Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Spacecowboy schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:15:
[...]

Ik snap niet dat men tegenwoordig nog zo kickt op items als een zakelijke telefoon en laptop. Ik bedoel, een timmerman geef je toch ook een hamer? Lijkt me vrij logisch dat een werkgever voor tools zorgt. Doen alsof dat een soort fancy secundaire arbeidsvoorwaarde is, komt op mij vrij idioot over. Meestal zegt al wel wat over de rest van het package...
In de IT vind ik dit niet meer dan normaal nee, ook al zijn er zat bedrijven die bijv. vdi's gebruiken. Een vriendin van mij (lerares op basisschool) was super blij toen ze eindelijk een laptop van de school kreeg. Wellicht dat recruiters nog niet weten dat een laptop de hamer is van een IT'er?
CurtPoindexter schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:00:
[...]

Ik weet niet wat voor een typegeit je bent als je van 09:00 tot 17:00 op je werk verwacht wordt maar op een gegeven moment komen zelfredzaamheid en zelfstandigheid echt wel om de hoek kijken.
Mijn PM doet heel spastisch over thuiswerken en ik en mijn collega's moeten dan ook elke dag op kantoor verschijnen. De Belgische collega kon na een boel zeuren gelukkig wel op zijn parttime dag (half dagje werken) vanuit thuis werken... |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Arcastin op 02-03-2018 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:47
Ankona schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:03:
[...]

Eens, maar niet alleen om de tijdzones (dat is een extra handicap)

Ik ben van mening dat teams het beste werken als er behalve de zakelijk noodzakelijke communicatie ook plaats is voor een persoonlijke band. Elkaar goed kennen maakt dat je elkaar beter begrijpt en meer van elkaar accepteert. Daarnaast, samen lol hebben maakt dat je plezier in je werk hebt. Teams die verdeeld zitten over meerdere lokaties (en / of veel uren thuis werken) missen vaak juist die niet taak gerichte aspecten. Dat is jammer.
Je mist inderdaad de binding wel als je nauwelijks persoonlijk contact hebt, maar als je een 3/2 verdeling hebt qua werk op locatie en thuiswerken valt dat nog prima te doen. Ik heb in het verleden ook wel teamleden gehad die gewoon iets van 4 uur reistijd op een dag hadden en daarom 2 dagen in de week thuiswerkten ter compensatie.
Wat betreft communicatie is er in mijn ogen eigenlijk geen gelijkwaardig (digitaal) alternatief voor samen in één ruimte zitten, het liefst nog met een whiteboard om zaken uit te kunnen tekenen of schetsen.

Maar goed, om weer een beetje on-topic te geraken is thuiswerken in mijn ogen echt niet ongebruikelijk of enkel een kwestie van iemand een worst voorhouden. Er zijn namelijk ook bedrijven waar het gewoon niet kan omdat je bijvoorbeeld vanwege security enkel 'on-premise' mag werken of het type werk zich minder leent voor thuiswerken. Voor iemand die software schrijft is het een stuk makkelijker dan voor iemand die laptops repareert of netwerkjes aanlegt.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Arcastin schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:20:
[...]

In de IT vind ik dit niet meer dan normaal nee, ook al zijn er zat bedrijven die bijv. vdi's gebruiken. Een vriendin van mij (lerares op basisschool) was super blij toen ze eindelijk een laptop van de school kreeg. Wellicht dat recruiters nog niet weten dat een laptop de hamer is van een IT'er?
Het hangt er ook vooral vanaf wat je krijgt natuurlijk. Ik ben in het verleden als developer ook wel eens afgescheept met een aftandse laptop waarop alleen al het opstarten van een IDE een half uur duurde, laat staan dat je dan nog lokaal het één en ander wou draaien. :P
Het blijft sowieso verbazingwekkend dat ik bij veel bedrijven zie dat zelfs externen die gewoon ergens tussen de 80-120 euro per uur kosten moeten werken op hardware of VDIs die dusdanig traag is dat hun productiviteit nog geen derde is van wat die zou kunnen zijn. De business case voor wat betere gereedschappen is toch vrij eenvoudig gemaakt, maar het is vaak een kwestie van fragmentatie van budgetten en potjes.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:36
Arcastin schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:20:
[...]

Ik denk ook dat we wat dat betreft redelijk verwend zijn hoor. In sectoren van uitvoerend werk is het redelijk gebruikelijk dat mensen hun eigen gereedschap hebben. De elektromonteurs bij een voormalig werkgever van me, kregen wel een gereedschappakketje, maar dat was allemaal goedkope troep en voor sommige werkzaamheden nieteens afdoende. Die liepen dus allemaal met hun eigen gereedschap. Voor de ZZP'ers was dat sowieso gebruikelijk natuurlijk, maar de loondiensters deden het ook maar.

Ook is een laptop tegenwoordig idd eerder regel dan uitzondering maar er zullen ook nog zat plekken zijn waar je gewoon geacht wordt op een flexplek met thinclient of desktop te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 16:03
In verband met security zal het (nog) niet vaak gebeuren dat een externe met zijn eigen laptop op het netwerk van een klant kan. Echter, zover ik begrepen heb kunnen externen bij de Rabobank wel gewoon op hun eigen laptop werken en worden er geen laptops aan externe medewerkers uitgereikt. Ik neem aan dat dit dan ook via een Citrix omgeving gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06 20:06

TNW

Hier ook weer de zoveelste generieke recruitermail:

Beste TNW,
Mijn naam is X, werkzaam voor Hays Recruitment Nederland.
Vandaag de dag ben ik jouw CV tegengekomen bij ons in het systeem.
Hierop ben ik tegengekomen dat jij voor Y gewerkt heb, een partij
waar wij ook vaak kandidaten voor zoeken!

Misschien leuk om even in contact te komen over jouw specifieke wensen
en waarom jij hier weg bent gegaan!

Graag hoor ik van je!

Met vriendelijke groet,

X

Ik heb nooit contact met deze partij gehad, toch sta ik in hun systeem? Mag dat eigenlijk wel? Ook pochen met dat men zogenaamd werft voor Y, een niet bijzonder groot bedrijf die voor zover ik weet alleen via een beperkt netwerk aan recruiters werven. Dan de vraag waarom ik er ooit ben weggegaan, alsof ik het daar met een volslagen onbekend persoon over ga hebben. 8)7

Ook het taalgebruik is behoorlijk knullig. "vandaag de dag ben ik jouw cv tegengekomen"? wtf?

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
CurtPoindexter schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:00:
[...]

Ik weet niet wat voor een typegeit je bent als je van 09:00 tot 17:00 op je werk verwacht wordt maar op een gegeven moment komen zelfredzaamheid en zelfstandigheid echt wel om de hoek kijken.
Mwoh, Hier wordt je al raar aangekeken als je om 17.30 naar huis gaat terwijl je om 8:30 bent begonnen...
Thuis werken mag niet, zelfs wanneer dat heel goed mogelijk is binnen mijn werkzaamheden. En een kilometervergoeding? Hoe durf je te vragen? 8)7

Needless to say, ik ben low-key op zoek naar wat anders, maar er zijn inmiddels recruiters waarvan ik het telefoonnummer gewoon herken en die ik niet opneem.. Beloven van alles, maar laten vervolgens nooit meer van zich horen nadat ik een aangepaste c.v. en motivatie stuurde(op hun verzoek) :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
TNW schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:19:
Hier ook weer de zoveelste generieke recruitermail:

Beste TNW,
Mijn naam is X, werkzaam voor Hays Recruitment Nederland.
Vandaag de dag ben ik jouw CV tegengekomen bij ons in het systeem.
Hierop ben ik tegengekomen dat jij voor Y gewerkt heb, een partij
waar wij ook vaak kandidaten voor zoeken!

Misschien leuk om even in contact te komen over jouw specifieke wensen
en waarom jij hier weg bent gegaan!

Graag hoor ik van je!

Met vriendelijke groet,

X

Ik heb nooit contact met deze partij gehad, toch sta ik in hun systeem? Mag dat eigenlijk wel? Ook pochen met dat men zogenaamd werft voor Y, een niet bijzonder groot bedrijf die voor zover ik weet alleen via een beperkt netwerk aan recruiters werven. Dan de vraag waarom ik er ooit ben weggegaan, alsof ik het daar met een volslagen onbekend persoon over ga hebben. 8)7

Ook het taalgebruik is behoorlijk knullig. "vandaag de dag ben ik jouw cv tegengekomen"? wtf?
Volgens mij boeren zij toch niet slecht. Iedereen die bij ons werkt via een contractor, wordt ingezet via Hays. Van zo'n partij zou ik dan toch wel normaal taalgebruik verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
darkkingll schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:32:
[...]

Mwoh, Hier wordt je al raar aangekeken als je om 17.30 naar huis gaat terwijl je om 8:30 bent begonnen...
Thuis werken mag niet, zelfs wanneer dat heel goed mogelijk is binnen mijn werkzaamheden. En een kilometervergoeding? Hoe durf je te vragen? 8)7

Needless to say, ik ben low-key op zoek naar wat anders, maar er zijn inmiddels recruiters waarvan ik het telefoonnummer gewoon herken en die ik niet opneem.. Beloven van alles, maar laten vervolgens nooit meer van zich horen nadat ik een aangepaste c.v. en motivatie stuurde(op hun verzoek) :-(
Ja ik was wel kort door de bocht hoor, ook naar @Arcastin.

Ik weet dat het erg verschilt per organisatie(onderdeel) en per PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:36
Mugwump schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:32:
Het blijft sowieso verbazingwekkend dat ik bij veel bedrijven zie dat zelfs externen die gewoon ergens tussen de 80-120 euro per uur kosten moeten werken op hardware of VDIs die dusdanig traag is dat hun productiviteit nog geen derde is van wat die zou kunnen zijn.
Inderdaad. De pc waar ik mee moet werken is gelukkig snel zat + 2 grote schermen ^_^
Enige keer dat ik moet wachten is als ik de docker images moet recompilen omdat ik ze veranderd heb O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-06 21:52
gooddaddy schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:45:
In verband met security zal het (nog) niet vaak gebeuren dat een externe met zijn eigen laptop op het netwerk van een klant kan. Echter, zover ik begrepen heb kunnen externen bij de Rabobank wel gewoon op hun eigen laptop werken en worden er geen laptops aan externe medewerkers uitgereikt. Ik neem aan dat dit dan ook via een Citrix omgeving gaat
Externen krijgen bij de Rabo inderdaad geen laptop. BYOD waarmee je dan connectie kan maken met een afgeschermde WiFi (of guest). Indien nodig wel een dedicated virtuele werkplek i.p.v. shared.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

gooddaddy schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:45:
Bij ING werk ik vanuit huis en op kantoor op de laptop van mijn bedrijf (detachering). Connectie via een Citrix verbinding naar iets met wel 4gb. Dat is echt bizar traag. Helemaal als je bedenkt dat die connectie opgezet wordt door een Dell XPS 15 met 32gb RAM :{

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-06 16:07
t_captain schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:18:
Een maand vakantie. Dat zijn volgens de normale tellingen 21.75 dagen o.b.v. voltijds dienstverband.

Wettelijk minimum is 20.
In de ICT sector (met daarin nogal wat bedrijven die van declarabele uren leven) is 24-29 gangbaar. In de indusrie is 25 + 13 ATV gangbaar.

Slim geformuleerd. Een maand vakantie klinkt best ruim, het is immers meer dan mensen meestal aaneengesloten opnemen.
Belangrijke(re) factor die ik nog daarin mis: Is het volledig vrij op te nemen of worden er gedeelten toegewezen? Ruim 70% van mijn dagen is al reeds toegewezen (3 weken zomer, 2 weken kerst, nog her en der een tussendag), iets dat ik momenteel knap waardeloos vind, ik zit namelijk helemaal niet te wachten op vakantie in het hoofdseizoen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Paxlie schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:10:
[...]
Bij ING werk ik vanuit huis en op kantoor op de laptop van mijn bedrijf (detachering). Connectie via een Citrix verbinding naar iets met wel 4gb. Dat is echt bizar traag. Helemaal als je bedenkt dat die connectie opgezet wordt door een Dell XPS 15 met 32gb RAM :{
offtopic:
Ik snap dit soort dingen nooit zo goed. Ik gebruik zelf ook XPS 15 met 32GB. Dan heb je de allerdikste laptop van iedereen en dan gebruik je die enkel als thin client waarmee je met een remote desktop mag verbinden waarmee de responsiveness om te janken is, je 8 keer minder werkgeheugen krijgt en slechts een klein deel van de CPU kracht van de server. Ik ben echt blij dat ik enkel bij uitzondering in Citrix iets moet doen (in tegenstelling tot sommige collega's).

Ja ok het is misschien iets veiliger, maar toch... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-06 12:50
Jahoor, tussen alle aanbiedingen voor Dominos's, zalando en New york pizza krijg ik minimaal 2 keer per week een mailtje met onderstaande tekst van een ander bedrijf en elke keer een andere recruiter.

------------mail------------

Je staat geregistreerd in onze database vanaf *datum. Sinds *datum hebben wij helaas geen contact meer met je gehad.
Graag vernemen we per wanneer je mogelijk (weer) beschikbaar bent voor nieuwe projecten en/of wanneer wij je opnieuw vrijblijvend en discreet mogen benaderen.

Klik hier om direct naar je persoonlijke profielpagina te gaan waar je al jouw bekende persoonlijke gegevens kunt inzien of wijzigen.
Op je persoonlijke pagina kun je ook een foto of CV (bij voorkeur in MS-Word format) uploaden en kun je aangeven wanneer je opnieuw wilt worden benaderd voor eventuele nieuwe opdrachten of een follow up.

------------einde mail------------

Ik heb echter nog nooit contact gehad met deze bedrijven... toch benieuwd waar ze mijn gegevens vandaan halen.

Ook leuk; als je een nieuw certificaat toevoegd op LinkedIN, opeens wil iedereen met je in gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Tk55 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:17:
[...]

offtopic:
Ik snap dit soort dingen nooit zo goed. Ik gebruik zelf ook XPS 15 met 32GB. Dan heb je de allerdikste laptop van iedereen en dan gebruik je die enkel als thin client waarmee je met een remote desktop mag verbinden waarmee de responsiveness om te janken is, je 8 keer minder werkgeheugen krijgt en slechts een klein deel van de CPU kracht van de server. Ik ben echt blij dat ik enkel bij uitzondering in Citrix iets moet doen (in tegenstelling tot sommige collega's).

Ja ok het is misschien iets veiliger, maar toch... :z
Ik kan niets zonder in te loggen (naja een document mail ik gewoon naar mezelf om het dan zonder cytrix te lezen) en dat is ronduit kut :P
Verder is het weer de week van de nutteloze recruiter invites geloof ik want ze komen echt met 3 tegelijk. :{

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:36

Aganim

I have a cunning plan..

TNW schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:19:
Dan de vraag waarom ik er ooit ben weggegaan, alsof ik het daar met een volslagen onbekend persoon over ga hebben. 8)7

Inverted retard filter. Als je slim genoeg bent om deze vragen te stellen, dan hebben ze niets aan je aangezien je toch niet in hun kulverhaal zal trappen. Bespaart ze weer tijd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:53

_Apache_

For life.

Vandaag maar besloten mijn InMail via LinkedIn uit te zetten.

Een mail van iemand gehad om 13 feb, een reminder om 17 feb. Een follow-up reminder om 23 feb en om 1 en 3 maart een zelfde mail met de vraag of het een andere keer uitkomt.

Allemaal van 1 en dezelfde persoon. (tenminste, zo word het voorgedaan . :+ )

Als je daar toch geen reactie op krijgt, weet je je antwoord toch al.. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 04-03-2018 11:00 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:19
Je kan ook de per persoon de InMail muten.Messaging -> Conversatie openen -> Rechtsboven op de vertical ellipsis drukken -> Mute conversation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-06 12:48

Spacecowboy

XBL: Biggmans

_Apache_ schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:59:
Vandaag maar besloten mijn InMail via LinkedIn uit te zetten.

Een mail van iemand gehad om 13 feb, een reminder om 17 feb. Een follow-up reminder om 23 feb en om 1 en 3 maart een zelfde mail met de vraag of het een andere keer uitkomt.

Allemaal van 1 en dezelfde persoon. (tenminste, zo word het voorgedaan . :+ )

Als je daar toch geen reactie op krijgt, weet je je antwoord toch al.. |:(
Ik zit er sowieso aan te denken om dat hele LinkedIn er uit te doen. Mensen uit mijn netwerk die ik echt ken, spreek ik zonder LinkedIn ook wel. Als ik een baan wil vinden zijn daarvoor prima recruitmentbureau's te vinden, en 75% van de posts op LinkedIn beginnen echt een heel erg hoog Facebook-gehalte te krijgen.

Ik vraag mij serieus af wat de toegevoegde waarde voor mij op dit moment is.

HENG HENG

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:50
Waarom zou je via bureaus werken?

Zij werken niet voor jou, maar voor de werkgevers. De “perfecte baan voor jou” is gewoon de baan die ze toevallig op dat moment moeten invullen.

Geef nooit de regie over jouw loopbaan uit handen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 09:40
Spacecowboy schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:21:
[...]

Ik zit er sowieso aan te denken om dat hele LinkedIn er uit te doen. Mensen uit mijn netwerk die ik echt ken, spreek ik zonder LinkedIn ook wel. Als ik een baan wil vinden zijn daarvoor prima recruitmentbureau's te vinden, en 75% van de posts op LinkedIn beginnen echt een heel erg hoog Facebook-gehalte te krijgen.

Ik heb LinkedIn er een paar maanden geleden uitgegooid en het is een aanrader. Ik kreeg ook wekelijks recruiter spam en werd er helemaal gek van. Bij elke update waren het er soms meerdere per dag. Nu helemaal niks meer, als ik iets nodig heb zoek ik zelf wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 25-06 15:42
Paxlie schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:10:
Heb zelf bij de ING gezeten als externe (mobiel bankieren) en als back-ender was dat een van m'n grootste frustraties. Die virtuele systemen zijn baggertraag en regelmatig gaat er 'iets' mis waardoor er een delay van een seconde tussen elke key-aanslag en het verschijnen op je scherm zat. En ondertussen wel 100E per uur aan voor externen betalen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
Hydra schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:35:
[...]

Heb zelf bij de ING gezeten als externe (mobiel bankieren) en als back-ender was dat een van m'n grootste frustraties. Die virtuele systemen zijn baggertraag en regelmatig gaat er 'iets' mis waardoor er een delay van een seconde tussen elke key-aanslag en het verschijnen op je scherm zat. En ondertussen wel 100E per uur aan voor externen betalen.
Ik heb een aantal dagen bij De Lage Landen gezeten en daar was af en toe de delay 8 seconden :*)

Zit nu bij een andere partij en die hebben mij gelukkig een laptop gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik win: mijn citrix-opstelling laat mijn remote desktop per direct crashen als ik erop inlog. :+

Iets met drivers en scaling-problemen en een 4K-monitor.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:10
Spacecowboy schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:21:
[...]

Klopt, steeds meer mensen die zelfs hun koophuis ook daar plaatsen en de tekst "delen is lief" zelfs neerzetten |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Of die simplistische raadseltjes om driehoeken te tellen of met drie rijen plaatjes een heel simpel liniaere algebra vraagje op te lossen. De rommel waar Facebook ook al tijden mee vervuild wordt.
Straks krijg je er ook de share & win spam.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:57:
Of die simplistische raadseltjes om driehoeken te tellen of met drie rijen plaatjes een heel simpel liniaere algebra vraagje op te lossen. De rommel waar Facebook ook al tijden mee vervuild wordt.
Straks krijg je er ook de share & win spam.
Misschien moeten ze het bij hele simpele spelling oefeningen laten als lineaire?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
SmurfLink schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:27:
[...]

Misschien moeten ze het bij hele simpele spelling oefeningen laten als lineaire?
Lol. Als de eerste en de laatste letter op hun plek staan en verder de juiste letters ergens staan dan is het meestal wle leesbaar.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:10
Ankona schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:34:
[...]

Lol. Als de eerste en de laatste letter op hun plek staan en verder de juiste letters ergens staan dan is het meestal wle leesbaar.
Laatste letter staat niet op z'n plek :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Wat me wel tegen valt van LinkedIn zijn die semi-diepzinnige levensverhalen van allerlei mensen.

"Ik was altijd heel streng maar wat ik geleerd heb van mijn trombone spelende papegaai is dat je eigenlijk ..."

En meer van die flauwekul. Op een meter afstand lijkt het allemaal vreselijk wijs en mindful:

"If you treat people kindly, no matter what the circumstances, the Universe will return the kindness to you. It's simply how life works." Anonymous

Maar dat gewauwel heb je echt geen ene donder aan op een zakelijke site.

Oh en de volgende die moet delen dat hij een nieuwe uitdaging aangaat binnen zijn eigen bedrijf (want de uitdaging stopt nooit!!!111 ik ga helemaal niet weg haha gefopselt!!!) wordt ook geblokkeerd denk ik want dat heb ik nou ook wel gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:15
Ik ben onlangs benaderd door een recruiter. Netjes het functieprofiel vanuit het bedrijf (met naam) en een prima indicatie qua salaris. Echter had ik de vacature al eens gezien op de eigen website van het bedrijf, maar daar stond de vacature niet meer op. Dus ik even bellen naar het bedrijf of de vacature nog wel openstaat. Blijkt de vacature al vervuld te zijn en blijken ze daar de hele recruiter niet te kennen.

Wat is daar het nut van, denk ik dan.... Je staat als bedrijf zijnde gewoon lul..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 11:35

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Blijkbaar is 6maanden ongeveer het punt dat recruiters gaan peilen hoe blij je bent met je nieuwe functie of toch door wil naar wat anders.
September vorig jaar bij een nieuwe functie begonnen en sinds ongeveer 2 weken om de dag wel een nieuw berichtje op LinkedIn terwijl ik nergens aangegeven heb iets nieuws te zoeken of ambieeren.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

rickskeg99 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:06:
Ik ben onlangs benaderd door een recruiter. Netjes het functieprofiel vanuit het bedrijf (met naam) en een prima indicatie qua salaris. Echter had ik de vacature al eens gezien op de eigen website van het bedrijf, maar daar stond de vacature niet meer op. Dus ik even bellen naar het bedrijf of de vacature nog wel openstaat. Blijkt de vacature al vervuld te zijn en blijken ze daar de hele recruiter niet te kennen.

Wat is daar het nut van, denk ik dan.... Je staat als bedrijf zijnde gewoon lul..
Gokje: die wil je CV 'scoren' voor gebruik bij andere vacatures. Vraagt vast ook om een Wordversie ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

F_J_K schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:02:
[...]

Gokje: die wil je CV 'scoren' voor gebruik bij andere vacatures. Vraagt vast ook om een Wordversie ;)
Ik snap niet waarom recruiters zo nodig moeten editen in mijn CV. Mijn kwaliteiten gaan niet anders worden als een recruiter daar mee aan de haal gaat. Gezien het taalgebruik van de meesten ben ik ook niet onder de indruk van hun spellings- en grammaticakunsten. In het beste geval maken ze geen fouten, in het ergste geval staan er opeens taalfouten in.

HENG HENG

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Correctie: in het slechtste geval is je CV omgezet naar hun huisstijl (en wordt de suggestie gewekt dat je 'van hen bent'), en/of zijn er een paar steekwoorden bij verzonnen zodat je beter bij het gezochte profiel zou passen. Van dat laatste zijn er ook hier in het topic voorbeelden langsgekomen, meen ik me te herinneren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:15
F_J_K schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:32:
Correctie: in het slechtste geval is je CV omgezet naar hun huisstijl (en wordt de suggestie gewekt dat je 'van hen bent'), en/of zijn er een paar steekwoorden bij verzonnen zodat je beter bij het gezochte profiel zou passen. Van dat laatste zijn er ook hier in het topic voorbeelden langsgekomen, meen ik me te herinneren.
Dat lijkt me nog het beste geval :+

Het slechtste geval is dat ze helemaal los gaan op jouw cv en er vanalles bijzetten omdat ze dan denken dat je meer kans maakt.

Kleine hint naar recruiters, als je een iets zet van 10 jaar ervaring in een tool en de ge-interviewde valt uit de lucht, dan maak je een heel slechte beurt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Tarkin schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:46:
[...]
Het slechtste geval is dat ze helemaal los gaan op jouw cv en er vanalles bijzetten omdat ze dan denken dat je meer kans maakt.

Kleine hint naar recruiters, als je een iets zet van 10 jaar ervaring in een tool en de ge-interviewde valt uit de lucht, dan maak je een heel slechte beurt
Vandaar dat ik de laatste paar keer, dat ik via een recruiter ergens op gesprek was, ik een paar exemplaren van mijn CV bij me heb om uit te delen terwijl ik rustig vraag of ik het CV, dat zij van mij hebben, door mag lezen. Is al een keer gebeurd dat we op die manier heel vlot (zonder gesprek dus) klaar waren, maar ik wel uitgebreid bedankt werd voor de manier waarop ik ze geholpen had die recruiter op zijn werkelijke waarde te schatten. Ze hadden die dag nog een paar gesprekken met kandidaten via diezelfde recruiter en ik heb achteraf gehoord dat die gesprekken min of meer op dezelfde manier gegaan zijn, met het verschil dat toen het bedrijf voorstelde om de CV's te vergelijken (met zeer vergelijkbare resultaten).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Tarkin schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:46:
[...]
en de ge-interviewde valt uit de lucht, dan maak je een heel slechte beurt
Als je uit de lucht valt, maak je sowieso een slechte beurt. Ook behoorlijk slecht voor je gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Spacecowboy schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 12:22:
[...]

Ik snap niet waarom recruiters zo nodig moeten editen in mijn CV. Mijn kwaliteiten gaan niet anders worden als een recruiter daar mee aan de haal gaat. Gezien het taalgebruik van de meesten ben ik ook niet onder de indruk van hun spellings- en grammaticakunsten. In het beste geval maken ze geen fouten, in het ergste geval staan er opeens taalfouten in.
Je NAW gegevens moeten er natuurlijk uit anders missen ze zelf de boot.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Laatst online: 15:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ankona schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:25:
[...]
Die staan er bij mij standaard niet in, krijgen ze wel in het begeleidend schrijven als het nodig is.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ankona schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:25:
Dat wordt normaliter in het contract tussen de recruiter en de toko waar ze voor werven afgedekt. Tenzij ze geen contract hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KRASH
  • Laatst online: 27-06 22:17

KRASH

Juist ja...

Haha, de triestheid van recruiters heeft weer een nieuw hoogtepunt bereikt hoor.

Zie op LinkedIn bij een aantal recruiters nu posts voorbij komen dat ze genomineerd zijn voor de recruiter awards (https://www.recruiterawards.nl/).

Uit de FAQ:
2. Hoe kan ik mijzelf (laten) nomineren?

Recruiters kunnen zichzelf nomineren. Ook kunnen collega’s en relaties een recruiter nomineren. Geef je nominatie door op de Nominatiepagina. De organisatie neemt contact op met de betreffende genomineerde om ze te informeren over de nominatie. Als je een recruiter hebt genomineerd, kan deze de nominatie overigens weigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Hydra schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:38:
[...]

Dat wordt normaliter in het contract tussen de recruiter en de toko waar ze voor werven afgedekt. Tenzij ze geen contract hebben.
Langzaam maar zeker ben ik tot het inzicht gekomen dat dat de gebruikelijke situatie is.

Recruiters presenteren zichzelf zonder uitzondering als "in opdracht van klant gevraagd om te zoeken". Meestal is daar gewoon geen sprake van en is de recruiter (samen met 100 anderen) op zoek naar een eerste ingang bij de betreffende klant. En die ingang, dat is jouw CV wat ze proberen los te peuteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
KRASH schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 11:02:
Haha, de triestheid van recruiters heeft weer een nieuw hoogtepunt bereikt hoor.

Zie op LinkedIn bij een aantal recruiters nu posts voorbij komen dat ze genomineerd zijn voor de recruiter awards (https://www.recruiterawards.nl/).

Uit de FAQ:

[...]
kunnen wij ze dan ook gaan nomineren voor ShitRecruiter van de maand?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcastin
SmurfLink schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:23:
[...]

Dat kunnen we best organiseren ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 02:10
SmurfLink schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:23:
[...]

Dat wordt nog lastig kiezen met die enorme concurrentie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik weet het antwoord eigenlijk al, maar..
Is het normaal dat salarisonderhandelingen e.d. via de recruiter gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:40:
Ik weet het antwoord eigenlijk al, maar..
Is het normaal dat salarisonderhandelingen e.d. via de recruiter gaan?
Bij recruiters wel. Die spreken met jou een salaris af en gaan dan pas met de.klant.om.tafel. of de klant heeft de max al.aangegeven en wil.de recruiter jouw salaris eisen weten.

In beide gevallen probeerd de recruiter zoveel mogelijk in zijn eigen zak te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-06 15:41
Uthog schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:50:
[...]

Bij recruiters wel. Die spreken met jou een salaris af en gaan dan pas met de.klant.om.tafel. of de klant heeft de max al.aangegeven en wil.de recruiter jouw salaris eisen weten.

In beide gevallen probeerd de recruiter zoveel mogelijk in zijn eigen zak te krijgen.
Salarisonderhandeling heb ik toch altijd het liefst in eigen hand.
Je laatste opmerking klopt niet helemaal. Wel is het vaak zo dat de fee van de recruiter gekoppeld is aan het salaris; dus ja, hoe hoger het salaris hoe hoger de fee...
Echter is dat uiteindelijk tientjes werk en de ervaring die ik heb met recruiters is dat ze daar dus niet keihard voor gaan.

Kan soms wel weer handig zijn om een recruiter daarin te betrekken omdat hij bekend is met het bedrag wat de werkgever bereid is om te betalen en jij als kandidaat weer vaak niet. De vraag is alleen; wil je werken voor een werkgever die je beloond om wat je waard bent of omdat hij dan net 200 euro meer biedt dan je huidige salaris....

Zelf geef ik bij recruiters aan dat ik zelf salaris met kandidaat bespreek en ik ze hier niet bij nodig heb. Het aanbod ligt altijd in lijn met kennis, kunde en wat past in vergelijking met de huidige collega's... Dus geen scheegroei en ook niet "net iets meer" bieden en daarmee een "koopje" hebben... dat werkt op de langere termijn nooit en vind ik een slechte start van een relatie.

Een (goede!!) recruiter kan je goed gebruiken om in contact te komen met bedrijven die aansluiten bij jouw wensen en behoefte (werkinhoudelijk, ontwikkeling, beloning). Je kan ook zelf zoeken, maar vaak weet je van de buitenkant bar weinig over de binnenkant van een bedrijf met dus als risico dat je veel verschillende sollicitaties aangaat, maar telkens tot de conclusie komt dat het geen match is.

Het is alleen jammer dat er zoveel beunhazen zijn ... 8)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:53

_Apache_

For life.

@Valandil Dat is dus ook de reden dat ik voor mijn huidige baan wel zaken gedaan heb met een W&S bureau. Omdat mijn netwerk te klein was om een goede nieuwe werkgever te leren kennen.
Zij gaven wel eerlijk aan dat mijn discipline (automation / devops) niet hun expertise was.
Wat mij verraste is dat ze verder gewoon open kaart speelde over wat duidelijk voor hen was, en wat niet.
We hebben dus extra lang gesproken over wat ik zoek in een dergelijke functie. Uiteindelijk hebben ze wel een leuke opdrachtgever gevonden waar ik in directe dienst kon (deel van het jaarsalaris was een free voor hen)..

Zo zie je maar, dat gebrek aan inhoudelijke kennis totaal geen rem hoeft te zijn.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-06 16:32
Waar ik me steeds meer over verbaas is dat recruiters (shit- en goede) allemaal blijven denken dat dezelfde functie bij een andere werkgever interessant voor me is. Waarom zou je overstappen van werkgever A naar werkgever B met hetzelfde takenpakket? Stap in salaris zou wellicht kunnen, maar dat is toch al snel CAO/functie gebonden tientjeswerk.

Laatste tijd steeds vaker LI berichten met dergelijke vacatures. Blijkbaar gaan recruiters er vanuit dat niemand voorwaarts wil in z'n carrière maar zijwaarts? Dat is toch totaal niet interessant lijkt me?

Life to is short, not too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Of, nog erger, je vorige baan :)

A propos, wie kijkt er wel eens naar hoe ze gevonden zijn? Soms tenenkrommende queries:

“Microsoft + The Net +C#” ?

Klinkt als de ene Brit in een boilerroom die “Dot Net” roept naar een collega iets verderop.

Of “devops + doctor” ipv Docker.

Ook lekker kansloos: naam ex werkgever/opdrachtgever. Dan zoeken ze mensen voor bedrijf X en querien ze op mensen die daar ervaring hebben ofzo. Want die mensen hebben natuurlijk geen eigen ingangen en hebben dus de bemiddeling van een shotgun recruiter nodig.

En soms heel cryptisch: “Damas Invest L.L.C.” plus een paar tech keywords. Geen idee wie Damas zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:03

Bolletje

Moderator Harde Waren
t_captain schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:08:
Of, nog erger, je vorige baan :)

A propos, wie kijkt er wel eens naar hoe ze gevonden zijn? Soms tenenkrommende queries:
Even gekeken bij mij, deze was ook opvallend:
"Contractor + Contractor"

He wat, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Misschien zoeken ze een koppel aannemers? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Whahaha, dat zou een heel eigen topic verdienen. Nooit op gelet eerlijk gezegd.
Bij mij:

"Excel Telecommunications + Pivot Leadership, A Korn Ferry Company + Cognos + SQL + Microsoft Access"

Uhm, en wat verwacht je dan dat diegene die je hiermee vindt kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zie het als een efficiencyprobleem.

IT specialisten zijn van mening dat er veel en veel teveel recruiters zijn.

Recruiters snappen daar niets van, ze werken immers meer dan 60 uur per week.

Soms kunnen conflicterende werkelijkheden prima samengaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
Ik denk dat het LinkedIn zelf is die een normalisatieslag over de zoekhistorie haalt, om zo de lijst te ontdubbelen. Misschien gebruiken ze daar één of ander hip, maar falend, neural network voor.

Dit staat er bij mij:
Network Developer
BizTalk
The Net
Java + Owner + Network Developer
French + Network Developer
"The Net" zal wel ".net" zijn geweest, en "Network Developer" zal ".net developer" zijn geweest. Ik doe namelijk .NET-development. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weten we ook weer wat we van Microsoft's Machine Learning engine kunnen verwachten :+
(Dat spul dat naar W10 komt).

Waarvan ik me overigens nog steeds afvraag of het niet gewoon spyware is. Maar dat terzijde.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlang
  • Registratie: Januari 2015
  • Niet online
Onlangs werd ik gebeld door een recruiter, welke ik jaren geleden al eens gesproken heb, met het volgende verhaal:

"Ik heb iemand welke nu werk bij een bedrijf .... en hij moet nu stoppen bij dat bedrijf.
Deze persoon is goed in C en C++. Nu weet ik dat jij daar ook mee bezig ben, nu dacht
ik dat jullie bedrijf misschien interesse heeft in zoiemand, of misschien weet jij een ander bedrijf voor hem."

Ik gereageerd dat ik wel wat C kan programeren maar dat ik aan PLC-programeren doet en in de machinebouw werk.
Ik vertelde dat ik verder niet iemand wist en dat hij het zelf maar moest zoeken.
Krijg ik als antwoord "o, ja, uhh, ik heb de verkeerde persoon gebeld" |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
wlang schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:39:
Ik vertelde dat ik verder niet iemand wist en dat hij het zelf maar moest zoeken.
Dat is toch niet waar de recruiter om vroeg? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waar kun je dat vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Ook weer een mooie:

"Zit je toch niet goed op je plek dan is het altijd goed om nu in ieder geval met elkaar in contact te komen voor wel het 'juiste' moment tijdens jouw carrière."

Niet op de goeie plek maar wel op het juiste moment? Wat bedoel je nou?

Overigens had deze recruiter wel degelijk mijn profiel gelezen, maar qua vacatures blijven ze altijd erg vaag.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 09:18
Voor een klant van JR-Recruitment ben ik op zoek naar getalenteerde developers en ik stuitte op jouw profiel. Tijdens deze zoektocht kwam jij eruit als een goede, al dan niet, perfecte match op basis van de gewenste hardskills. Zo zag ik dat jij een gedegen opleiding hebt gevolgd en viel het mij op dat jij een groot scala aan hardskills en techskills bezit die onze opdrachtgever zoekt.

De opdrachtgever kenmerkt zich door haar open en informele werksfeer. Iedereen binnen het bedrijf heeft zijn/haar eigen aandeel met de daar bijbehorende verantwoordelijkheid. Dit zorgt ervoor dat elke medewerker trots is op het feit dat ze bij dit bedrijf werken. Door de huidige bedrijfsvoering en het product waarmee zij in de markt staan wil het bedrijf groeien in zowel kwaliteit als kwantiteit. Binnen het team zijn een aantal senioren die, indien nodig, je kunnen sturen en begeleiden tijdens het leerproces. Dit in combinatie met de verantwoordelijkheden binnen je werkveld zorgt ervoor dat je in een korte periode veel zult leren.

Omdat jouw profiel goed aansluit op deze vacature, ben ik benieuwd of jij momenteel open staat voor een nieuwe uitdaging. Mocht dit niet zo zijn, schroom dan niet mij dit te laten weten. Ben je wel geïnteresseerd om kennis te maken met deze opdrachtgever of ben je slechts benieuwd naar de mogelijkheden binnen de huidige markt? Ik vertel je hier graag meer over.
Mooie tekst kun je zo voor iedereen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Kreeg in de eerste alinea als jeuk van de term "hardskills".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Hydra schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:48:
Na door vragen kreeg ik wel netjes 2 vacatures die wel zouden passen. Dus zo slecht nog niet.

Alleen de eerste tekst...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hangt van de industrie af, in sommige industrieën zijn hardskills vrij essentieel :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Kennelijk zijn hardskills ook nog weer wat anders dan techskills.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Tsurany schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:27:
Hangt van de industrie af, in sommige industrieën zijn hardskills vrij essentieel :+
Misschien bedoelde 'ie dat 'ie een beetje hard wordt van al je skills O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
Over jeukwoorden in vacatures gesproken, dit was ook wel weer een leuk stukje:
https://www.nrc.nl/nieuws...t-een-tom-cruise-a1595470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Als je de hardskills los ziet wat zijn dan de techskills?

Vind het geen sterke intro…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 12:38

Daan_

Alles op zijn tijd !!

(jarig!)
Laatste tijd is hier ook weer raak. Wordt er vaak niet zo enthousiast van. Veelal recruiters met aanbiedingen over de landsgrenzen heen. Bedank ze netjes voor de interesse met een standaard tekstje.
Hi Daan,

I trust you are well.

I came across your profile and found it rather intriguing. I am a Senior Digital Consultant with XYZ, a company within the ABC Professional Services group of companies, operating in South Africa and Australia – uniting leading digital talent with organisations to close the digital talent gap. One of my South African clients is presently seeking an international well experienced Agile professional to head up a large scale Agile Transformation within their business, based in Johannesburg, South Africa.

I would love to have a telephonic discussion with you

When would be a good time for me to call you?

Kind regards

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Laatst online: 17-03 16:03
Ik krijg tegenwoordig ook allemaal recruiters met jobs in FrankFurt, London, Berlijn, Brussle, etc, etc. En dan ook nog allemaal freelance jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 13:34

_Arthur

blub

Spam van LEF Recruitment.

Hoi LEF-hebbers! Deze nieuwsbrief staat in het teken van onze social media kanalen. Wij willen jullie namelijk zo goed mogelijk op de hoogte houden van onze nieuwste vacatures & ontwikkelingen in de arbeidsmarkt.

Dat je lekker opzout met je SPAM.

@Edit: heb ze ook gevraagd waar ze mijn gegevens vandaan hebben en ze gevraagd alles te verwijderen.

Was het alvast maar 25 mei.

[ Voor 19% gewijzigd door _Arthur op 16-03-2018 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
matty___ schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:52:
Dat wordt ook zeker gedaan! 8)7

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Wij kennen elkaar nog niet, maar ik wil dit bericht graag met je delen.

Ik ben nu voor een aantal business partners op zoek naar dat profiel idem van jou. Uit mijn netwerk heb ik een tip gekregen dat jij een specialist bent in jouw vakgebied. Ik weet niet goed wat je interesses zijn (ik heb immers alleen jouw Linkedin-profiel tot mijn beschikking om deze te peilen), maar toch lijk je me een geschikte kandidaat.

Zijn er dingen waar je nu misschien tegenaan loopt in je huidige functie? Denk hierbij aan: salaris, reisafstand, professionaliteit, waardering of andere dingen die beter kunnen. Het kan zomaar zijn dat je tegen een glazen plafond zit, zonder daar bewust van te zijn.

Laat mij dan weten wat beter kan en wellicht heb ik een aantal leuke opties bij jou in de buurt (mits je er oren naar hebt).

Ik hoor graag van je!
Weer zo een lekker niets zeggende tekst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

5183

matty___ schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:52:
[...]

"Iedereen binnen het bedrijf heeft zijn/haar eigen aandeel met de daar bijbehorende verantwoordelijkheid. Dit zorgt ervoor dat elke medewerker trots is op het feit dat ze bij dit bedrijf werken."

Wel uniek hoor, dat iedere medewerker zijn of haar aandeel heeft in het bedrijf. En ook nog een een bijbehorende verantwoordelijkheid. Daar kan je alleen maar trots van worden natuurlijk.

Wij hebben hier bergen met medewerkers die geen aandeel hebben en geen verantwoordelijkheden. Ik hoop wel dat ze trots zijn op ons, anders moeten we ze maar ontslaan denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Laatst online: 15:15
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hij is wel eerlijk dat hij toegeeft dat ze gewoon half linked-in spammen. Way to go om direct 80%+ van de developers een afkeer van je bedrijf te laten krijgen. Wat een domoren

En die link wordt echt overal gespammed, op meetups, op linked-in, via mail, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-06 12:33
Iemand ervaring met Layer? Heb de afgelopen weken twee verzoeken van hun ontvangen, eerste keer was het een dame die eerder in dit topic is genoemd met een heel raar bericht ("Mag ik u vrijblijvende informatie sturen als u dat op prijs stelt?"), vorige week een ander en nu ben ik op zoek naar een nieuwe klus en komt "de verantwoordelijke voor freelancers" bij me aanzetten. Die overigens Junior Recruitment Consultant is.

De hele club komt niet zo volwassen over op mij, iemand andere ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
Mandera schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:13:
Iemand ervaring met Layer? Heb de afgelopen weken twee verzoeken van hun ontvangen, eerste keer was het een dame die eerder in dit topic is genoemd met een heel raar bericht ("Mag ik u vrijblijvende informatie sturen als u dat op prijs stelt?"), vorige week een ander en nu ben ik op zoek naar een nieuwe klus en komt "de verantwoordelijke voor freelancers" bij me aanzetten. Die overigens Junior Recruitment Consultant is.

Google:
Layer is een partner van Searchlite. Waar Searchlite in enkele jaren is uitgegroeid tot nummer 1 recruitmentbureau van Nederland op het gebied van Development, gaat Layer dezelfde fase in met Infrastructuur & Testing.
Searchlite is in mijn ogen echt een standaard shotgunrecruitmentclubje, dus gezien dit stukje tekst heb ik dan ook niet veel vertrouwen in Layer. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandera
Mugwump schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 15:40:
[...]

Google:

[...]

Searchlite is in mijn ogen echt een standaard shotgunrecruitmentclubje, dus gezien dit stukje tekst heb ik dan ook niet veel vertrouwen in Layer. :P
Goed om te horen. Die gaan dus niet door voor de koelkast. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mandera schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:11:
[...]

Goed om te horen. Die gaan dus niet door voor de koelkast. :P
Heel goed. Deze week een bericht gekregen van een recruiter van Layer, maar na een wederbericht ons meer gehoord. Toedeledokie.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
Klinkt weer als een club die na connecten alleen maar je netwerk door wil struinen naar nog meer zieltjes om hagel op af te vuren.

Wat een pech, connectie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:56

vectormatic

Warlock of the doorlock

Over searchlite gesproken, ik kreeg gisteren een mailtje van die club om een ontwikkelaar voor te stellen, met de vraag of "wij" interesse hadden...

(ik ben dus zelf ook slechts een ontwikkelaar en ben nooit ook maar in de buurt van aanname van personeel gekomen)

Stond er wel van te kijken

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
vectormatic schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:30:
Over searchlite gesproken, ik kreeg gisteren een mailtje van die club om een ontwikkelaar voor te stellen, met de vraag of "wij" interesse hadden...

(ik ben dus zelf ook slechts een ontwikkelaar en ben nooit ook maar in de buurt van aanname van personeel gekomen)

Stond er wel van te kijken
Zat er ook een CV bij die mail met allerlei persoonlijke gegevens van die betreffende ontwikkelaar?

Indien ja dan zou ik dat persoonlijk een kwalijke zaak vinden. Ben ook benieuwd wat de mogelijkheden tegen zulke cowboy praktijken zijn met de nieuwe privacy wetgeving die er aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
Mandera schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 12:13:

Ik krijg elke maand een mailtje van ze die ik zeer stijlvol in de prullenbak gooi. Overigens best prima e-mails, veel informatie en niet opdringerig. Eigen luiheid dat ik de e-mails nog krijg. Wel toevallig, vorige week LinkedIn bericht van een junior recruiter van Layer, of ik wilde connecten. Gezegd dat ik al in het bestand stond en daarna niks meer. Beetje slordig. Van wie krijg je berichten? Begint met een "J" en eindigt op "aqueline"? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:56

vectormatic

Warlock of the doorlock

Mandera schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:43:
[...]

Zat er ook een CV bij die mail met allerlei persoonlijke gegevens van die betreffende ontwikkelaar?

Indien ja dan zou ik dat persoonlijk een kwalijke zaak vinden. Ben ook benieuwd wat de mogelijkheden tegen zulke cowboy praktijken zijn met de nieuwe privacy wetgeving die er aan komt.
Er zit inderdaad een CV bij, zonder directe persoonsgegevens, maar misschien dat ik uit de werkervaring met wat slim zoekwerk het zou kunnen herleiden naar een specifiek persoon

Inderdaad niet netjes

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
Loev schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:44:
[...]

Ik krijg elke maand een mailtje van ze die ik zeer stijlvol in de prullenbak gooi. Overigens best prima e-mails, veel informatie en niet opdringerig. Eigen luiheid dat ik de e-mails nog krijg. Wel toevallig, vorige week LinkedIn bericht van een junior recruiter van Layer, of ik wilde connecten. Gezegd dat ik al in het bestand stond en daarna niks meer. Beetje slordig. Van wie krijg je berichten? Begint met een "J" en eindigt op "aqueline"? :+
Ik ben benaderd door zowel Sophie, Laurence als Tom. In 2 weken tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Kreeg vandaag een invite en een InMail en een gewone mail van een kerel die graag wilde weten hoe hij contact met me op kon nemen.

Heb gereageerd (over de gewone mail) dat een mailtje wel goed was. Wat kon ik voor hem doen?

Niks meer gehoord :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
CurtPoindexter schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:48:
Kreeg vandaag een invite en een InMail en een gewone mail van een kerel die graag wilde weten hoe hij contact met me op kon nemen.

Heb gereageerd (over de gewone mail) dat een mailtje wel goed was. Wat kon ik voor hem doen?

Niks meer gehoord :')
In dit soort gevallen geef ik gewoon de contact gegevens van onze sales door. Bij hem moet je immers zijn om mij in te huren.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:16

Rubman

Retarded or just overjoyed!

(jarig!)
Beetje een Crosspost uit de HK, maar wel een verhaal.

Geen IT recruiter, maar dat doen ze ook dus ik vind dat het mag :+
Voor mij gaat het om Logistiek en dan specifiek Supply Chain.

In het kader iets anders zoeken, meer bij woonplaats in de buurt en gezien ik bij mijn huidige baan geen lange toekomst voor mijzelf zie door meerdere factoren. Bij een recruiter terecht gekomen in de buurt, gespecialiseerd in de regio.
Eerste functie waar hij mee kwam had ik al zelf gesolliciteerd, die ging dus niet door, tweede functie had ik wel gezien maar nog niet gereageerd.
Afgesproken via hem aangedragen te worden. Duurde nogal lang voor ik antwoord kreeg, 2 keer gemaild, trage reacties en afgehouden door recruiter met het duurt gewoon lang bij deze tent en in de laatste mail van hem de tekst "Ze gaan met andere kandidaten in gesprek, vacature is vervallen", oké balen maar jammer, dit hoort er nu eenmaal bij.

Zit ik weer op LinkedIn te zoeken naar nieuwe vacatures, zie ik de vervallen vacature weer voorbij komen, gek ik dacht dat die niet meer beschikbaar was. Gezien het een erg interessante functie is toch maar even bellen met het bedrijf zelf hoe en wat, voor ik straks 2 keer een sollicitatie stuur (staat zo slordig).
Fijn telefoontje met interne contactpersoon, vacature is nog beschikbaar maar de naam van de recruiter zij haar even niets. Ik moest vooral nog even mijn CV en motivatie toesturen, want ze waren zeer geïnteresseerd.
Weer in de mail geklommen sollicitatie eruit gestuurd naar bedrijf en een wat geïrriteerde mail naar recruiter waar dit in vredesnaam op slaat.
Belt hij net op, ja intern is er hier wat mis gegaan, je bent niet aangedragen excuses slordig blablabla heel zielig verhaal.

Maar ff duidelijk gemaakt dat hij dan niet moet mailen dat ze niet met mij verder gaan, want dat impliceert dat hij iets heeft gehoord. Dat noem ik ook wel ronduit liegen tegen iemand. Verder gelieve al mijn gegevens verwijderen.
Als ik niet zelf verder had gekeken en assertief was geweest had dit mij gewoon die baan gekost zonder überhaupt een kans te hebben. Nu is het gelukkig nog niet te laat en is het daadwerkelijk wachten of het bedrijf mij uit wilt nodigen.

Maar deze recruiter mag per direct in de stront zakken wat mij betreft.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 19:54
Mooi om te zien dat ik ben ge-linkedin-zoekt door iemand van m'n huidige bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Krijg nou twee keer in twee weken bijna hetzelfde bericht van dezelfde recruiter. Je ziet vrij duidelijk het template naar voren komen :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:40

tha_crazy

Mafketel

Weer een leuke
Members only:

Ik denk dat ze zich niet meer hoeft voor te stellen 8)7
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

tha_crazy schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:53:
Weer een leuke

***members only***

Ik denk dat ze zich niet meer hoeft voor te stellen 8)7
[afbeelding]
Niet zo netjes van je dat je haar achternaam ook niet even uitwist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simcor55
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-09-2023
Lekker aansluitend werkgebied...

Le root, c'est moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:40

tha_crazy

Mafketel

5183 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:57:
[...]

Was me niet eens opgevallen, even aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

tha_crazy schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:59:
[...]

Was me niet eens opgevallen, even aangepast :)
d:)b

Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 13:34

_Arthur

blub

5183 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:57:
Hallo, het is Star Apple...
Pagina: 1 ... 51 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan