Paxlie schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:24:
[...]
Dat er gemikt wordt op hoge kwaliteit devops teams die zelfstandig hun product kunnen ontwikkelen binnen de keten. Die teams zijn in die zin dan ook selfsufficient. Gesprek was ook gewoon met een paar teamleden en niet met één of ander management iemand die je in de praktijk dan nooit meer ziet.
Die devops teams zijn in de praktijk toch wel afhankelijk van wat het management zegt. Het management kan niet loslaten. Er worden nog steeds hele jaarplannen uitgewerkt met targets en sturing door projectmanagers. Ik kwam laatst op het station een ex collega tegen. Het loopt op de afdeling waar ik voorheen werkte in het honderd omdat ze nu aan paniekvoetbal doen. Totaal onervaren mensen aannemen met irrelevante studies om de gaten maar te vullen.
Het salaris was voor een junior leuk, maar ergens ben ik toch blij dat ik er niet meer werk.
CodeCaster schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:52:
[...]
Dus dan neem je de contractperiode, doorgaans drie maanden, en verrekent die twee weken tegen nultarief met de resterende weken.
Dus 12/10 * 100 = 120 per uur wordt dan het tarief waarvoor je jezelf aanbiedt, zodat jij uiteindelijk niets misloopt.
Tenminste, zo zou ik het dan aanvliegen.
Dat is ook hoe de meeste van mijn externe ex collegae bij de Rabo het aanvliegen.
Of nee, ik zou het helemaal niet aanvliegen, want met een partij die mij twee weken gratis wil laten werken ga ik niet in zee, er is keuze genoeg uit opdrachtgevers die wel normaal doen.
Dat zou ik zelf ook nooit doen. Maar op veel development afdelingen bij Rabo WRR (het voormalige international) zit tot 75% externen. Dus er zijn mensen die het doen.
[
Voor 3% gewijzigd door
ocf81 op 01-11-2017 22:33
]