https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
I have stability. The ability to stab.
Als purist vindt ik 2e generatie en later Pokemon gebruiken valsspelen
Ik snap dat het plaatje grappig bedoelt is hoor, maar, er is niet één IT-er die alle technieken/frameworks/methoden kent dus je wilt weten van een recruiter of hij fan is van Pokemon? Wat schiet je daar mee op?
[ Voor 100% gewijzigd door wouter6022 op 27-03-2018 17:43 ]
Hierna kun je zaken gaan vergelijken als salaris, reistijd, vakantiedagen, pensioen, reiskosten vergoeding. Dan maak je voor jezelf een volgorde aan de hand van de plus en minpunten.
[ Voor 99% gewijzigd door wouter6022 op 27-03-2018 17:42 ]
Als je bij hun in dienst gaat zou ik het niet aan hun vragen iddwouter6022 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:56:
[...]
Is het wel handig om dit aan de recruiter te vragen? Het gaat bij de 4 bemiddelingsbureaus die ik gekozen heb om lijndetachering: ik sta 1 jaar bij hun op de loonlijst en daarna ga ik over naar het bedrijf. Zij zijn dus het eerste jaar verantwoordelijk voor mijn salaris, mijn vakantiedagen en mijn pensioenregeling.
Bij een kennismakingsgesprek bij een van de bureaus vertelde de recruiter mij dat ik kan rekenen op 'minimaal 2000 euro per maand', terwijl ik op intermediar salariskompas op 2700-3000 euro uitkom. Ik heb ook een aanbod gehad van een corporate recruiter van 3300 euro per maand. Deze functie was echter bedoeld voor mensen met 2 tot 5 jaar ervaring en dito verantwoordelijkheden.
Vraag ook goed uit wat het werk is. Eerste baan is vooral leren en veel zien.
Qua salaris zit ik in een andere branche, maar startende hbo'er is bij ons iets van 2200-2400. Maar je hebt een goede uitgangspositie met zoveel opties
Zelfde gehad afgelopen weken: gesprek bij A op maandag, zou ik donderdag of vrijdag iets van horen. Gesprek bij B stond gepland op donderdag. Op woensdag belde C op voor een afspraak voor een week later.Freee!! schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:20:
[...]
Nog wat van bedrijf A terug gehoordZo ja, dan waren ze waarschijnlijk "not amused" dat je ondertussen ergens anders was begonnen.
A belde de dinsdag (!) al op om te melden dat ze mij wilden hebben. Prima, zoek ik niet verder. B afgebeld, was hevig teleurgesteld, want kunnen geen geschikte kandidaten vinden. C heb ik maar verteld dat ik inmiddels ben voorzien maar misschien kunnen we in de toekomst nog eens wat voor elkaar betekenen.
Dat B zo teleurgesteld was kwam écht door het gebrek aan technische mensen met een onderwijs achtergrond. Dus voor mensen die verstand hebben van regeltechniek, aandrijftechniek en besturingstechniek: B wacht op je, waar je een prima functie zult invullen door onderwijs te geven binnen het bedrijf.
Aangezien ik geen recruiter ben wil ik je best een naam geven wanneer je op zoek bent naar een onderwijskundige functie binnen het bedrijfsleven. Dit kan via PB.
Toch een andere situatie, maar ik kan me voorstellen dat ze bij B teleurgesteld waren.sypie schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:24:
[...]
Zelfde gehad afgelopen weken: gesprek bij A op maandag, zou ik donderdag of vrijdag iets van horen. Gesprek bij B stond gepland op donderdag. Op woensdag belde C op voor een afspraak voor een week later.
A belde de dinsdag (!) al op om te melden dat ze mij wilden hebben. Prima, zoek ik niet verder. B afgebeld, was hevig teleurgesteld, want kunnen geen geschikte kandidaten vinden.
Gefeliciteerd met je nieuwe baan.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ja dan is het inderdaad niet verstandig om het aan de recruiter te vragen.wouter6022 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:56:
[...]
Is het wel handig om dit aan de recruiter te vragen? Het gaat bij de 4 bemiddelingsbureaus die ik gekozen heb om lijndetachering: ik sta 1 jaar bij hun op de loonlijst en daarna ga ik over naar het bedrijf. Zij zijn dus het eerste jaar verantwoordelijk voor mijn salaris, mijn vakantiedagen en mijn pensioenregeling.
Bij een kennismakingsgesprek bij een van de bureaus vertelde de recruiter mij dat ik kan rekenen op 'minimaal 2000 euro per maand', terwijl ik op intermediar salariskompas op 2700-3000 euro uitkom. Ik heb ook een aanbod gehad van een corporate recruiter van 3300 euro per maand. Deze functie was echter bedoeld voor mensen met 2 tot 5 jaar ervaring en dito verantwoordelijkheden.
Het is altijd lastig om salarissen te vergelijken maar naar mijn idee is het salaris iemand in de technische wereld die nog geen ervaring heeft met een HBO opleiding tussen de 2000 en 2700 euro. Natuurlijk zijn er uitschieters, maar die zie je niet zoveel.
Ik heb aangegeven dat ik iets anders had gevonden en meer als een "Ok, jammer." heb ik niet gekregen.Freee!! schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 08:20:
[...]
Nog wat van bedrijf A terug gehoordZo ja, dan waren ze waarschijnlijk "not amused" dat je ondertussen ergens anders was begonnen.
Anoniem: 938607
wouter6022 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:22:
Ik heb een ervaringsvraag gerelateerd aan dit topic:
Ik ben net afgestudeerd en ik ben benaderd door 14 recruiters/bemiddelingsbureaus. 4 Daarvan neem ik serieus, omdat ze allemaal een goed aanbod kunnen doen en omdat ze er geen 'shitpraktijken' op na houden.
Mijn vraag is hoe ik het meeste uit deze luxepositie kan halen. Mijn hoogste prioriteit is het vinden van een functie die bij mij past bij een bedrijf dat bij mij past. Daarnaast wil ik natuurlijk (betaald) krijgen wat ik verdien.
De strategie die ik overweeg is om met alle vier de bureaus tegelijk te gaan onderhandelen. Dan weet ik precies welke functies ze overwegen en waar. Als ik dan wat gesprekjes heb gehad weet ik welke functie bij welk bedrijf ik wil hebben. Vervolgens kan ik exclusief met dat bedrijf en het betreffende bureau verder onderhandelen. Ik zou er ook voor kunnen kiezen om met twee bedrijven tegelijk over arbeidsvoorwaarden te discussiëren, maar dat is misschien niet zo chic.
Ik wil graag feedback omdat ik me afvraag of het handig is om met meerdere bureaus tegelijk te gaan onderhandelen. Als ze mij 'zat' zijn omdat ik teveel voordeel uit de situatie probeer te halen dan kan het zijn dat ze mij niet meer serieus nemen en dan moet ik dus op zoek naar een ander bureau. Aan de andere kant wil ik het onderste uit de kan halen. Ik krijg maar een keer mijn eerste fulltime baan
toevoeging: ik ben embedded hardware engineer en ik heb een mooie cijferlijst hbo elektrotechniek + een goed CV met relevante ervaring en referenties in het bedrijfsleven.
https://niels.nu
Heb ik ook al eens aangegeven, maar @Anoniem: 938607 is Outlook met z'n afwijkende standaards gewend.Hydra schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:43:
@Anoniem: 938607 FYI: we reageren hier op GoT onder de quote, niet erboven.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Anoniem: 938607
Will do.. Will doFreee!! schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:39:
[...]
Heb ik ook al eens aangegeven, maar @Anoniem: 938607 is Outlook met z'n afwijkende standaards gewend.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Het zou handig zijn als de focus van de cursor automatisch goed stondHydra schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:43:
@Anoniem: 938607 FYI: we reageren hier op GoT onder de quote, niet erboven.
Het best kun je het hele zaakje optellen:Anoniem: 938607 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:34:
Inderdaad gewoon open en transparant communiceren. Goede en betrouwbare recruiters nemen deze informatie op maar gebruiken de informatie niet tegen je. Je kan ook gewoon in het gesprek vragen naar salaris. Ook zou ik voornamelijk, naast loon, ook kijken naar secundaire arbeidsvoorwaarden. Daar kan namelijk nog stiekem heel veel in verschillen (denk aan; lease auto/verzekeringen/pensioen/laptop en telefoon/studiebudget). Maar ook naar de tertiaire arbeidsvoorwaarden; uitjes/bonding tussen collega's/werkomgevingen. En vraag vooral naar groeimogelijkheden in arbeidsvoorwaarden en functie. Succes! Laat even weten hoe het je vergaat :-).
[...]
* loon,
* vakantiegeld,
* 13e maand,
* premies werknemersverzekeringen,
* inkomensafhankelijke bijdrage ZVW,
* pensioenpremie werkgeversdeel,
* eventuele secundaire arbeidsvoorwaarden,
* (indien van toepassing) een conservatieve schatting van de bonus
Dan deel je met een redelijke schatting van het aantal werkuren per jaar.
Dan kom je erachter dat het hele aanbod neerkomt op 40 euro per uur en haak je af
Dat is ruim 6400 per maand, lijkt mij een prima salaris? Misschien niet als ZZP-er maar dan heb je weinig met recruiters maar met brookers te maken en daar gaat dit topic niet over.t_captain schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:37:
Dan kom je erachter dat het hele aanbod neerkomt op 40 euro per uur en haak je af
An sich wel maar het is binnen communities normaal je aan de geldende standaard aan te passen. Het is niet moeilijk te zien dat iedereen hier onder 't bericht post.wheel schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:14:
Het zou handig zijn als de focus van de cursor automatisch goed stond
Daar zijn we het niet over oneensHydra schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:01:
[...]
An sich wel maar het is binnen communities normaal je aan de geldende standaard aan te passen. Het is niet moeilijk te zien dat iedereen hier onder 't bericht post.
[ Voor 4% gewijzigd door wheel op 10-07-2017 15:02 ]
5183
Dat heeft niets met afwijkingen te maken, dat is in geval van Outlook simpelweg logischer. Net als het op een forum logischer is om onder een quote te reageren.Freee!! schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:39:
[...]
Heb ik ook al eens aangegeven, maar @Anoniem: 938607 is Outlook met z'n afwijkende standaards gewend.
Ook in Outlook (en andere e-mail programma's) vind ik het niet logischer. Top-quoting zou in ieder geval een hoop schelen in wat er allemaal heen en weer gestuurd blijft worden.5183 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:28:
[...]
Dat heeft niets met afwijkingen te maken, dat is in geval van Outlook simpelweg logischer. Net als het op een forum logischer is om onder een quote te reageren.
5183
Uh?Freee!! schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:52:
[...]
Ook in Outlook (en andere e-mail programma's) vind ik het niet logischer. Top-quoting zou in ieder geval een hoop schelen in wat er allemaal heen en weer gestuurd blijft worden.
Top quoting is juist wat je doet in Outlook?
Hij heeft het over top-quoting (dus quote staat bovenaan), niet top-posting5183 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:06:
[...]
Uh?
Top quoting is juist wat je doet in Outlook?
En ik vind persoonlijk top-quoting altijd minder logisch. Immers, we lezen van boven naar beneden dus het meest recente bericht staat onderaan. Als je wat tijd wilt besparen door niet te hoeven scrollen naar het meest recente bericht kun je imo beter de view verschuiven zodat het meest recente bericht volledig te zien is aan de onderkant, dan door aan top-quoting te doen.
5183
Ik haal inderdaad de 2 termen door elkaarGropah schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:09:
[...]
Hij heeft het over top-quoting (dus quote staat bovenaan), niet top-posting
En ik vind persoonlijk top-quoting altijd minder logisch. Immers, we lezen van boven naar beneden dus het meest recente bericht staat onderaan. Als je wat tijd wilt besparen door niet te hoeven scrollen naar het meest recente bericht kun je imo beter de view verschuiven zodat het meest recente bericht volledig te zien is aan de onderkant, dan door aan top-quoting te doen.

Nee je quote alleen het kleine beetje dat relevant is. De rest is elders te vinden en hoeft niet te worden herhaald.Gropah schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:09:
. Als je wat tijd wilt besparen door niet te hoeven scrollen naar het meest recente bericht kun je imo beter de view verschuiven zodat het meest recente bericht volledig te zien is aan de onderkant, dan door aan top-quoting te doen.
Maar we dwalen wel heel erg af...
-
Ik vond onder in mijn spambox een maanden oude mail van een recruiter, waar heel specifiek mijn kennis en CV werd gevraagd. Waar ik dus nooit heb gereageerd op de mail (want in spambox). Omgekeerde van dit topic

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Oeps, sorryF_J_K schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:25:
[...]
Nee je quote alleen het kleine beetje dat relevant is. De rest is elders te vinden en hoeft niet te worden herhaald.
Maar we dwalen wel heel erg af...
-
Ik vond onder in mijn spambox een maanden oude mail van een recruiter, waar heel specifiek mijn kennis en CV werd gevraagd. Waar ik dus nooit heb gereageerd op de mail (want in spambox). Omgekeerde van dit topic
Tijd om een shitpraktijken van developers te openen?
Meh, ik heb sinds na de studie niets gedevved anders dan incidenteel een scriptje. Shitpraktijken van consultants dan, al is dat bijna een tautologieGropah schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:45:
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Daar past het halve topic onder, ironisch genoeg. Hoe irritant recruiters ook zijn, de reacties die mensen naar ze terug sturen soms, daar lusten de honden geen brood van.Gropah schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:45:
[...]
An sich mee eens maar "het halve topic" is nogal overdreven.CurtPoindexter schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 07:36:
Daar past het halve topic onder, ironisch genoeg. Hoe irritant recruiters ook zijn, de reacties die mensen naar ze terug sturen soms, daar lusten de honden geen brood van.
Leuk toch, recruiters afzeiken over hun levenskeuzes, vanwege het simpele feit dat ze jou ongevraagd benaderen in een onervaren, onprofessionele manier? Als ik benaderd wil worden, dan geef ik dat wel ergens aan. Zoiets heet OPT-IN. In een groot aantal branches zijn daar regels en wetten voor, maar recruiters lijken te denken dat ze ethisch handelen of zo...CurtPoindexter schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 07:36:
[...]
Daar past het halve topic onder, ironisch genoeg. Hoe irritant recruiters ook zijn, de reacties die mensen naar ze terug sturen soms, daar lusten de honden geen brood van.
Ik zie geen enkele reden om beleefd te blijven naar iemand die jou lukraak een bericht stuurt in de hoop te happen. Dit kan je 1 op 1 vergelijken met spam.
Dat is vooral voor inbound werving van prospects.RagingPenguin schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:20:
Dit kan recruiters wel eens een heel stuk minder nuttig maken: http://www.volkskrant.nl/...t-zich-ertussen~a4505572/
In de deelsector waar het in dit topic over gaat (IT) wordt er door veel bedrijven niet gestuurd op de inhoud en aantrekkelijk van positie en posting. Dat is de manier waarop je postings aantrekkelijk maakt voor prospects.
Voor outbound werving (recruiting, intermediairs) verandert er met Google for Jobs vrijwel niets. Met de huidige middelen is het voor intermediairs ook al duidelijk waar de vraag is.
Er zat overigens ook helemaal geen bijlage bij, ik gok zodat er misschien reacties komen die daar om vragen, waardoor ze de inmail terugkrijgen..Dear naam,
I hope to find you well.
I am a recruiter at Blue Lynx Employment (www.bluelynx.com), I have seen your profile on LinkedIn and I am very interested in your skills and experiences.
I have a position in mind which I have attached for you to have a look at. Please have a look and let me know if you are interested. If you are then please send me your most updated English CV in MS Word format and let me know when I may call you at your earliest convenience.
Please note that the deadline for submission of applications is tomorrow COB.
Looking forward to hearing from you.
Kind Regards,
Zoi (Zanina) Katira
zanina@bluelynx.com
Opt-in? Jij hebt je profiel publiek staan, je kan berichten van niet-contacten gewoon uitzetten en als ze je toch weten te bereiken, kan je ze ook beleefd afwimpelen. En die kletskoek over "onetisch handelen" negeer ik maar helemaal. Het gaat over een berichtje op een social media-site, niet over woekerpolissen.Tielenaar schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:37:
[...]
Leuk toch, recruiters afzeiken over hun levenskeuzes, vanwege het simpele feit dat ze jou ongevraagd benaderen in een onervaren, onprofessionele manier? Als ik benaderd wil worden, dan geef ik dat wel ergens aan. Zoiets heet OPT-IN. In een groot aantal branches zijn daar regels en wetten voor, maar recruiters lijken te denken dat ze ethisch handelen of zo...
Ik zie geen enkele reden om beleefd te blijven naar iemand die jou lukraak een bericht stuurt in de hoop te happen. Dit kan je 1 op 1 vergelijken met spam.
Natuurlijk zijn die bedrijven niet netjes en veel recruiters slaan vreselijk de plank mis. Maar vuur met vuur bestrijden, lieve hemel zeg.
Al breng je me wel op een idee: tijdens de sollicitatie polsen hoe mensen reageren op ongewenste recruiters. Als ze botte horken zijn hoef ik ze niet.
Je gaat er van uit dat ik een botte hork ben. Volgens mij mis je de inhoud van dit gehele topic een beetje.CurtPoindexter schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:36:
[...]
Opt-in? Jij hebt je profiel publiek staan, je kan berichten van niet-contacten gewoon uitzetten en als ze je toch weten te bereiken, kan je ze ook beleefd afwimpelen. En die kletskoek over "onetisch handelen" negeer ik maar helemaal. Het gaat over een berichtje op een social media-site, niet over woekerpolissen.
Natuurlijk zijn die bedrijven niet netjes en veel recruiters slaan vreselijk de plank mis. Maar vuur met vuur bestrijden, lieve hemel zeg.
Al breng je me wel op een idee: tijdens de sollicitatie polsen hoe mensen reageren op ongewenste recruiters. Als ze botte horken zijn hoef ik ze niet.
Ik ben een uitermate vriendelijk persoon, maar ik ben er niet van gediend dat ik benaderd wordt met inhoudsloze blabla van recruiters die hun bonus willen halen no matter what. Ieder vriendelijk persoon heeft felle reacties op onrecht en vervelende mensen. Daarnaast probeer ik het ook altijd vriendelijk af te wimpelen, maar in sommige gevallen zijn de recruiters zo dom of agressief dat ik het niet kan laten effe los te gaan. Wat dacht je van Bonque, die mij al via ruim 10 verschillende personen heeft proberen te benaderen, ondanks mijn smeekbede na de 3e persoon om mij te verwijderen uit hun systeem.
Als een recruiter mij normaal benadert, dan krijgt hij een normaal antwoord. Dan ontvang ik alsnog liever geen bericht, maar dat zie ik nog door de vingers.
Daarnaast is LinkedIn hebben niet een uitnodiging voor recruiters. Het heeft vele verschillende doelen, en mijn doel is een online CV zijn en potentiele werkgevers laten zien wie ik professioneel ben. Zonder linkedin profiel word je een stuk minder makkelijk aangenomen.
Als mijn telefoonnummer ergens online staat dan betekent niet dat ik gebeld wil worden. Als mijn emailadres op mijn eigen website staat, dan betekent dat niet dat ik gerecruit wil worden. Recruiters gebruiken tools om met allerlei trucjes het telefoonnummer/emailadres van een linkedin profiel te achterhalen.
Hou alsjeblieft op met het verdedigen van dit soort praktijken. Dit is gewoon lastigvallen. Als mens heb je het recht om met rust gelaten te worden, op straat, thuis en online. Dat lijken mensen nog wel eens te vergeten! Ik heb nergens om gevraagd. Hier zijn vacaturesites voor.
Nee, ik ga nergens vanuit. Ik verdedig ook helemaal niks. Ik heb zat eigen voorbeelden in dit topic staan.Tielenaar schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:57:
[...]
Je gaat er van uit dat ik een botte hork ben. Volgens mij mis je de inhoud van dit gehele topic een beetje.
Ik ben een uitermate vriendelijk persoon, maar ik ben er niet van gediend dat ik benaderd wordt met inhoudsloze blabla van recruiters die hun bonus willen halen no matter what. Ieder vriendelijk persoon heeft felle reacties op onrecht en vervelende mensen. Daarnaast probeer ik het ook altijd vriendelijk af te wimpelen, maar in sommige gevallen zijn de recruiters zo dom of agressief dat ik het niet kan laten effe los te gaan. Wat dacht je van Bonque, die mij al via ruim 10 verschillende personen heeft proberen te benaderen, ondanks mijn smeekbede na de 3e persoon om mij te verwijderen uit hun systeem.
Als een recruiter mij normaal benadert, dan krijgt hij een normaal antwoord. Dan ontvang ik alsnog liever geen bericht, maar dat zie ik nog door de vingers.
Daarnaast is LinkedIn hebben niet een uitnodiging voor recruiters. Het heeft vele verschillende doelen, en mijn doel is een online CV zijn en potentiele werkgevers laten zien wie ik professioneel ben. Zonder linkedin profiel word je een stuk minder makkelijk aangenomen.
Als mijn telefoonnummer ergens online staat dan betekent niet dat ik gebeld wil worden. Als mijn emailadres op mijn eigen website staat, dan betekent dat niet dat ik gerecruit wil worden. Recruiters gebruiken tools om met allerlei trucjes het telefoonnummer/emailadres van een linkedin profiel te achterhalen.
Hou alsjeblieft op met het verdedigen van dit soort praktijken. Dit is gewoon lastigvallen. Als mens heb je het recht om met rust gelaten te worden, op straat, thuis en online. Dat lijken mensen nog wel eens te vergeten! Ik heb nergens om gevraagd. Hier zijn vacaturesites voor.
Mijn oorspronkelijke punt is ongewijzigd. Zie boven.
Je punt? Claimen dat de helft van de developers in dit topic ook met shitpraktijken bezig zijn?CurtPoindexter schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:03:
[...]
Mijn oorspronkelijke punt is ongewijzigd. Zie boven.
Goed punt hoor. Goed beargumenteerd ook.
Vallen developers jou ooit lastig?
"Hee, psst, ik heb een super goede deal voor je! Nu 300 regels code voor de prijs van 100!"
Echt joh, als je iemand dankbaar moet zijn met zijn toewijding in het vak, dan zijn het wel developers. Hun hele leven, met vaak sociale afzondering als gevolg, om tools te bouwen waar iedereen dagelijks mee werkt. Beetje respect mag wel, en ook wat meer vanuit recruiters.
Het feit dat zo veel developers uitvallen tegen recruiters zegt misschien wat over hoe ongewenst recruiters worden ervaren. Dat developers dan vervolgens de recruiters lastigvallen is niet jouw probleem. Tenzij jij recruiter bent. In dat geval mag je jouw kant van het verhaal uitgebreid opschrijven.
En in welk geval wij er nog steeds geen boodschap aan hebben, maar het houdt jou een paar uur zoetTielenaar schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:00:
[...]
Het feit dat zo veel developers uitvallen tegen recruiters zegt misschien wat over hoe ongewenst recruiters worden ervaren. Dat developers dan vervolgens de recruiters lastigvallen is niet jouw probleem. Tenzij jij recruiter bent. In dat geval mag je jouw kant van het verhaal uitgebreid opschrijven.
in het kort, goed gesprek, uurtarief te hoog (marge tussenpartij?) en andere kandidaat is het geworden.
mijn leerpunten:
- fixed uurtarief non-negotiable, don't like it, gtfo
- vragen voor hoeveel ze mij gaan aanbieden bij de klant.
Ik snap dat iedereen moet eten en ik gun andere ook wel wat, maar door flinke marge te pakken en daardoor in wezen jezelf en de zzp'er uit de markt te prijzen schiet niemand iets mee op.
Hele dag vrij nemen voor een gesprek waar je in principe al 1 - 0 achterstaat voelt ook weer zo als tijdverspilling.
[ Voor 11% gewijzigd door Viper® op 11-07-2017 14:33 ]
Mwah.Tielenaar schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:37:
[...]
Leuk toch, recruiters afzeiken over hun levenskeuzes, vanwege het simpele feit dat ze jou ongevraagd benaderen in een onervaren, onprofessionele manier? Als ik benaderd wil worden, dan geef ik dat wel ergens aan. Zoiets heet OPT-IN. In een groot aantal branches zijn daar regels en wetten voor, maar recruiters lijken te denken dat ze ethisch handelen of zo...
Ik vind dat, wat je ook van recruiters vind, je beleefd dient te blijven.
Prima als je er niet van gediend bent en geen interesse hebt, maar dat kun je ook duidelijk maken zonder ze meteen af te zeiken. Er is, vind ik, geen enkele reden om iemand die er toevallig voor heeft gekozen recruiter te worden, onfatsoenlijk te behandelen.
Sure, als ze "nee" niet snappen mag je best duidelijk zijn, maar als zij netjes en beleefd blijven, waarom zou jij je dan als een hork gedragen?
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Dit hele topic gaat dus nu net over die horken (m/v) die "nee" niet snappen en niet netjes en beleefd blijven. En die kunnen dus gewoon een koekje van eigen deeg krijgen.unezra schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:38:
[...]
Sure, als ze "nee" niet snappen mag je best duidelijk zijn, maar als zij netjes en beleefd blijven, waarom zou jij je dan als een hork gedragen?
Ik heb net mijn bacholor Informatica gehaald en ben op zoek naar een baan. Hierbij zijn er al genoeg recruiters die contact met mij hebben opgenomen.
Nu was er een recruiter die me opviel. Deze wilde exclusieve rechte op mij hebben, dus dat ik zelf niet meer mocht reageren op vacatures. Is dit gewoon in de recruitment wereld? Want ik heb hierbij het gevoel dat deze recruiter misbruik wil maken van het feit dat ik weinig ervaring met zulke dingen heb,
Waarom zou je dat willen? Je zal in de sector redelijk wat kansen moeten kunnen hebben en vinden. Bovendien weet je niet wat de kwaliteit van de recruiter is. Hooguit kan je voor een specifieke vacature(s) wat afspreken, of een beperkte periode.megagorilla schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:56:
Hallo iedereen,
Ik heb net mijn bacholor Informatica gehaald en ben op zoek naar een baan. Hierbij zijn er al genoeg recruiters die contact met mij hebben opgenomen.
Nu was er een recruiter die me opviel. Deze wilde exclusieve rechte op mij hebben, dus dat ik zelf niet meer mocht reageren op vacatures. Is dit gewoon in de recruitment wereld? Want ik heb hierbij het gevoel dat deze recruiter misbruik wil maken van het feit dat ik weinig ervaring met zulke dingen heb,
Beetje weiniggooddaddy schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:58:
Nee, beetje onzin. maar ik zou hem een tegenvoorstel doen. Hij kan exclusieve rechten krijgen tegen 50% van zijn fee
[ Voor 18% gewijzigd door gorgi_19 op 11-07-2017 15:04 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Dus je moet dan maar afwachten in de hoop dat de betreffende recruiter iets leuks voor je vindt? Lijkt een beetje op detachering. Krijg je er een maandelijkse vergoeding van ruim 2000 euro, een laptop en een leaseauto bij? Anders zou ik het niet doen.megagorilla schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:56:
Hallo iedereen,
Wow, die kende ik nog niet. Dat moet je natuurlijk nooit accepteren, want als zij niet binnen een jaar iets voor je vinden, dan mag je dus een jaar lang nergens anders solliciteren?megagorilla schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:56:
Hallo iedereen,
Ik kan me geen scenario voorstellen waar dit voor jou positief uitvalt.
Deze recruiter gaf aan iets tussen 2000 en 2400 bruto al bovengrens te kunnen vinden... Waar ik na zelf zoeken al 2500 en 2700 bruto aangeboden heb gekregen.Gaius schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:05:
[...]
Dus je moet dan maar afwachten in de hoop dat de betreffende recruiter iets leuks voor je vindt? Lijkt een beetje op detachering. Krijg je er een maandelijkse vergoeding van ruim 2000 euro, een laptop en een leaseauto bij? Anders zou ik het niet doen.
Deze recruiter belde me vandaag, hij vond het niet zo netjes van mij dat ik zelf opzoek was geweest. Terwijl ik helemaal niks geaccepteerd heb

Neemt hij jou dan in dienst dan of zomegagorilla schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:56:
Hallo iedereen,
Vraag anders naar het maandbedrag dat je krijgt voor deze exclusiviteit.
Niet zo netjes? Hij is niet netjes om dit voor te stellen en te verwachten dat je dat doet. Wat denkt hij wel niet?megagorilla schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:09:
[...]
Deze recruiter gaf aan iets tussen 2000 en 2400 bruto al bovengrens te kunnen vinden... Waar ik na zelf zoeken al 2500 en 2700 bruto aangeboden heb gekregen.
Deze recruiter belde me vandaag, hij vond het niet zo netjes van mij dat ik zelf opzoek was geweest. Terwijl ik helemaal niks geaccepteerd heb
[ Voor 25% gewijzigd door Roenie op 11-07-2017 15:12 ]
Voor zover ik weet is het wel een recruiter. "Java Professionals" uit Amsterdam. Hopelijk sta ik nu op hun "Blacklist", als zoiets bestaat. Die hoeven van mij geen contact meer met me op te nemenRoenie schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:11:
[...]
Neemt hij jou dan in dienst dan of zoWaarom zou je dat überhaupt doen vraag ik mij af. Is het wel een recruiter en geen detacheringsbureau?
Vraag anders naar het maandbedrag dat je krijgt voor deze exclusiviteit.
[...]
Niet zo netjes? Hij is niet netjes om dit voor te stellen en te verwachten dat je dat doet. Wat denkt hij wel niet?
Zelfde als bv https://www.php-professionals.nl/ , allemaal hetzelfde. Ze hebben vast een branding per programmeertaal en volgens mij best een groot bedrijf. Erg raar dat ze er zulke praktijken op na houden.megagorilla schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:15:
[...]
Voor zover ik weet is het wel een recruiter. "Java Professionals" uit Amsterdam. Hopelijk sta ik nu op hun "Blacklist", als zoiets bestaat. Die hoeven van mij geen contact meer met me op te nemen
Voor mij genoeg reden om in ieder geval nooit meer met ze zaken te doen, en aangezien je elders al beter aanbod hebt gevonden zou ik zeggen, go for that!
Een verse bachelor kan best meer dan 2400 verdienen. De markt is extreem goed op dit moment.
En nee, recruiters hebben geen blacklist
[ Voor 7% gewijzigd door Tielenaar op 11-07-2017 15:20 ]
En als www.net-professionals.nl, daar wilde hij me ook al naar doorsturen. Adresgegevens zijn gewoon hetzelfde.Tielenaar schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:20:
[...]
Zelfde als bv https://www.php-professionals.nl/ , allemaal hetzelfde. Ze hebben vast een branding per programmeertaal en volgens mij best een groot bedrijf. Erg raar dat ze er zulke praktijken op na houden.
Voor mij genoeg reden om in ieder geval nooit meer met ze zaken te doen, en aangezien je elders al beter aanbod hebt gevonden zou ik zeggen, go for that!
Een verse bachelor kan best meer dan 2400 verdienen. De markt is extreem goed op dit moment.
En nee, recruiters hebben geen blacklistVandaar dit topic. Ze blijven je lastigvallen, ondanks je reputatie bij ze.
offtopic:
Die Java professionals zijn bijna letterlijk recruiters from hell? Het telefoonnummer eindigd iig op 666
Ook testing-professionals.nl.megagorilla schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:28:
[...]
En als www.net-professionals.nl, daar wilde hij me ook al naar doorsturen. Adresgegevens zijn gewoon hetzelfde.
offtopic:
Die Java professionals zijn bijna letterlijk recruiters from hell? Het telefoonnummer eindigd iig op 666
Door te zoeken op hun adres kom je een paar namen tegen. Wat frappant is is dat ze "Cruquiskade 251" op hun site hebben staan, maar dat bevat een typfout. Moet nog een u tussen ergens.
Verder kan je nou niet echt makkelijk vinden hoe het moederbedrijf heet, of een lijstje van welke *-professionals bedrijven ze allemaal onder hun hoedje hebben. Ze willen echt doen overkomen dat ze super gespecialiseerd zijn in maar 1 taal. Ik vind dit bijzonder shady, al is dat marketingtechnisch natuurlijk wel slim. Maargoed, over marketing en sales kan je natuurlijk een eigen shit-topic openen
Vertel hem maar dat slavernij in Nederland al een tijdje is afgeschaft.megagorilla schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:09:
[...]
Daarna:Hoi Hydra,
Wellicht een beetje een directe benadering maar wel met de beste intenties!
Ik ben even benieuwd in hoeverre je open staat voor een nieuwe uitdaging.
Er is namelijk concrete interesse vanuit meerdere bedrijven bij jou in de buurt.
Groet,
X
"Bereid om de interesse te bespreken" Toch weer spijt van.Hoi Hydra,
Top dat je hebt geaccepteerd.
Wanneer ben je bereid om de interesse te bespreken?
Groet,
X
[ Voor 3% gewijzigd door Hydra op 11-07-2017 15:58 ]
Niet normaal dit, gewoon nee op zeggen. Ik heb het een keer gehad dat een recruiter vroeg of ik voor een sollicitatie eerst even bij hun wilde controleren of ze daar niet een ingang hadden (zat toen nog niet in de ICT en was toch al wat langer op zoek), dat heb ik 1x gedaan, en toen er niet binnen een paar dagen een antwoord kwam heb ik dat ook nooit meer gedaan.megagorilla schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:56:
Hallo iedereen,
Een blacklist zodat ze je niet meer gaan spammen? Lijkt me als bedrijf ideaalmegagorilla schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:15:
Voor zover ik weet is het wel een recruiter. "Java Professionals" uit Amsterdam. Hopelijk sta ik nu op hun "Blacklist", als zoiets bestaat. Die hoeven van mij geen contact meer met me op te nemen
Ik heb een paar bedrijven maar in de firewall gegooid; werd gek van ze.
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
5183
[ Voor 79% gewijzigd door Rukapul op 13-07-2017 20:37 ]
Binnen 1 minuut te vinden door op adres te zoeken in het Handelsregister van de KvK: https://www.kvk.nl/orders...prefproduct=&prefpayment=Tielenaar schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:50:
[...]
Ook testing-professionals.nl.
Door te zoeken op hun adres kom je een paar namen tegen. Wat frappant is is dat ze "Cruquiskade 251" op hun site hebben staan, maar dat bevat een typfout. Moet nog een u tussen ergens.
Verder kan je nou niet echt makkelijk vinden hoe het moederbedrijf heet, of een lijstje van welke *-professionals bedrijven ze allemaal onder hun hoedje hebben. Ze willen echt doen overkomen dat ze super gespecialiseerd zijn in maar 1 taal. Ik vind dit bijzonder shady, al is dat marketingtechnisch natuurlijk wel slim. Maargoed, over marketing en sales kan je natuurlijk een eigen shit-topic openen
Alle niche-sites hebben een eigen BV. Op het adres is ook NGage Recruitment ingeschreven en zie daar: https://www.ngagerecruitment.nl/over-ons.
Thanks! Had geen zin er meer dan 58 seconden aan te bestedenwheel schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:37:
[...]
Binnen 1 minuut te vinden door op adres te zoeken in het Handelsregister van de KvK: https://www.kvk.nl/orders...prefproduct=&prefpayment=
Alle niche-sites hebben een eigen BV. Op het adres is ook NGage Recruitment ingeschreven en zie daar: https://www.ngagerecruitment.nl/over-ons.
payrollingVoorkeur vanuit de opdrachtgever gaat zeker wel uit voor een Payrollconstructie, hoop dat dit geen belemmering is voor jou?
mijn reply
dan houd ik het nog netjesIk voer werkzaamheden uit vanuit mijn BV's, ik doe helaas niet aan payroll constructies.
Om dat zo terloops voor te stellen

Je ondernemerschap achterlaten en daarbij meer dan 10k per jaar netto. Zou die recruiter de impact van zijn voorstel niet doorzien? Of probeert hij je erin te luizen door het slechte nieuws te verstoppen?
Tegenwoordig een standaard verhaal met rechten en plichten in mijn email.
Voordat ik ook maar mijn cv opstuur vraag ik wat voor opdracht het betreft, omschrijving, werkzaamheden, werktijden, flexibiliteit, thuiswerkmogelijkheden en geef ik mijn non-negotiable uurtarief door.
Als de klant dan nog intresse heb stuur ik mijn CV in pdf formaat.
Krijg wel veel minder reponse ineens
[ Voor 8% gewijzigd door Viper® op 12-07-2017 11:42 ]
Stond keurig netjes in zijn aantekeningen dus volgde hij even op als afgesproken.
Ze bestaan dus toch nog..
Ze drinken vooral veel koffie en spelen veel mario kart als ik dat zo ziewheel schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:37:
[...]
Binnen 1 minuut te vinden door op adres te zoeken in het Handelsregister van de KvK: https://www.kvk.nl/orders...prefproduct=&prefpayment=
Moet wel toegeven dat ik via hun (.net tak) wel gewoon netjes geholpen was aan een sollicitatie gesprek. Later zelfs nog een keer benaderd met de vraag of ik nog steeds op zoek was, nadat ik al een nieuwe baan had, en ook daar was het contact erg netjes. Dus heb eigenlijk geen problemen met ze gehad.
Kennelijk is een resourcer dus gewoon een bijbaantje die cold-calling doet / pipelines vult, en een recruiter iemand die daadwerkelijk met de klant om tafel zit. En daarbinnen heb je dan weer een laddertje met "senior", "principal recruiting consultant", etc.
Oftewel gewoon kijken met wie je van doen hebt. Voor minder dan een principal doe ik 't niet

[ Voor 9% gewijzigd door jongetje op 12-07-2017 15:58 ]
Mijn ervaring leert dat ze onder de 30 a 35 jaar geen idee hebben waar ik nu sta en of hun aanbod relevant zou kunnen zijn. Die verse schoolverlaters denken dat iedere developer baan op iedere developer een geweldige match moet zijn. Zij die blijven, snappen het na een aantal jaar iets beter. Zij die het niet willen snappen, gaan weer weg en worden vervangen door een verse schoolverlater.
Vanmorgen mocht ik weer twee recruiters in de LinkedIn inbox verwelkomen.
1. agency gast.
Of het werken bij <bedrijf waarvan ik business partner ben> nog bevalt. Had op de site van de agency al gezien dat er een nieuwe job in mijn woonplaats was binnengekomen, dat zal wel de echte reden zijn.
2. interne recruiter bij Facebook.
Relevante functie, bericht gaf aan dat mijn profiel met aandacht was gelezen.
Het verschil tussen agencies en corporate recruiters is vaak enorm.
Was ook niet serieus hoor. Het gros van die mensen bij dat soort bedrijven doen het gewoon als bijbaan tot ze iets relevants gevonden hebben. Van die types die een MBA gedaan hebben met het idee dan meteen 'manager' te worden.t_captain schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:03:
@Hydra Kan me niet schelen hoe hubn functietitel luidt.
Those were the daysjongetje schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:58:
Bij NGage moet ik elke keer hier aan denken:
[afbeelding]
Hoe wist hij dat je op zoek was geweest?megagorilla schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:09:
[...]
..
Wat een sukkel; dat "voorstel" waarover je eerder sprak vind ik nogal ongepast. Alsof hij hem ook maar enige verantwoording schuldig bent.
Dat bedrag kan je zo bij elkaar sprokkelen. Ik heb sinds 3 maanden mijn bachelor, en begon al op een 3000+ (andere sector, wel wat ouder dan de gemiddelde afstudeerder).megagorilla schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:09:
[...]
Deze recruiter gaf aan iets tussen 2000 en 2400 bruto al bovengrens te kunnen vinden... Waar ik na zelf zoeken al 2500 en 2700 bruto aangeboden heb gekregen.
Ik werd benaderd door meerdere recruiters na het afstuderen.
Eentje op gesprek geweest; klonk allemaal goed hoewel ik mij afvroeg hoe hij mij ging toetsen aan de benodigde kennis. Vervolgens kreeg ik niks meer te horen. Blijkt na 3 weken wachten dat het bedrijf een corporate recruiter heeft aangenomen. Zo zie je direct dat recruiters er in ieder geval niet voor jou zijn. Dus ik er zelf achteraan, bijna direct afgewezen terwijl ik overduidelijk aan de welgeteld 3 eisen voldeed (was een traineeship). Ik vraag netjes om feedback, geen antwoord. Ik zoek die kerel op op LinkedIn. Zo'n oude kerel die al 40 jaar werkzaam is en pas sinds kort een thuisstudie heeft afgerond... Nja, het zal je leidinggevende maar zijn.
Andere recruiter waarbij ik op een vacature had gesolliciteerd. Word ik benaderd voor een andere ook wel interessante functie. Tijdens het gesprek val ik terug op mijn eigen sollicitatie, daar was ik niet geschikt voor want ik had geen logistieke hbo opleiding (die zijn er ook niet lul). Ik had middels de tekst in de vacature het bedrijf achterhaald, dus ik had zelf gereageerd. Kreeg ik twee maanden later een uitnodiging (wel te laat, had al werk).
Net nadat ik een contract zou gaan tekenen een aanbod van een derde recruiter om voor een grote keten te gaan werken. Primaire arbeidsvoorwaarden waren net iets lager (en de grens, dus ik zou maar moeten afwachten wat er uit die onderhandelingen zou komen), de secundaire arbeidsvoorwaarden waren wel netjes. Maar goed, als hij nou 2 weken eerder was geweest had ik sowieso toegezegd. Hij heeft me echt geprobeerd zelfs na het tekenen van het contract gewoon te laten jobhoppen. Misschien dat ik hem over enkele jaren benader wanneer ik iets anders zoek.
Die zijn er wel, lulFlowSnake schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:21:
[...]
want ik had geen logistieke hbo opleiding (die zijn er ook niet lul).
https://fontys.nl/Studere...i9UCFTcz0wodqukC3g#query={"fields":[{"key":"opleidingstype","value":["HboBac"]},{"key":"lesplaats","value":["venl"]}],"keywords":""}
(Even naar onder scrollen)
Oi, leer eens kinks goed posten, lulgooddaddy schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:44:
[...]
Die zijn er wel, lul
https://fontys.nl/Studere...i9UCFTcz0wodqukC3g#query={"fields":[{"key":"opleidingstype","value":["HboBac"]},{"key":"lesplaats","value":["venl"]}],"keywords":""}
Maar sowieso zit er een logistieke HBO in Venlo. Of dat Fontys is weet ik niet mar zou me niet verbazen. Is er al jaren, was de enige in NL vziw. Oude stapmaat van me heeft daar gezeten.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Probeer dat maar eens op een telefoon. Lukte mij niet echtThe Eagle schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 19:36:
[...]
Oi, leer eens kinks goed posten, lul
Maar sowieso zit er een logistieke HBO in Venlo. Of dat Fontys is weet ik niet mar zou me niet verbazen. Is er al jaren, was de enige in NL vziw. Oude stapmaat van me heeft daar gezeten.
Hehe, nice one. Maar even in het algemeen, je kan niet eisen dat men een volwaardige opleiding hbo logistiek heeft gedaan als dat aanbod op één hand is te tellen. Logistiek is veelal common sense en een onderdeel van een studie. Ik heb het ook gehad, inclusief SCM, en mijn stage en afstudeerstage op logistiek/SCM gespecialiseerd, maar dat mocht allemaal niet baten.gooddaddy schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 18:44:
[...]
Die zijn er wel, lul

Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van logistiek. Dat is echt wel een vak appart. Wat jij nu zegt is net zoeits als zeggen dat er geen aparte WO studie wiskunde is, maar dat dat alleen als onderdeel terugkomt in verschillende andere studies
Vervolgens alsvolgt gereageert:Beste beyazz,
Het is even geleden dat wij vanuit OfficeTeam contact met jou hebben gehad. Wij hebben elkaar destijds gesproken, omdat je op zoek was naar een nieuwe uitdaging.
De markt trekt enorm aan en goede kandidaten kunnen wij snel aan een nieuwe baan helpen. Daarom zijn wij erg benieuwd hoe jouw werksituatie er momenteel uit ziet.
<Gevolgd door nog meer standaard geblaat>
Beste... ,
Ik vraag mij werkelijk af of er nog personen zijn die op dergelijke onpersoonlijke massa mails reageren?
3 x raden, geen reactie mogen ontvagen 😁
5183
Welke shitpraktijk zou dit zijn?beyazz06 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:39:
Kreeg laatst t volgende standaard mail:
[...]
Vervolgens alsvolgt gereageert:
Beste... ,
Ik vraag mij werkelijk af of er nog personen zijn die op dergelijke onpersoonlijke massa mails reageren?
Het komt op mij over als een nette mail om het bestand up to date te krijgen.
Wat voor een reactie had je van ze verwacht, precies?beyazz06 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:39:
Kreeg laatst t volgende standaard mail:
[...]
Vervolgens alsvolgt gereageert:
Beste... ,
Ik ga niet vooroordelen over je, hier de rest van de mail:5183 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:38:
[...]
Welke shitpraktijk zou dit zijn?
Het komt op mij over als een nette mail om het bestand up to date te krijgen.
Ben je beschikbaar voor een nieuwe uitdaging?
Stuur dan jouw CV naar <mailadres>
Geef hierbij aan waar je ongeveer naar op zoek bent, per wanneer je beschikbaar bent en of je open staat voor een eventuele tijdelijke job.
Zit je in een baan en ben je (voorlopig) voorzien?
Laat ons weten waar je aan het werk bent, uitzenden/tijdelijk of een vast contract, misschien kunnen wij op een later moment iets voor elkaar betekenen.
CADEAUBON!
Tevens komen wij graag in contact met mensen in jouw netwerk die op zoek zijn naar een nieuwe baan. Ken jij iemand die beschikbaar is of open staat voor een nieuwe uitdaging binnen de logistiek, HR, secretariaat of administratie? Breng ons in contact met hen!
Plaatsen wij de kandidaat die door jou is aangedragen? Dan ontvang je een leuke cadeaubon van de Bijenkorf!
Ik hoop eerlijk gezegd nimmer nooit iets van ze te horenCurtPoindexter schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:45:
[...]
Wat voor een reactie had je van ze verwacht, precies?
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Maar waarom mail je dan terug?beyazz06 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:09:
[...]
Ik hoop eerlijk gezegd nimmer nooit iets van ze te horen

Ik snap dat je niet gelukkig wordt van hun mailtjes maar serieus, dit is boos worden om het boos worden

Nee, eindelijk mailtjes die me wél interesseren.avotar schreef op maandag 17 juli 2017 @ 07:53:
Zijn jullie nu ook allemaal zo boos als je een mailtje over viagra of penisverlengingen krijgt?
Dat is toch met 95% van de voorbeelden momenteel.CurtPoindexter schreef op maandag 17 juli 2017 @ 08:04:
[...]
Maar waarom mail je dan terug?. Wat is dit voor een idioterie?
Ik snap dat je niet gelukkig wordt van hun mailtjes maar serieus, dit is boos worden om het boos worden
Mensen die via linked-in met een generiek bericht benaderd worden vanwege een onhandig filter van een recruiter en beledigd zijn.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Het lijkt inderdaad weer komkommer tijd in detachering..SmurfLink schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:30:
Nou jongens, is het jachtseizoen weer geopend? Ik krijg inene weer elke dag minstens 1 LinkedIn invite van random persoon met recruiterfunctie. Vandaag zelfs eentje uit India. Ehhh, nothanks?
Elk jaar heb je zo'n periode, vorig jaar was die eerder in het jaar...
Meest simpele vacatures worden aan mij aangeboden terwijl je duidelijk aan mijn Linkedin profiel kan zien dat ik dat al ontgroeit ben.

Toch niet van xx@jouwictvacature.nl? Daar krijg ik ongeveer hetzelfde bericht van.Hydra schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:57:
Eerst bij de LinkedIn invite:
[...]
Daarna:
[...]
"Bereid om de interesse te bespreken" Toch weer spijt van.
Sowieso accepteer ik connectie verzoeken van mensen die ik niet ken niet. Maar als ze aangeven dat er concrete interesse is, dan vraag ik altijd direct om de naam van het bedrijf en wat de aard van de interesse is. Het zal bijna nooit zo zijn dat er echt daadwerkelijk concrete interesse is, immers zou het bedrijf dan zelf wel contact gezocht hebben. Als ze echt concrete interesse hebben dan kan dat alleen als ze exclusief voor het bedrijf recruiten, en dan zullen ze er dus ook geen moeite mee hebben om de naam te noemen
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dat is nou mijn grootste probleem met recruiters, het niet willen noemen van de naam van het bedrijf. Tuurlijk snap ik dat dat hun businessmodel is, maar ik krijg er meteen een zure smaak van als iemand in directe communicatie informatie achterhoudt. Businessmodel or not, op die manier sta je bij mij als recruiter al 1-0 achter.Woy schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:37:
[...]
Toch niet van xx@jouwictvacature.nl? Daar krijg ik ongeveer hetzelfde bericht van.
Sowieso accepteer ik connectie verzoeken van mensen die ik niet ken niet. Maar als ze aangeven dat er concrete interesse is, dan vraag ik altijd direct om de naam van het bedrijf en wat de aard van de interesse is. Het zal bijna nooit zo zijn dat er echt daadwerkelijk concrete interesse is, immers zou het bedrijf dan zelf wel contact gezocht hebben. Als ze echt concrete interesse hebben dan kan dat alleen als ze exclusief voor het bedrijf recruiten, en dan zullen ze er dus ook geen moeite mee hebben om de naam te noemen
Ik kreeg vandaag nog een mailtje van een recruiter die dat wel deed. Nette mail, goed verhaal, persoonlijk, bedrijfsnaam erbij, link naar originele vacature, wat vragen hier en daar. Prima, daar reageer ik gewoon op en als ik op zoek was naar een baan was ik er misschien nog op ingegaan ook. Hij wenste me veel plezier in mijn huidige baan en that's that.
Dit is in mijn optiek de ENIGE manier om geen slechte reactie terug te krijgen.
Het enige probleem is dat hij m'n emailadres had achterhaald via zo'n third party kuttool die linkedin aan emailadres koppelt. Dat zie ik in dit geval door de vingers, maar een recruiter die z'n best niet doet krijgt echt de wind van voren als hij ook nog eens zo'n corrupte tool gebruikt.
Dit topic is gesloten.
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan