Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Dartillus schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:32:
Dan heb je ook nog het verschil in recruiters en hun aanbiedingen. Ik wordt nog steeds lastig gevallen door recruiters, maar zie dit niet als een luxe positie, voornamelijk omdat de aanbiedingen die ik krijg gewoon niets op zouden leveren. Overigens nog wel een starter, misschien heeft dat ermee te maken.
Het is ook geen luxe positie, de 'geweldige baan' die ze voor je hebben sturen ze ook naar 20 anderen. Mijn ervaring met recruiters is ook dat ze vrijwel altijd met een slecht aanbod komen. Sowieso is het aanbod van goedbetaalde, interessante banen in de IT sector schaars.

Ik kreeg de afgelopen week weer een +44 telefoontje en twee +41 telefoontjes, ik neem inmiddels niet eens meer op. Telefonisch met recruiters in discussie gaan is al helemaal tijdverspilling. Ik kreeg via email nog een bericht voor een baan in Ierland, er wordt nog steeds met hagel geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30

Seraphin

Meep?

t_captain schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:21:
Het gros van de InMails in mijn inbox bestaat uit recruiters die (tegen beter weten in? of misschien heel bête en naïef?)
mij willen aanmoedigen om een prima lopende eigen zaak op te geven en voor de helft van het geld bij een baas in dienst te gaan.
Ik heb voor mezelf wel eens berekend welk uurtarief (ex. btw uiteraard) ik zou "moeten" hanteren als ik als zelfstandige ipv loonslaaf aan de bak zou gaan. Mijn conclusie was dat ik een factor 1.7 (voor langere opdrachten, laten we zeggen minimaal 6 maar liever 9+ maanden) tot 2 (voor kortlopend werk; minder dan 6 maanden) van mijn huidige bruto uurloon zou willen om het gemis van volksverzekeringen, pensioen en inkomenszekerheid te compenseren. Zo beschouwd is een deelfactor twee niet eens een heel slecht openingsbod om van zelfstandige naar loondienst over (terug?) te stappen. :P ;)

Overigens factureert een beetje gedegen ZZP-er in mijn vakgebied pak m beet 2 tot 2.4x mijn uurloon, dus eigenlijk doe ik t alsnog verkeerd :+

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
gold_dust schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 19:47:
Het is ook geen luxe positie, de 'geweldige baan' die ze voor je hebben sturen ze ook naar 20 anderen. Mijn ervaring met recruiters is ook dat ze vrijwel altijd met een slecht aanbod komen. Sowieso is het aanbod van goedbetaalde, interessante banen in de IT sector schaars.
Komop man. In onze sector is er gewoon meer vraag dan aanbod en dat is hoe dan ook een luxepositie. Als je bedrijf morgen op de fles gaat heb je als je wil overmorgen een nieuwe baan. Dat is gewoon hoe dan ook een luxepositie. Dat wij het gros van het aanbod kunnen negeren omdat we ons niet druk hoeven te maken omdat er morgen toch wel weer een recruiter aankomt is wel gewoon een luxepositie.

Ik vind het ook heel leuk en gezellig om over uitwassen van recruiters te klagen hier maar ga nou niet doen alsof we het zo zwaar hebben. Er zijn hier in nl. massa's mensen die niks liever zouden willen dan morgen een andere baan kunnen hebben.

https://niels.nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hydra schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 07:49:
[...]

Komop man. In onze sector is er gewoon meer vraag dan aanbod en dat is hoe dan ook een luxepositie. Als je bedrijf morgen op de fles gaat heb je als je wil overmorgen een nieuwe baan. Dat is gewoon hoe dan ook een luxepositie. Dat wij het gros van het aanbod kunnen negeren omdat we ons niet druk hoeven te maken omdat er morgen toch wel weer een recruiter aankomt is wel gewoon een luxepositie.

Ik vind het ook heel leuk en gezellig om over uitwassen van recruiters te klagen hier maar ga nou niet doen alsof we het zo zwaar hebben. Er zijn hier in nl. massa's mensen die niks liever zouden willen dan morgen een andere baan kunnen hebben.
Helemaal mee eens! Beetje zwaar overbetaald een muis verplaatsen, ouwehoeren bij de koffie automaat en weer op tijd naar huis!

Okay, dat was ook een beetje overdreven, maar serieus. We hebben het echt wel goed in vergelijking met andere beroepsgroepen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:49

ralpje

Deugpopje

Seraphin schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 00:09:
Ik heb voor mezelf wel eens berekend welk uurtarief (ex. btw uiteraard) ik zou "moeten" hanteren als ik als zelfstandige ipv loonslaaf aan de bak zou gaan. Mijn conclusie was dat ik een factor 1.7 (voor langere opdrachten, laten we zeggen minimaal 6 maar liever 9+ maanden) tot 2 (voor kortlopend werk; minder dan 6 maanden) van mijn huidige bruto uurloon zou willen om het gemis van volksverzekeringen, pensioen en inkomenszekerheid te compenseren.
Wat denk je dat je huidige werkgever aan uurtarief factureert voor jouw werkzaamheden? Tip: dat is niet jouw uurloon ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
ralpje schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:57:
Wat denk je dat je huidige werkgever aan uurtarief factureert voor jouw werkzaamheden? Tip: dat is niet jouw uurloon ;)
Idd. Voor mij vragen ze 90-100 per uur. Daar kom ik als loonslaaf niet bij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Seraphin schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 00:09:
[...]

Ik heb voor mezelf wel eens berekend welk uurtarief (ex. btw uiteraard) ik zou "moeten" hanteren als ik als zelfstandige ipv loonslaaf aan de bak zou gaan. Mijn conclusie was dat ik een factor 1.7 [...]
Ik reken iets anders. Bij loondienst tel ik het hele pakket (salaris, verzekeringen en secundaire AV) op. Dat vergelijk ik met mijn ondernemingswinst.

Als ik 120k winst maak en een recruiter wil mij een baan aansmeren van 50k + sociale zekerheid = 60k, dan is dat de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
t_captain schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:10:
Ik reken iets anders. Bij loondienst tel ik het hele pakket (salaris, verzekeringen en secundaire AV) op. Dat vergelijk ik met mijn ondernemingswinst.
Ik las ooit iets dat om een beetje een goed idee van een ZZP uurtarief te krijgen je je totale jaar package (inc pensioen, mobiliteitsvergoeding, bonus, etc.) door duizend kunt delen. Dan kom je aardig in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die 1000:1 klopt wel. Ik ben echter gemiddeld over een flink aantal jaren >1700 uur declarabel.

Dan hoeft een recruiter ook niet aan te komen met een baan voor 10/17e van wat ik nu verdien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Basszje

Reisvaap!]

Zijspoor, maar het kan altijd erger met de functieomschrijvingen - https://www.manpower.nl/v...e-tillen-op-Schiphol.html

-edit De link is weg, maar dit was de vacature, ter lering ende vermaack
“Ey man, wat doe jij dan deze zomer?”
“Geen idee, gast. Ik ben skeer. Jij dan?”
“Ik ga een kast worden bij KLM, toch. Effe gymen met die koffers en doekoe verdienen”

"Wat moet je doen, dan?"
"Je gaat koffers sjouwen, van zo’n karretje op de band. In die kelder, je weet toch."

"Ga je niet dood dan?"
"Nee, valt wel mee. Je werkt 3 tot 7 uur op een dag. Daarna lekker chillen.

"Kan ik nog beetje uitslapen?"
"Je moet ook wel vroeg beginnen, maar kan ook ’s middags en ’s avonds. Maar ’s morgens verdien je extra doekoes, dat is flex gast."

"Kan ik dan die nieuwe patta’s kopen?"
"Ja man! Je kan naar fissa’s gaan, batra’s halen en die gucci riem. Gucci alles."
"Je verdient een donnie als je 23 jaar of ouder bent (10,09) en daar komt nog toeslag bij."
"Plus korting op Schiphol Plaza: in je pauze chappen bij de Burger King. Echt zo chill."

"Kan ik je joinen?"
"Zeker, bro! Snel op je patta’s naar Manpower. Die fixen die junta voor je."

"Hoe dan?"
"Gewoon even online solliciteren via die oranje knop, broeder."

"Hebben ze nog eisen ofzo?"
- Kom je uit Damsco, Purrie, Agga, Ally of Bimre dan zit je goed
- Je wordt gescreend door Schiphol enzo, dit kan even duren. Dus je moet niet in aanraking zijn geweest met de popo. En je moet minimaal 8 jaar in NL ingeschreven staan
- Je moet minimaal 18 jaar zijn
- Je moet wel vroeg je bed uit kunnen komen om daar om 6.00 te kunnen zijn

"Dat is alles man! Solliciteer en ze hooken je up met de junta!"
:'(

[ Voor 64% gewijzigd door Basszje op 24-05-2017 15:35 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dartillus
  • Laatst online: 28-03-2023
Basszje schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:20:
Zijspoor, maar het kan altijd erger met de functieomschrijvingen - https://www.manpower.nl/v...e-tillen-op-Schiphol.html

[...]

:'(
Ik heb bij het lezen daarvan wat opgelopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Kom je uit Damsco, Purrie, Agga, Ally of Bimre dan zit je goed. (Zelfs Roffa en Utka is nu mogelijk!)
Oke, hier heb ik even hulp bij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

rikpro schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:54:
[...]

Je zult de vacature maar moeten schrijven. Dan ben je eerst een dag bezig op Urban Dictionary om te kijken wat je nu precies typt. Sommige lijken me redelijk logisch (Amsterdam, Purmerend, en Utrecht, maar de rest is totaal onbekend)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Jeroenneman schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:04:
[...]

Je zult de vacature maar moeten schrijven. Dan ben je eerst een dag bezig op Urban Dictionary om te kijken wat je nu precies typt. Sommige lijken me redelijk logisch (Amsterdam, Purmerend, en Utrecht, maar de rest is totaal onbekend)
'Broeder' ik haal die 3 die jij opnoemt er niet eens uit, 'gap'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:55
rikpro schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:54:
[...]

Ik geloof:

Damsco: Amsterdam
Purrie: Purmerend?
Agga: Den Haag
Ally: Almere
Bimre: Bijlmer
Roffa: Rotterdam
Utka: Utrecht

[ Voor 14% gewijzigd door Groentjuh op 24-05-2017 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

rikpro schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:08:
[...]

'Broeder' ik haal die 3 die jij opnoemt er niet eens uit, 'gap'.
Als het over Schiphol gaat lijkt het me duidelijk dat je jongeren uit de omgeving zoekt.

Dat zijn dus sowieso Amsterdam (Damsco), Purmerend (Purrie) en Utrecht (Utke).
Den Haag zal er ook nog wel inzitten, evenals Rotterdam.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zet dan gewoon keihard in de advertentie dat je Surinamers zoekt en hollandse kaaskoppen niet gewenst zijn :X

Damn, die advertentie had net zo goed in het Chinees kunnen zijn :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat deze vorm van bovenmatige (leeftijds- en eventueel ethnische) targeting in een vacaturetekst op gespannen voet staat met WGB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Basszje

Reisvaap!]

t_captain schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:56:
Ik denk dat deze vorm van bovenmatige (leeftijds- en eventueel ethnische) targeting in een vacaturetekst op gespannen voet staat met WGB.
Lijkt mij ook.

Niemand schiet er ook wat mee op, behalve dan popie-jopie de marketeer op de vrijdagmiddagborrel. Het is imo een vorm van niet serieus nemen (en ronduit beledigend) om zo mensen te werven. Alsof elke niet-kaaskop op zijn patta's de hele dag achter een Gucci-riem aan is. Leuk als je 23 bent en je kan geen baan krijgen want achternaam. Of als je niet van de straattaal bent.

" Alle niggahs gezocht. Lekker slaven met de koffahs van de bakra's je weet "

" Joden gezocht bij de NS om lekker mee te helpen op de trein. Oostwaarts gaan zit immers in de familie, mazzeltov "

Dat niveau is het. Ik vind het dus schokkend dat je dat als serieus bedrijf op je website durft te zetten. Nu zou al ik nooit bij Manpower aan de slag willen, anders zou ik ze vanaf nu zou ik ze actief weren.

-edit Ondertussen maar snel de advertentie weggehaald zo te zien.

/Sorry voor de rant.

[ Voor 5% gewijzigd door Basszje op 24-05-2017 15:25 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
Hij is inmiddels aangepast naar: https://www.manpower.nl/v...ewerkers-op-schiphol.html

Zal er iemand gebeld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:53
Stond ook op geenstijl schijnbaar :)

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Freelance schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:41:
[...]
Stond ook op geenstijl schijnbaar :)
Dat was ook ongeveer het correcte niveau >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Hydra schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 07:49:
Ik had het over goedbetaalde banen, die zijn nog steeds extreem schaars. Als je als Java ontwikkelaar met een salaris van <2500 euro tevreden bent kun je inderdaad binnen een week ander werk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
gold_dust schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:58:
Ik had het over goedbetaalde banen, die zijn nog steeds extreem schaars. Als je als Java ontwikkelaar met een salaris van <2500 euro tevreden bent kun je inderdaad binnen een week ander werk vinden.
Ik maak als Java dev dik het dubbele. Je praat onzin. Sorry :) Daarnaast zijn ZZP uurtarieven boven de 80 euro voor senior Java devs hardstikke normaal. Ik krijg wekelijks ook dat soort aanbod in m'n mailbox.

[ Voor 16% gewijzigd door Hydra op 24-05-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Laatst online: 28-03-2023
Hydra schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:00:
[...]

Ik maak als Java dev dik het dubbele. Je praat onzin. Sorry :) Daarnaast zijn ZZP uurtarieven boven de 80 euro voor senior Java devs hardstikke normaal. Ik krijg wekelijks ook dat soort aanbod in m'n mailbox.
Dan moet ik me maar eens gaan omscholen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

[...]
Dan moet ik toch maar eens Java leren (moet binnen een weekje kunnen, gewoon nog een programmeertaal).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Dat is niet wat ik voorbij zie komen, ook niet voor Java vacatures. Het is wel een salaris dat ik vind dat een ervaren ontwikkelaar zou moeten verdienen. Hoewel 5 - 6k is inmiddels in de Randstad al niet ruim meer, ik zou er zelf niet voor verhuizen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hydra
Freee!! schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:03:
Dan moet ik toch maar eens Java leren (moet binnen een weekje kunnen, gewoon nog een programmeertaal).
Als je dat denkt; go for it.
gold_dust schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:13:
Dat is niet wat ik voorbij zie komen, ook niet voor Java vacatures.
Dat ligt dan toch echt aan jouw profiel. Nogal wiedes dat jij met een profiel gefocust op C++ geen Senior java dev vacatures krijgt. Maar ga dan niet lopen brallen over salarissen in een niche waar jij geen kennis van hebt.
Hoewel 5 - 6k is inmiddels in de Randstad al niet ruim meer
Je hebt gelijk. Ik zie ook al die mensen die ook bij ons in Maarssen werken maar slechts rond de 4k verdienen continue op straat lopen bedelend om geld of eten. Het is te erg voor woorden. Dikke rijen voor de voedselbank.

[ Voor 63% gewijzigd door Hydra op 24-05-2017 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Hydra op 24-05-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Hydra schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:13:
[...]
Als je dat denkt; go for it.
Ik zit er al bijna als RPGLE-programmeur (en ooit opgeleid voor COBOL), de enige reden voor mij om te switchen zou een kortere reistijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Dat ligt dan toch echt aan jouw profiel. Nogal wiedes dat jij met een profiel gefocust op C++ geen Senior java dev vacatures krijgt. Maar ga dan niet lopen brallen over salarissen in een niche waar jij geen kennis van hebt.
Ik heb net nog even gekeken op een bekende vacature website en die kan jouw salaris claim niet bevestigen.
Je hebt gelijk. Ik zie ook al die mensen die ook bij ons in Maarssen werken maar slechts rond de 4k verdienen continue op straat lopen bedelend om geld of eten. Het is te erg voor woorden. Dikke rijen voor de voedselbank.
Er zit een groot verschil tussen 'niet ruim' en voedselbank. Gezien de woonlasten in de Randstad is het ook niet ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met 4k in de Randstad, voor iemand in de leeftijd dat er een gezin is, ben je wel veroordeeld tot lange reistijden. Of je partner moet ook een redelijk inkomen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
t_captain schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:39:
Met 4k in de Randstad, voor iemand in de leeftijd dat er een gezin is, ben je wel veroordeeld tot lange reistijden. Of je partner moet ook een redelijk inkomen hebben.
Wait, what? Sinds wanneer is je salaris gekoppeld aan je reistijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met 4k bruto koop of huur je geen eengezinswoning op een gunstige locatie in de Randstad. Dus kom je op een minder geliefde plek uit. Minder geliefd omdat de reistijd naar de grote steden en populaire werklocaties langer is. Een plek als Almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Definiëer "gunstige locatie in de Randstad". Ik woon in de Randstad, ik werk in de Randstad en ik heb nog steeds een reistijd van meer dan een uur. En je krijgt echt wel een hypotheek voor het huis waar ik woon als je 4K bruto ontvangt (verdienen is een andere vraag, die discussie begin ik niet ;) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
De meeste vacatures die ik van recruiters krijg, zitten in Amsterdam. Utrecht en Rotterdam lijken op 2 en 3 te staan.

Amsterdam, dat betekent dat een vergelijkbare woning als mijn huidige tenminste 350 a 400k gaat kosten.

Dat krijg je niet gefinancierd met de 4000-4500 euro banen waarmee recruiters steeds komen aanzetten. Dus zou het een compromis worden tussen veel kleiner gaan wonen of elke ochtend een uur in de auto. Linksom of rechtsom een flinke stap terug.

Ze hebben de neiging om het een droombaan te noemen, maar er is een reden dat juist Amsterdamse functies zo moeilijk in te vullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
t_captain schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 19:47:
Amsterdam, dat betekent dat een vergelijkbare woning als mijn huidige tenminste 350 a 400k gaat kosten.
We gaan langzaam offtopic, maar er staan ook huizen buiten het centrum van Amsterdam. Hetzelfde geldt voor Rotterdam en Den Haag, er zijn genoeg wijken waar je rond de 2 1/2 ton gewoon een eengezinswoning kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
gold_dust schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 18:23:
Ik heb net nog even gekeken op een bekende vacature website en die kan jouw salaris claim niet bevestigen.
WTF. Moet ik dan m'n loonstrook gaan posten ofzo? Ik verdien bruto op bases van 40u/w nu 5200 per maand. Dat is exclusief 900E reiskostenbudget (leaseauto) per maand en 3500 bonus per jaar. Hoeveel verder wil je jezelf ingraven?
t_captain schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 19:47:
Dat krijg je niet gefinancierd met de 4000-4500 euro banen waarmee recruiters steeds komen aanzetten.
Wat heeft dit met dit topic te maken? 4000 per maand is een riant salaris. M'n vriendin in het onderwijs moet een stuk harder werken dan ik en verdient een stuk minder.

Dat in de randstad huizen duur zijn (ook relatief, ik woon in een dorp naast Utrecht en onze 5-kamer woning kostte ons ruim onder de 300k) klopt; maar dat heeft weinig te maken met hoe goed wij al dan niet verdienen. Die 2500 euro per maand die genoemd werd is een startsalaris.

Met de huidige regelgeving is het hoe dan ook nauwelijks mogelijk om een gezinswoning op een enkel salaris te kopen. De economie is al jaren ingesteld op dat elke volwassene werkt.

[ Voor 51% gewijzigd door Hydra op 25-05-2017 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gold_dust
Hydra schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 08:49:
WTF. Moet ik dan m'n loonstrook gaan posten ofzo? Ik verdien bruto op bases van 40u/w nu 5200 per maand. Dat is exclusief 900E reiskostenbudget (leaseauto) per maand en 3500 bonus per jaar. Hoeveel verder wil je jezelf ingraven?
Het gaat er niet om wat jij verdient, het gaat er om wat de gemiddelde ontwikkelaar verdient en dat is lang geen 5200 euro per maand. Kijk maar eens in het 'Wat verdient de ICT-er topic', zeker 80% verdient minder dan 3000 bruto per maand, een groot deel verdient zelfs minder dan 2500 euro bruto per maand. Ik denk dat je een beetje een overgeinflateerde kijk op de IT sector hebt. Zo bijzonder is het allemaal niet.

Ik geloof je salaris best wel, m'n laatste salaris in loondienst was ongeveer hetzelfde en ik woon in het veel goedkopere noorden. Zo bijzonder goed vind ik je salaris voor de regio Utrecht dus helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
@jongetje: ik had niet in het centrum gekeken maar in de hele stad. Onder de 375 niets leuks te vinden. Wat ook niet zo vreemd is, want mijn huidige woning in Eindhoven zit al boven de 250.

Voor die "geweldige baan" zou ik dus een flinke stap terug moeten doen qua wooncomfort.

Ik vind het niet offtopic, want voor mij is de kern van het recruiter probleem dat ze je de hele tijd bestoken met aanbiedingen die niet interssant zijn. Soms niet relevant, vaak gewoon onder je niveau en/of onder je stand.
Gevolg: kandidaten zijn niet geïnteresseerd, en recruiters wringen zich in allerlei bochten om toch aandacht te krijgen. Ongepast joviaal, opdringerig, soms ronduit misleidend. Zelfs "bait and switch" komt soms langs.

Als ze nu echt iets te bieden hadden, konden ze op een gewone manier communiceren en zouden mensen wel happen.

@Hydra : ik ga toevallig verhuizen over een paar maanden. Mijn financieringsmogelijkheden gaan kennelijk tot 5.5 ton :)

Een recruiter is geen technisch specialist, maar behoort wel een afbeidsmarktspecialist te zijn. Als je een profiel op LinkedIn ziet van iemand die na het WO tien jaar bij twee goede werkgevers heeft gezeten en daarna een jaar of zeven zelfstandig is, dan mag je veronderstellen dat iemand niet terug wil naar de baan en het salaris van tien jaar geleden. Toch doen ze het wel aan de lopende band.

[ Voor 23% gewijzigd door t_captain op 25-05-2017 09:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:59

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ok, geen idee of het gewenst is hier, maar ik heb een positieve ervaring!

Ik zit namelijk aan het einde van een procedure bij een groot bedrijf. Assessment, 1e gesprek en voorbeeldcase gehad en zeer succesvol afgerond. Ik ben ontzettend geschikt :). Ik wil echter graag met andere mensen uit het bedrijf praten; hoe is de cultuur, hoe autonoom kun je zijn, is er echt het nieuwe werken etcetera. Ook vind ik het prettig om met mijn nieuwe directe collega's kennis te maken. Zogezegd, zo gedaan. Gesprek is gepland en daarna rest ons alleen de arbeidsvoorwaarden nog.

Vorige week belde de recruiter me, of ik tevreden was over de procedure (vond het iets te lang duren, dus gewenste einddatum afgesproken) en of ik nog meer wilde weten over het bedrijf, of ze nog gesprekken met andere mensen kon regelen etc. Heel attent en ik denk dat het ook slim is om te doen. Ik heb een schaars profiel, dus het is zaak me vast te houden en dan is dit heel positief.

Het is niet veel, maar ik vond het positief. Let wel, dit gaat om een recruiter in een bedrijf en de vacaturetekst was heel goed (incl min/max salaris) en het gaat om een relatief zware functie, maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
De eigen recruiters van bedrijven zijn ook aan ander slag dan de agency recruiters. De een wil gewoon goede mensen binnenhalen in hun eigen bedrijf, de ander wil zo snel mogelijk zoveel mogelijk (willekeurige) mensen plaatsen in (willekeurige) functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Motrax schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:54:
We hebben het echt wel goed in vergelijking met andere beroepsgroepen.
Wat hier natuurlijk ook meespeelt is dat de "gemiddelde" persoon geen interesse heeft om in de IT aan de gang te gaan. Als je een dertien in een dozijn opleiding hebt gedaan en nergens in uitblinkt en je wil jezelf ook niet laten omscholen is het geen verassing dat het moeilijker is om een baan te krijgen.
The Eagle schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:51:
Zet dan gewoon keihard in de advertentie dat je Surinamers zoekt en hollandse kaaskoppen niet gewenst zijn :X

Damn, die advertentie had net zo goed in het Chinees kunnen zijn :X
Surinamers kunnen ook Chinees lezen en schrijven? :9

[ Voor 26% gewijzigd door SECURITEH op 25-05-2017 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Sterker nog, Chinezen vormen een van de ethnische bevolkingsgroepen in Suriname (naast Creolen, Hindoestanen en Indianen).

Dat maakt het nog niet goed om een vacature specifiek voor een bepaalde doelgroep te schrijven. Laatst kreeg een of andere winkelketen een berisping omdat ze om scholieren vroegen. CGB is van mening dat schoolgaan sterk correleert aan leeftijd en er dus sprake is van leeftijdsdiscriminatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
gold_dust schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:04:
[...]

Het gaat er niet om wat jij verdient
Nee. Het gaat erom dat die 2500 die je noemde ongeveer het startsalaris voor een HBO informaticus is.
gold_dust schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 09:04:
Zo bijzonder goed vind ik je salaris voor de regio Utrecht dus helemaal niet.
Kon je toch niet ff laten he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Freee!! schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 16:03:
[...]

Nog ff en je denkt dat je binnen een weekje ook wel ff systeembeheerder word, want da's toch ook gewoon een ICT baan...

Try again. Om het vak systeembeheerder goet uit te oefenen heb je iets meer nodig dan een LOI cursus "hoe werkt mijn PC" en een weekje wat aanrommelen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Modbreak:En nu weer ontopic. Degenen die behalve offtopic ook op de man reageren herinner ik eraan dat dat moeilijk gaat na een ban ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14

_Arthur

blub

Grmbl, net paar minuutjes later gereageerd nadat het modje langs kwam...

[ Voor 106% gewijzigd door _Arthur op 25-05-2017 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
SECURITEH schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 14:37:
[...]
Wat hier natuurlijk ook meespeelt is dat de "gemiddelde" persoon geen interesse heeft om in de IT aan de gang te gaan. Als je een dertien in een dozijn opleiding hebt gedaan en nergens in uitblinkt en je wil jezelf ook niet laten omscholen is het geen verassing dat het moeilijker is om een baan te krijgen.
Beetje offtopic maar wel erg relevant als we het tekort aan IT-ers beschouwen:
Het omscholen wordt ook niet (meer) ondersteunt in Nederland.

Waarschijnlijk kan je bij een goed sociaal plan een opleiding krijgen waarmee je van werk naar werk gaat. Alleen wanneer er geen werk is (WW/bijstand) is er ook geen trainingsbudget.

UWV persbericht uit 2011: Een bezuiniging van 100 miljoen euro op het re-integratiebudget voor WW-ers. Dit betekent dat dit budget geheel verdwijnt.

Er zijn nu wel scholingvouchers van maximaal EUR 2500. Dat klinkt als een echt budget maar is ontzettend weinig (een jaar instellingscollegegeld: € 14.200). Daarmee kom je niet in een andere sector aan het werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

unezra schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 20:02:
[...]
Nog ff en je denkt dat je binnen een weekje ook wel ff systeembeheerder word, want da's toch ook gewoon een ICT baan...
Zolang het systeem een AS/400 (of hoe IBM het deze maand ook weer wil noemen) is, heb ik geen 7 dagen nodig maar 7 minuten (waarvan 5 om het contract door te lezen).
Try again. Om het vak systeembeheerder goet uit te oefenen heb je iets meer nodig dan een LOI cursus "hoe werkt mijn PC" en een weekje wat aanrommelen.
Ik weet het, maar op de AS/400 heb ik ongeveer alles al gedaan, behalve Java en Fortran programmeren.

En on-topic: Ik krijg gelukkig een hoop minder shit binnen van recruiters sinds ik mijn LinkedIn-profiel heb verwijderd, maar voor die tijd dus echt een hoop rotzooi, vooral dingen die ik 20 jaar geleden deed.

[ Voor 13% gewijzigd door Freee!! op 25-05-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Spijker >> kop >> recruitermateriaal. Volgens mij is dat namelijk precies de gedachtengang van recruiters, omdat ze vaak niet weten waar ze het over hebben en natuurlijk zoveel mogelijk met hagel schieten. Mijn eerste post in dit topic is een mooi voorbeeld daarvan, want een Consultant kan ook vast en zeker wel op een helpdesk gaan zitten. En zo zou een dotnetter ook prima kunnen fungeren als Javaan, met "ff" een weekje omscholen.

Ik denk dat ik Java wel in een weekje (opnieuw) zou kunnen leren, heb er 8 jaar lang mee geouwehoerd immers ;) Ga ik maar niet op m'n LinkedIn profiel zetten...
[...]
Try again. Om het vak systeembeheerder goet gut uit te oefenen heb je iets meer nodig dan een LOI cursus "hoe werkt mijn PC" en een weekje wat aanrommelen.
FTFY ;)

Ik heb in ieder geval de afgelopen dagen m'n LinkedIn connecties wat opgeschoond, met name door recruiterzooi eruit te flikkeren. Had er op zich niet zoveel last van, maar vond dat er teveel troep voorbij kwam in m'n LinkedIn feed. Nu zie ik alleen nog nuttige zaken voorbij komen. Hoewel dat sinds de introductie van het nieuwe design van de site ook wel wat minder is geworden.

Kreeg overigens laatst nog een berichtje met als titel Is virtualization part of your future? van een in-house recruiter van één van onze partners (VMware, voor de duidelijkheid ;)). Madame was opzoek naar een Senior Cloud-achtig iemand. Op zich prima, ik voldeed ook nog wel redelijk aan het gevraagde profiel, maar heb haar er toch maar even op gewezen dat het wellicht niet superhandig is om mensen van je eigen partners voor dit soort zaken te benaderen. Voor mij de eerste keer dat dit is voorgekomen, komt het bij jullie vaker voor? Vind het namelijk best vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:10
Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 09:02:
[...]
Madame was opzoek naar een Senior Cloud-achtig iemand. Op zich prima, ik voldeed ook nog wel redelijk aan het gevraagde profiel, maar heb haar er toch maar even op gewezen dat het wellicht niet superhandig is om mensen van je eigen partners voor dit soort zaken te benaderen. Voor mij de eerste keer dat dit is voorgekomen, komt het bij jullie vaker voor? Vind het namelijk best vreemd...
Ik heb in het verleden toch best vaak mensen tussen partners heen en weer zien hoppen. Dus het gebeurt vrij regelmatig. Zolang het af en toe eens iemand is is het geen probleem, maar als het om meerdere mensen in een korte periode gaat leidt het ook wel eens tot een hoop gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Freee!! schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 21:33:
vooral dingen die ik 20 jaar geleden deed.
Waarom zou je dat op je LinkedIn laten staan? M'n LinkedIn is, net zoals m'n CV, getailored naar de banen die ik wil. Niet naar de dingen die ik gehad heb en nooit meer ga doen.

Als je helemaal niks wil horen van recruiters prima, maar als je zorgt dat je LinkedIn matched met de baan die je hebben wil valt het best mee. Natuurlijk is excessen delen erg leuk (en m.i. noodzakelijk) maar zoals ik al eerder zei; ik vind het raar een LinkedIn profiel te hebben en dan te klagen dat je uberhaupt aandacht krijgt.
Voor mij de eerste keer dat dit is voorgekomen, komt het bij jullie vaker voor? Vind het namelijk best vreemd...
Heb een tijdje geleden onze in-house recruiter m'n LinkedIn inbox laten lezen om haar een idee te geven wat mensen allemaal binnen kregen. Daar zaten er dus ook een stuk of drie tussen waar ons bedrijf ook een contract mee heeft. Die heeft ze dus wel even gebeld met de vraag daar eens heel snel mee op te houden. Krijg je een "ja sorry over 't hoofd gezien" slap excuus. Volgens mij doen dat soort bedrijven dat met opzet.
En zo zou een dotnetter ook prima kunnen fungeren als Javaan, met "ff" een weekje omscholen.
Een senior "Java" developer is niet senior vanwege z'n kennis van de taal zelf. Vandaar ook mijn "succes" reactie op de persoon die meende met een weekje studie die baan ook wel te kunnen. Een erg groot deel is framework / ecosysteem kennis. Ik kan ook wel in een week m'n C++ kennis oppoetsen maar ik ben niet binnen een week PLC programmeur.

[ Voor 49% gewijzigd door Hydra op 26-05-2017 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hydra schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:36:
Waarom zou je dat op je LinkedIn laten staan? M'n LinkedIn is, net zoals m'n CV, getailored naar de banen die ik wil. Niet naar de dingen die ik gehad heb en nooit meer ga doen.
Inderdaad! En uiteindelijk is je LinkedIn profiel ook een vorm van promotie/communicatie. In de tijden dat je goed bij een werkgever zit, is het handig om bij te houden en als je wil wisselen is het handig dat je profiel al bij is. Ik heb op mijn c.v. en LinkedIn profiel zowat hetzelfde staan zodat ze ook consistent met elkaar zijn.

Toen ik maar een paar jaar werkervaring had, stonden alle details er op. Nu na 10 jaar heb ik zeker de oude periodes ingedikt naar 2 regeltjes en een kop. De meer recente ervaring iets meer detail, maar geen bloemlezing meer. Zo is mijn profiel kort genoeg, maar hopelijk wel relevant genoeg. En in een gesprek kan ik best wat toelichten ;-)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dat ze dit serieus op hun website hebben durven zetten... dit is toch wel echt heel erg. Verlate 1 april grap? Lolbroek van een stagair die per ongeluk op het publiceer knopje heeft gedrukt?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
Vandaag weer een mooie. Recruiterspam met als e-mail titel:

01000111 01110010 01100101 01100001 01110100 00100000 01001010 01100001 01110110 01100001 00100000 01100011 01101000 01100001 01101100 01101100 01100101 01101110 01100111 01100101 00100000 01101001 01101110 00100000 01000001 01101101 01110011 01110100 011

Ja echt. Binair. En afgebroken omdat kennelijk het subjectveld vol was. Verder de tekst:
Good afternoon Niels,

How are you?

I see that you already have a job, right? Of course, we all do.
What do you think about yours?
When was the last time you left the office happy about your project?
When was the last time you felt you are developing your skills?

The reason for this email is that I had a look at your profile and see that you are dealing with Java which means that the BIG challenge I want to share with you might be your next one.

The position is permanent and remote work will not be possible.

You will become part of a fashion company with vision, that plans to grow the E-Commerce HQ from 140 people to 400 in the coming 4 years. Recently they bought a big new building in the best-known shopping street of Amsterdam (Kalverstraat) that can easily house their growth.The work that will be done is the foundation for their future, so only the BEST candidates are needed.
Heb maar gereageerd met:
48 69 20 4e 61 61 6d 2c 0d 0a 0d 0a 49 27 6d 20 76 65 72 79 20 68 61 70 70 79 20 77 69 74 68 20 74 68 65 20 6a 6f 62 20 49 20 68 61 76 65 20 6e 6f 77 2e 20 0d 0a 0d 0a 4b 69 6e 64 20 72 65 67 61 72 64 73 2c 0d 0a 0d 0a 48 79 64 72 61
Hoop dat ze snapt dat 't gewoon irritant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Volgende keer de EBCDIC tabel gebruiken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
SmurfLink schreef op maandag 29 mei 2017 @ 14:29:
[...]

Dat ze dit serieus op hun website hebben durven zetten... dit is toch wel echt heel erg. Verlate 1 april grap? Lolbroek van een stagair die per ongeluk op het publiceer knopje heeft gedrukt?
Nope, het was weloverwogen. Het is in het nieuws geweest en ze hebben excuses (soort van) gemaakt en het verwijderd. bron

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Alles Gucci. Lol. 1 complete set Gucci kleding plus accesoires, mid range, kost 3000 tot 5000 euro.

Ik neem aan dat fervente "alles Gucci"-dragers met de mode meegaan en twee collecties per jaar nieuwe kleren kopen. En ik neem aan dat ze tenminste drie sets tegelijk hebben.

Al was de geboden 10 euro netto ipv bruto, je zou tenminste 1.15 FTE moeten werken om het mogelijk te maken. En je zou doodgaan van de honger, want het geld voor eten zit ook al in de kleren.

Get real. Gucci is niet voor mensen met een pauper-inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
HarmoniousVibe schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:28:
[...]

Nope, het was weloverwogen. Het is in het nieuws geweest en ze hebben excuses (soort van) gemaakt en het verwijderd. bron
Wauw... dat is wel echt kansloos. Mag hopen dat degene die dacht dat dit een goed idee is er inmiddels uitgeknikkerd is.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
* Loev is software tester en heeft geen ervaring in programmeren.
Gisteren voicemail van recruiter. "Hallo met <piep> ik ben een recruiter gespecialiseerd in dotNet ontwikkelaars."

Ik gok dat hij de verkeerde openingszin gebruikte :+ Overigens begreep hij de hint dat ik niet terug belde op zijn vorige terugbel verzoek ook niet helemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
Hydra schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:29:
Vandaag weer een mooie. Recruiterspam met als e-mail titel:

01000111 01110010 01100101 01100001 01110100 00100000 01001010 01100001 01110110 01100001 00100000 01100011 01101000 01100001 01101100 01101100 01100101 01101110 01100111 01100101 00100000 01101001 01101110 00100000 01000001 01101101 01110011 01110100 011

Ja echt. Binair. En afgebroken omdat kennelijk het subjectveld vol was. Verder de tekst:
En natuurlijk helemaal niks teruggehoord. Al die recruiters die maar zitten te emmeren dat developers niet reageren: jullie doen het zelf net zo goed niet. Dus zak er maar in :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met vacatures die (al dan niet ongevraagd) worden opgestuurd en de premie die recruiters krijgen als jij bij een bedrijf in dienst treed? Stel je bent net in gesprek met een bedrijf en recruiter stuurt jouw exact dezelfde vacature? Kan het dan zijn dat het bedrijf dan alsnog een aandraagpremie moet betalen, en geld dat ook nog steeds na bijvoorbeeld een jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Verwijderd Dat zou wel erg vreemd zijn dat ze geld kunnen vragen omdat ze weten dat jij al in gesprek bent. Ze krijgen alleen hun aanmeld premie als ze een overeenkomst hebben met dat bedrijf EN die persoon zelf aandragen. Dat is de reden waarom recruiters liever niet te snel willen laten weten bij welk bedrijf de vacature is zodat je anders zelf gaat solliciteren.

[ Voor 24% gewijzigd door jongetje op 31-05-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

jongetje schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:59:
@Verwijderd Dat zou wel erg vreemd zijn dat ze geld kunnen vragen omdat ze weten dat jij al in gesprek bent. Ze krijgen alleen hun aanmeld premie als ze een overeenkomst hebben met dat bedrijf EN die persoon zelf aandragen. Dat is de reden waarom recruiters liever niet te snel willen laten weten bij welk bedrijf de vacature is zodat je anders zelf gaat solliciteren.
En dat is dus voor mij een probleem omdat ik het iets te vaak heb meegemaakt dat ik door drie recruiters tegelijk word voorgedragen voor dezelfde vacature. En ik heb het ook iets te vaak meegemaakt dat ik door een volgende recruiter wordt voorgedragen voor een vacature waar ik net ben afgewezen.

NB: Dat is allemaal geschiedenis, ik zit nu alweer zes jaar (minus één dag ;) op dezelfde plek en met een onderbreking van vier maanden zat ik daarvoor ook al zo'n drie jaar op deze zelfde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 11:55:
Hoe zit het eigenlijk met vacatures die (al dan niet ongevraagd) worden opgestuurd en de premie die recruiters krijgen als jij bij een bedrijf in dienst treed? Stel je bent net in gesprek met een bedrijf en recruiter stuurt jouw exact dezelfde vacature? Kan het dan zijn dat het bedrijf dan alsnog een aandraagpremie moet betalen, en geld dat ook nog steeds na bijvoorbeeld een jaar?
Dat is in de contracten tussen recruiters en de bedrijven waar ze voor werken afgedekt. Een recruiter heeft normaliter alleen 'dibs' op jouw als hij jouw benaderd heeft voor een vacature voordat iemand anders dat gedaan heeft (voor hetzelfde bedrijf en vacature). En bij meerdere recruiters is het dus first come first serve.

Dus nee; als een recruiter naderhand met jouw CV aankomt moet dat bedrijf niet alsnog betalen. Dat zou ook redelijk zot zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:48
Niet echt een shitpraktijk, maar ik ben benaderd door een corporate recruiter voor een functie die me redelijk interessant lijkt. Dus ik heb al telefonisch contact gehad met de recruiter en word uitgenodigd voor een gesprek met de hiring manager. Komt daarna ineens de voorwaarde dat ik wel eerst even de capaciteitentests moet doorlopen voor het gesprek plaatsvindt.

Ik heb aangegeven dat ik niet van plan ben om extra tijd te investeren voordat ik dat gesprek met ze heb gehad en dus weet of ik de functie echt interessant vind. Ik investeer al tijd door op gesprek te komen. Het gaat niet om de tests zelf, want dat beschouw ik als een formaliteit, maar om de volgorde. Eerst een gesprek, en als beide partijen verder willen komt de test aan bod, niet andersom.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Malfunctions schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:46:
Niet echt een shitpraktijk, maar ik ben benaderd door een corporate recruiter voor een functie die me redelijk interessant lijkt. Dus ik heb al telefonisch contact gehad met de recruiter en word uitgenodigd voor een gesprek met de hiring manager. Komt daarna ineens de voorwaarde dat ik wel eerst even de capaciteitentests moet doorlopen voor het gesprek plaatsvindt.

Ik heb aangegeven dat ik niet van plan ben om extra tijd te investeren voordat ik dat gesprek met ze heb gehad en dus weet of ik de functie echt interessant vind. Ik investeer al tijd door op gesprek te komen. Het gaat niet om de tests zelf, want dat beschouw ik als een formaliteit, maar om de volgorde. Eerst een gesprek, en als beide partijen verder willen komt de test aan bod, niet andersom.
Even kijken of die recruiter aan die voorwaarde vasthoudt. Zo ja, dan is die functie direct niet meer interessant door de bedrijfscultuur (en ga jij dus geen tijd meer investeren, ook niet in het gesprek). Dat rustig achteraf aan die recruiter laten weten en meteen vertellen dat dit verhaal nu ook in je vriendenkring rondgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 21:05
Heel verstandig. Zij willen graag jou hebben, dus laat ze maar moeite doen. Tuurlijk kunnen ze jouw skills peilen middels een test, maar niet voordat jij weet wat je er aan over kan houden.
Er zijn overigens nog best veel bedrijven die van alles lijken te doen om developers weg te jagen, ondanks dat ze zo gewild zijn. Altijd in de hoop dat er een keer een goede developer tussenzit die niet zeurt en voor een prikkie aan de slag gaat, maar slechts enkele bedrijven zullen zo iemand vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Tielenaar schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:00:
[...]
Heel verstandig. Zij willen graag jou hebben, dus laat ze maar moeite doen. Tuurlijk kunnen ze jouw skills peilen middels een test, maar niet voordat jij weet wat je er aan over kan houden.
Er zijn overigens nog best veel bedrijven die van alles lijken te doen om developers weg te jagen, ondanks dat ze zo gewild zijn. Altijd in de hoop dat er een keer een goede developer tussenzit die niet zeurt en voor een prikkie aan de slag gaat, maar slechts enkele bedrijven zullen zo iemand vinden.
En die weinige zullen zo iemand niet eens lang vasthouden. Als ze op die manier iemand vinden, is het namelijk altijd iemand die heel dringend een job nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
Freee!! schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 14:58:
[...]

Even kijken of die recruiter aan die voorwaarde vasthoudt. Zo ja, dan is die functie direct niet meer interessant door de bedrijfscultuur (en ga jij dus geen tijd meer investeren, ook niet in het gesprek). Dat rustig achteraf aan die recruiter laten weten en meteen vertellen dat dit verhaal nu ook in je vriendenkring rondgaat.
Eerlijk is eerlijk, de recruiter gaf aan dat ze mijn standpunt begreep. En omdat zij degenen zijn die mij benaderen, ging ze navragen of ze daarom konden afwijken van het protocol. Dat moet ze echter nog bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Malfunctions schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:15:
[...]
Eerlijk is eerlijk, de recruiter gaf aan dat ze mijn standpunt begreep. En omdat zij degenen zijn die mij benaderen, ging ze navragen of ze daarom konden afwijken van het protocol. Dat moet ze echter nog bevestigen.
Goede recruiter, nog steeds vraagtekens bij de bedrijfscultuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
[b][message=51411171,noline]
En eventueel eerst ook uitzoeken wat ze betalen voordat je veel tijd in ze gaat steken want de meeste bedrijven willen gewoon liever niks betalen. Overigens zijn die tests niet altijd een formaliteit, ik heb verschillende keren technische interviews gehad die uren of de hele dag duren. Daar pas ik nu ook voor, er is genoeg te vinden zonder allemaal tests met vaak rare vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
Kleine update, er komt eerst een gesprek, daarna volgens eventueel de tests. En daarbij ter verduidelijking, ik ben geen IT´er. Het gaat hier om intelligentie/capaciteitentests. En omdat ik die in het verleden wel vaker heb gemaakt ga ik ervan uit dat de gewenste score voor het functieniveau niet al teveel problemen op zal leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Malfunctions schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:33:
Kleine update, er komt eerst een gesprek, daarna volgens eventueel de tests. En daarbij ter verduidelijking, ik ben geen IT´er. Het gaat hier om intelligentie/capaciteitentests. En omdat ik die in het verleden wel vaker heb gemaakt ga ik ervan uit dat de gewenste score voor het functieniveau niet al teveel problemen op zal leveren.
Goede en positieve reactie van het bedrijf/de recruiter. Het is fijn dat ze meedenken ipv "proces=proces" roepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
niet meer dan logisch. Je bent manager, hebt mensen nodig op je afdeling, een kandidaat wil een oriënterend gesprek. Fuck de regels, maak een uurtje vrij in je agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel911
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-08 19:29
Ik kreeg een e-mail van BlueTrail, met de vraag of ik nog beschikbaar ben. Ik heb me hier nooit ingeschreven, waarschijnlijk hebben ze mijn CV geïmporteerd van Nationale Vacaturebank of Monsterboard. Daar ben ik al - om het zwak uit te drukken - niet van gecharmeerd. Vervolgens staat er een link in de mail om de beschikbaarheid aan te geven. Na het klikken hierop zie ik nergens de optie staan om mijn gegevens te verwijderen, alleen de optie om aan te geven 2 jaar niet beschikbaar te zijn. E-mail doorgestuurd naar hun algemene adres met de volgende tekst;
--
Hallo,

Ik verzoek jullie, zonder opgaaf van reden, mijn gegevens geheel uit de database of andere gegevensdragers te verwijderen.

Groet,
<naam achternaam>
--

Ik ben benieuwd of ik een reply krijg met de bevestiging of mijn gegevens verwijderd zijn. Tevens ben ik benieuwd hoe de regelgeving in Nederland is hoe dit soort zaken kunnen worden afgemeld. Volgens mij controleert de ACM dit, maar correct me if I'm wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Roel911 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 16:45:
Ik kreeg een e-mail van BlueTrail, met de vraag of ik nog beschikbaar ben. Ik heb me hier nooit ingeschreven, waarschijnlijk hebben ze mijn CV geïmporteerd van Nationale Vacaturebank of Monsterboard. Daar ben ik al - om het zwak uit te drukken - niet van gecharmeerd. Vervolgens staat er een link in de mail om de beschikbaarheid aan te geven. Na het klikken hierop zie ik nergens de optie staan om mijn gegevens te verwijderen, alleen de optie om aan te geven 2 jaar niet beschikbaar te zijn. E-mail doorgestuurd naar hun algemene adres met de volgende tekst;
--
Hallo,

Ik verzoek jullie, zonder opgaaf van reden, mijn gegevens geheel uit de database of andere gegevensdragers te verwijderen.

Groet,
<naam achternaam>
--

Ik ben benieuwd of ik een reply krijg met de bevestiging of mijn gegevens verwijderd zijn. Tevens ben ik benieuwd hoe de regelgeving in Nederland is hoe dit soort zaken kunnen worden afgemeld. Volgens mij controleert de ACM dit, maar correct me if I'm wrong.
Volgens mij gaat het hier om persoonsgegevens en verkrijgen/opslag daarvan, dus ik zou naar AP gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roel911
Gropah schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:01:
[...]
Volgens mij gaat het hier om persoonsgegevens en verkrijgen/opslag daarvan, dus ik zou naar AP gaan.
Bedankt, meteen het formulier - https://autoriteitpersoon...-persoonsgegevens/tip-ons - ingevuld bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Roel911 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 17:18:
[...]

Bedankt, meteen het formulier - https://autoriteitpersoon...-persoonsgegevens/tip-ons - ingevuld bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).
Maar het is ook spam dus -> https://www.spamklacht.nl/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Laatst online: 22:51
Roel911 schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 16:45:
--
Hallo,

Groet,
<naam achternaam>
--

Ik had anderhalve week geleden een vergelijkbaar mailtje van XDES, daar had ik me jaren geleden wel bewust ingeschreven, maar is toen niets geworden en verder eigenlijk geen contact gehad meer. Ook de vraag of ik mijn beschikbaarheid aan wilde geven, maar geen optie om mijn gegevens te verwijderen. Dus ook maar een mailtje gestuurd met het verzoek die te verwijderen (halve week geleden), maar nog niets verder van gehoord.

Dat vind ik ook zo jammer bij al die bureaus, inschrijven is hartstikke makkelijk, maar je gegevens weer verwijderd krijgen is dan weer niet zo makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulbanos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 11:56
Kan je je voorstellen? Nu word ik zelfs ingeschakeld om hun werk te doen.
De recruiter wist dat ik niet beschikbaar ben, dus hij vraagt zelfs niet of ik er iets voor voel. Hij vraagt onmiddellijk om zelf iemand aan te dragen. 8)7
Hello <naam>

I am currently looking for a Qlikview BI - Life Science, required for a long term project in Brussels and I was wondering whether you know of anyone?

<job description>

Do let me know if you can think of anyone

Kind regards,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel911
bulbanos schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 22:35:
Hij vraagt onmiddellijk om zelf iemand aan te dragen. 8)7

[...]
Terug mailen en vragen wat het schuift als je iemand aandraagt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb een oproep op LinkedIn geplaatst voor een baan op in de ict i.c.m. advisering. In een week tijd 7000 views, 10+ x gedeeld en vele reacties. Iemand had een recruiter getagged van een bedrijf die ik al kende, maar niet meteen bij mij vond passen. Na elkaar even gesproken te hebben, klonk ze heel enthousiast. Helaas kreeg ze de salesmanager niet te pakken omdat die erg druk was die week. De maandag er op weer contact gehad en omdat zij toch wel graag in gesprek wilde, een afspraak voor de volgende dag ingepland d:)b

Uur met elkaar gesproken en op het einde het aanbod gehad om een bestaande vacature te bekijken. Nou daar werd ik wel warm van toen ik het thuis op mijn gemak doornam. Na het weekend zal ik haar weer eens bellen om te kijken hoe de stok er bij hangt.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

PcDealer schreef op zondag 4 juni 2017 @ 00:27:
[...]
Uur met elkaar gesproken en op het einde het aanbod gehad om een bestaande vacature te bekijken. Nou daar werd ik wel warm van toen ik het thuis op mijn gemak doornam. Na het weekend zal ik haar weer eens bellen om te kijken hoe de stok er bij hangt.
Ik zou niet kijken naar de stok, maar naar de vlag.
:9

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Transportman schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 21:30:

Dat vind ik ook zo jammer bij al die bureaus, inschrijven is hartstikke makkelijk, maar je gegevens weer verwijderd krijgen is dan weer niet zo makkelijk.
Als ze zich aan de wet houden dan verwijderen ze de gegevens binnen 4 tot een jaar (al is hier wettelijk geen strakke termijn voor): Klik

Ik heb maar bij één (verder waardeloos :+ ) bureau gehad die vroeg of ze mijn gegevens langer mochten bewaren met mijn toestemming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:38
Zo'n week of 4 geleden benaderd door een corporate recruiter voor bedrijf X. Mijn profiel zag er natuurlijk interessant uit en hij was benieuwd of ik wel eens had overwogen om bij bedrijf X te werken. Nu reageer ik normaal altijd vriendelijk, maar afwijzend op contact van recruiters, maar deze keer leek het echt een keer in mijn straatje te liggen. Dus een vriendelijk mailtje terug gestuurd dat het me inderdaad wel interessant leek en ik graag wilde horen wat voor een specifieke vacature hij op het oog had voor me. Dat is nu zo'n 4 weken geleden en ik heb niks meer van 'm gehoord, zelfs niet na een tweede mailtje vanuit mijn kant... :') Ik snap echt niet waar je dan mee bezig bent. Voor mij in ieder geval geen bedrijf X meer ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

shdx schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:49:
[...]
Voor mij in ieder geval geen bedrijf X meer ;w
Name and shame, ik denk dat meerdere mensen hier ze meteen op de zwarte lijst zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Opzoeken wie de CEO is en dat mailtje met uitleg sturen. Als je echt wraak wil nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Hydra schreef op maandag 5 juni 2017 @ 08:42:
[...]
Opzoeken wie de CEO is en dat mailtje met uitleg sturen. Als je echt wraak wil nemen ;)
Don't get mad, get even. And remember, some people are a little bit more even than others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
Name and shame omdat iemand niet meer reageert? Sure, het is niet netjes, maar zo verschrikkelijk is dat toch niet?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hahn schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:14:
Name and shame omdat iemand niet meer reageert? Sure, het is niet netjes, maar zo verschrikkelijk is dat toch niet?
Ik ben het an sich met je eens hoor. Maar als we het probleem met slechte recruiters op willen lossen werkt alleen maar klagen in dit topic natuurlijk ook niet. Als ik een 'nette' afwijzing stuur aan een recruiter dan krijg ik 9 van de 10 keer ook geen reactie meer. Tja. Waarom zou ik dan nog?

Daarnaast: moet je eens op LinkedIn kijken hoeveel recruiters klagen dat ze nauwelijks reacties op hun spam krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:38
Freee!! schreef op zondag 4 juni 2017 @ 18:53:
Name and shame, ik denk dat meerdere mensen hier ze meteen op de zwarte lijst zetten.
Tsjah, aan de ene kant wil ik dat best zeggen, aan de andere kant kan het ook iets lulligs zijn als dat mijn mail in een spam-filter blijft hangen.
Hydra schreef op maandag 5 juni 2017 @ 14:28:
Maar als we het probleem met slechte recruiters op willen lossen werkt alleen maar klagen in dit topic natuurlijk ook niet. Als ik een 'nette' afwijzing stuur aan een recruiter dan krijg ik 9 van de 10 keer ook geen reactie meer. Tja. Waarom zou ik dan nog?
Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat dit topic er is om het probleem van slechte recruiters op te lossen. Het is meer een uit-je-ergenissen topic, toch?
Overigens krijg ik van bijna alle recruiters een bedank-mailtje terug nadat ik vriendelijk heb afgewezen. Heb er dus ook niet zulke slechte ervaringen mee als sommige hier in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
shdx schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:08:
Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat dit topic er is om het probleem van slechte recruiters op te lossen. Het is meer een uit-je-ergenissen topic, toch?
Mee eens. Klagen tegenover gelijkgestemden is altijd fijn :)
Overigens krijg ik van bijna alle recruiters een bedank-mailtje terug nadat ik vriendelijk heb afgewezen. Heb er dus ook niet zulke slechte ervaringen mee als sommige hier in het topic.
Ah, dan heb je meer geluk dan ik. Maar ik moet zeggen dat ik al een flinke tijd sowieso niks meer terugstuur dus misschien dat ze gemiddeld genomen hier de laatste jaren beter in zijn geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

shdx schreef op zondag 4 juni 2017 @ 15:49:
Zo'n week of 4 geleden benaderd door een corporate recruiter voor bedrijf X. Mijn profiel zag er natuurlijk interessant uit en hij was benieuwd of ik wel eens had overwogen om bij bedrijf X te werken. Nu reageer ik normaal altijd vriendelijk, maar afwijzend op contact van recruiters, maar deze keer leek het echt een keer in mijn straatje te liggen. Dus een vriendelijk mailtje terug gestuurd dat het me inderdaad wel interessant leek en ik graag wilde horen wat voor een specifieke vacature hij op het oog had voor me. Dat is nu zo'n 4 weken geleden en ik heb niks meer van 'm gehoord, zelfs niet na een tweede mailtje vanuit mijn kant... :') Ik snap echt niet waar je dan mee bezig bent. Voor mij in ieder geval geen bedrijf X meer ;w
Gewoon bellen en naar de persoon vragen, altijd leuk om ze te horen stotteren.
En laten we eerlijk zijn, de meeste recruiters zijn ook vervelend genoeg en bellen je om elke scheet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 11:41
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 09:21:
[...]

Gewoon bellen en naar de persoon vragen, altijd leuk om ze te horen stotteren.
En laten we eerlijk zijn, de meeste recruiters zijn ook vervelend genoeg en bellen je om elke scheet ;)
Mag een recruiter ook bellen als jij niet reageert op een van zijn mails?

Ik zie het toch meer als elkaar helpen. Een vriendelijk afwijzing is toch prima?
Maar "boos" worden omdat een recruiter niet reageert vind ik ook weer te ver gaan. Ik ken genoeg recruiters en weet hoevaak zij geen reactie terugkrijgen.

Het heeft gewoon te maken met vraag en aanbod. De vraag overstijgt nu het aanbod; over een paar jaar zullen de rollen weer omgedraaid zijn; dan heb ik liever een goed netwerk waar ik op terug kan vallen dan een slecht netwerk.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:50

dragonhaertt

@_'.'

Valandil schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:12:
[...]

Mag een recruiter ook bellen als jij niet reageert op een van zijn mails?
Nee, maar er is toch wel een redelijk verschil tussen iemand bellen als eerste contact, of iemand bellen nadat hij jou zelf als eerste benaderd heeft.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:31
Mijn eerste ervaring met detachering/recruiters.

Ik ben bijna afgestudeerd (Master Privaatrecht) en dacht ik ga me eens inschrijven bij een detacheringsbureau. Die hebben toch een groter netwerk en misschien kan ik zo snel aan de bak op een passende startersfunctie. Ik heb al wat werkervaring opgebouwd dus dat zou een pre moeten zijn.

Prima intakegesprek gehad, aardig meisje wat me hielp. Ik heb duidelijk verteld wat ik zoek en waar ik interesse in heb.

Krijg ik 3 uur later een email voor een MBO startersfunctie......

Kijk, nu snap ik dat ik starter ben. Maar bied dan tenminste een startersfunctie aan op minimaal HBO/WO niveau. Zo heeft het natuurlijk geen zin, dan kan ik net zo goed ergens op de klantenservice gaan zitten.
Pagina: 1 ... 29 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan