Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hydra schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:58:
Ghe. Kreeg net een berichtje van een recruiter "Heb jij altijd willen werken voor klanten als Uber, AirBNB of Booking?"

Nou nee, maar Uber staat sinds kort op m'n "nooit" lijstje :D
Het is ook geen aanbod voor een baan bij Uber, AirBNB of Booking ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
fsfikke schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:34:
Het is ook geen aanbod voor een baan bij Uber, AirBNB of Booking ;)
Haha! "Heb je altijd al willen werken bij bedrijven als Uber, AirBnB of Booking.com? Jammer joh, dat ga je met jouw CV niet halen. De lokale computerboer heeft wel een plekje voor op de helpdesk" :D

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta momenteel niet open voor andere uitdagingen, maar als het wel zo zou zijn en ik zo'n mailtje zou ontvangen, dan zou ik toch eens zelf gaan kijken bij Uber, AirBNB of Booking of er iets van mijn gading bijstaat.

En als dat idd zo is, dan gewoon daar lekker direct solliciteren ipv via zo'n kwiebus die er niks van bakt en waar je niks aan hebt.

De toon van het mailtje zegt m.i namelijk al genoeg. Dit kan nooit een serieuze recruiter zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hydra schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:36:
[...]

Haha! "Heb je altijd al willen werken bij bedrijven als Uber, AirBnB of Booking.com? Jammer joh, dat ga je met jouw CV niet halen. De lokale computerboer heeft wel een plekje voor op de helpdesk" :D
"willen werken voor klanten als" maw. wil je voor een bedrijf werken die Uber etc. als klant heeft. Wel slim geformuleerd van deze recruiter, je ziet hoe makkelijk het is om mensen gevleid te laten voelen door met een paar grote namen te gooien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
fsfikke schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:39:

je ziet hoe makkelijk het is om mensen gevleid te laten voelen door met een paar grote namen te gooien :p
Als je mij hiermee bedoelt; ik voel me niet 'gevleid' door dat soort namen hoor :D het zijn 'gewoon' simpele e-commerce bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hydra schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:58:
Ghe. Kreeg net een berichtje van een recruiter "Heb jij altijd willen werken voor klanten als Uber, AirBNB of Booking?"

Nou nee, maar Uber staat sinds kort op m'n "nooit" lijstje :D
Britse recruiter?
Zie dit vaak bij britten

En het gaat natuurlijk om "bedrijven die lijken op/willen lijken op" de genoemde bedrijven. Die namen doen alleen aan inbound open sollicitaties filteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hydra schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:02:
[...]

Als je mij hiermee bedoelt; ik voel me niet 'gevleid' door dat soort namen hoor :D het zijn 'gewoon' simpele e-commerce bedrijven.
Genoeg afgeleid iig om de daadwerkelijke inhoud van het bericht compleet over het hoofd te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
ANdrode schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:05:

En het gaat natuurlijk om "bedrijven die lijken op/willen lijken op" de genoemde bedrijven.
Nee ik weet vrij zeker dat zij recruiten voor Booking.com. Daarnaast heb ik ook wel uitnodigingen van Booking.com zelf gehad. Dus ik geloof niet dat het "voorliegen" is; ze zullen best wel dit soort bedrijven in hun portfolio hebben en mijn profiel komt ook wel overeen met waar dat soort bedrijven naar zoeken. Het gaat alleen om het algemeen om in-house vacatures en die interesseren me sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Hydra schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:16:
[...]
Nee ik weet vrij zeker dat zij recruiten voor Booking.com. Daarnaast heb ik ook wel uitnodigingen van Booking.com zelf gehad. Dus ik geloof niet dat het "voorliegen" is; ze zullen best wel dit soort bedrijven in hun portfolio hebben en mijn profiel komt ook wel overeen met waar dat soort bedrijven naar zoeken. Het gaat alleen om het algemeen om in-house vacatures en die interesseren me sowieso niet.
Ik had booking.com even gemist. AirBNB heeft volgens mij wel een hard engineeringcultuur, andere klasse dan Booking als ik het goed inschat.
offtopic:
Kan jij toevallig perl >:)

Waar wil je dan wel zitten? ZZP of detachering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
ANdrode schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:38:
Ik had booking.com even gemist. AirBNB heeft volgens mij wel een hard engineeringcultuur, andere klasse dan Booking als ik het goed inschat.
offtopic:
Kan jij toevallig perl >:)
Schrijven ja, lezen nee ;)
Waar wil je dan wel zitten? ZZP of detachering?
Zit nu bij een hele leuke kleine detacheerder waar ik 't erg naar m'n zin heb. Als ik een move zou gaan maken zou het richting zelfstandigheid zijn. Naar een andere detacheerder ga ik niet echt wat mee opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:28
Nog een ervaring met een shit recruiter, niet mijn eigen ervaring.

Gezocht iemand met een WO opleiding en een lijst van ervaringen die alleen iemand kan hebben met jaren werkervaring. Gelukkig heeft een vriendin van mij het. Per email zeggen ze "Goede marktconform salaris". Nodigen ze haar uit voor een gesprek om vervolgens na een uur te zeggen dat het gaat om een startersfunctie met een basis salaris van 24K per jaar. Eerst wilden ze helemaal geen salaris noemen, dat doen ze pas bij salarisonderhandeling na een 2de gesprek en een assessment.

Recruiters en HR medewerkers hebben echt te veel tijd over.

Aantal van de eisen was "Samen met head of development ben je verantwoordelijke voor de strategie", "Ervaren in het inzetten van big data bij een A-Merk", "Aantoonbare ervaring in het leiden van een scrum team" en met als titel iets van "Senior development manager"

Welke starter beheerst dit soort dingen! En wie is na zijn studio gelijk een senior manager!. Het moet niet gekker worden.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

Vandaag weer eentje van Bonque. Niet bepaald goede ervaringen mee, dus eerst maar eens om meer info gevraagd. Blijkt het te gaan om een junior / medior rol. Ik ben meer senior+++ / architect.

Ze snappen het daar bij Bonque niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
igmar schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:04:
Vandaag weer eentje van Bonque. Niet bepaald goede ervaringen mee, dus eerst maar eens om meer info gevraagd. Blijkt het te gaan om een junior / medior rol. Ik ben meer senior+++ / architect.

Ze snappen het daar bij Bonque niet echt...
Heb je in jouw reactie jouw ambities/verwachtingen verwoord?

Mijn hypothese is dat de aangeboden functie aan de soort reactie die ze krijgen ligt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Kon het niet laten om deze LinkedIn post te kopiëren:
Vibe Group ® zoekt moneydriven toptalent om de organisatie verder door te laten groeien. Je kent je weg binnen een salesomgeving en bent klaar om de volgende stap te maken. Wij bieden een steile leercurve, een ambitieuze en inspirerende, zakelijke omgeving en bovenal een fantastische ontwikkeling voor de rest van je carrière.
Money driven. Korte termijn, scoren, kan niet schelen hoe.

Precies wat er mis is met de sector, en geen enkele drive om er iets aan te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
t_captain schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:38:
Kon het niet laten om deze LinkedIn post te kopiëren:

[...]

Money driven. Korte termijn, scoren, kan niet schelen hoe.

Precies wat er mis is met de sector, en geen enkele drive om er iets aan te veranderen.
Money driven, maar ze betalen vast heel slecht met een mogelijk hoge bonus die niemand krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:17

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ook zo mooi, een steile leercurve. Ik lees dat altijd als "We gooien je in het diepe en geven je nog wat ballast mee zodat je er na 3 maanden vanzelf mee kapt of overwerkt thuis zit"

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als we in de technische functies een bepaald karakter zoeken, is het iemand die door de inhoud is gefascineerd. Dat zijn mensen die graag in hun vrije tijd wat (open source) hobbyen, daardoor hun blik verbreden en blijven innoveren. Mensen die het voor de paycheck doen, zijn meestal maar matige performers.

De rol van geld als motivator wordt heel mooi uitgelegd: YouTube: RSA ANIMATE: Drive: The surprising truth about what motivates us

Kennelijk gaan ze er vanuit dat recruitment dom werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

ANdrode schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:19:
Heb je in jouw reactie jouw ambities/verwachtingen verwoord?
In dit geval ? Nee. Ik mag van een recruiter verwachten dat ze dit redelijkerwijs kunnen inschatten. Je gaat geen junior / medior functie aanbieden aan iemand met bijna 20 jaar werkervaring.
Mijn hypothese is dat de aangeboden functie aan de soort reactie die ze krijgen ligt :X
Vast, maar ik ben wel een beetje klaar met de W&S buro's. Ik krijg compleet andere aanbiedingen van de corporate recruiters, die het schijnbaar wel kunnen inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
igmar schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 21:04:
[...]
In dit geval ? Nee. Ik mag van een recruiter verwachten dat ze dit redelijkerwijs kunnen inschatten. Je gaat geen junior / medior functie aanbieden aan iemand met bijna 20 jaar werkervaring.
Dat had ik dan verkeerd ingeschat. In zo'n geval reageer ik gewoon niet & markeer het nummer van het kantoor op mijn telefoon zodat ik niet opneem als het mij niet goed uitkomt.
Vast, maar ik ben wel een beetje klaar met de W&S buro's. Ik krijg compleet andere aanbiedingen van de corporate recruiters, die het schijnbaar wel kunnen inschatten.
Die doen het een stuk beter ja :). En ze filteren ook meer; In extremis: bij een bepaald bedrijf heb ik gezien dat 95% van de aangedragen kandidaten niet actief werd benaderd door de in-house recruiter…

Verwijderd

Lisadr schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:31:
Nog een ervaring met een shit recruiter, niet mijn eigen ervaring.

Gezocht iemand met een WO opleiding en een lijst van ervaringen die alleen iemand kan hebben met jaren werkervaring. Gelukkig heeft een vriendin van mij het. Per email zeggen ze "Goede marktconform salaris". Nodigen ze haar uit voor een gesprek om vervolgens na een uur te zeggen dat het gaat om een startersfunctie met een basis salaris van 24K per jaar. Eerst wilden ze helemaal geen salaris noemen, dat doen ze pas bij salarisonderhandeling na een 2de gesprek en een assessment.

Recruiters en HR medewerkers hebben echt te veel tijd over.

Aantal van de eisen was "Samen met head of development ben je verantwoordelijke voor de strategie", "Ervaren in het inzetten van big data bij een A-Merk", "Aantoonbare ervaring in het leiden van een scrum team" en met als titel iets van "Senior development manager"

Welke starter beheerst dit soort dingen! En wie is na zijn studio gelijk een senior manager!. Het moet niet gekker worden.
Ging het gesprek wel om dezelfde functie? Kan goed zijn dat de recruiter een andere functie heeft geadverteerd naar de kandidaat dan de vacature die er daadwerkelijk was.

En heeft het bedrijf de CV van de kandidaat in kwestie (die ze van de recruiter hebben gekregen) wel gecheckt? Indien ja, kan het goed zijn dat ze van de recruiter een ander CV hebben ontvangen om toch maar een gesprek te regelen.

Want op een of andere manier heeft de recruiter het voor elkaar gekregen een gesprek bij het bedrijf te regelen. Voor de recruiter is het kat in het bakje, want commissie. Want dat is hun enige drijfveer. Ze hebben schijt aan de bedrijven en de kandidaten.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:05
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:54:
[...]

Want op een of andere manier heeft de recruiter het voor elkaar gekregen een gesprek bij het bedrijf te regelen. Voor de recruiter is het kat in het bakje, want commissie. Want dat is hun enige drijfveer. Ze hebben schijt aan de bedrijven en de kandidaten.
Over het algemeen krijgen externe recruiters pas hun commissie als iemand tekent en/of zijn proeftijd doorkomt en niet bij het aandragen voor een sollicitatie gesprek.

Verwijderd

Ik heb het persoonlijk meegemaakt. Had een sollicitatiegesprek en daar kwam uit (door een misverstand) dat de recruiter in meerdere stappen werd betaald.

Bij het aanleveren van een geschikt CV, voor een solliciatiegesprek en nog een aantal stappen tot het daadwerkelijk in dienst nemen van de kandidaat incl doorstaan van de proeftijd.

Dat is ook de reden waarom de shitrecruiters zo naar je CV hengelen. Om daarmee de bedrijven te spammen en te proberen toch maar een sollicitatiegesprek te regelen. De ergsten gaan zelfs zover de CV's aan te passen zodat die "beter bij de functie past" om de kans op een gesprek te verhogen. Naar de kandidaten vertellen ze een mooi verhaal zodat die (voor de kat z'n ....) op gesprek gaat en hup, weer kat in het bakkie.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2017 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Mental note: copyright statement en watermerk in CV opnemen.

• ANdrode
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:13:
Mental note: copyright statement en watermerk in CV opnemen.
En stenografie. Per keer dat je jouw CV weggeeft een variatie maken waardoor je kan herkennen wat de bron is.

offtopic:
Ik heb catch-all emailadressen die ik hiervoor gebruik. Kan je ook op een simpele manier veel telefoonnumers krijgen?

• t_captain
Daarvoor is het watermerk.

Maar vooral de copyright notice is een krachtig instrument. Een CV bevat vormgeving en creative writing en dat zijn allebei zaken die verdergaan dan databankrecht en bescherming van auteursrecht genieten.

• jongetje
Dan moet je je je cv wel als image sturen. De meeste recruiters kopieren en plakken je CV in hun eigen formaat en halen je contactgegevens eruit.

• t_captain
ook in tekst kun je een watermerk coderen, alleen de bandbreedte is veel kleiner.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:44
jongetje schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 10:53:
[...]

Dan moet je je je cv wel als image sturen. De meeste recruiters kopieren en plakken je CV in hun eigen formaat en halen je contactgegevens eruit.
De meeste recruiters hebben tijd over, dat lezen we keer op keer in dit topic.. overtypen en dan aanpassen is een kleine moeite als er geld mee verdient kan worden (overtypen.. leuke klus voor die MBO stagiaire)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-09 17:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Voor dat soort praktijken heb ik altijd een paar extra kopiën van mijn CV bij me als ik op gesprek ga en vraag ik altijd even het CV dat ze van me hebben ter inzage.

Met een beetje uitleg werken de meeste mensen daar graag aan mee (en zo krijgen shitrecruiters het van twee kanten >:) ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• t_captain
Overtypen, mits letterlijk, helpt niet altijd. Plus dat die stagaire, pardon, "assistent resource manager", waarschijnlijk stiekum copy/paste gebruikt.

• Freee!!

Freee!!

t_captain schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:29:
Overtypen, mits letterlijk, helpt niet altijd. Plus dat die stagaire, pardon, "assistent resource manager", waarschijnlijk stiekum copy/paste gebruikt.
Dat zijn dingen waar ik niet zoveel problemen mee heb, dingen weglaten en toevoegen zodat "mijn" CV beter op de vacature past wel.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• t_captain
Daartegen biedt het auteursrecht bescherming. Watermerk plus registratie van oorspronkelijke CV is ondersteunend.

• jongetje
t_captain schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:54:
Daartegen biedt het auteursrecht bescherming. Watermerk plus registratie van oorspronkelijke CV is ondersteunend.
Ik werk in de detachering met regelmatig een nieuwe opdracht (die ik zelf moet zoeken/regelen). Daarbij heb ik mijn CV al in verschillende formaten op tafel zien liggen :) . Heb er niet zoveel moeite mee, hoort beetje bij de detachering en de brokers waarmee je zaken doet. Ook voorheen bij solliciteren voor een vaste functie gebeurde dit. Heb er weinig moeite mee zolang niemand langs elkaar gaat werken.

Erger vind ik de recruiters die fake vacatures in de markt zetten puur om cv's te verzamelen (en waar je vaak nooit meer iets van hoort op het moment dat je een opdracht zoekt).

• Lisadr
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:54:
[...]

Ging het gesprek wel om dezelfde functie? Kan goed zijn dat de recruiter een andere functie heeft geadverteerd naar de kandidaat dan de vacature die er daadwerkelijk was.

En heeft het bedrijf de CV van de kandidaat in kwestie (die ze van de recruiter hebben gekregen) wel gecheckt? Indien ja, kan het goed zijn dat ze van de recruiter een ander CV hebben ontvangen om toch maar een gesprek te regelen.

Weet niet wat er intern allemaal gebeurt, maar het ging om dezelfde functie. Wat ik denk is dat ze proberen een betere kandidaat te krijgen. Als iemand met veel ervaring bereid is om een starters functie te doen, dan is de recruiter blij en hun klant blij. Wie wil niet 32GB ram voor de prijs van 8GB ram! Toen ze verbaasd reageerde op een veel te lage salaris kreeg je als antwoord 'We hebben wel gratis koffie en gaan jaarlijks naar het buitenland met het team'.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• t_captain
Lisadr schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:27:
[...]

Toen ze verbaasd reageerde op een veel te lage salaris kreeg je als antwoord 'We hebben wel gratis koffie en gaan jaarlijks naar het buitenland met het team'.
Gratis koffie hebben ze bijna overal, dat is gewoon een wereldvreemd antwoord. Bij de laatste 5 bedrijven waar ik heb rondgelopen werd nergens voor koffie betaald en bij twee van de bedrijven werd er ook gratis gelunchd. Bovendien, hoeveel duizenden euro's kun je aan gratis koffie opdrinken in een jaar, opdat het ook maar van dezelfde orde wordt als een flink salarisverschil? 8)7

En die reis naar het buitenland...dat is wel een beetje bijzonder. Maar zit je er echt op te wachten? Mensen met een gezin zullen in het algemeen liever met hun eigen gezin op vakantie gaan dan met hun collega's.

Verwijderd

Members only:

• Lisadr
*knip* Vanaf hier verzandde het topic in een discussie over arbeidsvoorwaarden en niet meer over recruiters of recruitment. e.e.a. is verwijderd en vanaf hier weer ontopic ajb.

[ Voor 76% gewijzigd door Rukapul op 23-02-2017 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gplux
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Is iemand bekend met VMR Consultants (ook wel bekend als Jpeople / Java-Recruitment.com)? Ik word al weken compleet doodgestalkt door ze. Inmiddels heb ik Linkedin berichten van 9 verschillende recruiters bij hetzelfde bedrijf gehad.

Daaraan gerelateerd; weigeren jullie wel eens zaken te doen met recruitment bedrijven omdat ze hun personeel duidelijk slecht behandelen? Ik ben VMR Consultants eens gaan opzoeken op glassdoor.com, en ik ben nog nooit zo veel slechte reviews tegengekomen. Dingen als "shocking place to work", "appalling company", en "very much rotten."Ik kreeg echt medelijden met de recruiters.

Niet dat ik bijzonder veel sympathie heb voor recruiters, maar als ik dan toch m'n ziel ga verkopen dan doe ik het niet door de kas van een of ander dubieus bedrijf te spekken. :-( Hoe staan jullie daar in?

[ Voor 6% gewijzigd door Gplux op 24-02-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Recruiting bedrijven plenty. Ik denk niet dat ik veel mis door niet met de meer 'shady' types in zee te gaan. Dus ik deel je mening. Alleen ga ik niet de moeite nemen elk bedrijf op Glassdoor e.d. op te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Same here maar meestal heb je het wel snel door met wat voor toko je te maken hebt dus makkelijk uit te sluiten.
Gejaagde gesprekken ,over alles heen praten nauwelijks weten waar ze het over hebben.

Net als de ster van de week voor mij ,of ik even voor 3 maanden naar St. Louis wilde komen voor een lead java architect role.

Ow en of ik even zelf een werkvergunning kon regelen voor de V.S. I shit you not.

Helaas werd er weer niet ingegaan op mijn eis van een voorschot van 20k $ voor mijn relocatie op mijn paypal.

Het gedeelte waar ik melde in Nederland te wonen niets met Java te maken te hebben en als ie mij nog eens op zaterdag avond zou bellen ik zijn hoofd eraf zou draaien stapte hij ook wonderwel overheen.

Cant make this shit up Ik heb inmiddels maar mijn linkedin verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2017 @ 23:56:

Ow en of ik even zelf een werkvergunning kon regelen voor de V.S.
Ze zouden toch moeten weten dat de werkgever de aanvraag moet ondersteunen. Dat komt ze niet natuurlijk zo goed uit, want de werkgever weet helemaal niet dat er in Europa wordt geworven voor hun baan. Met andere woorden, iedere minuut die ze aan deze anvraag besteden is er een teveel. Kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Weer zo'n mailtje dat op het eerste gezicht wel vriendelijk lijkt, maar bij nadere beschouwing toch wat integriteit mist:
Excuses voor mijn direct bericht maar voor een klant van mij ben ik op zoek ...
Die zin is strijdig met zichzelf. Als je ervaart dat je je moet verontschuldigen, waarom ga je direct daarna door met datgene waarvoor je jouw excuses aanbiedt?

Het gevolg is dat het beleefdheidswoord "excuses" niet oprecht overkomt.
Sta jij open voor een kop koffie bij de klant?
Naar de kandidaat suggereert de recruiter een vrijblijvende kennismaking. Minder formeel dan een "kop koffie" kan haast niet.

Toch weet ik zeker dat het verhaal naar de werkgever heel anders is. Dan ben je geen "koffie-gast" maar een sollicitant. Je moet niet gek kijken als je koffie-afspraak wordt bevestigd met een agenda-notitie van 2 uur met een iemand van HRM erbij.

De veronderstelde vrijblijvendheid is er niet, en dat is dus ook een vorm van oneerlijkheid in de communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit keer geen shitpraktijk (vind ik tenminste), maar na 4 jaar (!) een heel beleefd mailtje van de recruiter die mij aan mijn huidige baan heeft geholpen met daarin alleen de vrijblijvende vraag of ik mensen weet die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging met daarbij een waslijst aan openstaande vacatures....

Allen in het vakgebied van SAP en allen in Duitsland.

Want de vraag springt de pan uit volgens de recruiter....

Nogmaals, dit is geen shitrecruiter. Persoonlijk goede ervaringen mee en sommige van mijn collega's, degenen die ook met ze te maken hebben gehad, zijn er ook positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Gplux schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:14:
Is iemand bekend met VMR Consultants (ook wel bekend als Jpeople / Java-Recruitment.com)? Ik word al weken compleet doodgestalkt door ze. Inmiddels heb ik Linkedin berichten van 9 verschillende recruiters bij hetzelfde bedrijf gehad.

Daaraan gerelateerd; weigeren jullie wel eens zaken te doen met recruitment bedrijven omdat ze hun personeel duidelijk slecht behandelen? Ik ben VMR Consultants eens gaan opzoeken op glassdoor.com, en ik ben nog nooit zo veel slechte reviews tegengekomen. Dingen als "shocking place to work", "appalling company", en "very much rotten."Ik kreeg echt medelijden met de recruiters.

Niet dat ik bijzonder veel sympathie heb voor recruiters, maar als ik dan toch m'n ziel ga verkopen dan doe ik het niet door de kas van een of ander dubieus bedrijf te spekken. :-( Hoe staan jullie daar in?
Ik word ook kapot gespammed door ze. Komen heel naar over. Typische gouden bergen beloven maar uiteindelijk niks waar kunnen maken.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar

igmar

ISO20022

Gplux schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 17:14:
Ze staan hier op de zwarte lijst. Ik hanteer een "2 strikes you're out" beleid : Als je het 2 keer goed verprutst doe ik met dat agency geen zaken meer. Recruiters die het presenteren om in contactpoging #1 me goed te irriteren gaan d'r meteen op (je weet wel, die je een FE starter functie aanbieden, terwijl je een senior specialist in een heel ander vakgebied bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat bij LinkedIn de mogelijkheid "Ik ken deze persoon niet" is verwijderd.

Dat leidde ertoe dat je geen uitnodigingen meer kon versturen als er teveel mensen die optie hadden gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:01:
Jammer dat bij LinkedIn de mogelijkheid "Ik ken deze persoon niet" is verwijderd.

Dat leidde ertoe dat je geen uitnodigingen meer kon versturen als er teveel mensen die optie hadden gekozen.
Hij is er nog wel, alleen is deze optie verschoven naar links onderaan in het scherm (althans bij mij). En je ziet hem pas verschijnen wanneer je iemand afgewezen hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:01:

Die is er nog wel, alleen het is een beetje aangepast. Ik kan niet meer direct mensen afwijzen vanuit de mail, maar als ik dan naar mijn verzoeken ga kan ik 'm wel afwijzen, en dan linksonderin popupt een "Ik ken deze persoon niet" knop. Dus het werkt nog wel, maar wordt er niet makkelijker op gemaakt!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Iemand bekend met FrontWiseGroup en HSO? Enige weken terug een link invite van een FrontWiseGroup recruiter, die staat nog open, woensdag en vandaag een email (in mijn spambox, dat wel) van iemand van HSO. Mailadres komt daar vandaan, op de twitter en websitelink kom ik terecht, al zegt de textbox die verschijnt bij mouse-over dat het via frontwise gaat. Persoon bestaat ook echt, lijkt het, googlehit kom ik de naam tegen als recruitement specialist, werkzaam voor FrontWise...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:13
Pizza_Boom schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:04:
Iemand bekend met FrontWiseGroup en HSO? Enige weken terug een link invite van een FrontWiseGroup recruiter, die staat nog open, woensdag en vandaag een email (in mijn spambox, dat wel) van iemand van HSO. Mailadres komt daar vandaan, op de twitter en websitelink kom ik terecht, al zegt de textbox die verschijnt bij mouse-over dat het via frontwise gaat. Persoon bestaat ook echt, lijkt het, googlehit kom ik de naam tegen als recruitement specialist, werkzaam voor FrontWise...
Biljana Alampioska toevallig?

HSO is wel een gerespecteerde organisatie trouwens. Zijn vrij groot met Dynamics AX.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
fonsoy schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:46:
[...]

Biljana Alampioska toevallig?

HSO is wel een gerespecteerde organisatie trouwens. Zijn vrij groot met Dynamics AX.
Correct. Ook benaderd toevallig?

Dynamics AX is afdeling ICT toch? Kom ik aan met werktuigbouw/elektro. :+ :D

[ Voor 3% gewijzigd door Pizza_Boom op 03-03-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
Pizza_Boom schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:55:
[...]
Correct. Ook benaderd toevallig?

Dynamics AX is afdeling ICT toch? Kom ik aan met werktuigbouw/elektro. :+ :D
Yep, ook benaderd. Is inderdaad een ICT-bedrijf, voor zover ik weet.
Haar mailtje was dusdanig onpersoonlijk dat ik geen zin had om moeite te nemen om te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
fonsoy schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:30:
[...]

Yep, ook benaderd. Is inderdaad een ICT-bedrijf, voor zover ik weet.
Haar mailtje was dusdanig onpersoonlijk dat ik geen zin had om moeite te nemen om te reageren.
Het was in het Engels bij mij. Junior Customer Service Engineer. Klinkt als klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
Pizza_Boom schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:33:
[...]
Het was in het Engels bij mij. Junior Customer Service Engineer. Klinkt als klantenservice.
Ik ben dan wel benieuwd of ze bij jou ook deze tekst heeft gebruikt;
Hi Fons,

Interessante achtergrond heb je. We zijn aan het zoeken naar talentvolle Dynamics AX Developers hier bij HSO. Onder andere je ervaring bij <Huidige Werkgever> spreekt zeer tot de verbeelding.
Vertel je graag meer over waar we naar op zoek zijn…Kan je me laten weten of je verder met ons hierover in contact wil komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
fonsoy schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:37:
[...]

Ik ben dan wel benieuwd of ze bij jou ook deze tekst heeft gebruikt;

[...]
Totaal niet. Ik heb heel mijn LinkedIn in het Engels opgesteld, wellicht scheelt dat. En ik ben onderlaatst bezocht, anoniem, door een recruiter, zag ik. Mailtje van woensdag:
Hi Pizza,

I saw your profile while browsing for LinkedIn. At the moment, we are looking for Junior Customer Service Engineer to join our team.

Your background and profile fit very well to what we are looking for.

Would you be open to have a quick chat and discuss this opportunity?

Have a nice day,
Mailtje van vandaag:
Hi Pizza,

Few days ago, I sent you an email about a possible career opportunity for you. Would you be interested in a short call to discuss the options?

Best,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Da's tegenwoordig standaard. Berichtje en dan een week later een follow-up. Pas als ik een derde krijg ga ik me eraan storen. En als het een bedrijf is dat gewoon mijn profiel niet leest (met Front-end rollen aankomt) dan meldt ik gewoon dat het niet bij me past.

M.i. niet echt "shitpraktijken", meer een "first world problem" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Dat klopt. Is alleen voor mij de eerste die ik ontvang in mijn mailbox (althans, die ik eruit vis, wellicht meer in de spamfolder gekomen die ik niet gezien heb). Follow-up is 2 dagen later, an sich een redelijke periode. Vroeg mij meer af of mensen deze toko en dan vooral de manier van handelen kenden. Ik word de laatste tijd dood gegooid met phishing namens PayPal, die komen zelfs door mijn spamfilter heen (heb de SMS verificatie maar aan gegooid, just in case), dus vandaar de vraag. Ik zie meer van dit soort vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Had ook een mooie iemand die mij op wilde binnen halen op in een Microsoft toko. * MeZZiN en Microsoft don't get along. Duidelijk uit mijn CV ook geen MS talen (ben Full stack Software ontwikkelaar/Cloud engineer). Maar goed wel gereageerd just for fun maar hij bleef vast houden. Heb je ook nog wel eens met recruiters. Toen maar laten weten wat mijn freelance tarief is maar nu is het stil goh echt. Zijn reactie hij gaat in overleg en merkte dat ik freelancer was. Maar goed de laatste tijd krijg wel enorm veel Engelse maar ook Amerikaanse recruiters. Het vervuilt mijn Linkedin behoorlijk de laatste tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampiz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 23:33
Beste x,

Ik zag je profiel en vraag mij af of je open staat voor een nieuwe uitdaging. Ik zie in jouw profiel dat je momenteel werkt als x bij y. Daarom een directe vraag: heb je zin om woensdagavond 22 maart onder het genot van een hapje en een drankje kennis te komen maken? Er liggen bij ons tal van IT uitdagingen, niet alleen in Nederland maar ook op de Caribbean. We willen dit niet vooraf gieten in functies, maar kijken graag hoe we jouw expertise kunnen combineren met onze uitdagingen. Hoor graag of je daarvoor openstaat. We kunnen natuurlijk ook even bellen: nummer.

Hartelijke groet, B

riekt naar mijn idee als copypasta toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
We willen dit niet vooraf gieten in functies, maar kijken graag hoe we jouw expertise kunnen combineren met onze uitdagingen.
= we hebben momenteel geen concrete vacatures.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dit klinkt nog een beetje als het bedrijf zelf dat mensen wil leren kennen. Waar halen ze anders de carribean vandaan? Een agency zou het vager omschrijven, "voor verschillende interessante klanten" ofzo.

Ik kreeg vandaag ook weer zo'n invitation. Pas afgestudeerde jongen in Engeland, aan zijn profiel te zien geen affiniteit met ICT. Had "een aantal aanvragen openstaan" en vroeg zich af "wanneer we die telefonisch konden bespreken".

Dat eerste vertelt me dat hij niet in staat is om te zien welke aanvraag wel of niet zou aansluiten bij mij. Komt ervan als je met branche-vreemde schoolverlaters werkt. Dat tweede lijkt me dan ook een verspilling van tijd. Heb de invite maar geweigerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 23:22
Lampiz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:14:
Beste x,

Ik zag je profiel en vraag mij af of je open staat voor een nieuwe uitdaging. Ik zie in jouw profiel dat je momenteel werkt als x bij y. Daarom een directe vraag: heb je zin om woensdagavond 22 maart onder het genot van een hapje en een drankje kennis te komen maken? Er liggen bij ons tal van IT uitdagingen, niet alleen in Nederland maar ook op de Caribbean. We willen dit niet vooraf gieten in functies, maar kijken graag hoe we jouw expertise kunnen combineren met onze uitdagingen. Hoor graag of je daarvoor openstaat. We kunnen natuurlijk ook even bellen: nummer.

Hartelijke groet, B

riekt naar mijn idee als copypasta toch?
langs de andere kant,deze hangt er free food aan vast, das toch wel een pluspunt tov andere recruiters (en ook een van de redenen waarom ik nu bij mijn bedrijf zit :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Wel grappig dat er een heel topic over is, maar ik heb ongeveer 3 jaar geleden dezelfde vervelende praktijken meegemaakt met recruiters, die mij gingen "stalken" via Linkedin.
Heb zelfs een keer een recruiter gehad die nadat ik zijn aanbod had afgewezen, mijn collega's had benaderd (ook via Linkedin), en had verteld dat hij mij had gesproken en dat ik ook interesse had voor die functie (terwijl dat niet het geval was).
Ik ben ook gedetacheerd bij een klant, en de klant is ook wel eens gebeld door een recruiter met de vraag of hij mij kon spreken. Ik kon naderhand mooi bij mijn klant uitleggen dat ik niet op zoek was naar een andere baan.
Heb uiteindelijk dus mijn Linkedin account verwijderd want had geen zin meer in dat soort "gezeur" omdat ik niet op zoek was naar een andere baan.

Maar nu een aantal jaar later wil ik wel weer gaan zoeken naar een andere baan, wat is dan het beste om te doen? Ik wil niet dat mijn huidige werkgever er nog vanaf weet, dus zie niet echt veel mogelijkheden om dat via Linkedin of Monsterboard te doen.
Zag overigens wel dat je in Monsterboard tegenwoordig je cv beperkt kunt afschermen (dus zonder persoongegevens). Dat houd wel de lastige recruiters tegen maar het kan ook in mijn nadeel werken voor de goede recruiters. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:20
@bones ik vind dit gewoon saboteren van je klus/werkomgeving. Als dit mij zou overkomen, dan was ik op zijn zachts gezegd 'not amused' en had ik die recruiter zijn werk / manager ook even een belletje gegeven.

Veder geen directe ervaring met 'actief' zoeken naar een baan, maar heb je in het verleden niet bij een detacheerder gewerkt, of ken je niet een recruiter (persoonlijk), mijn persoonlijke mening is wel, leg initieel contact via e-mail met een kort verhaaltje en ga dan een kopje koffie drinken of doe een belletje.

En zelf vacature(s) zoeken/checken?

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
bones schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:33:

Heb uiteindelijk dus mijn Linkedin account verwijderd want had geen zin meer in dat soort "gezeur" omdat ik niet op zoek was naar een andere baan.
Daar snap ik dus niks van. Ik heb ook een paar keer gehad dat een recruiter me bij een klant belde en die heb ik dan ook even onsubtiel laten weten dat ik daar helemaal niet van gediend was. Waarom zou ik dan in hemelsnaam m'n LinkedIn (wat gewoon een onderdeel is van je personal brand en iets waar redelijk veel tijd in zit om up to date te houden) verwijderen?

Beperk dan gewoon de toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mogelijkheid:
Je zou LinkedIn/Monsterboard kunnen gebruiken om passief vacatures af te struinen en te kijken wat je wel wat lijkt. Dan proberen daarvan het bedrijf van die vacatures te achterhalen en het daar dan direct proberen.

Of als je kunt: pols eens in je netwerk...

Evt kun je daar vragen naar een lijstje met goede recruiters.... En dan daar contact mee opnemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2017 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Hier hebben wij het ook leuk, wij hebben een vacature open staan voor een tweede/derdelijns engineer. Nu is dit opgepikt door een twitterbot en de bekende vacature sites natuurlijk.

Nu krijgen wij mailtjes van zo'n beetje elke recruiter met "Ja wij horen dat jullie op zoek zijn naar developers" Zelfs naar een kleine 10x terug te mailen dat wij geen interesse hebben en geen development doen blijven ze aanhouden.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TeGek schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:52:

Nu krijgen wij mailtjes van zo'n beetje elke recruiter met "Ja wij horen dat jullie op zoek zijn naar developers" Zelfs naar een kleine 10x terug te mailen dat wij geen interesse hebben en geen development doen blijven ze aanhouden.
Dat soort firma's (het domein) kun je meteen op de blocked list van de spamfilter zetten. Zijn duidelijk geen serieuze recruiters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Goldman schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:43:

En zelf vacature(s) zoeken/checken?
Dat.

Zoek eerst uit welke functie je wilt en in wat voor soort organisatie. Zoek dan de werkgevers en leg contact met de manager of bij grotere bedrijven de recruitment afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 22:29
TeGek schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:52:
Hier hebben wij het ook leuk, wij hebben een vacature open staan voor een tweede/derdelijns engineer. Nu is dit opgepikt door een twitterbot en de bekende vacature sites natuurlijk.

Ik kom weleens een zinnetje als deze tegen onderaan een vacture:

We firmly decline all contact with staffing and recruitment agencies and job ad salespersons

Misschien toevoegen aan je vacature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

exponential schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:19:
[...]

Ik kom weleens een zinnetje als deze tegen onderaan een vacture:

We firmly decline all contact with staffing and recruitment agencies and job ad salespersons

Misschien toevoegen aan je vacature?
Alsof die &^#$%@# zich daar aan zouden storen :)

Sales zijn de ergste mensen inhet zakenleven.
Ze liegen en bedriegen. :X

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 22:29
MrMonkE schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:21:
[...]

Alsof die &^#$%@# zich daar aan zouden storen :)

Sales zijn de ergste mensen inhet zakenleven.
Ze liegen en bedriegen. :X
Beetje kort door de bocht reactie.

Wat ik probeer te zeggen is dat als je niet duidelijk bent in je vacature dat je geen recruitment agencies wilt, je niet verbaasd moet zijn als je platgebeld wordt door deze mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Lampiz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:14:
Beste x,

Hartelijke groet, B
offtopic:
Ik kreeg gisteren bij het station vlak bij mijn werk een stevig karton (A5) met een kleine tube zonnebrandcreme aangeboden namens een detacheringsbedrijf dat ontwikkelaars zoekt en ze bieden een 10-daagse vakantie naar Curaçao voor twee aan als je voor een bepaalde datum solliciteert en wordt aangenomen. Jammer dat ze niet helemaal in mijn richting lijken te werken.

NB: Off-topic omdat ik dit niet bepaald een shitpraktijk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 15:35
Zojuist weer een.

Gisteren via linkedin een bericht gekregen van Brigita Dirziute uit Amsterdam van thefrontendlab.com
(ik heb geen idee wie dit overigens is)
Hi Leon,

I know not a lot of people write personal messages. But here I am.
I'm currently recruiting for Housing anywhere in Rotterdam and I came across your profile. I thought it might be interesting for you:
https://www.thefrontendla...e-(4000-5500€)-c-1-p-1715

Let me know what you think?
Een uur daarna kreeg ik het bericht
Hey there! how is everything going?
Krijg ik zojuist via facebook het volgende bericht van dezelfde persoon
Hey LEON! i believe i have a dream job for you. Where are you?
Die dreamjob is overigens voor een functie als react ontwikkelaar, iets wat ik nog niet heb gedaan.

En ja hoor de vriendschap verzoek is ook binnengekomen op facebook. Dus ik dacht laat ik eens kijken op haar profiel, nou die is dus nog geen uur oud, heeft net 2 vrienden.

Duidelijk dus een partij waar ik nooit maar dan ook echt nooit zaken mee zal doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn dreamjob is rentenier. Laat de shitrecruiters daar maar iets op vinden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan komt die met die vaknatie naar de Caribean nog het verste :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:28

Speedmaster

Make my day...

The Eagle schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 18:32:
Dan komt die met die vakantie naar de Caribean nog het verste :Y)
Wel zelf je vliegticket kopen........ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Gisteren voor de zoveelste keer op mijn werk via de receptie gebeld door een (Britse) recruiter van Gillespiemanners.
Meer mensen ervaring met die lui?

Al een paar keer de moeite genomen om ze uit te leggen dat het hier in NL als behoorlijk onbeschoft beschouwd wordt om iemand via zijn huidige werkgever te benaderen en dat ik liever niet meer door ze gebeld wordt. Lijkt helaas een onmogelijke missie.
Aangezien ik ook wel eens gebeld wordt door klanten in de UK is het voor de receptie helaas ook niet te doen om ze er altijd direct uit te filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze onder een anoniem nummer gebeld?

Zo niet, dan moet het mogelijk zijn om dat nummer in de telefooncentrale te laten blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:31
Ik had vorige week ook weer een leuke:
Beste Transportman (gelukkig stond hier dan wel mijn echte naam),

Ik heb je gevonden via een van de jobboards, LinkedIn of in onze eigen database en ik zou je om hulp willen vragen.
De onpersoonlijkheid straalt er gewoon vanaf. Goed, ik ben ergens gevonden, maar waar precies? Ik kan wel een gok wagen, namelijk de laatste, want op jobboards sta ik niet en mijn LinkedIn staat afgeschermd.

Vervolgens komt er een algemeen stukje dat ze meerdere opdrachtgevers hebben, en ook daar gaat het onpersoonlijke eigenlijk weer verder. Ze zoeken namelijk ervaren mensen voor de chemische industrie, en dat ben ik toch echt niet. Ik ben wel afgestudeerd in die richting, maar dat is alweer enkele jaren geleden en ben sindsdien werkzaam in de IT, dus dat ervaren is niet echt van toepassing. En iedere recente versie van mijn cv zou dat ook duidelijk maken, maar ja, als je met een versie uit de database werkt kan dat natuurlijk zomaar enkele jaren verouderd zijn.

Maar dan de afsluiter:
Wellicht heb je interesse in een overstap of ken je iemand die interesse heeft? Ik kom dan heel graag in contact met je!
In combinatie met de omschrijving dat ze ervaren mensen zoekt, krijg ik zowat het idee dat het haar niet om mij ging, maar om mensen die ik eventueel van mijn studie ken die mogelijk interesse zouden hebben.

Gelukkig hoort ze graag van me en wenst ze me een fijne avond.

Nu heb ik natuurlijk netjes geantwoord, dat wilde ze ook zo graag, alleen het antwoord beviel blijkbaar niet, want ik heb niets meer teruggehoord (en dat is ondertussen een week geleden). Ik weet alleen niet of dat ligt aan het feit dat ik geen interesse heb of uit de database verwijderd wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Typisch shotgun. De wereld is je funnel. Spam iedereen, wie niet reageert of geen interesse heeft wordt verder geen seconde aan besteed (dit is immers >>90% van een heeele grote database).

Wie in latere fase afhaakt wordt nog wel even gestalkt, "waarom wil je niet", "de perfekte kans", yada yada.

Het ligt in mijn natuur om iedereen die me benadert voor een baan een vriendelijk "nee" te gunnen, maar eerlijk gezegd word ik er wel moe van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de fase van iedereen netjes beantwoorden al heeeeeel lang voorbij. Ze mogen me mailtjes, invites of whatever sturen. Het merendeel wordt toch niet gelezen of genegeerd. En dan heb ik er ook geen last van.

Maar als ze me gaan bellen op mijn werk (en ik zie per abuis niet dat het een recruiter is) dan krijgen ze een hele botte Double_whopper aan de lijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:31:
Ik ben de fase van iedereen netjes beantwoorden al heeeeeel lang voorbij. Ze mogen me mailtjes, invites of whatever sturen. Het merendeel wordt toch niet gelezen of genegeerd. En dan heb ik er ook geen last van.

Maar als ze me gaan bellen op mijn werk (en ik zie per abuis niet dat het een recruiter is) dan krijgen ze een hele botte Double_whopper aan de lijn....
Vertel vertel *pakt popcorn*

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:31:

Meestal wijs ik de recruiters half netjes half kinderachtig op alle feiten die ze verkeerd hebben geobesrveerd en geef ik ze een copy paste waarom ik waarschijnlijk nooit meer via een Recruiter ergens ga werken.

e.g. ik vertrouw ze gewoon niet meer enkele partijen hebben dat verpest.

> Ga naar bedrijf om te sollicteren als Mobile Dev.
> Hi so we're here to discuss the role as Java Developer
> But I've been told you were looking for a mobile developer?

Ben er uiteindelijk toch aan de slag gegaan omdat dat me ook wel trok, maar kom op zeg..
Tijdens het werken daar ook mensen langsgeweest welke System Manager wilde zijn, behalve dat we dat etern geregeld hadden. Ook miscommunicatie van recruiterts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:35
Gopher schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:17:
[...]

e.g. ik vertrouw ze gewoon niet meer enkele partijen hebben dat verpest.

> Ga naar bedrijf om te sollicteren als Mobile Dev.
> Hi so we're here to discuss the role as Java Developer
> But I've been told you were looking for a mobile developer?

Ben er uiteindelijk toch aan de slag gegaan omdat dat me ook wel trok, maar kom op zeg..
Tijdens het werken daar ook mensen langsgeweest welke System Manager wilde zijn, behalve dat we dat etern geregeld hadden. Ook miscommunicatie van recruiterts.
Euh... no offence, je vertrouwd ze niet (meer) en bent er toch aan de slag gegaan?

Als je het zelf neit prettig vind, dan heb je je medemens geen plezier gedaan door hun gedrag te laten lonen door wel zelf zo'n fout aanbod te accepteren. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Tip: Vraag recruiters altijd om een bruto maandsalaris, ook al geven ze een jaarsalaris. Sommige recruiters geven een jaarsalaris door, maar zeggen er niet bij dat het inclusief vakantiegeld, maximale mogelijk bonus en andere dingen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Def1ant schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:33:
[...]

Euh... no offence, je vertrouwd ze niet (meer) en bent er toch aan de slag gegaan?

Als je het zelf neit prettig vind, dan heb je je medemens geen plezier gedaan door hun gedrag te laten lonen door wel zelf zo'n fout aanbod te accepteren. O-)
Mijn huidige baan ben ik niet via een recruitert binnen gekomen.

Punt was dat ik dringen op zoek was op dat moment, maar ik kwam dus wel volledig onvoorbereid binnen aangezien ik niet voor Java Dev kwam.

Dat is dus inderdaad ruk, ik persoonlijk kan daar nog redelijk goed in schakelen. Maar iemand kan hier best snel vastlopen in zijn gesprek.

Dat ik het alsnog aangenomen heb maakt het niet goed dat de recruitert zijn werk verkeerd deed.
Ik heb overigens aangegeven dat hij dat verkeerd had opgepakt en daar op moest letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Lisadr schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:40:
Tip: Vraag recruiters altijd om een bruto maandsalaris, ook al geven ze een jaarsalaris. Sommige recruiters geven een jaarsalaris door, maar zeggen er niet bij dat het inclusief vakantiegeld, maximale mogelijk bonus en andere dingen is.
Jaarsalaris is altijd total package en daarmee beter te vergelijken dan een maandsalaris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Vandaag weer een hersenloze recruiter (lees: Chick met leuk uiterlijk meer geen inhoud qua kennis). Zien ze niet dat ik net een paar maanden bij een nieuwe detacheerder zit en interesse heb? En dan wel zeggen dat ze mijn profiel hebben gelezen, dan krijgen ze onderstaande:

* Slavy gebruikt zijn standaard template (beknopte versie)

Geachte blabla,

Bedankt voor de interesse, indien je mijn diensten wilt afnemen, neem contact op met mijn manager, te bereiken via *linkedin hier* of *06hier*.

Groeten,

Slavy

Daarna bericht doorsturen naar mijn manager -die weet immers hoe vervelend sommige recruiters zijn-, en gaat dan hun pro-actief bellen n.a.v. mijn bericht om te vragen of hij nog mensen aan ze kan uitlenen. Werkt alleen maar goed :D

[ Voor 3% gewijzigd door Slavy op 09-03-2017 14:58 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisadr
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:27:
[...]

Jaarsalaris is altijd total package en daarmee beter te vergelijken dan een maandsalaris.
Niet perse. Bij de ene is jaarsalaris 12x je maandsalaris, bij de andere is het 12x je maandsalaris + 13e maand en sommige gaan zo ver om het te definiëren als 12x maandsalaris + vakantiegeld + maximale mogelijke bonus + maximale reiskosten + elke andere ding die ze bieden.

Sommige mensen zullen het wel weten, maar ik wist het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:24
Maar dan zegt een maandsalaris wellicht ook niet zoveel, want dan weet je niet welke extra's er nog zijn. Of, wat in NL blijkbaar wel eens voorvalt, wordt je vakantiegeld bij je maandloon uitgekeerd.

Je moet dus eigenlijk altijd vragen wat er wel of niet in het geciteerde bedrag vervat zit om zeker te zijn dat je correct kan vergelijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Kwakkel schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:15:
Maar dan zegt een maandsalaris wellicht ook niet zoveel, want dan weet je niet welke extra's er nog zijn. Of, wat in NL blijkbaar wel eens voorvalt, wordt je vakantiegeld bij je maandloon uitgekeerd.

Je moet dus eigenlijk altijd vragen wat er wel of niet in het geciteerde bedrag vervat zit om zeker te zijn dat je correct kan vergelijken :)
Ik hoor liever een maandsalaris plus mogelijke extra's. Die extra's zijn secundair, niet primair.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ook een bekende truc: het noemen van het schaalmaximum als salaris.

Een functie kan bijvoorbeeld 55-80k betalen en een recruiter maakt daar zomaar "80k" van. Stel dat een kandidaat een looneis van 80k heeft. Op papier zou het net kunnen, in de praktijk niet. De werkgever zit niet te wachten op iemand die op het eindpunt instapt. Dus die biedt hooguit 70.

Uiteindelijk voelt de kandidaat zich oneerlijk behandeld, terwijl de recruiter niet het gevoel heeft iets oneerlijks heeft gedaan. Verschil van inzicht in de definitie van "eerlijk" :)

Het valt me de laatste tijd op hoe veel vacatures worden gerecycled. Een paar maanden geleden werd ik door Nederlandse bureaus benaderd voor een of andere functie. En de afgelopen week werd ik door twee verschillende Engelse bureaus benaderd voor dezelfde positie. Weet je meteen wat je aan die gasten hebt, zero klantrelatie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Sehr geehrter Mr <mijn naam>,

ich bin gerade durch meine Suche nach einer Führungskraft Im Bereich der Bewertung von Finanzprodukten auf Sie aufmerksam geworden. Mein Kunde sucht eine motivierte Person, die bestehende Assets & Produkte bewertet und weiterentwickelt. Ihnen zur Seite steht ein hoch motiviertes Team.

Ich konnte Ihr Interesse wecken oder Sie kennen jemanden, den ich mit der beigefügten Vakanz begeistern kann? Dann freue ich mich auf Ihre Rückmeldung mit einem aktuellen Lebenslauf (Aus IT-Gründen idealerweise im Word-Format).

Mit freundlichen Grüßen,
Rene Lessow
Huxley Banking & Finance
Goetheplatz 5-11, 60313 Frankfurt Am Main, Germany
Bijlage:
Eine weltweit aufgestellte Investmentgesellschaft für institutionelle Investoren sucht im
Bereich der Real Assets einen Head of Valuation (m/w), der die Investmentprodukte
bewerten und weiterentwickeln kann.
Ich suche Sie zum nächstmöglichen Zeitpunkt als:
Head of Valuation (m/w)
für den Standort Hamburg oder Frankfurt am Main
Mein Kunde ist ein Top Investment Unternehmen für Sachwert- und Finanzmarkt-Anlagen
und bietet Ihnen durch die letzten erfolgreichen Geschäftsjahre eine Führungsposition von
einem motivierten Team an.
Die Position ist im Rahmen der Direktvermittlung zu besetzen.
Ihr Aufgabengebiet:
 Führung des lokalen und internationalen Bewertungsteams
 Bewertung und Re-evaluierung der Anlageprodukte aus dem Bereich der Real
Assets (Immobilien, erneuerbare Energien, Agrarbereich)
 Beobachtung und Weiterentwicklung der genannten Assets
 Analyse der Modelle, welche von den Analysten erstellt wurden
 Enge Zusammenarbeit mit externen Prüfungsgesellschaften zur Bewertung der
Finanzprodukte
 Ansprechpartner für Investoren und Regulierungsbehörden
Ihre Erfahrungen:
 Ausgezeichnete Erfahrung in der Bewertung der spezifischen Assetklassen und
deren Modellen (Ebenfalls der juristischen Anforderungen)
 Führungserfahrung im Sinne einer klassischen Teamleitungs- oder
Projektleitungsfunktion mit unterstellten Mitarbeitern
 Alternativ können Sie auch in Frage kommen, wenn Sie Erfahrung im Bereich Due
Diligence oder dem Transactionmanagement besitzen
 Langjährige Erfahrung in der Finanzwelt oder den Wirtschaftsprüfgesellschaften mit
dem Schwerpunkt der Wertermittlung
 Verhandlungssichere Kenntnisse in Wort und Schrift: Deutsch & Englisch
 Verhandlungssicheres und souveränes Auftreten
Ihr Benefit:
 Festanstellung – unbefristeter Arbeitsvertrag
 Internationale Arbeitsweise von Hamburg oder Frankfurt am Main aus
 Eigenständige Entscheidungsgewalt und Teilnahme am Investmentkomitee
Die gast heeft wat teveel moeite gedaan zonder zich goed in me te verdiepen. Mijn Duits is goed genoeg, maar ik verhuis niet zomaar naar Duitsland en zowel Frankfurt am Main als Hamburg is me net iets te ver weg. En hoewel ik best wel wat ervaring heb bij banken, is de vacature toch echt wel in het verkeerde vakgebied. Ik ben programmeur, geen financiëel specialist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:31
t_captain schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:47:
Het valt me de laatste tijd op hoe veel vacatures worden gerecycled. Een paar maanden geleden werd ik door Nederlandse bureaus benaderd voor een of andere functie. En de afgelopen week werd ik door twee verschillende Engelse bureaus benaderd voor dezelfde positie. Weet je meteen wat je aan die gasten hebt, zero klantrelatie dus.
Dat is iets van alle tijden. Ik had het een paar jaar geleden ook, werd ik constant gebeld door verschillende bureaus voor dezelfde vacature. En die vacature bestond ook echt, was ook via een van de recruiters ervoor op gesprek geweest. Op een gegeven moment wist ik na een zin al genoeg en kon ik vragen of het om die vacature ging, dat ik daar al op gesprek was geweest en dat ik nog aan het wachten was op antwoord.

Uiteindelijk heeft het bedrijf waar de vacature liep alle sollicitanten afgewezen en is met het volgende bureau in zee gegaan (ten minste, dat is wat ik destijds teruggekoppeld heb gekregen vanuit de recruiter, en ik heb ondanks de negatieve naam die recruiters hier hebben geen reden om aan dat verhaal te twijfelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Ik zet alle recruiters in mijn telefoon die me een keer gebeld hebben. Dan kan ik die wegdrukken. De eerste keer vraag ik vriendelijk of ze mij uit hun bestand willen halen. Bellen ze me daarna nog een keer terug, dan ben ik er klaar mee. Ook leuk is oppakken en vervolgens in de wacht zetten...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Slavy schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:25:
[...]

Vertel vertel *pakt popcorn*
Valt niet veel over te vertellen, want dergelijke gesprekken duren kort. Zeer kort zelfs. 1 a 2 seconden, waarbij ze niet eens de kans krijgen hun duidelijk ingestudeerde intro af te maken.....

Mochten ze erg hardnekkig blijken en ze bellen niet anoniem, gaat er een verzoek naar de receptie het nummer in kwestie te blokkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BugBoy schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 21:40:
Ik zet alle recruiters in mijn telefoon die me een keer gebeld hebben. Dan kan ik die wegdrukken. De eerste keer vraag ik vriendelijk of ze mij uit hun bestand willen halen. Bellen ze me daarna nog een keer terug, dan ben ik er klaar mee. Ook leuk is oppakken en vervolgens in de wacht zetten...
Nou wat ook werkt als ze na een vriendelijk verzoek je niet uit hun bestand word gehaald, gewoon wat harde metal music bij de hoorn doen als ze weer bellen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ugh. Krijg nu een recruiter voor de derde maal in 3 dagen op de mail:

Members only:

FFS. Desperate much? Geen reactie = geen interesse; lijkt me duidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
"we hebben jou nodig, geweldige match!"

"weet je misschien iemand anders?"
Pagina: 1 ... 24 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan