*knip* namen noemen van personen doen we niet.
[ Voor 85% gewijzigd door Krisp op 08-04-2016 15:44 ]
[ Voor 85% gewijzigd door Krisp op 08-04-2016 15:44 ]
https://niels.nu
Ze zoeken een projectmanager, met bedrijfskundige kennis voor procesoptimalisatie, die ook als ICT'er aan de slag moet gaan, met kennis van logistieke processen en ook nog kan programmeren in C#.Ik heb het verzoek van mijn klant gekregen om op zoek te gaan naar een jonge HBO-er die inzetbaar is op logistiek en ict in het bedrijf om zaken te stroomlijnen. Jij kon wel eens de man zijn die ik zoek. Wil je aub replyen of me bellen dan leg ik het uit. Het bedrijf zelf zit in Boxtel. Mooi bedrijf, groeiend en absoluut een uitdaging Inhoud van de job: De klant is op zoek naar een jonge htsér wtb / logistiek / technische bedrijfskunde. Je krijgt een aantal projecten onder je die te maken hebben met automatiseren en mechaniseren van de logistieke processen van dit bedrijf, groeiend bedrijf en krijgt tzt een internat. karakter. Daarnaast zal hij/zij betrokken worden bij voorraad optimalisatie projecten. Voorkeur heeft als de betrokkene ook programma’s kan maken in C# en enige feeling heeft met de online wereld en hoe deze te koppelen aan de klassieke wereld.
Tja die komt toch zo vaak voor? Althans zeker in de Engineering. Je moet overal verstand van hebben en met veel dingen ervaring en een WO opleiding. Vervolgens krijg je een Loon dat 'markt conform is' a €2300 bruto. Het werk wat je vervolgens moet doen is klote klusjes waarbij je leidinggevende de mooie kanten er van zelf doet maar je wel shit geeft als er iets verkeerd gaat.FiXeR.nl schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:45:
Recruiters weten ook echt niet wat ze zoeken. Ik kreeg van de week dit mailtje via linkedin.
[...]
Ze zoeken een projectmanager, met bedrijfskundige kennis voor procesoptimalisatie, die ook als ICT'er aan de slag moet gaan, met kennis van logistieke processen en ook nog kan programmeren in C#.![]()
Dat zijn werkelijk waar 5 functies in een, die stuk voor stuk een vak apart zijn.
Dit gebeurt in mijn sector (software vendor in financiele wereld). Wij hebben contracten met verschillende recruiters en jaarlijks worden ze gereviewed (hebben ze goede kandidaten aangedragen of was het troep?). Zo ja, wordt het verlengd, zo nee, loopt het contract af en doen we geen zaken meer met ze. Er zitten recruiters tussen die met goede kandidaten komen (die zijn aangenomen) waar wij zelf als bedrijf nooit mee in aanraking waren gekomen zonder hen, dus een goede externe recruiter kan goud waard zijn.eamelink schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:02:
[...]
Dat betwijfel ik. Ik denk dat de meeste partijen een opdracht bij een recruiter neerleggen omdat ze zelf niet succesvol zijn in mensen vinden. Maar het eigen recruitmentapparaat zal vrijwel altijd de voorkeur hebben, omdat dat uiteindelijk veel goedkoper is.
Misschien in andere branches waar je bij elke vacature tienduizend reacties krijgt, maar in onze branch? Ik denk van niet.
Nog nooit iets met PHP gedaan. Staat ook niets op mijn linkedin.Hi Matty,
Ik ben vast niet de eerste die je benadert;-).
Gezien de PHP ervaring denk ik dat jouw profiel goed aansluit bij wat mijn klant zoekt.
Sta je open voor een nieuwe uitdaging?
Ik hoor graag van je, ook als je geen interesse hebt.
Vriendelijke groet,
Ilan van uchoose
Ok de aanhef van de oude email kan ik mee leven maar verder concreet genoeg om te reageren. Dus ik vraag hem om wat meer informatie. Krijg ik deze mail terugHi Matty,
Hi Antonio,
I hope you are well,
I have looked over your profile experience and was keen to get in contact to discuss a new permanent Front end development role.
I can see you have worked at XXXfor 1 year now I would be interested to see if you would be interested in discussing a possible new opportunity based in the Hague area (Holland), please see below for a brief description of the role.
My client is a fast paced successful tech/consultancy company, currently they have around 20 people working in the Hague HQ with plans for rapid expansion over the next year. They often take part in Hackathons and community Meetups. Salary is open to discussion between €2500 - €5000. My client has skilled developers across the Netherlands so the company language is English.
I would be interested to learn more about your current situation, and your thought’s on the current market.
If you are open to new career opportunities, Please let me know a good time / number to speak with you?
Regards
Dan
Nog nooit iets met C++ gedaan.Hi Matty, Please see below for the job descriptions; http://careers.quintiq.co...per-den-bosch-100243.html Please let me know your thoughts as I would be interested to set up a call to learn more about your current situation and give more details on the role. Kind regards Luke
Schijnbaar ben je niet de enige Antonio: https://blacklist-recruiters.nl/meldingen/304matty___ schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:07:
Eerste weken niets en nog gewoon 2 parels op één dag:
[...]
Nog nooit iets met PHP gedaan. Staat ook niets op mijn linkedin.
De 2de begon super:
[...]
Ok de aanhef van de oude email kan ik mee leven maar verder concreet genoeg om te reageren. Dus ik vraag hem om wat meer informatie. Krijg ik deze mail terug
[...]
Nog nooit iets met C++ gedaan.
edit: foutje van hem. Heeft achteraf de juiste link doorgestuurd. Beetje slordig
“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
DieVeenman schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:50:
[...]
Schijnbaar ben je niet de enige Antonio: https://blacklist-recruiters.nl/meldingen/304
[ Voor 6% gewijzigd door matty___ op 12-04-2016 12:49 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Mandera op 12-04-2016 13:50 ]
Ik heb nog meer meldingen binnengekregen op de blacklist van andere "Antonios". Dit was pas de tweede melding over Astbury Marsden, maar het toont wel aan dat ze niet echt bekwaam personeel in dienst hebben.DieVeenman schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:50:
[...]
Schijnbaar ben je niet de enige Antonio: https://blacklist-recruiters.nl/meldingen/304
Die eerste heb ik ook gehad. Ik ben wel PHP-ontwikkelaar, maar goed, dit is veel te generiek, dus doei ermee. Het enige wat me opviel is z'n functienaam: "Resource Developer"matty___ schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:07:
Eerste weken niets en nog gewoon 2 parels op één dag:
[...]
Nog nooit iets met PHP gedaan. Staat ook niets op mijn linkedin.
In het begin accepteerde ik ook zowat iedereen, maar de pest is dat ze klaarblijkelijk je email te zien krijgen en dus dan kunnen ze deze leuk aan hun database toevoegen. Zo ben ik dus bij die koekerd van "Searchlite" beland.Hydra schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:09:
Ik accepteer recruiters meestal wel als blijkt dat ze inderdaad iets in mijn vakgebied doen. Kan later, als ik ooit als ZZPer aan de slag ga, handig zijn.
[ Voor 36% gewijzigd door HarmoniousVibe op 12-04-2016 22:04 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Hier kan ik helemaal niks mee. De enige manier om hier op te kunnen reageren was trouwens door hem te accepteren op LinkedIn. Niks mee gedaan uiteindelijk.Hi <mijn naam>,
Ik ben je profiel tegen gekomen, ik ben voor een klant van mij op zoek naar iemand zoals jij.
Heb je interesse in de vacature?
Hoor graag van je.
Groet,
<zijn naam>
Just do it.
Uiteraard niet accepteren en rapporteren als spam aan LinkedIn. Volgens mij moeten ze namelijk betalen als er x keer mailtjes als spam gerapporteerd worden. Lijkt me ook zeer terecht met dit soort onzinnige mailtjes.Rednas_N schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:37:
Hier kan ik helemaal niks mee. De enige manier om hier op te kunnen reageren was trouwens door hem te accepteren op LinkedIn. Niks mee gedaan uiteindelijk.
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Dit zie ik ook heel vaak terugkomen. Ik vraag me erbij af of ze dit gebruiken als een achievementlist van "zoveel connecties heb ik!", aangezien ik daarna helemaal niks meer van ze terughoor.Beste <mijn naam>,
Goed profiel heb je! Graag voeg ik je toe aan mijn professionele netwerk. Wellicht kunnen wij in de toekomst iets voor elkaar betekenen.
Met vriendelijke groeten,
XXX van JouwICTVacatures.nl
Dat is dus letterlijk het geval. Ik heb zoals ik eerder van de week al aangaf onlangs een recruiter uit m'n lijst geschopt omdat 'ie op zat te scheppen al 8000 connecties te hebben. Dombo's die denken dat dat je "netwerk" is. Dat zijn circa 8000 mensen die al je updates gewoon negeren.shinmeiryu schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:54:
Dit zie ik ook heel vaak terugkomen. Ik vraag me erbij af of ze dit gebruiken als een achievementlist van "zoveel connecties heb ik!", aangezien ik daarna helemaal niks meer van ze terughoor.
[ Voor 9% gewijzigd door Hydra op 13-04-2016 12:53 ]
Eigenlijk zou er een begrenzing op het aantal connecties moeten komen of zou LinkedIn actie moeten ondernemen als iemand extreem veel connecties heeft. Je mag volgens de voorwaarden van LinkedIn iemand pas linken als je die persoon echt kent (al is het begrip "kennen" natuurlijk wel voor interpretatie vatbaar). En niemand kan 8000 mensen kennen. Kan gewoon niet.Hydra schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:53:
[...]
Dat is dus letterlijk het geval. Ik heb zoals ik eerder van de week al aangaf onlangs een recruiter uit m'n lijst geschopt omdat 'ie op zat te scheppen al 8000 connecties te hebben. Dombo's die denken dat dat je "netwerk" is. Dat zijn circa 8000 mensen die al je updates gewoon negeren.
[ Voor 6% gewijzigd door Koos Werkloos op 13-04-2016 13:04 ]
Vaak wil men contact met jou, want jij hebt weer iemand die interessant is op je kennissen lijstje staan. Die wordt zo een 2stap en met de juiste lidmaatschappen weet linkedin daar wel raad mee.. Was dat niet al eens genoemd in dit topic?Megajr schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:29:
Kan iemand mij de fascinatie die recruiters met bellen hebben even toelichten?
Ik had er vanochtend weer een die met een verschrikkelijk vage omschrijving van het bedrijf kwam maar net niet vaag genoeg of buiten m'n skillset om het gelijk af te ketsen. Niet dat ik actief op zoek ben naar ander werk (hoi collega's) maar als ik een gouden aanbod krijg wil ik het wel overwogen hebben voor ik nee zeg.
Hoe dan ook, ik had een vriendelijk berichtje terug gedaan dat ik graag meer wist voor ik aanschoof voor een kopje koffie. In de tussentijd even de bedrijfsnaam door Google getrokken en ze komen op de blacklist voor en in meerdere topics hier. Dat was al een punt tegen en daarna maar blijven pushen op bellen. Ik wil eerst iets meer informatie over de rol waar je mij in wilt hebben, dat is gewoon knippen-plakken vanuit de aanvraag die je binnen hebt gekregen. En als je enige antwoord daar op is wanneer en waar kan ik je bereiken gaat het gauw over.
ping 127.212.23.124
Maar waarom het bellen? Als je puur 'vriendjes' wilt zijn vanwege mijn connecties dan hoef je dat niet.pjottum schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:51:
[...]
Vaak wil men contact met jou, want jij hebt weer iemand die interessant is op je kennissen lijstje staan. Die wordt zo een 2stap en met de juiste lidmaatschappen weet linkedin daar wel raad mee.. Was dat niet al eens genoemd in dit topic?
Linkedin, eigenlijk moet je ermee stoppen...
Omdat het voor een hoop wellicht lastiger is om een nee te verkopen dan via een simpel mailtje. Van de 100 zullen er via de mail 100 nee zeggen maar als hij door het slim te spelen 1 van deze 100 kan overhalen is hij geslaagd. En dat gaat nu eenmaal makkelijker telefonisch.Megajr schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:59:
[...]
Maar waarom het bellen? Als je puur 'vriendjes' wilt zijn vanwege mijn connecties dan hoef je dat niet.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Oh, elke snipper informatie is bonus. Goh, waar werk je nu? Bevalt dat? Wat doe je zoal? Doen jullie Scrum? Goh, enne, is dat team groot? Hoe groot? Leuk, en die collegas, bakken die er wat van? Allemaal even goed, dus je collegas zijn net zulke kanjers als jij? Nee, dat kan natuurlijk niet. Zeg, zullen we eens koffie drinken? Ik betaal hoor, jouw tijd is natuurlijk kostbaar? Zou je meer mensen weten die wel eens koffie willen drinken? Goh, werken die dan .. Etc...Megajr schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:59:
[...]
Maar waarom het bellen? Als je puur 'vriendjes' wilt zijn vanwege mijn connecties dan hoef je dat niet.
ping 127.212.23.124
Nouja. Het is voor veel bedrijven ook gewoon belangrijk of je een beetje sociaal vaardig bent. Dat kun je uit e-mail niet afleiden, uit een telefoongesprek al een stuk beter.Megajr schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:59:
Wat een onzin. Mensen dit topic gaat over "shitpraktijken". Dat je als developer veel benaderd wordt door recruiters zijn geen "shitpraktijken" en in de grote mensen wereld is gewoon ff bellen de normaalste zaak van de wereld. Je kunt in een gesprek veel efficiënter informatie uitwisselen.pjottum schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:51:
[ Voor 41% gewijzigd door Hydra op 13-04-2016 14:10 ]
Verwijderd
Generieke informatie sturen over een bedrijf of over een vacature kan natuurlijk, maar wat als daar niet de juiste informatie instaat voor jou?Megajr schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:29:
Geloof me, zo werkt echt niemand.pjottum schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:51:
[...]
Vaak wil men contact met jou, want jij hebt weer iemand die interessant is op je kennissen lijstje staan. Die wordt zo een 2stap en met de juiste lidmaatschappen weet linkedin daar wel raad mee.. Was dat niet al eens genoemd in dit topic?
Ik denk dat in die stelling twee logische fouten zitten:Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:22:
[...]
Aan de telefoon zou jij aan een recruiter kunnen doorgeven wat dat gouoden aanbod dan zou moeten zijn.
Als een telefoontje van 5 of 10 minuten jouw droombaan kan opleveren, wat is dan die investering?
[...]
[ Voor 28% gewijzigd door t_captain op 13-04-2016 16:49 ]
Hoe lief. En zo naief.
ping 127.212.23.124
Zeker niet.Hydra schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:08:
Heb net koffie gedronken met een (interne) recruiter. Leuk gesprek. Ze zijn niet allemaal slecht
Als ik dat wil, prima, maar dit soort nonsens krijg ik meestal:Wat een onzin. Mensen dit topic gaat over "shitpraktijken". Dat je als developer veel benaderd wordt door recruiters zijn geen "shitpraktijken" en in de grote mensen wereld is gewoon ff bellen de normaalste zaak van de wereld.
Eh?Beste Pjottum,
Allereerst excuses voor de directe benadering, maar gezien jouw werkzaamheden in combinatie met de gebruikte technieken heb je mijn interesse te pakken. Ik zie dat jij de afgelopen jaren bent gegroeid in je loopbaan. Nu merk ik vaak vanuit mijn functie dat mensen tegen een glazen plafond aanlopen op het gebied van werkzaamheden, salaris of waardering. Mocht dit voor jou ook het geval zijn kom ik graag met je in contact.
Met vriendelijke groet,
ping 127.212.23.124
Ik heb ook regelmatig wel prima berichtenwisselingen en gesprekken met recruiters maar als je al wilt bellen met als enige informatie 'in jouw regio, iets met systeembeheer, het bedrijf doet iets met Linux en openstacks en een boven modaal salaris' dan vind ik dat je op zich wel iets uit mag wijden. Vragen als wat zou mijn rol hier in zijn en welke plaats het bedrijf zit kun je op z'n minst een antwoord op geven lijkt mij? En niet als reactie er in gooien "wanneer en op welk nummer kan ik je bereiken?". Dat is IMHO redelijk onbeschoft. Dat we als ik een beeld heb van wat je wil een keer bellen is prima, graag zelfs want daarmee kun je veel directer informatie krijgen en daar sta ik ook niet negatief tegen over.Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:22:
[...]
Generieke informatie sturen over een bedrijf of over een vacature kan natuurlijk, maar wat als daar niet de juiste informatie instaat voor jou?
Aan de telefoon zou jij aan een recruiter kunnen doorgeven wat dat gouoden aanbod dan zou moeten zijn.
Als een telefoontje van 5 of 10 minuten jouw droombaan kan opleveren, wat is dan die investering?
[ Voor 14% gewijzigd door thewizard2006 op 14-04-2016 08:49 ]
Tuurlijk niet. En als je hapt krijg je een of andere meer ervaren persoon aan de lijn (en dan meestal een kerel). Best wel een teleurstelling; als ik dan toch koffie moet drinken met iemand heb ik liever een leuk uitzichtthewizard2006 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:49:
Heerlijk om te zien dat 9/10 recruiters die contact met mij willen een lekkere chick is. Zou het toeval zijnLijkt af en toe wel een datingsite.
Los nog van de totaal nietszeggende marketing bla-bla heb ik maarliefst één test-gerelateerde ervaring op mijn CV, en dat was een stage op het HBO waar ik functioneel ontwerp deed voor een test team.We are currently looking for a talented Senior Test Engineer. Our user-centered connected propositions contain re-usable components, within an increasingly open ecosystem. They also use current connectivity standards and cloud services. In short, they empower people. The ~~ team of which you’ll be a part helps deliver best-in-class, end-to-end solutions. These include connected hardware, appliances, medical devices and wearables, and leading mobile apps across all major OS platforms. The team also develops various back-end cloud systems that integrate with these propositions. The role is based in ~~.
If you are open for new opportunities and have potential interested for the position please share your contact details and I will send you detailed job description. Thanks and have a evening!
Simpel:Megajr schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:29:
Was ik vergeten om /sarcasme neer te zetten
Sterker nog, het ís vaak een totaal ander persoon. Heb al wat accounts met stockfoto's gespot van mooie vrouwenHydra schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:51:
[...]
Tuurlijk niet. En als je hapt krijg je een of andere meer ervaren persoon aan de lijn (en dan meestal een kerel). Best wel een teleurstelling; als ik dan toch koffie moet drinken met iemand heb ik liever een leuk uitzicht
Verwijderd
1.Klopt als je niet open staat voor een nieuwe baan (droombaan of niet), dan hoef je zo'n gesprek ook niet aan te gaan.t_captain schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:33:
[...]
Ik denk dat in die stelling twee logische fouten zitten:
1. de aanname dat iemand uberhaupt open staat voor een droombaan (of een nieuwe baan, of een baan).
2. de aanname dat het 1 telefoontje betreft. In de IT zijn duizenden recruiters actief; het is een enorm gefragmenteerde (en vaak chaotisch werkende) markt. Het komt erop neer dat je een stuk of 50 keer 10 minuten aan de telefoon mag komen.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand een LinkedIn invite stuurt, om iemand anders te benaderen.pjottum schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:54:
[...]
Hoe lief. En zo naief.
Sta je zelf al op die blacklist die af en toe langskomt?
Uit eerste hand kan ik je vertellen dat het daadwerkelijk plaatsvindt, mij al 3x gebeurd en ze schromen er niet voor om dat dan in het bericht te zetten. Andersom is ook al gebeurd; dat vrienden een verzoek kregen waarna direct ik benaderd werd. Nu doe ik niks in de ICT maar een tak van sport waar de wereld nog veel kleiner is en zwaar te weinig mensen in afstuderen.Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:02:
*knip*
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand een LinkedIn invite stuurt, om iemand anders te benaderen.
[ Voor 12% gewijzigd door Koos Werkloos op 15-04-2016 12:33 ]
Doe eens een image search op de plaatjes.thewizard2006 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 08:49:
Heerlijk om te zien dat 9/10 recruiters die contact met mij willen een lekkere chick is. Zou het toeval zijnLijkt af en toe wel een datingsite.
Ach, dit soort cringeworthy cliche's zijn standaard.CMD-Snake schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:54:
[...]
Doe eens een image search op de plaatjes.Ik heb nu al meerdere malen gehad dat die foto's "geleend" waren van de sites van modellenbureau's. En mijn favoriet is nog altijd eentje die een plaatje geleend had een pornoactrice.
![]()
Ik weet niet wat die lui denken als ze de foto van een aantrekkelijke dame plaatsen. Misschien hopen ze dat IT'ers zulke trieste figuren zijn dat het plaatje van een fraaie dame ze al over de streep kan trekken.
Jaren geleden had PEAK IT ook zo'n wervingsactie. Stuurden ze berichtjes rond vanuit naam van een paar bekende soap actrices. Als je solliciteerde dan had je kans om 5 minuten in een gebouw te zijn met een van die dames. Het geheel kwam nogal geforceerd en cringeworthy over.Blue-eagle schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:07:
Ach, dit soort cringeworthy cliche's zijn standaard.
[...]
Dus, ja. Een leuke jongedame levert veel meer reacties op via LinkedIn en andere platformen. De gemiddelde ICTer valt daar schijnbaar voor. Geen idee of je dat soort sukkels wilt aannemen.
Veel bedrijven maken de fout IT vacatures door hippe marketing of HRM boys te laten schrijven. Dat spreekt veel echte IT'ers niet zo aan.CMD-Snake schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:11:
[...]
De vacatures van Coolblue zijn inderdaad tenenkrommend als je ze doorleest.
Denk dat coolblue dan juist ook niet die "echte" IT'ers zoekt, hoe jij het zegt418O2 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:21:
[...]
Veel bedrijven maken de fout IT vacatures door hippe marketing of HRM boys te laten schrijven. Dat spreekt veel echte IT'ers niet zo aan.
Misschien val je wel gewoon niet in de doelgroep van Coolblue. Dat is niet erg, maar reageer dat niet op hun af418O2 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:21:
[...]
Veel bedrijven maken de fout IT vacatures door hippe marketing of HRM boys te laten schrijven. Dat spreekt veel echte IT'ers niet zo aan.
Ik ben absoluut geen norse IT Guy, maar als ik op zoek zou zijn naar werk, dan haak ik echt af als de halve vacature gaat over de tafeltennis tafel en o zo gezellige borrel.JCE schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 17:15:
[...]
Misschien val je wel gewoon niet in de doelgroep van Coolblue. Dat is niet erg, maar reageer dat niet op hun af.
Die herinnering had ik eigenlijk verdrongen maar komt nu weer boven.CMD-Snake schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:11:
[...]
Jaren geleden had PEAK IT ook zo'n wervingsactie. Stuurden ze berichtjes rond vanuit naam van een paar bekende soap actrices. Als je solliciteerde dan had je kans om 5 minuten in een gebouw te zijn met een van die dames. Het geheel kwam nogal geforceerd en cringeworthy over.
Soms doen bedrijven iets te veel moeite om grappig of hip te zijn. Dat hoeft niet. Zelf geef ik bij vacatures de voorkeur aan duidelijkheid. Wat is de functie en wat krijg ik er voor terug. Of het leuk is moet de sollicitant voor zichzelf bepalen.JCE schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 17:15:
Misschien val je wel gewoon niet in de doelgroep van Coolblue. Dat is niet erg, maar reageer dat niet op hun af.
Het internet vergeet het niet:Jazzy schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 17:29:
Die herinnering had ik eigenlijk verdrongen maar komt nu weer boven.Moet eerlijk zeggen dat het natuurlijk prima aansluit bij hun doelgroep, laagopgeleide en jonge IT-ers.
[ Voor 32% gewijzigd door CMD-Snake op 15-04-2016 17:36 ]
Dat ze iets met Star Wars doen betekend toch niet dat iemand die daar minder mee heeft niet welkom is? En Eindbaas? Ik weet niet of je weleens wat van Coolblue hebt gezien maar hun CEO heeft als titel 'eindbaas'.Blue-eagle schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:07:
[...]
Kijk eens naar CoolBlue:
"I'm like Yoda. ‘Code size matters not. Judge it by it's size you should not. For my ally is The Code. And a powerful ally it is.’"
Ja, alle nerds die programmeren zijn fan van Yoda en Star Wars
Nog meer CoolBlue:
"Je bent een eindbaas in HTML, CSS, JavaScript & jQuery."
Eindbaas?Dat woord hoorde ik laatst op het schoolplein van een MAVO. Schijnbaar zoeken zij Lead developer mensen die zich als eindbaas identificeren. Bizar.
"Ik vind dat Cooblue hier iets te veel moeite doet om..."CMD-Snake schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 17:32:
[...]
Soms doen bedrijven iets te veel moeite om grappig of hip te zijn. Dat hoeft niet. Zelf geef ik bij vacatures de voorkeur aan duidelijkheid. Wat is de functie en wat krijg ik er voor terug. Of het leuk is moet de sollicitant voor zichzelf bepalen.
Heb haar gevraagd welk deel van mijn CV ze deze Jedi skills zag maar nooit meer wat terug gehoord.Dear,
I hope to find you well.
The task for you today is based on the following User Story:
“As an international IT recruiter, I am looking for an experienced Java Developer like you, to integrate a Dutch-based innovative company. Our client builds software systems using the latest technology and will provide you with training and guidance, given that you are eager to learn and explore.”
The Jedi Skills required are:
- Academic Degree in Computer Science / Engineering
- Strong JVM / Java skills: understanding of JMM, GC, concurrency and multithreading
- Experience with Java EE: in particular Servlet, EJB, JPA and JAX-RS
- Experience with Persistence (Hibernate), presentation Layer (Spring MVC, Play), automated testing (JUnit, EasyMock / Mockito, Selenium, FitNesse), Tooling (Maven, Jenkins, Sonar, GIT)
- Understand modern software development practices, such as testing, continuous integration and producing maintainable code
- Experience in Agile / Scrum methodologies and practices
- Knowledge of REST Architecture and Enterprise Integration Patterns
- Fluent English, spoken and written
- EU citizen
Nee, het geeft aan dat ze denken hiermee de juiste mensen aan te spreken en te motiveren te solliciteren.Sissors schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 18:16:
[...]
Dat ze iets met Star Wars doen betekend toch niet dat iemand die daar minder mee heeft niet welkom is?
Dus? Dat is toch best zielig? Om een middelbareschool-niveau taalgebruik te hanteren als recruitment taaltje. Ik vind het denigrerend eigenlijk.En Eindbaas? Ik weet niet of je weleens wat van Coolblue hebt gezien maar hun CEO heeft als titel 'eindbaas'.
Klopt, ik ga er nu vanuit dat dit hun stijl is. Dus ik wil er niet werken. Ze zijn de afgelopen jaren al wel regelmatig in mijn mailbox te vinden of ik niet wil solliciteren op hun functies.Ik heb zelf nooit bij ze gewerkt ofzo hoor, dus ik weet niet hoe het daar intern eraan toe gaat. Maar ik denk toch wel heel erg dat als je zulk soort uitspraken niet kan hebben je sowieso niet gelukkig gaat zijn bij Coolblue. Dat is gewoon hun stijl.
Wat is je probleem nu precies ?Blue-eagle schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:17:
[...]
Nee, het geeft aan dat ze denken hiermee de juiste mensen aan te spreken en te motiveren te solliciteren.
[...]
Dus? Dat is toch best zielig? Om een middelbareschool-niveau taalgebruik te hanteren als recruitment taaltje. Ik vind het denigrerend eigenlijk.
[...]
Klopt, ik ga er nu vanuit dat dit hun stijl is. Dus ik wil er niet werken. Ze zijn de afgelopen jaren al wel regelmatig in mijn mailbox te vinden of ik niet wil solliciteren op hun functies.
Maar, zeg het eens. Vind jij jezelf een eindbaas? Heb jij dan een goed geval en denk je: "Ja, ja ik ben een eindbaas" of denk je vooral: "WTF.."?
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Nogmaals, dat is niet hun recruitment taaltje, dat is in het algemeen hoe ze communiceren. Heb je daar om wat voor reden dan ook problemen mee, prima, dan gaat je hun cultuur waarschijnlijk sowieso niet bevallen. Dus win-win situatie, zij trekken mensen aan die wel in die cultuur passen, en jij weet dat het voor jou niks is. Ik begrijp echt het probleem hier niet.Blue-eagle schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:17:
[...]
Dus? Dat is toch best zielig? Om een middelbareschool-niveau taalgebruik te hanteren als recruitment taaltje. Ik vind het denigrerend eigenlijk.
Of het op zijn visitekaartje staat durf ik niet te zeggen, wel op zijn Twitter: https://twitter.com/pieterzwart?lang=nl, en blijkbaar ook op het naamkaartje bij zijn kantoor: http://elsevierjuist.nl/e...e-mikt-op-miljardenomzet/CMD-Snake schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:30:
Eindbaas is een beetje opmerkelijke titel op zijn minst. Staat het ook echt op zijn visitekaartje?
Dus echt, als je zulk soort zaken niet trekt denk ik dat je gewoon weinig te zoeken hebt bij Coolblue. En daar is uiteraard helemaal niks mis mee, dat verschillende bedrijven verschillende culturen hebben is juist geweldig zodat er voor ieder wat wils is. Maar heeft absoluut niks te maken met shitpraktijken van recruiters.De kamer van Zwart – met op het naambordje: ‘Pieter. Eindbaas’ – biedt een duizelingwekkend uitzicht op het vernieuwde stationsplein van Rotterdam.
Daar geven ze zelf expliciet aan, dat als hun cultuur niet bij je past, jij ook niet bij hun past.Nee, mensen gaan niet harder werken als ze in een ballenbak mogen vergaderen, erkent Zwart. Maar het is volgens hem wel dé manier om de goede werknemers binnen te halen. Voelt een sollicitant zich in de ballenbak niet op zijn gemak, dan is het twijfelachtig of hij past in de cultuur van Coolblue. De nieuwkomer dient het vriendengevoel te versterken dat hier volgens de eindbaas heerst. Doorslaggevend criterium tijdens het sollicitatiegesprek: is het aanlokkelijk om met deze persoon vanavond nog drie uur door te praten aan de bar? Zo niet, dan kan de sollicitant inpakken, ongeacht zijn capaciteiten. Werknemers moeten gezellig zijn, maar ook flexibel. De stormachtige groei brengt continue veranderingen mee, snelle baanwisselingen. Leuk, maar je moet er tegen kunnen.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Verwijderd
Dat is wel een beetje kort door de bocht. Een bedrijf als Coolblue haalt IT'ers uit vele landen en heeft best een hoog vrouwen gehalte employed ten opzichte van sommige bedrijven. Ik snap dat deze angst er kan zijn, en er zijn vast ook wel bedrijven die er wel misbruik van maken, maar laten we eerlijk zijn, voor een bedrijf is natuurlijk een goed iets als collega's goed met elkaar kunnen opschieten.defiant schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:09:
'Cultural fit' hiring, aka de meeste makkelijk manier om kandidaten te selecteren en af te wijzen naar eigen inzicht. Je bent niet afgewezen vanwege een reden die mogelijk twijfel opwekt (leeftijd, achtergrond, hobby of t-shirt) maar je bent gewoon geen 'cultural fit'.
Dit eigenlijk.JCE schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 17:15:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door avotar op 19-04-2016 08:00 ]
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Mensen tochBlue-eagle schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:07:
[...]
Nog meer CoolBlue:
[ Voor 12% gewijzigd door demichel op 19-04-2016 08:12 ]
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
De vacature is dus niet voor jou. Ze zoeken mensen met een minder hoog zuur / why so serious factor.demichel schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:11:
[...]
Mensen tochdeze vacature...
Willen ze iemand lokken met minimaal zes jaar ervaring met een dergelijke vacature?
[ Voor 16% gewijzigd door Shunt op 19-04-2016 08:45 ]
Game PC
Het is misschien wat populair geschreven, maar ik ken weinig vacatures die inhoudelijk zo veel informatie geven. Dat zie ik vaak genoeg anders.demichel schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:11:
[...]
Willen ze iemand lokken met minimaal zes jaar ervaring met een dergelijke vacature?
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Dit is hun strategie want ook in communicatie met klanten gebruiken ze dit taalgebruik en dat gaat ze echt heel goed af. Ik doe graag zaken met ze als de prijs goed is want ze leveren snel,begrijpen de markten die ze aanboren en ik grinnik vaak als ik iets van hen op social media of ergens anders zie.demichel schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:11:
[...]
Mijn ervaring is juist zulke organisaties heel actief bezig zijn met hoe ze functioneren en daar toch wel wat trots in zijn. Je mag prime koesteren wat je gebouwd hebt, betekent alleen maar dat je zuiniger meer zult zijn. Niets mis mee imho.Hydra schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:03:
Beetje gezeur over die vacatures van CoolBlue. Ze geven een duidelijk beeld van je werkzaamheden en hebben erg veel tijd in de vacatures gestoken. Boeiend dat ze er een wat hip sausje overheen gieten; ze komen in ieder geval op mij over als een prima werkgever.
Gezien de zure reacties van sommigen werkt het preselecteren op culture fit helemaal prima
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ik stoor me niet aan een beetje humor om op te vallen.Blue-eagle schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:07:
[...]
[...]
Nog meer CoolBlue:
Eindbaas?Dat woord hoorde ik laatst op het schoolplein van een MAVO. Schijnbaar zoeken zij Lead developer mensen die zich als eindbaas identificeren. Bizar.
[....]
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
Herkenbaar.. Ik werk zelf bij een grote IT vendor, marktleider in zijn segment, als pre-sales engineer. Een van mijn taken is het trainen van onze partners en ze helpen bij complexe cases.Blue-eagle schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:40:
Herkenbaar wel. Van die recruiters die hun clienten verkopen, ook als die gewoon honderd keer kut zijnZo ben ik als front-end (/ full-stack) webdeveloper met 15 jaar ervaring behoorlijk bedreven met moderne technologie, en heb ik de nodige commercial ervaring met miljoenen unieke bezoekers etc. etc. etc.
K
Zucht...
Dan ben je dus een recruiter die vooral werkt voor zijn klant, en niet voor de match tussen klant en kandidaat. Een direct teken om hard weg te rennen.
Dat is ook hun taak. De klant van de recruiter is de opdrachtgever, de kandidaat is handelswaar.Blue-eagle schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:40:
Ik geef aan dat dit ongeveer zoiets is als een ervaren hartchirurg vragen of hij misschien interesse heeft in een functie als professioneel nagelvijler; want da's ook onderdeel van het lichaam. [...]
Dan ben je dus een recruiter die vooral werkt voor zijn klant, [...]
Maar de klant is ook gebaat bij een goede match...t_captain schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:24:
[...]
Dat is ook hun taak. De klant van de recruiter is de opdrachtgever, de kandidaat is handelswaar.
Blue-eagle schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:40:
Ik geef aan dat dit ongeveer zoiets is als een ervaren hartchirurg vragen of hij misschien interesse heeft in een functie als professioneel nagelvijler; want da's ook onderdeel van het lichaam. En écht bij een tof bedrijf! Nagels zijn belangrijk! En je krijgt echt de nieuwste vijl die op de markt is (model uit 2014), en ze hebben iedere vrijdag pizza! Ga er gewoon een keertje langs, ik heb net een ijzersterke kandidaat–net als jijzelf–gehad die afgestudeerd is in de homeopathie. Hij vond het erg leuk.
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Drie kwartier heen en drie kwartier terug is een reistijd waar veel mensen jaloers op zouden zijn.Teejoow schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:02:
Recruiter 2: hier heb ik telefonisch contact mee gehad. Daarbij aangegeven dat ik niet per se weg hoef maar een nieuwe uitdaging in Groningen niet verkeerd zou zijn. Deze meneer komt vervolgens met een vacature in Heerenveen. Dat is voor mij 3 kwartier rijden wat neer zou komen op elke dag anderhalf uur in de auto waar ik nu elke dag 50 minuten fiets, veel gezonder. Ik geef aan dat dit voor mij veel te ver is en ook niet in lijn is met de wensen die ik initieel bij hem heb neergelegd.
Nee, natuurlijk niet. Nooit zomaar je BSN geven! Een BSN is pas nodig wanneer de werktgever echt met jou verder wil, dus waarom eerder geven? En dan geef je je BSN aan je werkgever, niet aan de recruiter.Wijnands schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:59:
Heeft een recruiter een noodzaak om een BSN nummer van mij te hebben??
.. maar 25 minuten heen op de fiets en 25 minuten terug op de fiets, daar zijn nog meer mensen jaloers op.Koos Werkloos schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:04:
[...]
Drie kwartier heen en drie kwartier terug is een reistijd waar veel mensen jaloers op zouden zijn.
ping 127.212.23.124
De agency bij iedere match.overhyped schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:01:
[...]
Maar de klant is ook gebaat bij een goede match...
In afrika doen ze een moord voor 3 dollar per dagKoos Werkloos schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:04:
[...]
Drie kwartier heen en drie kwartier terug is een reistijd waar veel mensen jaloers op zouden zijn.
[...]
Nee, natuurlijk niet. Nooit zomaar je BSN geven! Een BSN is pas nodig wanneer de werktgever echt met jou verder wil, dus waarom eerder geven? En dan geef je je BSN aan je werkgever, niet aan de recruiter.
Of misschien is het wel een check om te controleren of je wel met vertrouwelijke gegevens om kan gaan. Als je al niet zorgvuldig bent met je eigen gegevens, waarom dan wel met die van een ander?
Klopt. Ben ik ook erg blij mee. Had ik ook aangegeven bij meneer dat ik niet zomaar voor elke vacature zou gaan. Dat ie me een functie in Heerenveen aanraadt (geheel niet in lijn met de door mij aangegeven wensen) is an sich prima, dat ie net zoals recruiter 1 me vervolgens op mijn schuldgevoel in gaat spelen, DAT vind ik nou echt strontirritant.pjottum schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:07:
[...]
.. maar 25 minuten heen op de fiets en 25 minuten terug op de fiets, daar zijn nog meer mensen jaloers op.
Nou nee. Vaak krijgen ze niet / minder betaald als je kort na je start al weer vertrekt.t_captain schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:36:
De agency bij iedere match.
Was het niet zo dat een recruiter met een Linkedin pro account dat soort info wel kan zien? Je kan dan dacht ik misbruik melden bij Linkedin en na genoeg meldingen raakt de recruiter zijn account kwijt. Wat bel me niet register betreft, ik vraag me af of dit daar wel onder valt omdat de recruiter jouw persoonlijk benaderd en het niet een callcenter is die duizenden mensen met het zelfde bellen. Ik zou me er in ieder geval geen moeite in steken met melding maken en dergelijke.r.e.s schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:59:
Gisteren telefonisch benaderd door een recruiter, mijn telefoonnummer heb ik nergens online staan. Wel gebruik ik het op LinkedIn maar staat het niet zichtbaar in mijn profiel.
De recruiter gaf aan dat hij mijn nummer van een collega van mij heeft gekregen (kwam over als een leugen), maar hij wou de naam niet noemen...
1. Mag een recruiter zonder toestemming mensen telefonisch benaderen (voelt als ongevraagde acquisitie), ik sta in het bel-me-niet register.
2. Kan een recruiter je telefoonnummer op LinkedIn zien ondanks dat je dit afgeschermd hebt
3. Kan je van dergelijke acquisitie een melding aanmaken bij de OPTA.
Daarbij, het zal je verbazen hoe makkelijk je aan het telefoonnummer van iemand kan komen.r.e.s schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:59:
Gisteren telefonisch benaderd door een recruiter, mijn telefoonnummer heb ik nergens online staan. Wel gebruik ik het op LinkedIn maar staat het niet zichtbaar in mijn profiel.
De recruiter gaf aan dat hij mijn nummer van een collega van mij heeft gekregen (kwam over als een leugen), maar hij wou de naam niet noemen...
1. Mag een recruiter zonder toestemming mensen telefonisch benaderen (voelt als ongevraagde acquisitie), ik sta in het bel-me-niet register.
2. Kan een recruiter je telefoonnummer op LinkedIn zien ondanks dat je dit afgeschermd hebt
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Volgens LinkedIn krijg je het volgende in het 'recruiter pakket':Invisible_man schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:24:
[...]
Was het niet zo dat een recruiter met een Linkedin pro account dat soort info wel kan zien? Je kan dan dacht ik misbruik melden bij Linkedin en na genoeg meldingen raakt de recruiter zijn account kwijt. Wat bel me niet register betreft, ik vraag me af of dit daar wel onder valt omdat de recruiter jouw persoonlijk benaderd en het niet een callcenter is die duizenden mensen met het zelfde bellen. Ik zou me er in ieder geval geen moeite in steken met melding maken en dergelijke.
Ze laten imo een beetje in het midden of daar contactinformatie bij zit. Dat kan natuurlijk de "full profile details" zijn, maar dan heb je InMail niet meer nodig.View and contact anyone on LinkedIn
See full profile details on any LinkedIn member, and reach out to top talent with InMail.
Ik kijk even waar je werkt, ik bel als een leverancier voor iets in relevants naar je bedrijf en vraag naar jou. Lul smoesje er bij en je hebt binnen een minuut het telefoon nummer te pakken. Nog leuker zijn recruiters die je via Lync / Skype for business aanspreken van je huidige werkgever.r.e.s schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:59:
Game PC
Precies!Koos Werkloos schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:04:
Nee, natuurlijk niet. Nooit zomaar je BSN geven! Een BSN is pas nodig wanneer de werktgever echt met jou verder wil, dus waarom eerder geven? En dan geef je je BSN aan je werkgever, niet aan de recruiter.
Moet de eerste recruiter nog tegenkomen die zo snugger is.Of misschien is het wel een check om te controleren of je wel met vertrouwelijke gegevens om kan gaan. Als je al niet zorgvuldig bent met je eigen gegevens, waarom dan wel met die van een ander?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Het vragen van iemands BSN is toch onwettig? Net zoals je niet eens je BSN af *mag* geven buiten bepaalde omstandigheden?Wijnands schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:08:
[...]
Precies!
[...]
Moet de eerste recruiter nog tegenkomen die zo snugger is.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verwijderd
Collega's geven echt zelden tot nooit nummers door van anderen dus als de recruiter de naam niet wil noemen van wie dan ruikt het als bullshit.r.e.s schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:59:
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq