• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Gplux schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:52:
By the way, ik kwam vandaag twee Linkedin posts tegen van recruiters die "mensen werkzaam in de IT branche" geld bieden om te linken. De een bood €50 en de ander verdubbelde het bedrag naar €100.

Betaald krijgen voor een Linkedin verzoek met een recruiter. Wat vinden jullie daar van? >:)
Dat was toch;
Link(-edIn) met me en maak kans op €50,- ?

;w

| Security Management |

Verwijderd

koentjuh1987 schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:53:
[...]

misschien wordt het dan toch tijd voor een fictief linkedin profiel speciaal voor recruiters 8)7 :X
Ik heb daar enige tijd een serie over gezien.

Een Amerikaan zat werkeloos thuis en kreeg toen het idee een recruiterfirna te starten. Hij verzamelde CV's van potentiele kandidaten en stelde daaruit een über CV samen dat hij voor zichzelf gebruikte om op een dikbetaalde directiefunctie bij een grote onderneming te solliciteren.

En natuurlijk werd hij meteen aangenomen. :)

Eenmaal bij die firma gaf hij veel feestjes, gaf ziijn medewerkers veel cadeau's en, o ja, drukte en passant bijna een miljoen dollar voor zichzelf achterover. Achteraf gesproken vond men hem nog steeds een van de tofste bazen die ze ooit hebben gehad.

Maar goed. Voor dat akketietje met die miljoen dollar werd hij uiteindelijk opgepakt en vloog de bak in.

Wat er daarna gebeurde is nogal off topic, maar is even hilarisch. Het komt erop neer dat hij een paar keer gewoon de gevangenis is uitgewandeld. Op verzoek post ik het vervolg wel...

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Nice, linkje ofzo? :)

• Gplux
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
bord4kop schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:55:
[...]

Dat was toch;

;w
Klopt, ik las het verkeerd, mijn excuses. Je maakt dus schijnbaar alleen maar kans op die €50,- :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:33
Fijn, weer een recruiter aan de mail:
Ik zie jouw cv op Monsterboard staan en ben benieuwd of je interesse hebt voor bijgevoegde functie.
Fulltime, vast dienstverband.
Omdat ik niet kan zien wat jouw salarisindicatie is weet ik dan ook niet precies of deze functie voor jou passend is.
Het maximale salaris voor deze functie is € 2500,- bruto per maand.
Als ze mijn C.V. doorgekeken had dan had ze gezien dat mijn laatste banen toch echt beheer functies waren. Lezen is ook een vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
"omdat ik niet kan zien wat jouw salarisindicatie is"

Een recruiter hoort de markt te kennen en zou dus een beeld moeten hebben van wie wat verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Ook grappig dat blijkbaar je salaris indicatie aangeeft welke functie passend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ge-flopt schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:54:
Fijn, weer een recruiter aan de mail:

[...]

Als ze mijn C.V. doorgekeken had dan had ze gezien dat mijn laatste banen toch echt beheer functies waren. Lezen is ook een vak.
Ik begrijp je niet helemaal. Ja, het is een raar verhaal. Maar wij kunnen niet zien wat de functie is waarover deze recruiter wil praten, dus je opmerking komt nogal raar over ;)

Staat je CV overigens nog steeds op Monsterboard? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:10
t_captain schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:13:
"omdat ik niet kan zien wat jouw salarisindicatie is"

Een recruiter hoort de markt te kennen en zou dus een beeld moeten hebben van wie wat verdient.
Dat valt wel vaker tegen. Ik heb er eens één aan de telefoon gehad die me een "fantastisch aanbod" ging doen. Dus ik vroeg dan maar direct naar de harde getallen. Moet zeggen dat ik het wel erg grappig vond om na het "fantastisch aanbod" te kunnen reageren met "Ah, dus als ik ooit nog eens ergens de helft van mijn huidige salaris wil gaan verdienen kan ik u bellen. Nou dat is handig om te weten"

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:05:
[...]

Ik begrijp je niet helemaal. Ja, het is een raar verhaal. Maar wij kunnen niet zien wat de functie is waarover deze recruiter wil praten, dus je opmerking komt nogal raar over ;)

Staat je CV overigens nog steeds op Monsterboard? :p
Het ging om een service desk functie. Je hebt gelijk.

En ja het staat nog steeds op MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ge-flopt schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 00:00:
[...]

Het ging om een service desk functie. Je hebt gelijk.

En ja het staat nog steeds op MB.
In dat geval is het zeker een fijne ;) Ik maak het soms ook mee hoor, als Consultant in het hoge noorden gevraagd worden voor servicedesk functies in het westen (en omstreken). Da's een simpele kwestie van "niet geschoten is altijd mis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:25

3DDude

I void warranty's

bord4kop schreef op donderdag 29 september 2016 @ 13:55:
[...]

Dat was toch;

;w
Ik dacht ook WTF, en ik ken de gast die gewonnen had -_-. Zucht.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, heb ik toch ook eens iets te plaatsen. Ik werk in de VS en er zijn hier veel reguliere shitpraktijken waar je aan went. Maar wat mij net overkwam is wel heel onbeschoft.

De receptioniste zet een telefoontje door van een recruiter die mijn werk opbelt om te vragen of dit een goede tijd is om even mijn mogelijkheden door te spreken. Ik zit tegenover mijn baas...

Vriendelijk bedankt en opgehangen terwijl ze op de achtergrond door probeert te gaan met vragen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:56:
Nou, heb ik toch ook eens iets te plaatsen. Ik werk in de VS en er zijn hier veel reguliere shitpraktijken waar je aan went. Maar wat mij net overkwam is wel heel onbeschoft.

De receptioniste zet een telefoontje door van een recruiter die mijn werk opbelt om te vragen of dit een goede tijd is om even mijn mogelijkheden door te spreken. Ik zit tegenover mijn baas...

Vriendelijk bedankt en opgehangen terwijl ze op de achtergrond door probeert te gaan met vragen stellen.
Die had je gewoon door moeten zetten naar je baas/overbuurman met de woorden: "I think this one is for you, it sure isn't for me". >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Ik kreeg vandaag deze uitnodiging via LinkedIn met het volgende bericht
Hallo GrooV,

Wij kennen elkaar niet persoonlijk. Ik werk aan meerdere development rollen voor <bedrijf>. Ken jij wellicht mensen in je netwerk die dit interessant vinden? In de summary van mijn LinkedIn profiel vind je meer info

Hoor graag jouw gedachten

<naam>
Wil ze nu dat ik haar werk ga doen? 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:57
GrooV schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:45:
Ik kreeg vandaag deze uitnodiging via LinkedIn met het volgende bericht

[...]

Wil ze nu dat ik haar werk ga doen? 8)7
Ik zou er op in gaan.

Hallo XXX

Ik ben zeker in bezit van een aantal interessante kandidaten. Ik hanteer een aanlever provisie op basis van het bruto jaarinkomen van de kandidaat. Voor mijn diensten verwacht ik 7 % van dit bruto jaarinkomen (incl vakantiegeld) excl lease vergoeding.

Zodra ik jouw akkoord hierop ontvang kunnen we overgaan tot overdracht van kandidaten. Let wel, het kan voorkomen dat deze kandidaten niet op de hoogte zijn, in dat geval geef ik je een surprise korting van 3 %

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
muffstuff schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:08:
[...]

Zodra ik jouw akkoord hierop ontvang kunnen we overgaan tot overdracht van kandidaten. Let wel, het kan voorkomen dat deze kandidaten niet op de hoogte zijn, in dat geval geef ik je een surprise korting van 3 %
Ik vind een korting van 7% meer op zijn plaats. Dit zijn kandidaten waarmee de recruiter helemaal geen relatie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:56:

Die telefoontjes krijg je niet alleen in de VS hoor. Gebeurt hier ook. Al een paar keer meegemaakt. Opvallend is wel dat dit altijd engelstalige recruiters waren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Had vorige week eentje aan de lijn die wel een positieve indruk maakte. Dame die zeker de 30 al gepasseerd was, netjes en niet meteen super informeel. Functie was me op het lijf geschreven, enige wat ze verkeer ingeschat had was de afstand en dus reistijd. Toekomstige werkgever had ook een karige reiskosten regeling waardoor woon-werk me 450 euro per maand zou kosten.

Het kan dus wel

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Wijnands schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:54:
Had vorige week eentje aan de lijn die wel een positieve indruk maakte. Dame die zeker de 30 al gepasseerd was, netjes en niet meteen super informeel. Functie was me op het lijf geschreven, enige wat ze verkeer ingeschat had was de afstand en dus reistijd. Toekomstige werkgever had ook een karige reiskosten regeling waardoor woon-werk me 450 euro per maand zou kosten.
Gecombineerd met een "marktconform salaris" loont een overstap dus echt niet ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:07
gooddaddy schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 08:36:
[...]

Die telefoontjes krijg je niet alleen in de VS hoor. Gebeurt hier ook. Al een paar keer meegemaakt. Opvallend is wel dat dit altijd engelstalige recruiters waren :?
Bij mij ook gewoon Nederlands waarbij toen hij verkeerd werd doorverbonden hij gewoon glashard loog dat hij van de gemeente Rotterdam was net zolang tot hij toch doorvebonden werd waarna hij loog dat hij al een linkedin bericht had verstuurd.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Freee!! schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:12:
[...]

Gecombineerd met een "marktconform salaris" loont een overstap dus echt niet ;)
Inderdaad. Echter de functie was wel heel interessant maar ik zou er goed beschouwd zelfs enkele tientjes op achteruit gaan en dat ging me net iets te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Een Engelse recruiter heeft mij het hele weekend, ook Zondag, zitten te bellen om me zover te krijgen om te verhuizen naar een stad waar pertinent geen passende betaalbare woonruimte te vinden is en komt met voorstellen om als gezin met 2 kinderen via AirBNB bij mensen thuis te gaan wonen of om als gezin in een 1-kamer appartement 3 hoog te gaan wonen terwijl we nu in een ruime 2-onder-1 kap wonen. Ze doen alles om aan een beetje provisie te komen, ook al maken ze je leven kapot. Ik neem inmiddels bij buitenlandse nummers de telefoon niet meer op.

Vanochtend kreeg ik een mailtje van een interne recruiter waar ik m'n CV had heen gestuurd of ik even een 9 uur durende C++ programmeertest wilde doen terwijl ik WO informatica heb gedaan en 10 jaar C++ ervaring heb ;w . Meteen maar even vriendelijk bedankt en ze laten weten dat dit beledigend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

gold_dust schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:18:
[...]
en ze laten weten dat dit beledigend is.
Hoe werd daarop gereageerd :? Dat is namelijk niet het soort antwoord waar bedrijven werkelijk op zitten te wachten (als ze weten wat goed voor ze is), want dat verhaal gaat ook snel rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:01
Via een recruiter op gesprek gegaan voor een nieuwe baan, mooie stap en precies wat ik zocht (langdurige zekerheid, opleidingen, salarissprong etc). Vraagt de beste man of het door de recruiter opgegeven salaris wel klopt. Hadden ze 1000 euro meer per maand doorgegeven dan ik had aangegeven, krijgt die jongens betaald op basis van dat salaris?
Gelukkig begon hij er nog over, want dat was een totaal niet haalbaar salaris (ja, duh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:23
Vanochtend kreeg ik een mailtje van een interne recruiter waar ik m'n CV had heen gestuurd of ik even een 9 uur durende C++ programmeertest wilde doen terwijl ik WO informatica heb gedaan en 10 jaar C++ ervaring heb ;w . Meteen maar even vriendelijk bedankt en ze laten weten dat dit beledigend is.
Ik had ze een offerte gestuurd voor 9 uur...

Ik heb het wel vaker gezien bij minimumloon baantjes. Dat ze sollicitanten bij wijze van "test" een dag mee laten lopen in het bedrijf. Onbetaald. "Om te zien of ze geschikt zijn voor de functie."
Maar daar is het dan vooral omdat ze geen kosten willen maken voor het inwerken van nieuw personeel...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn

Ik had er laatst eentje, bedrijf in amsterdam die veel met 3d bezig houdt.

Kreeg ook een assesement mee, of ik ff een spel wilde maken, multiplayer. Ben er uiteindelijk 20 uur mee bezig geweest, in mijn geval denk ik 10 uur meer omdat ik even weer wat iOs kennis enzo moest ophalen. Maar een ervaren iemand was er zeker 8 uur mee bezig geweest.

Bij oplevering van code en test app meerdere malen gemailt met de vraag of alles in goede ontvangst was. Een week lang geen antwoord, totdat een stotterende HR chick belde met alleen de melding, we hebben iemand anders aangenomen.

Fair enough, maar toen ik vroeg of ze wat inhoudelijk feedback kon geven, zei ze nee helaas niet.

Daar besteed je dan zoveel tijd aan, niet eens het fatsoen om even aan te geven waar ik kon verbteren. Ik had het wiskundige aspect voor de AI nog wel behoorlijk mooi opgelost in 8 regels code, waarbij zelfs de spelregels verander konden worden en de formule nog steeds correct was.

Achteraf misschien ook wel een indicatie over hoe het bedrijf werkt.

Maar de volgende keer zal ik dus niet meer zo happig zijn op dit soort grappen. Check mijn github maar en anders jammer dan.

[ Voor 16% gewijzigd door mannowlahn op 10-10-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

RocketKoen schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:28:
[...]

Ik had ze een offerte gestuurd voor 9 uur...

Ik heb het wel vaker gezien bij minimumloon baantjes. Dat ze sollicitanten bij wijze van "test" een dag mee laten lopen in het bedrijf. Onbetaald. "Om te zien of ze geschikt zijn voor de functie."
Maar daar is het dan vooral omdat ze geen kosten willen maken voor het inwerken van nieuw personeel...
9 uur test ? yeah right ;w

tja ik wil wel kijken waar ik kom te werken, halve dag meedraaien/meekijken is wel prettig ... kijken maar niet kopen.

Er zijn zoveel dingen waar je op moet letten, maar ja hoe graag wil jij de baan ?

Vandaag een recruiter aan de lijn die net deed alsof die wakker was en intresse zou hebben. Resultaat hij mag me niet aanbieden bij zijn klanten .. ;w zijn linkedin reactie was ook sneller(geweigerd) dan het telefoontje :P

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 18:23
vso schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:47:
[...]

tja ik wil wel kijken waar ik kom te werken, halve dag meedraaien/meekijken is wel prettig ... kijken maar niet kopen.

Er zijn zoveel dingen waar je op moet letten, maar ja hoe graag wil jij de baan ?
Ligt ook aan de baan.
Nu ik een vast contract heb ga ik inderdaad niet zomaar een aanbieding accepteren van een bedrijf zonder dat ik zeker weet dat het een goede fit is.

Maar dat voorbeeld was voor part-time baantjes in de horeca.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
muffstuff schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:44:
[...]

Ik had er laatst eentje, bedrijf in amsterdam die veel met 3d bezig houdt.

Kreeg ook een assesement mee, of ik ff een spel wilde maken, multiplayer. Ben er uiteindelijk 20 uur mee bezig geweest, in mijn geval denk ik 10 uur meer omdat ik even weer wat iOs kennis enzo moest ophalen. Maar een ervaren iemand was er zeker 8 uur mee bezig geweest.

(...)
Heb je toevallig niet je spel(deel) teruggevonden in de Appstore? Je hebt bedrijven die met opzet de inwerktaken verdelen onder grote aantallen "sollicitanten" onder het mom van een assessment. :(

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vandaag een linkedin standaard invite van een (zo te zien junior) recruitster van een bedrijf waar ik 8 jaar geleden ooit solliciteerde. Moest destijds weken op een reactie wachten. Het is er dus niet op vooruit gegaan :+
Heb voor de grap even bij ze gekeken. Van de 4 links op de hoofdsite naar hun vacatures werken er 3 niet. Gewoon een keiharde 404 :X

En daarnaast zit ik al jaren in de enterprise en doen zij MKB. Nee dank je :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:07

macnerd

No Apples please :-)

TheLastOttoman schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 02:32:
Vrijdag middag was het ff lachen:

[...]

Ten eerste staan er duidelijk vacatures in de website van het bedrijf waar hij werkt, maar houd hij ze achterwege. Ten tweede mailt hij naar mijn hotmail account. Op monsterboard heb ik nooit maar dan ook echt nooit mijn hotmail account gebruikt. Deze mail is de allereerste mail dat ik ooit heb ontvangen van een recruiter op mijn hotmail. Meneer heeft mijn gegevens van ergens anders -of- niet opgelet wat mijn contactgegevens zijn.

Mijn antwoord:

[...]

Meneer vindt het niet fijn dat ik niet 'oplet' wat zijn naam is en kon mijn aanhef niet waarderen of heeft geen idee wat ik hem probeer duidelijk te maken:

[...]

Zucht, gebruikt hoofdletters bij zijn naam, hij snapt het niet:

[...]

Ik reply morgen met de link naar deze topic en cc wel zijn collega's.
Heel simpel: je cv op inactief zetten. Kan je 'm gewoon bijwerken en ziet geen enkele recruiter je gewijzigde cv.
Nog een voordeel: er kan ook geen oude cv gevonden worden.

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
arnovos schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:43:
[...]

Heb je toevallig niet je spel(deel) teruggevonden in de Appstore? Je hebt bedrijven die met opzet de inwerktaken verdelen onder grote aantallen "sollicitanten" onder het mom van een assessment. :(
Dat zou mij erg verbazen. Overduidelijk een prototype en niet app store waardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
Gisteren bericht van recruiter die graag wilde contacten omdat ik ervaring heb met het testen van verzekeringsapplicaties die draaien op een mainframe. Direct mijn profiel maar geüpdate, ik moet er niet aan denken om dit weer te doen. Bedankt recruiter :+

[ Voor 10% gewijzigd door Loev op 11-10-2016 10:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

pff weer faal actie .. ik hoop wat te raken door gewoon met een hagel geweer in elke windrichting te schieten.
Geachte heer <user>

Ik besef dat u op dit moment werkzaam bent bij <werkgever>. Ik weet dit niet zeker. Toch wil ik graag informeren in hoeverre u open staat voor een nieuwe uitdaging c.q. positieverbetering. Ik heb een vacature in behandeling voor locatie <locatie> waar u wellicht goede raakvlakken mee heeft. Dit betreft een dienstverband voor onbepaalde tijd. In de bijlage treft u een omschrijving van het profiel aan.

Graag verneem ik van u of u ook voldoende raakvlakken ziet en of u interesse heeft. Een kennismaking op korte termijn behoort dan tot de mogelijkheden. Uiteraard wordt volledige discretie gewaarborgd.

Bij voorbaat dank voor uw bericht en fijne dag.

Hartelijke groet,

Logo T-Staffing-
Mijn reactie (let op job = in verweggistan (NL)
Beste <recruiter>

Graag zou ik meer duidelijkheid over de vacature hebben
- Waarom denkt u dat dit bij mij past
- Wat is de salaris indicatie?
- Wat zijn de aansluit punten.

U kunt met mij een afspraak in plannen van 07:00 tot 08:00 ma-vr of om 18:00 tot 19:00 ma-do op een door u nader te bepalen locatie te <woonplaats>
Hierbij snap ik dat de tijden wat onconventioneel zijn, maar dit mij anders geld kost en er nog geen concrete aanbieding is neem ik aan dat u flexibel bent in u planning.

Met vriendelijke groet,
* vso
zijn reactie >:)
Beste <user>,

Dank voor je bericht. Excuses voor het toezenden van deze vacature. Veel succes!

Hartelijke groet,

Logo T-Staffing

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vso schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:02:
pff weer faal actie .. ik hoop wat te raken door gewoon met een hagel geweer in elke windrichting te schieten.

[...]

Mijn reactie (let op job = in verweggistan (NL)

[...]

zijn reactie >:)

[...]
Mooie reactie, zou het bijna als template gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:12:
[...]
Mooie reactie, zou het bijna als template gebruiken.
Mijn zege heb je :) ik heb er geen patent op ..

* vso vind dat een dergelijk template wel leuk is bij de waardeloze recruit praktijken ..

ps ik ben een rat ik C&P de template en verstuur die .. ze mogen ze zelf de blanco's invullen..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Ik herken veel manieren hoe recruiters te werk gaan uit deze thread. Ik krijg wekelijks aanbiedingen waarbij je ziet dat er geen enkele aandacht is besteed aan het speciaal maken van hun aanvraag, alleen maar algemeenheden.
Een maand ofzo geleden kreeg zowel mijn directe collega als ik precies dezelfde mail, met onderin de mail dat ze een prijs hadden gewonnen voor originaliteit van het recruiten.. yea right.

Of deze:

Je zal deze mails wel vaker krijgen. Hoe goed je past op het profiel en dergelijke. Weg klikken is misschien het eerste wat in je opkomt...
Ik heb je via mijn netwerk gevonden en kom graag met je in contact.
Voor de organisatie blabla waar ik nu 4 jaar werkzaam ben zoek ik ervaren Security Consultants. blabla is op het moment een mooie ontwikkeling aan het door maken en hard aan het groeien. Op dit moment zijn we met ongeveer 85 man groot waarvan bijna 30 Security Consultants met ieder zijn eigen expertise. Dit zorgt voor een leuk gemengd en hecht team.
Ik heb natuurlijk geen idee of je open staat voor een kennismaking, maar ik hoor dat graag van je.
Een van mijn beste vrienden zegt altijd, praten kan geen kwaad en daar geloof ik zelf ook in.

ook mijn directe collega kreeg deze mail.. alleen niet van dezelfde recruiter.. Schijnbaar had ze ook dezelfde vrienden, want ook de laatste zin stond erbij. Iets persoonlijkers en een opmerking waaruit blijkt dat ik echt bij die functie pas zou mijn interesse pas echt wekken, terwijl ik niet eens geinteresseerd ben in overstappen van mijn huidige werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Batiatus schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:15:
Ik herken veel manieren hoe recruiters te werk gaan uit deze thread. Ik krijg wekelijks aanbiedingen waarbij je ziet dat er geen enkele aandacht is besteed aan het speciaal maken van hun aanvraag, alleen maar algemeenheden.
Een maand ofzo geleden kreeg zowel mijn directe collega als ik precies dezelfde mail, met onderin de mail dat ze een prijs hadden gewonnen voor originaliteit van het recruiten.. yea right.

Of deze:

Je zal deze mails wel vaker krijgen. Hoe goed je past op het profiel en dergelijke. Weg klikken is misschien het eerste wat in je opkomt...
Ik heb je via mijn netwerk gevonden en kom graag met je in contact.
Voor de organisatie blabla waar ik nu 4 jaar werkzaam ben zoek ik ervaren Security Consultants. blabla is op het moment een mooie ontwikkeling aan het door maken en hard aan het groeien. Op dit moment zijn we met ongeveer 85 man groot waarvan bijna 30 Security Consultants met ieder zijn eigen expertise. Dit zorgt voor een leuk gemengd en hecht team.
Ik heb natuurlijk geen idee of je open staat voor een kennismaking, maar ik hoor dat graag van je.
Een van mijn beste vrienden zegt altijd, praten kan geen kwaad en daar geloof ik zelf ook in.

ook mijn directe collega kreeg deze mail.. alleen niet van dezelfde recruiter.. Schijnbaar had ze ook dezelfde vrienden, want ook de laatste zin stond erbij. Iets persoonlijkers en een opmerking waaruit blijkt dat ik echt bij die functie pas zou mijn interesse pas echt wekken, terwijl ik niet eens geinteresseerd ben in overstappen van mijn huidige werkgever.
Waarom denkje dat ik groot voorstander ben van terug sturen van template .. op hun reactie ..
ik kan zo een aantal recruiters opnoemen die ik nomineer als ontvanger ..

Maar anderzijds, mailings neem ik over het algemeen niet eens zereneus meer.. --> /dev/null

linkedin/facebook en alle websites houd maar bij waar je cv staat en ga alles maar blind deactiveren of verzoek tot verwijdering .. scheelt je hoop spam ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 13:47
Ik krijg ook zo nu en dan ook berichten via LinkedIn recruiters die met mij "even koffie willen drinken" (wat ik sowieso niet doe) om het over een of ander wazig aanbod te hebben. Ik heb op LinkedIn aangegeven dat ik hier geen berichten over wil ontvangen dus ik markeer ze dan ook gewoon als spam, in de hoop dat er iets aan gedaan wordt. Helaas snappen ze vaak nog steeds niet dat geen bericht terug betekent dat ik totaal geen interesse heb, volgende keer zal ik die template maar eens proberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09-2023
Ik werd van de week door een recruiter benaderd via Linkedin, geen verrassing. Maar wat me wel opviel: hij refereerde naar mijn cv op Nationale Vacaturebank, en deze is anoniem. Maar blijkbaar niet anoniem genoeg, ik denk dat hij op basis van mijn werkverleden de link heeft kunnen leggen met mijn profiel.

Aan de ene kant was ik wel gevleid, zo'n indrukwekkend cv heb ik niet, en dan toch die moeite nemen om me te googlen. Maar aan de andere kant vond ik het wel brutaal, ik heb op Linkedin expliciet aangegeven dat ik niet geinteresseerd ben, en daar mogen ze best rekening mee houden. Ik heb niet gereageerd.

Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hi Cartman!, I'd like to join your LinkedIn network.

<Naam Recruiter>
Senior .Net/C#-Freelance Developer: Wanted
Amsterdam Area, Netherlands
Als je met zo'n titel mensen aan je netwerk wil toevoegen dan ben je toch gewoon triest bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:51

Mitchell

Ondertitel

Cartman! schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 09:37:
[...]

Als je met zo'n titel mensen aan je netwerk wil toevoegen dan ben je toch gewoon triest bezig?
Daarvan krijg ik er minimaal 1 per week. Schiet irritant. Alsof ik zomaar iemand aan me netwerk ga toevoegen. 8)7

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:24

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Right... Vanmorgen kreeg ik op mijn telefoon een skype contactverzoek van een of andere buitenlander. Net zie ik dat deze mij ook via LinkedIn probeert te connecten.

Ik vermeld bewust geen telefoonnummer op linkedin. Kunnen ze je niet meer in het telefoonboek vinden, gaan ze maar op Skype zoeken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 16:33
Mitch377 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 10:36:
[...]

Daarvan krijg ik er minimaal 1 per week. Schiet irritant. Alsof ik zomaar iemand aan me netwerk ga toevoegen. 8)7
Daar gaat het ze dan ook niet primair om. Een invite scheelt een InMail, die laatste kost geld.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik kreeg laatst een invite van niet een recruiter, maar, wait for it, van een Recruitment Consultant 8)7

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:08
Ik werd gisteren zowaar op mijn werk gebeld door een recruiter. Normaal poeiert de receptie ze af, maar deze had blijkbaar een goede smoes gebruikt. Of misbruik gemaakt van onze relatief jonge, minder ervaren receptiemedewerker.
Echt zeer onfatsoenlijk dat ze je op je WERK bellen. Ik had het nog niet eerder meegemaakt .... :'(

[ Voor 3% gewijzigd door fonsoy op 13-10-2016 13:09 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Afgelopen maand werd ik gebeld of ik interesse had in een nieuwe uitdaging die perfect aansluit bij mijn ambitie en ontwikkeling. Toen ik vroeg hoe zij dachten te weten wat mijn ambitie is, zeiden ze dat we daar samen wel uit zouden komen. Of ik niet eerst een bakkie koffie met ze wilde drinken. Erm... niet dus... Kom eerst maar eens met een concrete opdracht voordat we verder praten.

Word ik vandaag weer gebeld, hebben ze een concrete opdracht voor me. Niet dat ik op zoek ben of iets (zit voor nu meer dan prima op mijn plek), worden ze boos op me dat ze voor mij / in opdracht van mij aan het zoeken zijn gegaan en dat ik nu afhaak...

Moet toch niet gekker worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vandaag ook weer zo'n vage InMail. Boden me een functie aan die aardig in het verlengde ligt van wat ik 8 jaar geleden deed. Twee jaar na dato ben ik van werknemer naar zelfstandige geswitcht en kort daarna van technologie. Ik denk dat die receruiter een stokoud CV van me heeft, en kennelijk het onverklaarbare gat van 6 jaar geen aanleiding vond om even op LinkedIn te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dit topic blijft toch vermakelijk om te lezen. keer er om de zoveel tijd toch even naar toe om weer nieuwe berichten te lezen. Nu ik alles op nationalevacaturebank heb uitgezet en weggehaald is het bij mij zalig rustig. Nou heb ik overigens ook m'n nieuwe baan, dus dat komt me erg goed uit. Heerlijk rustig zonder externe recruiters, maar met interne die enorm veel moeite hebben gedaan mij op de juiste plek te krijgen. Zo kan het dus ook! Ik heb mijn Linkedin nog maar niet geupdate, gok dat het moment dat ik certificaten ga invullen en dergelijke ik ook weer recruiters op m'n dak krijg. :) Ik geniet van m'n rust!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
fonsoy schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 13:08:
Ik werd gisteren zowaar op mijn werk gebeld door een recruiter. Normaal poeiert de receptie ze af, maar deze had blijkbaar een goede smoes gebruikt. Of misbruik gemaakt van onze relatief jonge, minder ervaren receptiemedewerker.
Echt zeer onfatsoenlijk dat ze je op je WERK bellen. Ik had het nog niet eerder meegemaakt .... :'(
Ik heb een stapje erger meegemaakt. Ze hadden gebeld, mijn baas nam op, vragen ze aan mijn baas of er nog mensen op kantoor aanwezig waren die misschien een andere baan zouden willen en of hij hun zou kunnen spreken...

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 11:41
Chester schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:06:
[...]

Ik heb een stapje erger meegemaakt. Ze hadden gebeld, mijn baas nam op, vragen ze aan mijn baas of er nog mensen op kantoor aanwezig waren die misschien een andere baan zouden willen en of hij hun zou kunnen spreken...
Ik denk dat mijn signature hier wel van toepassing is, god wat een r**ddebiel.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chester schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 16:06:
[...]

Maar wist de recruiter in kwestie ook dat hij/zij met de baas sprak? Dat maakt namelijk wel het verschil tussen een shitpraktijk en een motherf*ckingshitpraktijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:58
Vandaag ook een of andere prutser op mijn voicemail. Of ik alsjeblieft terug wilde bellen om mijn volgende carriere stap te bespreken... Iemand nog een advies voor leuke input mijnerzijds aan het gesprek. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 18:26

_Arthur

blub

Gebanned schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:08:
Iemand nog een advies voor leuke input mijnerzijds aan het gesprek. :)
Volgens mij wilde je altijd wel SpecOps worden in Afghanistan, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zie Ali Osram, Escort service :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vervolg op hierboven. Ik ben nieuwsgierig aangelegd, dus ik had de recruiter geantwoord dat ik inmiddels een stap verder was, en gevraagd waarom hij juist mij in gedachten had.

Het antwoord wil ik jullie niet onthouden: "helaas vertelt een LinkedIn profiel nooit het hele verhaal", vandaar dat hij het toch maar had geprobeerd.
Ik zie geen enkele indicatie dat hij op mijn pagina heeft gekeken, ook niet nadat ik op reply drukte. In mijn geval vertelt LinkedIn wel degelijk een heel stuk van het verhaal, maar deze recruiter had geen tijd om zich in zulke zaken te verdiepen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:00:
[...]

Maar wist de recruiter in kwestie ook dat hij/zij met de baas sprak? Dat maakt namelijk wel het verschil tussen een shitpraktijk en een motherf*ckingshitpraktijk :P
Nope, maar daar was ie achtergekomen toen zijn baas een boze bericht van ons had gekregen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:25

RVW

Er lijken inmiddels recruiters te zijn die het wél snappen:

https://www.linkedin.com/...-feed-article-title-share
Als recruiter kan je ook alleen succesvol zijn als je oprechte interesse hebt in jouw doelgroep en in het bijzonder de kandidaat. Wat gebeurt er in zijn vakgebied en wat betekent dit voor zijn rol? Wat is de ambitie van een kandidaat en kunnen wij hier als organisatie echt wat in betekenen?

[ Voor 3% gewijzigd door RVW op 14-10-2016 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

als reactie op een invite op linkedin .. vervolgens ontving ik een niet passende job ... en dus --> remove connectie ..
Hi *vso*,

If you do not want to connect with me on LinkedIn, it is completely fine, just do not connect then. But please don’t accept my invitation just to delete me.

Thanks,
<recruiter>
:+ :+ :+ :+ :+ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

volgende slachtoffer <recruiter>@personnelsearch.nl

wilt u .. <servicedeskmedewerker van het jaar worden>

Kreeg als reactie strakke C&P uit dit topic van een eerdere post van mij ..
Beste <recruiter>

Graag zou ik meer duidelijkheid over de vacature hebben
- Waarom denkt u dat dit bij mij past
- Wat is de salaris indicatie?
- Wat zijn de aansluit punten.

U kunt met mij een afspraak in plannen van 07:00 tot 08:00 ma-vr of om 18:00 tot 19:00 ma-do op een door u nader te bepalen locatie te <woonplaats>
Hierbij snap ik dat de tijden wat onconventioneel zijn, maar dit mij anders geld kost en er nog geen concrete aanbieding is neem ik aan dat u flexibel bent in u planning.

Met vriendelijke groet,
heb niet eens de moeite genomen om aanpassingen te doen

[ Voor 13% gewijzigd door vso op 19-10-2016 15:49 ]

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
Interesse vanuit een klant

Hi Fons,

Jouw profiel heeft de interesse gewerkt van mijn klant, en ik vroeg me af of jij interesse hebt in een vrijblijvend gesprek?

Ik sta altijd open voor kandidaten die in positieve zin genoemd worden. De betreffende partij is een toonaangevende klant waarvan ik denk dat jij dit een aantrekkelijke werkgever vindt. Ik zou daarom graag concreet, maar vrijblijvend met je spreken.

Met vriendelijke groet,

Xaverio G.
xaverio@bonque.nl
Bonque 020-5300500

Iemand deze al eens eerder gezien? ;)
Ik zou eerder nog zeggen, wie heeft deze nog niet eerder gezien ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Interesse van zijn klant. In het beste geval is dat een leugen.

In het slechtste geval wordt er met jouw CV geleurd, wat jouw eigen sollicitaties of acquisitie kan schaden.

Ik kreeg ook weer een pareltje van een shotgun e-mail: vaste functie i.p.v. freelance, 600 km van huis en een derde minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Ik kreeg er vandaag ook weer een. Mail met daarin meerdere functies die ver onder mijn niveau liggen (sluit aan bij een functie die ik 8 jaar geleden had). Ik ben inmiddels al veel verder. Daarnaast zaten ze in Den Bosch en Rotterdam, wat voor mij toch zeker 2,5 uur ENKELE REIS zou betekenen. Maargoed heb vaker mail van deze partij gehad. Gaat inmiddels linea recta naar het grijze archief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vorige week donderdag een Linkedin mailtje van een recruiter van een telecom detacherings en werving selectie bureau. Ik zag dat hij woensdag mijn Linkedin profiel had bekeken. Hij had daarom waarschijnlijk niet gelijk met hagel geschoten, maar had een keurig op mijn profiel aansluitende vacature gezocht en doorgegeven. Verder maakte hij ook nog wat toespelingen over mijn naam om nog persoonlijker over te komen. Ik werd zelfs enthousiast over zijn mail en wilde positief terugreageren. De vacature zou in regio Amsterdam zijn, wat in de spits wat moeilijk te bereiken is voor me. Telecommunicatie, daar ben ik al 15 jaar uit, maar de functie leek meer ict dan telecom. Omdat het een en ander te mooi leek om waar te zijn, besloot ik toch maar te gaan googelen naar de bron van de functie of naar eventuele bedrijven die zo'n functie zouden konden hebben. Als bron vond ik alleen deze recruiter en bij de kandidaatbedrijven was deze vacature er niet. Ik breidde mijn zoektocht uit en vond de exacte vacature tekst bij een bedrijfje in Ontario, Canada, voor werk aldaar. Toen besloot ik maar om niet te reageren op de mail van de recruiter en om hem verder te negeren. Aan loos contact met recruiters heb ik geen behoefte.

tl;dr : Vacature in mail voor functie in Amsterdam echter in Canada te zijn. Recruiter probeert waarschijnlijk alleen in contact te komen met mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09-2023
fonsoy schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:51:

Xaverio G.
xaverio@bonque.nl
Bonque 020-5300500

Iemand deze al eens eerder gezien? ;)
Ik zou eerder nog zeggen, wie heeft deze nog niet eerder gezien ;(
Ha, mij had hij ook al gevonden. Is hij een bekende/beruchte recruiter ofzo? :)

Ich kann mit einem Eierlöffel Fledermäuse töten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Kreeg laatst een antwoord op mijn internet sollicitatie bij Cap van 2 jaar geleden. Of ik nog interesse had in een gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

matty___ schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:49:
Kreeg laatst een antwoord op mijn internet sollicitatie bij Cap van 2 jaar geleden. Of ik nog interesse had in een gesprek.
Je mailclient over twee jaar een mail laten versturen waarin je aangeeft dat je geen interesse hebt :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Berkery schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:21:
[...]

Als je de naam van het bedrijf in Google gooit dan kom je een hoop ervaringen tegen met ze.

Zijn collega had 'concrete interesse vanuit de markt' voor mij. Viste een beetje naar mijn telefoonnummer maar gezien de ervaringen die ik online las heb ik dat maar geweigerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Vorige week contact gehad met een recruiter omdat ik op een vacature had gereageerd die geplaatst was door dat recruitment bureau (sowieso irritant want je hebt geen idee bij welk bedrijf je solliciteert). Telefonisch contact gehad en bleek een bedrijf waar ik al zelf een sollicitatie had gedaan. Krijg ik vandaag een mailtje van een van haar collega's:
Hi Werner,

Ik heb van mijn collega Zeynep begrepen dat jullie contact hebben gehad voor een Scala positie. Ik zou heel er graag een gesprek met je willen aangaan omdat razend enthousiast ben over jou c.v. Laat mij even weten wanneer jij tijd he ben dan plannen we een gesprekje in.

Groet,
Rot op man, als je collega niets voor mij kan betekenen heb ik ook geen behoefte aan contact met jouw. :') Probeert me nu ook al een aantal keer te bellen vandaag. Maar even terug mailen anders blijft die contact zoeken.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
WernerL schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:36:
Vorige week contact gehad met een recruiter omdat ik op een vacature had gereageerd die geplaatst was door dat recruitment bureau (sowieso irritant want je hebt geen idee bij welk bedrijf je solliciteert). Telefonisch contact gehad en bleek een bedrijf waar ik al zelf een sollicitatie had gedaan. Krijg ik vandaag een mailtje van een van haar collega's:

[...]

Rot op man, als je collega niets voor mij kan betekenen heb ik ook geen behoefte aan contact met jouw. :') Probeert me nu ook al een aantal keer te bellen vandaag. Maar even terug mailen anders blijft die contact zoeken.
Mijn tel contactenlijst heeft inmiddels
Niet opnemen 1
Niet opnemen 2
Fuck off1
Loser recruiter1

etc etc

Dat helpt ook, sowieso nummers blocken is nog handiger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcastin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
muffstuff schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:30:
[...]

Mijn tel contactenlijst heeft inmiddels
Niet opnemen 1
Niet opnemen 2
Fuck off1
Loser recruiter1

etc etc

Dat helpt ook, sowieso nummers blocken is nog handiger ;)
Een tijd terug belde een recruiter mij die me al maandenlang had gespamt via de mail en linkedin, nummer geblokkeerd, en pardoes kreeg ik laatst ineens een voicemail binnen. Kennelijk heb ik iets verkeerd gedaan, of werkt de nummerblokkade niet helemaal fijntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

[...]

Helaas wel. Bonque zijn een stelletje incompetente prutsers. Ik kreeg laatst een Typo3 developer job aangeboden. Echt, van deze club gaat je bloed koken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fonsoy
Kan iemand niet even Xaverio (of iemand anders) van Bonque bellen?
"Hallo Xaverio, ik bel even omdat mijn klant je naam noemde in positieve zin. Ben je geïnteresseerd in een concreet aanbod van een goed aangeschreven partij? Ze zijn erg enthousiast over je CV, met name je ervaring als barman en recruiter klonk hen goed.
[..]
De klant is gesitueerd op Schiermonnikoog en is een zeer prestatiegerichte club. De functie betreft Hoofd Bijzaken, waar je flitsende schoonmaakartikelen onder jouw beheer krijgt. Daarbovenop krijg je te maken met de diverse hectische verantwoordelijkheden, waaronder de temperatuur van de koffie uit de automaat en het er netjes uit laten zien van het kantoor van de directeur.
Kun je a.u.b. mij verder nog even voorzien van je huidige salaris zodat ze je zeker weten niet een te hoog aanbod zullen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
fonsoy schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:51:
Interesse vanuit een klant

Hi Fons,
Ik spreek in deze branch niet graag slecht van bedrijven (behalve die engelse callcenter waarvan ik de naam toch nooit kan onthouden) maar voor Bonk maak ik een uitzondering. Hang op en klik weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 16:12
Van de week ook eentje, een Britse die mijn CV geweldig vond en me uitnodigde voor een job in België. Ter info, ik woon in NRW. Nee, als je het niet erg vind ga ik niet 4 uur per dag in de auto zitten. Sowieso sloot de job niet aan bij mn CV, ik ben beheerder die wel eens wat in SSRS en VBA programmeert, geen hardcore developer.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:02
NRW ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 16:12
NordRhein-Westfalen, de Duitse deelstaat naast Gelderland.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

[...]

De hele club. Allemaal, zonder uitzondering, totaal, maar dan echt totaal incompetent. En dat zeg ik niet zo heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:00:
[...]

Het is nu maar wachten op recruiters die gewoon binnenlopen en zich bij de receptie melden omdat ze graag 'de werknemers een nieuwe dynamische uitdaging willen bieden'. :P
vso schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:47:
[...]

Mijn record daarin was nog erger: Daarin hebben ze mij een "proefdag" van 24 (!) uur laten maken. Dagdienst, nachtdienst, dagdienst. Was een toko die op/afbouw van festivals deed.

Op sollicitatie gekomen, proefdag ingepland (was gepland als 1 dag) en uiteindelijk geen cent van ontvangen, alleen maar een grote bek toen ik er naar vroeg. Met dat soort freeloaders ben ik inmiddels wel héél snel klaar. :(

[ Voor 42% gewijzigd door Stoney3K op 24-10-2016 22:26 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Stoney3K schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:19:
Mijn record daarin was nog erger: Daarin hebben ze mij een "proefdag" van 24 (!) uur laten maken. Dagdienst, nachtdienst, dagdienst. Was een toko die op/afbouw van festivals deed.

Op sollicitatie gekomen, proefdag ingepland (was gepland als 1 dag) en uiteindelijk geen cent van ontvangen, alleen maar een grote bek toen ik er naar vroeg. Met dat soort freeloaders ben ik inmiddels wel héél snel klaar. :(
Het is niet ongewoon om een tijdje mee te draaien, en je verliest weinig als je toch 4 uur mee kan draaien..
het gaat uiteindelijk wel om de "baan" waar je wilt zitten.

Die tijd die jij investeert zijn hun ook kwijt aan kosten, en de extra hulp die je doet kost vaak meer dan dat ze zelf doen.. in jou geval is het eerder een karakter test geweest hoe goed jij dingen oppakt en meedraait .. de reactie gaf aan dat jij niet paste. (DUH)

daarin tegen x tijd thuis software probleem oplossen, tja wat leer jij van het bedrijf ? denk dat dat eerder om meerdere reden niet handige zet was van het bedrijf.
Wijnands schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 08:15:
[...]

Ik spreek in deze branch niet graag slecht van bedrijven (behalve die engelse callcenter waarvan ik de naam toch nooit kan onthouden) maar voor Bonk maak ik een uitzondering. Hang op en klik weg!
Bong of engels bedrijf = bij mij "klik", of beter gezegd geen reactie of netjes excuseren met nu geen tijd houd je de eer aan je kant.

Wat is slecht spreken over een bedrijf, zo is de lokale kabel CAI boer niet optimaal maar ook niet slechter dan andere bedrijf wanneer je storing hebt.. maar ik heb betere ervaringen met bedrijf x.
Of hun visie van kwaliteit is niet mijn visie, omdat ....

klinkt beter als het bedrijf is !^$!@)!@(*$)@!

Grappig genoeg had ik 6+ punten bij een gesprek vandaag alleen al omdat een ex-collega nu hun medewerker, het verbruid had bij het bedrijf. En ik alleen aangaf dat ik niet graag met hem samen zou werken (je gaat hem vervangen .. dus geen zorgen was de reactie)

De IT wereld is klein, het is gewoon handig om de eer aanjezelf te houden, dit hoeft echter niet tenkoste te gaan van je persoonlijkheid.

Mijn advies als je je niet vind in een "test" maak het bespreekbaar of zie van de baan af.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
SkiFan schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:40:
Van de week ook eentje, een Britse die mijn CV geweldig vond en me uitnodigde voor een job in België. Ter info, ik woon in NRW. Nee, als je het niet erg vind ga ik niet 4 uur per dag in de auto zitten. Sowieso sloot de job niet aan bij mn CV, ik ben beheerder die wel eens wat in SSRS en VBA programmeert, geen hardcore developer.
Volgens mij is Arcelor in Gent flink aan het werven, VB.NET , C# WCF WPF en volgens mij ook een AngularJS positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
t_captain schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:31:
[...]

Volgens mij is Arcelor in Gent flink aan het werven, VB.NET , C# WCF WPF en volgens mij ook een AngularJS positie.
Hebben ze ook blijkbaar moeite mee, werd meer dan een jaar geleden al lastig gevallen door iemand voor dit soort functies in Gent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hmm, kan twee dingen betekenen:

1. het project loopt de spuigaten uit met een steeds groter team, zonder dat het tot een herorientatie leidt

2. het verloop is groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:03
Chester schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:20:
Ik kreeg laatst een invite van niet een recruiter, maar, wait for it, van een Recruitment Consultant 8)7
En deze dan: Resource Developer bij Bonque.nl 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Stigandr schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:56:
[...]

Zouden mijn kinderen ook zo over ons praten?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 19:24

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

t_captain schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:12:
Hmm, kan twee dingen betekenen:

1. het project loopt de spuigaten uit met een steeds groter team, zonder dat het tot een herorientatie leidt

2. het verloop is groot
Of 3. Wat ze doen heeft succes en moet uitgebreid worden?
Je kunt ook overal beren op de weg zien, natuurlijk.

Een paar maanden geleden werd ik benaderd door een corporate recruiter. Heel fijn, hij gaf aan waarom er een match was, en nodigde mij uit. Gesprek gehad, en ik gaf aan een 2e gesprek te willen maar dan ook kennis te willen maken met het team waar ik in terecht zou komen. Dat was een goed idee. Ik hoorde niets, enfin, dat kan. Voicemail van de recruiter eens ingesproken. En... nooit meer wat van gehoord. De vacature staat ook nog steeds open. Dan willen ze me blijkbaar toch maar niet of zo. In de tussentijd heb ik een uitdagende klus voor de boeg (ben in vaste loondienst), dus ik vind het wel prima zo. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:03
Ankona schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:21:
[...]

Ik weet niet hoe je dit bedoeld maar een ... Developer is volgens mijn definitie iemand die iets maakt en dat past niet echt bij een recruiter. Zeker bij dit specifieke bedrijf zijn het gewoon sleepnet vissers van cv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:21:
[...]

Nou, als je jezelf als recruiter een Recruitment Consultant noemt, dan zijn je kinderen nog beleefd als ze zo over je praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Stigandr schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:56:
[...]

Alleen de titel al. Ik ben geen resource. En ik hoef niet door een agency recruiter ontwikkeld te worden.
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:56:
[...]

Of 3. Wat ze doen heeft succes en moet uitgebreid worden?
Je kunt ook overal beren op de weg zien, natuurlijk.
De schaal waarop er wordt geworden, gecombineerd met het aantal oudere vacatures wat je op internet kunt vinden, is echt te groot voor de aard van het project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:56:
k hoorde niets, enfin, dat kan. Voicemail van de recruiter eens ingesproken. En... nooit meer wat van gehoord. De vacature staat ook nog steeds open. Dan willen ze me blijkbaar toch maar niet of zo. In de tussentijd heb ik een uitdagende klus voor de boeg (ben in vaste loondienst), dus ik vind het wel prima zo. :)
Ik heb dat tot nu toe maar 3 keer mee gemaakt waarvan 2 keer bij de Nederlandse tak van grote indiase spelers die mij zelf eerst benaderden.. 8)7
Vreemd en onbeschoft vind ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

vso schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:29:
[...]

Het is niet ongewoon om een tijdje mee te draaien, en je verliest weinig als je toch 4 uur mee kan draaien..
het gaat uiteindelijk wel om de "baan" waar je wilt zitten.

Die tijd die jij investeert zijn hun ook kwijt aan kosten, en de extra hulp die je doet kost vaak meer dan dat ze zelf doen.. in jou geval is het eerder een karakter test geweest hoe goed jij dingen oppakt en meedraait .. de reactie gaf aan dat jij niet paste. (DUH)
Jaja.... gratis arbeid... dat is een goede grap!
Dat zou ik nooit doen.

Maar ik zit in een vakgebied in de farma, waar ik indien gewenst morgen al kan starten op 3 functies.

Wil een bedrijf mij spreken betalen ze brandstofvergoeding, en eventueel lunch afhankelijk van tijd/afstand. (Ik reis ook wel naar Friesland voor een echte uitdaging, ik ben woonachtig in Brabant... maar alles is bespreekbaar op free work na)

@Wijnands,
Ik ben ooit lomp behandeld bij een sollicitatie:
Kom op gesprek is 1 gesprekspartner door bijzondere omstandigheden niet aanwezig... of ik ook een 2e keer wilde komen...

Bij 2e gesprek hoorde ik bij binnenkomst de omstandigheid: thuiswerkdag... heb mijn jas niet eens uitgedaan maar ben zo naar mijn auto gegaan.

De visitors badge heb ik persoonlijk met uitleg afgegeven bij de recruiter en heb netjes aangegeven dat ik hier niet van gediend ben.

[ Voor 19% gewijzigd door T.C op 25-10-2016 22:36 ]

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vexxon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-03 16:33
Ik heb werkelijk een hekel aan recruiters en heb me altijd verre van die gasten gehouden.
Een paar weken geleden kwam ik dan toch in contact met een recruiter en aangezien ik op dit moment aan het rondkijken ben was ik wel benieuwd waar ze mee op de proppen zouden komen. Wat ik erg vervelend vind is dat ze je steeds in een richting proberen te duwen die zogenaamd interessant is, maar waarvan je al een paar keer hebt aangegeven hebt wat precies je voorkeuren zijn en wat je juist precies niet wil. Daarbij hebben ze me in een week wel 20 keer gebeld, ik werd er echt gek van.
Ik zie recruiters als hele vervelende en hardnekkige verkopers die zogenaamd het beste met je voor hebben maar alleen aan de commissie denken.
Persoonlijk heb ik ook helemaal geen recruiter nodig, de bedrijven zetten zelf ook vacatures op de verschillende websites, om die te vinden heb ik ook echt geen recruiter nodig en ik merk ook dat veel bedrijven zelf ook liever niet in zee gaan met recruiters.

[ Voor 4% gewijzigd door Vexxon op 25-10-2016 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N11
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 14:53

N11

Mijn ervaringen:
Er lopen goede recruiters rond, maar de meeste zijn inderdaad uit op snel een deal rond krijgen.

Zo ben ik ooit bij een bedrijf op gesprek geweest via een recruiter. Klikte in mijn ogen wel, maar bedrijf gaf aan een geschiktere kandidaat gevonden te hebben.

1 jaar later wordt ik opnieuw door dezelfde recruiter benadert of ik bij dit bedrijf op gesprek wilde gaan. Ik moest vervolgens zelf aangeven dat ik al eerder via hun, bij EXACT hetzelfde bedrijf al eerder op gesprek was geweest.

Na wat overleg tussen recruiter en bedrijf was een nieuw gesprek volgens de recruiter zeker mogelijk. Paar dagen later op gesprek bij bedrijf, baas daar geeft doodleuk aan dat hij het eerdere oordeel van zijn HR mannetje blind vertrouwd en kapt het gesprek af. Binnen 5 minuten stond ik weer buiten.

Conclusie:
Recruiter had zijn huiswerk niet gedaan voor hij mij contacteerde.
Vraag me af of hij gelogen heeft over bereidheid van bedrijf over gesprek
Ik weet dat ik nooit in mijn leven zal overwegen om voor dat bedrijf/recruiter ook maar iets te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

N11 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 00:48:
Mijn ervaringen:
Er lopen goede recruiters rond, maar de meeste zijn inderdaad uit op snel een deal rond krijgen.

Zo ben ik ooit bij een bedrijf op gesprek geweest via een recruiter. Klikte in mijn ogen wel, maar bedrijf gaf aan een geschiktere kandidaat gevonden te hebben.

1 jaar later wordt ik opnieuw door dezelfde recruiter benadert of ik bij dit bedrijf op gesprek wilde gaan. Ik moest vervolgens zelf aangeven dat ik al eerder via hun, bij EXACT hetzelfde bedrijf al eerder op gesprek was geweest.

Na wat overleg tussen recruiter en bedrijf was een nieuw gesprek volgens de recruiter zeker mogelijk. Paar dagen later op gesprek bij bedrijf, baas daar geeft doodleuk aan dat hij het eerdere oordeel van zijn HR mannetje blind vertrouwd en kapt het gesprek af. Binnen 5 minuten stond ik weer buiten.

Conclusie:
Recruiter had zijn huiswerk niet gedaan voor hij mij contacteerde.
Vraag me af of hij gelogen heeft over bereidheid van bedrijf over gesprek
Ik weet dat ik nooit in mijn leven zal overwegen om voor dat bedrijf/recruiter ook maar iets te doen
N11, waarschijnlijk heeft die recruiter over je rug weer even omzet gemaakt. Dat is voor die gasten zelf veel en veel belangrijker dan het daadwerkelijk matchen van kandidaat en vacature bij een bedrijf.

Ik heb gehoord dat er veel recruiters zijn die het volgende verdienmodel hebben. Ze krijgen een bepaald bedrag voor elk van de volgende activiteiten:
- Aanleveren van een (geschikt) CV
- Sollicitatiegesprek
- enz.

Door het verdienmodel wat ze hanteren (en de targets die ze ongetwijfeld moeten halen) zullen vele van deze recruiters die zo werken het niet zo nauw nemen en zullen je toch op gesprek willen sturen ook al is het bij voorbaat kansloos. Maar het levert geld op dus.....

Typisch is dat de de meeste van deze recruiters werken voor Britse recruiting firma's (Anglosaksische werkwijze) of voor firma's die de Britse manier van werken hebben overgenomen.

Als je als recruiter zijnde zo zou moeten werken is het verleidelijk om gewoon te proberen zoveel mogelijk CV's te versturen en kandidaten op gesprek te krijgen (ook al is het in jouw geval maar voor 5 minuten) en is het hele traject voor hun verder niet zo interessant. Of de CV's en sollicitatiegesprekken kans maken is niet relevant. Ze gaan gewoon voor de snelle omzet en de druk om hun target te halen is groter dan het welbevinden van de kandidaten en de firma's waarmee ze te maken hebben.

De meeste recruiters waarvan ik weet dat ze zich schuldig maken aan de de shitpraktijken (zovaak genoemd in dit topic) zijn recruiters met dit verdienmodel. Zelf heb ik ook alleen maar slechte ervaringen met recruiters uit deze groep. ;)

Ik ben bij mijn huidige werkgever ook via een recruiter binnengekomen, maar ik weet dat deze pas betaald kreeg als het traject was afgerond (kandidaat in dienst genomen en/of proeftijd volgemaakt). Dan is de werkwijze natuurlijk heel anders en zullen ze echt wel moeite doen om kandidaat en vacature te matchen.

Ik persoonlijk ken maar weinig recruiters uit deze groep die zich schuldig maken aan de shitpraktijken zoals genoemd in dit topic. Mijn eigen ervaringen met deze groep zijn bijna altijd goed. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Nou dit is voor het eerst dat ik er eentje krijg. Invite voor Linkedin:

Hi Smurflink,

Zie dat je net bent begonnen bij XXX. Ik snap dat je daar voorlopig nog blijft, maar je hebt een heel goed profiel, dus wil graag met je connecten en zal je met trots helpen aan een volgende stap ik je carrière.

groet, XX

Oke, ze snapt dus duidelijk dat ik net begonnen ben en graag blijf. Waarom wil ze me dan alsnog met 'trots' helpen aan een volgende stap? Deze miep spreekt zichzelf dus heerlijk tegen. En lekker duidelijk dat ik een 'heel goed profiel' heb. Ik kom net uit de collegebanken, heb werkelijk gisteren mijn eerste nuttige certificaat gehaald, hoezo heel goed profiel? Heb weinig nut hieraan gezien ik prima op m'n plek zit en zelf aan het werken ben aan mijn volgende stappen in mijn carriere... snap niet echt waarom ze dit dan alsnog proberen zeg. Zijn er nou echt mensen die hierop reageren?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 18:26

_Arthur

blub

Denk dat ze een mooie stap naar de eerste lijns helpdesk voor je in het vooruitzicht heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:10

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ze wil ook graag met je collegas in contact komen, natuurlijk ;) Daarnaast is niet geschoten altijd mis, en jonkies kun je nog wel eens wegzetten voor bijna-minimumloon...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:52
Vandaag ook weer 1.....
Hi, we zoeken nog een leuke Application Support Engineer / Servicemanager in Rotterdam met Oracle kennis. Wie weet iets voor jou?
X
Serieus afsluiten met een X :> ?? ;w

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

T.C schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:27:
[...]

Jaja.... gratis arbeid... dat is een goede grap!
Dat zou ik nooit doen.

Maar ik zit in een vakgebied in de farma, waar ik indien gewenst morgen al kan starten op 3 functies.

Wil een bedrijf mij spreken betalen ze brandstofvergoeding, en eventueel lunch afhankelijk van tijd/afstand. (Ik reis ook wel naar Friesland voor een echte uitdaging, ik ben woonachtig in Brabant... maar alles is bespreekbaar op free work na)
Ligt een beetje in je postitie/noodzaak voor een baan, en inderdaad je bereidwilligheid.

tja brandstof/lunch .. goeie, moet ik onthouden 1 euro per km voor een gesprek als de functie niet meteen klikt .. als een recruiter zijn gewicht waard is dan is dat zeker een optie.
@Wijnands,
Ik ben ooit lomp behandeld bij een sollicitatie:
Kom op gesprek is 1 gesprekspartner door bijzondere omstandigheden niet aanwezig... of ik ook een 2e keer wilde komen...

Bij 2e gesprek hoorde ik bij binnenkomst de omstandigheid: thuiswerkdag... heb mijn jas niet eens uitgedaan maar ben zo naar mijn auto gegaan.

De visitors badge heb ik persoonlijk met uitleg afgegeven bij de recruiter en heb netjes aangegeven dat ik hier niet van gediend ben.
Tja beetje kort door de bocht, maar ja is dit ongenoegen uiten tijdens een gesprek handiger ? dunno
ik zou het bespreekbaar hebben gemaakt en thuis werken voor ziek kind/ nood situatie @home. vind ik redelijker.

Als ik wil heb ik morgen ook een andere baan, ga ik me happy voelen .. nee 99% zeker van niet.

Tijdens sollicitatie geprekken ben ik soms ook een bastard, en leg bij "kennis vragen" ook gewoon terug het vuur aan de schenen. dan krijg je de werkgever, recruiter wel onder de tafel van het lachen .. maar de "pispaal" de persoon die je ondervraagt is not amused..en uiteindelijk word je het niet omdat je te "zwaar" bent .. tja en dat is dan maar beter ook.. ;) want discussieren met dombo's is onbegonnen werk ..

Aan het eind v.d dag wil die recruiter salaris zien, en ik vind ze wel ideaal .. want je stapt niet een onbekend iets in. ook voor de toekomstig werkgever is het relatief makkelijk want het "ongewenste" is al grotendeels geflterd.

ik heb me ook wel eens naar een recruiter toe gedraaid en gewoon direct gevraagd waarom x.y.z niet besproken was en waarom ik hier zat .. midden in een interview toen de functie anders bleek te zijn dan voorgeschoteld.. Want dit lijkt me recruitment 1+1 .. doorvragen wat de klant zoekt ..
Ik heb toen de mensen van het bedrijf bedankt want het is niet de "klik" die ik zoek, de recruiter suc6 met zijn baan .. en ben huiswaarts gegaan.
De recruiter belde me erna op en na 10 sec met "nogmaal suc6 met je gekozen vak" het gesprek maar beeindigd met de ophang knop. hij was niet erg amused 8) het bedrijf contacteerde me later via linkedin of ik nog een goeie recruiter wist ..

Tja vanalles

Pagina: 1 ... 16 ... 70 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over Tweakers Elect afgesplitst naar Tweakers Elect. Ontvang anoniem de beste baan