T.C schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:27:
[...]
Jaja.... gratis arbeid... dat is een goede grap!
Dat zou ik nooit doen.
Maar ik zit in een vakgebied in de farma, waar ik indien gewenst morgen al kan starten op 3 functies.
Wil een bedrijf mij spreken betalen ze brandstofvergoeding, en eventueel lunch afhankelijk van tijd/afstand. (Ik reis ook wel naar Friesland voor een echte uitdaging, ik ben woonachtig in Brabant... maar alles is bespreekbaar op free work na)
Ligt een beetje in je postitie/noodzaak voor een baan, en inderdaad je bereidwilligheid.
tja brandstof/lunch .. goeie, moet ik onthouden 1 euro per km voor een gesprek als de functie niet meteen klikt .. als een recruiter zijn gewicht waard is dan is dat zeker een optie.
@Wijnands,
Ik ben ooit lomp behandeld bij een sollicitatie:
Kom op gesprek is 1 gesprekspartner door bijzondere omstandigheden niet aanwezig... of ik ook een 2e keer wilde komen...
Bij 2e gesprek hoorde ik bij binnenkomst de omstandigheid: thuiswerkdag... heb mijn jas niet eens uitgedaan maar ben zo naar mijn auto gegaan.
De visitors badge heb ik persoonlijk met uitleg afgegeven bij de recruiter en heb netjes aangegeven dat ik hier niet van gediend ben.
Tja beetje kort door de bocht, maar ja is dit ongenoegen uiten tijdens een gesprek handiger ? dunno
ik zou het bespreekbaar hebben gemaakt en thuis werken voor ziek kind/ nood situatie @home. vind ik redelijker.
Als ik wil heb ik morgen ook een andere baan, ga ik me happy voelen .. nee 99% zeker van niet.
Tijdens sollicitatie geprekken ben ik soms ook een bastard, en leg bij "kennis vragen" ook gewoon terug het vuur aan de schenen. dan krijg je de werkgever, recruiter wel onder de tafel van het lachen .. maar de "pispaal" de persoon die je ondervraagt is not amused..en uiteindelijk word je het niet omdat je te "zwaar" bent .. tja en dat is dan maar beter ook..

want discussieren met dombo's is onbegonnen werk ..
Aan het eind v.d dag wil die recruiter salaris zien, en ik vind ze wel ideaal .. want je stapt niet een onbekend iets in. ook voor de toekomstig werkgever is het relatief makkelijk want het "ongewenste" is al grotendeels geflterd.
ik heb me ook wel eens naar een recruiter toe gedraaid en gewoon direct gevraagd waarom x.y.z niet besproken was en waarom ik hier zat .. midden in een interview toen de functie anders bleek te zijn dan voorgeschoteld.. Want dit lijkt me recruitment 1+1 .. doorvragen wat de klant zoekt ..
Ik heb toen de mensen van het bedrijf bedankt want het is niet de "klik" die ik zoek, de recruiter suc6 met zijn baan .. en ben huiswaarts gegaan.
De recruiter belde me erna op en na 10 sec met "nogmaal suc6 met je gekozen vak" het gesprek maar beeindigd met de ophang knop. hij was niet erg amused

het bedrijf contacteerde me later via linkedin of ik nog een goeie recruiter wist ..