Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

PcDealer schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:38:
Oeh, iemand heeft interesse in mij:

[...]

Dus omdat het onder ict valt, ben ik - geen-handen-aan-de-knoppen-man - meteen geschikt? Ben benieuwd op welke keywords deze gast bij mij is uit gekomen.
Dacht dat die gast in Frankfurt zat, maar blijkbaar Stuttgart. Enfin, een collega (?) stond mij uitgebreid te woord nadat ik vroeg hoe collega op mijn uitkwam omdat ik Hadoop niet eens kan spellen en dat meneer recruiters een slechte naam geeft. Excuses gemaakt en hij snapte het etc.

Nu weer een nieuwe:
Hi
My name is Pavan; I’m a Recruiter at Tom Gandhi Consulting Limited.we have a job opportunity for "VMware Consultant" based in Holland,Netherlands. If you are interested and available for this position please revert me with updated CV in word format

Pavan Reddy

TECHNICAL RECRUITER at TGC WORLD
Ja daahaaag, ik stuur in Nederland niet eens mijn cv in Word op, iedereen krijgt een .pdf.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:39
PcDealer schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:33:
[...]

Ja daahaaag, ik stuur in Nederland niet eens mijn cv in Word op, iedereen krijgt een .pdf.
Ik heb al jaren geen CV hoeven sturen maar vraag me af, waarom in pdf en niet in doc?
Beiden zijn door anderen aan te passen. Of kost het aanpassen van pdf recruiters teveel moeite volgens jullie? Met de juiste software (vaak gewoon gratis te downloaden) is het een fluitje van een cent. Als het om geld gaat, lijkt mij dat een recruiter dat ook weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gadgeteer schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:24:
[...]

Ik heb al jaren geen CV hoeven sturen maar vraag me af, waarom in pdf en niet in doc?
Beiden zijn door anderen aan te passen. Of kost het aanpassen van pdf recruiters teveel moeite volgens jullie? Met de juiste software (vaak gewoon gratis te downloaden) is het een fluitje van een cent. Als het om geld gaat, lijkt mij dat een recruiter dat ook weet ;)
Te ingewikkeld. Recruiter is vaak laag opgeleid met nul it vaardigheid.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Daarom kun je je cv ook beter in jpg sturen. Ook dat is aan te passen maar kost meer moeite.

Of via office 365 met de juiste DRM.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
MrJayMan schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:28:
[...]

Te ingewikkeld. Recruiter is vaak laag opgeleid met nul it vaardigheid.
Vaak hoog opgeleid in een vrij kansloze richting. Idd met weinig it vaardigheid anders hadden ze wel echt werk gevonden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

.pdf ziet er bij iedereen hetzelfde uit, .doc hangt nogal af van in welk programma je het opent. Ik stuur document daarom eigenlijk altijd op in .pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Formeel mogen ze geen illegale software hebben dus dan moeten ze geld besteden aan Adobe pro. En iets dat geld kost doen ze liever niet. Uiteraard zijn er omwegen, maar deze mensen hebben vrij weinig kennis van IT dus ik denk niet dat ze daar veel kaas van gegeten hebben.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

[...]

PDF is natuurlijk ook al jaren de 'standaard' voor documenten. Wanneer je een digitale factuur o.i.d. krijgt is dit ook in PDF. Het grote nadeel van DOC voor een CV vind ik dat je dus overal die rode spellingmarkering krijgt te zien. Dan kun je alles taaltechnisch nog zo goed in elkaar steken maar bijvoorbeeld een woord zoals 'developer' wordt (ook hier in de reactie-editor) door de spellingscontrole opgepikt. -O-

In het verleden eens meegemaakt dat ik verplicht een CV aan moest leveren in DOC, dus met veel tegenzin uiteindelijk maar gedaan. Zit ik later bij de werkgever aan tafel, ligt mijn CV op tafel, heeft de HR-pipo waar ik in het voortraject zaken mee deed m'n hele CV lopen verbouwen waardoor alles mega-brak was uitgelijnd etc. ;( Vervolgens aan de manager in kwestie proberen uit te leggen dat accuratesse een van m'n sterke punten is. Succes! d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Harrie_ op 29-06-2017 09:57 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 20:58:
Ik heb mijzelf een klein beetje ingedekt door op LinkedIn auteursrecht te vermelden. Misschien dat nog ik een uitdraai in de kluis van een notaris leg voor de bewijslast, of watermerken ga toevoegen. Als ik dan in een dergelijke situatie kom, huur ik echt een advocaat in.
Kun je niet ergens in je linkedin-account vermelden dat je niet geïnteresseerd bent in een vast dienstverband waar dan ook en dat je niet wilt dat je profiel door recruiters wordt aangeboden?

Niet als optie aangeboden door linkedin zelf bedoel ik, maar gewoon als vrije tekst ergens. Mocht jouw profiel dan alsnog ergens worden aangeboden dan kunnen de ontvangers van het profiel dat zelf nalezen op jouw account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:39
SmurfLink schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:28:
[...]

Formeel mogen ze geen illegale software hebben dus dan moeten ze geld besteden aan Adobe pro. En iets dat geld kost doen ze liever niet. Uiteraard zijn er omwegen, maar deze mensen hebben vrij weinig kennis van IT dus ik denk niet dat ze daar veel kaas van gegeten hebben.
Zijn die gratis tools voor pdf bewerking illegaal? Worden echt genoeg als freeware aangeboden.

Dat Word docs er verschillend uit zien in verschillende applicaties (en soms zelfs verschillende versies van Word) is wel een ding inderdaad.

Mocht ik mijn CV ooit weer moeten versturen zal ik het ook in pdf doen. Zo leert men iedere keer weer iets bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 15:52
Gaius schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:08:
Kun je niet ergens in je linkedin-account vermelden dat je niet geïnteresseerd bent in een vast dienstverband waar dan ook en dat je niet wilt dat je profiel door recruiters wordt aangeboden?
Dat wordt niet gelezen. Zoals ik al eerder zei; ik heb op m'n LinkedIn staan dat ik invites van mensen die ik niet ken niet accepteer als er geen introductie bijstaat. 90% van de invites die ik krijg hebben geen intro.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike6383
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-07-2023
Ik heb mijzelf een klein beetje ingedekt door op LinkedIn auteursrecht te vermelden. Misschien dat nog ik een uitdraai in de kluis van een notaris leg voor de bewijslast, of watermerken ga toevoegen. Als ik dan in een dergelijke situatie kom, huur ik echt een advocaat in.
Ik denk niet dat auteursrecht geldt voor een linkedin profiel. (en als het al geldt, dan zou het misschien linkedin zijn die de rechten heeft) Hoe dan ook, is het vermelden ervan overbodig. Beter geen linkedin gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Gadgeteer schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:08:
[...]

Zijn die gratis tools voor pdf bewerking illegaal? Worden echt genoeg als freeware aangeboden.

Dat Word docs er verschillend uit zien in verschillende applicaties (en soms zelfs verschillende versies van Word) is wel een ding inderdaad.

Mocht ik mijn CV ooit weer moeten versturen zal ik het ook in pdf doen. Zo leert men iedere keer weer iets bij ;)
Er zijn er waarschijnlijk wel een aantal die werken en legaal zijn. Ik zou het risico alleen niet lopen om troep binnen te krijgen, maargoed daar kijken recruiters waarschijnlijk niet naar.

Altijd verstandig om het in pdf te sturen, is al weer een barrière voor ze. Het moment dat een recruiter naar een word document vraagt zou ik me al achter de oren krabben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

SmurfLink schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:35:
[...]
Altijd verstandig om het in pdf te sturen, is al weer een barrière voor ze. Het moment dat een recruiter naar een word document vraagt zou ik me al achter de oren krabben.
Harrie_ schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:56:
[...]
In het verleden eens meegemaakt dat ik verplicht een CV aan moest leveren in DOC, dus met veel tegenzin uiteindelijk maar gedaan. Zit ik later bij de werkgever aan tafel, ligt mijn CV op tafel, heeft de HR-pipo waar ik in het voortraject zaken mee deed m'n hele CV lopen verbouwen waardoor alles mega-brak was uitgelijnd etc. ;( Vervolgens aan de manager in kwestie proberen uit te leggen dat accuratesse een van m'n sterke punten is.
Dit dus.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

5183

Toch kan Word ook makkelijk zijn. Enkele maanden geleden mijn CV mogen droppen bij een recruiter (naam doet er niet toe, was een grote en prima behandeld) via een website. Website vroeg ook om een Word document en was in staat om het hele CV uit te pluizen en de juiste informatie eruit te halen. Scheelde heel veel knip en plakwerk voor mij (en de andere kant natuurlijk).

Kan me wel voorstellen dat serieuze bureaus een eigen database willen hebben en niet een verzameling PDF's/Word files/JPEG/whatever. Zoekt een stuk makkelijker in je database.

Als ze mij om een Word versie vragen dan stuur ik dat zonder problemen, alleen meld ik er wel bij (in de mail en in het CV) dat er niets in aangepast mag worden zonder mijn toestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:02

Basszje

Reisvaap!]

Ik vind word documenten onprofessioneel overkomen. PDF is juist een formaat dat gemaakt is om er overal *exact* hetzelfde er uit te zien en cross-alles te werken. Aankomen met .doc ( imho! ) laat je zien dat je niet veel geeft om accuratesse, of zaken als vendor-lockin. Dan kan je nog beter aankomen met een open document standaard als dat zo nodig moet.
Gadgeteer schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:08:
Nee, PDF is in principe een open standaard. Wel zijn sommige features die in PDF makers worden geboden niet altijd terug te halen en niet altijd even open dacht ik. Soms zit er dus ook wat reverse engineering achter dat niet altijd 100% goed werkt.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:18
Probleem met Word documenten is dat ze je CV copy/pasten naar hun template, naar eigen believen wat editen en deze versie die niet meer onder jouw controle is naar verschillende klanten sturen.

Twee tips:

1. Tweak je CV per baan of project waar je wordt aangeboden. Dat wordt algemeen als een goede praktijk van sollicitanten gezien. Geef aan het agency aan dat je pas een CV kunt sturen wanneer er sprake is van een concreet project.

2. Vraag om hun template en doe het copy/paste werk zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

5183

Ik heb er geen moeite mee dat het in hun template gaat. Net als voor de database vind ik er iets voor te zeggen dat zij 1 uniforme template aan hun klanten aanbieden. Als je ook bedenkt wat voor een bagger CV's mensen hebben qua opmaak, is het helemaal logisch.

Maar de inhoud veranderen is voor mij not-done. Ik doe dan direct geen zaken meer met die recruiter. Dat ze bedrijfsnamen en je telefoonnummer weghalen (om te voorkomen dat de eindklant je direct belt) is tot daar aan toe, maar dat is echt de grens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Ze willen gewoon Word om hem makkelijk aan te passen, eigen sausje eroverheen en doorsturen naar de klant. Dan lijkt het alsof de recruiter jou bezit.
Daarnaast krijgen klanten van recruiters meerdere profielen doorgespeeld, dan is het voor die klant ook wel zo handig om hem elke keer in hetzelfde format te krijgen. Is een stukje dienstverlening.
Als jij met een recruiter in zee gaat, dan moet je gewoon meewerken en een doc sturen. Maakt het voor iedereen makkelijker. Anders gaan ze het overtypen, met kans op fouten. Die ene keer dat ze de stijl verneuken door er zelf in te gaan werken is zeldzaam, dat doen de meeste recruiters echt niet. Die kunnen heus wel met een computer overweg.
Als je dit niet wilt, gebruik dan geen recruiter. Pdf's werken prima als je die direct naar een werkgever opstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tielenaar schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:06:
Ze willen gewoon Word om hem makkelijk aan te passen, eigen sausje eroverheen en doorsturen naar de klant. Dan lijkt het alsof de recruiter jou bezit.
Daarnaast krijgen klanten van recruiters meerdere profielen doorgespeeld, dan is het voor die klant ook wel zo handig om hem elke keer in hetzelfde format te krijgen. Is een stukje dienstverlening.
Als jij met een recruiter in zee gaat, dan moet je gewoon meewerken en een doc sturen. Maakt het voor iedereen makkelijker. Anders gaan ze het overtypen, met kans op fouten. Die ene keer dat ze de stijl verneuken door er zelf in te gaan werken is zeldzaam, dat doen de meeste recruiters echt niet. Die kunnen heus wel met een computer overweg.
Als je dit niet wilt, gebruik dan geen recruiter. Pdf's werken prima als je die direct naar een werkgever opstuurt.
Ja, stel je toch eens voor dat een recruiter daadwerkelijk moeite moet doen om een paar maandsalarissen binnen te slepen. 8)7

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
u_nix_we_all schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:15:
[...]

Ja, stel je toch eens voor dat een recruiter daadwerkelijk moeite moet doen om een paar maandsalarissen binnen te slepen. 8)7
Ondanks dat hebben ze het best druk hoor :) Die gasten maken vaak 60 uur per week. Als jij een baan wilt via een recruiter, help elkaar dan gewoon. Voor jou een kleine moeite.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tielenaar schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:19:
[...]

Ondanks dat hebben ze het best druk hoor :) Die gasten maken vaak 60 uur per week. Als jij een baan wilt via een recruiter, help elkaar dan gewoon. Voor jou een kleine moeite.
Je doet nu alsof een IT-er het van recruiters moet hebben, in plaats van andersom. Geen enkele IT-er (die ik ken) wil perse een baan via een recruiter. Het zijn de recruiters die zich er graag tussen willen nestelen om aan dat proces geld te verdienen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tielenaar
u_nix_we_all schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:34:
[...]

Je doet nu alsof een IT-er het van recruiters moet hebben, in plaats van andersom. Geen enkele IT-er (die ik ken) wil perse een baan via een recruiter. Het zijn de recruiters die zich er graag tussen willen nestelen om aan dat proces geld te verdienen.
Integendeel.
ALS je (om wat voor bizarre reden dan ook) met een recruiter in zee gaat, DAN helpt het om samen te werken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hydra
Tielenaar schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:06:
Als jij met een recruiter in zee gaat, dan moet je gewoon meewerken en een doc sturen.
Ik moet helemaal niks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03 01:26

SECURITEH

Man of legend.

Harrie_ schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:56:
In het verleden eens meegemaakt dat ik verplicht een CV aan moest leveren in DOC, dus met veel tegenzin uiteindelijk maar gedaan. Zit ik later bij de werkgever aan tafel, ligt mijn CV op tafel, heeft de HR-pipo waar ik in het voortraject zaken mee deed m'n hele CV lopen verbouwen waardoor alles mega-brak was uitgelijnd etc. ;( Vervolgens aan de manager in kwestie proberen uit te leggen dat accuratesse een van m'n sterke punten is. Succes! d:)b
En ook om dit soort dingen aan te pakken neem ik altijd een aantal extra kopieën van mijn eigen CV mee. O-)
Tielenaar schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:19:
[...]

Iedereen kan weken maken van 60 uur, maar of je zinnig of efficient bezig bent is iets anders... Het zijn eerder de prutsers die ergens langer voor nodig hebben als de mensen die weten wat ze doen.

Mij is ook wel eens een lege versie van de standaard CV van de recruiter toegestuurd met het verzoek deze in te vullen, iets waar ik op zich geen probleem mee heb als ik ook opzoek ben naar werk. En daar ligt denk ik ook dit probleem, er worden mensen benaderd die vaak niet direct opzoek zijn naar iets anders en die zijn dus niet bereid door hoepels te springen en proberen ze het maar zelf te doen om zo als nog mensen aan te kunnen bieden... Alleen ja, tijd is geld dus kwaliteit is het eerste dat de prullenbak in gaat.

[ Voor 45% gewijzigd door SECURITEH op 29-06-2017 18:47 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t_captain
Het probleem is: die 60 uur worden verkeerd besteed:

- 15 uur worden vergooid aan het najagen van compleet kansloze combinaties (Groningse developers op Rotterdamse helpdeskfuncties, succes gegarandeerd dus). Uren die je zou kunnen besparen als je werkt met mensen die iets van levenservaring, werkervaring, kennis van de arbeidsmarkt en kennis van het vakgebied hebben.

- 15 uur per week worden vergooid aan het najagen van allemaal opdrachtgevers die liever geen agency gebruiken. Uren die niet nodig waren geweest als de markt niet zo grondig was verziekt door cowboy agencies dat de meeste werkgevers afhaken.

- 15 uur per week worden vergooid aan het najagen van developers die geen zin hebben om te switchen en al helemaal niet in de banen waarvoor de recruiter werft. Uren die niet nodig zouden zijn als het aantal agencies veel kleiner was. De overblijvers zouden zich niet zo hoeven op te dringen omdat ze niet meer met 50 vishengels per vierkante meter vijver zitten te vissen.

- 5 uur per week gaan op aan CRM, administratie en contracten.

- 5 uur per week gaan op aan uit de hand gelopen bedrijfsborrels (een structureel en logisch fenomeen met de personeelssamenstelling en overmatige focus op scoren)

- 3 uur per week gaan op aan airhockey, roddelen over de nieuwste stagiaire en andere kater-bezigheden op de ochtend na de borrel

- 2 uur per week wordt besteed aan daadwerkelijke, zinvolle matching.

We zouden dus uit kunnen met een veel kleiner aantal recruiters. Ik schat dat tenminste 80% eruit kan. Iedereen zou even goed of beter worden geholpen, het irritatieniveai bij opdrachtgevers en kandidaten zou enorm dalen en het beroep zou een normaal aanzien krijgen.

Waarom zijn er dan zoveel, terwijl de situatie letterlijk in ieders nadeel is? Mijn verklaring is dat de fricties in de arbeidsmarkt een groot gat hebben geslagen tussen vraag en aanbod van developers.

De situatie doet denken aan een stad met 100.000 inwoners en drie kleine bakkers. De andere bakkers rijden nu taxi, wat dat verdient beter. Terwijl voor de drie bakkerijen lange rijen staan. En er een hele horde "broodmakelaars" aan het werk is, die tegen een dikke premie de broden in de rijen verkopen.
Je zou zeggen: broodprijs omhoog, loon van de bakkers omhoog. De exodus bakker->chauffeur stoppen of zelfs omkeren. Maar op een of andere manier zit die optie vast. Dus blijven bakkers en klanten zuchten onder de greep van de broodmakelaars.

[ Voor 38% gewijzigd door t_captain op 30-06-2017 07:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Genoeg antwoorden gegeven hier :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 16:03
- 5 uur per week gaan op aan CRM, administratie en contracten
En deze 5 uur kunnen ze besparen wanneer ze notities van hun collega('s) hadden gelezen. Hoe vaak ik al niet een bericht heb gehad van een recruiter, wiens collega ik een week eerder al had afgewimpeld.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

t_captain schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:16:
Probleem met Word documenten is dat ze je CV copy/pasten naar hun template, naar eigen believen wat editen en deze versie die niet meer onder jouw controle is naar verschillende klanten sturen.

Twee tips:

1. Tweak je CV per baan of project waar je wordt aangeboden. Dat wordt algemeen als een goede praktijk van sollicitanten gezien. Geef aan het agency aan dat je pas een CV kunt sturen wanneer er sprake is van een concreet project.

2. Vraag om hun template en doe het copy/paste werk zelf.
Ik vind tip 1 persoonlijk echt ontzettend slecht. Je CV hoort in mijn beleving een objectieve representatie van je werkervaring te zijn. Je sollicitatiebrief is vervolgens een uniek stuk waarbij je iets over jezelf verteld, je de aandacht trekt en verteld welke dingen waarom relevant zijn voor die baan.
hoevenpe schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:26:
[...]
Je kunt als werkgever een goede ICTer natuurlijk ook gewoon beter betalen, 50k is gewoon heel weinig in een overspannen markt. Maar dat zal natuurlijk wel te simpel gedacht zijn... :?
With all due respect, maar 50K per jaar is niet weinig. Dat is anderhalf keer modaal en een salaris waar je eigenlijk prima van rond kunt komen, zeker als je met zijn 2en bent en de ander ook werkt.

We gaan weer naar en periode waarbij iedere schoolverlater verwacht meteen 3K per maand mee naar huis te slepen terwijl de realiteit is dat de salarissen veel lager liggen. Schaarste is 1 ding, maar je moet je ICT personeel wel *kunnen* betalen en sowieso geloof ik er niet in dat de mensen die voor het grote geld gaan, de beste ICTers zijn. Goede ICTers zijn mensen met passie voor het vak die het echt geen reet interesseert of ze 100 EUR meer of minder verdienen maar gewoon leuk werk willen hebben. DAAR moeten werkgevers zich op onderscheiden, fun-factor, gewoon een fijn bedrijf zijn om voor te werken. Niet salaris. (Waarbij fun-factor voor iedereen anders is. Ik zou bijvoorbeeld doodongelukkig worden van een bedrijf waarbij om de 2 uur een potje getafelvoetbald word en iedere vrijdagmiddag de bierpomp open gaat voor de vrijmibo. Ik ben best sociaal op mijn werk, maar niet op die manier.)
Shadowhawk00 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:09:
[...]

Ben ik het niet mee eens, dat jij je infra hebt opgezet op een manier waardoor je slecht data kan verwijderen is geen excuus om het niet te doen. Dan moet je de it-infrastructuur gewoon inrichten op een manier waardoor je wel aan de wet kan voldoen. Want waar ga je anders de grens trekken? Straks komt een bedrijf aan met tja ik heb de server naar india geoutsourced maar ik spreek geen engels dus kan ik de data niet weghalen.

Maar eigenlijk is het heel simpel met die backups, gewoon data weghalen, een nieuwe volledige backup maken en je oude backups deleten en je bent klaar.
Kun je me even uitleggen hoe je dat precies gaat doen tegen redelijke kosten? :)

Want zoals je het nu stelt klinkt het als "niet zeuren, ben je misschien een dagje mee bezig, hoort er bij" en zo werkt het dus niet in de praktijk. Als ik 1 record moet weg halen van zeg 3 jaar terug, ben ik tenminste weken bezig. Dat _kan_ niet en het is dus ook niet realistisch dat te vragen van een bedrijf.

[ Voor 62% gewijzigd door unezra op 30-06-2017 08:03 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
Als er geen 20 recruiters bezig zouden zijn voor dezelfde functie en in dezelfde vijver aan kandidaten zouden vissen, zou dat probleem ook verdwijnen :)

Ik geloof overigens niet dat agencies heel erg rijk worden. Natuurlijk is 10k voor een match een leuke omzet. Maar die worden niet in een aantal uurtjes verdiend; je moet de factor 20 meememen. 95% van de tijd gaat de sale naar een concurrent, waardoor de omzet per recruiter terugzakt tot een normaal niveau.

Opdrachtgevers en kandidaten ervaren een gebrek aan persoonlijke aandacht omdat de recruiter max. een dag aan het hele proces kan besteden (niet in relatie tot de factuur van 10k natuurlijk). Maar op de achtergrond zijn er wel 20 dagen besteed.

Alsof je een Starbucks binnenloopt en niet alleen jouw barrista maar ook 19 anderen beginnen om je koffie te tappen. Die 19 gaan direct de gootsteen in. Kom je aan de kassa, moet je wel 60 euro betalen.

Er is hoop: ik heb nog nooit een sector gezien die zó dom werkte en niet onderging :)

@unezra Niet mee eens. Je kunt ieder project of iedere baan minder of meer regels tekst geven. Typisch schrijf je compacter naarmate het verder in het verleden ligt. Maar als je na enkele jaren .Net weer een Linux project wil doen, dan is het verstandig om je voorgaande Linux klussen niet teveel in te korten. Terwijl je dat wel zou doen als je ging aanbieden op een volgend .Net project. Een CV moet relevant zijn. En brieven, die worden lang niet altijd geschreven. Ik heb intros door bemiddelaars en door collega's gehad, geen brief nodig. Ik heb contacten gelegd via LinkedIn, ook geen formele brief aan te pas gekomen. Aantal korte berichtjes heen en weer en daarna een keer komen kennismaken.

[ Voor 25% gewijzigd door t_captain op 30-06-2017 08:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
t_captain schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 07:56:
Ik geloof overigens niet dat agencies heel erg rijk worden.
Nee. Maar de eigenaar, vaak een of andere jonge gast die net van een MBA afkomt, ziet dit als een mooie manier om snel geld te verdienen. Het is een simpele rekensom: een net afgestudeerde sociaal anthropology studente met een leuk snoetje kost niet zo veel en een enkele dev aanbrengen verdient dat ruimschoots terug.

Ik heb een keer zo'n agency (Sterksen geloof ik) van binnen gezien. Heel hip op de zuidas maar in een enorm klein kantoor. Een bureau van 1m2 per persoon. En alleen maar hele jonge mensen. Die allemaal een 'relatie' met je op willen bouwen maar na een paar maanden weer weg zijn als ze een 'echte' baan gevonden hebben. En ook die "work hard play hard" sfeer creëren natuurlijk om zoveel mogelijk uren uit dat loon te persen.

[ Voor 30% gewijzigd door Hydra op 30-06-2017 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

t_captain schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 07:56:
@unezra Niet mee eens. Je kunt ieder project of iedere baan minder of meer regels tekst geven. Typisch schrijf je compacter naarmate het verder in het verleden ligt. Maar als je na enkele jaren .Net weer een Linux project wil doen, dan is het verstandig om je voorgaande Linux klussen niet teveel in te korten. Terwijl je dat wel zou doen als je ging aanbieden op een volgend .Net project. Een CV moet relevant zijn. En brieven, die worden lang niet altijd geschreven. Ik heb intros door bemiddelaars en door collega's gehad, geen brief nodig. Ik heb contacten gelegd via LinkedIn, ook geen formele brief aan te pas gekomen. Aantal korte berichtjes heen en weer en daarna een keer komen kennismaken.
Ik heb de afgelopen paar jaar 3 sollicitatierondes mee mogen maken van de andere kant van de tafel. Qua brief waren we daar eigenlijk heel eenvoudig: "geen brief --> afwijzen" tenzij het CV dusdanig bijzonder was dat we over die heel grote min heen wilden stappen. Needless to say dat uiteindelijk diegenen die het zijn geworden wel een fatsoenlijke motivatie hadden geschreven die de aandacht trok.

Gewoon je CV ergens dumpen zonder daar voor de specifieke vacature een brief bij te schrijven vind ik persoonlijk nogal lui en arrogant overkomen. Als je zuiver via recruiters of via-via werkt is dat anders, zij (de recruiter of je kruiwagen) zijn je brief, zij praten met een werkgever maar solliciteer je rechtstreeks en zonder kruiwagen: ALTIJD brief schrijven.

Qua aanpassen CV, ja, het moet relevant zijn dus ik snap dat je klussen die verder naar het verleden liggen wat minder tekst geeft maar zijn die klussen uberhaupt niet dusdanig minder relevant geworden dat ze ook niet meer tekst nodig hebben? Ik snap dat je wat skew toe past op je CV als je op zoek bent naar ander werk en je CV dus tuned naar het type werk dat je op dat moment zoekt. Zeg een CV revisie. Maar dat is heel wat anders dan letterlijk je CV aanpassen aan de baan waar je op dat moment op solliciteert. Krijg je ook niet uitgelegd. Best kans dat zo'n werkgever meerdere CV's van je boven water weet te krijgen en "dat is een oud CV" werkt prima maar "ja, sorry, ik heb voor deze baan speciaal mijn CV herschreven", ik zou als werkgever echt zoiets hebben van "leuk, maar niet hier". :-)

Dat is dus het punt. Niet dat je niet je CV af en toe een update geeft maar wel dat je meerdere actuele CV's op een bepaald moment in omloop hebt. Hoe ga je bij een werkgever verklaren dat je CV's op LinkedIn, je eigen website, de vacaturesites en het CV dat je mee stuurt allemaal compleet verschillend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
LinkedIn is heel beknopt, een regeltje per project.

Ik voorkom willekeurige circulatie door mijn CV niet zomaar aan recruiters te sturen.

En ze zullen nooit tegenstrijdig zijn, alleen een kortere of langere beschrijving van hetzelfde project bevatten.

Wat betreft je eis voor een brief, hoe ga je om met sollicitanten die je al kent, die via een intro binnenkomen, waar het initiatief tot de sollicitatie bij de werkgever ligt of die hun voortraject telefonisch hebben gehad? Moeten die ook door dezelfde hoepel springen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

t_captain schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:27:
LinkedIn is heel beknopt, een regeltje per project.

Ik voorkom willekeurige circulatie door mijn CV niet zomaar aan recruiters te sturen.

En ze zullen nooit tegenstrijdig zijn, alleen een kortere of langere beschrijving van hetzelfde project bevatten.
Circulatie voorkom je niet.

Daarbij, zoals gezegd heb je heel snel 3-10 plekken waar je CV staat.

LinkedIN, je eigen website, meerdere vacaturesites en recruiters. Een deel daarvan controleer je zelf, een ander deel totaal niet dus zullen er op een willekeurig moment meerdere CV's in omloop zijn.

Fin, je hebt het heel specifiek over "een regeltje per project", daaruit maak ik op dat je als ZZPer voor korte of langere klussen gaat en niet voor een dienstbetrekking van meerdere jaren? Als dat zo is, snap ik dat je op een andere manier werkt. Dan is het aquisitie en dan wil je specifiek op een klus van enkele weken of maanden worden aangenomen. Ik heb het juist over sollicitatieprocedures waarbij je intentie is meerdere jaren bij een bedrijf te werken en binnen dat bedrijf door te groeien.
Wat betreft je eis voor een brief, hoe ga je om met sollicitanten die je al kent, die via een intro binnenkomen, waar het initiatief tot de sollicitatie bij de werkgever ligt of die hun voortraject telefonisch hebben gehad? Moeten die ook door dezelfde hoepel springen?
"Kruiwagen" :)
Had ik al benoemd dus.

Via zo'n constructie weet je al wat meer van iemand dan iemand die blind en koud binnen komt en dan vind ik persoonlijk een brief minder relevant al zou ik het ook niet onprettig vinden. Zou ik zelf solliciteren, zou ik de vraag niet raar vinden. Waarom zou je enkel af gaan op een introductie door iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:41
Hoezo is je CV aanpassen op de vacature nu ineens een halsmisdaad? Je zorgt toch gewoon dat je CV zoveel mogelijk relevant is voor het gene waar je op solliciteert. Aantal maanden geleden toen ik ging solliciteren heb ik dat precies zo gedaan. Als ik sollicteer op C#.Net functies dan ga ik niet groot om mn CV mn Java kennis benoemen of die projecten die ik met Unity3D heb gewerkt die zijn gewoon niet of minder relevant.

Ik heb ervaring met beide technology stacks maar als ik een keuze maak om verder te willen met de Microsoft stack dan pas ik mijn CV daar zo op aan dat dit ook zo naar voren komt. Anders dan wordt alles veels te lang en komt er allemaal irrelevante informatie op te staan.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:35
unezra schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:12:
Ik heb de afgelopen paar jaar 3 sollicitatierondes mee mogen maken van de andere kant van de tafel. Qua brief waren we daar eigenlijk heel eenvoudig: "geen brief --> afwijzen" tenzij het CV dusdanig bijzonder was dat we over die heel grote min heen wilden stappen. Needless to say dat uiteindelijk diegenen die het zijn geworden wel een fatsoenlijke motivatie hadden geschreven die de aandacht trok.
Maar in hoeverre is dit nog de praktijk voor veelgevraagde ICT-functies? Jij praat vanuit een luxe-positie waar er tientallen reacties zijn op een vacature, ik zie anno 2017 genoeg andersom waarbij een bedrijf tientallen mensen zou kunnen gebruiken maar men blij mag zijn met slechts een paar concrete reacties. Dan worden al die mensen gewoon uitgenodigd, brief of geen brief. Krijgen zelfs de overduidelijke twijfelgevallen het voordeel van de twijfel, bij gebrek aan beter...
unezra schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 07:54:
With all due respect, maar 50K per jaar is niet weinig. Dat is anderhalf keer modaal en een salaris waar je eigenlijk prima van rond kunt komen, zeker als je met zijn 2en bent en de ander ook werkt.

We gaan weer naar en periode waarbij iedere schoolverlater verwacht meteen 3K per maand mee naar huis te slepen terwijl de realiteit is dat de salarissen veel lager liggen. Schaarste is 1 ding, maar je moet je ICT personeel wel *kunnen* betalen en sowieso geloof ik er niet in dat de mensen die voor het grote geld gaan, de beste ICTers zijn.
Toch is het gewoon een kwestie van vraag en aanbod: het aanbod is schaars en dat zou meer effect op de beloning horen te hebben dan nu het geval is. Ik vind het lastig te begrijpen dat bedrijven wel tienduizenden euro's aan vage recruiters uitgeven maar niet aan hun eigen medewerkers (en zo voorkomen dat ze binnen een paar jaar weer door de volgende recruiter met een betere aanbieding weggelokt worden).

Natuurlijk draait het ook om werkplezier en inhoud, geld is niet alles. Maar ik loop lang genoeg mee om te weten dat bedrijven die om het hardst roepen dat medewerkers hun waardevolste bezit zijn diezelfde medewerkers net zo hard als 'uitzendkracht' op straat gooien als het even tegenzit in de markt...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
hoevenpe schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:55:
Maar ik loop lang genoeg mee om te weten dat bedrijven die om het hardst roepen dat medewerkers hun waardevolste bezit zijn diezelfde medewerkers net zo hard als 'uitzendkracht' op straat gooien als het even tegenzit in de markt...
Inderdaad, die bedrijven zeggen dat je bij hun moet werken omdat je graag bij het bedrijf wilt horen en niet voor het geld. Als jij er dan vervolgens een paar tientjes bij wilt is de wereld te klein en zitten vervolgens zelf elk jaar dikke bonussen bovenop hun riante salaris op te strijken. Maar goed, we dwalen af.

Had laatste een recruiter die probeerde me te triggeren met "vanuit mijn netwerk is je naam naar voren gekomen m.b.t.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Davidshadow13 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:46:
Hoezo is je CV aanpassen op de vacature nu ineens een halsmisdaad? Je zorgt toch gewoon dat je CV zoveel mogelijk relevant is voor het gene waar je op solliciteert.
Ineens?
Ik heb daar nooit een andere mening over gehad. :)
Aantal maanden geleden toen ik ging solliciteren heb ik dat precies zo gedaan. Als ik sollicteer op C#.Net functies dan ga ik niet groot om mn CV mn Java kennis benoemen of die projecten die ik met Unity3D heb gewerkt die zijn gewoon niet of minder relevant.

Ik heb ervaring met beide technology stacks maar als ik een keuze maak om verder te willen met de Microsoft stack dan pas ik mijn CV daar zo op aan dat dit ook zo naar voren komt. Anders dan wordt alles veels te lang en komt er allemaal irrelevante informatie op te staan.
Ik zou ook in zo'n geval juist beiden benoemen. Het toont diversiteit aan. Waarom zou je je kennis van het een naar de achtergrond drukken? Ik kan me zomaar voorstellen dat het juist interessant is voor een werkgever dat je divers bent en van beiden veel kennis hebt.
hoevenpe schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:55:
[...]
Maar in hoeverre is dit nog de praktijk voor veelgevraagde ICT-functies? Jij praat vanuit een luxe-positie waar er tientallen reacties zijn op een vacature, ik zie anno 2017 genoeg andersom waarbij een bedrijf tientallen mensen zou kunnen gebruiken maar men blij mag zijn met slechts een paar concrete reacties. Dan worden al die mensen gewoon uitgenodigd, brief of geen brief. Krijgen zelfs de overduidelijke twijfelgevallen het voordeel van de twijfel, bij gebrek aan beter...
Tja. :(

Het is een verkeerde luxepositie van ICTers. Je komt er op dit moment in veel gevallen mee weg. Of zo'n bedrijf dan ook de beste kandidaat vind betwijfel ik. Een brief zegt heel veel over een sollicitant. Het gaat nog steeds om iets waarbij de werkgever de beste kandidaat wil, maar andersom, kandidaat de beste werkgever wil. Hoe lastig het ook is, maar waarom zou je als werkgever genoegen nemen met een 2e keus, iemand die niet matcht? Hopen dat je diegene nog kunt kneden, genoegen nemen met een kandidaat die niet goed in het team / bij de functie past?

Als ICTer vind ik dat ook in een markt waar er meer vraag dan aanbod is, je nooit lui mag worden. Je nooit je er gemakkelijk van af mag maken in een sollicitatieronde. In hoeverre zegt dat namelijk niet iets over iemands werkethos? Persoonlijk denk ik bij een kandidaat die geen brief stuurt "te lui om een brief te sturen, zal ook te lui zijn om te werken". Misschien onterecht, maar toch. Zelfde voor iemands taalvaardigheid, een brief zegt daar heel veel over. Als in een functie het belangrijk is om veel en goed te communiceren, is dat een gegeven dat je uit een brief haalt. Slecht geschreven brief die barst van de stijl- en spelfouten? Leuk. Ongeschikt.
[...]
Toch is het gewoon een kwestie van vraag en aanbod: het aanbod is schaars en dat zou meer effect op de beloning horen te hebben dan nu het geval is. Ik vind het lastig te begrijpen dat bedrijven wel tienduizenden euro's aan vage recruiters uitgeven maar niet aan hun eigen medewerkers (en zo voorkomen dat ze binnen een paar jaar weer door de volgende recruiter met een betere aanbieding weggelokt worden).

Natuurlijk draait het ook om werkplezier en inhoud, geld is niet alles. Maar ik loop lang genoeg mee om te weten dat bedrijven die om het hardst roepen dat medewerkers hun waardevolste bezit zijn diezelfde medewerkers net zo hard als 'uitzendkracht' op straat gooien als het even tegenzit in de markt...
Ik vind het dubbel. Aan de ene kant wil je mensen een eerlijke beloning geven, maar je wil niet gaan voor een beloning die dusdanig is, dat het juist mensen lokt die voor het grote geld gaan. Wil niet zeggen dat je daarom mensen maar minder moet betalen dan ze waard zijn maar wel dat je het salaris marktconform moet houden en niet proberen door een overdreven salaris de beste kandidaten te vinden want ik denk dat je dan dus juist die kandidaten niet vind. (Ik zou wantrouwig worden. Als ik zie dat voor gegeven functie een bedrijf 1.5-2x marktconform bied, denk ik "what's the catch", "waar zit de boa constrictor onder het gras". Leuk om veel geld te hebben maar in the end wil ik op zondagavond denken "fijn, maandag mag ik weer" en niet "is het al betaaldag".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Geld en werkplezier zijn geen tegengestelden. Ik zie geen correlatie tussen de twee. Er zijn bedrijven die goed betalen en waar het leuk werken is (succesvolle en niet te oude technologiebedrijven). Er zijn bedrijven die goed betalen maar waar het werkplezier wordt gergald door een overschot aan regeltjes (klassieke banken etc). Je hebt bedrijven met weinig geld maar veel plezier (startups voordat het geld begint binnen te stromen). En je hebt de hoek waar de beloning en het plezier slecht zijn (matig successvol MKB waar al jaren 2 IT-ers werken, die de baas maar nauwelijks kan betalen en de codebase 20 jaar oud is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
unezra schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:12:
Ik heb de afgelopen paar jaar 3 sollicitatierondes mee mogen maken van de andere kant van de tafel. Qua brief waren we daar eigenlijk heel eenvoudig: "geen brief --> afwijzen"
Als het om software engineers gaat is dat wel 't domste wat je kunt doen. Sowieso zijn sollicitatiebrieven volledig outdated. Ik heb zelf veel developers geinterviewd (gisteren nog een toevallig) en sollicitatiebrieven komen er al heel lang niet meer aan te pas.

Ik weet niet in welke branch jij werkzaam bent maar ik hoop dat dit niet is hoe je developers selecteert.
Davidshadow13 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:46:
Hoezo is je CV aanpassen op de vacature nu ineens een halsmisdaad?
Ik zie enorm veel van deze poster wat echt 180 graden is van wat ik ervaar in mijn werk. Ik begin het idee te krijgen dat een groot deel grootspraak is met een flinke scheut fantasie.

Het is de normaalste zaak van de wereld om in je CV de focus te leggen op de baan die je wil. Ik heb bijvoorbeeld m'n PHP en Coldfusion ervaring praktisch verwijderd om te voorkomen dat ik daar hits op krijg.
Je mag me je LinkedIn wel DMen dan kan ik wel eens kijken of er een 'probleem' is.

[ Voor 16% gewijzigd door Hydra op 30-06-2017 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 02-04 15:36
Members only:
unezra schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:46:
Als ICTer vind ik dat ook in een markt waar er meer vraag dan aanbod is, je nooit lui mag worden. Je nooit je er gemakkelijk van af mag maken in een sollicitatieronde. In hoeverre zegt dat namelijk niet iets over iemands werkethos?
Ik geloof dat Stephen Covey ooit een keer zei "begin met het einde in beeld" - en dat was een heel verhaal over hoe hij in het leven staat. Maar het gaat ook op voor solliciteren. Je huidige baan houdt waarschijnlijk een keer op, en ik denk dat er hier op GoT nog niet zoveel mensen in de buurt van hun pensioen zitten. Dus begin met het einde van je baan in beeld, en de daaropvolgende sollicitatieronde. Wat kan je NU doen dat je een streepje voor geeft bij de volgende sollicitatieronde? Je mag idd niet lui worden en denken "dat komt dan wel" want tegen de tijd dat het zover is, zit je in zo'n chaos dat je er niet mee bezig bent (zegt iemand die o.a. het einde van Amarantis en Imtech heeft meegemaakt).

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 15:10

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik vind het aanpassen van CV afhankelijk van een andere functie vrij normaal. Zeker in de detachering als je mid-career bent en al een flink aantal klussen hebt gehad is dat een 'good practice'. Een CV voor een analyseklus ziet er anders uit dan een CV voor een beheerklus. Afhankelijk van waar een mogelijke werkgever/opdrachtgever naar op zoek is benadruk je bepaalde dingen in je historie. En je benadrukt de zaken waaruit blijkt dat jij voldoet aan de eisen en geschikt bent voor de vacature/klus. Daar is ook niks schimmigs aan, sterker nog: je bespaart de andere partij tijd, door niet uit te wijden aan allemaal irrelevante zaken.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-05 14:03
Hydra schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:17:
[...]

Als het om software engineers gaat is dat wel 't domste wat je kunt doen. Sowieso zijn sollicitatiebrieven volledig outdated. Ik heb zelf veel developers geinterviewd (gisteren nog een toevallig) en sollicitatiebrieven komen er al heel lang niet meer aan te pas.

Ik weet niet in welke branch jij werkzaam bent maar ik hoop dat dit niet is hoe je developers selecteert.
Volgens mij kunnen enkel bedrijven als Google nog zo kritisch zijn wat sollicitanten betreft.
Wij filteren wel vrij veel op basis van CVs, maar er komt dan ook altijd een hele stortvloed aan expats voorbij waarvan een heel groot deel een vrij beroerd niveau heeft. Na vele tientallen interviews met dergelijke kandidaten heb ik het idee dat ik op basis van de CV wel aardig het kaf van het koren weet te scheiden.
[...]

Ik zie enorm veel van deze poster wat echt 180 graden is van wat ik ervaar in mijn werk. Ik begin het idee te krijgen dat een groot deel grootspraak is met een flinke scheut fantasie.

Het is de normaalste zaak van de wereld om in je CV de focus te leggen op de baan die je wil. Ik heb bijvoorbeeld m'n PHP en Coldfusion ervaring praktisch verwijderd om te voorkomen dat ik daar hits op krijg.
PHP is inderdaad ook volledig weggecensureerd op m'n LinkedInprofiel. Moet er toch niet aan denken om weer met dat gedrocht van een taal aan de slag te gaan. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:34

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Wat betreft sollicitatiebrieven, ik heb mijn eerste baan als programmeur ook binnengehaald zonder sollicitatiebrief. Telefoontje op dinsdag (maandag was de betreffende persoon afwezig), gesprek op woensdag en beginnen op maandag (eerste werkdag van de maand).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ook weer zo'n koekenbakker. Een mailje of ik het nog wel naar mijn zin had bij {{ bedrijf }}. Want de markt was momenteel heel goed voor mensen met {{ functie }}. Als ik belangstelling had voor een nieuwe stap buiten {{ bedrijf }}, mocht ik vertrouwelijk contact opnemen.

Ik heb kort mailtje teruggestuurd. Nee bedankt, ik ben gelukkiger dan ik ga worden om weer ergens in dienst te gaan.

Daags erop, een LinkedIn invite van deze recruiter, zonder bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Laatst online: 17-03 16:03
Toevallig gisteren een mailtje van een recruiter die ziech netjes vorstelde, liet zien dat ie mijn profiel had gelezen en ook nog eens een interessante functie voor me had. Ik heb eens voorzichtig gereageerd, aangezien hij van www.jouw<willekeurige>itvacature was. Maar hij drong niets eens aan om zo snel mogelijk mijn cv te kunnen scoren of om me te willen bellen. Begin volgende week een keer contact hebben is tijd genoeg. Je zou haast zeggen dat hij dit topic meeleest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hydra schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:17:
[...]

We zochten 2x een junior systeembeheerder / allround ICTer / helpdeskmedewerker. (Ik werk als sysadmin bij een financiële dienstverlener.) Communicatie en motivatie is erg belangrijk en dat soort dingen haal je uit een brief. Enkel een CV zegt veel te weinig over iemand.

Ik vind brieven, ook in de ICT, zeker niet outdated. Het hangt misschien een beetje van de tak van sport af maar voor functies als deze en wanneer je meer richting zachte kant van de ICT gaat (beleid, etc) is een brief nuttig. Het hangt volgens mij ook van de branche af. Bij de overheid lijken brieven normaler te zijn dan bij pure technische ICT bedrijven. (beheer, development)
[...]
Of gewoon give or take 21 jaar werkervaring. :)

D'r zit verdomd weinig grootspraak en fantasie bij. Ik denk vooral dat ik meer ervaring heb bij non-ICT clubs en beheer. Bij ICT-centric bedrijven en development functies werkt het wellicht anders.
Als ik om wat voor reden dan ooit developers zou moeten interviewen of cv's zou moeten beordelen, zou ik naar alle waarschijnlijkheid verder kijken en denken "hmm, maar 1 of 2 talen, persoon is niet veelzijdig". Daarbij, hoe ga je dat verwerken op je CV. Hele banen weg laten? Dan krijg je weer gaten op je CV en dat wil je helemaal niet.
Widow schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:21:
[...]
Ik geloof dat Stephen Covey ooit een keer zei "begin met het einde in beeld" - en dat was een heel verhaal over hoe hij in het leven staat. Maar het gaat ook op voor solliciteren. Je huidige baan houdt waarschijnlijk een keer op, en ik denk dat er hier op GoT nog niet zoveel mensen in de buurt van hun pensioen zitten. Dus begin met het einde van je baan in beeld, en de daaropvolgende sollicitatieronde. Wat kan je NU doen dat je een streepje voor geeft bij de volgende sollicitatieronde? Je mag idd niet lui worden en denken "dat komt dan wel" want tegen de tijd dat het zover is, zit je in zo'n chaos dat je er niet mee bezig bent (zegt iemand die o.a. het einde van Amarantis en Imtech heeft meegemaakt).
Het is inderdaad denk ik heel goed om tijdens je huidige baan, ook al ben je nog totaal niet bezig met een nieuwe, na te denken over de toekomst. Een beetje carriëreplanning is nog nooit iemand slechter van geworden, al leert de praktijk wel dat je maar beperkt kunt plannen en bereid moet zijn op een willekeurig moment de koers compleet aan te passen, of eens iets te proberen. Soms pakken wat je pakken kunt en je laten verrassen, soms gericht zoeken naar iets dat je verder gaat brengen.
Tsjipmanz schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:46:
Ik vind het aanpassen van CV afhankelijk van een andere functie vrij normaal. Zeker in de detachering als je mid-career bent en al een flink aantal klussen hebt gehad is dat een 'good practice'. Een CV voor een analyseklus ziet er anders uit dan een CV voor een beheerklus. Afhankelijk van waar een mogelijke werkgever/opdrachtgever naar op zoek is benadruk je bepaalde dingen in je historie. En je benadrukt de zaken waaruit blijkt dat jij voldoet aan de eisen en geschikt bent voor de vacature/klus. Daar is ook niks schimmigs aan, sterker nog: je bespaart de andere partij tijd, door niet uit te wijden aan allemaal irrelevante zaken.
Als je het heel specifiek over korte of zeer specifieke klussen hebt, ja. Maar dan zit je in de ZZP / detacheringshoek en gaat het niet om een klassiek CV maar om het equivalent van de specificaties van een laptop die je op Tweakers in de pricewatch zoekt.

In mijn beleving werkt het anders zodra het gaat om vaste banen met een gepland dienstverband van 3 jaar en langer. Dan is namelijk veel minder van belang wat je op dat moment kunt, maar veel meer hoe je in elkaar zit, of je persoon past bij het bedrijf en de functie, of je de juiste mindset hebt, of je breed genoeg bent en zinvol in staat bent nieuwe dingen te leren.

Het verschil tussen het 1e en het 2e is dat je in het 1e geval met een specifieke skillset word aangenomen op een klus waar het minder relevant is of je persoonlijk past. Je skills prevaleren. In het 2e geval zijn harde skills minder relevant dan softskills. Techniek leer je iemand wel aan maar als iemand niet goed in een team past of niet de juiste mindset heeft is dat veel lastiger.
Mugwump schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:29:
[...]
Volgens mij kunnen enkel bedrijven als Google nog zo kritisch zijn wat sollicitanten betreft.
Wij filteren wel vrij veel op basis van CVs, maar er komt dan ook altijd een hele stortvloed aan expats voorbij waarvan een heel groot deel een vrij beroerd niveau heeft. Na vele tientallen interviews met dergelijke kandidaten heb ik het idee dat ik op basis van de CV wel aardig het kaf van het koren weet te scheiden.
Zelfs al krijg je geen stortvloed aan CV's dan nog is het zinvol kritisch te blijven. Wij hebben heel niet zo heel erg veel mensen uitgenodigd en eigenlijk het gros al uitgefilterd op basis van CV en brief. Liever 5 gesprekken waarvan 4 goed dan 15 waarvan 5 goed. Sollicitatiegesprekken zijn intensief, zowel qua tijd als qua mentale investering. Ik vind het heel leuk om ze te doen, maar vind het zonde van mijn tijd om met mensen te praten wiens CV ik niet direct heel enthousiast van word of die iets triggeren.

Ik kijk dus niet alleen naar wat kernwoorden op een CV (die kan iedere boerenlul er op plempen) maar juist op hoe het CV is opgebouwd, wat er wel en wat er niet op staat, wat er wel en niet in een brief staat, etc. Beetje tussen de regels doorlezen. Als taalvaardigheid belangrijk is en je krijgt een vodje van een CV en brief, weet je al dat het niets gaat worden. Daarbij vind ik dat je moeite mag doen voor een baan. De eerste indruk is een CV en brief. Als je niet eens bereid bent daar tijd en energie in te steken, wat mag je dan van iemand verwachten op de werkvloer?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Het grappige is dat je in de detachering nagenoeg verplicht bent om je CV aan te passen aan de klus die je wilt hebben. Om de simpele reden dat je CV eerst nog door een paar handen gaat van iemand die geen reet van IT weet. En dan krijg je dus dat je CV wordt afgekeurd als er op de aanvraag "Agular" staat, terwijl je het op je CV wel goed schrijft.

Afgezien daarvan, motivatiebrieven moeten dood. Wat haal je er nu écht uit? Iedereen schrijft maar wat op, over dat je het interessant vindt, dat je gemotiveerd bent, dat de klus je extra gaaf lijkt omdat het maatschappelijk relevant is, dat je een echte teamspeler bent, bla bla bla. Het is 2-3 alinea's GELUL. Je schrijft die brief maar met één doel, en dat doel is dezelfde als waarom je je CV opstuurt: Je wilt die klus. En die brief? Zie je nooit meer, komt nooit iemand op terug. Net zoals dat uur (of twee, writersblock) die je kwijt bent door 'm te moeten schrijven. Zonde van m'n tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
unezra schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:24:
We zochten 2x een junior systeembeheerder / allround ICTer / helpdeskmedewerker. (Ik werk als sysadmin bij een financiële dienstverlener.) Communicatie en motivatie is erg belangrijk en dat soort dingen haal je uit een brief. Enkel een CV zegt veel te weinig over iemand.

Ik vind brieven, ook in de ICT, zeker niet outdated. Het hangt misschien een beetje van de tak van sport af maar voor functies als deze en wanneer je meer richting zachte kant van de ICT gaat (beleid, etc) is een brief nuttig. Het hangt volgens mij ook van de branche af. Bij de overheid lijken brieven normaler te zijn dan bij pure technische ICT bedrijven. (beheer, development)

Of gewoon give or take 21 jaar werkervaring. :)

D'r zit verdomd weinig grootspraak en fantasie bij. Ik denk vooral dat ik meer ervaring heb bij non-ICT clubs en beheer. Bij ICT-centric bedrijven en development functies werkt het wellicht anders.
Dan snap ik werkelijk waar niet waarom jij met beweringen als "iedereen schopt Java eruit" komt. Development is dus absoluut niet je expertisegebied. Daarnaast gaat het hier veelal over alle shit die software engineers over zich heen krijgen omdat er een groot tekort is. Vooral in 'traditioneel' systeembeheer gebied is dat compleet anders; die worden er bij veel grote bedrijven bij de vleet uitgeknikkerd "want DevOps".

Jij zit in een andere markt, een buyers market. Dan is het nogal wiedes dat mensen hun uiterste best doen om een baan te bemachtigen. Daarbij hoort ook het zekere voor het onzekere nemen kwa sollicitatiebrief. Maar heel misschien zou je dat er in je reacties de volgende keer even expliciet bij moeten zeggen. Software engineering versus helpdesk is een wereld van verschil.

Dus dit:
Als ik om wat voor reden dan ooit developers zou moeten interviewen of cv's zou moeten beordelen, zou ik naar alle waarschijnlijkheid verder kijken en denken "hmm, maar 1 of 2 talen, persoon is niet veelzijdig".
Is volkomen belachelijk. Jij weet niks van development en kunt dus ook geen developers interviewen. Net zoals ik geen Citrix specialist of Netwerkbeheerder kan interviewen.

[ Voor 9% gewijzigd door Hydra op 02-07-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Schriftelijke sollicitaties zijn anno 2017 in het developer wereldje een beetje formeel en ouderwets.

Ik heb jaren geleden eens een sollicitatie afgebroken omdat die wel heel ouderwets verliep. Kon je iedere keer voor een gesprek komen, kreeg je daarna een brief met een (eenzijdig vastgestelde) nieuwe datum en tijd voor de volgende ronde.

Intussen was ik elders in gesprek, en daar pakten ze wel lekker door. Alle gesprekken op 1 middag en direct een aanbod.

De traagheid en besluiteloosheid vond ik irritant. Maar bovenal het gevoel dat ik als sollicitant door het hoepeltje van hun planning moest springen en geen gelijkwaardige gesprekspartner was, hebben me doen afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:02

Basszje

Reisvaap!]

Gaius schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:51:

Afgezien daarvan, motivatiebrieven moeten dood. Wat haal je er nu écht uit? Iedereen schrijft maar wat op, over dat je het interessant vindt, dat je gemotiveerd bent, dat de klus je extra gaaf lijkt omdat het maatschappelijk relevant is, dat je een echte teamspeler bent, bla bla bla. Het is 2-3 alinea's GELUL. Je schrijft die brief maar met één doel, en dat doel is dezelfde als waarom je je CV opstuurt: Je wilt die klus.
Ligt er natuurlijk wel aan wat je opschrijft. Ik ben een keer aangenomen omdat mijn brief beter was dan mijn CV :P . Als je alleen maar de gebruikelijke haiku's schrijft dan schiet het idd niet op

( Gelezende uw advertentie dat, wil ik melden dat, zeer geschikt voor de functie, let niet op mijn interpunctie ) .

Als je wilt opvallen dan schrijf je gewoon iets dat niet aan het gebruikelijke stijlmodel voldoet. Met de brief kan je aangeven aan werkgever dat je minstens hebt gekeken wat de organisatie doet, dat je dat leuk lijkt ( waarom solliciteren anders ) en de redenen waarom je specifiek op die plek solliciteert.

Maar again, dat is wel voor langere banen natuurlijk, niet voor freelance or tijdelijk oid. Alhoewel ik durf te wedden dat als je schrijft ' Uw organisatie interesseert me niets, maar ik ben wel Ollands beste man/vrouw voor de klus ' dat je ook zo een uitnodiging krijgt ;) Als je door honderd brieven heen moet is elke vorm van orginaliteit welkom.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:12
Hydra schreef op zondag 2 juli 2017 @ 10:55:
[...]

Is volkomen belachelijk. Jij weet niks van development en kunt dus ook geen developers interviewen. Net zoals ik geen Citrix specialist of Netwerkbeheerder kan interviewen.
Ik ben wel eens geinterviewd door een non-it manager voor een positie als frontend developer. Ben ik een uur onderweg geweest om daar te komen, had ie gewoon letterlijk de vacature uitgeprint en ging bij elk punt vragen of ik het kende en er ervaring mee had. Als ik ja antwoordde dan zette hij er een vinkje achter. Hij wist letterlijk niet eens wat html was.

Hij kon wel mooie verhalen vertellen over het bedrijf en de ambities die ze hadden. Ik heb daarna nooit meer wat van gehoord.

Beetje zonde van de tijd maar blijft een leuke anekdote.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:29
t_captain schreef op zondag 2 juli 2017 @ 12:23:
De traagheid en besluiteloosheid vond ik irritant. Maar bovenal het gevoel dat ik als sollicitant door het hoepeltje van hun planning moest springen en geen gelijkwaardige gesprekspartner was, hebben me doen afhaken.
Hoe de sollicitatie verloopt is een behoorlijke indicatie van de bedrijfscultuur. Als de sollicitatie-procedure gekenmerkt wordt door dikke stroop, besluiteloosheid & vasthouden aan procedures dan weet ik genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat was ook mijn conclusie. Strak, formeel en autoriair zijn de woorden die ik aan die ervaring zou koppelen. Niet mijn ding.

Ik denk dat @unezra in een opzicht wel gelijk heeft: bij een sollicitatie voor een langdurig dienstverband zijn attitude, leergierigheid en leervaardigheid tenminste zo belangrijk als je vaardigheid met de technologie van vandaag.

Maar qua cultuur denk ik dat het anno 2017 meer passend is om sollicitaties op een informele manier af te handelen. Zoals vriendachappen en liefdesrelaties ook niet meer middels brieven worden geregeld. Ontmoet je kandidaten, praat met ze, kijk of er een echte klik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:46

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Van de week door een recruiter gebeld op mijn mobiel. Aangezien ik echt bijna nergens mijn mobiele nummer op internet zet wordt ik ook nooit gebeld door recruiters op mijn mobiel. Een keer een foutje gemaakt om hem te geven aan ren recruiter en nooit meer.

Al met al was het geen verkeerde vent maar vroeg hem hoe hij aan mijn nummer kwam. Hij vertelde dat hij een tool voor linkedin had aangeschaft die andere websites bekeek om mijn mobiele nummer te achterhalen. Iemand bekend met deze tool ? Ik verdenk eigenlijk eerder die andere recruiter van het doorverkopen van mijn nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Het grappige is dat je in de detachering nagenoeg verplicht bent om je CV aan te passen aan de klus die je wilt hebben. Om de simpele reden dat je CV eerst nog door een paar handen gaat van iemand die geen reet van IT weet. En dan krijg je dus dat je CV wordt afgekeurd als er op de aanvraag "Agular" staat, terwijl je het op je CV wel goed schrijft.

Afgezien daarvan, motivatiebrieven moeten dood. Wat haal je er nu écht uit? Iedereen schrijft maar wat op, over dat je het interessant vindt, dat je gemotiveerd bent, dat de klus je extra gaaf lijkt omdat het maatschappelijk relevant is, dat je een echte teamspeler bent, bla bla bla. Het is 2-3 alinea's GELUL. Je schrijft die brief maar met één doel, en dat doel is dezelfde als waarom je je CV opstuurt: Je wilt die klus. En die brief? Zie je nooit meer, komt nooit iemand op terug. Net zoals dat uur (of twee, writersblock) die je kwijt bent door 'm te moeten schrijven. Zonde van m'n tijd.
In de detachering is het idd helemaal doorgeslagen. Allemaal sales en inkoop dat de ballen verstand heeft van it. Als professional word je door je sales gedrilled en gedwongen je cv en motivatie volgens zijn ideeen op te stellen omdat het vervolgens met ctrl-F door de inkoop gescand wordt voordat het bij de afdeling aangeboden wordt.
En kom je aan tafel, dan blijkt je cv amper gelezen te zijn en ze al helemaal niet zitten te wachten op je eindeloos geoefende pitch.

Gelukkig zijn er nog enkele detacheerders die actief accountmanagement hebben. Die schuiven je min of meer zonder cv naar binnen omdat ze door de klant vertrouwd worden. Gek genoeg zijn dat alleen de kleinere partijen, zodra ze groter worden komen er sales/accountmanagers die het beter denken te weten en er een koude cv schuiver van maken en enkel nog via brokers bij klanten binnen kunnen komen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ankona schreef op zondag 2 juli 2017 @ 16:24:
In de detachering is het idd helemaal doorgeslagen. Allemaal sales en inkoop dat de ballen verstand heeft van it. Als professional word je door je sales gedrilled en gedwongen je cv en motivatie volgens zijn ideeen op te stellen omdat het vervolgens met ctrl-F door de inkoop gescand wordt voordat het bij de afdeling aangeboden wordt.
Tja. Dan zou ik gaan kijken of je bij een beter bedrijf meer uit je carriere kan halen. Het gros van mijn collega's komt ook bij de grote integrators weg: die waren het zat als nummertje behandeld te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 08:21

_Arthur

blub

NLKornolio schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:51:
Hij vertelde dat hij een tool voor linkedin had aangeschaft die andere websites bekeek om mijn mobiele nummer te achterhalen. Iemand bekend met deze tool ? Ik verdenk eigenlijk eerder die andere recruiter van het doorverkopen van mijn nummer.
Zoiets: https://contactout.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Fahr-Becker blijft toch ook wel hardnekkig onbeschoft. Inmiddels al de derde keer in korte tijd dat iemand van ze me ongevraagd benaderd op m'n werkmail door ongetwijfeld gewoon te gokken met voornaam, achternaam en bedrijf.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Hydra schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:48:
[...]

Tja. Dan zou ik gaan kijken of je bij een beter bedrijf meer uit je carriere kan halen. Het gros van mijn collega's komt ook bij de grote integrators weg: die waren het zat als nummertje behandeld te worden.
Die stap heb ik een tijdje geleden ook gezet. Zit nu bij een middelgroot bedrijf. Ook daar heb je sales die het beter denkt te weten maar gelukkig is het bedrijf klein genoeg om transparant te zijn en worden mensen op hun kwaliteiten beoordeeld en zit de directie dicht genoeg op de medewerkers om te snappen dan klant relaties veel belangrijker zijn dan het koude cv schuiven van sales. Bij ons is het dus zo dat als je je bek open trekt je de sales nog op kunt voeden (trek je je bek niet open dan doet sales dat wel en mag je je aan hun wereldbeeld aanpassen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Mugwump schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:46:
Fahr-Becker blijft toch ook wel hardnekkig onbeschoft. Inmiddels al de derde keer in korte tijd dat iemand van ze me ongevraagd benaderd op m'n werkmail door ongetwijfeld gewoon te gokken met voornaam, achternaam en bedrijf.
Heel irritant bedrijf. Die sommeren je ook om op hun ongevraagde mailtjes te reageren. Hele brutale honden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Ankona schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:49:
[...]

Heel irritant bedrijf. Die sommeren je ook om op hun ongevraagde mailtjes te reageren. Hele brutale honden.
Dat zie ik dan weer niet aangezien ik na het ontvangen van dergelijke ongevraagde mailtjes de afzender gelijk permanent blokkeer. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:50
Deze mail had ik van de week van Movares, gezien de discussie over opslag van gegevens recentelijk hier wel een mooi voorbeeld van hoe het ook kan:
Beste X,

Je ontvangt deze mail omdat jouw persoonsgegevens bij Movares Recruitment Office bekend zijn en je langer dan 6 maanden niet (meer) in een sollicitatieprocedure actief bent.

Wij kennen jou met de volgende gegevens:

X

In het kader van de Wet Bescherming Persoonsgegevens willen wij je vragen of je wil dat jouw gegevens in onze database bewaard blijven, of dat je wil dat wij jouw gegevens uit onze database verwijderen.

Klik op <link> om jouw keuze aan te geven:

Als je het vakje aangevinkt laat en daarmee voor "Ja" kiest, behouden wij jouw gegevens voor maximaal een jaar en dan volgt opnieuw dit bericht.

Als je het vakje uitvinkt en daarmee voor "Nee" kiest, worden jouw NAW gegevens en documenten automatisch gewist en kunnen wij niet langer contact met je opnemen. Jouw anonieme sollicitatiegeschiedenis blijft voor rapportagedoeleinden wel bewaard.

NB: als je kiest voor het behouden van je gegevens, controleer dan of de contactgegevens nog juist zijn. Mochten deze zijn veranderd, dan kun je een mail met de wijzigingen sturen naar <e-mail>

We willen je alvast bedanken voor je medewerking.
Met vriendelijke groet,

Recruitment Office
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:46

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Thanks zo is kijken of mijn gegevens dan beschikbaar komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Overigens voor de hobbyisten onder ons, binnenkort (mei 2018) wordt het nieuwe verdrag AVG van kracht.
(niet dat Nederland al een implementatiewet heeft gemaakt, maargoed).

Dit geeft je het recht om van elke organisatie een netjes, machine-readable, uitwisselbaar, volledig, en juist overzicht te krijgen van alle persoonlijke informatie die ze over je hebben.
Ik zou het dan ook willen aanraden om dat tzt maar eens op te vragen (en dan door te duwen zodra er terug komt dat "dat natuurlijk niet kan").

Overigens moet de opslag van informatie dan ook doelgebonden zijn en mag het niet zomaar worden uitgewisseld. Dit soort telefoonnummer doorpas-acties zouden dan niet meer moeten mogen. (zal natuurlijk nog wel gebeuren, maar goed).

Gezien de irritatie ;)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Laatst online: 28-03-2023
qadn schreef op maandag 3 juli 2017 @ 08:25:
Overigens voor de hobbyisten onder ons, binnenkort (mei 2018) wordt het nieuwe verdrag AVG van kracht.
(niet dat Nederland al een implementatiewet heeft gemaakt, maargoed).
En vervolgens bij de AP klagen als het desbetreffende bedrijf geen Data Protection Officer heeft >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Hydra schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:48:
[...]
Tja. Dan zou ik gaan kijken of je bij een beter bedrijf meer uit je carrière kan halen. Het gros van mijn collega's komt ook bij de grote integrators weg: die waren het zat als nummertje behandeld te worden.
Wat heeft behandeld worden als een nummertje te maken met sales en het aanpassen van je CV aan de klus waar je op wordt aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Gaius schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:23:
Wat heeft behandeld worden als een nummertje te maken met sales en het aanpassen van je CV aan de klus waar je op wordt aangeboden?
Hij had het specifiek over de sales van grote detacheerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Hydra schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:30:
[...]

Hij had het specifiek over de sales van grote detacheerders.
Dat haal ik er niet direct uit. :)

Ter info; ik werk nu bij een kleinere detacheerder en er wordt me ook op het hart gedrukt het CV en de motivatiebrief aan te passen op de aanvraag om zo mijn kansen op een gesprek te vergroten.

Wat Ankona zegt klopt overigens niet. Er zijn veel organisaties (iig binnen de overheid) waar je niet binnenkomt zonder broker. Dan kan de projectmanager jouw werkgever vertrouwen en hij kan zelfs al weten dat hij jou wil hebben, maar het moet via een aanvraag via een broker plus bijbehorend selectieproces. En dat heeft niets te maken met de grootte van de detacheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Gaius schreef op maandag 3 juli 2017 @ 09:42:
Dat haal ik er niet direct uit. :)
Je moet het in de context van de post waarop ik reageer zien natuurlijk.
Ter info; ik werk nu bij een kleinere detacheerder en er wordt me ook op het hart gedrukt het CV en de motivatiebrief aan te passen op de aanvraag om zo mijn kansen op een gesprek te vergroten.
Ja, en dat doen wij ook. Dat was het punt niet. Het ging erom dat veel sales types van dat soort organisaties veel verder gaan en je naar binnen drukken op projecten waar je niet past om maar hun targets te halen.
Wat Ankona zegt klopt overigens niet. Er zijn veel organisaties (iig binnen de overheid) waar je niet binnenkomt zonder broker. Dan kan de projectmanager jouw werkgever vertrouwen en hij kan zelfs al weten dat hij jou wil hebben, maar het moet via een aanvraag via een broker plus bijbehorend selectieproces. En dat heeft niets te maken met de grootte van de detacheerder.
Een broker is heel wat anders. Wij werken ook via brokers maar dat zijn geen recruiters. En ik zie niet hoe dat het verhaal van Ankona tegenspreekt: wij hebben een directe relatie met de eindklant (ING, ABN, Belastingdienst, etc.). Die broker zit er alleen tussen omdat dat nu eenmaal moet (raamwerkcontracten). Maar die brokers zijn bij ons in ieder geval verder helemaal niet betrokken bij het proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
NLKornolio schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:51:

Al met al was het geen verkeerde vent maar vroeg hem hoe hij aan mijn nummer kwam. Hij vertelde dat hij een tool voor linkedin had aangeschaft die andere websites bekeek om mijn mobiele nummer te achterhalen. Iemand bekend met deze tool ? Ik verdenk eigenlijk eerder die andere recruiter van het doorverkopen van mijn nummer.
Er zijn een aantal browser plugins zoals hunter.io waarmee dit kan. Lusha is er ook zo een.
Bijzonder naar, en ze bieden niet allemaal een opt out.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 13:01
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-05 15:18
Ze zijn er ook wel, maar helaas niet veel. De meesten gebruiken een "bot" om te scannen op buzzwords. Staat er ergens PHP, dan ben je automatisch PHP ontwikkelaar en wordt je daar op benaderd, ondanks dat er ook duidelijk een andere rol bij mijn huidige werkgever staat.

Wel fijn dat sommige recruiters nog een beetje moeite doen en het netjes proberen te houden. Helaas zoals bij zoveel dingen, de rotte appels verpesten het beeld dat men heeft van recruiters wel behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Een CV dat gebruikt word voor detachering vind ik een wezenlijk ander ding dan een CV dat gebruikt word voor een vaste betrekking. Beiden heten ze CV, maar bij een detacheringsklus heb je bijna genoeg aan een kennismatrix met een klein beetje info over de relevante klussen, terwijl voor een vaste betrekking je juist een breed beeld van iemand wilt hebben.
Ooit wel eens een stapel sollicitatiebrieven gezien en aan de andere kant van de tafel gezeten? Ik heb het 3x mogen doen en geloof me, je haalt er veel meer uit dan jij nu schetst, zeker als je tussen de regels door gaat lezen.

Let wel, dit was voor een vaste betrekking, een junior systeembeheerder, niet voor een detacheringsklus. Daar heb ik geen ervaring mee.

Die brief ben ik in alle gevallen op terug gekomen tijdens het sollicitatiegesprek en ik heb daar zaken uitgehaald die ik niet enkel uit iemands CV kon halen. De brief heeft daadwerkelijk het verschil gemaakt of iemand op gesprek mocht komen of niet en heeft tevoren mijn beeld van de sollicitant bepaald.

Vanaf de andere kant van de tafel, als sollicitant, heb ik dankzij mijn sollicitatiebrief juist een paar uitnodigingen weten te scoren die ik zonder brief absoluut niet had gekregen. Hoewel daar geen aanbieding uit is gekomen, heb ik wel heel veel geleerd van die gesprekken en was het zeker geen tijdverspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Payroll specialist

Hi Curt,

"A comfort zone is the most dangerous area anyone can stay in. It is a place of no growth and no challenges." Brian Cagneey

Durf jij uit je comfort zone te stappen en een nieuwe uitdaging aan te gaan?

Voor onze klant in Nijmegen zijn wij op zoek naar een payroll specialist. Onze klant heeft locaties overal ter wereld en zitten in de high tech sector. Ze zijn op zoek naar iemand die het huidige HR team kan versterken met zijn of haar expertise in salaris administratie.

In de bijlage vind je de functieomschrijving.

Indien je het interessante functie vind, zou ik het erg waarderen als je op mijn bericht reageert met jouw telefoonnummer en CV.

Helai Ahmad
Michael Bailey Associates
+31 (0)40 264 94 20 | helai.ahmad@mbanl.com
toon volledige bericht
Payroll specialist, zo'n beetje verder van mijn functie af zou je het niet kunnen vinden :') :') :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Een brief wil ik nog wel meesturen met mijn CV, maar meestal verwijs ik daarin naar het prettige telefoongesprek dat ik heb gehad met <naam>. En als het telefoongesprek niet prettig was, stuur ik mijn CV niet eens, laat staan een brief.

offtopic:
Ik heb al een tijdje niet meer serieus naar vacatures gekeken, maar één van de dingen waarop ik direct afhaakte (zonder telefoongesprek) was een verzoek om een handgeschreven brief ivm grafologisch onderzoek. Grafologie scoort wat mij betreft nog wat lager op de wetenschappelijke schaal dan homeopathie (dat nog kan werken door placebo-effect).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
CurtPoindexter schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:45:
[...]

Payroll specialist, zo'n beetje verder van mijn functie af zou je het niet kunnen vinden :') :') :') :')
IK vind het een nieuw niveau van "omdenken". Een irrelevante functie verpakken als een kans om uit je comfort zone te stappen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Freee!! schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:41:

offtopic:
Ik heb al een tijdje niet meer serieus naar vacatures gekeken, maar één van de dingen waarop ik direct afhaakte (zonder telefoongesprek) was een verzoek om een handgeschreven brief ivm grafologisch onderzoek. Grafologie scoort wat mij betreft nog wat lager op de wetenschappelijke schaal dan homeopathie (dat nog kan werken door placebo-effect).
Volgens mij heb je dan echt een te groot hr budget... Om een motivatiebrief vragen kan ik nog helemaal begrijpen (zeker bij de functies waar zwermen kandidaten op af komen) maar een grafologish onderzoek... Maar het liefst praat ik gewoon eerst met een (lead-)developer van het team voordat we het hele formele circus gaan opzetten. Is meestal ook nog de meest effectieve manier om elkaar te leren kennen en kost een hoop minder moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tielenaar
offtopic:
*proest*
Ze mogen een getypte brief krijgen van me, je solliciteert tenslotte voor een functie waar alles digitaal gebeurt lijkt me zo.
Ik hou tegenwoordig nog hooguit 1x per maand een pen vast om een adres op een envelop te schrijven of zo. Als je dat als maatstaf gaat lopen gebruiken voor een psychologisch profiel dan zal er niet veel soeps uitkomen denk ik zo :)
Schrijven is zo 1900. Ik zou voor geen goud in dat bedrijf willen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
offtopic:
Daarom staat overal nog Comic Sans geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Volgens mij leren mijn kinderen nog schrijven op school. In zo'n geval kan ik hun dus wel vragen mijn brief over te schrijven. (Ik heb het zelf ook ooit geleerd, maar als ik iets schrijf heb ik zelf al de nodige moeite het te ontcijferen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

CurtPoindexter schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:45:
[...]

Dus de ultieme manier om uit je comfort zone te komen. Want daar dit jij nu in vast!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:14
offtopic:
Afbeeldingslocatie: http://www.personal.psu.edu/afr3/blogs/SIOW/doc.jpg

Was dat voor de functie dokter of arts toevallig? Dan kom je niet door de selectie heen als het niet compleet onleesbaar is :+

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

LordSinclair schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:37:
[...]
[afbeelding]

Was dat voor de functie dokter of arts toevallig? Dan kom je niet door de selectie heen als het niet compleet onleesbaar is :+
Nee, voor een programmeur. Overigens heb ik bij mijn studie farmacie een speciale cursus doktershandschrift-lezen gehad voor de handgeschreven recepten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-05 05:57

TNW

Freee!! schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:32:
[...] Overigens heb ik bij mijn studie farmacie een speciale cursus doktershandschrift-lezen gehad voor de handgeschreven recepten ;)
Knappe jongen die daar OCR code voor zou kunnen maken. Gelukkig worden artsen tegenwoordig gedwongen te werken met elektronische dossiers en recepten :P

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

TNW schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:11:
[...]
Knappe jongen die daar OCR code voor zou kunnen maken. Gelukkig worden artsen tegenwoordig gedwongen te werken met elektronische dossiers en recepten :P
Gelukkig wel, is al lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Kreeg deze daarnet binnen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sak8Wqd.png

:/

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Kijk, dat is pas een uitdaging!

Dat zou eigenlijk J# moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kernkopper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-05 17:28
Ik heb onlangs gesoliciteerd en vertelde ze daar over dat ik was benaderd via Linkedin. De desbetreffende interviewer waarschuwde me voor recruiters, dit is echter wat ik via Linkedin ontving, prima toch? Ook al gaat het over een stage...

Hi (ikke), ik kwam je profiel tegen en dat wekte interesse op! Vanwege je opleiding Communicatie & Multimedia Design en je stage ervaring, heb ik je een connectie verzoek gestuurd.

Sinds kort ben ik werkzaam bij (bedrijf in caps) ( website bedrijf ). (Bedrijf) is een startup uit Groningen en heeft het platform (naam platform) ontwikkeld, die het gebruikers mogelijk maakt om door simpelweg te surfen op het web opbrengsten van online advertenties automatisch te doneren aan een zelfgekozen goed doel. Met een jong en enthousiast team werken wij samen met goede doelen zoals KWF, Make-a-Wish en Pink Ribbon aan een betere wereld. Om dit platform wereldwijd tot een groot succes te brengen, zijn wij op zoek naar een ambitieuze (afstudeer) stagiair!

Ben je daarom voor aankomend schooljaar toevallig nog op zoek naar een leuke stage?

Groet,

... ...
... ...

[ Voor 4% gewijzigd door Kernkopper op 05-07-2017 04:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 15:39
Melleparra schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 02:25:
Ik heb onlangs gesoliciteerd en vertelde ze daar over dat ik was benaderd via Linkedin. De desbetreffende interviewer waarschuwde me voor recruiters, dit is echter wat ik via Linkedin ontving, prima toch? Ook al gaat het over een stage...

Hi (ikke), ik kwam je profiel tegen en dat wekte interesse op! Vanwege je opleiding Communicatie & Multimedia Design en je stage ervaring, heb ik je een connectie verzoek gestuurd.

Sinds kort ben ik werkzaam bij (bedrijf in caps) ( website bedrijf ). (Bedrijf) is een startup uit Groningen en heeft het platform (naam platform) ontwikkeld, die het gebruikers mogelijk maakt om door simpelweg te surfen op het web opbrengsten van online advertenties automatisch te doneren aan een zelfgekozen goed doel. Met een jong en enthousiast team werken wij samen met goede doelen zoals KWF, Make-a-Wish en Pink Ribbon aan een betere wereld. Om dit platform wereldwijd tot een groot succes te brengen, zijn wij op zoek naar een ambitieuze (afstudeer) stagiair!

Ben je daarom voor aankomend schooljaar toevallig nog op zoek naar een leuke stage?

Groet,

... ...
... ...
toon volledige bericht
Lijkt me een net bericht en als wat er over jou in staat klopt en wat aangeboden wordt matcht, zie ik geen probleem. Ze laten wel na te melden wat ze precies voor stage aanbieden. Over het algemeen kan van een stagiair niet verwacht worden dat hij een product vanuit het niets een wereldwijd succes maakt, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb weer een juweeltje, geparafraseerd:
Members only:

Bijzonder jammer, want met andere personen van diezelfde club heb ik prima contact gehad.

Dus ik heb maar teruggestuurd, wederom geparafraseerd:
Luister kerel,

Als je doel is om bij mij ook maar énige interesse op te wekken voor een opdracht, zijn op z'n minst wat informatie over de locatie van de opdrachtgever, het aangeboden tarief en, ook niet onbelangrijk, de verwachte werkzaamheden behoorlijk welkom.
Maar daar zal ik wel niks op terugkrijgen.

Mijn vraag is toch niet zó vreemd? Er is een schreeuwend tekort aan capabele dotnetters, iedereen die ook maar íets kan zit momenteel al op een opdracht, dus die zijn hooguit passief op zoek.

Met zulke summiere informatie over een opdracht ga ik niet eens moeite doen om mijn cv op schijf op te zoeken om aan m'n antwoordmail te hangen.

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 05-07-2017 10:50 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
CodeCaster schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:48:

Mijn vraag is toch niet zó vreemd?
"Luister kerel", goede aanhef ;)

Nee je vraag is niet vreemd. Ik kan met mijn gezonde verstand gewoon niet begrijpen wat deze mensen bezielt om zulke mailtjes rond te sturen. Het is gewoon spam. Hopen dat 1 op de 10000 positief antwoordt en die pakken ze beet en zetten ze voor een veel te laag bedrag weg. Dat is het idee dat ik ervan krijg. Tot nu toe doen dit soort lui niks om mij het tegendeel te bewijzen, omdat ze nooit op kritiek reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:10
@Anoniem: 938607 Ben je er nog? :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 938607

I'm here, watching and learning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kernkopper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-05 17:28
wheel schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:28:
[...]

Lijkt me een net bericht en als wat er over jou in staat klopt en wat aangeboden wordt matcht, zie ik geen probleem. Ze laten wel na te melden wat ze precies voor stage aanbieden. Over het algemeen kan van een stagiair niet verwacht worden dat hij een product vanuit het niets een wereldwijd succes maakt, overigens.
Ja dat is inderdaad wel correct. Zag op de site dat er inderdaad een vacature openstond in mijn richting qua werk. Hahaha ik mag hopen dat de werkdruk niet gelijk zó hoog komt te liggen :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03 01:26

SECURITEH

Man of legend.

t_captain schreef op zondag 2 juli 2017 @ 12:23:
Schriftelijke sollicitaties zijn anno 2017 in het developer wereldje een beetje formeel en ouderwets.

Ik heb jaren geleden eens een sollicitatie afgebroken omdat die wel heel ouderwets verliep. Kon je iedere keer voor een gesprek komen, kreeg je daarna een brief met een (eenzijdig vastgestelde) nieuwe datum en tijd voor de volgende ronde.

Intussen was ik elders in gesprek, en daar pakten ze wel lekker door. Alle gesprekken op 1 middag en direct een aanbod.

Ik heb een soort gelijk iets gehad, bedrijf A had iemand per direct nodig maar de hoge pief die er over ging was op vakantie en de solicitatie kon niet plaats vinden en zou ik dus als nog een paar weken moeten wachten tot die terug was ook al waren zij de partij die mij direct benaderde. Bedrijf B kon ik binnen 3 dagen nadat zij het eerste contact hadden gelegd op gesprek, 2 dagen later was het contract getekend en kon ik de week erna beginnen ook al was het ook voor hun vakantie periode... Zodra je meerdere mogelijkheden hebt negeer je dit soort onzin gewoon en ga je voor de partij die je wel serieus neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

SECURITEH schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:09:
[...]
Ik heb een soort gelijk iets gehad, bedrijf A had iemand per direct nodig maar de hoge pief die er over ging was op vakantie en de solicitatie kon niet plaats vinden en zou ik dus als nog een paar weken moeten wachten tot die terug was ook al waren zij de partij die mij direct benaderde. Bedrijf B kon ik binnen 3 dagen nadat zij het eerste contact hadden gelegd op gesprek, 2 dagen later was het contract getekend en kon ik de week erna beginnen ook al was het ook voor hun vakantie periode... Zodra je meerdere mogelijkheden hebt negeer je dit soort onzin gewoon en ga je voor de partij die je wel serieus neemt.
Nog wat van bedrijf A terug gehoord :? Zo ja, dan waren ze waarschijnlijk "not amused" dat je ondertussen ergens anders was begonnen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:29

orf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8tjKxMMzJk03vXNyFUWwTWA8/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ditto, Sawk, Vulpix, Feebas, Onyx(hoewel verkeerd gespeld want Onix), Ekans, Metapod. :p

Pagina: 1 ... 32 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan