Dat Amazon ding in Vancouver via Stockholm heb ik ook gehad, echt briljant. Geld is er genoeg blijkbaar.
Dat wild op developers schieten doet me denken aan die 'exclusieve' HackerX uitnodigingen. De truc is om te laten lijken alsof het iets exclusiefs is en alleen de beste mensen worden uitgenodigd. Maar dat kun je natuurlijk niet beoordelen aan iemand's LinkedIn. Omdat ik de truc nog niet kende was ik inderdaad een paar seconden gevleid (al was ik niet van plan te gaan), totdat ik ergens een lijst met attendees vond en daaruit niet bepaald het idee kreeg dat het echt om the cream of the crop ging (puur gebaseerd op LinkedIn, dus met dezelfde beperkte informatiebron die de HackerX mensen hadden zou ik een veel kleinere selectie hebben gemaakt, op kwaliteit gelet). Niet raar, want de beste mensen zitten meestal al ergens (en zo niet, dan is dat vaak een erg tijdelijke situatie).
Vorige week een in-mail van een UChoose gast die ik nog nooit eerder gesproken heb (want ik negeer recruiters standaard):
Lang geleden dat ik je gesproken heb. Alles goed?
Laatste keer dat ik je sprak zat je nog goed op je plek.
(En uiteraard is er 'concrete interesse')
Dus openen met een leugen, dat schept vertrouwen!
Ik zit inderdaad goed op m'n plek en hoop dat dat nog lang zo blijft, want met dit soort mensen in zee moeten gaan is niet iets waar ik zin in heb
Aan de andere kant zijn er genoeg die het op een niet-irritante manier proberen (b.v. zonder leugens) en eerlijk is eerlijk, ik zou niet in de schoenen van een IT recruiter willen staan
[
Voor 6% gewijzigd door
Myedvyed op 04-01-2017 11:47
]