Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Wat is dat toch met de UK recruiters de laatste tijd. Deze week al 3 van die gasten in de mailbox
Apologies for the direct approach in regards of Java Developer in Utrecht, Netherlands. Please send your CV to ankit.aggarwal@staffingprime.com / +44 2086380993 for further discussion. –Ankit Aggarwal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

matty___ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:07:
Wat is dat toch met de UK recruiters de laatste tijd. Deze week al 3 van die gasten in de mailbox
[...]
Die willen nog gauw even een poging doen om wat binnen te hengelen ivm de Brexit.

Als we nu allemaal die UK recruiters antwoorden dat we geen interesse hebben om met UK recuiters te werken ivm Brexit :? >:)

Met een beetje leuke template moeten we ze toch wel van het continent kunnen blazen.

Ik vraag me overigens af of die idioten ook in andere Europese landen zo actief zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:52
Ik zou niet gauw zaken doen met een bemiddelaar / contract recruiter uit de UK. Ze proberen je vaak te bemiddelen naar een NL opdrachtgever. Maar ze hebben helemaal geen klantrelaties en zullen dus in de open markt moeten concurreren. Daarmee is de financiele onderbouwing al weg. Juridisch en fiscaal vind ik het maar ingewikkeld. Ik negeer ze maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

t_captain schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:29:
Ik zou niet gauw zaken doen met een bemiddelaar / contract recruiter uit de UK. Ze proberen je vaak te bemiddelen naar een NL opdrachtgever. Maar ze hebben helemaal geen klantrelaties en zullen dus in de open markt moeten concurreren. Daarmee is de financiele onderbouwing al weg. Juridisch en fiscaal vind ik het maar ingewikkeld. Ik negeer ze maar :)
Normaal het beste, maar met de Brexit is het misschien wel een leuk idee om ze even goed te zieken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RhyEdEr
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-05 11:28
Ik had ook weer een toppertje vandaag:

"Jouw profiel ben ik tegen gekomen op LinkedIn en dat spreekt mij aan. Ik lees ook openstaat voor een nieuwe job, alleen niet in Amsterdam klopt dat? We hebben ook elders banen aansluitend op jouw profiel.

Wanneer ik jouw werkervaring bekijk, dan zie ik veel overeenkomsten met de functie die ik op dit moment open heb staan voor ons kantoor in Amsterdam. Daarom zou ik graag een keertje met jou rond de tafel gaan zitten. "

Het klopt dat ik werk buiten de randstad zocht, terwijl ik er nu (nog) woon. Maar dat benoemen en dan alsnog een baan in Amsterdam proberen te verkopen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-09 13:57
RhyEdEr schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 17:01:
Het klopt dat ik werk buiten de randstad zocht, terwijl ik er nu (nog) woon. Maar dat benoemen en dan alsnog een baan in Amsterdam proberen te verkopen......
Das een kwestie van interpretatie. Je kan het ook zo lezen dat hun kantoor in Amsterdam een vacature open heeft waar zij voor bemiddelen, en die vacature hoeft niet per se in Amsterdam te zijn. :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
t_captain schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:29:
Ik krijg nu continu telefoontjes en emails van een Engelse recruiter, deels m'n eigen schuld omdat ik interesse heb getoond voor een functie waar zij voor bemiddelen, maar deze laat je echt niet meer met rust. Ook zou de betaling via Engeland lopen, lijkt me inderdaad ook vrij riskant. Als een +44 nummer belt, neem ik al niet meer op.

Ook na eerdere ervaring heb ik heb inmiddels wel de indruk dat Engelse recruiters het ergste zijn en dat ze je continu onder druk proberen te zetten. Wat ook vreemd is, is dat ze bemiddelen voor functies in continentaal Europa en dat gerenommeerde bedrijven blijkbaar ook nog met Engelse recruiters zaken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Betaling via Engeland, in geval loondienst: dragen ze wel premies voor de werknemersverzekeringen af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Het gaat om een freelance contract, ik moet alle verzekeringen zelf regelen. Maar voor een Duits bedrijf werken, aan Engeland factureren tegen een btw tarief van 0% in plaats van direct aan het Duitse bedrijf, vind ik een rare constructie. Ik zie het nut van de Engelse tussenlaag eigenlijk niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Als ZZP'er moet je jezelf iets heel belangrijks afvragen t.a.v. tussenhandel:

Is de klantrelatie van de bemiddelaar zodanig, dat hij je veel beter kan verkopen (rollen die je zelf niet kan scoren, beter tarief etc)? En is het verschil groot genoeg om de marge van de tussenpartij te betalen?

Als iemand van achter een bureau in London zaken probeert te doen met een klant in Duitsland, en hij probeert dat te doen door een hem onbekende Nederlandse consultant te bemiddelen... dan weet je genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

matty___ schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:07:

[...]
Die hebben mij ook benaderd. 6x op 1 dag via twee verschillende recruiters met 6x exact hetzelfde mailtje. Daarbij was 2x mijn naam verkeerd geschreven.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
t_captain schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:35:
Als ZZP'er moet je jezelf iets heel belangrijks afvragen t.a.v. tussenhandel:

Is de klantrelatie van de bemiddelaar zodanig, dat hij je veel beter kan verkopen (rollen die je zelf niet kan scoren, beter tarief etc)? En is het verschil groot genoeg om de marge van de tussenpartij te betalen?

Als iemand van achter een bureau in London zaken probeert te doen met een klant in Duitsland, en hij probeert dat te doen door een hem onbekende Nederlandse consultant te bemiddelen... dan weet je genoeg :)
Veel (alles?) loopt via recruiters, externe bedrijven, payrollers, en preferred suppliers etc. Ik heb de laatste jaren eigenlijk niet anders gezien. Als freelancer krijg je alleen eigenlijk nergens een stok tussen de deur in mijn ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:15

Wallie

Herr

...

[ Voor 99% gewijzigd door Wallie op 03-04-2017 22:49 . Reden: Wegens reactieniveau verwijderd ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een blozende smiley zou wel leuk zijn :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 17:46
Ik hoop dat Brunel je op de zwarte lijst gooit. Zum kotsen, je reactie.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:24
Ik heb toch ook wel flinke bedenkingen bij deze reactie. Je mag ze van mij best op de inhoud affakkelen, maar dit schuurt richting intimidatie/discriminatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Belachelijke reactie, ik kan er geen greintje humor in ontdekken. En ik zie er ook geen aanleiding toe om zo te reageren.
Ik zou mij kapot schamen als ik zulke mails zou sturen. Hoewel recruiters soms best vervelend zijn, dien je ze altijd met respect en professioneel te woord te staan, hoe lastig dat ook is. Of reageer niet, als je geen professional kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buymeball
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 11:37
Toevallig deze week ook mar is besloten om mijn CV weer online te zetten. 6 uur later maar weer ofline gehaald vol gespamt door recruiters. hier en daar wel wat leuke vacatures.

Mooiste van alles is ben 4 keer benaderd door recruiters, voor de zelfde vacature. Servicedesk 2de lijns, Ben nu systeembeheerder en stuur mensen aan. Maar allemaal met verschillende bruto salarissen. Uit een lopen van maximaal 2800 tot 3200,- afhankelijk van je skills. Toevallig werd ik gister benaderd door het bedrijf zelf. En eenmaal wat in gesprek met het bedrijf via LinkedIn. Zeg wat bieden jullie maximaal aan bruto salaris. Ja tot maximaal 2800,- Waar door het gesprek de andere wending kreeg. Ik verteld ja ben al benaderd door die en die bedrijven en die bieden meer aan voor de zelfde functie in jullie bedrijf. Waar op ze een beetje sprakeloos werd, en het antwoord kreeg ik kom hier nog op terug. Mocht je geïnteresseerd zijn dan kunnen we misschien we regelen dat je meer als 3200,- krijgt.

Dan haak ik al af....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
gold_dust schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:06:
[...]

Veel (alles?) loopt via recruiters, externe bedrijven, payrollers, en preferred suppliers etc. Ik heb de laatste jaren eigenlijk niet anders gezien. Als freelancer krijg je alleen eigenlijk nergens een stok tussen de deur in mijn ervaring.
Mijn vorige project had ik rechtstreeks bij de klant (MKB, ~200 werknemers, media sector).

Mijn huidige project voor een groot buitenlands bedrijf loopt qua facturatie via mijn netwerkorganisatie, die wordt dus gecontracteerd als ware het een softwarehuis.

Ik heb een concrete aanvraag liggen van een andere opdrachtgever (technologie, startup, 10-50), dat gaatbook niet via de tussenhandel. En een voor een grote industriële klant, dat moet wel via een detacheerder.

Ergo: MKB en buitenland bieden veel mogelijkheden om de tussenhandel heen.

En als je wel via een bureau moet werken, Headfirst is in een aantal aanbestedingen op de preferred supplier list gekomen, vooral public en financial. Een eenvoudige contract broker zonder poespas, zonder vaag gelul waarin niet-bestaande klantrelaties met zorgvuldig geheim gehouden klanten worden voorgespiegeld, en zonder torenhoge marges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Laatst online: 28-03-2023
buymeball schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:28:
Toevallig deze week ook mar is besloten om mijn CV weer online te zetten. 6 uur later maar weer ofline gehaald vol gespamt door recruiters. hier en daar wel wat leuke vacatures.
Ik ben het voorlopig niet van plan, maar heeft het zin om bijvoorbeeld een CV zonder 06 online te zetten? Mijn grootste heikelpunt was altijd dat je telkens werd opgebeld door recruiters met met vage voorstellen. Kan je net zo goed met email eruit filteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Dartillus schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:49:
[...]
Ik ben het voorlopig niet van plan, maar heeft het zin om bijvoorbeeld een CV zonder 06 online te zetten? Mijn grootste heikelpunt was altijd dat je telkens werd opgebeld door recruiters met met vage voorstellen. Kan je net zo goed met email eruit filteren.
Dat kan je zeker doen, maar je krijgt binnen 5 minuten de vraag of ze je mogen bellen. Ik denk dat dat voor recruiters een manier is om te laten zien dat ze druk aan het werk zijn ofzo.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dartillus schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:49:
[...]

Waarom niet gewoon zelf een aantal vacatures uitzoeken, er zijn genoeg sites waar je wat kan vinden.
Dan kan je ook gaan zoeken naar iets wat jij leuk vind ipv een vacature die een recruiter wilt vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Laatst online: 09:51
Enkeltje naar de ton, dit soort InMails. Ze krijgen hun credit niet terug als je niets terugzegt toch?
Hottest company in the Netherlands is looking for you!

Hi Fons,

I appreciate you receive multiple messages on a weekly basis however my client has disclosed a 3 persons shortlist with you being one of them.

I have been asked to make the initial introduction for this attractive role which I would love to discuss with you.

What would be the best number / time to call you on?

Regards,

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:41

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

fonsoy schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:08:
Enkeltje naar de ton, dit soort InMails. Ze krijgen hun credit niet terug als je niets terugzegt toch?

[...]
En dan inderdaad een Engelse recruiter die contacten heeft bij een klein MKB bedrijf in Nederland waar ze jou heel graag voor hebben. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyKl0n_242
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05:26
Ik heb me (als developer) hier ook eens gigantisch aan geergerd, maar die tijd is nu wel een beetje voorbij. Ik neem zeer weinig telefoontjes nog op, de meeste recruiters staan in m'n contactlijst of Google weet wie ze zijn en laat hun naam zien. LinkedIn reageer ik bijna nergens op. Als ik actief werk zoek, dan neem ik pas telefoontjes op van recruiters en alleen die waarop ik gereageerd heb.

blacklist-recruiters.nl wordt niet echt actief bijgehouden, heb eens een paar meldingen gedaan maar slechts 1 ervan is ooit geplaatst geloof ik, 4 maanden nadien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De parel van de week is ook weer binnen van een UK recruiter .
Also please confirm, the discussed salary would be Gross EUR 25000/y zloty/Mont
Wat is het nou Euro of Zloty maand of jaar ? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyKl0n_242
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05:26
En dan inderdaad een Engelse recruiter die contacten heeft bij een klein MKB bedrijf in Nederland waar ze jou heel graag voor hebben. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Er zijn heel veel Engelse recruiters die continue alle websites in NL en BE lopen scannen voor opdrachten en daarna mensen gaan bellen en er 'tussen' gaan proberen te zitten. Op zich niets mis mee, behalve dat ze veel uit hun nek lullen, dat het hun klant is, dat ze actief bezig zijn in NL of BE en daar ook een vestiging hebben, wat niet altijd waar is.

Het zijn niet de meest geduldige personen, vaak jonge opgefokte 'business' luitjes waar je niet op zit te wachten. Daarom neem ik geen telefoontjes meer op uit de UK.

Mijn advies: gewoon goed doorzoeken op NL of BE job sites, dan vindt je die baan/opdracht zelf wel en kun je via een locale of nationale recruiter benaderd worden. Dit werkt vaak veel prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
mkleinman schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:13:
[...]

Ik had contact met een Engelse recruiter voor een Amerikaanse multinational in Duitsland. Het kan dus wel, op zich is het niet eens zozeer het probleem dat ze voor continentaal Europa proberen te bemiddelen maar dat ze in mijn ervaring dominant, agressief en opdringerig zijn.
Ernemmer schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:17:
[...]
Waarom niet gewoon zelf een aantal vacatures uitzoeken, er zijn genoeg sites waar je wat kan vinden.
Dan kan je ook gaan zoeken naar iets wat jij leuk vind ipv een vacature die een recruiter wilt vullen.
Omdat vacature websites ook vol staan met recruiter spam en nep vacatures van cv verzamelaars? Wat mij ook opgevallen is, is dat de 'Jobs' sectie van LinkedIn ook niet echt werkt, het rendement van LinkedIn is voor mij in ieder geval 0 geweest tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Recruiters.... Verschrikkelijk!!!!

Maar dat gezegd hebbende. Ben er ook meer dan genoeg goede tegen gekomen en heb toch al tweemaal een nieuwe leuke baan mede te danken gehad aan een recruiter.

Een goede recruiter valt mij niet lastig met onzin vragen en komt niet met aanbiedingen waarvan iedere onbenul kan inzien dat die voor mij niet interessant zijn. Een goede recruiter komt ook niet met mooie verkooppraatjes maar denkt gewoon actief mee - en daarbij is het prima dat de recruiter een dubbele agenda heeft (immers wil die ook gewoon zijn brood verdienen!), maar ga daar dan ook niet geheimzinnig over lopen doen. Bijvoorbeeld de recruiters die er maar omheen blijven draaien over welk bedrijf ze het nu precies hebben.... Dan zeg je het toch niet? Dààg!

En vooral voor mij belangrijk: kom niet aan met gekopieerde mailtjes die je naar massa's mensen stuurt (ooit zelfs een keer gehad dat recruiter vergeten was de naam aan te passen... Stond nog gewoon de naam van een vakgenoot in de aanhef :P).
gold_dust schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:33:

Omdat vacature websites ook vol staan met recruiter spam en nep vacatures van cv verzamelaars? Wat mij ook opgevallen is, is dat de 'Jobs' sectie van LinkedIn ook niet echt werkt, het rendement van LinkedIn is voor mij in ieder geval 0 geweest tot nu toe.
Heb zelf voorgaande en huidige baan via LinkedIn gekregen. En veel contacten opgedaan die potentieel een volgende werkgever gaan opleveren...

[ Voor 20% gewijzigd door kazz1980 op 03-04-2017 14:35 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoffaboyS
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-04-2023
Ik ben werkloos wat denk je zelf.

https://www.twitch.tv/roffaboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Geen bedrijfsnaam? Geen klantrelatie. Die recruiter kan jou principiëel niet beter verkopen dan jij dat zelf zou kunnen. Hun geld niet waard dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlimSjakie schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:19:

blacklist-recruiters.nl wordt niet echt actief bijgehouden, heb eens een paar meldingen gedaan maar slechts 1 ervan is ooit geplaatst geloof ik, 4 maanden nadien.
Is in elk geval een indicator voor welke recruitingbureau's je moet mijden als de pest.

Voor mij zijn iig de +44 bureau's en alle bureau's die die manier van werken hebben overgenomen een no go.

Jammer ook dat als je meldt bij spamklacht dat er niet actief iets gedaan wordt eraan. Een proactievere aanpak zou mooi zijn. Dreigen met straffen is leuk, maar helpt alleen als deze ook opgelegd worden.

Vooral bij de buitenlandse bureau's schiet de internationale regelgeving echt tekort. Een buitenlands bedrijf dat in NL spamt zou volgens NL recht aangepakt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
gold_dust schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:33:

[...]

Maar dan kan je wel zelf passende jobs zoeken, i.p.v. iets wat op 1,5 uur rijden en ook nog niet eens op je niveau ligt bijvoorbeeld.
CV online zetten moet je alleen doen als je op zoek bent in een sector waar weinig vacatures voor zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Wallie schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 16:23:
Ik kreeg (best netjes):

[...]

Dus de dame maar even opgezocht op facebook... en ze is stagair, best een lief koppie.. dus maar teruggestuurd:
[...]
Nu eens kijken of ik daar iets op terug krijg ;)
Maak de volgende keer een TR aan i.p.v. te reageren op de man.

[ Voor 10% gewijzigd door defiant op 13-04-2017 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gplux
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Zucht. Van het weekend sprak ik een "IT recruiter" op een feestje.

Recruiter: "Ben jij programmeur? Oh vet zeg. Ik ben recruiter bij [zeer bekend groot mediabedrijf in NL] wil je niet applicatie beheerder bij ons worden?"
Ik: "Nou nee, want ik ben programmeur, geen beheerder. Met wat voor talen en technologie stack werken jullie eigenlijk?"
Recruiter: "Geen idee." :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat er in die verwijderde reactie stond...
t_captain schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 22:27:

Mijn vorige project had ik rechtstreeks bij de klant (MKB, ~200 werknemers, media sector).
Hier bij de ING werken ze met een aantal preferred suppliers. ZZPers zijn dus nooit direct ingehuurd. Dus het zal wel verschillen per bedrijf / branche.

[ Voor 9% gewijzigd door Hydra op 04-04-2017 09:25 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Gplux schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:46:
Zucht. Van het weekend sprak ik een "IT recruiter" op een feestje.

Recruiter: "Ben jij programmeur? Oh vet zeg. Ik ben recruiter bij [zeer bekend groot mediabedrijf in NL] wil je niet applicatie beheerder bij ons worden?"
Ik: "Nou nee, want ik ben programmeur, geen beheerder. Met wat voor talen en technologie stack werken jullie eigenlijk?"
Recruiter: "Geen idee." :F
nu ben ik toch ook al een jaar of 20 programmeur, ik ken de term technologie, ik weet wat een stack is.... maar de twee samen .... :?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hydra schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:24:
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat er in die verwijderde reactie stond...

[...]

Hier bij de ING werken ze met een aantal preferred suppliers. ZZPers zijn dus nooit direct ingehuurd. Dus het zal wel verschillen per bedrijf / branche.
Banken staan daarom bekend. En de meeste grootzakelijke opdrachtgevers + publieke sector zullen wel zo zijn. Maar je hoeft nog geen detacheringsbedrijf ertussen te laten. Een eenvoudige contract broker als Headfirst of Myler werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gplux
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
avotar schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:55:
[...]

nu ben ik toch ook al een jaar of 20 programmeur, ik ken de term technologie, ik weet wat een stack is.... maar de twee samen .... :?
Fair enough, was idd een beetje dubbelop. Ik had technologieen of stack kunnen gebruiken, komt op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Normaal negeer ik recruiters die geen bericht sturen of uit de UK komen. En deze 'checks both boxes'. Maar op een of andere manier heb ik toch enorm de neiging de uitnodiging te accepteren:

https://www.linkedin.com/in/megan-p-399676138/

Geen idee waarom...

Edit: LOL! Haar opleiding: "GCSEs and Hair and Beauty Level 1"
t_captain schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:03:
Een eenvoudige contract broker als Headfirst of Myler werkt ook.
Ik dacht ook dat men daarop doelde. Die pakken een kleine marge die meestal ook nog door het bedrijf betaald wordt.

[ Voor 41% gewijzigd door Hydra op 04-04-2017 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:42

Jumpiefox

Hoi ?

Ga er tegenwoordig ook niet meer op in, vroeger wel eens gedaan maar liep toch altijd op niks uit. Van die recruiters die vaag blijven doen over salaris of als ze je vragen wat je nu verdiend aangeven dat dat voor je leeftijd eigenlijk toch best wel hoog is en of je het erg zou vinden om een stapje terug te doen maar wel met niet vast gelegde kansen op doorgroei mogelijkheden...uh huh. En natuurlijk je 15min reistijd op de fiets op wilt geven voor 50% reizen door nederland, want wie levert er nou niet het liefst geld in om dan in de files te gaan staan. 8)7

Het ergste zijn de recruiters die tijdens de gesprekken vermelden dat bepaalde arbeidsvoorwaarden geen probleem zijn, kom je bij het bedrijf zelf op gesprek geven ze toch aan dat ze aan een heel ander pakket zaten de denken

Om de zoveel tijd komt er wel een berichtje langs met een functie die echt interessant klinkt, in plaats van mailen bel ik dan ff en geef gelijk aan wat ik nu verdien, en dat ik uitdagingen genoeg heb etc en het echt wel een flinke stap vooruit moet zijn kwa salaris wil ik de stap maken. Kan dat prima, dan kunnen we praten, zo niet even goede vrienden en wie weet tot ooit als die persoon maar eerlijk en open is.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenFM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 16:04
Toevallig net een contact invite van een Britse recruiter, met in het berichtje de vraag of ik interesse had in een baan in Duitsland voor up to 80k euros (altijd leuk als ze alleen de max noemen). Ze zochten iemand met Spring-ervaring.

Nou ja, nu heb ik wel wat ervaring met Spring, maar mijn Duits is nou niet wat je noemt spectaculair (eten bestellen geen probleem, technische discussie voeren? Nope!), en Duitsland is nou ook niet wat je noemt een klein land dus met een beetje pech heeft hij het over een baan in München, wat nou niet echt een afstand is die je dagelijks op en neer kan rijden vanaf Twente.

Maar goed, ik ben in een goede bui, heb hem een vriendelijke reactie gestuurd en uitgelegd dat ik pas recent met een nieuwe baan begonnen ben die tot nu toe nog prima bevalt, en dat Duitsland gezien taal en afstand het niet gaat worden, tenzij het bedrijf toestaat remote te werken.

Geen idee of hij nog gaat reageren, we zien wel.

Valt me wel op dat sinds ik verder naar het oosten ben ga werken ik minder lastiggevallen wordt door Nederlandse recruiters. Buitenlandse recruiters ongeveer gelijk, maar daar had ik er toch al niet zo veel van in mijn inbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net op mijn zakelijke telefoonnummer gebeld door "nummer onbekend". Ze stelden zich voor. Het was een Britse recruiter. Daarna de mededeling van mij dat als ze recuiter waren dat ik niet was geinteresseerd. Daar wilden ze niet naar luisteren dus heb ik het gesprek maar afgekapt.

Totale duur van het "gesprek": 35 seconden....

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

offtopic:
@JeroenFM
Even specifiek op één detail:
Dat Duits leer je vanzelf wel. Dat heb ik zelf ook gedaan toen ik op zoek was naar werk. Ik was er in het begin ook bang voor, maar na een paar weken was ik in staat om de telefoon aan te nemen zonder dat de beller in de lach schoot. Daarna werd ik ook meer ingezet in technische discussies, tot high-tech R&D projecten aan toe.
Inmiddels werk ik al een jaar of 5 niet meer in Duitsland, maar ik spreek nog steeds vloeiend (technisch!) Duits. Ook het lezen van handleidingen en datasheets in het Duits gaat me goed af. Zeker in de techniek komt dat toch regelmatig van pas. :)

Wees niet altijd bang voor het onbekende. Wel voor onbekende recruiters! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 04-04-2017 13:28 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:50

Snuffel

Vroem!

Ha, zo had ik een enorme lul van een recruiter aan de telefoon vorige week.
Een of ander vaag k%^ bedrijf uit de regio Zoetermeer.

"Ja met X van Y, bent u fulltime werkzaam?"
- " Ehh.. wie bent u en waar gaat dit over?"
"Bent u fulltime werkzaam? Wij hebben mogelijk wel een baan voor u"
- "Niet geinteresseerd, tot ziens"
"Dus u wilt werkeloos blijven?"

Heb opgehangen. Wat. Een. Hufter.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Snuffel schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:31:
Ha, zo had ik een enorme lul van een recruiter aan de telefoon vorige week.
Een of ander vaag k%^ bedrijf uit de regio Zoetermeer.

"Ja met X van Y, bent u fulltime werkzaam?"
- " Ehh.. wie bent u en waar gaat dit over?"
"Bent u fulltime werkzaam? Wij hebben mogelijk wel een baan voor u"
- "Niet geinteresseerd, tot ziens"
"Dus u wilt werkeloos blijven?"

Een laatste reactie met:
"En u wilt werkeloos worden? Dan vooral zo doorgaan"
was wel passend geweest >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:50

Snuffel

Vroem!

Te absurd voor woorden toch.
Gast weet niet wie ik ben, wat ik doe, maar hebben wel op de een of andere manier mijn telefoonnummer te pakken gekregen.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
Uit mijn LinkedIn feed. Te grappig om over te slaan.
Dear Hays,

Chef is an automation tool which is used in the IT Devops space. I have not, nor do I wish to work in a rapidly expanding fast food business, even a stimulating and fast moving one.

Thanks...
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
JeroenFM schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:44:
Toevallig net een contact invite van een Britse recruiter, met in het berichtje de vraag of ik interesse had in een baan in Duitsland voor up to 80k euros (altijd leuk als ze alleen de max noemen). Ze zochten iemand met Spring-ervaring.
Dat vind ik helemaal niet gek. Ik krijg dat soort berichtjes ook regelmatig en ze zijn teminste gewoon duidelijk over wat ze zoeken. Ik heb zelf in m'n 3e jaar een stage in Wenen gedaan voor een half jaar en kan een tijdje in een duitstalig gebied wonen en werken alleen maar aanraden: de mensen met wie je samenwerkt spreken over het algemeen erg goed Engels. Daarnaast pik je als Hollander Duits gewoon heel snel op.

Dat Duitse bedrijven ook in NL recruiten vind ik niet gek, daarnaast is het salaris ook best prima.
Snuffel schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:31:
Met dergelijk gedrag wordt ik buitengewoon gemotiveerd om even een 15 minuutjes uit m'n dag nemen om een goed gesprek aan te gaan met de manager van die persoon.

[ Voor 14% gewijzigd door Hydra op 04-04-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

in een tijdsbestek van minder dan een week 2 recruiters aan de lijn gehad voor dezelfde vacature... Heb open kaart gespeeld bij de 2e dat mijn CV al reeds bij het bedrijf ligt.

Heb vorige week op LinkedIn aangegeven dat ik beschikbaar ben. Ben blij dat ik nu een VoIP nummer heb, die gewoon makkelijk uit kan. (Kost geen drol, 7 euro per maand, komt gewoon binnen op mn GSM dmv een VoIP app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:47:
[...]

Dat vind ik helemaal niet gek. Ik krijg dat soort berichtjes ook regelmatig en ze zijn teminste gewoon duidelijk over wat ze zoeken. Ik heb zelf in m'n 3e jaar een stage in Wenen gedaan voor een half jaar en kan een tijdje in een duitstalig gebied wonen en werken alleen maar aanraden: de mensen met wie je samenwerkt spreken over het algemeen erg goed Engels. Daarnaast pik je als Hollander Duits gewoon heel snel op.

Dat Duitse bedrijven ook in NL recruiten vind ik niet gek, daarnaast is het salaris ook best prima.
Daar ben ik het mee eens. Ik ben 4 jaar geleden naar Duitsland getrokken en kan alleen maar zeggen dat dit een van de beste beslissingen in mn loopbaan is geweest. Arbeidsvoorwaarden zijn nu stukken beter dan ik ooit in NL bij een soortgelijke functie had kunnen krijgen en het Duits went erg snel.

Ik ben wel aan mijn huidige werkgever gekomen via een Duitse recruiter. Dus dat zou ik wel willen aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenFM
Hydra schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:47:
[...]

Oh duidelijk zijn ze absoluut, maar het nare is dat ze meestal mensen zoeken voor een baan in bijvoorbeeld Nürnberg of München. Dat zullen de meeste Nederlanders niet dagelijks op en neer willen rijden, en aangezien ik nu op 35 minuten fietsen van mijn werk woon is dat een nogal groot verschil.

En ik heb ook niks tegen Duitsland verder hoor. De taal is voor mij een drempel, maar niet een hele grote (vergelijk het met het aannemen van een baan als Scala of C# programmeur terwijl je tot nu toe voornamelijk Java geprogrammeerd hebt). Zoals @DrivinUCrazy en jij terecht opmerken kun je Duits snel genoeg oppikken als Nederlander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een dergelijke baan zul je open moeten staan voor verhuizen. Anders is het niet te doen. Als dat het geval is dan zal het bedrijf met een goede regeling moeten komen. Het hele arbeidspakket moet ook aantrekkelijk genoeg zijn om die switch te maken.

En, offtopic, München en Nürnberg zijn prachtige plaatsen. Voorwaar geen straf daar te vertoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
TNW schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:52:
Wat ik noemde werd wel gevraagd als functie-eis. Ik kan me echt totaal niet voorstellen dat ik "eruit sprong" als je de functie-eisen en mijn profiel naast elkaar legt.
Geloof me, je moet niet alles wat je in een vacature als 'eis' leest als 'eis' aannemen.

Tijdens mijn laatste sollicitatie gesprek, waar ik overigens nu werkzaam ben, werd letterlijk gevraagd; "als je kijkt naar wat we vragen (vacature tekst), waar voldoe je aan en waar niet?". Eigenlijk op alle punten voldeed ik, op één ding na. Het was een term waarvan ik nog nooit van had gehoord, uiteraard wel opgezocht voor het gesprek. Frappante was , de heren aan de tafel (senior) wisten beiden ook niet wat het was/betekende.. 8)7

En zo heb ik wel vaker van recruiters vernomen dat de eisen veelal breder worden getrokken om mensen af te schrikken, zodat ze niet een shit-load aan berichten krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenFM
Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:08:
Bij een dergelijke baan zul je open moeten staan voor verhuizen. Anders is het niet te doen. Als dat het geval is dan zal het bedrijf met een goede regeling moeten komen. Het hele arbeidspakket moet ook aantrekkelijk genoeg zijn om die switch te maken.

En, offtopic, München en Nürnberg zijn prachtige plaatsen. Voorwaar geen straf daar te vertoeven.
Dat sta ik dus absoluut niet. Iets met gezin en familie en zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
Reneger schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:51:
in een tijdsbestek van minder dan een week 2 recruiters aan de lijn gehad voor dezelfde vacature... Heb open kaart gespeeld bij de 2e dat mijn CV al reeds bij het bedrijf ligt.

Heb vorige week op LinkedIn aangegeven dat ik beschikbaar ben. Ben blij dat ik nu een VoIP nummer heb, die gewoon makkelijk uit kan. (Kost geen drol, 7 euro per maand, komt gewoon binnen op mn GSM dmv een VoIP app)
Hoe werkt dat precies? Ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:34
Dartillus schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:16:
[...]

Hoe werkt dat precies? Ben ik wel benieuwd naar.
VoIP app downloaden en een nummer registeren bij bijvoorbeeld cheapconnect (9 euro per jaar). Je kunt ook een dualSIM telefoon kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain

Munchen, 80k? Het klinkt als een heel salaris, maar trek daar de woonlasten af en het is niet wezenlijk beter dan de 50 a 60k die in NL vaak wordt betaald. Vooral interessant voor mensen die al van plan waren op die kant op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
JeroenFM schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:57:
Oh duidelijk zijn ze absoluut, maar het nare is dat ze meestal mensen zoeken voor een baan in bijvoorbeeld Nürnberg of München. Dat zullen de meeste Nederlanders niet dagelijks op en neer willen rijden, en aangezien ik nu op 35 minuten fietsen van mijn werk woon is dat een nogal groot verschil.
Dat is ook de intentie niet natuurlijk. Ze hopen dat ze iemand vinden die het toevallig wel leuk lijkt een tijdje in 't buitenland te wonen en te werken.
Munchen ken ik niet maar Nurnberg is een prachtige stad. En je zit ook zo in Oostenrijk; lekker als je een keertje wil gaan skiëen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Hydra op 04-04-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenFM
Hydra schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:46:
[...]

Dat is ook de intentie niet natuurlijk. Ze hopen dat ze iemand vinden die het toevallig wel leuk lijkt een tijdje in 't buitenland te wonen en te werken.
Misschien toch maar "not willing to relocate" aan mijn profiel toevoegen. Scheelt vast wat vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
t_captain schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:49:
Munchen, 80k? Het klinkt als een heel salaris, maar trek daar de woonlasten af en het is niet wezenlijk beter dan de 50 a 60k die in NL vaak wordt betaald. Vooral interessant voor mensen die al van plan waren op die kant op te gaan.
Inderdaad, 80k is niet ruim gezien de huren in München, de prijzen zijn vergelijkbaar met de Randstad. Daarnaast is het aanbod van woningen minimaal, het organiseren van geschikte woonruimte als je net ook nog een nieuwe baan bent gestart is iets waar je wel zin in moet hebben. Het schijnen echt situaties te zijn als met z'n 50-en een woning bezoeken tijdens een bezichtiging.

Ik woon nu op zo'n 2 uur rijden van München, ik krijg regelmatig vacatures voor München toegestuurd maar heb geen interesse om daar te gaan wonen. Er zitten wel veel bedrijven die software ontwikkelaars zoeken. Recruiters zijn hier ook wat netter dan Nederland of Engeland hoewel je hier ook wel aparte dingen meemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Hydra schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:46:

Munchen ken ik niet maar Nurnberg is een prachtige stad. En je zit ook zo in Oostenrijk; lekker als je een keertje wil gaan skiëen ;)
Tsss... .zitten er nu zelfs recruiters hier.... :X :+

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
avotar schreef op woensdag 5 april 2017 @ 06:32:
Tsss... .zitten er nu zelfs recruiters hier.... :X :+
Nah, ik wil jullie gewoon kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

@Dartillus
jongetje schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:36:

VoIP app downloaden en een nummer registeren bij bijvoorbeeld cheapconnect (9 euro per jaar). Je kunt ook een dualSIM telefoon kopen :)
Ik heb een nederlandse aanbieder gekozen. Is misschien iets duurder, maar gewoon een vrij te kiezen netnummer, goede service. Ik wil weinig gesodemieter aangezien ik het echt als mijn zakelijke nummer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:34
@Reneger Cheapconnect is een Nederlandse aanbieder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

jongetje schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:03:
@Reneger Cheapconnect is een Nederlandse aanbieder...
Voys sprak mij meer aan. Met een collega een zootje aanbieders doorgeworsteld. Maar we dwalen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenFM
JeroenFM schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:44:
Valt me wel op dat sinds ik verder naar het oosten ben ga werken ik minder lastiggevallen wordt door Nederlandse recruiters. Buitenlandse recruiters ongeveer gelijk, maar daar had ik er toch al niet zo veel van in mijn inbox.
Ik met mijn grote mond ook :X 3 ongevraagde contact invites sinds ik dat postte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als er ineens drie recruiters op je afkomen, betekent dat waarschijnlijk dat er in jouw regio een vacature is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Had een recruiter verteld geen interesse te hebben in zijn aanbod, wel dat ik op inhuurbasis kon werken via mijn huidige firma en dat ik geen interesse had om job te switchen. Reageert hij met "dat is niet mogelijk, het gaat om een vaste aanstelling". Ik natuurlijk niet meer gereageerd omdat ik immers al had gemeld geen interesse te hebben tenzij het inhuur is, kreeg ik deze week dit bericht:
Ik zie dat ik nog geen reactie van je hebt ontvangen op mijn vorige bericht, wellicht is mijn inmail bedolven onder je hoeveelheid ontvangen inmails :).
Ik ben erg benieuwd of je er alsnog voor open staat.

Ik zie je reactie graag tegemoet.
Was de "niet reageren" niet duidelijk genoeg? Heb voor het eerst de korte LinkedIn reply gebruikt van "not interested". Recruiters, whug :F

Overigens was zijn een-na-laatste bericht eind januari en zijn laatste bericht had hij in het weekend gestuurd (op een zondag, gat a life :/ )

[ Voor 8% gewijzigd door Slavy op 06-04-2017 09:49 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Zou een beetje serieuze werkgever wel trek hebben in dit soort recruiters die gewoon zonder goed vooronderzoek spammen? Die willen toch ook gewoon goede werknemers?

Krijg ook soms van die connectieverzoeken op linkedin, gelijk een inmail erachteraan. Alteid weinig origineel in in dezefde stijl (mooi profiel, sluit zo goed aan etc.), alsof ze allemaal dezelfde MBO cursus hebben gedaan waar ze dat standaard bericht hebben geleerd. Als je dan geen reactie geeft krijg je soms nog een mail (ik doe sales/consultancy dus dat kunnen ze van de website halen). Sommige presteren het dan nog naar de zaak te bellen om zich door te laten verbinden. Heeft verder ook geen zin om je er druk in te maken dus ik negeer het gewoon of antwoord kort dat ik geen interesse heb. Heb ook wel eens een buitensporig eisenpakket wat betreft salaris etc terug gestuurd, dan stopt het vaak ook snel.

Er zullen best ook goede recruiters zijn die wel een meerwaarde zijn, dat zijn al eerder headhunters. Mijn werkgever maakt daar soms ook gebruik van maar dat is een bureau waar de kandidaten zichzelf hebben ingeschreven, zijn gescreend etc. Die gaan niet linkedin afstruinen en ongevraagde berichten sturen.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik zit nu zo'n 1,5 week thuis, en sinds vanochtend word ik helemaal platgebeld door uitzendbureaus.
Op Werk.nl had ik aangegeven dat ik benaderd mocht worden voor vacatures. (staat nu uit)

Op deze manier hoeft dat van mij niet; 7x gebeld binnen 1 uur, door 4 verschillende uitzendbureaus.
2 mailtjes met vacature aanbod in een totaal andere richting. ;w

Ik ben al in gesprek met een ICT detacheerder.

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik ben sinds een kleine anderhalve week op zoek. Ik heb het op LinkedIn gepost. Tot nu toe veel inmails, werk het nu langzaam af. Heeft er iemand geen passende klus, is de volgende aan de beurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb een omgekeerde ervaring. Mag dat ook? :)

Zojuist werd ik als werkgever gebeld door iemand die met een l*lsmoes zich door de receptioniste had gewurmd. Hij zei een developer in zijn portefeuille te hebben die stom toevallig ons bedrijf(je) in zijn top-3 had staan van plekken waar hij wel zou willen werken! Wow! Wat een kans!!111one

Dit soort jongens bezorgen bureaus een slechte naam en ik heb hem dan ook netjes uitgelegd dat dit niet de manier is waarop ik in gesprek wil komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkiej90
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02-2022
Ik word momenteel ook denk ik wel dagelijks lastig gevallen door recruiters, het blijven maar standaard berichten. Een nam er zelfs de moeite mij op mijn werk te bellen, daar ben ik echt niet van gediend. Wel was er een recruiter die een normaal bericht stuurde, mijn profiel duidelijk had bekeken en haar heb ik netjes een respons gestuurd dat ik momenteel niet op zoek ben. Wanneer ik wel op zoek ben zou ik zo iemand als eerste benaderen, niet al die pannenkoeken die alle inboxen maar lopen te spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:29
Hydra schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:59:
Normaal negeer ik recruiters die geen bericht sturen of uit de UK komen. En deze 'checks both boxes'. Maar op een of andere manier heb ik toch enorm de neiging de uitnodiging te accepteren:

https://www.linkedin.com/in/megan-p-399676138/

Geen idee waarom...

Edit: LOL! Haar opleiding: "GCSEs and Hair and Beauty Level 1"

[...]

Ik dacht ook dat men daarop doelde. Die pakken een kleine marge die meestal ook nog door het bedrijf betaald wordt.
Profiel bestaat niet geeft hij aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Gadgeteer schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:40:
Profiel bestaat niet geeft hij aan ;)
Bij mij wel, de foto (blonde porno poes) is weg helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:29
Hydra schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:41:
[...]

Bij mij wel, de foto (blonde porno poes) is weg helaas :)
Profile Not Found

An exact match for megan-p-399676138 could not be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Gadgeteer schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:42:
An exact match for megan-p-399676138 could not be found.
Ik geloof je wel. Ik zeg alleen dat 't voor mij wel werkt. Waarschijnlijk verborgen en zie ik 'em wel omdat ze me een invite gestuurd heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Lol deze week ook alweer 2x raak met Link invites die niks zeggen.

Wat me wel positief opviel, is dat ik van een stagiaire van onze HR afdeling een verzoekje kreeg om haar te helpen, een interview te geven over hoe het HR beleid van onze toko is. Op een gegeven moment kwam Linkedin ter sprake, ik heb haar dus ook op het hart gedrukt niet de methode van de kansloze recruiters te gaan gebruiken, niet met hagel schieten, persoonlijk benaderen, niet direct willen bellen, duidelijk zijn en informatie verschaffen. Daar was ze toch nog best blij mee, vond dat ik goede dingen had gezegd hoe ze developers kunnen benaderen (o.a. NIET in pak naar zo'n carrierebeurs, dan ben je echt bij voorbaat kansloos). Dus ben benieuwd wat ze er mee gaan doen. Nou was ik wel tevreden over hoe ik hier ben gerecruit, maar het kan natuurlijk altijd beter.

Zo :p eindelijk eens iets positiefs in dit topic gepost. Mag ook wel een keertje!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Maar... wat voor advies heb je dan wel gegeven over wat ze wél moet doen...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:44
Motrax schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:07:
SmurfLink schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:59:
Lol deze week ook alweer 2x raak met Link invites die niks zeggen.

Wat me wel positief opviel, is dat ik van een stagiaire van onze HR afdeling een verzoekje kreeg om haar te helpen, een interview te geven over hoe het HR beleid van onze toko is. Op een gegeven moment kwam Linkedin ter sprake, ik heb haar dus ook op het hart gedrukt niet de methode van de kansloze recruiters te gaan gebruiken, niet met hagel schieten, persoonlijk benaderen, niet direct willen bellen, duidelijk zijn en informatie verschaffen. Daar was ze toch nog best blij mee, vond dat ik goede dingen had gezegd hoe ze developers kunnen benaderen (o.a. NIET in pak naar zo'n carrierebeurs, dan ben je echt bij voorbaat kansloos). Dus ben benieuwd wat ze er mee gaan doen. Nou was ik wel tevreden over hoe ik hier ben gerecruit, maar het kan natuurlijk altijd beter.

Zo :p eindelijk eens iets positiefs in dit topic gepost. Mag ook wel een keertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een tip als je in Duitsland werft. Zorg dat je bedrijf bij Kununu.com een redelijk tot goede waardering krijgt....

Heb van verschillende collega's hier gehoord dat ze dit ook gebruiken als criterium of ze er willen werken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 09:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

In Duitsland is Xing ook meer in gebruik dan LinkedIn, heb ik het idee.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Xing is daar veel meer in zwang.

Hoewel ik bij veel collega's zie dat ze op beiden een profiel hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Geen shitpraktijk, wel grappig. Kreeg maandag het 6e mailtje binnen een jaar voor dezelfde functie. 6 verschillende bedrijven, een functie bij een financiele instelling. Of deze instelling heeft moeite een goede recruiter te kiezen of het is acquisitie n.a.v. een zeer onrealistische functie.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Motrax schreef op donderdag 13 april 2017 @ 08:07:
niet met hagel schieten, persoonlijk benaderen, niet direct willen bellen, duidelijk zijn en informatie verschaffen.

Onder andere, naast het niet in pak verschijnen op meetings, zodat ze benaderbaar overkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
SmurfLink schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:02:
[...]Onder andere, naast het niet in pak verschijnen op meetings, zodat ze benaderbaar overkomen. :)
Is dat een ding? Vindt het heel normaal dat recruiters in pak of vergelijkbaar verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dartillus schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:24:
[...]

Is dat een ding? Vindt het heel normaal dat recruiters in pak of vergelijkbaar verschijnen.
Er zijn genoeg mensen die zich toch ongemakkelijk(er) voelen als ze zich under dressed voelen en daardoor minder snel het gesprek aan gaan.
Heb dat zelf ook wel een beetje, maar ik ben ook iemand die zich in pak nooit op z''n gemak voelt. :+ (Vandaag in afritsoutdoorbroek en t-shirt aan het werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 19:34
Farmerwood schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:57:
[...]

Er zijn genoeg mensen die zich toch ongemakkelijk(er) voelen als ze zich under dressed voelen en daardoor minder snel het gesprek aan gaan.
Heb dat zelf ook wel een beetje, maar ik ben ook iemand die zich in pak nooit op z''n gemak voelt. :+ (Vandaag in afritsoutdoorbroek en t-shirt aan het werk)
Redelijk branche- en cultuurafhankelijk. Als het goed is, kan een recruiter dit prima inschatten.

[ Voor 5% gewijzigd door wheel op 13-04-2017 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guy Treepbush
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07:40
Vandaag iets nieuws in mijn Inbox:
Beste Guy,

Jouw feedback is erg belangrijk voor ons!

Om onze dienstverlening verder te kunnen verbeteren, zouden we graag van jou willen horen wat jij van onze werkwijze vindt.

We zouden je willen vragen om één keer per maand je mening te geven. Je kunt dat hieronder met een simpele klik doen.

Welk cijfer geef jij onze dienstverlening?

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10

We hopen dat je ons wilt helpen door jouw ervaring met ons te delen. Alvast bedankt voor je medewerking!

Heb je opmerkingen of vragen? Twijfel dan niet en neem contact met ons op; daar zijn we voor.

Met vriendelijke groet,
Denise van Gelder
Online Marketing
Bonque, the IT jobsite
www.bonque.nl
Maandelijks en zonder opt-out is al bizar maar ik twijfel een beetje of ik moet reageren. Als ik dat doe, laat ik ze mogelijk alleen maar weten dat ik besta en gaan ze nog meer stalken.

Mocht ik feedback geven aan Bonque dan zou het iets zijn in de trant:

Beste Denise,

verder dan een één kom ik helaas niet. Zolang jullie ongevraagd e-mails blijven sturen in de trant van:
"Beste Guy,

Sorry dat ik je op deze manier lastig val (doe dat dan ook niet). We hebben elkaar al een tijd niet meer gesproken (Ik heb nog nooit iemand van Bonque gesproken). Ik ben vandaag in contact gekomen met een kandidaat met een uniek profiel. Hij heeft jarenlange ervaring in de IT voor het optimaliseren van productieprocessen in fabrieksomgevingen (en dat is relevant voor de dienstverlener waar ik voor werk?). Hij is recent beschikbaar gekomen en kan voor het schappelijke salaris van €140.000,- excl leaseauto ( we hebben duidelijk een ander beeld bij schappelijk 8)7 ) al bij u werken. Laat u weten als u een gesprek wil? (Ik pas even)

Mvg,

de zoveelste Bonque recruiter"

Geen enkeler poging een relatie op te bouwen, geen idee naar wat voor organisatie je spamt, enzovoorts. En dan maandelijks vragen om een cijfer van je dienstverlening? 7(8)7 |:( vreselijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51
Heb die ook binnen gehad. Heb ze een 2 gegeven. Zou in contact komen ivm een leuke vacature, maar daarna werd het doodstil. Terugbel verzoeken doen ze niets mee, op mail wordt niet gereageerd. En ondertussen blijkt de persoon op vakantie te zijn en niets te hebben overgedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Dartillus schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:24:
[...]

Ja dat is helaas wel een ding. Ik zou het inderdaad ook normaal vinden, maar ik heb dan ook een businessmaster gedaan waardoor ik het gewend ben. Bij de meeste ICT studies zijn ze het echter niet gewend, de meeste developers hebben toch een soort natuurlijke aversie jegens een pak, en als ze dan op zo'n evenement allemaal recruiters in pak zien lopen ze er met een grote boog omheen. Eerst begreep ik ook niet dat het een ding was, tot ik mensen sprak die die studies ook hadden gedaan. Waarom precies, geen idee, maar het is wel zo. Ik denk dat het iets te maken heeft met dat als de recruiters er zo bijstaan, de developers verwachten dat zij in het dagelijkse werkleven ook in pak moeten, waar ze geen behoefte aanhebben. Dus dan kan je er als recruiter beter op anticiperen door bijvoorbeeld de stropdas achterwege te laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SmurfLink schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:46:
[...]

Waarom precies, geen idee, maar het is wel zo. Ik denk dat het iets te maken heeft met dat als de recruiters er zo bijstaan, de developers verwachten dat zij in het dagelijkse werkleven ook in pak moeten, waar ze geen behoefte aanhebben.
Developers zijn techneuten, mensen die vaak pragmatisch zijn. Vaak zijn mannen die een pak dragen juist geen techneuten, maar eerder managers of sales. Misschien kun je zelfs stellen dat een pak symbool staat voor form over function? In ieder geval, de algemene mening die ik om me heen merk (als developer) is dat dergelijke mensen je leven als techneut meestal niet makkelijker maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:38

Basszje

Reisvaap!]

Guy Treepbush schreef op donderdag 13 april 2017 @ 20:53:
Vandaag iets nieuws in mijn Inbox:

[...]
Maandelijks en zonder opt-out is al bizar maar ik twijfel een beetje of ik moet reageren. Als ik dat doe, laat ik ze mogelijk alleen maar weten dat ik besta en gaan ze nog meer stalken.
Ik zou niets terugsturen tenzij je er zelf wat mee opschiet. Beetje gratis marketing-data gaan verschaffen, waarom eigenlijk? Kan je op je vinger natellen dat ze daarna nog gaan bellen voor after-vragen. Goede manier om toch weer een voet in de deur te krijgen imo.

Biedt ze aan dat ze voor 50 euro per maand deze unieke data in huis kunnen halen :+

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Ik had er vandaag weer een aan de lijn.
Ik vroeg hem hoe hij aan mijn telefoonnummer kwam.
Recruiter: "dat heb ik gevonden via google".
Nu heb ik mijn nummer (mobiel van mijn werkgever) even door google gehaald en je raad het al, 0 hits.
Kan dus niet veel anders dan dat hij een van mijn collega's heeft gebeld (wellicht de receptie) en mijn nummer heeft gevraagd.

Ik heb hem maar even verwezen naar mijn mailadres (wat wel bekend is). Daarop kreeg ik een mooi mailtje met een vacature wat werkelijk kant nog wal sloeg en gelijk ook een invite van LinkedIN.

Die gaat dus ook op de blacklist. (Wist ik van te voren al toen hij me vertelde voor welke recruiter hij werkte :P (begint met een B )

[ Voor 22% gewijzigd door Klitse op 14-04-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Vandaag was een topper. Ik word gebeld door de centrale van mijn klant met iemand aan de lijn die zegt dat ik haar ken. :? Naja zou kunnen dus stuur maar door, dat was dus een recruiter :')

Gesprek heeft nog geen 30 seconden geduurd aangezien ik haar afgekapt heb dat ik het asociaal vind om het via mijn klant te doen.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 21:05
Klitse schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:28:

Die gaat dus ook op de blacklist. (Wist ik van te voren al toen hij me vertelde voor welke recruiter hij werkte :P (begint met een B )
Bonque?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 12:06
Ik zal ook maar even iets van mij af schrijven. Ik werd een maand geleden gecontacteerd door een Engelstalige recruiter, die blijkbaar wel in België zit, en ook wel wat van inhoudelijk van klanten weet. Ik heb hem even zijn ding laten doen (ik zocht namelijk een nieuwe opdracht), maar heb mij altijd afgevraagd hoe hij aan mijn contactgegevens kwam.

Eerst was er het linkedin verzoek wat ik professioneel genegeerd heb.
Vervolgens kwam een maitje binnen, geen idee hoe hij aan mijn email adres komt.
Daarna kreeg ik er een telefoontje van.

Op de vraag van hoe hij aan mijn gegevens komt is kreeg ik een antwoord van: dat zal ooit op je CV op een vacaturesite hebben gestaan, maar dat lijkt me raar dat ik dat ooit gedaan heb. De enige CV die ooit online stond (online in een afgeschermd overheidssysteem is dat, bij mijn weten niet door iedereen in te zien) is eentje toen ik van school kwam, maar toen had ik mijn huidig telefoonnummer nog niet.

Na zijn email had ik hem al gerapporteerd bij Linkedin (eerst zijn bericht als spam, dan zijn profiel als overtreder van de regels), en nu ik toch een nieuwe opdracht heb heb ik ook nog even een mailtje naar zijn bedrijf gestuurd met de vraag waar de gegevens vandaan komen.

Nu belt hij mij daarnet nogal gepiqueerd op (sorry, ik vind niet meteen een Nederlandse variant van dat woord die de lading dekt), dat hij dat maitje geforward kreeg van zijn director. Er volgde een heel relaas van waarom dat mailtje, ik heb alles toch al uitgelegd, weet je hoeveel moeite dat kost om alles achterna te gaan, ... Uiteindelijk heb ik maar gezegd: zoek het rustig uit en stuur het mij maar gewoon terug via een mailtje.

Ik ben dus in blijde afwachting van hoe ze aan hun data komen. Ze hebben 45 dagen gekregen om een antwoord te formuleren, al verwacht ik geen bevredigend antwoord.

Zolang het doel (van zijn gezaag vanaf zijn) maar bereikt is is het mij goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Giesber schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:30:
[...]
Nu belt hij mij daarnet nogal gepiqueerd op (sorry, ik vind niet meteen een Nederlandse variant van dat woord die de lading dekt),
offtopic:
"gepikeerd" is in ieder geval begrijpelijk Nederlands, dus maak je geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ach als werkgever is het ook niet alles. Net weer een recruiter aan de lijn gehad die me een kandidaat aanbood voor een 'marktconforme fee' van € 10.000. Nadat ik aangaf dat wij een plafond van € 4.000 voor recruitmentfee aanhielden kreeg ik de reactie dat ze daarvoor geen 'kwalitatief goede developers' konden leveren :') Je zou eens moeten weten wat ze op ons afsturen.

Dus.. vindersloon voor degene die de ReactJS/Ruby ontwikkelaar uit Heesch kent waar het om ging ;)
Pagina: 1 ... 26 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan