Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 12:06
En het liefst willen de meesten dat je nog even langskomt (er vrije uren voor opneemt), voor een 'persoonlijke' binding. Daar zit ik niet op te wachten. Stuur eerst de vacature en naam van het bedrijf maar door, daar zal ik straks een goede binding mee moeten hebben, niet met jou. Kan nu wel elke dag het halve land af gaan rijden voor een oriëntatie-gesprek, maar dat is niet mijn bedoeling.
Gelukkig kun je de meer serieuze recruiters er snel uit filteren, al betrapte ik me er ook op dat ik snel neigde te happen in het begin.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 22:42

SECURITEH

Man of legend.

MadMarky schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:00:
Wat ik me eigenlijk afvraag: staan jullie uberhaupt open voor "nieuwe uitdagingen" of worden jullie steeds ongevraagd benaderd?
Met een vast contract, een redelijk salaris en voorwaarden sta ik open voor een nieuwe uitdaging zolang dit vooruitgang inhoud, alles wat (eerst) een stap achteruit is zal niet interessant zijn... Zelfs al is het iets wat alle voorwaarden overneemt maar waar ik dan een tijdelijk contract krijg, waarom zou ik die onzekerheid verkiezen zolang mijn huidige functie ook groei potentie heeft? Ik ga geen stap achteruit nemen met de bolofte dat ik mogelijk straks beter krijg waarbij de belofte 9 van de 10 keer gebaseert is op het mij binnen halen voor de comissie.
Anoniem: 430237 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:34:
Wat ik me afvraag. Is dat hengelen met nepvacatures hier eigenlijk wel wettelijk toegestaan?
Het aantonen dat ze uiteindelijk geen "echte" vacature hadden is erg lastig denk ik zo.
VincentG schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:50:
En het liefst willen de meesten dat je nog even langskomt (er vrije uren voor opneemt), voor een 'persoonlijke' binding. Daar zit ik niet op te wachten. Stuur eerst de vacature en naam van het bedrijf maar door, daar zal ik straks een goede binding mee moeten hebben, niet met jou. Kan nu wel elke dag het halve land af gaan rijden voor een oriëntatie-gesprek, maar dat is niet mijn bedoeling.
Gelukkig kun je de meer serieuze recruiters er snel uit filteren, al betrapte ik me er ook op dat ik snel neigde te happen in het begin.
Je kan ze een tegen aanbod doen, dat ze naar jouw toe komen voor een gesprek bij de lokale van der Valk oid. op hun kosten uiteraard. Dan weet je direct wie er echt geinteresseerd zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door SECURITEH op 14-12-2016 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-06 14:56
VincentG schreef op woensdag 14 december 2016 @ 16:50:
En het liefst willen de meesten dat je nog even langskomt (er vrije uren voor opneemt), voor een 'persoonlijke' binding.
Euh. Ze komen zelf maar langs hoor. We hebben hier (zit bij de klant) gratis goeie koffie beneden en als je dat niet wil kunnen we ook gewoon buiten op jouw kosten gaan lunchen. Maarja, da's dan natuurlijk te veel werk.
SECURITEH schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:48:
Je kan ze een tegen aanbod doen, dat ze naar jouw toe komen voor een gesprek bij de lokale van der Valk oid. op hun kosten uiteraard. Dan weet je direct wie er echt geinteresseerd zijn.
Alleen mooie jonge vrouwen ;)
MadMarky schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:00:
Wat ik me eigenlijk afvraag: staan jullie uberhaupt open voor "nieuwe uitdagingen" of worden jullie steeds ongevraagd benaderd?
Ik sta zeker wel open voor een praatje. Ik vind het altijd goed om te weten hoe ik in de markt lig. Maar dan moet je wel concreet wat te halen voor mij zijn; in de meeste gevallen dus informatie. Helaas weten veel recruiters gewoon veel te weinig over de markt.
Ik heb op LinkedIn expliciet aangegeven dat ik geen interesse heb in job offers en toch wordt ik regelmatig gemaild en gebeld door recruiters, die ik vervolgens ook negeer of afkap. Heb zelfs een tijdje de InMail functie uitgezet maar dat resulteert weer in een explosie aan connect requests.

Hebben jullie wél aangegeven werk te zoeken of is het ook allemaal ongevraagde toenadering?
Nee maar dat houdt ze sowieso niet tegen aangezien developers nooit op zoek zijn. Helaas lezen ze ook de informatie die je kunt invullen voor mensen die contact willen maken niet. Ik heb daar expliciet staan dat mensen die ik niet persoonlijk ontmoet hebben zich eerst moeten introduceren. Doen ze vrijwel nooit.

[ Voor 70% gewijzigd door Hydra op 15-12-2016 09:00 ]

https://niels.nu

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 16:03
DrivinUCrazy schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:33:
Ook heb ik er een opmerking bij staan dat ze me moeten overtuigen dat ze mijn profiel hebben gelezen, en waarom ze aanknopingspunten zien, en anders gaat het per direct in het verticale archief.
Waarschijnlijk lezen ze dat ook niet

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:06

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

gooddaddy schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:22:
[...]

Waarschijnlijk lezen ze dat ook niet
Sommigen wel. Die reageren daar ook expliciet op; direct een teken dat ze bewust mijn profiel hebben gelezen (wat iets anders is dan bekeken). In de regel zijn dat de recruiters van het betere soort. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Wow, ik had deze ochtend een bericht van een recruiter die echt mijn profiel had bekeken en ook begon met "Mijn excuses als ik je ongevraagd benader", blijkbaar bestaan dat soort mensen ook nog! :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Slavy schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:48:
Wow, ik had deze ochtend een bericht van een recruiter die echt mijn profiel had bekeken en ook begon met "Mijn excuses als ik je ongevraagd benader", blijkbaar bestaan dat soort mensen ook nog! :)
Waarschijnlijk dit topic gelezen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:00
Slavy schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:48:
Die snap ik inderdaad nooit. Als je je echt zorgen maakt of de mail ongewenst is stuur je hem toch niet 8)7

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380171

Had laatst ook weer zo een held van Brunel mijn , CV en Linkedin profiel zeggen DATACENTER

Knuppel: Hallo ik ben sjappie van Brunel waar ben je eigenlijk naar opzoek ?
Ik: Nou een verbreding of stap omhoog in de DC wereld lijkt mij.
Knuppel: Ow dat zoek ik niet mompelt iets over coding.
Ik: Fijne dag.

Echt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Anoniem: 380171 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 20:47:
Had laatst ook weer zo een held van Brunel mijn , CV en Linkedin profiel zeggen DATACENTER

Knuppel: Hallo ik ben sjappie van Brunel waar ben je eigenlijk naar opzoek ?
Ik: Nou een verbreding of stap omhoog in de DC wereld lijkt mij.
Knuppel: Ow dat zoek ik niet mompelt iets over coding.
Ik: Fijne dag.

Echt :F
Brunel zijn sowieso een stelletje afleggers...
Jaren geleden 2x op gesprek geweest (met een periode van een paar jaar er tussen), kom je daar aan, gaan ze eerst je hele CV zitten afkraken (hoewel VX Company dat NOG iets bonter maakte met een "je CV is een beetje vlees noch vis"), komen ze daarna aan met dat je salariseis minstens 500 EUR te hoog was (ik geloof dat ik 3000 EUR wilde hebben) terwijl ik bij andere partijen allang dat aanbod op de plank had liggen.

Prima, laat dan maar. Maar de kans dat ik ooit nog een keer bij Brunel ga solliciteren is niet zo heel erg groot. (Bij VX ook niet trouwens. "Sollicitant afzeiken" is een bekende gespreksmethode, maar een bedrijf dat zo'n strategie hanteerd wil ik niet werken.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:00

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

unezra schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 04:09:
[...]
"Sollicitant afzeiken" is een bekende gespreksmethode, maar een bedrijf dat zo'n strategie hanteerd wil ik niet werken.
AMEN!

Aan de andere kant is het ook wel leuk om, als je het van te voren weet, meteen terug het bedrijf af te kraken. Natuurlijk moet je daarvoor je wel eerst even in het bedrijf verdiepen. Turnabout is fair play >:)

Overigens ben ik het ook wel eens tegengekomen toen ik nog niet met die techniek bekend was en dat heeft voor het betreffende bedrijf ook niet echt fijn uitgepakt. Ik heb het een tijdje aangehoord, gevraagd of het nog wel zin had het gesprek voort te zetten want alle punten die ze afkraakten stonden al in het CV dat ze hadden kunnen lezen voordat de afspraak voor het gesprek überhaupt gemaakt was. Daarna ben ik opgestaan en weggelopen. Sinds die tijd staat dat bedrijf bij mij op de zwarte lijst. Een paar maanden later werd ik door een andere recruiter van hetzelfde bedrijf benaderd en die heb ik verteld zich de moeite te besparen, ik was niet geïnteresseerd door het gesprek dat ik op <datum> met <naam> en <naam> gehad had en vroeg nog even waarom daar geen aantekening van was.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Freee!! schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 12:56:
[...]

AMEN!

Aan de andere kant is het ook wel leuk om, als je het van te voren weet, meteen terug het bedrijf af te kraken. Natuurlijk moet je daarvoor je wel eerst even in het bedrijf verdiepen. Turnabout is fair play >:)
Hoef je je niet eens voor in het bedrijf te verdiepen. :)
Ik heb het een tijdje aangehoord, gevraagd of het nog wel zin had het gesprek voort te zetten want alle punten die ze afkraakten stonden al in het CV dat ze hadden kunnen lezen voordat de afspraak voor het gesprek überhaupt gemaakt was. Daarna ben ik opgestaan en weggelopen. Sinds die tijd staat dat bedrijf bij mij op de zwarte lijst.
Juist, dat dus.
Ik heb dat eens een keer gehad bij een recruitment agency. Ging over een bedrijf dat officieel een stichting is (ws wegens belastingvoordeel). Dus ik was heel vrolijk "goh, leuk, en stichting, dat past wel bij me". Dat was het verkeerde antwoord.

Vanaf dat moment ging het bergafwaards en werd het een afzeikgesprek door eoa dame die zelf ws net uit de pubertijd was. Na een minuut of 10 was ik d'r klaar mee, wist dat d'r toch niets meer te winnen viel en heb de rollen omgedraaid. Ik ben haar af gaan zeiken.

Eind van het gesprek stonden we op en zei ze "je weet de weg naar buiten wel he", ze heeft me niet eens naar de lift gebracht. :)

Sindsdien staan dat bedrijf EN het bedrijf waarvoor ze wierf op de zwarte lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Bij zulke ernstige gevallen mag je wat mij betreft namen en shamen hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hydra schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:45:
Bij zulke ernstige gevallen mag je wat mij betreft namen en shamen hoor :D
Ik heb er al 2 genoemd. :)
Helaas is dat anderere bedrijf (die stichting), nu een leverancier van mijn werkgever dus daar ben ik iets voorzichtiger mee op publieke media.

Ik heb gelukkig zelden direct met ze te maken, maar het wereldje is klein zeg maar.

Als d'r ooit een topic komt van *goede* ervaringen heb ik daar heel wat minder moeite mee, ik heb ook wat bedrijven op mijn ljist staan waar ik mocht het ooit nodig zijn, direct mee ga bellen en hoop dat een van hem me wil hebben.

Voorzet: https://www.bosworx.nl/

Ongelooflijk leuk bedrijf en het had niet veel gescheeld of ik had inderdaad mijn CV daar ingeleverd omdat er een moment was waarop ik het bij mijn huidige werkgever wel een beetje gehad had. Gelukkig is dat tij gekeerd en wil ik er nog minimaal 6 jaar blijven want mijn werk is de afgelopen 4 jaar eigenlijk alleen maar leuker geworden. De tijd zal leren of ik die 6 jaar vol hou en mijn 10 jarig jubileum daar ga vieren of dat ik over een paar jaar elders aan de slag ben. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
unezra schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 13:04:
[...]

Eind van het gesprek stonden we op en zei ze "je weet de weg naar buiten wel he", ze heeft me niet eens naar de lift gebracht. :)
Bij de directeur of een andere hoge pief naar binnen lopen en vragen of dit de uitgang is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

ImdaMned schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:33:
[...]
Bij de directeur of een andere hoge pief naar binnen lopen en vragen of dit de uitgang is O-)
_/-\o_ >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
[...]

Jaren geleden 2x op gesprek geweest (met een periode van een paar jaar er tussen), kom je daar aan, gaan ze eerst je hele CV zitten afkraken (hoewel VX Company dat NOG iets bonter maakte met een "je CV is een beetje vlees noch vis"), komen ze daarna aan met dat je salariseis minstens 500 EUR te hoog was (ik geloof dat ik 3000 EUR wilde hebben) terwijl ik bij andere partijen allang dat aanbod op de plank had liggen.

Prima, laat dan maar. Maar de kans dat ik ooit nog een keer bij Brunel ga solliciteren is niet zo heel erg groot. (Bij VX ook niet trouwens. "Sollicitant afzeiken" is een bekende gespreksmethode, maar een bedrijf dat zo'n strategie hanteerd wil ik niet werken.)
Brunel is dus nog niets veranderd zo te zien. 10 jaar geleden heb ik daar ook eens gezeten. zelfde verhaal. Prutsers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-06 13:56
gooddaddy schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:53:
[...]

Brunel is dus nog niets veranderd zo te zien. 10 jaar geleden heb ik daar ook eens gezeten. zelfde verhaal. Prutsers
Die ervaring heb ik daar niet gehad. Wel dat je daar op gesprek bent, dat ze behoorlijk positief klinken, maar dat je vervolgens niets meer terug hoort. Ik had er eerst wel een goed gevoel over, maar nu is het zonde van de tijd die ik erin heb gestoken.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
YdieresiS schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:09:
[...]

Die ervaring heb ik daar niet gehad. Wel dat je daar op gesprek bent, dat ze behoorlijk positief klinken, maar dat je vervolgens niets meer terug hoort. Ik had er eerst wel een goed gevoel over, maar nu is het zonde van de tijd die ik erin heb gestoken.
Had dezelfde ervaring met Brunel. Helemaal afgereisd naar het hoofdkwartier, leuk gesprek gehad en vervolgens niks meer gehoord, ondanks pogingen om alsnog feedback te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 430237

Geeft een lekkere indruk als toekomstige werkgever dat je niet eens feedback geeft op gevoerde sollicitatiegesprekken.

En dat hoeft echt niet uitgebreid. Een kort: "we hebben een betere kandidaat gevonden", "de vacature staat op hold", of "we ronden het sollicitatieproces met de andere kandidaten nog af" volstaat.

Als sollicitant zou ik er niet eens meer achteraangaan. Als ze niet eens het fatsoen hebben een behoorlijke terugkoppeling te geven dan wordt het bedrijf in kwestie bij mij van de shortlist afgevoerd en zal ik er nooit meer solliciteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 21-06 13:12
Meestal zou het antwoord moeten zijn: "we hadden gehoopt om je aan te bieden bij bedrijf X, maar die vacature blijkt ingevuld, vervallen of niet aan ons gegund".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Anoniem: 430237 schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:56:
Als sollicitant zou ik er niet eens meer achteraangaan. Als ze niet eens het fatsoen hebben een behoorlijke terugkoppeling te geven dan wordt het bedrijf in kwestie bij mij van de shortlist afgevoerd en zal ik er nooit meer solliciteren..
Toch had ik dit een tijdje terug gedaan voor een grote webshop. Ik had goede verhalen gehoord van oud-klasgenoten, en besloot toch nog eens terug te gaan naar die club vanwege een uitnodiging van een event. Had daar "de kans" om te spreken met een Young Professional en manager. Bleek het een sollicitatiegesprek te zijn, waarbij de YP pas 3 weken werkzaam was bij die club.. Doei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:09
[...]

Ik heb juist hele goede ervaringen met VX. Ik zit via VX gedetacheerd (maar ik werk niet in loondienst van VX, ze zijn puur de tussenpartij). Tot twee maal toe een heel goed gesprek gehad met ze, waarbij ze juist onder de indruk waren van m'n CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Avalaxy schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:54:
[...]
Ik heb juist hele goede ervaringen met VX. Ik zit via VX gedetacheerd (maar ik werk niet in loondienst van VX, ze zijn puur de tussenpartij). Tot twee maal toe een heel goed gesprek gehad met ze, waarbij ze juist onder de indruk waren van m'n CV.
Mkay. Dit is overigens wel 10+ jaar geleden. Misschien gewoon de verkeerde interne recruiter tegen het lijf gelopen.

Het leek mij een heel erg leuk bedrijf om voor te werken (heb ook nog steeds hun Veni Vidi Linux shirt dat ik regelmatig draag), maar met zo'n typisch afzeikgesprek vind ik niet leuk. Zoals gezegd, ik ken de psychologie die er achter zit, ik vind het alleen niet leuk als een bedrijf zo'n vervelende tactiek gebruikt.

Nu heb ik niet een heel makkelijk CV en was toen mijn CV nog wat lastiger dan het nu is (er is wat stabiliteit en lijn in gekomen), het *was* ook een beetje vlees noch vis, alleen vind ik dat je dat tijdens een sollicitatiegesprek niet zo lomp hoeft te brengen.

Eerlijkheid en directheid, graag, ik ben zelf ook niet zo van het subtiele, dit was gewoon afzeiken en dat hoeft van mij niet echt. (Schat je in mijn geval ook je sollicitant verkeerd in. Bij iemand die vrij onzeker is over zijn CV, trap je iemand op die manier alleen maar het hoekje in. Waren ze er liever mee om gegaan, dan had ik nu ws een heel ander verhaal over ze verteld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-06 13:56
Dartillus schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:34:
[...]

Had dezelfde ervaring met Brunel. Helemaal afgereisd naar het hoofdkwartier, leuk gesprek gehad en vervolgens niks meer gehoord, ondanks pogingen om alsnog feedback te krijgen.
Gelukkig mocht ik nog naar de plaatselijke Van der Valk. Dat scheelde mij toch al gauw een uur reistijd. Maar ik dacht dat Brunel wel een goede club was, helaas heb ik me daarin vergist.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Ik had laatst nog een mooie..

Krijg een berichtje via LinkedIn met een korte beschrijving van de job. (wel in mijn vakgebied).
Ik mail netjes terug dat ik geen interesse heb.
Meneer stuurt een bericht terug dat ik toch echt contact op moet nemen omdat de klant specifiek om mij had gevraagd..
Enigzins nieuwsgierig vraag ik wie en waar dan?
Krijg ik een berichtje terug: ik mag de naam niet noemen van deze persoon/klant want alle communicatie verloopt via ons bureau, direct contact met de klant is niet toegestaan..
Ik moest gewoon even op gesprek komen en dan werd ik voorgedragen aan het bedrijf.

Ik was er al wel klaar mee en heb gezegd dat als het bedrijf mij persoonlijk zo graag wilden hebben dat ze mij maar eens persoonlijk moeten benaderen en niet via een recruiter.

Nooit meer iets van weer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
YdieresiS schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:26:
[...]

Gelukkig mocht ik nog naar de plaatselijke Van der Valk. Dat scheelde mij toch al gauw een uur reistijd. Maar ik dacht dat Brunel wel een goede club was, helaas heb ik me daarin vergist.
Sinds die periode waar ik werkloos was ben ik me ook heel bewust geworden van de dynamiek kandidaat <-> recruiter. En heb ik ook helemaal geen probleem met recruiters helemaal af te zeiken.
Anoniem: 35872 schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:33:
Ik was er al wel klaar mee en heb gezegd dat als het bedrijf mij persoonlijk zo graag wilden hebben dat ze mij maar eens persoonlijk moeten benaderen en niet via een recruiter.

Probeerden U-Choose tijdje geleden ook bij mij! Heel "er is ons gevraagd om bij jou te polsen door iemand" verhaaltje. Vraag je wie dat is, nooit wat teruggehoord. Ook de reden dat ik vriendelijk heb verzocht om al mijn persoonsgegevens te verwijderen uit hun systemen. Sindsdien niks meer van ze gehoord. Waarom ze het nog bleven proberen is trouwens mij een raadsel, had ze al twee keer redelijk boos en beledigend een antwoord op dat soort emailtjes gestuurd.

[ Voor 44% gewijzigd door Dartillus op 19-12-2016 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijg een berichtje via LinkedIn met een korte beschrijving van de job. (wel in mijn vakgebied).
Meneer stuurt een bericht terug dat ik toch echt contact op moet nemen omdat de klant specifiek om mij had gevraagd..
Krijg ik een berichtje terug: ik mag de naam niet noemen van deze persoon/klant want alle communicatie verloopt via ons bureau, direct contact met de klant is niet toegestaan..
Ik moest gewoon even op gesprek komen en dan werd ik voorgedragen aan het bedrijf.

Enige wat ik me nog zou kunnen voorstellen is dat degene die je zou willen hebben (als het waar is) je ook kan vinden op linkedin of via je netwerk.

De wijze van benaderen is typisch Anglosaksisch. Gewoon een lokkertje om je te paaien. Uiteindelijk komen ze met iets totaal anders op de proppen. Allemaal willen ze een persoonlijk gesprek (op jouw kosten uiteraard) en als puntje bij paaltje komt is de contactpersoon gewisselt of kennen ze je niet meer.

En allemaal datzelfde toontje. Bah bah en nog eens bah. :(

Zelf heb ik inmiddels geleerd om alle Engelse bureau's te negeren. Iemand die me met dat ingestudeerde toontje belt is al na 2 seconden klaar met het gesprek.

Wat me nu de laatste tijd opvalt is dat het aantal recruiters uit India zorgwekkend toeneemt. Ook die komen bij mij ongezien op de blacklist.

Enige advies van mijn kant is om dit soort recruitmentbureau'sop de persoonlijke zwarte lijst te zetten en alle berichten van hun gewoon te negeren. Elk mailtje terug is verspilde moeite.

Wat mij betreft moet je echt wanhopig zijn om met dit soort burea's zaken te willen doen (of naief zoals ik dat in het begin was ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-06 07:39
Dartillus schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:34:
[...]

Ik was 4 maanden geleden ongeveer bij brunel ehv op gesprek geweest. Leuk gesprek en twee leuke meiden maar wisten vrijwel niets van mijn vakgebied (it, webdevelopment). Het waren echt van die strebertjes (beste leerling van de klas) wat zeker niet slecht was. Ook keurig telefonische feedback gekregen na een paar dagen. Dus voor mij positieve ervaring.

Ook ooit van ehv naar arnhem gereden. Kom ik daar aan bij hun recruiter die helemaal niets van webdevelopment wist. Hij had de vacature tekst erbij gepakt en ging elk punt 1 voor 1 af. Vraagt ie, "ben je bekend met html". Ik zeg "ja", zegt ie "ok dan vink ik hem af". "ben je bekend met, uhm, jeekwerrie? Zo het hele lijstje af, kon ik weer gaan. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door TI_Observer op 19-12-2016 18:45 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:38

Redneckerz

A place to be.

[...]
Ik heb een kennis die nu de banenmarkt op gaat omdat zijn contract is uitgediend. Hij vertelde dat hij ook bij Brunel zat en dacht daar goede kansen te hebben. Heb hem maar gewaarschuwd dat hij zijn verwachtingen laag moet houden.

Weet niet of het veel zal helpen echter, kennis is bij tijd en wijlen een tikkeltje te arrogant en naïef, niet echt een combi lijkt me.

Overigens heb ik ook weinig positiefs te melden over ze. 1 recruiter was zo waardeloos in communiceren dat hij mijn mail adres uiteindelijk heeft laten bouncen _O- Echt een prima houding die hij had. Elke keer als ik zijn adres zie langskomen, moet ik daar aan denken. Pannekoek. ;w

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Is blijkbaar einde-jaars-paniek bij Brunel? :?

Ik krijg op 1 dag 2 berichten van Brunel-recruiters.
1 van een leuk uitziende dame via LinkedIn zonder enige verdere Inmail, email of andere vorm van communicatie (zie eerder bericht: daar heb ik dus een schurft-hekel aan), 1 email met halfzacht verhaal zonder enige echte duiding van een mannelijke recruiter.

Dus vraag ik me af: einde-jaars-paniek? Of zijn ze bij Brunel ff wat benaderingsmethodes aan het testen (niks te doen aan het eind van het jaar, je kent dat wel...)? :?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
Pietervs schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:31:
Dus vraag ik me af: einde-jaars-paniek? Of zijn ze bij Brunel ff wat benaderingsmethodes aan het testen (niks te doen aan het eind van het jaar, je kent dat wel...)? :?
Misschien nog wat last minute pogingen om hun cijfers voor een bonusje op te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Ik denk dat het te maken heeft dat ze een poultje mensen nodig hebben om straks in januari/februari weg te kunnen zetten..
Bij veel bedrijven zie je dat er weer budget komt om mensen in te huren.
Brunel etc speelt hier op in om zoveel mogelijk kandidaten in hun bestand te hebben..

Wij als bedrijf doen ook best veel zaken met Brunel om mensen in te huren, Het betreft vaak werk voor startende IT'ers, precies de mensen die brunel vaak werft.
Tot op heden zijn er redelijk goede kandidaten uitgekomen. Er zitten ook slechte tussen, maar dat heb je bij elke sollicitatie ronde ook wel.
Voordeel hiervan is dat we gewoon flexibel kunnen zijn, bevalt het niet, ruil je ze in of stuur je ze terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Anoniem: 35872 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:23:
Wij als bedrijf doen ook best veel zaken met Brunel om mensen in te huren, Het betreft vaak werk voor startende IT'ers, precies de mensen die brunel vaak werft.
Ah, is DAT het!

Ik kwam bij Brunel aan met wat was het toen, 8 en 14 jaar ervaring. :) (Ik ben 2x bij ze langs geweest.) De laatste keer vroeg ik geloof ik 3000 EUR bruto, een bedrag dat ik al op de plank had liggen en ik meen bij een werkgever toen ook heb gekregen. (Er lagen meerdere aanbiedingen op de plank, weet niet meer exact waar ik toen voor heb gekozen.)

Dat vonden ze dus minimaal 500 EUR te hoog. Sorry, maar voor 2500 EUR bij 40 uur kom ik mijn bed niet uit en zeggen dat mijn eis belachelijk is terwijl ik 2 andere aanbiedingen op de plank heb is natuurlijk raar.

Hadden ze dat moeten zeggen "sorry, we zoeken alleen starters, geen midcareers", dan was het duidelijk geweest dat het niet aan mijn eis lag, maar dat ze gewoon plek of geen geld (over) hadden voor iemand die al even mee loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
Krijg net een invitation van een recruiter van Starapple. Toch maar even niet doen, dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:33
Ik heb laatst ook een mooie gehad.

Kerel had als profieltitle staan business developer. Kijk je naar zijn profiel zie je dat hij net een maand in dienst is bij bonque en dat hij de jaren daarvoor barman is geweest.

Blijkbaar een nieuwe techniek om toch maar te accepten aangezien de recruiters verfoeid worden. Ik vond het wel opmerkelijk deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 21-06 12:16

_Arthur

blub

Tarkin schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:13:
Kerel had als profieltitle staan business developer. Kijk je naar zijn profiel zie je dat hij net een maand in dienst is bij bonque en dat hij de jaren daarvoor barman is geweest.
Haha, mooi man :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Moet zeggen dat het nu toch opeens een stuk rustiger is op LinkedIn nu mensen mij alleen kunnen inviten als ze mijn e-mailadres hebben 8)7

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zucht:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Niet zo erg als die knakker die z'n huis probeert te verkopen maar dit soort spam zit ik niet op te wachten. Meneer is trouwens "IT Talent Imagineer" bij Klikwork. Braak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Hydra schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:36:
Zucht:

***members only***

Niet zo erg als die knakker die z'n huis probeert te verkopen maar dit soort spam zit ik niet op te wachten. Meneer is trouwens "IT Talent Imagineer" bij Klikwork. Braak.
https://www.linkedin.com/...offensive-content?lang=en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Geen LinkedIn: knakker heeft om een of andere reden m'n mailadres.

Gaat om deze 'verkiezing' (/circlejerk) trouwens: http://www.emploit.nl/stem-nu-op-jouw-kandidaat-2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Hydra schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:44:
[...]

Geen LinkedIn: knakker heeft om een of andere reden m'n mailadres.

Gaat om deze 'verkiezing' (/circlejerk) trouwens: http://www.emploit.nl/stem-nu-op-jouw-kandidaat-2016
Ah, dat is nog erger, daarom accepteer ik dus ook geen random mensen meer op LinkedIn, dan hebben ze namelijk meteen toegang tot je adres. In jouw geval zal je e-mailadres op een of andere manier via via zijn doorgespeeld en word het nu misbruikt.

Moet wel zeggen dat ik mij minder stoor aan de "me love you long time" en "increase certain body parts" dan de recruiter mailtjes. Als iemand een ellenlang verhaal naar mij mailt dan heb ik ook meteen geen interesse.

Daarnaast, wat ik tegenwoordig doe als ik een onpersoonlijke DM krijg op LinkedIn, pak ik mijn standaard sjabloon reactie waarin staat hoe ze mijn manager kunnen gebruiken als ze gebruik willen maken van mijn diensten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Slavy schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:49:
Ah, dat is nog erger, daarom accepteer ik dus ook geen random mensen meer op LinkedIn, dan hebben ze namelijk meteen toegang tot je adres. In jouw geval zal je e-mailadres op een of andere manier via via zijn doorgespeeld en word het nu misbruikt.
Hij is notabene niet eens een LinkedIn relatie. Ik heb dus nooit contact met hem persoonlijk gehad; hij gebruikt gewoon de Klikwork ofzo database en spamt al z'n 'relaties' met deze onzin. En het erge is; het werkt Die klojo staat op nummer 2 in de resultaten (dat je uberhaupt de tussenstand laat zien is al dom m.i.).

Ik stoor me hier dus enorm aan: zo'n recruiter circlejerk die het gewoon stimuleert dat je misbruikt maakt van het hebben van die mailadressen. Je weet dus al dat de nummer 1 gewoon nog harder aan het spammen geslagen is. Kan geen contactgegevens van die club vinden dus heb maar even een zuur twitter berichtje achtergelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Hydra schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:04:
[...]

Hij is notabene niet eens een LinkedIn relatie. Ik heb dus nooit contact met hem persoonlijk gehad; hij gebruikt gewoon de Klikwork ofzo database en spamt al z'n 'relaties' met deze onzin. En het erge is; het werkt Die klojo staat op nummer 2 in de resultaten (dat je uberhaupt de tussenstand laat zien is al dom m.i.).

Ik stoor me hier dus enorm aan: zo'n recruiter circlejerk die het gewoon stimuleert dat je misbruikt maakt van het hebben van die mailadressen. Je weet dus al dat de nummer 1 gewoon nog harder aan het spammen geslagen is. Kan geen contactgegevens van die club vinden dus heb maar even een zuur twitter berichtje achtergelaten.
http://www.klikwork.nl/

KLIKWORK
Wilemsvaart 16A
8019 AB ZWOLLE
kvk 24388851
btw NL8197.17.654.B01

085 – 273 31 75
contact@klikwork.nl

Heeft overigens wel LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/mmeer

Google eens naar "klikwork marcel van der meer", krijg je genoeg info

[ Voor 7% gewijzigd door Slavy op 21-12-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
unezra schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 13:04:
[...]

Hoef je je niet eens voor in het bedrijf te verdiepen. :)

[...]

/Juist, dat dus.
Ik heb dat eens een keer gehad bij een recruitment agency. Ging over een bedrijf dat officieel een stichting is (ws wegens belastingvoordeel). Dus ik was heel vrolijk "goh, leuk, en stichting, dat past wel bij me". Dat was het verkeerde antwoord.

Vanaf dat moment ging het bergafwaards en werd het een afzeikgesprek door eoa dame die zelf ws net uit de pubertijd was. Na een minuut of 10 was ik d'r klaar mee, wist dat d'r toch niets meer te winnen viel en heb de rollen omgedraaid. Ik ben haar af gaan zeiken.

Sindsdien staan dat bedrijf EN het bedrijf waarvoor ze wierf op de zwarte lijst.
Is dat toevallig iets in Rotterdam? Klinkt erg bekend namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Slavy schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:18:
Google eens naar "klikwork marcel van der meer", krijg je genoeg info
Ik kan ook googlen hoor. Ik had al gecheckt of het een LinkedIn connectie van me was. Het punt is dat de organisatie van die wedstrijd geen duidelijk contactpersoon verantwoordelijk voor de contest op de site had staan. Ik heb geen interesse om Klikwork te benaderen net nadat ik die vent gevraagd heb me uit z'n lijst te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 09:18
Hi Matt___,

Alles goed? Voor een hele interessante klant ben ik, op korte termijn, op zoek naar senior front-end developers met AngularJS ervaring. Het betreft een project in de omgeving Amsterdam met een looptijd van 3-6 maanden.

Heb jij senior ervaring als front-end developer, kan jij uitstekend programmeren in AngularJS en heb jij affiniteit met ecommerce?

Ben jij daarnaast op korte termijn beschikbaar of in de loop van 2017? Dan kom ik graag in contact me je!

Ik wens je in ieder geval alvast fijne feestdagen!

Groeten en fijne dag,

Dennis Derks
020 - 522 1311 d.derks@huxley.com
Als iemand met 'Alles goed?' begint naar iemand toe wie je niet kent dan kun je het bij mij al schudden.

Ik ben je maatje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Huxley, ook al zo'n bekende club... Staat bij mij ook op de zwarte lijst... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bython
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07-2024
Iemand ervaring met het ontbinden van een contract bij een recruiter?

Ik had namelijk een afspraak via skype met een recruiter, maar moest eerst wat formulieren invullen en ondertekenen, en paspoort scannen en opsturen.
Komt meneer niet opdagen op Skype, laat via geen enkele weg meer iets weten van zichzelf. Maar in de formulieren stond wel:

"Door het invullen en/of ondertekenen van huidig
formulier, aanvaardt u dat, indien u zou worden
tewerkgesteld door een Klant, een kopij van elke
aanbieding van de Klant aan u, van de
arbeidsovereenkomst en/of van elk ander contract dat
er bestaat tussen de Klant en u, zal worden
overgemaakt aan X door de Klant "

Dus als ik nu ergens ga solliciteren en de job uiteindelijk krijg, zouden zij hier nog voor beloond worden ook..

Dit wil ik natuurlijk niet zo laten, want zo is geld verdienen wel heel gemakkelijk!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

bython schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 16:32:

Ik had namelijk een afspraak via skype met een recruiter, maar moest eerst wat formulieren invullen en ondertekenen, en paspoort scannen en opsturen.
Komt meneer niet opdagen op Skype, laat via geen enkele weg meer iets weten van zichzelf. Maar in de formulieren stond wel:

Dus als ik nu ergens ga solliciteren en de job uiteindelijk krijg, zouden zij hier nog voor beloond worden ook..

Dit wil ik natuurlijk niet zo laten, want zo is geld verdienen wel heel gemakkelijk!!
Gewoon een brief/e-mail sturen (zelfde adres als de formulieren en de rest) dat je het contract met betreffende recruiter opzegt wegens wanprestatie. Je had overigens nooit een scan van je paspoort op mogen sturen. Daar mag een werkgever pas om vragen na ondertekening van het contract en normaal gesproken bij het begin van de werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:40

Hoe staat de Klant omschreven in die formulieren? Het klinkt mij namelijk dat het alleen gaat om bedrijven waar X jou actief heeft voorgedragen, en dat hij in zijn contracten richting bedrijven een bonus krijgt bij contractverlenging/promotie/loonsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Als de agency niet specificeert wie een klant is, kunnen ze erin zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bython
Transportman schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:40:
[...]

Hoe staat de Klant omschreven in die formulieren? Het klinkt mij namelijk dat het alleen gaat om bedrijven waar X jou actief heeft voorgedragen, en dat hij in zijn contracten richting bedrijven een bonus krijgt bij contractverlenging/promotie/loonsverhoging.
Dat is het net, de Klant staat nergens beschreven (enkel in de geciteerde tekst). Het kan dus om eender welke Klant gaan die het bedrijf in zijn klantenbestand heeft.

Ik heb daarstraks een mail verzonden, ik ben eens benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Weet je ook meteen waar je NOOIT meer mee te maken wilt hebben...

Kopie ID bewijs opsturen is al behoorlijk idioot en had al meteen 1000 alarmbellen moeten laten rinkelen, maar zo'n contract is helemaal geflipt. Nooit ondertekenen en vertellen dat ze de boom in kunnen.

Wijze les voor de volgende keer dus, of zoiets nu rechtsgeldig is of niet, zulke recruiters met een heel grote boog omheen laten lopen. Dat zijn de Huxleys en Progressives van deze wereld en die mogen eergisteren failliet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ehm .. dat doet me erg denken aan een programma aflevering van Kassa die ik pas op tv zag waar de ene deelnemer in het skypegesprek dacht dat het voor een sollicitatie was - en de andere deelnemer ook. De ene voor een HR functie, de andere voor een random andere job. De enige reden om dit op te zetten is het verkrijgen van .. het paspoort/rijbewijs.

Ah, gevonden:
http://kassa.vara.nl/media/367270

Conclusie: Het "contract" is niet je grootste probleem, de pandjes die op jouw naam gehuurd gaan worden om wiet in te kweken, die wel. Ik zou vast aangifte gaan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door pjottum op 24-12-2016 09:54 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wow, inventieve scam. Nepsollicitaties en dan jezelf disintermediaten. Disruptieve innovatie in de branch van de identiteitsfraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bython
unezra schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:13:
[...]

Weet je ook meteen waar je NOOIT meer mee te maken wilt hebben...

Kopie ID bewijs opsturen is al behoorlijk idioot en had al meteen 1000 alarmbellen moeten laten rinkelen, maar zo'n contract is helemaal geflipt. Nooit ondertekenen en vertellen dat ze de boom in kunnen.

Wijze les voor de volgende keer dus, of zoiets nu rechtsgeldig is of niet, zulke recruiters met een heel grote boog omheen laten lopen. Dat zijn de Huxleys en Progressives van deze wereld en die mogen eergisteren failliet.
Het was inderdaad een lompe daad.. Ik had het bedrijf wel opgezocht en dat had mij overtuigd, multinational, beursgenoteerd, noem maar op.

De recruiter had me ook een vacature (lokaas) gestuurd die grotendeels aansloot bij hetgeen waar ik naar zocht. En bij een interimkantoor scannen ze meestal ook je paspoort.

Het formulier had ik ook goed gelezen en de geciteerde tekst leek me wel verdacht, maar ik dacht van als het mij een job oplevert dan maakt het niet uit.
Maar dan kwam meneer niet opdagen op Skype (tweede lokaas).

Ik trap hier ook geen tweede keer meer in hoor.
pjottum schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:51:
[...]

Ehm .. dat doet me erg denken aan een programma aflevering van Kassa die ik pas op tv zag waar de ene deelnemer in het skypegesprek dacht dat het voor een sollicitatie was - en de andere deelnemer ook. De ene voor een HR functie, de andere voor een random andere job. De enige reden om dit op te zetten is het verkrijgen van .. het paspoort/rijbewijs.

Ah, gevonden:

Conclusie: Het "contract" is niet je grootste probleem, de pandjes die op jouw naam gehuurd gaan worden om wiet in te kweken, die wel. Ik zou vast aangifte gaan doen.
Betwijfel sterk dat dit hier het geval gaat zijn (zie bovenstaande tekst).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

bython schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:00:
[...]
Het was inderdaad een lompe daad.. Ik had het bedrijf wel opgezocht en dat had mij overtuigd, multinational, beursgenoteerd, noem maar op.
Niet om het een of het ander, maar hoe zeker ben je er van dat diegene met wie jij contact had, daadwerkelijk bij dat bedrijf werkte en in hoeverre dat hele bedrijf geen dekmantel is voor scams?
De recruiter had me ook een vacature (lokaas) gestuurd die grotendeels aansloot bij hetgeen waar ik naar zocht. En bij een interimkantoor scannen ze meestal ook je paspoort.
Alleen als je daar daadwerkelijk in dienst komt. Maar dan is het je werkgever.
In alle andere gevallen: NOOIT je ID bewijs laten scannen.
Toch zou ik de raad ter harte nemen en aangifte doen. Dit stinkt te veel naar vis.
Better safe than sorry. Zeker als het gaat om mogelijke kans op ID fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bython
unezra schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:19:
[...]

Niet om het een of het ander, maar hoe zeker ben je er van dat diegene met wie jij contact had, daadwerkelijk bij dat bedrijf werkte en in hoeverre dat hele bedrijf geen dekmantel is voor scams?

[...]

Alleen als je daar daadwerkelijk in dienst komt. Maar dan is het je werkgever.
In alle andere gevallen: NOOIT je ID bewijs laten scannen.

[...]

Toch zou ik de raad ter harte nemen en aangifte doen. Dit stinkt te veel naar vis.
Better safe than sorry. Zeker als het gaat om mogelijke kans op ID fraude.
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België is het normaal dat een uitzendkantoor (waaronder ook recruiters) je ID scant (natuurlijk mag je dit weigeren, maar dan is er meestal ook geen samenwerking mogelijk).

De persoon met wie ik in contact stond heb ik ook grondig nagetrokken en die werkt 100% zeker voor het bedrijf. Dus van ID fraude door hun lijkt mij enorm sterk. Het bedrijf zelf heeft ook 12 vestigingen alleen al in België..

Mijn vermoeden is eerder: snel nog wat mensen binnenhalen voor de kerstvakantie en een bonus opstrijken of ik heb te maken met een slechte (niet gemotiveerd,...) persoon binnen het recruitmentbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

bython schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 11:00:

Ja, heb ik ook allemaal. Geloof je me niet? Bel mijn baas even, nummer 088 ..
Het formulier had ik ook goed gelezen en de geciteerde tekst leek me wel verdacht, maar ik dacht van als het mij een job oplevert dan maakt het niet uit.
Maar dan kwam meneer niet opdagen op Skype (tweede lokaas).

Ik trap hier ook geen tweede keer meer in hoor.

[...]

Sorry, maar je identiteit is bijzonder waardevol en vraagt er dus om dat je echt /nu/ actie onderneemt.

Hoeft niet hoor, maar dan kom je wel hierin terecht https://gathering.tweaker...eyword=identiteits+fraude

ping 127.212.23.124

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Iemand heeft mijn e-mailadres gevonden :(

Afbeeldingslocatie: https://i.nder.be/cqdw6ssv

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-06 22:27

Mitchell

Ondertitel

JCE schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:38:

[afbeelding]
Wat gezellig weer zeg, alsof je op dit soort berichten zit te wachten. |:(

Signature

• Dartillus
JCE schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:38:
Op LinkedIn bekeken, is blijkbaar ook een gecertificeerd "lifecoach" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Laatst online: 05-08-2021
Ik kreeg op 2de Kerstdag ... een LinkedIn bericht van een interne recruiter van Amazon voor een 'hiring event' in Stockholm voor een baan in Vancouver :) . Ze schieten blijkbaar flink met hagel op alles op alles over de wereld dat Java of zo in het profiel heeft staan. Als iemand nog zin heeft in een gratis reis naar Stockholm en Vancouver dus even een berichtje naar een Amazon recruiter sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-05 18:15
Ik werd vandaag voor het eerst benaderd op mijn werkadres voor een baan op 2 uur reizen. Door personato. Ik had nog niet eerder van ze gehoord. Ze waren wel zeer netjes toen ik vroeg om uit hun database verwijdert te worden. Nu nog kijken of ik inderdaad niet meer wordt benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
gold_dust schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:12:
Ik kreeg op 2de Kerstdag ... een LinkedIn bericht van een interne recruiter van Amazon voor een 'hiring event' in Stockholm voor een baan in Vancouver :) . Ze schieten blijkbaar flink met hagel op alles op alles over de wereld dat Java of zo in het profiel heeft staan. Als iemand nog zin heeft in een gratis reis naar Stockholm en Vancouver dus even een berichtje naar een Amazon recruiter sturen.
Die heb ik ook al een paar keer gehad. Iedere keer een andere stad ergens in Europa voor een baan ergens "ver weg". Twee van dezelfde recruiter ook:

Members only:

Members only:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Ik kreeg een LinkedIn bericht van
Members only:
Diezelfde mail van Vancouver heb ik ook :) . Toch op zich niet verkeerd als je nog single bent en zin hebt in een gratis reis naar Stockholm en Vancouver. Als ik geen aanhang zou hebben zou ik het zeker doen. Zo ben ik ook een keer naar Apple in Silicon Valley gereisd voor een paar dagen, vlucht, goed hotel en huurauto wordt allemaal betaald door dit soort grote tech bedrijven. Ook nog een keer first-class gevlogen naar een ander groot tech bedrijf in Californie omdat de economy vluchten uitgeboekt waren :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:23
Ik krijg van codeguild wel aansluitende vacatures, alleen op dit moment niet op zoek naar een andere baan.
Maar krijg wekelijks wel een mailtje met best wel interessante vacatures.

Mensen die wel eens hebben gewerkt met codeguild en beviel dat positief of negatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
gold_dust schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:43:
***members only***
Diezelfde mail van Vancouver heb ik ook :) . Toch op zich niet verkeerd als je nog single bent en zin hebt in een gratis reis naar Stockholm en Vancouver. Als ik geen aanhang zou hebben zou ik het zeker doen. Zo ben ik ook een keer naar Apple in Silicon Valley gereisd voor een paar dagen, vlucht, goed hotel en huurauto wordt allemaal betaald door dit soort grote tech bedrijven. Ook nog een keer first-class gevlogen naar een ander groot tech bedrijf in Californie omdat de economy vluchten uitgeboekt waren :) .
Amazon hoef je niet te laten omwille van een partner of gezin. Ze hebben policies voor internationale verhuizing, waarbij ze gerust je gezin meeverhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Als je je gezin ooit nog wil zien zou ik er niet gaan werken though.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 21:20

Pas ook nog z'n bericht gehad,dat mijn naam ter sprake was gekomen bij een klant van hun. Gezien ik al vaker met dergelijke bureaus te maken heb gehad gewoon gelijk afgewezen ook niet eens op ingegaan. Bureaus moeten toch ook wel door hebben dat geen goede eerste contact is als je keihard in je gezicht gaat liegen. Wel even dit topic bekeken of ze dat vaker deden, lijkt er dus op dat ze dit vaker doen.... Stelletje leugenaars.

[ Voor 4% gewijzigd door Haas_nl op 02-01-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
t_captain schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:24:
Amazon hoef je niet te laten omwille van een partner of gezin. Ze hebben policies voor internationale verhuizing, waarbij ze gerust je gezin meeverhuizen.
Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik niet de intentie heb om voor Amazon in Vancouver te gaan werken maar dat een gratis stedentrip van een paar dagen naar Stockholm en Vancouver voor een sollicitatie, de reis en overnachtingskosten worden betaald, niet verkeerd zou zijn als ik geen gezin er voor thuis zou moeten laten. Alleen reizen hoeft voor mij nu niet meer. Sowieso zijn de interview rondes bij dit soort bedrijven altijd erg interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Wat betreft ID geven, dat moet je pas doen als je daadwerkelijk in dienst komt (bij tekenen contract of eerste werkdag). De werkgever is wettelijk verplicht een kopie in zijn administratie te bewaren.

Het beste is zelf een kopie te geven met daarop in blauwe pen geschreven dwars door het paspoort heen dat het voor werknemerschap bij een met naam en plaats genoemd bedrijf. Zodoende maak je de kans op misbruik een stuk kleiner.

Daarnaast kun je tevoren onderzoek doen. Het bedrijf kun je opzoeken bij kvk.nl, een BTW nummer kun je ook verifiëren. Het bedrijfsadres bij de kvk opvragen kost niets. Bij b.v.'s kun je zien hoe het bedrijf er financieel voor staat en wie directeur is, dat kost wel wat geld. Een bedrijfsdomeinnaam kun je opzoeken met whois. Een nieuw domein is een indicatie dat het misschien niet goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
t_captain schreef op maandag 2 januari 2017 @ 17:24:

Het "omwille van een gezin" is niet omdat ik 't gezin achter zou moeten laten (wie doet dat uberhaupt) maar omdat ik weinig behoefte heb m'n 5-jarige dochter uit haar vertrouwde omgeving (vriendinnen, opa en oma, etc.) te trekken.

Dus bovenstaande mailtjes waren voor mij niet zozeer "shitpraktijken" maar meer dat er overduidelijk gewoon breed geschoten wordt en het een beetje overkomt alsof ik blij mag zijn dat ik bij Amazon mag komen werken. Nee dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
gold_dust schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:43:
***members only***
Zijn ze zo wanhopig voor Java programmeurs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik vind Amazon niet zomaar een bedrijf. In verhouding tot wat een gemiddeld Nederlands bedrijf je kan bieden (in termen van uitdaging, perspectief, internationale mogelijkheden, geld) is het echt een topper. Dat ze breed schieten en graag met je willen spreken, ik zou het niet als belediging opvatten. Integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
t_captain schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:59:
Ik vind Amazon niet zomaar een bedrijf. In verhouding tot wat een gemiddeld Nederlands bedrijf je kan bieden (in termen van uitdaging, perspectief, internationale mogelijkheden, geld) is het echt een topper. Dat ze breed schieten en graag met je willen spreken, ik zou het niet als belediging opvatten. Integendeel.
Amazon heeft alles behalve een goeie reputatie wat betreft work-life balance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
Vissert schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:18:
Ik werd vandaag voor het eerst benaderd op mijn werkadres voor een baan op 2 uur reizen. Door personato. Ik had nog niet eerder van ze gehoord. Ze waren wel zeer netjes toen ik vroeg om uit hun database verwijdert te worden. Nu nog kijken of ik inderdaad niet meer wordt benaderd.
Ben er wel eens op gesprek geweest n.a.v. een sollicitatie. Maar tijdens het gesprek bleek dat ze me niet wilden aanbieden op die functie. toen ik vroeg waarom ik dan op gesprek was kreeg ik te horen dat ze me graag beter wilden leren kennen om zo in de toekomst mij een beter aanbod te kunnen doen. En je raadt het al: Nooit meer wat van gehoord. Terwijl het in het (Noord-)Limburgse toch best een gerenommeerd bedrijf is.

Ook nog wel eens op een andere vacature van hun gereageerd. Na een paar dagen had ik nog geen reactie en heb ik er eens achteraan gebeld. Kreeg ik te horen dat de vacature reeds vervuld was. Communicatief was dat dus ook niet het beste wat ik meegemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
t_captain schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:59:
Het probleem ligt denk ik bij dat ze in Nederland mensen benaderen voor functies in Vancouver en Seattle, de kans dat iemand aan de andere kant van de wereld interesse heeft is klein. Daarnaast hebben ze duidelijk je profiel niet gelezen, ze schieten gewoon op alles wat Java in het profiel heeft staan. Verder komen ze ook niet met een concrete functie, waarom zou ik reageren als ik niet eens weet wat de functiebeschrijving is? Ook is het probleem met dit soort Amerikaanse bedrijven dat ze de mentaliteit hebben dat ze de eisen zo hoog stellen dat ze liever 20 goede ontwikkelaars afwijzen dan 1 slechte aan nemen. De kans dat je aangenomen wordt is nihil.

Zo'n reisje naar Stockholm en Vancouver is eigenlijk altijd verspilling van tijd. Je moet dit gewoon niet te serieus nemen en het zien als een leuke ervaring en een gratis stedentrip. Zo ben ik ook al een paar keer in Silicon Valley geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
*zucht* Ik kom maar niet af van een vervelende recruitement bedrijf. Toen ik op vakantie was een aantal maanden geleden mailde ze mij op mijn prive email adres en daar had ik het in eerste instantie gewoon genegeerd maar ik kreeg wel 3-4 opvolg mailtjes dat ik nog niet gereageerd had. Ik heb toen maar geantwoord dat ik sowieso niet met een bedrijf die dat soort praktijken toepast in zee ga en dat ik wilde dat ze mijn persoonlijke gegevens uit hun systemen zouden verwijderen. Dit doen ze blijkbaar niet want ik krijg nu alsmaar mails van hun stomme mailinglist. Die unsubscribe link in die mail doet ook al niks.

Members only:

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Rutix schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:10:
*zucht* Ik kom maar niet af van een vervelende recruitement bedrijf. Toen ik op vakantie was een aantal maanden geleden mailde ze mij op mijn prive email adres en daar had ik het in eerste instantie gewoon genegeerd maar ik kreeg wel 3-4 opvolg mailtjes dat ik nog niet gereageerd had. Ik heb toen maar geantwoord dat ik sowieso niet met een bedrijf die dat soort praktijken toepast in zee ga en dat ik wilde dat ze mijn persoonlijke gegevens uit hun systemen zouden verwijderen. Dit doen ze blijkbaar niet want ik krijg nu alsmaar mails van hun stomme mailinglist. Die unsubscribe link in die mail doet ook al niks.

***members only***
Als je wilt kun je ze in gebreke stellen (of hoe dat ook heet in dit geval) voor het niet verwijderen van jou persoonsgegevens, wat ze wel moeten volgens de wet bescherming persoonsgegevens artikel 36 lid 1

ot:
zelf laatst gegevens gedeeld met een bedrijf dat mij zou kunnen helpen aan een plek voor mijn masterscriptie bij mij in de omgeving, ze hadden genoeg klanten dus dat kwam wel goed.

Vorige week gebeld of ik meer gegevens kon sturen dan konden ze voor mij aan de slag. Nogmaals mijn wens voor eigen regio kenbaar gemaakt; daar hadden ze wel iets minder klanten maar kwam alsnog wel goed.

Deze week werd ik weer gebeld: ging hem niet worden want hun klanten hadden geen posities en ze hadden geen idee wanneer dat dan wel kwam. En dat terwijl ik zelf regelmatig met bedrijven in contact sta en daar wel zie dat ze scriptie onderzoeksopdrachten hebben (alleen dan niet van het type waar ik aan wil werken). Dus heb ik me uit laten schrijven en nu is het hopen dat ze dat daadwerkelijk hebben gedaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Gropah op 03-01-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Gropah schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:45:
[...]

Als je wilt kun je ze in gebreke stellen (of hoe dat ook heet in dit geval) voor het niet verwijderen van jou persoonsgegevens, wat ze wel moeten volgens de wet bescherming persoonsgegevens artikel 36 lid 1

ot:
zelf laatst gegevens gedeeld met een bedrijf dat mij zou kunnen helpen aan een plek voor mijn masterscriptie bij mij in de omgeving, ze hadden genoeg klanten dus dat kwam wel goed.

Vorige week gebeld of ik meer gegevens kon sturen dan konden ze voor mij aan de slag. Nogmaals mijn wens voor eigen regio kenbaar gemaakt; daar hadden ze wel iets minder klanten maar kwam alsnog wel goed.

Deze week werd ik weer gebeld: ging hem niet worden want hun klanten hadden geen posities en ze hadden geen idee wanneer dat dan wel kwam. En dat terwijl ik zelf regelmatig met bedrijven in contact sta en daar wel zie dat ze scriptie onderzoeksopdrachten hebben (alleen dan niet van het type waar ik aan wil werken). Dus heb ik me uit laten schrijven en nu is het hopen dat ze dat daadwerkelijk hebben gedaan.
Ik vraag me beetje af hoe ik dat kan forceren nu. Ik heb ze namelijk al gewezen op artikel 36 en daar luisteren ze blijkbaar niet naar.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Rutix schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:52:
[...]

Ik vraag me beetje af hoe ik dat kan forceren nu. Ik heb ze namelijk al gewezen op artikel 36 en daar luisteren ze blijkbaar niet naar.
Melden bij de autoriteit persoonsgegevens of een rechtzaak beginnen, denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartillus
Rutix schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:10:
*zucht* Ik kom maar niet af van een vervelende recruitement bedrijf.
Stuur een formeel mailtje waarin je de WBP vermeld. Werkte wonderen toen U-Choose het niet bij mij wou doen.
Geachte heer/mevrouw,

Ik verzoek bedrijfsnaam hierbij om al mijn persoonsgegevens (NAW, telefoonnummer, emailadres en alle andere bij bedrijfsnaam bekende gegevens van mij) uit alle systemen of bestanden te verwijderen waar deze op het moment staan opgeslagen, zoals wettelijk verplicht is en mijn recht is volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens, artikel 36 lid 1 t/m 4.

Vriendelijke groeten,

Naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Dartillus schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:11:
[...]

Stuur een formeel mailtje waarin je de WBP vermeld. Werkte wonderen toen U-Choose het niet bij mij wou doen.

[...]
Dat heb ik nu dus twee keer gedaan. Tweede keer kreeg ik dit mailtje:
Beste xxxx,

Bedankt voor je terugkoppeling.

Excuses dat de onderstaande email je bereikt heeft, dit was niet de bedoeling maar er is iets fout gegaan. Langs elkaar heen gegaan.

Ik begrijp je reactie. Ik zal uit ons bestand hallen. Nogmaals excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Maar nu kreeg ik dus weer mail van ze.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 21-06 12:16

_Arthur

blub

Rutix schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:14:
Dat heb ik nu dus twee keer gedaan. Tweede keer kreeg ik dit mailtje:

Maar nu kreeg ik dus weer mail van ze.
Lekker bij autoriteit persoonsgegevens aanmelden dat het bedrijf tot 2 maal toe geweigerd heeft je gegevens te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wordt op het algemene nummer van m'n werk gebeld door iemand van Huxley :( Heb aan de receptionist maar doorgegeven dat ze me maar moeten mailen, krijg ik enkel een bericht wanneer ik kan bellen en daarna via andere mail dat ik in hun systeem zit en dat ze me voortaan mailtjes gaan sturen met interessante vacatures en shit. Ik ga ze dus maar aanmelden bij ACM voor het versturen van spam...wat een misselijke partij zeg :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29

Myedvyed

Ofzo

Dat Amazon ding in Vancouver via Stockholm heb ik ook gehad, echt briljant. Geld is er genoeg blijkbaar.

Dat wild op developers schieten doet me denken aan die 'exclusieve' HackerX uitnodigingen. De truc is om te laten lijken alsof het iets exclusiefs is en alleen de beste mensen worden uitgenodigd. Maar dat kun je natuurlijk niet beoordelen aan iemand's LinkedIn. Omdat ik de truc nog niet kende was ik inderdaad een paar seconden gevleid (al was ik niet van plan te gaan), totdat ik ergens een lijst met attendees vond en daaruit niet bepaald het idee kreeg dat het echt om the cream of the crop ging (puur gebaseerd op LinkedIn, dus met dezelfde beperkte informatiebron die de HackerX mensen hadden zou ik een veel kleinere selectie hebben gemaakt, op kwaliteit gelet). Niet raar, want de beste mensen zitten meestal al ergens (en zo niet, dan is dat vaak een erg tijdelijke situatie).

Vorige week een in-mail van een UChoose gast die ik nog nooit eerder gesproken heb (want ik negeer recruiters standaard):
Lang geleden dat ik je gesproken heb. Alles goed?
Laatste keer dat ik je sprak zat je nog goed op je plek.
(En uiteraard is er 'concrete interesse')

Dus openen met een leugen, dat schept vertrouwen!

Ik zit inderdaad goed op m'n plek en hoop dat dat nog lang zo blijft, want met dit soort mensen in zee moeten gaan is niet iets waar ik zin in heb :/

Aan de andere kant zijn er genoeg die het op een niet-irritante manier proberen (b.v. zonder leugens) en eerlijk is eerlijk, ik zou niet in de schoenen van een IT recruiter willen staan :+

[ Voor 6% gewijzigd door Myedvyed op 04-01-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-06 12:06
Ach, non-IT recruiters kunnen net zo waardeloos zijn.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29

Myedvyed

Ofzo

Daar twijfel ik niet aan, maar tot nu toe zijn ze wel slim genoeg geweest om mij niet te benaderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Laatst online: 19:59
Bericht van een recruiter:
Graag wil ik bijgaande positie voorleggen of dat interessant is voor iemand binnen jouw netwerk.
Moet ik voor hem binnen mijn netwerk op zoek gaan? Of moet ik zelf aan cursus begrijpend nederlands?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij vraagt jou om advies. Of de vacature wel iets is voor iemand anders binnen jouw netwerk die hij wil benaderen. :+

Hij vergeet er echter bij te vermelden bij wie hij de vacature wil voorleggen. Dus het lijkt me dat zo'n inschatting dan door jou moeilijk te maken is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
Anoniem: 430237 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:41:
Hij vraagt jou om advies. Of de vacature wel iets is voor iemand anders binnen jouw netwerk die hij wil benaderen. :+

Hij vergeet er echter bij te vermelden bij wie hij de vacature wil voorleggen. Dus het lijkt me dat zo'n inschatting dan door jou moeilijk te maken is. :)
Dus ik ben nu eigenlijk ook recruiter? oOo

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hij vraagt jou eigenlijk om zijn werk te doen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:33

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Keiichi schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:47:
[...]

Dus ik ben nu eigenlijk ook recruiter? oOo
Ik zou 'm eerst vragen wat de beloning voor jou is wanneer je iemand in jouw netwerk vindt voor die vacature :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ja dat is ook altijd een standaard vraag bij die shitrecruiters.

Als ze bij jou bot gevangen hebben proberen ze nog bij je aan te dringen met de vraag of je nog namen kunt doorgeven uit je netwerk die misschien wel geinteresseerd zijn.

Dan was bij mij in het begin altijd (uiteraard) de tegenvraag: wat schuift het?

Maar nu ben ik wijzer geworden en ben ik op het punt beland dat ik helemaal geen zin meer heb om dat soort mensen langer dan een paar seconden te woord te staan. En al helemaal niet om zaken met ze te doen, op welke manier dan ook! Ik ga toch geen bekenden opzadelen met dergelijke prutsers en spammende callcenters/colporteurs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
Na 'm gebashed te hebben, deze reactie:
Dank voor jouw terugkoppeling. kunnen wij een belafspraak plannen voor morgenochtend? Welke tijd schikt jou?
Zou hij wel IETS gelezen hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Waarom maak je niet een afspraak met hem? Maar dan een nummer doorgeven van een andere irritante recruiter ipv je eigen telefoonnummer.

Kunnen ze lekker elkaar recruiten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straaljager27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-06 19:54
Dit
Anoniem: 430237 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:39:
Waarom maak je niet een afspraak met hem? Maar dan een nummer doorgeven van een andere irritante recruiter ipv je eigen telefoonnummer.

Kunnen ze lekker elkaar recruiten >:)
met dit
pjottum schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 09:51:
[...]

Ah, gevonden:
Woow dit met elkaar gecombineerd. Recruitment battle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:32
Iemand ervaring met q-logic ? (dacht dat dat een ouwe fabrikant van raid adapters was). Erg vriendelijke dame maar iets voelt er raar.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1 ... 20 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan