Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gplux
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Ook leuk, ik begin 1 mei bij mijn nieuwe werkgever, krijg ik net een Linkedin berichtje van een van hun eigen inhouse recruiters of ik misschien interesse heb om bij mijn nieuwe werkgever te komen werken.. :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 13:18
Gplux schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:13:
Ook leuk, ik begin 1 mei bij mijn nieuwe werkgever, krijg ik net een Linkedin berichtje van een van hun eigen inhouse recruiters of ik misschien interesse heb om bij mijn nieuwe werkgever te komen werken.. :D
Reageren met een hogere salariseis dan wat je nu gaat krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 17:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Vissert schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:44:
[...]

Reageren met een hogere salariseis dan wat je nu gaat krijgen :+
_/-\o_

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
t_captain schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:51:
"we hebben jou nodig, geweldige match!"

"weet je misschien iemand anders?"
Klinkt als een vrijgezel in het café, 15 min voor sluitingstijd.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:28
StarApple kan op een shitlist! Vijf weken geleden via LinkedIn een verzoek gekregen waarin ze aangaven een interessante baan voor mij te hebben. Ik heb het geaccepteerd en wilde meer informatie. Dat kan alleen per email. E-mail doorgegeven en nooit meer iets gehoord en ze negeren mijn LinkedIn berichten!

Sindsdien krijg ik en andere collega's steeds spam van ze, waarin ze kandidaten voorstellen en wij komen er niet vanaf!

[ Voor 3% gewijzigd door Lisadr op 13-03-2017 15:11 ]

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starapple is dan ook mede koploper op de Recruiters blacklist.

Dien anders per keer een klacht in bij de autoriteit Consument en Markt:
https://www.spamklacht.nl/klacht-indienen/klachtformulier/

Alleen zo kun je ze stoppen.

En bij LinkedIn nadat je hun contactverzoeken hebt geweigerd aangeven dat je ze niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:48:
[...]
En bij LinkedIn nadat je hun contactverzoeken hebt geweigerd aangeven dat je ze niet kent.
LinkedIn heb ik er helemaal uitgegooid. Op het e-mailadres, dat ik alleen bij LinkedIn had opgegeven, kreeg ik veel te veel spam binnen. Alles wat nu nog op dat e-mailadres binnenkomt, wordt automatisch en ongelezen weggegooid.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
Kwam deze tegen op linkedin:

Dear (insert recruiter name here),

No, I will not accept your apology for the informal approach. A one second perusal of my CV would tell you instantly that I do not fit the profile of a Junior Java Developer.

And no, I will not take the opportunity to give you an updated CV, as what would be the point. You don't look at them anyway.

If your matching algorithm is poor enough to match me to that role, then maybe you yourself should be recruiting someone to sort it out.

Thank you for taking the time to read this rant.

I look forward to not hearing from you in the future.

P.S. I have nothing against Junior Java Developers. I just don't match the profile, having not coded since 1992.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:44
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:48:
Starapple is dan ook mede koploper op de Recruiters blacklist.

Dien anders per keer een klacht in bij de autoriteit Consument en Markt:
https://www.spamklacht.nl/klacht-indienen/klachtformulier/

Alleen zo kun je ze stoppen.

Blackapple kan er ook wat van, of is dat een zusterbedrijf?
Al een hoop LinkedIn messages, met invites, gevolgd door mails van mensen uit met namen uit India (denk tenminste dat hun namen uit die regio komen) die werken vanuit de UK en allemaal hetzelfde mailtemplate gebruiken. En ze zijn hardnekkig, buckshot approach met unlimited ammo denk ik :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Gadgeteer schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 09:08:
[...]
En ze zijn hardnekkig, buckshot approach met unlimited ammo denk ik :s
Dat noemt men een AA-12 8)

Weblog | Straling!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels geleerd dat bijna alles wat uit India komt qua dienstverlening junk is. Zowel op het gebied van recuiters als ook de programmeurs en technische support.

Ik zeg bewust bijna, want ik ken enkele uitzonderingen op die regel. Maar het gros heb je niks aan.

Maar ja, goedkoop he? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Nou vandaag weer een gezellige Linkedin invite zeg.. zegt werkelijk waar he-le-maal niks.

Top profiel heb jij! Voor een leuke klant, die met de nieuwste technieken werkt en producten maakt voor duurzaamheid ben ik op zoek naar een .net developer. Een grote internationale organisatie met een kleine .net afdeling in Nederland. Hoor graag of ik je meer info mag geven.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
SmurfLink schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 20:13:
Nou vandaag weer een gezellige Linkedin invite zeg.. zegt werkelijk waar he-le-maal niks.

Top profiel heb jij! Voor een leuke klant, die met de nieuwste technieken werkt en producten maakt voor duurzaamheid ben ik op zoek naar een .net developer. Een grote internationale organisatie met een kleine .net afdeling in Nederland. Hoor graag of ik je meer info mag geven.
Nee zegt niets maar deze persoon vraagt je netjes of hij/zij je meer info mag geven dus wat voor shitpraktijk zie je hierin? Tot zover zie ik alleen een recruiter die aan het polsen is of je uberhaupt een nieuwe stap wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
SmurfLink schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 20:13:

Da's volgens mij idd een redelijk net verzoek. Ik had het liever als inmail gehad ipv invite, maar toch. En sorry, als .net developer ben je hot stuff op het moment. Mijn werkgever zit al een eeuwigheid te zoeken naar 1 of 2 .netters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Op mijn mailadres een vacature gekregen van engelse recruiter.
Daarna een herinnering of ik hem al gezien had.
Daarna een InMail of ik de vacature al gezien had.
Gisteren een uitnodiging tot connectie op Linkedin.

Ik hoop dat het balletje nu wel valt dat ik geen interesse heb want het begint vervelend te worden :+

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Gadgeteer schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:30:
[...]
Nee zegt niets maar deze persoon vraagt je netjes of hij/zij je meer info mag geven dus wat voor shitpraktijk zie je hierin? Tot zover zie ik alleen een recruiter die aan het polsen is of je uberhaupt een nieuwe stap wilt zetten.
Deze persoon is misschien wel netjes, maar het is gewoon spam, want inhoud =0,0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kwartje valt niet. Gewoon connectieverzoek op LinkedIn weigeren en dan aanklikken dat je de persoon niet kent....

Dan kan ie een tijdje geen nieuwe connectieverzoeken de deur uitdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:44:
Dat kwartje valt niet. Gewoon connectieverzoek op LinkedIn weigeren en dan aanklikken dat je de persoon niet kent....

Dan kan ie een tijdje geen nieuwe connectieverzoeken de deur uitdoen.
De reden dat ik ook in mijn LinkedIn heb gezet dat mensen mij een bericht moeten sturen en Connection invites heb aangezet zolang ze mijn adres kennen, waarbij die kans erg nihiel is. Werkt nu ook, krijg nu alleen van serieuze mensen die ook echt mijn profiel lezen berichten.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
Ik kreeg eigenlijk nooit spam via LinkedIn. Sowieso is het aantal verzoeken laag (paar keer per jaar), maar dan is het geen troep maar meteen een serieuze job bij een goede werkgever. Tot sinds kort...

Nu ben ikzelf management consultant bij een Big 4. Een paar weken geleden kreeg ik een bericht of ik interesse heb in een nieuwe job als adviseur bij een leasemaatschappij om mobiliteitsvraagstukken bij klanten op te pakken. Als je een paar seconden mijn profiel scant zie je meteen dat ik adviseur bij strategie- en transformatievraagstukken omtrent IT ben. De enige affiniteit met mobiliteit is mijn leaseauto. :+

En dan eergisteren mij een reminder sturen of ik nog wil reageren. Dan heb je er echt weinig van begrepen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

_vision schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:56:
Ik kreeg eigenlijk nooit spam via LinkedIn. Sowieso is het aantal verzoeken laag (paar keer per jaar), maar dan is het geen troep maar meteen een serieuze job bij een goede werkgever. Tot sinds kort...

Nu ben ikzelf management consultant bij een Big 4. Een paar weken geleden kreeg ik een bericht of ik interesse heb in een nieuwe job als adviseur bij een leasemaatschappij om mobiliteitsvraagstukken bij klanten op te pakken. Als je een paar seconden mijn profiel scant zie je meteen dat ik adviseur bij strategie- en transformatievraagstukken omtrent IT ben. De enige affiniteit met mobiliteit is mijn leaseauto. :+

En dan eergisteren mij een reminder sturen of ik nog wil reageren. Dan heb je er echt weinig van begrepen... 8)7
Gewoon een berichtje terugsturen dat hij net zijn bedrijf op jouw blacklist heeft weten te plaatsen en jullie ook niemand meer via hun aannemen. Bonuspunten als je zijn manager in de CC zet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En dan eergisteren mij een reminder sturen of ik nog wil reageren. Dan heb je er echt weinig van begrepen...
Nee dan krijgen ze hun betaalde credit terug als je reageert - ook al is dat met 'Nee!' ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb pas nog een situatie gehad waarbij een recruiter me voorstelde voor een functie waar ik niet direct goed bij het profiel paste. Ik besloot er toch maar voor te gaan en open minded te kijken of er misschien wat uit zou komen. Eenmaal daar op gesprek werd er hevige kritiek op mijn CV geleverd en werd ik niet serieus genomen. Waarom nodig je dan iemand uit om vervolgens niet te kijken naar eventuele mogelijkheden en leertrajecten? Je had als bedrijf al gelijk nee kunnen zeggen en de procedure kunnen afkappen? Na de zoveelste insinuatie heb ik netjes het gesprek stopgezet en de twee heren een fijne dag gewenst en de hand geschud. Omdat de heren op de pik waren getrapt hebben ze aan de recruiter doorgegeven dat ik gewoon weggelopen ben uit het gesprek. De recruiter zei dat ik ronduit onbeschoft zou zijn geweest en niet representatief meer ben voor het uitzendbureau. Recruiters zijn viespeuken die hun ziel verkopen voor geld. Ik heb er maar weinig gezien die moraal en ruggengraat hebben. Dit ging niet om een IT functie maar een communicatieve. Als het gaat om IT recruiters heb ik nog geen ervaring, maar er zal waarschijnlijk wel een link zijn. Ik ga voortaan alleen nog maar direct bij een werkgever solliciteren. Ik heb gewoon te slechte ervaringen met uitzendbureaus en ik ga ook niet meer met ze in zee.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2017 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
F_J_K schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:51:
[...]

Nee dan krijgen ze hun betaalde credit terug als je reageert - ook al is dat met 'Nee!' ;)
Echt? Goed om te weten, want dan reageer ik sowieso nooit meer op tweede verzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

F_J_K schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 15:51:
[...]
Natuurlijk niet via LinkedIn reageren. Maar als je via e-mail benaderd wordt, kun je per e-mail reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Idd. Het wordt wat eng als ook LI daar ons weet te volgen :+

En wel reageren bij LI-berichten is natuurlijk wel zo netjes bij serieuze, individuele berichtjes.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
Helaas kom ik het soms inderdaad ook tegen dat men gewoon niet leest wat je zoekt (als je zoekt) en wat je richting is ;(

Ik zoek in de richting van 2de lijns supportwerk, maar dan komt er iemand met 1ste lijns helpdesk ;w
Heb er geen moeite mee om het te doen, maar de persoonlijke situatie laat het helaas niet toe.

Net zoals dat ik op LinkedIn heb staan dat ik 16 tot 20 uur beschikbaar ben.

"Ben je fulltime beschikbaar ?" :F

Dan heb je toch echt niet gelezen.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:19
MdO82 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:37:
Helaas kom ik het soms inderdaad ook tegen dat men gewoon niet leest wat je zoekt (als je zoekt) en wat je richting is ;(

Ik zoek in de richting van 2de lijns supportwerk, maar dan komt er iemand met 1ste lijns helpdesk ;w
Heb er geen moeite mee om het te doen, maar de persoonlijke situatie laat het helaas niet toe.
'In de richting van' klinkt toch alsof je niet heel duidelijk afgebakend hebt dat het echt enkel en alleen 2e lijns kan zijn, dus zo gek is het toch niet dat een recruiter vraagt of je 1e lijns wilt doen?

Dat je het vanwege omstandigheden niet kunt ter zijde, wat een recruiter waarschijnlijk ook niet zomaar kan weten, of wel?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch altijd weer vervelend om te horen dat sommige recruiters hun imago zo ten schande maken. Ik werk zelf ook als recruiter, zonder hier ook maar één cent aan persoonlijke bonus voor te ontvangen. Gewoon omdat het mijn passie is om andere mensen aan een leuke baan te helpen of de connectie te zijn om ze een vervolg stap in hun carrière te laten maken waar ze al lang naar uitkijken. Een tip voor de mensen die maar moeilijk van die recruiters afkomen met benaderingen die me doen denken aan een stalkende ex: geef altijd een reactie, bedank vriendelijk voor het aanbod en wens ze veel succes met het vinden van de juiste kandidaat. Copy, Paste :) Zo ben je er snel vanaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

MdO82 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:37:

Net zoals dat ik op LinkedIn heb staan dat ik 16 tot 20 uur beschikbaar ben.

"Ben je fulltime beschikbaar ?" :F

Dan heb je toch echt niet gelezen.
16-20 uur maakt bemiddeling wel een stuk lastiger, zeker als je 2e lijns of systeembeheer wilt doen.
Juist de 1e lijns callcenter banen zijn vaak wat flexibeler.

Ik snap in dit geval wel dat een recruiter daar overheen leest. 2e lijn en 1e lijn kunnen heel dicht bij elkaar liggen en omdat 16-20 uur hoe dan ook al lastig is, denk ik dat je in dit geval blij mag zijn dat ze je überhaupt benaderen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 16-09 09:52
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:08:
Toch altijd weer vervelend om te horen dat sommige recruiters hun imago zo ten schande maken.
Observatie: het woord sommige lijkt de plank mis te slaan. Tenminste, in de perceptie van ICT professionals. In die perceptie zijn bijna alle recruiters gewetenloze boeven, die je iets willen verkopen waar je helemaal geen zin in hebt, om er zelf beter van te worden.

De realiteit zal in het midden liggen. Een goede recruiter die ziet dat de baan waarvoor hij recruteert voor jou geen match is, zal je met rust laten. Gevolg is dat je vooral kennis maakt met de ongewenste avances van het minder integere (of minder capabele) soort recruiter. En veel minder met mensen die wel goed filteren.
Ik werk zelf ook als recruiter, zonder hier ook maar één cent aan persoonlijke bonus voor te ontvangen. Gewoon omdat het mijn passie is om andere mensen aan een leuke baan te helpen of de connectie te zijn om ze een vervolg stap in hun carrière te laten maken waar ze al lang naar uitkijken.
Dan heb je in ieder geval een goede mentaliteit.

Dan nog, je zult niet iedereen kunnen helpen. Heel veel mensen staan gewoon niet open voor een baan. Een procent of 15 werken niet meer in loondienst. Van de anderen schat ik in dat op een gegeven moment ongeveer 10 a 20% van je kandidaten een nieuwe baan zoekt, en 20 a 40% openstaat voor een mooie kans als die zich aanbiedt. De andere helft zit nog te kort in een nieuwe job om alweer verder te kijken, of zit ergens waar ze het bijzonder naar hun zin hebben, of zit in een fase waarin ze even geen behoefte aan verandering hebben.

De "latente zoekenden" staan vooral open voor een baan die beter is dan ze nu hebben. daar zit een principiele mismatch. De top van aantrekkelijke banen "verkoopt zichzelf", terwijl je voor een minder aantrekkelijke functie of werkgever wat meer moeite zult moeten doen. Er is dus een ondervertegenwoordiging van droombanen bij recruiters. En werkgevers die een recruiter betalen, willen graag kandidaten met specifieke ervaring. Gevolg is dat je heel vaak wordt benaderd voor je "vorige baan" en heel zelden voor je "volgende baan".

Per saldo zie ik dus niet veel match tussen een recruiter en een latent werkzoekende ICT-er.

Samengevat: ook een vriendelijke en goede recruiter is voor de meeste kandidaten niet iets waarop ze (op dat moment) zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Mutsje van Fahr-Becker (een bedrijf waar ik een paar jaar terug wel een heel zinnig contact mee had)

Beste Wijnands,ik ben voor een goede klant van ons in Zevenaar(inhouse) opzoek naar een .Net Developer.Is bij jou in de buurt,toch?Zij bieden een veelzijdige baan, naast programmeren, leer je,je verdiepen in logistieke processen.Ze werken met internationale klanten oa. Shell,KPN,Cargill etc.Interesse?

|:(

Ik ben infra architect en woon vlakbij Amsterdam.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg ook weer zo'n invite. Standaard copy-en-paste. Ik wilde het negeren, maar toen zag ik haar profiel:

- 2014: verkoopmedewerkster
- 2010-2017: serveerster
- 2013-heden: part time nanny
- 2017: resource consultant voor recruitment bureau.

:')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Met andere woorden: jonge vrouw met vlotte babbel. Enige kennis van (a) het vakgebied waarin je gaat werven of (b) de ICT arbeidsmarkt in het algemeen, nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Wijnands schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:09:
[...]
Ik ben infra architect en woon vlakbij Amsterdam.
Vakgebied is zeker een misser, maar per ongeluk in Duivendrecht :?

spoiler:
Duiven ligt vlak bij Arnhem en Zevenaar/

[ Voor 6% gewijzigd door Freee!! op 17-03-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Laatst online: 01:59

tha_crazy

Mafketel

Sinds vandaag ook weer een beetje aan het rondkijken en CV weer eens online gezet.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Bewust geen telefoonnummer erop gezet, maar mijn eigen bedrijf stond nog wel op mijn CV.
Dus 1 belde naar dat nummer (oud nummer) en kreeg mijn moeder aan de lijn, die had maar even mijn mobiel gegeven (terecht) en ging daarna vragen of ik de enige voor hem zou zijn.......

En 2 mailtjes binnen 1 minuut, van hetzelfde bedrijf, met precies dezelfde tekst, alleen van een ander persoon. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Een CV online...ik zou het niet meer durven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Freee!! schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:02:
[...]

Vakgebied is zeker een misser, maar per ongeluk in Duivendrecht :?

spoiler:
Duiven ligt vlak bij Arnhem en Zevenaar/
Nee. :) goed gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
zo, en het kan ook anders. Ik had Fahr-Becker een mailtje gestuurd. Binnen 4 uur een inhoudelijke reactie van de directeur met excuses en bedankt voor de verbeter punten die ik ze aangedragen had. Wel weer heel netjes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gplux
  • Niet online
Ook leuk, een vriend van me (senior full-stack programmeur) werd net gebeld door een agency.

Recruiter: "Ik heb de perfecte baan voor je! Leuk, jong en hip bedrijf. Om hun producten zo innovatief mogelijk te houden doen ze om de week een hackathon. Wordt wel verwacht dat je daar aan mee doet. Ja, tot in de late uurtjes. Mét pizza! Zo kan je heel veel invloed uitoefenen op de kwaliteit van de productenlijn. En je mag ook nieuwe producten bedenken, als het binnen de lijn past natuurlijk. Vet he!"
Vriend: "Dus je verwacht dat ik om de week een hele nacht voor niks ga overwerken?"
Recruiter: "Nou ja voor niks.. is hartstikke gezellig en er is ook pizza!"

*tuut tuut tuut* :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:33

_Apache_

For life.

Gplux schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:11:
Ook leuk, een vriend van me (senior full-stack programmeur) werd net gebeld door een agency.

Recruiter: "Ik heb de perfecte baan voor je! Leuk, jong en hip bedrijf. Om hun producten zo innovatief mogelijk te houden doen ze om de week een hackathon. Wordt wel verwacht dat je daar aan mee doet. Ja, tot in de late uurtjes. Mét pizza! Zo kan je heel veel invloed uitoefenen op de kwaliteit van de productenlijn. En je mag ook nieuwe producten bedenken, als het binnen de lijn past natuurlijk. Vet he!"
Vriend: "Dus je verwacht dat ik om de week een hele nacht voor niks ga overwerken?"

En geen 9 tot 5 mentaliteit. Prima, nachtje doorhalen en je ziet mij de rest van de week niet meer.
Ik mag aan nemen dat dat geen probleem is? :+

Als ik zo vrij mag zijn om een oudere film te quoten, maar in een toepasselijk jasje. :)

"You are the lowest form of life on the internet. You are nog human f**cking beings. You are nothing but unorganized pieces of corprate s***t. There is no racial bigotry here. I don't look down om offices assistants, talent scouts or acquisitioners. In my inbox, you are all equally worthless...."

Vandaag nog eentje, op een senior positie.

This is what you get offered:
- Salary (Based on Skill)
- Vacation days (Flexibel)
- Cool projects
- Education
- International environment, where respect and personal connection are the highest standards.
- Parties :-)

Wel fijn dat er een salaris en vakantiedagen worden aangeboden..

[ Voor 28% gewijzigd door _Apache_ op 17-03-2017 19:45 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:05
t_captain schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:11:
Een CV online...ik zou het niet meer durven :)
Kan prima als je in de consultancy zit, als ze me dan toch benaderen voor een vaste baan vraag ik ze of het niet tijdelijk is in te vullen en daar zitten ze (meestal) niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
tha_crazy schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:33:
Sinds vandaag ook weer een beetje aan het rondkijken en CV weer eens online gezet.

***members only***

Bewust geen telefoonnummer erop gezet, maar mijn eigen bedrijf stond nog wel op mijn CV.
Dus 1 belde naar dat nummer (oud nummer) en kreeg mijn moeder aan de lijn, die had maar even mijn mobiel gegeven (terecht) en ging daarna vragen of ik de enige voor hem zou zijn.......

En 2 mailtjes binnen 1 minuut, van hetzelfde bedrijf, met precies dezelfde tekst, alleen van een ander persoon. 8)7
Waarom schrijf je niet gewoon een aantal bedrijven in de buurt een sollicitatiebrief. Dan kan je eerst kijken of je lekker dichtbij een leuke baan kan vinden. Als je dan niks kan vinden kan je het altijd nog via een recruiter proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
jongetje schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 08:01:
[...]

Kan prima als je in de consultancy zit, als ze me dan toch benaderen voor een vaste baan vraag ik ze of het niet tijdelijk is in te vullen en daar zitten ze (meestal) niet op te wachten.
Ik heb geen zin en geen tijd om die discussie 100+ keer te voeren in een aantal weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Gplux schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 19:11:

*urgh*

Overwerk, prima! Ik hou wel van de buzz en bijzonderheid d'r van. Werken terwijl je collega's slapen, beetje op adrenaline de avond en nacht door, mooie dingen doen of fixen en eindelijk eens *geen* mensen om de 15 minuten aan je bureau maar gewoon lekker kunnen werken.

Maar ik heb met mijn werkgever wel 1 ding afgesproken: Overwerk is betaald. Ongeacht de oorzaak en tegen percentages die passen bij het moment op de dag. (Weekend en 's avonds na 9 uur 's avonds krijgen we meer betaald dan op maandag t/m vrijdag van 17-21.) Als de oorzaak bij mijzelf ligt, heel vervelend, maar waar gehakt word vallen spaanders en dus wil ik ook die hersteluren als ze buiten kantoortijden liggen uitbetaald krijgen.

Voor alleen een pizza doe ik het niet. (Zonder pizza overigens ook niet. Kan ik mijn overwerk thuis doen dan zorg ik zelf voor mijn eten, is het handiger op kantoor te zitten, maak ik gebruik van de standaard eetregeling. Ofwel, 18 EUR per persoon per dag en we mogen zelf bepalen wat we daar voor halen.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sheez88 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:43:
Kwam deze tegen op linkedin:

Dear (insert recruiter name here),

No, I will not accept your apology for the informal approach. A one second perusal of my CV would tell you instantly that I do not fit the profile of a Junior Java Developer.

And no, I will not take the opportunity to give you an updated CV, as what would be the point. You don't look at them anyway.

If your matching algorithm is poor enough to match me to that role, then maybe you yourself should be recruiting someone to sort it out.

Thank you for taking the time to read this rant.

I look forward to not hearing from you in the future.

P.S. I have nothing against Junior Java Developers. I just don't match the profile, having not coded since 1992.
Tenenkrommend Engels :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 22:00
Ik kreeg van de week een berichtje op LinkedIn.

"Beste Crasheee,

Momenteel werk ik aan een interessante recruitment consultant functie voor ons snelgroeiende bedrijf aan de Herengracht in Amsterdam met als startdatum 3 april. Stuur bij interesse je CV dan neem ik contact met je op. Met vriendelijke groet"

Serieus w-t-f. Ik ben nog nooit werkzaam geweest in recruitment :')
Ik werk al jarenlang in marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Sinds wanneer mailen ze je ook al op zaterdag? Echt ik begon zowaar te twijfelen of het wel zaterdag was.

Maar weer de standaard meuk van huxley, we hebben een leuke baan voor je heb je interesse?
Serieus wat verwachten ze nu helemaal? Geen informatie, geen locatie, geen functie gewoon helemaal niets.
Of van die grapjassen die mijn Linkedin gelezen hebben en een baan in de buurt hebben en dan met iets aankomen wat minimaal 1 uur rijden is.
1 uur klinkt leuk ik zit nu 15 min van mijn werk dus in de buurt? Heb de recruiter geadviseerd eens op de landkaart te kijken en dat kon hij niet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Wat betreft die hackatons; dat is ook een enorm hippe manier om meer productiviteit uit mensen te person. Om even aan te geven hoe een hackathon bij ons bedrijf (kleine Java consulting club): er wordt een dag gepikt waar je in teams van 8 ur 's ochtends tot 8 uur 's avonds aan iets werkt. Er worden kaders gesteld (meestal een aantal keywords die je kunt kiezen waarop je beoordeeld wordt) maar verder kun je met je team (man of 4) helemaal zelf kiezen wat je doet. Aan het eind van de dag krijgt iedereen een presentje en het winnende team krijg een leuk cadeau (knaagsels en een cadeaubon). Niks commercieels aan; het is vrijwillig (je zit die dag bij ons op kantoor i.p.v. bij de klant dus het kost ons bedrijf geld) en er rollen geen 'producten' uit die we in de markt zetten omdat dat niet is wat we doen.

Hoe het werkt bij de ING (zit ik gedetacheerd): een grote hackathon met teams van 4-8 mensen waarbij vaak de helft commercieel is. Duurt 2 dagen (inclusief nacht) en teams worden gestimuleerd om dingen uit hun backlog waar ze niet aan toe komen uit te werken. Commerciele volk voelt zich "product owner" maar het werk wordt primair gedaan door de developers + designers. In de 'bouw' fase hebben die "PO's" geen hol te doen dus gaan maar aan de zuip / zich inlikken bij managers.

Alle teams produceren MVPs met software die relevant is voor de bank. De winnaars zijn gewoon de teams die het dichtst bij werkende software zitten, vaak zijn dit teams die al vooraf HEEL veel uitgewerkt hebben (wat m.i. ook gewoon valsspelen is).

Oftewel zo'n hackathon is gewoon een paar dagen knijterhard werken in voor een groot deel eigen tijd om software te produceren die je ook in je dagelijks werk produceert. Te zot voor woorden en hierdoor ben ik wat betreft "hackathons" enorm cynisch geworden.

[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 19-03-2017 11:22 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen tijd ook gezocht naar een nieuwe baan, en mij weer mogen verbazen over 'de nieuwe tijd'.

Zo had ik begin januari een gesprek bij bedrijf A. Ik daarheen, zit er enkel een interne recruiter (voor een bedrijf van 25 man 8)7 ). Bleek ook een stuk van de core business van het bedrijf te zijn, dus ok dat is te begrijpen. Na 10 minuten waren we er wel uit, een tweede gesprek met de manager van de afdeling zou volgen.

Een week later. Prima gesprek met de manager, maar van beide kanten toch het net-niet gevoel. Geen directe vinger op te leggen, maar prima joh. Dus ik verwacht niks meer.
Twee weken later, een ander van dat bedrijf aan de telefoon. Of er toch nog een gesprek mogelijk was. Dus tsjah, om een of andere reden toch toegegeven. Soms zegt een tweede indruk (ik nam het eerste gesprek niet al te serieus, tweede was voor mijn gevoel het eerste gesprek) niet alles. Paar dagen later erheen geweest, en wederom een mwah gevoel.

En toen bleef het stil. Een dag, een dag of 3, een week, twee weken...... Was het eigenlijk al vergeten, ware het niet dat de vacature ineens weer voorbijkwam op LinkedIn. Dus er maar eens een mailtje aan gewaagd met een bedankje voor de terugkoppeling en dat ik sowieso zelf al een ander bedrijf gevonden had.

Kwam nog een halve sorry op terug, maar die nam ik maar niet meer serieus :') Wat een toko. Niet gek dat ze nog steeds niemand hebben denk ik.

Een andere was nog vele malen beter. Maanden geleden (sept. 2016) uitgenodigd via een recruiter bij een bedrijf. Ik erheen, lag het sowieso op een ontzettend slechte plek. Slecht bereikbaar, slechte buurt, lelijk grijs oud verrot pand met alu kozijnen.
Kom ik binnen, een oude heer (directeur) en een wat jongere man (hoofd IT). Geen kop koffie te bekennen, maar laten we dat op de zenuwen van de interviewers gooien ;)
Op zich wel een aardig gesprek, maar ik vond de functie niet leuk. Thuisgekomen werd ik al direct uitgenodigd voor een tweede gesprek, wat ik vriendelijk en met uitleg heb afgeslagen. Even goede vrienden.

Vervolgens heb ik via werkelijk 8 recruiters dezelfde functie nog een keer aangeboden gekregen. Ik werd er steeds beter in getraind om de functie te herkennen, al gaven sommigen er nog een eigen draai aan wat het lastig maakte. Uiteraard alle 8 met vage mails over de functie... Als ze direct de bedrijfsnaam hadden gezegd hadden ze zich een hoop werk bespaard :')

Dat ik niet de enige ben die de functie niet ziet zitten blijkt wel uit het feit dat hij nu nog open staat. Wat opzich wel jammer is, voor een medior beheerder is het best een leuke job denk ik.

Maar terug naar de recruiters...

Helemaal gek geworden van de vage mails, halve omschrijvingen, geen bedrijfsnamen, niet passende functies. Maar heb voor het traject besloten dat ik bij geen enkele recruiter langs zou gaan, heb ik in het verleden wel gedaan maar ik vind het zonde van mijn tijd en benzine.
Prima om een recruiter te ontmoeten voor een kop koffie. Maar dan wel op mijn voorwaarden en lokatie. Ik moet zeggen, daarmee haal je een groot deel van de klootzakken eruit. De recruiters die ingingen op dit idee waren allen serieus en waren ook gewoon open en eerlijk over wat ze hadden. Ook kwam er iemand om zijn database te vullen, prima wat mij betreft als hij er echt tijd en moeite in steekt.

Ik wil best tijd, energie en brandstof in een sollicitatie gesprek steken, ook als het niks wordt vind ik dat niet erg, maar niet voor CV sprokkelaars.

1 recruiter gehad die erg goed was. Die was zelfs bij het eerste gesprek in de kantine aanwezig van het bedrijf, omdat hij nog even wilde zitten en bakkie koffie doen alvorens ik het gesprek inging. Daar maakte hij gewoon tijd voor omdat hij dat belangrijk vond. Hij was uiteraard niet bij het gesprek aanwezig. Ik kon het erg waarderen en vond het jammer voor hem dat ik de functie niet vond passen en hij dus zijn commissie misliep.

Mijn nieuwe baan per april wel gevonden via een recruiter. Een vrouwelijke die met plezier een bak koffie bij een nabijgelegen hotel kwam drinken en ook de humor wel inzag van mijn opmerking (semi-grappig bedoeld): "Als het iets wordt dan verdien je er best wat aan en dan verwacht ik wel een etentje voor vrouw en kind in een fatsoenlijk restaurant :D.". Waar prompt op ingegaan werd, dus als alles goed loopt heb ik die nog tegoed :)

Kortweg, wisselende ervaringen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:31
Ik had afgelopen woensdag dus een mooie vacature van Randstad, in het kader van de verkiezingen:
He Transportman,

Wil jij een bijdrage leveren aan onze democratie? Ben jij, minimaal, op vrijdag beschikbaar en eventueel voor uitloop op maandag/dinsdag?
Wij zijn op zoek naar kandidaten die de resultaten van de verkiezingen gaan overnemen voor een onderzoeksbureau!

Jij gaat op bezoek bij de gemeentenhuizen om de verkiezingsuitslagen, per partij, op te vragen. Jij schrijft deze over en verwerkt dit in het administratiesysteem, voordat de gemeenten deze gegevens dinsdagavond definitief vernietigen.

Voor de gewerkte uren ontvang jij 10,- bruto per uur en een reiskostenvergoeding a 0,19 E per gereisde kilometer. Omdat jij naar meerdere gemeentenhuizen moet, vragen wij of jij eigen vervoer hebt! Hierbij kan je denken aan een scooter of auto.

Interesse? Kan jij mij dan jouw CV reply'en op deze mail, inclusief een kopie van jouw identiteitsbewijs?
Ik hoor graag van je!

Groetjes,
Randstad Student
Nu is mijn cv bij Randstad niet helemaal up-to-date, aangezien ik al enkele jaren niets meer heb gedaan via hun en mijn account er alleen nog maar staat omdat ik die nog niet kan verwijderen, maar ik heb toch echt ingesteld staan dat ik niet beschikbaar ben en niet benaderd wil worden.

Gelukkig waren ze wel zo eerlijk om toe te geven dat ze het systeem voor mailings hebben gebruikt om de vacature uit te zetten. Maar die had ik alleen aanstaan om op de hoogte gehouden te worden van belangrijke zaken zoals wijzigingen die op mij van toepassing zijn, niet voor minimumloon-vacatures die op extreem korte termijn vervuld moeten worden.
Hydra schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:21:
Wat betreft die hackatons; dat is ook een enorm hippe manier om meer productiviteit uit mensen te person. Om even aan te geven hoe een hackathon bij ons bedrijf (kleine Java consulting club): er wordt een dag gepikt waar je in teams van 8 ur 's ochtends tot 8 uur 's avonds aan iets werkt. Er worden kaders gesteld (meestal een aantal keywords die je kunt kiezen waarop je beoordeeld wordt) maar verder kun je met je team (man of 4) helemaal zelf kiezen wat je doet. Aan het eind van de dag krijgt iedereen een presentje en het winnende team krijg een leuk cadeau (knaagsels en een cadeaubon). Niks commercieels aan; het is vrijwillig (je zit die dag bij ons op kantoor i.p.v. bij de klant dus het kost ons bedrijf geld) en er rollen geen 'producten' uit die we in de markt zetten omdat dat niet is wat we doen.

Hoe het werkt bij de ING (zit ik gedetacheerd): een grote hackathon met teams van 4-8 mensen waarbij vaak de helft commercieel is. Duurt 2 dagen (inclusief nacht) en teams worden gestimuleerd om dingen uit hun backlog waar ze niet aan toe komen uit te werken. Commerciele volk voelt zich "product owner" maar het werk wordt primair gedaan door de developers + designers. In de 'bouw' fase hebben die "PO's" geen hol te doen dus gaan maar aan de zuip / zich inlikken bij managers.

Alle teams produceren MVPs met software die relevant is voor de bank. De winnaars zijn gewoon de teams die het dichtst bij werkende software zitten, vaak zijn dit teams die al vooraf HEEL veel uitgewerkt hebben (wat m.i. ook gewoon valsspelen is).

Oftewel zo'n hackathon is gewoon een paar dagen knijterhard werken in voor een groot deel eigen tijd om software te produceren die je ook in je dagelijks werk produceert. Te zot voor woorden en hierdoor ben ik wat betreft "hackathons" enorm cynisch geworden.
Ik zou er ook kritisch van worden, in het eerste geval kan je er mogelijk ook zelf nog wat van leren en is het nog wel wat privétijd waard (ook omdat het toch niet in productie zal gaan), in het tweede is het gewoon onbetaald overwerk. Op mijn huidige werk hebben we geen hackatons, maar wel kennissessies, en die zijn dan 's avonds na werktijd en kunnen die uren ook niet geschreven worden, want ze zijn "vrijwillig". Alleen wordt je wel weer beoordeeld op je aanwezigheid, dus tot zover de vrijwilligheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:05
Transportman schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:03:
Nu is mijn cv bij Randstad niet helemaal up-to-date, aangezien ik al enkele jaren niets meer heb gedaan via hun en mijn account er alleen nog maar staat omdat ik die nog niet kan verwijderen, maar ik heb toch echt ingesteld staan dat ik niet beschikbaar ben en niet benaderd wil worden.
Nu weet ik niet hoelang het geleden is maar volgens dit moeten ze je CV na 1 jaar vernietigen en alle gegevens na 7 jaar.

Recruiters die je na een jaar benaderen met je CV zijn dus strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:31
jongetje schreef op zondag 19 maart 2017 @ 19:14:
[...]

Nu weet ik niet hoelang het geleden is maar volgens dit moeten ze je CV na 1 jaar vernietigen en alle gegevens na 7 jaar.

Recruiters die je na een jaar benaderen met je CV zijn dus strafbaar.
Dat was in 2014, dus die termijn is inderdaad verlopen. En blijkbaar is hun privacystatement dus ook niets waard, want daarin zeggen ze dat ze na twee jaar na het aangeven niet meer bemiddeld te willen worden de gegevens naar een afgeschermde omgeving te verplaatsen.
Indien u niet meer bemiddeld wilt worden, dan kunt u dit aangeven in Mijn Randstad. U wordt niet meer benaderd en bemiddeld door Randstad. Uw persoonsgegevens worden in dat geval na twee jaar gearchiveerd in een afgeschermde omgeving. Uw persoonsgegevens zijn dan enkel beschikbaar voor Randstad onder strikte voorwaarden overeenkomstig de daarvoor toepasselijke doelen en termijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Nu ook weer eentje die supervaag blijft:
Hello Paxlie,

I have many Opportunities in Amsterdam and Berlin, I was keen to see if you are open to a new position? paying up to €80k + cool benefits! :)

Would you like further details?

Kind regards,
James

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Titel .NET vacatures in- en rondom X

En dan de mail:
Hallo Crazy,

Dit weekend kreeg ik jouw CV doorgestuurd via Monsterboard. Ziet er interessant uit. Zie dat je aardig wat ervaring hebt in .NET en zelf zijn wij gespecialiseerd in .NET werving en selectie, dus interessant om in contact met elkaar te komen.

Momenteel hebben wij veel vacatures rondom Y die ik graag met je bespreek. Op welk nummer ben jij goed bereikbaar?

Met vriendelijke groet,
En dan denk je toch niet dat ik mijn nummer ga geven :P

Tevens vraag ik mij af hoezo elke recruiter mijn salaris wil weten, mijn salaris wens lijkt me toch wel genoeg.....

[ Voor 9% gewijzigd door tha_crazy op 20-03-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Vorig maand "interesse bericht" van recruiter, op gereageerd en doorverwezen, verder geen reactie. Vandaag exact dezelfde sjabloon binnen gehad. Gereageerd en gemeld bij LinkedIn. Wie wilt helpen hem aan te melden bij LinkedIn is welkom

Members only: Spammer

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Slavy schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:49:
Vorig maand "interesse bericht" van recruiter, op gereageerd en doorverwezen, verder geen reactie. Vandaag exact dezelfde sjabloon binnen gehad. Gereageerd en gemeld bij LinkedIn. Wie wilt helpen hem aan te melden bij LinkedIn is welkom

***members only***
Ik ben blij dat ik van LinkedIn af ben, scheelt een hele hoop in de spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Shadowhawk00 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:32:
Sinds wanneer mailen ze je ook al op zaterdag? Echt ik begon zowaar te twijfelen of het wel zaterdag was.
Maatje van mij kreeg een bericht van een recruiter op 2e Kerstdag j.l. Sta nergens meer van te kijken nu :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gplux
  • Niet online
tha_crazy schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:21:
En dan denk je toch niet dat ik mijn nummer ga geven :P
Ik blijf me afvragen waarom ze denken dat we altijd maar zin en tijd heb om met zo'n knuppel te gaan bellen. Ik heb wel wat beters te doen dan praten over mijn ambities met mensen die nog nooit een regel code hebben gezien. Ik kreeg bijvoorbeeld deze vorige week:
Hi Gplux,

Excuses voor de directe benadering.
Ik bel je graag over een rol binnen de organisatie van een relatie van mij.

Jouw naam is, na het zoeken door ons resource team, intern genoemd en zij hebben mij gevraagd jou eens in alle discretie te polsen voor een oriënterend gesprek. Zij stellen hoge eisen aan potentiële kandidaten en ik ben benieuwd of jouw wensen en ambities aansluiten op deze mogelijkheid.

Schikt het morgen om 09:30 of 14.00 uur?
Ja joh, alsof ik op zulke korte termijn niks beters te doen heb. Uiteraard met standaard copy pasta over dat mijn naam "intern is genoemd." Maar goed, altijd nog beter dan de nietszeggende inmail die ik van een senior recruitment consultant bij Huxley kreeg dit weekend.
Hi Gplux,

Jouw profiel ziet er interessant uit. Graag kom ik met jou in contact over een mogelijkheid bij jou in de buurt. Sta je daarvoor open?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,
Nee niet als je een generiek troepbericht stuurt. Dat zou je als senior recruiter toch wel kunnen voorspellen.

Overigens loop ik genadeloos hard te haten op parasitaire agency recruiters, maar ik heb niets dan lof voor interne recruiters die wel direct met concrete posities en gegevens ed komen. Vanaf 1 mei zit ik dankzij een competente inhouse recruiter bij een nieuwe werkgever - die krijgt dan ook een mooie Linkedin review. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Gplux schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:52:
[...]

Ik blijf me afvragen waarom ze denken dat we altijd maar zin en tijd heb om met zo'n knuppel te gaan bellen. Ik heb wel wat beters te doen dan praten over mijn ambities met mensen die nog nooit een regel code hebben gezien. Ik kreeg bijvoorbeeld deze vorige week:
Naja, ik ben wel op zoek naar wat nieuws, maar ben heel selectief in het kiezen van recruiters.
Zo ook al van hetzelfde bedrijf, hezelfde mailtje gekregen alleen van verschillende personen.
Daar ga ik al niet mee in zee.

Evenals recruiters die gewoon generieke mailtjes sturen.
Alleen degene die oprechte interesse tonen, en ook echt hebben gelezen hoe en wat wil ik contact mee, waar dan alsnog het eerste contact via mail.

Pas als ik het allemaal goed vind dan krijgen ze mijn telefoonnummer met de mededeling om niet zomaar tijdens kantooruren te bellen
En dan alsnog hebben ze maar 1 kans, 1 bullshit sollicitatie en ze hoeven me niet meer te bellen :W

Degene waar ik nu mee werk noemt netjes bedrifjsnamen voor mijn eigen onderzoek, stuur een smsje in plaats van te bellen en houd mij netjes op de hoogte.

[ Voor 10% gewijzigd door tha_crazy op 20-03-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gplux
  • Niet online
Recruiters kúnnen inderdaad best nuttig zijn, maar vaak zijn ze dat gewoon niet .. http://imgur.com/a/aA6qN :')
(voor wie niet wil klikken: screenshot van mijn Linkedin profielbezoekers, allemaal "Iemand met de functietitel Recruiter")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:55

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Gplux schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:28:
Recruiters kúnnen inderdaad best nuttig zijn, maar vaak zijn ze dat gewoon niet .. http://imgur.com/a/aA6qN :')
(voor wie niet wil klikken: screenshot van mijn Linkedin profielbezoekers, allemaal "Iemand met de functietitel Recruiter")
Ik heb vrij lang detachering gedaan en had alle klussen op linkedin staan. Dat heb ik allemaal ingekort, ontdaan van buzzwords etc. Voor mijn huidige functie is het handig als klanten me kunnen vinden (oh, zo ziet die eruit, oh, hij doet dit ook al ff) maar is het zeker niet nodig dat recruiters dat kunnen. Ik heb in het profiel gezet dat ik echt nergens interesse in heb en dat ze niet naar kantoor moeten bellen.

Vooralsnog hebben deze maatregelen zin, het aantal recruiters is flink gekelderd. Ze komen nog wel, maar in plaats van dagelijks 2 of meer is het nu 1 per week.

teruglezend: dit oogt nogal blasé, maar is zeker niet zo bedoeld.

[ Voor 4% gewijzigd door pjottum op 20-03-2017 19:49 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat krijg je eigenlijk terug voor het openbaren voor betalende gebruikers van al je zakelijke ervaringen en geheimen op Linkedin? Voor mij was die balans negatief, veel recruiters die je profiel eigenlijk niet eens mochten bekijken wisten je toch te vinden. En dat heeft voor mij wel veel werk (cv maken en aanpassen) maar niks positiefs opgeleverd. De recruiters in kwestie vonden het allemaal niet interessant en lieten vaak niks meer van zich horen. Inmiddels heb ik wel een leuke vaste baan maar daar was recruitend / linkedinned Nederland niet bij betrokken. Dat heeft voor mij nooit iets opgeleverd dan een verlies aan tijd die ik beter had kunnen besteden aan iets dat ik wel leuk vind. Daarom is mijn profiel ook al een behoorlijke tijd daar niet meer te vinden. Je geeft expliciet aan niet in de randstad te willen werken dus alle aanbiedingen die je krijgt zijn in de randstad. Recruiters ? Ik wens ze een leven lang jeuk toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 21:17

Bolletje

Moderator Harde Waren

Haha, die heb ik volgens mij ook gehad; 'Senior Consultant' voor leasevraagstukken. Ok.

Recent ook een mooie. In december een recruiter op linkedin dat ze 'graag telefonisch wil kennismaken'. Dus ik stuurde braaf na één dag een reactie terug van dat ik niet hoef tenzij ze iets specifieks heeft. Nu pas na 3 maanden (!) een reactie terug van 'Oh, oeps, late reactie, ja wil je toch telefonisch kennismaken? '

You had one job! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:31

3DDude

I void warranty's

Heren is iemand bekend met

Members only:

Klinkt mooi, maar ik heb geen idee wat voor persoon ze zoeken (inhoudelijk) en in "pond teken" bedrag "euro's" kan ik niet zoveel mee XD.

Lijkt zo een brit, die maar wat roept en dan achteraf zegt ja dat is maximaal mogelijk >:)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Gmail-adres? Uhuh... Ik ruik een scam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

3DDude schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:18:

***members only***

Klinkt mooi, maar ik heb geen idee wat voor persoon ze zoeken (inhoudelijk) en in "pond teken" bedrag "euro's" kan ik niet zoveel mee XD.

Lijkt zo een brit, die maar wat roept en dan achteraf zegt ja dat is maximaal mogelijk >:)
nu linksom / rechtsom .. houd er rekening mee dat je 90% van het salaris kwijt bent aan woning en eten+ drinken .. oftwel je komt net rond... zie het als aangetrokken worden voor een honger loontje (no joke)

overgens https://www.google.nl/web...-8#q=4500+gbp+naar+euro&* als je wilt weten wat het in euro is kan je rijk rekenen 8)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

F_J_K schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:20:
Gmail-adres? Uhuh... Ik ruik een scam.
Dacht hetzelfde, maar er staat ook pond 4500 euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

3DDude schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:49:
[...]

Ja maar dat kan ook gewoon een dom iemand zijn die niet weet wat 1+1 is of die een domme copypasteactie doet. Die zijn er zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:08

Onbekend

...

Laatst ook weer zo'n persoon via LinkedIn die wat vacatures beschikbaar had, en vond dat deze goed bij mij zou passen. Hij vroeg (schreef) of ik eventueel open stond voor een nieuwe stap in mijn carrière en vroeg mijn telefoonnummer om mij te kunnen bellen.
Ik had teruggeschreven dat ik altijd open sta voor iets nieuws, maar dat ik vaak lastig telefonisch bereikbaar ben en dat hij beter naar mij kon mailen. Daarna nooit meer iets van heb vernomen........... :+

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
3DDude schreef op maandag 20 maart 2017 @ 21:49:
Dat kan nog gewoon een domme fout zijn (die we allemaal wel eens maken). Een recruiter die me benadert met een persoonlijk adres reageer ik sowieso niet op. Als jij voor bedrijf X pretendeert te werken verwacht ik een e-mail als voornaamachternaam@X.tld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands

***members only***

Nee maar voor zover ik Avanade een beetje ken kunnen ze altijd wel goede senior engineers gebruiken en staan alle vacatures op hun eigen website. Heb nog nooit gehoord dat ze vage recruiters gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:08:
Toch altijd weer vervelend om te horen dat sommige recruiters hun imago zo ten schande maken. Ik werk zelf ook als recruiter, zonder hier ook maar één cent aan persoonlijke bonus voor te ontvangen. Gewoon omdat het mijn passie is om andere mensen aan een leuke baan te helpen of de connectie te zijn om ze een vervolg stap in hun carrière te laten maken waar ze al lang naar uitkijken. Een tip voor de mensen die maar moeilijk van die recruiters afkomen met benaderingen die me doen denken aan een stalkende ex: geef altijd een reactie, bedank vriendelijk voor het aanbod en wens ze veel succes met het vinden van de juiste kandidaat. Copy, Paste :) Zo ben je er snel vanaf!
Niet reageren werkt even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Gadgeteer schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 08:30:
[...]

Het is dan wel netjes, maar het is gewoonweg dezelfde spam als van de rest. Ze linken me ongevraagd, zonder enige nuttige informatie te geven behalve dan mijn functie gekopieerd te hebben naar wat ze zoeken. Ik ben niet op zoek naar een nieuwe baan, dit staat ook op mijn Linkedin. Dus het is misschien qua toon wel vriendelijk, verder is het wederom schieten met hagel.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW

TNW

Hier ook weer een mooie

Beste TNW,

Samen met mijn opdrachtgever X in Zeist ben ik op zoek naar een Systeem Engineer.
Jouw profiel sprong er uit in onze zoektocht. En je bent nu op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Bijgevoegd vind je informatie over de functie.

Op zich geen standaard recruitermeuk, want men werkt samen met een bedrijf en er is een concrete vacature. Maar als je naar mijn online profiel kijkt is het vrij duidelijk dat ik geen "Minimaal vijf jaar ervaring in het beheren van complexe/high-volume websites en/of webapplicaties" heb.
Dus ondanks redelijke communicatie m.b.t. de vacature lijkt men toch met de dubbelloops te schieten, of iemand heeft gewoon niet zitten opletten. 8)7

Weblog | Straling!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:33
TNW schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:22:
Hier ook weer een mooie

Beste TNW,

Samen met mijn opdrachtgever X in Zeist ben ik op zoek naar een Systeem Engineer.
Jouw profiel sprong er uit in onze zoektocht. En je bent nu op zoek naar een nieuwe uitdaging.

Op zich geen standaard recruitermeuk, want men werkt samen met een bedrijf en er is een concrete vacature. Maar als je naar mijn online profiel kijkt is het vrij duidelijk dat ik geen "Minimaal vijf jaar ervaring in het beheren van complexe/high-volume websites en/of webapplicaties" heb.
Dus ondanks redelijke communicatie m.b.t. de vacature lijkt men toch met de dubbelloops te schieten, of iemand heeft gewoon niet zitten opletten. 8)7
Zo'n vacature is meestal hun ideale kandidaat, maar zal waarschijnlijk niet bij iedereen aansluiten. Ik vind daar op zich niks mis mee hoe je wordt benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW

TNW

Wat ik noemde werd wel gevraagd als functie-eis. Ik kan me echt totaal niet voorstellen dat ik "eruit sprong" als je de functie-eisen en mijn profiel naast elkaar legt.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kreeg vanmorgen een request op linkedin en n paar uur later een mail van die recruiter met dat ik nu n profiel bij ze heb waar ik m'n voorkeuren etc kan veranderen. Direct bij ACM een spamklacht ingediend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Welke agency heeft profielen die je online kunt aanpassen?

Spilberg heeft ze sinds kort. Ik sta daar (gewenst) in de database voor interim projecten. Enige aanmerking is dat alle vinkjes aanstonden (interim en permanent, nieuwsbrieven). Opt-out die opt-in had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
waar ik altijd een hekel aan heb is al recruiters je benaderen met een vaag verhaal over een bepaalde functie... Vraag je gericht door dan moet men eerst een bijgewerkte versie van je CV ontvangen..

In plaats van dat men to the point is en ook je linkedin profiel eens goed leest wordt je eigenljik zonder verdere interesse bebombardeerd met mails/verzoeken die slecht <30% overlap hebben met het werk wat je doet of hebt gedaan...

In voorgaande posts zie ik al iets voorbij komen over uit de search blijkt dat... blijkbaar neemt een echte recruiter niet eens de moeite om er echt iets van te maken.. Ik had al vaak het gevoel bij een detacheerder een nummertje te zijn. maar de recruiters van dat soort partijen maken het er ook veelal wel naar.

Ik wil ze niet allemaal over een kam scheren maar grossomodo komt het daar helaas wel op neer...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Laatst online: 28-03-2023
koentjuh1987 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:47:
waar ik altijd een hekel aan heb is al recruiters je benaderen met een vaag verhaal over een bepaalde functie... Vraag je gericht door dan moet men eerst een bijgewerkte versie van je CV ontvangen..
Ik erger me er altijd dood aan als ze een emailtje beginnen met "je naam viel bij ons .."' zinnetjes. Nee. Lul niet zo uit je bek, ik ben een van de velen die je gewoon spamt en met dat zinnetje ons wilt laten denken dat we zo belangrijk zijn dat je ons specifiek hebt uitgekozen. En dan vraag je na door wie dat dan is gedaan en hoor je niks meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:27:
Welke agency heeft profielen die je online kunt aanpassen?

Spilberg heeft ze sinds kort.
Ik bedoel maar... opdonderen met die zooi.

Tegen alle regels in staan alle opt-ins inderdaad aan, belachelijk :(

[ Voor 12% gewijzigd door Cartman! op 24-03-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 23:04
Vandaag een e-mail ontvangen met in de eerste zin een tenenkrommend woord: "oppotuniteit". Ja dag, leer eerst maar eens normaal Nederlands typen. Daarbij verwijst de opt out link in de e-mail naar een algemene pagina waar je met geen mogelijkheid kunt uitschrijven. Kortom maar vriendelijk gevraagd om mij niet meer lastig te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

FrankHe schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:38:
Vandaag een e-mail ontvangen met in de eerste zin een tenenkrommend woord: "oppotuniteit". Ja dag, leer eerst maar eens normaal Nederlands typen. Daarbij verwijst de opt out link in de e-mail naar een algemene pagina waar je met geen mogelijkheid kunt uitschrijven. Kortom maar vriendelijk gevraagd om mij niet meer lastig te vallen.
Viendelijk vragen :? Met die kunstjes :? Dat ga ik dan niet vragen, ik maak gewoon een rule aan in mijn e-mailclient om e-mail van die toko direct en ongelezen te verwijderen. Dan heb ik er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

TNW schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:22:
Hier ook weer een mooie

Beste TNW,

Hadden ze dit voor jou bepaald in hun communicatie naar jou toe?

Hoi ik recruit voor X en Y, en heb zojuist besloten dat jij op zoek bent naar een nieuwe job :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Opportuniteit, dat is toch een Vlaams woord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 23:04
t_captain schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 08:15:
Opportuniteit, dat is toch een Vlaams woord?
E-mail ontvangen van Amsterdamse recruit(st)er met oer Nederlandse naam. Verwacht dat het een verhaspeling is van een Engels woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Werd van de week nog gebeld voor een functie en direct aangegeven geen interesse te hebben. Of ik toevallig iemand kende die wel interesse had...met een grapje maar gezegd dat ze d'r werk gewoon zelf mag uitvoeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:24:
Werd van de week nog gebeld voor een functie en direct aangegeven geen interesse te hebben. Of ik toevallig iemand kende die wel interesse had...met een grapje maar gezegd dat ze d'r werk gewoon zelf mag uitvoeren ;)
Je kan beter vragen wat het oplevert als je iemand weet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:10:
[...]

Je kan beter vragen wat het oplevert als je iemand weet ;)
Als ik ze zou kennen zou ik ze liever zelf aannemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:48
FrankHe schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:55:
[...]

E-mail ontvangen van Amsterdamse recruit(st)er met oer Nederlandse naam. Verwacht dat het een verhaspeling is van een Engels woord.
Het is, geloof ik, wel correct Nederlands. Alleen wel stom om onnodig moeilijke woorden te gebruiken, en ze dan verkeerd te spellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Wordt er zo moe van alle recruiters die maar blijven proberen met 'geweldige' vaste aanstellingen bij bedrijven. Of deze is altijd leuk. Ik weet dat je al veel mailtje krijg van recruiters maar ik probeer het toch maar. Dus tja doe maar even niet. De mooiste was dat een van mijn developer werd gebeld op de company telefoon (en dat was de enige in het bedrijf) die stond op het bureau van de directeur. Dus dat was een erg grappig gesprek ^_^ Met de directeur die het telefoontje aannaam. :F Ik had zelf een sport gemaakt om binnen 2 minuten (vrij netjes nog) van een recruiter af te komen. Ik was toen head of development waardoor ik mensen moest aannemen soms. Dus als iemand belde ging iedereen er rustig voor zitten om te genieten van de afpoeier actie.

Ben net weer op zoek naar een nieuwe klus dus moet ik weer hier mee dealen maar lees een mijn profile op linkedin dan zie je dat ik geen vaste aanstelling zoek maar alleen freelance klussen het is niet moeilijk.

Maar goed je hebt wel van die recruiters die echt effort steken in onderzoek. Kwam terug met wat hij had gevonden van mij op Github dat ik ooit een artikel op de wikipedia was begonnen etc (is niet zo moeilijk om na te zoeken met mijn nickname) maar goed een A for effort dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Laatst online: 08:57
Ik heb nu ook een mooie van Sixteenotwo B.V.

Die had ik al gedeclined op LinkedIn. Krijg ik nu een mailtje op mijn zakelijke mail met een bericht in 4 verschillende lettertypes (allemaal alinea's gekopieerd en geplakt?) over welke geweldige carriere kansen ze wel niet hebben voor me. Ook begint de mail met de melding dat ze niks van me hebben vernomen via LinkedIn dus dan maar een mailtje sturen (op een mailadres wat nergens online beschikbaar is).

Ik twijfel of ik de mail gewoon moet verwijderen of dat ik iets moet sturen in de trant van "Oh ik zie dat ik vergeten ben je in mijn mailbox ook als spam te rapporteren.." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Welke sites gebruiken jullie trouwens als jullie wel zelf zoeken?
En dan natuurlijk specifiek in software development :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
tha_crazy schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:59:
Welke sites gebruiken jullie trouwens als jullie wel zelf zoeken?
Niet, dat laat ik liever door een paar goeie recruiters doen. Stukken efficienter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeZZiN schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:34:
Maar goed je hebt wel van die recruiters die echt effort steken in onderzoek. Kwam terug met wat hij had gevonden van mij op Github dat ik ooit een artikel op de wikipedia was begonnen etc (is niet zo moeilijk om na te zoeken met mijn nickname) maar goed een A for effort dan maar!
Zoals ik een tijdje geleden aangaf heb ik laatst eens een kijkje mogen nemen in het systeem Talentbin van Monsterboard en ik was verbaasd over hoe geavanceerd dit systeem was. Wat ik eruit begreep verzameld een dergelijk systeem alle informatie die over jou te vinden is op het internet vanuit zoveel mogelijk bronnen en koppelt dit voor een deel ook aan elkaar. Dankzij zo'n systeem zullen recruiters amper nog moeite hoeven doen om te achterhalen wat jij gedaan hebt op oa. Github, Wikipedia en welke bijeenkomsten je geweest bent en wat je bij wijze van spreken deelt op Facebook. Voor recruiters aangesloten op dit systeem wordt deze informatie je allemaal in een mooi overzicht en in hapklare brokken aangeboden.

Aan de andere kant besef ik mij dat dit altijd nog een hele verbetering is ten opzichte van de massa is kassa mailings die je waarschijnlijk vaak genoeg zal ontvangen. Zo iemand heeft in ieder geval jouw situatie persoonlijk beoordeeld en zijn tijd geïnvesteerd om je een persoonlijke mail te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Members only:

[ Voor 15% gewijzigd door RomeoJ op 05-04-2017 08:05 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2017 @ 17:37:
[...]

Zoals ik een tijdje geleden aangaf heb ik laatst eens een kijkje mogen nemen in het systeem Talentbin van Monsterboard en ik was verbaasd over hoe geavanceerd dit systeem was. Wat ik eruit begreep verzameld een dergelijk systeem alle informatie die over jou te vinden is op het internet vanuit zoveel mogelijk bronnen en koppelt dit voor een deel ook aan elkaar. Dankzij zo'n systeem zullen recruiters amper nog moeite hoeven doen om te achterhalen wat jij gedaan hebt op oa. Github, Wikipedia en welke bijeenkomsten je geweest bent en wat je bij wijze van spreken deelt op Facebook. Voor recruiters aangesloten op dit systeem wordt deze informatie je allemaal in een mooi overzicht en in hapklare brokken aangeboden.

Aan de andere kant besef ik mij dat dit altijd nog een hele verbetering is ten opzichte van de massa is kassa mailings die je waarschijnlijk vaak genoeg zal ontvangen. Zo iemand heeft in ieder geval jouw situatie persoonlijk beoordeeld en zijn tijd geïnvesteerd om je een persoonlijke mail te schrijven.
Dus weer een illusie armer dat ze wel effort steken wat zijn die gasten/dames lui. Ik heb zelf wel eens Pipl gebruik die kon ook al een hoop vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

***members only***

Nu kreeg ik gisteren een mail van een collega van hem, ik hoorde van hem dat hij jou benaderd heeft voor avenade, blabla.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 11:44

Reneger

Wie? IK?

Al ben ik op zoek naar een nieuwe freelance klus (iOS / Android / Java, dus een relatief gewilde hoek), heb ik afgelopen week bijna alle recruiters uit mn lijst gegooid. Een aantal die ik ooit persoonlijk heb gesproken, en een goed gevoel bij heb gehad hebben de opschoonactie overleefd.

Zelfs na een update op linkedin dat ik beschikbaar kom, is het nog relatief rustig... Voorheen stond de telefoon roodgloeiend.

Ook daar heb ik iets nieuws voor. Een VoIP nummer. Die kan lekker uit zodra ik op vakantie ga ofzo. En scheelt het rond lopen met 2 telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hi xx,
Helaas kan ik me voorstellen dat je veel berichten van recruiters krijgt.

Etc etc
[...]
Vond deze wel origineel. Maar helaas ik heb al een leuke baan :).

[ Voor 35% gewijzigd door Sport_Life op 29-03-2017 19:49 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1 ... 25 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan