• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Anoniem: 380171 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:32:
Had het vandaag nog over recruiters met mijn collega's.
Conclusie was dat er van de 10 medewerkers met gemiddeld 20+ jaar aan ervaring er nog nooit iemand een baan had gekregen via een externe recruiter.

Bellen doen ze daarentegen wel maar daar hebben we inmiddels onze methodes voor.

Blijft alleen een raadsel hoe ze soms aan de nummers komen.
Toch vraag ik me soms dan af waar al die banen dan zijn. Je hoort zo vaak dat er een enorm tekort aan ontwikkelaars is bijvoorbeeld, maar via de traditionele kanalen (vacaturesites) zie ik eigenlijk weinig daarvan terug.

10 jaar terug stond daar veel meer dan nu en wat er staat, is 90% van recruiters volgens mij.

Ook heb ik nog niet het idee dat de schaarste zich vertaalt naar hogere salarissen.

Ik werk inmiddels ruim 9 jaar bij dezelfde werkgever en ben een beetje out of the loop. Maar als ik dan uit nieuwsgierigheid eens kijk, vind ik het vaak tegenvallen.

Heb zelf ook nog nooit iets via een recruiter gedaan. Ik vrees alleen die dag dat ik uit noodzaak wegbezuinigd word ofzo en dan snel iets anders moet fixen. Vroeger ging je dan naar Monsterboard en regelde je ff 10 gesprekken en zat je uiterlijk 2 maanden later weer prima ergens anders.

Nu zou ik toch ff niet weten hoe en wat.

Het is gelukkig ook niet nodig nu, maar het blijven roerige tijden.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:47
Klinkt als een developer van 35+ (40+?), die een goede ontwikkeling van loopbaan en arbeidsvoorwaarden heeft meegemaakt. Onbewust ga je vacatures filteren aan de ingang, en dan valt alles wat waarschijnlijk minder dan X betaalt al af voordat je het bestaan ervan hebt opgemerkt.

Er zijn heel erg veel development vacatures, misschien wel meer dan ik ooit heb meegemaakt. Maar als je filtert op >5000 bruto is het lijstje behoorlijk kort geworden, en >6000 is bijna nonexistent.

Mijn oplossing was om te gaan freelancen, altijd genoeg werk en (ondanks de zeer matige tariefontwikkeling) wél een goed inkomen.

Anoniem: 430237

Er is volgens mij geen tekort. Als er echt een tekort zou zijn zo men wel meer betalen. Dat tekort is volgens mij alleen maar aangepraat door partijen die daar baat bij hebben.

Wel is er natuurlijk altijd een tekort aan 20 jarigen met 30 jaar ervaring voor het salaris van een 10 jarige waar bedrijven echt maar dan ook echt naar op zoek zijn. Yeah right.... ;w Wie denkt dat een ervaren ICT-er magere arbeidsvoorwaarden accepteert heeft het echt mis, dus huilen al die bedrijven crocodillentranen.

Ook een rol bij het "tekort" spelen de spookvacatures. Veel van de uitstaande vacatures zijn niet echt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 430237 op 10-11-2016 23:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
Wow, een dieptepunt:
(https://blacklist-recruiters.nl/meldingen/495)
[...]
Het ging zelfs zo ver dat ik op een gegeven moment gebeld werd door een voor mij onbekend bedrijf, met de vraag waar ik bleef voor mijn sollicitatie. Bleek Arrows Group namens mij een afspraak gemaakt te hebben.
[...]
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 543328

Anoniem: 430237 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 23:24:
Er is volgens mij geen tekort. Als er echt een tekort zou zijn zo men wel meer betalen. Dat tekort is volgens mij alleen maar aangepraat door partijen die daar baat bij hebben.
Zelf denk ik dat er wel degelijk in bepaalde markten een tekort is. Maar ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen een tekort en de urgentie waar vacatures mee ingevuld worden. In de crisis waren er namelijk ook nog steeds veel .NET vacatures waarbij ik merkte dat deze bedrijven ook totaal geen urgentie hadden om deze in te vullen. Daarom denk ik dat salarissen wellicht minder hard stijgen omdat er nog steeds onvoldoende urgentie is vanuit bedrijven om mensen kosten wat het kost binnen te halen. Aan de andere kant zie ik ook dat voor veel mensen het salaris nog niet eens zo belangrijk is en dat veel bedrijven juist niet iemand zoeken die uit is op een zo hoog mogelijk salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:08

sebasd

loopt op espresso

Toch wel weer grappig. Arrows is een van de weinige partijen waar ik wel graag mee samenwerk. Nu twee klussen via ze gedaan en zou dat een volgende keer zo weer doen. Ze weten inmiddels wat ik wil en accepteren ook een 'nee, niet interessant' zonder doorzeuren.

Maar misschien een verschil tussen interim en vast (ze doen beiden weet ik)? Of net die ene specifieke recruiter binnen een bedrijf?

Maar dit is niet heel erg netjes nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Terrie schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:48:
Ik heb daarentegen wel prima ervaringen met recruiters. Mijn huidige stage ook verkregen via een speciaal recruiter bureau. Prima en duidelijke beschrijving gekregen en uiteindelijk valt het wel in mijn straatje:)
Niet alle recruiters zijn slecht, inderdaad :) Ik ga binnenkort naar een Young Professional middagje van een grote Nederlandse webwinkel. Ben daarvoor benaderd en uitgenodigd door een recruiter, en heb veel zin in die dag. Dat was weliswaar een in-house/corporate recruiter, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 10 november 2016 @ 23:23:
Klinkt als een developer van 35+ (40+?), die een goede ontwikkeling van loopbaan en arbeidsvoorwaarden heeft meegemaakt. Onbewust ga je vacatures filteren aan de ingang, en dan valt alles wat waarschijnlijk minder dan X betaalt al af voordat je het bestaan ervan hebt opgemerkt.

Er zijn heel erg veel development vacatures, misschien wel meer dan ik ooit heb meegemaakt. Maar als je filtert op >5000 bruto is het lijstje behoorlijk kort geworden, en >6000 is bijna nonexistent.
Ik kijk dan naar >4000, maar voor de rest inderdaad dat idee.

Voor mezelf beginnen is niks voor mij overigens. Ik hou wel van de stabiliteit van een vaste baan :) Zeker nu ik vader ben. Zodra je zelfstandig bent, is de scheiding tussen werk en privé helemaal zoek. Althans, ik zou het dan niet los kunnen laten denk ik.
Anoniem: 543328 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:13:
[...]
Aan de andere kant zie ik ook dat voor veel mensen het salaris nog niet eens zo belangrijk is en dat veel bedrijven juist niet iemand zoeken die uit is op een zo hoog mogelijk salaris.
Het is niet eens dat ik daar per se op uit ben, ik werk zelfs maar 90% omdat ik ook tijd aan mezelf en mijn gezin wil besteden, maar ik merk dat je vanaf een bepaald salaris in een hoek wordt gezet waar je "al genoeg verdient". In de tussentijd wordt alles wel duurder in het leven.

Als je dan bijvoorbeeld een aantal jaar geen inflatiecorrectie krijgt, dan voel je dat wel.

Aan de andere kant kan ik niet klagen als andere bedrijven ook niet meer bieden.

[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 11-11-2016 12:04 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 543328 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:13:
[...]

Zelf denk ik dat er wel degelijk in bepaalde markten een tekort is. Maar ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen een tekort en de urgentie waar vacatures mee ingevuld worden. In de crisis waren er namelijk ook nog steeds veel .NET vacatures waarbij ik merkte dat deze bedrijven ook totaal geen urgentie hadden om deze in te vullen. Daarom denk ik dat salarissen wellicht minder hard stijgen omdat er nog steeds onvoldoende urgentie is vanuit bedrijven om mensen kosten wat het kost binnen te halen. Aan de andere kant zie ik ook dat voor veel mensen het salaris nog niet eens zo belangrijk is en dat veel bedrijven juist niet iemand zoeken die uit is op een zo hoog mogelijk salaris.
Zowel tekort als urgentie (volgens jouw definitie) worden beiden beschreven met het woord "tekort" wat het moeilijk maakt om te onderscheiden wat nou eigenlijk bedoeld wordt.

Mijn definitie van tekort is datgene wat jij onder urgentie schaart.

Het aantal uitstaande vacatures zegt mij niet zoveel (ook vanwege het feit dat het aantal echte uitstaande vacatures worden opgeblazen met het aantal uitstaande spookvacatures). Toch heeft het aantal uitstaande (echte!) vacatures natuurlijk altijd uitwerking op het tekort (dus de urgentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Arcastin schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:25:
[...]

Niet alle recruiters zijn slecht, inderdaad :) Ik ga binnenkort naar een Young Professional middagje van een grote Nederlandse webwinkel. Ben daarvoor benaderd en uitgenodigd door een recruiter, en heb veel zin in die dag. Dat was weliswaar een in-house/corporate recruiter, maar toch.
Hier zou je wel onderscheid moeten maken. De recruiters waar het in dit topic voornamelijk om gaat zijn externe. Die worden ervoor betaald om zoveel mogelijk mensen op een plekje te zetten zodat ze geld kunnen innen, dus is dat wat ze doen. Met hagel schieten zodat er hopelijk iemand bijt, en of die er nou goed bijpas tof niet, ze willen diegene zsm erop zetten.
Inhouse recruiters proberen zoveel mogelijk om geschikte mensen die bij het bedrijf passen op een plekje te zetten binnen het bedrijf, waar ze passen en tot hun recht komen. Het is een hele andere benadering en over het algemeen zijn inhouse recruiters een stuk gekwalificeerder voor hun werk en doen ze het een stuk beter.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 543328

Anoniem: 430237 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:51:
[...]

Zowel tekort als urgentie (volgens jouw definitie) worden beiden beschreven met het woord "tekort" wat het moeilijk maakt om te onderscheiden wat nou eigenlijk bedoeld wordt.

Het aantal uitstaande vacatures zegt mij niet zoveel (ook vanwege het feit dat het aantal echte uitstaande vacatures worden opgeblazen met het aantal uitstaande spookvacatures). Toch heeft het aantal uitstaande (echte!) vacatures natuurlijk altijd uitwerking op het tekort (dus de urgentie).
Het kan zijn dat we naar hetzelfde kijken maar het beide anders interpreteren.Het hangt ook zeker met elkaar samen maar hoeft in mijn beleving niet hetzelfde te zijn. Dit vanuit mijn ervaring dat een bedrijf vaker zegt dat ze best open staan voor een ontwikkelaar wanneer er iemand voorbij komt maar dat ze niet bereid zijn om er veel moeite voor te doen (d.w.z. vacature online zetten, recruiter inschakelen, betere voorwaarden om mensen aan te trekken etc). Het gaat dus wel om een bestaande vacature maar de druk is er niet om hem snel in te vullen. Momenteel merk ik wel dat die druk wat aan het toenemen is doordat bedrijven sneller bereid zijn meer geld uit te geven aan bijvoorbeeld het vinden van iemand of dat ze soepeler worden in hun criteria.
Lethalis schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:51:
[...]

Het is niet eens dat ik daar per se op uit ben, ik werk zelfs maar 90% omdat ik ook tijd aan mezelf en mijn gezin wil besteden, maar ik merk dat je vanaf een bepaald salaris in een hoek wordt gezet waar je "al genoeg verdient". In de tussentijd wordt alles wel duurder in het leven.

Als je dan bijvoorbeeld een aantal jaar geen inflatiecorrectie krijgt, dan voel je dat wel.

Aan de andere kant kan ik niet klagen als andere bedrijven ook niet meer bieden.
Wat je aangeeft merk ik ook bij veel mensen die we spreken.(Overigens ervaar ik hetzelfde in mijn werk waarbij mensen ook vinden dat je al genoeg verdient :), dus dat gevoel begrijp ik wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
sebasd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:18:
[...]

Toch wel weer grappig. Arrows is een van de weinige partijen waar ik wel graag mee samenwerk.
Ik heb ook wel een goed gevoel bij Arrows voor interim. Kan inderdaad wel een verschil tussen de "permanent" en de "contract" afdeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

wordt net gebeld met mooie opdracht .. locatie x ..

Ergens in het verhaal .. ja je moet ons 250,- betalen als je 24 uur van te voren niet afbelt Ofzo ..
ik kookte direct, de neiging maar onderdrukt om meteen op te hangen ..

ik wacht zijn mail af en zoek gewoon op de functie online.

ik zal het bedrijf + mail wel posten .. maar dit soort dingen zou ik ten zeerste afraden om er mee in zee te gaan. ze verdienen al genoeg aan zich ertussen te wurmen..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:07
vso schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:54:
Ergens in het verhaal .. ja je moet ons 250,- betalen als je 24 uur van te voren niet afbelt Ofzo ..
ik kookte direct, de neiging maar onderdrukt om meteen op te hangen ..
_O- Neem aan dat ze je ook een vergoeding boden voor je tijd, reiskosten en een boete voorstelden als zij de afspraak verlaat of niet door laten gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Bazziek schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:36:
[...]

_O- Neem aan dat ze je ook een vergoeding boden voor je tijd, reiskosten en een boete voorstelden als zij de afspraak verlaat of niet door laten gaan?
Als ik niet om ze heen krijg dan krijgen ze die rekening inderdaad en dan maak ik geen grap van ..

Sterker nog bij het niet succesvol sollicitatie wil ik een 1600,- ex btw vergoeding voor gederfde inkomsten .. ;)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 10:20
Toch via een recruiter nu een leuke baan binnen, communicatie was altijd top, kwamen afspraken na, best een verschil met de rest. Ja, ze hebben wat steekjes laten vallen hier en daar, vooral toen het eenmaal kwam tot de onderhandeling/contractregelingen, maar overall erg tevreden.

Je merkt vaak al snel of het wat is of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005

Speedmaster

Make my day...

Deze recruiter staat voorlopig op de zwarte lijst, kreeg zo juist een leuke mail:

Beste Speedmaster,

We betreuren het u te moeten informeren dat op 1 november 2016 een onbevoegde derde partij zich illegaal online toegang heeft verschaft tot een van onze ontwikkelingsservers. Deze ontwikkelingsserver wordt door onze IT-leverancier, Capgemini, gebruikt om PageGroup-websites te testen. De hackers hebben hierdoor toegang gekregen tot gegevens van gebruikers.

Helaas maakten ook uw contactgegevens, die u ons hebt doorgegeven voor uw inschrijving op mypage, daar deel van uit. We begrijpen dat u veel waarde hecht aan de bescherming van uw persoonsgegevens en verzekeren u dit voorval erg serieus te nemen.

Op het moment dat we erachter kwamen dat we waren gehackt, hebben we samen met onze IT-leverancier Capgemini non-stop gewerkt aan een oplossing. Wij hebben onmiddellijk de servers volledig vergrendeld en alle mogelijke toegangspunten tot die servers veiliggesteld.

We weten inmiddels dat de gegevens niet zijn meegenomen met kwaadwillige of frauduleuze bedoelingen. We hebben de onbevoegde derde partij verzocht alle kopieën van de gegevens te vernietigen of terug te geven. Zij hebben aan ons bevestigd alle buitgemaakte data te vernietigen.

De gekraakte gegevensvelden betreffen:

•Voornaam
•Naam
•E-mailadres
•Wachtwoord – dit is echter gecodeerd en kan niet zomaar door een derde gelezen worden

PageGroup neemt elke schending van zijn/haar persoonsgegevens bijzonder serieus. We zullen grondig onderzoek blijven verrichten om te begrijpen hoe de beveiligingsinbreuk heeft kunnen plaatsvinden en hoe we kunnen garanderen dat dit in de toekomst niet meer gebeurt. Meer informatie kunt u vinden op onze FAQ-pagina. www.michaelpage.nl/data-incident-faqs.

Maakt u zich daarna nog zorgen of hebt u nog vragen, neem dan gerust contact met ons op via eusecurity@pagegroup.eu.

Eamon Collins
Group Marketing Director, PageGroup

Dear Speedmaster,

We regret to inform you that on 1 November 2016, we were made aware that an unauthorised third party illegally gained online access to a development server used by our IT provider, Capgemini for testing PageGroup websites.

We are sorry to tell you that the details you provided as part of your mypage subscription have been identified as amongst those accessed. We know people care deeply about their data being protected so wanted you to hear this from us.

Since we identified that your data was accessed, we have worked non-stop to fix this issue with Capgemini, who are a global leader in consulting, technology and outsourcing services.

We immediately locked down our servers and secured all possible entry points to them. We carried out a detailed investigation into the nature of what happened. To reassure you, we know that the data was not taken with any malicious intent. We have requested that the third-party destroys or returns all copies of the data. They have confirmed that they have already destroyed it and we are confident that they have done so.

The data fields which were accessed are:

•First name
•Last name
•Email address
•Password – please note this is encrypted into a code and not readable by any third-party so there’s no need to change your password

PageGroup has always placed the highest priority on data security and so this breach of data is deeply disappointing and of serious concern. We will continue to work to understand fully how the breach has occurred and to ensure it does not happen again. For more information please visit our FAQ page here. www.michaelpage.nl/en/data-incident-faqs

If you have further concerns or questions, please contact us via eusecurity@pagegroup.eu.

Eamon Collins
Group Marketing Director
PageGroup

PageGroup. Registered in England No. 04130921 Registered Office: Page House, 1 Dashwood Lang Road, Addlestone, Weybridge, Surrey, KT15 2QW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Speedmaster schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:59:
Deze recruiter staat voorlopig op de zwarte lijst, kreeg zo juist een leuke mail:

[i]Beste Speedmaster,

We betreuren het u te moeten informeren dat op 1 november 2016 een onbevoegde derde partij zich illegaal online toegang heeft verschaft tot een van onze ontwikkelingsservers. Deze ontwikkelingsserver wordt door onze IT-leverancier, Capgemini, gebruikt om PageGroup-websites te testen. De hackers hebben hierdoor toegang gekregen tot gegevens van gebruikers.
Ach ze melden het in ieder geval. Neem je Capgemini mee op de zwarte lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380171

Dat is nog vrij netjes een dikke 65% van de ontdekte hacks wordt nooit gemeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 22:42

SECURITEH

Man of legend.

gold_dust schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:05:De markt lijkt nu inderdaad weer wat aan te trekken maar de bereidheid om goed te betalen zie ik nog steeds niet, zowel voor loondienst als freelance.

Wat ik de afgelopen jaren meerdere keren meegemaakt heb is dat ik een belachelijk laag aanbod heb gekregen, dat geweigerd heb, en dan via-via te weten ben gekomen dat de betreffende bedrijven klagen over 'een tekort aan ontwikkelaars' ...
Dat is volgens mij een algemeen probleem in Nederland. Werkgevers willen en roepen van alles maar betalen is geen optie.
Zo ook ieder jaar weer de roep dat de overheid meer moet doen om ITers op te leiden die direct bij de bedrijven kunnen aanschuiven ipv. dat zij zelf iets ondernemen.

Het janken is goedkoper als zelf verantwoordelijkheid nemen mede omdat er denk ik dan partijen naar luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-07 13:42
Bedrijven gaan tegenwoordig wel echt voor de "long shots" zeg! Ik kreeg onlangs een uitnodiging voor een recruitment event van Amazon in Luxemburg, het ging over een functie in Madrid. En deze week een in-mail (in het Duits) voor een positie in Bern.

Ik werk in Amsterdam via een leuke consulting club voor de grootste Nederlandse bank. Neuh.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:42

[i]Beste Speedmaster,

Niet geanonimiseerde productie gegevens gebruiken om te testen? Wellicht dat het komt omdat ik in de financiele sector werk, maar hier gaan echt mijn nekharen van overeind staan. Zeker omdat het genereren van testdata in dit geval bijzonder simpel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
Testen met live data???? |:(

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Anoniem: 430237 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:51:
[...]

Het aantal vacatures groeit natuurlijk ook wel erg hard als 1 echt bedrijf een vacature heeft en 35 recruiters de vacature op de verschillende sites zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Afgelopen periode ook met een recruiter te maken gehad. Ben nog op gesprek geweest en alles leek eigenlijk goed te gaan. Was bij een leuk IT bedrijf hier in de buurt en dan boeit het me eigenlijk niks wie of wat mij daar neerzet. Enige grappige was dat er geen vacature was, maar meer een profiel waar ze iemand in zochten. Op gesprek geweest, alles ging goed,

Tijdens het gesprek aangegeven dat ik bij voorkeur dicht bij huis wil werken. Heb voor 5 jaar iedere dag 70km (enkele reis) gedaan waarbij je alleen maar in de files stond, hier had ik geen zin meer in. Ook aangegeven dat ik niet persé op zoek ben naar een nieuwe job, heb nu een vaste baan met goed salaris en nette voorwaarden. Allemaal geen probleem en begrijpelijk, ze zou me voorstellen.
Tot 3 a 4 keer per dag contact gehad, totdat bleek dat ik voor het eerste half jaar iedere dag 100km (enkele reis) per dag zou moeten rijden. Netto reistijd zonder files.. 1 uur. Met files.. anderhalf tot 2. per reis, dat zijn minimaal 3 uur per dag in de auto. Heb netjes laten doorschemeren dat ik dit niet zo zie zitten, werk nu op 10 minuten van huis, zou er dan ontzettend op achteruit gaan.

Vanaf dat moment, geen contact meer. Ook geen terugkoppeling van "we hebben iemand anders voor de functie". Gewoon stilte. Heb er nog een mail achteraan gestuurd en die is wel beantwoord met "we hebben iemand anders op de functie gezet", maar ik zie het gewoon gebeuren.
1. Ze denken effe snel commissie te kunnen opstrijken
2. Geef aan dat ik niet met die voorwaarden wil werken
3. Pleuren mijn CV in de prullenbak en gaan met iemand anders verder
4. Die andere levert commissie, dus waarom nog moeite stoppen in mij
5. OVer een half jaar doet zich een nieuwe mogelijkheid voor en dan zijn we weer "super geïnteresseerd in je capaciteiten" bla bla bla.

Naja, ik zit verder prima, dus kan me er niet al te druk om maken, maar het is gewoon grappig om te zien. Het zijn net makelaars. Als ze denken snel geld te kunnen verdienen staan ze met de neus vooraan, maar zodra je niet meer interessant genoeg bent, laten ze je als een baksteen vallen.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Calitomnication schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:16:
5. OVer een half jaar doet zich een nieuwe mogelijkheid voor en dan zijn we weer "super geïnteresseerd in je capaciteiten" bla bla bla.
Die mensen moeten hard leren dat je naam en reputatie alles is in de professionele wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Ik ben inmiddels maar begonnen die "recruiters" te reporten voor spam en te blokkeren.
Vooral JouwPhpVacature lijkt elke maand een blik nieuw personeel open te trekken, die vervolgens gewoon een standaard lijst invitations stuur.
Nemen inmiddels de moeite al niet meer zich voor te stellen.

Weg ermee, je wilt mij niet helpen, je wilt jezelf helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ernemmer schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:04:
[...]

Het aantal vacatures groeit natuurlijk ook wel erg hard als 1 echt bedrijf een vacature heeft en 35 recruiters de vacature op de verschillende sites zetten.
En zo krijg je natuurlijk ook vaak die gevallen dat het bedrijf in kwestie de vacature al ingevuld (of ingetrokken) heeft, en dit vervolgens meldt aan de recruiter (laten we ervanuit gaan dat het slechts 1 recruiter is) waarmee deze zaken heeft gedaan.

Deze recruiter sluit de vacature in hun systeem af maar laat het op hun beurt na (bewust of onbewust) om dit ook door te geven aan de andere recuiterbureaus waar de vacature naar was doorgestuurd enz.

En zo eindig je met 34 spookvacatures...

Het komt natuurlijk ook voor dat de eerste recruiter de vacature bewust nog open houdt om nog wat CV's te scoren en dus omzet.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 430237 op 15-11-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 08:05
poll: Amazing job opportunity!!!11

Laat uw stem; én mening horen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Beetje waardeloze poll. Ik klik "te vaak" aan maar je gaat nooit meer uitvinden of dat eens per maand of per week is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:35
Blackapple solutions in de US probeerde het vorige week (opnieuw).
Een nieuwe recruiter daar stuurt me een LinkedIn invite. Zonder te lezen accepteer ik die (ik werk in een internationale omgeving momenteel, dacht dat het een collega was).
Na het eccepten duurde het welgeteld 2 minuten alvorens ik een linked in bericht ontving en ook de e-mail kreeg waarin alleen de naam van de recruiter verschilde met de mail die ik van zijn collega kreeg een aantal weken geleden :s.

Terug gemaild:
"Shouldn't you ask if i'm looking for a new job first? Your inquiry is very poor. Try to approach candidates is a more personal way instead of doing a buckshot approach"

Laatste reactie van hem :"apologize"

Verder gelukkig niets meer van vernomen.

Die 'Blackapple Solutions' recruiters zijn hardnekkig en irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Net weer een "dit is echt jouw next step in je cariere":

- Min of meer zelfde functie als nu
- Aan de andere kant van het land
- Minder salaris
- Minimaal dev team voor wat ze willen maken

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 10:44

[i]Beste Speedmaster,

Wel vreemd dat dit soort NAW gegevens zo op een ontwikkel server staan. Is bij ons echt een no-no.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
Cartman! schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:43:
Net weer een "dit is echt jouw next step in je cariere":
Achteruit is ook een richting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
ge-flopt schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:06:
[...]

Wel vreemd dat dit soort NAW gegevens zo op een ontwikkel server staan. Is bij ons echt een no-no.
Eens. Als ik trouwens hierdoor getroffen zou zijn had ik er melding van gemaakt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Zou graag willen stemmen, maar als ik op de Frontpage index link klik kom ik inderdaad opd e frontpage, en dan?

edit: Ahah, dmv van CTRL+f "Amazing" scrolde hij in eens naar beneden. Anchor oid misschien toepassen?

[ Voor 12% gewijzigd door mannowlahn op 16-11-2016 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Laatst online: 28-03-2023
Heb al een tijdje op m'n LinkedIn een stukje staan over wanneer recruiters me mogen benaderen, sindsdien is het aantal pogingen aan hun kant bijna helemaal gestopt. Merk je ook gelijk hoeveel je waard bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Laatst online: 23-07 07:43
Visser en Baars gaat binnenkort ook op mijn persoonlijke zwarte lijst. Ik had ze best hoog staan. Luisterden naar mij voor wat ik wilde enzo. Maar nu zit er weer een nieuweling die mij een interim opdracht in het midden van het aanbiedt. Terwijl ze donders goed weten dat ik alleen geïnteresseerd ben in een vaste aanstelling op fietsafstand van mijn woonplaats.
Dit was al de derde keer dat ze me voor iets probeerde te contacteren wat absoluut niet in mijn straatje past en wat ze ook zouden moeten weten. Is niet goed voor het vertrouwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Dartillus schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:13:
Heb al een tijdje op m'n LinkedIn een stukje staan over wanneer recruiters me mogen benaderen, sindsdien is het aantal pogingen aan hun kant bijna helemaal gestopt. Merk je ook gelijk hoeveel je waard bent.
Of hoeveel recruiters nu werkelijk te bieden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Sowieso is het de laatste tijd rustig. Vanaf Jan gaat 't weer los; dan is er weer budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hydra schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 13:48:
Sowieso is het de laatste tijd rustig. Vanaf Jan gaat 't weer los; dan is er weer budget :)
Het verschil is echt groot.

Voor mijn gevoel wordt er veel minder actief benaderd en wordt er ook minder (dom!) gekeken naar inbound acties van prospects.
Dus als je een vacature op linkedin bekijkt heb je volgende dag geen mail/telefoon, wow!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 294759

Ik ben er helemaal klaar mee met "dat volk", samen met bepaalde detacheerders overigens.

Sinds het loslaten van de verplichting van het behalen van een certificering m.b.t. vakbekwaamheid(ik dacht in 2002 als ik het goed heb), kan je echt wel stellen dat het aantal "cowboys" sterk gegroeid is. Je zag ook de tendens dat de kleintjes zijn opgeslokt door de grote bureau's. En het wordt internationaler.

Pas geleden werd ik nog vanuit India gebeld namens een recruitment bureau. Toen heb ik maar net alsof gedaan dat ik niet de persoon was die gezocht werd.

Met name tijdens de financiële crisis kreeg ik veel te maken met die types die "kennis met jou wilde maken". En vervolgens vaag bleven en geïrriteerd werden als je aangaf dat je alleen zaken wilde doen als deze of gene geen concrete functies had.

Vaak was het ook nog eens één op één kopie van een vacature die gepikt was van een bedrijfswebsite.
Je kon ook merken dat er een vacature open stond want dan werd je voor zes verschillende recruiters en detacheerders gebeld voor dezelfde functie met natuurlijk verschillende loon indicaties.

Omdat er nu een tekort is aan "gekwalificeerd personeel", zijn recruiters nu over gegaan naar een nog agressiever manier van benaderen en gaan gewoon jou proberen te bereiken via jouw huidige werkgever als het moet onder het mom van "maar je reageerde niet". Deze praktijken zijn natuurlijk niet nieuw.

Om maar niet te spreken dat er bureau's zijn die fictieve functies bij vacaturebanken inschieten om het maar te laten lijken dat zij werk hebben.

Ik doe er geen zaken meer mee iig.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 294759 op 22-11-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Anoniem: 294759 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:07:
Omdat er nu een tekort is aan "gekwalificeerd personeel", zijn recruiters nu over gegaan naar een nog agressiever manier van benaderen en gaan gewoon jou proberen te bereiken via jouw huidige werkgever als het moet onder het mom van "maar je reageerde niet".
Dat is niks nieuws hoor. Dat gebeurde me circa 8 jaar geleden ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 13:58
Ik krijg nu ook wat meer te maken met recruiters en volg dit topic sindskort. Vandaag krijg ik een "aanbieding" in de mailbox die ik jullie niet wil onthouden:
Hallo <zonder aanhef>

Ik heb uw naam gevonden op werk.nl

Wij zoeken voor een klant in Antwerpen

= een ervaren netwerkbeheerder

Past dit bij uw ervaring en wilt u in aanmerking komen voor deze functie?

Zo ja, dan ontvang ik graag:

uw CV in Word formaat met daarin zoveel mogelijk de bovenstaande vaardigheden benoemd;

een salarisindicatie (als u bij Eskaa BV in loondienst wilt) of een uurtarief (als u als zelfstandige werkt);

Bedankt voor uw reactie!

ESKAA Nederland en België
ICT Recruitment - Vinden is ons Vak
http://www.eskaa-it.com/
Ik voel me vereerd dat ze mij gevonden hebben! Ik ben ook blij dat de functieomschrijving (een ervaren netwerkbeheerder) duidelijk is omschreven.... nu weet ik ook precies wat ze zoeken!

sight. (die website ook)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wat weerhoudt je om een wordbestand terug te sturen met jouw CV:

Naam: segil
Ervaring: netwerkbeheerder
Salarisindicatie: [Vul hier jouw wensen in]

Zoiets?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb net een e-mailtje naar de zoveelste gestuurd.
Eigenlijk zit ik te denken om hem "standaard" als antwoord te gebruiken.
Wat vinden jullie er van:
Beste [Recruiter],

kan je ook een pakkende e-mail schrijven?
Eentje die lijkt op alle andere die ik ontvang is wel erg magertjes hoor.
Elk team blijkt enthousiast en de werkzaamheden zijn bij elk bedrijf "afwisselend".

Hoe zou jij reageren in een winkel als iemand je een "de" televisie wil verkopen met argumenten als:
- Full HD
- HDMI
- Wel 50 inch!
- Mooi beeld
- CI+ module
Je weet toch zelf ook wel dat ze dat allemaal zijn?

Geef eens één goede reden waarom ik ooit zou moeten reageren met mijn C.V. op een e-mail van jullie.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247398

Ter opvolging en tegelijk een dringend verzoek richting jou...
Youri van searchlite. Nooit gesproken met Youri... Dacht dat searchlite best een aardig clubje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Searchlite gaat bij mij naar de spamfolder. Ook bij MS aangemeld als spam. Ik heb al meerdere malen gevraagd of ze mijn gegevens konden verwijderen...

Maar niet alle recruiters zijn rot. Gisteren had ik er eentje waar ik wel mijn CV naar zou sturen, als de baan niet in Toronto zou zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Chester op 23-11-2016 00:56 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:44
TDOT :P. Je CV gewoon als .tex sturen, kijken wat ze daarop zeggen :D

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
Heb een emailtje naar U-Choose gestuurd met het verzoek al mijn persoonsgegevens die bij hun bekend zijn uit hun systeem/systemen/bestanden te verwijderen. Gelijk de desbetreffende wet vermeld die dat wettelijk mogelijk maakt. Kijken wat ze zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-07 22:51

Gertjuhjan

Software Engineer

Ik zie net voor het eerst dit draadje. Heel veel herkenbare ergernissen voorbij zien komen.

In september 2013 wist ik dat ik bij mijn toenmalige werkgever weg wilde en wilde gaan orienteren op een nieuwe baan. LinkedIn gebruikte ik weinig en monsterboard had ik ooit mijn cv opgezet toen ik nog studeerde, nooit een reactie op gehad trouwens. Omdat ik iedere dag een bericht van monsterboard kreeg met compleet niet aansluitende vacatures, dacht ik, ik zal de CV op monsterboard even updaten......

Dat heb ik geweten. Na het eerste belletje direct CV weer offline gehaald(30 minuten online geweest), maar helaas was het al te laat. Het zal al in de databases van iedere recruiter in Nederland. Een maand lang heb ik mijn telefoon uit gehad staan, want men bleef maar bellen. (Mijn telefoonnummer stond op mijn CV). Ik wist niet wat mij overkwam met 1 1/2 jaar werkervaring. Uiteindelijk heb ik alle recruiters aan de kant geschoven en alleen maar door gegaan met een aantal bedrijven die direct in mij interesse hadden. Daar is mijn huidige baan uit gekomen. Maar ik heb veel recruiters gesproken van goed tot uitermate slecht.

Nu houd ik alleen nog maar mijn linkedin bij en ik heb een standaard lijstje wat ik terug stuur wat ik zoiezo nodig heb voordat ik uberhaupt telefonisch in gesprek ga. (Ik krijg 3 a 4 keer per week een bericht van een recruiter). Eerste reactie is de vraag voor een vacature tekst. De context van mijn tweede reactie is meestal het volgende:
Aangezien recruiters mij meerdere malen per week emailen, wil ik geen telefonisch contact op dit moment. Dat zou mij veel te veel tijd gaan kosten. Daarom een aantal aanknopingspunten:

Volgende zaken vind ik belangrijk in een nieuwe functie:
- Basis moet zijn .NET/C#/WPF
- Aanvullende technieken zoals bijvoorbeeld ASP.NET en Xamarin zijn een pre
- Afwisseling in werkzaamheden en technieken
- Kans om te groeien naar meer verantwoordelijkheid en functie
- Mogelijkheden tot het volgen van opleidingen/cursussen (liefst naar eigen wens in te vullen)
- Afstand (minder dan een uur vanuit Waalwijk)
- Salaris verbetering
- Compensatie in reiskosten door middel van vergoeding/leaseauto
- Mijn voorkeur gaat uit naar een bedrijf dat mooie producten maakt. High Tech heeft mijn voorkeur. Financiele applicaties heb ik iets minder mee.
- Minimaal een vast contract (met eventueel een proefperiode van 1 maand)
- Goede bedrijfs sfeer, gericht op innovatieve oplossingen.

Mijn kracht ligt bij feature ontwikkeling in C# en WPF.
De volgende eigenschappen passen bij mij:
- Leren van nieuwe dingen, zoals het duiken in nieuwe technieken en mij deze eigen te maken.
- Verder kijken dan mijn eigen werk. Ik heb een diepe interesse in hoe een organisatie werkt en hoe dit verbeterd kan worden. Dit start vanuit mijn eigen werk tot het team en de complete organisatie.
- Ik ben een teamplayer, maar kan ook goed alleen werken.
- Ontwikkelen van unieke oplossingen, waarmee ik collega's iedere keer positief verras.
De eisen zijn zo opzienbarend hoog en specifiek, dat de meeste recruiters snel afhaken. Want ik zit goed bij mijn huidige werkgever. Ze mogen erg hun best doen om mij over te halen om over te stappen.

Om af te sluiten nog een paar quotjes van recruiters:

Lekker kort:
Mooi daar bij [BedrijfsnaamX]?:)
Waarom benaderen die mij niet direct?
Hij is op zoek naar een goede .NET Developer en hebben mij gevraagd jou eens te polsen voor een oriënterend gesprek. Uiteraard in alle discretie
Wat zegt dit nou?
Voor de meest vooruitstrevende organisatie van Nederland, ben ik op zoek naar een senior .net developer. Je gaat werken aan projecten en programma’s die iedereen kent op een hoog niveau. Hoor graag of ik je meer info mag geven.
Heb je iets concreets?
Ik zie dat je op dit moment werkzaam bent bij
[MijnHuidigeWerkgever] als .NET Developer. Ik ben zelf verantwoordelijk als het gaat om het bemiddelen van C# / .NET developers. Mocht je toe zijn aan een nieuwe uitdaging dan neem ik graag contact met je op om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Maakt dit toch in een opslag het hele endorsement systeem nutteloos?
Je bent een gewaardeerde connectie! Ik stuur je dit bericht om elkaars profiel een kleine boost te geven.

Op ieder zijn profiel kun je onder Skills & Endorsments onder verschillende kopjes plusjes geven.

Ik wil je daarom vragen of jij een aantal skills van mij een + wil geven? Ik zal dit uiteraard dan ook bij jou doen:)
Nee ik wil niet bellen, ik wil een vacaturetekst:
Bedankt voor je snelle reactie. Ik wil je graag meer vertellen over de vacature, Daarom zou ik je graag deze week willen bellen.
En heb je een CV voor mij. Dan kan ik mij voorbereiden op het gesprek.
Ik wil nog steeds niet bellen, stuur mij een vacature tekst:
Dat snap ik, misschien kunnen we vandaag toch nog even bellen dan kan ik je uiteraard meer vertellen over de vacature.
Ik probeer iedere recruiter netjes te beantwoorden, maar als het meer dan 1 email kost omdat ze mijn vragen niet willen/kunnen beantwoorden, dan houd het bij mij op.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Onderstaand bericht kreeg ik vorige week na het accepteren van een connectie op LinkedIn met een recruiter:
Dank je voor het connecten op LinkedIn - het wordt zeer gewaardeerd!

Kan ik je misschien ergens mee helpen of ondersteunen?
Meest nutteloze tekst ooit.

Had trouwens een maand geleden ook via LinkedIn contact gehad met een recruitment bureau en gezegd dat ik geen interesse had en niet op zoek was. Dag later werd ik benaderd door een ander van hetzelfde bureau. Toch maar even duidelijk gemaakt dat ik geen interesse had, dat ze onderling moeten leren communiceren en dat het een k*t bedrijf is waar ik nooit mee zou samen werken.

Helaas ben je genoodzaakt zo hard te zijn tegen ze omdat ze stront eigenwijs zijn en je ook iedere week meerdere keren benaderd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
"Kan ik je misschien ergens mee helpen of ondersteunen?"

Nou ik heb nog steeds niet de energie gevonden thuis de plinten eraan te schroeven. Dus tof dat je je hulp aanbiedt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:19

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Hydra schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:10:
"Kan ik je misschien ergens mee helpen of ondersteunen?"

Nou ik heb nog steeds niet de energie gevonden thuis de plinten eraan te schroeven. Dus tof dat je je hulp aanbiedt!
Plinten aanschroeven is redelijk laag bij de gronds werk, dus dat past goed. Maar als we toch op die toer gaan, laat ik ze liever echte rotklusjes opknappen als (te zware) lampen ophangen aan het plafond >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
daar zou ik ze niet mee vertrouwen: ze leveren altijd maar half werk of ze blijven alleen hangen totdat de recruiter weer verdwenen is en zo'n lamp krijg ik liever niet op mijn hoofd :X

[ Voor 21% gewijzigd door Leipo op 24-11-2016 08:12 ]

• SmurfLink
  • Niet online
Freee!! schreef op woensdag 23 november 2016 @ 18:16:
[...]

Plinten aanschroeven is redelijk laag bij de gronds werk, dus dat past goed. Maar als we toch op die toer gaan, laat ik ze liever echte rotklusjes opknappen als (te zware) lampen ophangen aan het plafond >:)
hihi, en het plafond kan ook nog wel een witbeurtje gebruiken. Nou topgozer, fijn die aangeboden hulp, wanneer komt ie langs!?

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:38

beany

Meeheheheheh

Ik heb veel recruiters meegemaakt, maar StarApple slaat toch wel alles. Die hebben het een keer gepresteerd om iets aan mijn CV toe te voegen om die vervolgens naar een potentiele werkgever te sturen.

Dan ga ik daar op gesprek en zegt men ineens 'ik zie dat je ervaring hebt in technology X. Kan je daar wat over vertellen?'.

Ik was dus enigsinds verbaasd, heb ze uitgelegd dat dat niet op mijn CV staat en dat StarApple dat heeft toegevoegd. Ik kreeg de baan niet, uiteraard. Simpelweg is mijn en hun tijd verspild.

En als ik dan verhaal ga halen bij StarApple zeggen ze 'ja, dat bedrijf doet daar veel mee. Dacht als ik dat op je CV erbij zet je dan meer kans maakt op de baan' |:(

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-07 11:03

Reneger

Wie? IK?

Positief iets: Net een goed gesprek gehad met iemand van Spilberg. Was via een oud collega aan mijn gegevens gekomen (met mijn medeweten). Open en eerlijk gesprek. T kan dus wel.

• Hydra
Reneger schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:16:
Positief iets: Net een goed gesprek gehad met iemand van Spilberg. Was via een oud collega aan mijn gegevens gekomen (met mijn medeweten). Open en eerlijk gesprek. T kan dus wel.
Ik heb een tijd geleden een op zich nuttig gesprek met ze gehad. Heb daar een hoop voor mij interessante info over de ZZP markt uit gehaald (wat mijn doel was). Maar je ziet wel dat die knakker die me uitnodigde om een 'persoonlijke' relatie op te bouwen gewoon een maand later pleite was. Dus in die zin is het weinig anders dan al die andere HR bureau's die vooral net afgestudeerden aan boord hebben.

• t_captain
Misschien is het een idee om een copyright statement op je CV te zetten. Het lijkt me het soort materiaal dat je auteursrechtelijk zou kunnen beschermen.En auteursrecht biedt controle over het gebruik.

• Freee!!

Freee!!

beany schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:10:
Ik heb veel recruiters meegemaakt, maar StarApple slaat toch wel alles. Die hebben het een keer gepresteerd om iets aan mijn CV toe te voegen om die vervolgens naar een potentiele werkgever te sturen.

Dan ga ik daar op gesprek en zegt men ineens 'ik zie dat je ervaring hebt in technology X. Kan je daar wat over vertellen?'.

Ik was dus enigsinds verbaasd, heb ze uitgelegd dat dat niet op mijn CV staat en dat StarApple dat heeft toegevoegd. Ik kreeg de baan niet, uiteraard. Simpelweg is mijn en hun tijd verspild.

En als ik dan verhaal ga halen bij StarApple zeggen ze 'ja, dat bedrijf doet daar veel mee. Dacht als ik dat op je CV erbij zet je dan meer kans maakt op de baan' |:(
Dat heb ik ook al een paar keer meegemaakt. Tegenwoordig heb ik dus altijd een paar CV's bij me en vraag aan het begin van het gesprek even om het CV dat ze van mij hebben (als ze het niet direct van mij hebben gekregen). Vaak vragen ze nog waarom, maar geregeld snappen ze ook precies mijn bedoeling. En op die manier zijn er al genoeg recruiters bij bedrijven uitgevlogen >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
Oeh! Volgens mij heb ik dit topic gewonnen!

Recruiter:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn antwoord:

Members only:

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 22:49
Aan de andere kant krijg je wel een bericht van een interne recruiter, en wordt de bedrijfsnaam gewoon genoemd. Dat is al een stuk beter dan al die "Je profiel is zo interessant geef je telefoonnummer zodat we het over opportunities kunnen hebben".

Het vervolgens bedelen om likes voor je meme filmpje is dan weer diep en diep triest....

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Heb je gezien wat voor'n bedrijf 't is en waar http://livejasmin.com naar wijst?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Hydra schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:38:
Heb je gezien wat voor'n bedrijf 't is en waar http://livejasmin.com naar wijst?
Het is een streaming bedrijf met erotische producten. De mail van de recruiter is verder niks mee, ik vind hem zelfs heel netjes en jouw reactie nogal kinderachtig naar hem toe.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 09:44

Fustje

Koel bewaren

Nu heb ik geen illusie dat LinkedIn mijn gegevens niet doorspeelt, maar ik werd laatst weer gebeld door iemand waar ik geen connectie mee heb, terwijl mijn telefoonnummer niet op LinkedIn openbaar is. Gaf duidelijk aan dat ze mijn LinkedIn profiel zo interessant vond.
Extra vervelend vind ik het dan als ik vriendelijk aangeef niet geïnteresseerd te zijn, ze dan beweren je alleen beter te willen leren kennen voor 'later', of iets in die strekking.

Een aantal jaar geleden het toppunt van een bord voor je kop hebben: Meerdere keren in het telefoongesprek aangegeven niet geïnteresseerd te zijn, bleef ie volhouden om een afspraak te maken en begon een heel verhaal over zijn bedrijf of de mogelijkheden die er zouden zijn. Vond het ook redelijk onprofessioneel overkomen, omdat het klonk alsof ie de hele tijd de trappen op of af liep. Toen me duidelijk werd dat ie bijna geen adempauze nam verbrak ik de verbinding.
Belt ie een uur later op: "Ja de verbinding werd verbroken" zei ik "Klopt." en verbrak opnieuw de verbinding.

Toen eindelijk viel het kwartje, nooit meer gehoord.

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• citruspers
Het is een erotische website. Of je daarvoor wil werken is natuurlijk persoonlijk, maar die lui hebben evengoed ontwikkelaars en systeembeheerders nodig als de rest van de web bedrijven in Nederland. Of moeten die volgens jou alleen maar op erotische websites werven? Misschien kunnen we speciaal voor de porno industrie KinkedIn oprichten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
citruspers schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:06:
[...]
Misschien kunnen we speciaal voor de porno industrie KinkedIn oprichten :+
Zou ik snel trademarken als ik jou was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311786

[...]
Misschien kunnen we speciaal voor de porno industrie KinkedIn oprichten :+
_/-\o_

Wanneer kan ik me aanmelden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mannowlahn
Ja, best een interessante omgeving denk ik. :) En ik schaar mij achter Paxlie comment. Met je mail terug heb je in ieder geval kenbaar gemaakt dat je niet volwassen genoeg bent om daar te werken.

[ Voor 23% gewijzigd door mannowlahn op 25-11-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:48
Benieuwd wat de secundaire arbeidsvoorwaarden waren... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Reactie van haar:

Members only:

Grapje kunnen ze niet waarderen kennelijk...
Paxlie schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:39:
Het is een streaming bedrijf met erotische producten. De mail van de recruiter is verder niks mee, ik vind hem zelfs heel netjes en jouw reactie nogal kinderachtig naar hem toe.
Euh, het is gewoon een geintje? Ik klik op m'n werk die link aan en krijg een site met porno voor m'n neus. Hadden ze op z'n minst ff kunnen melden. M'n reactie is gewoon een geintje. Als dat al kinderachtig is...
Het is een erotische website. Of je daarvoor wil werken is natuurlijk persoonlijk, maar die lui hebben evengoed ontwikkelaars en systeembeheerders nodig als de rest van de web bedrijven in Nederland. Of moeten die volgens jou alleen maar op erotische websites werven? Misschien kunnen we speciaal voor de porno industrie KinkedIn oprichten :+
Nee tuurlijk. Maar eerst even een waarschuwing voordat ik die link in bijzijn van m'n collega's open vind ik wel een beetje op z'n plaats. Er zijn zo'n 10 mensen die m'n scherm kunnen zien.

[ Voor 39% gewijzigd door Hydra op 25-11-2016 11:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

Hydra schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:24:
Reactie van haar:

Euh, het is gewoon een geintje? Ik klik op m'n werk die link aan en krijg een site met porno voor m'n neus. Hadden ze op z'n minst ff kunnen melden. M'n reactie is gewoon een geintje. Als dat al kinderachtig is...
Het is niet gewoon een geintje. Je kraakt het bedrijf waar zij voor werkt af en neemt de aanbieding totaal niet serieus. Ik vind dat je nog een nette reactie hebt gehad van haar. Het feit dat het een bedrijf is wat in de erotische wereld zit betekent niet dat het een lacherige omgeving is. Sterker nog denk ik dat ze daar juist voorlopen op het gebied van dat soort streamingdiensten want er is bizar veel geld mee te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinmeiryu
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-02-2023
Reactie van haar:

***members only***

[...]

[...]

Nee tuurlijk. Maar eerst even een waarschuwing voordat ik die link in bijzijn van m'n collega's open vind ik wel een beetje op z'n plaats. Er zijn zo'n 10 mensen die m'n scherm kunnen zien.
Zo te zien hebben ze veel moeite om mensen te werven, maar ja het is ook lastig om INSERTJOBROLE voor een erotiek website te vinden en tegelijk serieus genomen te worden.

Ik vind het wel sneu voor hun dat ze zo behandeld worden. Aan haar reactie te zien is het wel degelijk serieus. Misschien een excuses aanbieden : )?

Also, zo maar sites op de werkvloer openen vraagt gewoon om problemen. Vooral als je van die leuke collega's hebt die tinyurls sturen xD

Ik zou voortaan je telefoon gebruiken (voor de zekerheid ook niet op de wifi).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monno1974
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-05-2024
Wie weet hoeveel bakken met geld je had kunnen verdienen bij dat bedrijf. Beetje kinderachtig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Reneger schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:16:
Deze staan er bij mij ook positief op. Heb een paar maanden geleden veel contact gehad met Niels. Uiteindelijk was het stuk gelopen op domme keuzes van het bedrijf waar ik gesprekken mee gevoerd had en het vertrouwen in het bedrijf bij mij weg was. Maar de ervaringen met Spilberg zijn bij mij tot nu toe ook positief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• citruspers
Reactie van haar:

***members only***

Nee, je stuurde een botte en behoorlijk kinderachtige reactie op een, imho, vrij net bericht van een interne (!) recruiter.
Ik ben het met je eens dat het netjes geweest zou zijn om een korte statement aan de mail toe te voegen om mensen te informeren wat voor bedrijf het is, maar dat praat, wederom imho, jouw reactie niet goed.

Wel kudo's voor de mail die je terug kreeg. Dat zo'n bedrijf je op een humoristische manier op je plek kan zetten kan ik wel waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Reactie van haar:

***members only***

Nou aan haar reply terug te zien heeft ze juist wel veel humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
En het spijt me zeer, ik kan mij niet voorstellen dat je nog nooit van livejasmin gehoord hebt. De kans dat je die popup nog nooit gezien hebt is uiterst klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

muffstuff schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:51:
En het spijt me zeer, ik kan mij niet voorstellen dat je nog nooit van livejasmin gehoord hebt. De kans dat je die popup nog nooit gezien hebt is uiterst klein.
Ik heb er tot ik de posts in dit topic las, tot dusver nog nooit van gehoord... }:O

En het antwoord van die recruiter is echt humor (en toch correct). Ik zou er denk ik zelf nog een mailtje terug hebben gestuurd om in elk geval te zeggen dat ze kudo's krijgt ( van mij en van vele mede Tweakers mag ik aannemen ;) ) voor een dergelijke reply. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
citruspers schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:45:
Nee, je stuurde een botte en behoorlijk kinderachtige reactie op een, imho, vrij net bericht van een interne (!) recruiter.
Kennelijk heb ik een ander gevoel van humor dan de rest. M'n collega's konden er gelukkig wel om lachen. Ik kreeg er net nog een 2e reactie van haar achteraan dus kennelijk vond ze me niet zo onaardig dat ik niet meer langs mag komen.

Edit: Mocht het sarcastisch overkomen dan was dat zeker m'n intentie niet. Ik had kennelijk wat smileys toe moeten voegen.
muffstuff schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:51:
Nee sorry. Ik NNTP m'n porno.

[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 25-11-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hydra schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:04:
[...]

Kennelijk heb ik een ander gevoel van humor dan de rest. M'n collega's konden er gelukkig wel om lachen. Ik kreeg er net nog een 2e reactie van haar achteraan dus kennelijk vond ze me niet zo onaardig dat ik niet meer langs mag komen.
Je hebt een nieuwe vriendin gevonden denk ik! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:53
een NSFW advertentie voor een baan....briljant

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Anoniem: 430237 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:01:
[...]
Ik heb er tot ik de posts in dit topic las, tot dusver nog nooit van gehoord... }:O
Je bent niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

dat probleem zul je niet meer hebben als je daar gaat werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 21:27

_Arthur

blub

Leipo schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:18:
dat probleem zul je niet meer hebben als je daar gaat werken :P
De hele dag porno kijken (uit hoofden van je werk) lijkt mij op den duur ook wel te gaan vervelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:02

Basszje

Reisvaap!]

_Arthur schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:32:
[...]

De hele dag porno kijken (uit hoofden van je werk) lijkt mij op den duur ook wel te gaan vervelen...
Heb uit een interview (van een developer) wel eens begrepen dat druipende plafonds en allerhande niche categorieen bij je eerste koffie om 9 uur inderdaad niet altijd geweldig is.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 16:42
_Arthur schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:32:
[...]

Nu weet ik niet of ERP systemen, boekhoudsoftware, website voor de bakker zoveel interessanter is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 21:27

_Arthur

blub

itsleon schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:14:
Nu weet ik niet of ERP systemen, boekhoudsoftware, website voor de bakker zoveel interessanter is. ;)
Ook daar raak je van afgestompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:45
itsleon schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:14:
[...]

yupyup..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:48
Hmm, deze vacature en de naam van dit forum.
Oppassen als er 2 meisjes met 1 bekertje online komen... 😇

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-07 07:10
Even een positieve noot: ik heb een heel erg goede ervaring opgedaan met een externe headhunter welke exclusief voor een bepaald bedrijf/positie recruit. Beleefde en persoonlijke boodschap via LinkedIn om te zien of ik interesse had, een face-to-face intake van twee uur en constante interactie tijdens het recruitment-proces met de eindklant. En in het laatste gesprek gaf hij aan om na ~2 maanden in dienst contact op te zullen nemen om te zien hoe het gaat.

Uiteindelijk allemaal in teken van die recruitment fee, maar dat neemt niet weg dat dit voor alle betrokkenen een goede samenwerking was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kellhus schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:11:

Uiteindelijk allemaal in teken van die recruitment fee, maar dat neemt niet weg dat dit voor alle betrokkenen een goede samenwerking was.
Klinkt positief en zoals het zou moeten zijn. En die recruitment fee mag dan ook! Het is hun incentive. Als ze echt meerwaarde boeken dan mogen ze er best wat aan overhouden. Zaken doen is een kwestie van leven en laten leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Anoniem: 430237 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 12:01:
[...]

En het antwoord van die recruiter is echt humor (en toch correct). Ik zou er denk ik zelf nog een mailtje terug hebben gestuurd om in elk geval te zeggen dat ze kudo's krijgt ( van mij en van vele mede Tweakers mag ik aannemen ;) ) voor een dergelijke reply. :)
Zelf ook nooit van gehoord, maarja ik ben dan ook een vrouw en blijkbaar zijn dit soort dingen meer bekend in mannenkringen.

Wel mooie reactie van haar idd. Stuk volwassener dan degene aan wie het gestuurd was blijkbaar. Wat de industrie ook is, werk is werk toch? Het programmeerwerk lijkt me weinig anders, gezien je voornamelijk backend doet bij java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 15:16
Kent iemand https://www.codeguild.nl/en/ ?

De vacatures lijken allemaal iets too good to be true te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie

Paxlie

chaos en inslag

matty___ schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:51:
Kent iemand https://www.codeguild.nl/en/ ?

De vacatures lijken allemaal iets too good to be true te zijn.
Ja ken ik, is voor zover ik weet niet too good to be true.
Wat vind je er zoveel te goed aan? Het zijn vrijwel altijd senior klussen en die verdienen nu eenmaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 15:16
Paxlie schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:04:
[...]

Ja ken ik, is voor zover ik weet niet too good to be true.
Wat vind je er zoveel te goed aan? Het zijn vrijwel altijd senior klussen en die verdienen nu eenmaal goed.
68k met 9k transfer vergoeding voor javascrtip kom je niet gauw tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 10:04
matty___ schreef op maandag 28 november 2016 @ 16:10:
[...]

68k met 9k transfer vergoeding voor javascrtip kom je niet gauw tegen.
In een schaarse markt krijg je gekke dingen, voor ons is het niet eenvoudig om goede JS-ers te vinden, resultaat, we gaan er meer geld tegen aan gooien. Ja, en dan kan 't wels hoog uit vallen (vooral als de nood hoog is)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
68k + een paar secundaire AV + sociale zekerheid is ongeveer 85k. 50 euro per uur.
Pagina: 1 ... 18 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan