Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:11
Wijnands schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 07:57:
Iemand ervaring met q-logic ? (dacht dat dat een ouwe fabrikant van raid adapters was). Erg vriendelijke dame maar iets voelt er raar.
Op het eerste gezicht lijkt het de zoveelste CV-schuiver. Het opvallende is inderdaad dat wat googlenen alleen maar jubel-links laat zien, zelfs meer algemene informatie staat lager...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430237

Je hebt Q-logic de recruiter en Qlogic de dochteronderneming van Cavium, Inc., die in computer netwerk producten zitten.

De eerste zit zo te zien alleen in NL, de laatste is internationaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bludjini
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-04-2021
Wat heb jij als werkzoekende IT-er eigenlijk aan een recruiter? De reden dat recruiters jou zo spammen is omdat er genoeg banen in de IT wereld zijn en zij makkelijk veel geld kunnen verdienen aan jou.
Ik heb bedragen gehoord van 7-8k wat recruitment bedrijven verdienen voor het plaatsen van iemand.

Heeft iemand bijvoorbeeld al eens een deal gesloten met een recruiter? In de trend van "Ik wil best via jouw recruitment bedrijf geplaatst worden, maar dan wil ik wel 3k. Zo niet dan ga ik naar de volgende recruiter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 13:30
Je gaat toch niet voor 3k eenmalig een baan aannemen die slecht past (de baan die toevallig bij die ene welwillende recruiter open staat)?

De schade aan je CV is imho duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bludjini
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-04-2021
t_captain schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:46:
Je gaat toch niet voor 3k eenmalig een baan aannemen die slecht past (de baan die toevallig bij die ene welwillende recruiter open staat)?

De schade aan je CV is imho duurder.
Uiteraard wel ook een baan die bij je past. Daar zijn er echter genoeg van. Je gaat niet naar recruiter A omdat recruiter B alleen maar slecht passende banen heeft. Het enige wat de recruiters doen is het koppelen van jou met de openstaande vacature.

[ Voor 8% gewijzigd door Bludjini op 07-01-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 16:32

magneet

Magnetic enhanced

Er zijn ook zat bedrijvend ie alleen via recruiters werken omdat ze zelf simpelweg niet de capaciteit hebben om te zoeken. Dat zijnd ank vaak wel de betere recruiters en niet de cv schuivers

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Er zijn echter ook recruiters van recruitment bedrijven die werven voor bedrijven die ook een inhouse recruiter in dienst hebben. Als je nog geen (mondelinge) overeenkomst hebt gesloten met die onafhankelijke recruiter maar wel weet welke bedrijven hij/zij je wil plaatsen kan je net zo goed direct naar de recruiter van desbetreffend bedrijf gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:37
Bludjini schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:32:
Wat heb jij als werkzoekende IT-er eigenlijk aan een recruiter? De reden dat recruiters jou zo spammen is omdat er genoeg banen in de IT wereld zijn en zij makkelijk veel geld kunnen verdienen aan jou.
Ik heb bedragen gehoord van 7-8k wat recruitment bedrijven verdienen voor het plaatsen van iemand.
Banen vanaf een bepaald niveau (directie en net daar onder) worden vaak door recruiters gedaan. Vooral vanwege het feit dat er bijna geen geschikte werkzoekenden zullen zijn (hoeveel goede werkloze CEO's zijn er?) en ze dus mensen zullen moeten losweken uit een baan. Dit soort banen worden vaak ook niet geadverteerd omdat de signal to noise ratio hopeloos is. De recruiter of een connectie bij het bedrijf is dan de enige manier om binnen te komen.

Overigens praten we dan meestal wel over een ander kaliber recruiters dan de pipo's die in dit topic voorbij komen. Een echt goede recruiter krijgt een opdracht om een nieuwe CEO te zoeken vanwege z'n goede reputatie dus die zorgt er echt wel voor dat hij de belangen van alle partijen in het oog houdt. Anders is het snel gedaan met z'n business.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:13
Dan heb je het meer over head-hunters zoals een Egon Zehnder. Dat is wel een heel ander kaliber dan hier besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-06 11:19
Wat heb jij als werkzoekende IT-er eigenlijk aan een recruiter?
Er zijn echt wel goeie recruiters. Maar aangezien die niet met een shotgun approach werken kom je die sowieso veel minder vaak tegen dan de slechte. Een goeie is een beetje te zien als een aankoopmakelaar; luistert naar je wensen en komt met bedrijven (die jij vaak helemaal niet kent) die passende vacatures hebben.

Dit topic is om op de slechte te zeiken. Er zijn genoeg goeie.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt. Ik ben ook via een recruiter aan mijn huidige werkgever gekomen. Die werkt zoals Hydra heeft beschreven. Bedrijf waar ik nu werk had ik vantevoren nooit van gehoord.

Sindsdien ook nooit spam van ze gehad. Dus kijk, zo kan het dus ook!

Er zijn dus ook goeie, maar er zijn zoveel shitbureau's actief dat het wel een beetje moeilijk is het kaf van het koren te scheiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 380171

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 380171 op 08-01-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:44

Heeft iemand bijvoorbeeld al eens een deal gesloten met een recruiter? In de trend van "Ik wil best via jouw recruitment bedrijf geplaatst worden, maar dan wil ik wel 3k. Zo niet dan ga ik naar de volgende recruiter"
Ik heb als onervaren developer was wel wat aan recruiters gehad. Die hadden interessante banen bij bedrijven die waarschijnlijk wat lastiger te vinden waren. In mijn geval webshops met fysieke winkels. Heb ook gehad dat ze de onderhandelingen deden. Vroegen ze wat je wilde verdienen en kwamen ze bij je terug met dat ze er nog een paar honderd per maand bovenop hadden weten te regelen (voor hun was er een motivatie om er meer uit te halen omdat hun verdiensten een x aantal maandsalarissen was). Grote kans dat die lui beter bedreven zijn in het onderhandelen dan jijzelf. Zeker als je een baan wil hebben. Meestal kom je als coder tenslotte tegenover mensen te staan die niks anders doen dan onderhandelen. Bovendien schatten developers vaak zaken te laag in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt. Toen ik met die recruiter voor het eerst contact had opgenomen (voor een baan in Dld) vroegen ze wat mijn salarisvoorstellingen waren. Het eerste wat ze zeiden toen ik een bedrag noemde is dat ik mijn verwachtingen maar eens flink naar boven moest bijstellen omdat dat een beginnerssalaris was en noemden me vervolgens een range waarbinnen ik dan wel zou moeten vallen qua salaris.

Uiteindelijk ben ik aangenomen (bij mijn huidige werkgever) met een salaris in de door hun genoemde bandbreedte, dus ze (de recruiter) hebben me geen bullshit verkocht.

Met mijn huidige werkgever waren er totaal geen salarisonderhandelingen mogelijk, wat ik in het begin raar vond. En het ook tot wat irritaties leidde omdat ze (mijn werkgever to be) zich zo star opstelden....Totdat bleek wat er in de aangeboden salarisschaal stond en toen wist ik ook waarom.....

Zag daarin het eerst een duidelijk aangegeven gegarandeerde salarisontwikkeling voor de eerste drie a vier jaar. Nog los van de CAO verhogingen. Nog nooit eerder gezien en meegemaakt. Dat bood de zekerheid die ik zocht en dat heeft me uiteindelijk over de streep getrokken om bij het kruisje te tekenen.

Mijn ervaringen met deze recruiter zijn dus positief. Mocht ik in de toekomst weer van baan (moeten/willen) wisselen dan maak ik graag opnieuw gebruik van hun diensten.

Achteraf heb ik van enkele collega's gehoord dat ze ook positieve ervaringen hebben met deze recruiter. En ook mijn werkgever doet er blijkbaar graag zaken mee (want verschillende van mijn collega's zijn via deze recruiter bij ons binnengekomen).

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 430237 op 09-01-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:39

Speedmaster

Make my day...

Overigens heeft LinkedIn nu de optie om "beschikbaar voor een nieuwe baan" uit of aan te zetten. Hiermee kunnen recruiters sneller zien of je beschikbaar bent. Of het gaat werken is even afwachten maar je kan nu tenminste een soort van opt-out in je eigen voorkeuren instellen

Instelling is te vinden onder vacatures - voorkeuren.
Hier kan je het aan of uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:22
Op mijn linked-in account valt niet zoveel te zien, connecties zien mijn werkervaring etc, maar niet-connecties zien alleen mijn naam en de kopregel.

Toch krijg ik regelmatig in-Mailtjes en connectie-verzoeken van recruiters met een bladiebla verhaal over dat mijn profiel hun al tijden aanspreekt en dat juist mijn kennis/ervaring met dit of dat erg goed aansluit bij die ene vacature die zij aanbieden.

Die hebben duidelijk mijn profiel niet gelezen, want daar valt niets op te zien (behalve dat ik een java software ontwikkelaar ben). Dat soort recruiters negeer ik dan ook gewoon.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik heb deze week een sollicitatiegesprek in Duitsland maar er is weer heel slecht weer op komst(ijzel en sneeuw). Al even contact gehad met de recruiter die het gesprek geregeld heeft maar die vindt dat ik wel moet gaan. Iemand pushen om onnodig risico te nemen om je provisie maar te krijgen vind ik dan wel een paar graden erger dan dat ze je spammen met irrelevante vacatures. Ik ga dus deze week gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:39

Speedmaster

Make my day...

gold_dust schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:25:
Ik heb deze week een sollicitatiegesprek in Duitsland maar er is weer heel slecht weer op komst(ijzel en sneeuw). Al even contact gehad met de recruiter die het gesprek geregeld heeft maar die vindt dat ik wel moet gaan. Iemand pushen om onnodig risico te nemen om je provisie maar te krijgen vind ik dan wel een paar graden erger dan dat ze je spammen met irrelevante vacatures. Ik ga dus deze week gewoon niet.
Gewoon vliegen naar Duitsland en taxi op kosten recruiter, indien nodig ook hotelovernachting, gewoon uitknijpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gold_dust schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:25:
Kun je dat evt niet direct met het bedrijf afstemmen? Want uiteindelijk ben jij degene die solliciteert en de recruiter is slechts een tussenpersoon.

Een kort emailtje, met cc aan de recruiter, waarin je vraagt of een nieuw tijdstip mogelijk is ivm de weersomstandigheden. Of desnoods een voorstel om een Skype meeting te houden of zo in plaats van een persoonlijk gesprek op locatie.

Of je belt ze gewoon even op. Namen en telefoonnummers van de contactpersoon of -personen moet je inmiddels wel hebben denk ik... Mocht je dan een nieuwe afspraak maken dan kun je de recruiter informeren en klaar (lijkt me tenminste).

Want ook in Duitsland blijven er mensen thuis vanwege de weersomstandigheden en verschuiven hun afspraken, ondanks dat ze winterbanden onder hun auto hebben. Men zal er wel begrip voor kunnen opbrengen lijkt me. Spreek uit ervaring. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 430237 op 09-01-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Anoniem: 430237 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:40:
[...]
Men zal er wel begrip voor kunnen opbrengen lijkt me.
En als ze er geen begrip voor op kunnen brengen, weet je ook meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Pardon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net nog even op de blacklist recruiters gekeken. Lijkt erop dat Ardekay nu toch wel nerveus begint te worden dat ze er zo vaak opstaan. Want er staat nu stelselmatig een reactie van hun bij met het verzoek contact op te nemen zodat ze het op kunnen lossen.

Yeah right....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 543328

Wellicht interessant om te weten; kom er net achter dat je individuele mensen ook kunt blokkeren op Linkedin zodat ze je Linkedin profiel niet meer kunnen zien.

https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/47081/blocking-or-unblocking-a-member?lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:20
Anoniem: 430237 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:41:
Net nog even op de blacklist recruiters gekeken. Lijkt erop dat Ardekay nu toch wel nerveus begint te worden dat ze er zo vaak opstaan. Want er staat nu stelselmatig een reactie van hun bij met het verzoek contact op te nemen zodat ze het op kunnen lossen.

Yeah right....
Ardekay is echt verschrikkelijk, snap dus ook wel dat ze er zoveel op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 10:56

Stoney3K

Flatsehats!

Keiichi schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:11:
Bericht van een recruiter:

[...]

Moet ik voor hem binnen mijn netwerk op zoek gaan? Of moet ik zelf aan cursus begrijpend nederlands?
Ik zou gewoon heel bijdehand met 'ja' antwoorden. Laat hem zelf maar uitzoeken aan welke personen binnen jouw netwerk hij het aan mag bieden. Dat vraagt ie jou toch immers niet? :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijg nu net van Progressive en Global Enterprise Partners per email exact dezelfde vacature doorgestuurd. Niet dat ik geinteresseerd ben en er überhaupt op reageer. Maar toch...

De ene:
Start date: Asap
Hours per week: 36 hours per week
Duration: end June 2017
Rate: up to €90 per hour

De andere:
Start: ASAP
Duration: 4,5 months+
Fulltime

Met een beetje googlen sluit Independentrecruiters zich daar ook bij aan, alleen bieden zij het aan als een vaste aanstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 10:20
Op basis van een PowerPoint met missie en visie en twee amateuristische screenshots van organogrammen (maar vooral het niet-ontvangen van een toegezegd functieprofiel) heb ik mijn gebrek aan interesse gecommuniceerd. Reactie van deze recruiter:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Tot nooit ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Erg professioneel :X

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-06 16:14

stuffer

Ondertietel

wheel schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:33:
Op basis van een PowerPoint met missie en visie en twee amateuristische screenshots van organogrammen (maar vooral het niet-ontvangen van een toegezegd functieprofiel) heb ik mijn gebrek aan interesse gecommuniceerd. Reactie van deze recruiter:

***members only***

Tot nooit ;w
_O- _O- :w

Daar ga je geen last meer van hebben.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

wheel schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:33:

***members only***

Tot nooit ;w
Hahahahahaha!
Hoe oud is die recruiter? 15?

8)7 |:( ;w

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Anoniem: 430237 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 16:02:
Krijg nu net van Progressive en Global Enterprise Partners per email exact dezelfde vacature doorgestuurd. Niet dat ik geinteresseerd ben en er überhaupt op reageer. Maar toch...
Aggressive Recruitment...
Die club die er bij KPN is uitgetrapt omdat ze de lijnmanagers echt *iedere week* liepen te stalken.

Wat een mafklappers zijn dat zeg.
Met een beetje googlen sluit Independentrecruiters zich daar ook bij aan, alleen bieden zij het aan als een vaste aanstelling.
Ja, dat soort clubs lijken bijna bij elkaar op de website te kijken, of in de vacaturebanken en gaan dan EERST met jou in gesprek, nog voordat ze contact hebben met de werkgever. Vervolgens zeggen ze "hier, ik heb iemand voor je" maar dat kost dan wel knaken terwijl ze helemaal nooit in opdracht van die partij hebben gewerkt. Ze bieden je gewoon aan en wringen zichzelf er tussen.

Totaal gestoord.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, of de ene verkoopt de vacature gewoon door naar de andere. Handel is handel nietwaar?

De enige reden waarom ik die mailtjes nog laat binnenkomen (en niet beantwoord uiteraard) is dat ik misschien ooit nog moet solliciteren. Dan probeer ik bij een interessante vacature uit te vinden wat het bedrijf is en probeer het daar direct. No way dat het via dat soort recruiters gaat lopen.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 430237 op 12-01-2017 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Laatst online: 05-06 16:32

magneet

Magnetic enhanced

Er is ook een soort van spinweb waar recruiters tegen betaling vacatures vandaan halen. Geen idee wie ze daar neer zet maar ze hoevend e vacaturesites niete ens af te lopen.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:33
Gisteren gebeld door een recruiter (weet eigenlijk al niet eens meer van welk bureau), die had mijn CV van Monsterboard geplukt. Oke, dat is nog niet zo gek, als je je CV op Monsterboard en zulke sites plaatst kan je verwachten dat je gebeld wordt. Alleen staat mijn CV dus al 3 maanden niet meer op Monsterboard, ze hadden het alleen gedownload voor het geval dat er iets langs zou komen...

Nu weet ik niet hoe het zoeken voor "werkgevers" op Monsterboard gaat, maar het lijkt mij toch dat ze wel kunnen controleren of een CV dat ze gedownload hebben nog wel bestaat of up-to-date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vorige week kreeg ik bericht van een recruiter die wel iets voor me had. Ik denk dat hij via-via een CV uit 2010 had bemachtigd. Ik heb rond die tijd een switch gemaakt naar wat andere technologie, maar dat had hij kennelijk nog niet meegekregen.

Dus met verouderde CV's werken... dat is geen probleem in de agency wereld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:52
Ook gehad. Profiel / CV verwijderd, later opnieuw aangemaakt met nieuw CV. Had iemand me gebeld die ergens nog een oud CV van me had...

Sommige recruiters hebben echt geen flauw idee wat iemands functie inhoudt of waar zijn interesses liggen (ook al staan gewenste functies erbij). Komen dan met de meest rare vacatures.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Tsja.... ik krijg nogsteeds regelmatig de vraag of ik als C# programmeur aan de slag wil. Tenslotte heb ik 12 jaar geleden ooit een maand met Biztalk gewerkt....

Het feit dat er ondertussen "Management Consultant" staat interesseert niemand :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06:26
Ik krijg net weer een mooie:
Beste [...],

Voor een opdrachtgever in Scherpenzeel zijn wij op zoek naar een parttime (24-30 uur) systeembeheerder die verantwoordelijk is voor alle werkzaamheden met betrekking tot het computernetwerk binnen de organisatie.

Deze mail is automatisch gegenereerd, het kan dus voorkomen dat het niet aansluit op je wensen of achtergrond. Mocht deze mail niet voor jou van toepassing zijn, wellicht ken je iemand binnen je netwerk die wel in aanmerking zou willen komen. Mocht je interesse hebben, vernemen wij graag jouw reactie via de mail of via [...]. Wij kijken uit naar je reactie!
[lijst met eisen / aanbiedingen verwijderd]
Functie sluit totaal niet aan op mij als persoon (ik voldoe compleet niet aan het profiel, ik woon zelfs buiten het door hen opgegeven gebied. En doodleuk toegeven dat het een automatisch bericht is, maar als ik iemand ken hem wel zou willen doorzetten. Bizar.

Tijd dat er eens wat eisen aan die recruitment bureaus worden gesteld. Ik heb het idee dat momenteel elke flapdrol met een leeg kantoorpandje en een Linkedin netwerk van 300 man zichzelf maar recruiter noemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XFlame schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:13:
Ik krijg net weer een mooie:

[...]

Tijd dat er eens wat eisen aan die recruitment bureaus worden gesteld. Ik heb het idee dat momenteel elke flapdrol met een leeg kantoorpandje en een Linkedin netwerk van 300 man zichzelf maar recruiter noemt...
Mee eens. Ik denk dat de serieuze recruiters zich ook dood ergeren aan dat soort bureau'tjes die voor hen de markt verzieken.

Volgens mij wordt er door die bureau's ook stelselmatig de wet op bescherming persoonsgegevens overtreden, dus een juridisch kader om ze aan te pakken is er denk ik wel. Raar dat daar niks mee gedaan wordt.

Voordat er iets op dat vlak gebeurt is het volgens mij een uitstekend idee om dergelijke shitbureau's te blacklisten, zoals nu op de blacklist recruiters al gebeurt. Dat is in elk geval een eerste aanzet om te zien met welke bureau's men absoluut niet in zee moet gaan zowel voor een bedrijf (dat een vacature heeft) als een potentiele kandidaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Het probleem is dat het een goedkope manier van geld verdienen is voor die bureaus.

Bouw een database op, al dan niet met behulp van linkedin.
Huur wat juridische expertise in om model contracten op te stellen.
Verleid bosjes goedkope schoolverlaters om voor jou op provisiebasis de markt aan te vallen.

Kosten zijn laag en je werkvolk zal alles uit de kast trekken om zo af en toe een match te realiseren. Bij iedere match pak je een flinke marge vanuit je luie stoel.

Eigenlijk moet je dan ook niet die bureaus blacklisten, maar de loopjongens aan de schandpaal nagelen. Als die zich realiseren dat je naam verpesten aan het begin van je loopbaan niet echt goed is voor je eigen toekomst heb je kans dit soort praktijken af te remmen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ankona schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:43:
[...]
Eigenlijk moet je dan ook niet die bureaus blacklisten, maar de loopjongens aan de schandpaal nagelen. Als die zich realiseren dat je naam verpesten aan het begin van je loopbaan niet echt goed is voor je eigen toekomst heb je kans dit soort praktijken af te remmen.
Theoretisch heb je volkomen gelijk, maar ik denk dat de praktijk een beetje weerbarstiger is. Helaas hebben de meesten dit niet in de gaten en verpesten ze op die manier dus inderdaad hun reputatie aan het begin van hun loopbaan.
Croga schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 10:01:
Tsja.... ik krijg nogsteeds regelmatig de vraag of ik als C# programmeur aan de slag wil. Tenslotte heb ik 12 jaar geleden ooit een maand met Biztalk gewerkt....

Het feit dat er ondertussen "Management Consultant" staat interesseert niemand :D
Ik denk dat een aangifte wegens smaad/belediging ze wel "interesseert" >:) En de vermelding op de blacklist is ook altijd leuk hiervoor.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Afbeeldingslocatie: https://image-store.slidesharecdn.com/d1beaf72-b2e6-49fd-bdb5-dbd4e9e54c84-original.jpeg

:X :X :X

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311786

_/-\o_

My... F*cking... God...

Wel werkelijk waar één van de briljantste reacties ever!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Zag 'em eerder al langskomen op LinkedIn. Ook daar begint shitten op recruiters een populaire volkssport te worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Net ook weer twee slechte mails gehad (zelfde persoon, voor verschillende functies).

Eerst met 'hoe is je weekend, bla bla, voor mij niet want ik zoek met spoed, bla bla'. En dan ook als ik geen interesse heb, of ik nog iemand anders weet. Afsluiten met 'fijne zondag' (het is maandag). Verder nagenoeg geen inhoud over de functie.
Twee minuten later, nieuwe mail van hem. 'Goed weekend gehad, bla bla.' Nog minder info verder.

Denkt ie nou serieus dat ik op dat soort waardeloze berichten ga reageren...

Vorige week regelmatig contact gehad met een andere recruiter over een functie. Klonk allemaal best serieus met terugkoppelingen etc. En dan ineens doodse stilte... (op moment dat afspraak bij bedrijf gemaakt zou worden). :?

[ Voor 18% gewijzigd door VincentG op 16-01-2017 15:38 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Waarschijnlijk was dat het lang-uitgestelde moment van de eerste kennismaking met het bedrijf. En hadden ze te horen gekregen dat de functie al vervuld was, of niet door dit bureau mocht worden aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedrock
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 10:39
Gisteren kreeg ik ook een bericht per mail die ik ook in dit topic thuis vind horen.
Beste Speedrock,

In 2011 heb je contact gehad met mijn collega Rene voor een functie als medewerker X.
Toen heb je aangegeven open te staan voor een functie als medewerker Y.
In de bijlage de omschrijving van de rol van medewerker Y bij bedrijf Z
Sluit dit aan op je behoefte?

Met vriendelijke groet,
Rudy
Wat een stelletje idioten, denken ze soms nadat ik na 6 jaar niets gehoord te hebben hier nog op zit te wachten?
Aan het begin van mijn carrière ben ik bij dit detacheringsbedrijf op gesprek geweest, maar na wat loze beloftes en meerdere keren terugbellen niets meer van ze gehoord. En nu ineens dit 8)7

it's a sign of the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-06 22:22
speedrock schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:04:
Gisteren kreeg ik ook een bericht per mail die ik ook in dit topic thuis vind horen.

[...]

Wat een stelletje idioten, denken ze soms nadat ik na 6 jaar niets gehoord te hebben hier nog op zit te wachten?
Aan het begin van mijn carrière ben ik bij dit detacheringsbedrijf op gesprek geweest, maar na wat loze beloftes en meerdere keren terugbellen niets meer van ze gehoord. En nu ineens dit 8)7
Hier zijn ze tenminste eerlijk dat je met een ander contact hebt gehad. Ik krjig regelmatig mailtjes van een consultancyboite met "hey, we hebben elkaar onlangs gesproken" + een naam die ik niet ken, en dan blijkt dat 5 jaar geleden ik eens met iemand van hen heb gesproken en hen sindsdien niet kan overhalen om mijn gegevens te verwijderen. stelletje prutsers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06 10:20
speedrock schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:04:

[...]

Vind 'm nog wel aardig; eerlijk over vorige contactmoment, eerlijk over vorige contactpersoon en aansluitend bij laatste bij hen bekende functie. Gezien de verstreken tijd is het maar de vraag of je je in de tussentijd niet ontwikkeld hebt, maar ze vragen dan ook of het (nog) aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
Gisteren gebeld door een Brits nummer, niet opgenomen, nummer opgezocht, van een recruiter. Later LinkedIn verzoek in de trant van: Ik heb een de meeste perfect baan ooit, stuur mij je nummer.
Later onbekend telefoonnummer.
Hallo, <VoorNaam>.
Hello, my name is <recuiter> from <Some recruitment company> is this <VoorNaam> <Achternaam> (Totaal verkracht)
Uhhh, nooo
Ow really, this isn't <VoorNaam> <Achternaam> (speelt de naam)
No, this is Rob Janssen, you have the wrong number
Ok sorry

Phew, dodged a bullet there. Die bellen niet meer hoop ik :D Moraal, zet nooit je nummer in een CV op Monsterboard. Mijn CV met telefoonnummer stond er in 2010 op en nog krijg ik soms telefoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Loev op 18-01-2017 09:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Loev schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:59:

(...)

Moraal, zet nooit je nummer in een CV op Monsterboard. Mijn CV met telefoonnummer stond er in 2010 op en nog krijg ik soms telefoon.
Haal een oude Nokia voor drie tientjes, steek daar een prepaidkaartje in en laat bij elke sollicitatie/ cotact met een recruiter dat nummer achter. Eens per twee jaar wissel je van telefoonnummer. Mensen die je echt willen hebben, sturen je een mailtje of net bericht via LinkedIn.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Kreeg eergisteren een berichtje van een recruiter van YER. Vandaag hetzelfde berichtje maar dan zonder de bedrijfsnaam er bij. Te laat sukkel :')

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:32
Anoniem: 430237 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:56:

Volgens mij wordt er door die bureau's ook stelselmatig de wet op bescherming persoonsgegevens overtreden, dus een juridisch kader om ze aan te pakken is er denk ik wel. Raar dat daar niks mee gedaan wordt.
Ik heb nu ook een discussie met zo'n bedrijf. in 2010 het eerste contact, 2011 om verwijdering gevraagd aangezien ze alleen maar developer functies stuurden. Niks meer gehoord tot 2014, zelfde verhaal. Nu in 2017 weer raak. Zelfde bedrijf, andere persoon en weer 2 functies die totaal niet op mijn profiel lijken.

Heb nu ook maar een tip ingediend bij de autoriteit persoonsgegevens omdat dit bedrijf blijkbaar niet in staat is om aan artikel 35 en 36 van de wet te voldoen. Ik denk dat als mee rmensen dit gaan doen er misschien 's iemand wakker wordt en wat onderzoek gaat doen naar de sector.
Anders 's een paar kamerleden aanschrijven?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik kreeg afgelopen weekend een mailtje voor een functie als IT manager aan de andere kant van het land, met kans op een contract voor onbepaalde tijd. Mijn profiel was toch wel bijzonder interessant.

- Ik heb _niets_ met IT, nooit gehad ook.
- Ik ben geen manager, en ook niet de intentie om dit te worden.
- Ik heb al een contract voor onbepaalde tijd.
- Zoals ik zei, aan de andere kant van het land.

Bovenstaande dus letterlijk teruggemaild, komt er nog een gepikeerde mail terug dat ze toch echt naar mij op zoek was, maar dat mijn kansen nu verkeken waren. :?

Een andere heeft een heel specifieke vacature voor mij, die me op mijn lijf geschreven staat. Even bellen? Dus mijn reactie, stuur me even die specifieke vacature door, dan kan ik daarna per telefoon wat gerichte vragen stellen. Als antwoord: "Ik heb nog geen gericht functieprofiel, want dit hebben we net pas aan tafel besproken."
Right. ;)
Nu wil ik eerst ivm een concurrentie- en relatiebeding in mijn contract weten om welk bedrijf het gaat. We willen elkaars tijd immers niet verspillen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

In Duitsland (waar ik woon) kun je melding maken van telefoonmisbruik bij het Bundesnetzagentur für Elektrizität, Gas, Telekom (etc).

Dat heb ik afgelopen weekend voor het eerst gedaan voor een nummer dat me een tijd lang iedere dag, meerdere keren per dag belde (niet opgenomen). Ga ik ook voortaan maar eens doen met die recruiters die mij ongevraagd op mijn werk bellen (die met een smoes de receptie hebben omzeild).

Op de website van het Bundesnetzagentur staan maandelijks hele lijsten met telefoonnummers die door hun zijn uitgeschakeld/geblokkeerd. Dus je ziet iig dat er in elk geval iets mee gebeurt.

Voor NL is dit misschien een idee:
https://www.spamklacht.nl/klacht-indienen/klachtformulier/

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 430237 op 18-01-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon snoeihard op de blacklist recruiters zetten die recruiter. Dat gaat uiteindelijk tegen ze werken. Zal ze leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat kan altijd nog. Normaal gesproken had ik ze direct weggeknikkerd. Ik verveelde me de afgelopen dagen een beetje. Dat krijg je, als je wat langer dan gepland op een vliegveld moet zitten vanwege vertragingen. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-06 11:01
Of je hebt een geniale leidinggevende:

<heel verhaal>
Owh, u bedoeld D_Jeff? Nou, die komt voor 80 euro/uur wel op de koffie of een directe overname voor 1 MIL EUR.
Te duur zegt u? Dan mag u het bij de buren proberen.
Fijne dag gewenst.

_O-

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Vanmiddag een belletje van de receptie dat er een Britse meneer voor mij aan de telefoon was. Aangezien we in de UK klanten hebben en ik daar ook contact mee heb op zich niet vreemd. Dus ze worden voor de zekerheid toch altijd maar even doorgeschakeld.

Meneer had echter geen bekende naam, moest mijn naam (met een J en OE) uitspellen vanaf een briefje om te valideren dat hij de goede persoon te pakken had om een baan aan te bieden.
Dat geintje kennen we intussen want dit gebeurd regelmatig. Ook door Nederlandse recruiters. In het begin nam ik nog wel eens de moeite die lui te vertellen hoe ontzettend onbeschoft ik het vind dat ze me op mijn werk bellen met de vraag of ik ergens anders aan de slag wil. Tegenwoordig zijn de gesprekken een heel stuk korter. Ik vraag hun naam en bedrijf en meldt de persoon dat ze vanaf nu op mijn blacklist staan. *Klik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

JCE schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:33:
Kreeg eergisteren een berichtje van een recruiter van YER. Vandaag hetzelfde berichtje maar dan zonder de bedrijfsnaam er bij. Te laat sukkel :')
Lol, ik zag dit topic en dacht, ohja ik had een berichtje op Linkedin waar ik nog niet op gereageerd had. Dacht dus ff wat terugsturen, zie ik dat dat ook voor YER is.

Ga maar even laten weten dat ik niet geinteresseerd ben. Ik studeer nu nog (wel mooi dat hij dat wel zag en aangaf, meeste vragen of ik ergens iets wil gaan doen onder mijn niveau terwijl ik gewoon heb staan dat ik een Master aan het volgen ben), en gok dat ik daarna wel rechtstreeks aan de slag kan bij een van de bedrijven die hij noemde, ipv gedetacheerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wat is "onder je niveau" als starter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metaalhoofd
t_captain schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:21:
Wat is "onder je niveau" als starter?
Lijkt mij logisch, als hij HBO/WO doet zal hij MBO onder zijn niveau vinden.

Ik word ook wel eens gevraagd voor callcenter/produktiewerk, omdat ik dat 10 jaar geleden eens heb gedaan (toen ik na mijn studie niet direct passend werk kon vinden)

[ Voor 0% gewijzigd door Metaalhoofd op 19-01-2017 09:03 . Reden: dt-fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik heb even op yer.nl gekeken, ze blijken inderdaad ook MBO functies te hebben. My bad, ik meende dat ze alleen HBO/WO functies deden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 18:32
Ik had Bonque altijd redelijk hoog staan omdat zij destijds een van de weinige "recruiters" waren die mij ook daadwerkelijk aan gesprekken hebben geholpen. Echter sinds diegene die mij hier aan hielp weg is (hij was ook team lead daar) lijkt het niveau zwaar gekelderd te zijn.

Op mijn linkedin staat duidelijk dat ik niet op zoek ben naar een .NET functie en hier dus ook niet over gecontacteerd wil worden, tevens staat er maar 1 .NET functie op waar ik ooit als junior zat.

Krijg ik een inmail van iemand van Bonque met dat mijn .NET geschiedenis indrukwekkend is en dat hij wel een paar functies voor mij heeft liggen. Ik heb hem maar met duidelijke woorden teruggestuurd dat hij hoogstpersoonlijk de reputatie die Bonque bij mij had om zeep heeft geholpen met zijn standaard copy/paste mail.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

bakakaizoku schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:27:
[...]
Ik heb hem maar met duidelijke woorden teruggestuurd dat hij hoogstpersoonlijk de reputatie die Bonque bij mij had om zeep heeft geholpen met zijn standaard copy/paste mail.
Ik mag hopen dat je nog een paar Bonque e-mailadressen in de CC: had staan (en daarbij je afzend/returnadres gespoofed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

mark-k schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:37:
[...]

Lol, ik zag dit topic en dacht, ohja ik had een berichtje op Linkedin waar ik nog niet op gereageerd had. Dacht dus ff wat terugsturen, zie ik dat dat ook voor YER is.

Ga maar even laten weten dat ik niet geinteresseerd ben. Ik studeer nu nog (wel mooi dat hij dat wel zag en aangaf, meeste vragen of ik ergens iets wil gaan doen onder mijn niveau terwijl ik gewoon heb staan dat ik een Master aan het volgen ben), en gok dat ik daarna wel rechtstreeks aan de slag kan bij een van de bedrijven die hij noemde, ipv gedetacheerd.
Direct bij een bedrijf werken ipv gedetacheerd hoeft niet per se een voordeel te zijn.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Nu online
Omdat ik werkzoekende ben en mijn CV op meerdere sites heb staan, krijg ik ook te maken met recuiters. Opvallend was dat in de eerste week van 2017 ik door iets van 6 verschillende bureaus gebeld ben.

eentje: Ja, ik werk o.a. samen met Axians en zij hebben leuke vacatures.
Ik: dat klinkt interessant, welke zouden passen bij mijn profiel, denkt u?
Hij: ik stel voor dat je zelf op hun site gaat kijken voor openstaande vacatures en die met mij doorneemt.
Ik: ehm, dacht het niet.

Andere: Hoi, ik ben die en die en zag jouw vacature op internet. Ben je nog zoekende?
Ik: jep.
Zij: dat is mooi, kan je anders morgen ff langskomen voor een gesprek, dat praat wel zo makkelijk. En dat kunnen we kijken wat we kunnen doen voor je. Wij zitten in xxxxx (50 km verderop)
Ik: nou, ik stel voor dat jullie enkele vacatures naar mij sturen die passen bij mijn profiel en dan kan ik altijd nog langskomen.
Zij: oww, ja, we kijken wel.... niets meer van gehoord.

denken ze nu echt dat ik eerst 50 km verder bij een recruiter langs ga om kennis te maken en dan te horen of ze iets voor mij hebben? wtf?
Ik bedoel, van de week ben ik langsgegaan bij een recruiter die 2 km van mij vandaan zit. Dat vind ik wel te doen, maar 50 km, voor kennismaking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

t_captain schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:36:
Ik heb even op yer.nl gekeken, ze blijken inderdaad ook MBO functies te hebben. My bad, ik meende dat ze alleen HBO/WO functies deden.
YER was wel een normaal bericht, werd nog niet over functies gesproken eigenlijk, maar die ging er wel van uit dat ik mn studie af ging maken, de bedrijven die genoemd werden waren dan ook de normale range waar ik normaal wel aan de slag zou kunnen. Ik heb alleen ook wel eens andere berichten gehad, als je dan terwijl je bezig bent met een Master Mechanical Engineering een functie voor productiewerk ergens aangeboden krijgt dan hebben ze het volgens mij niet helemaal begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:44
segil schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:15:

Ik bedoel, van de week ben ik langsgegaan bij een recruiter die 2 km van mij vandaan zit. Dat vind ik wel te doen, maar 50 km, voor kennismaking?
heb momenteel een interim klus voor een Werving en selectie bureau maar mensen komen daar heen die wel wat verder dan 50km wonen. Op het moment dat een werving en selectie bureau een goede naam/reputatie heeft, passende functies kan bieden dan zou ik persoonlijk dat absoluut geen probleem vinden.
Wat ook soms wel eens gebeurd is dat er door tijd gebrek oid een Skype call plaats vindt, wellicht dat je zoiets kan voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 15:25
GroeneThee schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:25:
[...]

heb momenteel een interim klus voor een Werving en selectie bureau maar mensen komen daar heen die wel wat verder dan 50km wonen. Op het moment dat een werving en selectie bureau een goede naam/reputatie heeft, passende functies kan bieden dan zou ik persoonlijk dat absoluut geen probleem vinden.
Wat ook soms wel eens gebeurd is dat er door tijd gebrek oid een Skype call plaats vindt, wellicht dat je zoiets kan voorstellen?
Als het recruitingbureau werkelijk je profiel tot zich heeft genomen dan zou ik 50km ook niet zo'n probleem vinden. Via LinkedIn reageer ik eigenlijk nooit meer ergens op, gezien de compleet irrelevante aanbiedingen. Er zijn er echter bij die echt wel moeite doen. Zo ben ik een keer via de receptie van mijn huidige werkgever gebeld door een recruitingbureau uit de U.K. die klanten in Nederland had.
Leek in ieder geval heel geinteresseerd in mijn profiel en had zich er ook echt in verdiept, welke markt ik wilde werken en in wat voor rol precies. Hij ging zoeken of er iets beschikbaar was in die rol bij een van zijn klanten. Daarna nog een keer gebeld over salaris e.d, maar daar bleef het uiteindelijk ook bij. Zulke gesprekken kan ik nog wel waarderen, ook al loopt het op niets uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Nu online
GroeneThee schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:25:
[...]

Ja, inderdaad, Skype is een goed alternatief, en dat heb ik ook een paar keer gedaan. En wanneer een recruiter goede concrete vacatures heeft, wil ik ook wel daar moeite voor doen. Maar om te zeggen dat ik langs moet komen zonder ik weet of men überhaupt iets heeft wat bij mij past, dat vind ik toch te ver gaan. Dan mogen ze wel wat meer moeite doen om te matchen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:32
Batiatus schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:36:
Leek in ieder geval heel geinteresseerd in mijn profiel en had zich er ook echt in verdiept, welke markt ik wilde werken en in wat voor rol precies. Hij ging zoeken of er iets beschikbaar was in die rol bij een van zijn klanten. Daarna nog een keer gebeld over salaris e.d, maar daar bleef het uiteindelijk ook bij. Zulke gesprekken kan ik nog wel waarderen, ook al loopt het op niets uit. :)
Precies dit ja. Heb nu een vast contract opgezegd bij een detacheerder omdat een andere detacheerder doortastender was, mij schijnbaar beter heeft leren kennen in een drietal gesprekken dan mijn eigen detacheerder in 9,5 jaar en een klus aanbood die precies is wat ik zocht. Terwijl mijn huidige werkgever met een klus aan kwam op 2 uur rijden.
En ze wisten in januari 2016 al dat ik per januari 2017 een nieuwe opdracht moest hebben, herhaaldelijk in 2016 aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380171

Inmiddels een jaar verder en nooit meer wat van TS gehoord het was dus echt een recruiter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:10
segil schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:15:
Omdat ik werkzoekende ben en ......

denken ze nu echt dat ik eerst 50 km verder bij een recruiter langs ga om kennis te maken en dan te horen of ze iets voor mij hebben? wtf?
|:(

Afstanden in NL zijn peanuts als je mij vraagt.
50km voor een kennismaking heb ik opzich er wel voor over. (Ok, ik rij 55000 per jaar...gewenning)
Wellicht kan je e.e.a. al telefonisch voor bespreken, maar face2face is toch het beste.

Krijg ook wel eens een belletje van een recruiter. Sta ze gewoon te woord en binnen 5 minuten weet ik wel of het een match is of niet. Nu in een redelijk overspannen markt is het idd gekkenhuis, maar ook die tijden zullen eens veranderen en dan is een goed netwerk wel zo fijn.

wijze woorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:53

Barrycade

Through the...

Druk druk. Net zoals die gast die mij vanmorgen wilde spreken.

Zo druk dat hij met een full blown IT managers baan aankwam terwijl mijn Linkedin profiel zelfs niet een letter van "IT" bevat.

Dus een aantal keer mijn expertise laten vallen (ik werk in de voedselproductie) maar na 5 minuten kwam hij er achter dat ik toch echt niet een carrière switch wilde maken naar puur IT.

Omdat zijn kantoor ook in mijn werkveld actief is had ik de afspraak geaccepteerd. Maar deze club is bij mij klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 22:42

SECURITEH

Man of legend.

Valandil schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:43:
[...]
Zolang jij jouw tijd minder waard vind als dat van een willekeurige recruiter, prima. Persoonlijk zie ik niet in waarom zij niet mijn kant op kunnen komen, dat zou ook direct laten zien dat ze het serieus nemen/menen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

SECURITEH schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 00:09:
[...]

Zolang jij jouw tijd minder waard vind als dat van een willekeurige recruiter, prima. Persoonlijk zie ik niet in waarom zij niet mijn kant op kunnen komen, dat zou ook direct laten zien dat ze het serieus nemen/menen.
Die jongen op wie hij reageerde was werkzoekend.
Dat is een andere situatie als dat je gewoon in een baan zit.

En daarnaast, als je geen interesse hebt moet je dat gewoon zeggen in plaats van zo ontzettend uit de hoogte doen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Nu online
avotar schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 06:23:
[...]

Die jongen op wie hij reageerde was werkzoekend.
Dat is een andere situatie als dat je gewoon in een baan zit.

En daarnaast, als je geen interesse hebt moet je dat gewoon zeggen in plaats van zo ontzettend uit de hoogte doen.
Heb je het nu over mij, dat ik uit de hoogte doe? Ik zou best wel zeggen tegen die recruiter dat ik wel/geen interesse heb, maar ik weet niet eens wat zijn/haar aanbod is :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Persoonlijk vind ik solliciteren vermoeiend.

Toen ik werkloos was begon het me echt tegen te staan om af te reizen naar werving/selectie bureaus/potentiële werkgevers. Reizen kost aardig wat tijd en geld en vooral dat laatste is een lastig punt als je werkloos bent. Maar ook het reizen en de teleurstelling dat al die moeite voor niets was vreet energie. Aan het begin van een week zat ik vol enthousiasme aan het ene gesprek dat niets werd omdat er betere kandidaten waren of dat er geen concrete functie was (!!), terwijl ik de volgende dag uitgeblust bij het volgende gesprek zat, wat vervolgens niets werd omdat ik niet gretig genoeg leek.

[ Voor 3% gewijzigd door Metaalhoofd op 24-01-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Valandil schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:43:
[...]

|:(

50km voor een kennismaking heb ik opzich er wel voor over. (Ok, ik rij 55000 per jaar...gewenning)
Wellicht kan je e.e.a. al telefonisch voor bespreken, maar face2face is toch het beste.
Ieder natuurlijk zijn voorkeur. En voor een fatsoenlijke sollicitatie is 50km simpelweg een heel kleine investering in een nieuwe baan. Maar een recruiter die misschien iets vaags heeft? Mjah...

De afstand is trouwens het niet probleem in Nederland. De files wel... ik rij 40k per jaar en ben het zat. 07:00 beginnen op kantoor, 15:30 weg, en vervolgens nog in de file bij Utrecht met het tunneldoseren... en de politiek maar mekkeren over flexibel werken. Ik zou niet weten hoe ik nóg flexibeler kan zijn :X

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Laatst online: 17-03 16:03
Thuis werken? Op een kantoor dichter bij huis werken? Moet natuurlijk wel allemaal mogelijk zijn. Ik kan dat ook niet altijd, maar vaak genoeg kan ik bij een opdracht één of twee dagen per week thuiswerken. En als ik geen opdracht heb hoef ik niet persé op kantoor te zijn.
Aan de andere kant weten ze ook dat wanneer ik een baan kan krijgen in mijn vakgebied waar ik op de fiets naartoe kan, dat ik dan weg ben bij mijn huisige werkgever

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 788859

Omdat ik werkzoekende ben ivm het afronden van mijn ICT opleiding. en mijn CV op meerdere sites heb staan, krijg ik ook te maken met recuiters.

Vorige week en deze week al 5 keer gebeld geworden door verschillende recruiting bedrijven.
Het leuke was dat deze allemaal voor een baan bij ziggo als kabel/installatie monteur is.

het begon zo:

hij:Goedemiddag Bryan, Ik zie hier dat jij nog werk zoekt, klopt dat nog steeds?
ik:Ja dat klopt.
hij:Nou en in welke richting zoek je iets?
ik:Iets richting systeembeheerder/werkplekondersteuner zou wel mooi zijn.
hij:Nou dan heb ik iets moois voor jou want voor mijn opdrachtgever zoeken hun nog collega's in zuid-limburg. Het is technisch en is perfect voor jou.
ik:Nou vertel.
Hij:Bij ziggo zoeken ze nog kabel/installatie monteurs, dan ben je toch nog lekker technisch bezig en je komt bij verschillende mensen over de vloer.
Ik: Nou je bent de 5de die me hier al over belt maar ik zie hier geen toekomst voor mezelf in.
Hij:Oh nou dan, ik heb het wel geprobeerd of niet haha.

tja, toch maar weer mijn cv van de sites afgehaald en maar zelf zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:00
Dat is de normaalste zaak van de wereld dat je via verschillende recruiters dezelfde baan kunt vinden/krijgen, vind ik niet eens zo erg. Zeker als ze gewoon open zijn over bij welke opdrachtgever het is. Mijn ervaring is dat je ook zelf aan de slag moet en actief moet gaan reageren op vacatures op de diversen sites of direct bij een bedrijf van je voorkeur.

Ik zit zelf in de detachering en zoek elk keer als mijn opdracht bijna afloopt weer een nieuwe en dan proberen ze je toch een vaste baan aan te smeren. Dat zijn dan hele vreemde gesprekken als ik er vanuit ga dat het tijdelijk is (ik dus als externe) en de andere kant voor in loondienst. Gaan ze vragen wat je salaris eisen zijn :z

[ Voor 45% gewijzigd door jongetje op 24-01-2017 12:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gplux
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Ik kreeg enige tijd geleden een berichtje dat ik nog wel wilde delen. Zie onderstaande. Ik heb in m'n studententijd een bestuursjaar gedaan en doe wat vrijwilligerswerk en dat gecombineerd met software development is me toch een potje verrassend! Meneer de recruiter zag dat als een mooie kans om me op informele wijze wat vragen te stellen, plus de keuze voor mijn huidige werkgever (een detacheerder waar ik het prima naar m'n zin heb) eens goed te beledigen. Let wel, ik heb deze persoon nog nooit gesproken. Verder ook geen bedrijfsnaam in het bericht.
contact

Hi Gplux,

Ik kwam toevallig je profiel tegen en ik ben nog nooit zo in de war geweest EN tegelijkertijd onder de indruk van iemands profiel...

Je bent (MVO) ondernemend, actief als vrijwilliger, en dan... ook nog eens software ontwikkelaar... En dat bij [huidige werkgever] Haha.

2 vragen :D

1) Hoe ben je ontwikkelaar geworden? Was je dat al of zag je het licht ineens?

2) Waarom in godsnaam [huidige werkgever]? Ik vind ze echt verschrikkelijk :( En zeker als je zo MVO bent en over komt als een 'wereld verbeteraar' (wat geweldig is!) waarom ga je dan bij zon ongelooflijke corporate 'schurken' bedrijf als [huidige werkgever] werken?

Ik ben erg nieuwsgierig naar je!

Alvast excuses als ik zo brutaal ben om dit bericht naar je te sturen en deze vragen te stellen :)

[Recruiter]
[Telefoonnummer]
Ik heb aangegeven dat ik het waardeer dat ie in ieder geval mijn profiel heeft gelezen.. :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Je had m ook dezelfde vragen terug kunnen stellen:
) Hoe ben je recruiter geworden? Was je dat al of zag je het licht ineens?

2) Waarom in godsnaam [recruiterbedrijf]? Ik vind ze echt verschrikkelijk :( Waarom ga je dan bij zon ongelooflijke CV schuiver als [huidige werkgever] werken?

>:)

En dan nog erbij vermelden dat ie nu bij deze is opgenomen in het Tweakers topic: Shitpraktijken van recuiters

:+

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 430237 op 24-01-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Motrax schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:56:
en vervolgens nog in de file bij Utrecht met het tunneldoseren...
Ugh. Wat een blunder is dat zeg. Heb er bijna dagelijks last van. Kan niet wachten tot 't wat warmer wordt; die 30km van Bijlmer naar Maarssen is regelmatig op de fiets sneller dan met de auto.
Gplux schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:11:
Meneer de recruiter zag dat als een mooie kans om me op informele wijze wat vragen te stellen, plus de keuze voor mijn huidige werkgever (een detacheerder waar ik het prima naar m'n zin heb) eens goed te beledigen. Let wel, ik heb deze persoon nog nooit gesproken. Verder ook geen bedrijfsnaam in het bericht.
Holy fuck. Ik zou een redelijk pissig mailtje naar zijn baas met m'n manager in de BCC sturen. Het zou een mooie kers op de taart zijn als bleek dat die recruiter ook nog eens voor je bedrijf werft (en ja, dat gebeurt continue, onze HR heeft meerdere van dat soort types vriendelijk verzocht daar mee te kappen).

[ Voor 49% gewijzigd door Hydra op 24-01-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:06
Hydra schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:47:
[...]

Ugh. Wat een blunder is dat zeg. Heb er bijna dagelijks last van. Kan niet wachten tot 't wat warmer wordt; die 30km van Bijlmer naar Maarssen is regelmatig op de fiets sneller dan met de auto.
Ach op de A4 is dat net zo'n soort probleem van den Haag naar Amsterdam....Je blijft ritsen en laat dat nu net iets zijn wat niet werkt in Nederland |:(

Edit: hey Hydra niet op eens je tekst aanpassen he, want nu was niet echt duidelijk waar mijn reaktie op sloeg :P

[ Voor 58% gewijzigd door idef1x op 24-01-2017 15:06 . Reden: hydra edited zijne dus ik de mijne ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Eurostaff group.. iemand een truukje om uit hun databases te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 22:42

SECURITEH

Man of legend.

gooddaddy schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:30:
Thuis werken? Op een kantoor dichter bij huis werken? Moet natuurlijk wel allemaal mogelijk zijn.
En dat is gelijk het probleem, het is (bijna) nooit de werknemer die vraagd om tussen bepaalde tijden op locatie X aanwezig te zijn. Er zullen er maar weinig zijn die niet thuis of dicht bij huis willen werken en voor de lol iedere dag in de file staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-06 11:01
Wijnands schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:23:
Eurostaff group.. iemand een truukje om uit hun databases te komen?
Mail sturen met het verzoek om je te verwijderen. Wijs daarin naar de ongewenste mailing regelgeving en dat de ACM handhaaft met leuke boetes.

Zodra het grof geld kost (of dreigt te kosten), kan er ineens heel veel :+

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

D_Jeff schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:12:
[...]
Mail sturen met het verzoek om je te verwijderen. Wijs daarin naar de ongewenste mailing regelgeving en dat de ACM handhaaft met leuke boetes.

Zodra het grof geld kost (of dreigt te kosten), kan er ineens heel veel :+
Afhankelijk van hoe erg je die toko wilt naaien, zou je kunnen overwegen om die verwijzing naar de regelgeving achterwege te laten en ze een boete aan te smeren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

Die flippo's zitten in London volgens mij, dus de ACM zal weinig kunnen doen.

Toen ik de receptie in de Lotus (CGI-kantoor destijds) dat het toch echt headhunters waren, scheelde dat al enorm met belletjes.
En daarnaast heb ik ze 2 keer ter woord gestaan en heel concreet geweest met wat ik zocht qua opdracht. En dan ben je ze zo kwijt eigenlijk.

Of ik dan toch in elk geval.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Heb die lui geinformeerd en met een verwijzing naar de wet gevraagd me te verwijderen, geen reacite nog. Overigens zitten ze ook in NL dus de ACM heeft er wel iets over te zeggen lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt evt ook hier een melding achterlaten mochten ze je vanuit Duitsland ongewenste emails toesturen:
https://www.internet-besc...chen/e-mail-und-spam.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gplux
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Ik kreeg net een Linkedin bericht van een agency recruiter met een concrete vacature en bedrijfsnaam. Ik had de betreffende vacature al eens gezien en weet dat je ook gewoon via het bedrijf zelf kan solliciteren.

Wat ik dan niet begrijp - waarom denkt zo'n recruiter dat ik via hem ga werken als je ook gewoon direct op de functie kunt solliciteren? Scheelt iedereen een hoop geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:33
Wat een pareltje weer :')
RE: Morgen kennismaking

Hi Robicide,

Bedankt voor het accepteren van mijn connectie verzoek.

[bla bla naam intern genoemd zullen we bellen etc]

Groet,

Recruiter
"Bedankt voor het accepteren"? Zitten jouw hersens er alleen als vulmiddel? Ik heb je nooit geaccepteerd, dat moet je toch kunnen zien :F

Mooi onderwerp ook, "RE: Morgen kennismaking". Mijn eerste (schrik)gedachte bij de emailnotificatie was "fuck ben ik een intake bij een klant vergeten?" Bedankt daarvoor, eikel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Gplux schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:30:
Wat ik dan niet begrijp - waarom denkt zo'n recruiter dat ik via hem ga werken als je ook gewoon direct op de functie kunt solliciteren? Scheelt iedereen een hoop geld.
Omdat hij daadwerkelijk een contract heeft met dat bedrijf, aan kan tonen dat hij jou als eerste benaderd heeft en vaak ook hoe dan ook verantwoordelijk is voor een initieele screening. Toen wij nog geen inhouse recruiter hadden verwezen we directe sollicitanten ook altijd naar de recruiter. We zijn te druk om iedere CV zelf te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
Zeer recent ook via een recruiter aan een nieuwe job gekomen, waarvan de vacature ook op de site stond.
Was in dit geval een fijne en eerlijke recruiter, die ook al het een en ander op voorhand kon vertellen, waaronder salaris range. Na het (goede) gesprek deed de betreffende persoon ook nog een goed woordje naar aanleiding van mijn terugkoppeling, met als gevolg dat het bedrijf gelijk met een voorstel kwam (dit direct aan mij). Het kan wel schelen om sommige informatie dus al op voorhand te hebben.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hydra schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:51:
[...]

Omdat hij daadwerkelijk een contract heeft met dat bedrijf, aan kan tonen dat hij jou als eerste benaderd heeft en vaak ook hoe dan ook verantwoordelijk is voor een initieele screening. Toen wij nog geen inhouse recruiter hadden verwezen we directe sollicitanten ook altijd naar de recruiter. We zijn te druk om iedere CV zelf te bekijken.
In dat geval heb ik er ook geen moeite mee eea via die recruiter af te wikkelen. Dan is het duidelijk met welke recruiter het bedrijf zaken doet.

Maar als er een willekeurige recruiter contact met me opneemt en het bedrijf noemt zal niks me stoppen het via dat bedrijf direct te proberen (mocht de vacature interessant genoeg zijn).

Het begint nu al zover te komen dat ik er al standaard vanuit ga dat een recuiter een CV schuiver is. Daar wil ik geen zaken mee doen. Eigenlijk is dat best wel erg (dat de markt zo is verziekt). ;( Ik heb echt medelijden met de eerlijke/vakbekwame recuiters die in deze verziekte markt moeten opereren.
Pagina: 1 ... 21 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan