Oh, ik heb ook leuke ervaringen gehad.
Toppuntje voor mij was toch echt een recruiter die mij als Java developer probeerde te plaatsen bij een Ruby club.
Ik had bij de recruiter vermeld dat ik een Javaan ben en alleen geintereseerd ben in Java opdrachten.
Recruiter had voor mij de perfecte job gevonden, een club die momenteel vooral met Ruby bezig was...
Uiteraard vraag ik dus aan mevrouw recruiter hoe dat zit, maar volgens haar waren ze van plan om te migreren van Ruby naar Java. En daar gingen de eerste alarmbellen al af, want waarom in godsnaam zou je met je complete organisatie van platform wisselen?
Maar goed, ik was nieuwsgierig naar de beweegredenen van die organisatie en misschien was het wel een leuke uitdaging, dus een gesprek laten inplannen.
Leuk gesprek, leuke organisatie, maar, geen enkele verwijzing naar Java...
Dus, ongeveer halverwege het gesprek vermeld ik hun wat mij verteld is en dat ik van hun nog niks heb opgepikt over de migratie van Ruby naar Java.
-- Toen viel het stil --
Na een paar seconden met een geschokte blik in hun ogen vermelden zij dat ze juist hadden aangegeven bij de recruitment miep dat ze op zoek zijn naar Javanen omdat die makkelijk om te scholen zijn naar Ruby.

Tsja, toen moest ik dus aan hun uitleggen dat ik daar totaal niet in geinteresseerd was en dat ook bij de recruitment doos had aangegeven, daarna hadden we elkaar bedankt voor de tijd en na een handdruk ging ik onverrichterzake naar huis. Mijn tijd en de tijd van dat bedrijf verspild, we waren allemaal niet blij met recruitment miep.
Recruitment doos hoopte dus dat ik wel zou blijven plakken bij dat bedrijf, om joost mag weten wat haar redenatie was
Thuis maar recruitment miep opgebeld om te melden dat ik daar dus totaal niet van gediend ben, op die manier voorgelogen worden.
Zij probeerde zich nog te redden door te beweren dat zij andere dingen van dat bedrijf gehoord had, en dat ze nog op hun boos was geworden... Juist, dikke reet, stik er maar in dacht ik bij mezelf.
Tegen haar maar gezegd dat ik niets meer met hen te maken wil hebben vanwege dat ze tegen mij gelogen had.
Nog steeds belt iemand van die club mij ongeveer 1x per jaar op om mij te ronselen, inmiddels hang ik gewoon gelijk op zodra ik hun naam hoor, want ze verzoeken om mij niet meer te contacteren heeft geen enkel nut, ze blijven het toch proberen.
Ik krijg dan wel elke keer daarna een voicemail en een mailtje dat de verbinding verbroken werd door onverklaarbare redenen en of ik hun terug wil bellen.