik heb er in de buurt gewerkt. Betalen gemiddeld goed (financiële sector), dus durven ze zo'n lijntje aan. Garanties zal je uiteraard nooit krijgen, maar allicht leuk om een net niet absurd bedrag te noemen om te kijken of ze nog uit hun woorden komen }:O
De rabo wellicht, maar het gaat via een detacheerder. En die betalen denk ik toch echt niet enorm veel meer dan m'n huidige detacheerder. :p

[ Voor 32% gewijzigd door SmurfLink op 13-04-2018 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
dan is Rabo niet de job maar slechts een project.

Via een recruiter bij een detacheerder terechtkomen, ik zie de toegevoegde waarde niet boven de eigen HR organisatie van de detacheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingmatt3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:17
Skyrunner schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 07:44:
[...]

En dat is dus de reden dat ik mijn CV *altijd* als PDF verstuur en niet inga op verzoeken een Word document toe te sturen, simpelweg om een drempel op te werpen.
Dat doe ik dus ook altijd, helaas waren er sommige recruiters die het alsnog converteerde naar word.... 7(8)7

Wat is hier aan te doen? Ze ontkennen dat ze mijn cv veranderen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
gooddaddy schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 08:34:
[...]

PHIND heeft één of ander tooltje dat het net afstruint en zo telefoonnummers bij namen zoekt. Zo heb ik ze ook eens aan de telefoon gehad. Heb ze toen ook verteld dat ik niet van deze methode gediend was, maar zij waren zich van geen kwaad bewust. Kregen zelfs goede reacties van kandidaten terug. Yeah Right!!. 8)7
Maar hij wilde mij helpen om verder te komen in mijn carrière. Nadat ik tweemaal had gemeld dat ik geen zaken met hun wilde doen en hij maar bleef doordrammen, kwam mijn onvermijdelijke opmerking: "Dit gesprek is nu afgelopen" en heb ik de verbinding verbroken.
Een half jaar later weer een keer gebeld door PHIND. Zodra ik het woord PHIND hoorde heb ik maar direct opgehangen
Goede vacatures hebben ze ook: https://www.phind.nl/vaca...-developer-visual-studio/

-Minimaal 2 jaar ervaring met Visual studio
-Kennis en affiniteit met C#

Wat nog meer? Vrachtwagenchauffeur gezocht.

-Ervaring met het rijden in een vrachtwagen
-Kennis van verkeersregels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skyrunner
thekingmatt3 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:59:
[...]Dat doe ik dus ook altijd, helaas waren er sommige recruiters die het alsnog converteerde naar word.... 7(8)7

Wat is hier aan te doen? Ze ontkennen dat ze mijn cv veranderen...
Password erop zetten, zie ook deze post.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
#Phind. Lol, echte experts.

De vacaturetitel klopt al niet. Een Developer Visual Studio, dan verwacht ik dat ze iemand zoeken om bij Microsoft aan Visual Studio te werken.

Een Makita Monteur is immers ook iemand die inde fabriek van Makita werkt, niet iemand die met een Makita in z'n hand ergens anders werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Dan typen ze (stagiair) het wel over, of OCR... Wordt het niet beter van.
Nadeel is en blijft dat jouw naam er boven staat en dat het bedrijf, waar je CV terecht komt, denkt dat jij het geschreven hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Toevallig sta ik deze keer aan de andere kant van het veld en zoek ik een goede recruiter. Het niet-IT bedrijf waar ik lead ben wordt helaas niet gevonden door goede developers en vacatures in de bekende databanken plaatsen heeft ook vrijwel niets opgeleverd. Het vinden van een goede en betaalbare recruiter is lastiger dan verwacht. Ik zie enkele namen ook terugkomen in dit topic wat dan wel weer grappig is.

Vooral het getrek aan beide kanten is een flinke ergernis aan het worden. Je merkt aan alles dat ze kandidaten onterecht ophemelen, maar ook dat ze ons bedrijf of de vacature rooskleuriger aanprijzen om het voor de kandidaat interessant te maken. Of erger nog.. leugens vertellen om de druk op te voeren. Daarnaast is het ook gewoon niet zo simpel als "er staat .net op zijn cv dus het is een goede kandidaat", ook dat snappen ze niet allemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door SaphuA op 13-04-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Er zit zoveel kaf tussen het koren dat je in het algemeen niets hebt aan recruitment agencies voor ICT functies.

Ik zou focussen op de aantrekkelijkheid van de functie, carriereperspectieven en beloning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raptorix
Daarom is het verstandig om een Canary in je CV te verwerken, op die manier al paar keer achterhaald wie mijn gegevens heeft doorgestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wat is dat, een soort watermerk?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Of een niet bestaande cursus training met een code:
  • MS025480 - Microsoft Office 365
En dan bijhouden welke code je waar achterlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
t_captain schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:49:
Er zit zoveel kaf tussen het koren dat je in het algemeen niets hebt aan recruitment agencies voor ICT functies.
Geloof me, het is in de engineering wereld al niet beter. In de afgelopen jaren heb ik veelvuldig contact gehad met recruiters en degenen die daadwerkelijk van dienst waren zijn tot op heden nog steeds op 1 hand te tellen.

En zelfs als je de persoon dan vertelt liever geen zaken te doen met recruiters en deze dan beterschap belooft gaat dezelfde club wederom de fout in door geen klap meer te doen na een eventuele afwijzing van een functie. Ik noem YER, stelletje lamzakken, verschuilen zich achter uitspraken als "we konden je niet bereiken en gaan verder geen woord vuil aan je maken."...

Bloed begint alweer te koken :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 07:40
Paxlie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:51:
Er heeft een bedrijf mijn werkmail ontdekt :(
Dat heb ik ook een keer gehad :o. "Sorry dat ik je op je zakelijke adres mail..." Yeah sure. Move along.

Vind het echt not done... Maar blijkbaar is het in die wereld normaal.

[ Voor 13% gewijzigd door ksborg op 13-04-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
ksborg schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:56:
[...]

Dat heb ik ook een keer gehad :o. "Sorry dat ik je op je zakelijke adres mail..." Yeah sure. Move along.

Wat ik gewoon echt niet snap is wat die gasten denken op dat punt... dat dit acceptabel is, dat mensen het fijn vinden als je ze ongevraagd op hun werkmail aanbiedingen gaat sturen voor andere banen? Die gasten leven echt in een hele rare bubbel als ze denken dat dit een geniaal idee is om mensen te benaderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:10

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ze denken niet, ze doen wat de baas zegt, en die hoopt... I mean, als ook maar 1 op de 1000 mensen toevallig op de goede plek terechtkomt maken ze al winst.
Vergeet niet dat voor elke plaatsing ze rustig 10-50k binnenhalen, daar kun je heel veel zinloze acties voor uithalen. Iemand bellen a 10 minuten kost ze eens 2 euro aan arbeidsloon etc, en de meeste gesprekken zijn echt korter, gok ik ;)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 21:03
ksborg schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:56:
[...]

Oh ja, dat heeft iemand bij mij ook eens geflikt. Dat domein staat nu in de blocklijst van het spamfilter bij ons. Dat betekent dat ook onze klanten (Hostingbedrijf) geen mail meer van ze krijgen. Zelfde rank als spammers krijg je dan van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mamorunl schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:01:
[...]

Oh ja, dat heeft iemand bij mij ook eens geflikt. Dat domein staat nu in de blocklijst van het spamfilter bij ons. Dat betekent dat ook onze klanten (Hostingbedrijf) geen mail meer van ze krijgen. Zelfde rank als spammers krijg je dan van mij.
Lekker arrogant, je klanten legitieme mails onthouden :{

Stel je troep dan tenminste goed in zodat jij en de medewerkers van het hostingbedrijf het niet meer krijgen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• dovo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-08 12:23
Dus ik kreeg weer een schreeuwerige mail van Enter-Group punt nl
Onderwerp: Young Professionals opgelet!

Hoi dovo,
Aangenaam, ik ben Bart van ENTER! De reden dat ik je mail, is dat ik met spoed op zoek ben naar Young Professionals met maximaal 2 jaar werkervaring. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou je aan de slag willen met high tech equipment die mensenlevens redt? Dan ben ik op zoek naar jou! Ik ben voor Philips Healthcare namelijk op zoek naar meerdere Systeem Test Engineers en Installation Engineers. Lees snel verder en solliciteer direct op één van onderstaande functies.
.. Solved
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d3uf88A.png
Pagina: 1 ... 53 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan